Ik zou de spellingregels nog maar eens door nemen voordat je een discussie start over de spelling van voornamen.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh.
bekenden echter een bewijs van desintresse als ze na een paar keer niet aan de naam en spelling gewend zijn.
Er zijn idd na 7 jaar nog een aantal familieleden die nog steeds moeite hebben met de uitspraak van haar naam, gewoon heel erg dom gedrag, wat de boer niet kent kan ie niet uitspreken.
Een voormalige collega Thijs...werd hier door een boel mensen de eerste weken Thi-jes genoemd. Net zo logisch gezien de spellingsregels, maar je doet dat gewoon niet meer als 3-4x fout.....
Als je uitlegt dat een ij als y uitgesproken wordt of een mh als een v, dan moet dat gewoon geaccepteerd worden.
neeeequote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 14:19 schreef LadyS het volgende:
[..]
neeee![]()
maar zeg nooit nooitIk durf niet eens naar de Verloskundigenpraktijk, of een dergelijk programma te kijken, want volgens mij ga ik dan rammelen
Dat was ik...quote:Op maandag 5 februari 2007 14:17 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ik zou de spellingregels nog maar eens door nemen voordat je een discussie start over de spelling van voornamen.
je hebt er 2:quote:Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Moira betekent, als ik het goed heb, Maria? Is het daarom ook gelijk fout?
Ik weet alleen niet meer of het nou Iers of Keltisch is.
Ok... ik bedoelde dus dat als je zo krampachtig vasthoudt aan spellingregels voor namen, dat belangrijk vindt en daar mensen direct op aanvalt, je op z'n minst het verschil tussen als en dan moet kennen. Als je zo'n grote mond hebt, moet je het voor de rest geheel foutloos doen.quote:
Misschien had ik dan ook maar moeten kjikenquote:Op maandag 5 februari 2007 14:21 schreef lcicle het volgende:
[..]
Die van afgelopen woensdag had het tegenovergestelde effect op mij
Of het komt gewoon van de Hebreeuwse naam Myriam (of van het Griekse Moirae (verpersoonlijking van lot/bestemming)). Just a thought.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef desiredbard het volgende:
Moira- Komt van mór wat groot betekendt. Die a aan het einde is een vferbastering van ín wat een troetelend liefkozende toevoeging is zoiets als -tje
Casey is een vrij gebruikelijke Anglicaanse achternaam die later ook als voornaam in schwung is geraakt. Als het al enig verband heeft met Kees dan hebben we het over een paar eeuwen geleden, moet ik je eraan herinneren dat veel van die geliefde Ierse namen van je ook oorspronkelijk weer uit andere culturen/beschavingen komen?quote:En nee dat is dus niet wat ik bedoel.
Omdat een yank Kees niet uit kan sprelken moet er dus maar Case/Casey van gemakt worden?
Je noemt je kind toch ook geen Koffer, hoewel je dochter mischien wel opgroeid in een enorme Doos.
Hetzelfde is met Siobhán (Shevonne) gebeurd....
Maar wat is nou je probleem?!quote:Hetzelfde met Johan - John - Shane (niet te verwarren met Sean) Drie landen drie spellingen..... en drie maal raden waar Shawn vandaan komt
Vreemd dat die post niet bijgewerkt is en het er toch ik vind staat ......quote:
Daar staat het toch?quote:Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh.
Ik vind het dom als je een naam niet kan schrijven of dat nu Matthew is of colour grey.
Hier kan je man natuurlijk niets aan doen. Laten we wel wezen.
Oh en als je geen verwarring wilt internationaal....ga dan voor de amerikaanse "spelling".
Een ongewone naam is inderdaad lastig voor sommige ambtenaren en in het buitenland zal een naam als Janszen, best wel voor verwarring kunnen zorgen. Ik vindt het van collega's vrienden en bekenden echter een bewijs van desintresse als ze na een paar keer niet aan de naam en spelling gewend zijn.
Er zijn idd na 7 jaar nog een aantal familieleden die nog steeds moeite hebben met de uitspraak van haar naam, gewoon heel erg dom gedrag, wat de boer niet kent kan ie niet uitspreken.
Een voormalige collega Thijs...werd hier door een boel mensen de eerste weken Thi-jes genoemd. Net zo logisch gezien de spellingsregels, maar je doet dat gewoon niet meer als 3-4x fout.....
Als je uitlegt dat een ij als y uitgesproken wordt of een mh als een v, dan moet dat gewoon geaccepteerd worden.
Ik ben met je eens dat sommige mensen een plank voor hun kop hebben.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:00 schreef Igraine het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook wel leuker en mooier als voor een naam (één van) de originele spelling(en) wordt aangehouden. Maar ieder heeft daarin z'n eigen keuze.
Zo vond ik voor een meisje Eithne een hele mooie naam, maar o.a. niet voor gekozen omdat erg weinig mensen dat correct zullen uitspreken. Nu is dat met Myhron niet veel beter, zijn we achtergekomenMaar dat hadden we niet van tevoren bedacht. Dit omdat er voor ons maar één uitspraak is.
Hiermee laat je anders voor de zoveelste keer zien dat je het wel op de man speeltquote:Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef desiredbard het volgende:
Ik speel niet op de man/vrouw hier. Bepaalde figuren op FOk hebben het altijd erg moeilijk als ze hun gelijk niet krijgen. Je reageert dan ook niet op de rest van mijn post.
Maar mischien kunnen we als je je valiumpje en je lithiumpje ingenomen hebt weer terug naar waar dit opic voor bedoelt is: Kindernamen.
En ik wilde op die laatste nou net niet te veel Ierse invloed gooien, qua uitspraak. (In die eerste is echt geen trace van een d/t te bespeuren? weer wat geleerd)quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 17:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat sommige mensen een plank voor hun kop hebben.
Dat spelling en uitspraak verwarrend is .... pech hebben.
quote:Op maandag 5 februari 2007 18:04 schreef desiredbard het volgende: We hebben het over een land met zoveel cultuur als een Big Mac. en de namen aldaar zijn vervormingen van fatsoenlijke europese namen.
quote:Maar je kind Shevonne noemen en roepen dat het een Ierse naam is (want dat gebeurd) is bij gebrek aan een beter woord infantiel. Net zo als claimen dat de naam Casey van oorsprong nederlands is
quote:Op maandag 5 februari 2007 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Aangezien jullie beiden prima engels spreken: could you please agree to disagree?
Oh wacht, Jellyrose heeft net de kern ondekt lijkt het...
Laten we iig amerikanen-gebash of trouwens welke andere cultuur-gebash achterwege laten.
Ach welnee, stel je niet zo aan met je niveau.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
![]()
Jellyrose zit naast de kern....
Ik vind de verbastering van een naam walgelijk en ik heb het niet over een c of een k maar het phonetiseren, het geeft gewoon duidelijk niveau aan.
Ik bedoelde precies wat jij nu zit te doen.quote:En je bedoelt Amerikaan Gebash en Cultuur Gebash.... je moeet namelijk eerst cultuur hebben voorat je het can bashen.
Je had Lila??quote:Op maandag 5 februari 2007 19:35 schreef Smoezie het volgende:
Het kindje van de zanger van Di-rect heet Lila.
Ik geloof dat ik mijn 'originele' naam nu een stuk minder leuk vind![]()
![]()
Jammer, dan kan ik mijn kind ook niet meer Keetje noemenquote:Op maandag 5 februari 2007 20:32 schreef desiredbard het volgende:
Lola..... ik weet niet maar als je man wel eens westerns kijkt kan ik me voorstellen waarom....
Niet dat het geen mooie naam is maar er is een bepaalde beroeps asociatie. (Sorry)
En als het een poedel is met zo'n Loise V kapsel en een rose strik kun je het beest best zo noemen.
Het was ook geen suggestie voor Lishe (of wie dan ookquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Lola zo'n "ik ben hip en rock-en-roll naam" (stom he, maar dat is vanwege Herman Brood, denk ik). Heb er niks mee. Maar dat ging het sowieso niet worden, he Lishe?
Haar naam was Keetje Tippel....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Lola zo'n "ik ben hip en rock-en-roll naam" (stom he, maar dat is vanwege Herman Brood, denk ik). Heb er niks mee. Maar dat ging het sowieso niet worden, he Lishe?
Keetje daarentegen...![]()
Hihi, dat is zeker het vervolg...?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef Brighteyes het volgende:
Keetje!Van het boekje 'Keetjes kinderen'.
Eén van onze kroonprinsjes heet Gabriëlquote:Op maandag 5 februari 2007 18:02 schreef jellyrose het volgende:
Manlief en ik zijn trouwens qua jongensnamen weer nader tot elkaar gekomen.. hij heeft Conor laten varenen ik Liam
![]()
We vinden allebei Gabriel een waanzinnig mooie naam, maar ik vind het misschien iets 'te kerkelijk', moet er nog maar even over nadenken. Ik blijf voorlopig bij m'n eerste keuze![]()
Zo'n lief boekje over 2 egeltjes.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:09 schreef Principessa het volgende:
[..]
Hihi, dat is zeker het vervolg...?
De gedachte is wel heel mooiquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:34 schreef Iksje het volgende:
[..]
Eén van onze kroonprinsjes heet Gabriël
Toen (2003) werd er in de pers geschreven dat deze naam de gemeenschappen verbindt (Katholieken, Joden en Islamieten)
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo'n lief boekje over 2 egeltjes.
[afbeelding]
Van Jantien Buisman.
Het eerste verhaal is 'Kees en Keetje'
ISBN: 9789061696438
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |