Jans lijkt inderdaad een stukje ouder op de foto. Stoer hoor dat ze zelf oorbellen wilde!!
Het eten maak ik me ook niet echt druk om. Alleen als je echt niets zegt eet hij ook helemaal niets, compleet afgeleid door andere dingen. Ik moet hem toch echt wel af en toe aansporen even verder te eten. En vaak vraagt Bram of hij van tafel mag, dat mag dan na 3 hapjes van dit of 5 hapjes van dat. En dan kan hij het opeens wel binnen 1 minuut. Blijft toch wel een lastig punt altijd dat eten.
Spannend he Danosa, bijna naar de basisschool.
Bram is vorige week een keer wezen wennen en gisteren en vandaag weer. Hij vind het gelukkig erg leuk. 1e keer wegbrengen was echt heel sneu, hij vond het zo eng dat hij er niet eens meer van kon huilen, hij moest zijn aandacht bij de omgeving houden. Maar dat ik hem gisteren kwam halen en ik vroeg wat hij allemaal gedaan had "allemaal leuke dingen"
We zijn gisteren ook op de naschoolse opvang geweest. Weer een andere stap. Waar ik nu een heel klein beetje gewend ben aan een klas vol kleuters was dit natuurlijk een groep van 4 tot 11 jaar. Zag er allemaal erg druk uit maar Bram vond het wel interessant geloof ik.
Het meeste ben ik eigenlijk bang voor die "verplaats" momenten. Vanuit school naar de overblijf (is ander gebouwtje bij school) en vanuit school naar de naschoolse opvang. Die zorg heb ik ook wel uitgesproken allemaal, ik ga de eerste keren even mee, eens kijken hoe dat allemaal gaat. Gelukkig heb ik 2 weken vrij vanaf Brams verjaardag, kunnen we samen rustig wennen.
Verder gaat het zonder speen heel goed! Hij vraagt er niet meer om. Wel heeft hij nog steeds moeite met in slaap vallen en moeten wij bij zijn bed blijven zitten. Daarentegen hoef ik 's nachts mijn bed niet meer uit als dat ding weer op de grond gevallen is
![]()
Heb volgens mij nog nooit zo lang achter elkaar door kunnen slapen vanwege Bram (helaas moet ik nu vaak plassen).