Heb je groot gelijk in maar toch....;)quote:Op maandag 5 februari 2007 20:39 schreef Ireth het volgende:
Ja en die beroepsassociatie heb ik dus flink maling aan. Hier bij ons bij de plezierschuiten zitten ook Amber's, Sofie's en weet ik veel wat... Bij elke naam is wel een nare associatie te vinden op internet... Kijk, Sadam of Osama gaat me net een stap te ver, maar das volgens mij ook de enige namen die ik niet zou nemen (nu vind ik ze ook niet mooi, maar zelfs al was dat wel zo, die associatie weegt te zwaar)
Ik gok dat dat met Lola ook wel het geval zal zijn, denk dat dan eerder de 2e generatie of de 3e generatie bepaalde associaties zal hebben er bij.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:46 schreef desiredbard het volgende:
Haar leeftijdsgenootjes kennen die dus echt niet ....
Ja ik had Lilaquote:Op maandag 5 februari 2007 20:09 schreef Ireth het volgende:
[..]
Je had Lila??
Ik ben trouwens sinds een paar dagen verzot op Lola!Manlief zou een hond of kat nog niet eens zo willen noemen
![]()
En deze asociatie is wel geweldig...........quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:10 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik gok dat dat met Lola ook wel het geval zal zijn, denk dat dan eerder de 2e generatie of de 3e generatie bepaalde associaties zal hebben er bij.
Hieke vind ik ook niks... Mayke vind ik wel mooi, is een oud klasgenootje...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:35 schreef Noli. het volgende:
Back on-topic..
Meike en/of Heike vind ik ook wel leuk..
Die laatste vind ik dan nog het leukst denk ik.
Wat je hier weer vaak hoort is Hieke, dat vind ik dan weer minder.
quote:Op maandag 5 februari 2007 09:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gelijk Milo maar even in de OP erbij gezet.
quote:Op maandag 5 februari 2007 10:03 schreef lcicle het volgende:
Simon
Thies
Kyllian Robin Jayden
Brent
Kaithlynn
Lotte
Renzo
Maud Janne Jacqueline
Nune
Jenna
Juliette
Julia Rebecca
Senni
Charlie Livina
Tijn Willem
Jay Dean
Quinten Mitchell
Zijn ook nog namen van fok-kindjes die ontbrekenLijken me stuk voor stuk minstens nét zo bijzonder
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:55 schreef cloarie het volgende:
Ik heb een oude 'tante' Meike. Die naam blijft voor mij geassocieerd met rimpels en ouderdomsvlekken. Heike vind ik niet mooi, Hieke mooier maar ook niet schitterend. Ik vind de 'ie' mooier dan de 'ei' in een naam. Ik ken trouwens wel een Hienke en ook een Hinke.
Wat ik vandaag hoorde: een oud-klasgenoot heeft haar zoontje Imme genoemd. Mooi
En wat vinden jullie van Lieuwe?
Is dat een mengsel van die franse mosterd met majonezzequote:
Het doet mij denken aan Dionysus, hoewel de klemtoon daar anders ligt dan bij de phonetische spelling hierboven. Dionysus is in ieder geval de Griekse god van de wijn maar ook bijvoorbeeld vruchtbaarheid.quote:
Dat klinkt voor mij als de naam Denise waarbij ze even apart wilden doen qua uitspraak en vooral schrijfwijzequote:
Ik weet inderdaad jullie naam voor een meisje..quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
Zou ik niet doen dus!![]()
De mijn zwerft ook ergens rond en daar heb ik ook best een beetje spijt van.![]()
Dank, Heldere Ogen!quote:
Vind je het gek?quote:Op maandag 12 februari 2007 01:34 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Tinus,Banjo en Sjaak staan nog niet op de lijst zie ik![]()
Haha,niet echtquote:
Hmmm ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 12 februari 2007 01:38 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Haha,niet echt,maar wilde daarmee aangeven dat de genoemde namen hier gelukkig niet heel apart zijn,vaak hoor je zo'n weirde kindernamen voorbij komen,dat ik me wel eens afvraag waarom die ouders hun kinderen zoiets aandoen.
What's in a name kunnen mensen dat wel eens als reactie geven.........nou,veel,in mijn ogen dan.
Toen wij tegen mijn lief zijn ma zeiden dat het een Fons ging worden indien een jongen, was de reactie dat ze hoopte dat het een meisje was.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:07 schreef cattie het volgende:
Ik vind Myrthe juist een hele mooie naam.
Mensen zeggen idd denk ik niet direct hun mening voor de naam aan de ouders, maar de reactie geeft meestal wel aan wat ze er van vinden. Toen mijn man aan zijn neef vertelde dat Ive was geboren was de reactie: Oh. Hoe zei je? Hoe schrijf je dat? Oh. Nou, dat zegt ook wel voldoende denk ik!![]()
Soort Kruimeltje in vrouwelijke vormquote:Op maandag 12 februari 2007 12:49 schreef livelink het volgende:
Dat is dus ook niet het beeld dat ik er bij had. Ik heb een beetje een beeld van een brutale meid bij die naam. Een soort van Amsterdamse bluf, zeg maar. Ik kan het niet goed omschrijven.
Waarom in hemelsnaam dan ook nog een tweeling verzinnen...quote:Op maandag 12 februari 2007 13:03 schreef Ireth het volgende:
Ik hoor trouwens nu elders dat de 'moeder' van Zoë en Noë een ietwat te grote fantasie heeft en een hele tweelingzwangerschap + bevalling bij elkaar heeft verzonnen. Incl. geripte tweelingfoto's om mee te showen...
Roep maar hoor!!quote:Op maandag 12 februari 2007 13:10 schreef S_oepstengel het volgende:
Hmm ik heb weer een aantal namen hoog op mijn lijstje, maar ik durf ze niet te vertellen, bang voor jullie harde kritiek![]()
![]()
Om het verschil aan te geven.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:36 schreef lcicle het volgende:
Ireth, ik snapte al niet waarom dat geboortekaartje was opgemaakt met 2 verschillende lettertypen
Ik vind hem erg leuk!quote:Op maandag 12 februari 2007 12:29 schreef pepper_961 het volgende:
Kindernamen deel 18
Dat topic dus, zoekt u maar.
Ik weet niet, maar volgens mij komt Merlijn van Merlin, wat weer van het welshe Myrddin komt wat 'heuvel bij de zee' betekent.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:29 schreef lcicle het volgende:
* ) Merlijn is ook een (vergezochte) verbastering van Maria.
En nu willen we graag weten waar sites A, B, en C zijn zodat wij live mee kunnen kijken naar de relquote:Op maandag 12 februari 2007 13:08 schreef Ireth het volgende:
Ik kwam het kaartje tegen op site A. daarna zowel hier als op site B. geshowd en op site B. blijkt dus iemand te zitten die deze mevrouw-met-grote-fantasie weer kent van site C. waar ze met hetzelfde verhaal bezig is geweest maar door de mand is gevallen door net die foto's van internet te gebruiken/misbruiken die op site C al bekend waren als 'kindjes van'....
(snappen we hem nog?)
Mór vind ik ook wel leuk, voor een jongen dan he. Ik hou wel van korte stoere namen.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:09 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik vind Mór en Morven hele mooie namen![]()
Ja, gek dat mensen zelden een (in mijn ogenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:14 schreef lcicle het volgende:
Slaapmeisje, ik weet niet of je mijn reactie in het 'feliciteer' topic gelezen hebt, maar ik moest zowaar huilen toen ik de namen zag
Een aantal namen uit je bericht hierboven hebben ook bij ons de revue gepasseerdToch leuk om die naam-overeenkomsten te zien.
Ik heb laatst tegen mijn schoonzusje geroepen welke twee namen ze niet mag inpikkenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ook een mooie combinatie.
Leuk van die naam Elmore!
Het is ook een van mijn grootste angsten hoor, dat een ander er met mijn naam vandoor gaat. Gelukkig is iedereen om me heen IRL al klaar dus daar weinig meer te vrezen.
Hoezo is dat gek? Ik vind het wel redelijk logisch, als wij een 2e krijgen wil ik ook dat de naam wel een beetje bij Noah pastquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, gek dat mensen zelden een (in mijn ogen) mooie en een verschrikkelijke naam uitkiezen he. Meestal blijft men wel in een bepaalde stijl.
Nee, gek is het idd niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:32 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hoezo is dat gek? Ik vind het wel redelijk logisch, als wij een 2e krijgen wil ik ook dat de naam wel een beetje bij Noah past
Ik ken wel een Frans meisje wat Lynne heet maar dat spreek je gewoon uit als Lien, dan vind ik het voor een kind al een heel stuk minder... Lien...quote:Op maandag 12 februari 2007 22:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vind Lynn zo'n leuke naam
Voor een jongen vind ik Jens of Rens een leuke naam
Helaas vind mijn vriend het helemaal nix
Volgens hem vind ik alle namen voor een meisje met een y of i er in leuk, maar das ook weer niet zo
Gelukkig hoeven we er voorlopig nog niet serieus over na te denken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |