FOK!forum / Politiek / Waar zou jij minister van willen worden?
SCHdonderdag 8 februari 2007 @ 19:10
Stel dat je nou gebeld wordt door Andre, Jan Peter of Wouter en die zegt: hey, lieve Fok-user, we willen je graag in het kabinet. Minister-president is vergeven maar de rest staat nog open.

Waar zou je voor kiezen en waarom en over welke punten die jij zou veranderen, heeft Nederland het 20 jaar later nog?
-skippybal-donderdag 8 februari 2007 @ 19:12
Bier!
Fir3flydonderdag 8 februari 2007 @ 19:12
Integratie. Lekker op z'n Verdonks.
I.R.Baboondonderdag 8 februari 2007 @ 19:12
Drs. P.

Of 'ontwikkeling'.
RoodWitBlauwdonderdag 8 februari 2007 @ 19:13
Vreemdelingenzaken & Integratie

Waarom?? Om dat ik als Nederlander sta voor de toekomst van dit mooi land!!

Wat zou ik veranderen?

* mompelt beetje dat Rita een goede voorganger was
teknomistdonderdag 8 februari 2007 @ 19:15
Financien, omdat ik goed met cijfers ben.
teamleaddonderdag 8 februari 2007 @ 19:22
defensie lijkt me wel lachen
Gebleektedonderdag 8 februari 2007 @ 19:23
Integratie & Vreemdelingenbeleid


Lekker Wilders/Verdonk-style
CittaRdonderdag 8 februari 2007 @ 19:25
Minister van ontspanning en chillen
MinderMutsigdonderdag 8 februari 2007 @ 19:30
Gezondheidszorg.
Daar hebben ze de laatste jaren behoorlijk in rond geblunderd.
knowalldonderdag 8 februari 2007 @ 19:35
Minister van Loze Beloftes lijkt me wel wat, als een soort van overkoepelend ministerie, dat elk plan toets op onhaalbaarheid, onzinnigheid en irrelevantie.
Finder_elf_townsdonderdag 8 februari 2007 @ 19:57
Onderwijs uiteraard. In de eerste periode de PvdA-wijzigingen terugdraaien, in de tweede periode de leerlingen brainwashen met conservatieve propaganda zodat ik verzekerd ben van een plek in de regering tot mijn pensioen.
WeirdMickydonderdag 8 februari 2007 @ 19:58
Buitenlandse zaken lijkt me niet onaardig.
Aaahikwordgekdonderdag 8 februari 2007 @ 19:59
Minister van V&W. Iedereen die links gestemd heeft mag niet meer de weg op met een auto.
SCHdonderdag 8 februari 2007 @ 20:02
Ik defensie uiteraard - en na 4 jaar is de hele zaak keurig opgeheven!
p-etr-adonderdag 8 februari 2007 @ 20:07
Vreemdelingenbeleid wordt toch geen ministerie meer? Ik zou wel minister van Onderwijs willen worden om alle onderscheid in regelgeving tussen openbare en bijzondere scholen uit de wet te halen.
Floripasdonderdag 8 februari 2007 @ 20:16
Onderwijs. Dan gaat het bijzonder onderwijs er aan en wordt 't weer klassiek Franse thema's stampen.
ub40_bboydonderdag 8 februari 2007 @ 20:23
minister van deregulering.
MinderMutsigdonderdag 8 februari 2007 @ 20:31
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Gezondheidszorg.
Daar hebben ze de laatste jaren behoorlijk in rond geblunderd.
Oja, wat zou ik veranderen.

Hoewel ik niet sta te juichen over de invoering van dit nieuwe zorgstelsel vind ik het nog grotere verspilling om het weer om te gooien dus ik zou het grotendeels zo laten.

De no-claim korting blijft maar wel in een andere vorm. Noodzakelijke zorg zoals die van specialisten en medicatie zou niet van invloed zijn op de no-claim. Maar bezoek aan de huisarts juist wel, eventueel pas na een bepaald aantal consulten. Op die manier pak je de echte onnodige kosten aan doordat je de geld en zorg vretende hypochonder laat betalen.

Ik zou uitzoeken of er iets te veranderen is aan de idiote belastingcontructie die we nu hebben zonder dat dit weer kapitalen gaat kosten. Zorgtoeslag, een deel van de premie aftrekken van de belasting, veel te omslachtig. Concrete ideeën heb ik hier niet over maar volgens mij kan het wel beter / efficiënter.

Ik heb mijn twijfels over de WMO maar het is nog te vroeg om daar definitieve uitspraken over te doen.

Dat waren de belangrijkste punten voor mij voorlopig.
Golradirdonderdag 8 februari 2007 @ 21:38
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Onderwijs uiteraard. In de eerste periode de PvdA-wijzigingen terugdraaien, in de tweede periode de leerlingen brainwashen met conservatieve propaganda zodat ik verzekerd ben van een plek in de regering tot mijn pensioen.
Die dus.

Alhoewel een ministerschap Vreemdelingenbeleid op z'n Wilders ook niet de versmaden is. En ook tegen Defensie zou ik geen nee zeggen: ik zou het ministerie meteen weer hernoemen tot het Ministerie van Oorlog en de ,,staat'' België binnenvallen.
V.donderdag 8 februari 2007 @ 21:48
Buitenlandse Zaken of Onderwijs.

V.
Zwansendonderdag 8 februari 2007 @ 21:49
Minister van Feest.
Grrrrrrrrdonderdag 8 februari 2007 @ 22:08
Onderwijs. Terug naar de directe kennisoverdracht .
One_of_the_fewdonderdag 8 februari 2007 @ 22:18
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Onderwijs. Terug naar de directe kennisoverdracht .
Waarom.
Er zijn ook echt wel goede punten aan een ander systeem. Alleen als iets in Nl wordt doorgevoerd dan moet het zo hard. in het onderwijs tenminste.

Ik zou wel buitenlandse zaken willen. Of onderwijs.
Grrrrrrrrdonderdag 8 februari 2007 @ 22:29
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waarom.
Omdat daar behoefte aan is. De balans is veel te ver doorgeschoten. De directe kennis die Nederlandse scholieren en studenten paraat hebben is veelal bedroevend. Zelfstandig leren moet zeker een onderdeel zijn van de studie maar de directe kennisoverdracht gaat gewoon verloren.

Ik volg zelf een deeltijd hbo studie. Vorig jaar kregen we een traject over webdevelopment. Fijn als je dan een leraar hebt die geen verstand van Java heeft maar ons wel moet ondersteunen bij het in elkaar zetten van java applets... We moesten elkaar maar een beetje helpen en de oefeningen in het boek doorwerken, dan zou het allemaal wel goed komen. Gevolg: 75% van de studenten bakte er aan het eind van het jaar nog steeds niks van en je kon de grootste bagger inleveren die in de verste verte niet werkte en toch nog een voldoende krijgen. Ze kunnen moeilijk de halve klas laten zakken namelijk.

Dit is zomaar een voorbeeldje uit eigen ervaring, afgaande van de verhalen van anderen zijn dit geen losstaande incidenten.
Finder_elf_townsdonderdag 8 februari 2007 @ 22:35
Het projectgestuurde onderwijs is een volledige mislukking. Zo volledig als volledig kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 08-02-2007 22:46:45 ]
Magicminddonderdag 8 februari 2007 @ 22:43
Financiën.
Golradirdonderdag 8 februari 2007 @ 22:46
Linkse mensen denken altijd dat de mensen vroeger gek waren. Conservatieve mensen snappen dat je door ,,trial and error'' in de loop der jaren op het beste systeem uitkomt. Maar wacht, daar komen de grote denkers van links, die menen het hele onderwijs op de schop te moeten gooien. Gevolg: verpeste generaties.
Kaalheidonderdag 8 februari 2007 @ 22:54
Silly walks
Grrrrrrrrdonderdag 8 februari 2007 @ 22:55
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:46 schreef Golradir het volgende:
Linkse mensen denken altijd dat de mensen vroeger gek waren. Conservatieve mensen snappen dat je door ,,trial and error'' in de loop der jaren op het beste systeem uitkomt. Maar wacht, daar komen de grote denkers van links, die menen het hele onderwijs op de schop te moeten gooien. Gevolg: verpeste generaties.
Of we zijn nog steeds bezig met die "trial and error", daar al eens aan gedacht? Verder zal er altijd een zekere mate van verandering nodig zijn naarmate tijden veranderen.

Het projectgestuurde onderwijs is overigens voor een groot deel een gevolg van keiharde bezuinigingen. Minder docenten voor de klas en laat de studenten het zoveel mogelijk zelf uitzoeken.
Magicminddonderdag 8 februari 2007 @ 22:59
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:54 schreef Kaalhei het volgende:
Silly walks
[afbeelding]
Right, terwijl je de Financien doet.
One_of_the_fewdonderdag 8 februari 2007 @ 23:03
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Omdat daar behoefte aan is. De balans is veel te ver doorgeschoten. De directe kennis die Nederlandse scholieren en studenten paraat hebben is veelal bedroevend. Zelfstandig leren moet zeker een onderdeel zijn van de studie maar de directe kennisoverdracht gaat gewoon verloren.

Ik volg zelf een deeltijd hbo studie. Vorig jaar kregen we een traject over webdevelopment. Fijn als je dan een leraar hebt die geen verstand van Java heeft maar ons wel moet ondersteunen bij het in elkaar zetten van java applets... We moesten elkaar maar een beetje helpen en de oefeningen in het boek doorwerken, dan zou het allemaal wel goed komen. Gevolg: 75% van de studenten bakte er aan het eind van het jaar nog steeds niks van en je kon de grootste bagger inleveren die in de verste verte niet werkte en toch nog een voldoende krijgen. Ze kunnen moeilijk de halve klas laten zakken namelijk.

Dit is zomaar een voorbeeldje uit eigen ervaring, afgaande van de verhalen van anderen zijn dit geen losstaande incidenten.
klopt. Ik studeer ook en ken die gevallen ook. Dat het doorgeschoten is ben ik met je eens. Ik vroeg die waarom om te achterhalen wat je motieven waren.
Er zijn er ook genoeg die roepen dat het vroeger alemaal beter was en daarom elke verandering waar met mis mij gaat compleet de nek omdraaien. De Gulden Middenweg
One_of_the_fewdonderdag 8 februari 2007 @ 23:03
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het projectgestuurde onderwijs is een volledige mislukking. Zo volledig als volledig kan zijn.
want?
Finder_elf_townsdonderdag 8 februari 2007 @ 23:05
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

want?
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
pfafdonderdag 8 februari 2007 @ 23:07
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
En die 3291 punten die wel deugen?
GertvanderVolkdonderdag 8 februari 2007 @ 23:08
Minister van Ontwikkelingssamenwerking lijkt me wel leuk. Best een uitdagende job, je eigen ministerie opheffen.
One_of_the_fewdonderdag 8 februari 2007 @ 23:11
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Ik zit er middenin. Veel mensen om me heen die in Onderwijs zitten. Zowel leidingevend als docent. Zelf studeer ik. En dat PGO of een andere vorm niet altijd ideaal is onderschrijf ik. Maar om het totaal overboord te gooien gebeurt al te vaak in zulke situaties. Schiet het eerst de ene kant door, dan de andere. Lang leve de nuance.
Grrrrrrrrdonderdag 8 februari 2007 @ 23:14
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:03 schreef One_of_the_few het volgende:

Er zijn er ook genoeg die roepen dat het vroeger alemaal beter was en daarom elke verandering waar met mis mij gaat compleet de nek omdraaien.
Dat is ook onzin natuurlijk, maar mensen programmeren laten leren uit een boek is ook grote onzin. Zoiets is bij uitstek iets waar de docent een zeer actieve rol moet hebben. College geven over de hoofdpunten en principes van een programmeertaal. Probleempunten bespreken, voorbeelden geven etc. Gebeurde dus allemaal niet omdat de docent er niks van wist. De opleiding ging er van uit dat de docent slechts wat hoefde te coachen en het materiaal uitermate geschikt was voor zelfstudie. Tot op zekere hoogte was het dat ook maar een boek kan niet uitleggen wat je fout doet.
ub40_bboydonderdag 8 februari 2007 @ 23:17
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Bedoel je het onderwijs in Nederland? Dat geniet ik namelijk al 15 jaar.
One_of_the_fewdonderdag 8 februari 2007 @ 23:19
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is ook onzin natuurlijk, maar mensen programmeren laten leren uit een boek is ook grote onzin. Zoiets is bij uitstek iets waar de docent een zeer actieve rol moet hebben. College geven over de hoofdpunten en principes van een programmeertaal. Probleempunten bespreken, voorbeelden geven etc. Gebeurde dus allemaal niet omdat de docent er niks van wist. De opleiding ging er van uit dat de docent slechts wat hoefde te coachen en het materiaal uitermate geschikt was voor zelfstudie. Tot op zekere hoogte was het dat ook maar een boek kan niet uitleggen wat je fout doet.
Blunder van de school. Helaas gebeurt het teveel. Dat er wat aan moet gebeuren ben ik met je eens.
Tiriondonderdag 8 februari 2007 @ 23:22
Europese Zaken
Golradirvrijdag 9 februari 2007 @ 00:03
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:22 schreef Tirion het volgende:
Europese Zaken
Je herkent direct de D666'er.
Shreyasvrijdag 9 februari 2007 @ 00:15
Onderwijs.

Ik zal direct het mes zetten in alles wat onbelangrijk is. Duits, Frans, Spaans, elke taal behalve Engels en Nederlands worden optioneel, geen enkele tweede moderne vreemde taal is verplicht. Belachelijk natuurlijk dat we die talen nogsteeds krijgen, Engels is immers de wereldtaal en niet voor niets lijkt mij. Alle vakliteratuur is in Engels verkrijgbaar, als dat niet geval is, kun je op je vingers na tellen dat je die literatuur wel kan missen aangezien het toch wel niet zo belangrijk zal zijn.
Voor degene die nog twijfelen...het klassieke voorbeeld: Mensen in de Verenigde Staten en Engeland kennen doorgaans geen letter Duits, Frans, Spaans, etc..maar draaien toch mee met de top van de wetenschap en techniek.
Verder kunnen nonsense vakken als CKV, ANW, etc. ook direct de prullenbak in.

Verder is de filosofie van zelfstandig leren niet verkeerd, maar heb je niets aan mensen die zelfstandig 'geleerd' hebben maar niets hebben opgestoken en dus na hun diploma praktisch geen kennis meer hebben. Dan liever onzelfstandig leren maar achteraf wel de nodige kennis bezitten.
Tussen deze twee punten zal een goede tussenweg gevonden moeten worden, maar zoals het nu is gaat het niet natuurlijk.
ScottTracyvrijdag 9 februari 2007 @ 00:21
Justitie omdat ik daar wel iets vanaf weet. Buitenlandse Zaken lijkt me ook leuk.
GertvanderVolkvrijdag 9 februari 2007 @ 00:22
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:22 schreef Tirion het volgende:
Europese Zaken
Dat komt mooi uit, want je bent waarschijnlijk de enige kandidaat voor die post.
__Saviour__vrijdag 9 februari 2007 @ 00:24
Dat zou een nieuwe post worden. Minister van Patriotisme en Purificatie.
PLAE@vrijdag 9 februari 2007 @ 00:25
Onderwijs,

Zorgen dat leerlingen daadwerkelijk weer les krijgen. 40 uur per week daadwerkelijke les en veel minder huiswerk. Niet zelf leren leren, 2e fase rommel of meer van dat projectgeblaat.
GertvanderVolkvrijdag 9 februari 2007 @ 00:27
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:25 schreef PLAE@ het volgende:


Onderwijs,

Zorgen dat leerlingen daadwerkelijk weer les krijgen. 40 uur per week daadwerkelijke les en veel minder huiswerk. Niet zelf leren leren, 2e fase rommel of meer van dat projectgeblaat.
En waar ga je dat geld vandaan halen? Dan is het toch maar goed dat ik als minister van ontwikkelingssamenwerking m'n eigen ministerie ga opheffen.
Johnnsvrijdag 9 februari 2007 @ 00:51
Defensie

Beathovenvrijdag 9 februari 2007 @ 00:56
Offensie
Lyrebirdvrijdag 9 februari 2007 @ 01:11
Onderwijs. Ze kunnen me altijd bellen.
ub40_bboyvrijdag 9 februari 2007 @ 01:11
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:15 schreef Shreyas het volgende:
Onderwijs.

Ik zal direct het mes zetten in alles wat onbelangrijk is. Duits, Frans, Spaans, elke taal behalve Engels en Nederlands worden optioneel, geen enkele tweede moderne vreemde taal is verplicht. Belachelijk natuurlijk dat we die talen nogsteeds krijgen, Engels is immers de wereldtaal en niet voor niets lijkt mij.
Meer dan de helft van onze export gaat naar Duitsland. Ik zou Duits dus niet onbelangrijk willen noemen als ik jou was. Dat jij vind dat overal ter wereld Engels gesproken zou moeten worden (als 1st of 2e taal) dat is iets anders. Maar niemand kan om het feit heen dat de Duitse taal héél belangrijk is voor Nederland en voor de Nederlandse economie.
ub40_bboyvrijdag 9 februari 2007 @ 01:12
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:11 schreef Lyrebird het volgende:
Onderwijs. Ze kunnen me altijd bellen.
Wat ga je veranderen?
Tirionvrijdag 9 februari 2007 @ 01:12
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:22 schreef GertvanderVolk het volgende:
Dat komt mooi uit, want je bent waarschijnlijk de enige kandidaat voor die post.
Dat zou jammer zijn, er is nog een hoop te verbeteren op dat gebied.
Bolkesteijnvrijdag 9 februari 2007 @ 01:15
Minister van Milieu, Verkeer en Waterstaat of Gezondheidszorg zijn de posten die mij het meest aanspreken. De eerste drie vind ik gewoon echt leuk, ik ben er gewoon erg in geinteresseerd. Gezondheidszorg zou ik wel willen doen omdat ik me ontzettend erger aan hoe ons zorgstelsel is opgebouwd, en omdat ik wil afrekenen met de gedachte dat de gezondheidszorg een belangrijkere bedrijfstak is dan de metaalbouw of welke andere bedrijfstak dan ook. Een Malieveld vol specialisten. Maar dat kan ik wel aan als ik weet dat ik de steun van het volk geniet.

Edit: Onderwijs lijkt me ook een leuke post trouwens. Kan ik ein-de-lijk de erfenis van Adelmund begraven, en zorgen dat betavakken weer een andere status krijgen dan de status dat ze moeilijk zouden zijn.
gdayvrijdag 9 februari 2007 @ 01:17
Gaarne Minister van Onderwijs. Ik ben morgen te bereiken op m'n mobiele nummer. Geef je het even door SCH?
PLAE@vrijdag 9 februari 2007 @ 01:30
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:27 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

En waar ga je dat geld vandaan halen? Dan is het toch maar goed dat ik als minister van ontwikkelingssamenwerking m'n eigen ministerie ga opheffen.
oh als het aan mij lag werd dat budget verdubbelt.
Bolkesteijnvrijdag 9 februari 2007 @ 01:32
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

oh als het aan mij lag werd dat budget verdubbelt.
Het budget voor opheffing?
Intxaurragavrijdag 9 februari 2007 @ 01:33
Bestuurlijke vernieuwing. En dan ook echt iets doen.
2cvvrijdag 9 februari 2007 @ 01:38
Minister van oldtimers, auto's, wegvoertuigen en verkeersregels.
Beathovenvrijdag 9 februari 2007 @ 01:46
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:33 schreef Intxaurraga het volgende:
Bestuurlijke vernieuwing. En dan ook echt iets doen.
Wil je ook burgemeester worden?
Lyrebirdvrijdag 9 februari 2007 @ 02:43
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:12 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Wat ga je veranderen?
U vraagt, wij draaien.

Meer discipline en terug naar de kern in het basisonderwijs: rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde etc. Dus geen kinder VN, milieubewust kleien of andere linkse fratsen. Het lerarenprobleem is geen probleem meer als lesgeven weer leuk wordt! Leraren moeten niet constant bezig zijn met ordehouden. Ik denk dat meer mensen interesse hebben in het vak als ze niet constant met ettertjes geconfronteerd worden. Discipline is de sleutel. Laat ouders maar een weekend regels komen schrijven als ze hun ettertjes niet onder controle kunnen krijgen. Mwah, misschien is dit wat ouderwets, maar het is al een tijdje geleden dat ik op zo'n school rondliep. Misschien kan de staatssecretaris van onderwijs dit beter overnemen. Het liefst een vrouwlijke staatssecretaris met een hese stem. Dieprood haar. Niet van dat Gonnie haar. Een goed figuur kan ik ook wel waarderen.

Ook in het middelbaar onderwijs moeten we terug naar de kern. Studenten moeten later op de arbeidsmarkt kunnen concurreren, en dat kan alleen als ze hun talen beheersen, als ze goed kunnen rekenen en goede vakkennis hebben. Zekers, er is ook aandacht nodig voor softere zaken als "projectmatig werken" en "hoe je iets opzoekt op het internet", maar de focus moet toch op vakkennis liggen.

Mijn grootste verrassing bewaar ik voor het hoger onderwijs, omdat ik daar het meeste verstand van heb. Ik heb het hoger onderwijs in Nederland meegemaakt en heb ook mogen samenwerken met studenten van MIT, Harvard, CalTech en Cornell. De huidige Nederlandse / Angelsaksische verdeling in undergraduates & graduates is al een vooruitgang. Ik ben van mening dat we de undergraduate fase moeten blijven subsidieren, alhoewel studenten in eerste instantie 100% verantwoordelijk zijn voor financiering. Laat ze maar ploeteren om een beurs te krijgen, of een lening afsluiten. Volgens mij realiseert men niet goed hoe veel geld er over de balk wordt gegooid als men er met de pet naar gooit, omdat men in commissie's zit of een baaljaar opneemt. Studenten die hun studie binnen een afgesproken tijd afmaken, krijgen een bonus van de overheid. Ik zit er overigens niet mee als studenten hun lening helemaal zelf terug mogen betalen. Nu draait ook Jan-met-de-pet-die-nooit-gestudeerd-heeft daar gedeeltelijk voor op. Is dat zo eerlijk?

Verder moeten we naar topuniversiteiten. Willen we echt met de rest van de wereld kunnen concurreren, dan hebben we ook in Nederland een Harvard, Oxford of KAIST nodig. Eentje is genoeg. Zo veel talent loopt er niet rond. Wat mij betreft sluiten we de slechtste universiteiten / hogescholen. Als er een tekort is aan scholen, dan mogen studenten in het buitenland gaan studeren. Laat ze maar concurreren met Amerikaanse jongens en meisjes. Dat kan nu al (INTERESSE IN EEN GRATIS MS/PhD OPLEIDING VISION SCIENCE? STUUR ME EEN PM), maar de Nederlandse student ontbreekt het aan ambitie.

Het graduate program (MS / PhD) schaffen we compleet af. Hier in de VS bestaat ieder graduate program uit tig contacturen, en ik vraag me af of dat nu wel zo nodig is. Ik heb nog nooit een graduate class van binnenuit gezien (ik ga er wel binnenkort een geven), en ik voel me er echt geen mindere PhD door. Graduate programs zijn IMHO programma's om je voor te bereiden op het serieuze werk. Dat kan prima in een bedrijf of op een universiteit. De MS/PhD studenten doen een project en worden daarbij begeleid. Ondertussen krijgen ze daar voor betaald en uiteindelijk mogen ze hun werk verdedigen. Als de begeleider vindt dat de student ondertussen ook nog iets moet leren, dan hebben we daar boeken voor. Op die leeftijd hoor je niet meer in een klas te zitten. Hoe sneller studenten met de keiharde werkelijkheid in aanraking komen, hoe beter. Dat jarenlang pamperen in collegezalen is nergens goed voor.
Parafernaliavrijdag 9 februari 2007 @ 02:47
na kort wikken en wegen: gezondheiszorg
StefanPvrijdag 9 februari 2007 @ 04:53
Minister van alles. Ik weet alles namelijk beter dan de rest. Defensie, onderwijs, cultuur, verkeer, justitie - noem maar op.
popolonvrijdag 9 februari 2007 @ 05:23
Ik zou graag minister van Juinen willen worden.

Ook met toezicht op Zeulen en Ter Weksel.
Autodidactvrijdag 9 februari 2007 @ 10:28
Minister van informatie/propaganda.
freakovrijdag 9 februari 2007 @ 10:58
Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties.

Een paar keer per jaar een snoepreisje naar de Antillen, en bestuurlijke vernieuwing is niet nodig, dus de rest van het jaar met de benen op het bureau.
capppvrijdag 9 februari 2007 @ 10:59
Buitenlandse zaken en dan zoon keigrote oorlog ontketenen
roelofjanvrijdag 9 februari 2007 @ 11:02
Financiën, om het het financieringstekort en de staatsschuld naar 0 te brengen.
Oud_studentvrijdag 9 februari 2007 @ 11:28
Mijn naam is genoemd, ik ben beschikbaar
Elseetjevrijdag 9 februari 2007 @ 11:33
Natuur en milieu, nieuwe post
-_Guitarist_-vrijdag 9 februari 2007 @ 11:33
Defensie... alle wapens die Nederland heeft verkopen, NAVO-lidmaatschap opheffen en alle mensen die geen werk meer hebben reserve houden voor eventuele rampen. (doorgebroken dijken e.d) en die mensen allemaal aan een baan helpen
LoggedInvrijdag 9 februari 2007 @ 11:48
Verkeer & waterstaat en justitie.. Alle trajectcontroles uit de grond trekken en automobilisten weer gaan behandelen als mensen
Grrrrrrrrvrijdag 9 februari 2007 @ 11:53
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:48 schreef LoggedIn het volgende:
Verkeer & waterstaat en justitie.. Alle trajectcontroles uit de grond trekken en automobilisten weer gaan behandelen als mensen
Zodra automobilisten zich weer gaan gedragen als mensen ben ik daar helemaal voor. Helaas veranderen de meeste mensen in egocentrische aso's zodra ze het portier dichttrekken...
LoggedInvrijdag 9 februari 2007 @ 12:26
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zodra automobilisten zich weer gaan gedragen als mensen ben ik daar helemaal voor. Helaas veranderen de meeste mensen in egocentrische aso's zodra ze het portier dichttrekken...
Als je iemand lang genoeg blijft duwen, duwen ze vanzelf terug..

't is een wisselwerking
gdayvrijdag 9 februari 2007 @ 13:20
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:48 schreef LoggedIn het volgende:
Verkeer & waterstaat en justitie.. Alle trajectcontroles uit de grond trekken en automobilisten weer gaan behandelen als mensen
Ze worden al behandeld als mensen. Ze hebben namelijk de grootste moeite om zich aan de regels te houden, en nog meer moeite met gezag.
Urquhartvrijdag 9 februari 2007 @ 13:35
Media/Cultuur
Grrrrrrrrvrijdag 9 februari 2007 @ 16:55
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:26 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Als je iemand lang genoeg blijft duwen, duwen ze vanzelf terug..

't is een wisselwerking
Je draait de feiten om, al die drempels, flitspalen etc. zijn er gekomen omdat automobilisten (lees: de doorsnee burger) niet om kunnen gaan met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid en er vervolgens misbruik van maken.

Ik duw overigens niemand en toch zie ik als ik in mijn spiegel kijk om de haverklap eikels die aan mijn bumper kleven omdat ik me wél enigzins aan de maximumsnelheden houd. Dat is dus de schuld van de regelgeving als ik jou goed begrijp?
mcyodoggvrijdag 9 februari 2007 @ 23:45
Buitenlandse Zaken + Onderwijs, Cultuur en Wetenschap + Justitie lijken mij wel interessant.
PJORourkezaterdag 10 februari 2007 @ 00:25
Polarisatie.
Elseetjezaterdag 10 februari 2007 @ 00:31
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:45 schreef mcyodogg het volgende:
Buitenlandse Zaken + Onderwijs, Cultuur en Wetenschap + Justitie lijken mij wel interessant.
Hebburt!
gdayzaterdag 10 februari 2007 @ 00:37
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:25 schreef PJORourke het volgende:
Polarisatie.
PJO, ik denk dat je daar een heuuuuule geschikte kandidaat voor zou zijn.
PJORourkezaterdag 10 februari 2007 @ 00:40
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:37 schreef gday het volgende:
PJO, ik denk dat je daar een heuuuuule geschikte kandidaat voor zou zijn.
In alle bescheidenheid ben ik het hier mee eens.
Floripaszaterdag 10 februari 2007 @ 00:42
Zuigen.
Aaahikwordgekzaterdag 10 februari 2007 @ 00:43
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:42 schreef Floripas het volgende:
Zuigen.
Minister van Zuigen?
gdayzaterdag 10 februari 2007 @ 00:44
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:42 schreef Floripas het volgende:
Zuigen.
Waar en wanneer?
gdayzaterdag 10 februari 2007 @ 00:45
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In alle bescheidenheid ben ik het hier mee eens.
Kijk eens aan! Zo in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn we het toch weer 's eens met elkaar.
Tismzaterdag 10 februari 2007 @ 00:45
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:49 schreef Zwansen het volgende:
Minister van Feest.
* Eens
PJORourkezaterdag 10 februari 2007 @ 00:48
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:42 schreef Floripas het volgende:
Zuigen.
Interessant.
PJORourkezaterdag 10 februari 2007 @ 00:49
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:45 schreef gday het volgende:
Kijk eens aan! Zo in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn we het toch weer 's eens met elkaar.
Tja, TUE'ers onder elkaar komen er altijd wel uit.
Floripaszaterdag 10 februari 2007 @ 00:55
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:44 schreef gday het volgende:

[..]

Waar en wanneer?
Dat doe ik toch al anderhalf jaar op Fok.
gdayzaterdag 10 februari 2007 @ 00:58
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat doe ik toch al anderhalf jaar op Fok.
Dan ben ik vast afgestorven, want het heeft in ieder geval bij mij nog niet het eventueel beoogde effect.
Floripaszaterdag 10 februari 2007 @ 01:02
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:58 schreef gday het volgende:

[..]

Dan ben ik vast afgestorven, want het heeft in ieder geval bij mij nog niet het eventueel beoogde effect.
Op mij in elk geval wel.
gdayzaterdag 10 februari 2007 @ 01:18
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 01:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Op mij in elk geval wel.
Damn, ik begin het een beetje kwijt te raken nu. Het is te laat zullen we maar zeggen...
Argentozaterdag 10 februari 2007 @ 20:06
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 02:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien.
Mijn stem heb je

(met dien verstande dat ministers niet gekozen worden, me knows).
Napalmzaterdag 10 februari 2007 @ 21:10
Economie (makkelijk ministerie, valt niets te verkloten)
Defensie
Onderwijs (erger kan het toch niet)
Verkeer (erger kan het toch niet)
BuZa
raptorixzaterdag 10 februari 2007 @ 21:31
Defensie, ik pleeg gelijk een coup en laat alle lamme honden van de laatste 20 jaar executeren in de Arena. Personen als Kok voorop.
SCHzaterdag 10 februari 2007 @ 21:41
Jij komt niet in aanmerking raptorix
highway101zaterdag 10 februari 2007 @ 21:42
Verkeer
Lithionzaterdag 10 februari 2007 @ 21:46
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je draait de feiten om, al die drempels, flitspalen etc. zijn er gekomen omdat automobilisten (lees: de doorsnee burger) niet om kunnen gaan met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid en er vervolgens misbruik van maken.
Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
Lithionzaterdag 10 februari 2007 @ 21:47
Maar goed.

Mijn post zou ofwel Justitie zijn, ofwel Financiën ofwel Economische Zaken.
highway101zaterdag 10 februari 2007 @ 21:49
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je draait de feiten om, al die drempels, flitspalen etc. zijn er gekomen omdat automobilisten (lees: de doorsnee burger) niet om kunnen gaan met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid en er vervolgens misbruik van maken.

Ik duw overigens niemand en toch zie ik als ik in mijn spiegel kijk om de haverklap eikels die aan mijn bumper kleven omdat ik me wél enigzins aan de maximumsnelheden houd. Dat is dus de schuld van de regelgeving als ik jou goed begrijp?
Wat als er nou maximumsnelheden komen die voldoen aan het wegontwerp? Want wat dat betreft zijn we in dit land totaal doorgeslagen. Ik ken hier een weg met parallelwegen, én gescheiden rijbanen, max= 30
SCHzaterdag 10 februari 2007 @ 23:06
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
En door dit ene voorbeeld moet dudielijk zijn dat die dingen onzin zijn?
Yildizzaterdag 10 februari 2007 @ 23:09
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
Dat is toch wel een pareltje hoor, ware het niet dat het triest is.
Lithionzaterdag 10 februari 2007 @ 23:49
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:06 schreef SCH het volgende:
En door dit ene voorbeeld moet dudielijk zijn dat die dingen onzin zijn?
Eén van de vele voorbeelden. In veel gevallen liggen drempels op plaatsen waar ze, vanwege de verkeerssituatie, compleet overbodig zijn.
Elseetjezondag 11 februari 2007 @ 00:38
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:49 schreef Lithion het volgende:

[..]

Eén van de vele voorbeelden. In veel gevallen liggen drempels op plaatsen waar ze, vanwege de verkeerssituatie, compleet overbodig zijn.
Een hele hoop gemeentes leggen drempels pas na aanvraag van bewoners, niet op eigen initiatief, tenzij er een gevaarlijke situatie is (ontstaan). Overal zitten rotte appels tussen, maar verkeerswetgeving is er niet gekomen om automobilistjes te plagen, maar om slecht gedrag te voorkomen of te bestraffen. Zo ook verkeersdrempels.
Shreyaszondag 11 februari 2007 @ 02:42
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:11 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Meer dan de helft van onze export gaat naar Duitsland. Ik zou Duits dus niet onbelangrijk willen noemen als ik jou was. Dat jij vind dat overal ter wereld Engels gesproken zou moeten worden (als 1st of 2e taal) dat is iets anders. Maar niemand kan om het feit heen dat de Duitse taal héél belangrijk is voor Nederland en voor de Nederlandse economie.
Dus alles en iedereen die met de Duitse export iets te maken wilt hebben moet Duits kennen. Simpel.
Ook als je dat NIET op de middelbare school hebt gehad kun je dat zelf nog leren mocht je het voor dit soort doeleinden nodig hebben.
sannizondag 11 februari 2007 @ 05:02
Ik zou gewoon minister-president willen zijn en als eerste daad gelijk een bhurka
aantrekken en achter het katheder seggen: " Dames en Heren... een nieuw begin
in Nederland Allaaah Akbarr "
draaijerzondag 11 februari 2007 @ 10:07
Verkeer en Waterstaat

Motivatie: Meer wegen en hogere topsnelheid.
raptorixzondag 11 februari 2007 @ 11:27
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:41 schreef SCH het volgende:
Jij komt niet in aanmerking raptorix
Kadeshzondag 11 februari 2007 @ 12:34
Minister van Verkeer en Waterstaat.

-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
Meeldraadzondag 11 februari 2007 @ 12:57
Minister van Jeugdzaken

Komt die er nu trouwens in het nieuwe kabinet? Anyhoe, ik vind dat er veel te weinig aandacht is voor kinderen in Nederland en dan bedoel ik met name basisschoolkinderen. Superbelangrijke fase in de ontwikkeling en wat wordt er van overheidswege nu gedaan aan begeleiding? Anti-pest programma is een goede start, maar er is meer nodig. Ouders kunnen de opvoeding niet meer alleen aan. Een beetje steun van de school/overheid zou erg welkom zijn en ik denk dat je er veel problemen op latere leeftijd mee kan voorkomen.

Jeugdzaken is een ondergeschoven kindje in het Nederlandse beleid (en ik kan eigenlijk weinig verzinnen dat ik belangrijker vind).
du_kezondag 11 februari 2007 @ 16:21
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Kadesh het volgende:
Minister van Verkeer en Waterstaat.

-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
highway101zondag 11 februari 2007 @ 16:23
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Leuk als je naar ´t buitenland gaat
Ringozondag 11 februari 2007 @ 16:26
Onderwijs. Terug naar de ambachtsschool en het gymnasium met verplicht Grieks, Latijn, Hebreeuws, Kerkslavisch en Sanskriet.
du_kezondag 11 februari 2007 @ 16:27
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:23 schreef highway101 het volgende:

[..]

Leuk als je naar ´t buitenland gaat
Moet je daar harder rijden dan?
#ANONIEMzondag 11 februari 2007 @ 16:30
Ik wil daar op dit moment geen mededelingen over doen.
PJORourkezondag 11 februari 2007 @ 16:37
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil daar op dit moment geen mededelingen over doen.
Meneer is van het CDA?
#ANONIEMzondag 11 februari 2007 @ 16:43
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Meneer is van het CDA?
Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
Elseetjezondag 11 februari 2007 @ 16:45
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
Autodidactzondag 11 februari 2007 @ 16:49
De naam ..-._---_-.- is genoemd. Jaja, de naam circuleert in de wandelgangen.
Pascal86zondag 11 februari 2007 @ 16:51
Buiten aardse zaken
PJORourkezondag 11 februari 2007 @ 16:56
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
Het is een hele eer en verantwoordelijkheid die je niet zo maar kunt weigeren?
Yildizzondag 11 februari 2007 @ 17:00
In het belang van de formatie kan daar nu niets over gezegd worden.
draaijerzondag 11 februari 2007 @ 17:05
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Elseetjezondag 11 februari 2007 @ 17:45
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Uitstoot proberen te verminderen is heel sociaal. Daar heeft de hele wereld wat aan Maximumsnelheid verhogen hebben alleen hardrijders wat aan, en dat is maar een klein percentage van de bevolking. Heel wat minder sociaal dus
du_kezondag 11 februari 2007 @ 17:58
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Zie de post-icon.


Maar de autofetishisten happen altijd prima.
draaijerzondag 11 februari 2007 @ 18:02
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:45 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Uitstoot proberen te verminderen is heel sociaal. Daar heeft de hele wereld wat aan Maximumsnelheid verhogen hebben alleen hardrijders wat aan, en dat is maar een klein percentage van de bevolking. Heel wat minder sociaal dus
Nee nee Elseetje, de bekeuringen gaan de staatskas in wat ook gedeeltelijk voor het milieu gebruikt wordt.

Elseetjezondag 11 februari 2007 @ 18:06
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nee nee Elseetje, de bekeuringen gaan de staatskas in wat ook gedeeltelijk voor het milieu gebruikt wordt.

Mooi, als je dus de maximumsnelheid verlaagt krijg je nóg meer overtredingen, ergo meer geld in staatskas, ergo meer geld voor milieu Het wordt steeds socialer, dat idee van du_ke!
highway101zondag 11 februari 2007 @ 18:17
Maximumsnelheden graag zoals de weg ontworpen is aub.
sitting_elflingzondag 11 februari 2007 @ 19:21
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
highway101zondag 11 februari 2007 @ 19:26
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.

In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
du_kezondag 11 februari 2007 @ 20:06
Ze happen altijd zo heerlijk die jongens waarvan de auto nog niet groot genoeg is om hun kleine leuter te compenseren .
highway101zondag 11 februari 2007 @ 20:07
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef du_ke het volgende:
Ze happen altijd zo heerlijk die jongens waarvan de auto nog niet groot genoeg is om hun kleine leuter te compenseren .
Zo, dus nu ben je helemaal voldaan?
du_kezondag 11 februari 2007 @ 20:11
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef highway101 het volgende:

[..]

Zo, dus nu ben je helemaal voldaan?
Jij komt bijna klaar als je 180 mag rijden?
LoggedInzondag 11 februari 2007 @ 20:20
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Een hele hoop gemeentes leggen drempels pas na aanvraag van bewoners, niet op eigen initiatief, tenzij er een gevaarlijke situatie is (ontstaan). Overal zitten rotte appels tussen, maar verkeerswetgeving is er niet gekomen om automobilistjes te plagen, maar om slecht gedrag te voorkomen of te bestraffen. Zo ook verkeersdrempels.
Maar dat is toch raar? Iedere dag moeten miljoenen mensen lijden onder de schade die verkeersdrempels toebrengen. En niet 1 of 2x, maar echt in enorme hoeveelheden, terwijl je gewoon op weg bent naar je werk. Waarom?? Wat doen deze mensen dan fout dat ze zo bestraft moeten worden

Wat de overheid ook had kunnen doen is gewoon vantevoren even nadenken of de wensen en het uiteindelijke plan op elkaar aansluiten. Vrijwel alle automobilisten houden zich vanzelf aan de maximumsnelheid als deze overeenkomt met de verkeerssituatie. Wat er met verkeersdrempels e.d. gebeurd is dat de automobilisten bestraft worden omdat de overheid niet in staat is een weg aan te leggen die voldoet aan hun eisen.
LoggedInzondag 11 februari 2007 @ 20:23
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Kadesh het volgende:
Minister van Verkeer en Waterstaat.

-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
Aardig lijstje Maar welk doel heeft die opfriscursus? En het zomaar verhogen van de maximum snelheid overal kan niet zomaar.. 80km zones moeten wel zo snel mogelijk uit het Nederlands landschap verdwijnen.

Overigens ben ik er wel voor de slipcursus onderdeel te maken van het rij-examen. Kan je er nog bij zetten
highway101zondag 11 februari 2007 @ 20:24
Maargoed, als ik minister V&W was:

*Spoedwet wegverbreding: spitsstroken omzetten in normale rijstroken. Goedkoper (geen dure electronica om dat ding te bewaken etc).Kosten zijn ook niet hoger dan een spitsstrook, echter de verkeersveiligheid is er mee gebaat, omdat de vluchtstrook niet opgeofferd wordt.
*Afschaffing 80km/h zones+trajectcontroles.
*Maximumsnelheid in overeenstemming met het wegontwerp.
*Bij wegverbredingen qua luchtkwaliteit kijken naar het saldo, en niet naar één puntlocatie, het probleem waarom veel wegverbredingen stuklopen.
*Versnelde verbreding van transportassen. Het liefst zo snel mogelijk, of met het eerstvolgende onderhoud.
*Wegverbredingsprocedures in gang zetten voor:
A1 Muiderberg - Hoevelaken 2x4, Hoevelaken - Barneveld 2x3, Beekbergen - Deventer-Oost 2x4, Deventer-Oost - Hengelo-Noord 2x3
A2 Holendrecht - Oudenrijn 2x5, Oudenrijn - Empel 2x4, Empel - Vught 4x2, Vught - Ekkersweijer 2x3, Ekkersweijer - Leenderheide 2x4, Leenderheide - Kruisdonk 2x3, Maastricht 2x4
A4 Burgerveen - Prins Clausplein 2x4, Midden-Delfland aanleggen, Benelux - Klaaswaal aanleggen, Dinteloord - Halsteren aanleggen
A5 Westrandweg aanleggen
A6 Muiderberg - Almere 2x4
A7 Zaandam - Hoorn-Noord 2x3, bypass Sneek, nieuw knooppunt Joure, Rondweg Groningen
A8 Zaandam - Beverwijk, missing link aanleggen als 2x3
A9 Diemen - Badhoevedorp 2x4, omlegging Badhoevedorp, Badhoevedorp - Alkmaar 2x3
A10 2e Coentunnel, verbreden ring zuid naar 2x5 of meer
N11 verlengen tot A44
A12 Prins Clausplein - Gouwe 2x3, Gouwe - Oudenrijn 2x5, Lunetten - Grijsoord 2x3, Waterberg - Oud-Dijk 2x3
A15 Benelux - Vaanplein 2x5, Ridderkerk - Gorinchem 2x3, Bemmel - Zevenaar aanleggen
A18 Varsseveld - Enschede aanleggen
A20 verbreden of dubbeldeks bij Rotterdam
A27 Almere - Rijnsweerd 2x3, Lunetten - St Annabosch 2x3
A28 Rijnsweerd - Hoevelaken 2x4, Hattemerbroek - Ommen 2x4, Ommen - Lankhorst 2x3
A31 tracé Harlingen aanleggen, N31 ombouwen naar A31 (vluchtstroken aanleggen dus)
N33 ombouwen naar A33
N34 2+1 aanleggen, veilige inhaalsmogelijkheden
N35 nieuwe A35 bouwen van A28 naar Wierden
N36 ombouwen naar 2+1, veilige inhaalsmogelijkheden
A44 reconstrueren, weg breder maken
A50 Ewijk - Grijsoord 2x3, Waterberg - Beekbergen 2x3
N50 Hattemerbroek - Emmeloord ombouwen tot A50
A58 Tilburg - Eindhoven 2x3
A67 De Hogt - Venlo 2x3

dit enorme lijstje is niet voor niks. Sinds 1990 is de mobiliteit explosief gestegen, maar de uitbreidingen op wegcapaciteit viel bijna terug tot 0. Dit resulteert in een dagelijks verkeersinfarct, vele malen erger dan in buurlanden. Dit bedreigt ook de economische kracht van de mainports in de Randstad.

Verder:
*Terugdraaien Duurzaam Veilig
*60zones afschaffen
*politie inzetten op verkeersveiligheid, en niet op luttele snelheidsovertredingen
*doorstromingsbelemmerende objecten verwijderen
*100 zones op snelwegen exclusief voor stedelijke gebieden, dus niet door de polders en 100km/h.
*een einde maken aan frustrerende wegbeelden, zoals maximumsnelheden die niet overeenkomen met het wegbeeld, drempels, versmallingen
*VINEX-wijken beter ontsluiten vanaf het begin. Dus niet pas ontsluitingswegen gaan aanleggen als de wijk pas af is, maar meteen.
*Maximumsnelheden op doorgaande wegen in de kom die geen sterk urbaan karakter hebben verhogen naar 70km/h.
*Bebouwdekom grens niet oprekken, zodat je einden voorbij het bebouwde gebied nog steeds maar 50 mag.
*Rondwegen aanleggen voor doorgaand verkeer om leefklimaat in dorpen en steden te verbeteren.
*VOORUIT DENKEN.
PJORourkezondag 11 februari 2007 @ 20:27
quote:
[b]Op zondag 11 februari 2007 20:24
A58 Tilburg - Eindhoven 2x3
En vergeet Kerensheide niet.
gdayzondag 11 februari 2007 @ 20:34
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef highway101 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.

In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
Dus dan ben ik, omdat ik regelmatig op de snelweg zit, een nitwit omdat ik het zelf in principe niet zo'n verkeerd idee zou vinden? Van mij mag het ook 120 blijven trouwens, maar dan met hogere boetes en meer geld voor controles.
Elseetjezondag 11 februari 2007 @ 20:36
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:20 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Maar dat is toch raar? Iedere dag moeten miljoenen mensen lijden onder de schade die verkeersdrempels toebrengen. En niet 1 of 2x, maar echt in enorme hoeveelheden, terwijl je gewoon op weg bent naar je werk. Waarom?? Wat doen deze mensen dan fout dat ze zo bestraft moeten worden

Wat de overheid ook had kunnen doen is gewoon vantevoren even nadenken of de wensen en het uiteindelijke plan op elkaar aansluiten. Vrijwel alle automobilisten houden zich vanzelf aan de maximumsnelheid als deze overeenkomt met de verkeerssituatie. Wat er met verkeersdrempels e.d. gebeurd is dat de automobilisten bestraft worden omdat de overheid niet in staat is een weg aan te leggen die voldoet aan hun eisen.
De hoeveelheid drempels is op sommige plekken inderdaad geschift, en ook onnodig. Maar wat jij beweert is niet waar. Vrijwel alle automobilisten houden zich níet aan de maximumsnelheid. Als je de cijfers ziet van 30 km-zones (die er niet voor niks zijn, bijna overal zijn ze nuttig), dat de gemiddelde snelheid op de hele weg (laten we zeggen 500 meter weg) zónder drempels 35 is (gemiddeld hè, het gros rijdt dus te hard), en met 3 drempels gedaald is naar 31. Dan werken ze weldegelijk.
Elseetjezondag 11 februari 2007 @ 20:37
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef highway101 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.

In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
Niet te vergelijken, de wegen zijn daar kilometers van hetzelfde, in NL ben je dan het land al uit
highway101zondag 11 februari 2007 @ 20:37
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Elseetje het volgende:

Vrijwel alle automobilisten hoden zich níet aan de maximumsnelheid.
Dat komt omdat een hoop limieten ook niet bij de weg passen, en onrealistisch zijn.
draaijerzondag 11 februari 2007 @ 20:40
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Niet te vergelijken, de wegen zijn daar kilometers van hetzelfde, in NL ben je dan het land al uit
Rijden in Duitsland is wel heeeeeel erg lekker hoor. Je concentratie is veel hoger dan wanneer je in NL aan het cruisen bent. Heel erg fijn. Alleen geen fijn land om in te wonen.
Je kan er maar beter zo hard mogelijk doorheen rijden.
Elseetjezondag 11 februari 2007 @ 20:44
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef highway101 het volgende:

[..]

Dat komt omdat een hoop limieten ook niet bij de weg passen, en onrealistisch zijn.
Die limieten zijn er niet voor niks. Het heeft te maken met de hoeveelheid op- en afritten bijvoorbeeld. Met een hogere snelheidslimiet zou je de op- en afritten langer moeten maken omdat mensen met een hogere snelheid moeten invoegen. Groot verschil = gevaarlijk. Vrachtwagens zouden aparte banen moeten krijgen om dezelfde reden, groot verschil is gevaarlijk. Dan krijg je dus een andere wegindeling, en dan is de weg anders. Bij deze wegen past het dus wel degelijk
Verder heb je met een hogere snelheid een langere remweg, wat voor veel gevaarlijke situaties kan zorgen op sommige wegen.
Ik wil best toegeven dat de maximumsnelheid op sommige wegen niet klopt (een vierbaansweg met gescheiden fietspaden en met kruisingen met stoplichten, geen vrije opgang waar dan ook en dan 50 rijden ), maar dat zijn uitzonderingen, geen regel. Er is niks mis met de maximumsnelheid op de snelwegen, en vanuit milieu oogpunt moet je zelfs de maximumsnelheid verlagen.
highway101zondag 11 februari 2007 @ 20:47
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Er is niks mis met de maximumsnelheid op de snelwegen, en vanuit milieu oogpunt moet je zelfs de maximumsnelheid verlagen.
Alleen statistisch meetbaar. In veel gevallen nemen de files toe, en verergert de luchtkwaliteit elders.
PJORourkezondag 11 februari 2007 @ 20:48
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef draaijer het volgende:
Alleen geen fijn land om in te wonen.
Prima land om in te wonen. Kwaliteit van leven is daar veel belangrijker dan hier, hier gaat het altijd om linkse ideologie.
draaijerzondag 11 februari 2007 @ 20:49
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Prima land om in te wonen. Kwaliteit van leven is daar veel belangrijker dan hier, hier gaat het altijd om linkse ideologie.
Maar iedereen praat Duits.
Ik wil gewoon niet weg uit mijn regio. Als ik weg zou gaan is het alleen naar de VS voor mijn werk.
EchtGaafzondag 11 februari 2007 @ 21:41
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Rijden in Duitsland is wel heeeeeel erg lekker hoor. Je concentratie is veel hoger dan wanneer je in NL aan het cruisen bent. Heel erg fijn. Alleen geen fijn land om in te wonen.
Je kan er maar beter zo hard mogelijk doorheen rijden.
Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.

Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..
draaijerzondag 11 februari 2007 @ 21:43
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.

Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..
Ik stem EchtGaaf voor minister van V&W
EchtGaafzondag 11 februari 2007 @ 21:44
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik stem EchtGaaf voor minister van V&W
Mijn dank.
draaijerzondag 11 februari 2007 @ 21:46
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mijn dank.
Dat is alvast 1

Je moet toch ergens beginnen
#ANONIEMzondag 11 februari 2007 @ 21:53
Ik ben er uit: ik doe het niet.
LoggedInzondag 11 februari 2007 @ 23:34
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Elseetje het volgende:

[..]

De hoeveelheid drempels is op sommige plekken inderdaad geschift, en ook onnodig. Maar wat jij beweert is niet waar. Vrijwel alle automobilisten houden zich níet aan de maximumsnelheid. Als je de cijfers ziet van 30 km-zones (die er niet voor niks zijn, bijna overal zijn ze nuttig), dat de gemiddelde snelheid op de hele weg (laten we zeggen 500 meter weg) zónder drempels 35 is (gemiddeld hè, het gros rijdt dus te hard), en met 3 drempels gedaald is naar 31. Dan werken ze weldegelijk.
30km zones zijn dan ook wel controversieel.. Maar als ik bijv. even naar mezelf kijk; ik heb hier in de buurt wel een aantal straten die potentieel 30km zones zijn. Gewoon van die kleine straatjes in een woonwijk, met geparkeerde autos aan beide kanten.. Zelf rijd ik daar toch altijd zeer rustig Maar je hebt ook 30km zones die gewoon een weg zijn, zonder autos etc met prima zicht naar alle kanten, en waar de drempel de enige reden is om 30 te moeten rijden. Dat is dus onzinnig, en logisch dat niemand daar gemiddeld 30 rijdt.

En je hebt het ook over gemiddelde snelheid; vergeet niet dat je die drempels vaak bij lange na niet met 30 kan nemen, en dat je continue moet optrekken en afremmen. Het verschil is dus veel groter (15km/h drempel en 45 "cruise" is ook 30km/h gemiddeld), terwijl je zonder drempels ws constant tussen de 30 en 40 km/h rijdt. Die 2e situatie is dan eigenlijk beter (veiliger), daar de 1e situatie ook nogeens verergerd wordt door de verhoogde irritatie.
en_door_slechtmaandag 12 februari 2007 @ 00:45
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:24 schreef highway101 het volgende:
Maargoed, als ik minister V&W was:
heel verhaal
En toch heeft alleen verbreden geen enkele zin. Dat staat over twee jaar weer vast. Wanneer worden woonwijken nu eens op een logische plek gebouwd? (Dus: aan de rand van de stad ipv 30 km verderop.) En wanneer gaat er eens in de hoogte gebouwd worden? Dat maakt OV nl. pas rendabel. En OV is veel beter dan asfalt in staat op een klein stukje grond veel forensen te verplaatsen.
gdaymaandag 12 februari 2007 @ 01:04
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.

Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..
Dan zul je dus ook een heleboel op- en afritten moeten verwijderen (aangezien die in Duitsland meer verspreid zijn over het algemeen) en uiteindelijk zullen er hele korte en irritant verspreide stukjes zijn waar je harder mag dan de huidige limiet, aangezien je in Duitsland ook echt niet overal zo hard mag als je wilt. Daarbovenop komt ook nog de kwestie van de verzekeraar, die je altijd als (mede-)schuldige ziet als je betrokken bent bij een ongeluk en harder hebt gereden dan 130 km/u.

Ik vind het leuk dat je Duitsland als voorbeeld zou willen nemen, maar realistisch vind ik het niet echt.
De_Hertogmaandag 12 februari 2007 @ 01:26
Ik zou minister willen worden van digitale zaken, al sta ik open voor suggesties over de naam van dit nieuw te vormen ministerie. Hoe dan ook, ik zou het op prijs stellen als allerlei 'moderne technieken' nu eens centraal, snel, en door iemand met verstand worden uitgedacht.

Het ergste voorbeeld vond ik nog wel dat een tijdje geleden minster Brinkhorst van EZ namens Nederland voor softwarepatenten stemde, terwijl de tweede kamer tegen had gestemd. Andere zaken die aandacht verdienen zijn digitale tv, daar mag een standaard voor komen zodat praktijken als die van UPC tot het verleden gaan horen. Verder mogen stichtingen zoals Brein en Thuiskopie aangepakt worden, nu doen ze van alles maar is er nauwelijks duidelijkheid over wat wel en niet mag. Zo incasseert de Thuiskopie een heffing per CD, maar is nauwelijks duidelijk waar dat geld heen gaat. Niet dat Nederland een vrijhaven voor piraten moet worden, maar een duidelijke en eerlijke wat mag er nu wel eens komen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zou het vooral goed vinden als dit ministerie er komt, maar in de geest van het topic ben ik in alle bescheidenheid best bereid die post op me te nemen.

Oh, en aan mijn gewaarderde collegae van V&W van hierboven zou ik aandacht willen vragen voor het volgende:
-Inderdaad al die drempels op onlogische plekken weg, en op plekken waar ze wel nuttig zijn vervangen door sinusdrempels. Ik rijd mijn banden kapot op van die busvriendelijke plateau's met harde rand die ze hier in de buurt direct achter een kruispunt hebben gelegd. Belachelijk, en dubbel erg.
-Omzetten van de weg Tilburg-Den Bosch in een snelweg. Iedere politicus mag een beetje voor zichzelf opkomen, tenslotte.
-Bezuinig alsjeblieft niet te veel op OV. Het is nu al een ramp, en sommige mensen zijn nu eenmaal op OV aangewezen. Bovendien, als er helemaal geen fatsoenlijk OV meer is wordt het alleen maar nog drukker op die wegen. Een fatsoenlijk wegennet en een fatsoenlijk OV moet best allebei mogelijk zijn, lijkt me.

Dank u zeer.
icecreamfarmer_NLmaandag 12 februari 2007 @ 09:20
defensie lekker spelen
#ANONIEMmaandag 12 februari 2007 @ 10:00
Ik zou graag minister van Verkeer en Waterstaat worden, omdat dat het onderwerp is waarover ik de meest uitgesproken ideeën heb. Onder mijn bewind kwam er bijvoorbeeld een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op snelwegen tussen 06.00 en 19.00 uur, een rijverbod voor tractoren op N-wegen in de ochtend- en avondspits, meer toezicht op asociaal rijgedrag (en zwaardere bestraffing daarvan) en een variabele maximumsnelheid op snelwegen van 130 bij droog weer en 110 bij neerslag (zoals in Frankrijk).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2007 10:01:04 ]
boriszmaandag 12 februari 2007 @ 10:15
Nieuw ministerie. ministerie van Sport --> meer geld voor de sportbeelden om topsport te bevorderen
LENUSmaandag 12 februari 2007 @ 10:20
Minister van ontwikkelingssamenwerking.

Ik zou per direct alle gelden die buiten Nederland (lees 3e wereld) worden besteed stop zetten. Er zijn in mijn ogen voldoende liefdadigheidsinstellingen die zich in die niche manifesteren. De overheid heeft in mijn ogen de taak om die miljoenen gedoseerd te besteden aan de (verborgen)armoede die binnen Nederland heerst.
veldmuismaandag 12 februari 2007 @ 10:24
Minister van de Ardennen.
highway101maandag 12 februari 2007 @ 12:19
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:45 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En toch heeft alleen verbreden geen enkele zin. Dat staat over twee jaar weer vast. Wanneer worden woonwijken nu eens op een logische plek gebouwd? (Dus: aan de rand van de stad ipv 30 km verderop.) En wanneer gaat er eens in de hoogte gebouwd worden? Dat maakt OV nl. pas rendabel. En OV is veel beter dan asfalt in staat op een klein stukje grond veel forensen te verplaatsen.
Oh, maar mijn lijstje was puur om de afgelopen 17 jaar goed te maken.

Tja, je hebt hier ook van die galerijflat-buurten. meestal bestempeld als "achterstandsbuurten". Mensen verdienen tegenwoordig meer, en willen niet in flats wonen. Verder wordt het gemiddelde huishouden kleiner = meer huizen. Maar volgens mij moet je vooral naar werk-locaties kijken. Alles is gecentreerd, wat enorme verkeersstromen oplevert.

Kijk naar Amsterdam. Heel veel werkgelegenheid is ten zuiden van het Noordzeekanaal. Echter, veel woonwijken en vinex-locaties liggen ten noorden daarvan. En alle wegen die het NZ-kanaal kruisen zijn overvol. Met de te bouwen zuid-as wordt dat alleen maar erger. Wie gaat er nou een enorm kantorencomplex bouwen bovenop een al zwaar overbelaste snelweg
icecreamfarmer_NLmaandag 12 februari 2007 @ 17:20
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:35 schreef knowall het volgende:
Minister van Loze Beloftes lijkt me wel wat, als een soort van overkoepelend ministerie, dat elk plan toets op onhaalbaarheid, onzinnigheid en irrelevantie.
icecreamfarmer_NLmaandag 12 februari 2007 @ 17:23
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Het wordt gewoon slecht uitgevoerd door veel hbo`s en middelbare scholen qua potentie is het een goed systeem.
icecreamfarmer_NLmaandag 12 februari 2007 @ 17:26
onderwijs en vrom die huizenprijzen eens laten zakken
icecreamfarmer_NLmaandag 12 februari 2007 @ 17:30
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 02:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien.

Meer discipline en terug naar de kern in het basisonderwijs: rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde etc. Dus geen kinder VN, milieubewust kleien of andere linkse fratsen. Het lerarenprobleem is geen probleem meer als lesgeven weer leuk wordt! Leraren moeten niet constant bezig zijn met ordehouden. Ik denk dat meer mensen interesse hebben in het vak als ze niet constant met ettertjes geconfronteerd worden. Discipline is de sleutel. Laat ouders maar een weekend regels komen schrijven als ze hun ettertjes niet onder controle kunnen krijgen. Mwah, misschien is dit wat ouderwets, maar het is al een tijdje geleden dat ik op zo'n school rondliep. Misschien kan de staatssecretaris van onderwijs dit beter overnemen. Het liefst een vrouwlijke staatssecretaris met een hese stem. Dieprood haar. Niet van dat Gonnie haar. Een goed figuur kan ik ook wel waarderen.

Ook in het middelbaar onderwijs moeten we terug naar de kern. Studenten moeten later op de arbeidsmarkt kunnen concurreren, en dat kan alleen als ze hun talen beheersen, als ze goed kunnen rekenen en goede vakkennis hebben. Zekers, er is ook aandacht nodig voor softere zaken als "projectmatig werken" en "hoe je iets opzoekt op het internet", maar de focus moet toch op vakkennis liggen.

Mijn grootste verrassing bewaar ik voor het hoger onderwijs, omdat ik daar het meeste verstand van heb. Ik heb het hoger onderwijs in Nederland meegemaakt en heb ook mogen samenwerken met studenten van MIT, Harvard, CalTech en Cornell. De huidige Nederlandse / Angelsaksische verdeling in undergraduates & graduates is al een vooruitgang. Ik ben van mening dat we de undergraduate fase moeten blijven subsidieren, alhoewel studenten in eerste instantie 100% verantwoordelijk zijn voor financiering. Laat ze maar ploeteren om een beurs te krijgen, of een lening afsluiten. Volgens mij realiseert men niet goed hoe veel geld er over de balk wordt gegooid als men er met de pet naar gooit, omdat men in commissie's zit of een baaljaar opneemt. Studenten die hun studie binnen een afgesproken tijd afmaken, krijgen een bonus van de overheid. Ik zit er overigens niet mee als studenten hun lening helemaal zelf terug mogen betalen. Nu draait ook Jan-met-de-pet-die-nooit-gestudeerd-heeft daar gedeeltelijk voor op. Is dat zo eerlijk?

Verder moeten we naar topuniversiteiten. Willen we echt met de rest van de wereld kunnen concurreren, dan hebben we ook in Nederland een Harvard, Oxford of KAIST nodig. Eentje is genoeg. Zo veel talent loopt er niet rond. Wat mij betreft sluiten we de slechtste universiteiten / hogescholen. Als er een tekort is aan scholen, dan mogen studenten in het buitenland gaan studeren. Laat ze maar concurreren met Amerikaanse jongens en meisjes. Dat kan nu al (INTERESSE IN EEN GRATIS MS/PhD OPLEIDING VISION SCIENCE? STUUR ME EEN PM), maar de Nederlandse student ontbreekt het aan ambitie.

Het graduate program (MS / PhD) schaffen we compleet af. Hier in de VS bestaat ieder graduate program uit tig contacturen, en ik vraag me af of dat nu wel zo nodig is. Ik heb nog nooit een graduate class van binnenuit gezien (ik ga er wel binnenkort een geven), en ik voel me er echt geen mindere PhD door. Graduate programs zijn IMHO programma's om je voor te bereiden op het serieuze werk. Dat kan prima in een bedrijf of op een universiteit. De MS/PhD studenten doen een project en worden daarbij begeleid. Ondertussen krijgen ze daar voor betaald en uiteindelijk mogen ze hun werk verdedigen. Als de begeleider vindt dat de student ondertussen ook nog iets moet leren, dan hebben we daar boeken voor. Op die leeftijd hoor je niet meer in een klas te zitten. Hoe sneller studenten met de keiharde werkelijkheid in aanraking komen, hoe beter. Dat jarenlang pamperen in collegezalen is nergens goed voor.
Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit
icecreamfarmer_NLmaandag 12 februari 2007 @ 17:33
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tja, TUE'ers onder elkaar komen er altijd wel uit.
ik dacht dat jij in delft zat
icecreamfarmer_NLmaandag 12 februari 2007 @ 17:37
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:27 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En vergeet Kerensheide niet.
straks vertel je me ook nog dat je uit tilburg komt
Madinemaandag 12 februari 2007 @ 17:52
Minister van Algemene Zaken... ahum...
Lyrebirdmaandag 12 februari 2007 @ 18:02
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit
Het een sluit het ander niet uit. Zo zouden Nederlandse kinderen van nu best slechter kunnen rekenenen dan kinderen van tien jaar geleden, maar doen kinderen uit andere landen het nog veel slechter. Maar ik wil dat rapport wel eens zien. Mijn indruk is dat Chinezen, Koreanen, Indiers en Japanners beter rekenen dan Amerikanen en Euiropeanen.
FritsBommaandag 12 februari 2007 @ 18:04
Onderwijs en werkgelegenheid.

Die twee delen passen best in 1 portefeulle. Ik zou een masterplan laten ontwikkelen waarin het bedrijfsleven en het onderwijs met elkaar zullen gaan samensmelten.

Dit is sowieso een ministerie waar al jaren geprutst wordt. En dan nog durft men Nederland een kenniseconomie toe te dichten
du_kemaandag 12 februari 2007 @ 18:27
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit
Dat niet kunnen rekenen gaat vooral over PABO studenten. En is vrij eenvoudig te verklaren omdat daar de rekentoets al heel snel komt aan het begin van het eerste jaar (dus na de vele maanden vrij na het examen) met een soort vragen die ze gedurende de Havo niet meer gehad hebben. Dat daar dus relatief slecht op gescoord wordt kan ik wel begrijpen. En ook het tafels stampen is minder geworden. Daarentegen is men in Nederland wel erg sterk met het bevorderen van inzicht.
sitting_elflingmaandag 12 februari 2007 @ 18:33
Ik zou welluh ministertje van de fensie willen zijn! Jah hoor!
Beetje met mn joystick spelen j
icecreamfarmer_NLdinsdag 13 februari 2007 @ 12:05
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit. Zo zouden Nederlandse kinderen van nu best slechter kunnen rekenenen dan kinderen van tien jaar geleden, maar doen kinderen uit andere landen het nog veel slechter. Maar ik wil dat rapport wel eens zien. Mijn indruk is dat Chinezen, Koreanen, Indiers en Japanners beter rekenen dan Amerikanen en Euiropeanen.
dat dacht ik dus ook maar NL is zelfs gestegen in de ranglijsten.
Er is een topic op fok over geweest.

hier een link maar niet degene die ik bedoelde we staan trouwens 4des niet eerstes

http://www.klasse.be/archieven/archieven.taf?actie=detail&nr=11164