abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32113416
'vorig' topic: Het 2012 Topic - 2e Editie

Omdat her en der topics over 2012 worden geopend, waar veelal dingen worden herhaald, leek het mij wel wat om een centraal 2012 topic te starten. Hier kun je dus alles vinden en plaatsen over 2012. Mettertijd krijg je dus een aardig verzameltopic die eventueel gekopieerd kan worden naar Fok! Wiki TRU.

Om de openingspost wat aantrekkelijker te maken hieronder wat links naar informatie over 2012:

Seriewoordenaar.nl

2012 - Een galactische visie
2012 - Hoe kan bewijstzijn veranderen?
2012 - Jihad in spijkerbroek
2012 - Up, up and away
2012 - Vaak gestelde vragen

2012 in het graan?
2012, het zal allemaal wel...
Change 2012: wie wil ons wat vertellen?
De 12e planeet - een terugkeer in 2012?

Dossierx.nl

2012: Inleiding
2012: Poolverschuiving Deel 1
2012: Poolverschuiving Deel 2
2012: Poolverschuiving Deel 3
2012: De oude volken en hun herkomst Deel 1: Atlantis

2012: Precessie
De vele gezichten van de ondergang Deel 1
De vele gezichten van de ondergang Deel 2
De vele gezichten van de ondergang Deel 3
Filmverslag, the Year Zero

De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 1
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 2
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 3
2012: Ingezonden brief aan Dossierx
2012: Jenkins corrigeert astronoom Dr. Strous
Het witte paard aan het eind der tijden

Andere website's met info over 2012

http://www.alignment2012.com TIP
http://www.daanspeak.com/1/Metafysiek.html
http://www.goto2012.nl/
http://www.theglobal2012.com/
http://www.thebiggestsecret.org/forum

Portalen

2012.pagina.nl
2012.jouwpagina.nl

Fok! terugblikken

2012 het einde van de wereld zoals wij die kennen?? :D
december 2012
Nieuwe theorie van bestaan Internet rond tijd Jezus
12 december 2012... (en 9 september 1999)...
[2012] Begin bij jezelf
Wie gelooft dat 21-12-2012 de wereld vergaat??
op zoek naar uiteenzettingen rond 2012 !

Natuurlijk worden hier de nodige vragen beantwoord en gaan we volop in discussie met elkaar!

[ Bericht 3% gewijzigd door jogy op 25-07-2007 16:53:22 ]
  woensdag 9 november 2005 @ 15:41:33 #2
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32119316
In 2012 word het EK voetbal in italie of een of ander oost europees land gehouden
ff wachten nog
  woensdag 9 november 2005 @ 18:25:53 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32123445
Over dat bewustzijn veranderings-gedoe. Misschien komt er een tijd dat mensen ff stil staan in de tijd en gaan denken over hoe ze tot nu toe geleefd hebben. Tis niet moeilijk om ff alles te laten voor wat het is. Een bewustzijns-verandering is niet moeilijk.

10 seconden stil staan of het leven dat je geleidt hebt de moeite waard bleek te zijn. Of het allemaal wel zin had waar je voor stond. Dat geldt dan voor zowel de burgers als politieke machthebbers en de rest van alle mensen hier op aarde. Misschien zelfs voor dieren en entiteiten buiten ons universum, maar dan gaat het weer een graad verder.

Het is niet zo heel moeilijk om je hele levensinstelling te veranderen. Dus zo groot hoeft dat wonder ook alweer niet te zijn dat de hele wereld 1 richting opgaat misschien. De goede richting dus. En wat goed is, dat blijkt later wel.

Denk wel dat verandering de toekomst heeft, en dat positivisme aanstekelijk is ook. En dat het beeld dat de wereld schept nog drastisch kan veranderen in positieve zin. En daar heb je geen aangevers voor nodig, dat moet spontaan gebeuren. Niemand kan de ander aanzetten tot, of dwingen toe, zeker niet bij de hoogste machten waar veel belangen op het spel staan, die mensen moeten 200 procent omdraaien in hun visie en besef en bewustzijn anders lukt de hele missie niet, ze moeten een ander mens worden. Het gaat vanzelf wellicht? Het is een moment-opname ook.

Misschien krijgt ieder mens wel te maken met zo'n moment. Dat het bij de persoonlijke kalender van ieder mens hoort. En dat 2012 dat moment versterkt?

Ik zeg wel heeft niet te maken met aangevers, maar toch ook weer wel. De massale spirit in de wereld kan positief zijn en dan is het zo dat je als mensen elkaar aanvult continu. Dan krijg je een hoger bewustzijn en beter bewustzijn. Waar er misschien niet eens meer depressie bestaat, of andere ziektes. Misschien zelfs wel geen lichamelijke ziektes omdat de totale energie genezend werkt Maar ik ga nu dus weer ver.

Misschien staat 2012 voor genezing in alle opzichten? Dat alles geneest? Maar dan is 2012 een datum, het kan misschien ook uitlopen of inlopen? In ieder geval denk ik sterk dat er nog een massaal bewustzijn tot stand gaat komen. Dat mensen samen komen en samen groeien tot 1 eenheid. Dat je verbonden raakt aan elkaar ook. En dat de ene gezonde de andere ongezonde misschien gezond maakt omdat iedereen energie en licht uitstraalt? Dat ieder wezen die licht uitstraalt verbonden raakt aan de 7 miljard lichtgevenden in de kosmos en daarnaast nog het licht van buiten onze aarde?

Dan heb je dus 1 grote schijnwerper

Dan blijft er slechts licht over. En licht werkt genezend op alles. Dus ik zie veel licht. En dat betekent voor mij persoonlijk dat ik nooit meer een winter-depressie zal krijgen Dan sta ik op met goed humeur en kan niets me meer kapot maken. Omdat alles perfect loopt.

Alles in het licht Zelfs de overleden mensen komen in het licht te staan meer en meer. Het hele bestaan overal in het licht.

Zoals die ark bij Indiana Jones. Maar dat licht doodde de mensen inplaats van ze meer levend te maken. Maar dat is de Ark des Verbonds en dat is iets heel anders, daar zaten de 10 geboden in.

Toch het licht Het licht blijft fascineren

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 09-11-2005 18:42:19 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:43:09 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32123939

Ik was ff bezig. Maar ik geloof in een betere wereld dus Vooral een betere wereld Een vele betere wereld.

De beste wereld die bestaat
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Boks-Chick dinsdag 24 juli 2007 @ 18:58:15 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51791461
Interessant topic! en 2012 is te overzien, 5 jaartjes...
@ dromenvanger: dude, af en toe hč, dan gaat er serieus even wat bij je mis geloof ik.
lolwut
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:17:20 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51792121
Wat cool dat wij het mee mogen maken allemaal
The truth was in here.
pi_51795513
Er komt geen positieve bewustzijnsverandering vol liefde, licht, vrede, eenheid en zweverig gedoe, maar het laatste oordeel zal tegen die tijd voltrokken worden. Misschien is het een goed idee vandaag al te beginnen met je bewustzijn te veranderen. Niet vervelend bedoeld, want daarnį is het tijd voor ware liefde en een nieuwe wereld zonder kwaadaardigheid. Maar dan zul je nu zelf moeten veranderen en niet wachten tot het voor jou gedaan wordt.
pi_51795674
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:17 schreef Bastard het volgende:
Wat cool dat wij het mee mogen maken allemaal
doet me denken aan een stukje uit de film Waking Life..
quote:
- Hey. - Hey.
You a dreamer?
Yeah.
I haven't seen too many of you around lately.
Things have been tough lately for dreamers.
They say dreaming's dead, that no one does it anymore.
It's not dead. It's just that it's been forgotten.
Removed from our language.
Nobody teaches it, so no one knows it exists.
The dreamer is banished to obscurity.
I'm trying to change all that, and I hope you are too.
By dreaming every day.
Dreaming with our hands and dreaming with our minds.
Our planet is facing the greatest problems it's ever faced. Ever.
So whatever you do, don't be bored.
This is absolutely the most exciting time we could have possibly hoped to be alive.
And things are just starting.
Vind het altijd wel mooi aansluiten bij 2012 iig..

En DV, heerlijk weer
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:39:51 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51822604
Het is wel bekend dat dit een topic uit 2005 is, toch?

Maar good enough om als volgend deel te fungeren .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:41:48 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51822682
Ow
The truth was in here.
pi_51824015
Dit topic stamt uit de tijd dat ik nog niet eens van het 2012 fenomeen gehoord had.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:24:38 #12
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_51831934
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:16 schreef TaLoN.NL het volgende:
Dit topic stamt uit de tijd dat ik nog niet eens van het 2012 fenomeen gehoord had.
En over 6 jaar jullen we er nog eens hartelijk om lachen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 26 juli 2007 @ 07:48:57 #13
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_51843965
tvp
Wat je vindt, ...
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:12:44 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51844914
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:24 schreef ChOas het volgende:

[..]

En over 6 jaar jullen we er nog eens hartelijk om lachen
'Weet je nog, dat ChOas het maar niet wilde geloven'
'Heh, ja, jammer dat ik zijn gezicht niet kon zien toen het zover was'
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_51850361
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er komt geen positieve bewustzijnsverandering vol liefde, licht, vrede, eenheid

...

daarnį is het tijd voor ware liefde en een nieuwe wereld zonder kwaadaardigheid
Volgens mij spreek je jezelf tegen. Is het eerste niet een voorwaarde boor het laatste? Of begrijp ik je verkeerd?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51856231
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Volgens mij spreek je jezelf tegen. Is het eerste niet een voorwaarde boor het laatste? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee, want wij gaan het niet zelf zijn die voor die goede tijd zorgen, terwijl dat in dit soort theoriėn met lichtwerkers etc wel zo is, alsof we zelf de goden zijn die een goddelijk hoger koninkrijk kunnen stichten. Wij worden er tot toegelaten, of niet.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:10:34 #17
693 ChOas
pi_51857657
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:12 schreef jogy het volgende:

[..]

'Weet je nog, dat ChOas het maar niet wilde geloven'
'Heh, ja, jammer dat ik zijn gezicht niet kon zien toen het zover was'
Als er wat gebeurt zal ik de allereerste zijn die z'n ongelijk toegeeft....

Als er echter niets gebeurt zal de datum gewoon verschoven worden, of "we zijn een andere dimensie ingegaan en ik ben niet ontvankelijk genoeg om het te bemerken"...

Wat er ook gebeurt, ik zal altijd verliezen omdat bewijs blijkbaar niet nodig is...

Maar geeft niet, comes with the territory
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:12:26 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51857722
Die datum staat al 2000 jaar vast..
The truth was in here.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:17:42 #19
693 ChOas
pi_51857870
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:12 schreef Bastard het volgende:
Die datum staat al 2000 jaar vast..
Bij wijze van spreke dus

Door een kalender die geen grotere datum aankon dan 2012 toch ?

Zo'n beetje het probleem wat wij ook creeerden met maar 2 getallen reseveren voor het jaartal
binnen computers (Y2K probleem). Of het probleem van een 32 bits counter gebruiken binnen de
unix time_t struct waardoor deze niet voorbij 2038 kan tellen (ook een lastje)

Die datum staat dus vast omdat de bedenkers gewoon niet ver genoeg vooruit dachten zoals
bij bovenstaande problemen, toch ?

[Stephen Roberts]
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:24:16 #20
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_51858065
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:17 schreef ChOas het volgende:

[..]

Bij wijze van spreke dus

Zo'n beetje het probleem wat wij ook creeerden met maar 2 getallen reseveren voor het jaartal
binnen computers (Y2K probleem). Of het probleem van een 32 bits counter gebruiken binnen de

Die datum staat dus vast omdat de bedenkers gewoon niet ver genoeg vooruit dachten zoals
Kun je het niet beter met dagen vergelijken.
Na 365 (of 366) dagen beginnen we weer op 1.
Dat je nu ook een jaar verder bent, kun je niet zien als je alleen maar dagen weergeeft.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:24:31 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51858074
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:17 schreef ChOas het volgende:

[..]

Bij wijze van spreke dus

Toch niet nee, aan de kalender horen ook bepaalde perioden, geregeerd door bepaalde goden.. die goden hebben bepaalde krachten die dan bot zouden vieren op aarde in bepaalde periode. Als je de historie van de mensheid en de kwaliteiten van de goden (krachten) naast elkaar legt kom je vrij verbluffende zaken tegen.
Ik denk niet dat je de mayakalender moet onderschatten zoals wij eerder hebben gedaan met onze telling.
The truth was in here.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:32:43 #22
693 ChOas
pi_51858325
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je de historie van de mensheid en de kwaliteiten van de goden (krachten) naast elkaar legt kom je vrij verbluffende zaken tegen.
Oei, heb je wat (samenvattende) linkjes ?

(Niet dat ik, zoals je weet, in een god geloof, maar voorspellende dingen zijn altijd leuk. Zou nl. voor het eerst iets voorspellend corrects zijn wat ik ooit gelezen heb.... ohnee, toch niet, want het is interpretatie van achteraf. Nontheless toch misschien interessant)

[Stephen Roberts]
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:41:45 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51858546
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef ChOas het volgende:

[..]

Oei, heb je wat (samenvattende) linkjes ?

(Niet dat ik, zoals je weet, in een god geloof, maar voorspellende dingen zijn altijd leuk. Zou nl. voor het eerst iets voorspellend corrects zijn wat ik ooit gelezen heb.... ohnee, toch niet, want het is interpretatie van achteraf. Nontheless toch misschien interessant)
Ik hou liever mijn pagina's vast, prettiger lezen enzo..

Dus kan ik deze aanraden

Ook leverbaar in NL vertaling overigs. Maar zeer boeiende informatie moet ik zeggen!
The truth was in here.
pi_51858977
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, want wij gaan het niet zelf zijn die voor die goede tijd zorgen, terwijl dat in dit soort theoriėn met lichtwerkers etc wel zo is, alsof we zelf de goden zijn die een goddelijk hoger koninkrijk kunnen stichten. Wij worden er tot toegelaten, of niet.
Raar. Want staat niet ook in de bijbel dat de mens is geschapen naar God's evenbeeld? In mijn optiek hebben we allemaal iets van die Goddelijke vonk in ons.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51859762
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:57 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Raar. Want staat niet ook in de bijbel dat de mens is geschapen naar God's evenbeeld? In mijn optiek hebben we allemaal iets van die Goddelijke vonk in ons.
Ja met vrije keuze, heerschappij en creativiteit. Dat wil niet zeggen dat we zelf goden zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')