abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46031101

Voor wie is 'Slank de feestdagen in', ookwel bekend als \'Slank de zomer in\' bedoeld?
De Slank-de-zomer-uit-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok!Dieetclub, deel 132 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Heb ik weer, gooi ik hem dicht!

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 12-02-2007 13:25:35 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_46031107
En mijn laatste bericht:

Vervelend Sylvana, hoe gaat het nu met hem?

Volgens mij moet Troel de mensen die zich net hebben aangemeld nog overzetten van de dieetclub naar het slank topic. Dat moet met de hand gebeuren, dus jullie moeten even wachten tot Troel online is geweest.

Kheb verder niet zoveel te melden. Ben gisteren begon met mijn stage (of masteronderzoek of hoe je het ook wil noemen ) en zit dus nu iedere dag van 9-minstens 5 op de uni, met heel veel regelmaat (vaste koffietijd 's ochtends, 12 uur lunchen, half 4 weer koffie) en ik fiets er ook naar toe, 20 minuten heen, 20 minuten terug, alle beetjes helpen he?
Gevolg is dus wel dat ik niet meer 's ochtends kan gaan sportren (deed altijd een les die om 10 uur begon), dus ik moet dat sporten in mijn avondritme gaan inbouwen. Gisteren al wel op m'n stepper gestaan, maar ik voelde me niet zo lekker dus heb niet zo fanatiek bewogen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_46031628
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:01 schreef Quinazoline het volgende:
En mijn laatste bericht:

Vervelend Sylvana, hoe gaat het nu met hem?
ik ga er nu heen...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:45:16 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46032344
Sterkte, Sylvana. Ik hoop dat alles een beetje meevalt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46034591
sterkte sylvana
pi_46036464
Hè wat ellendig voor je Sylvana! Heel veel sterkte! (wordt dat afvallen ook weer direct in het juiste perspectief geplaatst.)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:55:35 #7
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46038969
Sterkte!
pi_46039915
Ik sta nog steeds niet op het lijstje en heb volgens mij toch alles ingevuld....
pi_46040192
tvp'tje.

Ik ben weer fanatiek begonnen met lijnen, nadat het een poos stil heeft gestaan.
Gisteren al hard wezen lopen, vandaag een eindje met de hond gewandelt.

Ik geloof dat het weer de goede kant opgaat
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:49:37 #10
157031 roosjeroosje1988
pi_46041913
Doe je alleen dat steppen of is het extra naast sporten?
pi_46043290
Heel veel sterkte Sylvana..!

Met mij gaat het echt bagger, ben weer ongesteld en blijf maar chocolade eten (geen excuus, I know...hopelijk "volgende week maar weer")..
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:15:12 #13
157031 roosjeroosje1988
pi_46043407
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:31 schreef _Boo_ het volgende:
Doe je alleen dat steppen of is het extra naast sporten?
Ik? Ik heb zit niet op een sport, ook nooit op gezeten.
pi_46043968
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik? Ik heb zit niet op een sport, ook nooit op gezeten.
Ja jij Nog n-o-o-i-t op een sport gezeten

Ik vroeg het me af omdat dat steppen thuis me zo saai lijkt, bovendien is het nogal eenzijdig.
Maar doe je af en toe eens een paar minuten of sta je drie keer per week een uur lang dat op dat ding
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:38:22 #15
157031 roosjeroosje1988
pi_46044194
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ja jij Nog n-o-o-i-t op een sport gezeten

Ik vroeg het me af omdat dat steppen thuis me zo saai lijkt, bovendien is het nogal eenzijdig.
Maar doe je af en toe eens een paar minuten of sta je drie keer per week een uur lang dat op dat ding
Ik doe altijd m'n mp3-speler op. Ik doe het nu al iets meer dan 3 weken elke dag, 1 of 2 keer en dan per keer een kwartier, 20 minuten of 25 minuten maar dat ligt aan hoe ik me voel. Als ik last van m'n milt krijg stop ik er mee en dan wacht ik even tot het over is of ik stop.
pi_46048184
steppen moet je ook combineren met ander soort sporten als je echt resultaat wil zien
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:51:10 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_46048503
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:01 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens mij moet Troel de mensen die zich net hebben aangemeld nog overzetten van de dieetclub naar het slank topic. Dat moet met de hand gebeuren, dus jullie moeten even wachten tot Troel online is geweest.
Ik heb een paar topics geleden gemeld dat het het snelst gaat als men even een PM-etje stuurt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46049509
thnx iedereen

de hele dag niks eten is ook niet echt gezond he

maar krijg gewoon echt geen hap door mn kele, hele dag bij mn vader gezeten, nu wel weer thuis, maar ben helemaal kapot, totaal geen honger, maar enige wat ik op heb vandaag is een danoontje, zo toch maar proberen wat meer naar binnen te krijgen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:55:22 #19
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_46051034
Sterkte ook al weet ik niet wat er aan de hand is

Oei de sportschool gaat een schema voor me maken voor sporten ik ben benieuwd
veni vidi gebanned
pi_46051199
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:55 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Sterkte ook al weet ik niet wat er aan de hand is
thnx en mn vader heeft weer een hersenbloeding gehad
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:00:59 #21
romantically challenged
pi_46051267
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

thnx en mn vader heeft weer een hersenbloeding gehad
vervelend!! ik heb er niet veel verstand van, maar wordt hij weer beter of.. ?
veni vidi gebanned
pi_46051354
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:00 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

vervelend!! ik heb er niet veel verstand van, maar wordt hij weer beter of.. ?
geen idee, hij heeft tig jaar geleden al een paar keer hersenbloeding gehad waardoor hij aan linkerkant van zijn lichaam verlamd is, nu rechterkant er ook bij en hij kan niet meer praten en ook heel slecht eten/drinken, dus tis echt helemaal mis nu en tis maar afwachten of het verbetert, of nog erger wordt ( als hij nog meer bloedingen krijgt bijvoorbeeld)
pi_46054529
He bah, Sylvana. Waar naar allemaal. Heel veel sterkte
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:29:19 #24
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_46057638
Hmmz, maar weer eens proberen om af te vallen. Ben nu 73 terwijl ik een half jaar 70 kg was.. Dus in ieder geval die 3 kilo eraf. En dan op naar de 62 kg!! (ben miriam in die lijst)

Sterkte sylvana!
pi_46057827
Hallo allemaal, terug van weg geweest!! kzie dat jullie mijn oude banner nog gebruikte dus die heb ik maar ff ge-update

Ben sinds mijn laatste post vééél meer gaan fitnessen, weet niet meer wat mijn gewicht tijdens het posten was, maar dat zit nu op 84,7 (anderhalve kilo afgevallen sinds vorige week ) en mn conditie schiet omhoog, meerdere keren per week RPM lessen volgen en daarna hardlopen, krachttraining en soms op de powerplate
pi_46057877
Thrilled, wil je wat meer over de powerplate vertellen, want bij mij in de sportschool hebben ze ze ook nu en ben er erg benieuwd naar
pi_46058246
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:35 schreef Sylvana het volgende:
Thrilled, wil je wat meer over de powerplate vertellen, want bij mij in de sportschool hebben ze ze ook nu en ben er erg benieuwd naar
Tuurlijk

Eerst had ik zo'n idee dat het ding echt een verkoop-truc was... de roeimachine's staan er naast en elke keer als ik me in het zweet zit te werken zie ik er mensen op gaan staan die er nog vermoeider vanaf komen dan ik van het roeien..

Maar goed, gisteravond had ik het er over met een begeleidster en er was niemand anders dus mocht ik en een maat van me 20 minuutjes op de trilplaat..het trillen op zich is lekker, soms heftig, maar niet onprettig.. hetgeen waar ik moeite mee had waren de houdingen, dat in combinatie met de hoge frequenties (de begeleidster liet ons even zweten ) van de trilplaat maken het heftig...ik heb nu alleen spierpijn in mijn triceps, dit waren/zijn gewoon mijn zwakke spieren... de rest valt wel mee..
pi_46058296
klinkt goed, ik had idd ook het idee nl dat het gewoon zo'n tellsell aparaat is, maar nou toch maar es afspraak maken ervoor

wat voor houdingen (oefeningen?) moest je bijvoorbeeld doen dan?
pi_46058367
Het gaat goed met lijnen, eet heel gezond en heb een ongelofelijke zware step/intervaltraining gedaan vandaag. Morgen moet ik op visite bij een jarige moeder, dus dat wordt de eerste hindernis; nee zeggen tegen taart en ander lekkers. Bij ons op de sportschool hebben ze ook van die powerplates, heb er ook nog niet opgestaan, misschien toch maar eens proberen, 't lijkt me wat saai of valt dat mee?
pi_46058599
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:46 schreef Sylvana het volgende:
klinkt goed, ik had idd ook het idee nl dat het gewoon zo'n tellsell aparaat is, maar nou toch maar es afspraak maken ervoor

wat voor houdingen (oefeningen?) moest je bijvoorbeeld doen dan?
Even denken hoor,
- staan en zakken door de knieen
- op de tenen staan
- op 1 voet staan en de ander in de lucht zweven (door je knie zakken, denk aan een bowling beweging), dit later omwisselen met de andere voet
- zitten op de billen , voeten klemmen achter de handvaten (benen omhoog dus) en achterover leunen, dit is voor je buikspieren...
- in push-up positie en dan halverwege (armen dus gebogen, halverwege een push-up)
- op de grond zitten, handen op het apparaat en je kont boven de grond houden zodat je triceps getrild worden
- met je rug op een Step-plank liggen en je kuiten op de trilplaat
- andersom, maar met de bovenbenen op de trilplaat
- armen/handen op de trilplaat en er geknield voor liggen/zitten
- ze bevestigde er banden aan met handvaten, voor je biceps en triceps, die je omhoog moest houden en de band waar het handvat aan zat mocht niet flapperen. Zo wist je hoe strak (en hoe hard) je moest trekken

Alle arm oefeningen waren 45 seconden + 35 seconden, met een paar seconde pauze ertussen, en alle benen (lees: makkelijkere) waren 1x 45 secondes

Misschien heb ik wat gemist maar dit zijn de meeste die ik nog weten..

Veel vrouwen zie ik er ook zijwaarts op liggen, voor de dijbenen enzo, maar dit was meer gericht op de mannelijkere spieren

quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:47 schreef conleche het volgende:
Het gaat goed met lijnen, eet heel gezond en heb een ongelofelijke zware step/intervaltraining gedaan vandaag. Morgen moet ik op visite bij een jarige moeder, dus dat wordt de eerste hindernis; nee zeggen tegen taart en ander lekkers. Bij ons op de sportschool hebben ze ook van die powerplates, heb er ook nog niet opgestaan, misschien toch maar eens proberen, 't lijkt me wat saai of valt dat mee?
Tis niet saai 20 minuten waren om voordat ik het wist... ik moest vooral lachen omdat je stem ook gaat trillen en je dus liever niet praat met die instructrice... ik was meer bezig met staren naar de timer tot hij op 0 stond
pi_46058729
klinkt goed thrilled die oefeningen, alleen dat push-ups kan ik al niet eens gewoon op de grond, dus laat staan op een powerplate

maar rest klinkt wel als te doen
pi_46058764
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:55 schreef Sylvana het volgende:
klinkt goed thrilled die oefeningen, alleen dat push-ups kan ik al niet eens gewoon op de grond, dus laat staan op een powerplate

maar rest klinkt wel als te doen
Wij deden wel push-ups tijdens het trillen, maar je kan ook gewoon je armen stilhouden en in 1 houding blijven staan (niet je armen strekken, maar in een knik/ gebogen houden)
pi_46058833
gewoon op zijn hondjes staan kan ik wel
pi_46059972
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:58 schreef Sylvana het volgende:
gewoon op zijn hondjes staan kan ik wel
het zal er vast heel leuk uitzien maar is niet de bedoeling knieën van de grond en benen gestrekt
pi_46060231
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

het zal er vast heel leuk uitzien maar is niet de bedoeling knieën van de grond en benen gestrekt
dan sla ik die oefening ook maar over
pi_46060348
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dan sla ik die oefening ook maar over
Oh ik hoop voor je dat je dan een keus hebt wij moesten het doen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:39:17 #37
157031 roosjeroosje1988
pi_46060463
Ik heb net als gisteravond weer 2 keer vla, 3 chocolade koekjes en 1 stroopwafel gegeten. Hebben jullie dat ook dat je 's avonds altijd zo'n zin om te snoepen hebt?
pi_46060641
ik snoep nu al een paar jaar niet meer dus heb ook geen zin meer in zoiets
wel eet ik vaak crackers of yoghurt in de avond
waarom probeer je dat niet?
pi_46060708
Ik heb altijd honger na het fitness (en nu ook weer) en er ligt heel verleidelijk een restantje spaghetti van vanavond te roepen naar me.. maar ik giet nog een halve liter water achterover en die spaghetti raak ik niet aan hooguit om hem in een bakje te doen

je moet het kunnen weerstaan.. we hebben afgesproken om 1 keer in de maand iets ongezonds (als snack) te nemen, en verder niet...water stilt de honger, of geeft tenminste het gevoel dat je vol zit.. snel gaan slapen, kan je ook niet eten
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:49:14 #40
157031 roosjeroosje1988
pi_46060817
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:44 schreef Miss_S het volgende:
ik snoep nu al een paar jaar niet meer dus heb ook geen zin meer in zoiets
wel eet ik vaak crackers of yoghurt in de avond
waarom probeer je dat niet?
Er zijn altijd wel koekjes of iets open en de verleiding is te groot. Maar goed ik zal het eens proberen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:50:16 #41
157031 roosjeroosje1988
pi_46060854
Gaat de snoep-zin dan weg als je niet meer snoept? Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen.
pi_46060856
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Er zijn altijd wel koekjes of iets open en de verleiding is te groot. Maar goed ik zal het eens proberen.
Woon je nog thuis? Zorgen dat het niet in huis is, of niet naar op zoek gaan wat er niet is, komt er niet aan, wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af

© > Slanky
pi_46060867
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

het is ook niet makkelijk maar je kan het inderdaad op zijn minst proberen

dat water vult kwam ik vandaag wel achter had vanaf 10 uur tot 4 uur niets gegeten en had ook geen honger
had het nogal druk en was dus vergeten te eten
pi_46060896
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb net als gisteravond weer 2 keer vla, 3 chocolade koekjes en 1 stroopwafel gegeten. Hebben jullie dat ook dat je 's avonds altijd zo'n zin om te snoepen hebt?
Ik heb dat soort dingen bijna nooit in huis. Dat is echt de enige manier als je een zoetekauw bent. Maar ik zie dat je in 1988 bent geboren dus misschien woon je nog thuis? Snel op kamers dan maar!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:51:37 #45
157031 roosjeroosje1988
pi_46060904
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:50 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Woon je nog thuis? Zorgen dat het niet in huis is, of niet naar op zoek gaan wat er niet is, komt er niet aan, wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af

© > Slanky
M'n moeder maakt altijd koekjes open, ik doe het zelf niet. En de trommel staat altijd op tafel.
pi_46060924
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

het is ook niet makkelijk maar je kan het inderdaad op zijn minst proberen

dat water vult kwam ik vandaag wel achter had vanaf 10 uur tot 4 uur niets gegeten en had ook geen honger
had het nogal druk en was dus vergeten te eten
Oh lekker dan

Kom jij toevallig uit Vlissingen? Ik wel namelijk en ik herken de Sardijntoren op een van je foto's in je fobo.. klopt dat? Of was het een vakantie?
pi_46060933
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

M'n moeder maakt altijd koekjes open, ik doe het zelf niet. En de trommel staat altijd op tafel.
"Nee" zeggen
pi_46060941
het was een vakantie was voor het eerst in zeeland
pi_46060971
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb dat soort dingen bijna nooit in huis. Dat is echt de enige manier als je een zoetekauw bent. Maar ik zie dat je in 1988 bent geboren dus misschien woon je nog thuis? Snel op kamers dan maar!
of je ouders heropvoeden
met resultaat dat mijn ouders ook 30+ kilos kwijt zijn
pi_46065824
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:51 schreef Troel het volgende:
Ik heb een paar topics geleden gemeld dat het het snelst gaat als men even een PM-etje stuurt.
Sorry, heb ik niet gezien!
Bedankt voor het fiksen
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:53 schreef Miss_S het volgende:
of je ouders heropvoeden
met resultaat dat mijn ouders ook 30+ kilos kwijt zijn
Nou, ik ben blij dat ik het huis uit ben, want mijn ouders hadden altijd ladingen snoep en chips in huis. En heropvoeden was/is eigenlijk niet nodig, want ze hebben zelf de discipline om dan ook maar 1 koekje te nemen en de rest weg te leggen
Ik heb dat dus totaal niet, ik moet gewoon geen koekjes hebben, anders eet ik ze allemaal op in 10 minuten.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  woensdag 7 februari 2007 @ 09:46:12 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_46066395
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 09:15 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Sorry, heb ik niet gezien!
Bedankt voor het fiksen
Nee, duh, je bent net nieuw, maar ik had aangegeven dat het wellicht het beste in de OP gezet kon worden enzo omdat er regelmatig van die vragen zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46073647
Ik hoef niet in het lijstje, want eigenlijk hoef ik niet van kilo's gewicht af. Ik wil alleen af van mijn snack-gewoonten... Elke week minstens een pak koekjes en een zak chips is gewoon niet goed lijkt me. Ik ga proberen om op snack-momenten naar fruit of boterhammen te grijpen in plaats van slechte zooi.
Trust me, I know what I'm doing.
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:12:17 #53
157031 roosjeroosje1988
pi_46073686
Ik heb momenteel zo'n opgezette buik, waardoor kan dat komen? Ik heb het vaak, behalve als ik net wakker ben eigenlijk maar momenteel is het wel heel erg.
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:13:13 #54
157031 roosjeroosje1988
pi_46073710
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik hoef niet in het lijstje, want eigenlijk hoef ik niet van kilo's gewicht af. Ik wil alleen af van mijn snack-gewoonten... Elke week minstens een pak koekjes en een zak chips is gewoon niet goed lijkt me. Ik ga proberen om op snack-momenten naar fruit of boterhammen te grijpen in plaats van slechte zooi.
Dat eet ik in een paar dagen. Ik wil ook graag gezonder eten.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:27:48 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_46081666
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Als je een account hebt aangemaakt en je staat er een keer toevallig in, trek dan even aan de bel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:50:09 #56
romantically challenged
pi_46084578
Vandaag weer allemaal koekjes gegeten Maar het is ook zo lekker
veni vidi gebanned
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:44:17 #57
157031 roosjeroosje1988
pi_46086004
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:50 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Vandaag weer allemaal koekjes gegeten Maar het is ook zo lekker
Ik heb me vanavond zoals gewoonlijk ook weer laten gaan. Maar, ik heb vanmiddag geen chips gegeten.
pi_46086436
vandaag ging het wel goed volgens mij zit ik rond de 1200 kcal (of ietsje minder)
pi_46086569
Ik zal mezelf maar eens goed introduceren he, voor degenen die het interesseert

Hoi, ik ben Alcarin en ik wil afvallen.

Woh...ik gaf het toe!
Dat is dus meteen ook mijn probleem tot nu toe, ik vrat gewoon waar ik zin in had, omdat ik 'net' op het randje van dik zit. Eigenlijk ben ik ook niet dik, ik ben zo'n typ dat gewoon 'stevig' hoort te zijn (toen ik 70 kilo woog, zag je mijn botten al overal..). En het valt ook niet op, want het vet gaat erg braaf in een zandlopervormpje zitten. Met als resultaat fluitende mannen etcetera. Maar ik vind nu dat het zandlopervormpje toch echt te breed wordt.

Dus ben ik begonnen aan het project 'strak de zomer in', of vooruit, 'slank de lente in'!
Ik heb dan wel als doel gesteld dat ik er 10 kilo af wil, maar ik moet eerst maar eens zien hoe dat eruit ziet. Als ik op een zak botten ga lijken hou ik ermee op Eigenlijk heb ik ook nog een 2e doel: maat 42 of kleiner, aangezien ik nu net maat 44 moet hebben, en dat is erg irritant aangezien veel leuke broeken maar tot maat 42 te krijgen zijn.

Mijn vriend vindt me gestoord, hij wil me houden zoals ik nu ben, hij is bang dat het zandlopereffect eruit gaat. Pech voor hem, hij went maar aan een slankere vriendin!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46086913
het zandlopereffect zal niet zo snel weg gaan dat zit in je bouw
dat merk ik nu wel dat ik 20 kilo afgevallen ben zijn de verhoudingen nog steeds hetzelfde
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:27:31 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_46087083
Weet je wat ik vaak heb, merkte ik vandaag? Ik koop iets (bv, een rol met Oreo koekjes , zoals vandaag), ik neem er 1 of 2 van..en gooi het weg Gelukkig bewaar ik t niet, anders weet ik wel wat ik nu aan het doen zou zijn
pi_46087115
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:21 schreef Miss_S het volgende:
het zandlopereffect zal niet zo snel weg gaan dat zit in je bouw
dat merk ik nu wel dat ik 20 kilo afgevallen ben zijn de verhoudingen nog steeds hetzelfde
Dat zei ik dus ook tegen hem, ik heb die vorm al sinds ik 14 was ofzo, mijn moeder heeft ook zo'n figuur, dat krijg je er echt niet uit met een paar kilo afvallen!
Gelukkig maar
pi_46087770
hoe ben je trouwens van plan te gaan afvallen?
pi_46088495
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:54 schreef Miss_S het volgende:
hoe ben je trouwens van plan te gaan afvallen?
Ik neem aan dat je mij bedoelt?
Ik ga:

• Afkicken van de suiker (al een paar weken mee bezig, scheelt een hoop!).
  • Minder eten, vooral minder troep, gewoon 3 goede maaltijden op een dag.
  • Lunchen, dus (deed ik nooit, met als gevolg een snaai-attack om 3 uur).
  • Beter eten (meer vers, meer fruit, meer groenten, minder suiker, vet en kant-en-klaar zooi).
  • Veel water/thee drinken.
  • Zwemmen met mijn vriend
  • En als ik er zin in heb (zal niet vaak voorkomen in de winter) een stuk fietsen, naar mijn ouders bv.

Op deze manier ben ik 'al' 2 kilo kwijt in een paar weken (weet niet precies wanneer ik ben begonnen). Nu maar hopen dat het blijft werken
    Het is ook meer een nieuwe levensstijl, een echt dieet hou ik toch nooit vol.
  • In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_46088640
    klinkt goed
    een dieet houd je inderdaad nooit vol
    pi_46088817
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
    klinkt goed
    een dieet houd je inderdaad nooit vol
    Daarom

Ik heb zelfs al in 'goede' snacks voorzien voor de snack-attacks: noten, maar dan ook echte, zelf te kraken walnoten. Zijn wel erg vet, maar dat zijn dan wel de goede vetten, dus stiekem toch gezond. En ik eet er toch niet meer dan 5 ofzo, dat duurt al lang genoeg om me tevreden te houden

Alle troep is mijn huis uit. Dag chocolade, dag chips, dag snoepjes, dag popcorn! Wat een ruimte in de keukenkastjes!

(en wat een beteuterde gezichten als er mensen langskomen en ze ontdekken dat er niets te snoepen is )
    pi_46088850
    die beteuterde gezichten ken ik
    ik vind het wel jammer als mijn neefjes komen en er niets is maarja is ook niet goed voor hun
    pi_46089000
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:34 schreef Miss_S het volgende:
    die beteuterde gezichten ken ik
    ik vind het wel jammer als mijn neefjes komen en er niets is maarja is ook niet goed voor hun
    Nee, die kinderen worden altijd al volgestopt met suiker...
    Ik vind het wel heel toevallig dat alle mensen die ik ken, die als kind geen snoep kregen, nu slank zijn en nooit problemen met hun gewicht hebben.
    Anyway, mijn liter thee is op, dus bedtijd
    pi_46089180
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel toevallig dat alle mensen die ik ken, die als kind geen snoep kregen, nu slank zijn en nooit problemen met hun gewicht hebben.
    Ik ken alleen maar mensen die elke dag croissants, puddingsbroodjes, koekjes en chocolade eten en slank zijn, zo oneerlijk

Erger nog, ze weten niet eens dat je dik wordt voor van dingen zoals croissants, pizza en kaasbroodjes
    pi_46089188
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Klopt, ik geef ook stiekum mijn ouders de schuld van mijn gezette lichaam had me 50 euro in de maand gescheeld als ze mij minder lieten snoepen
    pi_46089212
    -

[ Bericht 100% gewijzigd door _Boo_ op 07-02-2007 22:49:47 ]
    pi_46089335
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Klopt, ik geef ook stiekum mijn ouders de schuld van mijn gezette lichaam had me 50 euro in de maand gescheeld als ze mij minder lieten snoepen
    het is vaak ook de schuld van de ouders dat je verkeerd word aangeleerd hoe je met eten om moet gaan

en Boo misschien worden ze er niet dik van maar het is toch ook slecht voor hun lichaam dus je hoeft niet echt jaloers op hun te zijn
    pi_46090884
    Vandaag heb ik me wel redelijk gedragen. Alleen vanavond heb ik tegen de trek een handje zoute pinda's genomen.
    Trust me, I know what I'm doing.
    pi_46095189
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef _Boo_ het volgende:
    Ik ken alleen maar mensen die elke dag croissants, puddingsbroodjes, koekjes en chocolade eten en slank zijn, zo oneerlijk

Erger nog, ze weten niet eens dat je dik wordt voor van dingen zoals croissants, pizza en kaasbroodjes
    Veel van die mensen krijgen het probleem later nog wel. Dan verbranden ze ineens niet meer alles wat ze binnenkrijgen (tja, je wordt toch ouder enzo..), maar zijn ze al hun hele leven gewend om niet te letten op wat ze eten... Ook niet zo prettig dus
    pi_46095368
    ik ben al een paar dagen achter elkaar goed bezig, niks ongezonds binnen, veel water drinken en veel verbranden... de pondjes vliegen eraf en totaal al tegen de 2 kilo in 1 week afgevallen!
    pi_46095924
    weer een halve kilo eraf deze week
    heb nu voor het eerst een bmi van onder de 27 dus zou in dit rijtje mogen
    pi_46101289
    Ben weer een weekje in Belgie waar ik m'n atelier heb, de weegschaal hier daar weeg ik minder op, dus dat telt helaas niet. Kan een week lang niet updaten. Ook een nadeel is dat ik hier geen sportschoolabonnement heb. Dacht ik te gaan hardlopen om toch te blijven bewegen; ligt er 15 cm. sneeuw! Wel prachtig overigens!
      donderdag 8 februari 2007 @ 12:19:28 #78
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46101486
    Wat bij mij goed helpt is alle verpakkingen dicht te houden. Als iets open is gaat het leeg ook...
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
    pi_46103093
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Wat bij mij goed helpt is alle verpakkingen dicht te houden.
    pi_46103306
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Wat bij mij goed helpt is alle verpakkingen dicht te houden. Als iets open is gaat het leeg ook...
    kun je ze beter gewoon niet kopen, ipv alleen dicht te houden, scheelt nog boel geld ook dan
      donderdag 8 februari 2007 @ 14:10:21 #81
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_46105227
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 13:16 schreef Sylvana het volgende:

[..]

kun je ze beter gewoon niet kopen, ipv alleen dicht te houden, scheelt nog boel geld ook dan
    Ja, maar ik wil toch wat in huis hebben voor onverwachte gasten. Maar als die langs zijn geweest en twee van de zes koeken uit het pak hebben genomen, dan ben je er bij mij vrij zeker van dat de komende dagen die vier anderen ook opgepeuzeld worden... Terwijll ze anders nog gerust een maand in de kast blijven liggen...
    pi_46107356
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 14:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Ja, maar ik wil toch wat in huis hebben voor onverwachte gasten. Maar als die langs zijn geweest en twee van de zes koeken uit het pak hebben genomen, dan ben je er bij mij vrij zeker van dat de komende dagen die vier anderen ook opgepeuzeld worden... Terwijll ze anders nog gerust een maand in de kast blijven liggen...
    Bij mij nemen ze nu troep mee om te eten (ze wennen snel!), en vervolgens dwing ik ze om de restanten daarvan ook weer mee naar huis te nemen (want anders gooi ik het weg)
    pi_46130658
    wooo vanochtend 81.9 op mijn weegschaal.. maar dat is naakt ik hou het bij op de fitness school en dat is met kleren aan.. daar kan ik het gelijk invoeren op de computer en zo houd ik mijn gewicht beter bij...

ben er ook achter gekomen dat ik 1.80m lang ben in de avond, en 1.82m 's ochtends
    pi_46130929
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 09:15 schreef Thrilled het volgende:
    ben er ook achter gekomen dat ik 1.80m lang ben in de avond, en 1.82m 's ochtends
    Tsja, je krimpt overdag een beetje
    Dus moet je je maar niet 's avonds wegen eigenlijk, je bent dan niet alleen zwaarder maar ook nog korter! Daar gaat je BMI!

En ik weeg nog steeds ongeveer 84. Ik heb niet zo'n gedetailleerde weegschaal, dus alleen hele en halve kilo's zijn voor mij nog enigszins af te lezen

Trouwens, wel leuk hoor, 's avonds na het avondeten niet meer eten, maar ik was even vergeten dat ik geen galblaas meer heb
    Niet erg handig dus, beetje au en beetje misselijk enzo, voortaan toch 's avonds nog maar even een cracker oid naar binnen werken

[ Bericht 9% gewijzigd door Alcarin op 09-02-2007 12:13:57 ]
    pi_46147302
    ik ben ook niet gestopt met s'avonds te eten
    meestal inderdaad een cracker
    maar vrijdags altijd nog stokbrood
    pi_46151424
    Vanmiddag zag ik 64,9 op de weegschaal, dus minder dan een kilo van het streefgewicht
    Ben er best blij mee, al mogen sommige kleren wel de kast in blijven....
    Het mooi kotsende meisje.
    pi_46165449
    knap dat je zoveel afgevallen bent veiligheidspeldje
    wat ga je veranderen als je op je streefgewicht zit? blijf je wel sporten en op je eten letten?
    pi_46165536
    Hmm, en toen woog ik ineens nog maar 82 kilo..
    Dat klopt natuurlijk niet, morgen nog maar eens checken

Gisteren ben ik trouwens uitgegaan, en ik heb alleen maar water gedronken (alcohol wil ik niet, suiker wil ik niet, zoetstof wil ik niet, dus wat blijft er dan over...), en ik miste niet eens iets
    En als je geen alcohol op hebt is het ook makkelijker om de verleidingen van de loempiatent te weerstaan!
    pi_46165760
    na een hectische week waarin ik niet gesport heb en ook niet echt op mijn eten woog ik nog wel hetzelfde als vorige week
    pi_46168924
    quote:
    Op zaterdag 10 februari 2007 09:43 schreef Miss_S het volgende:
    knap dat je zoveel afgevallen bent veiligheidspeldje
    wat ga je veranderen als je op je streefgewicht zit? blijf je wel sporten en op je eten letten?
    Als ik op streefgewicht zit zal ik idd wat meer moeten eten, evt mag het streefgewicht voor de zomer nog wat naar beneden (in principe ging ik voor een BMI van 22,5 wat me erg moeilijk haalbaar leek). Ik heb namelijk nog wel teveel buikvet.
    Ik wil wel blijven sporten en fietsen want eigenlijk is dat veel handiger dan de tram. Op eten letten meer de gezonde dingen, maar ik zal er geen problemen meer mee hoeven hebben om bv een almhoff toetje te nemen ipv. magere yoghurt
    Dan nog hopen dat ik niet begin met jojo-en want dan lijkt het me het begin van een leven lang vol geworstel met je gewicht. Heb echter wel het gevoel dat ik mezelf een gezondere levensstijl aangeleerd heb.
    Het mooi kotsende meisje.
      zaterdag 10 februari 2007 @ 17:46:44 #91
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_46177292
    niet meer afgevallen, maar ook niet meer aangekomen, goed zo die gaat. ze zeggen toch wel eens dat je beter langzaam kunt afvallen?
    stormy waters...
    sailin'
    pi_46177360
    langzaam afvallen is ook beter
    dan heb je minder kans dat het er weer aan komt
      zaterdag 10 februari 2007 @ 17:52:04 #93
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_46177485
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 14:12 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    Ik heb momenteel zo'n opgezette buik, waardoor kan dat komen? Ik heb het vaak, behalve als ik net wakker ben eigenlijk maar momenteel is het wel heel erg.
    Ik heb dat ook heel erg, ik vraag het me dus ook af. ok, geen buikspieren, die ben ik wat meer gaan trainen en dat gaat wel beter. drink geen melk meer, dat vormt veel gas in je darmen en daarmee is het ook wel wat minder geworden. maar helemaal weg gaan doet het nooit.
    stormy waters...
    sailin'
      zaterdag 10 februari 2007 @ 17:54:03 #94
    157031 roosjeroosje1988
    pi_46177546
    quote:
    Op zaterdag 10 februari 2007 17:52 schreef Belana het volgende:

[..]

Ik heb dat ook heel erg, ik vraag het me dus ook af. ok, geen buikspieren, die ben ik wat meer gaan trainen en dat gaat wel beter. drink geen melk meer, dat vormt veel gas in je darmen en daarmee is het ook wel wat minder geworden. maar helemaal weg gaan doet het nooit.
    Oeps, er is dus kans dat het door de melk komt.
      zaterdag 10 februari 2007 @ 18:03:05 #95
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_46177819
    Zo, dit gaat weer behoorlijk snel zeg vanochtend wel wat meer dan nu in het lijstje staat maar goed morgen weer fietsen dus dan gaat er weer wat af ik heb 's avonds als ik lang opblijf vaak wel honger, meestal neem ik dan een kopje bouillon en een broodje ofzo want er is geen chips in huis. (wat ik stiekem wel jammer vind want daar heb ik wel weer eens zin in )
    stiekem was dit een tvp
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_46195562
    Ik weeg nog steeds zo'n 82 kilo, dus toch maar in het lijstje gezet..wel afgerond naar boven, want ik vertrouw het nog niet helemaal
    pi_46195597
    dat herken ik wel
    soms vertrouw ik die weegschalen ook niet als ik weer eens afgevallen ben
      zondag 11 februari 2007 @ 09:52:06 #98
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46195654
    Even een vraagje hier:

ik zie dat velen hier heel fanatiek sporten.
    Zijn jullie van plan om dat de rest van je leven zo te blijven doen? Want je lichaam went eraan hè, dus zodra je ermee stopt zitten de kilo's er zo weer aan.

Als ik wat meer ben afgevallen, wil ik gaan hardlopen en dat wil ik ook consequent gaan volhouden. Lijkt me veel makkelijker en veel laagdrempeliger dan iedere keer dat gedoe in de sportschool. Daarnaast wat halters kopen en buikspieroefeningen doen.

Nog even en ik kom ook in dit topic .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46195677
    ik hoor ook nog niet echt in de topic maar goed antwoord op je vraag

ik ben wel van plan te blijven sporten, ook gewoon omdat het erg lekker is
    zal ook wel moeten want heb zelf fitnessapparaten gekocht dus zou zonde van het geld zijn als ze na een paar jaar niet meer gebruikt worden
      zondag 11 februari 2007 @ 09:59:13 #100
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_46195700
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
    ik hoor ook nog niet echt in de topic maar goed antwoord op je vraag

ik ben wel van plan te blijven sporten, ook gewoon omdat het erg lekker is
    zal ook wel moeten want heb zelf fitnessapparaten gekocht dus zou zonde van het geld zijn als ze na een paar jaar niet meer gebruikt worden
    Ok, dan is het goed . Als je maar niet met tegenzin sport en als je maar niet meer sport dan je op de lange termijn vol zou kunnen houden . Ik heb een hekel aan de sportschool. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat ik een fitnessapparaat in huis haal, maar ik ga echt niet naar de sportschool toe. Dan liever lekker hardlopen .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_46195813
    als je een fitnessapparaat in huis hebt ga je er ook sneller opstaan zeker als je weinig tijd hebt
    als je dan nog eerst naar de sportschool moet dan is de zin meestal al over

hardlopen doe ik ook maar dan op de loopband
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')