"e:Op woensdag 7 februari 2007 14:01 schreef slakkie het volgende:
[..]
Nee, maak een topic aan [The wars] FF vs IE / vi vs Emacs / OSX vs Vista vs Linux
Maakt het voor mij ook makkelijker
quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:57 schreef whoops het volgende:
[..]
Op zich best een vet idee... Een centraal "Hang hier de ongenuanceerde computer-jehova uit" topic...
Linux zuigtquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:11 schreef whoops het volgende:
For once and for all:Linux Firefox VI
Amen...
Windows is voor mensen met heeeeeeeeel veeeeeeeeel geduld ...quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:15 schreef Jarno het volgende:
Linux is voor nerds, Apple voor designhomo's, Windows is voor mensen.
Klaar.
Hybrid Sleep FTW.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Windows is voor mensen met heeeeeeeeel veeeeeeeeel geduld ...
Nee, OS X is speciaal. voor speciale mensen. die van uitzonderlijke producten houden, met de uitstraling die bij de elite past.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:15 schreef Jarno het volgende:
Klaar.
en producten die het ook werkelijk doenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:17 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee, OS X is speciaal. voor speciale mensen. die van uitzonderlijke producten houden, met de uitstraling die bij de elite past.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:15 schreef Jarno het volgende:
Klaar.
Nee. Hoezo?quote:
Nou, applaus.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat heeft OS X ook. het heet "Slaapstand"
Mensen die windows kopen denken van WOOOW hybrid sleep terwijl, terwijl je het ook gewoon slaapstand kunt noemen. Net zoals Intrieur verzorgster het blijft een slaaf hoor....quote:
Je hebt duidelijk geen verstand van Apple he?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:21 schreef Jarno het volgende:
Windows heeft gewoon alles: een super server OS, een mega SQL server en. Sharepoint.
.
Apple heeft, eh, OS X. Nou. Tof.
heeft Linux ook.... maar dan nog vele malen sneller dan windoosquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat heeft OS X ook. het heet "Slaapstand"
Apple is voor creatieve mensen niet voor nerds enzoquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:21 schreef Jarno het volgende:
Windows heeft gewoon alles: een super server OS, een mega SQL server en. Sharepoint.
.
Je gaat nu met het argument Xserve komen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:22 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen verstand van Apple he?
Nee, maar jij komt met argumenten dat Windows beter is in dingen waar Apple niet eens aan mee doetquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je gaat nu met het argument Xserve komen?.
.
Daarom, MS kan gewoon veel meer dan een desktop OSje makenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:26 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee, maar jij komt met argumenten dat Windows beter is in dingen waar Apple niet eens aan mee doet.
Dat is weer een verschil tussen OSX en windows... OSX kan je wel in een andere taal zetten zonder een hele nieuwe installatie er op te zettenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:25 schreef HeatWave het volgende:
Slaapstand.
Sowieso OS'en in het Nederlands.
Vista ookquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat is weer een verschil tussen OSX en windows... OSX kan je wel in een andere taal zetten zonder een hele nieuwe installatie er op te zetten
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom, MS kan gewoon veel meer dan een desktop OSje maken.
Een beetje de doelgroep waar Vista ook op mikt dus. Van die mensen die denken dat een OS een doel is in plaats van een middel.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:17 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee, OS X is speciaal. voor speciale mensen. die van uitzonderlijke producten houden, met de uitstraling die bij de elite past.
De xbox 360 is dan ook een fantastische console.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Windows is intussen meer voor het oude dametje wat het alleen maar gebruikt om boodschappen mee te doen en toch niet echt haast heeft.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
WindowsLinux is voor automonteurs, OSX voor autocoureurs![]()
En hoe.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik wil SQL 2005 wel eens tegen elke andere SQL db zien. Performance en betrouwbaarheid is ongekend, niks oud dametje.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Windows is intussen meer voor het oude dametje wat het alleen maar gebruikt om boodschappen mee te doen en toch niet echt haast heeft.
Stabiel?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:29 schreef Cheiron het volgende:
Gewoon lekker Windows XP icm Firefox. Lekker stabiel, ik kan gamen en instellen wat ik wil.
Maar het oude dametje kan wel helemaal zelf dr karretje samen stellen naar haar wensen, niet wit/zwart en verder zoek je het maar uit.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Windows is intussen meer voor het oude dametje wat het alleen maar gebruikt om boodschappen mee te doen en toch niet echt haast heeft.
Een blauw scherm in XP is een beetje de prutser-detectie. Zo van, jijkunterechtniksvan.quote:
Oracle op Solaris? Let wel, ik ben geen DBA dus ik zou je de ins- en outs over de performance niet durven vertellen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik wil SQL 2005 wel eens tegen elke andere SQL db zien. Performance en betrouwbaarheid is ongekend, niks oud dametje.
"kernel panic we are hanging here"quote:
Precies, net als het zoveelste lek in MS Word. Of IE. Of nu weer een in Excel. Briljant gewoon.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
En hoe.
En toegegeven, Apple heeft dat Unix ding leuk omgeknutseld tot desktop OS. Credits. Maar verder, beetje veel van hetzelfde allemaal.
meer iets van zijkunnenerniksvan want ik heb nog maar 1 keer zoiets mac OSX gehad in 6 maandenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een blauw scherm in XP is een beetje de prutser-detectie. Zo van, jijkunterechtniksvan.
Ondertussen rijdt dat karretje dus voor geen meter. Zou dat aan dat karretje liggen of wellicht toch aan dat omaatje...quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar het oude dametje kan wel helemaal zelf dr karretje samen stellen naar haar wensen, niet wit/zwart en verder zoek je het maar uit..
SLI in OSX.
Oracle, ach, leuk, maar als je het toch over oude (dure) dametjes hebt... Daarnaast begint Oracle behoorlijk in te leveren op gebieden als BI en development.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oracle op Solaris? Let wel, ik ben geen DBA dus ik zou je de ins- en outs over de performance niet durven vertellen.
Jij bent gek!quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ondertussen rijdt dat karretje dus voor geen meter. Zou dat aan dat karretje liggen of wellicht toch aan dat omaatje...
Lekken zijn ook alleen interessant als je ook daadwerkelijk iemand ermee kan treffen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies, net als het zoveelste lek in MS Word. Of IE. Of nu weer een in Excel. Briljant gewoon.
Toegegeven, Dell, HP, Paradigit en wie al niet meer miljoenen toeschuiven voor een label 'Recommend Windows 98, ME W2K, XP, Vista' is goeie marketing, maar het werkt voor geen meter.
Want Macs zijn immers gemaakt om te gamenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij bent gek!. Elke PC met een beetje GPU rent rondjes om een Mac als het om gamen gaat.
.
Oh nee, wacht, ze waren gemaakt om "creatief" mee te doen he! Dat was het toch?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Want Macs zijn immers gemaakt om te gamen
Oracle is met een aardige inhaalslag bezig op BI (mocht ook wel) en qua development is het mij niet direct opgevallen dat er werd ingeleverd eerlijk gezegd. Integendeel met een aantal van de door Oracle (mede)ontwikkelde technologiëen als JDeveloper (wat niet mijn favoriete IDE is, maar desalniettemin prima) en ADF.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oracle, ach, leuk, maar als je het toch over oude (dure) dametjes hebt... Daarnaast begint Oracle behoorlijk in te leveren op gebieden als BI en development.
Oh, kunnen ze dat niet? maar, maar, maar ze zijn toch zo goed?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Want Macs zijn immers gemaakt om te gamen
Jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh nee, wacht, ze waren gemaakt om "creatief" mee te doen he! Dat was het toch?
.
En dan nu even het belangrijkste argument in de grote mensen wereld: om dezelfde performance met Oracle te halen als op SQL Server, heb ik een 3x zo groot budget nodig. Dag Oracle!quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oracle is met een aardige inhaalslag bezig op BI (mocht ook wel) en qua development is het mij niet direct opgevallen dat er werd ingeleverd eerlijk gezegd. Integendeel met een aantal van de door Oracle (mede)ontwikkelde technologiëen als JDeveloper (wat niet mijn favoriete IDE is, maar desalniettemin prima) en ADF.
Age of Empires 3 is wel te doen ja... Maar dat crashed de hele tijd... Ow wacht was dat niet van MS?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, kunnen ze dat niet? maar, maar, maar ze zijn toch zo goed?
Want? Wat werkt er wel op de Mac qua programatuur dat het niet op Windows doet? Qua echt werk dan? PS, Quark etc werkt prima hoor..quote:
Gewoon lekker windows blijven gebruikenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want? Wat werkt er wel op de Mac qua programatuur dat het niet op Windows doet? Qua echt werk dan? PS, Quark etc werkt prima hoor..
Als je een bedrijf hebt wat Windows servers geen probleem vindt, ja, dan is de DB-licentie goedkoper.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dan nu even het belangrijkste argument in de grote mensen wereld: om dezelfde performance met Oracle te halen als op SQL Server, heb ik een 3x zo groot budget nodig. Dag Oracle!.
Ja, maar met Photoshop CS3 word het wel weer snel hoor, op die Apple.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want? Wat werkt er wel op de Mac qua programatuur dat het niet op Windows doet? Qua echt werk dan? PS, Quark etc werkt prima hoor..
Nooit gehoord van CEDEGA zeker.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:20 schreef HeatWave het volgende:
Vista roels, FF is traag en werkt nooit op sites. Net als Safari.
En gamen is stoer, en dat kan alleen op Windows.
Tof topic.
Heel snelquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, maar met Photoshop CS3 word het wel weer snel hoor, op die Apple.
Echt, ik zeg dit niet zomaar, en ook niet om flauw te doen, maar ik beheer een stuk of 40 Windows servers, waaronder SQL servers, en ik heb nog nooít aanhoudende stabiliteitsproblemen met Server 2003 gehad. Sterker nog, ik vermoed dat de Novell servers hier vaker onderuit gaan (abend ahoy). Kwestie van fatsoenlijke hardware kiezen en niet zo versie en patch geil zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je een bedrijf hebt wat Windows servers geen probleem vindt, ja, dan is de DB-licentie goedkoper.
Maf, op mijn PC is het nú al snel!quote:
Nee, dat weet ik ook wel, maar sommige klanten hebben eigen ideeën over wat ze willen met hun servers. Om over de rest van hun ideeën maar te zwijgenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt, ik zeg dit niet zomaar, en ook niet om flauw te doen
TextMate. En Parallels. Als webdesigneraanprutser kan ik toch echt niet zonder die twee.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oracle heeft wel een naam, en niet voor niks. Maar ik heb het idee dat ze de connectie met de zakelijke wereld een beetje aan het verliezen zijn en dat MS de klanten 1 voor 1 oppikt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik ook wel, maar sommige klanten hebben eigen ideeën over wat ze willen met hun servers. Om over de rest van hun ideeën maar te zwijgen.
Parallels is toch gewoon virtualisatie? Dat kan met VMWare, Virtual PC, Xen, etc, etc. Echt niet zo bijzonder hoor.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
TextMate. En Parallels. Als webdesigneraanprutser kan ik toch echt niet zonder die twee.
Tis wat omslachtiger enzo...quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Parallels is toch gewoon virtualisatie? Dat kan met VMWare, Virtual PC, Xen, etc, etc. Echt niet zo bijzonder hoor.
Kun je daar dan legaal Mac OS X binnen draaien? Nee. Ik kan nu in 1 werkomgeving de drie grootste browsers simultaan gebruiken: Safari, Firefox & IE. En met Coherence-mode kan ik Windows+Parallels wegpoetsen zodat ik op mijn scherm alleen nog maar een IE7 venster heb staan.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Parallels is toch gewoon virtualisatie? Dat kan met VMWare, Virtual PC, Xen, etc, etc. Echt niet zo bijzonder hoor.
En aan wie ligt dat?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kun je daar dan legaal Mac OS X binnen draaien? Nee.
Hallo, zit ik hier een heel verhaal over Windows en Mac binnen de zakelijke markt voor niks te houden ofzo?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:50 schreef TwyLight het volgende:
Zo typisch weer, gaming is al weer een aantal keer naar voren gekomen
Kom toch eens met andere argumenten.
Foút.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Aan jou jij had een apple kunnen kopen
quote:
Ik heb het over IE6 en IE7, exact zoals het er onder Windows uit zou zien. Dat gaat onder Parallels met die Coherence-mode heerlijkquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:50 schreef DutchErrorist het volgende:
Je kan IE ook onder OSX draaien
Ja, leuk, kan ik me als Visual Studio developer wagen aan OS X. Ik durf geeneens te denken aan de belabberde performance die dat oplevert.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]niet, als jij zo dom was om windows te kopen dan moet je maar met de consequenties leren leven
Non argument; zijn al zat sites te vinden die het userpercentage weerleggen. En OSX is niet 100% veiliger, maar wel degelijk veiliger dan Windows.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lekken zijn ook alleen interessant als je ook daadwerkelijk iemand ermee kan treffen.
Als OSX zo veilig is waarom moet ik dn 160MB aan updates van het OSX downloaden na een verse install? Zitten net zoveel lekken in, maar ja, who cares, geen hond die het draait. geen eer aan te behalen dus.
Had ik het tegen jou ofzo?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:51 schreef Jarno het volgende:
Hallo, zit ik hier een heel verhaal over Windows en Mac binnen de zakelijke markt voor niks te houden ofzo?
Grappig; ik kan Windows onder OSX draaien dankzij Bootcamp. Van Apple. Waarom niet OSX onder Windows, dankzij een programma van Microsoft?quote:
belabberde perfomance? mac pro? anyone?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, leuk, kan ik me als Visual Studio developer wagen aan OS X. Ik durf geeneens te denken aan de belabberde performance die dat oplevert.
Daarnaast is Apple de enige die dwars ligt in het hele OS-X-virtualisatie-debacle. Niemand anders.
OS X wil niet installeren onder VMWare óf Virtual PC, dankzij de beperkingen die Jobs daarop heeft gelegd en zelfs actief wil pushen (beperkingen in performance, pas nog op Tweakers). Elk ander OS kun je wél virtualiseren, tot aan Solaris toe.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Grappig; ik kan Windows onder OSX draaien dankzij Bootcamp. Van Apple. Waarom niet OSX onder Windows, dankzij een programma van Microsoft?
Met 2GB geheugen, 1GB voor OS X en 1GB voor de gevirtualiseerde machine draait het native. Boh. O ja, geen videodrivers, maar och, Visual Studio is meestal 2D hequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, leuk, kan ik me als Visual Studio developer wagen aan OS X. Ik durf geeneens te denken aan de belabberde performance die dat oplevert.
Daarnaast is Apple de enige die dwars ligt in het hele OS-X-virtualisatie-debacle. Niemand anders.
Hallooooooo. Le-zen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
belabberde perfomance? mac pro? anyone?![]()
Native op gevirtualiseerde hardware draaien.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met 2GB geheugen, 1GB voor OS X en 1GB voor de gevirtualiseerde machine draait het native. Boh. O ja, geen videodrivers, maar och, Visual Studio is meestal 2D he
Ja, gut, raar hoor.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:56 schreef TwyLight het volgende:
Wat ik raarder vind is dat Vista nog maar een paar dagen uit is en dat ik na de install al gelijk een hele lijst met updates kreeg.
Ok......quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
OS X wil niet installeren onder VMWare óf Virtual PC, dankzij de beperkingen die Jobs daarop heeft gelegd en zelfs actief wil pushen (beperkingen in performance, pas nog op Tweakers). Elk ander OS kun je wél virtualiseren, tot aan Solaris toe.
nerds hequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ok......![]()
...zo ver reikt mijn tweakers-kennis nu ook weer niet![]()
Ten eerste klopt het aantal niet (nog geeneens als je de language packs en extra's meerekent) en ten tweede mag je blij zijn met zo'n actief patch beleid. En doe nou niet alsof dat raar is, als ik Red Hat op full update gooi kan ik ook een dsl lijntje bij nemen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:59 schreef DutchErrorist het volgende:
hoezo dom?
Tegenwoordig zitten in alle macs minimaal dual-core processoren. Door de strakke samenwerking van software en de hardware kan hij 1 core native draaien. Remember, het is geen emulatie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Native op gevirtualiseerde hardware draaien.. Weet je wel wat je zegt?
Ik weet wat virtualisatie is, maar een cpu doorgeven aan je guest os maakt het nog geen native platform hoor.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tegenwoordig zitten in alle macs minimaal dual-core processoren. Door de strakke samenwerking van software en de hardware kan hij 1 core native draaien. Remember, het is geen emulatie.
Kijk, dat bedoel ik dus. Windows gebruikers zijn dom... Hier trek ik dus de grens tussen argumenten en dom fanboy gelul.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]niet, als jij zo dom was om windows te kopen dan moet je maar met de consequenties leren leven
Grappig, met die laatste zin doe je precies waar je anderen van beticht. Beetje fanboy uithangen...quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Windows gebruikers zijn dom... Hier trek ik dus de grens tussen argumenten en dom fanboy gelul.
Noem 1 multinational die op OSX-server draait, en dan wel ff incl databases, email. CRM etc..
Apple is voor amateurs, Windows voor professionals. Klaar. En het leuke is, je kan OOK nog gamen!
Goh, oog om oog heet datquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Grappig, met die laatste zin doe je precies waar je anderen van beticht. Beetje fanboy uithangen...
Ik moet toevallig echt totaal helemaal niets..quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:05 schreef TwyLight het volgende:
Maar hij moet sowieso ophouden met zn fanboy gelul, gister zei whoops het al maar ik erger me er nu zelf ook aan.
Ik meende dat ook zo serieus hequote:Op woensdag 7 februari 2007 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Windows gebruikers zijn dom... Hier trek ik dus de grens tussen argumenten en dom fanboy gelul.
Noem 1 multinational die op OSX-server draait, en dan wel ff incl databases, email. CRM etc..
Apple is voor amateurs, Windows voor professionals. Klaar. En het leuke is, je kan OOK nog gamen!
Ik ga er ook alleen maar puur voor de lol op in hoorquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:14 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik meende dat ook zo serieus he
Dat scheeltquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ga er ook alleen maar puur voor de lol op in hoor.
Mwah, anders vooralquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:18 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat scheeltmaar mac blijft beter
![]()
Op een Windows machine kan gewoon alles wat je wil, al naargelang wat je er voor uit wil geven. Je hebt al een werkende windows PC voor 300 euro..quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:22 schreef DutchErrorist het volgende:
Ja maar een mac kopen om te gamen is net zoiets als een PS2 te kopen voor tekstverwerken.. het werkt niet zo lekker...
"werkende"quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Op een Windows machine kan gewoon alles wat je wil, al naargelang wat je er voor uit wil geven. Je hebt al een werkende windows PC voor 300 euro..
Je vergeet BootCampquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:22 schreef DutchErrorist het volgende:
Ja maar een mac kopen om te gamen is net zoiets als een PS2 te kopen voor tekstverwerken.. het werkt niet zo lekker...
quote:
okay serieus een met vista werkende computer voor 300 euro daar draai je nog net XP opquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Komop, niet zo kinderachtig, prima werkend ja..
Yup. In de tijd dat ik met windows XP werk, en dat is al even, heb ik zelden last van een instabiel systeem gehad. Mijn vorige computer heb ik in zn hele levensloop op 1 XP installatie gedraaid.quote:
Je bent de uitzondering die de regel bevestigdquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:41 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Yup. In de tijd dat ik met windows XP werk, en dat is al even, heb ik zelden last van een instabiel systeem gehad. Mijn vorige computer heb ik in zn hele levensloop op 1 XP installatie gedraaid.
Kul, ik ben gewoon een gebruiker die weet hoe je met een computer om moet gaan. Net als dat je mensen hebt die niet kunnen autorijden heb je mensen die niet met computers om kunnen gaan, die moet je misschien geen windows geven, of in ieder geval een beetje afgeschermde windows.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je bent de uitzondering die de regel bevestigd
Dat je die dingen niet kan gebruiken ( of wel ) zegt al genoeg voor mijquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:45 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Als jij lustig attachements van vreemde afzenders opent, beta-versies van programma's installeert en geen virusscanner / firewall gebruikt loop je tegen een instabiel systeem aan ja. Dikke verassing..
Pas op, om dezelfde reden begon het bij mij ook met een 12" iBookje. Kort na die aanschaf nog een Dell Pentium IV 3.0 Ghz aangeschaft en daar deed ik eigenlijk niks meer mee.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, anders vooral.
En ik persoonlijk vind het gebrek aan games zeker doorslaggevend. Maar dat is dus persoonlijk.
Mijn iBookje heb ik vooral omdat ie zo lekker klein is en de accu lekker lang meegaat.
90% mee eens, behalve dan dat ik Konquerer nu toch echt vaker gebruik dan FF.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:11 schreef whoops het volgende:
For once and for all:Linux Firefox VI
Amen...
Mac OS X..quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
dat zegt meer wat over jezelf dan over andere mensenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Windows is voor mensen met heeeeeeeeel veeeeeeeeel geduld ...
Dit Firefox probleem ken ik onder meerdere OS'en, volgens mij moet je of een bookmark in je 'bookmark toolbar folder' zetten, of gewoon de bookmarks uit je toolbar halen...quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:53 schreef TwyLight het volgende:
Firefox werkte bij trouwens vet gaar onder VistaElke site ging op en neer (ongeveer 5 pixels verschil).
Dus steeds 5pixels omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag,
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:15 schreef Jarno het volgende:
Klaar.
Style over substance is een stap in de goede richting?quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:42 schreef Geqxon het volgende:
En hey, dat Vista is zo slecht nog niet. Het ziet er mooi uit, het grafische schilletje is ook mooi. Het interne systeem is naar mijn mening net iets te rommelig om mij te laten switchen, maar ik kan goed begrijpen dat het voor Windows XP gebruikers een grote stap in de goede richting is.
Het is inderdaad een stap in de goede richting. Wat ik vaak als voorbeeld pak is het configuratiescherm in Vista. In classic view heeft deze 49 items, met allemaal icoontjes die op elkaar lijken. Het ziet er mooi uit, maar het mag nog iets meer structuur hebben..quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Style over substance is een stap in de goede richting?
"Ik gebruik feijurfoks!!"quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:47 schreef no1uknow het volgende:
Kdoe 'm stiekem op de nieuwe pagina
http://mpmcleod.smugmug.com/photos/78596223-D.jpg
Sorry inbellers![]()
Ach, het werkt prima opzich en ik ben er al jaren aan gewend. Wat is er dan zo veel BETER aan FF??quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:23 schreef slakkie het volgende:
Waarom zou IE dan wel zo goed zijn?
Ik bedoel, fucking hell, ctrl-l en je krijgt een popup om de locatie in te tikken...
Daar geeft HeatWave terecht aan dat hij daar geen boodschap aan heeft als gebruiker. IE toont meer sites zoals de maker ze bedoeld heeft. Dat een groot gedeelte van die makers niet in staat zou zijn om een boodschappenlijstje in alfabetische volgorde te zetten laat staan een of andere mate van webstandaard te volgen is natuurlijk niet de zaak van de gebruiker die naar zo'n site surft.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:31 schreef TwyLight het volgende:
CSS werkt een stuk beter.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:36 schreef slakkie het volgende:
@Heatwave
OpenSource Software, wat kan er beter zijn dan dat?
Software met degelijke ondersteuning als bedrijf zijnde...quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:36 schreef slakkie het volgende:
@Heatwave
OpenSource Software, wat kan er beter zijn dan dat?
MSX 2+quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
MSX rulez...
Ik zeg RedHat, Suse (en OpenSuse - Novell). Verder kan ik met Google en maillinglists sneller problemen oplossen dan een supportsnol van MS. EN, als ik een vraag stel die zgn, niet supported is, mag ik 50 Euro gaan lappen... Nee, das degelijk idd. Aangezien je er geld kwijt aan bent, betekend het niet dat je ook de support krijgt die je nodig hebt, of dat de support degelijk is.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Software met degelijke ondersteuning als bedrijf zijnde...
OS is zo fucking overrrated, 8734987234 diverse linux distros;, nee daar word je vrolijk van...
Daar was het topic dan ook voor gemaaktquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:05 schreef HeatWave het volgende:
Mooie post hoor slak.
Ik loop hier ook alleen maar een beetje mee te flamen hoor.
Ook leuk voor een flamewar:quote:
Tja. En het zal wel wat worden als ze OSX op de markt gooien voor gewone PC's.... maar zolang ze dat niet doen en een snellere PC inclusief Vista erop goedkoper blijft dan een Mac.... zie ik de Mac niet boven de 5% aan gebruikers uitkomen eigenlijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:08 schreef DutchErrorist het volgende:
En trouwens iedereen weet dat OSX beter dan Vista is en FF beter dan IE
Apple, Inc.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:02 schreef HeatWave het volgende:
* ctrl-i doet...quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:23 schreef slakkie het volgende:
Waarom zou IE dan wel zo goed zijn?
Ik bedoel, fucking hell, ctrl-l en je krijgt een popup om de locatie in te tikken...
*kuch* kopie (cd!!) is van jou, voor de software heb je een gebruikersovereenkomst, is niet je eigendom (tenminste, zo werkt het bij MS )quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:02 schreef slakkie het volgende:
[..]
Jij noemt het overrated, ik zeg dat de mensen die hun closed source software kopen dat overraten, je hebt gewoon geen enkel recht om je applicatie aan te passen, ookal is de kopie van jou..
Maar goed, als ze op Linux hadden gedraaid hadden ze waarschijnlijk zowel minder als ook goedkopere servers hoeven te gebruiken...quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:50 schreef TwyLight het volgende:
De Bank of The world (o.i.d.) heeft een kamer met 1000en Xserve's voor creditcard transactie's e.d.
Firefox heeft een mooier icoontjequote:Op woensdag 7 februari 2007 21:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"Ik gebruik feijurfoks!!"
Waarom dan?
"Dat is betur dan internet expolder"
"ja maar waarom dan?"
CTRL-L!!!!!quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef mschol het volgende:
[..]
* ctrl-i doet...
nee hoor me favorieten lijst springt open in IE...
en dan nog waarom fucking hell?
alleen omdat het niet de shortcut keys gebruikt die jij lekker vind werken??
Duidelijkheid in je taakbalk, en het werkt heerlijk snel, vooral in Opera. gewoon 1 of 2 indrukken, naar gelang de richting die je op wilt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:11 schreef schvvmert het volgende:
Wat is er zo handig aan tabbed browsing?![]()
Der staat toch echt ctrl-l en geen I ( i ) alles is in kleine letters geschreven, ik zei niet ctrl-shift-i.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef mschol het volgende:
* ctrl-i doet...
nee hoor me favorieten lijst springt open in IE...
en dan nog waarom fucking hell?
alleen omdat het niet de shortcut keys gebruikt die jij lekker vind werken??
Ik zeg toch ook dat je niks mag doen met die software, omdat je de rechten niet hebt ondanks dat de kopie (van de software) van jou is (maw in jouw bezit, en je hebt de software gekocht - in de winkel, bij je PC, etc etc).quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:50 schreef mschol het volgende:
*kuch* kopie (cd!!) is van jou, voor de software heb je een gebruikersovereenkomst, is niet je eigendom (tenminste, zo werkt het bij MS )
Kom je aan opensource, dan kom je aan mijquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:05 schreef HeatWave het volgende:
Mooie post hoor slak.
Ik loop hier ook alleen maar een beetje mee te flamen hoor.
vi is een excuus voor een shellbased editorquote:
quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:58 schreef WyriHaximus het volgende:
vi is een excuus voor een shellbased editor![]()
Heb er altijd ruzie meequote:
En als ik iets NIET wilquote:Op donderdag 8 februari 2007 07:31 schreef slakkie het volgende:
[..]
Kom je aan opensource, dan kom je aan mij(bij gebrek aan Rambo smiley)
Ik ben niet te beroerd om in source code te duiken om applicaties werkende te krijgen. Ik doe het voor werk en ik doe het thuis.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:54 schreef Jarno het volgende:
Oh mijn God, ben jij zo'n OS junkie slakkie?.
Kom op, daar straalt toch de onprofessionaliteit van af man. Leuk voor zolderkamernerds hoor, maar verder.... Ik wíl mijn software niet aanpassen, het moet gewoon werken, en anders zorgt de fabrikant maar dát het gaat werken.
Nee, en als ik iets niet wil... dan is het aan jou komenquote:
QFT!quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:36 schreef Geqxon het volgende:
Het belangrijkste stukje programming in de hele menselijke geschiedenis is closed-source. Doormiddel van reverse enginering is het ons gelukt om er deels achter te komen hoe het werkt, maar ver zijn we nog niet gekomen. En dat is maar goed ook, want sommige dingen moeten nou eenmaal closed-source blijven.
Niet als de geleverde support bij tijd en wijle ronduit klote isquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:36 schreef Geqxon het volgende:
Het belangrijkste stukje programming in de hele menselijke geschiedenis is closed-source. Doormiddel van reverse enginering is het ons gelukt om er deels achter te komen hoe het werkt, maar ver zijn we nog niet gekomen. En dat is maar goed ook, want sommige dingen moeten nou eenmaal closed-source blijven.
Dit stukje programming word anders keurig om de duizend jaar gepatcht door de geweldige techniek die wij evolutie noemen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet als de geleverde support bij tijd en wijle ronduit klote is.
Ik zou aarzelen om zelflerende software te beschrijven als patch. Als er een paar foute basisaannames in het systeem zitten kom je daar zonder externe patch nooit meer van af.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dit stukje programming word anders keurig om de duizend jaar gepatcht door de geweldige techniek die wij evolutie noemen.
Goed argument...quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Firefox heeft een mooier icoontje
En zo'n beetje het zinnigste argument ookquote:
Ook de hardwareupdates hebben tot nu toe een best grote wow-factor gehad. Denk bijvoorbeeld aan de Homo Erectus, het eerste model dat rechtop kon lopen. En de komst van de Homo Sapiens was al helemaal revolutionair te noemen, wat waren er toen een hoop mensen die eindelijk de overstap naar dit nieuwe platform durfde te maken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou aarzelen om zelflerende software te beschrijven als patch. Als er een paar foute basisaannames in het systeem zitten kom je daar zonder externe patch nooit meer van af.
Het word pas wow als we vleugeltjes krijgen imo maar dat zal nog wel een tijd duren ben ik bangquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ook de hardwareupdates hebben tot nu toe een best grote wow-factor gehad. Denk bijvoorbeeld aan de Homo Erectus, het eerste model dat rechtop kon lopen. En de komst van de Homo Sapiens was al helemaal revolutionair te noemen, wat waren er toen een hoop mensen die eindelijk de overstap naar dit nieuwe platform durfde te maken.
Jij hebt er geen verstand vanquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:21 schreef Jarno het volgende:
.
En nu de updates van de laatste tweeduizend jaar graag?quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ook de hardwareupdates hebben tot nu toe een best grote wow-factor gehad. Denk bijvoorbeeld aan de Homo Erectus, het eerste model dat rechtop kon lopen. En de komst van de Homo Sapiens was al helemaal revolutionair te noemen, wat waren er toen een hoop mensen die eindelijk de overstap naar dit nieuwe platform durfde te maken.
Quicksilverquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:31 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Jij hebt er geen verstand van
Apple is een bedrijf, net als Mircosoft.
OS X is een OS, net als Windows
In OS X heb je Exposé. Wat heeft een mens nog meer nodig?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:31 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Jij hebt er geen verstand van
Apple is een bedrijf, net als Mircosoft.
OS X is een OS, net als Windows
In OS X heb je Exposé. Wat heeft een mens nog meer nodig?
ik heb 2 weken met Quicksilver gewerkt, maar ik vond het niet zo super handig.quote:
Met Expose hou je het wel werkbaar.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Hup hup, snel een cursusje en een stage volgen jij, je hebt geen idee waar je het over hebt.
Expose, ja, daar laat je een bedrijf lekker op samen werken, hou je je klanten bestand mee bij, zorg je voor email voor 500.000 medewerkers etc etc...
Mwah, zou je heel eventueel met bijnv MsSQL kunnen doen ofzoquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Klantenbestanden bijhouden met of onder Windows....?
Gelukkig zijn er ook goedkopere (gratis) en minder resource-vretende alternatieven te krijgen... Ook voor Windows...quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, zou je heel eventueel met bijnv MsSQL kunnen doen ofzo. Kan hoor... hoeft niet.. kan..
Ja, voor 10 man ofzoquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:49 schreef whoops het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook goedkopere (gratis) en minder resource-vretende alternatieven te krijgen... Ook voor Windows...
Alsof je met meer mensen tegelijk een Windows server kan benaderen zonder hem te laten zweten...quote:
Tweeduizend jaar geleden was de uitbraak van W32.Jezus.Worm, wat gigantische invloeden heeft gehad. Op het moment is er een compleet bot-network met mensen die door dit virus geinfecteerd zijn, en die door de mainserver (de paus) met een enkel commando te bedienen zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
En nu de updates van de laatste tweeduizend jaar graag?.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tweeduizend jaar geleden was de uitbraak van W32.Jezus.Worm, wat gigantische invloeden heeft gehad. Op het moment is er een compleet bot-network met mensen die door dit virus geinfecteerd zijn, en die door de mainserver (de pausAllah) met een enkel commando te bedienen zijn.
Hoe kan iets wat gratis is nog goedkopere dingen hebbenquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:49 schreef whoops het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook goedkopere (gratis) en minder resource-vretende alternatieven te krijgen... Ook voor Windows...
quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:51 schreef whoops het volgende:
[..]
Alsof je met meer mensen tegelijk een Windows server kan benaderen zonder hem te laten zweten...
Moet je trouwens wel CAL's voor 10 personen hebben... It's gonna cost ya...
Het argument 'Apple is duur' is ook al een poosje grotendeels onderuit hoor.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ja, het kost geld, alles kost geld, ga jij als Apple adept even met kosten aankomen.
Zelfde hardware, zelfde services die draaien: Unix server zit zich te vervelen, terwijl de Windows server zich in het zweet loopt werken omdat ie de hoeveelheid verzoeken niet aankan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]. Dat slaat natuurlijk nergens op. Een linux server op een 368 trekt ook maar 5 users hooguit hoor.
Of denk je dat bijjv de Unix servers allemaal op 100Mhz met 4MB ram werken?
Sorry, dat was inderdaad slordig van me...quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je bent in de war met de W32.Mohammed.Worm....
Ik ben echt net zo erg Apple adept als Windows adept hoor...quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:59 schreef HeatWave het volgende:
En ja, het kost geld, alles kost geld, ga jij als Apple adept even met kosten aankomen.
Mac OS X dus ookquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Unix en alle Unix clonen/afstammelingen FTW!![]()
idd jij snapt hemquote:
nee dit is een amder topic dit is het: fans boys die elkaar de hersens in slaan topic zodat ze andere topics niet volspammenquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:33 schreef sanni het volgende:
tussen alles door een andere vraag. Is dit topic de opvolger van die OSX owned Vista?![]()
Ik miste die namelijk.![]()
Die is volgeluld... Om de volgende SC niet weer te laten verzanden in een flamewar is er een speciale topicreeks (quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:33 schreef sanni het volgende:
tussen alles door een andere vraag. Is dit topic de opvolger van die OSX owned Vista?![]()
Ik miste die namelijk.![]()
Yeah waar is de grote flamewar nou? Anyway windows zuigtquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:22 schreef prof.bierbekje het volgende:
Gezellig.....
Heel veel bedrijven hebben het moeilijk met virtueel gebruik op dit moment. Het is dan ook wel wat flauw om het direct een apple tax te noemen. Zo heeft Oracle ook bepaalde regels ingesteld voor gebruik in een virtuele omgeving, om maar wat te noemen. Ik gebruik zelf ook veel virtuele pc's en ben als Windows gebruiker dus net zo goed de dupe van zo'n regel. Beetje calimero gedrag dus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dat bootcampen kan trouwens best een duur grapje worden...
Dat bedoel ik dus, met geen stok rede in te rammenquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Windows zuigt, OSX niet
Dat bootcampen kan trouwens best een duur grapje worden...
Mwah, humoristisch vooralquote:
Yeah en de mobs doen nu lekker mee ipv dat ze ons uit een topic moeten vegenquote:
Het zou wel goed zijn om elke vorm van Flamen in de rest van DIG naar dit topic te verbannen...quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:53 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Yeah en de mobs doen nu lekker mee ipv dat ze ons uit een topic moeten vegen.
Er is nu immers een speciaal topic voor!quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:11 schreef whoops het volgende:
[..]
Het zou wel goed zijn om elke vorm van Flamen in de rest van DIG naar dit topic te verbannen...
Behalve SCO ofcoursequote:Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Unix en alle Unix clonen/afstammelingen FTW!![]()
* whoops is nogsteeds erg gecharmeerd door de bouw en werken van de nokia software... (Pre S60)quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:28 schreef HeatWave het volgende:
Oh, niets kan op tegen PSP OS. Wat een eenvoud en logica
.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
MSX rulez...
vi is er voor alle Unixen (toen het gemaakt werd bestond Linux nog niet eens) en ook voor Windows, OS/2, DOS etc.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:00 schreef dennistd het volgende:
vi is een text-editor onder linux
en in dat tijdperk is het ook blijven hangenquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:04 schreef Bigs het volgende:
[..]
vi is er voor alle Unixen (toen het gemaakt werd bestond Linux nog niet eens) en ook voor Windows, OS/2, DOS etc.
dan heb je imho je windows server niet goed geconfigureerd...quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:29 schreef slakkie het volgende:
[..]
Zelfde hardware, zelfde services die draaien: Unix server zit zich te vervelen, terwijl de Windows server zich in het zweet loopt werken omdat ie de hoeveelheid verzoeken niet aankan.
En wat telefoons betreft blijft de Ericsson R380W heersen:quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef HeatWave het volgende:
dat werkte ook erg goed ja.
Maar echt, die XMB interface is zo simpel, had dat ding 3 sec uit de doos, nooit 1 sec een handleiding nodig. Briljant.
Pleonasme, een Windows server is niet goed te configureren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:11 schreef mschol het volgende:
dan heb je imho je windows server niet goed geconfigureerd...
Onzin.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:18 schreef slakkie het volgende:
[..]
Pleonasme, een Windows server is niet goed te configureren.
Helaas wel , daarom hou ik liever van emacs.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
en in dat tijdperk is het ook blijven hangen
Sonyquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:28 schreef HeatWave het volgende:
Oh, niets kan op tegen PSP OS. Wat een eenvoud en logica
.
Wii menu is wel goed simpel en makelijk iddquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Sony
OS X > Wii OS >>>>>>>> *
Het Wii OS. Simpel, duidelijk, net.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:24 schreef slakkie het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/9866/f1ee5b7c/index.html
quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:24 schreef slakkie het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/9866/f1ee5b7c/index.html
Wedden dat hij gelijk hierna naar de mac store liep om een gele Macbook te kopenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:33 schreef mschol het volgende:
[..]dat soort mensen hebben:
a) te veel geld
b) geen leven
c) en zijn ook nog media geil...
Nee klopt maar bij mac hebben ze bij sommige Macbooks iets ingebouwd dat ze na en aantal weken geel worden. Die van mij ook. Dat is net als die tandeborstels die bij warm water van kleur veranderenquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:45 schreef TwyLight het volgende:
Er zijn geen gele macbooks te koop.
Hebben ze niet bij Windows....quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:54 schreef TwyLight het volgende:
iYellow heet dat
YSODquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:05 schreef TwyLight het volgende:
Nee daar heet het iYellaw
bron?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:08 schreef TwyLight het volgende:
in 2006 zijn 50% van alle macs die verkocht zijn, verkocht aan mensen die er nog nooit een hebben gehad.
Windows lijkt met die slogan (of 'tag') nog veel meer op het spelletje dat het eigenlijk is... En waar te veel mensen verslaafd aan zijn...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Met "WOW" effect
[tweakers-mode]quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:17 schreef TwyLight het volgende:
Zei steve in een keynote, weet niet zeker meer welke volgens mij niet die van macworld maar die daar voor.
Dat resultaat behaalde de IBM PC ook al in de jaren 80.....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:08 schreef TwyLight het volgende:
in 2006 zijn 50% van alle macs die verkocht zijn, verkocht aan mensen die er nog nooit een hebben gehad.
Jarno, the feeling is mutual.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:45 schreef Jarno het volgende:
Jij bent echt dom, slakkie.
Jahoor. MySQL kan écht net zoveel als SQL Server 2005. Tuurlijk. Om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:59 schreef Schaduwtje het volgende:
Voor freeware krijg je meer waar voor je geld dan voor dure betaalde shit.![]()
Nou, qua features per euro krijg je bij MySQL veel meer.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jahoor. MySQL kan écht net zoveel als SQL Server 2005. Tuurlijk. Om maar wat te noemen.
Jarno, pak wat zakken zout, strooi die over mijn post en ga ff relativeren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:51 schreef Jarno het volgende:
Ja, maar kom op, wat wil je nou? Je zegt zelf dat je collega vage ISDN kaarten aan het *testen* is, en dan moet Vista daar maar out of the box ondersteuning voor bieden? En sterker nog, aan de hand van die ene blik over z'n schouder kun je ook nog eens concluderen dat Vista in z'n totaliteit zuigt, dat alle gebruikers dom zijn, etc?
Jij bent echt het prototype van een arrogante, zelfingenomen helpdesk klootzak die wel even denkt te bepalen hoe de wereld in elkaar steekt. Wat je nu doet is echt precies hetzelfde als iemand die 5 minuten naar OS X kijkt en dan besluit dat alle Maccers dom zijn omdat het niet op Windows lijkt. Echt precies. De arrogantie straalt er gewoon vanaf.
Dat zeg ik, gewoon bekrompen. Helaas stikt het in de IT van die mannetjes als jij. Mannetjes die niet kijken naar wat de beste oplossing voor de situatie is, maar die alleen maar blind "GRATIS! OS! LINUX!" kunnen roepen. Die, als een verkoper Outlook op z'n laptop wil hebben, fronsend en zuchtend beginnen te kreunen en met vage alternatieven als Thunderbird en Sunbird en weet ik veel aankomen. Die totaal niet weten wat de markt vraagt, maar alleen wat in *hun* ogen heilig is en niet openstaan voor alternatieven.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:04 schreef slakkie het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ik ga zeggen dat Windows goed is? Nee, dat zul je niet uit mijn mond en/of vingers zien komen.
De markt die vraagt om "Wat de boer niet kent dat vreet ie niet". Maar idd, Outlook is handiger als je de kalender functionaliteit wil gebruiken. Vooral met synchen en zo is het volwassener dan Sunbird. Maar dat komt nog wel; staat nog in zijn kinderschoenen. Qua mail-functionaliteit gebruik ik iig een stuk liever Thunderbird.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, gewoon bekrompen. Helaas stikt het in de IT van die mannetjes als jij. Mannetjes die niet kijken naar wat de beste oplossing voor de situatie is, maar die alleen maar blind "GRATIS! OS! LINUX!" kunnen roepen. Die, als een verkoper Outlook op z'n laptop wil hebben, fronsend en zuchtend beginnen te kreunen en met vage alternatieven als Thunderbird en Sunbird en weet ik veel aankomen. Die totaal niet weten wat de markt vraagt, maar alleen wat in *hun* ogen heilig is en niet openstaan voor alternatieven.
Maar goed, ik proef uit je post wel een bak frustratie.quote:als Windows beheerder
Je vergeet er dan alleen even bij te vermelden dat het dan al lang niet meer gaat over de generiek verkrijgbare gratis versie van MySQL. De basic versie alleen al kost 600 euro, tot 5 mille toe. Daar koop je al een aardige SQL Server voor.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:07 schreef Schaduwtje het volgende:
MySQL kan ook op grote schaal best goed gebruikt worden hoor.
Kijk maar hier. Toch niet de minste bedrijven/applicaties.
Ja, dat is het altijd in de OS wereld: het komt nog wel. Ooit. Ondertussen doen wij het vast met Windows, okay?quote:
Helemaal niet. OS zal het nooit maar dan ook nooit zo ver gaan schoppen als CS. Daar ben ik van overtuigd. Overigens beheer ik dus ook die 2 linux bakken hier, ik ben niet zo halstarrig en bekrompen om maar 1 tak van sport te kunnen en willen. Dus ik switch zo mee hoor.quote:Maar goed, ik proef uit je post wel een bak frustratie.![]()
Bang dat je je baantje kwijt raakt?![]()
Amen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:15 schreef Schaduwtje het volgende:
De markt die vraagt om "Wat de boer niet kent dat vreet ie niet". Maar idd, Outlook is handiger als je de kalender functionaliteit wil gebruiken. Vooral met synchen en zo is het volwassener dan Sunbird. Maar dat komt nog wel; staat nog in zijn kinderschoenen. Qua mail-functionaliteit gebruik ik iig een stuk liever Thunderbird.![]()
Open source mensen die niet open staan voor alternatieven. Het is meestal het alternatief.
MySQL kost voor de enterprise edition vanaf 2000 dollar per jaar. (inclusief advisors)quote:Je vergeet er dan alleen even bij te vermelden dat het dan al lang niet meer gaat over de generiek verkrijgbare gratis versie van MySQL. De basic versie alleen al kost 600 euro, tot 5 mille toe. Daar koop je al een aardige SQL Server voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |