Maar inderdaad, manlief vond Merlijn mooier (terwijl ík de naam aanbracht.. dus toch..)quote:Op maandag 5 februari 2007 09:27 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, in die genre.
Wou manlief niet meewerken?
Wil je Lis Mae er ook bij zetten?quote:Op maandag 5 februari 2007 09:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gelijk Milo maar even in de OP erbij gezet.
Hier op de creche zit een Vinz. Vind ik net zoiets.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:49 schreef Piovan het volgende:
Jongen: Fitz
Volledige naamquote:Op maandag 5 februari 2007 09:52 schreef snoopy het volgende:
[..]
Hier op de creche zit een Vinz. Vind ik net zoiets.
dat doet me zo denken aan hagelslagquote:Op maandag 5 februari 2007 09:52 schreef snoopy het volgende:
[..]
Hier op de creche zit een Vinz. Vind ik net zoiets.
Merlijn en Tristan vind ik dan het mooiste uit die lijst hoor.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:31 schreef lcicle het volgende:
Potverdorie jij bent snel
[..]
Maar inderdaad, manlief vond Merlijn mooier (terwijl ík de naam aanbracht.. dus toch..)
Gelukkig ook maar, want ik vind Evan niet bij hem passenOok al de andere namen op mijn lijstje niet..
Evan
Yvar
Miko
Tristan
Elmar
Lucan
Mikay
Evin
Reese.com zou de lijst gaan updaten en dat is er niet van gekomen. Milo schoot me net zo even te binnen.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:03 schreef lcicle het volgende:
Simon
Thies
Kyllian Robin Jayden
Brent
Kaithlynn
Lotte
Renzo
Maud Janne Jacqueline
Nune
Jenna
Juliette
Julia Rebecca
Senni
Charlie Livina
Tijn Willem
Jay Dean
Quinten Mitchell
Zijn ook nog namen van fok-kindjes die ontbrekenLijken me stuk voor stuk minstens nét zo bijzonder
Gaat fijn een eindje oto-rijden of zoquote:Op maandag 5 februari 2007 01:22 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dus alles wat jij neit mooi vind is fout![]()
Kom op dat shevonna misschien inde verste verte is afgeleid van iets heeft toch niets te maken met de spelling van auto oiddit is echt miereneuken om niets.
![]()
Mag het met iets meer respect misschien?quote:Op maandag 5 februari 2007 10:58 schreef desiredbard het volgende:
Je spelt een naam behoorlijk of niet, maar het phonetiseren van een naam is voor domme mensen/Amerikanen
Renske ontbreekt ookquote:Op maandag 5 februari 2007 10:03 schreef lcicle het volgende:
Simon
Thies
Kyllian Robin Jayden
Brent
Kaithlynn
Lotte
Renzo
Maud Janne Jacqueline
Nune
Jenna
Juliette
Julia Rebecca
Senni
Charlie Livina
Tijn Willem
Jay Dean
Quinten Mitchell
Zijn ook nog namen van fok-kindjes die ontbrekenLijken me stuk voor stuk minstens nét zo bijzonder
Slaap lekker verder die zijn er wel.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:11 schreef lcicle het volgende:
[..]
Mag het met iets meer respect misschien?
Er zijn geen regels wat betreft spelling van namen.
Bij mijn weten mag je in Nederland nog altijd elke naam die je wilt aan je kindje geven, zolang de burgerlijke stand het maar goed keurt (sterker nog, de Hoge Raad heeft een paar jaar geleden Miracle-of-Love als naam geaccepteerd).quote:Op maandag 5 februari 2007 11:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Slaap lekker verder die zijn er wel.
Scandinavie heeft zelfs een hele mooie lijst namen..... en de naam van een nieuw aangegeven baby dient aan die spelling te voldoen. Kan welliswaar angevochten worden..maar toch er is een correcte spelling van een naam. Dat neemt niet weg dat Jaqueline niet ook met een c geschreven kan worden. of Kristel idem dito...het phonetiseren van een naam is echter voor domme luie figuren en is over gewaaid uit het land van de sceptics
sceptic (tank) =yank
tuurlijk, maakt ook niks hoorquote:Op maandag 5 februari 2007 11:33 schreef lcicle het volgende:
Ik had het lijstje uit het 'baby-topic' erbij gepakt.
Maar Renske is vast ook heeeeel speciaal![]()
Om hier even op te reageren, dan moet je dat zelf ook doen, niet?quote:Op maandag 5 februari 2007 10:58 schreef desiredbard het volgende:
Gaat fijn een eindje oto-rijden of zo
Je spelt een naam behoorlijk of niet, maar het phonetiseren van een naam is voor domme mensen/Amerikanen
Janneke is "traditioneel" met maar een k.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:01 schreef desiredbard het volgende:
Waarom de Jan Piet Jos Kees niet? Pien is idd gedateerd net als jannekke of jantje voor een meisje
Dat ligt voor mij nu anders, maar in Nederland zou ik wel voor zo'n soort naam gegaan zijn
Kristel is een mooie naam maar om hem met C of CH te schrijven vindt ik dan in Nederland te ver gaan.
Met het huidige Pabo niveau heb je kans dat Christel met een K dan als Khristel geschreven wordt?
Wat leuk!quote:Op maandag 5 februari 2007 09:48 schreef Igraine het volgende:
Oh ik vind Lucan eigenlijk wel een mooie naam. Nooit eerder gezien/gehoord. *onthou*
Goed kijken, ze staat onder Sennah...quote:
Ach welja joh.. ga anders lekker stoer doen tegen je Ierse vrienden met hun waanzinnig mooie goed geschreven namen en laat andere mensen gewoon in hun waardequote:Op maandag 5 februari 2007 11:35 schreef desiredbard het volgende:
het phonetiseren van een naam is echter voor domme luie figuren en is over gewaaid uit het land van de sceptics
Ben beetje dom, heb blijkbaar het deel van de jongetjes doorgelezen...quote:Op maandag 5 februari 2007 12:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goed kijken, ze staat onder Sennah...
Ik vind het leuk omdat Lucas een hele oude familienaam is (kwam ik met stamboomonderzoek achter) die al jaren 'uitgedoofd' is hier. Alleen vind ik Lucas dan weer net iets te hollands en niet passen bij Myhron. Lucan daarentegen weer wel.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:51 schreef lcicle het volgende:
[..]
Wat leuk!
Ik probeer al een tijd na te gaan hoe ik ook alweer aan die naam kwam.. Weet het niet meer! Het is in elk geval een plaatsnaam in Dublin en ook afgeleid van een plaatsnaam in zuid Italië.
Ik dacht eigenlijk dat het een Baskische (Spaanse) naam was, maar dat rijmt dan niet met het voorgaande
Stel je niet zo aan joh.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:28 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ach welja joh.. ga anders lekker stoer doen tegen je Ierse vrienden met hun waanzinnig mooie goed geschreven namen en laat andere mensen gewoon in hun waarde![]()
Overigens is mijn man Amerikaans en heet Mathew (met 1 -t, ja), mag dat wel volgens de namen-nazi?
Ons kind krijgt een Engels/Amerikaanse naam die internationaal goed te gebruiken zal zijn en voor zo min mogelijk spelling/uitspraak problemen zal zorgen zowel hier als in het buitenland en het zal me echt een rotzorg zijn of dat een verbasterde naam is of niet![]()
ik heb diep respect voor de manier waarop jij je mening altijd weer zo subtiel weet te brengenquote:Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh.
Ik vind het dom als je een naam niet kan schrijven of dat nu Matthew is of colour grey.
Hier kan je man natuurlijk niets aan doen. Laten we wel wezen.
Oh en als je geen verwarring wilt internationaal....ga dan voor de amerikaanse "spelling".
Een ongewone naam is inderdaad lastig voor sommige ambtenaren en in het buitenland zal een naam als Janszen, best wel voor verwarring kunnen zorgen. Ik vindt het van collega's vrienden en bekenden echter een bewijs van desintresse als ze na een paar keer niet aan de naam en spelling gewend zijn.
Er zijn idd na 7 jaar nog een aantal familieleden die nog steeds moeite hebben met de uitspraak van haar naam, gewoon heel erg dom gedrag, wat de boer niet kent kan ie niet uitspreken.
Een voormalige collega Thijs...werd hier door een boel mensen de eerste weken Thi-jes genoemd. Net zo logisch gezien de spellingsregels, maar je doet dat gewoon niet meer als 3-4x fout.....
Als je uitlegt dat een ij als y uitgesproken wordt of een mh als een v, dan moet dat gewoon geaccepteerd worden.
Ah, thanks voor de check!quote:Op maandag 5 februari 2007 12:48 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik vind het leuk omdat Lucas een hele oude familienaam is (kwam ik met stamboomonderzoek achter) die al jaren 'uitgedoofd' is hier. Alleen vind ik Lucas dan weer net iets te hollands en niet passen bij Myhron. Lucan daarentegen weer wel.
