abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 14:04:12 #51
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46006070
Tommie vind ik ook nog steeds een leuke naam
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_46006317
Wij weten ook al de namen van de volgende
  maandag 5 februari 2007 @ 14:15:00 #53
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46006410
aaaaah komt er een volgende al?
  maandag 5 februari 2007 @ 14:17:12 #54
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_46006470
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan joh.
bekenden echter een bewijs van desintresse als ze na een paar keer niet aan de naam en spelling gewend zijn.

Er zijn idd na 7 jaar nog een aantal familieleden die nog steeds moeite hebben met de uitspraak van haar naam, gewoon heel erg dom gedrag, wat de boer niet kent kan ie niet uitspreken.
Een voormalige collega Thijs...werd hier door een boel mensen de eerste weken Thi-jes genoemd. Net zo logisch gezien de spellingsregels, maar je doet dat gewoon niet meer als 3-4x fout.....
Als je uitlegt dat een ij als y uitgesproken wordt of een mh als een v, dan moet dat gewoon geaccepteerd worden.
Ik zou de spellingregels nog maar eens door nemen voordat je een discussie start over de spelling van voornamen.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_46006533
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:15 schreef Martineke het volgende:
aaaaah komt er een volgende al?
neeee
maar zeg nooit nooit Ik durf niet eens naar de Verloskundigenpraktijk, of een dergelijk programma te kijken, want volgens mij ga ik dan rammelen
pi_46006593
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:19 schreef LadyS het volgende:

[..]

neeee
maar zeg nooit nooit Ik durf niet eens naar de Verloskundigenpraktijk, of een dergelijk programma te kijken, want volgens mij ga ik dan rammelen

Die van afgelopen woensdag had het tegenovergestelde effect op mij
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_46006709
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:17 schreef Principessa het volgende:

[..]

Ik zou de spellingregels nog maar eens door nemen voordat je een discussie start over de spelling van voornamen.
Dat was ik...
pi_46007651
laat ook maar zitten

[ Bericht 94% gewijzigd door desiredbard op 05-02-2007 15:03:26 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_46007883
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Moira betekent, als ik het goed heb, Maria? Is het daarom ook gelijk fout?

Ik weet alleen niet meer of het nou Iers of Keltisch is.
je hebt er 2:
Muire - maar die wordt alleen gebruikt voor DE Maria
Maire - omdat Muire dus bezet is

Moira- Komt van mór wat groot betekend. Die a aan het einde is een vferbastering van ín wat een troetelend liefkozende toevoeging is zoiets als -tje
Zo ook op cillín/cillian ... cill betekend kerk / cillín is een kerkje

En nee dat is dus niet wat ik bedoel.
Omdat een yank Kees niet uit kan sprelken moet er dus maar Case/Casey van gemakt worden?
Je noemt je kind toch ook geen Koffer, hoewel je dochter mischien wel opgroeid in een enorme Doos.
Hetzelfde is met Siobhán (Shevonne) gebeurd....

Hetzelfde met Johan - John - Shane (niet te verwarren met Sean) Drie landen drie spellingen..... en drie maal raden waar Shawn vandaan komt

[ Bericht 24% gewijzigd door desiredbard op 05-02-2007 15:11:31 ]
  maandag 5 februari 2007 @ 15:06:28 #60
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_46008010
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:24 schreef Kittyme het volgende:

[..]

Dat was ik...
Ok... ik bedoelde dus dat als je zo krampachtig vasthoudt aan spellingregels voor namen, dat belangrijk vindt en daar mensen direct op aanvalt, je op z'n minst het verschil tussen als en dan moet kennen. Als je zo'n grote mond hebt, moet je het voor de rest geheel foutloos doen.
pi_46008083
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:21 schreef lcicle het volgende:

[..]

Die van afgelopen woensdag had het tegenovergestelde effect op mij
Misschien had ik dan ook maar moeten kjiken
  maandag 5 februari 2007 @ 15:29:25 #62
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46008771
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef desiredbard het volgende:

Moira- Komt van mór wat groot betekendt. Die a aan het einde is een vferbastering van ín wat een troetelend liefkozende toevoeging is zoiets als -tje
Of het komt gewoon van de Hebreeuwse naam Myriam (of van het Griekse Moirae (verpersoonlijking van lot/bestemming)). Just a thought.
quote:
En nee dat is dus niet wat ik bedoel.
Omdat een yank Kees niet uit kan sprelken moet er dus maar Case/Casey van gemakt worden?
Je noemt je kind toch ook geen Koffer, hoewel je dochter mischien wel opgroeid in een enorme Doos.
Hetzelfde is met Siobhán (Shevonne) gebeurd....
Casey is een vrij gebruikelijke Anglicaanse achternaam die later ook als voornaam in schwung is geraakt. Als het al enig verband heeft met Kees dan hebben we het over een paar eeuwen geleden, moet ik je eraan herinneren dat veel van die geliefde Ierse namen van je ook oorspronkelijk weer uit andere culturen/beschavingen komen?
quote:
Hetzelfde met Johan - John - Shane (niet te verwarren met Sean) Drie landen drie spellingen..... en drie maal raden waar Shawn vandaan komt
Maar wat is nou je probleem?! Bovendien vind ik het erg tegenstrijdig en ongeloofwaardig dat je hier zo'n beetje de resident-spelling-purist loopt uit te hangen terwijl je nota bene in je eigen cv en op je eigen website vrolijk Amerikaans-Engels afwisselt met Brits-Engels en Dunglish (om over je Nederlands maar niet te spreken..)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_46008875
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:42 schreef innovative het volgende:

[..]

Vreemd dat die post niet bijgewerkt is en het er toch ik vind staat ......
Kleingeestig
pi_46009208
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan joh.
Ik vind het dom als je een naam niet kan schrijven of dat nu Matthew is of colour grey.
Hier kan je man natuurlijk niets aan doen. Laten we wel wezen.

Oh en als je geen verwarring wilt internationaal....ga dan voor de amerikaanse "spelling".

Een ongewone naam is inderdaad lastig voor sommige ambtenaren en in het buitenland zal een naam als Janszen, best wel voor verwarring kunnen zorgen. Ik vindt het van collega's vrienden en bekenden echter een bewijs van desintresse als ze na een paar keer niet aan de naam en spelling gewend zijn.

Er zijn idd na 7 jaar nog een aantal familieleden die nog steeds moeite hebben met de uitspraak van haar naam, gewoon heel erg dom gedrag, wat de boer niet kent kan ie niet uitspreken.
Een voormalige collega Thijs...werd hier door een boel mensen de eerste weken Thi-jes genoemd. Net zo logisch gezien de spellingsregels, maar je doet dat gewoon niet meer als 3-4x fout.....
Als je uitlegt dat een ij als y uitgesproken wordt of een mh als een v, dan moet dat gewoon geaccepteerd worden.
Daar staat het toch?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46010306
Mea Culpa je hebt gelijk mijn fout al is de t niet van vervoeging afkomstig zoals je kunt zien aan de eerste zin.
Dat is even goed slordig en dom.

[ Bericht 7% gewijzigd door desiredbard op 05-02-2007 16:25:27 ]
  maandag 5 februari 2007 @ 16:35:23 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46010982
Ik ben liever "lui en dom" en trots op de naam die ons kindje draagt, ook al is het een verzonnen naam ( tolkien ) Waarvan de betekenis die het voor ONS is, klopt zoals zij is als persoontje..

Dan een arrogante misselijk makende kinderachtige betweter die er zijn heil in vind om anderen om laag te halen om er zelf beter van te worden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46011321
????

Ik heb niets tegen "orginele, unieke" namen. Ik heb er hieer een aantal hele mooie gezien.
Er heeft er zels een zijn eigen topic.
En hoewel ik die namen niet zou kiezen (niet om de reden dat ik ze niet mooi vind, maar allereerst omdat ik iemands creativiteit niet zo ga jatten, en omdat wij een andere gedachtengang betreffende de naamgeving hebben)
Als je een naam uit een andere traditie/cultuur haalt vind ik gewoon dat je je aan de betreffende spelling hoort te houden,
tenzij je een Amerikaan bent natuurlijk.

