Herkenbaarquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:28 schreef ToT het volgende:
Hehehe precies!
Hoewel ik redelijk sceptisch ben, denk ik bij lange-termijnsplannen vaak: "Ohhhh, tegen die tijd is de wereld toch al heel anders!"
Kan me een floriade herinneren waar ze ook een UFO-landingsplaats hadden gemaakt, dus wie weetquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:59 schreef ToT het volgende:
Kijk, de Floriade in Venlo, nu valt alles op z'n plek. Nu wordt me alles duidelijk!
Een soortgelijk iets was er ook in de aanloop naar 1999.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:21 schreef switchboy het volgende:
Het leuke is dat alle kabinets plannen nu tot 2012 enzo zijn. Je hoort die datum erg vaak op TV ik moet steeds aan dit soort topics denken
Uhu, kwam door de milleniumbug, dat is deze keer niet het gevalquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een soortgelijk iets was er ook in de aanloop naar 1999.
Kwam door Nostradamus enzo.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Uhu, kwam door de milleniumbug, dat is deze keer niet het geval. Al vallen data zoals 2012 sneller op als je erop let natuurlijk
.
Ah ja, op die manier, my bad.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Kwam door Nostradamus enzo.
L'an mil neuf cens nonante neuf sept mois,
Du ciel viendra un gran Roy d'effrayeur.
In the year 1999 and seven months [July],
A great King of Terror will come from the sky.
En de drie negens. Kreeg je films als End of Days ed.
De milleniumbug was een jaar later pas.
Ook daar zijn de meningen over verdeeld als je goed zoekt. Is er eigenlijk freeware beschikbaar die de stand van de planeten laat zien op een bepaalde datum? Hetgeen wat ik nogal frapant vindt van het hele 2012 gedoe is dat er meerdere beschavingen op verschillende tijden zijn geweest die 2012 als einde van hun kalender hebben gekozenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:23 schreef TaLoN.NL het volgende:
Wat wel een groot verschil is tussen 2000 en 2012, is dat de 2000/milennium overgang in de picture stond vanwege een lompe programmeerfout, terwijl 2012 iets is dat vanuit de oudheid wordt voorspeld en astrologisch bewijsbaar is.
Hij bedoelde natuurlijk 9/11 maar kon het niet helemaal duidelijk zien in zijn glazen bol.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:44 schreef Nee het volgende:
Het is tevens al lang wetenschappelijk aangetoond dat 2011/2012 spannende jaren zullen worden, check Apocalyps 2012 maar, waarin 2012 vanuit een wetenschappelijk oogpunt wordt bekeken.
Linkje? Of kijk ik met mijn neus?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:44 schreef Nee het volgende:
Het is tevens al lang wetenschappelijk aangetoond dat 2011/2012 spannende jaren zullen worden, check Apocalyps 2012 maar, waarin 2012 vanuit een wetenschappelijk oogpunt wordt bekeken.
Ik raad je dit boek aan, er wordt o.a gekeken naar magnetisch veld wat afneemt, de 11 jarige cyclus van de zon met bijhorende zonneuitbarstingen, vulkaan uitbarstingen en klimaat veranderingen.quote:
Je hoeft er ook niet in te geloven, veel mensen geloven ook niet in klimaatverandering, ze ontkennen gewoon en gaan er cynisch over doen en proberen erom te lachen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 06:53 schreef sanni het volgende:
En het mooie is dat ik in al die 'onzin' niet geloof of zal geloven.
Mensen houden zich teveel bezig met allerlei complotheorien
en visioenen die uiteindelijk datgeen men ervan verwacht niet
weten waar te maken op termijn.![]()
oh ja...een blad viel van een plant en op dat moment begon de
hond van de buren dacht ik te blaffen..betekend dat nu dat
het gaan onweren of dat er iets staat te gebeuren?![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:22 schreef Nee het volgende:
[..]
Ik raad je dit boek aan, er wordt o.a gekeken naar magnetisch veld wat afneemt, de 11 jarige cyclus van de zon met bijhorende zonneuitbarstingen, vulkaan uitbarstingen en klimaat veranderingen.
Na het lezen van dit boek klinkt 2012 opeens veel minder zweverig, imo.
quote:Toch is er ook een minpuntje... uiteindelijk kan hij zijn lezers alleen maar aanbevelen te bidden om de op handen zijnde cataclysme te overleven.
Je bent zeker niet de enige.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:46 schreef NgInE het volgende:
ik heb al heel lang wanneer ik naar de wereld om mij heen kijk het gevoel dat er naar een soort van hoogtepunt wordt gewerkt. de perceptie van tijd lijkt sneller te gaan, het dagelijkse nieuws lijkt steeds meer op fictie te lijken en mensen in mijn omgeving zeggen allemaal hetzelfde:"Er is iets aan de hand''.
er staat zeker wat te gebeuren in 2012, al is het alleen al omdat zoveel mensen geloven dat er iets gaat gebeuren.
Vrije energie update van Steorn Ltd.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:17 schreef TaLoN.NL het volgende:
5th "Night" Nov. 19th, 2007 - Nov. 12th, 2008
(The end of manufactured lack)
Q1, 2007 is bijna ten einde. Filmpje en info op de site zijn redelijk nietszeggend.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:01 schreef Forkbender het volgende:
[..]
Vrije energie update van Steorn Ltd.
wat denkt u er van?
Bedankt voor de link. Is er hier iemand bekend met enkele van de boeken die op de site staan aangegeven?quote:
ik heb het boek van john major jenkins gelezen en dat is zeker een aanrader. wel pittige kost trouwensquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:08 schreef Forkbender het volgende:
Weet een van jullie misschien een goede inleiding (niet meteen te technisch) over de mayakalender en wat ons staat te gebeuren? Het liefst in boekvorm. Ben zeer geinteresseerd, maar de meeste sites en boeken vind ik moeilijk doorheen te komen in verband met jargon en dergelijke.
Check deze maar eensquote:Op maandag 19 februari 2007 14:01 schreef Forkbender het volgende:
[..]
Vrije energie update van Steorn Ltd.
wat denkt u er van?
Was net naar de boekwinkel. Heb Jenkins gekocht na een beetje vergelijken met vergelijkbare literatuur. Bedankt iedereen voor de links en zo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:12 schreef huupia het volgende:
[..]
ik heb het boek van john major jenkins gelezen en dat is zeker een aanrader. wel pittige kost trouwens![]()
Precessie, precessie is fascinerend en het onderwerp in de volgende documetaire.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:30 schreef huupia het volgende:
ik denk dat het hele 2012 gebeuren te maken heeft met een natuurlijke cyclus die er altijd al is geweest.
namelijk die van precessie http://nl.wikipedia.org/wiki/Precessie
de precessie cyclus duurt 25.920 jaar . in deze periode maakt de aarde een baan langs de 12 tekens in de dierenriem. vandaar dat we nu in het aquarius tijdperk zitten. elke graad duurt 72 jaar
dus 360 x 72= 25.920 jaar
maya's en egypenaren wisten al van deze cyclus . 2 x per cyclus komen we in een lijn te staan met de zon en het hart van de melkweg . dus elke 12.960 jaar . de jkrachten die dan vrijkomen brengen gigantische rampspoed met zich mee
2012 -/- 12.960 jaar = 10.948 jaar v. chr.
het tijdperk van leo ( daarom is volgens mij de spinx ook uit deze periode )
dit was de tijd dat de laatste ijstijd abrupt tot een einde kwam en veel rampspoed veroorzaakte. veel diersoorten zijn toen uitgestorven .
ook het verhaal over atlantis stamt uit die tijd.
mijn vrees is dan ook dat dit een natuurlijke cyclus is waar we niks aan kunnen doen en gewoon bij het leven hoort.
blijft wel fascinerend allemaal .
Bron?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:15 schreef Blin het volgende:
ik heb niet het hele topic gelezen maar volgens de maya kalender is in 1986 als ik het goed heb de wereld ook al eens vergaan
Er zijn ook veel Maya-kenners die er op een dergelijke manier over denken. 2012 betekent voor hen een verandering in het bewustzijn van de mens. Dit hoeft niet radicaal op een bepaalde datum zo te zijn en kan al aan de gang zijn, maar tegen die tijd zou het omslagpunt er zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:37 schreef Blin het volgende:
eens even zoeken monumen
ik kan het niet zo snel vinden maar ik wet tog zeker dat ik er ooit iets over gelezen heb
geen punt blijf gewoon doorzoeken
iig in 2012 vergaat de wereld dus niet maar gaan we dus gewoon over naar de 5e dimensie en begind er weer een nieuwe periode van 26 000 jaar oid
Je hebt een stel lichtwerkers die bijna hopen op een soort van apocalyptische chaos, ik zou niet weten hoeveel aanhangers die theorie heeft. Ik ben ok meer van de subtiele omslag eigenlijk, langzaamaan de kritieke massa bereiken en klaar is klaraquote:Op donderdag 22 februari 2007 10:01 schreef maedel het volgende:
Nou denk ik er tot nu toe zelf ook nog zo over dat we naar een nieuwe periode gaan, met een ander bewustzijnsniveau.
Nou zijn er ook mensen die denken dat er een enorme zuivering komt van de aarde, en daarbij hoort ook een enorme vermindering van het aantal mensen op aarde. Zeg maar, een massasterfte o.i.d.
Hoe groot is de groep die dat idee aanhangt eigenlijk? En hoe zou je die theorie kunnen verklaren?
Mijn gevoel zegt nu dat dat niet gaat gebeuren. Ik zou het ook verdomd jammer vinden eigenlijk![]()
De vraag is natuurlijk dan, wat is klaar?quote:
Ik weet het niet, het zal wel iets met bewustwording te maken hebben ofzo. Misschien dat het geïsoleerde gevoel van ons minder wordt en dat we meer met de omgeving kunnen doen qua realiteitsschepping. Of misschien iets heel anders. We komen er vanzelf wel achter lijkt mequote:Op donderdag 22 februari 2007 10:10 schreef maedel het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk dan, wat is klaar?![]()
Nou ja, dat denk ik dan ook maar. Tot nu toe is het een mooi verhaal en allemaal heel spannend.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Of misschien iets heel anders. We komen er vanzelf wel achter lijkt me.
Ik denk dat de 'echte lichtwerkers' zich op de subtielere niveaus van de werkelijkheid bewegen. Zoals jij inderdaad aangeeft subtiele veranderingen welke de grote omslag verdeelt over een periode van tijd. Niet de poolomslag in 1 keer lees ik her en der.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:08 schreef jogy het volgende:
Je hebt een stel lichtwerkers die bijna hopen op een soort van apocalyptische chaos, ik zou niet weten hoeveel aanhangers die theorie heeft. Ik ben ook meer van de subtiele omslag eigenlijk, langzaamaan de kritieke massa bereiken en klaar is klara.
zeker een aanraderquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:29 schreef francorex het volgende:
[..]
Precessie, precessie is fascinerend en het onderwerp in de volgende documetaire.
De reactie van Huipia zou de inleiding kunnen zijn voor deze docu, super.
http://video.google.com/videoplay?docid=-7602456638129301076&q=THE+GREAT+YEAR&hl=en
Een aanrader.![]()
ja leuk, dat is een RFID, dat is heel iets anders als een mind control-tracking device.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:12 schreef TaLoN.NL het volgende:
[afbeelding]
Zal niet lang meer duren...
in sommige opzichten wel, in andere opzichten niet. het is niet zo dat ze in het leger al 10 jaar voorlopen op Intel op het gebied van miniturisatie van transistors.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:32 schreef TaLoN.NL het volgende:
Als je je met technologie bezig houd, dan weet je dat de technologie die het leger gebruikt 10 jaar verder in de toekomst is dan wat er op commercieel gebied beschikbaar is. Nu is het nog niet mogelijk om die dingen klein genoeg te maken, maar dat zal over een jaar of 3 wel verholpen zijn.
ik geloof best dat er groeperingen zijn die iedereen een RFID willen aansmeren hoor, daar niet van. het ging me meer om het mind-control-GPS-tracking-gedeelte.quote:Ik denk eerder dat het via een commerciele weg geimplementeerd zal worden, zoals nu al gebeurd in sommige uitgaansgelegenheden in de VS. Zonder Chip kun je daar geen drankjes aanschaffen.
Hoe kan dat? Over 5 jaar is het 2012...quote:Op maandag 26 februari 2007 15:32 schreef TaLoN.NL het volgende:
Als je je met technologie bezig houd, dan weet je dat de technologie die het leger gebruikt 10 jaar verder in de toekomst is dan wat er op commercieel gebied beschikbaar is.
Langs de andere kant ... zoals tegenwoordig iedereen rondloopt met GSM's en GPS'en ... enkel de RFID chip nog bluetoothen met de rest en het tracking-gedeelte is klaarquote:Op maandag 26 februari 2007 15:45 schreef Byte_Me het volgende:
het ging me meer om het mind-control-GPS-tracking-gedeelte.
heb je die accu van je mobieltje weleens gezien? ga je die ook implanteren?quote:Op maandag 26 februari 2007 16:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Langs de andere kant ... zoals tegenwoordig iedereen rondloopt met GSM's en GPS'en ... enkel de RFID chip nog bluetoothen met de rest en het tracking-gedeelte is klaar
Rest enkel nog de mind-control
Oeheee.... ik neem nog een slok colaquote:Op maandag 26 februari 2007 15:12 schreef TaLoN.NL het volgende:
[afbeelding]
Zal niet lang meer duren...
die hebben ze misschien niet eens nodig. je lichaam is de accuquote:Op maandag 26 februari 2007 16:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
heb je die accu van je mobieltje weleens gezien? ga je die ook implanteren?
Het leger 10 jaar vooruit? Misschien Area 51 ofzo, maar over het algemeen lopen ze behoorlijk achter.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:32 schreef TaLoN.NL het volgende:
Als je je met technologie bezig houd, dan weet je dat de technologie die het leger gebruikt 10 jaar verder in de toekomst is dan wat er op commercieel gebied beschikbaar is. Nu is het nog niet mogelijk om die dingen klein genoeg te maken, maar dat zal over een jaar of 3 wel verholpen zijn.
Heb je ook al in Nederland, maar is nooit een succes geworden. Ook in de VS zijn dergelijke toko's nog op 1 hand te tellen.quote:Ik denk eerder dat het via een commerciele weg geimplementeerd zal worden, zoals nu al gebeurd in sommige uitgaansgelegenheden in de VS. Zonder Chip kun je daar geen drankjes aanschaffen.
bodyheatquote:Op maandag 26 februari 2007 16:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
heb je die accu van je mobieltje weleens gezien? ga je die ook implanteren?
Ik ben nu The.Great.Global.Warming.Swindle.WS.PDTV.XviD-REMAX.avi aan het kijken, goede docu!quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:50 schreef dmace het volgende:
Vandaag wegens griep wat tijd gehad om eens wat filmpjes te bekijken. "Worden Wij Wakker" was interessant, maar wel een beetje saai. "Alchemist and the great cross" was daarentegen een stuk interessanter.
Ook niet te versmaden is The Great Global Warming Swindle. Dit heeft niet zozeer met 2012 te maken, maar het zou best eens kunnen dat docu's als deze bijdragen tot het voorspelde menselijk ontwaken.
en precies in die maand en jaar is hassan 2 van marokko doodgaan,de boefje!quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hmm, LiveScience, Een soort van "KIJK" gemaakt van Amerikaans overheidsgeld.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:00 schreef TaLoN.NL het volgende:
Sun Blamed for Warming of Earth and Other Worlds
Hebben jullie ervaring met het ene of met het andere systeem (of met allebei)? En waarom is het ene systeem beter dan het andere?quote:The fact that the Mayan Long Count was based on the day the sun was in Zenith in Izapa, has however created a very significant misunder-standing among modern people and this is that it would end on December 21, 2012. The particular date the sun is in Zenith in this location obviously have no relevance in the rest of the world, but because of the power of tradition some will still adhere to it. In reality, the creation cycle that began as the First Father erected the World Tree will end on October 28, 2011. This day is also 13 Ahau in the Sacred Mayan calendar, an energy with great prophetical relevance. bron(klik op 'introduction' onder mayan calendar)
ja die freeware is er, gewoon een website:quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook daar zijn de meningen over verdeeld als je goed zoekt. Is er eigenlijk freeware beschikbaar die de stand van de planeten laat zien op een bepaalde datum? Hetgeen wat ik nogal frapant vindt van het hele 2012 gedoe is dat er meerdere beschavingen op verschillende tijden zijn geweest die 2012 als einde van hun kalender hebben gekozen.
Ik heb ook wel eens gelezen dat men zich 5 jaar vergist heeft en dat 2012 dus 2007 zou moeten zijn. Van de andere kant, da's ook niet de eerste keer dat ik paniekzaaiberichten leesquote:Op woensdag 18 april 2007 09:58 schreef YourGuardian het volgende:
Wil ff 1 ding kwijt...
Men spreekt allemaal over 2012, want zo staat het immers in vele geschriften vermeld...
Echter, zijn er maar weinig mensen die beseffen hoe de gregoriaanse kalender in elkaar geflanst is, ze zijn voor het gemak het jaar 0 vergeten, en de 1ste vier jaar van het nieuwe keizerschap... waardoor we dus 5jr achter lopen, volgens onze huidige kalender....
Ik voorspel Oktober dit jaar een mega ramp...
Dit was een reactie van een of ander forum, ik weet niet of het klopt, misschien weet iemand hier hoe dat zit met die 1ste 4 jaar van het nieuwe keizersschap...maar als dat klopt...dan is mijn topic 19 september 2007 nog zo gek niet.
YG
Ligt er maar net aan hoe de wetenschappers de koppeling hebben gemaakt met de oude telling natuurlijk. Lijkt me stug dat ze zoiets over het hoofd zien.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:58 schreef YourGuardian het volgende:
Wil ff 1 ding kwijt...
Men spreekt allemaal over 2012, want zo staat het immers in vele geschriften vermeld...
Echter, zijn er maar weinig mensen die beseffen hoe de gregoriaanse kalender in elkaar geflanst is, ze zijn voor het gemak het jaar 0 vergeten, en de 1ste vier jaar van het nieuwe keizerschap... waardoor we dus 5jr achter lopen, volgens onze huidige kalender....
Ik voorspel Oktober dit jaar een mega ramp...
Dit was een reactie van een of ander forum, ik weet niet of het klopt, misschien weet iemand hier hoe dat zit met die 1ste 4 jaar van het nieuwe keizersschap...maar als dat klopt...dan is mijn topic 19 september 2007 nog zo gek niet.
YG
Allemaal aangaan?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:25 schreef Zero2Nine het volgende:
2012 vind ik ook paniekzaaierij maargoed. Wat moeten we met de wetenschap dat we er allemaal aangaan?
De Maya's hebben meer dan genoeg kalenders.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:13 schreef VoreG het volgende:
De Maya kalender loopt toch gewoon door na 2012, in 4000 nog wat gaat de wereld pas ten onder aldus de Maya's
Tja, "we maken contact met onze galactische broeders" is voor veel uitleg vatbaar.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:02 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik blijf nog sTil hopen dat de Voorspelling van Ian Lungold wbt het bezoek van de aliens kloPt
Nou ja, da's toch gebeurd dan?quote:Op woensdag 25 april 2007 09:44 schreef dmace het volgende:
[..]
Misschien is het vinden van een "nieuwe aarde" al genoeg, en rollen we vandaar af verder.
Ik denk er al een tijdje aan om deze ook aan te schaffen. Ik vraag me alleen af ik de orginele Engelse versie zal halen of de Nederlandse. Engels is voor mij geen probleem hoewel er toch een aantal benamingen in zullen staan die opgezocht moeten worden. Maar aan de andere kant misschien ben ik ten tijde van gebruik niet in NL of zelfs buiten bewustzijn zodat anderen het zullen moeten lezen...quote:Op donderdag 26 april 2007 09:11 schreef jogy het volgende:
Ik heb een tijd geleden wel al een SAS survival handbook gekocht, daar staat echt alles in. Ook hoe je je arm moet spalken met dus maar één arm.
Anyway, wat er ook gebeurt, het komt wel goed uiteindelijk.
De engelse en er staan geen moeilijke woorden in, heeft ook veel plaatjes dus als je iets niet goed kan lezen kan je het wel uit de afbeeldingen halen. Erg compleet erg cool.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:10 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Ik denk er al een tijdje aan om deze ook aan te schaffen. Ik vraag me alleen af ik de orginele Engelse versie zal halen of de Nederlandse. Engels is voor mij geen probleem hoewel er toch een aantal benamingen in zullen staan die opgezocht moeten worden. Maar aan de andere kant misschien ben ik ten tijde van gebruik niet in NL of zelfs buiten bewustzijn zodat anderen het zullen moeten lezen...