Volgens www.all-babynames.com is het een engelse naam trouwens.
En die past weer bij Merlijn. Maar ja, dat komt omdat ik een broer en zus ken die zo hetenquote:Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Moira betekent, als ik het goed heb, Maria? Is het daarom ook gelijk fout?
Ik weet alleen niet meer of het nou Iers of Keltisch is.
*zucht* color, gray, organization is idd allemaal Amerikaans-Engels geschreven, ik schrijf zelf ook colour en organisation, omdat ik altijd Engels-Engels heb geleerd van huis uit (moeder is Engels). Het bedrijf waar ik werk is Amerikaans en daar wordt de Amerikaanse spelling gehanteerd, so what? Wie ben jij om daar over te zeggen dat het 'dom' en 'lui' is? Als het al iets is dan is het vooral misplaatste arrogantie en onwetendheid van jouw kant.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh.
Ik vind het dom als je een naam niet kan schrijven of dat nu Matthew is of colour grey.
Oh en als je geen verwarring wilt internationaal....ga dan voor de amerikaanse "spelling".
Dus net zo dom als mensen afrekenen omdat ze iets overnemen uit een andere cultuur, alleen omdat dat oorspronkelijk weer ergens anders vandaan komt?quote:Er zijn idd na 7 jaar nog een aantal familieleden die nog steeds moeite hebben met de uitspraak van haar naam, gewoon heel erg dom gedrag, wat de boer niet kent kan ie niet uitspreken.
Hehe, ik ook. Voor binnen een jaar of twee/drie...quote:Op maandag 5 februari 2007 13:16 schreef lcicle het volgende:
Ben er stiekum al mee bezig, met dat lijstje.
Ik zou de spellingregels nog maar eens door nemen voordat je een discussie start over de spelling van voornamen.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh.
bekenden echter een bewijs van desintresse als ze na een paar keer niet aan de naam en spelling gewend zijn.
Er zijn idd na 7 jaar nog een aantal familieleden die nog steeds moeite hebben met de uitspraak van haar naam, gewoon heel erg dom gedrag, wat de boer niet kent kan ie niet uitspreken.
Een voormalige collega Thijs...werd hier door een boel mensen de eerste weken Thi-jes genoemd. Net zo logisch gezien de spellingsregels, maar je doet dat gewoon niet meer als 3-4x fout.....
Als je uitlegt dat een ij als y uitgesproken wordt of een mh als een v, dan moet dat gewoon geaccepteerd worden.
neeeequote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 14:19 schreef LadyS het volgende:
[..]
neeee![]()
maar zeg nooit nooitIk durf niet eens naar de Verloskundigenpraktijk, of een dergelijk programma te kijken, want volgens mij ga ik dan rammelen
Dat was ik...quote:Op maandag 5 februari 2007 14:17 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ik zou de spellingregels nog maar eens door nemen voordat je een discussie start over de spelling van voornamen.
je hebt er 2:quote:Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Moira betekent, als ik het goed heb, Maria? Is het daarom ook gelijk fout?
Ik weet alleen niet meer of het nou Iers of Keltisch is.
Ok... ik bedoelde dus dat als je zo krampachtig vasthoudt aan spellingregels voor namen, dat belangrijk vindt en daar mensen direct op aanvalt, je op z'n minst het verschil tussen als en dan moet kennen. Als je zo'n grote mond hebt, moet je het voor de rest geheel foutloos doen.quote:
Misschien had ik dan ook maar moeten kjikenquote:Op maandag 5 februari 2007 14:21 schreef lcicle het volgende:
[..]
Die van afgelopen woensdag had het tegenovergestelde effect op mij
Of het komt gewoon van de Hebreeuwse naam Myriam (of van het Griekse Moirae (verpersoonlijking van lot/bestemming)). Just a thought.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef desiredbard het volgende:
Moira- Komt van mór wat groot betekendt. Die a aan het einde is een vferbastering van ín wat een troetelend liefkozende toevoeging is zoiets als -tje
Casey is een vrij gebruikelijke Anglicaanse achternaam die later ook als voornaam in schwung is geraakt. Als het al enig verband heeft met Kees dan hebben we het over een paar eeuwen geleden, moet ik je eraan herinneren dat veel van die geliefde Ierse namen van je ook oorspronkelijk weer uit andere culturen/beschavingen komen?quote:En nee dat is dus niet wat ik bedoel.
Omdat een yank Kees niet uit kan sprelken moet er dus maar Case/Casey van gemakt worden?
Je noemt je kind toch ook geen Koffer, hoewel je dochter mischien wel opgroeid in een enorme Doos.
Hetzelfde is met Siobhán (Shevonne) gebeurd....
Maar wat is nou je probleem?!quote:Hetzelfde met Johan - John - Shane (niet te verwarren met Sean) Drie landen drie spellingen..... en drie maal raden waar Shawn vandaan komt
Vreemd dat die post niet bijgewerkt is en het er toch ik vind staat ......quote:
Daar staat het toch?quote:Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh.
Een ongewone naam is inderdaad lastig voor sommige ambtenaren en in het buitenland zal een naam als Janszen, best wel voor verwarring kunnen zorgen. Ik vindt het van collega's vrienden en bekenden echter een bewijs van desintresse als ze na een paar keer niet aan de naam en spelling gewend zijn.
Ik ben met je eens dat sommige mensen een plank voor hun kop hebben.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:00 schreef Igraine het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook wel leuker en mooier als voor een naam (één van) de originele spelling(en) wordt aangehouden. Maar ieder heeft daarin z'n eigen keuze.
Zo vond ik voor een meisje Eithne een hele mooie naam, maar o.a. niet voor gekozen omdat erg weinig mensen dat correct zullen uitspreken. Nu is dat met Myhron niet veel beter, zijn we achtergekomenMaar dat hadden we niet van tevoren bedacht. Dit omdat er voor ons maar één uitspraak is.
Hiermee laat je anders voor de zoveelste keer zien dat je het wel op de man speeltquote:Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef desiredbard het volgende:
Ik speel niet op de man/vrouw hier. Bepaalde figuren op FOk hebben het altijd erg moeilijk als ze hun gelijk niet krijgen. Je reageert dan ook niet op de rest van mijn post.
Maar mischien kunnen we als je je valiumpje en je lithiumpje ingenomen hebt weer terug naar waar dit opic voor bedoelt is: Kindernamen.
En ik wilde op die laatste nou net niet te veel Ierse invloed gooien, qua uitspraak. (In die eerste is echt geen trace van een d/t te bespeuren? weer wat geleerd)quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 17:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat sommige mensen een plank voor hun kop hebben.
Dat spelling en uitspraak verwarrend is .... pech hebben.
quote:Op maandag 5 februari 2007 18:04 schreef desiredbard het volgende: We hebben het over een land met zoveel cultuur als een Big Mac. en de namen aldaar zijn vervormingen van fatsoenlijke europese namen.
quote:Maar je kind Shevonne noemen en roepen dat het een Ierse naam is (want dat gebeurd) is bij gebrek aan een beter woord infantiel. Net zo als claimen dat de naam Casey van oorsprong nederlands is
quote:Op maandag 5 februari 2007 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Aangezien jullie beiden prima engels spreken: could you please agree to disagree?
Oh wacht, Jellyrose heeft net de kern ondekt lijkt het...
Laten we iig amerikanen-gebash of trouwens welke andere cultuur-gebash achterwege laten.
Ach welnee, stel je niet zo aan met je niveau.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
![]()
Jellyrose zit naast de kern....
Ik vind de verbastering van een naam walgelijk en ik heb het niet over een c of een k maar het phonetiseren, het geeft gewoon duidelijk niveau aan.
Ik bedoelde precies wat jij nu zit te doen.quote:En je bedoelt Amerikaan Gebash en Cultuur Gebash.... je moeet namelijk eerst cultuur hebben voorat je het can bashen.
Je had Lila??quote:Op maandag 5 februari 2007 19:35 schreef Smoezie het volgende:
Het kindje van de zanger van Di-rect heet Lila.
Ik geloof dat ik mijn 'originele' naam nu een stuk minder leuk vind![]()
![]()
Jammer, dan kan ik mijn kind ook niet meer Keetje noemenquote:Op maandag 5 februari 2007 20:32 schreef desiredbard het volgende:
Lola..... ik weet niet maar als je man wel eens westerns kijkt kan ik me voorstellen waarom....
Niet dat het geen mooie naam is maar er is een bepaalde beroeps asociatie. (Sorry)
En als het een poedel is met zo'n Loise V kapsel en een rose strik kun je het beest best zo noemen.
Het was ook geen suggestie voor Lishe (of wie dan ookquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Lola zo'n "ik ben hip en rock-en-roll naam" (stom he, maar dat is vanwege Herman Brood, denk ik). Heb er niks mee. Maar dat ging het sowieso niet worden, he Lishe?
Haar naam was Keetje Tippel....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Lola zo'n "ik ben hip en rock-en-roll naam" (stom he, maar dat is vanwege Herman Brood, denk ik). Heb er niks mee. Maar dat ging het sowieso niet worden, he Lishe?
Keetje daarentegen...![]()
Hihi, dat is zeker het vervolg...?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef Brighteyes het volgende:
Keetje!Van het boekje 'Keetjes kinderen'.
Eén van onze kroonprinsjes heet Gabriëlquote:Op maandag 5 februari 2007 18:02 schreef jellyrose het volgende:
Manlief en ik zijn trouwens qua jongensnamen weer nader tot elkaar gekomen.. hij heeft Conor laten varenen ik Liam
![]()
We vinden allebei Gabriel een waanzinnig mooie naam, maar ik vind het misschien iets 'te kerkelijk', moet er nog maar even over nadenken. Ik blijf voorlopig bij m'n eerste keuze![]()
Zo'n lief boekje over 2 egeltjes.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:09 schreef Principessa het volgende:
[..]
Hihi, dat is zeker het vervolg...?
De gedachte is wel heel mooiquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:34 schreef Iksje het volgende:
[..]
Eén van onze kroonprinsjes heet Gabriël
Toen (2003) werd er in de pers geschreven dat deze naam de gemeenschappen verbindt (Katholieken, Joden en Islamieten)
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo'n lief boekje over 2 egeltjes.
[afbeelding]
Van Jantien Buisman.
Het eerste verhaal is 'Kees en Keetje'
ISBN: 9789061696438
[afbeelding]
Heb je groot gelijk in maar toch....;)quote:Op maandag 5 februari 2007 20:39 schreef Ireth het volgende:
Ja en die beroepsassociatie heb ik dus flink maling aan. Hier bij ons bij de plezierschuiten zitten ook Amber's, Sofie's en weet ik veel wat... Bij elke naam is wel een nare associatie te vinden op internet... Kijk, Sadam of Osama gaat me net een stap te ver, maar das volgens mij ook de enige namen die ik niet zou nemen (nu vind ik ze ook niet mooi, maar zelfs al was dat wel zo, die associatie weegt te zwaar)
Ik gok dat dat met Lola ook wel het geval zal zijn, denk dat dan eerder de 2e generatie of de 3e generatie bepaalde associaties zal hebben er bij.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:46 schreef desiredbard het volgende:
Haar leeftijdsgenootjes kennen die dus echt niet ....
Ja ik had Lilaquote:Op maandag 5 februari 2007 20:09 schreef Ireth het volgende:
[..]
Je had Lila??
Ik ben trouwens sinds een paar dagen verzot op Lola!Manlief zou een hond of kat nog niet eens zo willen noemen
![]()
En deze asociatie is wel geweldig...........quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:10 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik gok dat dat met Lola ook wel het geval zal zijn, denk dat dan eerder de 2e generatie of de 3e generatie bepaalde associaties zal hebben er bij.
Hieke vind ik ook niks... Mayke vind ik wel mooi, is een oud klasgenootje...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:35 schreef Noli. het volgende:
Back on-topic..
Meike en/of Heike vind ik ook wel leuk..
Die laatste vind ik dan nog het leukst denk ik.
Wat je hier weer vaak hoort is Hieke, dat vind ik dan weer minder.
quote:Op maandag 5 februari 2007 09:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gelijk Milo maar even in de OP erbij gezet.
quote:Op maandag 5 februari 2007 10:03 schreef lcicle het volgende:
Simon
Thies
Kyllian Robin Jayden
Brent
Kaithlynn
Lotte
Renzo
Maud Janne Jacqueline
Nune
Jenna
Juliette
Julia Rebecca
Senni
Charlie Livina
Tijn Willem
Jay Dean
Quinten Mitchell
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:55 schreef cloarie het volgende:
Ik heb een oude 'tante' Meike. Die naam blijft voor mij geassocieerd met rimpels en ouderdomsvlekken. Heike vind ik niet mooi, Hieke mooier maar ook niet schitterend. Ik vind de 'ie' mooier dan de 'ei' in een naam. Ik ken trouwens wel een Hienke en ook een Hinke.
Wat ik vandaag hoorde: een oud-klasgenoot heeft haar zoontje Imme genoemd. Mooi
En wat vinden jullie van Lieuwe?
Is dat een mengsel van die franse mosterd met majonezzequote:
Het doet mij denken aan Dionysus, hoewel de klemtoon daar anders ligt dan bij de phonetische spelling hierboven. Dionysus is in ieder geval de Griekse god van de wijn maar ook bijvoorbeeld vruchtbaarheid.quote:
Dat klinkt voor mij als de naam Denise waarbij ze even apart wilden doen qua uitspraak en vooral schrijfwijzequote:
Ik weet inderdaad jullie naam voor een meisje..quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
Zou ik niet doen dus!![]()
De mijn zwerft ook ergens rond en daar heb ik ook best een beetje spijt van.![]()
Dank, Heldere Ogen!quote:
Vind je het gek?quote:Op maandag 12 februari 2007 01:34 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Tinus,Banjo en Sjaak staan nog niet op de lijst zie ik![]()
Haha,niet echtquote:
Hmmm ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 12 februari 2007 01:38 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Haha,niet echt,maar wilde daarmee aangeven dat de genoemde namen hier gelukkig niet heel apart zijn,vaak hoor je zo'n weirde kindernamen voorbij komen,dat ik me wel eens afvraag waarom die ouders hun kinderen zoiets aandoen.
What's in a name kunnen mensen dat wel eens als reactie geven.........nou,veel,in mijn ogen dan.
Toen wij tegen mijn lief zijn ma zeiden dat het een Fons ging worden indien een jongen, was de reactie dat ze hoopte dat het een meisje was.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:07 schreef cattie het volgende:
Ik vind Myrthe juist een hele mooie naam.
Mensen zeggen idd denk ik niet direct hun mening voor de naam aan de ouders, maar de reactie geeft meestal wel aan wat ze er van vinden. Toen mijn man aan zijn neef vertelde dat Ive was geboren was de reactie: Oh. Hoe zei je? Hoe schrijf je dat? Oh. Nou, dat zegt ook wel voldoende denk ik!![]()
Soort Kruimeltje in vrouwelijke vormquote:Op maandag 12 februari 2007 12:49 schreef livelink het volgende:
Dat is dus ook niet het beeld dat ik er bij had. Ik heb een beetje een beeld van een brutale meid bij die naam. Een soort van Amsterdamse bluf, zeg maar. Ik kan het niet goed omschrijven.
Waarom in hemelsnaam dan ook nog een tweeling verzinnen...quote:Op maandag 12 februari 2007 13:03 schreef Ireth het volgende:
Ik hoor trouwens nu elders dat de 'moeder' van Zoë en Noë een ietwat te grote fantasie heeft en een hele tweelingzwangerschap + bevalling bij elkaar heeft verzonnen. Incl. geripte tweelingfoto's om mee te showen...
Roep maar hoor!!quote:Op maandag 12 februari 2007 13:10 schreef S_oepstengel het volgende:
Hmm ik heb weer een aantal namen hoog op mijn lijstje, maar ik durf ze niet te vertellen, bang voor jullie harde kritiek![]()
![]()
Om het verschil aan te geven.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:36 schreef lcicle het volgende:
Ireth, ik snapte al niet waarom dat geboortekaartje was opgemaakt met 2 verschillende lettertypen
Ik vind hem erg leuk!quote:Op maandag 12 februari 2007 12:29 schreef pepper_961 het volgende:
Kindernamen deel 18
Dat topic dus, zoekt u maar.
Ik weet niet, maar volgens mij komt Merlijn van Merlin, wat weer van het welshe Myrddin komt wat 'heuvel bij de zee' betekent.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:29 schreef lcicle het volgende:
* ) Merlijn is ook een (vergezochte) verbastering van Maria.
En nu willen we graag weten waar sites A, B, en C zijn zodat wij live mee kunnen kijken naar de relquote:Op maandag 12 februari 2007 13:08 schreef Ireth het volgende:
Ik kwam het kaartje tegen op site A. daarna zowel hier als op site B. geshowd en op site B. blijkt dus iemand te zitten die deze mevrouw-met-grote-fantasie weer kent van site C. waar ze met hetzelfde verhaal bezig is geweest maar door de mand is gevallen door net die foto's van internet te gebruiken/misbruiken die op site C al bekend waren als 'kindjes van'....
(snappen we hem nog?)
Mór vind ik ook wel leuk, voor een jongen dan he. Ik hou wel van korte stoere namen.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:09 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik vind Mór en Morven hele mooie namen![]()
Ja, gek dat mensen zelden een (in mijn ogenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:14 schreef lcicle het volgende:
Slaapmeisje, ik weet niet of je mijn reactie in het 'feliciteer' topic gelezen hebt, maar ik moest zowaar huilen toen ik de namen zag
Een aantal namen uit je bericht hierboven hebben ook bij ons de revue gepasseerdToch leuk om die naam-overeenkomsten te zien.