[ Bericht 33% gewijzigd door desiredbard op 07-02-2007 14:35:22 ]
  maandag 5 februari 2007 @ 16:45:51 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46011343
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef desiredbard het volgende:
zag je je eigen postgedrag ?
  maandag 5 februari 2007 @ 16:53:45 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46011624
Ik hou er niet van om mensen "namen" te geven maar vond wel dat meneer eens een koekje van eigen deeg dat het niet tof is als je iemand niet in zijn/haar waarde laat
pi_46011674
Ik speel niet op de man/vrouw hier. Bepaalde figuren op FOk hebben het altijd erg moeilijk als ze hun gelijk niet krijgen. Je reageert dan ook niet op de rest van mijn post.
Maar mischien kunnen we als je je valiumpje en je lithiumpje ingenomen hebt weer terug naar waar dit opic voor bedoelt is: Kindernamen.
pi_46011863
Ik vind het persoonlijk ook wel leuker en mooier als voor een naam (één van) de originele spelling(en) wordt aangehouden. Maar ieder heeft daarin z'n eigen keuze.

Zo vond ik voor een meisje Eithne een hele mooie naam, maar o.a. niet voor gekozen omdat erg weinig mensen dat correct zullen uitspreken. Nu is dat met Myhron niet veel beter, zijn we achtergekomen Maar dat hadden we niet van tevoren bedacht. Dit omdat er voor ons maar één uitspraak is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_46012115
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:00 schreef Igraine het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook wel leuker en mooier als voor een naam (één van) de originele spelling(en) wordt aangehouden. Maar ieder heeft daarin z'n eigen keuze.

Zo vond ik voor een meisje Eithne een hele mooie naam, maar o.a. niet voor gekozen omdat erg weinig mensen dat correct zullen uitspreken. Nu is dat met Myhron niet veel beter, zijn we achtergekomen Maar dat hadden we niet van tevoren bedacht. Dit omdat er voor ons maar één uitspraak is.
Ik ben met je eens dat sommige mensen een plank voor hun kop hebben.
Dat spelling en uitspraak verwarrend is .... pech hebben.
En allebei die namen zijn toch zo moeilijk niet Edna maar dan met een uh/eh klank aan het einde (weet niet hoe het anders te formuleren en Mei-r(h)on.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:11:01 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46012279
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef desiredbard het volgende:
Ik speel niet op de man/vrouw hier. Bepaalde figuren op FOk hebben het altijd erg moeilijk als ze hun gelijk niet krijgen. Je reageert dan ook niet op de rest van mijn post.
Maar mischien kunnen we als je je valiumpje en je lithiumpje ingenomen hebt weer terug naar waar dit opic voor bedoelt is: Kindernamen.
Hiermee laat je anders voor de zoveelste keer zien dat je het wel op de man speelt

Jij mag iets vinden iets mooier vinden/beter vinden allemaal prima. fijn ook.
Maar een ander zijn keus respecteer je niet, ik vind het waardeloos dat jij mensen geen respect toont omdat zij een bepaalde spelling mooier vinden.
je laat ze niet in hun waarde, noemt ze dom en lui, haalt in mijn ogen totaal stomzinnige appel-peer vergelijkingen naar boven.
Jij wilt alleen jouw waarheid zien en de rest is fout, zo werkt het niet mannetje.. en voor de rest ben ik hier klaar met jou.

Ontopic: icicle die namen lijstjes "nu" al is niet gek hoor
pi_46012283
Het is meer Ehn-ya en Mai-run
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_46012702
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:11 schreef Igraine het volgende:
Het is meer Ehn-ya en Mai-run
En ik wilde op die laatste nou net niet te veel Ierse invloed gooien, qua uitspraak. (In die eerste is echt geen trace van een d/t te bespeuren? weer wat geleerd)
Maar goed Als je dat toch max 3x t5egen iemand gezegd hebt hebben ze het maar te weten hoor.

Ik bedoel mijn vrouw heet Niamh (nief) en vragen hoe je het uitspreekt is echt geen probleem maar bepaalde mensen lijken er een sport van te maken het uit te spreken hoe je het (nederlands) schrijft en te blijven roepen dat het zo moeilijk is: Mijn rug oip en mijn 6-pack weer af hoor

Mijn gehoorde naam wordt hier uitgeschreven als Bos Baz Bass en zelfs Boss (met dat laatste heb ik weinig problemen.... Ik krijg geregeld gesprekken terug doorverbonden van de directeur

Maar familie vrienden en kenissen hebben het nu maar te weten hoor.

maandag 5 februari 2007 @ 17:54:21 #76
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46013694
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:06 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat sommige mensen een plank voor hun kop hebben.
Dat spelling en uitspraak verwarrend is .... pech hebben.
Sorry hoor, maar de enige die hier verward over is ben jezelf. Eerst begin je over het fonetiseren van bepaalde woorden/namen, waarna je overspringt op de afgrijselijk foute Amerikaanse spelling van woorden en dan ligt het opeens aan ons als jouw expertise en kennis op beide vlakken (zowel qua spelling als etymologie) in twijfel wordt getrokken. Je hebt een boel blabla, maar erg weinig wol en als je dan anderen probeert te beschuldigen van luiheid, domheid en ga zo maar door alleen omdat ze een andere keuze maken dan jij voor wat betreft de naam van hun kind komt dat echt vrij sneu over.

Ik snap na al die posts nog steeds je probleem niet Ik krijg zo langzamerhand steeds meer het idee dat je hier gewoon een beetje de stoere bink probeert uit te hangen met je enorme 'kennis' over Ierland en Ierse namen terwijl je eigenlijk een doodgewone kaaskop bent die de klok heeft horen luiden maar de klepel niet echt kan vinden.

En alles wat Amerikaans is bashen, alleen omdat het Amerikaans is, is ook echt zooooooo 2004 Ja, ook ik vind Bush een eikel, maar waarom zijn gelijk alle Amerikaanse namen verrot omdat ze oorspronkelijk van een Europese naam (en daarvoor wss van een Griekse / Germaanse / Hebreeuwse term) afstammen?

Ik zou mijn kind nooit Siobhan OF Shevonne noemen, maar als een ander dat wel doet om welke reden dan ook dan kan ik daar echt mijn probleem niet van maken en ik zal ook zeker niet anderen proberen te schofferen omdat zij een andere keuze maken dan ik
Red de zeehond!
  maandag 5 februari 2007 @ 18:02:22 #77
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46013902
Manlief en ik zijn trouwens qua jongensnamen weer nader tot elkaar gekomen.. hij heeft Conor laten varen en ik Liam

We vinden allebei Gabriel een waanzinnig mooie naam, maar ik vind het misschien iets 'te kerkelijk', moet er nog maar even over nadenken. Ik blijf voorlopig bij m'n eerste keuze
Red de zeehond!
pi_46013965
Oh ik vind Bush geen eikel, niet om de reden die jij aanneemt...hij is niet de slimste , ik ben het op veel dingenm met hem oneens maar prima terroristen beleid...stop mij alsjeblieft niet bij de domme linkse collone die iets tegen Amerikanen heeft vanwege Bush. We hebben het over een land met zoveel cultuur als een Big Mac. en de namen aldaar zijn vervormingen van fatsoenlijke europese namen.
(De naam van haar dochterje konmt uit het Grieks/Latijn en betekend Mirre... weinig fout met mijn ethymologie. )

Wat jij je kind noemt moet je vooral zelf weten natuurlijk. (Persoonlijk vind ik ze alledrie heel mooi )
Maar je kind Shevonne noemen en roepen dat het een Ierse naam is (want dat gebeurd) is bij gebrek aan een beter woord infantiel. Net zo als claimen dat de naam Casey van oorsprong nederlands is
pi_46015206
Keesie ís toch ook nederlands?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 5 februari 2007 @ 18:49:10 #80
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46015350
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:04 schreef desiredbard het volgende: We hebben het over een land met zoveel cultuur als een Big Mac. en de namen aldaar zijn vervormingen van fatsoenlijke europese namen.
re: je eerste opmerking. En omdat het vervormingen zijn is het dom en lui en wat al niet meer?
quote:
Maar je kind Shevonne noemen en roepen dat het een Ierse naam is (want dat gebeurd) is bij gebrek aan een beter woord infantiel. Net zo als claimen dat de naam Casey van oorsprong nederlands is
Uh, jij begon over Case/Casey en de link naar Kees?

Dus als ik het goed begrijp heb je alleen een probleem met het feit dat mensen verbasteringen van Ierse (of Duitse of wat dan ook) namen alsnog bestempelen als Iers? Nou, pfoe.. we zijn er over uit.. he he.. en dat na tig posts
Red de zeehond!
  maandag 5 februari 2007 @ 18:55:03 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46015544
Aangezien jullie beiden prima engels spreken: could you please agree to disagree?

Oh wacht, Jellyrose heeft net de kern ondekt lijkt het...

Laten we iig amerikanen-gebash of trouwens welke andere cultuur-gebash achterwege laten.
pi_46015602
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Aangezien jullie beiden prima engels spreken: could you please agree to disagree?

Oh wacht, Jellyrose heeft net de kern ondekt lijkt het...

Laten we iig amerikanen-gebash of trouwens welke andere cultuur-gebash achterwege laten.

Jellyrose zit naast de kern....
Ik vind de verbastering van een naam walgelijk en ik heb het niet over een c of een k maar het phonetiseren, het geeft gewoon duidelijk niveau aan.

En je bedoelt Amerikaan Gebash en Cultuur Gebash.... je moeet namelijk eerst cultuur hebben voorat je het can bashen.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:19:55 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46016441
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Jellyrose zit naast de kern....
Ik vind de verbastering van een naam walgelijk en ik heb het niet over een c of een k maar het phonetiseren, het geeft gewoon duidelijk niveau aan.
Ach welnee, stel je niet zo aan met je niveau.
Sommige mensen verbasteren een naam zodat deze helemaal naar hun smaak is, dat heeft dan verder niets met fonetisch te maken.
De helft van de mensen die hun kind Shevonne noemen heeft geen eens weet van de (eventuele!!!!) oorspronkelijke Ierse spelling, maar ik ben er niet eens van overtuigd dat Shevonne per definitie daarvanaf geleid zou zijn.
Mensen hebben wel vreemdere namen verzonnen via vreemdere wegen.
quote:
En je bedoelt Amerikaan Gebash en Cultuur Gebash.... je moeet namelijk eerst cultuur hebben voorat je het can bashen.
Ik bedoelde precies wat jij nu zit te doen.
Ik ben ook geen groot fan van Amerika en de amerikaanse cultuur, maar je kan niet ontkennen dat er daar, na al die jaren 'melting pot or salad bowl' toch echt wel een cultuur is.
Als je dat wel wil doen ben je van harte welkom een topic in POL of C&H te openen, maar hier houden we er nu over op.
Verder opmerkingen van deze strekking worden dus gewoon verwijderd.

Het gaat hier over namen en niet over culturen. Klaar.
pi_46017018
Het kindje van de zanger van Di-rect heet Lila.
Ik geloof dat ik mijn 'originele' naam nu een stuk minder leuk vind
  maandag 5 februari 2007 @ 20:09:01 #85
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46018353
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:35 schreef Smoezie het volgende:
Het kindje van de zanger van Di-rect heet Lila.
Ik geloof dat ik mijn 'originele' naam nu een stuk minder leuk vind
Je had Lila??

Ik ben trouwens sinds een paar dagen verzot op Lola! Manlief zou een hond of kat nog niet eens zo willen noemen
pi_46019361
Lola..... ik weet niet maar als je man wel eens westerns kijkt kan ik me voorstellen waarom....
Niet dat het geen mooie naam is maar er is een bepaalde beroeps asociatie. (Sorry)
En als het een poedel is met zo'n Loise V kapsel en een rose strik kun je het beest best zo noemen.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:39:54 #87
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46019673
Ja en die beroepsassociatie heb ik dus flink maling aan. Hier bij ons bij de plezierschuiten zitten ook Amber's, Sofie's en weet ik veel wat... Bij elke naam is wel een nare associatie te vinden op internet... Kijk, Sadam of Osama gaat me net een stap te ver, maar das volgens mij ook de enige namen die ik niet zou nemen (nu vind ik ze ook niet mooi, maar zelfs al was dat wel zo, die associatie weegt te zwaar)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:20:38 #88
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_46031235
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:32 schreef desiredbard het volgende:
Lola..... ik weet niet maar als je man wel eens westerns kijkt kan ik me voorstellen waarom....
Niet dat het geen mooie naam is maar er is een bepaalde beroeps asociatie. (Sorry)
En als het een poedel is met zo'n Loise V kapsel en een rose strik kun je het beest best zo noemen.
Jammer, dan kan ik mijn kind ook niet meer Keetje noemen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:24:46 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46031274
Ik vind Lola zo'n "ik ben hip en rock-en-roll naam" (stom he, maar dat is vanwege Herman Brood, denk ik). Heb er niks mee. Maar dat ging het sowieso niet worden, he Lishe?

Keetje daarentegen...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:29:57 #90
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46031316
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Lola zo'n "ik ben hip en rock-en-roll naam" (stom he, maar dat is vanwege Herman Brood, denk ik). Heb er niks mee. Maar dat ging het sowieso niet worden, he Lishe?
Het was ook geen suggestie voor Lishe (of wie dan ook ) maar als eventueel zusje voor Suus

Suus & Lola Ik vind het wel bekken
pi_46031424
Ik vind Suus en Lola best mooi hoor. Of Nona?
pi_46031464
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Sugar het volgende:

Keetje daarentegen...
Haar naam was Keetje Tippel....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:00:14 #93
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46031600
I know, Snoop, maar daar heb ik desondanks wél wat mee.

En I know Ireth, maar toevallig hadden Lishe en ik het laatst ook over Lola gehad.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:04:27 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46031653
Keetje! Van het boekje 'Keetjes kinderen'.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:09:49 #95
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_46031725
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef Brighteyes het volgende:
Keetje! Van het boekje 'Keetjes kinderen'.
Hihi, dat is zeker het vervolg...?
pi_46032146
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:02 schreef jellyrose het volgende:
Manlief en ik zijn trouwens qua jongensnamen weer nader tot elkaar gekomen.. hij heeft Conor laten varen en ik Liam

We vinden allebei Gabriel een waanzinnig mooie naam, maar ik vind het misschien iets 'te kerkelijk', moet er nog maar even over nadenken. Ik blijf voorlopig bij m'n eerste keuze
Eén van onze kroonprinsjes heet Gabriël
Toen (2003) werd er in de pers geschreven dat deze naam de gemeenschappen verbindt (Katholieken, Joden en Islamieten)
En ik vond het volgende:
Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis; God heeft zich sterk getoond.
De naams is vooral bekend van Gabriël, volgens de bijbel één der aartsengelen (o.a. Luc. 1:11-20).
De Koran zegt over zichzelf dat deze via de engel Gabriël door God aan de profeet Mohammed werd gegeven.

En verder blijf ik uit de discussie over het fonetiseren van namen ed.
Wil er alleen over kwijt dat ik soms het idee heb dat mensen een naam kiezen om origineel te zijn, en niet omdat die 'unieke' naam bij hun kind past.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:38:59 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46032224
Ja, dat idd ook wel hoor Iksje, het moet allemaal aparter en bijzonderder!

Wij hebben gisteren ineens besloten over de 2e naam voor een jongetje!
Als we een meisje zouden krijgen dan zou ze als 2e naam de naam van het doodgeboren dochtertje van vrienden van ons krijgen.
En voor een jongetje zouden we het bij 1 naam houden.
Tot ik gisteren op een andere site zag waar onze naam vanaf geleid is, en die is heel anders dan de naam zelf, en dus worden het wrsch die 2 namen.

Nou, nu dan nog 'even' zwanger zien te raken.
Irritant is dat wel hoor, we hebben al zo heel veel uitgedacht en bedacht en in ons hoofd zitten, maar je moet echt op je handen blijven zitten tot je eindelijk mag.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:39:53 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46032241
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:09 schreef Principessa het volgende:

[..]

Hihi, dat is zeker het vervolg...?
Zo'n lief boekje over 2 egeltjes.

Van Jantien Buisman.

Het eerste verhaal is 'Kees en Keetje'
ISBN: 9789061696438

dinsdag 6 februari 2007 @ 10:07:22 #99
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46032812
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:34 schreef Iksje het volgende:

[..]

Eén van onze kroonprinsjes heet Gabriël
Toen (2003) werd er in de pers geschreven dat deze naam de gemeenschappen verbindt (Katholieken, Joden en Islamieten)
De gedachte is wel heel mooi Maar juist daarom sta ik er nog een beetje over in dubio.. kerkelijk is mss niet het goede woord, maar ik vind het zo'n betekenisvolle naam ofzo - kan dat gevoel niet helemaal omschrijven. Overigens zou hij wel echt gewoon Gabriel op z'n Engels heten, met afkortroepnaam Gabe
Red de zeehond!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:54:13 #100
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_46033822
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zo'n lief boekje over 2 egeltjes.

[afbeelding]

Van Jantien Buisman.