Welke versie heb jij gehaald en raad je deze aan?
Jup.quote:Op donderdag 26 april 2007 12:11 schreef Da_Ripper het volgende:
thnx...
heb jij m ook voor 20,99 Euro? bol.com
Altijd handig zo'n topic..quote:Op donderdag 26 april 2007 12:01 schreef jogy het volgende:
Oh en: We gaan naar een onherbergzaam gebied en we nemen mee?
Toen ik nog inzat over de olie die op zou kunnen raken enzo.
welke kaarten?quote:Op donderdag 26 april 2007 12:35 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Altijd handig zo'n topic..
Ik ga alsnog vanuit dat ik binnenkort mijn hangmat tussen de palmbomen kan hangen
Volgens de kaarten blijft het gebied waar mijn huisje staat droog
read full story herequote:NOAA ANNOUNCES NEXT SOLAR STORM CYCLE WILL LIKELY START NEXT MARCH
The next 11-year cycle of solar storms will most likely start next March and peak in late 2011 or mid-2012 - up to a year later than expected - according to a forecast issued by the NOAA Space Environment Center in coordination with an international panel of solar experts. The NOAA Space Environment Center led the prediction panel and issued the forecast at its annual Space Weather Workshop in Boulder, Colo. Expected to start last fall, the delayed onset of Solar Cycle 24 stymied the panel and left them evenly split on whether a weak or strong period of solar storms lies ahead, but neither group predicts a record-breaker. "By giving a long-term outlook, we're advancing a new field - space climate - that's still in its infancy," said retired Air Force Brig. Gen. David L. Johnson, director of the NOAA National Weather Service. "Issuing a cycle prediction of the onset this far in advance lies on the very edge of what we know about the sun."
Wat El Gore laat zien in zijn film... moet ze ff opzoeken (waren toen ook een keer op het journaal)quote:
Je doelt op openbaringen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:04 schreef most_wanted het volgende:
Dit staat toch in ook in de bijbel enzo?
Het lijkt me opzich wel vet, dat ze zeggen dat de Aarde, en de mens drastisch veranderen.
Moet ik het wel overleven natuurlijk.
Ik vind het eng hoor, als iemand zo positief kan uitkijken naar een dergelijk mogelijke gebeurtenis en op zo'n manier uitkijkt -bijna verlangt- naar het einde. Het einde van je eigen leven zelfs.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Het einde der tijden
Hoef ik tenminste niet naar het bejaardentehuis straks
34 jaar word ik in 2012. Ik hoef geen 90 te worden dus laat maar komen![]()
Laten we 1 ding duidelijk stellen: niemand kan er omheen, wat er ook gebeurt. Dus natuurlijk zul je hetgene naar je toetrekken wat jij wilt... Tis niet eng, positief of negatief, het is er mee bezig zijn dat het verschil maakt in mijn ogen.. Dus wat is er nog eng?quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:44 schreef Redux het volgende:
Ik vind het eng hoor, als iemand zo positief kan uitkijken naar een dergelijk mogelijke gebeurtenis en op zo'n manier uitkijkt -bijna verlangt- naar het einde. Het einde van je eigen leven zelfs.
Vooral juist opmerkingen als deze laten wat mij betreft zien dat er mensen zijn die het 2012 teveel naar zichzelf toetrekken. Naar zichzelf toetrekken alsin dat dat tijdstip en die mogelijke gebeurtenissen geromantiseerd wordt. Iedereen hoopt natuurlijk het zijne.
Als het dan toch gebeurd, maak het dan nog even leuk.quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:10 schreef Redux het volgende:
Wat mij betreft gebeurd er niks op 2012. Het lijkt erop dat sommige mensen te graag willen dat er op 2012 iets gebeurd en romantiseren het geheel.
Ik las ook op die Zetatalk site dat ze verwachten dat het zeeniveau met +/- 700 feet zal stijgen. Dat is 210 m. Dan is NL idd helemaal weg, dan moet je vluchten tenminste tot Frankfurt. Zal wel druk worden daar...quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:04 schreef TaLoN.NL het volgende:
Low lying lands such as the Netherlands will be completely inundated during the sloshing of the Atlantic that will occur during and for some hours after the shift. http://www.zetatalk.com/safelocs.pdf![]()
Achja, wanneer de dagen raar gaan doen meteen de trein naar duitsland nemen of iets dergelijks.
---
High temperatures, and even higher anxiety, in Europe.
Ja, dat les leren vind ik een redelijk achterhaalde gedachte. Ik geloof niet dat die gedachte puur en alleen bij dit tijdperk hoort. Ik denk dat individuen voor zichzelf over alle tijden gezien wel een dergelijke gefrustreerde opvatting over de mensheid gehad hebben kunnen. Ligt er maar net aan hoe je in het leven staat. En wanneer dat laatste bepalend is voor het bepalen hoe zo'n mogelijke gebeurtenis eruit ziet ben ik van mening dat het een gebeurtenis zal zijn die puur in de gedachten van mensen gecreeerd wordt. Fictief dus, een geromantiseerd beeld gebaseerd op een geloofsovertuiging (het straffen).quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:55 schreef most_wanted het volgende:
En dat de mens vanwege dat een 'les' heeft geleerd.
en waar had de maya calender het over...juistemquote:NOAA ANNOUNCES NEXT SOLAR STORM CYCLE WILL LIKELY START NEXT MARCH
The next 11-year cycle of solar storms will most likely start next March and peak in late 2011 or mid-2012 - up to a year later than expected -
Je kunt het zo zien, maar je kunt ook zien dat ze die calender 'gelijk' willen geven.quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:15 schreef merlin693 het volgende:
[..]
en waar had de maya calender het over...juistem
Ow, man, wat een vreselijk fout filmpje. Eigenlijk heb je er niets aan, want het zit vol met filmprojectjes van studenten en fotosoepjes die allemaal al eeuwen debunked zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:07 schreef Da_Ripper het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=O96ZMPXuv1A
Of 9e planeet, als je Wetenschappelijk wil blijven.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:20 schreef Boswachtertje het volgende:
Misschien heeft onze zon ook een dubbelster in de baan hangen...
En Planet X staat bekend als Niburu, de Tiende Planeet en nog wat namen (kan ook de 12e planeet zijn, zon en maan meegeteld).
Het schijnt dat 2007 het astrologische jaar van Pluto isquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:05 schreef dmace het volgende:
Of 9e planeet, als je Wetenschappelijk wil blijven.
en dan voordat zijn jaar begint hem degraderen tot dwergplaneetquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:15 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Het schijnt dat 2007 het astrologische jaar van Pluto is![]()
![]()
Alles om ons ontwetend te houdenquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:40 schreef Da_Ripper het volgende:
en dan voordat zijn jaar begint hem degraderen tot dwergplaneet![]()
Hoezo zou de aarde stoppen met roteren? En welke kracht moet dat dan veroorzaken? En hoelang doet deze kracht erover om de aarde 'stil' te zetten? En gaat de aarde daarna weer draaien? Zoja, welke kracht zorgt hiervoor. En waarom zorgt de poolshift voor een zwaartekracht verandering?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:35 schreef TaLoN.NL het volgende:
Als de Aarde gaat stoppen met roteren, dan zou de maan toch weg moeten vliegen door die enorme zwaartekracht die dan voor de pole-shift zou zorgen.
![]()
Geen idee, maar die komeet/planeet behoudt zijn/haar zwaartekracht(veld) itt de aarde tijdens het passeren wel (las ik op die zeta-site). Dus het lijkt me dat op de dag dat de komeet/planeet het meest dichtbij is (21-12-2012??) het zwaartekrachtveld van de komeet/planeet het even overneemt van de aarde.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:35 schreef TaLoN.NL het volgende:
Als de Aarde gaat stoppen met roteren, dan zou de maan toch weg moeten vliegen door die enorme zwaartekracht die dan voor de pole-shift zou zorgen.
![]()
Da's idd erg raar, als ik het goed heb is volgens M Tsarion's onderzoek die fotonengordel (PhotonBelt), nou juist het gevolg van die galactische alignment waardoor het licht uit het centrum van de melkweg ons zal bereiken, de aarde zal helen e.d.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:53 schreef dmace het volgende:
opgeslokt zijn door een fotonengordel,
Een zonneuitbarsting, de rest is speculatie.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dus wat gaat er nou eigenlijk gebeuren in 2012?![]()
En zelfs over die zonneuitbarsting kun je speculeren..quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:22 schreef Nee het volgende:
Een zonneuitbarsting, de rest is speculatie.
In principe altijd.... grote veranderingen kunnen altijd gebeuren, en houden zich niet aan onze kalendertjes... ook niet aan die van de maya's denk ik.quote:Op zondag 13 mei 2007 15:55 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel marge geven jullie aan 'de' datum. 2012 wordt veelal genoemd, om precies te zijn 21 december. Sommige maya-calender analysten zeggen 28 oktober 2011. Wanneer die datums komen en weer passeren hoelang blijven jullie dan op jullie hoede voor mayor change?
Zijn dit maanden of zelfs jaren, dat je in 2015 nog steeds the eye on the horizon houdt?
Ikzelf denk dat bijvoorbeeld de maya's over zoveel jaren misschien er wel een paar maanden naast kunnen zitten.
quote:Op zondag 13 mei 2007 23:52 schreef Fionn het volgende:
[..]
In principe altijd.... grote veranderingen kunnen altijd gebeuren, en houden zich niet aan onze kalendertjes... ook niet aan die van de maya's denk ik.
De enige slag om de arm die je zou kunnen houden is dat de mayas helderzienden hadden die de datum van een belang[...]Zijn we vol van hoop, vertrouwen,empathie, begrip, goede wil en wensen we het beste voor iedereen, dan staat er een grandioze kans open voor een mooie wereld vol met vrede en goodwill.....
Thxquote:Op maandag 14 mei 2007 00:06 schreef jogy het volgende:
. Mooi geschreven. Ik ben het er ook wel mee eens ja. Alleen is het wel oppassen voor al die groeperingen die dus op een 'einde der tijden' afsturen, dus 2012 kan uiteindelijk ook een soort self-fulfilling prophecy worden. Al die mensen die het verwachten, dat wordt nog spannend.
