abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:28:08 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_45293600
Weet u het nog? De bizarre claim van het Ierse high-tech bedrijf genaamd Steorn betreffende vrije energie waarvan de opwekking de wetten der natuur tart, of ons wellicht wijst op het feit dat we iets over het hoofd zien?

Het bedrijf riep vorig jaar zomer middels een advertentie in The Economist wetenschappers overal ter wereld op om zich te melden om hun technologie, op basis van magnetisme, te testen.

De originele topic hierover op FOK! vind je hier:

Iers bedrijf claimt ontdekking 'free energy'

Gisteren is het bedrijf met een update gekomen, het betreft o.a. een bekendmaking betreffende de licentie voor het gebruik van hun technologie, welke volgens een "modified General Public License" beschikbaar zal worden. General Public License, of GPL, is een bekende term in de open-source wereld.

Zie hier de aankondiging:

Steorn announces plans for widespread deployment of its free energy technology post-validation

Velen denken dat Steorn bezig is met een marketing stunt, een stunt die nu al een half jaar duurt, zonder uitsluitsel.

In de herfst van 2007 belooft Steorn echter volledig open kaart te spelen, en zullen de resultaten van het wetenschappelijk onderzoek naar technologie openbaar worden gemaakt.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_45294078
quote:
Under the terms of a modified general purpose licence and for a nominal fee
Geen GPL dus en volgens mij hebben ze 'license' verkeerd geschreven.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 16:10:50 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_46400744
Inmiddels heeft Steorn een naam voor de technologie, en wel: Orbo

Zie http://www.steorn.com/ (website vernieuwd)

Orbo produces free, clean and constant energy - that is our claim. By free we mean that the energy produced is done so without recourse to external source. By clean we mean that during operation the technology produces no emissions. By constant we mean that with the exception of mechanical failure the technology will continue to operate indefinitely.

The sum of these claims for our Orbo technology is a violation of the principle of conservation of energy, perhaps the most fundamental of scientific principles. The principle of the conservation of energy states that energy can neither be created or destroyed, it can only change form.

Because of the revolutionary nature of our claim, not only to the world of science but to the world in general, Steorn issued a challenge to the scientific community in August 2006 to test our technology and report their findings. The process of validation that has resulted from this challenge is currently underway, with results expect by the end of 2007.

Nog even geduld, eind 2007 dus...
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:07:58 #4
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_46409289
Lijkt me meer iets voor TRU
'Nuff said
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:48:38 #5
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_46410832
Ik geloof der echt geen zák van. Hoeveel mensen hebben al niet geclaimd dé perpetuüm mobile gemaakt te hebben?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_46410897
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:48 schreef Devolution het volgende:
Ik geloof der echt geen zák van. Hoeveel mensen hebben al niet geclaimd dé perpetuüm mobile gemaakt te hebben?
Heel veel, en geen enkele keer konden ze een wetenschappelijk bewijs leveren. Als dit bedrijf hun techniek aan de wetenschapscommunity voorlegt en het blijkt te kloppen, dan wordt het ontzettend interessant
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:59:24 #7
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_46412825
Ja, alleen ik geloof niet per se in het tarten van de wetten der natuur. Voor mijn part hebben ze een energiebron aangeboord waarvan we het bestaan nog niet eerder hebben ontdekt.

Maar goed, we zullen zien, als het een hoax is duurt deze nu al aardig lang.
pi_46414331
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:59 schreef Hallulama het volgende:
Ja, alleen ik geloof niet per se in het tarten van de wetten der natuur. Voor mijn part hebben ze een energiebron aangeboord waarvan we het bestaan nog niet eerder hebben ontdekt.
Mee eens, ik vind die zin ook nogal overbodig.
pi_46416770
En vlak voor het moment supreme sterft de enige persoon die het weet aan een hartinfarct en ligt de oplossing beschreven in een kluis die niemand kan vinden. En natuurlijk even een bestsellertje erover schrijven
pi_46417026
quote:
Op zondag 18 februari 2007 01:57 schreef Henno het volgende:
En vlak voor het moment supreme sterft de enige persoon die het weet aan een hartinfarct en ligt de oplossing beschreven in een kluis die niemand kan vinden. En natuurlijk even een bestsellertje erover schrijven
Vergeet niet dat alvorens hij sterft hij eerst veel contact heeft gehad met diverse topmannen uit de industrie
  zondag 18 februari 2007 @ 10:34:18 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_46419142
Meer informatie over de gebruikte technologie zal volgen eind Q1 lees ik:

"Technical Specifications

Detailed technical specifications will be made available at the end of Quarter 1, 2007."
pi_46422647
De technische specificaties worden eind Q1 bekend gemaakt en ze verwachten wetenschappelijke ondervindingen in Q4? Iets zegt me dat ergens tussen Q1 en Q4 een ander bedrijf de boel beter snapt dan zij en een eigen, betere implementatie maakt.
  zondag 18 februari 2007 @ 13:22:34 #13
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_46422890
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:15 schreef JeRa het volgende:
De technische specificaties worden eind Q1 bekend gemaakt en ze verwachten wetenschappelijke ondervindingen in Q4? Iets zegt me dat ergens tussen Q1 en Q4 een ander bedrijf de boel beter snapt dan zij en een eigen, betere implementatie maakt.
Could be, maar blijkbaar is er wel al een en ander gepatenteerd.
pi_46423255
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:22 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik denk dat als ze het wetenschappelijke principe erachter hebben gepatenteerd ze dan weinig ondersteuning krijgen van de wetenschappelijke community voor het verifiëren ervan dus ik heb het idee dat áls er iets klopt aan hun bevindingen, er meteen grotere bedrijven op inspringen en eigen ideeën gaan implementeren voor Q4.
pi_46423391
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:22 schreef Hallulama het volgende:

[..]

dus
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46423599
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dus
Inderdaad, linkje naar de patenten?
pi_46423739
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:42 schreef JeRa het volgende:

[..]

wat ik bedoelde is dat patenten andere bedrijven niet tegenhouden om in het geheim de aparaten na te bouwen en te testen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 18 februari 2007 @ 14:41:41 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_46425874
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:42 schreef JeRa het volgende:

Beschikbaar in de originele topic, daar staat sowieso nog een schat aan informatie in:

Iers bedrijf claimt ontdekking 'free energy'
  zondag 18 februari 2007 @ 14:42:37 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_46425894
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

wat ik bedoelde is dat patenten andere bedrijven niet tegenhouden om in het geheim de aparaten na te bouwen en te testen
Dat is waar, zoals iemand van Shell ooit zei:

"Dat patenteren we niet, dat houden we geheim."

pi_46426123
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:42 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is waar, zoals iemand van Shell ooit zei:

"Dat patenteren we niet, dat houden we geheim."

De vraag is dan hoe ze het ooit op de markt willen brengen.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:49:26 #21
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_46426162
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:48 schreef JeRa het volgende:

De vraag is dan hoe ze het ooit op de markt willen brengen.
Vraag het aan een willekeurig bedrijf die met iets nieuws komt.

Hoe dan ook, zoals in de eerdere topic beschreven, Steorn is een bedrijf dat geld verdient met licenties, patenten, innovatie, etc.
pi_46426412
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:49 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Vraag het aan een willekeurig bedrijf die met iets nieuws komt.
Die laten het verifiëren door diverse wetenschappelijke instanties die de veiligheid van zo'n product moeten garanderen, en daarvoor moeten ze hun 'geheim' prijsgeven, toch?
quote:
Hoe dan ook, zoals in de eerdere topic beschreven, Steorn is een bedrijf dat geld verdient met licenties, patenten, innovatie, etc.
Dan klinkt het in ieder geval goed, ik ben erg benieuwd naar wat er komen gaat.
pi_46439338
Zal wel zoiets als koude kernfusie worden
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_46452021
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 16:10 schreef Hallulama het volgende:
Inmiddels heeft Steorn een naam voor de technologie, en wel: Orbo

Zie http://www.steorn.com/ (website vernieuwd)

Orbo produces free, clean and constant energy - that is our claim. By free we mean that the energy produced is done so without recourse to external source. By clean we mean that during operation the technology produces no emissions. By constant we mean that with the exception of mechanical failure the technology will continue to operate indefinitely.
Als het opraken van de energie in een batterij hetzelfde is als 'mechanical failure', dan zou hun claim wel eens waar kunnen zijn. Met andere woorden: wellicht hebben ze een heel efficiente batterij ontwikkeld?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_46452386
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:08 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als het opraken van de energie in een batterij hetzelfde is als 'mechanical failure', dan zou hun claim wel eens waar kunnen zijn. Met andere woorden: wellicht hebben ze een heel efficiente batterij ontwikkeld?
Ik geloof dat er ooit een artikel in de Kijk over 'vrije energie' stond waarin de theorie erachter vrij simpel werd uitgelegd. In dat artikel hadden ze het ook al over apparaten die in principe door konden blijven draaien totdat ze stuk gingen (of de vrije energie opraakte natuurlijk, maar dat zou knap zijn) dus het lijkt me niet dat ze het over een batterij hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')