abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 februari 2007 @ 14:48:30 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_46426131
ow balen is dat Dutch. ik merk ook dat oppas een schaars goed is en dat de dingen een stuk makkelijker gaan met maar 1 kind. hoop dat je nog oppas vind.
en dat gevoel dat je had kan ik me helaas maar al te goed voorstellen maar ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben dus. (met andere dingen, andere situaties misschien maar vergelijkbaar) volgende keer gaat het vast beter
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 18 februari 2007 @ 19:43:40 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46435649
Oi moeilijk Dutchie... ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte met oppas vinden.

Stiekumerd wij zijn heeel erg tevreden over de wcbril die wij hebben, met geintegreerde verkleiner.
Misschien is dat iets voor je?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46443540
Dutch hier ging dat eigenlijk wel gewoon vanzelf. Jans praatte toen we naar logopedie gingen natuurlijk helemaal niet, maar maaktte alleen gekke geluiden. Ik wist wel vaak wat ze bedoelde en dus richtte ze in het begin die geluiden ook meer naar mij dan naar de logopediste. En als de logopediste haar niet begreep keek ze mij ook aan met een vragende blik bijvoorbeeld. Maar de logopediste speelde daar gewoon goed op in. Ik weet niet hoe dat verder bij Leon zit, maar hoe jong Jans ook was ze wilde zelf dolgraag praten. En ik heb haar ook uitgelegd dat de logopediste haar daarbij ging helpen. Ze deden veel spelletjes voor de mondmotoriek. Oefende woordjes. En eigenlijk moest en deed ik zelf veel met Janneke tijdens die 3 kwartier. Dit omdat ik het thuis ook moest oefenen. Dus de logopediste deed het voor en ik nam het dan over.
Thuis heb ik met Jans een speciale map gemaakt. En dat was echt haar map. Ze was daar ook heel blij mee enzo. Klinkt misschien raar, maar voor Jans was het bijna een soort van uitje. Zoog alles als een spons op om het toe te passen.
Vermoeiend was het wel voor haar. Door alle energie die ze erin gooide was ze erna bekaf.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46449409
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:43 schreef Lois het volgende:
Oi moeilijk Dutchie... ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte met oppas vinden.

Stiekumerd wij zijn heeel erg tevreden over de wcbril die wij hebben, met geintegreerde verkleiner.
Misschien is dat iets voor je?

[afbeelding]
Ik wou vragen waar je die vandaan had.... maar nu ik je quote zie ik dat het van de Praxis is. Waarom heeft die vent van me die niet gezien?
ik denk ook dat ie het niet kon vinden, en vragen??? Tuurlijk niet....mannen doen dat niet
  maandag 19 februari 2007 @ 08:15:45 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_46449591
stiekemurd, die hebben ze alleen in de megastores. gamma heeft soms ook dergelijke brillen (die hebben wij) maar die van praxis zijn mooier en beter
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 09:22:08 #136
81992 Githa
pi_46450157
Een bril verkleiner, die moet ik ook nog een hebben.... dat potje kan net zo goed naar de schuur

Jordy is heel de nacht aan het spoken geweest
Hij werd om 2.00 zoiets wakker en alles was nat, zijn bedje, zijn pyama en romper, alles! en hij lag te bibberen van de kou Hij had schijnbaar zoveel geplast dat zijn luier het niet meer aankon.
Wel raar want hij heeft niet meer gedronken als anders, ook niet vlak voor het naar bed gaan en zijn luier was leeg bij het slapen gaan

Maar goed, lekker verschoond en opgewarmd in ons bed maar toen was hij dus wakker he
  maandag 19 februari 2007 @ 09:28:40 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450233
Brilverkleiner moeten wij ook een keertje halen. Potje heeft Noah totaal geen interesse in, wc af en toe wel.

Had Jordy soms bier gedronken met carnaval Githa? Daar moet je altijd enorm van plassen
Wel sneu dat ie zo nat en koud wakker werd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 februari 2007 @ 09:30:35 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_46450272
ach wat sneu githa. tja, soms komt er gewoon heel veel. dat zie ik ook nu Liam 's nachts op het potje plast zelf. soms kom je een volkomen vol potje tegen, idioot gewoon.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 09:37:41 #139
81992 Githa
pi_46450378
Neej, geen bier
Soms sta je versteld wat er in zo'n blaasje zit...
pi_46450441
ach arme Jordy

Amber is zonder luier naar de psz Al 3 nachten zonder luier geslapen, 1 nacht een klein ongelukje.
Ze wordt groot
  maandag 19 februari 2007 @ 09:46:26 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450526
Amber wat goed

Hoeveel eten jullie kinders eigenlijk?
Noah krijgt normaal 's ochtends een flesje, maar nu was de pap op en vergeten op tijd nieuwe te kopen Dus nu ontbeten met brood en hij heeft al 4 boterhammen op (waarvan 2 met korst )

Vanmiddag natuurlijk weer brood als het goed is, en dan eet hij dus meer brood op een dag dan ik
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46450669
Amber ontbijt meestal met Cruesli met yoghurt, smiddags brood
en savonds 1 hap warm eten
En 1 of 2 koekjes tussendoor. (dus als lekker tussendoortje zeg maar) en ze eet een antal rijstewafels tussendoor
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 10:00:52 #143
81992 Githa
pi_46450754
4 neej, zoveel eet hij niet hoor Tex... ik geloof ook niet dat ik het hem zou geven, maar dat komt ook een beetje omdat Jordy met tijden kan blijven eten.

Jordy eet s'morgens 1 boterham en vaak nog een stukje fruit erachteraan.
Tussen de middag 2 boterhammen.
Nog een stukje fruit of een rijstewafel o.i.d. tussendoor en dan gewoon zijn avondeten.
Zijn avondeten eet hij ook meestal allemaal op, hij heeft er tijden bijzitten dat het even wat minder is, maar daar is dan een aanwijsbare reden voor.

Ik probeer het allemaal een beetje gestructureerd te houden, omdat Jordy altijd al zo graag gegeten heeft
Als hij zelf aangeeft te willen eten dan krijgt hij nog wel eens een stuk fruit extra.

Maar kan het niet zijn dat hij nu zoveel brood eet omdat hij normaal een flesje krijgt en het eigenlijk wel lekker vindt zo ? of misschien ook wel heel gezellig, samen aan tafel.
of een groeispurtje in aantocht
  maandag 19 februari 2007 @ 10:04:28 #144
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450804
Ja warm eten wordt hier ook niet veel meer gegeten Enige wat ie nog wel eens goed wil eten is aardappels/vlees/groente.

's Middags normaal 1 à 2 boterhammen. En als toetje yoghurt, eventueel met banaan er doorheen.

Gezonde tussendoortjes wil ie bij ons niet (op de crèche zeurt ie altijd om een koek (gewoon een cracker of rijstewafel) maar als we hem dat thuis geven dan eet ie het niet) dus krijgt ie dat niet echt.
©Dumbo
  maandag 19 februari 2007 @ 10:07:51 #145
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450857
Noah zit onder het gemiddelde qua lengte en gewicht dus als hij een keer 4 boterhammen wil eten vind ik dat geen probleem 's Middags zou ik dat dan weer niet doen ivm avondeten. En misschien is het idd eenmalig, we merken het wel Denk er wel over om nu maar definitief over te stappen op brood 's morgens, hij moet toch een keer van dat flesje af.
©Dumbo
  maandag 19 februari 2007 @ 10:07:52 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_46450859
zo wisselend wat Liam eet. vandaag heeft ie al 4 boterhammen en een bak yoghurt met muesli op, op andere dagen ben ik blij als er 1 broodje in gaat

Amber
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 10:09:29 #147
81992 Githa
pi_46450892
Ik snap wel dat je natuurlijk meer boterhammen laat eten als ze andere maaltijden niet goed eten. Je wilt toch dat ze voldoende binnen krijgen. Persoonlijk denk ik wel dat je op moet passen dat het eet ritme, of hoe noem je dat, niet om gaat gooien. ( zoiets als dag-/nacht ritme )
Wie weet is dat helemaal niet mogelijk hoor, maar daar zou ik bang voor zijn denk ik.
Al heb ik ook wel heel erg makkelijk praat met een kind dat goed eet.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:17:28 #148
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46451028
Sommige dingen eet ie dus wel goed 's avonds, dus dat probeer ik beetje af te wisselen.
©Dumbo
  maandag 19 februari 2007 @ 10:44:04 #149
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46451453
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:07 schreef texelonia het volgende:
Denk er wel over om nu maar definitief over te stappen op brood 's morgens, hij moet toch een keer van dat flesje af.
Ik heb dat ook bij Juul. En brood vindt ie heerlijk, dus dat zou het probleem niet zijn. Het is meer dat dat flesje zo lekker handig is 's ochtends hè.. Probeer je Noah trouwens wel eens soep te geven? Werkt hier aardig goed als een soort toevoeging (of bijna vervanger) van de warme maaltijd, als we iets eten waar Juul niet dol op is (en dat gebeurt helaas vaker dan ik zou willen... )
pi_46452989
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:15 schreef Belana het volgende:
stiekemurd, die hebben ze alleen in de megastores. gamma heeft soms ook dergelijke brillen (die hebben wij) maar die van praxis zijn mooier en beter
Hmmm ok, die hebben we niet in Delft. Maar misschien heeft babystunter wel wat......

Benthe trouwens nu met 2 jaar en 3 maanden 13 kilo precies en 88 cm hoog. Klein wijffie met een paat stevige steunpilaren
  maandag 19 februari 2007 @ 12:15:55 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46453669
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:44 schreef renzell het volgende:
Ik heb dat ook bij Juul. En brood vindt ie heerlijk, dus dat zou het probleem niet zijn. Het is meer dat dat flesje zo lekker handig is 's ochtends hè.. Probeer je Noah trouwens wel eens soep te geven? Werkt hier aardig goed als een soort toevoeging (of bijna vervanger) van de warme maaltijd, als we iets eten waar Juul niet dol op is (en dat gebeurt helaas vaker dan ik zou willen... )
Ja vooral de dagen dat je moet haasten iszo'n flesje erg makkelijk Op vrije dagen maakt het me niet zoveel uit.

Soep eten we soms ook ja, en verbaasde me er erg over dat ie dat wel gewoon eet Het wordt wel een knoeiboel, maar hij vindt het wel lekker En verder dus aardappels en wokgroente, maar ook stampot. Wat vlees betreft voornamelijk worstjes. Van pasta en rijst eet ie meestal niet eens één hap
©Dumbo
pi_46454972
Goed zo Amber

Myrthe eet 's morgens 1 boterham, 's middags ook. Later op de middag fruit, soms nog koek (rijstwafel, biscuit, of soms 'echte' koek), 's avonds een bord vol. Zolang het geen zuurkool of gekookte witlof is eet ze alles wel.
En op visite wordt ze volgestopt maar meestal is ze toch gewoon thuis.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:57:26 #153
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46456264
/even inbreekt

Jessie, dank je voor je uitleg.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:33:59 #154
103793 kozakken
Living the life
pi_46475136
HIer een jongetje dat voor de verandering eens heel erg leuk was vandaag.
Vanmorgen ruzie bij 't buurjongetje en vanmiddag moe na schooltijd, maar verder viel het mee.
Dus ik breng hem naar bed (k wilde snel,want ging sporten).
Maarrrrr:
J: Douchen mama?
M: Nee Jonne, vandaag niet.
J: Oh....
J: Mama...?
M: Jahah?
J: Wil je me dan masseleren?
M: Huh... wat?
J: Masseleren, mama
(Ik heb het dus een maand of twee/drie terug met hem gedaan omdat ik opeens in een vlaag van schuldgevoel vanwege babymassage met Romme bedacht dat hij ook wel dat soort aandacht zou willen. Wat dus resulteerde in olie op de handen, wat over de rug wiebelen en vervolgens ging hij er als een gladde aal vandoor. Dat hij dat nog wist! )

Dus daar kon ik met een fles lavendelolie (Van babymassage en ik kon zo'n verzoek toch echt niet weigeren ) en een ontkleed jongetje even aan de slag. (Sooooo... shirt uit, hemd uit, broek ook mama. Handoek onder? ) En daar lag hij: rug bloot... voetjes onder de dekens. Van top tot teen grijnzend en helemaal gelukkig en een beetje giegelig voor wat ging komen.

Dat was toch het meest spesinaale van de dag, vertelde hij me ook nog eventjes helemaal genietend onder mijn verbouwereerde handen. ( Trouwens, op stip stond vingerverfelen met de juf )
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 22:35:48 #155
81992 Githa
pi_46475234
Kozakken wat lief!
Daar zou ik ook zo van kunnen genieten...
pi_46477831
kozakken, wat grappig en lief.

Anna's wc-dag heeft zich niet meer (in die mate althans) herhaald tot nu toe. maar ze weet in elk geval wel ongeveer wat ze erop moet doen.

Anna was vandaag wel heel erg 'twee en ik zeg nee'. sjonge! ze wil de laatste tijd 't liefst zelf lopen als we naar buiten gaan, en als ze dan d'r poppenbuggy mee heeft gaat dat meestal ook best goed. soms wat langzaam, want ze staat nog bij ieder vogelpoepje stil bij wijze van spreken, maar ok. de terugweg vandaag was echt een regelrechte ramp. ik had twee volle boodschappentassen, Piet was met z'n 'motor' (de loopfiets) en Anna dus met haar buggy-met-pop. en ze wilde gewoon niet verder lopen, liep voortdurend de verkeerde kant op, was met geen mogelijkheid over te halen om mee te komen. ze was ook wat moe (en ik ook) dus dan is 't al gauw mis. naaaah we hebben er wel een UUR over gedaan, dat stukje dat we normaal gesproken in 10 minuten lopen. en Piet ook telkens maar wachten bij de volgende straathoek. Ik heb haar sommige stukjes toch maar gedragen maar dat ging nauwelijks met die twee volle tassen. dus dan zette ik de boodschappentassen weer even ergens bij Piet neer (Piet zei dan steeds 'ik let wel op de boodschappen hoor mama', haha). en dan ging ik de achtergebleven Anna maar weer halen. je kunt haar ook echt nog niet al te ver achter je laten, ze banjert zo de stoep af. maar wat een drama zeg! morgen lekker weer op de fiets! kunnen we tenminste ook wat verder dan de buurtsuper.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:56:32 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46478110
Oh, ik kom nooit in dit topic, maar nu wel dus.
Wat een enorm aandoenlijke Jonne, Kozakken....
Ik smelt helemaal..... *sught

En om Anna en mama moest ik wel lachen!
Ik zie het zo voor me Bix! Boodschappen bij Piet, hup terug, Anna op de arm. Piet weer een stuk verder, boodschappen er naartoe, hup terug, Anna op de arm....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 00:12:58 #158
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46478522

Herkenbaar Bix, ik had een vergelijkbare dag. Maar dan iets met fietsenwinkel en AH.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 08:06:37 #159
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46481379
oh hoe herkenbaar dat lekker tegendraadse
wat denkie van als je niet meer mee wil, lekker dwars luid schreeuwend op de grond gaan liggen
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 08:58:53 #160
81992 Githa
pi_46481758
Bix, idd heel herkenbaar!
Soms moet ik er ook wel om lachen hoor, maar op zulke momenten zelf
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:42:39 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46482351
O Kozakken wat ontzettend

Bix, denk maar zo, je hebt iig frisse lucht genoeg gehad.
Ik vind het ook nog steeds een hele opgave hoor om alleen met die 2 kinderen naar de winkel te gaan. Léon is gewoon 'all over the place'. Ik loop constant achter hem aan te vangen, maar wordt dan tegengehouden door diverse dwarse karretjes waar ik niet snel voorbij kan met mijn wandelwagen.

En dan afrekenen arggghh!!
Dan zet hij zijn karretje weg (da's dan wel weer handig dat er zo'n vlag op zit, zodat je nog enigszins lijkt te zien waar hij zich uithoudt. Ware het niet dat er dan nog 5 van dat soort karretjes door de supermarkt racen. ) en schiet óf weer terug de winkel in óf als ik echt pech heb loopt hij doodleuk naar buiten.
Dat dilemma; Laat ik Léon alleen buiten of laat ik Cas alleen bij de kassa. Cassières kennen dit tafereel inmiddels en zijn goede oppassen.
Ik ben dan ook zo vreselijk blij als ik alles ingeladen heb en ik weer vlakbij huis ben.
Nogmaals, ik vind het echt een opgave.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:47:26 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_46482433
kozakken, wat lief

Bix, ow wat erg kon je kalm blijven?

ik doe geen boodschappen met 2 kinderen ik begin daar niet eens aan
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:50:10 #163
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46482474
Het idee al hè?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:51:58 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46482503
kozakken wat schattig

Bix herkenbaar Met Noah gaat het ook vaak zo, maar met 2 kinderen lijkt het me idd nóg lastiger. Noah pak ik vaak gewoon bij 1 hand en dan loopt ie meestal wel mee, zij het soms krijsend en gillend en huilend. Ik heb dan wel maar één boodschappentas, dat scheelt Wat soms ook wel helpt is hem te laten kiezen hoe we lopen. Wil je die kant op of die kant? Maar dat doet maar net mogelijk zijn op het stukje dat je loopt natuurlijk (zonder kilometers om te lopen). Afleiden wil ook nog wel eens helpen. Vlakbij ons huis is een bushalte en er komt altijd wel net een bus langs, dus daar krijg ik hem dan ook wel mee mee.
©Dumbo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 10:51:06 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46483669
Zo Saskia is weer opgeknapt maar was wel erg zielig de afgelopen 2 dagen.
Maandag avond om 10 uur moest ze overgeven, keurig in de emmer naast bed, maar toen huilen.

"Ik wil niet meer spuuhuugen!"
"Sorry maar dat kan je niet tegen houden" en ik er met de emmer achteraan.
"Neehee!" en ze kijkt dus de andere kant op... *gulp* over het laminaat.

Kind in paniek, dus mee de douche in, schoon shirt aan en mond spoelen, mama de vloer opdweilen.
Mama komt terug, Saskia helemaal timide "Sorry dat ik heb geknoeid".

Arme kind zich nog verontschuldigen ook.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:26:48 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_46484564
sneu is dat he. Liam voelde zich ook zo rot dat ie alles vies had gemaakt, alsof ie er iets aan kon doen. dat hebben we hem ook steeds verteld, dat het niet erg was, dat ie er niks aan kon doen.
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 11:55:25 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46485355
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:26 schreef Belana het volgende:
sneu is dat he. Liam voelde zich ook zo rot dat ie alles vies had gemaakt, alsof ie er iets aan kon doen. dat hebben we hem ook steeds verteld, dat het niet erg was, dat ie er niks aan kon doen.
Ja wij ook, maar ze vond het echt erg en smerig. Dat merkte je aan alles.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:15:35 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_46485909
same here. je kan alleen maar hopen dat ze zich niet al te schuldig voelen denk ik.
moet zeggen dat toen liam weer beter was hij vervolgens net ging doen alsof ie moest spugen in de emmer, dus alsof ie het ff aan het verwerken was ofzo. spugen is ook erg, dat vind iedereen denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_46486171
Bix die drama's Dat wod echt minder hoor. Met Bo en Jans ging dat hier ook zo. En soms nog

Spugen vind ik zelf al vreselijk om te doen, maar voor die ukkies is het helemaal zo vervelend. Hier vinden ze het beide ook verschrikkelijk en gaan het dan eerst helemaal tegenwerken wat nooit lukt natuurlijk.

Maarre waar ik voor kwam posten. Jans heeft oorbelletjes Vorige week begon ze er ineens over. En net als bij Bo als ze het echt wilde mocht het. Ik had het niet verwacht aangezien Bo toen best ff drama maakte bij het prikken en Jans heftig nee schudde toen, zo van dat wil ik nooit. De ene zit overgens ietsie verder naar achter als de ander maar dat mocht de pret niet drukken. Jans gaf geen kik. Toen ik zei, zo dat is 1 die zit erin Jans, begon ze helemaal te stralen en draaide vol trots het andere oor naar de schietmevrouw toe. Ze heeft daar in de winkel helemaal staan lachen in de spiegel. En nu ook ze gaat steeds op de stoel voor de spiegel staan. Ze wilde zelfs een staartje in want dan zie je ze beter.
Vanavond zal ik even een foto maken en posten.
Ze heeft paarsje knopjes. Die nog verschrikkelijk groot zijn in die kleine oortjes.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:32:35 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_46486289
zien! foto
stormy waters...
sailin'
pi_46486837
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:27 schreef jessie het volgende:
Bix die drama's Dat wod echt minder hoor. Met Bo en Jans ging dat hier ook zo. En soms nog

Spugen vind ik zelf al vreselijk om te doen, maar voor die ukkies is het helemaal zo vervelend. Hier vinden ze het beide ook verschrikkelijk en gaan het dan eerst helemaal tegenwerken wat nooit lukt natuurlijk.

Maarre waar ik voor kwam posten. Jans heeft oorbelletjes Vorige week begon ze er ineens over. En net als bij Bo als ze het echt wilde mocht het. Ik had het niet verwacht aangezien Bo toen best ff drama maakte bij het prikken en Jans heftig nee schudde toen, zo van dat wil ik nooit. De ene zit overgens ietsie verder naar achter als de ander maar dat mocht de pret niet drukken. Jans gaf geen kik. Toen ik zei, zo dat is 1 die zit erin Jans, begon ze helemaal te stralen en draaide vol trots het andere oor naar de schietmevrouw toe. Ze heeft daar in de winkel helemaal staan lachen in de spiegel. En nu ook ze gaat steeds op de stoel voor de spiegel staan. Ze wilde zelfs een staartje in want dan zie je ze beter.
Vanavond zal ik even een foto maken en posten.
Ze heeft paarsje knopjes. Die nog verschrikkelijk groot zijn in die kleine oortjes.
Nou das echt toevallig Jessie, want gisteren ben ik met Benthe naar de juwelier gestapt om gaatjes te prikken. Ze bleef netjes op mijn schoot zitten en uiteraard een paar dikke tranen. Ze heeft ze zelf uitgezocht en staat super kjoet
Haar oren zijn nu even verboden gebied maar zal vast van de week een stuk beter gaan. Toen we thuis kwamen wilde ze meteen weer in de "piegel" kijken.
pi_46488380
Ambr durft geen gaatjes te laten schieten, want ik heb gezegd dat het pijn doet. "Kan niet, hè mama?" *hoopvol kijkend* Als ze ze nu zou willen, zou ik het wel doen, denk ik.

En bix, wat een herkenbare taferelen Hier gaat het net zo. Iris zit dan nog wel in de wagen, dus dan gaat het wel, die kan ik zo eventjes laten staan om terug te lopen om Amber bij haar lurven te grijpen.
Maar het ergste is nog dat ze zeg dat ze niet komt, met die bepaalde blik in haar ogen...
Kleine draken zijn het.

Nog even over het avondeten: Amber heeft gisteren 20 minuten lang gekrijsd aan tafel dat ze niet wilde eten: *blèèèr* "niet lekker" *blèèèèr* "hoef niet" *blèèèr* "ik wil niet eten"
En ze hoeft ook niet te eten als ze niet wil, dus ze zat daar gewoon achter een leeg bord te krijsen
Totdat we af gingen ruimen: "mag ik een koekje? *poeslief*"
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:03 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46488646
Ook herkenbaar LadyS
Dat vind ik ook zo irritant als Noah maar door blijft huilen dat ie niet wil eten. Hij hoeft dan idd ook niet te eten, dus kan ie dan niet gewoon stil zijn? En daarna om een koekje vragen idd, of soms gewoon een boterham maar dat krijgt ie eigenlijk ook niet. Hij moet maar leren eten wat de pot schaft

Noah heeft trouwens gistermiddag maar een half broodje gegeten na die vier boterhammen 's ochtends (normaal 's middags 1 à 2). Avondeten ging wel goed (was iets wat ie meestal wel goed eet). Vanochtend weer 3 boterhammen En 's middags weer een halve. Het lijkt dus meer ten koste te gaan van het middageten dan van het avondeten.
©Dumbo
pi_46488778
ja tex, ik snap het probleem ook niet zo Toen ze gisteren moeilijk ging doen heb ik haar eten op mijn bord geschoven en er verder geen aandacht aan geschonken, dus waarom ze dan nog zo moeilijk doet
"dan eet je niet" is een veelgehoorde uitspraak hier aan tafel
Hier staat vanavond lasagna op het menu, en dat gaat er meestal wel goed in hier, dus ben benieuwd.
pi_46488812
en dat Opperderpop boek van Albert heijn werkt hier ook niet zo goed
pi_46489912
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:57 schreef LadyS het volgende:
ja tex, ik snap het probleem ook niet zo Toen ze gisteren moeilijk ging doen heb ik haar eten op mijn bord geschoven en er verder geen aandacht aan geschonken, dus waarom ze dan nog zo moeilijk doet
"dan eet je niet" is een veelgehoorde uitspraak hier aan tafel
Hier staat vanavond lasagna op het menu, en dat gaat er meestal wel goed in hier, dus ben benieuwd.
Oeh als Benthe geen eten wil, dan wordt het op de trap zitten, daarna eet ze wel altijd..... Wanneer ze iets minder lekker vindt, dan moet ze minstens 5 happen eten.
Eik komt het niet zo vaak meer voor, eet ze braaf mee.
pi_46489960
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:53 schreef texelonia het volgende:
Ook herkenbaar LadyS
Dat vind ik ook zo irritant als Noah maar door blijft huilen dat ie niet wil eten. Hij hoeft dan idd ook niet te eten, dus kan ie dan niet gewoon stil zijn? En daarna om een koekje vragen idd, of soms gewoon een boterham maar dat krijgt ie eigenlijk ook niet. Hij moet maar leren eten wat de pot schaft
Vind ik ook hoor Tex! Straks krijg je zo een kind wat niks lust, omdat ie dat nooit hoefde te eten....
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:07 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46490034
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:58 schreef LadyS het volgende:
en dat Opperderpop boek van Albert heijn werkt hier ook niet zo goed
Ik wil het niet horen lalalala, ik wil het niet horen lalalalalaaaaaaa!!!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:33 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46490053
Ik mis mijn peutertje... We zijn in Amsterdam voor een conference en Isa is bij opa en oma. Ze heeft het geweldig naar haar zin, wij ook wel. Maar nu heb ik even niks de doen en dan merk je het toch wel. Nog een nachtje slapen en dan ga ik haar helemaal platknuffelen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46490148
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:36 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Oeh als Benthe geen eten wil, dan wordt het op de trap zitten, daarna eet ze wel altijd..... Wanneer ze iets minder lekker vindt, dan moet ze minstens 5 happen eten.
Eik komt het niet zo vaak meer voor, eet ze braaf mee.
Misschien moet ik dat ook maar proberen. We zijn er hier nog niet uit wat de tactiek zal worden.
Aan de ene kant denk ik: als je niet wil eten, heb je blijkbaar geen honger. Maar ik zeg wel altijd dat ze dan de rest van de avond niks meer krijgt, geen boterham, koekje, snoepje, ijsje, noem het maar op. Ze krijgt niks meer.
pi_46490168
sjeen, zo lang zonder kind, ik zou het niet kunnen denk ik
Misschien moet ik het maar eens proberen, maar ik denk dat ik dat niet ga redden
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:47:28 #182
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46490242
De gang (bij ons de strafplek) bij avondeten gebruiken had ik ook nog niet aan gedacht. Af en toe probeer ik wel dat ie op zn minst een paar hapjes moet proeven, maar meestal lukt dat niet... Heel soms als ie bijv zn aardappeltjes op heeft wat ie heel lekekr vindt, krijg ik hem zo ver dat ie eerst 2 stukjes groente eet en dat ie daarna nog een paar aardappeltjes krijgt. Maar dat zijn eigenlijk uitzonderingen...
©Dumbo
pi_46490287
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:44 schreef LadyS het volgende:

[..]

Misschien moet ik dat ook maar proberen. We zijn er hier nog niet uit wat de tactiek zal worden.
Aan de ene kant denk ik: als je niet wil eten, heb je blijkbaar geen honger. Maar ik zeg wel altijd dat ze dan de rest van de avond niks meer krijgt, geen boterham, koekje, snoepje, ijsje, noem het maar op. Ze krijgt niks meer.
Ieder kind is natuurlijk anders LadyS, bij Benthe weet ik gewoon dat het mutserij is. Ze wil namelijk wel altijd vlees eten. Dit krijgt ze pas als ze groente gegeten heeft. Krijsen aan tafel doen we ook niet aan, das meteen de gang op. Soms lastig, maar ik vind het zo waardeloos om zo aan tafel te zitten.
pi_46490349
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:41 schreef Sjeen het volgende:
Ik mis mijn peutertje... We zijn in Amsterdam voor een conference en Isa is bij opa en oma. Ze heeft het geweldig naar haar zin, wij ook wel. Maar nu heb ik even niks de doen en dan merk je het toch wel. Nog een nachtje slapen en dan ga ik haar helemaal platknuffelen
Vaak hebben de moeders er meer last van dan het kind zelf Ze zal vast wel lekker verwend worden door opa en oma!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 februari 2007 @ 15:02:25 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46490766
I know... ze is heel vrolijk aan de telefoon, vertelt hele verhalen over rozijntjes eten en fietsen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:41:12 #186
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46491994
Naar kind, een beetje gezellig zitten doen bij opa en oma, terwijl mama wegkwijnt van heimwee, tsssk.
pi_46497390
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:48 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Ieder kind is natuurlijk anders LadyS, bij Benthe weet ik gewoon dat het mutserij is. Ze wil namelijk wel altijd vlees eten. Dit krijgt ze pas als ze groente gegeten heeft. Krijsen aan tafel doen we ook niet aan, das meteen de gang op. Soms lastig, maar ik vind het zo waardeloos om zo aan tafel te zitten.
ik vind het wel een goed idee om haar op de gang ofzo te zetten als ze gaat krijsen, want het is idd waardeloos om zo aan tafel te zitten
Maar ipv lasagna (verkeede saus gekocht ) worden het pannenkoeken, dus ik verwacht geen problemen vanavond
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:40:44 #188
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46498242
Wij aten tortelini, waar ie normaal nog niet één hap van proeft. En wilde de gang ook weleens uitproberen (zonder hem te waarschuwen). Gaat ie het zomaar eten! Okay het was maar 3 happen, maar toch

Overigens vraag ik me wel af wat te doen als Noah na de gang nog steeds weigert te eten. Letterlijk dwingen is geen optie wmb. Maar als je niet cnsequent volhoudt leer ik hem alleen maar dat als ie genoeg tegenstribbelt hij z'n zin krijgt. Net zo vaak op de gang zetten tot ie het wel eet dan? Ookal is het dan koud enzow?
©Dumbo
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:33:54 #189
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46500325
Jee Tex, da's een moeilijke. Als je hem op de gang zet, straf je zijn koppige niet-eten. Ik denk dat het uitproberen is wat het gevolg moet zijn. Vind hij het zo vervelend dat hij wel gaat eten daarna? Of maakt het hem niks uit en weigert hij? Ik zouo het gewoon proberen en max. 2 keer herhalen. Van eten iets negatiefs maken is helemaal niet goed. Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:46:16 #190
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46500783
Ik zou echt geen strijd maken van het eten, zoals 'de boekjes' ook zeggen. Dat geeft voor jezelf ook zoveel rust, joh! Ik let eerlijk waar niet eens meer echt op hoeveel ze eet. Compenseer ook niet meer met veel yoghurt of een papfles ofzo. Ik merk echt dat het veel lucht geeft om er gewoon helemaal niet op te letten. En Maria eet ook best vaak maar heel weinig (paar happen groente, droge macaroni).

Waar we wel streng op zijn, is aan tafel blijven zitten, niet met eten klooien en dat soort dingen. Of bord wegduwen. Dat vind ik meer 'manieren' en daar zeg ik automatisch wat van. Maar ze hoeft van ons nooit te eten en ook niet bepaalde dingen wel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 19:49:45 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46500912
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:46 schreef Sugar het volgende:
Ik zou echt geen strijd maken van het eten, zoals 'de boekjes' ook zeggen. Dat geeft voor jezelf ook zoveel rust, joh! Ik let eerlijk waar niet eens meer echt op hoeveel ze eet. Compenseer ook niet meer met veel yoghurt of een papfles ofzo. Ik merk echt dat het veel lucht geeft om er gewoon helemaal niet op te letten. En Maria eet ook best vaak maar heel weinig (paar happen groente, droge macaroni).

Waar we wel streng op zijn, is aan tafel blijven zitten, niet met eten klooien en dat soort dingen. Of bord wegduwen. Dat vind ik meer 'manieren' en daar zeg ik automatisch wat van. Maar ze hoeft van ons nooit te eten en ook niet bepaalde dingen wel.
Dat doen wij ook. Min of meer negeren of ze wel of niet eten. Inderdaad wel gewoon 'beleefdheidsnormen' dus aan tafel blijven zitten en niet een glas melk door d'r spruiten gooien enzo, maar verder zoekt ze het maar uit.

We compenseren het ook niet als ze niet, en je ziet nu langzamerhand dat ze toch regelmatig een paar happen neemt.
pi_46501431
Nou ja bij ons heeft het wel geholpen en ze eet nu gewoon alles. Soms heeft ze er ook geen zin in als ze moe is ofzo en dan hoeven we haar alleen maar een blik te werpen en dan eet ze (minstens 5 happen). Voor de rest maken we er ook geen strijd van Uiteraard moet ze bij ons ook netjes aan tafel blijven zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 20:04:25 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46501481
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:03 schreef Stiekemurd het volgende:
Nou ja bij ons heeft het wel geholpen en ze eet nu gewoon alles. Soms heeft ze er ook geen zin in als ze moe is ofzo en dan hoeven we haar alleen maar een blik te werpen en dan eet ze (minstens 5 happen). Voor de rest maken we er ook geen strijd van Uiteraard moet ze bij ons ook netjes aan tafel blijven zitten.
Ow maar als Saskia gaat krijsen kan ze ook gewoon de gang op hoor
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:06:03 #194
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46501552
Misschien werkt het voor sommigen ook wel. Gelukkig is Maria qua voorkeur ook niet zo beperkt, ze lust wel veel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:10:55 #195
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46501751
hier maken we er ook geen drama van. Maxim eet eigenlijk s'avonds bijna niks behalve het vlees/vis/kip. aardappels en groenten krijg ik er echt niet in
maar macaroni/spaghetti/nasi/bami dat soort dingen, fietst er wel goed in.
ow en de toet lust hij uiteraard ook

rest vd dag eet hij bijzonder goed, vind het wel prima zo. hij eet vanzelf wel meer.
pi_46502572
o, maar van het eten zelf maak ik ook geen drama hoor, als ze niet wil eten --> dan niet.
Maar dat gehuil en geschreeuw aan tafel....
En ze blijft idd ook gewoon zitten tot iedereen klaar is met eten.

Eigenlijk precies zoals Sugar zegt, zo gaat het hier ook.
pi_46502783
Grappig, het niet willen eten blijft toch een terugkomend item. Geen aandacht aan besteden, maar dat is soms zo verdomde moeilijk Hier beland er tijdens het eten ook wel iemand op de trap, na een tijdje krijsen vragen we dan of ze nu verder wil eten en dat gaat het probleemloos

Is Jans mét belletjes ergens te bweonderen Jessie? En Bethe?
Lijkt mij ook zo leuk voor Jadey. Maar die durft vast niet.
pi_46502931
Stiekemerd wat toevallig. Jans moest vanavond wel huilen (lees gillen) toen ik met de sterilon en het draaien bezig was. Had Benthe er ook last van?

Hier ook nog een keer. Dr oortje gloeit nog rood na.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_46502941
Ik mocht er gisteren geen foto van maken Danosa... Dus ik probeer het morgen wel ffies. Vandaag moest iedereen op het KDV haar bellies zien.
pi_46503026
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:40 schreef jessie het volgende:
Stiekemerd wat toevallig. Jans moest vanavond wel huilen (lees gillen) toen ik met de sterilon en het draaien bezig was. Had Benthe er ook last van?
Meid, hier ook dramaaaaaaa. Toen ik een plukje haar achter haar oor wilde doen, was het al "auw". Maar gisteren hielp het wel dat ze dan een mooie sticker kreeg. Vanavond weer even, was minder erg. Maar het brandde tussen mijn schouderbladen van de stress ervan..
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:44:35 #201
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46503125
Hier wordt het niet of wel eten ook genegeerd. Vooral als meneer ineens wel gaat eten is het moeilijk om ons enthousiasme te beteugelen. Soms doen we dus juist wel enthousiast, want als Léon complimentjes krijgt vindt hij dat ook wel weer leuk.
Nu moet ik wel toegeven dat we er toch nog een papfles in gieten voor hij slapen gaat. Het is zo'n gratenbaal, dus voor mijn eigen gemoedsrust...

Danosa, wat leuk je weer eens te zien.
pi_46503327
Jeetje hoe kregen jullie het voor elkaar om die meiden te laten prikken dan?
Wel stoer! Morgen laat ik Jadey de foto zien. Stiekemurd, hup jij ook een foto maken voor morgen

thx, dutch!
pi_46503871
Jans wilde het dus echt zelf. Zonder een kik hoor (tot vanavond tijdens het schoonmaken dus) Ik dacht echt die wil dit nooit aangezien ze 2 jaar terug dr zus zo had zien huilen. Komt vanzelf Danosa, of misschien ook niet
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46504452
Ja misschien ook niet. We hebben het er nog nooit over gehad eik, heb geen idee wat ze zelf wil

Ik vind Jadey eik geen peutertje meer, ze noemt zich zelf ook al kleuter, geen idee waar ze het vandaan heeft.
Nog een paar maandjes en ze gaan uit vliegen naar de basisschool.
Zo leuk, wij wonen in een relatief jonge kant van de stad, veel nieuwbouwwijken, en zo wordt er dus vlak bij ons (achter bij ons in het weiland) een grote nieuwe basisschool gebouwd. Ze zijn al een tijdje bezig, die Bob de bouwers, en we lopen er regelmatig langs. Als de school klaar is gaat Jadey naar de basisschool. dat is zo'n leuk houvast voor haar, ze vindt het ook echt heel erg leuk. Binnenkort gaan we voor een rondleiding, die is nog in de dependance. Groepen 1 en 2 zullen daar denk ik ook eerst blijven, maar dat zullen we Jadey eerst maar niet verklappen Op naar de kleuters!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:06:16 #205
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46507027
Leuk Danosa! Wat gaat het hard hè?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:50:32 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46509537
Ik wil ook geen drama maken van het eten, en het gaat me er ook niet om dat ie zn bord leeg moet eten. Ik vind alleen wel dat ie op z'n minst een paar hapjes moet proeven. Als ie het dan niet lekker vindt, dan niet. Misschien is ie daar nu nog iets te klein voor, maar kan het altijd proberen. Als het niet werkt stoppen we er weer mee.
Met andere dingen werkt de gang erg goed, dus ben benieuwd of het hiervoor ook kan werken.

Verder idd ook netjes gedragen aan tafel, niet expres knoeien met eten, en wachten tot we klaar zijn voor ie van tafel mag enzow.
©Dumbo
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:50:42 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46509547
Ik vind het zo zielig, dat rode oortje. Ik kan er niks aan doen, maar ik ben zo blij dat Katja alleen maar roept dat ze geen oorbellen wil. Zelf heb ik ook geen gaatjes, dus ze heeft het niet van een vreemde.

Jans zelf staat wel schattig op de foto trouwens, Jessie. Ze heeft zo'n volwassen blik ineens, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze zo onder de indruk was van haar knopjes.

Jadey ook al weer zo groot. Op weg naar de volgende stap!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46509637
Hahahaah zielig he dat oortje. Maar het deed dus echt geen pijn. Dat rode is van het gloeien. En ze vind zelf ook dat ze groot is nu. Mama nu heb ik oorbellen en ben ik niet meer klein he.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:01:35 #209
103793 kozakken
Living the life
pi_46510072
Jans is leuk
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:39:07 #210
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46511507
Jans met belletjes

Hier wordt het dus ook gewoon genegeerd niet eten is niet eten maar wel blijven zitten. Ga haar echt niet straffen voor het feit dat ze niet wil eten en ga ook niet dwingen dat ze zoveel hapjes moet doen. Extra's krijgt ze ook niet heb zoiets morgen is er weer een dag en vast weer nieuwe honger.
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2007 @ 10:40:04 #211
2628 Karin
pi_46519254
Jans lijkt inderdaad een stukje ouder op de foto. Stoer hoor dat ze zelf oorbellen wilde!!

Het eten maak ik me ook niet echt druk om. Alleen als je echt niets zegt eet hij ook helemaal niets, compleet afgeleid door andere dingen. Ik moet hem toch echt wel af en toe aansporen even verder te eten. En vaak vraagt Bram of hij van tafel mag, dat mag dan na 3 hapjes van dit of 5 hapjes van dat. En dan kan hij het opeens wel binnen 1 minuut. Blijft toch wel een lastig punt altijd dat eten.

Spannend he Danosa, bijna naar de basisschool.
Bram is vorige week een keer wezen wennen en gisteren en vandaag weer. Hij vind het gelukkig erg leuk. 1e keer wegbrengen was echt heel sneu, hij vond het zo eng dat hij er niet eens meer van kon huilen, hij moest zijn aandacht bij de omgeving houden. Maar dat ik hem gisteren kwam halen en ik vroeg wat hij allemaal gedaan had "allemaal leuke dingen"
We zijn gisteren ook op de naschoolse opvang geweest. Weer een andere stap. Waar ik nu een heel klein beetje gewend ben aan een klas vol kleuters was dit natuurlijk een groep van 4 tot 11 jaar. Zag er allemaal erg druk uit maar Bram vond het wel interessant geloof ik.
Het meeste ben ik eigenlijk bang voor die "verplaats" momenten. Vanuit school naar de overblijf (is ander gebouwtje bij school) en vanuit school naar de naschoolse opvang. Die zorg heb ik ook wel uitgesproken allemaal, ik ga de eerste keren even mee, eens kijken hoe dat allemaal gaat. Gelukkig heb ik 2 weken vrij vanaf Brams verjaardag, kunnen we samen rustig wennen.

Verder gaat het zonder speen heel goed! Hij vraagt er niet meer om. Wel heeft hij nog steeds moeite met in slaap vallen en moeten wij bij zijn bed blijven zitten. Daarentegen hoef ik 's nachts mijn bed niet meer uit als dat ding weer op de grond gevallen is Heb volgens mij nog nooit zo lang achter elkaar door kunnen slapen vanwege Bram (helaas moet ik nu vaak plassen).
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:20:15 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46520227
Fijn is dat hè Karin, dat ze niet 's nachts op zoek gaan naar die speen. Léon slaapt nu ook wat beter door. Al 2 nachten. Nou ja, we gaan vooruit moet ik maar denken.

Wow zeg, Jadey en Bram naar school. Karin, ik vind het wel een goed idee om die eerste weken even vrij te houden. Zodat ze eerst aan de school kunnen wennen en dat daarna pas de rest erbij komt. Is wel een tip om te onthouden.
pi_46520287
Bram ook al naar school!!! En fijn dat je niet meer over de grond hoef te kruipen Karin, op zoek naar een speen

Benthe met oorbellen.. ze ziet er nogal pips uit, ze is stront verkouden....

pi_46529363
wat een dappere meiden allemaal. al hoop ik eigenljik dat anna voorlopig nog niet wil hoor (ze mag gewoon voorlopig nog niet van mij, laat ik 't zo zeggen. ). maar 't ziet er wel lief uit.
pi_46529535
eten dwingen lukt hier echt absoluut niet, ook niet met beloftes of dreigementen. dan zegt piet doodleuk 'ok, dan wil ik niet computeren / tv kijken/ etc' of 'ik wilde toch al niet meer naar buiten' en houdt voet bij stuk. bij vervelend doen aan tafel moet hij wel naar de gang, maar niet eten heeft als enige consequentie dat ie daarna mogelijk wat meer honger overhoudt. anna begint nu ook wat moeilijker te doen over eten. en piet begint de laatste tijd juist wat meer met smaak te eten, en ook echt veel grotere hoeveelheden. je kunt merken dat ie flink aan 't groeien is en z'n energie ook wel nodig heeft. hij wil vaak ook graag aan tafel als 't eten klaar is en zegt dan dat ie zo'n trek had. heerlijk! dat was een tijdje geleden echt ondenkbaar. dus er is hoop, moeders van weinig-eters!

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 21-02-2007 16:49:03 ]
pi_46529857
goed nieuws, bix
Zelfs van de pannenkoeken heeft Amber maar een paar happen gegeten Dus ik wacht gewoon tot de fase over is en dan maar hopen dat ze net als Piet gewoon goed gaat eten
pi_46536552
Morris mag van mij voorlopig ook geen oorbellen hoor

We werden vandaag gebeld door de creche dat de arm van Morris uit de kom was. Zijn vader heeft hem opgehaald en is met hem naar de EHBO geweest waar de arm weer goed is gezet. Daarna heeft hij een politieauto gekregen bij de speelgoedwinkel.
Het is al de derde keer dat zijn elleboog uit de kom is in nog geen jaar tijd.
We mogen hem iig niet aan zijn armpjes in de rondte zwieren zei de dokter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:04:10 #218
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_46536787
Oeh...Morris

Glenn vindt dat zwieren dus ook geweldig, soms laat ik me er ook to verleiden maar dan vind ik het na een rondje of 2 wel goed. Terwijl meneer alleen maar meer, meer, meer wil.

Maar wat vervelend Snoopy, al 3x binnen het jaar zijn elleboog uit de kom.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_46537128
Kan me voorstellen dat Glenn dat zwieren geweldig vindt, zou Morris ook leuk vinden. Maar het is blijkbaar helaas gewoon een zwakke plek
pi_46537383
Morris Word er verder niet naar gekeken Snoopy? 3x is wel erg veel.
pi_46537456
We moeten alleen oppassen dat we niet aan z'n armen trekken. Ik denk dat er verder weinig mee gedaan kan worden.
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:51:53 #222
61800 Rottdog
pi_46540877
Dan maar close zwieren Snoop armen oder zijn oksel door maar wat naar voor Morris 3 keer wel erg veel

Benthe belletje

Lekker dat het speenverleden het gewoon ook goed doet kanppe kerels
pi_46541034
Morris

Ik viel net bijna van mijn stoel: Amber riep papa, papa gaat kijken en komt terug met haar speentje. Haar speentje is stuk en ze wilde er niet mee slapen. "En nu?" had papa gevraagd "Zonder speentje slapen" was haar antwoord.
En ze viel zo in slaap *confuus*
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:58:26 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_46541093
dat geeft de burger moed LadyS

ach arme Morris!
stormy waters...
sailin'
pi_46541608
Myrthe roept de laatste tijd steeds dat ze wil eten, maar alles wat ik geef wordt even hard weer afgewezen. Daar wordt ik wel chagerijnig van af en toe, en dan merk ik dat ik onbewust toch wel graag wil dat ze iets eet, ik kan niet zomaar zeggen 'nou dan niet'. De enige manier om d'r nu aan het eten te krijgen is geheel onverantwoord voor de tv met Dora, dan lepelt ze wel een bordje weg ongemerkt. Dus zo 2x per week doe ik dat, dan heeft ze die dagen in ieder geval goed gegeten.

Myrthe heeft trouwens al twee gaatjes in d'r kiezen (onderkant, achterste kiezen) En we poetsen nog wel zo goed, netjes 2x per dag 3 minuten, en ze krijgt ook al fluortabletjes. Ik vrees dat ze het brakke gebit van d'r vader heeft. Ik vraag me ook af of het te maken kan hebben met dat ze zo weinig melkproducten eet/drinkt. Moet ik eens even aan de tandarts vragen.
pi_46541783
au au morris!!! wat ellendig! snoopy, een vriendin van me (en haar zusje ook trouwens) had ook erg vaak d'r armen -en soms zelfs dr knieën- uit de kom en zowel zij als haar zus zijn er uiteindelijk aan geopereerd (banden ingekort). maar wat griezelig vond ik dat altijd. ik zat met haar op volleybal en daar was 't regelmatig raak (of eigenlijk mis dus).
is dat nou eigenlijk 't zelfde als die hypermobiliteit van kai en bo?

ladyB, wat sneu voor myrthe, moesten die gaatjes ook al gevuld worden? en als ze eet met dora op de achtergrond zou ik daar ook geheid af en toe gebruik van maken hoor.
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:19:03 #227
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46541836
gaat Myrthe al naar de tandarts moet dat al zo jong?
pi_46541905
heeft ze nooit antibiotica gehad Ladybos? dat is ook niet zo goed daarvoor nl.
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:28:38 #229
61800 Rottdog
pi_46542184
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:19 schreef Martineke het volgende:
gaat Myrthe al naar de tandarts moet dat al zo jong?
Moeten niet natuurlijk maar Zoë gaat al vanaf anderhalf jaar mee na de tandarts en de laatste 2 keren ook echt voor een "controle" gewoon om haar er aan te laten wennen.

Hier is wel zo dat er gepromoot wordt om je kind vanaf 2 jaar naar de tandarts te laten gaan.
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2007 @ 22:34:42 #230
2628 Karin
pi_46542428
Hahahaha die Amber, zou toch wat zijn als ze zo van haar speen afkomt. Geweldig!

Arme Morris. Lijkt me erg lastig een peuter te moeten afremmen omdat anders iets uit de kom kan schieten.
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:37:05 #231
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46542529
ach zo, ik was al wel van plan om in april als ik naar de tandarts moet Maxim mee te nemen, indd in het kader van "laten wennen". eerder moest ik er echt nog niet aan denken, zag mezelf al op de stoel liggen met me mond open en Maxim heel de praktijk doorrennen en overal aanzitten en kan hem moeilijk vast houden lijkt mij
  † In Memoriam † woensdag 21 februari 2007 @ 22:46:00 #232
81992 Githa
pi_46542916
Morris zo vervelend als het eenmaal een zwakke plek is...

Amber stoer man!

Jordy gaat binnenkort ook naar de tandarts, we hebben zelfs een uitnodiging gehad van een kindertandarts. Leek me wel geschikt voor hem.
  donderdag 22 februari 2007 @ 03:34:29 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46549057
Ladybos, misschien raar idee, maar is het niet haalbaar ( ook al wil je dat liever niet op die manier) om elke avond in ieder geval de avond maaltijd zo te geven.
Kindjes met allergie-en bouwen veel angsten ook op, waarvan eten weigeren komt dit is best bekend bij kinderen met meerdere allergie-en nl.
De aandacht is dan niet op het eten maar op dora voor haar.
Automatisch gaat het lichaam zichaanpassen aan de hoeveelheden en zal ze ook honger krijgen ( denk ik)
Als dit goed gaat kan je bijvoorbeeld gaan onderhandelen, dat ze 5 hapjes zonder dora eet en 5 hapjes met dora.( om maar even een zijweggetje te noemen) en dan dat af gaan bouwen op den duur.
Zo leert ze misschien ook beter de link te leggen dat eten niet alleen maar altijd pijn doet.

Wij hebben hier nl beetje hetzelfde met arwen , maar vaak krijg je er dan wel genoeg in anders kan ze zo een compleet bordje pap weigeren 2 maal tot 3 maal daags..

Ik snap dat je niet wilt dat het eten op zo een manier gaat, en je er zo normaal mogelijk mee om wil gaan. maar denk dat je hierin wel wat meer in "moet" toegeven ivm die angst. En als ze zo dus meer/beter eet lijkt het me alleen maar in het belang van haar.

sorry als het te brutaal klinkt, wil je niet tegen de schenen aan trappen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:38:56 #234
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46551834
We hebben de ogentest gehad vandaag... faliekant gezakt.

Althans, volgens de cb arts. Ik heb er mijn twijfels over. Linkeroog dicht, rechteroog kijkend, wijst ze een eend op de 2e rij aan. "Sleutel" zegt madam. "nee kijk nog eens goed??" "Sleutel!" is het antwoord van mijn dwarsligger.

Wijst ze een eend aan op de 4e rij.... "Sleutel!"
Wijst ze diezelfde kuteend aan op de 5e rij.... "Sleutel!"

Gezakt, lui oog rechts... Terwijl ik dus eerder denk een eigenwijs exemplaar gebaard te hebben. Als ze in het groot die fuckaduck een sleutel noemt, en ze herkent hem op de 5e rij ook, maar blijft hem sleutel noemen, dan heeft ze toch geen lui oog? Dan is ze toch gewoon stronteigenwijs?

Herkenning iemand?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:42:34 #235
37150 livelink
pi_46553688
Sorry, geen herkenning. Job weigerde sowieso om maar iets te zeggen, die hield gewoon zijn mond stijf dicht. We moesten 14 februari voor de 2e keer, maar die afspraak zijn we vergeten.

Wat ik wel nog weet van Katja was dat ze vooraf even alle symbolen met haar doorliepen. Een vlag kende ze niet, dus die hebben ze toen niet gebruikt en ze noemde iets wat geen poes was, consequent een poes. Dat vonden ze prima, want hoe ze het noemt maakt natuurlijk niet uit. Als ze het maar consequent fout doet. En wat dat betreft vind ik het dus inderdaad een beetje vreemd dat Suus gezakt is, want ze heeft het gewoon consequent sleutel genoemd. Of noemde ze het eerst wel eend?
pi_46553750
piet wilde eerst ook niet meewerken (hoewel we braaf vooraf geoefend hadden met het benoemen van de plaatjes). die kreeg toen 't boekje met plaatjes voor zich en mocht daarop de plaatjes aanwijzen die de arts ook aanwees.
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:47:24 #237
37150 livelink
pi_46553820
Ja, die optie weigerde Job dus ook . Ik denk dat we onbewust die afspraak van de 14e vergeten zijn, omdat we eigenlijk nu al weten dat ook een 2e en alle volgende keren hetzelfde resultaat zal hebben.
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:54:42 #238
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46554045
Ze noemde het al direct een sleutel. Hier werd ook niet eerst gekeken of ze alle plaatjes wel wist. Een 2e keer terugkomen vond ze ook niet nodig, ze was er stellig in. Lui oog dus naar de oogarts.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 22 februari 2007 @ 12:04:41 #239
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46554326
En de rest van de plaatjes Ireth? benoemde ze die wel goed? Of heeft ze alleen maar om die eend gevraagd?
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:05:29 #240
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46554340
Met links heeft ze wel andere plaatjes gedaan, met rechts bleef ze op die kuteend hangen.
pi_46559494
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:17 schreef bixister het volgende:

ladyB, wat sneu voor myrthe, moesten die gaatjes ook al gevuld worden? en als ze eet met dora op de achtergrond zou ik daar ook geheid af en toe gebruik van maken hoor.
Wij gaan altijd met ons drieen naar de tandarts en aangezien ik een bruin plekje had gezien op Myrthe's kies had ik gevraagd of hij er ook even naar wilde kijken. Bleek dus inderdaad een gaatje te zijn, ze vullen het niet maar hij heeft er wel iets op gedaan, soort plastic vliesje, alleen is dat er volgens mij al weer vanaf. En nu zag ik dus aan de andere kant ook zo'n bruine plek zitten, dus dikke kans dat dat ook een gaatje is :-(
pi_46563214
Wat irritant Ireth, zo'n arts die niet wil meedenken. Lijkt mij ook dat Suus gewoon lekker eigenwijs was. En als je consequent dezelfde 'fout' maakt dan kan ze toch in ieder geval zien dat het een eend was ? Nou ja, stom hoor. Kun je zelf niet nog een keer testen, thuis, als ze wel mee wil werken ?
pi_46574969
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:05 schreef Ireth het volgende:
Met links heeft ze wel andere plaatjes gedaan, met rechts bleef ze op die kuteend hangen.
Hahaha, voor Suus voorlopig geen eendjes voeren zeker?
Herkenbaar? Ja! Randy had het de laatste keer bij de orthoptiste, hij noemde alles (maar dan ook echt alles) op een zeurderige toon 'autooh'! Hij was ook voor de afspraak zijn bed uitgerukt, dus domweg moe! De orthoptiste begon te twijfelen of hij al wel goed genoeg praten kon, maar toen we na een bak koffie in het restaurant van het ziekenhuis weer huiswaarts liepen, liep ze achter ons en kon ze -de inmiddels wakkere- Randy honderduit horen kletsen!
Je zal neem ik aan doorgestuurd zijn naar de orthoptiste? Geen nood, daar kunnen ze METEN of ze wel of niet ziet. Randy kon iedereen voor de gek houden, die pakt zo een musketspikkeltje op een zelfde kleur ondergrond. Nog wat testjes; alles goed. Druppeltjes in de oogjes, 10 minuten wachten, terug om te meten en toen bleek hij aan beide ogen +7 (!!!) te hebben! Dus mijn 2 jarige loopt al een half jaar met bril rond! Overigens, mocht Suus wel een lui oog hebben, is dat nog makkelijk op te heffen met oogpleisters en hoeft ze geen bril.
pi_46585974
in het kader van de zindelijkheidstraining hebben zowel piet als anna een wc-successen-papier waarop ze stickers mogen plakken als 't goed gegaan is. bij iedere zoveelste sticker zijn ze bij een vakje met een 'gezichtje' en krijgen ze een kadootje. gisteren waren ze 'toevallig' allebei bij zo'n kadootje aanbeland. bovendien had ik net per post een pop toegestuurd gekregen die ik eigenlijk voor anna's verjaardag had besteld, maar waarbij toen zoveel mis is gegaan dat nu pas de juiste pop arriveerde. ik dacht dus 'ha, mooie gelegenheid om anna nu haar pop te geven' en piet kreeg een leuk boek. nou, dat viel nogal verkeerd. piet had veel meer oog voor de pop en anna was juist helemaal beledigd dat ik haar een andere pop wilde geven. 'hoeft niehiet!' gilde ze, 'dit mijn baby!' en ze klemde haar oude popje stevig tegen zich aan. zodoende ontfermde piet zich met veel liefde over de nieuwe pop, gaf haar een naam ('steek' ), en was helemaal de poppenpapa. ik heb anna en piet samen een verhaal voorgelezen uit het nieuwe (kikker & pad)boek, en ze gingen allebei tevreden slapen. piet had 't al helemaal uitgedacht: hij was de papa van de pop, anna de mama, dus anna was zijn vrouw. toen anna heel hard ging huilen omdat ze nog niet uit bad wilde sprak hij haar vermanend toe: 'anna, niet zo huilen hoor, dan kun je mijn vrouw niet zijn'. en of de baby bij hem mocht slapen, want als er dan spoken zouden komen dan zou hij ze wel even weg jagen en de baby beschermen. vanmorgen was piet al vroeg bezig om baby steek kennis te laten maken met alle bobdebouwer auto's. 'de baby moet alles nog leren he'.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 23-02-2007 09:41:47 ]
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 09:32:15 #245
81992 Githa
pi_46586038
Bix, wat lief! .... helemaal geweldig
zo zie je maar, ze hebben helemaal hun eigen willetje en maar goed ook
  vrijdag 23 februari 2007 @ 09:36:30 #246
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46586107
(Bix, toevallig toch niet bij sanneke en manneke he? Daar heb ik niet-zulke-goeie-ervaringen mee.) Maar wat lief! Anna met liefde voor baby1 1 en Piet die zich ontfermt over Steek. Ze klinken zo heerlijk, die kinderen van jou!

Githa, ik wil graag veeel Jordy foto's. Ik mis 'm en jou ook.
pi_46586168
ja, was wel bij sanneke & manneke. ik vond die poppen daar zo leuk, dat ik er ook 1 besteld had. maar eerst duurde het al vreselijk lang voor ik reactie kreeg, daarna kreeg ik de verkeerde pop (zoéén als Luuke ook had en hoewel ik ze heel schattig vind, die had ik niet besteld). vervolgens bleek degene die ik wel besteld had uitverkocht te zijn en anderhalve week geleden meldde ze me dat ze een andere verstuurd had. ik begon al te vrezen dat die in de post zoek geraakt was maar gisteren kwam hij (nee zij) dan toch aan.
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 09:40:16 #248
81992 Githa
pi_46586175
Lishe, wat lief!

De laatste foto's zijn van carnaval daar staat Jordy heel charmant op mama iets minder Ik zal snel weer eens wat foto's maken, maar doe jij dan een mooie Luuke met misschien een mama
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:52:08 #249
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46589160
Ik ga lief lief aankijken Githa!

Nou Bix, ik was zo enthousiast over die winkel. Maar beide keren ging het bij ons ook mis. Eerst voor Luuk d'r nichtje. Ik had al gemaild met de vraag of het voor die verjaardag binnen kon zijn (3 weken later) dat ik anders op zoek moest naar iets anders. Ja hoor, zou die eerste week op de post gaan. Was op het nippertje binnen, want ze zou een ongeluk gehad hebben. (Erg natuurlijk, maar het contact liep zo raar.)
Bij Luuke's verjaardag net zo. Ook met mail of het op tijd zou zijn. weer 3 weken wachten. Nu zou de bank het geld niet meteen overgemaakt hebben naar haar rekening ivm kerst en oud en nieuw. Ja, vast.(We hadden het ook al dagen voor kerst overgemaakt.) Ik bestel er niks meer. Ik heb er een hekel aan er steeds maar achteraan te moeten zitten.
pi_46589387
ah, een beetje een smoezendame dus. zij bleef eerst maar beweren dat ze mij heel vaak teruggemaild had, maar ik had nooit iets gekregen, en ik zat er echt op te wachten dus dat weet ik vrij zeker. maar goed, de poppen zijn binnen. ik twijfel nog wel over zo'n jongenspop, die zijn ook leuk.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:15:15 #251
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46589810
Linkje naar die poppen? Ben nu wel heel nieuwsgierig
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:28:30 #253
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46590174
hhmm.. ben er niet bijster kapot van...
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:32:18 #254
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46590286
Luuke's nichtje is aziatisch. Dus daarom vond ik het leuk om voor Luuk en dr nichtje een aziatische pop te zoeken ipv een blanke. En de jongenspop is ook leuk Bix. Maar hier wordt er te weinig mee gespeeld om er nog 1 aan te schaffen.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:37:31 #255
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46590464
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:32 schreef Lishe het volgende:
Luuke's nichtje is aziatisch. Dus daarom vond ik het leuk om voor Luuk en dr nichtje een aziatische pop te zoeken ipv een blanke.
Ja dan is het leuk idd!
pi_46590495
bij selintoys zie je een mooi plaatje van de babyborn & deze poppen naast elkaar, en dan vind ik deze wel veel mooier. ze ruiken ook lekker! ik vond die aziatische zonder haar er zo lief uitzien, maar die is dus niet op voorraad.
pi_46595317
David klaagt al een paar dagen over pijn aan zijn neus. Hij wijst ook steeds naar hetzelfde neusgat en priemt dan met zijn vingertje in zijn neus.
Ik heb al herhaaldelijk gekeken maar ik zag niks

Net weer:
mama, pijn in neus (priem priem met vingertje). Ik weer kijken in het zonlicht bij de schuifpui zie ik ineens iets neongeels achterin zijn neus.

Een mini legosteentje (onderdeeltje van een lego robot van Damon)

Hij liet zich gelukkig rustig "helpen" en ik heb het eruit kunnen priegelen.

Heeft hij gewoon een paar dagen mee in zijn neus gelopen
pi_46595798
David
Gelukkig was het makkelijk te verhelpen, lily

Hier hebben we sinds een week of 2 ofzo een echte draak in huis
Als ik A zegt, zegt mevrouw standaard B
Zeg ik: kom hier, dan rent ze weg
Als vraag of ze iets wil doen, roept ze NEEEEEE

oooo, ik kan haar wel wat soms *stoomafblaastopic zoekt*
pi_46595999
tjeee die david! goed dat je het eruit hebt weten te purken, lily!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:55:50 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46596708
David toch legosteentjes in neus stoppen. gelukig kon je het er goed uithalen

Amber jij klein peutertje leuk he die peuters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')