Yup, ben ik het helemaal mee eens. Jezelf ophangen aan datums is een erg trefzekere manier om teleurstellingen te krijgen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:44 schreef jogy het volgende:, ik heb allang zoiets van 'laat maar komen, ik merk het wel'. Het lijkt me wel erg interessant maar ik wacht niet op de dag zullen we maar zeggen.
Proberen misschien ja, maar wie kan jou of mij of wie ook tegenhouden zich bewust te worden? Wie kan zelfs zichzelf maar verhinderen bewust te worden?quote:Het liefst zie ik natuurlijk gewoon een shift in de bewustwording waardoor met de tijd de wereld wat softer, eerlijker en minder agressief wordt door die bewustwording. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zullen zijn die zoiets tegen willen werken en dat dan ook doen,
Dan maar, maar dan zie ik het niet als een straf of een bevrijding maar gewoon als een gebeurtenis, of ik zoiets nou overleef of niet, maakt in het geheel niet uit eigenlijk. Ik leef elke dag in het volle bewustzijn dat mijn verblijf hier tijdelijk is, en daar ben ik allang mee klaar.quote:of planeet X komt echt over ons heen vliegen en moeten we het maar doen met de natuurrampen ofzo.
Ja, de kritieke massa doet het dus, niet één of andere god of wat dan ook. Gewoon het hele bewustzijn in zijn totaliteit die doet wat er gewenst/verwacht/gevreesd wordt. En als we een andere kant op willen dan kan dat evengoed. Helaas is de maatschappij van vandaag 'gezegend' met ongelimiteerde informatie, tv verbrakt je brein ook met films, nieuws en weet ik het allemaal nog meer, internet zelf heeft ook voor elke gek een bron om uit te putten en sommige grote religies die sturen ook al eeuwen aan op een apocalypse. Vroeger bleven deze dingen redelijk gelokaliseerd omdat we geen wereldwijd verspreid media systeem hadden, nu kan iedereen met een verbinding alles opzoeken wat ie wilt. Naja, gewoon niet vergeten te blijven ademen en alles komt, uiteindelijk, wel goed.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:48 schreef Fionn het volgende:
[..]
Yup, ben ik het helemaal mee eens. Jezelf ophangen aan datums is een erg trefzekere manier om teleurstellingen te krijgen.
[..]
Proberen misschien ja, maar wie kan jou of mij of wie ook tegenhouden zich bewust te worden? Wie kan zelfs zichzelf maar verhinderen bewust te worden?
Het gaat om indviduele ontwikkelingen die uiteindelijk in de wereld hun uitwerking hebben. Geen enkele andere manier kan echt duurzaam iets bewerkstelligen, en al helemaal niet iets duurzaam positiefs. Alle pogingen tot van boven opgelegde 'verbetering' mondden uit in rampen.(voorbeelden niet nodig neem ik aan)
Er hoeft niet per se een conflict of iets dergelijks te komen, tenzij wij er vast van overtuigd zijn dat dat moet.
Dat is ook weer angst-denken, en dat is het enige dat 'ze' kunnen doen om je ontwikkeling te vertragen... inspelen op angst.
Ook komt het (weer) voort uit dat 'verlichting van bovenaf' idee dat we alleen maar hoeven te wachten op een datum, een gebeurtenis, een voorteken, de messias, aliens die landen in washington.... en dat het dan * poof* allemaal goed komt, of dat er rampen komen die 'het kwaad' vernietigen en ons bevrijden.
Het komt (jammer voor sommigen misschien) allemaal op ons zelf neer. We zullen met de demonen in ons binnenste klaar moeten komen. Zodra we die in de ogen hebben gekeken zullen we niet zo gauw meer een ander 'demoniseren' of onszelf beter vinden. Zodra de angst wegebt komt er ruimte voor liefde en vertrouwen, en berusting in hoe de dingen gaan.
en als
quote:[..]
Dan maar, maar dan zie ik het niet als een straf of een bevrijding maar gewoon als een gebeurtenis, of ik zoiets nou overleef of niet, maakt in het geheel niet uit eigenlijk. Ik leef elke dag in het volle bewustzijn dat mijn verblijf hier tijdelijk is, en daar ben ik allang mee klaar.
Heh, als je het nieuws aan doet tegenwoordig dan zie je dood en verderf wat de klok slaat. Zodra je naar buiten kijkt op een mooie zomerdag dan zie je pas dat het allemaal zo erg niet is, maar niet iedereen merkt dat op en zet de 'realiteit' van het nieuws boven die van zichzelf. Ach, mocht het allemaal kapot gaan dan hebben ze vast wel mensen nodig die rustig blijven, daar ben, onder andere, ik dan voorquote:Erger vind ik het voor de mensen die daar met verlangen naar uitkijken, of diegenen die er doodsbang voor zijn. Al de gelukkige levens die nu leven en die dan verwoest zouden worden en vervangen door lijden. Nee, geef mijn portie maar aan fikkie-oh nee ook fikkie mag lekker genieten van een smakelijk hapje
De huidige wereld is zo verrot nog niet, ook dat is slechts perceptie. We kunnen er best nog wel wat aan bijsleutelen en verbeteren...
We hebben echt geen 'zondvloed'nodig om al het kwaad uit te wissen en overnieuw te beginnen. Dat kunnen we vandaag doen, zelf, zonder ingrijpen van boven![]()
En nu ga ik mn reiki doen en naar bed, anders ga ik nog uren door. Bedankt voor de interessante reacties tot zover
Duh,quote:Op woensdag 25 april 2007 22:39 schreef VoreG het volgende:
Planet X? Je bedoeld de zon.
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:06 schreef jogy het volgende:
[..]
. Mooi geschreven. Ik ben het er ook wel mee eens ja. Alleen is het wel oppassen voor al die groeperingen die dus op een 'einde der tijden' afsturen, dus 2012 kan uiteindelijk ook een soort self-fulfilling prophecy worden. Al die mensen die het verwachten, dat wordt nog spannend.
Zoals Fionn en jogy al aangeven, zijn er wel degelijk mensen bezig om buiten dit idee om aan zichzelf te werken (ongeacht wat 2012 dan precies gaat inhouden). Er is wat mij betreft een kritieke massa nodig om een verandering in ons (bewustzijns)denken te forceren. En dit hoeft niet de helft of een meerderheid te zijn. Als de groep mensen elkaar eenmaal gevonden hebben, zal dit met een beetje geluk al veel schade kunnen voorkomen.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.
Om even met mijn favoriete film te spreken (Waking Life, 2001):quote:Niet al te ver natuurlijk, voorspellingen als deze moeten altijd ver genoeg in de toekomst liggen om mensen jarenlang bezig te houden maar ook weer niet zo ver dat ze onbereikbaar worden.
waarbij het dikgedrukte slaat op de mensen die op zoek gaan naar zichzelf om zo de wereld te veranderen, terwijl het schuine deel text aangeeft hoe de meerderheid van de mensheid er over denkt.quote:Our critique began as all critiques begin: with doubt.
Doubt became our narrative. Ours was a quest for a new story, our own. And we grasp toward this new history driven by the suspicion that ordinary language couldn't tell it. Our past appeared frozen in the distance, and our every gesture and accent... signified the negation of the old world and the reach for a new one. The way we lived created a new situation, one of exuberance and friendship, that of a subversive microsociety... in the heart of a society which ignored it. Art was not the goal but the occasion and the method... for locating our specific rhythm... and buried possibilities of our time.
The discovery of a true communication was what it was about, or at least the quest for such a communication. The adventure of finding it and losing it.
We the unappeased, the unaccepting continued looking, filling in the silences with our own wishes, fears and fantasies. Driven forward by the fact that no matter how empty the world seemed, no matter how degraded and used up the world appeared to us, we knew that anything was still possible.
And, given the right circumstances, a new world was just as likely as an old one.
Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:04 schreef P8 het volgende:
ok, mijn theorie voor 21 december 2012:
Iedereen zal in 2012 praten over het einde der tijden. Bang voor de dood als de mens is, zal er een soort massahysterie ontstaan. Naarmate 2012 dichterbij komt zullen mensen zelfs sterven van de spanning.
Maw, een compleet gekkehuis, wat alleen maar gekker wordt, naarmate 21 december nadert...
En dan gebeurd er helemaal niks.
Mensen komen vervolgens massaal tot inkeer hoe triest het eigenlijk allemaal was, en zullen zich vanaf dan alleen nog maar druk maken om nuttige dingen. Wat nuttig is, is vanaf dat moment ook nauwelijks een discussie meer.
dat was mijn theorie
net als als al het andere in deze wereld, zal ook dit concept worden uitgemolken. Ik heb het hele 2012-gedoe toevallig al een keer bij editie NL voorbij zien komen.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.
Misschien ooit maar de kans dat het zal gebeuren om "2012" lijkt me nihil. Het overgrote deel van de mensen is nog wel zo rationeel dat ze niet zomaar in paniek raken door dit soort bs. Er zal best een substantieel deel zijn dat stiekem toch wel een beetje ongerust is maar geen rare dingen doet.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:00 schreef P8 het volgende:
[..]
net als als al het andere in deze wereld, zal ook dit concept worden uitgemolken. Ik heb het hele 2012-gedoe toevallig al een keer bij editie NL voorbij zien komen.
Nee ik weet bijna zeker dat ook dit wordt uitgemolken, en waarschijnlijk dat dit een keer een hype zal worden die doorslaat, en mensen tot waanzin drijft.
Nou, meer dan je denkt hoorquote:Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.
We zullen zienquote:Op maandag 14 mei 2007 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien ooit maar de kans dat het zal gebeuren om "2012" lijkt me nihil. Het overgrote deel van de mensen is nog wel zo rationeel dat ze niet zomaar in paniek raken door dit soort bs. Er zal best een substantieel deel zijn dat stiekem toch wel een beetje ongerust is maar geen rare dingen doet.
Ik heb er echt nog nooit iemand over gehoord buiten fok om... Het zal vast wel eens ter sprake komen bij "spirituele" programma's of als het over de Maya's gaat maar om nou te zeggen dat het leeft? Niet echt...quote:
5 jaar vind ik aardig dichtbij...quote:Bovendien, het is nog lang geen 2012 toch?
Fat chancequote:Op maandag 14 mei 2007 21:16 schreef P8 het volgende:
[..]
