abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2007 @ 19:11:19 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46247307
Owja, MeNicole!

Bij max was het ook zo raar, die had aan 1 kant van zn hoofd helemaal niks en aan de andere kant hele bossen.
ik en mn moeder hebben sommige plukjes gewoon zelf bijgeknipt, als je ventje in de kinderstoel zit, of de fles krijgt kan je dat gewoon proberen.
als je een dunne pluk haar recht omhoog houdt en je knipt het horizontaal af, dan valt het als het goed is in laagjes en ziet het er niet heel erg geknipt uit.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:25:57 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46253373
Slaapmeisje has arrived

Wat klink je fijn, Slaapmeisje

word er helemaal een beetje emo van om Slaapmeisje eindelijk in 't baby-topic te zien en er ook nog helemaal ontopic is en thuishoort
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46253734
Slaapmeisje, wat heerlijk dat jullie dit allemaal mee mogen maken
Welkom hier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46253740
Slaapmeisje Welkom hier! En Milo natuurlijk ook
Fijn dat het zo goed gaat met jullie
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 10:20:26 #105
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46253957
Het is echt heel bijzonder om hier te zijn

Over luiers gesproken. We hadden afgelopen nacht twee keer een ongelukje waardoor Milo zijn kleertjes helemaal nat waren (lang leve de wasmachine). Waarschijnlijk zijn de Pampers die ik had gekocht toch ietsje te groot voor hem. Milo heeft ook zo'n klein kontje Verder vind ik de Pampers erg harde randjes hebben want zijn liesjes zijn een beetje rood. Klaasvaker is nu Kruidvat luiers kopen omdat jullie hier zo lyrisch over zijn Verder verbaas ik me erover hoe snel die billendoekjes gaan Nu zijn we er nog niet zo handig mee en hebben we vaak meerdere doekjes per (poep)broek nodig om het zakie schoon te krijgen. Gisteren had Milo trouwens nog helemaal niet gepoept en ik kon duidelijk merken dat het hem dwars zat. Gelukkig had ik goed naar de kraamverzorgster geluisterd en ik heb hem vannacht getemperatuurd. Toen kwam het in ieder geval los. Wat was ik blij voor hem zeg! Dat zijn zo van die dingen die je niet vantevoren weet. Dat je gewoon superblij bent als je kindje gepoept heeft
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:21:16 #106
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_46253968
Slaapmeisje! Goed omte horen hoe het gaat, werd al benieuwd!

Maar nog een keer: Hoe oud waren jullie kleintjes toen ze in de buggy mochten en niet meer in de bak hoefden te liggen?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:27:04 #107
141023 ik80
pi_46254029
Oh en Lotte heeft vannacht iets geks gedaan... (of mam heeft geslaapwandeld maar dat denk ik niet)
Ze is helemaal gedraaid in haar bed, ze lag ineens met haar voeten aan de andere kant, kan je het je voorstellen. Ik niet.
Ze was ook vaak aan het piepen, maar sliep nog wel. Heb haar steeds het speentje gegeven en ze heeft het zo volgehouden tot 8 uur.

Billendoekjes, daar gebruiken wij er ook meerdere van per poepbroek, moet ook nodig bijkopen... Ach als het maar schoon wordt. Ik vindt de kwaliteit van billendoekjes trouwesn wel heel verschillend. Die van de AH zijn erg droog, de gewone gele pakjes van Zwitsal worden snel droog. Sensitive doet het hier tot nog toe het best.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:29:38 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_46254056
Welkom Slaapmeisje met Milo!!

Ik80, Ive was net een half jaar voordat hij in de buggy inzet ging. Volgens mij wordt het onder een half jaar afgeraden, maar het hangt ook heel erg af van het type buggy-inzet. In de Quinny Speedi moet een baby echt een beetje kunnen zitten, terwijl de Bugaboo volgensmij zo gezet kan worden dat de baby meer ligt.

Ive gaat soms ook zijn hele bedje door!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:47:50 #109
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46254278
Slaapmeisje en Milo, welkom hier !

Ik80, hier zei Prenatal vanaf een maand of 8-9, maar dat gaan wij niet redden. Simon is bijna te groot voor de reiswieg nu, en hij is ruim 4 maanden oud.
Maar ook voor het emotionele aspect is het beter niet te vroeg met de buggy inzet te beginnen, kindjes hebben het zo jong erg nodig om hun moeder/vader te zien.
Maar wat niet past, past niet!

Wij gebruiken de billendoekjes van de Aldi, die bevallen me beter dan die professionele merken.

Simon heeft hier iets nieuws ontdekt, als ik hem verschoon, grijpt hij al grommend mijn arm vast om het vervolgens als een soort Obelix die zijn everzwijnbout aanvalt, in zijn mond te proppen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46254395
Je kan ook een natte washand gebruiken ipv billendoekjes
En hier hebben we de eerste tijd natte watten gebruikt voor Lis omdat ze nogal gevoelig is voor billendoekjes. Het wordt allemaal snel rood.

Morris ging geloof ik met 5 maanden in het zitgedeelte van de wagen. Maar bij de Bugaboo kan je hem naar je toe zetten en kan hij nog redelijk goed op zijn rug gelegd worden.
Volgens mij hangt het een beetje af van welke wagen je hebt.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:57:01 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46254403
Haha! Slaapmeisje, je wordt vanzelf handiger en economischer met die billendoekjes!
Overigens hier luiers en doekjes van de Lidl. Niet duur en bevallen uitstekend (ook in vergelijking met pampers en Zwitsal).

Ik80, wat een bijzondere actie van Lotte!
Best een beetje eng, of niet?

Qua wandelwagen, Thies zal er binnenkort toch ook in moeten. Maar bij ons kan de wageninzet twee kanten op gemonteerd worden, dat wilde ik per sé. Ik vind het wel snel gaan hoor, dan voelt het al helemaal niet meer als echte baby....

En Simon!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:02:28 #112
108648 cattie
lieve moeder
pi_46254478
Achteraf baal ik heel erg dat wij niet net iets meer geld neergelegd hebben en een wandelwagen hebben gekocht die naar je toe te monteren is. Ik mis het wel namelijk, dat ik Ive niet meer zie als we aan het wandelen zijn. Zo saai... Ik stop dan ook regelmatig om even met hem te praten, zijn mutsje goed te doen etc.

Ive heeft trouwens toen de kinderwagenbak te klein werd een tijdje in het autostoelte gezeten dat op het onderstel gemonteerd kon worden, een fijne tussenoplossing.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:02:57 #113
141023 ik80
pi_46254487
Moonah, is idd een enge actie, voor hetzelfde geld stoot ze haar hoofd. Denk dat ze dan wel gaat huilen...

Dan hebben wij toch wel een bijzonder CB dat ze er nu al in mag... 3.5 maand.
En dan vraag ik me af waarom een wipper slechter is dan de buggy?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:03:49 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_46254499
Dat van die wipper snap ik ook niet, want die kun je meestal heel plat leggen.
pi_46254529
Het gaat er vooral om dat het kindje genoeg steun in de rug heeft. Als het in de wipper zit mag er geloof ik geen ruimte tussen het ruggetje en de wipper zitten.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:59:19 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46255228
iK80 hier ook vroeh in de zitgedeelte van de wagen, omdat madam haar beentjes over de bak heen gooide .. maar kan naar je toe, zat verkleining bij en helemaal plat.

wipstoeltje mag ook maar bepaalde tijd toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 12:40:28 #117
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46255775
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:57 schreef Moonah het volgende:
Haha! Slaapmeisje, je wordt vanzelf handiger en economischer met die billendoekjes!
Overigens hier luiers en doekjes van de Lidl. Niet duur en bevallen uitstekend (ook in vergelijking met pampers en Zwitsal).
Goed en goedkoop alternatief voor de billendoekjes:
Wat tissuetoiletpapier om het ergste mee af te nemen, flesje water met een beetje babyolie er door, en een hydrofiel washandje (of lapjes die je knipt van een oude hydrofielluier)
Kwam bij Lucie als beste uit de test, met als goede tweede C1000 doekjes met kamille, als derde Tussi van de Aldi, en als laatste Pampers
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_46256815
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 12:40 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Goed en goedkoop alternatief voor de billendoekjes:
Wat tissuetoiletpapier om het ergste mee af te nemen, flesje water met een beetje babyolie er door, en een hydrofiel washandje (of lapjes die je knipt van een oude hydrofielluier)
Kwam bij Lucie als beste uit de test, met als goede tweede C1000 doekjes met kamille, als derde Tussi van de Aldi, en als laatste Pampers
Hier ook En anders de doekjes van de lidl. Ik vind dat billendoekjes vaak zo'n vies, nat laagje achter laten waardoor het juist wat gaat broeien en smetten. Afdrogen en een laagje talkpoeder (wecesin als het wat rood is) doet het erg goed bij mijn goed-geplooide-dochter.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:52:29 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46256887
Ik laat Thies na het poetsen met zo'n doekje altijd even lekker in zijn blote piemel spartelen. Vindt hij erg leuk en de boel droogt lekker op. Plooitjes (hm, zeg maar PLOOIEN inmiddels ) droog ik voor de zekerheid altijd na met een hydrofiele luier.
pi_46257773
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zeg, you is de oude X-Ray begrijp ik?
Grappig zeg, dat je nu vader bent! Gaat het goed met je meiden? Ze wonen in Griekenland las ik ergens? Woon jij daar ook?
off-topic: ik ben nog steeds X-Ray voor sommigen Ja, alles goed op zich, hoewel we wel al 2 maanden allemaal aan het sukkelen zijn met griep, hoesten en niezen e.d. Geen koorts gelukkig En ja, we wonen in Griekenland. Ik heb je toegevoegd bij MSN, laten we daar verder chatten

On-topic: Fani staat nog niet in de OP

Aangezien Fani ook veel hoest en niest, krijgt ze een antibioticum (weet even de naam niet meer ). Kan het zijn dat ze daardoor moet overgeven?

Sinds ze dat spul krijgt (sinds een week) heeft ze namelijk al een paar keer overgegeven, terwijl ze dat al ruim een maand niet meer gedaan had...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:30:01 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46258047
dat ligt een beetje aan de werkzame stof (en alle andere stoffen)

maar staat dat niet op de bijsluiter dan?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:00:17 #122
94046 PM-girl
pi_46259112
Cattie, jij hebt ook de quinny speedy of niet? Dus dan kan ik Simon straks ook niet zomaar zien...
*
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:07:51 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_46259367
jullie moeten maar zo denken, het is voor de kindjes zelf wel heel leuk om de wijde wereld in te kunnen kijken
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:26:48 #124
108648 cattie
lieve moeder
pi_46259963
Yep, PM-girl, wij hebben de Quinny Speedi SX. Eigenlijk wilden we de Buzz, maar die vonden we te duur. Bij de Buzz kan de inzet wel andersom.
Belana, ik heb ook niet echt het idee dat Ive er moeite mee heeft! Het is meer dat ik het saai vind.
Oh ja, PM-girl, wij zijn wel eens met de Quinny naar het strand gegaan en het ligt aan het zand. Het natte, wat stevigere zand is wel te doen, maar het mulle zand is een ramp.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:28:15 #125
108648 cattie
lieve moeder
pi_46264316
Ik maak me zorgen om Ive..

Hij eet nog steeds heel weinig. Lepeltjes heeft hij een hekel aan, dan draait hij zijn hoofd weg, drukt met zijn handjes de lepel weg en weigert zijn mond open te doen. In een goede bui krijgen we er 2 lepeltjes in. Rapleyen gaat wat beter, dan vindt hij het wel lekker en leuk, maar het blijven zulke kleine hoeveelheden. Vanochtend een stukje brood van 2 bij 2 cm, vanmiddag stukje peer ter grote van een lepeltje en zonet wat geknaag en gesabbel op een babyliga... We gaan stug door en proberen van alles (appel, peer, banaan, avocado, wortels enz). Het is niet dat hij het niet lust, maar hij stopt er zo snel mee. Iemand tips?
pi_46264749
Dat is heel normaal cattie. Geen zorgen maken en zeker niet om huilen hoor!

Hij hoeft toch ook geen grote hoeveelheden te eten nog?
Melk blijft de hoofdmaaltijd het eerste jaar en het tweede gedeelte van dat eerste jaar kun je oefenen met vast voedsel.

Heel veel kindjes gaan pas goed vast voedsel eten tegen de 9/10 maanden of zelfs nog later.

Niets opdringen, blijven aanbieden, go with the flow enzo. Zeg ik heel makkelijk, maar dat werkt echt het beste.
Variety is the spice of life
pi_46264806
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:21 schreef ik80 het volgende:
Slaapmeisje! Goed omte horen hoe het gaat, werd al benieuwd!

Maar nog een keer: Hoe oud waren jullie kleintjes toen ze in de buggy mochten en niet meer in de bak hoefden te liggen?
Mijn oppaskindje zat met 4 maanden ofzo in de buggy.
Niet omdat ze niet meer paste in zo'n bak, maar ze vond t gewoon leuker
Tis zowiezo een eigenwijs kind Toen ze klein was wilde ze alles zien. Slapen ho maar, want dan maak je niets mee en dat kan natuurlijk niet
En je moest ook niet proberen om haar horizontaal te houden, dat vond ze maar nix, want dan zag ze niets
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:51:03 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_46265140
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:40 schreef nebelung het volgende:
Dat is heel normaal cattie. Geen zorgen maken en zeker niet om huilen hoor!

Hij hoeft toch ook geen grote hoeveelheden te eten nog?
Melk blijft de hoofdmaaltijd het eerste jaar en het tweede gedeelte van dat eerste jaar kun je oefenen met vast voedsel.

Heel veel kindjes gaan pas goed vast voedsel eten tegen de 9/10 maanden of zelfs nog later.

Niets opdringen, blijven aanbieden, go with the flow enzo. Zeg ik heel makkelijk, maar dat werkt echt het beste.
Gelukkig dat het normaal is!
Dat melk het belangrijkste is weet ik, hij drinkt nog ruim voldoende gelukkig! Hij hoeft ook niet per se grote hoeveelheden te eten, maar als ik zo hoor wat kindjes van Ive's leeftijd allemaal naar binnen werken en de schema's zie die ook het cb aanhoudt is het zo weinig wat Ive eet.

Dank je voor de geruststelling.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:13:12 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46265831
Cattie..... Niet afgaan op gemiddelden en CB-schema's.... Ive is geen gemiddelde, Ive is Ive.
Zoals Nebelung zegt, go with the flow! Geniet van Ive's ontdekkingstocht in de wereld der vele smaken. En vooralsnog hangt hij het liefst bij jou aan de borst. Geef hem eens ongelijk!

pi_46273807
Donderdag ga ik bijlezen (moet verder veel werken), maar alles is goed met Anna, ik zet zo wel in het moeder topic waarom ik er zelf een tijdje niet was.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:26:57 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46274840
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:06 schreef YPPY het volgende:
Donderdag ga ik bijlezen
En voel je daar vooral niet toe 'verplicht'. Alleen als je er zin in hebt hoor!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:32:16 #132
103793 kozakken
Living the life
pi_46275091
Cattie, hier twee zo verschillende kindjes.
Jonne deed na een eerste proefhap zijn mond open en heeft hem sindsdien niet meer dichtgedaan
Romme daarentegen vindt het allemaal maar zozo. Echt, hoezo met vreugde weghappen? Tussen samengeknepen tandvlees poog ik wat naar binnen te krijgen. Dat lukt wel, maar niet echt van harte hoor.

Joh.. sommige kinderen eten alsof ze altijd al gedaan hebben en andere kinderen zijn ietswat uitgesprokener in hun voorkeur.
Je hebt gewoon een heerlijk vastberaden mannetje
pi_46277351
O mensen, ik lees en leef echt mee, maar heb het zo druk de laatste tijd dat ik amper tijd heb om veel te reageren (of Fok doet het niet...) en nu ga ik ook nog asociaal een linkje van Eva dumpen. Maar ik geniet zo van mijn meisje zo vrolijk

Alle moeders en babietjes
Eva
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 22:20:56 #134
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46277960
cattie tjonge wat kunnen zulke dingen je onzeker maken he. Er zit helaas geen metertje op Ive die aangeeft dat er genoeg naar binnen gaat. Is hij verder wel een tevreden ventje? Zo ja, dan eet en drinkt hij toch precies wat hij nodig heeft. Komt helemaal goed

PM-girl ik moest zo lachen om jouw stukje
quote:
Simon heeft hier iets nieuws ontdekt, als ik hem verschoon, grijpt hij al grommend mijn arm vast om het vervolgens als een soort Obelix die zijn everzwijnbout aanvalt, in zijn mond te proppen!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:34:36 #135
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46278788
Slaapmama welkom
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_46280072
Nog even verder gelezen . Slaapmeisje, wat fijn dat je hier bent . Cattie, Ive lijkt op foto's zo'n tevreden elfe-kindje, dat vast-voedsel-schrokken komt vast nog wel (dr komt een dag dat je de boterhammen niet meer kunt aanslepen voor je lange eind van een zoon )
Pm-girl, dat doet Eva ook! Wat grappig. Alles wat ze te pakken krijgt, en het liefst mijn vingers of arm, wordt compleet afgelebberd en gekluifd

En wat betreft billendoekjes: die van de Kruidvat plakken aan elkaar vast en ruiken niet fijn, vinden wij. Die van de Etos zorgen dat Eva niet fris ruikt... Zwitsal is prima, maar best duur, en die van de Aldi bevallen ook best. Dus die gebruiken we maar het meest. Gelukkig heeft Eva nog nooit uitslag of rode billetjes ofzo gehad.
Eva
pi_46281173
Wat heerlijk Slaapmeisje... om je hier tegen te mogen komen! Ik zat 3 jaar terug al met je in het 'wachten op het 2e streepje-topic' en heb inmiddels al 2 kids mogen krijgen. Heb vaak verzucht dat het zo oneerlijk was dat het anderen zoveel moeilijker verging en heb in het bijzonder met jou meegeleefd (zij het achter de schermen). Van harte gefeliciteerd dan ook 'Slaapmama'! En Milo, van harte welkom op deze wereld!
  woensdag 14 februari 2007 @ 06:39:26 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_46286738
Milo en slaapmeisje welkom

ach cattie, wat kan ik me voorstellen dat je je rot voelt! Het komt allemaal wel goed hoor, gewoon blijven aanbieden

Ezra heeft het slapen weer ontdekt gelukkig en slaapt weer door tot 's morgens. het was een faaaase

billendoekjes Ik heb ze van DA of etos, maar eigenlijk bevalt het allemaal niet want ze komen allemaal slecht uit het bakje
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:16:07 #139
94046 PM-girl
pi_46289008
Jippie Belana! Dat scheelt weer veel waarschijnlijk! Fijn voor jullie!

Ik heb de Idyl luiers van de DA gekocht en omdat Simon nu ruim 8 kilo weegt, heb ik maar besloten maatje 4 te nemen. Wat een lap is dat ineens zeg! Maar tot mijn grote verbazing past het mooi om zijn lijfje, nu dus afwachten hoe het afsluit, we hebben 'helaas' net een poepluier achter de rug.
*
pi_46290770
En Natusan vind ik klein en wat droog. Kruidvat was beter net als AH maar die zitten idd allemaal aan elkaar vast.
Qua luiers gebruiken we nu even Huggies 3, gaat nog wel goed.

Juliette heeft vannacht na de voeding van 22u tot 5.15u geslapen.
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:25:27 #141
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46290782
Vandaag een jaar geleden.....
Iedere golf van de zee,
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:41:07 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46291206
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:25 schreef Neuk het volgende:
.... toen heb je je naam maar eens goed eer aangedaan?
pi_46291249
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:41 schreef Moonah het volgende:

[..]

*proest*
En bedankt namens mijn monitor. Die heeft ook weer genoeg gedronken
pi_46291393
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:16 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb de Idyl luiers van de DA gekocht en omdat Simon nu ruim 8 kilo weegt, heb ik maar besloten maatje 4 te nemen. Wat een lap is dat ineens zeg! Maar tot mijn grote verbazing past het mooi om zijn lijfje, nu dus afwachten hoe het afsluit, we hebben 'helaas' net een poepluier achter de rug.
Hier ook maatje 4 al (alleen dan van Pampers), terwijl Kyllian nog maar 6,5 kilo is Ik had zo'n grote voorraad van maat 4 gehaald, dus toen maatje 3 op waren heb ik 4 alvast geprobeerd en hij lekt niet door!! Maat 4 is vanaf 7 kilo toch, dus die zal bij Simon toch zeker wel goed moeten zitten?
pi_46291427
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:25 schreef Neuk het volgende:
Hier a.s. weekend alweer een jaar geleden Ik zal er met carnaval zeker aan terug denken
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:53:29 #146
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46291547
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:41 schreef Moonah het volgende:

[..]

Toen dacht ik dat ik het moest doen met een doosje chocolaatjes en bleek later het cadeautje toch wat groter te zijn
Iedere golf van de zee,
pi_46300529
Mika’s haartjes zijn juist leuk zo. Bij Anna ziet het er echt niet uit nu. Alles is uitgevallen behalve een soort van kuifje aan de voorkant. Gelukkig is er tussendoor wel nieuw haar bijgegroeid en wordt de kale plek aan de achterkant steeds minder. Maar een gek gezicht is het wel.

Anna kan nog steeds in de wandelwagenbak. Erg handig, we gebruiken hem dus ook nog ipv een campingbadje (dat staat 3 etages hoger, is zo ver). Ze slaapt er goed in.

Dat klinkt goed Slaapmeisje. Zo raar om je hier te zien posten. Wel leuk natuurlijk.

Leuk je hier te zien X-Ray.

Het is toch niet erg dat Ive nog maar weinig eet cattie? Voorlopig heeft hij aan melk genoeg. Ik begreep altijd dat het maanden duurt voor ze echt wat hebben aan de bijvoeding, zeker als je het met Rapley doet.

Leuk filmpje Linda, dat gillen klinkt bekend.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:09:08 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_46301973
Dank jullie voor de opbeurende woorden! We gaan stug door en dan gaat het vast wel goed komen! Toch?
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:32 schreef kozakken het volgende:
(..)Tussen samengeknepen tandvlees poog ik wat naar binnen te krijgen. Dat lukt wel, maar niet echt van harte hoor.(...)
Zo herkenbaar!

Yppy, wat fijn dat Anna 140 gram gegroeid is!

Belana, gelukkig slaapt Ezra wat beter. Hopelijk komt die fase niet meer terug.
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:19:46 #149
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_46304206
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:21 schreef rameijer het volgende:

[..]

off-topic: ik ben nog steeds X-Ray voor sommigen Ja, alles goed op zich, hoewel we wel al 2 maanden allemaal aan het sukkelen zijn met griep, hoesten en niezen e.d. Geen koorts gelukkig En ja, we wonen in Griekenland. Ik heb je toegevoegd bij MSN, laten we daar verder chatten

On-topic: Fani staat nog niet in de OP

Aangezien Fani ook veel hoest en niest, krijgt ze een antibioticum (weet even de naam niet meer ). Kan het zijn dat ze daardoor moet overgeven?

Sinds ze dat spul krijgt (sinds een week) heeft ze namelijk al een paar keer overgegeven, terwijl ze dat al ruim een maand niet meer gedaan had...
Jij ook hier

Hier alles wel, ik ben alleen wat minder online omdat ik bij mij thuis nog geen internet heb ( en ik wonen niet samen).
Tijdens de zwangerschap waren we vrnml in zijn huisje maar nu dus bij mij, best saai zo zonder jullie!

Slaapmeisje, lief he die kleine kontjes

Met mijn mannetje gaat alles goed, wat last van krampjes soms maar ik ben nu begonnen met ABC dophilus dus ik hoop dat dat helpt..verder speelt ie al met zijn mobiel, is ie niet intelligent

Wat me wel opvalt is dat je echt echt echt zooo druk bent met een kleintje, en dan is die van mij nog heel makkelijk , maar ja, is ook een kwestie van wennen natuurlijk. Ff de routine krijgen
Maar het is echt geen cliché; het is het mooiste wat me ooit is overkomen

Ik ben trouwens ook niet ontevreden overe het terugplooi-proces so far, dus mij hoor je niet klagen, zelfs niet over de nachtelijke flesjes, als zo'n klein klammig kroelscheetfabriekje tegen je aan gefrommeld ligt

Zo, zijn jullie ook weer op de hoogte

[ Bericht 3% gewijzigd door Vivi op 14-02-2007 23:30:05 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:23:46 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_46304344
Oh en Thies gefeli met je tand!!!
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:57:06 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_46305827
vivi, wat vertel je lief
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 februari 2007 @ 20:30:54 #152
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46307304
Mooi zo Vivi, dat klinkt goed allemaal.
Jetske heeft die mobile ook, ze tilt 'm op en stopt dan de poten in haar mond, de sterke beer. En als ze dat niet doet ramt ze die dingen echt keihard, een herrie dat het maakt joh.
Lekker douchen!
pi_46314370
Vivi... Dean
Je bent werkelijk helemaal in love...
Fijn dat je er weer even was!
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:01:43 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46315559
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:38 schreef Kleintje het volgende:

Je bent werkelijk helemaal in love...
Nou, moederliefde is wel een zo geweldig, onbeschrijflijk, hemels gevoel!
Echt! Cliché, maar dat snap je pas als je het zelf meemaakt. Sorry!
Ik probeerde het vanavond aan mijn zus (die ook moeder is) te omschrijven, hoewel ik het nauwelijks in woorden kan vangen...
Lig ik met Thies te kletsen, hang half over hem heen, af en toe neusjeneusje, kusjes geven, in zijn nekje 'warm ademen' (vindtie heeeerlijk), aaien, terugbrabbelen, en dan dat toetje.... Pfffff.... hij kan zijn geluk niet op! Láchen! Breeduit, van oor tot oor! En zijn lijfje kronkelt dan helemaal, zo vól met geluk lijkt het ventje! Het enorme contact dat we dan hebben! Mijn buik die compleet week is, vlinders all-over, liefde die uit mijn tenen komt en dan nóg stroom ik over....
Moederliefde.... werkelijk ik wist niet dat het zó fantasThies voelt.....
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:17:46 #155
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_46316285
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik probeerde het vanavond aan mijn zus (die ook moeder is) te omschrijven, hoewel ik het nauwelijks in woorden kan vangen...
Lig ik met Thies te kletsen, hang half over hem heen, af en toe neusjeneusje, kusjes geven, in zijn nekje 'warm ademen' (vindtie heeeerlijk), aaien, terugbrabbelen, en dan dat toetje.... Pfffff.... hij kan zijn geluk niet op! Láchen! Breeduit, van oor tot oor! En zijn lijfje kronkelt dan helemaal, zo vól met geluk lijkt het ventje! Het enorme contact dat we dan hebben! Mijn buik die compleet week is, vlinders all-over, liefde die uit mijn tenen komt en dan nóg stroom ik over....
Prachtig omschreven!

En Kleintje, ook IK had die twijfels hoor
pi_46322695
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten om het ook te voelen...
Het is al verbazingswekkend dat je zoveel om een buik gaat geven.
Toen ik na een paar weken die enorme bloeding had voelde het al zo ellendig.
Vorige week van de trap gevallen en toen was ik zo bang dat ik mijn kind vermoord had of misschien zijn beentje al had gebroken ofzo...
Dus ik geloof direct dat het zo allesoverheersend is.
Pfff, nog 20 weken wachten (en dan hoop ik dat hij/zij op tijd is,anders is het nog langer)
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:46:59 #157
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46322854
Ik weet nog dat ik een keertje schrok van iemand die de deur binnen kwam lopen en dat ik gelijk de handen op mijn buik legde... Sterk en overheersend, hoor... dat moederen...
Iedere golf van de zee,
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:55:06 #158
94046 PM-girl
pi_46324512
Moonah

Vivi! :Leuk om je weer te zien! Die babgym wordt hier ook gebruikt!
*
pi_46325925
Slaapmeisje welkom hier
En Vivi wat klink je blij en gelukkig

Wij zijn afgelopen weeken naar Centerparcs geweest. Voor Benthe helemaal het einde, Jenna had er niet zo heel veel aan. Maar toch ging het onwijs goed. Ze moest het weekend wel in een aparte kamer slapen, want het bedje paste niet in de slaapkamer. Ik moet bekennen, daar ben ik niet aan toe hoor, dat ze ergens anders slaapt.....
Voordat we weggingen was ik aan het rommelen met de voedingen, wat blijkt... madam blieft geen Friso!! Ik had van die kant en klaar pakjes meegenomen van Nutrilon (handig voor in het zwembad) en die tankte ze achter elkaar leeg!! (200 cc). Ben dus nu overgestapt op de Nutrilon en heeft maar 5 voedingen per dag. De laatste ongeveer om 21.00 uur en dan pas weer om 6 uur. Prima tijd, want de 27e moet ik weer gaan werken en dat is ongeveer de tijd dat ik op moet staan om op tijd op de creche te staan.
Ik was trouwens met Friso begonnen, omdat Benthe toen geen Nutrilon wilde... zo zie je maar 2 eigenwijze troela's
pi_46326536
Ik lees hier over billendoekjes, maar niemand haalt die van de HEMA aan Ik vind ze heel fijn, niet te droog/vochtig, lekker stevig en niet te dun. Fijne dingetjes
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:09:07 #161
94046 PM-girl
pi_46326775
Dan kunnen we die ook nog proberen, HEMA! (is in bijna alles goed, behalve de fopspenen vind ik).
Overigens vroeg iemand naar het gewicht van SImon icm luier-maat.
Maat 3 loopt tot 9 kilo dus dat kon nog met 8 kilo. Maat 4 gaat vanaf 7 tot 11 geloof ik, dus kan in principe ook ja! En dat blijkt.

Iemand ervaring met zwemluiers van verschillende merken, maten ed? Ben erg benieuwd, we gaan het weekend weg en waarschijnlijk ook wel even het zwembadje in.
*
pi_46326922
hier plakten die van de hema aan elkaar
Wij gebruiken vaak die van Albert Heijn, die zijn ook fijn En regelmatig 1+1 graits
Of anders hebben we die van de Etos.

Over moederliefde: ik ben nooit echt overspoeld erdoor, denk ik.
Wel door angst: wat als 1 van de twee komt te overlijden? wat als ik kom te overlijden? Het lijkt me echt vreselijk om mijn kinderen niet op te kunnen zien opgroeien. Om te zien wat er van ze terecht komt.
Wat als ik met de auto de sloot inrij? Wie moet ik als eerste los maken? Kan een maxicosi drijven met kind erin? Zo ja, dan maak ik eerst de maxicosi los en laat die drijven, dan kan ik Amber los maken uit haar stoel. Wat als er brand uitbreekt? Hoe moet ik die kinderen van de brandladder af krijgen (zo een touwladderachtig iets wat je uit het raam hangt). Amber kan het misschien wel zelf als ik erachter loop... maar waar laat ik Iris? Ik heb allebei mijn handen nodig om mezelf vast tehouden... en de draagdoek neemt vast teveel tijd in beslag
Zo kan ik snachts echt liggen malen
pi_46327010
Ik heb de zwemluiertjes van Huggies gehaald. Ben er wel tevreden over, al zijn we nog maar 1x wezen zwemmen. Tja, ik weet niet wat voor eisen te stellen aan een zwemluier Behalve de prijs dan.. En die vond ik wat duur.
Tijdje later zag ik zwemluiertjes van het Kruidvat eigen merk, stukken goedkoper!
Nat wordt het toch wel, dus ik denk dat die ook prima zijn. Het is maar dat er geen poepjes in het zwembad komen

Wat mooi geschreven allemaal.. die moedergevoelens! k heb ooit proberen te omschrijven hoe ik het ervaar. Best moeilijk inderdaad! Het is zo'n onbeschrijflijk gevoel.. Je probeert het vaak uit te leggen aan niet-moeders, maar dat gáát inderdaad niet Had nooit gedacht dat het zó sterk zou zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door lcicle op 16-02-2007 10:04:08 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_46327227
Ik probeerde laatst ook aan iemand uit te leggen hoe het voelt als je kind thuis is en jij bijvoorbeeld een avondje weg. Dat is net alsof je heel verliefd bent en niet bij diegene kan zijn. Het gevoel van een knoop in je maag. Zoiets

Ik ben met Lis bij het CB geweest. Ze waren heel erg tevreden over haar. Ze groeit prima en is lekker vrolijk en alert. De prikken waren weer even wat minder leuk maar toen ik haar optilde kon ze alweer lachen
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:25:20 #165
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46327256
Ons ventje met gevoelig kontje verdraagt alleen de Sensitive van Pampers. Dus struin ik foldertjes af op zoek naar aanbiedingen. Zo'n voorraaddoos vol.

Moonah, zoals jij het moederschap ervaart daar herken ik zoveel in. Ben zo blij met mijn kids, kan zo intens genieten van kleine dingetjes. Heerlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:51:27 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_46328101
mijn kleine moppie zit met smaak een broodje smeerkaas te eten heeeeeeele kleine stukjes hoor
stormy waters...
sailin'
pi_46328801
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:14 schreef LadyS het volgende:
Over moederliefde: ik ben nooit echt overspoeld erdoor, denk ik.
Wel door angst: wat als 1 van de twee komt te overlijden? wat als ik kom te overlijden? Het lijkt me echt vreselijk om mijn kinderen niet op te kunnen zien opgroeien. Om te zien wat er van ze terecht komt.
Wat als ik met de auto de sloot inrij? Wie moet ik als eerste los maken? Kan een maxicosi drijven met kind erin? Zo ja, dan maak ik eerst de maxicosi los en laat die drijven, dan kan ik Amber los maken uit haar stoel. Wat als er brand uitbreekt? Hoe moet ik die kinderen van de brandladder af krijgen (zo een touwladderachtig iets wat je uit het raam hangt). Amber kan het misschien wel zelf als ik erachter loop... maar waar laat ik Iris? Ik heb allebei mijn handen nodig om mezelf vast tehouden... en de draagdoek neemt vast teveel tijd in beslag
Zo kan ik snachts echt liggen malen
Oh hoe herkenbaar. Het is echt het mooiste wat me is overkomen maar ook het vreselijkste. Die angst inderdaad. Wat als ik een alleenstaande ouder zou zijn en ik zou dood gaan 'snachts. Zou Ronja dan verhongeren, alleen in haar bedje?
En al het leed op de wereld is ineens af te meten in Ronja's. Al die beelden van de kampen in WO2: allemaal Ronja's en allemaal mama's van Ronja's.
Alle mensen die opgeofferd worden in Irak: Ronja's.

Om gek van te worden en ook zo onnodig. Maar het blijft malen

Maar dat intense verliefde gevoel, dat ontzettende gemis dat ineens op kan komen ookal ligt ze pas vijf minuten in haar bed. Die trots als andere mensen haar bewonderen. Dat maakt het dan wel weer goed

Wat goed Belana! Vind je het eng?
pi_46329109
Gelukkig is het herkenbaar, owlet Ik heb idd ook regelmatig gedacht: wat als ik aan het bgin van de dag ongelukkig ten val kom en dus overlijd. Niemand die hier komt. Pas om 18.15 uur ofzo is thuis. Wie moet er in de tussentijd dat de kinderen eten geven? en weet ik het allemaal... Het gehuil zal ontroostbaar zijn, want niemand hoort ze hier

Belana, ik vond het ook eng , maar ze happen het verbazingwekkend goed weg, die kleintjes met tandeloze bekkies D
Maar ik heb Iris net een boterham uit het vuistje gegeven:

En ze zit heerlijk te smikkelen naast me
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:25:01 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_46329235
Iris is ook zo'n heerlijk moppie he

owlet, het was wel even eng, maar hij lijkt er nu meer aan toe, eerst ging het ff mis en probeerde hij het weer heel door te slikken, maar later gaat ie netjes kouwen.

op dit filmpje is het net of ik wel erg aan het proppen ben maar ik dacht dat zijn mond al leeg was en wilde het ff filmen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Belana op 15-02-2007 13:35:12 ]
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2007 @ 13:29:03 #170
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46329368
LadyS dat klinkt heftig die angstgevoelens. Echt zo'n oerbeschermingsgevoel denk ik.

Vanmorgen zijn we voor het eerst als gezinnetje eruit geweest (met de auto naar de Praxis en de supermarkt ) . Ik vond het hartstikke spannend en was zo benieuwd hoe Milo het zou doen. Hij vond het geen enkel probleem. Eerst keek hij nog met grote ogen de buitenwereld in, maar al gauw viel hij heerlijk in slaap Missie geslaagd!
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2007 @ 13:30:47 #171
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46329432
Wat een lekker smikkelgezichtje LadyS en wat heeft Iris mooie blauwe ogen
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:32:59 #172
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46329505
Iris... Wat een heerlijke foto's LadyS. Ze zit zo te genieten van haar boterhammetje. Dat vind ik heel aandoenlijk, kinderen die zo smullen.
En Milo al in de Praxis geweest! Hihaaa!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_46330208
Iris en Ezra...
pi_46348139
Kendahl...
Ik haalde hem uit zijn lekkere warme bedje voor een papfles en verschoonde zijn luier. Terug in zijn slaapzak, terwijl ik naar een romantische film keek, viel hij in mijn armen tegen me aan in slaap. net legde ik hem in bed en hij werd wakker en keek tevreden en lief naar me op... oogjes toe... zucht...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46350870
iris wat word jij snel groot
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:32:32 #176
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46360193
Oei wat een liefde allemaal. En liefde en bezorgdheid gaan hand in hand. Hier ook. Ik heb Maud zoveel lief dat je je zorgen maakt als het niet goed gaat. Maar ze doet het nu best goed. Volgende week naar het CB en dan zullen we wel zien of ze voldoende is gegroeid (ze drinkt d'r flesje niet echt lekker leeg...BV-kindje).

En MAUD 1 kwartaal
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:14:36 #177
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46361463

Ken heeft net lekker bloemkool en rijst op.
@Belaan: wat voor soort smeerkaas heb je Ezra gegeven? Misschien ook eens proberen bij deze veelvraat
dit past misschien beter in het kokkerellentopic..
pi_46361558
Gefeliciteerd Maud!

Wij eten vandaag worteltjes, en Eva mag er ook een proberen. Ik ben benieuwd!

Verder zei het CB dat we wel pap konden geven, 's avonds ofzo, maar ik snap het nut niet helemaal? Voor het doorslapen hoeven we het niet te doen, en zitten er nog zoveel extra voedingsstoffen in die ze nodig heeft?

Eva wil sinds kort wel lekker na het flesje op de arm blijven liggen. Ze kijkt en kijkt naar me, lacht af en toe wat , zucht eens diep, slaakt een kreetje, en dan weer kijken, en lachen . Zo lief!
Eva
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:00:12 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46362883
Linda in rijstebloem zitten zeker extra calorie-en in.
samen met de fantomal is dat wat hier voor arwens gewichtstoename zorgt.
Als ze goed op gewicht is, verders tevreden is zou ik nog lekker wachten ermee tot 6 maand.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:30:40 #180
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46363859
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Linda in rijstebloem zitten zeker extra calorie-en in.
samen met de fantomal is dat wat hier voor arwens gewichtstoename zorgt.
Als ze goed op gewicht is, verders tevreden is zou ik nog lekker wachten ermee tot 6 maand.
Ik ben daarmee begonnen toen Kendahl een beetje in een groeidipje zat. Bij de volgende controle op het cb, was Ken 600 gram aangekomen
Hoevaak per dag krijgt Arwen die rijstebloem?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:37:44 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46364049
PV arwen krijgt 4 keer per dag pap en dan zo dik als maar kan ( lepeltje recht op)
das ongeveer een pak rijstebloem per dag
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:42:44 #182
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46364175
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:37 schreef _evenstar_ het volgende:
PV arwen krijgt 4 keer per dag pap en dan zo dik als maar kan ( lepeltje recht op)
das ongeveer een pak rijstebloem per dag
Wow! Maar ik kan het me voorstellen. Vetmesten die meid! Houd moed!
En krijgt ze dan water of thee of iets verder?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:43:25 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46364199
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Wow! Maar ik kan het me voorstellen. Vetmesten die meid! Houd moed!
En krijgt ze dan water of thee of iets verder?
nee alleen 4 bordjes pap en thats it
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 12:45:03 #184
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46364241
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:18 schreef linda856763 het volgende:
Gefeliciteerd Maud!

Wij eten vandaag worteltjes, en Eva mag er ook een proberen. Ik ben benieuwd!

Verder zei het CB dat we wel pap konden geven, 's avonds ofzo, maar ik snap het nut niet helemaal? Voor het doorslapen hoeven we het niet te doen, en zitten er nog zoveel extra voedingsstoffen in die ze nodig heeft?
Fototoestel klaarleggen, Linda! en de mooiste op Fok posten natuurlijk[
Die pap heeft zo inderdaad geen grote functie, levert alleen wat extra calorieën. Je zou het wel kunnen gebruiken om Eva een ander mondgevoel en manier van eten aan te bieden, vanaf een lepel.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:45:39 #185
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46364261
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:43 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nee alleen 4 bordjes pap en thats it
Ook geen water??
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:49:40 #186
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46364375
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ook geen water??
nee..
en ja ze krijgt genoeg vocht binnen
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:58:51 #187
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46364650
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:49 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nee..
en ja ze krijgt genoeg vocht binnen
Oh gelukkig. Daar ging het mij idd om Ken heeft echt veel vocht nodig, sowieso eet hij veel. Bijna de hele dag met eten bezig
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:04:47 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46364840
hihi

je gebruikt nl voor de pap hetzelfde als voor de fles, alleen dik je dit in met de rijstebloem.
Ze krijgt nu af en toe wel fles, omdat ze dan pap weigert en egwoon wilt tutten. maar water is te dun voor haar en dan spuugt ze veel en veel oprispingen. vandaar , en meer kan en mag ze niet hebben ivm allergie-en
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:21:06 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46365388
Aha
Zeg, vanaf welke leeftijd kan je kindje in een zitje op de fiets?
pi_46365459
PV, men zegt dat een goed criterium is: als het kind zelf kan gaan zitten.
pi_46365568
Ja, dat dacht ik al, van die pap. Op zich heeft Eva het qua calorieën niet nodig, ze zit netjes op het lijntje. Maar pap uit een bordje lijkt me idd wel handig voor het mondgevoel. Dan gaan we in ieder geval niet de laatste fles vervangen door pap, want daarbij vind ik de fles veel te makkelijk, en is Eva best moe. Overdag een bordje pap dus, ergens, over niet al te lange tijd, en tussendoor wat groente. Voorlopig kan dat erbij toch, als ze er niet veel van eet...
Die Kendahl! En jammer Arwen/Evenstar. Maar wel fijn dat ze pap mag en kan verdragen...
Eva
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:03:50 #192
94046 PM-girl
pi_46368936
Spannend, Eva en de wortel!

Is 10 maanden een goede richtlijn voor de fiets dan? Ben vandaag even wezen kijken voor een moederfiets, maar ik twijfel of dat nu echt nodig is.
*
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:09:46 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46369121
PM...hoe snel wil je aan een tweede beginnen????

Op zich heb je namelijk geen mama-fiets nodig. Ik vervoer Fleur achter op mijn sportfiets, maar weet wel dat ik een stevigere fiets nodig heb om er twee te kunnen vervoeren. Dus in het kort als je van plan bent om snel een tweede kindje te krijgen dan zou ik toch investeren in een stevige fiets. Ik moet nu binnen 3 jaar een nieuwe fiets aan gaan schaffen, alleen maar omdat ik Maud en Fleur niet allebei op mijn huidige fiets kan vervoeren (ben bang dat het frame dan dubbelklapt).

Voordelen van de mama-fiets zijn er zeker, maar de prijs is er ook naar. Er is een topic over...weet even niet zo snel te vinden, maar dat komt vast goed.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:11:49 #194
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46369204
Ik heb onlangs, van mijn ouders, een nieuwe fiets gekregen. En daarop een kinderzitje, van mijn schoonouders gekregen. Kendahl kan op zich wel zitten, maar hij zit dan toch ook helemaal vastgesnoerd?
pi_46369442
Ik denk dat het met de stevigheid van de babyrug te maken heeft PV, dat het pas vrij laat mag. Je bonkt natuurlijk behoorlijk als je op de fiets zit.

Nog drie nachtjes en Anna mag groente eten. Spannend. Het fototoestel ligt klaar.
*OUD heilige*
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:19:13 #196
94046 PM-girl
pi_46369491
Chaca, haha nu nog even niet. Het woordje nu bedoelde ik niet letterlijk! Maar voorheen hebben ook duizenden moeders hun kinderen vervoerd op een gewone fiets. Ik moet wel een nieuwe, maar twijfel of ik het extra duur moet maken, of dat ik een gewone koop. En met 10 maanden zal Simon ongeveer mee kunnen denk ik?
*
  vrijdag 16 februari 2007 @ 18:33:12 #197
94046 PM-girl
pi_46375302
En en en, hoe vond Eva DE wortel??

O en Neuk en Nebelung, iets met lyrisch en DA-luiers was het toch? Hier helaas niet
*
  vrijdag 16 februari 2007 @ 18:52:14 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_46375848
huggies of luiers van de lidl, die bevallen hier het best, maar het is geloof ik nogal persoonlijk PM
stormy waters...
sailin'
pi_46376236
Elk kontje verschilt he

Eva vond de wortel maar zozo. Beetje met het tongetje voorzichtig voelen wat voor gek ding dat nou was (lepel) en wat daar voor vreemds op zat (wortelprut). We prutsten dan een klein beetje in haar mondje, wat ze er grotendeels uitwerkte. Het slikken zorgde ook voor wat kokhalzen. Ze vond het niet vervelend, ze was erg verbaasd. En daarna hebben we dikke pret gehad, ze moest zo lachen, en daarom moest ik lachen, en daarom lachte ze nog harder

We blijven een paar dagen proberen, dus morgen weer wortel ik heb de rest in een ijsklontbakje gedaan en in de vriezer gelegd
Eva
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:09:12 #200
94046 PM-girl
pi_46376405
Leuk Linda, dat je zo'n plezier hebt gehad om de eerste eet-ervaring!
Heb je er foto's van gemaakt?

Belana, inderdaad, daar ben ik maar weer eens op gewezen! Ik heb nu ook zwemluiers van de Kruidvat gekocht, alleen daarom al vind het zo spannend, het zwemmen over een paar daagjes! Ik ben zo bang dat het niet houdt!
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')