abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49376510
dankje
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 20:56:42 #177
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49378463
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:04 schreef P8 het volgende:
ok, mijn theorie voor 21 december 2012:

Iedereen zal in 2012 praten over het einde der tijden. Bang voor de dood als de mens is, zal er een soort massahysterie ontstaan. Naarmate 2012 dichterbij komt zullen mensen zelfs sterven van de spanning.
Maw, een compleet gekkehuis, wat alleen maar gekker wordt, naarmate 21 december nadert...

En dan gebeurd er helemaal niks.

Mensen komen vervolgens massaal tot inkeer hoe triest het eigenlijk allemaal was, en zullen zich vanaf dan alleen nog maar druk maken om nuttige dingen. Wat nuttig is, is vanaf dat moment ook nauwelijks een discussie meer.

dat was mijn theorie
Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_49378566
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.
net als als al het andere in deze wereld, zal ook dit concept worden uitgemolken. Ik heb het hele 2012-gedoe toevallig al een keer bij editie NL voorbij zien komen.
Nee ik weet bijna zeker dat ook dit wordt uitgemolken, en waarschijnlijk dat dit een keer een hype zal worden die doorslaat, en mensen tot waanzin drijft.

Van alle scenario's waar ik vanaf weet die "kunnen gebeuren", geef ik deze zelfbedachte nog de meeste kans
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:10:20 #179
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49378911
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:00 schreef P8 het volgende:

[..]

net als als al het andere in deze wereld, zal ook dit concept worden uitgemolken. Ik heb het hele 2012-gedoe toevallig al een keer bij editie NL voorbij zien komen.
Nee ik weet bijna zeker dat ook dit wordt uitgemolken, en waarschijnlijk dat dit een keer een hype zal worden die doorslaat, en mensen tot waanzin drijft.
Misschien ooit maar de kans dat het zal gebeuren om "2012" lijkt me nihil. Het overgrote deel van de mensen is nog wel zo rationeel dat ze niet zomaar in paniek raken door dit soort bs. Er zal best een substantieel deel zijn dat stiekem toch wel een beetje ongerust is maar geen rare dingen doet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 14 mei 2007 @ 21:15:53 #180
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49379140
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou, meer dan je denkt hoor
Bovendien, het is nog lang geen 2012 toch?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_49379157
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Misschien ooit maar de kans dat het zal gebeuren om "2012" lijkt me nihil. Het overgrote deel van de mensen is nog wel zo rationeel dat ze niet zomaar in paniek raken door dit soort bs. Er zal best een substantieel deel zijn dat stiekem toch wel een beetje ongerust is maar geen rare dingen doet.
We zullen zien
Maar een hype over het "einde der tijden". Ik denk (hoop misschien ook wel ), dat het heel veel teweeg gaat brengen.
Als je al zag wat de milleniumwisseling met zich meebracht, en dat was nergens op gebasseerd.

Ach, we zullen zien
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:45:29 #182
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49380578
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:15 schreef maedel het volgende:

[..]

Nou, meer dan je denkt hoor
Ik heb er echt nog nooit iemand over gehoord buiten fok om... Het zal vast wel eens ter sprake komen bij "spirituele" programma's of als het over de Maya's gaat maar om nou te zeggen dat het leeft? Niet echt...
quote:
Bovendien, het is nog lang geen 2012 toch?
5 jaar vind ik aardig dichtbij...
  maandag 14 mei 2007 @ 21:53:38 #183
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49380985
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:16 schreef P8 het volgende:

[..]

We zullen zien
Maar een hype over het "einde der tijden". Ik denk (hoop misschien ook wel ), dat het heel veel teweeg gaat brengen.
Fat chance .
quote:
Als je al zag wat de milleniumwisseling met zich meebracht, en dat was nergens op gebasseerd.
Pardon? Dat was volgens mij de enige keer in de geschiedenis dat er echt kans was op wereldwijde problemen. Dat het achteraf allemaal meeviel betekent niet dat het nergens op gebaseerd was. Eerder dat de mogelijke problemen goed onderkend waren en adequaat aangepakt .
quote:
Ach, we zullen zien
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd kans op een nuclear conflict, inslaande meteoriet/komeet, supervulkaan die uitbarst en meer van de gebruikelijke rampscenarios. Buiten dat denk ik dat de wereld er op 12-12-2012 nog net zo uit ziet als nu. Oorlogje hier, genocide daar, Westen rijk, Afrika arm etc...
pi_49381419
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb er echt nog nooit iemand over gehoord buiten fok om... Het zal vast wel eens ter sprake komen bij "spirituele" programma's of als het over de Maya's gaat maar om nou te zeggen dat het leeft? Niet echt...
[..]

5 jaar vind ik aardig dichtbij...
Editie NL zei ik eerder al he

en 5 jaar, ach, de media hebben niet veel meer tijd nodig dan een maandje om iets wereldwijd te hypen.
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:04:28 #185
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49381611
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:00 schreef P8 het volgende:

[..]

Editie NL zei ik eerder al he
Die willen nou eenmaal altijd ook wat "luchtigs" brengen, ik geloof niet dat het onderwerp het gesprek van de dag geweest zal zijn op de werkvloer die dag .
quote:
en 5 jaar, ach, de media hebben niet veel meer tijd nodig dan een maandje om iets wereldwijd te hypen.
Tja, wat valt er te hypen? Het is vaagheid troef...
pi_49381945
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Pardon? Dat was volgens mij de enige keer in de geschiedenis dat er echt kans was op wereldwijde problemen. Dat het achteraf allemaal meeviel betekent niet dat het nergens op gebaseerd was. Eerder dat de mogelijke problemen goed onderkend waren en adequaat aangepakt .
[..]
ik was nog maar 13 toen, dus voor mij niet een extreem interessant onderwerp, maar het staat mij bij dat de meningen over de aanpak ook verdeeld waren. Dus sommigen vonden dat het allemaal overdreven was.
Daarnaast, afgezien van de technologische dingen van de milleniumwisseling waren er ook mensen die toen het einde der tijden voorspelden en massaal zelfmoord pleegden.
Nou waren dat gekken en zie ik dat nog niet zo snel op grote schaal gebeuren, maar de profetie dat er wat gaat gebeuren op 2012 is een stuk hardnekkiger dan de profetie dat er wat zou gaan gebeuren bij de milleniumwisseling.
Aangezien de Maya-theorie gefundeerder is dan het apocalypsgedoe rond de milleniumwisseling, zal iemand minder gek hoeven zijn om meegesleurd te worden in het apocalypsdenken van de Maya's (voor zover zij spraken over een apocalyps)
quote:
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd kans op een nuclear conflict, inslaande meteoriet/komeet, supervulkaan die uitbarst en meer van de gebruikelijke rampscenarios. Buiten dat denk ik dat de wereld er op 12-12-2012 nog net zo uit ziet als nu. Oorlogje hier, genocide daar, Westen rijk, Afrika arm etc...
waarschijnlijk
Extremistisch gematigd.
  Moderator maandag 14 mei 2007 @ 22:54:56 #187
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_49384188
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.

Niet al te ver natuurlijk, voorspellingen als deze moeten altijd ver genoeg in de toekomst liggen om mensen jarenlang bezig te houden maar ook weer niet zo ver dat ze onbereikbaar worden.
Eens. Er zijn wat mensen die vanalles ophangen aan 2012, maar als de tijd daar is en er gebeurd niets dan zal er vast wel een excuus worden bedacht. Dat is er zelfs al, want er schijnt twijfel te zijn wanneer de kalender van de Maya's is begonnen ofzoiets, dus het zou ook een ander tijdstip kunnen zijn.

Either way, ik vermoed dat er niets gebeurd, en dat alle mensen die zo rotsvast in 2012 geloven kiezen dan een ander moment om 'naartoe' te leven. Ik denk persoonlijk dat het volledig bullshit is. Er wandelt hier zelfs iemand rond die een stuk grond in duitsland wil kopen en daartoe zijn pa wil overhalen. Hij hoopt dat zijn pa ook in begint te zien vanaf 2009 'wanneer de 2e zon zelfs niet meer door de chemtrails verborgen kan worden gehouden' (ofzoiets, ja...echt ) dat het nodig is om een stukje land te kopen en daar te gaan bivakkeren, voordat '2012' (whatever that may be) werkelijkheid wordt.

Er zijn verschillende topics geweest, en niemand die precies kan vertellen wat er dan moet gebeuren, er zijn een hoop vage verhalen, maar de rode draad door de meeste van die verhalen is dat het erg is wat er gaat gebeuren.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 14 mei 2007 @ 23:09:41 #188
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49384918
Natuurlijk kan niemand ons precies vertellen wat er gaat gebeuren . Ik neig eerder naar een bewustzijns-shift dan naar een of ander catastrofaal event. Dat houd niet in dat ik me niet enigszins voorbereid op een event. Het is als een gun/condoom: beter te hebben en niet hoeven te gebruiken dan te moeten gebruiken en niet te hebben.
Wat je vindt, ...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:13:43 #189
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49387185
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:09 schreef Da_Ripper het volgende:
Natuurlijk kan niemand ons precies in de verste verte vertellen wat er gaat gebeuren .
Zo klopt ie beter .
quote:
Ik neig eerder naar een bewustzijns-shift dan naar een of ander catastrofaal event.
Ah, en wat versta je daar onder? Maak het eens concreet zonder in allerlei vage shit te vervallen waarmee je alle kanten op kan.

Als in 2012 een vergaand verdrag wordt aangenomen om broeikasgassen te verminderen waar praktisch heel de wereld aan mee doet, wordt dat dan gezien als "bewustzijns-shift". Imo zou je dat namelijk wel zo kunnen kwalificeren.
quote:
Dat houd niet in dat ik me niet enigszins voorbereid op een event. Het is als een gun/condoom: beter te hebben en niet hoeven te gebruiken dan te moeten gebruiken en niet te hebben.
Que?

Vraag me toch af hoe jij je voorbereid op iets waarvan je niet weet wat het is. Wapens in de kast? Water en voedsel voor 5 jaar? Al je kapitaal in iets "veiligs" beleggen?
pi_49387269
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Que?

Vraag me toch af hoe jij je voorbereid op iets waarvan je niet weet wat het is. Wapens in de kast? Water en voedsel voor 5 jaar? Al je kapitaal in iets "veiligs" beleggen?
niet verkeerd bedoeld, maar als dit soort effecten 5,5 jaar voor 21 december 2012 er al zijn (op deze schaal), hoe "erg" is het dan wel niet een paar maand voor 21 december 2012?
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:18:22 #191
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49387316
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:16 schreef P8 het volgende:

[..]

niet verkeerd bedoeld, maar als dit soort effecten 5,5 jaar voor 21 december 2012 er al zijn (op deze schaal), hoe "erg" is het dan wel niet een paar maand voor 21 december 2012?
Zijn ze er dan en zo ja op welke schaal?
pi_49387683
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zijn ze er dan en zo ja op welke schaal?
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie. 5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
Ik zeg niet dat er al veel mensen bezig mee zullen zijn, maar het feit dat dit bij sommige mensen wel een beetje meespeelt zegt al genoeg voor mij. Dit kan alleen maar groeien. En dat zal exponentieel gaan. Hoe dichterbij de datum komt, hoe groter de spanning wordt, hoe meer mensen toch maar wat maatregelen treffen, "just in case".
Extremistisch gematigd.
pi_49388882
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:31 schreef P8 het volgende:
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie. 5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
Ik zeg niet dat er al veel mensen bezig mee zullen zijn, maar het feit dat dit bij sommige mensen wel een beetje meespeelt zegt al genoeg voor mij. Dit kan alleen maar groeien. En dat zal exponentieel gaan. Hoe dichterbij de datum komt, hoe groter de spanning wordt, hoe meer mensen toch maar wat maatregelen treffen, "just in case".
Of je houdt er nu al gewoon een klein beetje rekening mee, zodat je er voor zorgt dat je iig niet door de massahysterie wordt meegesleurd. Waarom 2012 als het ook NU kan, vraag ik me altijd af Creëer je eigen beeld van wat je graag zou willen zien ipv te gaan doemdenken over 2012. Natuurlijk hebben de Maya's iets geschreven over 2012, maar dat verandert niets aan de situatie in onze wereld. Alleen wij kunnen onszelf verbeteren, geen God of Maya-profetie kan daar verandering in aanbrengen.
Daarom raad ik persoonlijk mensen aan om op zoek te gaan naar henzelf ipv bang te worden van 2012. We kunnen het zo mooi maken als we zelf willen. Het ligt dus aan eenieder van ons, of er iets gaat gebeuren of niet.

Bedenk wel dat de wereld ondertussen ook aan het veranderen is. Of noem het..... verharden..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 15 mei 2007 @ 06:33:18 #194
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49390156
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:31 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie.
Hij zegt dat hij "er enigzins rekening mee houdt". Over daadwerkelijke maatregelen zegt hij niks, vandaar dat ik het hem vroeg.
quote:
5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
We weten nog niet eens of Da_Ripper wel iets doet .
quote:
Ach, lijkt me onzin. Je zal altijd een paar gekken hebben die gebaseerd op niks daadwerkelijk de dingen gaan doen die ik suggereerde. Het overgrote deel van de bevolking zal pas "maatregelen" nemen als ze een concrete dreiging zien, niet omdat de kalender richting 21-12-2012 schuift. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook richting 2012 zijn.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:48:11 #195
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49391052
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven.
Dat is het leuke van tijd, we merken het vanzelf wel. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_49392546
* DonGorgon is al lid geworden van een schietvereniging en heeft een tweetal wapens in de kluis liggen ..

Je weet maar nooit he...

Ik zal koste wat het kost m'n gezin beschermen
pi_49395870
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:32 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Of je houdt er nu al gewoon een klein beetje rekening mee, zodat je er voor zorgt dat je iig niet door de massahysterie wordt meegesleurd. Waarom 2012 als het ook NU kan, vraag ik me altijd af Creëer je eigen beeld van wat je graag zou willen zien ipv te gaan doemdenken over 2012. Natuurlijk hebben de Maya's iets geschreven over 2012, maar dat verandert niets aan de situatie in onze wereld. Alleen wij kunnen onszelf verbeteren, geen God of Maya-profetie kan daar verandering in aanbrengen.
Daarom raad ik persoonlijk mensen aan om op zoek te gaan naar henzelf ipv bang te worden van 2012. We kunnen het zo mooi maken als we zelf willen. Het ligt dus aan eenieder van ons, of er iets gaat gebeuren of niet.

Bedenk wel dat de wereld ondertussen ook aan het veranderen is. Of noem het..... verharden..
Helemaal mee eens !

Ik heb wel eens de indruk dat er bewust een angst- en behoeftecultuur wordt gehandhaafd en die verharding expres wordt nagestreefd, en dus ook dit soort 'doem'profetieen gecreeerd ( liefst mèt messiaans beeld dat de oplossing wèèr buiten de individuele persoon plaatst.
Zo wordt de bewustwording vertraagd, die, als het uiteindelijk de kritieke massa bereikt, de systemen op onze wereld, politiek, economisch, spiritueel en kwa machtsverhoudingen, enorm zal veranderen.
Er zijn natuurlijk heel veel mensen die het onder de huidige status quo lekker hebben en die dat niet graag zien veranderen.

Overigens is jouw signature een mooie handleiding voor een fijn 2013, boswachtertje

Tja, en de beste bescherming tegen ellende is ermet zijn allen voor te zorgen dat er geen ellende komt(of zo min mogelijk).

hoeveel pistolen, survivalpakketten etc je namelijk ook opslaat, veel meer dan een geruststellend iets is het niet.. mad-max achtige romantische beelden zijn even leuk misschien, maar ook al heb je 1 miljoen kogels en honderd geweren, je blijft maar 1 mens, en als er echt crap uitbreekt zijn er miljoenen die alles gaan proberen te pakken dat ze kunnen.
Zelfs al was je een onkwetsbare actieheld, dan nog heb je niet genoeg munitie... en we zijn geen actiehelden, maar gewoon mensen, die ook maar zo vaak per seconde de trekker kunnen overhalen, die kunnen missen, en die wèl elke 6 of 12 schoten moeten herladen. Als er 30 man aankomen om je voorraden te plunderen ben je toch de lul.
Als je echt enige veiligheid wilt zul je ergens naartoe moeten verkassen waar minder mensen zijn en het land ruim en vruchtbaar genoeg is om je te onderhouden, Of nu al netwerken opbouwen van mensen waar je het mee kan vinden en die in geval van rampen samenkomen om er samen tegenaan te gaan.

Maar de beste garantie voor veiligheid blijft: zorgen dat de wereld een prettigere plaats wordt, waar haat en angst afnemen inplaats van toenemen, anderen behandelen zoals je zou willen dat ze jou behandelen, voor anderen opkomen zoals je zou willen dat ze voor jou opkomen. Jezelf kritische vragen stellen over de manier waarop we nu met elkaar en de wereld omgaan, bereid zijn keuzes te maken die beter zijn op de lange duur inplaats van voor slechts momenteel gewin te gaan.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 12:09:47 #198
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_49396337
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:55 schreef DonGorgon het volgende:
* DonGorgon is al lid geworden van een schietvereniging en heeft een tweetal wapens in de kluis liggen ..

Je weet maar nooit he...

Ik zal koste wat het kost m'n gezin beschermen
Dan heb je dus ook een vergunning voor die twee wapens. Maar jij bent lid geworden van een schietvereniging vanwege de op handen zijnde problemen die voortvloeien uit het jaar 2012, door sommigen als het einde der tijden gezien?

Ik weet niet of je een reden moet aanvoeren over waarom je bij een schietvereniging wil gaan, maar het lijkt me dat je niet hebt gezegd omdat het einde der tijden nadert, en ook niet omdat je je gezin wil beschermen, want het lijkt me niet dat men dat goede redenen vind.

Overigens, mocht het einde der tijden aanbreken, dan kom je niet ver met een proppeschieter lijkt me.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:19:42 #199
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49396641
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ah, en wat versta je daar onder? Maak het eens concreet zonder in allerlei vage shit te vervallen waarmee je alle kanten op kan.

Als in 2012 een vergaand verdrag wordt aangenomen om broeikasgassen te verminderen waar praktisch heel de wereld aan mee doet, wordt dat dan gezien als "bewustzijns-shift". Imo zou je dat namelijk wel zo kunnen kwalificeren.
Ik verwacht dat er misschien wel maatregelen zullen komen om bijv. die broeikasgassen en andere negatieve zaken die nu plaatsvinden te stoppen; maar het grote verschil met 2012 en de bewustzijns-shift is dat deze maatregelen van onderaf zullen komen. De mensen zullen zelf inzien hoe het wel moet en ook daar naar handelen zonder dat het van bovenaf opgelegd wordt.
quote:
Que?
Inderdaad ik ben wel bezig om wat spullen te verzamelen/aanschaffen die van pas kunnen komen in een survival situatie. Maar het belangrijkste waar ik mee bezig ben is door positief in het leven te staan. Probeer gewoon het 'goede' voorbeeld te zijn, be the change you want to see.

The Secret - Law of Attraction
TEOTWAWKI-Survival topic

[ Bericht 1% gewijzigd door Da_Ripper op 15-05-2007 12:32:42 ]
Wat je vindt, ...
pi_49398907
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan heb je dus ook een vergunning voor die twee wapens. Maar jij bent lid geworden van een schietvereniging vanwege de op handen zijnde problemen die voortvloeien uit het jaar 2012, door sommigen als het einde der tijden gezien?

Ik weet niet of je een reden moet aanvoeren over waarom je bij een schietvereniging wil gaan, maar het lijkt me dat je niet hebt gezegd omdat het einde der tijden nadert, en ook niet omdat je je gezin wil beschermen, want het lijkt me niet dat men dat goede redenen vind.

Overigens, mocht het einde der tijden aanbreken, dan kom je niet ver met een proppeschieter lijkt me.
Neen

Ik schiet voor de sport. 1 keer in de week op dinsdagavond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')