ik ga er nu heen...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:01 schreef Quinazoline het volgende:
En mijn laatste bericht:
Vervelend Sylvana, hoe gaat het nu met hem?
Ik? Ik heb zit niet op een sport, ook nooit op gezeten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:31 schreef _Boo_ het volgende:
Doe je alleen dat steppen of is het extra naast sporten?
Ja jijquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik? Ik heb zit niet op een sport, ook nooit op gezeten.![]()
Ik doe altijd m'n mp3-speler op. Ik doe het nu al iets meer dan 3 weken elke dag, 1 of 2 keer en dan per keer een kwartier, 20 minuten of 25 minuten maar dat ligt aan hoe ik me voel. Als ik last van m'n milt krijg stop ik er mee en dan wacht ik even tot het over is of ik stop.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja jijNog n-o-o-i-t op een sport gezeten
Ik vroeg het me af omdat dat steppen thuis me zo saai lijkt, bovendien is het nogal eenzijdig.
Maar doe je af en toe eens een paar minuten of sta je drie keer per week een uur lang dat op dat ding
Ik heb een paar topics geleden gemeld dat het het snelst gaat als men even een PM-etje stuurt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:01 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens mij moet Troel de mensen die zich net hebben aangemeld nog overzetten van de dieetclub naar het slank topic. Dat moet met de hand gebeuren, dus jullie moeten even wachten tot Troel online is geweest.
thnx en mn vader heeft weer een hersenbloeding gehadquote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:55 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Sterkte ook al weet ik niet wat er aan de hand is
vervelend!! ik heb er niet veel verstand van, maar wordt hij weer beter of.. ?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx en mn vader heeft weer een hersenbloeding gehad
geen idee, hij heeft tig jaar geleden al een paar keer hersenbloeding gehad waardoor hij aan linkerkant van zijn lichaam verlamd is, nu rechterkant er ook bij en hij kan niet meer praten en ook heel slecht eten/drinken, dus tis echt helemaal mis nu en tis maar afwachten of het verbetert, of nog erger wordt ( als hij nog meer bloedingen krijgt bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:00 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
vervelend!! ik heb er niet veel verstand van, maar wordt hij weer beter of.. ?
Tuurlijkquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:35 schreef Sylvana het volgende:
Thrilled, wil je wat meer over de powerplate vertellen, want bij mij in de sportschool hebben ze ze ook nu en ben er erg benieuwd naar
Even denken hoor,quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:46 schreef Sylvana het volgende:
klinkt goed, ik had idd ook het idee nl dat het gewoon zo'n tellsell aparaat is, maar nou toch maar es afspraak maken ervoor
wat voor houdingen (oefeningen?) moest je bijvoorbeeld doen dan?
Tis niet saaiquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:47 schreef conleche het volgende:
Het gaat goed met lijnen, eet heel gezond en heb een ongelofelijke zware step/intervaltraining gedaan vandaag. Morgen moet ik op visite bij een jarige moeder, dus dat wordt de eerste hindernis; nee zeggen tegen taart en ander lekkers. Bij ons op de sportschool hebben ze ook van die powerplates, heb er ook nog niet opgestaan, misschien toch maar eens proberen, 't lijkt me wat saai of valt dat mee?
Wij deden wel push-ups tijdens het trillen, maar je kan ook gewoon je armen stilhouden en in 1 houding blijven staan (niet je armen strekken, maar in een knik/ gebogen houden)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:55 schreef Sylvana het volgende:
klinkt goed thrilled die oefeningen, alleen dat push-ups kan ik al niet eens gewoon op de grond, dus laat staan op een powerplate
maar rest klinkt wel als te doen
het zal er vast heel leuk uitzien maar is niet de bedoelingquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:58 schreef Sylvana het volgende:
gewoon op zijn hondjes staan kan ik wel
dan sla ik die oefening ook maar overquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:26 schreef Thrilled het volgende:
[..]
het zal er vast heel leuk uitzien maar is niet de bedoeling![]()
knieën van de grond en benen gestrekt
Oh ik hoop voor je dat je dan een keus hebtquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dan sla ik die oefening ook maar over
Er zijn altijd wel koekjes of iets open en de verleiding is te groot.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:44 schreef Miss_S het volgende:
ik snoep nu al een paar jaar niet meer dus heb ook geen zin meer in zoiets
wel eet ik vaak crackers of yoghurt in de avond
waarom probeer je dat niet?
Woon je nog thuis? Zorgen dat het niet in huis is, of niet naar op zoek gaanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel koekjes of iets open en de verleiding is te groot.Maar goed ik zal het eens proberen.
![]()
het is ook niet makkelijk maar je kan het inderdaad op zijn minst proberenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel koekjes of iets open en de verleiding is te groot.Maar goed ik zal het eens proberen.
![]()
Ik heb dat soort dingen bijna nooit in huis. Dat is echt de enige manier als je een zoetekauw bent. Maar ik zie dat je in 1988 bent geboren dus misschien woon je nog thuis? Snel op kamers dan maar!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb net als gisteravond weer 2 keer vla, 3 chocolade koekjes en 1 stroopwafel gegeten.Hebben jullie dat ook dat je 's avonds altijd zo'n zin om te snoepen hebt?
M'n moeder maakt altijd koekjes open, ik doe het zelf niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:50 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Woon je nog thuis? Zorgen dat het niet in huis is, of niet naar op zoek gaanwat er niet is, komt er niet aan, wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af
© > Slanky
Oh lekker danquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het is ook niet makkelijk maar je kan het inderdaad op zijn minst proberen
dat water vult kwam ik vandaag wel achter had vanaf 10 uur tot 4 uur niets gegeten en had ook geen honger
had het nogal druk en was dus vergeten te eten
"Nee" zeggenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
M'n moeder maakt altijd koekjes open, ik doe het zelf niet.En de trommel staat altijd op tafel.
of je ouders heropvoedenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb dat soort dingen bijna nooit in huis. Dat is echt de enige manier als je een zoetekauw bent. Maar ik zie dat je in 1988 bent geboren dus misschien woon je nog thuis? Snel op kamers dan maar!
Sorry, heb ik niet gezien!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:51 schreef Troel het volgende:
Ik heb een paar topics geleden gemeld dat het het snelst gaat als men even een PM-etje stuurt.
Nou, ik ben blij dat ik het huis uit ben, want mijn ouders hadden altijd ladingen snoep en chips in huis. En heropvoeden was/is eigenlijk niet nodig, want ze hebben zelf de discipline om dan ook maar 1 koekje te nemen en de rest weg te leggenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:53 schreef Miss_S het volgende:
of je ouders heropvoeden
met resultaat dat mijn ouders ook 30+ kilos kwijt zijn
Nee, duh, je bent net nieuw, maar ik had aangegeven dat het wellicht het beste in de OP gezet kon worden enzo omdat er regelmatig van die vragen zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 09:15 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Sorry, heb ik niet gezien!![]()
Bedankt voor het fiksen![]()
Dat eet ik in een paar dagen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik hoef niet in het lijstje, want eigenlijk hoef ik niet van kilo's gewicht af. Ik wil alleen af van mijn snack-gewoonten... Elke week minstens een pak koekjes en een zak chips is gewoon niet goed lijkt me. Ik ga proberen om op snack-momenten naar fruit of boterhammen te grijpen in plaats van slechte zooi.