We zullen zien![]()
Maar een hype over het "einde der tijden". Ik denk (hoop misschien ook wel), dat het heel veel teweeg gaat brengen.
Pardon? Dat was volgens mij de enige keer in de geschiedenis dat er echt kans was op wereldwijde problemen. Dat het achteraf allemaal meeviel betekent niet dat het nergens op gebaseerd was. Eerder dat de mogelijke problemen goed onderkend waren en adequaat aangepaktquote:Als je al zag wat de milleniumwisseling met zich meebracht, en dat was nergens op gebasseerd.
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd kans op een nuclear conflict, inslaande meteoriet/komeet, supervulkaan die uitbarst en meer van de gebruikelijke rampscenarios. Buiten dat denk ik dat de wereld er op 12-12-2012 nog net zo uit ziet als nu. Oorlogje hier, genocide daar, Westen rijk, Afrika arm etc...quote:Ach, we zullen zien![]()
Editie NL zei ik eerder al hequote:Op maandag 14 mei 2007 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er echt nog nooit iemand over gehoord buiten fok om... Het zal vast wel eens ter sprake komen bij "spirituele" programma's of als het over de Maya's gaat maar om nou te zeggen dat het leeft? Niet echt...
[..]
5 jaar vind ik aardig dichtbij...
Die willen nou eenmaal altijd ook wat "luchtigs" brengen, ik geloof niet dat het onderwerp het gesprek van de dag geweest zal zijn op de werkvloer die dagquote:
Tja, wat valt er te hypen? Het is vaagheid troef...quote:en 5 jaar, ach, de media hebben niet veel meer tijd nodig dan een maandje om iets wereldwijd te hypen.
ik was nog maar 13 toen, dus voor mij niet een extreem interessant onderwerp, maar het staat mij bij dat de meningen over de aanpak ook verdeeld waren. Dus sommigen vonden dat het allemaal overdreven was.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Pardon? Dat was volgens mij de enige keer in de geschiedenis dat er echt kans was op wereldwijde problemen. Dat het achteraf allemaal meeviel betekent niet dat het nergens op gebaseerd was. Eerder dat de mogelijke problemen goed onderkend waren en adequaat aangepakt.
[..]
waarschijnlijkquote:Nou ja, je hebt natuurlijk altijd kans op een nuclear conflict, inslaande meteoriet/komeet, supervulkaan die uitbarst en meer van de gebruikelijke rampscenarios. Buiten dat denk ik dat de wereld er op 12-12-2012 nog net zo uit ziet als nu. Oorlogje hier, genocide daar, Westen rijk, Afrika arm etc...
Eens. Er zijn wat mensen die vanalles ophangen aan 2012, maar als de tijd daar is en er gebeurd niets dan zal er vast wel een excuus worden bedacht. Dat is er zelfs al, want er schijnt twijfel te zijn wanneer de kalender van de Maya's is begonnen ofzoiets, dus het zou ook een ander tijdstip kunnen zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.
Niet al te ver natuurlijk, voorspellingen als deze moeten altijd ver genoeg in de toekomst liggen om mensen jarenlang bezig te houden maar ook weer niet zo ver dat ze onbereikbaar worden.
Zo klopt ie beterquote:Op maandag 14 mei 2007 23:09 schreef Da_Ripper het volgende:
Natuurlijk kan niemand ons precies in de verste verte vertellen wat er gaat gebeuren.
Ah, en wat versta je daar onder? Maak het eens concreet zonder in allerlei vage shit te vervallen waarmee je alle kanten op kan.quote:Ik neig eerder naar een bewustzijns-shift dan naar een of ander catastrofaal event.
Que?quote:Dat houd niet in dat ik me niet enigszins voorbereid op een event. Het is als een gun/condoom: beter te hebben en niet hoeven te gebruiken dan te moeten gebruiken en niet te hebben.
niet verkeerd bedoeld, maar als dit soort effecten 5,5 jaar voor 21 december 2012 er al zijn (op deze schaal), hoe "erg" is het dan wel niet een paar maand voor 21 december 2012?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Que?
Vraag me toch af hoe jij je voorbereid op iets waarvan je niet weet wat het is. Wapens in de kast? Water en voedsel voor 5 jaar? Al je kapitaal in iets "veiligs" beleggen?
Zijn ze er dan en zo ja op welke schaal?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:16 schreef P8 het volgende:
[..]
niet verkeerd bedoeld, maar als dit soort effecten 5,5 jaar voor 21 december 2012 er al zijn (op deze schaal), hoe "erg" is het dan wel niet een paar maand voor 21 december 2012?
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie. 5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zijn ze er dan en zo ja op welke schaal?
Of je houdt er nu al gewoon een klein beetje rekening mee, zodat je er voor zorgt dat je iig niet door de massahysterie wordt meegesleurd. Waarom 2012 als het ook NU kan, vraag ik me altijd afquote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:31 schreef P8 het volgende:
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie. 5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
Ik zeg niet dat er al veel mensen bezig mee zullen zijn, maar het feit dat dit bij sommige mensen wel een beetje meespeelt zegt al genoeg voor mij. Dit kan alleen maar groeien. En dat zal exponentieel gaan. Hoe dichterbij de datum komt, hoe groter de spanning wordt, hoe meer mensen toch maar wat maatregelen treffen, "just in case".
Hij zegt dat hij "er enigzins rekening mee houdt". Over daadwerkelijke maatregelen zegt hij niks, vandaar dat ik het hem vroeg.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:31 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie.
We weten nog niet eens of Da_Ripper wel iets doetquote:5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
Ach, lijkt me onzin. Je zal altijd een paar gekken hebben die gebaseerd op niks daadwerkelijk de dingen gaan doen die ik suggereerde. Het overgrote deel van de bevolking zal pas "maatregelen" nemen als ze een concrete dreiging zien, niet omdat de kalender richting 21-12-2012 schuift. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook richting 2012 zijn.quote:Ik zeg niet dat er al veel mensen bezig mee zullen zijn, maar het feit dat dit bij sommige mensen wel een beetje meespeelt zegt al genoeg voor mij. Dit kan alleen maar groeien. En dat zal exponentieel gaan. Hoe dichterbij de datum komt, hoe groter de spanning wordt, hoe meer mensen toch maar wat maatregelen treffen, "just in case".
Dat is het leuke van tijd, we merken het vanzelf wel.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven.
Helemaal mee eens !quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:32 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Of je houdt er nu al gewoon een klein beetje rekening mee, zodat je er voor zorgt dat je iig niet door de massahysterie wordt meegesleurd. Waarom 2012 als het ook NU kan, vraag ik me altijd afCreëer je eigen beeld van wat je graag zou willen zien ipv te gaan doemdenken over 2012. Natuurlijk hebben de Maya's iets geschreven over 2012, maar dat verandert niets aan de situatie in onze wereld. Alleen wij kunnen onszelf verbeteren, geen God of Maya-profetie kan daar verandering in aanbrengen.
Daarom raad ik persoonlijk mensen aan om op zoek te gaan naar henzelf ipv bang te worden van 2012. We kunnen het zo mooi maken als we zelf willen. Het ligt dus aan eenieder van ons, of er iets gaat gebeuren of niet.
Bedenk wel dat de wereld ondertussen ook aan het veranderen is. Of noem het..... verharden..
Dan heb je dus ook een vergunning voor die twee wapens. Maar jij bent lid geworden van een schietvereniging vanwege de op handen zijnde problemen die voortvloeien uit het jaar 2012, door sommigen als het einde der tijden gezien?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:55 schreef DonGorgon het volgende:
* DonGorgon is al lid geworden van een schietvereniging en heeft een tweetal wapens in de kluis liggen ..
Je weet maar nooit he...
Ik zal koste wat het kost m'n gezin beschermen
Ik verwacht dat er misschien wel maatregelen zullen komen om bijv. die broeikasgassen en andere negatieve zaken die nu plaatsvinden te stoppen; maar het grote verschil met 2012 en de bewustzijns-shift is dat deze maatregelen van onderaf zullen komen. De mensen zullen zelf inzien hoe het wel moet en ook daar naar handelen zonder dat het van bovenaf opgelegd wordt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ah, en wat versta je daar onder? Maak het eens concreet zonder in allerlei vage shit te vervallen waarmee je alle kanten op kan.
Als in 2012 een vergaand verdrag wordt aangenomen om broeikasgassen te verminderen waar praktisch heel de wereld aan mee doet, wordt dat dan gezien als "bewustzijns-shift". Imo zou je dat namelijk wel zo kunnen kwalificeren.
Inderdaad ik ben wel bezig om wat spullen te verzamelen/aanschaffen die van pas kunnen komen in een survival situatie. Maar het belangrijkste waar ik mee bezig ben is door positief in het leven te staan. Probeer gewoon het 'goede' voorbeeld te zijn, be the change you want to see.quote:Que?
Vraag me toch af hoe jij je voorbereid op iets waarvan je niet weet wat het is. Wapens in de kast? Water en voedsel voor 5 jaar? Al je kapitaal in iets "veiligs" beleggen?
Neenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan heb je dus ook een vergunning voor die twee wapens. Maar jij bent lid geworden van een schietvereniging vanwege de op handen zijnde problemen die voortvloeien uit het jaar 2012, door sommigen als het einde der tijden gezien?
Ik weet niet of je een reden moet aanvoeren over waarom je bij een schietvereniging wil gaan, maar het lijkt me dat je niet hebt gezegd omdat het einde der tijden nadert, en ook niet omdat je je gezin wil beschermen, want het lijkt me niet dat men dat goede redenen vind.
Overigens, mocht het einde der tijden aanbreken, dan kom je niet ver met een proppeschieter lijkt me.
Kwam toevallig gisteren bij een andere site het idee van vertraagde tijd tegen.. en ik kan me er zeker wel in vinden. Meer en meer merk ik dat ik alles omdraai, wil ik iets van de realiteit maken/begrijpen.. thnx voor de 1e link - veel leuke artikelen zie ik welquote:Op woensdag 6 juni 2007 10:09 schreef rudeonline het volgende:
2012 zal waarschijnblijk sman vallen met een ander soort bewustzijn. Ik weet dat weinigen hier iets van geloven, maar kijk eens op onderstaande links,
http://www.aap-web.nl/verlicht_bewustzijn.htm
http://www.hansonexperien(...)de_vertraagde_t.html
Een aantal mensen zal in 2012 dood gaan inderdaad. Net zoals dat in alle andere jaren ook het geval isquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:00 schreef Mr-Coffee het volgende:
Dus we gaan in 2012 dood?