Ik heb laatst tegen mijn schoonzusje geroepen welke twee namen ze niet mag inpikkenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ook een mooie combinatie.
Leuk van die naam Elmore!
Het is ook een van mijn grootste angsten hoor, dat een ander er met mijn naam vandoor gaat. Gelukkig is iedereen om me heen IRL al klaar dus daar weinig meer te vrezen.
Hoezo is dat gek? Ik vind het wel redelijk logisch, als wij een 2e krijgen wil ik ook dat de naam wel een beetje bij Noah pastquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, gek dat mensen zelden een (in mijn ogen) mooie en een verschrikkelijke naam uitkiezen he. Meestal blijft men wel in een bepaalde stijl.
Nee, gek is het idd niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:32 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hoezo is dat gek? Ik vind het wel redelijk logisch, als wij een 2e krijgen wil ik ook dat de naam wel een beetje bij Noah past
Ik ken wel een Frans meisje wat Lynne heet maar dat spreek je gewoon uit als Lien, dan vind ik het voor een kind al een heel stuk minder... Lien...quote:Op maandag 12 februari 2007 22:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vind Lynn zo'n leuke naam
Voor een jongen vind ik Jens of Rens een leuke naam
Helaas vind mijn vriend het helemaal nix
Volgens hem vind ik alle namen voor een meisje met een y of i er in leuk, maar das ook weer niet zo
Gelukkig hoeven we er voorlopig nog niet serieus over na te denken
mijn goedkeuring heeft ie BM!quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:51 schreef E.T. het volgende:
Helena. Roepnaam Leentje
Vind dat ook wel wat voor jou BM
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:14 schreef lcicle het volgende:
Slaapmeisje, ik weet niet of je mijn reactie in het 'feliciteer' topic gelezen hebt, maar ik moest zowaar huilen toen ik de namen zagEen aantal namen uit je bericht hierboven hebben ook bij ons de revue gepasseerd
Toch leuk om die naam-overeenkomsten te zien.
Mja, ik vind die nog steeds mooi, maar het klopt voor mijn gevoel ergens niet bij Fons en hoe mijn (toekomstige) kindjes zijn, als ge begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:12 schreef bixister het volgende:
ik vind je oorspronkelijke meisjesnaam ook nog steeds de moeite waard!
Haha! Ja, klopt! Ik was inderdaad even vergeten dat jij dezelfde naam hebtquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Inderdaad wel bijzonder dat er zelfs een aantal namen ook bij jullie zijn langsgekomen. Jij heet toch ook Linda? Misschien ligt het daaraan?
helemaal leukquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn collega opperde hier net Madeline (of is het Madelyn?)' of dan evt. op z'n Frans Madeleine, en dan Maddie voor de makkelijk.
Ik noem Mathew (m'n vent) ook geregeld Ben (m'n broertje) en vice versaquote:Op donderdag 15 februari 2007 09:25 schreef bixister het volgende:
oh maar dat is gewoon een vorm van verstrooidheid dus? kan ik inkomen.ik noem piet vaak michiel (zo heet m'n broertje), en vice versa. slaat ook nergens op maar ze nemen kennelijk in mijn hersenen bijna dezelfde plek in ofzo.
Ik vind Erin een geweldige naamquote:Op donderdag 15 februari 2007 09:50 schreef jellyrose het volgende:
Wat vinden jullie van Erin voor een meisje?
Zodat het Eerihn wordtquote:Op donderdag 15 februari 2007 10:05 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik vind Erin een geweldige naamMaar niet in NL/op z'n Nederlands....
Ik vind 'm ook prachtig, maar zou mijn kind nooit zo noemen. Elin misschien nog wel (maar ik vind Erin mooier).quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:05 schreef texelonia het volgende:
Ik vind Erin een geweldige naamMaar niet in NL/op z'n Nederlands....
quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:14 schreef anneja het volgende:
Mijn schoonmoeder noemt mijn echtgenoot nog steeds KateMarisMark, dus hond-zus-hem (overigens heten ze niet Kate en Maris en Mark). En dat dan vervolgens in alle toonaarden ontkennen
eerder een echte Jo als ik naar de afmetingen kijkquote:Op donderdag 15 februari 2007 08:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik ken een 'Joke' van twee meter hoog en twee meter breed, en dat is dus echt belachelijk.
Zo liet ze zichzelf ook wel noemen, want ze wist het blijkbaar wel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:16 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
[..]
eerder een echte Jo als ik naar de afmetingen kijk![]()
hehe,ze had iig een goed gevoel voor realiteit,dat scheelt weerquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:27 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Zo liet ze zichzelf ook wel noemen, want ze wist het blijkbaar wel.
Levi is toch ook gewoon een jongensnaam? ik ken 'm juist niet als meisjesnaam in elk geval.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:16 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
de naam Levi komt ook steeds vaker voor maar dat is nu ook zo'n naam die zowel voor jongetjes als meisjes gebruikt wordt,'ken' een koppel die hun pasgeboren zoontje zo hebben genoemd.
Nina vind ik dan weer mooier klinkenquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:43 schreef _Bar_ het volgende:
kwam vandaag een Nena tegen... niet mijn naam persoonlijk
quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:13 schreef poemojn het volgende:
'Doorle' zag ik net ook ergens, meisjesnaam, kende ik nog niet.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:14 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
[..]
Nina vind ik dan weer mooier klinken![]()
Gedaan!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:22 schreef lady-wrb het volgende:
wat een lieverdje
kom daar eens in f&f over kletsen![]()
Of zoals in "Medea"..Jason, maar dan "Jaason"..quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:11 schreef texelonia het volgende:
Ja dan vind ik bijv Elin leuker
Zo kende ik ook een jongetje dat Nathan heette, Naa-tanNou vind ik Nathan op z'n engels al niet geweldig maar op zn nederlands is het helemaal vreselijk vind ik...
Dat is min of meer de officiële uitspraakquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:33 schreef Vivi het volgende:
[..]
Of zoals in "Medea"..Jason, maar dan "Jaason"..![]()
Hangt er van af wat je je kind mee wil geven...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:17 schreef cloarie het volgende:
Ik zou Medea niet kiezen om het verhaal.
Nou ik zou niet weten waarom niet. Nu ken ik het verhaal wel omdat ik heel erg geinteresseerd ben in de griekse mythologie, maar ik denk niet dat iedereen direct weet hoe het zit.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:17 schreef cloarie het volgende:
Ik zou Medea niet kiezen om het verhaal.
Daarom zij ik ook dat ík het niet zou doen. Ik ken het verhaal wel, en veel mensen in mijn omgeving ook. Om diezelfde reden zou ik mijn kind bijvoorbeeld ook geen Salomé of Tamar noemen. Dit neemt overigens niet weg dat ik Medea een mooie naam vind welke slechts één letter verschilt met mijn achternaam zie ik nu pas.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:55 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nou ik zou niet weten waarom niet. Nu ken ik het verhaal wel omdat ik heel erg geinteresseerd ben in de griekse mythologie, maar ik denk niet dat iedereen direct weet hoe het zit.
een beetje als de kkkquote:Op zondag 18 februari 2007 16:14 schreef S_oepstengel het volgende:
Laatst las ik ergens de naam Chebelle Cecillia Chayenne![]()
![]()
dat zijn best vage namen, ook hoe je t moet uitsprekenquote:Op maandag 19 februari 2007 23:31 schreef Shirley het volgende:
Yara, zo heet een meisje bij mij op het kdv ook.
Daar is ook nog een Jaro, een tweeling genaamd Zara en OekEn verder nog een Nevaeh (Nievaa), Kenzo en Quiamé (Kiejaamie)
Je moet er maar opkomen...
Nu ben ik wel benieuwd naar die verhalen, ik heb een nichtje (Coco) Salomé en een nichtje Tamarquote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:05 schreef cloarie het volgende:
[..]
Daarom zij ik ook dat ík het niet zou doen. Ik ken het verhaal wel, en veel mensen in mijn omgeving ook. Om diezelfde reden zou ik mijn kind bijvoorbeeld ook geen Salomé of Tamar noemen. Dit neemt overigens niet weg dat ik Medea een mooie naam vind welke slechts één letter verschilt met mijn achternaam zie ik nu pas.
pfoe, moeilijk hoor... inèzquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:32 schreef Rottdog het volgende:
Als we dan toch namen aan het vragen zijn, ben nog op zoek naar namen met een è erin die kort en krachtig is
Vraag niet voor niets om tipsquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:58 schreef Foos het volgende:
Een naam met è er in is verdomd lastig te vinden/bedenken..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |