abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:32:22 #1
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46125619
Ik ramde hem dicht...

Het peutertopic [ 2-4 jaar] deel 4

Peuters:

5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***

[ Bericht 51% gewijzigd door Lois op 09-02-2007 21:06:32 ]
pi_46125797
m@x, wat geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!! yeeeeha!!! hoera voor kai!!!

en oef, lastige peutergedrag, ook hier veel herkenning hoor. je kúnt gewoon niet altijd maar inventief en creatief en positief op lastig gedrag reageren, ook al weet je dat dat uiteindelijk vaak het beste werkt. een mens heeft zo z'n grenzen, en die zijn al beduidend eerder bereikt als je es een paar nachten te weinig geslapen hebt. althans hier wel. en het niet even kunnen delen met of uit handen kunnen geven aan een partner maakt het nog veel moeilijker om tijd/rust/ruimte te vinden voor het broodnodige opladen. lieve luchtbel wees niet te streng voor jezelf. (al is dat vast makkelijker gezegd dan gedaan.) je bent de liefste en beste mama die jolie zich maar zou kunnen wensen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:47:15 #3
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46126105
Kai!! Hieperdepiep Hoeraah! Vier stappen zijn wel V-I-E-R HELE STAPPEN, heh

En Githa, wat doe je nu? In kinderspeelparadijs Bart Smit Jordy in de hoek zetten? Mijn duo zou in no-time het nummer van het AMK achterhalen als ze daar zouden zijn zonder wat aan te mogen raken...
pi_46126270
Pfff... heb een brok in mijn keel van herkenning hier... Van het gevoel dat ie zo lastig is dat ik mijn geduld verlies en hem wel een pak rammel kan geven tot aan het gevoel dat hij (en zij) de zin van mijn leven is (zijn) . Was sich liebt, das neckt sich, toch?
Vanmorgen beet Randy zijn babyzusje zo hard dat de tanden in haar handen stonden. Hij had al vaker het voordeel van de twijfel gehad, maar dit was dus het omstotelijke bewijs. Duurde wel een uur voordat ik hem weer een beetje lief kon vinden. Komt ook mede omdat ik op dat moment niet naar mijn eigen wens gereageerd heb, wilde hem op de gang zetten, maar dat lukte niet omdat mijn meissie hysterisch huilde van pijn, en heb het bij flink boos zijn (schreeuwen) en hem een half uur negeren gehouden. Was niet de manier, want het voelde voor mij niet goed dus.
Om met zijn onmogelijke-ik-wil-lekker-dwars-liggen-puberpeuterbuien om te gaan heb ik wel wat truukjes ontdekt die werken. Met stip-op-1 werkt structuur goed, altijd na het eten direct naar boven voor het tukkie bijvoorbeeld, dan weet hij waar hij aan toe is. Als iets moet, nooit een vraag stellen is een goede 2e. "Zullen we naar de winkel gaan?", laat keuze en is gegarandeerd "Nee" . Iets in het vooruitzicht stellen werkt ook altijd goed. (Kom op, gaan we snel ff schone luier doen, dan gaan we daarna ...) En bij Randy moet ik altijd zéér duidelijk zeggen waar het op staat: "Je mag niet wegrennen, als je dat wel doet, ga je in de kinderwagen" en dat dan ook uitvoeren natuurlijk. Ook vertel ik hem van tevoren altijd wat er gaat gebeuren en hoewel ik me vaak afvraag of dat wel binnenkomt, verbaast hij me wel eens met hoe goed hij me gehoord heeft! Na een eerder DRAMA bij het CB voor een afspraak met zijn zussie toen hij moest stoppen met spelen en mee moest de spreekkamer in, had ik hem de laatste keer uitgebreid verteld wat we gingen doen voor hij de kinderwagen uitmocht. "Jij mag spelen, mama gaat Tinka uitkleden en wegen, dan roept mama jou en moeten we even bij een mevrouw op de kamer. Daar is ook speelgoed en daar mag jij mee spelen en mama moet even met die mevrouw praten. Jij gaat niet huilen als mama jou roept, maar gewoon direct met mama meekomen" Er zat een man hoofdschuddend te kijken zo van 'die heeft teveel Nanny-programma's gekeken' en zelf had ik ook mijn twijfels of het binnenkwam want Randy had het alleen maar over het speelhuisje dat hij zag! Wat schertst mijn verbazing: ik word opgeroepen, roep Randy -die meteen komt- en hij zegt: "Mevouws kame he, mama?" Smelttttttt, heerlijk jong! Jammer dat die meneer er niet meer was!

BTW... mag Randy in het lijstje: geboren op 31 december 2004
pi_46127413
Kai wat goed!!!

Ik herken ook een boel van de boze-peuter-buien en dan een te snelle verkeerde reactie en weet ook dondersgoed dat he uitleggen wat er gaat gebeuren zoals mammietje zegt super werkt! En wat die meneer mag denken over Nanny-programma's, ik ben er blij mee want ik heb geleerd dat geduld en rust veel meer opleverd dan die boze uitval.
Wat ik wel "raar" vind is dat als Djulian in de buggy zit en er dan uitmag om te lopen dat hij totaal niet luisterd, terwijl als hij naast me loopt als ik met krukken loopt geeft hij me zelfs netjes een handje (hij pakt een vinger van mij dan) en als we met de stoel zijn dan blijft hij keurig zitten en wil hij niet eens lopen, maar met buggy is het drama.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 06:45:29 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_46129620
Livelink, Job lijkt op Liam denk ik of andersom.... het klinkt vreselijk herkenbaar iig.

LB, je bent niet de enige die zich regelmatig zo voelt, misschien dat dat uit andere posts hier ook blijkt en zorgt dat je je niet altijd zo slecht voelt. Ik kan ook soms echt zo'n hekel aan Liam hebben, zo erg vind ik dat. dan wil ik hem echt helemaal niet zien of horen op dat moment. Hij kan zoooooo zeuren en zemelen en hangen en maar doorgaan met dingen die hij niet mag en niet luisteren daar wordt iedere ouder soms wanhopig van, echt.
en ja, geduld en rust werken het beste, dat weet ik ook, heus. maarja, we zijn allemaal maar mens he...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 07:37:33 #7
81992 Githa
pi_46129792
Ja maar Smirre, je hebt aanraken en verwoesten hé
  Jubileum moderator vrijdag 9 februari 2007 @ 21:11:56 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46154410
Kai ik ben zo trots op je
M@x hoe was het bij de orthopeed?

LB het is ongelooflijk herkenbaar. Hier begint de dag pas echt als we eerst 2-3 driftbuien hebben gehad. Elke dag, echt elke dag het jurkjesdrama. Ik ga niet meer in discussie, dan maar weer een jurkje. Behalve van de week, toen er sneeuw lag heb ik mijn poot stijfgehouden, en heb ik nog gewonnen ook.
De dag begint hier met minstens 1 huilbui om het flesje pap. Ze wil hem wel, nee ze wil hem niet, wel een broodje, niet een broodje, toch maar wel een flesje pap, shit nu is hij koud, ow god mama heeft de verkeerde kleur handvaten op de fles, ow nee verkeerd om geschud. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is een krijspartij waard.
Ik probeer het maar een beetje te negeren maar er zijn dagen dat om half 8 de moed al in mijn schoenen is gezakt.
Tijdens het avondeten is het nu ook al raak, wel eten, niet eten, wel groente, geen vlees, oe koud vlees, te warme groente pfffff alles wordt aangegrepen om in een vreselijk gekrijs compleet met enorme tranen uit te barsten.
We proberen het zoveel mogelijk te negeren, en verder hanteer ik het principe "pick your battles". Als iets me teveel moeite kost terwijl het niet zo belangrijk is (schone sokken bijvoorbeeld) dan ga ik het gevecht niet eens meer aan.
Anders blijf ik de hele dag bezig....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:22:06 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46154816
O Max, ik vind het zo ontzetten super van Kai!

LB, ik krijg een brok in mijn keel van jouw onzekerheden over en met Jolie. Je bent zo kwetsbaar. Het is gewoon zo verdomde zwaar lijkt me als je het alleen moet doen en je zit nog steeds niet lekker in je vel. Ik zou van harte willen dat ik iets voor je kon doen. Maar ik geloof echt (en dat blijf ik net zo lang zeggen tot je het zelf ook gelooft) dat jullie twee-eenheid zijn en alles samen aan kunnen, hoe zwaar het ook is.

Lieve mama's met lastige peutertjes. Van tijd tot tijd is het herkenbaar. Soms moet ik me inhouden om Léon niet net iets te ruw beetpakken als hij het bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Dan kan ik schrikken van mezelf. Of rauw uit te vallen. Maar het gaat net goed en gelukkig is dat niet elke dag zo.

Dag 1 van Desert Speen:
Vanmorgen alle speentjes bij elkaar gezocht. 1 speen bewaard (noem het nostalgie) en de rest weggegooid en afgeknipt. In de loop van de ochtend hebben we Léon voorbereid op dat hij vanmiddag zonder speen moest slapen. Alle speentjes waren nl. weg.
"Nee... in het mandje toch?"
Samen kijken en daar vond hij het afgeknipte speentje.
Blij: "Daar is het speentje."
Hij pakt het en wil het in zijn mond stoppen, maar dat lukt dus niet. Vertwijfeling slaat toe op zijn gezicht.
"Boven op de kast toch?"
Nee Léon die zijn weg. "Kijken?" Samen gekeken en daar lag geen speen meer. Je zag hem nadenken en we zijn weer samen naar beneden gegaan. Even spelen nog, broodje eten en dan slapen. Hij hield zich kranig. Maar (oké misschien overdrijf ik, maar soms kan ik me iets te goed verplaatsen in mijn kind) zijn wereld is vandaag veranderd. En dat besef dringt boven tot hem door. Hij werd steeds stiller. Samen liedje gezongen en hij houdt me stevig vast. Het was niet de bedoeling, maar ik voel een brok in mijn keel en een traan over mijn wang. Soms ben ik iets teveel verbonden met hem denk ik en ik baal dat ik me zo liet gaan. Hij merkte niks (hoopte ik). Hij ging liggen en daar is het pruillipje. Dan komt de eerste snik: "Ik wil mijn speentje."
Nogmaals uitgelegd, maar hij wil niet gaan slapen.
Toch weggegaan.
De hele middag is het 1 groot drama. Meneer wil eruit, wil kleertjes aan, hoeft niet meer te slapen.
Uiteindelijk mag hij er dan uit.
Opvallend is dat hij niet eens sikkeneurig is. Hij is bijna gezellig, maar wel wat sloom. Iedereen die belt, moet hij even spreken. "Heb zonder speentje geslapen.... Wil niet slapen... Ik moest huilen... Ik mag morgen een kadootje uitzoeken.... Diertjes."

Vanavond iets na half 8 moest hij naar bed.
"Wil niet naar bed.."
Helaas makker we gaan toch. Netjes tandjes gepoetst, bij mama op schoot verhaaltje gelezen, dan nog even zelf terwijl mama water haalt en dan drinkt hij nog even wat. Nog heel even gemoppert, maar uiteindelijk.......
Is hij gaan slapen!!!!!!!!! Verdomme waar is nou die hysterische smiley?
Geen kick meer gegeven, waarschijnlijk volledig kapot omdat hij vanmiddag niet geslapen had.
Nu gaan we straks de nacht in, maar het begin is er en ik vind mijn zoon gewoon onwijs stoer.
Ookal gaat het om zoiets simpels als zonder speen slapen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:26:19 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_46154986
dutchie, wat goed! ik hoop echt dat het goed gaat
het geeft hoop voor ons
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel vrijdag 9 februari 2007 @ 21:32:26 #11
2628 Karin
pi_46155239
Kai Wat goed!!!!

Dutchie wat fijn dat het goed gegaan is zeg!! Dat geeft de burger moed.
Wij hebben operatie desert speen 1 dagje uitgesteld. Bram was vandaag met Iris bij mijn ouders en hij was compleet kapot toen hij thuiskwam (en ik ook van het werken) dus morgenochtend als hij wakker wordt gaan we hem met zijn allen op de kast leggen. Hij wil hem namelijk niet weggooien maar bewaren voor de baby.
Ik hoop dat het bij ons ook zo goed gaat.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:32:37 #12
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46155245
Blijf nog even duimen wil je.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:42:27 #13
103793 kozakken
Living the life
pi_46155602
Oh Dutch.. wat klinkt dat goed. Alvast voor vandaag en ook nog een voor al die onverwachte emoties. Raar he, dat het je zo kan raken.

En operatie desert speen voor Bram verdient dan maar een als voorbereiding

Pick your battles. Dat is echt een waar woord! -mantraat deze morgen nog maar eens een paar keer- pick your battles, pick your battles.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:42:44 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46155614
Dat klinkt goed, Dutchie! Maar ik heb ook stiekem wel een beetje medelijden met Léon. Zo moeilijk om zonder zijn grote steun te moeten gaan slapen. Ik hoop dat het goed blijft gaan en dat het heel vanzelfsprekend wordt om te gaan slapen zonder speen. Ik duim nog even door voor jullie.

Karin, alvast veel succes voor morgen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:45:56 #15
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46155715
Oei Kozakken dat klinkt alsof het 'gezellig' was vanochtend.

Livelink, dat is het denk ik wat ik voel: medelijden dat zijn grote steun weg is. Toen ik het even moeilijk had kwam dat omdat ik me besefte dat de grond onder zijn voeten was weggetrokken. En omdat wij vinden dat het moet.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:46:38 #16
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46155745
Léon wat ben je stoer, zomaar gaan slapen zonder speen Wat een goed begin Dutch, hopelijk slaapt ie gewoon lekker de nacht door en is ie er voor jullie het weten aan gewend zonder speen te slapen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:53:11 #17
103793 kozakken
Living the life
pi_46155990
Vanmorgen was idd even heel gezellig Maar vanmiddag heeft hij weer heel gezellig lekker samen met mij zitten spelen en rommer lief begroet toen hij wakker werd. Hij accepteerd ook wel dingen, maar soms heeft hij gewoon bedacht dat het anders moet.
Idd een verkeerde kleur beker kan echt voor een vulkaaneruptie zorgen. Maar een lieve aai over het hoofd kan me dus ook gewoon een lekkere dikke kus opleveren. Er is wel evenwicht, maar de battle-momenten blijven bij deze mama dan gewoon wat langer hangen dan in die kleine peuterhoofdjes. Die zijn alle toestanden al kwijt wanneer ze het weer hebben goedgemaakt (of zich bij de situatie hebben neergelegd). Ik heb dan nog een kwartier uithijgtijd nodig
En tegen de tijd dat ik net weer op adem ben is in dat peuterhoofdje alweer het volgende idee uitgebroed.

Dutch, ik denk niet dat zijn wereld onder zijn voeten is weggeslagen. Wel dat een deel van zijn vaste rituelen en bekendheid is veranderd. Die verandering vergt wel veel. Vooral omdat het ook met slapen samenhangt. Persoonlijk vind ik het super dat je de spenen ook rigoreus hebt doorgeknipt. Zo weet hij ook dat er geen weg terug meer is.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:04:31 #18
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46156459
Oké, iets te sterk uitgedrukt.

Ligt het ook een beetje aan vrijdagochtend? Wij hebben hier op vrijdagochtend het ook altijd zo 'gezellig' . Léon heeft een week achter de rug, dag daarvoor naar het kdv (killer for the mood the morning after). Zo'n ochtend dat ik het liefst op pad met ze ben of iemand als bliksemafleider over de vloer heb. Want als ik alleen met ze ben, dan is het zo'n dreinige ochtend vaak. Herkenbaar?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46156664
Wauw Lois... dacht dat die van mij erg kon zijn, maar die van jou kan er ook wat van zo te zien! Maar goed dat ze op andere momenten weer zoveel goed maken he!

Dutchie.... wat een stoere kerel heb jij!!! De spits is er af dus! Lekker joh... ik voorzie met Randy nog een groot drama.

Mijn mannetje heeft vandaag voor het eerst -bewust- alleen buiten gespeeld. Nadat we gisteren samen een sneeuwpop in de achtertuin hadden gemaakt, kwam Randy vanmorgen met de mededeling dat hij zijn laarsen en jas aan moest, want hij wou 'buite pele'. Ik was aan het strijken en zij dat ik niet meeging, maar... "Nennie toch buite" Nah.. goed dan, jas aan, laarsen aan. Had verwacht dat hij zich wel zou bedenken voordat hij op de mat stond, maar nee hoor! "Doei.. tot staks mama!" Hij was lekker van alles aan het ontdekken in de achtertuin (en mama hield hem vertederd in de gaten vanachter het raam!) en na een half uur klopte hij met rode wangen op de achterdeur zoals afgesproken! Belachelijk misschien dat je om zoiets een mengeling van trots en ontroering kan voelen, maar ik voelde dat wel! Wat wordt mijn mannetje groot!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:15:37 #20
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46156895
leuk is dat he dat "buiten pele". Maxim komt ook zol geregeld naar me toe "laasjes aan, has aan, buiten pele"
pi_46157241
Heerlijk, Martineke! Heb altijd een hekel aan sneeuw gehad, maar kon er nu niet op wachten! Wat een ervaring voor zo'n guppie! Het is ook net alsof je de wereld met andere ogen bekijkt met kids... je ziet de wereld door hun ogen en wat is sneeuw (bijvoorbeeld) dan bijzonder! Hebben jullie dat ook???
Kan niet wachten tot het betere weer zodat ie elke dag buiten kan spelen! De zandbak weer open enzo... zucht.. verheug me er nu al op! (Hoewel er eerst nog een pak sneeuw moet vallen die genoeg is om te kunnen sleeën!)
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:46:57 #22
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46158119
Ooh, wat knap van Leon, Dutchie. Dapper mannetje (èn een dappere moeder met een biggeltraan).
Overigens ben ik blij dat ik de spenen hier in één keer weggedaan heb, toen ze nog niet konden praten. Voelde een beetje sadistisch , want ik wist natuurljk best wat ze bedoelden.
En die peuterkuren die ik hier lees, herken ik gelukkig helemààl niet. (Bestaat er een Pinokkio-smiley? ) Zo werd er vandaag nog een drinkbeker keihard over tafel gesmeten, eindigend tussen papa's eten. En die Liz? Is werkelijk nergens van onder de indruk. Cas met zijn gevoelige dramaqueentemperament wel, maar die zit op dit moment in een ik-ben-verliefd-op-mama-fase. Die twee zijn zo verschillend, denk je bij de één het ei van Columbus uitgevonden te hebben, heeft het bij de ander totaal geen effect. Op zich is dat niet zo raar bij broer en zus, maar het geval wil dat ik zo snel en vaak moet switchen dat ik er zelfs soms van in de war raak.

Ohja en Mammietje !
  zaterdag 10 februari 2007 @ 09:05:54 #23
103793 kozakken
Living the life
pi_46165169
M@x, hoe gaat het met Kai? Hoe was het bij de kinderarts?

En Dutch? Hoe ging de nacht met Leon?

Hier een dreumes die vannacht zonder luier geslapen heeft. het ging al heel lang goed hoor, maar deze mama wilde nog geen risico lopen. Maar nu zelfs Liam 'gewoon' in zo'n korte tijd helemaal zindelijk is, bedacht ik me dat ik maar gewoon het risico moest gaan lopen.
De eerste nacht ging goe-hoed!
Het is hier alleen al een hele week vroeg. Zes uur!! Vanmorgen is kozakkenman maar bij hem op de kamer in zijn bed gekropen en heb ik tot half acht kunnen uitslapen! En nu ben ik al beneden met een best lieve peuter (nog wel in pyama, maar goed. Daar krijg je 'm toch moeilijk uit, is hij bijzonder aan gehecht ) en ligt papa nog te snurken.
Peuter druk aan het kleuren en puntenslijpen. (Kost hem veel tijd en hij vindt het interessant!)
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:04:00 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_46165655
mammietje, wat leuk en ik kan me je gevoel goed voorstellen

Dutch, hoe is het gegaan? ik heb er veel aan gedacht... ik ben bang dat ik er de discipline niet voor heb, erg he. Ik kan het met Ezra al niet

Jonne, wat goed ook helemaal zindelijk nu dus! Nou kozakken, blijf zeggen dat ik het dankzij jou gered heb met Liam, op het goeie moment volhouden en doorzetten
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:20:18 #25
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46165841
Even snel tussendoor want het is hier druk, druk, druk. Bij de orthopeed ging het goed. Zijn voetjes, beentjes en heupjes zijn in orde. Zijn beentjes zijn wel erg slap maar dat is logisch aangezien hij nog niet loopt. Orthopedisch is er dus niks aan de hand. Hij heeft ons verwezen naar de neuroloog om in ieder geval te kijken of er qua zenuwen niks aan de hand is (de aansturing enzo). Daar moeten we dus 29 maart naartoe maar misschien is dat wel niet nodig gelet op die losse stapjes (overigens lijkt het een eenmalig iets want ik heb geen losse stapjes meer gezien).

Jonne wat goed

Dutchie, respect
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 10:43:23 #26
81992 Githa
pi_46166199
Maar misschien dat die eenmalige keren zich steeds sneller op gaan volgen M@x en hij er het voordeel van in gaat zien.
Het feit dat hij die 3 stappen doet, wil zeggen dat hij het kan!
Bij de orthopeet ook fijn om te horen, dat hij iig niks mankeert. Dat gaat helemaal goedkomen met Kai

Jonne

Ik heb gister de hele dag zowat op de wc doorgebracht met Jordy. Hij kwam steeds zelf zeggen dat hij moest poepen en wilde dan ook op de wc zitten. Helaas is het niet een keer raak geweest.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 10 februari 2007 @ 11:12:35 #27
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46166701
Ik had Kai zijn stapjes helemaal gemist Wat goed zeg! En fijn ook dat er lichamelijk niks mis is m@x!

En oh oh die peuterpubertijd. Hoe herkenbaar. Ik heb zelf dan wel geen kinderen, maar toen ik een paar jaar terug drie dagen per week 2 kindjes opving, ben ik er menigmaal tegenaan gelopen. Wel een jurk, geen jurk. Wel eten, niet eten, dat op brood, toch maar iets anders op brood, fietsen, wil niet meer fietsen, buiten spelen, binnen spelen en om alles een drama. Ik was soms echt heeeeeeeeel blij als ik 's avonds de vader of moeder thuis hoorde komen
pi_46166805
Kai ja ik lees hier eigenlijk niet meer... 4 losse stappen is gewoon goehoed, het is een begin

Fijn dat er idd lichaamelijk niets aan de hand is met Kai....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 13:12:04 #29
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46169714
Nou M@x dat is in iede geval fijn, dat er niks lichamelijks met hem is!

Ik wil nog even terugkomen op mijn relaas van donderdag. Gister is ze bij de oppas geweest (met een jurk aan, en een broek en een mailloot en een vestje.....) en eind van de middag en s avonds ging het gewoon goed thuis. Vannacht kwam ze wel weer bij mij in bed, maar oke. Tot nu toe gaat het vandaag ook fijn. Ze is zelfs naar bed gegaan. En straks komt hij weer even, om haar te vermaken. Morgen ook tussendoor zodat ik even kan sporten. Dus zo moet het wel gaan.
Het is gewoon soms ook lastig hier in huis, ik kan haar echt geen minuut alleen laten hier. Dat schiet gewoon niet op allemaal. Volgende week gaan we, mits ik niet weer ziek word, samen een weekend weg. Naar zee, in een hotel, warm, zacht, duur Jolie in een bad en ik kan niet gestoord worden door beslommeringen die er eigenlijk niet toe doen. Want dat is eigenlijk het probleem, ik moet me nu heel erg staande houden, sowieso. Dat kan soms best maar haar erbij. Soms ook niet. Maar niet als er ook nog dit ligt, dat moet, enzovoorts enzovoorts. Als dat goed gaat, gaan we gewoon vaker zoiets doen om samen te zijn. Het moet maar even zo totdat het beter gaat.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 13:13:18 #30
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46169744
Oh en Lois, het jurkje aan drama. Frappant
  zaterdag 10 februari 2007 @ 13:50:43 #31
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46170712
LB en Jolie geniet van die tijd met zijn twee. De voorpret is al de helft van de pret.

Jonne
Wat gaat het ineens hard met die zindelijkheid van alle peuters hier.
Ik heb gistermiddag ook even de Belana-truuk gehanteerd hier en heb Léon in zijn blote kont door de kamer laten wandelen. Potje erbij en goed benadrukt, als je moet plassen dan even zeggen hè, dan kan je op het potje. Ik zit even later met de rug naar hem toe Cas yoghurt te geven en even later klinkt het: "Mama samen in de w.c. gooien?" Staat hij met het volle potje in zijn handen achter me. Die truuk werkt dus wel en ik ga het binnenkort maar eens voor het eggie proberen. Nu eerst de speen.

Vannacht is hij 1x wakker geworden, zijn toen wel een uur met hem bezig geweest. Huilen, huilen. Op het laatst vroeg ik: "Waarom huil je nou?"
Toen bleef het even stil en dacht hij na. En toen met een snik: "Blote voet!"
Zijn blote voet bungelde buiten zijn dekens. Nou, dat was natuurlijk goed op te lossen en voila meneer is weer gaan slapen. Nog wel af en toe gehoord, maar we hoefden er niet meer uit. Hij was wel om 07.00 al wakker, want hij mocht een kadootje uitzoeken.
Wij dus op pad en ik moest ook nog bij de Action zijn. Daar viel hij op zijn knieën voor het speelgoedschap en pakte daar een dikke grote neushoorn uit. Geen dure duplo, Bob de Bouwer, hijskraan of wat dan ook, gewoon een dikke neushoorn van anderhalve euro. Meneer was volmaakt gelukkig.
We zijn er nog lang niet, maar tot nu toe valt het me mee. *afklopt*

Karin, succes vandaag met Bram. Het is even doorbijten. Maar ik vertrouw erop dat ze er vanzelf aan wennen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:04:01 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46171079
Leon, ik ben trots op je!
Ikkan alleen maar hopen dat 't hier over 1,5 week ook zo gaat..
Karin, succes met Bram z'n speenavontuur vandaag!

M@x, wat fijn dat het niets orthopedisch is bij Kai En het feit dat hij toch 4 stappen heeft gezet lijkt me hoopvol voor de toekomst.

en Jonne al 's nachts ook zindelijk! Wat goed!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:10:10 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_46171253
jeetje dutch, wat gaat het goed zeg! ben heel blij voor jullie!

we zullen er hier toch ook aan moeten, want ik ben eens op gaan letten en Liam slist ook best wel eigenlijk. hij heeft dat ding alleen 's nachts, maar toch he.
nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om er vanaf te komen.

[ Bericht 65% gewijzigd door Belana op 10-02-2007 14:20:07 ]
stormy waters...
sailin'
pi_46171465
M@x fijn dat het otrhopedisch in orde is! En die 4 stappen geven iig goede hoop!

Dutch wat lekker dat het zo goed ging!

Jonne snachts ook zindelijk, wat gata ht hard ineens met iedereen!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:09:31 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46184163
Anitra, dat laatste viel mij ook al op. Laten we genieten van deze positieve flow, zolang als deze duurt.

E.T. en Belana, fijn dat onze ervaring jullie sterkt. Ook jullie succes straks.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:16:43 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46184438
Hoe ging het vanavond, dutch?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:21:39 #37
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46184601
O, het mannetje heeft hem naar bed gebracht en hij vroeg er nog een keertje om.
Ik was nog boven even daarna en dat wist hij. Dus hij was nog heel even aan het miepen (zelfs dat is te sterk uitgedrukt). Die blote voet is trouwens wel een ding op zich geworden. Piepend: "Mama kijk blote voet!"
Maar ik benader het nu gewoon met humor. Voet het bed in kriebelen en nog even een geintje voor ik hem alleen laat. Dat hij nog even wat te lachen heeft voor hij echt gaat slapen. Heb zelf het idee dat dit wel werkt. Positief benaderen werkt (op dit moment, maar ik hou nog steeds mijn vingers gekruist Eerst de nacht maar weer door)
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:31:33 #38
24188 Belana
kloon van belana
pi_46185001
Liam komt weer naar huis, hij is ziek geworden bij opa en oma het arme kind, alles eruit gegooid.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:33:49 #39
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46185083
Ah, da's zielig. Zit ik net een verwittigend postje in het moederstopic voor je te schrijven.
Nou bewaar die dan maar.
Beterschap voor Liam.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:34:56 #40
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46185127
Wat fijn dat 't zo lijkt mee te vallen dutch

Aggos, Liam
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46185217
Oh jee, beterschap voor Liam
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46185493
Beterschap voor Liam
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 21:47:55 #43
81992 Githa
pi_46185622
He Dutch, wat fijn dat het zo wonderbaarlijk goed gaat! ze doen ons steeds weer versteld staan die hummeltjes wat een helden ook hé!

Liam, beterschap
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:49:19 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_46185665
hij is thuis. hij wil niet mama, maar papa. nou dat is goed. hij wilde alweer Prince kijken (ja ja ET, we hebben een Prince fan hier) en hij wil niet naar bed en hij wil niks drinken en ook geen pilletje in ze billetje het is alweer een heel eigenwijs ventje dus ik hoop dat ie lekker kan slapen zo
stormy waters...
sailin'
pi_46185753
Nou moeders,
Merlyn vindt de mama's met weinig centjes maar dom.

"want dan moehoet je toch gevoon heel veel donuts kopen, want dan moet je 1 centje geven aan de mevrouw en dan krijg je altijd heel veel meer dan 1 centjes terug"

Nou, donuts kopen dames.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:59:35 #46
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46186025
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:49 schreef Belana het volgende:
hij is thuis. hij wil niet mama, maar papa. nou dat is goed. hij wilde alweer Prince kijken (ja ja ET, we hebben een Prince fan hier) en hij wil niet naar bed en hij wil niks drinken en ook geen pilletje in ze billetje het is alweer een heel eigenwijs ventje dus ik hoop dat ie lekker kan slapen zo
volgende concert (als dat ooit nog gaat gebeuren) een kaartje extra dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 22:13:24 #47
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46186531
een Princefan
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 22:37:09 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_46187578
Na toch een slokje water moest ie ook weer overgeven, maar net wilde hij toch wel weer wat water, tja, toch maar proberen dan. beetje vocht in dat lijfje is wel belangrijk denk ik. we gaan maar slapen en zien wel waar het schip strand. edit: terwijl ik dit nog aan het typen ben riep ie alweer, dus we doen maar even geen slokjes water meer.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 februari 2007 @ 22:38:05 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46187631
Ach arme...
Sterkte vannacht Belana.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46187801
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 22:37 schreef Belana het volgende:
Na toch een slokje water moest ie ook weer overgeven, maar net wilde hij toch wel weer wat water, tja, toch maar proberen dan. beetje vocht in dat lijfje is wel belangrijk denk ik. we gaan maar slapen en zien wel waar het schip strand. edit: terwijl ik dit nog aan het typen ben riep ie alweer, dus we doen maar even geen slokjes water meer.
Het is er het weer waarschijnlijk niet voor,
maar als ik bang ben da de kinderen echt vocht te kort komen als ze ziek zijn (overgeven of erge diarre bijvoorbeeld), dan geef ik ze (water)ijs.
Het gaat gedoseerd genoeg om niet meteen over t hoeven geven en er komt toch vocht binnen.
Dat ze het "leuk" vinden dat ze om 22.00 uur s avonds zmaar een ijsje mogen eten werkt natuurlijk ook al mee

succes voor de komende nacht.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 11 februari 2007 @ 08:37:43 #51
103793 kozakken
Living the life
pi_46195387
Hoe ging het met Liam vannacht (en nu)
Jammer van jullie nachtje, snel weer over doen?

En Leon, hoe ging het daarmee vannacht?

En hoe is operatie desert Speen bij onze Bram?


Wat een boel vragen he. ER speelt gewoon zo veel in dit topic!
  zondag 11 februari 2007 @ 09:26:04 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_46195504
hoe is het met Léon gegaan? en met Bram?

Met Liam is het goed gegaan, hij heeft geslapen tot kwart over 6 en heeft nu gelukkig alweer gewoon gegeten en gedronken en dat gaat allemaal goed.
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 februari 2007 @ 10:30:28 #53
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46195967
Hier durf ik voorzichtig wat harder te jompelen, hij is niet 1x wakker geworden vannacht.
Hoe is het met Bram gegaan Karin?

Goedzo Liam, hoop dat hij snel weer boven jan is, al is het maar uit eigen belang.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 11 februari 2007 @ 10:37:42 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_46196059
dat komt wel goed dutch
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 februari 2007 @ 20:35:39 #55
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46215868
Ik ben nu wel heel erg benieuwd naar Bram.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator zondag 11 februari 2007 @ 20:36:57 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46215921
Karin viert vandaag haar verjaardag dus ik denk dat ze vandaag niet meer online komt eigenlijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 11 februari 2007 @ 20:38:19 #57
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46215984
Maar tante Lois, slaapt Bram nu zonder speentje?
(en gefeliciteerd met je zus )
Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator zondag 11 februari 2007 @ 20:50:41 #58
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46216545
Ik weet dat Karin het zelf graag wil vertellen dus Tante Lois houdt nog even haar mondje dicht.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 11 februari 2007 @ 20:51:37 #59
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46216591
Oe dat klinkt veelbelovend. Wachten we rustig af.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 11 februari 2007 @ 20:52:38 #60
103793 kozakken
Living the life
pi_46216637
Oei, oei, nu word ik wel heel benieuwd! Gefeliciteerd Karin (met z'n tweetjes jarig zijn is wel bijzonder hoor ) Wachten dan maar op bram-nieuws!

(En was kai niet in het Overijsselse vandaag? Ben zo benieuwd hoe het met hem gaat en zijn mama!!)
  FOK!fossiel zondag 11 februari 2007 @ 21:35:36 #61
2628 Karin
pi_46218659
Het gaat hier eigenlijk best goed met desert speen

Gisterochtend heel wat gepraat en overredingskracht moeten uitoefenen om hem maar die speen op de kast te laten leggen. Uiteindelijk is het gelukt met het vooruitzicht alvast 1 heel klein kadootje Heel pedagogisch onverantwoord vast maar het werkte wel. Daarna hadden we een hele drukke dag met als hoogtepunt de verjaardag van zijn neefje. Daarna was hij zo moe dat hij om 6 uur in de auto op de terugweg in slaap viel. Dat gebeurt vaker, zeker als hij een drukke week gehad heeft en meestal leggen we hem zo over in bed en slaapt hij de nacht door. Dit keer niet dus, hij begon te huilen om zijn speen. Nou vooruit kom er dan maar uit en dan gaan we nog even tv kijken en nog een broodje eten (wat niet echt nodig was want hij heeft op die verjaardag enorm veel gesnoept). Naar bed gebracht en toen begon het drama, 300x roepen om helemaal niets en uiteindelijk kwam hij toch maar weer naar beneden, hij kon niet slapen. Hij heeft 1 gewezen naar de kast maar het was gelukkig snel over. Weer naar bed gebracht, weer drama en eruit en uiteindelijk heb ik hem om half 11 weer in bed gelegd en ben ik erbij gebleven. Daar werd hij boos op mij en op de hele wereld maar is uiteindelijk wel in slaap gevallen. Is meestal wel moeilijk hoor om te slapen als hij laat op de middag in slaap is gevallen, vaak is het dan niet voor 10en dus dit had ik wel verwacht. Vanmorgen om half 7 wakker en helemaal hyper, hij wou naar beneden lekker spelen. Dus heerlijk de nacht doorgeslapen.
Vandaag weer drukke dag, ik vierde mijn verjaardag. Heb hem om half 8 naar bed gebracht en om 8 uur zat hij weer beneden. Half uurtje later weer naar boven en ben ik bij hem blijven zitten met een boek en viel gelukkig om 9 uur in slaap Niet 1 x gevraagd om zijn speen. En ik hoop dat hij net als vannacht niet wakker wordt want dan ben ik altijd een watje en zal ik het vast heel zielig vinden.
Hij moet echt even opnieuw leren in slaap te vallen zonder speen.

Fijn dat het bij Leon ook best goed gaat. Ik moest net echt even als eerste hier kijken hoe het met hem ging.

Beterschap Liam Maar zo te zien ben je alweer bijna beter.
Kai fijn dat het goed was bij de orthopeed! Hele geruststelling lijkt me.
  zondag 11 februari 2007 @ 21:56:37 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46219660
Gefeliciteerd met je verjaardag, Karin! En ik hoop dat Bram vannacht lekker doorslaapt. Het erbij blijven zitten totdat ze in slaap vallen ken ik nog wel. Erg vermoeiend, maar hopelijk is het van korte duur.

Succes!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 11 februari 2007 @ 22:01:05 #63
103793 kozakken
Living the life
pi_46219901
Klink heel goed Karin! Stoere Bram. Goed hoor! En dat nog wel me een paar van zulke hektische dagen.
  zondag 11 februari 2007 @ 22:13:58 #64
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46220581
Bram

Leon

Hier kreeg ik vrijdag te horen van Juffrouw Ina dat Zoë zo heerlijk meedraait het is alsof ze er altijd al was. Ben me toch een partij trots
  zondag 11 februari 2007 @ 22:30:04 #65
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46221264
En terecht dat je trots bent, Rottdog. Je meisje weet zich mooi staande te houden in de groep en lekker mee te draaien. Daar mag je heel blij mee zijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:07:51 #66
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46231636
Woehoe Bram! Bikkel
Ik was echt benieuwd hoe het gegaan was en so far so good, mooi joh!

Heb hier zelfs het idee dat Léon beter slaapt zonder speen, hij is nu al 2 nachten achter elkaar niet wakker geworden. Dus dit is voor mama ook heel fijn. (papa hoort hem toch nooit )

Rottdog, terecht dat je trots bent, dat is toch heerlijk om te horen?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46232019
wow, Bram en Léon

super zeg, dat het zo goed gaat (zonder speen).
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:13 schreef Rottdog het volgende:
Hier kreeg ik vrijdag te horen van Juffrouw Ina dat Zoë zo heerlijk meedraait het is alsof ze er altijd al was. Ben me toch een partij trots
Dat is altijd erg leuk om te horen, Rottdog
  maandag 12 februari 2007 @ 13:11:14 #68
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_46234966
Rottdog, wat fijn

Hier een klein jongetje (omdat hij met urgentie is geplaatst is hij echt de jongste van de groep) die de psz heel leuk, maar vooral ook heel spannend vindt. Af en toe een beetje huilen bij het afscheid, maar, zo verzekeren de juffen me, zodra ik uit beeld ben loopt ie al lekker alles te ontdekken. En bij alles dat ie ziet haalt ie effe 1 van de juffen erbij, zodat zij het ook kunnen zien. Elke auto heeft ie ze al geshowd

Vandaag kwam de fotograaf langs, wat op zich al enorm spannend was (20 stuiterende peuters netjes op de foto krijgen ), maar het is allemaal erg goed gegaan. De fotograaf heeft me stiekum Tobi zijn foto al even laten zien op de pc, en had daarnaast echt een té schattige foto van Tobi en nog een ander jochie gemaakt die ie op mijn verzoek ook af gaat drukken.

Schoolfoto's... men, voor mijn gevoel was ie een week geleden nog een baby
pi_46234977
Leon en Bram wat goed!!

Rottdog dat is tch ook heerlijk om te horen?

Djulian is slapen een drama momenteel. Het lijkt of er steeds meer allergieen bijkomen. De huiarts bleef zeggen dat we maar wat moesten proberen omdat de testen tot 4 jaar alle kanten uitschieten en ze vaak niet kloppen bij die kleintjes. We hebben uit gelegd dat het eten zo'n drama is geworden omdat hij bij veel dingen buikpijn krijgtdat bedoel ik met nieuwe allergieen, want ik geef hem echt niks waarvan ik zoiezo al weet dat hij er niet tegen kan en dus grote angst voor eten heeft nu. Het enige wat zonder moeite gaat is de paprijstebloem met opvolgmelk en banaan. Tegn de huisarts ook gezegd dat hij daar toch niet van kan leven tot hij 4 jaar is dus eindelijk de verwijzing gekregen voor het allergie centrum in Utrecht! Maar de wachttijd is ongeveer 4 maanden De verwijzing moet opgestuurd worden naar het centrum en ik ga er een brief bij doen dat het toch wel enige spoed heeft gezien dat pap en banaan het enige is wat hij zonder probleme kan eten.
Ik hoop zo dat ze hem kunnen helpen en dat eten gewoon normaal word.

Pluisje wat leuk nu al de fotograaf!
  maandag 12 februari 2007 @ 13:22:02 #70
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46235245
Lastig, Anitra. Ik hoop dat de testen dan toch wat uitwijzen. Heeft de huisarts ook misschien naar andere mogelijkheden gekeken? Weet je zeker dat de buikpijn door de allergieen komt, bedoel ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46235544
Ja dat weten we zeker, gezien zijn ontlasting en de krampen die hij na het eten heeft. De huisarts heeft van alles bekeken vanaf dat hij 7 weken was. Het is zo zielig om die angst te zien die hij heeft voor het eten.
  maandag 12 februari 2007 @ 14:36:45 #72
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46237481
Bram en Léon, bikkels!!!
Hier ook een klein bikkeltje Ik was die speen zo spuugzat vanmorgen dat ik hem afgepakt heb. Later gezegd dat Swieber de Vos hem meegenomen heeft (samen met alle andere speentjes) en dat hij ze niet terug komt brengen. Toen ze naar bed moest, was het wel huilen (" Sieber speen brengen ")
Maar het was niet echt een drama en nu ligt mijn grote kleine meid te slapen zonder speen!!!!!
Ik ga snel een cadeautje regelen (dit is allemaal vrij resoluut bedacht ) en dan zeg ik haar dat Swieber niet haar speentje heeft terug gebracht maar wle een cadeautje omdat hij zo trots is dat ze znder speen geslapen heeft.

Of zou dit allemaal pedagogoisch incorrect zijn (ik bedoel: het hele Swiebe-verhaal enzo )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 12 februari 2007 @ 14:37:28 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46237510
Oh en Djulian
rijstebloem en banaan dat is niet echt veel nee. Ik hoop dat ze er wat haast achter kunnen zetten, Anitra

en ik zag je op ons mii-plein
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 12 februari 2007 @ 14:41:24 #74
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46237651
Pedagogisch of niet LadyS als het maar werkt

Djulian vent wat naar toch allemaal
  dinsdag 13 februari 2007 @ 08:22:15 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_46252733
ow wat stoer allemaal iedereen steekt elkaar aan

Rottdog wat fijn dat je meisje het zo goed doet

Anitra, arme Djulian, sterkte
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:08:53 #76
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46259394
Zo LadyS, dat is pas aanpakken zeg! Zitten wij hier dáááágen van tevoren alles voor te bereiden, jij stuurt gewoon Swieber langs. Daar was ik dus niet op gekomen.

Anitra wat een onzekerheid. Ik zal voor jullie duimen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46266405
Wat goed LadyS! Is ht vannacht goed gegaan zonder speen?

Bedankt voor het duimen, we hopen echt dat hij snel aan de beurt is, want rijstepap en banaan komen onze neus uit.
Hoe zien de hoektandjes van het bovengebit van jullie kindjes eruit? Djulian is nl een vampiertje Dieheeft echt vlijmscherpe punten als bovenhoektanden en ben nieuwsgierig hoe het bij andere kinderen is.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:35:38 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46266545
Dutch, jouw voorbereiding heeft zijn vruchten beter afgeworpen dan Swieber hier hoor Savonds bij het naar bed brengen was haar kussen op een gegeven moment helemaal nat van het huilen en Peter was toen de kamer nog niet eens uit
Nou daar kon Swiebers weke vossenhart niet tegen en heeft toen gauw de speentjes teruggegeven

Dus Anitra, het ging niet zo goed... Nu ga ik eerst maar eens een plan van aanpak maken voor de volgende keer (en mezelf wat harden )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  FOK!fossiel dinsdag 13 februari 2007 @ 21:47:26 #79
2628 Karin
pi_46275908
Ach LadyS, jammer dat het niets geworden is. Ik moet zeggen dat hier de voorbereidingen voornamelijk ook voor mezelf waren, ik ben zo om te lullen door Bram als hij echt zielig is.

Hier gaat het nog steeds fantastisch! Bram vind het nog wel moeilijk in slaap te vallen maar daarom zit ik weer eens aan zijn bed. Eens in de zoveel tijd hebben wij die fase, geen probleem, kom ik ook eens aan een boek lezen toe. Vanavond viel hij al na 10 minuten in slaap.
Vandaag mocht hij zijn 3-dagen-zonder-speen-slapen kadootje kopen. Hij mocht het echt helemaal zelf uitzoeken van me (met enige voorbehoud natuurlijk, geen al te dure dingen maar meestal komt hij met een prul van 5 euro aanzetten). Nu is hij al maanden gek van een grote Wader vuilnisauto met vuilnisbakken. Veeeeeels te groot naar mijn zin, waar moet dat lel nou weer staan? Maarja de liefde was toch te groot, hij vond het al erg jammer dat Sinterklaas die niet gekocht had. En elke keer als we in die speelgoedwinkel waren zat hij ermee te spelen en was het huilen als hij hem niet mocht hebben. Maar vooruit, ik vind zonder speen zo knap, dan mag je hem hebben en als de nieuwheid eraf is zetten we hem wel bij opa en oma in de schuur/tuin Helemaal superhappy naar de speelgoedwinkel, bleek de laatste net vrijdag al verkocht te zijn Ik had enorm drama verwacht maar gelukkig vond hij al snel iets anders wat erg leuk is en gelukkig een stuk kleiner



Past ook erg leuk bij de hijskraan en heftruck die hij al heeft en de boot die hij voor zijn verjaardag krijgt. Wat is het toch fantastisch leuk spul dat Playmobil.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:58:42 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46276651
Oh, maar die Wader auto met vuilnisbakken is echt geweldig, hoor. Job heeft hem al een dik jaar en er wordt heel veel mee gespeeld. Het is wel een sta-in-de-weg, maar dat valt bij mij al helemaal niet meer op tussen de puinhopen. Playmobil heb ik zowaar helemaal niet.

Wel erg knap van Bram, hoor. Het slapen zonder speen. LadyS, jullie tijd komt ook nog wel.
Katja duimt en ik heb nog echt geen idee hoe ik haar daar vanaf moet krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46278732
Lastig probleem Anitra... lijkt me vreselijk als je kind bang van eten is. Ik kan het me goed voorstellen want ik heb zelf wel eens darmkrampen gehad en dat doet echt pijn, dus als je weet dat dat van een bepaald soort eten krijgt, zou ik het ook resoluut laten staan -hoe lekker ook. Maar zo krijgt hij dus een soort voedselfobie en zie daar maar eens vanaf te komen. Heb echt met Djulian (en jou) te doen. Wat je zegt... hij kan toch moeilijk op pap en banaan alleen leven.

Wat knap zeg... al die stoere kinders die zonder speen gaan slapen! Ik stel het drama nog even uit en kijk de kunst hier nog even af! Heb voor mezelf besloten dat Randy er met 2,5 jaar aan geloven moet, dus hij heeft nog 4,5 maanden!
Grappig trouwens dat Bram een vuilnisbakkenauto kiest! Die dingen maken nogal indruk volgens mij; Randy is ook helemaal gek van 'bakakkenauto's (=bah-bakken-auto's!). Hij ziet ze overal (ook als ze er niet zijn!), iedere 'bakak' op straat moet aangewezen worden (en dat zijn er veel), we moeten ze voor hem tekenen en papa moet zelfs op de vloer liggen met hem op zijn benen, alsof hij de rolcontainer is die geleegd wordt!

Randy heeft 2 heftige dagen achter de rug. Gisteren moest hij naar de dokter voor zijn piemeltje. Het was al de 4e keer binnen een half jaar dat ik een druppel bloed in zijn luier vond en hij klaagt steeds over 'piemul auw'. Zijn voorhuidje is ook erg nauw, ik was er al eens eerder mee heen geweest. Nu moeten we het 3 weken iedere dag wat naar achteren schuiven en als het niet ruimer wordt, moet hij besneden worden. Geen leuk klusje als het toch al 'auw' doet.

Vandaag is de oma van mijn man begraven en de kinders gingen mee. Nou hoorde daar een kerkdienst bij van een uur en aangezien we nooit in een kerk komen, zag ik daar nogal tegenop met Randy. Maar hij heeft zich re-de-lijk gedragen. Ik vreesde het ergste toen hij na 3 minuten al hardop (en dat hoor je in zo'n kerk) verkondigde; "Genoeg gehad, Nendy moet naar buiten"! Maar we wisten hem toch nog stil te houden (met pedagogisch onverantwoorde stroopwafels, hihi! ) Hij had nog wel 2 keer de lachers op zijn hand, 1 keer toen hij "He, drinken!" riep toen de pastoor de kelk aan iemand gaf, en de andere keer toen (ik was er al bang voor) pastoor achter zijn altaar vandaan kwam en Randy ontdekte: "He, die m'neer hep rokkie aan"! Ik kreeg het wel even te kwaad toen hij na de begrafenis op het boekje keek naar de foto van 'Omie' en zei: "Dat is Omie. Omie is mooi, he mama? Dag Omie"
pi_46278789
aah, wat een speen-afscheids-perikelen lees ik allemaal, van dappere ouders & kindjes. ladyS, bij jullie dus toch nog maar even niet doorgezet, ach ja er komen vast wel weer geschiktere momenten. karin, bram, dutchie & léon, knap hoor dat het zo goed lukt!
ik maak me niet zo druk om het speentje dat piet 's avonds in bed nog wel heeft. ik ben allang blij dat ie per toeval (het duim-tussen-de-deur-incident) het duimen heeft afgeleerd. z'n duimnagel is al weer een tijdje helemaal vernieuwd maar hij vindt z'n duim niet meer zo lekker sindsdien. dus vraagt ie standaard om een speen 's avonds, maar volgens mij slaapt hij er in elk geval niet de hele nacht meer mee. ik ga 's avonds voor ik ga slapen altijd nog even bij 'm kijken, maar kan me de keer niet heugen dat ie dan nog een speen in z'n mond had.

ik vind 't ook erg grappig dat bram zo dol is op vuilniswagens. piet vindt die dingen ook geweldig!

en playmobiel, da's hier sinds kort ook helemaal in. nou werd piet afgelopen zondag ook nog eens vreselijk verwend door z'n ome jan met een enorm playmobiel vliegtuig, echt veel te gek. diezelfde ome jan had sinds piets geboorte al regelmatig kleinere playmobiel kadootjes gegeven, die we altijd maar weer voorlopig nog op zolder opborgen want daar was hij lange tijd nog te klein voor, en toen hij er misschien al wel eens wat mee gekund had was het weer onhandig met anna in de buurt. maar onlangs dus toch maar eens al die playmobiel uitgepakt en ze spelen er allebei heel graag mee. vooral anna kan zich er echt uuuuren mee vermaken, zo grappig. (en jaja, anna mag ik hier nu ook officieel bespreken, zij is een peuter, olé! )

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 13-02-2007 22:41:45 ]
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 09:25:26 #83
81992 Githa
pi_46288062
Zoooo! wat gaat het hard hier
Alle kindjes zonder tut geweldig!

en Anna welkom hier officieel peuter
  woensdag 14 februari 2007 @ 09:57:03 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46288625
Ik zie ook ineens overal Playmobil opduiken. Mooi kado hoor Bram (en zo handzaam )

Mammietje wat verdrietig en lief tegelijk van Randy. Ze weten je soms zo te raken hè.

LadyS, nou ja je hebt even geprobeerd. De volgende keer gaat het vast beter.

Anna! Welkom meid. Ik was echt nog in de veronderstelling dat je nog maar net 1 was, maar het gaat sneller dan dat deze oude dame kan bijhouden.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:05:42 #85
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46288803
Anna welkom hier
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46289224
Anna gedraagt zich nu ook meteen als stoere grote meid: ze heeft gisteren AL haar plasjes op de WC gedaan!!!!
pi_46290811
Goed zo Anna
En nog gefeliciteerd ook
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:36:07 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46291084
Anna
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:58:05 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_46305867
Anna u is vlug wat goed
stormy waters...
sailin'
pi_46308228
Anna Wat goed!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46312631
Anna welkom.

En alle kindjes zonder speen. iets dat Fleur nog steeds moet leren.....

Fleur is vandaag precies 3,5 jaar. Heb vanochtend naar school gebeld en we gaan morgenvroeg even langs om kennis te maken. Wat woon ik toch in een echt durp.
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:26:31 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_46322464
Liam was gisteren voor het eerst sinds bijna 10 maanden weer bij het CB. Ogentest goed doorstaan, hij is nu 99,5 cm en 15 kilo en dat was allemaal prima. ze vonden hem erg slim (dat maakt je toch trots he ) en ze vonden dat hij snel zindelijk was, zeker ook omdat ie 's nachts ook zindelijk is meteen. schijnt erg snel te zijn voor een jongentje?
Nou mogen we in november terug en dat is dan de laatste keer

Ik hou Liam vandaag thuis van de PSZ want hij heeft toch wel een buikvirusje hetgeen al dagen voor plotselinge poep zorgt en al 3 dagen kan ie het niet ophouden en zit zijn broek vol, arm kind. dat doe ik hem niet aan op de PSZ, want hij raakt echt volledig in paniek, vind het echt vreselijk. dus dan maar een keer niet.

Mammietje, wat naar voor Randy. Ik weet dat Nick altijd al het voorhuidje naar achter schuift, ook om Liam te leren het goed schoon te maken en dat gaat steeds makkelijker, dus ik hoop voor jullie dat dat helpt. en wat een lieve opmerking over Omie zeg
stormy waters...
sailin'
pi_46322552
Anna wat snel

Noah is gisteren ook weer naar het CB geweest. Ze vond hem iets te licht (12,4 kilo) maar hij zit maar iets onder het gemiddelde, evenals zijn lengte (bijna 90cm). Noah is al een tijd verkouden en heeft soms erge hoestbuien waardoor ie ook moet spugen. Hij heeft ook kringen onder z'n ogen en ze raadde ons aan om met Noah naar de huisarts te gaan, omdat dat kon wijzen op bloedarmoede en daardoor zou zijn weerstand laag zijn, waardoor ie zo lang verkouden kon zijn. Binnenkort dus maar een afspraak maken.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:33:51 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46322583
Anna Jij ben idd vlot.... En welkom hier
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Jubileum moderator donderdag 15 februari 2007 @ 14:08:23 #95
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46330820
Iris moest vandaag ook naar het cb maar ze heeft sinds gisteren weer buikgriep (3e keer in 2 maanden tijd ).
Het spugen is gelukkig over en ze is weer haar eigen, obstinate zelf met af en toe een knuffeldipje.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46334098
Iris gauw opknappen meid.
Noah, ben beniewd wat de dokter zegt.
Liam ook snel weer opknappen. De juffen zullen je vast gemist hebben op school.

Heb Fleur gisteren tegen de muur gezet. Ze is 99 cm groot. Ben alleen vergeten te wegen....
En vandaag naar school geweest. En hoe hard ze een paar maanden geleden riep dat ze niet naar de basisschool wilde, zo hard riep ze vanmorgen dat ze niet met me mee terug naar huis wilde. Hihi kleine meisjes worden groot.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:37:12 #97
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46360321
Beterschap zieke kindjes

Mammietje wat heb jij aan Randy verteld over zijn omie?
Deze week is mijn opa overleden. Ik vond het lastig aan Jolie uit te leggen. Wel geprobeerd door te zeggen dat hij dood is gegaan en dat het betekent dat zijn lichaam niet meer kan ademen. En duidelijk gemaakt dat als ze nu bij mijn oma komt, opa er niet meer zal zijn. Ze begreep het wel een beetje geloof ik, dat het iets groots is. Want ze zei dat ze het niet leuk vond voor oma dat opa alle dagen niet meer thuis zou zijn. Dat begreep ze dus wel. Maar of ze het ook echt snapt weet ik niet.
Lastig zulke dingen vind ik, ze was altijd heel gek op hem dus ze zal hem zeker missen als ze daar komt daarom heb ik het ook maar uitgelegd. Hoewel ze nog zo klein is. Vanmiddag ga ik even met haar daarheen maar ik voel me toch wat opgelaten voor als ze het toch niet snapt ofzo.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:42:49 #98
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46360515
LB moeilijk hoor maar gewoon eerlijk zijn en zoveel proberen uit te leggen.
pi_46360703
luchtbel, wat een verdrietig nieuws! gecondoleerd. en het lijkt me een heel heldere uitleg die je aan jolie gegeven hebt. piet is ook nogal met de dood bezig. hij heeft zijn Opa Piet nooit gekend en weet al lang dat die dood is maar hij begint zich er steeds meer over af te vragen, ook over wanneer wij dan dood gaan enz. een moeiiljk onderwerp vind ik. maar ook belangrijk om er niet al te geheimzinnig over te doen.

chacama, tegen de muur gezet klinkt mij (zeker in deze context) nogal eh rigoreus in de oren. wat fijn dat fleur het zo leuk vond op school. was het voor jou ook een prettig gesprek?

iris, beterschap! en ik wilde nog zeggen hoe superschattig ik die prinsessenfoto met papa & de stokpaarden laatst vond.

en liam, ben jij alweer een beetje opgeknapt?

anna's wc-dag heeft zich de afgelopen dagen niet herhaald, maar wel grappig dat ze al zo goed aanvoelt hoe ze moet plassen als ze op de wc gezet wordt. vaak is haar luier droog als ik 'r uit bed haal of er juist naartoe wil brengen, en dan zet ik haar dus even op wc of potje. verder gaat 't ook ineens stukken minder goed met het slapen 's middags, lastig! want ze is dan vaak wel moe maar er als 't ware alweer overheen. en dan valt ze 's avonds aan tafel gewoon (soms letterlijk) in slaap.

hoe is 't met de speen-ontwenningsverschijnselen?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:14:55 #100
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46361472
Luchtbel gecondoleerd
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:17:09 #101
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46361533
Nee Bix, ik wil ook niet geheimzinnig doen erover maar ik ben bang dat ze gaat vragen waarom hij dan dood is gegaan. Daar heb ik denk ik geen antwoord op, behalve dat hij gewoon oud was. Maar ja dan maak ik d'r misschien bang voor de dood van andere oude mensen. Jolie was een tijdje geleden heel erg overstuur doordat iemand haar had uitgelegd wat een ziekenauto was. Wij hebben haar verteld dat mama een beetje ziek is soms. Toen ze een sirene hoorde terwijl ik d'r naar bed bracht raakte ze overstuur 'en dan ben ik hier alleen mama omdat jij met de ziekenauto moet. Ze begrijpen zo veel soms maar ook nog zo weinig.

Ze heeft naast Mimi, nu nog een ontzichtbaar iets bedacht. Het heet 'ja baas' en vergeet continu zijn zakken vol met wol

Lastig dat slapen, Jolie heeft het ook een tijdje gehad en toen viel ze echt iedere keer als ik d'r ophaalde op de fiets in slaap. Daarna heeft ze nog een tijdje echt goed geslapen tussen de middag. Nu slaapt ze eigenlijk niet meer tussen de middag. In ieder geval bijna nooit meer in bed.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:15:02 #102
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46367333
Bix, toen ik het terug las, bedacht ik me dat ook. Maar goed. Het was niet zo bedoeld dus ik nam aan dat jullie het wel zouden begrijpen....

LB gecondoleerd. Het lijkt me moeilijk om het aan een kleintje uit te leggen. Ik heb Fleur uitgelegd dat dood zijn betekent dat je er niet meer bent en dat je in de hemel bent. Ze kent nu dus wel wat mensen die in de hemel zitten. Dit was allemaal naar aanleiding van haar vraag waarom opa er wel is en oma niet (mijn moeder is voor haar geboorte gestorven).

Slapen tussen de middag doet Fleur ook niet meer, maar ze slaapt 's avonds wel heel erg snel en goed. Ze lijkt het te kunnen missen. Maar het lijkt me wel moeilijk als ze aan het einde van de dag echt slapend zitten of 'rondlopen'. Fleur heeft dat na een drukke dag ook wel. Dan stoot ze zich overal aan en huilt ze om alles. Snel naar bed is dan de beste optie,
pi_46369366
Wat erg voor jullie, Luchtbel..
Veel sterkte allebei.
pi_46370063
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:37 schreef Luchtbel het volgende:

Mammietje wat heb jij aan Randy verteld over zijn omie?
Deze week is mijn opa overleden. Ik vond het lastig aan Jolie uit te leggen. Wel geprobeerd door te zeggen dat hij dood is gegaan en dat het betekent dat zijn lichaam niet meer kan ademen. En duidelijk gemaakt dat als ze nu bij mijn oma komt, opa er niet meer zal zijn. Ze begreep het wel een beetje geloof ik, dat het iets groots is. Want ze zei dat ze het niet leuk vond voor oma dat opa alle dagen niet meer thuis zou zijn. Dat begreep ze dus wel. Maar of ze het ook echt snapt weet ik niet.
Lastig zulke dingen vind ik, ze was altijd heel gek op hem dus ze zal hem zeker missen als ze daar komt daarom heb ik het ook maar uitgelegd. Hoewel ze nog zo klein is. Vanmiddag ga ik even met haar daarheen maar ik voel me toch wat opgelaten voor als ze het toch niet snapt ofzo.
Gecondoleerd Luchtbel.
Ik heb maar heel weinig uitgelegd. Vond het ook wel lastig, wat zeg je nou wel en wat niet? Wat snapt het kind en wat is teveel, loopt hij er geen nachtmerries van op?
We waren een week ervoor nog bij Omie op bezoek geweest en toen was ze al erg ziek. Randy vond dat maar niets en is bij mij op schoot gekomen en begon over haar ogen. Ik heb daarop ingehaakt door te zeggen: "Weet je nog, van Omie in het bejaardenhuis? Die was heel oud en ziek he? Dat kon je ook aan haar ogen zien he? Oma is nu overleden, ze is dood. Nu kunnen we nooit meer een kopje koffie bij Omie gaan halen en daarom zijn we heel verdrietig." Ik was voorbereid op vragen maar die zijn tot nu toe nog niet gekomen. Voor de begravenis wilde mijn schoon (!) moeder hem nog in de kist laten kijken maar dat vond ik veel te ver gaan. Ik wilde de associatie 'slapen' ook voorkomen, straks durft hij zelf niet meer te slapen! Ook bij de begravenis zelf heb ik niets uitgelegd waar hij niet naar vroeg. En eigenlijk vroeg hij nergens naar. Gesleep met een kist, de rituelen in de kerk, ik keek mijn ogen uit, maar hij vond alles heel normaal!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:28:48 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_46373440
ach LB, gecondoleerd en sterkte.

Bix, Liam is weer redelijk opgeknapt hoor. aardig aan de diaree geweest nog, maar nu gaat het weer. Nu is mama ziek
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator vrijdag 16 februari 2007 @ 19:51:22 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46377932
LB gecondoleerd en heel veel sterkte

Ik vind Jolie zo lief heeft ze het liedje "schaapje schaapje heb je witte wol" soms geleerd?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:35:30 #107
103793 kozakken
Living the life
pi_46379532
Oh LB...
Sterkte lieverd.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:59:22 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46380403
aan dat liedje moest ik ook meteen denken, Lois

LB gecondoleerd..
Nav een kindje bij Saskia in de groep dat haar moeder is verloren kortgeleden zijn de leidsters daar in contact geweest met een therapeute die gespecialiseerd is in zulk soort dingen. Die meiden kregen vooral mee dat 'dood' ook echt 'dood' genoemd moet worden ook al klinkt het heel hard. Elke andere naam die je er aan geeft kan een andere associatie oproepen bij een kind en nieuwe angsten brengen.
Neemt niet weg dat 't me best moelijk lijkt om duidelijk te maken aan een kind van 2,5.
Heel veel sterkte.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46380681
Luchtbel gecondoleerd
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:12:59 #110
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46382927
Luchtbel

Amber slaapt dan weliswaar met speen, maar ze wilde wel per se zonder luier naar bed Ik hou mijn hart vast Ik ben bang dat ik vannavht een bed sta te verschonen, maar we zie het wel.
Vandaag ook de hele dag zonder luier, ook haar middagslaapje!! Twee kleine ongelukjes gebeurt, te laat bij het potje.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:21:21 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46383245
Ach Luchtbel, wat triest dat je opa is overleden. Gecondoleerd
Was het de opa bij wie Jolie op de open haard mocht barbecuen?

Amber ook al bezig met zindelijkheid. Wat goed zeg. Misschien moet je vannacht inderdaad wel verschonen, maar ik vind het wel heel knap dat ze al zonder luier naar bed wil.

Iris, alweer ziek? Beterschap!

En wat fijn dat Fleur dat nu wel naar school wilde. Zal wel een pak van je hart zijn, Chacama.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 22:34:34 #112
81992 Githa
pi_46383720
LB en Jolie, gecondoleerd
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:38:47 #113
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46383884
Dankjulliewel. Ja de opa waar in de openhaard gebarbecued kon worden is het. Beetje offtopic zo. Maar gewoon 'oud' dus. Heel gek voor Jolie want de week daarvoor zat ze nog achterop de fiets bij hem.
We zijn er vanmiddag even geweest. Hij ligt gewoon thuis in bed en ik heb d'r maar laten kijken. Toen we de straat in liepen merkte ik namelijk dat ze het heel spannend vond wat er nu precies aan de hand was. Stevig hand vasthouden enzo. Ze keek en zei 'geen adem meer' en ik zei nee en daarom kan hij niks meer doen. Dat is dood. Mijn oma vulde het aan door te zeggen dat hij morgen wordt weggebracht en dat opa dan iedere dag niet meer bij haar thuis zal zijn. Dus ook niet als Jolie komt. Het afscheid zelf zijn we verder niet bij dus daar hoeft niks over uitgelegd te worden. Ze begreep dit denk ik wel. Ze heeft m'n oma wel echt getroosd. Ik denk dat het wel goed is zo. Terwijl het veel te heftig voelde om uit te leggen, ze pakte het gewoon op.

Lois, die 'Ja baas' komt inderdaad uit dat liedje. Lief vind ik ook.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 07:48:11 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_46391297
moeilijk zulke dingen. het zit er bij ons dit jaar toch wel in dat Nick'vader zal overlijden, aangezien zijn hart heel slecht is en we zijn er dus ook best mee bezig. Liam is dol op zijn opa. goed om te lezen dat dat toch wel vanzelf gaat ook.

lief dat jolie oma getroost heeft
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 februari 2007 @ 09:23:19 #115
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46391633
Volgens mij pakken die kleintjes dat altijd toch wel makkelijk op. Dan zien wij allemaal beren op de weg en dan hebben ze het al lang en breed geaccepteerd (min of meer).

Hebben ze trouwens geen boekje om dat uit te leggen? Net zoals dat "Nijntje in het ziekenhuis" vaak gebruikt wordt voor kinderen die opgenomen moet worden? ik roep maar wat hoor

Amber werd vannacht wakker en ging op het potje plassen (had ik naast haar bed gezet, samen met de speciale doekjes die door het toilet mogen zeg maar) Dus ze is gewoon nog droog Ben benieuwd of het een blijvertje is.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 17 februari 2007 @ 09:27:56 #116
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46391664
ik heb deze gevonden, LB..
klikkerdeklik
Ik weet niet of je het uberhaupt een idee vind, hoor, maar ik heb gewoon even opgezocht
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 17 februari 2007 @ 09:33:02 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_46391715
Amber ook al zindelijk wat goed
hier de ervaring dat Liam het ook zelf aan gaf dat ie geen luier meer wilde en eigenlijk ging dat meteen goed. 's nachts plast ie op het potje, helemaal zelf.
stormy waters...
sailin'
pi_46395750
LB gecondoleerd en sterkte Lief hoe je Jolie hebt voorbereid. Ik denk dat het heel goed is zo, het blijft iets ongrijpbaars, zelfs voor ons volwassenen, dat iemand er 'zomaar' niet meer is. Maar die kleintjes accepteren het vaak als 'het is gewoon zo'. Net zoals ze het beter accepteren als ze ziek zijn dan wij die ons druk maken wat er allemaal moet gebeuren en hoe rot we ons wel niet voelen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 februari 2007 @ 08:32:40 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46418367
Hier stond ik vannacht om 2 uur onder de douche met een volledig onder gespuugde Saskia.
Heel d'r haar vol met braaksel. Helemaal verontwaardigd en hevig huilend mocht ik d'r haar zonder problemen wassen terwijl het normaal altijd een gevecht is.

"Alle *snik* maal vie*snif*zigheid *snik* in mijn haa-aar Papa *huilt hartstochtelijk*"
Daarna is ze toch weer gewoon lekker gaan slapen in een door mama verschoont bed. Vanmorgen moest ze toch weer een beetje spugen, dus ze ligt nu onder een dekentje op de bank
  zondag 18 februari 2007 @ 08:52:41 #120
24188 Belana
kloon van belana
pi_46418424
och Saskia ook al geveld. voor Saskia
Bij Liam heeft het vanaf vorige week zaterdag tot donderdag geduurd (en toen kreeg ik het 's avonds ) zielig he die ukkies. Liam hebben we 3 dagen achter elkaar 's middags in bad gehad omdat zijn broek en alles helemaal vies was en hij vond het zo erg!
stormy waters...
sailin'
pi_46418653
Amber wat goed

Saskia beterschap!
  zondag 18 februari 2007 @ 10:42:06 #122
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46419232
Saskia, beterschap

gisteren de hele dag zonder luier Zelfs naar de Ikea, en steeds op tijd aangegeven dat ze naar het toilet moest. Vannacht zonder luier, wel een klein ongelukje, maar daarna droog gebleven.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 18 februari 2007 @ 11:08:07 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_46419564
wat goed Amber geweldig he LadyS, wat een goed gevoel (het went trouwens ook alweer snel, net of het nooit anders geweest is )
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 12:13:10 #124
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46420852
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef LadyS het volgende:
gisteren de hele dag zonder luier Zelfs naar de Ikea, en steeds op tijd aangegeven dat ze naar het toilet moest.
Waren jullie dat voorbijstormende gezin richting toilet? Wat knap van haar, zeg.
Maar Belana, wat jammer dat de kick niet van langere duur is. Even een praktische vraag; zijn de broeken nu niet te groot, zonder al dat absorberend materiaal?
Ik heb me voorgenomen om ten tijde van buiten spelen en blotebillenweer de pot eens voor de dag te gaan halen. Tenzij manlief de onweerstaanbare drang voelt onze houten vloer met véél kieren te gaan vervangen.
  zondag 18 februari 2007 @ 12:59:43 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_46422151
toevallig zat Liam ook net in een groeispurt naar maat 98 en die heeft ie kwa lengte dus echt nodig, maar kwa breedte, ehm, tja, er blijft weinig vulling over idd
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 13:24:41 #126
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46422956
Och arme Saskia. Gelukkig is Liam een beetje opgeknapt. (jij ook weer Belana?)
Amber, wat goed meid!
Kinderen en de dood, blijft moeilijk.
Zijn jullie al wel een weekendje weggeweest LB, was dat niet vorig weekend?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:30:39 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_46425437
gaat weer stukken beter dutchie, gelukkig wel.
hoest met de spenenkwestie? Hier was gisteren de speen stuk, ideaal moment he.... dachten we... NOT... we kunnen het niet
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 14:38:46 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46425751
Watjes!
Nee hoor, ik ben er wel achter dat enige voorbereiding gewoon bij ons goed werkt. Misschien voor Liam ook. Gelukkig ben je weer beter.
Af en toe vraagt Léon nog naar de speen, maar hij begrijpt dat hij die niet meer krijgt.
Hij dreigt nou wel zijn middagslaapje over te slaan soms en dat vindt mama zo jammer.
Nu is hij met pap op de fiets naar de optocht.

Afgelopen vrijdag ben ik weer met Léon naar de logopediste geweest.
Jessie hoe deed jij dat met Janneke daar?
Afgelopen vrijdag was nl. 1 groot drama. Zelfs zo erg dat hij op het laatst gewoon deed alsof de logopediste niet bestond en alleen nog maar met mij praatte. Hij had die middag ookal niet willen slapen, dus dat had er ook mee te maken.
Ik vond het echt moeilijk, maar hij moest even 'gebroken' worden daar, snappen dat hij niet altijd alleen maar kan doen wat hij leuk vindt. Dat hij ook dingen moet doen als iemand het hem vraagt. God, wat krijg je het daar warm van zeg. Gelukkig maakt de logopediste dit regelmatig mee, dus dan voel je je niet bezwaard. Ik voelde me ook niet reddeloos ofzo, baalde er alleen even van.
En op de terugweg op de fiets, kwebbelde hij nog wel. Ineens had ik door dat dat minder werd en dat ik nog de enige was die aan het kletsen was.
Zijn hoofd leek ook ineens erg los op zijn nek te zitten. Zat ie rechtop te slapen. Gewoon helemaal munt.
Nou ja, ik moet dus nog wel oppas regelen voor a.s. week voor Cas. Want ik heb gewoon alle aandacht daar nodig voor hem. En nu kan ik geen oppas vinden.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46425995
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:30 schreef Belana het volgende:
gaat weer stukken beter dutchie, gelukkig wel.
hoest met de spenenkwestie? Hier was gisteren de speen stuk, ideaal moment he.... dachten we... NOT... we kunnen het niet
Ik dacht ook, we vergeten het gewoon met het slaapje. Ik nog zeggen tegen vriend "ze ligt zonder speen in bed".
Nog geen 3 sec. later... "" Boehoe, snik, snotter, ik wil speeheeen". Toch maar gegeven. We wachten nog maar even.

Wat een boel zindelijke kindjes. Hier zijn we alle Gamma's, Praxissen, LeenBakkers etc. langsgeweest voor een wc-verkleiner. Niet kunnen slagen. Van de week maar even naar Babystunter toe. Benthe gaat op de creche mee naar de badkamer en doet soms 3 druppels. Thuis wil ze elke keer naar de wc toe, maar gebeurt er niks. En soms hebben wij er geen zin in, als ze weer eens wil zitten. Maar ik ga toch maar proberen. Zou wel prettig zijn als ze tegen de zomer luierloos is.....
pi_46426027
LB en Jolie nog gecondoleerd met opa.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:48:30 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_46426131
ow balen is dat Dutch. ik merk ook dat oppas een schaars goed is en dat de dingen een stuk makkelijker gaan met maar 1 kind. hoop dat je nog oppas vind.
en dat gevoel dat je had kan ik me helaas maar al te goed voorstellen maar ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben dus. (met andere dingen, andere situaties misschien maar vergelijkbaar) volgende keer gaat het vast beter
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 18 februari 2007 @ 19:43:40 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46435649
Oi moeilijk Dutchie... ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte met oppas vinden.

Stiekumerd wij zijn heeel erg tevreden over de wcbril die wij hebben, met geintegreerde verkleiner.
Misschien is dat iets voor je?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46443540
Dutch hier ging dat eigenlijk wel gewoon vanzelf. Jans praatte toen we naar logopedie gingen natuurlijk helemaal niet, maar maaktte alleen gekke geluiden. Ik wist wel vaak wat ze bedoelde en dus richtte ze in het begin die geluiden ook meer naar mij dan naar de logopediste. En als de logopediste haar niet begreep keek ze mij ook aan met een vragende blik bijvoorbeeld. Maar de logopediste speelde daar gewoon goed op in. Ik weet niet hoe dat verder bij Leon zit, maar hoe jong Jans ook was ze wilde zelf dolgraag praten. En ik heb haar ook uitgelegd dat de logopediste haar daarbij ging helpen. Ze deden veel spelletjes voor de mondmotoriek. Oefende woordjes. En eigenlijk moest en deed ik zelf veel met Janneke tijdens die 3 kwartier. Dit omdat ik het thuis ook moest oefenen. Dus de logopediste deed het voor en ik nam het dan over.
Thuis heb ik met Jans een speciale map gemaakt. En dat was echt haar map. Ze was daar ook heel blij mee enzo. Klinkt misschien raar, maar voor Jans was het bijna een soort van uitje. Zoog alles als een spons op om het toe te passen.
Vermoeiend was het wel voor haar. Door alle energie die ze erin gooide was ze erna bekaf.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46449409
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:43 schreef Lois het volgende:
Oi moeilijk Dutchie... ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte met oppas vinden.

Stiekumerd wij zijn heeel erg tevreden over de wcbril die wij hebben, met geintegreerde verkleiner.
Misschien is dat iets voor je?

[afbeelding]
Ik wou vragen waar je die vandaan had.... maar nu ik je quote zie ik dat het van de Praxis is. Waarom heeft die vent van me die niet gezien?
ik denk ook dat ie het niet kon vinden, en vragen??? Tuurlijk niet....mannen doen dat niet
  maandag 19 februari 2007 @ 08:15:45 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_46449591
stiekemurd, die hebben ze alleen in de megastores. gamma heeft soms ook dergelijke brillen (die hebben wij) maar die van praxis zijn mooier en beter
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 09:22:08 #136
81992 Githa
pi_46450157
Een bril verkleiner, die moet ik ook nog een hebben.... dat potje kan net zo goed naar de schuur

Jordy is heel de nacht aan het spoken geweest
Hij werd om 2.00 zoiets wakker en alles was nat, zijn bedje, zijn pyama en romper, alles! en hij lag te bibberen van de kou Hij had schijnbaar zoveel geplast dat zijn luier het niet meer aankon.
Wel raar want hij heeft niet meer gedronken als anders, ook niet vlak voor het naar bed gaan en zijn luier was leeg bij het slapen gaan

Maar goed, lekker verschoond en opgewarmd in ons bed maar toen was hij dus wakker he
  maandag 19 februari 2007 @ 09:28:40 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450233
Brilverkleiner moeten wij ook een keertje halen. Potje heeft Noah totaal geen interesse in, wc af en toe wel.

Had Jordy soms bier gedronken met carnaval Githa? Daar moet je altijd enorm van plassen
Wel sneu dat ie zo nat en koud wakker werd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 februari 2007 @ 09:30:35 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_46450272
ach wat sneu githa. tja, soms komt er gewoon heel veel. dat zie ik ook nu Liam 's nachts op het potje plast zelf. soms kom je een volkomen vol potje tegen, idioot gewoon.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 09:37:41 #139
81992 Githa
pi_46450378
Neej, geen bier
Soms sta je versteld wat er in zo'n blaasje zit...
  maandag 19 februari 2007 @ 09:41:40 #140
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46450441
ach arme Jordy

Amber is zonder luier naar de psz Al 3 nachten zonder luier geslapen, 1 nacht een klein ongelukje.
Ze wordt groot
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 19 februari 2007 @ 09:46:26 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450526
Amber wat goed

Hoeveel eten jullie kinders eigenlijk?
Noah krijgt normaal 's ochtends een flesje, maar nu was de pap op en vergeten op tijd nieuwe te kopen Dus nu ontbeten met brood en hij heeft al 4 boterhammen op (waarvan 2 met korst )

Vanmiddag natuurlijk weer brood als het goed is, en dan eet hij dus meer brood op een dag dan ik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 februari 2007 @ 09:56:45 #142
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46450669
Amber ontbijt meestal met Cruesli met yoghurt, smiddags brood
en savonds 1 hap warm eten
En 1 of 2 koekjes tussendoor. (dus als lekker tussendoortje zeg maar) en ze eet een antal rijstewafels tussendoor
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 10:00:52 #143
81992 Githa
pi_46450754
4 neej, zoveel eet hij niet hoor Tex... ik geloof ook niet dat ik het hem zou geven, maar dat komt ook een beetje omdat Jordy met tijden kan blijven eten.

Jordy eet s'morgens 1 boterham en vaak nog een stukje fruit erachteraan.
Tussen de middag 2 boterhammen.
Nog een stukje fruit of een rijstewafel o.i.d. tussendoor en dan gewoon zijn avondeten.
Zijn avondeten eet hij ook meestal allemaal op, hij heeft er tijden bijzitten dat het even wat minder is, maar daar is dan een aanwijsbare reden voor.

Ik probeer het allemaal een beetje gestructureerd te houden, omdat Jordy altijd al zo graag gegeten heeft
Als hij zelf aangeeft te willen eten dan krijgt hij nog wel eens een stuk fruit extra.

Maar kan het niet zijn dat hij nu zoveel brood eet omdat hij normaal een flesje krijgt en het eigenlijk wel lekker vindt zo ? of misschien ook wel heel gezellig, samen aan tafel.
of een groeispurtje in aantocht
  maandag 19 februari 2007 @ 10:04:28 #144
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450804
Ja warm eten wordt hier ook niet veel meer gegeten Enige wat ie nog wel eens goed wil eten is aardappels/vlees/groente.

's Middags normaal 1 à 2 boterhammen. En als toetje yoghurt, eventueel met banaan er doorheen.

Gezonde tussendoortjes wil ie bij ons niet (op de crèche zeurt ie altijd om een koek (gewoon een cracker of rijstewafel) maar als we hem dat thuis geven dan eet ie het niet) dus krijgt ie dat niet echt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:07:51 #145
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450857
Noah zit onder het gemiddelde qua lengte en gewicht dus als hij een keer 4 boterhammen wil eten vind ik dat geen probleem 's Middags zou ik dat dan weer niet doen ivm avondeten. En misschien is het idd eenmalig, we merken het wel Denk er wel over om nu maar definitief over te stappen op brood 's morgens, hij moet toch een keer van dat flesje af.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:07:52 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_46450859
zo wisselend wat Liam eet. vandaag heeft ie al 4 boterhammen en een bak yoghurt met muesli op, op andere dagen ben ik blij als er 1 broodje in gaat

Amber
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 10:09:29 #147
81992 Githa
pi_46450892
Ik snap wel dat je natuurlijk meer boterhammen laat eten als ze andere maaltijden niet goed eten. Je wilt toch dat ze voldoende binnen krijgen. Persoonlijk denk ik wel dat je op moet passen dat het eet ritme, of hoe noem je dat, niet om gaat gooien. ( zoiets als dag-/nacht ritme )
Wie weet is dat helemaal niet mogelijk hoor, maar daar zou ik bang voor zijn denk ik.
Al heb ik ook wel heel erg makkelijk praat met een kind dat goed eet.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:17:28 #148
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46451028
Sommige dingen eet ie dus wel goed 's avonds, dus dat probeer ik beetje af te wisselen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:44:04 #149
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46451453
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:07 schreef texelonia het volgende:
Denk er wel over om nu maar definitief over te stappen op brood 's morgens, hij moet toch een keer van dat flesje af.
Ik heb dat ook bij Juul. En brood vindt ie heerlijk, dus dat zou het probleem niet zijn. Het is meer dat dat flesje zo lekker handig is 's ochtends hè.. Probeer je Noah trouwens wel eens soep te geven? Werkt hier aardig goed als een soort toevoeging (of bijna vervanger) van de warme maaltijd, als we iets eten waar Juul niet dol op is (en dat gebeurt helaas vaker dan ik zou willen... )
pi_46452989
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:15 schreef Belana het volgende:
stiekemurd, die hebben ze alleen in de megastores. gamma heeft soms ook dergelijke brillen (die hebben wij) maar die van praxis zijn mooier en beter
Hmmm ok, die hebben we niet in Delft. Maar misschien heeft babystunter wel wat......

Benthe trouwens nu met 2 jaar en 3 maanden 13 kilo precies en 88 cm hoog. Klein wijffie met een paat stevige steunpilaren
  maandag 19 februari 2007 @ 12:15:55 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46453669
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:44 schreef renzell het volgende:
Ik heb dat ook bij Juul. En brood vindt ie heerlijk, dus dat zou het probleem niet zijn. Het is meer dat dat flesje zo lekker handig is 's ochtends hè.. Probeer je Noah trouwens wel eens soep te geven? Werkt hier aardig goed als een soort toevoeging (of bijna vervanger) van de warme maaltijd, als we iets eten waar Juul niet dol op is (en dat gebeurt helaas vaker dan ik zou willen... )
Ja vooral de dagen dat je moet haasten iszo'n flesje erg makkelijk Op vrije dagen maakt het me niet zoveel uit.

Soep eten we soms ook ja, en verbaasde me er erg over dat ie dat wel gewoon eet Het wordt wel een knoeiboel, maar hij vindt het wel lekker En verder dus aardappels en wokgroente, maar ook stampot. Wat vlees betreft voornamelijk worstjes. Van pasta en rijst eet ie meestal niet eens één hap
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46454972
Goed zo Amber

Myrthe eet 's morgens 1 boterham, 's middags ook. Later op de middag fruit, soms nog koek (rijstwafel, biscuit, of soms 'echte' koek), 's avonds een bord vol. Zolang het geen zuurkool of gekookte witlof is eet ze alles wel.
En op visite wordt ze volgestopt maar meestal is ze toch gewoon thuis.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:57:26 #153
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46456264
/even inbreekt

Jessie, dank je voor je uitleg.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:33:59 #154
103793 kozakken
Living the life
pi_46475136
HIer een jongetje dat voor de verandering eens heel erg leuk was vandaag.
Vanmorgen ruzie bij 't buurjongetje en vanmiddag moe na schooltijd, maar verder viel het mee.
Dus ik breng hem naar bed (k wilde snel,want ging sporten).
Maarrrrr:
J: Douchen mama?
M: Nee Jonne, vandaag niet.
J: Oh....
J: Mama...?
M: Jahah?
J: Wil je me dan masseleren?
M: Huh... wat?
J: Masseleren, mama
(Ik heb het dus een maand of twee/drie terug met hem gedaan omdat ik opeens in een vlaag van schuldgevoel vanwege babymassage met Romme bedacht dat hij ook wel dat soort aandacht zou willen. Wat dus resulteerde in olie op de handen, wat over de rug wiebelen en vervolgens ging hij er als een gladde aal vandoor. Dat hij dat nog wist! )

Dus daar kon ik met een fles lavendelolie (Van babymassage en ik kon zo'n verzoek toch echt niet weigeren ) en een ontkleed jongetje even aan de slag. (Sooooo... shirt uit, hemd uit, broek ook mama. Handoek onder? ) En daar lag hij: rug bloot... voetjes onder de dekens. Van top tot teen grijnzend en helemaal gelukkig en een beetje giegelig voor wat ging komen.

Dat was toch het meest spesinaale van de dag, vertelde hij me ook nog eventjes helemaal genietend onder mijn verbouwereerde handen. ( Trouwens, op stip stond vingerverfelen met de juf )
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 22:35:48 #155
81992 Githa
pi_46475234
Kozakken wat lief!
Daar zou ik ook zo van kunnen genieten...
pi_46477831
kozakken, wat grappig en lief.

Anna's wc-dag heeft zich niet meer (in die mate althans) herhaald tot nu toe. maar ze weet in elk geval wel ongeveer wat ze erop moet doen.

Anna was vandaag wel heel erg 'twee en ik zeg nee'. sjonge! ze wil de laatste tijd 't liefst zelf lopen als we naar buiten gaan, en als ze dan d'r poppenbuggy mee heeft gaat dat meestal ook best goed. soms wat langzaam, want ze staat nog bij ieder vogelpoepje stil bij wijze van spreken, maar ok. de terugweg vandaag was echt een regelrechte ramp. ik had twee volle boodschappentassen, Piet was met z'n 'motor' (de loopfiets) en Anna dus met haar buggy-met-pop. en ze wilde gewoon niet verder lopen, liep voortdurend de verkeerde kant op, was met geen mogelijkheid over te halen om mee te komen. ze was ook wat moe (en ik ook) dus dan is 't al gauw mis. naaaah we hebben er wel een UUR over gedaan, dat stukje dat we normaal gesproken in 10 minuten lopen. en Piet ook telkens maar wachten bij de volgende straathoek. Ik heb haar sommige stukjes toch maar gedragen maar dat ging nauwelijks met die twee volle tassen. dus dan zette ik de boodschappentassen weer even ergens bij Piet neer (Piet zei dan steeds 'ik let wel op de boodschappen hoor mama', haha). en dan ging ik de achtergebleven Anna maar weer halen. je kunt haar ook echt nog niet al te ver achter je laten, ze banjert zo de stoep af. maar wat een drama zeg! morgen lekker weer op de fiets! kunnen we tenminste ook wat verder dan de buurtsuper.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:56:32 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46478110
Oh, ik kom nooit in dit topic, maar nu wel dus.
Wat een enorm aandoenlijke Jonne, Kozakken....
Ik smelt helemaal..... *sught

En om Anna en mama moest ik wel lachen!
Ik zie het zo voor me Bix! Boodschappen bij Piet, hup terug, Anna op de arm. Piet weer een stuk verder, boodschappen er naartoe, hup terug, Anna op de arm....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 00:12:58 #158
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46478522


Herkenbaar Bix, ik had een vergelijkbare dag. Maar dan iets met fietsenwinkel en AH.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 08:06:37 #159
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46481379
oh hoe herkenbaar dat lekker tegendraadse
wat denkie van als je niet meer mee wil, lekker dwars luid schreeuwend op de grond gaan liggen
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 08:58:53 #160
81992 Githa
pi_46481758
Bix, idd heel herkenbaar!
Soms moet ik er ook wel om lachen hoor, maar op zulke momenten zelf
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:42:39 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46482351
O Kozakken wat ontzettend

Bix, denk maar zo, je hebt iig frisse lucht genoeg gehad.
Ik vind het ook nog steeds een hele opgave hoor om alleen met die 2 kinderen naar de winkel te gaan. Léon is gewoon 'all over the place'. Ik loop constant achter hem aan te vangen, maar wordt dan tegengehouden door diverse dwarse karretjes waar ik niet snel voorbij kan met mijn wandelwagen.

En dan afrekenen arggghh!!
Dan zet hij zijn karretje weg (da's dan wel weer handig dat er zo'n vlag op zit, zodat je nog enigszins lijkt te zien waar hij zich uithoudt. Ware het niet dat er dan nog 5 van dat soort karretjes door de supermarkt racen. ) en schiet óf weer terug de winkel in óf als ik echt pech heb loopt hij doodleuk naar buiten.
Dat dilemma; Laat ik Léon alleen buiten of laat ik Cas alleen bij de kassa. Cassières kennen dit tafereel inmiddels en zijn goede oppassen.
Ik ben dan ook zo vreselijk blij als ik alles ingeladen heb en ik weer vlakbij huis ben.
Nogmaals, ik vind het echt een opgave.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:47:26 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_46482433
kozakken, wat lief

Bix, ow wat erg kon je kalm blijven?

ik doe geen boodschappen met 2 kinderen ik begin daar niet eens aan
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:50:10 #163
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46482474
Het idee al hè?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:51:58 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46482503
kozakken wat schattig

Bix herkenbaar Met Noah gaat het ook vaak zo, maar met 2 kinderen lijkt het me idd nóg lastiger. Noah pak ik vaak gewoon bij 1 hand en dan loopt ie meestal wel mee, zij het soms krijsend en gillend en huilend. Ik heb dan wel maar één boodschappentas, dat scheelt Wat soms ook wel helpt is hem te laten kiezen hoe we lopen. Wil je die kant op of die kant? Maar dat doet maar net mogelijk zijn op het stukje dat je loopt natuurlijk (zonder kilometers om te lopen). Afleiden wil ook nog wel eens helpen. Vlakbij ons huis is een bushalte en er komt altijd wel net een bus langs, dus daar krijg ik hem dan ook wel mee mee.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 10:51:06 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46483669
Zo Saskia is weer opgeknapt maar was wel erg zielig de afgelopen 2 dagen.
Maandag avond om 10 uur moest ze overgeven, keurig in de emmer naast bed, maar toen huilen.

"Ik wil niet meer spuuhuugen!"
"Sorry maar dat kan je niet tegen houden" en ik er met de emmer achteraan.
"Neehee!" en ze kijkt dus de andere kant op... *gulp* over het laminaat.

Kind in paniek, dus mee de douche in, schoon shirt aan en mond spoelen, mama de vloer opdweilen.
Mama komt terug, Saskia helemaal timide "Sorry dat ik heb geknoeid".

Arme kind zich nog verontschuldigen ook.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:26:48 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_46484564
sneu is dat he. Liam voelde zich ook zo rot dat ie alles vies had gemaakt, alsof ie er iets aan kon doen. dat hebben we hem ook steeds verteld, dat het niet erg was, dat ie er niks aan kon doen.
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 11:55:25 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46485355
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:26 schreef Belana het volgende:
sneu is dat he. Liam voelde zich ook zo rot dat ie alles vies had gemaakt, alsof ie er iets aan kon doen. dat hebben we hem ook steeds verteld, dat het niet erg was, dat ie er niks aan kon doen.
Ja wij ook, maar ze vond het echt erg en smerig. Dat merkte je aan alles.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:15:35 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_46485909
same here. je kan alleen maar hopen dat ze zich niet al te schuldig voelen denk ik.
moet zeggen dat toen liam weer beter was hij vervolgens net ging doen alsof ie moest spugen in de emmer, dus alsof ie het ff aan het verwerken was ofzo. spugen is ook erg, dat vind iedereen denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_46486171
Bix die drama's Dat wod echt minder hoor. Met Bo en Jans ging dat hier ook zo. En soms nog

Spugen vind ik zelf al vreselijk om te doen, maar voor die ukkies is het helemaal zo vervelend. Hier vinden ze het beide ook verschrikkelijk en gaan het dan eerst helemaal tegenwerken wat nooit lukt natuurlijk.


Maarre waar ik voor kwam posten. Jans heeft oorbelletjes Vorige week begon ze er ineens over. En net als bij Bo als ze het echt wilde mocht het. Ik had het niet verwacht aangezien Bo toen best ff drama maakte bij het prikken en Jans heftig nee schudde toen, zo van dat wil ik nooit. De ene zit overgens ietsie verder naar achter als de ander maar dat mocht de pret niet drukken. Jans gaf geen kik. Toen ik zei, zo dat is 1 die zit erin Jans, begon ze helemaal te stralen en draaide vol trots het andere oor naar de schietmevrouw toe. Ze heeft daar in de winkel helemaal staan lachen in de spiegel. En nu ook ze gaat steeds op de stoel voor de spiegel staan. Ze wilde zelfs een staartje in want dan zie je ze beter.
Vanavond zal ik even een foto maken en posten.
Ze heeft paarsje knopjes. Die nog verschrikkelijk groot zijn in die kleine oortjes.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:32:35 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_46486289
zien! foto
stormy waters...
sailin'
pi_46486837
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:27 schreef jessie het volgende:
Bix die drama's Dat wod echt minder hoor. Met Bo en Jans ging dat hier ook zo. En soms nog

Spugen vind ik zelf al vreselijk om te doen, maar voor die ukkies is het helemaal zo vervelend. Hier vinden ze het beide ook verschrikkelijk en gaan het dan eerst helemaal tegenwerken wat nooit lukt natuurlijk.


Maarre waar ik voor kwam posten. Jans heeft oorbelletjes Vorige week begon ze er ineens over. En net als bij Bo als ze het echt wilde mocht het. Ik had het niet verwacht aangezien Bo toen best ff drama maakte bij het prikken en Jans heftig nee schudde toen, zo van dat wil ik nooit. De ene zit overgens ietsie verder naar achter als de ander maar dat mocht de pret niet drukken. Jans gaf geen kik. Toen ik zei, zo dat is 1 die zit erin Jans, begon ze helemaal te stralen en draaide vol trots het andere oor naar de schietmevrouw toe. Ze heeft daar in de winkel helemaal staan lachen in de spiegel. En nu ook ze gaat steeds op de stoel voor de spiegel staan. Ze wilde zelfs een staartje in want dan zie je ze beter.
Vanavond zal ik even een foto maken en posten.
Ze heeft paarsje knopjes. Die nog verschrikkelijk groot zijn in die kleine oortjes.
Nou das echt toevallig Jessie, want gisteren ben ik met Benthe naar de juwelier gestapt om gaatjes te prikken. Ze bleef netjes op mijn schoot zitten en uiteraard een paar dikke tranen. Ze heeft ze zelf uitgezocht en staat super kjoet
Haar oren zijn nu even verboden gebied maar zal vast van de week een stuk beter gaan. Toen we thuis kwamen wilde ze meteen weer in de "piegel" kijken.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:45:47 #172
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46488380
Ambr durft geen gaatjes te laten schieten, want ik heb gezegd dat het pijn doet. "Kan niet, hè mama?" *hoopvol kijkend* Als ze ze nu zou willen, zou ik het wel doen, denk ik.

En bix, wat een herkenbare taferelen Hier gaat het net zo. Iris zit dan nog wel in de wagen, dus dan gaat het wel, die kan ik zo eventjes laten staan om terug te lopen om Amber bij haar lurven te grijpen.
Maar het ergste is nog dat ze zeg dat ze niet komt, met die bepaalde blik in haar ogen...
Kleine draken zijn het.

Nog even over het avondeten: Amber heeft gisteren 20 minuten lang gekrijsd aan tafel dat ze niet wilde eten: *blèèèr* "niet lekker" *blèèèèr* "hoef niet" *blèèèr* "ik wil niet eten"
En ze hoeft ook niet te eten als ze niet wil, dus ze zat daar gewoon achter een leeg bord te krijsen
Totdat we af gingen ruimen: "mag ik een koekje? *poeslief*"
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:03 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46488646
Ook herkenbaar LadyS
Dat vind ik ook zo irritant als Noah maar door blijft huilen dat ie niet wil eten. Hij hoeft dan idd ook niet te eten, dus kan ie dan niet gewoon stil zijn? En daarna om een koekje vragen idd, of soms gewoon een boterham maar dat krijgt ie eigenlijk ook niet. Hij moet maar leren eten wat de pot schaft

Noah heeft trouwens gistermiddag maar een half broodje gegeten na die vier boterhammen 's ochtends (normaal 's middags 1 à 2). Avondeten ging wel goed (was iets wat ie meestal wel goed eet). Vanochtend weer 3 boterhammen En 's middags weer een halve. Het lijkt dus meer ten koste te gaan van het middageten dan van het avondeten.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:57:28 #174
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46488778
ja tex, ik snap het probleem ook niet zo Toen ze gisteren moeilijk ging doen heb ik haar eten op mijn bord geschoven en er verder geen aandacht aan geschonken, dus waarom ze dan nog zo moeilijk doet
"dan eet je niet" is een veelgehoorde uitspraak hier aan tafel
Hier staat vanavond lasagna op het menu, en dat gaat er meestal wel goed in hier, dus ben benieuwd.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:58:37 #175
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46488812
en dat Opperderpop boek van Albert heijn werkt hier ook niet zo goed
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46489912
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:57 schreef LadyS het volgende:
ja tex, ik snap het probleem ook niet zo Toen ze gisteren moeilijk ging doen heb ik haar eten op mijn bord geschoven en er verder geen aandacht aan geschonken, dus waarom ze dan nog zo moeilijk doet
"dan eet je niet" is een veelgehoorde uitspraak hier aan tafel
Hier staat vanavond lasagna op het menu, en dat gaat er meestal wel goed in hier, dus ben benieuwd.
Oeh als Benthe geen eten wil, dan wordt het op de trap zitten, daarna eet ze wel altijd..... Wanneer ze iets minder lekker vindt, dan moet ze minstens 5 happen eten.
Eik komt het niet zo vaak meer voor, eet ze braaf mee.
pi_46489960
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:53 schreef texelonia het volgende:
Ook herkenbaar LadyS
Dat vind ik ook zo irritant als Noah maar door blijft huilen dat ie niet wil eten. Hij hoeft dan idd ook niet te eten, dus kan ie dan niet gewoon stil zijn? En daarna om een koekje vragen idd, of soms gewoon een boterham maar dat krijgt ie eigenlijk ook niet. Hij moet maar leren eten wat de pot schaft
Vind ik ook hoor Tex! Straks krijg je zo een kind wat niks lust, omdat ie dat nooit hoefde te eten....
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:07 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46490034
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:58 schreef LadyS het volgende:
en dat Opperderpop boek van Albert heijn werkt hier ook niet zo goed
Ik wil het niet horen lalalala, ik wil het niet horen lalalalalaaaaaaa!!!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:33 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46490053
Ik mis mijn peutertje... We zijn in Amsterdam voor een conference en Isa is bij opa en oma. Ze heeft het geweldig naar haar zin, wij ook wel. Maar nu heb ik even niks de doen en dan merk je het toch wel. Nog een nachtje slapen en dan ga ik haar helemaal platknuffelen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:44:43 #180
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46490148
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:36 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Oeh als Benthe geen eten wil, dan wordt het op de trap zitten, daarna eet ze wel altijd..... Wanneer ze iets minder lekker vindt, dan moet ze minstens 5 happen eten.
Eik komt het niet zo vaak meer voor, eet ze braaf mee.
Misschien moet ik dat ook maar proberen. We zijn er hier nog niet uit wat de tactiek zal worden.
Aan de ene kant denk ik: als je niet wil eten, heb je blijkbaar geen honger. Maar ik zeg wel altijd dat ze dan de rest van de avond niks meer krijgt, geen boterham, koekje, snoepje, ijsje, noem het maar op. Ze krijgt niks meer.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:45:24 #181
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46490168
sjeen, zo lang zonder kind, ik zou het niet kunnen denk ik
Misschien moet ik het maar eens proberen, maar ik denk dat ik dat niet ga redden
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:47:28 #182
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46490242
De gang (bij ons de strafplek) bij avondeten gebruiken had ik ook nog niet aan gedacht. Af en toe probeer ik wel dat ie op zn minst een paar hapjes moet proeven, maar meestal lukt dat niet... Heel soms als ie bijv zn aardappeltjes op heeft wat ie heel lekekr vindt, krijg ik hem zo ver dat ie eerst 2 stukjes groente eet en dat ie daarna nog een paar aardappeltjes krijgt. Maar dat zijn eigenlijk uitzonderingen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46490287
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:44 schreef LadyS het volgende:

[..]

Misschien moet ik dat ook maar proberen. We zijn er hier nog niet uit wat de tactiek zal worden.
Aan de ene kant denk ik: als je niet wil eten, heb je blijkbaar geen honger. Maar ik zeg wel altijd dat ze dan de rest van de avond niks meer krijgt, geen boterham, koekje, snoepje, ijsje, noem het maar op. Ze krijgt niks meer.
Ieder kind is natuurlijk anders LadyS, bij Benthe weet ik gewoon dat het mutserij is. Ze wil namelijk wel altijd vlees eten. Dit krijgt ze pas als ze groente gegeten heeft. Krijsen aan tafel doen we ook niet aan, das meteen de gang op. Soms lastig, maar ik vind het zo waardeloos om zo aan tafel te zitten.
pi_46490349
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:41 schreef Sjeen het volgende:
Ik mis mijn peutertje... We zijn in Amsterdam voor een conference en Isa is bij opa en oma. Ze heeft het geweldig naar haar zin, wij ook wel. Maar nu heb ik even niks de doen en dan merk je het toch wel. Nog een nachtje slapen en dan ga ik haar helemaal platknuffelen
Vaak hebben de moeders er meer last van dan het kind zelf Ze zal vast wel lekker verwend worden door opa en oma!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 februari 2007 @ 15:02:25 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46490766
I know... ze is heel vrolijk aan de telefoon, vertelt hele verhalen over rozijntjes eten en fietsen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:41:12 #186
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46491994
Naar kind, een beetje gezellig zitten doen bij opa en oma, terwijl mama wegkwijnt van heimwee, tsssk.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:17:16 #187
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46497390
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:48 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Ieder kind is natuurlijk anders LadyS, bij Benthe weet ik gewoon dat het mutserij is. Ze wil namelijk wel altijd vlees eten. Dit krijgt ze pas als ze groente gegeten heeft. Krijsen aan tafel doen we ook niet aan, das meteen de gang op. Soms lastig, maar ik vind het zo waardeloos om zo aan tafel te zitten.
ik vind het wel een goed idee om haar op de gang ofzo te zetten als ze gaat krijsen, want het is idd waardeloos om zo aan tafel te zitten
Maar ipv lasagna (verkeede saus gekocht ) worden het pannenkoeken, dus ik verwacht geen problemen vanavond
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:40:44 #188
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46498242
Wij aten tortelini, waar ie normaal nog niet één hap van proeft. En wilde de gang ook weleens uitproberen (zonder hem te waarschuwen). Gaat ie het zomaar eten! Okay het was maar 3 happen, maar toch

Overigens vraag ik me wel af wat te doen als Noah na de gang nog steeds weigert te eten. Letterlijk dwingen is geen optie wmb. Maar als je niet cnsequent volhoudt leer ik hem alleen maar dat als ie genoeg tegenstribbelt hij z'n zin krijgt. Net zo vaak op de gang zetten tot ie het wel eet dan? Ookal is het dan koud enzow?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:33:54 #189
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46500325
Jee Tex, da's een moeilijke. Als je hem op de gang zet, straf je zijn koppige niet-eten. Ik denk dat het uitproberen is wat het gevolg moet zijn. Vind hij het zo vervelend dat hij wel gaat eten daarna? Of maakt het hem niks uit en weigert hij? Ik zouo het gewoon proberen en max. 2 keer herhalen. Van eten iets negatiefs maken is helemaal niet goed. Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:46:16 #190
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46500783
Ik zou echt geen strijd maken van het eten, zoals 'de boekjes' ook zeggen. Dat geeft voor jezelf ook zoveel rust, joh! Ik let eerlijk waar niet eens meer echt op hoeveel ze eet. Compenseer ook niet meer met veel yoghurt of een papfles ofzo. Ik merk echt dat het veel lucht geeft om er gewoon helemaal niet op te letten. En Maria eet ook best vaak maar heel weinig (paar happen groente, droge macaroni).

Waar we wel streng op zijn, is aan tafel blijven zitten, niet met eten klooien en dat soort dingen. Of bord wegduwen. Dat vind ik meer 'manieren' en daar zeg ik automatisch wat van. Maar ze hoeft van ons nooit te eten en ook niet bepaalde dingen wel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 19:49:45 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46500912
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:46 schreef Sugar het volgende:
Ik zou echt geen strijd maken van het eten, zoals 'de boekjes' ook zeggen. Dat geeft voor jezelf ook zoveel rust, joh! Ik let eerlijk waar niet eens meer echt op hoeveel ze eet. Compenseer ook niet meer met veel yoghurt of een papfles ofzo. Ik merk echt dat het veel lucht geeft om er gewoon helemaal niet op te letten. En Maria eet ook best vaak maar heel weinig (paar happen groente, droge macaroni).

Waar we wel streng op zijn, is aan tafel blijven zitten, niet met eten klooien en dat soort dingen. Of bord wegduwen. Dat vind ik meer 'manieren' en daar zeg ik automatisch wat van. Maar ze hoeft van ons nooit te eten en ook niet bepaalde dingen wel.
Dat doen wij ook. Min of meer negeren of ze wel of niet eten. Inderdaad wel gewoon 'beleefdheidsnormen' dus aan tafel blijven zitten en niet een glas melk door d'r spruiten gooien enzo, maar verder zoekt ze het maar uit.

We compenseren het ook niet als ze niet, en je ziet nu langzamerhand dat ze toch regelmatig een paar happen neemt.
pi_46501431
Nou ja bij ons heeft het wel geholpen en ze eet nu gewoon alles. Soms heeft ze er ook geen zin in als ze moe is ofzo en dan hoeven we haar alleen maar een blik te werpen en dan eet ze (minstens 5 happen). Voor de rest maken we er ook geen strijd van Uiteraard moet ze bij ons ook netjes aan tafel blijven zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 20:04:25 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46501481
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:03 schreef Stiekemurd het volgende:
Nou ja bij ons heeft het wel geholpen en ze eet nu gewoon alles. Soms heeft ze er ook geen zin in als ze moe is ofzo en dan hoeven we haar alleen maar een blik te werpen en dan eet ze (minstens 5 happen). Voor de rest maken we er ook geen strijd van Uiteraard moet ze bij ons ook netjes aan tafel blijven zitten.
Ow maar als Saskia gaat krijsen kan ze ook gewoon de gang op hoor
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:06:03 #194
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46501552
Misschien werkt het voor sommigen ook wel. Gelukkig is Maria qua voorkeur ook niet zo beperkt, ze lust wel veel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:10:55 #195
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46501751
hier maken we er ook geen drama van. Maxim eet eigenlijk s'avonds bijna niks behalve het vlees/vis/kip. aardappels en groenten krijg ik er echt niet in
maar macaroni/spaghetti/nasi/bami dat soort dingen, fietst er wel goed in.
ow en de toet lust hij uiteraard ook

rest vd dag eet hij bijzonder goed, vind het wel prima zo. hij eet vanzelf wel meer.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:31:34 #196
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46502572
o, maar van het eten zelf maak ik ook geen drama hoor, als ze niet wil eten --> dan niet.
Maar dat gehuil en geschreeuw aan tafel....
En ze blijft idd ook gewoon zitten tot iedereen klaar is met eten.

Eigenlijk precies zoals Sugar zegt, zo gaat het hier ook.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46502783
Grappig, het niet willen eten blijft toch een terugkomend item. Geen aandacht aan besteden, maar dat is soms zo verdomde moeilijk Hier beland er tijdens het eten ook wel iemand op de trap, na een tijdje krijsen vragen we dan of ze nu verder wil eten en dat gaat het probleemloos


Is Jans mét belletjes ergens te bweonderen Jessie? En Bethe?
Lijkt mij ook zo leuk voor Jadey. Maar die durft vast niet.
pi_46502931
Stiekemerd wat toevallig. Jans moest vanavond wel huilen (lees gillen) toen ik met de sterilon en het draaien bezig was. Had Benthe er ook last van?

Hier ook nog een keer. Dr oortje gloeit nog rood na.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46502941
Ik mocht er gisteren geen foto van maken Danosa... Dus ik probeer het morgen wel ffies. Vandaag moest iedereen op het KDV haar bellies zien.
pi_46503026
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:40 schreef jessie het volgende:
Stiekemerd wat toevallig. Jans moest vanavond wel huilen (lees gillen) toen ik met de sterilon en het draaien bezig was. Had Benthe er ook last van?
Meid, hier ook dramaaaaaaa. Toen ik een plukje haar achter haar oor wilde doen, was het al "auw". Maar gisteren hielp het wel dat ze dan een mooie sticker kreeg. Vanavond weer even, was minder erg. Maar het brandde tussen mijn schouderbladen van de stress ervan..
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:44:35 #201
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46503125
Hier wordt het niet of wel eten ook genegeerd. Vooral als meneer ineens wel gaat eten is het moeilijk om ons enthousiasme te beteugelen. Soms doen we dus juist wel enthousiast, want als Léon complimentjes krijgt vindt hij dat ook wel weer leuk.
Nu moet ik wel toegeven dat we er toch nog een papfles in gieten voor hij slapen gaat. Het is zo'n gratenbaal, dus voor mijn eigen gemoedsrust...

Danosa, wat leuk je weer eens te zien.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46503327
Jeetje hoe kregen jullie het voor elkaar om die meiden te laten prikken dan?
Wel stoer! Morgen laat ik Jadey de foto zien. Stiekemurd, hup jij ook een foto maken voor morgen

thx, dutch!
pi_46503871
Jans wilde het dus echt zelf. Zonder een kik hoor (tot vanavond tijdens het schoonmaken dus) Ik dacht echt die wil dit nooit aangezien ze 2 jaar terug dr zus zo had zien huilen. Komt vanzelf Danosa, of misschien ook niet
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46504452
Ja misschien ook niet. We hebben het er nog nooit over gehad eik, heb geen idee wat ze zelf wil

Ik vind Jadey eik geen peutertje meer, ze noemt zich zelf ook al kleuter, geen idee waar ze het vandaan heeft.
Nog een paar maandjes en ze gaan uit vliegen naar de basisschool.
Zo leuk, wij wonen in een relatief jonge kant van de stad, veel nieuwbouwwijken, en zo wordt er dus vlak bij ons (achter bij ons in het weiland) een grote nieuwe basisschool gebouwd. Ze zijn al een tijdje bezig, die Bob de bouwers, en we lopen er regelmatig langs. Als de school klaar is gaat Jadey naar de basisschool. dat is zo'n leuk houvast voor haar, ze vindt het ook echt heel erg leuk. Binnenkort gaan we voor een rondleiding, die is nog in de dependance. Groepen 1 en 2 zullen daar denk ik ook eerst blijven, maar dat zullen we Jadey eerst maar niet verklappen Op naar de kleuters!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:06:16 #205
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46507027
Leuk Danosa! Wat gaat het hard hè?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:50:32 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46509537
Ik wil ook geen drama maken van het eten, en het gaat me er ook niet om dat ie zn bord leeg moet eten. Ik vind alleen wel dat ie op z'n minst een paar hapjes moet proeven. Als ie het dan niet lekker vindt, dan niet. Misschien is ie daar nu nog iets te klein voor, maar kan het altijd proberen. Als het niet werkt stoppen we er weer mee.
Met andere dingen werkt de gang erg goed, dus ben benieuwd of het hiervoor ook kan werken.

Verder idd ook netjes gedragen aan tafel, niet expres knoeien met eten, en wachten tot we klaar zijn voor ie van tafel mag enzow.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:50:42 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46509547
Ik vind het zo zielig, dat rode oortje. Ik kan er niks aan doen, maar ik ben zo blij dat Katja alleen maar roept dat ze geen oorbellen wil. Zelf heb ik ook geen gaatjes, dus ze heeft het niet van een vreemde.

Jans zelf staat wel schattig op de foto trouwens, Jessie. Ze heeft zo'n volwassen blik ineens, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze zo onder de indruk was van haar knopjes.

Jadey ook al weer zo groot. Op weg naar de volgende stap!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46509637
Hahahaah zielig he dat oortje. Maar het deed dus echt geen pijn. Dat rode is van het gloeien. En ze vind zelf ook dat ze groot is nu. Mama nu heb ik oorbellen en ben ik niet meer klein he.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:01:35 #209
103793 kozakken
Living the life
pi_46510072
Jans is leuk
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:39:07 #210
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46511507
Jans met belletjes

Hier wordt het dus ook gewoon genegeerd niet eten is niet eten maar wel blijven zitten. Ga haar echt niet straffen voor het feit dat ze niet wil eten en ga ook niet dwingen dat ze zoveel hapjes moet doen. Extra's krijgt ze ook niet heb zoiets morgen is er weer een dag en vast weer nieuwe honger.
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2007 @ 10:40:04 #211
2628 Karin
pi_46519254
Jans lijkt inderdaad een stukje ouder op de foto. Stoer hoor dat ze zelf oorbellen wilde!!

Het eten maak ik me ook niet echt druk om. Alleen als je echt niets zegt eet hij ook helemaal niets, compleet afgeleid door andere dingen. Ik moet hem toch echt wel af en toe aansporen even verder te eten. En vaak vraagt Bram of hij van tafel mag, dat mag dan na 3 hapjes van dit of 5 hapjes van dat. En dan kan hij het opeens wel binnen 1 minuut. Blijft toch wel een lastig punt altijd dat eten.

Spannend he Danosa, bijna naar de basisschool.
Bram is vorige week een keer wezen wennen en gisteren en vandaag weer. Hij vind het gelukkig erg leuk. 1e keer wegbrengen was echt heel sneu, hij vond het zo eng dat hij er niet eens meer van kon huilen, hij moest zijn aandacht bij de omgeving houden. Maar dat ik hem gisteren kwam halen en ik vroeg wat hij allemaal gedaan had "allemaal leuke dingen"
We zijn gisteren ook op de naschoolse opvang geweest. Weer een andere stap. Waar ik nu een heel klein beetje gewend ben aan een klas vol kleuters was dit natuurlijk een groep van 4 tot 11 jaar. Zag er allemaal erg druk uit maar Bram vond het wel interessant geloof ik.
Het meeste ben ik eigenlijk bang voor die "verplaats" momenten. Vanuit school naar de overblijf (is ander gebouwtje bij school) en vanuit school naar de naschoolse opvang. Die zorg heb ik ook wel uitgesproken allemaal, ik ga de eerste keren even mee, eens kijken hoe dat allemaal gaat. Gelukkig heb ik 2 weken vrij vanaf Brams verjaardag, kunnen we samen rustig wennen.

Verder gaat het zonder speen heel goed! Hij vraagt er niet meer om. Wel heeft hij nog steeds moeite met in slaap vallen en moeten wij bij zijn bed blijven zitten. Daarentegen hoef ik 's nachts mijn bed niet meer uit als dat ding weer op de grond gevallen is Heb volgens mij nog nooit zo lang achter elkaar door kunnen slapen vanwege Bram (helaas moet ik nu vaak plassen).
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:20:15 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46520227
Fijn is dat hè Karin, dat ze niet 's nachts op zoek gaan naar die speen. Léon slaapt nu ook wat beter door. Al 2 nachten. Nou ja, we gaan vooruit moet ik maar denken.

Wow zeg, Jadey en Bram naar school. Karin, ik vind het wel een goed idee om die eerste weken even vrij te houden. Zodat ze eerst aan de school kunnen wennen en dat daarna pas de rest erbij komt. Is wel een tip om te onthouden.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46520287
Bram ook al naar school!!! En fijn dat je niet meer over de grond hoef te kruipen Karin, op zoek naar een speen

Benthe met oorbellen.. ze ziet er nogal pips uit, ze is stront verkouden....

pi_46529363
wat een dappere meiden allemaal. al hoop ik eigenljik dat anna voorlopig nog niet wil hoor (ze mag gewoon voorlopig nog niet van mij, laat ik 't zo zeggen. ). maar 't ziet er wel lief uit.
pi_46529535
eten dwingen lukt hier echt absoluut niet, ook niet met beloftes of dreigementen. dan zegt piet doodleuk 'ok, dan wil ik niet computeren / tv kijken/ etc' of 'ik wilde toch al niet meer naar buiten' en houdt voet bij stuk. bij vervelend doen aan tafel moet hij wel naar de gang, maar niet eten heeft als enige consequentie dat ie daarna mogelijk wat meer honger overhoudt. anna begint nu ook wat moeilijker te doen over eten. en piet begint de laatste tijd juist wat meer met smaak te eten, en ook echt veel grotere hoeveelheden. je kunt merken dat ie flink aan 't groeien is en z'n energie ook wel nodig heeft. hij wil vaak ook graag aan tafel als 't eten klaar is en zegt dan dat ie zo'n trek had. heerlijk! dat was een tijdje geleden echt ondenkbaar. dus er is hoop, moeders van weinig-eters!

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 21-02-2007 16:49:03 ]
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:34:55 #216
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46529857
goed nieuws, bix
Zelfs van de pannenkoeken heeft Amber maar een paar happen gegeten Dus ik wacht gewoon tot de fase over is en dan maar hopen dat ze net als Piet gewoon goed gaat eten
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46536552
Morris mag van mij voorlopig ook geen oorbellen hoor

We werden vandaag gebeld door de creche dat de arm van Morris uit de kom was. Zijn vader heeft hem opgehaald en is met hem naar de EHBO geweest waar de arm weer goed is gezet. Daarna heeft hij een politieauto gekregen bij de speelgoedwinkel.
Het is al de derde keer dat zijn elleboog uit de kom is in nog geen jaar tijd.
We mogen hem iig niet aan zijn armpjes in de rondte zwieren zei de dokter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:04:10 #218
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_46536787
Oeh...Morris

Glenn vindt dat zwieren dus ook geweldig, soms laat ik me er ook to verleiden maar dan vind ik het na een rondje of 2 wel goed. Terwijl meneer alleen maar meer, meer, meer wil.

Maar wat vervelend Snoopy, al 3x binnen het jaar zijn elleboog uit de kom.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_46537128
Kan me voorstellen dat Glenn dat zwieren geweldig vindt, zou Morris ook leuk vinden. Maar het is blijkbaar helaas gewoon een zwakke plek
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46537383
Morris Word er verder niet naar gekeken Snoopy? 3x is wel erg veel.
pi_46537456
We moeten alleen oppassen dat we niet aan z'n armen trekken. Ik denk dat er verder weinig mee gedaan kan worden.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:51:53 #222
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46540877
Dan maar close zwieren Snoop armen oder zijn oksel door maar wat naar voor Morris 3 keer wel erg veel

Benthe belletje

Lekker dat het speenverleden het gewoon ook goed doet kanppe kerels
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:56:56 #223
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46541034
Morris

Ik viel net bijna van mijn stoel: Amber riep papa, papa gaat kijken en komt terug met haar speentje. Haar speentje is stuk en ze wilde er niet mee slapen. "En nu?" had papa gevraagd "Zonder speentje slapen" was haar antwoord.
En ze viel zo in slaap *confuus*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:58:26 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_46541093
dat geeft de burger moed LadyS

ach arme Morris!
stormy waters...
sailin'
pi_46541608
Myrthe roept de laatste tijd steeds dat ze wil eten, maar alles wat ik geef wordt even hard weer afgewezen. Daar wordt ik wel chagerijnig van af en toe, en dan merk ik dat ik onbewust toch wel graag wil dat ze iets eet, ik kan niet zomaar zeggen 'nou dan niet'. De enige manier om d'r nu aan het eten te krijgen is geheel onverantwoord voor de tv met Dora, dan lepelt ze wel een bordje weg ongemerkt. Dus zo 2x per week doe ik dat, dan heeft ze die dagen in ieder geval goed gegeten.

Myrthe heeft trouwens al twee gaatjes in d'r kiezen (onderkant, achterste kiezen) En we poetsen nog wel zo goed, netjes 2x per dag 3 minuten, en ze krijgt ook al fluortabletjes. Ik vrees dat ze het brakke gebit van d'r vader heeft. Ik vraag me ook af of het te maken kan hebben met dat ze zo weinig melkproducten eet/drinkt. Moet ik eens even aan de tandarts vragen.
pi_46541783
au au morris!!! wat ellendig! snoopy, een vriendin van me (en haar zusje ook trouwens) had ook erg vaak d'r armen -en soms zelfs dr knieën- uit de kom en zowel zij als haar zus zijn er uiteindelijk aan geopereerd (banden ingekort). maar wat griezelig vond ik dat altijd. ik zat met haar op volleybal en daar was 't regelmatig raak (of eigenlijk mis dus).
is dat nou eigenlijk 't zelfde als die hypermobiliteit van kai en bo?

ladyB, wat sneu voor myrthe, moesten die gaatjes ook al gevuld worden? en als ze eet met dora op de achtergrond zou ik daar ook geheid af en toe gebruik van maken hoor.
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:19:03 #227
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46541836
gaat Myrthe al naar de tandarts moet dat al zo jong?
pi_46541905
heeft ze nooit antibiotica gehad Ladybos? dat is ook niet zo goed daarvoor nl.
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:28:38 #229
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46542184
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:19 schreef Martineke het volgende:
gaat Myrthe al naar de tandarts moet dat al zo jong?
Moeten niet natuurlijk maar Zoë gaat al vanaf anderhalf jaar mee na de tandarts en de laatste 2 keren ook echt voor een "controle" gewoon om haar er aan te laten wennen.

Hier is wel zo dat er gepromoot wordt om je kind vanaf 2 jaar naar de tandarts te laten gaan.
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2007 @ 22:34:42 #230
2628 Karin
pi_46542428
Hahahaha die Amber, zou toch wat zijn als ze zo van haar speen afkomt. Geweldig!

Arme Morris. Lijkt me erg lastig een peuter te moeten afremmen omdat anders iets uit de kom kan schieten.
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:37:05 #231
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46542529
ach zo, ik was al wel van plan om in april als ik naar de tandarts moet Maxim mee te nemen, indd in het kader van "laten wennen". eerder moest ik er echt nog niet aan denken, zag mezelf al op de stoel liggen met me mond open en Maxim heel de praktijk doorrennen en overal aanzitten en kan hem moeilijk vast houden lijkt mij
  † In Memoriam † woensdag 21 februari 2007 @ 22:46:00 #232
81992 Githa
pi_46542916
Morris zo vervelend als het eenmaal een zwakke plek is...

Amber stoer man!

Jordy gaat binnenkort ook naar de tandarts, we hebben zelfs een uitnodiging gehad van een kindertandarts. Leek me wel geschikt voor hem.
  donderdag 22 februari 2007 @ 03:34:29 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46549057
Ladybos, misschien raar idee, maar is het niet haalbaar ( ook al wil je dat liever niet op die manier) om elke avond in ieder geval de avond maaltijd zo te geven.
Kindjes met allergie-en bouwen veel angsten ook op, waarvan eten weigeren komt dit is best bekend bij kinderen met meerdere allergie-en nl.
De aandacht is dan niet op het eten maar op dora voor haar.
Automatisch gaat het lichaam zichaanpassen aan de hoeveelheden en zal ze ook honger krijgen ( denk ik)
Als dit goed gaat kan je bijvoorbeeld gaan onderhandelen, dat ze 5 hapjes zonder dora eet en 5 hapjes met dora.( om maar even een zijweggetje te noemen) en dan dat af gaan bouwen op den duur.
Zo leert ze misschien ook beter de link te leggen dat eten niet alleen maar altijd pijn doet.

Wij hebben hier nl beetje hetzelfde met arwen , maar vaak krijg je er dan wel genoeg in anders kan ze zo een compleet bordje pap weigeren 2 maal tot 3 maal daags..

Ik snap dat je niet wilt dat het eten op zo een manier gaat, en je er zo normaal mogelijk mee om wil gaan. maar denk dat je hierin wel wat meer in "moet" toegeven ivm die angst. En als ze zo dus meer/beter eet lijkt het me alleen maar in het belang van haar.

sorry als het te brutaal klinkt, wil je niet tegen de schenen aan trappen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:38:56 #234
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46551834
We hebben de ogentest gehad vandaag... faliekant gezakt.

Althans, volgens de cb arts. Ik heb er mijn twijfels over. Linkeroog dicht, rechteroog kijkend, wijst ze een eend op de 2e rij aan. "Sleutel" zegt madam. "nee kijk nog eens goed??" "Sleutel!" is het antwoord van mijn dwarsligger.

Wijst ze een eend aan op de 4e rij.... "Sleutel!"
Wijst ze diezelfde kuteend aan op de 5e rij.... "Sleutel!"

Gezakt, lui oog rechts... Terwijl ik dus eerder denk een eigenwijs exemplaar gebaard te hebben. Als ze in het groot die fuckaduck een sleutel noemt, en ze herkent hem op de 5e rij ook, maar blijft hem sleutel noemen, dan heeft ze toch geen lui oog? Dan is ze toch gewoon stronteigenwijs?

Herkenning iemand?
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:42:34 #235
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46553688
Sorry, geen herkenning. Job weigerde sowieso om maar iets te zeggen, die hield gewoon zijn mond stijf dicht. We moesten 14 februari voor de 2e keer, maar die afspraak zijn we vergeten.

Wat ik wel nog weet van Katja was dat ze vooraf even alle symbolen met haar doorliepen. Een vlag kende ze niet, dus die hebben ze toen niet gebruikt en ze noemde iets wat geen poes was, consequent een poes. Dat vonden ze prima, want hoe ze het noemt maakt natuurlijk niet uit. Als ze het maar consequent fout doet. En wat dat betreft vind ik het dus inderdaad een beetje vreemd dat Suus gezakt is, want ze heeft het gewoon consequent sleutel genoemd. Of noemde ze het eerst wel eend?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46553750
piet wilde eerst ook niet meewerken (hoewel we braaf vooraf geoefend hadden met het benoemen van de plaatjes). die kreeg toen 't boekje met plaatjes voor zich en mocht daarop de plaatjes aanwijzen die de arts ook aanwees.
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:47:24 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46553820
Ja, die optie weigerde Job dus ook . Ik denk dat we onbewust die afspraak van de 14e vergeten zijn, omdat we eigenlijk nu al weten dat ook een 2e en alle volgende keren hetzelfde resultaat zal hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:54:42 #238
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46554045
Ze noemde het al direct een sleutel. Hier werd ook niet eerst gekeken of ze alle plaatjes wel wist. Een 2e keer terugkomen vond ze ook niet nodig, ze was er stellig in. Lui oog dus naar de oogarts.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 22 februari 2007 @ 12:04:41 #239
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46554326
En de rest van de plaatjes Ireth? benoemde ze die wel goed? Of heeft ze alleen maar om die eend gevraagd?
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:05:29 #240
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46554340
Met links heeft ze wel andere plaatjes gedaan, met rechts bleef ze op die kuteend hangen.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_46559494
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:17 schreef bixister het volgende:

ladyB, wat sneu voor myrthe, moesten die gaatjes ook al gevuld worden? en als ze eet met dora op de achtergrond zou ik daar ook geheid af en toe gebruik van maken hoor.
Wij gaan altijd met ons drieen naar de tandarts en aangezien ik een bruin plekje had gezien op Myrthe's kies had ik gevraagd of hij er ook even naar wilde kijken. Bleek dus inderdaad een gaatje te zijn, ze vullen het niet maar hij heeft er wel iets op gedaan, soort plastic vliesje, alleen is dat er volgens mij al weer vanaf. En nu zag ik dus aan de andere kant ook zo'n bruine plek zitten, dus dikke kans dat dat ook een gaatje is :-(
pi_46563214
Wat irritant Ireth, zo'n arts die niet wil meedenken. Lijkt mij ook dat Suus gewoon lekker eigenwijs was. En als je consequent dezelfde 'fout' maakt dan kan ze toch in ieder geval zien dat het een eend was ? Nou ja, stom hoor. Kun je zelf niet nog een keer testen, thuis, als ze wel mee wil werken ?
pi_46574969
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:05 schreef Ireth het volgende:
Met links heeft ze wel andere plaatjes gedaan, met rechts bleef ze op die kuteend hangen.
Hahaha, voor Suus voorlopig geen eendjes voeren zeker?
Herkenbaar? Ja! Randy had het de laatste keer bij de orthoptiste, hij noemde alles (maar dan ook echt alles) op een zeurderige toon 'autooh'! Hij was ook voor de afspraak zijn bed uitgerukt, dus domweg moe! De orthoptiste begon te twijfelen of hij al wel goed genoeg praten kon, maar toen we na een bak koffie in het restaurant van het ziekenhuis weer huiswaarts liepen, liep ze achter ons en kon ze -de inmiddels wakkere- Randy honderduit horen kletsen!
Je zal neem ik aan doorgestuurd zijn naar de orthoptiste? Geen nood, daar kunnen ze METEN of ze wel of niet ziet. Randy kon iedereen voor de gek houden, die pakt zo een musketspikkeltje op een zelfde kleur ondergrond. Nog wat testjes; alles goed. Druppeltjes in de oogjes, 10 minuten wachten, terug om te meten en toen bleek hij aan beide ogen +7 (!!!) te hebben! Dus mijn 2 jarige loopt al een half jaar met bril rond! Overigens, mocht Suus wel een lui oog hebben, is dat nog makkelijk op te heffen met oogpleisters en hoeft ze geen bril.
pi_46585974
in het kader van de zindelijkheidstraining hebben zowel piet als anna een wc-successen-papier waarop ze stickers mogen plakken als 't goed gegaan is. bij iedere zoveelste sticker zijn ze bij een vakje met een 'gezichtje' en krijgen ze een kadootje. gisteren waren ze 'toevallig' allebei bij zo'n kadootje aanbeland. bovendien had ik net per post een pop toegestuurd gekregen die ik eigenlijk voor anna's verjaardag had besteld, maar waarbij toen zoveel mis is gegaan dat nu pas de juiste pop arriveerde. ik dacht dus 'ha, mooie gelegenheid om anna nu haar pop te geven' en piet kreeg een leuk boek. nou, dat viel nogal verkeerd. piet had veel meer oog voor de pop en anna was juist helemaal beledigd dat ik haar een andere pop wilde geven. 'hoeft niehiet!' gilde ze, 'dit mijn baby!' en ze klemde haar oude popje stevig tegen zich aan. zodoende ontfermde piet zich met veel liefde over de nieuwe pop, gaf haar een naam ('steek' ), en was helemaal de poppenpapa. ik heb anna en piet samen een verhaal voorgelezen uit het nieuwe (kikker & pad)boek, en ze gingen allebei tevreden slapen. piet had 't al helemaal uitgedacht: hij was de papa van de pop, anna de mama, dus anna was zijn vrouw. toen anna heel hard ging huilen omdat ze nog niet uit bad wilde sprak hij haar vermanend toe: 'anna, niet zo huilen hoor, dan kun je mijn vrouw niet zijn'. en of de baby bij hem mocht slapen, want als er dan spoken zouden komen dan zou hij ze wel even weg jagen en de baby beschermen. vanmorgen was piet al vroeg bezig om baby steek kennis te laten maken met alle bobdebouwer auto's. 'de baby moet alles nog leren he'.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 23-02-2007 09:41:47 ]
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 09:32:15 #245
81992 Githa
pi_46586038
Bix, wat lief! .... helemaal geweldig
zo zie je maar, ze hebben helemaal hun eigen willetje en maar goed ook
  vrijdag 23 februari 2007 @ 09:36:30 #246
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46586107
(Bix, toevallig toch niet bij sanneke en manneke he? Daar heb ik niet-zulke-goeie-ervaringen mee.) Maar wat lief! Anna met liefde voor baby1 1 en Piet die zich ontfermt over Steek. Ze klinken zo heerlijk, die kinderen van jou!

Githa, ik wil graag veeel Jordy foto's. Ik mis 'm en jou ook.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_46586168
ja, was wel bij sanneke & manneke. ik vond die poppen daar zo leuk, dat ik er ook 1 besteld had. maar eerst duurde het al vreselijk lang voor ik reactie kreeg, daarna kreeg ik de verkeerde pop (zoéén als Luuke ook had en hoewel ik ze heel schattig vind, die had ik niet besteld). vervolgens bleek degene die ik wel besteld had uitverkocht te zijn en anderhalve week geleden meldde ze me dat ze een andere verstuurd had. ik begon al te vrezen dat die in de post zoek geraakt was maar gisteren kwam hij (nee zij) dan toch aan.
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 09:40:16 #248
81992 Githa
pi_46586175
Lishe, wat lief!

De laatste foto's zijn van carnaval daar staat Jordy heel charmant op mama iets minder Ik zal snel weer eens wat foto's maken, maar doe jij dan een mooie Luuke met misschien een mama
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:52:08 #249
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46589160
Ik ga lief lief aankijken Githa!

Nou Bix, ik was zo enthousiast over die winkel. Maar beide keren ging het bij ons ook mis. Eerst voor Luuk d'r nichtje. Ik had al gemaild met de vraag of het voor die verjaardag binnen kon zijn (3 weken later) dat ik anders op zoek moest naar iets anders. Ja hoor, zou die eerste week op de post gaan. Was op het nippertje binnen, want ze zou een ongeluk gehad hebben. (Erg natuurlijk, maar het contact liep zo raar.)
Bij Luuke's verjaardag net zo. Ook met mail of het op tijd zou zijn. weer 3 weken wachten. Nu zou de bank het geld niet meteen overgemaakt hebben naar haar rekening ivm kerst en oud en nieuw. Ja, vast.(We hadden het ook al dagen voor kerst overgemaakt.) Ik bestel er niks meer. Ik heb er een hekel aan er steeds maar achteraan te moeten zitten.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_46589387
ah, een beetje een smoezendame dus. zij bleef eerst maar beweren dat ze mij heel vaak teruggemaild had, maar ik had nooit iets gekregen, en ik zat er echt op te wachten dus dat weet ik vrij zeker. maar goed, de poppen zijn binnen. ik twijfel nog wel over zo'n jongenspop, die zijn ook leuk.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:15:15 #251
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46589810
Linkje naar die poppen? Ben nu wel heel nieuwsgierig
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:28:30 #253
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46590174
hhmm.. ben er niet bijster kapot van...
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:32:18 #254
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46590286
Luuke's nichtje is aziatisch. Dus daarom vond ik het leuk om voor Luuk en dr nichtje een aziatische pop te zoeken ipv een blanke. En de jongenspop is ook leuk Bix. Maar hier wordt er te weinig mee gespeeld om er nog 1 aan te schaffen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:37:31 #255
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46590464
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:32 schreef Lishe het volgende:
Luuke's nichtje is aziatisch. Dus daarom vond ik het leuk om voor Luuk en dr nichtje een aziatische pop te zoeken ipv een blanke.
Ja dan is het leuk idd!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_46590495
bij selintoys zie je een mooi plaatje van de babyborn & deze poppen naast elkaar, en dan vind ik deze wel veel mooier. ze ruiken ook lekker! ik vond die aziatische zonder haar er zo lief uitzien, maar die is dus niet op voorraad.
pi_46595317
David klaagt al een paar dagen over pijn aan zijn neus. Hij wijst ook steeds naar hetzelfde neusgat en priemt dan met zijn vingertje in zijn neus.
Ik heb al herhaaldelijk gekeken maar ik zag niks

Net weer:
mama, pijn in neus (priem priem met vingertje). Ik weer kijken in het zonlicht bij de schuifpui zie ik ineens iets neongeels achterin zijn neus.



Een mini legosteentje (onderdeeltje van een lego robot van Damon)

Hij liet zich gelukkig rustig "helpen" en ik heb het eruit kunnen priegelen.

Heeft hij gewoon een paar dagen mee in zijn neus gelopen
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:26:47 #258
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46595798
David
Gelukkig was het makkelijk te verhelpen, lily

Hier hebben we sinds een week of 2 ofzo een echte draak in huis
Als ik A zegt, zegt mevrouw standaard B
Zeg ik: kom hier, dan rent ze weg
Als vraag of ze iets wil doen, roept ze NEEEEEE

oooo, ik kan haar wel wat soms *stoomafblaastopic zoekt*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46595999
tjeee die david! goed dat je het eruit hebt weten te purken, lily!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:55:50 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46596708
David toch legosteentjes in neus stoppen. gelukig kon je het er goed uithalen

Amber jij klein peutertje leuk he die peuters
pi_46596772
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:33 schreef bixister het volgende:
goed dat je het eruit hebt weten te purken, lily!
ja

In eerste instantie dacht ik; dit wordt een ritje naar de huisarts, maar het viel mee (hij liet zich ook helpen en dat scheelt een hoop)

LadyS: hier hetzelde met David hoor. De laatste tijd is het echt erg....

Ik kan me deze fase (hoop ik) met Damon totaal niet herinneren
  vrijdag 23 februari 2007 @ 18:59:42 #262
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46602056
Wij hebben, geloof ik, die hysterische periode weer even gehad. Succes.

Jolie plast al tijden bij de oppas op de wc maar thuis nog niet altijd. Lastig ook, altijd eerst trap af enzo. Maar nu zijn we het toch overal aan het proberen. We hebben het hele weekend weer hulp, dus nu moeten we het maar eens proberen door te zetten. Ze wil het zo graag. Ik ben benieuwd. Ze is in ieder geval erg blij met d'r My little pony onderbroek en doet er alles aan om die schoon te houden.....
  vrijdag 23 februari 2007 @ 19:01:49 #263
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46602112
Oh en Lily, wat goed dat je dat door had joh. Zoiets zou echt nooit in me zijn opgekomen.

Zag jullie jongens in het fototopic, zo groot en stoer maar ook lief. Leuk!
pi_46602219
haha, leuke foto Luchtbel (dat slobberend kontje )
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 19:01 schreef Luchtbel het volgende:
Oh en Lily, wat goed dat je dat door had joh. Zoiets zou echt nooit in me zijn opgekomen.

nou...het heeft een paar dagen geduurd, en hij gaf het zelf aan dus er moest "iets" zijn...
  vrijdag 23 februari 2007 @ 19:07:34 #265
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46602284
Nou ja wat is een paar dagen op nooit
pi_46602430
hihi, als hij groot en oud genoeg is valt het er vanzelf uit
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 20:36:53 #267
81992 Githa
pi_46605010
David
gelukkig dat het ding eruit is Lily ...

Jolie, mooie onderbroek hoor! zo een zou ik ook niet vies willen maken

Ik vind die poppen juist wel lief...misschien iets voor Jordy die kan zo zorgelijk zijn.
Jordy is trouwens ziek hij hangt een beetje op de bank en heeft koorts, het menneke. Hopelijk is het snel weer over, zo zielig zo.

net zijn temp gemeten, 40 graden dat vindt ik altijd zo hoog he, zeker als ze ook zo duf zijn...

[ Bericht 14% gewijzigd door Githa op 23-02-2007 20:42:49 ]
  FOK!fossiel vrijdag 23 februari 2007 @ 20:56:58 #268
2628 Karin
pi_46605659
Beterschap Jordy! 40 graden vind ik ook altijd heel hoog maar die kleintjes hebben het altijd zo. Je schrikt er altijd zo van. Drinkt hij wel goed?

Jeetje die David, wat goed dat hij het toch aan bleef geven. Wat fijn dat je het er zelf uit kon halen Lily.

Jolie wat een mooie onderbroek!

LadyS hoe is het Amber zonder speen vergaan?
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 21:04:57 #269
81992 Githa
pi_46605965
Voor zijn doen weinig, maar nog wel voldoende. Net voor het slapen er nog een half bekertje in weten te krijgen.
Net op bed gelegd en hij sliep al voor hij het matras raakte....vanavond maar vaak even gaan kijken
pi_46606737
oh jordy toch... beterschap!
hoe gaat 't met z'n spalk en zo githa? of hoeft ie die niet meer om inmiddels? en z'n tenen? nog veel last?je kunt die kosten trouwens waarschijnlijk ook via de BU (buitengewone uitgaven) regeling van de belasting terug zien te krijgen -achteraf- he, als de verzekering niet uitkeert. maar dat wist je misschien allang. wilde ik al een hele tijd zeggen maar ik vergat 't steeds.
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 21:37:00 #271
81992 Githa
pi_46606969
Die spalk gaat goed, hij heeft nu een week of 3 een nieuwe spalk en die doet veel beter zijn werk
Wat ook zo lief is, iedere avond zegt hij zelf, ' uh uh niet aankomuh' al wijzend naar de spalk en s morgens wijst hij heel trots naar de spalk als hij hem nog aan heeft en dan moet ik natuurlijk heel enthousiast doen

Wat zijn voetjes betreft zijn we nog geen stap verder, op de röntgenfoto was iig duidelijk dat hij wel een dubbele bottak heeft en dus moeten we eerst inlays gaan gebruiken voor 3 maanden om te kijken of hij hierdoor beter in zijn schoen zit en minder pijn heeft, zo niet dan waarschijnlijk opereren, maar we zijn nu nog aan het wachten op de verzekering...of die de inlays wil vergoeden
Iig hebben we nu wel de brief van de specialist, gericht aan de verzekering gekregen dus hopelijk is dat voldoende voor hen.
Staat iig heel duidelijk in vet gedrukt dat het om meerdere inlays per jaar betreft voor beide voeten en ook dat wanneer dit niet geprobeerd wordt er een operatie volgt.
pi_46607065
Beterschap voor Jordy!

Ik vraag me toch echt af wat kinderen bezielt om dingen in hun neus te stoppen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 21:42:42 #273
81992 Githa
pi_46607136
Uitproberen snoop kijken of het past en hoe dat dan voelt en dan oh oh, het zit vast
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 21:51:54 #274
81992 Githa
pi_46607397
Ohw Bix, ik vergeet de helft
Ja, dat van de belasting wist ik al wel, toch bedankt dat je het even doorgeeft!
Er zijn nog wel meer opties heb ik ondekt, al is alles wel achteraf, maar goed komt tijd komt raad...
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:58:18 #275
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46607612
Githa, ik was in de verondertelling dat Jordy aan zijn voeten helemaal niet geopereerd hoefde te worden Sneu, als dat ook nog moet gebeuren

karin, Amber heeft de hele nacht als een roos geslapen. De hele dag tot aan het middagslaapje niet over de speen gehad, totdat het dus tijd was om te gaan slapen... Oftewel, ze is nu weer helemaal aan de speen tijdens het slapen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 22:02:29 #276
81992 Githa
pi_46607763
Niet zeker dus LadyS.... we hopen dat de inlays genoeg voor hem zullen zijn Speelt ook pas de laatste maanden hoor, voorheen dachten wij ook dat er niks aan ging gebeuren.

Wat jammer dat het speentje weer terug is LadyS, maar opzich heeft ze wel laten zien dat ze zonder kan, er is hoop
pi_46608238
Bix... bijdehandte zoon heb je! Goed idee trouwens, dat beloningssysteem voor de zindelijkheidstraining, ga ik onthouden voor als Randy zover is!

Lily!! Wat een mazzel dat je het eruit kon peuteren, zal wel diep gezeten hebben als je het in eerste instantie niet zag! Wat een schrik zeg!

Githa, beterschap voor Jordy. Inderdaad niet leuk die koorts, zodra die boven de 39 komt (en dat is al gauw bij die kleintjes) verander ik in een brok stress! Ik twijfel ook altijd tussen wel of niet een zetpil geven. Koorts vecht toch ergens tegen maar je wil ook niet dat het te hoog wordt en je kind zich ziek voelt. Wel lekker dat deze spalk zo goed gaat trouwens. Heb wel met jullie te doen hoor, iedere keer weer de spanning van wel/niet een nieuwe operatie, hoe gaat het zich ontwikkelen en dan ook nog het gedoe van die verzekering erbij... Bah. Dat zijn toch zorgen die je niet wilt hebben om je kind en die je kind zeker niet zou moeten hebben.

Wij zijn vanmorgen met Randy en Tinka naar Ballorig geweest. We zijn er maar 2 keer eerder geweest en dat was al maanden terug, maar het lag kennelijk nog vers in Randy's geheugen. Toen ik vanmorgen bij het aankleden vroeg; "Weet je wat we straks gaan doen?" riep hij "Balloïggg" met zijn armpjes in de lucht (kennelijk uit een telefoongesprek opgevangen?). Vervolgens kwam er een diepe denkrimpel in zijn hoofd en alsof hij zichzelf voor een teleurstelling wilde behoeden en even wilde checken of we over hetzelfde hadden, vroeg hij: "Daa niet heel veel ballen he?!" Toen ik enthousiast vertelde dat dat wel het geval was en wat ze er allemaal nog meer hadden, was hij wildenthousiast! Pfff... en dan moet je ook nog helemaal wachten tot 10 uur voor ze open zijn; belachelijk!
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 22:27:40 #278
81992 Githa
pi_46608487
Ballorig is leuk heb je foto's ?

Ik heb Jordy wel een zetpil gegeven hoor, 40 graden vind ik dan weer te hoog en zeker als ze dan ook nog eens duf zijn.
Hij ligt zwaar verhit en nat van het zweet te slapen nu, ik heb zijn dekentje maar van hem afgehaald...
pi_46608951
Nee, helaas geen foto's. Wel dom, want het was Tinka's eerste keer en ze vond het machtig in de ballenbak!

Met 40 graden is het voor mij ook geen twijfelgeval meer hoor! Er in die raket! Een troost: snachts is de koorts meestal het hoogst. Maar hopen dat hij het ergste nu gehad heeft en zich morgen lekkerder voelt. Heb je een vermoeden wat hij onder de leden kan hebben?
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 22:43:34 #280
81992 Githa
pi_46609079
Jordy is eigenlijk helemaal niet vaak ziek, dus wat dat betreft kan het natuurlijk best een keer.... wat hij heeft griepje denk ik, heel veel mensen om ons heen zijn verkouden en grieperig.

Geen foto's, jammer!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:34:05 #281
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46610981
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:26 schreef LadyS het volgende:
David
Gelukkig was het makkelijk te verhelpen, lily

Hier hebben we sinds een week of 2 ofzo een echte draak in huis
Als ik A zegt, zegt mevrouw standaard B
Zeg ik: kom hier, dan rent ze weg
Als vraag of ze iets wil doen, roept ze NEEEEEE

oooo, ik kan haar wel wat soms *stoomafblaastopic zoekt*
Daarom vragen wij net alles andersom en ze trapt daar elke keer nog in ook

David dat hoort daar niet heb bij Zoë ook wel vaak iets uit de neus moeten halen, ze vond het gewoon lekker om met iets zachts bij je neus te kriebelen en voila het zat der in

Blij met der onderbroek Jolie je straalt

Jordy snel weer beter worden
pi_46619358
Hoe is het met Jordy vandaag, Githa?

het heerst weer verschrikkelijk, de griep...
  zaterdag 24 februari 2007 @ 11:54:02 #283
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46619433
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:19 schreef Mammietje het volgende:
toevallig, ik was ook in Ballorig (balonia) met mijn 2 kinders. waar was jij ?


tssk vergeet ik Jordy beterschap te wensen Jordy beterschap!
  † In Memoriam † zaterdag 24 februari 2007 @ 12:03:49 #284
81992 Githa
pi_46619620
Lily,
Nog steeds koorts, maar hij slaapt nu weer lekker, we doen het lekker rustig aan vandaag.
Vannacht een paar wakker geweest en best onrustig, een beetje ijlen misschien? maar hij drinkt zo nu en dan een beetje dus het gaat vast weer goed komen.

Thnx, voor de beterschap wensen!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:20:33 #285
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46620030
arme Jordy. Beterschap!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:28:11 #286
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46620202
jordy veel beterschap
pi_46620262
Jordy; beterschap hoor..lekker rustig aan
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:14:47 #288
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46621216
Beterschap voor Jordy.

Jolietje is zonder luier naar bed.... Ze is vanochtend één keer naar de wc gegaan en dat was genoeg. Maaaaar ze is weer zo ja hoe zal ik het zeggen, d'r eigen weg aan het gaan. Iedere keer dat er iemand vraagt of ze niet even moet gaan plassen reageert ze met 'dat zeg ik zelf wel' of 'laat nou es met rust' Afwachten dus waar dit heen gaat, ik kan haar duidelijk niet sturen.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:19:30 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46621331
Lastig, die stuurloze puberpeuters. Maar tegelijkertijd toch ook wel heel mooi om te zien waar hun eigen weg naar leidt.

Jordy, ik hoop dat de koorts snel gaat zakken. Slapen is het beste wat je kunt doen, nu.

Lily, ik vind het echt heel stoer dat je dat legoblokje zelf uit David's neus hebt weten te krijgen. Ging zijn neus nog bloeden of zo, of was het ook meteen over? Ik zag trouwens foto's van jullie in het fototopic. Wat wordt die kleine jongen van jou al groot en ik vind dat hij zo op Damon gaat lijken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:51:26 #290
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46622239
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:19 schreef livelink het volgende:
Lastig, die stuurloze puberpeuters. Maar tegelijkertijd toch ook wel heel mooi om te zien waar hun eigen weg naar leidt.
Vooral naar de hoek en de gang

Maar ze kan ook heul lief zijn hoor!! Gisteren stond ze op de commode toen ik haar maillot aan het aantrekken was en ze ging om me nek hangen, dus ik: "hè. amber, doe dat nou niet "
Amber beteuterd: "Ik wil alleen maar knuffelen "

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 24 februari 2007 @ 14:09:07 #291
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46622647
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:14 schreef Luchtbel het volgende:
Beterschap voor Jordy.

Jolietje is zonder luier naar bed.... Ze is vanochtend één keer naar de wc gegaan en dat was genoeg. Maaaaar ze is weer zo ja hoe zal ik het zeggen, d'r eigen weg aan het gaan. Iedere keer dat er iemand vraagt of ze niet even moet gaan plassen reageert ze met 'dat zeg ik zelf wel' of 'laat nou es met rust' Afwachten dus waar dit heen gaat, ik kan haar duidelijk niet sturen.
Krijg altijd zo'n vervelende jaaaaahhhhhaaaaaa kan Zoë zelluufff dus erg herkenbaar LB
  zaterdag 24 februari 2007 @ 14:24:28 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46623024
Ja zoiets is het. Als ik vraag of ze iets te drinken of eten wil hebben zegt ze; 'dan vraag ik het zelf wel maaaaam' Euh oke
  zaterdag 24 februari 2007 @ 14:32:20 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_46623267
"weeeeeeet iiiiik " is hier ook zo'n gevleugelde uitspraak
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 24 februari 2007 @ 14:35:44 #294
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46623379
Ja die ken ik ook. Net als 'ik denk het anders van niet hoor' 'waarom zeg je dat altijd'
En als ik dan zeg dat ze niet zo tegen mij moet praten, gaat ze direct over op babytaal 'maaaaag sjooolie nie doeeeen he van maaaamaaaaalieeeezaaaaaaa'
pi_46623654
haha, wat grappig die peuters van jullie met hun "volwassen" uitspraken

Livelink: het ging niet bloeden en het was meteen over. (David is dan ook wel een ongelooflijke bikkel trouwens!)
pi_46625163

Hier vanmorgen een drama " Mama als jij zelf een plasje doet mag jij zelf doortrekken " (had ik dus gedachteloos al zelf gedaan voor haar

Beterschap Jordy!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:18:01 #297
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46630039
Heel goed argument van Myrthe

Wij hebben vandaag eindelijk Job's kamer af. Ongeveer een jaar later dan gepland
Als bonus voor het lange wachten heeft Job nu wel de grootste kamer van het huis.
De meubels hebben een jaar lang opgeslagen gestaan bij mijn ouders, dus die waren ook erg blij dat ze er weer vanaf waren. En Job verhuist dan nu eindelijk naar een groot bed, hoewel ik bang ben dat ze nu niet meer zonder elkaar willen slapen. Hij heeft nu al zolang bij Katja op de kamer geslapen, dat ik vannacht nog wel drama's voorzie. Nou ja, ik ga er geen strijd van maken, heb ik besloten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:06:46 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_46631242
hoe ging dat bij elkaar slapen eigenlijk livelink?
wij moeten dus ook nog steeds Liam's kamer maken op zolder... het is niet eens veel werk, want we moeten het even goedkoop doen. voor de echte verbouwing even geen centjes. dus even een verfje, laten stuuken en een vloerbedekkinkje. en een nieuw bed ook en kast, ik denk Ikea. maar ook vandaag kwam het er weer niet van om verf te kopen
ben benieuwd hoe het met Job gaat vannacht
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:28:08 #299
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46631833
We hadden Job's ledikant bij Katja op de kamer gezet, maar binnen de kortste keren kroop Job bij Katja in bed en ze liggen nu elke nacht samen in het grote bed van Katja. Beiden slapen daardoor beter, dus ik ben eigenlijk ook alleen maar positief over het samen slapen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46632028
Livelink heb je foto's?
Spannend hoor.
Hier zouden ze nu niet meer zonder elkaar willen slapen. Ook al is het vaak genoeg ruzie in de tent. Ze slapen nu zelfs met de bedjes tegen elkaar aan. Net als papa en mama
Alleen zit er bij hun dan wel een randje tussen zodat ze niet naar elkaar kunnen rollen. Jans houd Bo nogal eens wakker. Maar als ik dan zeg zal ik Jans dr bedje naar de muur schuiven dan wil ze dat toch niet.

En die bijdehandte opmerkingen
Van de week gingen we fietsen, was nog heel stil op straat.
Jans zit achterop, kijkt wat om zeg heen en zegt met zo'n wijsneuserig stemmetje. "Goh, lekker rustig nog he".

Luchtbel hoe gaat het met Jolie nu snachts zonder luier?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:36:42 #301
24188 Belana
kloon van belana
pi_46632113
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:28 schreef livelink het volgende:
We hadden Job's ledikant bij Katja op de kamer gezet, maar binnen de kortste keren kroop Job bij Katja in bed en ze liggen nu elke nacht samen in het grote bed van Katja. Beiden slapen daardoor beter, dus ik ben eigenlijk ook alleen maar positief over het samen slapen.
Ezra slaapt dus nog steeds bij ons op de kamer omdat we geen ruimte hebben en dat gaat op zich best goed, maar een priveleven heb je niet meer. Ik ben zo bang dat de 1 de ander gaat wakker houden als ze op 1 kamer liggen, dat houdt me tegen. kwestie van proberen natuurlijk, maarja...
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')