Als je een account hebt aangemaakt en je staat er een keer toevallig in, trek dan even aan de belquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik hoef niet in het lijstje, want eigenlijk hoef ik niet van kilo's gewicht af. Ik wil alleen af van mijn snack-gewoonten... Elke week minstens een pak koekjes en een zak chips is gewoon niet goed lijkt me. Ik ga proberen om op snack-momenten naar fruit of boterhammen te grijpen in plaats van slechte zooi.
Ik heb me vanavond zoals gewoonlijk ook weer laten gaan.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:50 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Vandaag weer allemaal koekjes gegetenMaar het is ook zo lekker
![]()
Dat zei ik dus ook tegen hem, ik heb die vorm al sinds ik 14 was ofzo, mijn moeder heeft ook zo'n figuur, dat krijg je er echt niet uit met een paar kilo afvallen!quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:21 schreef Miss_S het volgende:
het zandlopereffect zal niet zo snel weg gaan dat zit in je bouw
dat merk ik nu wel dat ik 20 kilo afgevallen ben zijn de verhoudingen nog steeds hetzelfde
Ik neem aan dat je mij bedoelt?quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:54 schreef Miss_S het volgende:
hoe ben je trouwens van plan te gaan afvallen?
Daaromquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
klinkt goed
een dieet houd je inderdaad nooit vol
Nee, die kinderen worden altijd al volgestopt met suiker...quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:34 schreef Miss_S het volgende:
die beteuterde gezichten ken ik![]()
ik vind het wel jammer als mijn neefjes komen en er niets is maarja is ook niet goed voor hun
Ik ken alleen maar mensen die elke dag croissants, puddingsbroodjes, koekjes en chocolade eten en slank zijn, zo oneerlijkquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee, die kinderen worden altijd al volgestopt met suiker...
Ik vind het wel heel toevallig dat alle mensen die ik ken, die als kind geen snoep kregen, nu slank zijn en nooit problemen met hun gewicht hebben.
Anyway, mijn liter thee is op, dus bedtijd![]()
Klopt, ik geef ook stiekum mijn ouders de schuld van mijn gezette lichaamquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee, die kinderen worden altijd al volgestopt met suiker...
Ik vind het wel heel toevallig dat alle mensen die ik ken, die als kind geen snoep kregen, nu slank zijn en nooit problemen met hun gewicht hebben.
Anyway, mijn liter thee is op, dus bedtijd![]()
het is vaak ook de schuld van de ouders dat je verkeerd word aangeleerd hoe je met eten om moet gaanquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Klopt, ik geef ook stiekum mijn ouders de schuld van mijn gezette lichaamhad me 50 euro in de maand gescheeld als ze mij minder lieten snoepen
Veel van die mensen krijgen het probleem later nog wel. Dan verbranden ze ineens niet meer alles wat ze binnenkrijgen (tja, je wordt toch ouder enzo..), maar zijn ze al hun hele leven gewend om niet te letten op wat ze eten... Ook niet zo prettig dusquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef _Boo_ het volgende:
Ik ken alleen maar mensen die elke dag croissants, puddingsbroodjes, koekjes en chocolade eten en slank zijn, zo oneerlijk![]()
Erger nog, ze weten niet eens dat je dik wordt voor van dingen zoals croissants, pizza en kaasbroodjes
quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat bij mij goed helpt is alle verpakkingen dicht te houden.
kun je ze beter gewoon niet kopen, ipv alleen dicht te houden, scheelt nog boel geld ook danquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat bij mij goed helpt is alle verpakkingen dicht te houden. Als iets open is gaat het leeg ook...![]()
Ja, maar ik wil toch wat in huis hebben voor onverwachte gasten. Maar als die langs zijn geweest en twee van de zes koeken uit het pak hebben genomen, dan ben je er bij mij vrij zeker van dat de komende dagen die vier anderen ook opgepeuzeld worden...quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
kun je ze beter gewoon niet kopen, ipv alleen dicht te houden, scheelt nog boel geld ook dan
Bij mij nemen ze nu troep mee om te eten (ze wennen snel!), en vervolgens dwing ik ze om de restanten daarvan ook weer mee naar huis te nemen (want anders gooi ik het weg)quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, maar ik wil toch wat in huis hebben voor onverwachte gasten. Maar als die langs zijn geweest en twee van de zes koeken uit het pak hebben genomen, dan ben je er bij mij vrij zeker van dat de komende dagen die vier anderen ook opgepeuzeld worden...Terwijll ze anders nog gerust een maand in de kast blijven liggen...
Tsja, je krimpt overdag een beetjequote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:15 schreef Thrilled het volgende:
ben er ook achter gekomen dat ik 1.80m lang ben in de avond, en 1.82m 's ochtends
Als ik op streefgewicht zit zal ik idd wat meer moeten eten, evt mag het streefgewicht voor de zomer nog wat naar beneden (in principe ging ik voor een BMI van 22,5 wat me erg moeilijk haalbaar leek). Ik heb namelijk nog wel teveel buikvet.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:43 schreef Miss_S het volgende:
knap dat je zoveel afgevallen bent veiligheidspeldje
wat ga je veranderen als je op je streefgewicht zit? blijf je wel sporten en op je eten letten?
Ik heb dat ook heel erg, ik vraag het me dus ook af. ok, geen buikspieren, die ben ik wat meer gaan trainen en dat gaat wel beter. drink geen melk meer, dat vormt veel gas in je darmen en daarmee is het ook wel wat minder geworden. maar helemaal weg gaan doet het nooit.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:12 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb momenteel zo'n opgezette buik, waardoor kan dat komen? Ik heb het vaak, behalve als ik net wakker ben eigenlijk maar momenteel is het wel heel erg.
Oeps, er is dus kans dat het door de melk komt.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:52 schreef Belana het volgende:
[..]
Ik heb dat ook heel erg, ik vraag het me dus ook af. ok, geen buikspieren, die ben ik wat meer gaan trainen en dat gaat wel beter. drink geen melk meer, dat vormt veel gas in je darmen en daarmee is het ook wel wat minder geworden. maar helemaal weg gaan doet het nooit.
Ok, dan is het goedquote:Op zondag 11 februari 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
ik hoor ook nog niet echt in de topicmaar goed antwoord op je vraag
ik ben wel van plan te blijven sporten, ook gewoon omdat het erg lekker is
zal ook wel moeten want heb zelf fitnessapparaten gekocht dus zou zonde van het geld zijn als ze na een paar jaar niet meer gebruikt worden
heb ik ook!quote:Op zondag 11 februari 2007 11:01 schreef conleche het volgende:
Raar genoeg heb ik het andersom: de sportschool vind ik wel leuk, ik doe dan allerlei lesjes van steps tot pilates enz. Thuis heb ik een apparaat en dat staat al een paar jaar te verroesten in de tuin, ik heb géén dicipline om iets thuis vol te houden; ook die Tae bo video's: na een paar x, ook ongebruikt in de kast. Hardlopen is het enige wat ik nog wel een tijdje vrij fanatiek heb gedaan, maar kan me er nu niet meer toe zetten. Wilde er eigenlijk weer mee beginnen, maar verzin iedere keer smoesjes: dan ligt er weer sneeuw, dan regent het en ga zo maar verder.
Da's ook niet leuk!quote:Op maandag 12 februari 2007 09:25 schreef Thrilled het volgende:
Weer een halve kilo eraf, morgenavond conditie test, ben benieuwd. Ook is het uit met mn vriendin, benieuwd wat voor effect dat heeft op mijn gewicht
Ik vind dat juist fijn, dan kan ik tenminste gewoon gezonde dingen eten, in plaats van troep uit een kantine of automaat. En de hele dag thee drinkenquote:Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef _Boo_ het volgende:
Ook dat vele thuis zitten is niet echt bevoorderlijk.
Het is bij mij meer zo dat wanneer ik niet actief bezig ben ik teveel aan eten denk. Als ik op m'n werk ben, ben ik gewoon de hele tijd bezig met dingetjes en is er niks aan de hand. Bovendien hebben wij veel gezonde lekkere dingen in de kantinequote:Op maandag 12 februari 2007 12:38 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik vind dat juist fijn, dan kan ik tenminste gewoon gezonde dingen eten, in plaats van troep uit een kantine of automaat. En de hele dag thee drinken![]()
Niet hier hoor, ik heb hele tijd buikspierapparaat gehad, maar amper geruikt en zaterdag heb ik hem maar weer verkochtquote:Op zondag 11 februari 2007 10:15 schreef Miss_S het volgende:
als je een fitnessapparaat in huis hebt ga je er ook sneller opstaan zeker als je weinig tijd hebt
als je dan nog eerst naar de sportschool moet dan is de zin meestal al over
ja, das ook waar, het enige apparaat dat ik misschien ooit thuis zou willen hebben is een crosstrainer, das echt een superapparaat en die zou ik wel thuis gebruiken denk ik, maar verder ga ik gewoon lekker naar de sportschoolquote:Op maandag 12 februari 2007 16:07 schreef Miss_S het volgende:
een buikspierapparaat is ook anders daar kan je niet zoveel mee
dan zou ik ook gewoon naar de sportschool gaan
Ja, een crosstrainer zou ik inderdaad ook wel willen hebben! Maar dan wel zo'n goede uit de sportschool en die dingen zijn echt onbetaalbaar.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, das ook waar, het enige apparaat dat ik misschien ooit thuis zou willen hebben is een crosstrainer, das echt een superapparaat en die zou ik wel thuis gebruiken denk ik, maar verder ga ik gewoon lekker naar de sportschool
Idd, beetje jammer dat ze zo duur zijn. In de sportschool sta ik er als ik een uur ga fitnessen zo 2x20 minuten opquote:Op maandag 12 februari 2007 16:24 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja, een crosstrainer zou ik inderdaad ook wel willen hebben! Maar dan wel zo'n goede uit de sportschool en die dingen zijn echt onbetaalbaar.
ik weet niet hoeveel mensen er bij jullie thuis naar de sportschool gaan anders als je uitrekent hoeveel je kwijt bent aan de sportschool dan kan je er meestal ook wel een redelijke crosstrainer voor kopenquote:Op maandag 12 februari 2007 16:24 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja, een crosstrainer zou ik inderdaad ook wel willen hebben! Maar dan wel zo'n goede uit de sportschool en die dingen zijn echt onbetaalbaar.
moet hele nieuwe band op, heb geen bandenplakspul, kan geen banden plakkenquote:Op maandag 12 februari 2007 17:02 schreef mordradead het volgende:
Ga hem zelf plakkenik kan m'n band inmiddels in 15 minuten plakken omdat ik zoveel ervaring heb, dus dan kan jij dat ook wel.
Kip zonder vel (kipfilet bv.) is het magerst. Kipbraadsticks hebben ook geen vel en zijn daardoor weer magerder dan kippenbouten. Kipkluifjes bevatten veel vet en weinig vlees.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:48 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord:
wat is de voedingswaarde van (gekruide) kippenbouten? Is een bepaald deel van de kip minder gezond dan een ander deel?
Waarom moet er een nieuwe band op, is ie versleten? Zo ja, dan gaat dat wel meer kosten dan 10 euroquote:Op maandag 12 februari 2007 17:05 schreef Sylvana het volgende:
moet hele nieuwe band op, heb geen bandenplakspul, kan geen banden plakken
geld voor nieuwe band en bandenplaksetje heb ik ook niet, dus schiet gewoon niet op zo
Nee, iemand is zo leuk geweest om met een kapot bierflesje de hele band open te halenquote:Op maandag 12 februari 2007 17:10 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Waarom moet er een nieuwe band op, is ie versleten? Zo ja, dan gaat dat wel meer kosten dan 10 euro![]()
Oh, en leer banden plakken!
Verder: succes met je geldgebrek, ik weet dat het Zeer Irritant is. En een tip: ga rood staan, dan weet je in elk geval zeker dat je elke maand eten hebt![]()
Ongezond eten is over het algemeen een stuk duurder dan gezond eten. Met uitzondering van het vlees.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:17 schreef Sylvana het volgende:
Maar om het ontopic te houden, ik wil dus wel gezond en gevarieerd eten, maar deze maand zit het er dus weer niet in zo
nouja, aardappelen/groenten/vlees kan ik zo'n 2 dagen van eten, met nasi/bami/macaroni/spaghetti enzo kan ik voor 5 dagen maken, gewoon 1 pak rijst/pasta, 1 pak groenten en 1 pak vlees, dus dat is op zich niet zo heel ongezond eten, maar het gaat er om dat ik dus geen geld heb om genoeg te varierenquote:Op maandag 12 februari 2007 17:25 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ongezond eten is over het algemeen een stuk duurder dan gezond eten. Met uitzondering van het vlees.
Maar qua groente kun je toch wel gewoon varieren![]()
Dat lijkt misschien zo, maar het is gewoon een stuk goedkoper om een grote pan stamppot te maken voor de hele week, dan om elke dag met verse groente en vlees iets te maken. Dus je komt als je weinig geld hebt al snel op een paar gerechten, waar je niet echt heel blij van wordt, qua smaak en qua gezondheid..quote:Op maandag 12 februari 2007 17:25 schreef _Boo_ het volgende:
Ongezond eten is over het algemeen een stuk duurder dan gezond eten. Met uitzondering van het vlees.
Maar qua groente kun je toch wel gewoon varieren![]()
idd, dat is het dusquote:Op maandag 12 februari 2007 17:29 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat lijkt misschien zo, maar het is gewoon een stuk goedkoper om een grote pan stamppot te maken voor de hele week, dan om elke dag met verse groente en vlees iets te maken. Dus je komt als je weinig geld hebt al snel op een paar gerechten, waar je niet echt heel blij van wordt, qua smaak en qua gezondheid..
Yep, ik ken dat heel goed, ik ging dan nog wel eens bij mijn ouders eten, dat was gratisquote:Op maandag 12 februari 2007 17:31 schreef Sylvana het volgende:
idd, dat is het dus
ik vind het ook niet leuk om 5 dagen achter elkaar hetzelfde te moeten eten, dan komt het ook echt me neus uit hoor, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen
ja ik leef ook altijd erg naar de dag dat de stufi komt toe, en als het dan die dag is dan zit ik ook de hele ochtend op internet te kijken of het al gestort is en dan is het ook gelijk rekeningen betalen en dan wat er overblijft ( meestal euro of 80-100) pinnen om dan de rest van de maand eten van te kunnen kopen. Maar deze maand bijvoorbeeld allemaal borden, bestek en pannen moeten kopen, en als je dan al zo weinig geld heb om eten van te kopen, er al rekeningen blijven liggen tot de volgende maand, dan is dat gewoon erg frustrerend als je zoveel moeite moet doen om de eindjes aan elkaar proberen te knopen. Kan verder ook nergens heen om te eten of geld lenen, dus ja, moet het toch zelf zien te rooienquote:Op maandag 12 februari 2007 17:35 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Yep, ik ken dat heel goed, ik ging dan nog wel eens bij mijn ouders eten, dat was gratis![]()
Maar ja, dat kan ook niet altijd.
Nou, Sylvana, je komt de maand heus wel door, al is het niet leuk...maar het is dan aan het begin van de maand altijd ERG lekker om zeer luxe ineens verse sla e.d. te kopen en een lekkere salade te maken![]()
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:48 schreef Sylvana het volgende:
Qua eten heb ik net even mn vriezer geinspecteerd, nadat ik vandaag dus nasi had gemaakt en heb het volgende:
4 bakjes nasi
3 bakjes macaroni
1 bakje roerbakmie
dus voor 8 dagen te eten, dan nog voor 3 dagen eten kopen, aangezien over 11 dagen stufi komt, dus moet te doen zijn
Waarom? Het is zo lekker!quote:Op maandag 12 februari 2007 20:41 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
grmbl ik heb ECHT moeite met gezond eten
dat valt best meequote:
jij houd niet zo van fruit en groente?quote:Op maandag 12 februari 2007 22:56 schreef Thrilled het volgende:
[..]
dat valt best meehet enige waar ik echt van geniet is een broodje gezond, maar ik vermoed dat dat niet helemaal gezond is met ham, kaas en ei erop (+ tomaat, komkommer, sla)... andere gezonde dingen vind ik niet echt "jammie!" .. een vette hap is echt genieten
![]()
oh jawel.. maar om daar de hele dag mee te vullen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jij houd niet zo van fruit en groente?
Dat is ook weer waar.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Het is juist een uitdaging om lekkere dingen te vinden die je tijdens een dieet nog steeds mag eten.
Pretzels of van die stokjes? Tuc valt volgens mij ook nog best mee en die crackertjes met oregano smaak, die zijn ook een beetje zout.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:39 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Wat is eigenlijk een goed alternatief voor chips? Ik heb 's avonds altijd best wel trek. Een boterham helpt wel een beetje. Fruit niet, dat vult niet genoeg.
Iets knapperigs en/of zouts is eigenlijk wat ik zoek. Calorieën mogen er best wel in zitten (geen suikerbom ofzo), maar ik probeer verzadigd vet te vermijden. Japanse mix is wel lekker, maar is er nog meer keus?
Een glas water drinken en wachten tot je trek overgaat. Je lichaam heeft op zo'n moment helemaal geen voedingsstoffen nodig, het is alleen gewend om iets te krijgen en daarom gaat het ernaar vragen. Als je er niet aan toegeeft, gaat het vanzelf weer over.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:39 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Wat is eigenlijk een goed alternatief voor chips?
ja maar, ja maar, dat wil ze niet horenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Een glas water drinken en wachten tot je trek overgaat. Je lichaam heeft op zo'n moment helemaal geen voedingsstoffen nodig, het is alleen gewend om iets te krijgen en daarom gaat het ernaar vragen. Als je er niet aan toegeeft, gaat het vanzelf weer over.
euh, dat is echt te weinig hoor. je moet ook fruit en groenten eten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:30 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Vandaag vrij gezond gegeten, alleen maar 4 koekjes en 1 glas fristi
(de rest brood![]()
)
en dat noem je gezondquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:30 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Vandaag vrij gezond gegeten, alleen maar 4 koekjes en 1 glas fristi
(de rest brood![]()
)
iddquote:
ja, dan begin ik ook nog even over jouquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd
hier wel gezond gegeten, bij ontbijt 2 plakken ontbijtkoek en thee, tussen de middag groentensoep en vanavond macaroni met heel veel verse groenten naast het standaard groentenpakketEn ook maar 1 glas frisdrank gedronken, rest allemaal thee/limonade en vnamiddag nog een rijstwafel en een appel
Tussendoortje tussen ontbijt en lunch niet, omdat ik om 11 uur wakker werd, toen ontbeten heb en om half 1 gelunchedquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, dan begin ik ook nog even over jou:
1) waar zijn de tussendoortjes? (tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en avondeten)
2) lunch bestond uit alleen maar groentesoep?
vind je dat niet een beetje weinig?.
oh ok. Ik ga er natuurlijk weer vanuit dat iedereen om 8 uur naast z'n bed staatquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tussendoortje tussen ontbijt en lunch niet, omdat ik om 11 uur wakker werd, toen ontbeten heb en om half 1 gelunchedDus dan ga ik in die 1,5 uur niks tussendoor nemen
Tussen lunch en avondeten dus een appel en een rijstwafel, kon niet zoveel eten omdat ik niet thuis was, maar bij het riagg
En 2 koppen groentensoep vind ik aardig vullen hoor, soms neem ik er nog paar sneeen brood bij om in de soep te dopen, maar had geen brood meer.
en toch is regelmatig iets eten nodig om je verbranding op gang te houden. Ik vind dit eetpatroon nog wel meevallen (ik neem ook niet altijd tussendoortjes), maar pas in ieder geval op dat je geen maaltijd overslaat, want dan zul je zien dat je gewicht stagneert.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:36 schreef Thrilled het volgende:
Hmmm klinkt hier alsof iedereen verplicht wat door zn keel douwt omdat het anders niet gezond is? ik was best een grote eter, maar heb de laatste tijd gewoon geen honger meer.. ik sta 's ochtends op, neem halverwege de ochtend een banaan ofzo, smiddags een paar bruine boterhammen en dan de hele middag niks.. savonds avondeten (laatste avonden ook niet mn bord leeggegeten) en thats it.. de hele dag door water drinken.. maar ik heb simpelweg geen trek of honger... en dan ga ik niet tegen mn zin eten...
Ach, je moet je lijf niet bang maken. Als je hele maaltijden overslaat ziet je lichaam er een hongerwinter in, dus dan wordt het vasthouden van vet doel nummer 1. Tenminste, dat is mijn ervaring.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:36 schreef Thrilled het volgende:
Hmmm klinkt hier alsof iedereen verplicht wat door zn keel douwt omdat het anders niet gezond is? ik was best een grote eter, maar heb de laatste tijd gewoon geen honger meer.. ik sta 's ochtends op, neem halverwege de ochtend een banaan ofzo, smiddags een paar bruine boterhammen en dan de hele middag niks.. savonds avondeten (laatste avonden ook niet mn bord leeggegeten) en thats it.. de hele dag door water drinken.. maar ik heb simpelweg geen trek of honger... en dan ga ik niet tegen mn zin eten...
Welkom terug in Nedelrandquote:Op donderdag 15 februari 2007 08:36 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is blij!
Heel blij!
Ik stond net weer voor het eerst in een paar maanden op de schaal...
guess what: 74,9
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik de afgelopen vier dagen nogal redelijk aan de diarree was (souvenier uit Bolivia) dus daar is ook wel zeker minimaal 1 kg door vanaf gegaan. Maar ook toen ik nog niet aan de racekak was zat de broek die ik nu aan had toch wat ruimer dan toen ik 'm kocht
(En wat is het koud in Nederland zeg, ik wil weer terug naar het zonnetje en de warmte, dit is niks!)
Vanochtend was ik 100 gram zwaarder en daar was ik ook wel blij meequote:Op donderdag 15 februari 2007 08:36 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is blij!
Heel blij!
Ik stond net weer voor het eerst in een paar maanden op de schaal...
guess what: 74,9
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik de afgelopen vier dagen nogal redelijk aan de diarree was (souvenier uit Bolivia) dus daar is ook wel zeker minimaal 1 kg door vanaf gegaan. Maar ook toen ik nog niet aan de racekak was zat de broek die ik nu aan had toch wat ruimer dan toen ik 'm kocht
(En wat is het koud in Nederland zeg, ik wil weer terug naar het zonnetje en de warmte, dit is niks!)
Kibbeling is al gefrituurdquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:13 schreef conleche het volgende:
Ik wil vanavond kibbeling eten (heb het bij de AH verse vis afdeling gekocht) Ga het niet frituren, maar gewoon opwarmen in de koekepan (met een heeeel klein beetje olie tegen het aanbakken) Weet iemand hoeveel calorieen kibbeling heeft? (Vanzelfsprekend laat ik de sausjes die erbij horen achterwege) Ik wil het eten met worteltjes-puree en gestoomde prei.
Ik weet dat vis "zonder jasje" gezonder is, maar ik had er ineens zo'n trek in en ik dacht er dan gewoon wat minder van te nemen. Normaal zou ik zo 200 gr. opeten. Nu wilde ik er ongeveer 100 gr. van nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:47 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Kibbeling is al gefrituurdEn daarom niet de beste keuze als je wilt afvallen (precieze aantal calorieen weet ik niet).
Je kunt beter kabeljauw, tilapia, pangasius, garnalen of tonijn nemen (ook allemaal bij de AH te koop).
ja avond eten nog & een banaan & toetjequote:Op woensdag 14 februari 2007 21:32 schreef Sylvana het volgende:
vind je dat niet een beetje erg weinig?
geen groenten en fruit enzo?
Normaal eet je koekjes als lunch? Of heb je nu extra boterhammen gegeten in plaats van koekjes?quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:20 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja avond eten nog & een banaan & toetje
maar ik bedoelde dat ik inplaats van alleen maar koekjes
ook nog boterhammen had gegeten![]()
Normaal at ik een pak koekjes, 1 pak fristi en 1 boterhamquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:33 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Normaal eet je koekjes als lunch? Of heb je nu extra boterhammen gegeten in plaats van koekjes?
Hangt er nogal vanaf watvoor koekjes dat zijn en door hoeveel boterhammen je die vervangt en wat je daar op smeert, of dit nou minder calorieen zijn...
quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:51 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Normaal at ik een pak koekjes, 1 pak fristi en 1 boterham
nu 4 koekjes 1 glas fristi en 3 boterhammen kaas, 2 boterhammen kipfilet & 1 met kaas&knakworst.
En trouwens je valt niet af van gezond eten, maar van minder eten
Zo lastig is het niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:52 schreef Thrilled het volgende:
ik raak echt in de warmoet je nou minder eten? minder vet? gezonder? (ja minder vet is al gezond, maar meer groenvoer?) , veel water drinken?
nou dat als je allemaal gezond sinaasappelsap neemt, en gezonde broodjes gezond enz enz enz.. dat je dan niet hoeft af te vallenquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:59 schreef _Boo_ het volgende:
[..]Minder of gezonder (in de zin van minder calorieen) kan allebei. Je valt af wanneer je meer calorieen verbrandt dan je inneemt.
jeej wat goedquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:38 schreef Beach het volgende:
Het zat bij mij ongeveer een maand stil op de 85/86 (dat zogenaamde plafond?) maar nu is het 83![]()
Maar nog steeds een pens+tieten![]()
Maar goed van 100 naar 83 is niet slecht denk ik zo maar.
Ik denk eerder dat je figuur en zelfbeeld niet overeenkomenquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:47 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
jeej wat goed
ik ben trouwens geen eens heel dik,
ik pas in broeken van de kinderafdeling en niet eens de grootste maat![]()
mijn gewicht/figuur/kledingmaat komen niet helemaal overeen geloof ik
kom je niet juist aan van anticonceptie?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hmm, ik ben gestopt met anticonceptie, dus ik moet nog meer op mijn gewicht letten.Ben al een kilo aangekomen, dus ik zal nog meer dan anders mijn best moeten doen...
Ja, volgens mij ookquote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
kom je niet juist aan van anticonceptie?
ik wel iigquote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik weet niet maar ik weeg 68 kg, 1,75 meter, maatje 164, anyonequote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:00 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je figuur en zelfbeeld niet overeenkomen
Ik had eerst een veel te zware,quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat verschilt helaas per persoon. Ik had goede hoop opeens een paar kilo kwijt te raken, maar helaas zaten er opeens wat kilo's aan...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
sex is ook goed om af te vallenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is wel goed geweest voor mijn libido trouwens. Ik ben de afgelopen maand vaker geil geweest dan in het hele jaar daarvoor. Hell, misschien wel de twee jaar ervoor...![]()
Water is sowieso altijd beter, maar soms wil een mens eens wat andersquote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:14 schreef Beach het volgende:
Maakt het eigenlijk dat je ipv water veel cola light drinkt?
Volgens mij niet voor het afvallen er zit minder dan een calorie per glas in, dus dat is bijna niks, maar het is niet heel gezond of zo: de zoetstoffen die ze gebruiken zijn nogal dubieus bij veel gebruik en cola is sowieso slecht voor je tanden. Ik drink het zelf ook weleens, maar zeker niet meer dan een blikje per dag.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:14 schreef Beach het volgende:
Maakt het eigenlijk dat je ipv water veel cola light drinkt?
spuit elfquote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Volgens mij niet voor het afvallen er zit minder dan een calorie per glas in, dus dat is bijna niks, maar het is niet heel gezond of zo: de zoetstoffen die ze gebruiken zijn nogal dubieus bij veel gebruik en cola is sowieso slecht voor je tanden. Ik drink het zelf ook weleens, maar zeker niet meer dan een blikje per dag.
als je jarenlang 2 glazen per dag drinkt, wordt de uiteindelijke hoeveelheid sws enormquote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Aspartaam is pas bij enorm grote hoeveelheden kankerverwekkend, zodat het risico op kanker verwaarloosbaar klein is.
Dan sterf je dus niet aan de aspartaam, maar aan die 10 liter cola.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:04 schreef _Boo_ het volgende:
Aspartaam is pas schadelijk bij hoeveelheden van meer dan 10 liter per dag.
waarom zeurt men er dan zo over?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:04 schreef _Boo_ het volgende:
Aspartaam is pas schadelijk bij hoeveelheden van meer dan 10 liter per dag.
Omdat iedereen elkaar napraat denk ik.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
waarom zeurt men er dan zo over?
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:18 schreef Sylvana het volgende:
zit er eigenlijk nog verschil tussen de frisdranken qua gezondheid, of fanta (light) en 7up ( light) gezonder zijn dan cola ( light)?
thnx, coca cola light is dus het gezondst, had ik niet gedacht, dacht dat 7up beter was, maar zitten meer calorieen in dusquote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:00 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja, zie http://www.cocacola.nl/corporate/voeding_en_gezondheid9.html
Deze bron bedoel je? http://www.cocacola.nl/corporate/voeding_en_gezondheid9.htmlquote:Op zondag 18 februari 2007 01:22 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
check de broncocacola
lekker objectief
om het van de hele andere kant te bekijken:
www.aspartaam.nl
Minder vet is prima als het betekent dat je geen gefrituurde zooi meer eet. Compleet vetvrij eten is juist niet gezond. Er zijn bepaalde vitamines die vetoplosbaar zijn en juist die hebben je hersenen nodig. Inmiddels weet ook (bijna) iedereen dat bepaalde vetten gezond zijn, bv. vette vis. Als je vet eet, krijg je sneller een verzadigd gevoel dan wanneer je light eet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:52 schreef Thrilled het volgende:
ik raak echt in de warmoet je nou minder eten? minder vet? gezonder? (ja minder vet is al gezond, maar meer groenvoer?) , veel water drinken?
Heb je Coca Cola zero al geprobeerd? De smaak schijnt dichter bij die van gewone Coca Cola te liggen.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:05 schreef Guppyfriend het volgende:
maar ik vind Cola Light ècht niet lekker... Ik mag dus van mezelf een glas Cola af en toe![]()
ik heb m nog niet geprobeerd, ik wil m zeker wel eens testen!quote:Op zondag 18 februari 2007 11:12 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Heb je Coca Cola zero al geprobeerd? De smaak schijnt dichter bij die van gewone Coca Cola te liggen.
Ik heb nooit anders gedronken dan light, maar halverwege de jaren tachtig was ik echt een van de weinigen die dat dronk. Toen dronk iedereen nog gewone.
dus uiteindelijk kwam je niet aan van de pil, maar van de extra boterhammen die je als gevolg van een hongergevoel door de zwaardere pil ging eten?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:04 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Ik had eerst een veel te zware,
was altijd een scharminkel en kwam in 2 maandjes 15 kg aan
Niet omdat ik dikker werd van het eten zelf maar eerder van de hoeveelheid,
omdat ik na een half brood (compleet met chocopasta ed.
nog VERSCHRIKKELIJKE honger had.. dus echt 15 boterhammen inde ochtend ed.)
nu met een lichte heb ik gewoon normale trek
(daarvoor had ik nooit eetlust :p)
7-up is een merknaam van pepsiquote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx, coca cola light is dus het gezondst, had ik niet gedacht, dacht dat 7up beter was, maar zitten meer calorieen in dus
ik noem sprite ook gewoon 7-up altijdquote:Op zondag 18 februari 2007 11:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
7-up is een merknaam van pepsi. Coca Cola heeft Sprite
.
Dat zie je ook als je gewoon op het etiket van de flessen kijkt. In 7up Light zitten inderdaad nog net wat meer calorieën dan in Coca Cola light of Pepsi Max, maar volgens mij is het verschil te verwaarlozen, tenzij je er echt veel van drinkt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx, coca cola light is dus het gezondst, had ik niet gedacht, dacht dat 7up beter was, maar zitten meer calorieen in dus
Deze zinnen staan trouwens dubbel in de OP. Het viel me opeens op.quote:Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.
met gezond bedoel ik niet alleen 't aantal calorieënquote:Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Deze bron bedoel je? http://www.cocacola.nl/corporate/voeding_en_gezondheid9.html
Misschien had je er ff op moeten klikken, gaat namelijk over het aantal calorieen (als antwoord op de vraag van Sylvana), niet over aspartaam.
En als je de aspartaam discussie weer wil aanzwengelen, kijk dan maar even op http://www.voedingscentru(...)eid+en+aspartaam.htm
ja klopt, als ik gewoon het zelfde was blijven eten, was ik ook niet aangekomenquote:Op zondag 18 februari 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dus uiteindelijk kwam je niet aan van de pil, maar van de extra boterhammen die je als gevolg van een hongergevoel door de zwaardere pil ging eten?
zoals hierboven al gezegd wordt, later is gebleken dat aspartaam pas schadelijk is als je 10 liter of meer per DAG drinkt, dus lijkt me niet echt dat je dat doet, en dus is het niet schadelijk als je maar een paar glazen neemtquote:Op zondag 18 februari 2007 13:11 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
met gezond bedoel ik niet alleen 't aantal calorieën
en ja ik wil graag de discussie aanzwengelen
Waar haal je uit dat ik met gezond wel alleen het aantal calorieen bedoel dan? Damn, wat ben jij vermoeiend zeg.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:11 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
met gezond bedoel ik niet alleen 't aantal calorieën
en ja ik wil graag de discussie aanzwengelen
Jij bent de enige die je druk maakt? Ik merk alleen op dat coca cola niet echt een objectieve bron is voor aspartaam en je maakt er meteen een drama vanquote:Op zondag 18 februari 2007 13:23 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Waar haal je uit dat ik met gezond wel alleen het aantal calorieen bedoel dan? Damn, wat ben jij vermoeiend zeg.
Aan de andere kant ziet jouw bron er ook niet echt betrouwbaar uit...quote:Op zondag 18 februari 2007 13:54 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Jij bent de enige die je druk maakt? Ik merk alleen op dat coca cola niet echt een objectieve bron is voor aspartaam en je maakt er meteen een drama van![]()
Ik weet niet precies van welke site dat is, maar dat is ook niet geheel waar. Vrouwen kunnen van cola light osteoporose krijgen (volgens oa bbcwebsite) en er zijn allerlei bronnen die zeggen dat aspartaam veilig is (producenten) en ook bronnen die beweren dat aspartaam onveilig is, op aspartaam.nl staan 100ziektes e.d die je er van kan krijgen. Het enige wat ik wil zeggen is ook al heb je gelezen 10 L, klaar. moet je het niet meteen voor waar aannemen.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
zoals hierboven al gezegd wordt, later is gebleken dat aspartaam pas schadelijk is als je 10 liter of meer per DAG drinkt, dus lijkt me niet echt dat je dat doet, en dus is het niet schadelijk als je maar een paar glazen neemt
Het is niet "mijn" bronquote:Op zondag 18 februari 2007 13:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Aan de andere kant ziet jouw bron er ook niet echt betrouwbaar uit...
Ik probeer je al drie keer uit te leggen dat niemand Coca Cola als bron heeft gebruikt om het effect van aspartaam uit te leggen.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:54 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Jij bent de enige die je druk maakt? Ik merk alleen op dat coca cola niet echt een objectieve bron is voor aspartaam en je maakt er meteen een drama van![]()
idd, dat ging over calorieen die site van coca cola, niet over aspartaamquote:Op zondag 18 februari 2007 14:15 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik probeer je al drie keer uit te leggen dat niemand Coca Cola als bron heeft gebruikt om het effect van aspartaam uit te leggen.
en ik probeer jou al drie keer uit te leggen dat ik dat niet beweerquote:Op zondag 18 februari 2007 14:15 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik probeer je al drie keer uit te leggen dat niemand Coca Cola als bron heeft gebruikt om het effect van aspartaam uit te leggen.
nee volgens mij is de voedingsmiddelen industrie idd niet zo onschuldig als het lijktquote:Op zondag 18 februari 2007 14:01 schreef Viking84 het volgende:
Tja, ik ben toch wel een scepticus, hoor. Ik bedoel: in eerste instantie willen voedselfabrikanten hun producten verkopen en over de negatieve gevolgen van hun producten spreken ze niet, tenzij ze er niet onderuit kunnen en er dan toch wat over zeggen, natuurlijk niet zonder de negatieve gevolgen van het eten / drinken van dit of dat te bagatelliseren. Ik denk dat wij onbewust heel veel tot ons nemen wat niet goed voor ons is. Ik vind het echter ook weer een beetje overdreven om deze producten dan maar niet meer te nemen, ook al omdat overal wel iets in zit wat niet goed is en je dan niets meer over houdt wat je wel mag eten. Verder merk ik niet zoveel verschil in hoe ik me voel als ik een hele periode geen cola light heb gedronken en wanneer ik dat wel doe.
vastelaovendquote:Op zondag 18 februari 2007 20:02 schreef zwahiel het volgende:
Ik heb een fricandel gegeten van de week, voor het eerst na een half jaar Zuid Amerika. Kan IEMAND me vertellen waarom zo'n ranzig ding gevroten wordt?
GADVERDAMME!!!!!! BLEERGH!
Ik vind het niet te eten zeg, wel prettig zo
Hang nog steeds rond de 74 en de 75,5. Zal wel wat meer worden nu met de vastelaovend hier met al dat bier...
om dunner te worden moet je minder eten zo makkelijk is hetquote:Op zondag 18 februari 2007 20:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben sinds eergisteren verslaafd aan paaseitjes en zit er echt cóntinu van te schranzen.En een jaar geleden besloot ik te gaan afvallen maar er zijn alleen maar heel wat kilo's erbij.
Weten jullie misschien hoe je je dijen smaller krijgt? Ik zou zo graag willen dat het gelijk loopt met m'n heupen maar helaas steken m'n dijen een end uit. Ik step al 5 weken elke dag maar het helpt niks. Zou het dan toch echt aan m'n eetpatroon liggen?
Als deze paaseitjes dan op zijn moet ik er voorlopig maar geen meer eten denk ik dan.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:08 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
om dunner te worden moet je minder eten zo makkelijk is het![]()
Dat hebben we al zo vaak gezegd hier dat het aan je eetpatroon ligt, dat je teveel koekjes en chocola eet enzo,maar blijkbaar wil je dat niet geloven ofzo dat je het steeds weer opnieuw vraagtquote:Op zondag 18 februari 2007 20:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben sinds eergisteren verslaafd aan paaseitjes en zit er echt cóntinu van te schranzen.En een jaar geleden besloot ik te gaan afvallen maar er zijn alleen maar heel wat kilo's erbij.
Weten jullie misschien hoe je je dijen smaller krijgt? Ik zou zo graag willen dat het gelijk loopt met m'n heupen maar helaas steken m'n dijen een end uit. Ik step al 5 weken elke dag maar het helpt niks. Zou het dan toch echt aan m'n eetpatroon liggen?
Ja maar ik step nu toch elke dag? En dat deed ik voorheen niet en dat eten wel. Dus dan zou er toch wel iets van verschil in moeten zitten?quote:Op zondag 18 februari 2007 20:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
da hebben we al zo vaak gezegd hier dat het aan je eetpatroon ligt, dat je teveel koekjes en chocola eet enzo,maar blijkbaar wil je dat niet geloven ofzo dat je het steeds weer opnieuw vraagt
nee, want je neemt waarschijnlijk nog steeds meer calorieen in dan dat je met steppen en andere beweging verbruiktquote:Op zondag 18 februari 2007 20:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja maar ik step nu toch elke dag? En dat deed ik voorheen niet en dat eten wel. Dus dan zou er toch wel iets van verschil in moeten zitten?
Oke dan zit er dus echt niks anders op dan wat gezonder te gaan eten.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat steppen heeft gewoon echt geen zin als je zo'n ongezond eetpatroon hebt. Als je gezonder gaat eten dan helpt dat steppen ook en dan pas zul je gewicht verliezen, niet als je zo doorgaat met ongezond eten
ja sure, want als er geen vet op je benen zit, kunnen er ook geen uitsteeksels meer zijnquote:Op zondag 18 februari 2007 20:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Oke dan zit er dus echt niks anders op dan wat gezonder te gaan eten.Maar zou m'n bouw (dijen) ooit kunnen veranderen? Of maakt dat niks uit?
1 paasei? Goh dat is wel wat anders dan 1 kilo paaseitjes in een paar dagen.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:17 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Gewoon stoppen met snoep eten
alleen nog maar 1 paasei als je gestept hebt
O ik eet ook best veel snoep maar ik ben ook niet dik-dikquote:Op zondag 18 februari 2007 20:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
1 paasei? Goh dat is wel wat anders dan 1 kilo paaseitjes in een paar dagen.![]()
ik denk dat ik die verslaving ook hebquote:Op zondag 18 februari 2007 20:23 schreef conleche het volgende:
Als je afvalt verandert je bouw niet, dus je dijen worden wel dunner, maar je heupen ook. Volgens mij valt het wel minder op als je slank bent en het steppen zal ook wel iets helpen, maar ik denk serieus dat jij een suiker/koolhydraten verslaving hebt. Je zou je bloedsuikerspiegel eens moeten laten checken bij je huisarts. (ben er zelf ook heel gevoelig voor; zodra ik begin met zoetigheid móet ik dooreten. De enige manier is om er gewoon niet aan te beginnen. Dus ook geen paasei als je hebt gestept. Neem dan maar een kop thee of zo)
Ja dat en als je veel mensen in je familie hebt met suikerziekte heb je zelf ook veel meer kans. Mijn oma heeft het, mijn vader kreeg het een paar jaar geleden en een maand geleden hoorde ik dat mijn moeder ook een lichte vorm van suiker heeft. Nou lekker dan...quote:Op zondag 18 februari 2007 20:25 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik denk dat ik die verslaving ook heb![]()
en waar ik laatst achterkwam:
je kan ook suikerziekte krijgen als je NIET mega dik bent
maar WEL heel veel suiker eet
dat was even schrikken![]()
quote:Op zondag 18 februari 2007 20:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat doe jij hier eigenlijk nog? Iedereen zegt keer op keer tegen je dat het heel simpel is. Afvallen = minder calorieën naar binnen werken dan je verbruikt.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dank je wel dat jij dit wel durfde te zeggenquote:Op zondag 18 februari 2007 22:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat doe jij hier eigenlijk nog? Iedereen zegt keer op keer tegen je dat het heel simpel is. Afvallen = minder calorieën naar binnen werken dan je verbruikt.
Als je dan nog niet wilt luisteren moet je het zelf maar weten, maar kom hier dan niet steeds vertellen over je schranspartijen. Dat is alleen maar demotiverend voor de mensen die wel de discipline op weten te brengen om het snoep te laten staan. Wij zien ook die paaseitjes in de winkel/kast, en het is al moeilijk genoeg om ze niet te eten. Te weten dat iemand anders het ook volhoudt, helpt nog enigszins, maar die verhalen van jouw gebrek aan discipline hebben alleen maar het omgekeerde effect.
Oke sorry ik zal hier niks demotiverends meer neerzetten. Het ligt dus echt aan de calorien die je binnenkrijgt, dan zal ik er maar eens proberen voor te zorgen die minder binnen te krijgen.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat doe jij hier eigenlijk nog? Iedereen zegt keer op keer tegen je dat het heel simpel is. Afvallen = minder calorieën naar binnen werken dan je verbruikt.
Als je dan nog niet wilt luisteren moet je het zelf maar weten, maar kom hier dan niet steeds vertellen over je schranspartijen. Dat is alleen maar demotiverend voor de mensen die wel de discipline op weten te brengen om het snoep te laten staan. Wij zien ook die paaseitjes in de winkel/kast, en het is al moeilijk genoeg om ze niet te eten. Te weten dat iemand anders het ook volhoudt, helpt nog enigszins, maar die verhalen van jouw gebrek aan discipline hebben alleen maar het omgekeerde effect.
Misschien beter dagje wachten met de weegschaal??quote:Op zondag 18 februari 2007 23:38 schreef Thrilled het volgende:
pffft vanavond even flink gezondigduit eten met wat vrienden omdat er een zn rijbewijs had gehaald... onbeperkt spareribs... hebben ze geweten daar! chocolade ijsje achteraf... nja ik fitness nu 6x in de week, drink veel water overdag.. morgen balansdagje denk ik.. benieuwd hoeveel ik ben aangekomen
Ik stepte eerst ook elke dag, ik werd er wel fitter van en de putjes in m'n dijen werden minder en ik had kuiten als een stier, maar ik dronk er een liter water bij of zo en vrat minder, en toen was ik vier kilo kwijt.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja maar ik step nu toch elke dag? En dat deed ik voorheen niet en dat eten wel. Dus dan zou er toch wel iets van verschil in moeten zitten?
ik wil geen dikke kuitenquote:Op zondag 18 februari 2007 23:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik stepte eerst ook elke dag, ik werd er wel fitter van en de putjes in m'n dijen werden minder en ik had kuiten als een stier, maar ik dronk er een liter water bij of zo en vrat minder, en toen was ik vier kilo kwijt.
Met kerst en zo heb ik amper gesnoept, maar de afgelopen vijf weken of zo gaat het weer helemaal mis, dus daar moet ik weer in veranderen.
limonade met water telt niet echt als water..quote:Op maandag 19 februari 2007 00:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Misschien moet ik er ook eens wat water bij drinken, ik lust dan wel geen water maar met limonade drink ik het wel.Maar drink je dan ervoor of erna?
Nouja, dikke kuiten, gespierde kuiten. Ik heb hele smalle beentjes en enkels en was dus wel blij dat ik geen kipfilets meer had daar. Ik heb geen olifantenpootjes hoor, maar er zit meer vorm in en het drilt niet meerquote:Op maandag 19 februari 2007 00:06 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik wil geen dikke kuitenkrijg iedereen dat van steps (van lessmill doe ik) of alleen jij? anders ga ik toch maar bodypumpen
![]()
hmm.. ik vind mn benen wel goed nu zoals ze zijnquote:Op maandag 19 februari 2007 00:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nouja, dikke kuiten, gespierde kuiten. Ik heb hele smalle beentjes en enkels en was dus wel blij dat ik geen kipfilets meer had daar. Ik heb geen olifantenpootjes hoor, maar er zit meer vorm in en het drilt niet meer.
Nahquote:Op zondag 18 februari 2007 22:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
wat je niet lust, kun je leren drinken. Kom op... mensen die geen water lustenquote:Op maandag 19 februari 2007 00:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Misschien moet ik er ook eens wat water bij drinken, ik lust dan wel geen water maar met limonade drink ik het wel.Maar drink je dan ervoor of erna?
dat is gewoon genetisch bepaaldquote:Op maandag 19 februari 2007 00:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat je niet lust, kun je leren drinken. Kom op... mensen die geen water lusten.
Volgens mij wíllen sommige mensen niet afvallen. Ze verzinnen iig genoeg excuses om het niet te hoeven doen...
Ik lust ook geen water hoorquote:Op maandag 19 februari 2007 00:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat je niet lust, kun je leren drinken. Kom op... mensen die geen water lusten.
Volgens mij wíllen sommige mensen niet afvallen. Ze verzinnen iig genoeg excuses om het niet te hoeven doen...
beetje droogquote:Op maandag 19 februari 2007 08:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Of alleen crackers. Zonder de kaas dus...
Om heel eerlijk te zijn lijkt me dat nu niet echt heel lekker...quote:Op maandag 19 februari 2007 10:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Deze was gebonden, met een roux.
Maar soms maak ik ook wel eens tomatensoep. Dan donder ik gewoon een blikje tomatenpuree in een schaaltje, gooi er heet water bij en een schep bouillion. Goed roeren en klaar!
Dat lukt ook prima, maar als je dan hier komt is het fijner om mensen te 'spreken' die hetzelfde doormaken als jij, dan mensen die zich maar gewoon laten gaan. Het is gewoon vervelend dat iemand anders iets totaal niet serieus neemt als jij er zo gedisciplineerd mee bezig bent.quote:Op maandag 19 februari 2007 00:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nah. Niet zo zwak hoor. Als jij een verhaal over iemand die paaseitjes naar binnen schranst al demotiverend vindt, wil ik niet weten hoe je de dag doorkomt temidden van allerlei mensen die wel lekker eten wat ze willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |