abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46031101

Voor wie is 'Slank de feestdagen in', ookwel bekend als \'Slank de zomer in\' bedoeld?
De Slank-de-zomer-uit-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok!Dieetclub, deel 132 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Heb ik weer, gooi ik hem dicht!

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 12-02-2007 13:25:35 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_46031107
En mijn laatste bericht:

Vervelend Sylvana, hoe gaat het nu met hem?

Volgens mij moet Troel de mensen die zich net hebben aangemeld nog overzetten van de dieetclub naar het slank topic. Dat moet met de hand gebeuren, dus jullie moeten even wachten tot Troel online is geweest.

Kheb verder niet zoveel te melden. Ben gisteren begon met mijn stage (of masteronderzoek of hoe je het ook wil noemen ) en zit dus nu iedere dag van 9-minstens 5 op de uni, met heel veel regelmaat (vaste koffietijd 's ochtends, 12 uur lunchen, half 4 weer koffie) en ik fiets er ook naar toe, 20 minuten heen, 20 minuten terug, alle beetjes helpen he?
Gevolg is dus wel dat ik niet meer 's ochtends kan gaan sportren (deed altijd een les die om 10 uur begon), dus ik moet dat sporten in mijn avondritme gaan inbouwen. Gisteren al wel op m'n stepper gestaan, maar ik voelde me niet zo lekker dus heb niet zo fanatiek bewogen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_46031628
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:01 schreef Quinazoline het volgende:
En mijn laatste bericht:

Vervelend Sylvana, hoe gaat het nu met hem?
ik ga er nu heen...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:45:16 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46032344
Sterkte, Sylvana. Ik hoop dat alles een beetje meevalt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46034591
sterkte sylvana
pi_46036464
Hè wat ellendig voor je Sylvana! Heel veel sterkte! (wordt dat afvallen ook weer direct in het juiste perspectief geplaatst.)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:55:35 #7
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46038969
Sterkte!
pi_46039915
Ik sta nog steeds niet op het lijstje en heb volgens mij toch alles ingevuld....
pi_46040192
tvp'tje.

Ik ben weer fanatiek begonnen met lijnen, nadat het een poos stil heeft gestaan.
Gisteren al hard wezen lopen, vandaag een eindje met de hond gewandelt.

Ik geloof dat het weer de goede kant opgaat
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:49:37 #10
157031 roosjeroosje1988
pi_46041913
Doe je alleen dat steppen of is het extra naast sporten?
pi_46043290
Heel veel sterkte Sylvana..!

Met mij gaat het echt bagger, ben weer ongesteld en blijf maar chocolade eten (geen excuus, I know...hopelijk "volgende week maar weer")..
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:15:12 #13
157031 roosjeroosje1988
pi_46043407
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:31 schreef _Boo_ het volgende:
Doe je alleen dat steppen of is het extra naast sporten?
Ik? Ik heb zit niet op een sport, ook nooit op gezeten.
pi_46043968
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik? Ik heb zit niet op een sport, ook nooit op gezeten.
Ja jij Nog n-o-o-i-t op een sport gezeten

Ik vroeg het me af omdat dat steppen thuis me zo saai lijkt, bovendien is het nogal eenzijdig.
Maar doe je af en toe eens een paar minuten of sta je drie keer per week een uur lang dat op dat ding
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:38:22 #15
157031 roosjeroosje1988
pi_46044194
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ja jij Nog n-o-o-i-t op een sport gezeten

Ik vroeg het me af omdat dat steppen thuis me zo saai lijkt, bovendien is het nogal eenzijdig.
Maar doe je af en toe eens een paar minuten of sta je drie keer per week een uur lang dat op dat ding
Ik doe altijd m'n mp3-speler op. Ik doe het nu al iets meer dan 3 weken elke dag, 1 of 2 keer en dan per keer een kwartier, 20 minuten of 25 minuten maar dat ligt aan hoe ik me voel. Als ik last van m'n milt krijg stop ik er mee en dan wacht ik even tot het over is of ik stop.
pi_46048184
steppen moet je ook combineren met ander soort sporten als je echt resultaat wil zien
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:51:10 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_46048503
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:01 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens mij moet Troel de mensen die zich net hebben aangemeld nog overzetten van de dieetclub naar het slank topic. Dat moet met de hand gebeuren, dus jullie moeten even wachten tot Troel online is geweest.
Ik heb een paar topics geleden gemeld dat het het snelst gaat als men even een PM-etje stuurt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46049509
thnx iedereen

de hele dag niks eten is ook niet echt gezond he

maar krijg gewoon echt geen hap door mn kele, hele dag bij mn vader gezeten, nu wel weer thuis, maar ben helemaal kapot, totaal geen honger, maar enige wat ik op heb vandaag is een danoontje, zo toch maar proberen wat meer naar binnen te krijgen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:55:22 #19
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_46051034
Sterkte ook al weet ik niet wat er aan de hand is

Oei de sportschool gaat een schema voor me maken voor sporten ik ben benieuwd
veni vidi gebanned
pi_46051199
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:55 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Sterkte ook al weet ik niet wat er aan de hand is
thnx en mn vader heeft weer een hersenbloeding gehad
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:00:59 #21
romantically challenged
pi_46051267
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

thnx en mn vader heeft weer een hersenbloeding gehad
vervelend!! ik heb er niet veel verstand van, maar wordt hij weer beter of.. ?
veni vidi gebanned
pi_46051354
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:00 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

vervelend!! ik heb er niet veel verstand van, maar wordt hij weer beter of.. ?
geen idee, hij heeft tig jaar geleden al een paar keer hersenbloeding gehad waardoor hij aan linkerkant van zijn lichaam verlamd is, nu rechterkant er ook bij en hij kan niet meer praten en ook heel slecht eten/drinken, dus tis echt helemaal mis nu en tis maar afwachten of het verbetert, of nog erger wordt ( als hij nog meer bloedingen krijgt bijvoorbeeld)
pi_46054529
He bah, Sylvana. Waar naar allemaal. Heel veel sterkte
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:29:19 #24
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_46057638
Hmmz, maar weer eens proberen om af te vallen. Ben nu 73 terwijl ik een half jaar 70 kg was.. Dus in ieder geval die 3 kilo eraf. En dan op naar de 62 kg!! (ben miriam in die lijst)

Sterkte sylvana!
pi_46057827
Hallo allemaal, terug van weg geweest!! kzie dat jullie mijn oude banner nog gebruikte dus die heb ik maar ff ge-update

Ben sinds mijn laatste post vééél meer gaan fitnessen, weet niet meer wat mijn gewicht tijdens het posten was, maar dat zit nu op 84,7 (anderhalve kilo afgevallen sinds vorige week ) en mn conditie schiet omhoog, meerdere keren per week RPM lessen volgen en daarna hardlopen, krachttraining en soms op de powerplate
pi_46057877
Thrilled, wil je wat meer over de powerplate vertellen, want bij mij in de sportschool hebben ze ze ook nu en ben er erg benieuwd naar
pi_46058246
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:35 schreef Sylvana het volgende:
Thrilled, wil je wat meer over de powerplate vertellen, want bij mij in de sportschool hebben ze ze ook nu en ben er erg benieuwd naar
Tuurlijk

Eerst had ik zo'n idee dat het ding echt een verkoop-truc was... de roeimachine's staan er naast en elke keer als ik me in het zweet zit te werken zie ik er mensen op gaan staan die er nog vermoeider vanaf komen dan ik van het roeien..

Maar goed, gisteravond had ik het er over met een begeleidster en er was niemand anders dus mocht ik en een maat van me 20 minuutjes op de trilplaat..het trillen op zich is lekker, soms heftig, maar niet onprettig.. hetgeen waar ik moeite mee had waren de houdingen, dat in combinatie met de hoge frequenties (de begeleidster liet ons even zweten ) van de trilplaat maken het heftig...ik heb nu alleen spierpijn in mijn triceps, dit waren/zijn gewoon mijn zwakke spieren... de rest valt wel mee..
pi_46058296
klinkt goed, ik had idd ook het idee nl dat het gewoon zo'n tellsell aparaat is, maar nou toch maar es afspraak maken ervoor

wat voor houdingen (oefeningen?) moest je bijvoorbeeld doen dan?
pi_46058367
Het gaat goed met lijnen, eet heel gezond en heb een ongelofelijke zware step/intervaltraining gedaan vandaag. Morgen moet ik op visite bij een jarige moeder, dus dat wordt de eerste hindernis; nee zeggen tegen taart en ander lekkers. Bij ons op de sportschool hebben ze ook van die powerplates, heb er ook nog niet opgestaan, misschien toch maar eens proberen, 't lijkt me wat saai of valt dat mee?
pi_46058599
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:46 schreef Sylvana het volgende:
klinkt goed, ik had idd ook het idee nl dat het gewoon zo'n tellsell aparaat is, maar nou toch maar es afspraak maken ervoor

wat voor houdingen (oefeningen?) moest je bijvoorbeeld doen dan?
Even denken hoor,
- staan en zakken door de knieen
- op de tenen staan
- op 1 voet staan en de ander in de lucht zweven (door je knie zakken, denk aan een bowling beweging), dit later omwisselen met de andere voet
- zitten op de billen , voeten klemmen achter de handvaten (benen omhoog dus) en achterover leunen, dit is voor je buikspieren...
- in push-up positie en dan halverwege (armen dus gebogen, halverwege een push-up)
- op de grond zitten, handen op het apparaat en je kont boven de grond houden zodat je triceps getrild worden
- met je rug op een Step-plank liggen en je kuiten op de trilplaat
- andersom, maar met de bovenbenen op de trilplaat
- armen/handen op de trilplaat en er geknield voor liggen/zitten
- ze bevestigde er banden aan met handvaten, voor je biceps en triceps, die je omhoog moest houden en de band waar het handvat aan zat mocht niet flapperen. Zo wist je hoe strak (en hoe hard) je moest trekken

Alle arm oefeningen waren 45 seconden + 35 seconden, met een paar seconde pauze ertussen, en alle benen (lees: makkelijkere) waren 1x 45 secondes

Misschien heb ik wat gemist maar dit zijn de meeste die ik nog weten..

Veel vrouwen zie ik er ook zijwaarts op liggen, voor de dijbenen enzo, maar dit was meer gericht op de mannelijkere spieren

quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:47 schreef conleche het volgende:
Het gaat goed met lijnen, eet heel gezond en heb een ongelofelijke zware step/intervaltraining gedaan vandaag. Morgen moet ik op visite bij een jarige moeder, dus dat wordt de eerste hindernis; nee zeggen tegen taart en ander lekkers. Bij ons op de sportschool hebben ze ook van die powerplates, heb er ook nog niet opgestaan, misschien toch maar eens proberen, 't lijkt me wat saai of valt dat mee?
Tis niet saai 20 minuten waren om voordat ik het wist... ik moest vooral lachen omdat je stem ook gaat trillen en je dus liever niet praat met die instructrice... ik was meer bezig met staren naar de timer tot hij op 0 stond
pi_46058729
klinkt goed thrilled die oefeningen, alleen dat push-ups kan ik al niet eens gewoon op de grond, dus laat staan op een powerplate

maar rest klinkt wel als te doen
pi_46058764
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:55 schreef Sylvana het volgende:
klinkt goed thrilled die oefeningen, alleen dat push-ups kan ik al niet eens gewoon op de grond, dus laat staan op een powerplate

maar rest klinkt wel als te doen
Wij deden wel push-ups tijdens het trillen, maar je kan ook gewoon je armen stilhouden en in 1 houding blijven staan (niet je armen strekken, maar in een knik/ gebogen houden)
pi_46058833
gewoon op zijn hondjes staan kan ik wel
pi_46059972
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:58 schreef Sylvana het volgende:
gewoon op zijn hondjes staan kan ik wel
het zal er vast heel leuk uitzien maar is niet de bedoeling knieën van de grond en benen gestrekt
pi_46060231
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

het zal er vast heel leuk uitzien maar is niet de bedoeling knieën van de grond en benen gestrekt
dan sla ik die oefening ook maar over
pi_46060348
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dan sla ik die oefening ook maar over
Oh ik hoop voor je dat je dan een keus hebt wij moesten het doen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:39:17 #37
157031 roosjeroosje1988
pi_46060463
Ik heb net als gisteravond weer 2 keer vla, 3 chocolade koekjes en 1 stroopwafel gegeten. Hebben jullie dat ook dat je 's avonds altijd zo'n zin om te snoepen hebt?
pi_46060641
ik snoep nu al een paar jaar niet meer dus heb ook geen zin meer in zoiets
wel eet ik vaak crackers of yoghurt in de avond
waarom probeer je dat niet?
pi_46060708
Ik heb altijd honger na het fitness (en nu ook weer) en er ligt heel verleidelijk een restantje spaghetti van vanavond te roepen naar me.. maar ik giet nog een halve liter water achterover en die spaghetti raak ik niet aan hooguit om hem in een bakje te doen

je moet het kunnen weerstaan.. we hebben afgesproken om 1 keer in de maand iets ongezonds (als snack) te nemen, en verder niet...water stilt de honger, of geeft tenminste het gevoel dat je vol zit.. snel gaan slapen, kan je ook niet eten
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:49:14 #40
157031 roosjeroosje1988
pi_46060817
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:44 schreef Miss_S het volgende:
ik snoep nu al een paar jaar niet meer dus heb ook geen zin meer in zoiets
wel eet ik vaak crackers of yoghurt in de avond
waarom probeer je dat niet?
Er zijn altijd wel koekjes of iets open en de verleiding is te groot. Maar goed ik zal het eens proberen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:50:16 #41
157031 roosjeroosje1988
pi_46060854
Gaat de snoep-zin dan weg als je niet meer snoept? Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen.
pi_46060856
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Er zijn altijd wel koekjes of iets open en de verleiding is te groot. Maar goed ik zal het eens proberen.
Woon je nog thuis? Zorgen dat het niet in huis is, of niet naar op zoek gaan wat er niet is, komt er niet aan, wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af

© > Slanky
pi_46060867
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

het is ook niet makkelijk maar je kan het inderdaad op zijn minst proberen

dat water vult kwam ik vandaag wel achter had vanaf 10 uur tot 4 uur niets gegeten en had ook geen honger
had het nogal druk en was dus vergeten te eten
pi_46060896
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb net als gisteravond weer 2 keer vla, 3 chocolade koekjes en 1 stroopwafel gegeten. Hebben jullie dat ook dat je 's avonds altijd zo'n zin om te snoepen hebt?
Ik heb dat soort dingen bijna nooit in huis. Dat is echt de enige manier als je een zoetekauw bent. Maar ik zie dat je in 1988 bent geboren dus misschien woon je nog thuis? Snel op kamers dan maar!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:51:37 #45
157031 roosjeroosje1988
pi_46060904
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:50 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Woon je nog thuis? Zorgen dat het niet in huis is, of niet naar op zoek gaan wat er niet is, komt er niet aan, wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af

© > Slanky
M'n moeder maakt altijd koekjes open, ik doe het zelf niet. En de trommel staat altijd op tafel.
pi_46060924
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

het is ook niet makkelijk maar je kan het inderdaad op zijn minst proberen

dat water vult kwam ik vandaag wel achter had vanaf 10 uur tot 4 uur niets gegeten en had ook geen honger
had het nogal druk en was dus vergeten te eten
Oh lekker dan

Kom jij toevallig uit Vlissingen? Ik wel namelijk en ik herken de Sardijntoren op een van je foto's in je fobo.. klopt dat? Of was het een vakantie?
pi_46060933
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

M'n moeder maakt altijd koekjes open, ik doe het zelf niet. En de trommel staat altijd op tafel.
"Nee" zeggen
pi_46060941
het was een vakantie was voor het eerst in zeeland
pi_46060971
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb dat soort dingen bijna nooit in huis. Dat is echt de enige manier als je een zoetekauw bent. Maar ik zie dat je in 1988 bent geboren dus misschien woon je nog thuis? Snel op kamers dan maar!
of je ouders heropvoeden
met resultaat dat mijn ouders ook 30+ kilos kwijt zijn
pi_46065824
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:51 schreef Troel het volgende:
Ik heb een paar topics geleden gemeld dat het het snelst gaat als men even een PM-etje stuurt.
Sorry, heb ik niet gezien!
Bedankt voor het fiksen
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:53 schreef Miss_S het volgende:
of je ouders heropvoeden
met resultaat dat mijn ouders ook 30+ kilos kwijt zijn
Nou, ik ben blij dat ik het huis uit ben, want mijn ouders hadden altijd ladingen snoep en chips in huis. En heropvoeden was/is eigenlijk niet nodig, want ze hebben zelf de discipline om dan ook maar 1 koekje te nemen en de rest weg te leggen
Ik heb dat dus totaal niet, ik moet gewoon geen koekjes hebben, anders eet ik ze allemaal op in 10 minuten.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  woensdag 7 februari 2007 @ 09:46:12 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_46066395
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 09:15 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Sorry, heb ik niet gezien!
Bedankt voor het fiksen
Nee, duh, je bent net nieuw, maar ik had aangegeven dat het wellicht het beste in de OP gezet kon worden enzo omdat er regelmatig van die vragen zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46073647
Ik hoef niet in het lijstje, want eigenlijk hoef ik niet van kilo's gewicht af. Ik wil alleen af van mijn snack-gewoonten... Elke week minstens een pak koekjes en een zak chips is gewoon niet goed lijkt me. Ik ga proberen om op snack-momenten naar fruit of boterhammen te grijpen in plaats van slechte zooi.
Trust me, I know what I'm doing.
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:12:17 #53
157031 roosjeroosje1988
pi_46073686
Ik heb momenteel zo'n opgezette buik, waardoor kan dat komen? Ik heb het vaak, behalve als ik net wakker ben eigenlijk maar momenteel is het wel heel erg.
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:13:13 #54
157031 roosjeroosje1988
pi_46073710
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik hoef niet in het lijstje, want eigenlijk hoef ik niet van kilo's gewicht af. Ik wil alleen af van mijn snack-gewoonten... Elke week minstens een pak koekjes en een zak chips is gewoon niet goed lijkt me. Ik ga proberen om op snack-momenten naar fruit of boterhammen te grijpen in plaats van slechte zooi.
Dat eet ik in een paar dagen. Ik wil ook graag gezonder eten.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:27:48 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_46081666
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Als je een account hebt aangemaakt en je staat er een keer toevallig in, trek dan even aan de bel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:50:09 #56
romantically challenged
pi_46084578
Vandaag weer allemaal koekjes gegeten Maar het is ook zo lekker
veni vidi gebanned
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:44:17 #57
157031 roosjeroosje1988
pi_46086004
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:50 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Vandaag weer allemaal koekjes gegeten Maar het is ook zo lekker
Ik heb me vanavond zoals gewoonlijk ook weer laten gaan. Maar, ik heb vanmiddag geen chips gegeten.
pi_46086436
vandaag ging het wel goed volgens mij zit ik rond de 1200 kcal (of ietsje minder)
pi_46086569
Ik zal mezelf maar eens goed introduceren he, voor degenen die het interesseert

Hoi, ik ben Alcarin en ik wil afvallen.

Woh...ik gaf het toe!
Dat is dus meteen ook mijn probleem tot nu toe, ik vrat gewoon waar ik zin in had, omdat ik 'net' op het randje van dik zit. Eigenlijk ben ik ook niet dik, ik ben zo'n typ dat gewoon 'stevig' hoort te zijn (toen ik 70 kilo woog, zag je mijn botten al overal..). En het valt ook niet op, want het vet gaat erg braaf in een zandlopervormpje zitten. Met als resultaat fluitende mannen etcetera. Maar ik vind nu dat het zandlopervormpje toch echt te breed wordt.

Dus ben ik begonnen aan het project 'strak de zomer in', of vooruit, 'slank de lente in'!
Ik heb dan wel als doel gesteld dat ik er 10 kilo af wil, maar ik moet eerst maar eens zien hoe dat eruit ziet. Als ik op een zak botten ga lijken hou ik ermee op Eigenlijk heb ik ook nog een 2e doel: maat 42 of kleiner, aangezien ik nu net maat 44 moet hebben, en dat is erg irritant aangezien veel leuke broeken maar tot maat 42 te krijgen zijn.

Mijn vriend vindt me gestoord, hij wil me houden zoals ik nu ben, hij is bang dat het zandlopereffect eruit gaat. Pech voor hem, hij went maar aan een slankere vriendin!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46086913
het zandlopereffect zal niet zo snel weg gaan dat zit in je bouw
dat merk ik nu wel dat ik 20 kilo afgevallen ben zijn de verhoudingen nog steeds hetzelfde
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:27:31 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_46087083
Weet je wat ik vaak heb, merkte ik vandaag? Ik koop iets (bv, een rol met Oreo koekjes , zoals vandaag), ik neem er 1 of 2 van..en gooi het weg Gelukkig bewaar ik t niet, anders weet ik wel wat ik nu aan het doen zou zijn
pi_46087115
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:21 schreef Miss_S het volgende:
het zandlopereffect zal niet zo snel weg gaan dat zit in je bouw
dat merk ik nu wel dat ik 20 kilo afgevallen ben zijn de verhoudingen nog steeds hetzelfde
Dat zei ik dus ook tegen hem, ik heb die vorm al sinds ik 14 was ofzo, mijn moeder heeft ook zo'n figuur, dat krijg je er echt niet uit met een paar kilo afvallen!
Gelukkig maar
pi_46087770
hoe ben je trouwens van plan te gaan afvallen?
pi_46088495
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:54 schreef Miss_S het volgende:
hoe ben je trouwens van plan te gaan afvallen?
Ik neem aan dat je mij bedoelt?
Ik ga:

• Afkicken van de suiker (al een paar weken mee bezig, scheelt een hoop!).
  • Minder eten, vooral minder troep, gewoon 3 goede maaltijden op een dag.
  • Lunchen, dus (deed ik nooit, met als gevolg een snaai-attack om 3 uur).
  • Beter eten (meer vers, meer fruit, meer groenten, minder suiker, vet en kant-en-klaar zooi).
  • Veel water/thee drinken.
  • Zwemmen met mijn vriend
  • En als ik er zin in heb (zal niet vaak voorkomen in de winter) een stuk fietsen, naar mijn ouders bv.

Op deze manier ben ik 'al' 2 kilo kwijt in een paar weken (weet niet precies wanneer ik ben begonnen). Nu maar hopen dat het blijft werken
    Het is ook meer een nieuwe levensstijl, een echt dieet hou ik toch nooit vol.
  • In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_46088640
    klinkt goed
    een dieet houd je inderdaad nooit vol
    pi_46088817
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
    klinkt goed
    een dieet houd je inderdaad nooit vol
    Daarom

Ik heb zelfs al in 'goede' snacks voorzien voor de snack-attacks: noten, maar dan ook echte, zelf te kraken walnoten. Zijn wel erg vet, maar dat zijn dan wel de goede vetten, dus stiekem toch gezond. En ik eet er toch niet meer dan 5 ofzo, dat duurt al lang genoeg om me tevreden te houden

Alle troep is mijn huis uit. Dag chocolade, dag chips, dag snoepjes, dag popcorn! Wat een ruimte in de keukenkastjes!

(en wat een beteuterde gezichten als er mensen langskomen en ze ontdekken dat er niets te snoepen is )
    pi_46088850
    die beteuterde gezichten ken ik
    ik vind het wel jammer als mijn neefjes komen en er niets is maarja is ook niet goed voor hun
    pi_46089000
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:34 schreef Miss_S het volgende:
    die beteuterde gezichten ken ik
    ik vind het wel jammer als mijn neefjes komen en er niets is maarja is ook niet goed voor hun
    Nee, die kinderen worden altijd al volgestopt met suiker...
    Ik vind het wel heel toevallig dat alle mensen die ik ken, die als kind geen snoep kregen, nu slank zijn en nooit problemen met hun gewicht hebben.
    Anyway, mijn liter thee is op, dus bedtijd
    pi_46089180
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel toevallig dat alle mensen die ik ken, die als kind geen snoep kregen, nu slank zijn en nooit problemen met hun gewicht hebben.
    Ik ken alleen maar mensen die elke dag croissants, puddingsbroodjes, koekjes en chocolade eten en slank zijn, zo oneerlijk

Erger nog, ze weten niet eens dat je dik wordt voor van dingen zoals croissants, pizza en kaasbroodjes
    pi_46089188
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Klopt, ik geef ook stiekum mijn ouders de schuld van mijn gezette lichaam had me 50 euro in de maand gescheeld als ze mij minder lieten snoepen
    pi_46089212
    -

[ Bericht 100% gewijzigd door _Boo_ op 07-02-2007 22:49:47 ]
    pi_46089335
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Klopt, ik geef ook stiekum mijn ouders de schuld van mijn gezette lichaam had me 50 euro in de maand gescheeld als ze mij minder lieten snoepen
    het is vaak ook de schuld van de ouders dat je verkeerd word aangeleerd hoe je met eten om moet gaan

en Boo misschien worden ze er niet dik van maar het is toch ook slecht voor hun lichaam dus je hoeft niet echt jaloers op hun te zijn
    pi_46090884
    Vandaag heb ik me wel redelijk gedragen. Alleen vanavond heb ik tegen de trek een handje zoute pinda's genomen.
    pi_46095189
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef _Boo_ het volgende:
    Ik ken alleen maar mensen die elke dag croissants, puddingsbroodjes, koekjes en chocolade eten en slank zijn, zo oneerlijk

Erger nog, ze weten niet eens dat je dik wordt voor van dingen zoals croissants, pizza en kaasbroodjes
    Veel van die mensen krijgen het probleem later nog wel. Dan verbranden ze ineens niet meer alles wat ze binnenkrijgen (tja, je wordt toch ouder enzo..), maar zijn ze al hun hele leven gewend om niet te letten op wat ze eten... Ook niet zo prettig dus
    pi_46095368
    ik ben al een paar dagen achter elkaar goed bezig, niks ongezonds binnen, veel water drinken en veel verbranden... de pondjes vliegen eraf en totaal al tegen de 2 kilo in 1 week afgevallen!
    pi_46095924
    weer een halve kilo eraf deze week
    heb nu voor het eerst een bmi van onder de 27 dus zou in dit rijtje mogen
    pi_46101289
    Ben weer een weekje in Belgie waar ik m'n atelier heb, de weegschaal hier daar weeg ik minder op, dus dat telt helaas niet. Kan een week lang niet updaten. Ook een nadeel is dat ik hier geen sportschoolabonnement heb. Dacht ik te gaan hardlopen om toch te blijven bewegen; ligt er 15 cm. sneeuw! Wel prachtig overigens!
      donderdag 8 februari 2007 @ 12:19:28 #78
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46101486
    Wat bij mij goed helpt is alle verpakkingen dicht te houden. Als iets open is gaat het leeg ook...
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
    pi_46103093
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Wat bij mij goed helpt is alle verpakkingen dicht te houden.
    pi_46103306
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Wat bij mij goed helpt is alle verpakkingen dicht te houden. Als iets open is gaat het leeg ook...
    kun je ze beter gewoon niet kopen, ipv alleen dicht te houden, scheelt nog boel geld ook dan
      donderdag 8 februari 2007 @ 14:10:21 #81
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46105227
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 13:16 schreef Sylvana het volgende:

[..]

kun je ze beter gewoon niet kopen, ipv alleen dicht te houden, scheelt nog boel geld ook dan
    Ja, maar ik wil toch wat in huis hebben voor onverwachte gasten. Maar als die langs zijn geweest en twee van de zes koeken uit het pak hebben genomen, dan ben je er bij mij vrij zeker van dat de komende dagen die vier anderen ook opgepeuzeld worden... Terwijll ze anders nog gerust een maand in de kast blijven liggen...
    pi_46107356
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 14:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Ja, maar ik wil toch wat in huis hebben voor onverwachte gasten. Maar als die langs zijn geweest en twee van de zes koeken uit het pak hebben genomen, dan ben je er bij mij vrij zeker van dat de komende dagen die vier anderen ook opgepeuzeld worden... Terwijll ze anders nog gerust een maand in de kast blijven liggen...
    Bij mij nemen ze nu troep mee om te eten (ze wennen snel!), en vervolgens dwing ik ze om de restanten daarvan ook weer mee naar huis te nemen (want anders gooi ik het weg)
    pi_46130658
    wooo vanochtend 81.9 op mijn weegschaal.. maar dat is naakt ik hou het bij op de fitness school en dat is met kleren aan.. daar kan ik het gelijk invoeren op de computer en zo houd ik mijn gewicht beter bij...

ben er ook achter gekomen dat ik 1.80m lang ben in de avond, en 1.82m 's ochtends
    pi_46130929
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 09:15 schreef Thrilled het volgende:
    ben er ook achter gekomen dat ik 1.80m lang ben in de avond, en 1.82m 's ochtends
    Tsja, je krimpt overdag een beetje
    Dus moet je je maar niet 's avonds wegen eigenlijk, je bent dan niet alleen zwaarder maar ook nog korter! Daar gaat je BMI!

En ik weeg nog steeds ongeveer 84. Ik heb niet zo'n gedetailleerde weegschaal, dus alleen hele en halve kilo's zijn voor mij nog enigszins af te lezen

Trouwens, wel leuk hoor, 's avonds na het avondeten niet meer eten, maar ik was even vergeten dat ik geen galblaas meer heb
    Niet erg handig dus, beetje au en beetje misselijk enzo, voortaan toch 's avonds nog maar even een cracker oid naar binnen werken

[ Bericht 9% gewijzigd door Alcarin op 09-02-2007 12:13:57 ]
    pi_46147302
    ik ben ook niet gestopt met s'avonds te eten
    meestal inderdaad een cracker
    maar vrijdags altijd nog stokbrood
    pi_46151424
    Vanmiddag zag ik 64,9 op de weegschaal, dus minder dan een kilo van het streefgewicht
    Ben er best blij mee, al mogen sommige kleren wel de kast in blijven....
    Het mooi kotsende meisje.
    pi_46165449
    knap dat je zoveel afgevallen bent veiligheidspeldje
    wat ga je veranderen als je op je streefgewicht zit? blijf je wel sporten en op je eten letten?
    pi_46165536
    Hmm, en toen woog ik ineens nog maar 82 kilo..
    Dat klopt natuurlijk niet, morgen nog maar eens checken

Gisteren ben ik trouwens uitgegaan, en ik heb alleen maar water gedronken (alcohol wil ik niet, suiker wil ik niet, zoetstof wil ik niet, dus wat blijft er dan over...), en ik miste niet eens iets
    En als je geen alcohol op hebt is het ook makkelijker om de verleidingen van de loempiatent te weerstaan!
    pi_46165760
    na een hectische week waarin ik niet gesport heb en ook niet echt op mijn eten woog ik nog wel hetzelfde als vorige week
    pi_46168924
    quote:
    Op zaterdag 10 februari 2007 09:43 schreef Miss_S het volgende:
    knap dat je zoveel afgevallen bent veiligheidspeldje
    wat ga je veranderen als je op je streefgewicht zit? blijf je wel sporten en op je eten letten?
    Als ik op streefgewicht zit zal ik idd wat meer moeten eten, evt mag het streefgewicht voor de zomer nog wat naar beneden (in principe ging ik voor een BMI van 22,5 wat me erg moeilijk haalbaar leek). Ik heb namelijk nog wel teveel buikvet.
    Ik wil wel blijven sporten en fietsen want eigenlijk is dat veel handiger dan de tram. Op eten letten meer de gezonde dingen, maar ik zal er geen problemen meer mee hoeven hebben om bv een almhoff toetje te nemen ipv. magere yoghurt
    Dan nog hopen dat ik niet begin met jojo-en want dan lijkt het me het begin van een leven lang vol geworstel met je gewicht. Heb echter wel het gevoel dat ik mezelf een gezondere levensstijl aangeleerd heb.
      zaterdag 10 februari 2007 @ 17:46:44 #91
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_46177292
    niet meer afgevallen, maar ook niet meer aangekomen, goed zo die gaat. ze zeggen toch wel eens dat je beter langzaam kunt afvallen?
    stormy waters...
    sailin'
    pi_46177360
    langzaam afvallen is ook beter
    dan heb je minder kans dat het er weer aan komt
      zaterdag 10 februari 2007 @ 17:52:04 #93
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_46177485
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 14:12 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    Ik heb momenteel zo'n opgezette buik, waardoor kan dat komen? Ik heb het vaak, behalve als ik net wakker ben eigenlijk maar momenteel is het wel heel erg.
    Ik heb dat ook heel erg, ik vraag het me dus ook af. ok, geen buikspieren, die ben ik wat meer gaan trainen en dat gaat wel beter. drink geen melk meer, dat vormt veel gas in je darmen en daarmee is het ook wel wat minder geworden. maar helemaal weg gaan doet het nooit.
    stormy waters...
    sailin'
      zaterdag 10 februari 2007 @ 17:54:03 #94
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46177546
    quote:
    Op zaterdag 10 februari 2007 17:52 schreef Belana het volgende:

[..]

Ik heb dat ook heel erg, ik vraag het me dus ook af. ok, geen buikspieren, die ben ik wat meer gaan trainen en dat gaat wel beter. drink geen melk meer, dat vormt veel gas in je darmen en daarmee is het ook wel wat minder geworden. maar helemaal weg gaan doet het nooit.
    Oeps, er is dus kans dat het door de melk komt.
      zaterdag 10 februari 2007 @ 18:03:05 #95
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_46177819
    Zo, dit gaat weer behoorlijk snel zeg vanochtend wel wat meer dan nu in het lijstje staat maar goed morgen weer fietsen dus dan gaat er weer wat af ik heb 's avonds als ik lang opblijf vaak wel honger, meestal neem ik dan een kopje bouillon en een broodje ofzo want er is geen chips in huis. (wat ik stiekem wel jammer vind want daar heb ik wel weer eens zin in )
    stiekem was dit een tvp
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_46195562
    Ik weeg nog steeds zo'n 82 kilo, dus toch maar in het lijstje gezet..wel afgerond naar boven, want ik vertrouw het nog niet helemaal
    pi_46195597
    dat herken ik wel
    soms vertrouw ik die weegschalen ook niet als ik weer eens afgevallen ben
      zondag 11 februari 2007 @ 09:52:06 #98
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46195654
    Even een vraagje hier:

ik zie dat velen hier heel fanatiek sporten.
    Zijn jullie van plan om dat de rest van je leven zo te blijven doen? Want je lichaam went eraan hè, dus zodra je ermee stopt zitten de kilo's er zo weer aan.

Als ik wat meer ben afgevallen, wil ik gaan hardlopen en dat wil ik ook consequent gaan volhouden. Lijkt me veel makkelijker en veel laagdrempeliger dan iedere keer dat gedoe in de sportschool. Daarnaast wat halters kopen en buikspieroefeningen doen.

Nog even en ik kom ook in dit topic .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46195677
    ik hoor ook nog niet echt in de topic maar goed antwoord op je vraag

ik ben wel van plan te blijven sporten, ook gewoon omdat het erg lekker is
    zal ook wel moeten want heb zelf fitnessapparaten gekocht dus zou zonde van het geld zijn als ze na een paar jaar niet meer gebruikt worden
      zondag 11 februari 2007 @ 09:59:13 #100
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46195700
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
    ik hoor ook nog niet echt in de topic maar goed antwoord op je vraag

ik ben wel van plan te blijven sporten, ook gewoon omdat het erg lekker is
    zal ook wel moeten want heb zelf fitnessapparaten gekocht dus zou zonde van het geld zijn als ze na een paar jaar niet meer gebruikt worden
    Ok, dan is het goed . Als je maar niet met tegenzin sport en als je maar niet meer sport dan je op de lange termijn vol zou kunnen houden . Ik heb een hekel aan de sportschool. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat ik een fitnessapparaat in huis haal, maar ik ga echt niet naar de sportschool toe. Dan liever lekker hardlopen .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46195813
    als je een fitnessapparaat in huis hebt ga je er ook sneller opstaan zeker als je weinig tijd hebt
    als je dan nog eerst naar de sportschool moet dan is de zin meestal al over

hardlopen doe ik ook maar dan op de loopband
    pi_46196372
    Raar genoeg heb ik het andersom: de sportschool vind ik wel leuk, ik doe dan allerlei lesjes van steps tot pilates enz. Thuis heb ik een apparaat en dat staat al een paar jaar te verroesten in de tuin, ik heb géén dicipline om iets thuis vol te houden; ook die Tae bo video's: na een paar x, ook ongebruikt in de kast. Hardlopen is het enige wat ik nog wel een tijdje vrij fanatiek heb gedaan, maar kan me er nu niet meer toe zetten. Wilde er eigenlijk weer mee beginnen, maar verzin iedere keer smoesjes: dan ligt er weer sneeuw, dan regent het en ga zo maar verder.
    pi_46196629
    groepslessen is inderdaad anders, dat heb ik nog nooit gedaan
    ik train liever zelf
    ik heb ook bootcamp dvds en die gebruik ik wel regelmatig
      zondag 11 februari 2007 @ 12:58:47 #104
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_46198881
    Ik fiets bijna elk weekend alleen nu regent het zo hard dus ik blijf maar binnen verder sport ik doordeweeks soms nog een uurtje badminton, verder niet.... ik heb een tijdje hardgelopen maar daarvoor heb ik echt een doel nodig om te trainen en ik heb me nog nergens voor opgegeven dus de schoenen blijven mooi in de kast
    Bernie en ik zijn tof.
      zondag 11 februari 2007 @ 20:40:27 #105
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_46216086
    MIsschien is de tijd gekomen om me hier maar eens opnieuw aan te melden. Een tijd geleden ben ik mede dankzij dit topic flnk afgevallen. Daarna zwanger geworden en nu raak ik de laatste kilo's niet kwijt, integendeel ze komen er snel weer aan. Ik wil graag een kilo of 9 afvallen. Teneerste zal ik daarvoor minder gaan snoepen en daarnaast ga ik trainen op een crosstrainer en zodra het weer het weer toelaat wil ik gaan hardlopen.
    Even op een rijtje:
    1.80 m gewicht nu: 77 kg streefgewicht 68 kg BMI (volgens hartstichting):24 streefBMI: 21
    Morgen ga ik starten met gezonder eten.
    Lekker douchen!
    pi_46216146
    welkom
    succes voor morgen
    pi_46217571
    mij ook even aanmelden

Heb hier altijd wel een beetje (veel) gelurkt in dit topic, maar mij nog nooit erbij gezet

Tot enkele maanden geleden ging alles fantastisch, lekker strak in t vel, kleertjes losser

en toen ging het liefje vertrekken voor enkele maanden... dus de tijd ervoor weer veeeeeeel te veel ongezond gegeten (een pittaatje hier... een pakje friet daar... dat kan er nog wel bij )

en sindsdien kwakkelt het dus een beetje

dus vandaar: met nieuwe moed er tegenaan

planing:
    terug fitnesssssseuuh (verbazingwekkend hoe je dat kan missen... drupnat van het zweet en doodmoe naar de douches strompelen )
    gezond eten (aka... het WW programma terug invullen en niet denken "och dat valt wel mee" )

Gewicht atm: 56kg
    streefgewicht: +/-52kg (het gaat mij vooral om de strakheid van de billetjes )
    en lengte: 1.63m
    pi_46218109
    even een reactie op het fitnessen:

ik ga voor levenslang

Het verschil met gewoon niet (veel) aan sport doen is echt fenomenaal.. Je bent veel minder moe, hebt een superconditie, veel meer energie en slaapt als een roosje
    ohja... je kleren passen beter
    dit zijn voor mij genoeg redenen om dit gerust mijn leven lang te willen doen, ik merk ook gewoon dat als ik enkele dagen niet ga ik gewoon echt lastig loop.. Ik... wil... Fitnessen! Ik ben nu een maand of twee heel onregelmatig aan het gaan en merk dat echt heel erg.
      Moderator maandag 12 februari 2007 @ 06:41:58 #109
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_46228816
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 11:01 schreef conleche het volgende:
    Raar genoeg heb ik het andersom: de sportschool vind ik wel leuk, ik doe dan allerlei lesjes van steps tot pilates enz. Thuis heb ik een apparaat en dat staat al een paar jaar te verroesten in de tuin, ik heb géén dicipline om iets thuis vol te houden; ook die Tae bo video's: na een paar x, ook ongebruikt in de kast. Hardlopen is het enige wat ik nog wel een tijdje vrij fanatiek heb gedaan, maar kan me er nu niet meer toe zetten. Wilde er eigenlijk weer mee beginnen, maar verzin iedere keer smoesjes: dan ligt er weer sneeuw, dan regent het en ga zo maar verder.
    heb ik ook!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_46229897
    Weer een halve kilo eraf, morgenavond conditie test, ben benieuwd. Ook is het uit met mn vriendin, benieuwd wat voor effect dat heeft op mijn gewicht
    pi_46231211
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 09:25 schreef Thrilled het volgende:
    Weer een halve kilo eraf, morgenavond conditie test, ben benieuwd. Ook is het uit met mn vriendin, benieuwd wat voor effect dat heeft op mijn gewicht
    Da's ook niet leuk!
    Kan alle kanten op gaan in zo'n situatie, tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik moet toch maar geloven dat ik echt 82 kilo weeg (niet dat ik dat erg vind..), de weegschaal zei het vanochtend weer! Terwijl ik dit weekend wel lekker uit eten ben geweest, biefstuk, aardappels, salades, heerlijk Blijkbaar kan dat best een keer
    pi_46231376
    Eerste week zit erop. Het gezond eten gaat vrij goed, hoewel ik 's avonds soms echt trek heb. En dan natuurlijk geen zin in een worteltje. Tot nog toe los ik het op door wat droge crackers te eten.
    Vanavond weer terug naar Amsterdam, daar staat m'n weegschaal, kan me morgen dus pas voor het eerst weer wegen: ben benieuwd!
    pi_46232839
    Ik ging de laatste tijd echt heel goed maar ik ben bang dat er inmiddels wel weer aanzit door al dat gevreet de afgelopen week. Ik word zo gestresst van m'n scriptie dat ik me echt niet kan beheersen. Ook dat vele thuis zitten is niet echt bevoorderlijk.
    pi_46234102
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef _Boo_ het volgende:
    Ook dat vele thuis zitten is niet echt bevoorderlijk.
    Ik vind dat juist fijn, dan kan ik tenminste gewoon gezonde dingen eten, in plaats van troep uit een kantine of automaat. En de hele dag thee drinken
    pi_46234215
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 12:38 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik vind dat juist fijn, dan kan ik tenminste gewoon gezonde dingen eten, in plaats van troep uit een kantine of automaat. En de hele dag thee drinken
    Het is bij mij meer zo dat wanneer ik niet actief bezig ben ik teveel aan eten denk. Als ik op m'n werk ben, ben ik gewoon de hele tijd bezig met dingetjes en is er niks aan de hand. Bovendien hebben wij veel gezonde lekkere dingen in de kantine
    pi_46236244
    Ik kom ook weer even buurten...
    Afgelopen weekend heb ik nergens op gelet want we vierden mijn moeders 50e verjaardag met een 5-gangendiner, een feest & overnachting in een hotel, koffie met gebak en later nog eens visite en dus weer koffie en gebak. Ik had me voorgenomen dat ik dat weekend nergens op hoefde te letten. Zondagochtend was ik een paar ons aangekomen, maar dat is er vaak een dag later alweer af. Helaas kan ik me hier niet wegen, maar mijn ervaring is dat de schade van een 'dieetloos weekendje' meestal best wel meevalt en juist het lijnen weer een nieuwe impuls kan geven, als je je erna maar weer strak aan je dieet houdt.
    Daar ben ik dus nu weer mee begonnen. Vandaag en morgen wat extra streng om het weekend te compenseren. Woensdag is het Valentijnsdag en dan ga ik uit eten met mijn vriendje, maar ik probeer daar ook iets te nemen waarmee ik niet te veel punten hoef op te offeren.

Dadelijk eerst maar eens een flink stuk fietsen. Half uur heen (mijn fiets staat nu halverwege), bijna een uur terug... Lijkt me wel gezond.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mini_rulez op 12-02-2007 14:24:43 ]
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_46237530
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 10:15 schreef Miss_S het volgende:
    als je een fitnessapparaat in huis hebt ga je er ook sneller opstaan zeker als je weinig tijd hebt
    als je dan nog eerst naar de sportschool moet dan is de zin meestal al over
    Niet hier hoor, ik heb hele tijd buikspierapparaat gehad, maar amper geruikt en zaterdag heb ik hem maar weer verkocht

Ik sport toch liever in de sportschool

Vanavond weer, vorige week hele week niet geweest ivm situatie van mn vader, maar deze week maar weer oppakken, voordat het ritme er weer helemaal uit is
    pi_46240681
    een buikspierapparaat is ook anders daar kan je niet zoveel mee
    dan zou ik ook gewoon naar de sportschool gaan
    pi_46241347
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 16:07 schreef Miss_S het volgende:
    een buikspierapparaat is ook anders daar kan je niet zoveel mee
    dan zou ik ook gewoon naar de sportschool gaan
    ja, das ook waar, het enige apparaat dat ik misschien ooit thuis zou willen hebben is een crosstrainer, das echt een superapparaat en die zou ik wel thuis gebruiken denk ik, maar verder ga ik gewoon lekker naar de sportschool
    pi_46241416
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 16:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ja, das ook waar, het enige apparaat dat ik misschien ooit thuis zou willen hebben is een crosstrainer, das echt een superapparaat en die zou ik wel thuis gebruiken denk ik, maar verder ga ik gewoon lekker naar de sportschool
    Ja, een crosstrainer zou ik inderdaad ook wel willen hebben! Maar dan wel zo'n goede uit de sportschool en die dingen zijn echt onbetaalbaar.
    pi_46241690
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 16:24 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ja, een crosstrainer zou ik inderdaad ook wel willen hebben! Maar dan wel zo'n goede uit de sportschool en die dingen zijn echt onbetaalbaar.
    Idd, beetje jammer dat ze zo duur zijn. In de sportschool sta ik er als ik een uur ga fitnessen zo 2x20 minuten op

Ik ga nu me maar weer een uurtje uitleven daar
    pi_46241752
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 16:24 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

ik weet niet hoeveel mensen er bij jullie thuis naar de sportschool gaan anders als je uitrekent hoeveel je kwijt bent aan de sportschool dan kan je er meestal ook wel een redelijke crosstrainer voor kopen
      maandag 12 februari 2007 @ 16:48:02 #123
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46242299
    Even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord:

wat is de voedingswaarde van (gekruide) kippenbouten? Is een bepaald deel van de kip minder gezond dan een ander deel?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46242741
    Aarrrrg, band weer lek Naja, nu voorband dan, maar echt geen geld om te laten maken, heb nog 15 euro om eten van te kopen tot de stufi er weer komt, dus om dan voor 10 euro band te laten plakken is niet handig, dan heb ik geen eten meer, maar betekent dus wel dak ook niet kan sporten tot de stufi er is en dat betekent dus nog 2 weken wachten en vorige week ook al niet gesport dus

blegh, baal er echt van
      maandag 12 februari 2007 @ 17:02:39 #125
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_46242884
    Ga hem zelf plakken ik kan m'n band inmiddels in 15 minuten plakken omdat ik zoveel ervaring heb, dus dan kan jij dat ook wel.
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_46242980
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:02 schreef mordradead het volgende:
    Ga hem zelf plakken ik kan m'n band inmiddels in 15 minuten plakken omdat ik zoveel ervaring heb, dus dan kan jij dat ook wel.
    moet hele nieuwe band op, heb geen bandenplakspul, kan geen banden plakken

geld voor nieuwe band en bandenplaksetje heb ik ook niet, dus schiet gewoon niet op zo
    pi_46243170
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 16:48 schreef Viking84 het volgende:
    Even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord:

wat is de voedingswaarde van (gekruide) kippenbouten? Is een bepaald deel van de kip minder gezond dan een ander deel?
    Kip zonder vel (kipfilet bv.) is het magerst. Kipbraadsticks hebben ook geen vel en zijn daardoor weer magerder dan kippenbouten. Kipkluifjes bevatten veel vet en weinig vlees.
    pi_46243185
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:05 schreef Sylvana het volgende:
    moet hele nieuwe band op, heb geen bandenplakspul, kan geen banden plakken
    geld voor nieuwe band en bandenplaksetje heb ik ook niet, dus schiet gewoon niet op zo
    Waarom moet er een nieuwe band op, is ie versleten? Zo ja, dan gaat dat wel meer kosten dan 10 euro
    Oh, en leer banden plakken!
    Verder: succes met je geldgebrek, ik weet dat het Zeer Irritant is. En een tip: ga rood staan, dan weet je in elk geval zeker dat je elke maand eten hebt
      maandag 12 februari 2007 @ 17:15:10 #129
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_46243325
    Een binnen en buitenband bij de halfords heb je al voor een euro of 8 maar goed, dan moet je ook weer alle sleutels enzo hebben.... als ik die moet vervangen doe ik het met iemand anders en prop ik ze er mooi tussen
    Maarja, de komende tijd maar even wandelen en OV neem ik aan
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_46243332
    ik heb begin oktober bij de ib-groep een aanvullende beurs aangevraagd en ik moet het nog steeds doen met de 70 euro die iedereen standaard krijgt
    pi_46243412
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:10 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Waarom moet er een nieuwe band op, is ie versleten? Zo ja, dan gaat dat wel meer kosten dan 10 euro
    Oh, en leer banden plakken!
    Verder: succes met je geldgebrek, ik weet dat het Zeer Irritant is. En een tip: ga rood staan, dan weet je in elk geval zeker dat je elke maand eten hebt
    Nee, iemand is zo leuk geweest om met een kapot bierflesje de hele band open te halen

En ik heb wel geprobeerd banden te plakken, maar krijg band nooit meer om velg heen

Het plakken zelf kan ik wel, maar band er weer opkrijgen dus niet

En rood staan kan ik al, alleen die limiet heb ik dus alweer bereikt deze maand. Omdat ik toen ik plotseling op kamers ging wonen op mn 18e daar nog niet voor had gespaard, maar vanwege ruzie het huis uit ging heb ik mezelf ontzettend in de schulden moeten steken om meubels te kopen en sindsdien alles voor mezelf te moeten betalen. En dat merk ik nu dus nog elke maand, dat ik net wel/net niet genoeg geld heb om fatsoenlijk te eten. Ook deze maand bijvoorbeeld allemaal servies en pannen moeten kopen omdat huisgenoot waarvan ik het leende ging verhuizen, en daardoor had ik dus erg weinig geld om alleen al eten te kopen, dus dan nog extra onverwachte uitgaven kunnen er al helemaal niet meer bij

Dus dat waren deze maand al 6 dagen pasta en nu de aankomende 5 dagen nasi en dan zitten er nog 6 dagen vor de stufi weer komt, dus nog ff zien wat ik die laatste dagen ga eten dan

Maar om het ontopic te houden, ik wil dus wel gezond en gevarieerd eten, maar deze maand zit het er dus weer niet in zo
    pi_46243672
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:17 schreef Sylvana het volgende:

Maar om het ontopic te houden, ik wil dus wel gezond en gevarieerd eten, maar deze maand zit het er dus weer niet in zo
    Ongezond eten is over het algemeen een stuk duurder dan gezond eten. Met uitzondering van het vlees.
    Maar qua groente kun je toch wel gewoon varieren
    pi_46243743
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:25 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ongezond eten is over het algemeen een stuk duurder dan gezond eten. Met uitzondering van het vlees.
    nouja, aardappelen/groenten/vlees kan ik zo'n 2 dagen van eten, met nasi/bami/macaroni/spaghetti enzo kan ik voor 5 dagen maken, gewoon 1 pak rijst/pasta, 1 pak groenten en 1 pak vlees, dus dat is op zich niet zo heel ongezond eten, maar het gaat er om dat ik dus geen geld heb om genoeg te varieren
    pi_46243816
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:25 schreef _Boo_ het volgende:
    Dat lijkt misschien zo, maar het is gewoon een stuk goedkoper om een grote pan stamppot te maken voor de hele week, dan om elke dag met verse groente en vlees iets te maken. Dus je komt als je weinig geld hebt al snel op een paar gerechten, waar je niet echt heel blij van wordt, qua smaak en qua gezondheid..

Wat een stomme streek zeg, die band kapotsnijden..
    Stelletje vandalen had weer een seconde lol hoor...met als gevolg een hoop gedoe voor jou
    pi_46243877
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:29 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat lijkt misschien zo, maar het is gewoon een stuk goedkoper om een grote pan stamppot te maken voor de hele week, dan om elke dag met verse groente en vlees iets te maken. Dus je komt als je weinig geld hebt al snel op een paar gerechten, waar je niet echt heel blij van wordt, qua smaak en qua gezondheid..
    idd, dat is het dus

ik vind het ook niet leuk om 5 dagen achter elkaar hetzelfde te moeten eten, dan komt het ook echt me neus uit hoor, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet redden
    pi_46244016
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:31 schreef Sylvana het volgende:
    idd, dat is het dus

ik vind het ook niet leuk om 5 dagen achter elkaar hetzelfde te moeten eten, dan komt het ook echt me neus uit hoor, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen
    Yep, ik ken dat heel goed, ik ging dan nog wel eens bij mijn ouders eten, dat was gratis
    Maar ja, dat kan ook niet altijd.
    Nou, Sylvana, je komt de maand heus wel door, al is het niet leuk...maar het is dan aan het begin van de maand altijd ERG lekker om zeer luxe ineens verse sla e.d. te kopen en een lekkere salade te maken
    pi_46244289
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 17:35 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Yep, ik ken dat heel goed, ik ging dan nog wel eens bij mijn ouders eten, dat was gratis
    Maar ja, dat kan ook niet altijd.
    Nou, Sylvana, je komt de maand heus wel door, al is het niet leuk...maar het is dan aan het begin van de maand altijd ERG lekker om zeer luxe ineens verse sla e.d. te kopen en een lekkere salade te maken
    ja ik leef ook altijd erg naar de dag dat de stufi komt toe, en als het dan die dag is dan zit ik ook de hele ochtend op internet te kijken of het al gestort is en dan is het ook gelijk rekeningen betalen en dan wat er overblijft ( meestal euro of 80-100) pinnen om dan de rest van de maand eten van te kunnen kopen. Maar deze maand bijvoorbeeld allemaal borden, bestek en pannen moeten kopen, en als je dan al zo weinig geld heb om eten van te kopen, er al rekeningen blijven liggen tot de volgende maand, dan is dat gewoon erg frustrerend als je zoveel moeite moet doen om de eindjes aan elkaar proberen te knopen. Kan verder ook nergens heen om te eten of geld lenen, dus ja, moet het toch zelf zien te rooien
    pi_46245755
    Zo lekker RPM-en morgen conditie test.. vanavond ook weer even wegen, ben benieuwd van het weekend wezen wokken, en daar hebben loempia's , sate's, kipfilet/rundvlees reepjes, ijs, spekkoek en chocolade saus de revue gepasseerd
    pi_46246229
    Ik ga zo body combatten, veel leuker dan RPM
    pi_46246380
    RPM, daar val ik al dood neer als ik alleen al ernaar kijk

En bodycombat vind ik ook niet echt wat, doe mij maar gewoon fitness of bodypump of bodystep

Qua eten heb ik net even mn vriezer geinspecteerd, nadat ik vandaag dus nasi had gemaakt en heb het volgende:

4 bakjes nasi
    3 bakjes macaroni
    1 bakje roerbakmie

dus voor 8 dagen te eten, dan nog voor 3 dagen eten kopen, aangezien over 11 dagen stufi komt, dus moet te doen zijn
    pi_46247701
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 18:48 schreef Sylvana het volgende:
    Qua eten heb ik net even mn vriezer geinspecteerd, nadat ik vandaag dus nasi had gemaakt en heb het volgende:

4 bakjes nasi
    3 bakjes macaroni
    1 bakje roerbakmie

dus voor 8 dagen te eten, dan nog voor 3 dagen eten kopen, aangezien over 11 dagen stufi komt, dus moet te doen zijn

Het gaat goedkomen!
    pi_46249484
    Ook ik ben paar kilotjes bijgekomen. Afgelopen maand totaal niet op mijn eetgedrag gelet en de gevolgen zijn dat de weegschaal paar streepjes extra naar rechts wijst. Eet nu wel gezond en morgen weer lekker fitnessen. Het is gewoon zo dat de sportschool mij totaal niet aantrekt om naartoe te gaan, terwijl ik wel enorm zin heb om te sporten.

Vroeger gewicht 64 kilo ( 1,75 cm)
    Huidige gewicht 67.5 kilo
    Streefgewicht voor Mei : 59 kilo

Ben benieuwed of ik dat ga halen. Ben van plan om minstens drie keer per week te gaan sporten maar weet niet of het intesief genoeg is om me doel te bereiken.
      maandag 12 februari 2007 @ 20:41:13 #143
    romantically challenged
    pi_46250172
    grmbl ik heb ECHT moeite met gezond eten
    veni vidi gebanned
    pi_46250386
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 20:41 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
    grmbl ik heb ECHT moeite met gezond eten
    Waarom? Het is zo lekker!
    pi_46250878
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 21:07 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Waarom? Het is zo lekker!
    dat valt best mee het enige waar ik echt van geniet is een broodje gezond, maar ik vermoed dat dat niet helemaal gezond is met ham, kaas en ei erop (+ tomaat, komkommer, sla)... andere gezonde dingen vind ik niet echt "jammie!" .. een vette hap is echt genieten
    pi_46253433
    Na ruim een week lijnen 1,4 kilo eraf, waarvan 1,1 de eerste 3 dagen. De eerste 3 dagen heb ik wel gesport en de laatste 5 niet terwijl de calorieen die ik op een dag nam ongeveer hetzelfde bleef. (tussen de 1000 en 1500) Ik wist het natuurlijk wel, maar het is weer eens bewezen: als je sport gaat het afvallen echt veel beter!
    pi_46253536
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 22:56 schreef Thrilled het volgende:

[..]

dat valt best mee het enige waar ik echt van geniet is een broodje gezond, maar ik vermoed dat dat niet helemaal gezond is met ham, kaas en ei erop (+ tomaat, komkommer, sla)... andere gezonde dingen vind ik niet echt "jammie!" .. een vette hap is echt genieten
    jij houd niet zo van fruit en groente?
    pi_46253776
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 09:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

jij houd niet zo van fruit en groente?
    oh jawel.. maar om daar de hele dag mee te vullen?

appels, bananen, mandarijnen, af en toe een peer, druiven, sla, komkommer, augurk (kaas, ham en ei?) etc gaat er makkelijk in...
      dinsdag 13 februari 2007 @ 10:08:48 #149
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46253816
    Ik vind ongezond eten eigenlijk ook lekkerder dan gezond eten: broodje kroket , burrito's , gegrilde kip , maar eten is in eerste instantie bedoeld om je lichaam gezond te houden en niet om je smaakpapillen te strelen . Ik eet zo eens in de 2 weken iets wat minder gezond is (van de week maar even kip halen bij de Jumbo ) en verder eet ik gewoon altijd gezond .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46255960
    Het is juist een uitdaging om lekkere dingen te vinden die je tijdens een dieet nog steeds mag eten.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 12:54:36 #151
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46255980
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 12:53 schreef Mini_rulez het volgende:
    Het is juist een uitdaging om lekkere dingen te vinden die je tijdens een dieet nog steeds mag eten.
    Dat is ook weer waar.
    Ik ben naarstig op zoek gegaan naar allemaal gezonde recepten toen ik gezond moest gaan eten. Ik vind het erg leuk om te kokkerellen en eens iets te maken wat ik nog niet eerder heb gegeten .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46258365
    Wat is eigenlijk een goed alternatief voor chips? Ik heb 's avonds altijd best wel trek. Een boterham helpt wel een beetje. Fruit niet, dat vult niet genoeg.

Iets knapperigs en/of zouts is eigenlijk wat ik zoek. Calorieën mogen er best wel in zitten (geen suikerbom ofzo), maar ik probeer verzadigd vet te vermijden. Japanse mix is wel lekker, maar is er nog meer keus?
    pi_46262882
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 14:39 schreef Unihoc_ACE het volgende:
    Wat is eigenlijk een goed alternatief voor chips? Ik heb 's avonds altijd best wel trek. Een boterham helpt wel een beetje. Fruit niet, dat vult niet genoeg.

Iets knapperigs en/of zouts is eigenlijk wat ik zoek. Calorieën mogen er best wel in zitten (geen suikerbom ofzo), maar ik probeer verzadigd vet te vermijden. Japanse mix is wel lekker, maar is er nog meer keus?
    Pretzels of van die stokjes? Tuc valt volgens mij ook nog best mee en die crackertjes met oregano smaak, die zijn ook een beetje zout.

Ik eet zelf 's avonds altijd van die volkoren biscuitjes of ontbijtkoek.
    pi_46264240
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 14:39 schreef Unihoc_ACE het volgende:
    Wat is eigenlijk een goed alternatief voor chips?
    Een glas water drinken en wachten tot je trek overgaat. Je lichaam heeft op zo'n moment helemaal geen voedingsstoffen nodig, het is alleen gewend om iets te krijgen en daarom gaat het ernaar vragen. Als je er niet aan toegeeft, gaat het vanzelf weer over.
    pi_46264686
    Ik ben niet echt op dieet, dus ik geloof niet in wachten tot de trek over gaat. Zeker als ik er niet van kan slapen. Met mijn redelijk actieve levensstijl heb ik best moeite om tegen de 2000 kCal binnen te krijgen. Ik wil ze alleen op een gezondere manier binnen krijgen dan met chips en snoep.

Ontbijtkoek is wel een goed idee. Ik heb in het verleden ook wel eens crackers gegeten. Zo'n pakje leeg eten helpt wel en het biedtt wel lekkere kruimel- en snaaiactiviteit. Misschien moet ik maar eens aan de yoghurt of kwark gaan voor de nodige spier-opbouw-eiwitjes.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 17:39:58 #156
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46264722
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 17:26 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Een glas water drinken en wachten tot je trek overgaat. Je lichaam heeft op zo'n moment helemaal geen voedingsstoffen nodig, het is alleen gewend om iets te krijgen en daarom gaat het ernaar vragen. Als je er niet aan toegeeft, gaat het vanzelf weer over.
    ja maar, ja maar, dat wil ze niet horen .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 13 februari 2007 @ 18:18:55 #157
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_46266004
    Ik ben verslaafd aan die stokjes het liefst eet ik iedere avond zo'n zak op maar dat ken natuurlijk niet
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_46276178
    mmm vanavond conditie test gedaan, maar khad keelontsteking.. gister ook al RPM les gedaan maar was lood en loodzwaar... ademhaling gaat moeilijker, hartslag sneller omhoog, conclusie: slechtere conditie.... hij was wel verbeterd sinds de vorige keer maar nog steeds niet waar ik hem wil hebben...

echt klote dit, ook nog een halve kilo erbij volgens de weegschaal, terwijl ik bijna niks heb gegeten vandaag
    pi_46289825
    Geweldig!! M'n vriendje gaf me een doosje bonbons
    Omdat ik zoveel ben afgevallen
    Dat helpt niet echt he, maar het is natuurlijk wel lief en lekker, en het mag best een keertje...
    pi_46290380
    Lekker toch! Af en toe mag dat best, zo hou je de moed erin. Als je ze maar niet allemaal achter elkaar opeet. Lief dat hij met je meeleeft!
      woensdag 14 februari 2007 @ 21:30:57 #161
    romantically challenged
    pi_46310484
    Vandaag vrij gezond gegeten, alleen maar 4 koekjes en 1 glas fristi
    (de rest brood )
    veni vidi gebanned
    pi_46310538
    vind je dat niet een beetje erg weinig?

geen groenten en fruit enzo?
      Moderator woensdag 14 februari 2007 @ 21:34:56 #163
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_46310703
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 21:30 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
    (de rest brood )
    euh, dat is echt te weinig hoor. je moet ook fruit en groenten eten.
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      woensdag 14 februari 2007 @ 21:39:06 #164
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46310955
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 21:30 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
    (de rest brood )
    en dat noem je gezond .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46311220
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 21:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en dat noem je gezond .
    idd

hier wel gezond gegeten, bij ontbijt 2 plakken ontbijtkoek en thee, tussen de middag groentensoep en vanavond macaroni met heel veel verse groenten naast het standaard groentenpakket En ook maar 1 glas frisdrank gedronken, rest allemaal thee/limonade en vnamiddag nog een rijstwafel en een appel
      woensdag 14 februari 2007 @ 21:44:30 #166
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46311316
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 21:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

idd

hier wel gezond gegeten, bij ontbijt 2 plakken ontbijtkoek en thee, tussen de middag groentensoep en vanavond macaroni met heel veel verse groenten naast het standaard groentenpakket En ook maar 1 glas frisdrank gedronken, rest allemaal thee/limonade en vnamiddag nog een rijstwafel en een appel
    ja, dan begin ik ook nog even over jou :

1) waar zijn de tussendoortjes? (tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en avondeten)
    2) lunch bestond uit alleen maar groentesoep?

vind je dat niet een beetje weinig? .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46311564
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 21:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja, dan begin ik ook nog even over jou :

1) waar zijn de tussendoortjes? (tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en avondeten)
    2) lunch bestond uit alleen maar groentesoep?

vind je dat niet een beetje weinig? .
    Tussendoortje tussen ontbijt en lunch niet, omdat ik om 11 uur wakker werd, toen ontbeten heb en om half 1 gelunched Dus dan ga ik in die 1,5 uur niks tussendoor nemen

Tussen lunch en avondeten dus een appel en een rijstwafel, kon niet zoveel eten omdat ik niet thuis was, maar bij het riagg

En 2 koppen groentensoep vind ik aardig vullen hoor, soms neem ik er nog paar sneeen brood bij om in de soep te dopen, maar had geen brood meer.
      woensdag 14 februari 2007 @ 23:12:09 #168
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46316048
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 21:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tussendoortje tussen ontbijt en lunch niet, omdat ik om 11 uur wakker werd, toen ontbeten heb en om half 1 gelunched Dus dan ga ik in die 1,5 uur niks tussendoor nemen

Tussen lunch en avondeten dus een appel en een rijstwafel, kon niet zoveel eten omdat ik niet thuis was, maar bij het riagg

En 2 koppen groentensoep vind ik aardig vullen hoor, soms neem ik er nog paar sneeen brood bij om in de soep te dopen, maar had geen brood meer.
    oh ok. Ik ga er natuurlijk weer vanuit dat iedereen om 8 uur naast z'n bed staat . Als ik uitslaap, doe ik 's ochtends ook geen tussendoortje natuurlijk.

En ik las 'vanmiddag' als 'vanavond' ofzo . Sorry dus .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46316216
    naja, maakt niet uit, maar vond het al wel beetje vreemd, want zo weinig vond ik het niet
    pi_46317025
    Hmmm klinkt hier alsof iedereen verplicht wat door zn keel douwt omdat het anders niet gezond is? ik was best een grote eter, maar heb de laatste tijd gewoon geen honger meer.. ik sta 's ochtends op, neem halverwege de ochtend een banaan ofzo, smiddags een paar bruine boterhammen en dan de hele middag niks.. savonds avondeten (laatste avonden ook niet mn bord leeggegeten ) en thats it.. de hele dag door water drinken.. maar ik heb simpelweg geen trek of honger... en dan ga ik niet tegen mn zin eten...
      donderdag 15 februari 2007 @ 08:36:32 #171
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_46321764
    * zwahiel is blij!

Heel blij!

Ik stond net weer voor het eerst in een paar maanden op de schaal...

guess what: 74,9
    Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik de afgelopen vier dagen nogal redelijk aan de diarree was (souvenier uit Bolivia) dus daar is ook wel zeker minimaal 1 kg door vanaf gegaan. Maar ook toen ik nog niet aan de racekak was zat de broek die ik nu aan had toch wat ruimer dan toen ik 'm kocht

(En wat is het koud in Nederland zeg, ik wil weer terug naar het zonnetje en de warmte, dit is niks!)
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
      donderdag 15 februari 2007 @ 08:38:35 #172
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46321783
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 23:36 schreef Thrilled het volgende:
    Hmmm klinkt hier alsof iedereen verplicht wat door zn keel douwt omdat het anders niet gezond is? ik was best een grote eter, maar heb de laatste tijd gewoon geen honger meer.. ik sta 's ochtends op, neem halverwege de ochtend een banaan ofzo, smiddags een paar bruine boterhammen en dan de hele middag niks.. savonds avondeten (laatste avonden ook niet mn bord leeggegeten ) en thats it.. de hele dag door water drinken.. maar ik heb simpelweg geen trek of honger... en dan ga ik niet tegen mn zin eten...
    en toch is regelmatig iets eten nodig om je verbranding op gang te houden. Ik vind dit eetpatroon nog wel meevallen (ik neem ook niet altijd tussendoortjes), maar pas in ieder geval op dat je geen maaltijd overslaat, want dan zul je zien dat je gewicht stagneert.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46321808
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 23:36 schreef Thrilled het volgende:
    Ach, je moet je lijf niet bang maken. Als je hele maaltijden overslaat ziet je lichaam er een hongerwinter in, dus dan wordt het vasthouden van vet doel nummer 1. Tenminste, dat is mijn ervaring.
    En vet vasthouden willen we juist niet

Als ik dit zeg over water (veel water drinken = minder water vasthouden), gelooft iedereen me. Maar over eten ineens niet..
    pi_46325839
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 08:36 schreef zwahiel het volgende:
    * zwahiel is blij!

Heel blij!

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik de afgelopen vier dagen nogal redelijk aan de diarree was (souvenier uit Bolivia) dus daar is ook wel zeker minimaal 1 kg door vanaf gegaan. Maar ook toen ik nog niet aan de racekak was zat de broek die ik nu aan had toch wat ruimer dan toen ik 'm kocht

(En wat is het koud in Nederland zeg, ik wil weer terug naar het zonnetje en de warmte, dit is niks!)
    Welkom terug in Nedelrand

En kan me voorstellen dat je het hier koud vindt ja

Maar wel lekker dat je zoveel bent afgevallen
    pi_46327779
    Ik gisteren tot vrij laat (of vroeg )aan mijn scriptie zitten werken, en toen heb ik extra brood gegeten. Helaas heb ik daarna ook nog speculaasjes gegeten. Maar ze zijn zo lekker ...

Nieuwe start maar weer vandaag. Gelukkig zal ik niet lang wakker zijn vandaag
    pi_46332717
    Ik wil vanavond kibbeling eten (heb het bij de AH verse vis afdeling gekocht) Ga het niet frituren, maar gewoon opwarmen in de koekepan (met een heeeel klein beetje olie tegen het aanbakken) Weet iemand hoeveel calorieen kibbeling heeft? (Vanzelfsprekend laat ik de sausjes die erbij horen achterwege) Ik wil het eten met worteltjes-puree en gestoomde prei.
      donderdag 15 februari 2007 @ 15:19:00 #177
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_46332904
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 08:36 schreef zwahiel het volgende:
    * zwahiel is blij!

Heel blij!

Vanochtend was ik 100 gram zwaarder en daar was ik ook wel blij mee
    Ik had afgelopen dinsdag een valentijnsgala en toen ik m'n pantalon aantrok merkte ik dat ik ook wat af was gevallen, eerst zat hij wel strak en nu best losjes waardoor hij wat lager hing én omdat hij de vorige keer zo strak zat had ik geen riem gekocht die ik nu wel had kunnen gebruiken

En natuurlijk welkom in Nederland
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_46333899
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 15:13 schreef conleche het volgende:
    Ik wil vanavond kibbeling eten (heb het bij de AH verse vis afdeling gekocht) Ga het niet frituren, maar gewoon opwarmen in de koekepan (met een heeeel klein beetje olie tegen het aanbakken) Weet iemand hoeveel calorieen kibbeling heeft? (Vanzelfsprekend laat ik de sausjes die erbij horen achterwege) Ik wil het eten met worteltjes-puree en gestoomde prei.
    Kibbeling is al gefrituurd En daarom niet de beste keuze als je wilt afvallen (precieze aantal calorieen weet ik niet).

Je kunt beter kabeljauw, tilapia, pangasius, garnalen of tonijn nemen (ook allemaal bij de AH te koop).
      Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 16:04:03 #179
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_46334549
    maar een kibbelingetje mag ook hoor. vis is zowiezo heel goed
    pi_46334981
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 15:47 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Kibbeling is al gefrituurd En daarom niet de beste keuze als je wilt afvallen (precieze aantal calorieen weet ik niet).

Je kunt beter kabeljauw, tilapia, pangasius, garnalen of tonijn nemen (ook allemaal bij de AH te koop).
    Ik weet dat vis "zonder jasje" gezonder is, maar ik had er ineens zo'n trek in en ik dacht er dan gewoon wat minder van te nemen. Normaal zou ik zo 200 gr. opeten. Nu wilde ik er ongeveer 100 gr. van nemen.

(Bovendien: heb vandaag step/bodyshape les gedaan en wil om 17 uur ook nog een lesje pilates doen, dus ik heb qua calorieeninname iets speling)
      donderdag 15 februari 2007 @ 16:20:01 #181
    romantically challenged
    pi_46335257
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 21:32 schreef Sylvana het volgende:
    vind je dat niet een beetje erg weinig?

geen groenten en fruit enzo?
    ja avond eten nog & een banaan & toetje

maar ik bedoelde dat ik inplaats van alleen maar koekjes
    ook nog boterhammen had gegeten
    veni vidi gebanned
      donderdag 15 februari 2007 @ 16:20:49 #182
    romantically challenged
    pi_46335286
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 21:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en dat noem je gezond .
    uhm, ja.
    veni vidi gebanned
    pi_46335733
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 16:20 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

ja avond eten nog & een banaan & toetje

maar ik bedoelde dat ik inplaats van alleen maar koekjes
    ook nog boterhammen had gegeten
    Normaal eet je koekjes als lunch? Of heb je nu extra boterhammen gegeten in plaats van koekjes?
    Hangt er nogal vanaf watvoor koekjes dat zijn en door hoeveel boterhammen je die vervangt en wat je daar op smeert, of dit nou minder calorieen zijn...
      donderdag 15 februari 2007 @ 16:51:32 #184
    romantically challenged
    pi_46336439
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 16:33 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Normaal eet je koekjes als lunch? Of heb je nu extra boterhammen gegeten in plaats van koekjes?
    Hangt er nogal vanaf watvoor koekjes dat zijn en door hoeveel boterhammen je die vervangt en wat je daar op smeert, of dit nou minder calorieen zijn...
    Normaal at ik een pak koekjes, 1 pak fristi en 1 boterham
    nu 4 koekjes 1 glas fristi en 3 boterhammen kaas, 2 boterhammen kipfilet & 1 met kaas&knakworst.

En trouwens je valt niet af van gezond eten, maar van minder eten
    veni vidi gebanned
    pi_46336774
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 16:51 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Normaal at ik een pak koekjes, 1 pak fristi en 1 boterham
    nu 4 koekjes 1 glas fristi en 3 boterhammen kaas, 2 boterhammen kipfilet & 1 met kaas&knakworst.

En trouwens je valt niet af van gezond eten, maar van minder eten
    Minder of gezonder (in de zin van minder calorieen) kan allebei. Je valt af wanneer je meer calorieen verbrandt dan je inneemt.
    pi_46349751
    ik raak echt in de war moet je nou minder eten? minder vet? gezonder? (ja minder vet is al gezond, maar meer groenvoer?) , veel water drinken?
    pi_46350014
    Wat leuk zo'n tabel met mensen en hun gewicht. Ik moet ook afvallen, ik ben aangekomen omdat ik de laatste dagen veel te veel heb zitten vreten.
    pi_46350623
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:52 schreef Thrilled het volgende:
    ik raak echt in de war moet je nou minder eten? minder vet? gezonder? (ja minder vet is al gezond, maar meer groenvoer?) , veel water drinken?
    Zo lastig is het niet. Je valt af wanneer je meer calorieen verbrandt dan je inneemt. Calorieen die je niet verbrandt, worden omgezet in vetreserves. Minder eten is minder calorieen (je kunt natuurlijk niet onbeperkt minderen, je moet wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen maar je hoeft ook geen twee keer op te scheppen bij het avond eten). Minder vet, vooral transvetten en verzadigde vetten mijden. Gezonder is natuurlijk voor iedereen goed, ook als je niet wil afvallen. Maar zaken als bijvoorbeeld noten zijn wel gezond, maar wil je afvallen dan kun je het beter maar heel af en toe eten vanwege de vetten. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor zalm. Veel water drinken is goed voor de afvoer van afvalstoffen en zogenaamd voor een vol gevoel, maar daar merk ik niks van

De hartstichting heeft trouwens hele duidelijke, eenvoudige boekjes over afvallen ("kopen is kiezen" en "over gewicht"). Je kunt ze volgens mij downloaden op de site.
    pi_46351843
    Het zat bij mij ongeveer een maand stil op de 85/86 (dat zogenaamde plafond?) maar nu is het 83
    Maar nog steeds een pens+tieten
    Maar goed van 100 naar 83 is niet slecht denk ik zo maar.
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:44:45 #190
    romantically challenged
    pi_46352062
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 16:59 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Minder of gezonder (in de zin van minder calorieen) kan allebei. Je valt af wanneer je meer calorieen verbrandt dan je inneemt.
    nou dat als je allemaal gezond sinaasappelsap neemt, en gezonde broodjes gezond enz enz enz.. dat je dan niet hoeft af te vallen

en als je alleen maar junk food eet, maar dan niet zo veel kan je er ook juist van afvallen

het gaat idd om de hoeveelheid (calorieën)
    veni vidi gebanned
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:47:02 #191
    romantically challenged
    pi_46352153
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 23:38 schreef Beach het volgende:
    Het zat bij mij ongeveer een maand stil op de 85/86 (dat zogenaamde plafond?) maar nu is het 83
    Maar nog steeds een pens+tieten
    Maar goed van 100 naar 83 is niet slecht denk ik zo maar.
    jeej wat goed

ik ben trouwens geen eens heel dik,
    ik pas in broeken van de kinderafdeling en niet eens de grootste maat
    mijn gewicht/figuur/kledingmaat komen niet helemaal overeen geloof ik
    veni vidi gebanned
    pi_46360342
    Ondanks de kibbeling van gisteravond 300 gr. afgevallen vanochtend

't was heerlijk!
      Moderator vrijdag 16 februari 2007 @ 11:16:04 #193
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_46361508
    zie je wel, soms mag je best genieten
      vrijdag 16 februari 2007 @ 17:11:51 #194
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46372906
    Hmm, ik ben gestopt met anticonceptie, dus ik moet nog meer op mijn gewicht letten. Ben al een kilo aangekomen, dus ik zal nog meer dan anders mijn best moeten doen...
    pi_46374400
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 23:47 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

jeej wat goed

ik ben trouwens geen eens heel dik,
    ik pas in broeken van de kinderafdeling en niet eens de grootste maat
    mijn gewicht/figuur/kledingmaat komen niet helemaal overeen geloof ik
    Ik denk eerder dat je figuur en zelfbeeld niet overeenkomen
      zaterdag 17 februari 2007 @ 10:16:55 #196
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46392200
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 17:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Hmm, ik ben gestopt met anticonceptie, dus ik moet nog meer op mijn gewicht letten. Ben al een kilo aangekomen, dus ik zal nog meer dan anders mijn best moeten doen...
    kom je niet juist aan van anticonceptie?
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 10:33:09 #197
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_46392470
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 10:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij ook
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Moderator zaterdag 17 februari 2007 @ 12:43:25 #198
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_46395471
    quote:

[..]

ik wel iig
    pi_46395532
    Over anticonceptie, ik ben er niet van aangekomen toen ik dat ging gebruiken

Hier inmiddels al weer 1,7 kg zwaarder, zit weer op 55,7, schiet echt niet op hier als ik niet sport

Vanaf volgende week kan ik gelukkig weer en dan zet ik mn fiets wel hier op dakterras neer ipv bij de winkel, kunnen ze hem ook niet vernielen
      zaterdag 17 februari 2007 @ 14:01:57 #200
    romantically challenged
    pi_46397593
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 18:00 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat je figuur en zelfbeeld niet overeenkomen
    Ik weet niet maar ik weeg 68 kg, 1,75 meter, maatje 164, anyone ?
    veni vidi gebanned
      zaterdag 17 februari 2007 @ 14:04:29 #201
    romantically challenged
    pi_46397665
    quote:

[..]

Ik had eerst een veel te zware,
    was altijd een scharminkel en kwam in 2 maandjes 15 kg aan
    Niet omdat ik dikker werd van het eten zelf maar eerder van de hoeveelheid,
    omdat ik na een half brood (compleet met chocopasta ed.
    nog VERSCHRIKKELIJKE honger had.. dus echt 15 boterhammen inde ochtend ed.)

nu met een lichte heb ik gewoon normale trek
    (daarvoor had ik nooit eetlust :p)
    veni vidi gebanned
      zaterdag 17 februari 2007 @ 15:06:26 #202
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46399264
    quote:

[..]

Dat verschilt helaas per persoon. Ik had goede hoop opeens een paar kilo kwijt te raken, maar helaas zaten er opeens wat kilo's aan...

[ Bericht 1% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 17-02-2007 15:40:11 ]
      zaterdag 17 februari 2007 @ 15:25:49 #203
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46399720
    Ik heb zelf ook een lichte pil. Toen ik hem in 2001 voor het eerst gebruikte, kwam ik er niet van aan. Daarna ben ik er een tijdje mee gestopt en vorig jaar ben ik hem weer gaan gebruiken. Hij helpt echter vrijwel niets, dus zal binnenkort toch moeten overstappen op een zwaardere pil, vrees ik. Hopelijk kom ik daar ook niet van aan, want daar zit ik niet echt op te wachten .
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 17:00:17 #204
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46402043
    Het is wel goed geweest voor mijn libido trouwens. Ik ben de afgelopen maand vaker geil geweest dan in het hele jaar daarvoor. Hell, misschien wel de twee jaar ervoor...
    pi_46402479
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 17:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Het is wel goed geweest voor mijn libido trouwens. Ik ben de afgelopen maand vaker geil geweest dan in het hele jaar daarvoor. Hell, misschien wel de twee jaar ervoor...
    sex is ook goed om af te vallen

ik heb echt nooit bijwerkingen gehad van de pil, niet aangekomen, geen verminderd libido, geen hoofdpijn, slik hem gewoon paar keer door en heb dan geen zwaardere menstruatie ofzo, echt fijn
      zaterdag 17 februari 2007 @ 17:20:58 #206
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46402576
    Ik dacht ook dat ik geen bijwerkingen had. Tot ik ermee stopte dan... Ik dacht gewoon dat ik lichtelijk a-seksueel was ofzo...
    pi_46404073
    Maakt het eigenlijk dat je ipv water veel cola light drinkt?
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
      zaterdag 17 februari 2007 @ 18:16:18 #208
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46404116
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 18:14 schreef Beach het volgende:
    Water is sowieso altijd beter, maar soms wil een mens eens wat anders .
    Ik drink alleen cola light in het weekend, maar wel met mate.
    Het schijnt bij grotere hoeveelheden (waarbij ik het niet heb over 2 glaasjes per dag) de behoefte aan zoet aan te wakkeren en er zit natuurlijk aspartaam is waarvan bekend is dat het kankerverwekkend is .
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 18:17:49 #209
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46404154
    Aspartaam is pas bij enorm grote hoeveelheden kankerverwekkend, zodat het risico op kanker verwaarloosbaar klein is.
    pi_46404165
    zit er eigenlijk nog verschil tussen de frisdranken qua gezondheid, of fanta (light) en 7up ( light) gezonder zijn dan cola ( light)?
    pi_46404167
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 18:14 schreef Beach het volgende:
    Volgens mij niet voor het afvallen er zit minder dan een calorie per glas in, dus dat is bijna niks, maar het is niet heel gezond of zo: de zoetstoffen die ze gebruiken zijn nogal dubieus bij veel gebruik en cola is sowieso slecht voor je tanden. Ik drink het zelf ook weleens, maar zeker niet meer dan een blikje per dag.
    pi_46404183
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 18:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Volgens mij niet voor het afvallen er zit minder dan een calorie per glas in, dus dat is bijna niks, maar het is niet heel gezond of zo: de zoetstoffen die ze gebruiken zijn nogal dubieus bij veel gebruik en cola is sowieso slecht voor je tanden. Ik drink het zelf ook weleens, maar zeker niet meer dan een blikje per dag.
    spuit elf
      zaterdag 17 februari 2007 @ 18:19:20 #213
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46404192
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 18:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Aspartaam is pas bij enorm grote hoeveelheden kankerverwekkend, zodat het risico op kanker verwaarloosbaar klein is.
    als je jarenlang 2 glazen per dag drinkt, wordt de uiteindelijke hoeveelheid sws enorm .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46405292
    Aspartaam is pas schadelijk bij hoeveelheden van meer dan 10 liter per dag.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 19:14:42 #215
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46405589
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 19:04 schreef _Boo_ het volgende:
    Dan sterf je dus niet aan de aspartaam, maar aan die 10 liter cola.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 19:17:03 #216
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46405648
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 19:04 schreef _Boo_ het volgende:
    waarom zeurt men er dan zo over?
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 19:25:06 #217
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46405877
    Ik denk dat dit komt omdat men sneller slecht nieuws onthoudt dan goed nieuws. Dus men leest eerst dat het slecht is en onthoudt dat. Daarna leest men dat dit niet zo blijkt te zijn en vergeet dat(of leest er zelfs helemaal overheen).

Of ze vertikken gewoon het nieuwe bewijs te geloven. Zo ken ik iemand die bij hoog en laag blijft beweren dat roken geen longkanker veroorzaakt...
    pi_46406418
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 19:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

waarom zeurt men er dan zo over?
    Omdat iedereen elkaar napraat denk ik.
    pi_46406866
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 18:18 schreef Sylvana het volgende:
    zit er eigenlijk nog verschil tussen de frisdranken qua gezondheid, of fanta (light) en 7up ( light) gezonder zijn dan cola ( light)?
    pi_46407037
    Light aanmaaklimonade zit trouwens pas veel verschil tussen. Er zijn geloof ik maar twee soorten met echt weinig calorieen, de rest zit nog best veel in.
    pi_46407288
    quote:
    thnx, coca cola light is dus het gezondst, had ik niet gedacht, dacht dat 7up beter was, maar zitten meer calorieen in dus
    pi_46407408
    yw, maar het verschil is eigenlijk verwaarloosbaar he.
      zondag 18 februari 2007 @ 01:22:13 #224
    romantically challenged
    pi_46416252
    check de bron cocacola
    lekker objectief
    om het van de hele andere kant te bekijken:
    www.aspartaam.nl
    veni vidi gebanned
      Moderator zondag 18 februari 2007 @ 09:50:08 #225
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_46418728
    volgens een standaard BMI berekening heb je in ieder geval een gezond gewicht. maja, dat zegt niet alles.
    pi_46419428
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 01:22 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
    check de bron cocacola
    lekker objectief
    om het van de hele andere kant te bekijken:
    www.aspartaam.nl
    Deze bron bedoel je? http://www.cocacola.nl/corporate/voeding_en_gezondheid9.html
    Misschien had je er ff op moeten klikken , gaat namelijk over het aantal calorieen (als antwoord op de vraag van Sylvana), niet over aspartaam.

En als je de aspartaam discussie weer wil aanzwengelen, kijk dan maar even op http://www.voedingscentru(...)eid+en+aspartaam.htm
      Vis een optie? zondag 18 februari 2007 @ 10:59:08 #227
    70532 loveli
    N
    pi_46419449
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:52 schreef Thrilled het volgende:
    Minder vet is prima als het betekent dat je geen gefrituurde zooi meer eet. Compleet vetvrij eten is juist niet gezond. Er zijn bepaalde vitamines die vetoplosbaar zijn en juist die hebben je hersenen nodig. Inmiddels weet ook (bijna) iedereen dat bepaalde vetten gezond zijn, bv. vette vis. Als je vet eet, krijg je sneller een verzadigd gevoel dan wanneer je light eet.

Veel water drinken is zeker gezond. Gewoon 's ochtends beginnen met een fles water en die meeslepen. Als je voldoende drinkt, snack je minder snel. Soms pak je door hongergevoel iets te snacken, terwijl dorst de oorzaak is. En als je elke keer dat je trek hebt een glas water drinkt, eet je minder.

Suikers zijn slecht, dat weet iedereen. Van sommige suikers krijg je meer hongergevoel. In de VS zit in bijna alle voedingsmiddelen glucose-fructosestroop, de fructose geeft hongergevoel. De fructose uit normale hoeveelheden fruit is prima door het lichaam te verwerken, maar te veel is slecht en kan de oorzaak zijn van overgewicht en diabetes. Niet alleen suiker is suiker, maar zetmeel kan makkelijk worden omgezet in suiker. Witbrood, witte pasta, friet! en dergelijke worden allemaal omgezet in suiker.
    Een avondmaaltijd met veel groente en minder vulmiddelen (zoals aardappelen, witte pasta, witte rijst) is gezonder dan een bord bami of macaroni.
    crap in = crap out
      Moderator zondag 18 februari 2007 @ 11:05:39 #228
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_46419529
    maar ik vind Cola Light ècht niet lekker... Ik mag dus van mezelf een glas Cola af en toe
    pi_46419637
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 11:05 schreef Guppyfriend het volgende:
    maar ik vind Cola Light ècht niet lekker... Ik mag dus van mezelf een glas Cola af en toe
    Heb je Coca Cola zero al geprobeerd? De smaak schijnt dichter bij die van gewone Coca Cola te liggen.
    Ik heb nooit anders gedronken dan light, maar halverwege de jaren tachtig was ik echt een van de weinigen die dat dronk. Toen dronk iedereen nog gewone.
      Moderator zondag 18 februari 2007 @ 11:14:25 #230
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_46419668
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 11:12 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Heb je Coca Cola zero al geprobeerd? De smaak schijnt dichter bij die van gewone Coca Cola te liggen.
    Ik heb nooit anders gedronken dan light, maar halverwege de jaren tachtig was ik echt een van de weinigen die dat dronk. Toen dronk iedereen nog gewone.
    ik heb m nog niet geprobeerd, ik wil m zeker wel eens testen!
      zondag 18 februari 2007 @ 11:19:21 #231
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46419769
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 14:04 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Ik had eerst een veel te zware,
    was altijd een scharminkel en kwam in 2 maandjes 15 kg aan
    Niet omdat ik dikker werd van het eten zelf maar eerder van de hoeveelheid,
    omdat ik na een half brood (compleet met chocopasta ed.
    nog VERSCHRIKKELIJKE honger had.. dus echt 15 boterhammen inde ochtend ed.)

nu met een lichte heb ik gewoon normale trek
    (daarvoor had ik nooit eetlust :p)
    dus uiteindelijk kwam je niet aan van de pil, maar van de extra boterhammen die je als gevolg van een hongergevoel door de zwaardere pil ging eten?
    Niet meer actief op Fok!
      zondag 18 februari 2007 @ 11:30:15 #232
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46419954
    Ik was vrijdagavond trouwens uit eten geweest. Was ik zaterdagochtend 0,6 kg zwaarder dan vrijdagochtend en vanochtend slechts 0,1 zwaarder dan vrijdagochtend. Dus de schade valt mee . Ik dacht: daar gaat een weekresultaat . Het eten zelf was niet zo heel erg slecht, maar het toetje wel: een soort wafel met een bol frambozenijs en slagroom. Zo lekker . En dan ook nog te merken dat dat gewoon een keer kán . Dat is helemaal geweldig .
    Niet meer actief op Fok!
      zondag 18 februari 2007 @ 11:43:32 #233
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46420212
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

thnx, coca cola light is dus het gezondst, had ik niet gedacht, dacht dat 7up beter was, maar zitten meer calorieen in dus
    7-up is een merknaam van pepsi . Coca Cola heeft Sprite .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46421018
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 11:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

7-up is een merknaam van pepsi . Coca Cola heeft Sprite .
    ik noem sprite ook gewoon 7-up altijd

vandaag carnaval vieren, dus dat wordt wel een paar glazen alcohol
    pi_46421019
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat zie je ook als je gewoon op het etiket van de flessen kijkt. In 7up Light zitten inderdaad nog net wat meer calorieën dan in Coca Cola light of Pepsi Max, maar volgens mij is het verschil te verwaarlozen, tenzij je er echt veel van drinkt.
      zondag 18 februari 2007 @ 12:53:44 #236
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46421998
    quote:
    Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.
    Deze zinnen staan trouwens dubbel in de OP. Het viel me opeens op.

Heb net een heerlijk broodje gezond op. Ik zou dat misschien eens vaker als ontbijt moeten nemen. Nu is het echt nog een weekend-traktatie.
      zondag 18 februari 2007 @ 13:11:46 #237
    romantically challenged
    pi_46422532
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Deze bron bedoel je? http://www.cocacola.nl/corporate/voeding_en_gezondheid9.html
    Misschien had je er ff op moeten klikken , gaat namelijk over het aantal calorieen (als antwoord op de vraag van Sylvana), niet over aspartaam.

En als je de aspartaam discussie weer wil aanzwengelen, kijk dan maar even op http://www.voedingscentru(...)eid+en+aspartaam.htm
    met gezond bedoel ik niet alleen 't aantal calorieën
    en ja ik wil graag de discussie aanzwengelen
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 13:13:54 #238
    romantically challenged
    pi_46422602
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dus uiteindelijk kwam je niet aan van de pil, maar van de extra boterhammen die je als gevolg van een hongergevoel door de zwaardere pil ging eten?
    ja klopt, als ik gewoon het zelfde was blijven eten, was ik ook niet aangekomen
    maar doordat ik wel veeeeel meer ging eten kwam ik wel aan,
    wat ook best logisch is.
    veni vidi gebanned
    pi_46422621
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 13:11 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

zoals hierboven al gezegd wordt, later is gebleken dat aspartaam pas schadelijk is als je 10 liter of meer per DAG drinkt, dus lijkt me niet echt dat je dat doet, en dus is het niet schadelijk als je maar een paar glazen neemt
    pi_46422923
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 13:11 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Waar haal je uit dat ik met gezond wel alleen het aantal calorieen bedoel dan? Damn, wat ben jij vermoeiend zeg.
      zondag 18 februari 2007 @ 13:54:56 #241
    romantically challenged
    pi_46424100
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 13:23 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Waar haal je uit dat ik met gezond wel alleen het aantal calorieen bedoel dan? Damn, wat ben jij vermoeiend zeg.
    Jij bent de enige die je druk maakt? Ik merk alleen op dat coca cola niet echt een objectieve bron is voor aspartaam en je maakt er meteen een drama van
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 13:58:02 #242
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46424211
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 13:54 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Jij bent de enige die je druk maakt? Ik merk alleen op dat coca cola niet echt een objectieve bron is voor aspartaam en je maakt er meteen een drama van
    Aan de andere kant ziet jouw bron er ook niet echt betrouwbaar uit...
      zondag 18 februari 2007 @ 13:59:09 #243
    romantically challenged
    pi_46424259
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 13:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

zoals hierboven al gezegd wordt, later is gebleken dat aspartaam pas schadelijk is als je 10 liter of meer per DAG drinkt, dus lijkt me niet echt dat je dat doet, en dus is het niet schadelijk als je maar een paar glazen neemt
    Ik weet niet precies van welke site dat is, maar dat is ook niet geheel waar. Vrouwen kunnen van cola light osteoporose krijgen (volgens oa bbcwebsite) en er zijn allerlei bronnen die zeggen dat aspartaam veilig is (producenten) en ook bronnen die beweren dat aspartaam onveilig is, op aspartaam.nl staan 100ziektes e.d die je er van kan krijgen. Het enige wat ik wil zeggen is ook al heb je gelezen 10 L, klaar. moet je het niet meteen voor waar aannemen.

(Ik ben niet voor, niet tegen aspartaam drink gewoon cola light )
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 14:00:07 #244
    romantically challenged
    pi_46424299
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 13:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Aan de andere kant ziet jouw bron er ook niet echt betrouwbaar uit...
    Het is niet "mijn" bron Gewoon 1 van de bronnen met vooral de nadelen. Ik weet niet wat ik moet geloven, doe er zelf een onderzoek na maar iedereen spreekt elkaar tegen..
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 14:01:19 #245
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46424344
    Tja, ik ben toch wel een scepticus, hoor. Ik bedoel: in eerste instantie willen voedselfabrikanten hun producten verkopen en over de negatieve gevolgen van hun producten spreken ze niet, tenzij ze er niet onderuit kunnen en er dan toch wat over zeggen, natuurlijk niet zonder de negatieve gevolgen van het eten / drinken van dit of dat te bagatelliseren. Ik denk dat wij onbewust heel veel tot ons nemen wat niet goed voor ons is. Ik vind het echter ook weer een beetje overdreven om deze producten dan maar niet meer te nemen, ook al omdat overal wel iets in zit wat niet goed is en je dan niets meer over houdt wat je wel mag eten. Verder merk ik niet zoveel verschil in hoe ik me voel als ik een hele periode geen cola light heb gedronken en wanneer ik dat wel doe.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46424847
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 13:54 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Ik probeer je al drie keer uit te leggen dat niemand Coca Cola als bron heeft gebruikt om het effect van aspartaam uit te leggen.
    pi_46425146
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 14:15 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik probeer je al drie keer uit te leggen dat niemand Coca Cola als bron heeft gebruikt om het effect van aspartaam uit te leggen.
    idd, dat ging over calorieen die site van coca cola, niet over aspartaam
      Vis een optie? zondag 18 februari 2007 @ 14:55:47 #248
    70532 loveli
    N
    pi_46426396
    Verder ontopic?
    crap in = crap out
      zondag 18 februari 2007 @ 14:58:09 #249
    romantically challenged
    pi_46426503
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 14:15 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

en ik probeer jou al drie keer uit te leggen dat ik dat niet beweer
    ik weet niet of je in een rel mood bent of altijd zo
    maar het is niet echt relaxt
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 15:00:13 #250
    romantically challenged
    pi_46426592
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 14:01 schreef Viking84 het volgende:
    Tja, ik ben toch wel een scepticus, hoor. Ik bedoel: in eerste instantie willen voedselfabrikanten hun producten verkopen en over de negatieve gevolgen van hun producten spreken ze niet, tenzij ze er niet onderuit kunnen en er dan toch wat over zeggen, natuurlijk niet zonder de negatieve gevolgen van het eten / drinken van dit of dat te bagatelliseren. Ik denk dat wij onbewust heel veel tot ons nemen wat niet goed voor ons is. Ik vind het echter ook weer een beetje overdreven om deze producten dan maar niet meer te nemen, ook al omdat overal wel iets in zit wat niet goed is en je dan niets meer over houdt wat je wel mag eten. Verder merk ik niet zoveel verschil in hoe ik me voel als ik een hele periode geen cola light heb gedronken en wanneer ik dat wel doe.
    nee volgens mij is de voedingsmiddelen industrie idd niet zo onschuldig als het lijkt een voorbeeld van crème's, om het zachter smeerbaar te maken zitten er kankerverwekkende stoffen in, ook niet echt algemeen bekend. maar ja.. als je je zo druk om alles gaat maken kun je alleen nog maar deo's van greenpeace gebruiken en je eten alleen uit een biologische winkel halen. dus dat doe ik maar niet
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 20:02:35 #251
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_46436211
    Ik heb een fricandel gegeten van de week, voor het eerst na een half jaar Zuid Amerika. Kan IEMAND me vertellen waarom zo'n ranzig ding gevroten wordt?

GADVERDAMME!!!!!! BLEERGH!

Ik vind het niet te eten zeg, wel prettig zo
    Hang nog steeds rond de 74 en de 75,5. Zal wel wat meer worden nu met de vastelaovend hier met al dat bier...
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
      zondag 18 februari 2007 @ 20:07:38 #252
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46436383
    Ik ben sinds eergisteren verslaafd aan paaseitjes en zit er echt cóntinu van te schranzen. En een jaar geleden besloot ik te gaan afvallen maar er zijn alleen maar heel wat kilo's erbij. Weten jullie misschien hoe je je dijen smaller krijgt? Ik zou zo graag willen dat het gelijk loopt met m'n heupen maar helaas steken m'n dijen een end uit. Ik step al 5 weken elke dag maar het helpt niks. Zou het dan toch echt aan m'n eetpatroon liggen?
      zondag 18 februari 2007 @ 20:07:42 #253
    romantically challenged
    pi_46436385
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:02 schreef zwahiel het volgende:
    Ik heb een fricandel gegeten van de week, voor het eerst na een half jaar Zuid Amerika. Kan IEMAND me vertellen waarom zo'n ranzig ding gevroten wordt?

GADVERDAMME!!!!!! BLEERGH!

Ik vind het niet te eten zeg, wel prettig zo
    Hang nog steeds rond de 74 en de 75,5. Zal wel wat meer worden nu met de vastelaovend hier met al dat bier...
    vastelaovend carnaval of zo?
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 20:08:18 #254
    romantically challenged
    pi_46436405
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    Ik ben sinds eergisteren verslaafd aan paaseitjes en zit er echt cóntinu van te schranzen. En een jaar geleden besloot ik te gaan afvallen maar er zijn alleen maar heel wat kilo's erbij. Weten jullie misschien hoe je je dijen smaller krijgt? Ik zou zo graag willen dat het gelijk loopt met m'n heupen maar helaas steken m'n dijen een end uit. Ik step al 5 weken elke dag maar het helpt niks. Zou het dan toch echt aan m'n eetpatroon liggen?
    om dunner te worden moet je minder eten zo makkelijk is het
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 20:10:37 #255
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46436491
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:08 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

om dunner te worden moet je minder eten zo makkelijk is het
    Als deze paaseitjes dan op zijn moet ik er voorlopig maar geen meer eten denk ik dan. Maar misschien dan toch nog wel met pasen.
    pi_46436507
    quote:
    Dat hebben we al zo vaak gezegd hier dat het aan je eetpatroon ligt, dat je teveel koekjes en chocola eet enzo,maar blijkbaar wil je dat niet geloven ofzo dat je het steeds weer opnieuw vraagt

Dat steppen heeft gewoon echt geen zin als je zo'n ongezond eetpatroon hebt. Als je gezonder gaat eten dan helpt dat steppen ook en dan pas zul je gewicht verliezen, niet als je zo doorgaat met ongezond eten
      zondag 18 februari 2007 @ 20:13:00 #257
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46436573
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

da hebben we al zo vaak gezegd hier dat het aan je eetpatroon ligt, dat je teveel koekjes en chocola eet enzo,maar blijkbaar wil je dat niet geloven ofzo dat je het steeds weer opnieuw vraagt
    Ja maar ik step nu toch elke dag? En dat deed ik voorheen niet en dat eten wel. Dus dan zou er toch wel iets van verschil in moeten zitten?
    pi_46436599
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja maar ik step nu toch elke dag? En dat deed ik voorheen niet en dat eten wel. Dus dan zou er toch wel iets van verschil in moeten zitten?
    nee, want je neemt waarschijnlijk nog steeds meer calorieen in dan dat je met steppen en andere beweging verbruikt
      zondag 18 februari 2007 @ 20:15:03 #259
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46436645
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat steppen heeft gewoon echt geen zin als je zo'n ongezond eetpatroon hebt. Als je gezonder gaat eten dan helpt dat steppen ook en dan pas zul je gewicht verliezen, niet als je zo doorgaat met ongezond eten
    Oke dan zit er dus echt niks anders op dan wat gezonder te gaan eten. Maar zou m'n bouw (dijen) ooit kunnen veranderen? Of maakt dat niks uit?
      zondag 18 februari 2007 @ 20:17:51 #260
    romantically challenged
    pi_46436745
    Gewoon stoppen met snoep eten
    alleen nog maar 1 paasei als je gestept hebt
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 20:18:57 #261
    romantically challenged
    pi_46436789
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Oke dan zit er dus echt niks anders op dan wat gezonder te gaan eten. Maar zou m'n bouw (dijen) ooit kunnen veranderen? Of maakt dat niks uit?
    ja sure, want als er geen vet op je benen zit, kunnen er ook geen uitsteeksels meer zijn
    alleen bijvoorbeeld brede heupen krijg je niet weg,
    want dat is gewoon je bot structuur.
    Al het vet kan theoretisch gezien weg
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 20:19:17 #262
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46436810
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:17 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
    Gewoon stoppen met snoep eten
    alleen nog maar 1 paasei als je gestept hebt
    1 paasei? Goh dat is wel wat anders dan 1 kilo paaseitjes in een paar dagen.
    pi_46436967
    Als je afvalt verandert je bouw niet, dus je dijen worden wel dunner, maar je heupen ook. Volgens mij valt het wel minder op als je slank bent en het steppen zal ook wel iets helpen, maar ik denk serieus dat jij een suiker/koolhydraten verslaving hebt. Je zou je bloedsuikerspiegel eens moeten laten checken bij je huisarts. (ben er zelf ook heel gevoelig voor; zodra ik begin met zoetigheid móet ik dooreten. De enige manier is om er gewoon niet aan te beginnen. Dus ook geen paasei als je hebt gestept. Neem dan maar een kop thee of zo)
      zondag 18 februari 2007 @ 20:23:51 #264
    romantically challenged
    pi_46436970
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

1 paasei? Goh dat is wel wat anders dan 1 kilo paaseitjes in een paar dagen.
    O ik eet ook best veel snoep maar ik ben ook niet dik-dik
    en ik zeg ook niet ik ben dik ik moet afvallen en ik sport heel veel
    dus dan mag het

maar nu de zomer er aankomt probeer ik toch minder te snoepen
    & ben weer begonnen met sporten
    zal vast helpen vandaag steps gedaan
    morgen weer bodyattack
    veni vidi gebanned
      zondag 18 februari 2007 @ 20:25:14 #265
    romantically challenged
    pi_46437037
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:23 schreef conleche het volgende:
    Als je afvalt verandert je bouw niet, dus je dijen worden wel dunner, maar je heupen ook. Volgens mij valt het wel minder op als je slank bent en het steppen zal ook wel iets helpen, maar ik denk serieus dat jij een suiker/koolhydraten verslaving hebt. Je zou je bloedsuikerspiegel eens moeten laten checken bij je huisarts. (ben er zelf ook heel gevoelig voor; zodra ik begin met zoetigheid móet ik dooreten. De enige manier is om er gewoon niet aan te beginnen. Dus ook geen paasei als je hebt gestept. Neem dan maar een kop thee of zo)
    ik denk dat ik die verslaving ook heb
    en waar ik laatst achterkwam:
    je kan ook suikerziekte krijgen als je NIET mega dik bent
    maar WEL heel veel suiker eet
    dat was even schrikken
    veni vidi gebanned
    pi_46437194
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:25 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

ik denk dat ik die verslaving ook heb
    en waar ik laatst achterkwam:
    je kan ook suikerziekte krijgen als je NIET mega dik bent
    maar WEL heel veel suiker eet
    dat was even schrikken
    Ja dat en als je veel mensen in je familie hebt met suikerziekte heb je zelf ook veel meer kans. Mijn oma heeft het, mijn vader kreeg het een paar jaar geleden en een maand geleden hoorde ik dat mijn moeder ook een lichte vorm van suiker heeft. Nou lekker dan...
      zondag 18 februari 2007 @ 21:43:57 #267
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46440370
    quote:
    , ik word echt zo moe van pubers zoals jij.

"jank jank, m'n dijen zijn te dik, m'n buik is te dik" etc. GEWOON OP JE VOEDING LETTEN! Je kunt wel lekker veel gaan sporten, maar als je je voedingspatroon niet aanpast, helpt het nog geen sodemieter.

En ik kan het weten. Ik at net zo slecht als altijd, maar ik ging er wel bij steppen. Ben ik afgevallen? Geen gram. Nu doe ik niks aan sport (behalve een paar keer in de week naar de stad fietsen) en de kilo's vliegen eraf. Dus: drie maaltijden per dag, genoeg groente en fruit en kies voor gezonde tussendoortjes.
    Ernaast sporten is altijd goed, maar alleen sporten en intussen toch je slechte eetpatroon handhaven zal niets helpen.

Een andere mogelijkheid is er niet.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46441311
    quote:
    Wat doe jij hier eigenlijk nog? Iedereen zegt keer op keer tegen je dat het heel simpel is. Afvallen = minder calorieën naar binnen werken dan je verbruikt.
    Als je dan nog niet wilt luisteren moet je het zelf maar weten, maar kom hier dan niet steeds vertellen over je schranspartijen. Dat is alleen maar demotiverend voor de mensen die wel de discipline op weten te brengen om het snoep te laten staan. Wij zien ook die paaseitjes in de winkel/kast, en het is al moeilijk genoeg om ze niet te eten. Te weten dat iemand anders het ook volhoudt, helpt nog enigszins, maar die verhalen van jouw gebrek aan discipline hebben alleen maar het omgekeerde effect.
    pi_46441501
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 22:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat doe jij hier eigenlijk nog? Iedereen zegt keer op keer tegen je dat het heel simpel is. Afvallen = minder calorieën naar binnen werken dan je verbruikt.
    Als je dan nog niet wilt luisteren moet je het zelf maar weten, maar kom hier dan niet steeds vertellen over je schranspartijen. Dat is alleen maar demotiverend voor de mensen die wel de discipline op weten te brengen om het snoep te laten staan. Wij zien ook die paaseitjes in de winkel/kast, en het is al moeilijk genoeg om ze niet te eten. Te weten dat iemand anders het ook volhoudt, helpt nog enigszins, maar die verhalen van jouw gebrek aan discipline hebben alleen maar het omgekeerde effect.
    Dank je wel dat jij dit wel durfde te zeggen

Hier vandaag paar glazen alcohol gehad ivm carnaval, maar verder wel gewoon mn eetpatroon aangehouden en veel door de stad gelopen vandaag, dus denk niet dat ik veel aangekomen zal zijn ervan en morgen weer een normale dag
      zondag 18 februari 2007 @ 22:21:56 #270
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_46441883
    Ik ben deze week 4x op stap geweest en heb dus aardig wat bier gehad maar goed ik ben een student en wil ook genieten van het leven het verscihl zit er bij mij vooral in dat ik geen tussendoortjes meer eet en stop als ik genoeg heb. Als ik al een tussendoortje eet is dat een appel of stukje ontbijtkoek.
    Maar goed, een koel pilsje is wel erg lekker dunkt mij
    Bernie en ik zijn tof.
      zondag 18 februari 2007 @ 22:29:01 #271
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46442145
    quote:

[..]

Oke sorry ik zal hier niks demotiverends meer neerzetten. Het ligt dus echt aan de calorien die je binnenkrijgt, dan zal ik er maar eens proberen voor te zorgen die minder binnen te krijgen.
    pi_46442349
    Als je zelf niet zo veel kijk hebt op hoeveel calorieën ergens in zitten, kun je ook een programmaatje van Weight Watchers gebruiken dat alles omrekent in punten. Je voert in wat je eet, en het programma berekent hoeveel punten je per dag mag hebben. Ik gebruik het zelf ook, ik vind het best handig.
    pi_46444535
    pffft vanavond even flink gezondigd uit eten met wat vrienden omdat er een zn rijbewijs had gehaald... onbeperkt spareribs... hebben ze geweten daar! chocolade ijsje achteraf... nja ik fitness nu 6x in de week, drink veel water overdag.. morgen balansdagje denk ik.. benieuwd hoeveel ik ben aangekomen
    pi_46444602
    Wat ook een fijne site is: http://caloriechecker.nl daar kan je ook van alles de calorieen zien en per eenheid of gram laten uitrekenen en hij telt 't ook nog voor je op. Handig.
    pi_46444632
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 23:38 schreef Thrilled het volgende:
    pffft vanavond even flink gezondigd uit eten met wat vrienden omdat er een zn rijbewijs had gehaald... onbeperkt spareribs... hebben ze geweten daar! chocolade ijsje achteraf... nja ik fitness nu 6x in de week, drink veel water overdag.. morgen balansdagje denk ik.. benieuwd hoeveel ik ben aangekomen
    Misschien beter dagje wachten met de weegschaal??
    pi_46445034
    blegh, ik ben weer een kilo aangekomen.
    klotechocola .
    Tap tap tap
    pi_46445119
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 20:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik stepte eerst ook elke dag, ik werd er wel fitter van en de putjes in m'n dijen werden minder en ik had kuiten als een stier, maar ik dronk er een liter water bij of zo en vrat minder, en toen was ik vier kilo kwijt.
    Met kerst en zo heb ik amper gesnoept, maar de afgelopen vijf weken of zo gaat het weer helemaal mis, dus daar moet ik weer in veranderen.
    Tap tap tap
      maandag 19 februari 2007 @ 00:02:47 #278
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46445254
    Misschien moet ik er ook eens wat water bij drinken, ik lust dan wel geen water maar met limonade drink ik het wel. Maar drink je dan ervoor of erna?
      maandag 19 februari 2007 @ 00:06:06 #279
    romantically challenged
    pi_46445335
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 23:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik stepte eerst ook elke dag, ik werd er wel fitter van en de putjes in m'n dijen werden minder en ik had kuiten als een stier, maar ik dronk er een liter water bij of zo en vrat minder, en toen was ik vier kilo kwijt.
    Met kerst en zo heb ik amper gesnoept, maar de afgelopen vijf weken of zo gaat het weer helemaal mis, dus daar moet ik weer in veranderen.
    ik wil geen dikke kuiten krijg iedereen dat van steps (van lessmill doe ik) of alleen jij? anders ga ik toch maar bodypumpen
    veni vidi gebanned
    pi_46445347
    Tijdens. Na de 1000 stappen ofzo hou ik even tien minuutjes pauze, lurk ik wat water, ga ik even beentjes strekken, en weer verder .
    Heb vandaag ook weer 5000 stappen gedaan . De sport is om dat dan elke dag te doen en niet sporadisch . Morgenavond ga ik weer tijdens CSI.
    Tap tap tap
      maandag 19 februari 2007 @ 00:07:00 #281
    romantically challenged
    pi_46445368
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 00:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    Misschien moet ik er ook eens wat water bij drinken, ik lust dan wel geen water maar met limonade drink ik het wel. Maar drink je dan ervoor of erna?
    limonade met water telt niet echt als water..
    limonade = calorieën

je kan beter toch maar wel water nemen
    veni vidi gebanned
    pi_46445392
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 00:06 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

ik wil geen dikke kuiten krijg iedereen dat van steps (van lessmill doe ik) of alleen jij? anders ga ik toch maar bodypumpen
    Nouja, dikke kuiten, gespierde kuiten. Ik heb hele smalle beentjes en enkels en was dus wel blij dat ik geen kipfilets meer had daar. Ik heb geen olifantenpootjes hoor, maar er zit meer vorm in en het drilt niet meer .
    Tap tap tap
    pi_46445418
    Water vond ik eerst ook smerig, maar als het lekker koud uit de koelkast komt of als het even in de vriezer heeft gelegen is het een stuk lekkerder als je het helemaal warm krijgt .
    Tap tap tap
    pi_46445439
    Je hebt limonade met minder dan 1 calorie per glas (Burg, limo-light).
      maandag 19 februari 2007 @ 00:09:05 #285
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46445442
    Wow dan hou je het wel heel erg lang vol? Ik moet soms na een paar minuten al stoppen. Maar dat is dan omdat ik ergens last krijg.
      maandag 19 februari 2007 @ 00:11:39 #286
    romantically challenged
    pi_46445505
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 00:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nouja, dikke kuiten, gespierde kuiten. Ik heb hele smalle beentjes en enkels en was dus wel blij dat ik geen kipfilets meer had daar. Ik heb geen olifantenpootjes hoor, maar er zit meer vorm in en het drilt niet meer .
    hmm.. ik vind mn benen wel goed nu zoals ze zijn
    nja t zal wel niet zo een vaart lopen
    veni vidi gebanned
      maandag 19 februari 2007 @ 00:43:25 #287
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46446395
    quote:

[..]

Nah . Niet zo zwak hoor. Als jij een verhaal over iemand die paaseitjes naar binnen schranst al demotiverend vindt, wil ik niet weten hoe je de dag doorkomt temidden van allerlei mensen die wel lekker eten wat ze willen.

Je laat je eigen eetgedrag toch niet afhangen van wat een ander doet? Verder heb je gelijk, hoor. Roosjeroosje moet dat bord voor haar kop weghalen en eens de feiten onder ogen leren zien.
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 19 februari 2007 @ 00:44:43 #288
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46446433
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 00:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    wat je niet lust, kun je leren drinken. Kom op... mensen die geen water lusten .
    Volgens mij wíllen sommige mensen niet afvallen. Ze verzinnen iig genoeg excuses om het niet te hoeven doen...
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 19 februari 2007 @ 00:51:25 #289
    romantically challenged
    pi_46446622
    ik heb vandaag lekker 6 mini snickers
    een halve zak apekoppen
    heksendrop
    ministroopwafels
    een half taartje
    een grote koek
    en nog meer gegeten
    en morgen ben ik vast niet zwaarder

demotiverend
    veni vidi gebanned
      maandag 19 februari 2007 @ 00:51:28 #290
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_46446624
    Ik vond water ook niet te drinken, totdat we naar Aruba gingen..als je daar geen water dronk (en veel ook), kon het nog flink misgaan!
    Dan leer je het wel snel .
      maandag 19 februari 2007 @ 00:52:10 #291
    romantically challenged
    pi_46446645
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 00:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat je niet lust, kun je leren drinken. Kom op... mensen die geen water lusten .
    Volgens mij wíllen sommige mensen niet afvallen. Ze verzinnen iig genoeg excuses om het niet te hoeven doen...
    dat is gewoon genetisch bepaald
    veni vidi gebanned
    pi_46449065
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 00:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik lust ook geen water hoor

En probeer het al 20 jaar te drinken, maar moet er echt letterlijk van kotsen
      maandag 19 februari 2007 @ 08:22:05 #293
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46449623
    Ik vond het eerst ook niet lekker, maar Ik heb het uiteindelijk wel leren drinken. Nu drink ik ongeveer twee keer per dag iets 'bijzonders' en voor de rest gewoon water.

Gisteren heel braaf geweest, zelfs mijn beloning heb ik overgeslagen.

EN ik heb kwark gegeten zonder suiker en dergelijke en het was niet eens zo heel erg vies, terwijl ik dat vroeger dus echt niet te eten vond.
    Ik begin het te leren.
    Alleen bleef het voor mijn gevoel in mijn keel plakken, dat was een wat minder gevoel...
      maandag 19 februari 2007 @ 08:24:22 #294
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46449633
    En ik was weer op hetzelfde gewicht als vorige week zaterdag . Eet dan ook een appel 's avonds als je trek krijgt en geen crackers met kaas .
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 19 februari 2007 @ 08:25:21 #295
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46449641
    Of alleen crackers. Zonder de kaas dus...
      maandag 19 februari 2007 @ 08:26:13 #296
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46449642
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 08:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Of alleen crackers. Zonder de kaas dus...
    beetje droog .
    Maar das er eind deze week wel weer af dus hoop ik . Ik roep afgelopen week hierbij uit tot een flutweekje .
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 19 februari 2007 @ 08:36:21 #297
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46449715
    Ik ga eens zelf prei-soep maken, die heb ik vorige week ook zelf gemaakt op school. Nu eens kijken of het thuis ook lukt
    pi_46450554
    Maak je dan heldere of gebonden soep? Maak ook weleens een soepmaaltijd, dat is denk ik wel goed als je wil afvallen (heldere tenminste).
    Gisteren zo'n klein bakje tiramisu op als toetje, maar het is toch minder lekker dan zo'n echte als van bij de italiaan ofzo !!
    Dat gedoe van cola light dat het de zoetbehoefte zou opwekken heb ik trouwens niet bepaald last van.... Terwijl ik soms in de avond best wat cola light kan drinken....
      maandag 19 februari 2007 @ 10:11:31 #299
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46450934
    Deze was gebonden, met een roux.

Maar soms maak ik ook wel eens tomatensoep. Dan donder ik gewoon een blikje tomatenpuree in een schaaltje, gooi er heet water bij en een schep bouillion. Goed roeren en klaar!
    pi_46451784
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 10:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Deze was gebonden, met een roux.

Maar soms maak ik ook wel eens tomatensoep. Dan donder ik gewoon een blikje tomatenpuree in een schaaltje, gooi er heet water bij en een schep bouillion. Goed roeren en klaar!
    Om heel eerlijk te zijn lijkt me dat nu niet echt heel lekker...

@ Viking: Je zou rice toastjes (van der Meulen) eens moeten proberen en dan de lente-ui variant. Dat is wel zo'n 400 cal. per 100 gr. maar ze zijn zo licht dat als je een bakje opeet (er zitten 2 pakjes in een verpakking) dan heb je maar 130 cal. op. Maar door die lente-ui is het net of je zoutjes eet. Best lekker! Ik eet bijna iedere avond een 1/2 bakje en dat is dan weer even veel aan cal. als een flinke appel waar ik 's avonds überhaupt geen zin in heb.

Ik kon dit weekend wegens werk niet sporten en dan sta ik direct stil met afvallen! Dus het komt er op neer dat mijn lichaam met een 1500 cal. dieet niet afvalt als ik niet extra beweeg. Minder eten kan ik ook echt niet, ik heb nu al best vaak trek en dat kan niet de bedoeling zijn!
    pi_46452181
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 00:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nah . Niet zo zwak hoor. Als jij een verhaal over iemand die paaseitjes naar binnen schranst al demotiverend vindt, wil ik niet weten hoe je de dag doorkomt temidden van allerlei mensen die wel lekker eten wat ze willen.
    Dat lukt ook prima, maar als je dan hier komt is het fijner om mensen te 'spreken' die hetzelfde doormaken als jij, dan mensen die zich maar gewoon laten gaan. Het is gewoon vervelend dat iemand anders iets totaal niet serieus neemt als jij er zo gedisciplineerd mee bezig bent.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')