Dat kunnen ze niet, dus als Fok in 2012 nog bestaat kunnen we ze mooi gaan uitlachen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Een aantal mensen zal in 2012 dood gaan inderdaad. Net zoals dat in alle andere jaren ook het geval is![]()
Ik ben vooral benieuwd naar hoe mensen die de apocalyps voorspellen, het recht praten als er 'weer' niets gebeurd.
Dan is er wel weer een ander jaar. Maar goed, 2012 is nog 5 jaar weg ofzo, das een overbrugbare tijd. Ik denk dat er in 2012 helemaal niets gebeurd, en dat 2013 gewoon netjes volgt. Al zovaak voorgekomen. Een datum wordt voorspeld, komt, en gaat voorbij zonder dat het voorspelde uit is gekomen, en dan wordt er gewoon weer een andere datum gepakt. Zulke mensen gaan gewoon onverstoorbaar door. Is prima, maar er loopt hier iemand rond die zijn pa probeert te overtuigen om in Duitsland een of ander hoog gelegen stukje land te kopen voor als in 2012 'het' gaat gebeuren, want daar is het dan veiliger. Nu heb ik nog niemand echt concreet zien uitspreken wat er dan in 2012 moet gebeuren, maar goed, als je stukjes land wil kopen ergens omdat het daar veiliger is, dan mag ik de conclusie wel trekken dat de voorspelling voor 2012, wat het dan ook is, niet veel positiefs is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Een aantal mensen zal in 2012 dood gaan inderdaad. Net zoals dat in alle andere jaren ook het geval is![]()
Ik ben vooral benieuwd naar hoe mensen die de apocalyps voorspellen, het recht praten als er 'weer' niets gebeurd.
Whehe, ik ben wel benieuwd hoe mensen reageren als opeens blijkt dat het deze keer wel 'serious bussiness' isquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Jij en miljoenen andere hoor, dat is niks vreemds. Aan de andere kant, het enige wat je hoeft te doen volgens mij om je voor te bereiden, mocht het waar zijn natuurlijk, is je eigen angsten confronteren en vrede hebben met elk aspect van je eigen persoonlijkheid en dat is altijd aan te raden ook al gebeurt er niks. Dus of het nou gebeurt of niet ik heb mijn voordeel er al uitgehaaldquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:44 schreef PeeJay1980 het volgende:
Zodra iemand een grootse voorspelling over de toekomst doet (vooral met vaste data), gniffel ik altijd wel even![]()
God, da's toch die schlemiel die wat mensjes maakt, en ze dan dropt op een planeetje die hij/zij/het zelf gemaakt heeft, maar waar die mensjes maar op 1/3 van de planeet kunnen wonen? Ook hangt dat planeetje in een hele grote ruimte, waar zijn lievelingetjes, de mensjes, op bijna ieder vlak een per direct gedood worden?quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:20 schreef appelsientje het volgende:
Ach als je kijkt bijbels gezien.. dan kan niemand voorspellen wanneer de eind der tijden begint.. omdat alleen God dat weet... Afwachten dat is het enige wat we kunnen..
Yep!quote:Maar ik denk als Fok nog bestaat... en 2013 begint de meeste met een glimlach terug kijken naar dit topic
Ja hallo, mag het iets minder?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:25 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik zou er eerlijk gezegd niet zo rouwig om zijn, mocht er in 2012 een grote meteoriet op de aarde vallen.![]()
Oh. Nouquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja hallo, mag het iets minder?. Ik vind het veels te leuk hier
.
Ken ik jou?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:34 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Oh. NouMisschien gaan we vanaf 2012 wel leven op een heel nieuw niveau van bewustzijn ofzo!
Geen oorlog meer, pure verlichting, het einde ter tijden zoals wij het nu kennen! (althans, daar geloofd een vriend van mij heel sterk in. Het zou zomaar kunnen gebeuren, niets meteoriet.)
Heet je Rickie en heb je 16 katten?quote:
Nee. Is dat mijn voorland?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:53 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Heet je Rickie en heb je 16 katten?
Als je de kater en de poes die je ooit gaat kopen netjes laat helpen, dan niet!quote:
Of beter nog... wie is Klara?!quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:10 schreef maedel het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk dan, wat is klaar?![]()
ik ook niet, maar het jaar 2012 is natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen. het is het einde van de maya kalender die in 3114 v.chr. begonquote:Op zondag 17 juni 2007 11:29 schreef Redux het volgende:
Zo denk ik er ook ongeveer over.Ik geloof niet in de geromantiseerde beelden van dergelijke jaartallen. Het lijkt vaak op een roep tot oplossing of verandering van hetgeen wat degene die het roepen zelf niet ok vinden. 'wij' vinden dat we er tegenwoordig een zooitje van maken, we hopen/geloven dat er ooit iemand (op die jaartallen) iets of iemand komt die alles zal oplossen.
Een dergelijke gedachte zit denk ik achter dergelijke geloven. Niks voor mij.
Ja ?? waaruit haal je dat als ik vragen mag?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:56 schreef huupia het volgende:
[..]
ook in onze christelijke wereld en in de bijbel wordt de tijd rond 2000 en later als de eindtijd beschouwd.
Wat draagt bij tot die bewustzijnsvorming die je nu overal ziet? De discussies over 2012?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:56 schreef huupia het volgende:
wat er ook moge gebeuren, het draagd iig wel bij tot een bewustzijnsvorming die je nu overal ziet, we worden ons steeds meer bewust van het belang van een schone/eerlijke wereld.
dat staat in de bijbel ( de eintijd beg8int als de joden een eigen staat krijgen)quote:Op zondag 17 juni 2007 12:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja ?? waaruit haal je dat als ik vragen mag?
denk dat het wel bijdraagdquote:Op zondag 17 juni 2007 12:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Wat draagt bij tot die bewustzijnsvorming die je nu overal ziet? De discussies over 2012?
Ja als je verder leest zijn dat slecht de weeën en nog niet de eindtijd, kan voor dezelfde tijd nog 1 eeuw duren (maar je hebt wel gelijk dat het een vervulling is)quote:Op zondag 17 juni 2007 12:58 schreef huupia het volgende:
[..]
dat staat in de bijbel ( de eintijd beg8int als de joden een eigen staat krijgen)
het is niet de bijbel alleen , ook de maya's en de egyptenaren. en als ik me niet vergis ook de indieers(weet ik niet zeker)quote:Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja als je verder leest zijn dat slecht de weeën en nog niet de eindtijd, kan voor dezelfde tijd nog 1 eeuw duren (maar je hebt wel gelijk dat het een vervulling is)
Wat ik al eerder zei, als je denkt te weten wanneer de eindtijd is, door dat te basseren op feiten uit de bijbel.. dan kan ik alleen zeggen dat je het niet weet, want dat staat er in de bijbel
Ik ben wel benieuwd waar dat dat dan te vinden is, ik heb er iig nog nooit van gehoord. Ongetwijfeld zullen de egyptenaren ook jaren hebben geteld en dus ook tot 2012 gekomen zijn, maar ze hadden een hele andere jaartelling dan wij(uiteraard niet de voor/na christus kalender) maar of ze voor de corresponderende datum van onze 2012 een speciale gebeurtenis hadden staan?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:56 schreef huupia het volgende:
[..]
ik ook niet, maar het jaar 2012 is natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen. het is het einde van de maya kalender die in 3114 v.chr. begon
ook andere oude culturen , zoals de egyptenaren waren al bekend met dit jaartal
Alleen valt het dus te hopen dat die bewustwording ook inhoudt dat men zich bewust wordt dat we het zelf moeten doen en dat die schone eerlijke wereld er niet komt als we met zn allen gaan wachten op een soort messiaanse gebeurtenis, maar alleen als we zelf de handjes uit de mouwen steken, zelf kritisch worden naar onze leefstijlen en gedragingen en zelf bereid zijn daar veranderingen in aan te brengen. (en eventueel dus ook zelf wat in te leveren)quote:ook in onze christelijke wereld en in de bijbel wordt de tijd rond 2000 en later als de eindtijd beschouwd.
wat er ook moge gebeuren, het draagd iig wel bij tot een bewustzijnsvorming die je nu overal ziet, we worden ons steeds meer bewust van het belang van een schone/eerlijke wereld.
Ja, en dat kan toch niet eeuwig doorgaan zo?quote:Op woensdag 20 juni 2007 02:06 schreef Wijze_appel het volgende:
Ik vind zelf de mens dommer en dommer worden, alhoewel ze zelf graag van de daken schreeuwen hoe bewuster ze aan het worden zijn.
Ze vallen over elkaar om haantje de voorste te zijn, vinden de armoede in de wereld erg pijnlijk voor 5 minuutjes want daarna gaat de aandacht weer uit naar die "te gekke iPod", zijn alleen maar bezig met aandacht opzuigen en selectief geven, vinden het heerlijk om zich achter hun IP adres te verschuilen en iedereen belachelijk te maken, komen amper buiten omdat ze de hele dag met hun bek voor het computerscherm zitten, respecteren de ouderen totaal niet en bombarderen ze als hangouderen maar genieten met volle teugen van de luxe die we aan diezelfde ouderen hebben te danken die na de oorlog met handen en voeten alles weer moesten opbouwen...
En als we zelf niet willen veranderen dan worden we gedwongen door 'de natuur'. We zullen steeds meer op de feiten gewezen worden en uiteindelijk samen tot de conclusie komen dat wat we al die tijd gedaan hebben helemaal nergens toe geleid heeft. Of dit door de maya's/Azteken/Egyptenaren/Christenen/Moslims/Boedhisten is voorspeld? Misschien. De vraag is doen we er ook wat mee?quote:Op zondag 17 juni 2007 15:26 schreef Fionn het volgende:
Alleen valt het dus te hopen dat die bewustwording ook inhoudt dat men zich bewust wordt dat we het zelf moeten doen en dat die schone eerlijke wereld er niet komt als we met zn allen gaan wachten op een soort messiaanse gebeurtenis, maar alleen als we zelf de handjes uit de mouwen steken, zelf kritisch worden naar onze leefstijlen en gedragingen en zelf bereid zijn daar veranderingen in aan te brengen. (en eventueel dus ook zelf wat in te leveren)
quote:Wrekers vergeten slachtoffer
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 21 juni 2007 @ 11:00
Voorbijgangers in de Indiase plaats Pune, ten oosten van Mumbai (Bombay), waren zo boos op een automobilist die een fietsend meisje had geschept dat ze hem als een horde aanvielen.
De 15-jarige fietster was ernstig gewond maar de verontwaardigde omstanders vergaten tijdens hun wraakactie hulp voor haar te roepen, berichtten Indiase media eerder vandaag. Zij overleed aan haar verwondingen en zou volgens een familielid niet zijn doodgebloed wanneer ze snel naar een ziekenhuis was gebracht.
Een aardbeving in een vulkanisch aktief gebied, met bovendien veel gigantische grotten, in het langste land ter wereld, dat bovendien ook nog eens het meeste hoogteverschil tussen de oost en westgrens heeft.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:25 schreef TaLoN.NL het volgende:
Misschien tijd dat we een Earth Changes-link dump openen waarin we alle links plaatsen over nieuwsberichten waarin mensen en de natuur buiten-proportioneel reageren.
Missing: Large lake in southern Chile (Reuters)
[afbeelding]
Nou weet ik niet wat jij precies bedoelt, maar voor mij hoort het doordraaien van de mens helemaal bij 2012.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:51 schreef Da_Ripper het volgende:
mensen, volgens mij raken we volledig offtopic...
Ja, lach maar mannetje, dan piep je wel andersquote:
Tja. Alles kan natuurlijk. Wat ook kan is dat er in 2012 geen flikker gebeurd, en dat het gewoon een jaar zoals alle andere jaren wordt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:29 schreef dmace het volgende:
Ik heb ooit wel eens een verhaal gelezen (weet niet meer van wie, maar wel een bekende in de UFO-scene), die vertelde over een vreemde man die hem kwam opzoeken.
Deze verhaalde erover dat de mensheid nog geen planeten aan het koloniseren was, omdat degene die een doorbrekende technologie hiervoor had moeten uitvinden, in de 2e wereldoorlog door Duitsers was neergeschoten bij een razzia.
Misschien komen we in 2012 wel iets dergelijks te weten, en veranderd ons bewustzijn doordat we er achter komen dat we echt niet alleen zij in het universum.
Ik snap jouw reactie helemaal niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:44 schreef Da_Ripper het volgende:
whatever vent.
Jij begon met deze afzwaaier door een bericht te plaatsen over een menigte die de veroorzaker van een ongeluk aanvalt. Daarna een verdwenen meer - ook niet echt met 2012 te maken, maar goed dit was wel merkwaardig doch gemakkelijk te verklaren. Daarna weer gezeik over de global warming hoax![]()
Als jij dan zegt dat de mens gaat doordraaine en dus ook dit topic, daar kan ik dan wel weer om lachen.
Nee, schijnbaar niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 08:47 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik snap jouw reactie helemaal niet eigenlijk.
Ik dacht dat ik met die smiley wel aangaf dat het om een grapje ging. Maar blijkbaar is dat niet duidelijk overgekomen.
lieve meid, ik denk dat jij nog maar eens even wat moet verdiepen. Jij gaf aan dat het doordraaien van de mens helemaal bij 2012 hoort. Volgens de mayan-calander, iig volgens de interpretaties van Ian Lungold, is de mens dan geestelijk capabel voor 'co-creation'. De Calander gaat van het positieve uit. Iedere keer evolueert de geest van de mens, waarom zou een doorgedraaide wereld dan bij 2012 horen.quote:En dat ongeluk is het enige wat ik daarover postte volgens mij, en ik geloof dat je gewoon niet zo goed begrijpt waarom ik denk dat dat daarmee te maken heeft.
Heb je überhaupt wel eens wat gelezen over de cycli van die mayakalender? Misschien een idee om dat te gaan doen...
Serieus, moet ik dit nog uitleggen....dit gaf ik toch al aan in mijn vorige post...quote:En over dat dit topic doordraait, waar haal je dat in godesnaam nou vandaan zeg?
Simpel... misschien voor sommigen... ik weet het niet, ik weerhoud me zoveel mogelijk (met wisselend succes) van oordelen over anderen. Als ik een uitlating of conclusie zie die volgens mij niet klopt, op verkeerde gegevens is gebaseerd, of ook anders geinterpreteerd kan worden, geef ik dat graag aan. Maar dat gaat dan over wat er geschreven wordt, niet over de persoon.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:11 schreef Da_Ripper het volgende:
@Fionn: je stukje is zeer uitgebreid en helder. Ik applaudiseer je geduld om zoiets simpels zo uitgebreid uit te leggen.
Wat ik hier schrijf is voor iedereen die het lezen wil en die er wat mee kan of wil. Niet om wie dan ook op zijn of haar nummer te zetten of te veroordelen. (wie ben ik om dat te doen?)quote:Ik hoop dat je dit speciaal voor Maedel hebt gedaan, dan is er tenminste nog iemand hier waardig om op te reageren...
Als je me echt lief zou vinden zou je niet zo denigerend praten tegen me. Noem me dan niet lief...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:11 schreef Da_Ripper het volgende:
lieve meid, ik denk dat jij nog maar eens even wat moet verdiepen.
Dus ga vooral door het licht te blijven schijnen op de mooie dingen in het leven, want als je eenmaal hebt geproefd van de schoonheid wil je dit geschenk met iedereen delen. Na zo veel eeuwen ontwetendheid is het nu tijd om echt wakker te worden en te streven naar wat wij werkelijk willen: een wereld waarin vrede heerst, iedereen gelukkig kan zijn en er ruimte is voor groei, creativiteit en schoonheid. Mededogen en liefde zijn nu m.i. 2 belangrijke hulpmiddelen die 'ons positieven' tot de beschikking staan. Laten we deze dan ook met vertrouwen en compassie toepassen.quote:We kunnen zelf kiezen, zoals ik al zei, uit een duistere orwelliaanse wereld vol dreiging en angst, wantrouwen haat en oorlog, die langzaam afdaalt naar de doem, of een positieve wereld, waarin weliswaar nog een hoop te doen is, maar waar goede mogelijkheden liggen en die we onder onze inspanningen steeds fijner en beter kunnen maken.
Mooi stukje! Ik twijfelde er niet aan dat jij zou begrijpen wat ik bedoelquote:Op maandag 25 juni 2007 10:34 schreef Boswachtertje het volgende:
GO FIONN GO!
ik ga er nog steeds van uit dat 2012 is, wat wij er van maken met zijn allen. Niet meer en niet minder.
Wat jij hier ook al schrijft:
[..]
Dus ga vooral door het licht te blijven schijnen op de mooie dingen in het leven, want als je eenmaal hebt geproefd van de schoonheid wil je dit geschenk met iedereen delen. Na zo veel eeuwen ontwetendheid is het nu tijd om echt wakker te worden en te streven naar wat wij werkelijk willen: een wereld waarin vrede heerst, iedereen gelukkig kan zijn en er ruimte is voor groei, creativiteit en schoonheid. Mededogen en liefde zijn nu m.i. 2 belangrijke hulpmiddelen die 'ons positieven' tot de beschikking staan. Laten we deze dan ook met vertrouwen en compassie toepassen.
'It's gonna be the age of human beings again, standing up!' - Waking Life
Er is nog nooit iets uitgekomen qua einde der tijden voorspellingen want we zitten er nog steedsquote:Op maandag 25 juni 2007 15:02 schreef sexylexy het volgende:
Welke dagen zijn nog meer voorspeld dat er iets gebeurde met de aarde wat wel/niet is uitgekomen? Of is dit de meest aanneembare datum dat er iets gebeurt?
Ik vrees dat er toch 't een en 't ander zal nodig zijn om de mensheid in de goede richting te pushen.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:34 schreef Boswachtertje het volgende:
Na zo veel eeuwen ontwetendheid is het nu tijd om echt wakker te worden en te streven naar wat wij werkelijk willen: een wereld waarin vrede heerst, iedereen gelukkig kan zijn en er ruimte is voor groei, creativiteit en schoonheid. Mededogen en liefde zijn nu m.i. 2 belangrijke hulpmiddelen die 'ons positieven' tot de beschikking staan. Laten we deze dan ook met vertrouwen en compassie toepassen.
Maar dan hadden ze het toch fout? ze hebben hun eigen voorspelde einddatum nog geeneens gehaaldquote:Op maandag 25 juni 2007 15:12 schreef jogy het volgende:
volgens meer dan één nu al uitgestorven beschavingen werd voorspeld en
quote:Op maandag 25 juni 2007 20:56 schreef Fionn het volgende:
[..]
Maar dan hadden ze het toch fout? ze hebben hun eigen voorspelde einddatum nog geeneens gehaald
maya profeet: "doom wil hit us in 1200 years when the calendar ends"
maya burger: "eeh de spanjaarden hebben ons waarschijnlijk binnen 3 maanden helemaal afgemaakt, misschien die kalender ff bijbeitelen?" * AARRGHH*![]()
Ok flauw misschienmaar ik kon het niet laten
De oude egyptenaren hadden ook iets met 2012 maar dat was meer het hele aquarius tijdperk, al hadden ze daar wel wat meer interesse in dan andere tijdperken volgens mij. De Sumeriaanse beschaving, ook haske dood, heeft ook ( omgerekend natuurlijkquote:Trouwens, ik vroeg het al eerder... maar welke andere beschavingen dan de mayas noemden dan het jaar dat voor ons 2012 is als datum, en waar is dat terug te vinden?
Ik weet wel dat de hopi-indianen een niet tijdgebonden, maar gebeurtenisgebonden voorspellingreeks hadden gedaan waarvan in de afgelopen 20 jaar een aantal uit zijn gekomen.
Dat is zeker waar. Maar aan de andere kant merk ik ook dat er wel degelijk veranderingen gaande zijn. Vrienden die het niet altijd met me eens zijn, komen nu via hun eigen research tot soortgelijke conclusies. Het is denk ik maar net waar je op let, want natuurlijk zijn er nog veel slapers bij.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:53 schreef UncleScorp het volgende:
Ik vrees dat er toch 't een en 't ander zal nodig zijn om de mensheid in de goede richting te pushen. Als ik zo nog maar rondkijk in mijn eigen onmiddellijke omgeving, zie ik het allemaal nog niet te snel gebeuren.
Eigenlijk geen van beiden. Ik ga er meer vanuit dat er een bepaald percentage nodig is, om de rest mee te krijgen. Ze zeggen wel eens dat de minderheid grote veranderingen 'regelt'. Dus dat enkel een kleine groep de collectieve ideeën van de massa kunnen doorbreken. En opzich zie ik daar wel wat in. Als je kijkt naar de invloed van bepaalde boeken in de geschiedenis; eerst de koning die het las en daarna meer en meer mensen die het gingen lezen, totdat de verandering was doorgevoerd in het denken. Kijk bv. naar Machiavelli..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:22 schreef UncleScorp het volgende:
Je zegt dat er nog veel 'slapers' bij zijn ... dan verwacht je blijkbaar toch dat 'iedereen' zal wakker worden ? Of ga je de kant van de gelovigen op ... alleen diegene die voorbeeldig geleefd hebben zullen 'wakker worden' ?
Ik denk dat het wakker schudden nu continue bezig is, met als soort van beginpunt 9/11. Als je kijkt naar wat dit heeft betekent voor de wereld, dan denk ik dat we wel degelijk wakker worden geschud. Natuurlijk is de negatieve kant meer dan ooit vertegenwoordigd, aangezien we dus schijnbaar voor een grote transformatie staan. Juist in deze tijden is het verzet groter dan ooit, mensen raken hun zekerheden kwijt en klampen aan alles vast wat nog enigzins zekerheid geeft.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:22 schreef UncleScorp het volgende:Als je verwacht dat het aan iedereen gegeven is, blijf ik erbij dat er iets zal moeten gebeuren dat de mensheid wakker schudt, want het merendeel zit gewoon vastgebakken in hun leefstructuur. En ik merk gewoon overal meer en meer jaloezie en nijd dan positieve veranderingen. De meesten staan zelfs totaal niet open voor verandering, de zaken die wij 'verkondigen' klinken hen als klinkklare onzin in de oren, en ze zullen je er meer mee bespotten dan dat ze naar jou zullen luisteren. Triestig, maar het is zo.
En hoe meer mensen je bij elkaar zet, hoe slechter![]()
Hoe gaat dan in hemelsnaam gans de wereld wakker geschud worden ?
Ik heb zelf ook zo mijn twijfels bij het vasthouden aan 1 absolute einddatum. Aangezien ik het veel meer als een doorlopend groeiproces zie, waar al vele eeuwen aan vooraf zijn gegaan. Misschien dat die einddatum meer te maken heeft met de "Galactic Alignment" van 21-12-2012 dan dat dit echt de overgangsdatum zou zijn. Dus ik ben het zeker met je eens en deel je vermoedens.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:22 schreef UncleScorp het volgende:Maar een spirituele verandering van de mensheid ... zou je daar echt zomaar een datum op kunnen plakken ? Alsof de laatste slapers ineens de volgende dag toch wakker zullen worden ?
Als ze echt vroeger zo'n datum vooropgesteld hebben, zie ik er persoonlijk meer iets ruimtelijks in. Die volkeren hadden immers soms meer kennis van de ruimte dan wij, zij het op een andere manier. Misschien zagen zij idd op die datum een ingrijpende verandering in ons zonnestelsel, niet geheel onbegrijpelijk als je beseft hoe planeten 'leven' en elkaar beinvloeden. De aarde zou hier idd serieuse gevolgen van kunnen hebben, maar of dat ook automatisch betekent dat de mens spiritueel gaat evolueren is een andere zaak denk ik, eerder niet vrees ik. Er wordt wel es gesproken van een ander/hoger trillingsniveau, maar wat gaat dat veroorzaken en overleven we het wel ?
Kijk alleen maar naar het weer en de natuur, dat zit onder onze neus en maken we elke dag mee en ik kan niet zeggen dat die veranderingen nauwelijks merkbaar zijn ... op alle gebieden zijn de veranderingen al merkbaar ..quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:31 schreef ToT het volgende:
Hmz, 2012.....ik ben vrij sceptisch er over.
Er zijn al zo veel datums genoemd waarop de wereld zou vergaan of drastisch zou veranderen.
Aan de andere kant sluit ik de mogelijkheid niet geheel uit DAT er iets zou kunnen gebeuren, maar ALS er iets gebeurt, denk ik niet dat op 12 december 2012 ineens de knop omgaat.
Er wordt al gezegd dat we nu al onderweg zijn naar die omslag.
Ik denk dat ALS 2012 "echt" is, het zo'n beetje het middelpunt van de omslag is; zoals we nu de aanloop hebben, zal het volgens mij na die datum ook een flinke tijd een beetje dooreikelen. ALS er veranderingen plaats vinden, denk ik dat die amper merkbaar zullen zijn. Misschien als je terugkijkt op hoe dingen vroeger waren, dat je enig verschil zult merken.
Maak jij het positief of negatief?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:31 schreef Summers het volgende:
iedereen vraagt om bewijzen dat er iets aan de hand is , kijk uit je raam ..... ik weet niet wanneer het is begonnen maar vanaf 2006 is het me opgevallen dat er geen enkele maand uitgezonderd tot nu toe dat er records worden gebroken qua het weer , ook de natuur is van slag want waar dieren pas in de lente jonkies kregen , kregen ze het nu in oktober of november , van alle kanten zijn er rare onverklaarbare dingen , de maan heeft bijvoorbeeld een 6.000 km dikke laag natrium aangemaakt of is daarmee bezig en waarom ??? de wetenschap kan het niet echt verklaren , ze kunnen er alleen over speculeren . (google maar de maan 6.000 km laag natrium) in feite struikelen we over de tekens dat er iets staat te gebeuren , als een rode lamp die flikkerd in ons gezicht . op alle gebieden , zeker ook innerlijk .
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 03:12 schreef Boswachtertje het volgende:
Maak jij het positief of negatief?
Volgens mij is dat nu de keuze...![]()
Lungold is al een aantal jaar dood.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef dmace het volgende:
(tot nu toe)
Positief !quote:Op vrijdag 29 juni 2007 03:12 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Maak jij het positief of negatief?
Volgens mij is dat nu de keuze...![]()
Wat een onzin weer.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:31 schreef Summers het volgende:
de maan heeft bijvoorbeeld een 6.000 km dikke laag natrium aangemaakt of is daarmee bezig en waarom ??? de wetenschap kan het niet echt verklaren , ze kunnen er alleen over speculeren . (google maar de maan 6.000 km laag natrium)
Als je nu eens googled op moon 6000km sodium, dan vind je een stuk minder (lees bijna nul) sites die iets vreemd melden over deze laag.quote:Scientists Recreate Miniature Model of Moon's Atmosphere
By Irene Brown
Cape Canaveral Bureau Chief
posted: 02:00 pm ET
11 August 1999
Scientists have long known that the moons thin atmosphere contains highly volatile sodium. But they've never been able to explain how it gets there.
Two researchers at Rutgers University might have found the answer. The physicists created a tiny lunar sample in ultra-high vacuum chamber and discovered a particular wavelength of ultraviolet light liberates sodium from the simulated soil.
Jij bedoeld dat je ze zag vliegen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:29 schreef TaLoN.NL het volgende:
Yay, vanochtend weer een UFO gezien, eerst zag ik ze nooit en nu in 3 weken tijd al 3 sightings gehad.
(2 in Tilburg en één in Maastricht)
5th "Day" Nov. 24th, 2006 - Nov. 18th, 2007quote:
Ik zie een schoorsteen... en onder dat gedeelte van de OP denk ik dat het een gebeurtenis zal zijn dat het ineens wereldwijd niet meer te ontkennen is..quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:29 schreef TaLoN.NL het volgende:
Yay, vanochtend weer een UFO gezien, eerst zag ik ze nooit en nu in 3 weken tijd al 3 sightings gehad.
(2 in Tilburg en één in Maastricht)
[afbeelding]
je ziet ergens ook een klein bolletje met dezelfde kleur als de wolken. Beetje moeilijk te zien.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zie een schoorsteen... en onder dat gedeelte van de OP denk ik dat het een gebeurtenis zal zijn dat het ineens wereldwijd niet meer te ontkennen is..
Wat gepaard gaat met hevige zonne erupties die het magnetisch veld van de aarde kunnen verstoren en mogelijk een op de loer liggende poler shift zouden kunnen triggeren.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
De reden waarom de maya-kalender stopt in 2012 is omdat er tussen 1987 en 2012 een nieuw zonnejaar begint.
Wetenschap is cool![]()
Mwoah, polar shift heb ik ook wel wat over gelezen, maar als die getriggerd moet worden door solar-flares en erupties geef ik het weinig kans; die kunnen wij nog helemaal niet voorspellen (volgens het national geographic channel iigquote:Op zondag 22 juli 2007 23:58 schreef Nee het volgende:
[..]
Wat gepaard gaat met hevige zonne erupties die het magnetisch veld van de aarde kunnen verstoren en mogelijk een op de loer liggende poler shift zouden kunnen triggeren.
ze vermoeden dat dat komt omdat we een zonnestelsel binnegaan die hogere energie bevat , dat voorspellen de maya's toch ook ? dat is toch uitgerekend en aanwijsbaar ? aardse verklaringen zijn bull shit want we overzien niet alles en maar een klein gedeelte . de gevolgen zijn idd zweverig en ik zie dat alleen maar positief . wat mij betreft is alles te herleiden naar " het zweverige gedoe " .quote:Op maandag 16 juli 2007 09:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat een onzin weer.![]()
Dat we niet meteen weten hoe het er komt, is geen msyterie, maar een simpel gevolg dat we van afstand moeten meten en dus moeten gissen naar de herkomst van Natrium
Dit artikel komt uit 1999, toen was het al bekend dat er in de atmosfeer van de maan sodium (natrium) zat, echter nog niet waarom.
[..]
Als je nu eens googled op moon 6000km sodium, dan vind je een stuk minder (lees bijna nul) sites die iets vreemd melden over deze laag.
Sterker nog, dit plaatje uit 1995 (!) laat zien dat er een sterke uitstroom is van sodium (natrium), wat resulteert in een staart.
[afbeelding]
Samenvatting:
Het hele zweverige gedoe over die 6.000km dikke laag natrium in de atmosfeer van de maan is bullshit. Het is al lang bekend en zeker niet iets van de laatste tijd. De reden mag dan niet 100% zeker zijn, echter de wetenschap staat zeker niet meer voor een raadsel.
Dat mag je dan positief of negatief opvatten, zoals jij wilt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |