abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46280359
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:03 schreef bixister het volgende:
sgoedhoor! is er al een in de maak?
Neenee, kmoet eerst een naam hebben.
pi_46280436
Lien vind ik ook niet zo leuk
Vind t beetje vreemd klinken ofzo, weet niet klinkt niet leuk vind ik
pi_46280714
Op zich vind ik Lien ook best leuk maar een van mijn katten heet Hermelientje en die noem ik vaak Lien, ik denk dat ik het daardoor voor een kind wat minder vind
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_46281751
Haha kan ik me voorstellen
Heb je toch wat andere gedachten bij
pi_46282939
Vandaag hoorde ik nog een mooie, misschien voor bij Luuke: Flore
  woensdag 14 februari 2007 @ 02:06:48 #206
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_46285732
Lien vind ik ook leuk, beetje Belgisch. Ik heb ook wel een zwak voor 'Belgische' namen, zoals Bieke, dat vind ik zo lief klinken..!
En ze leefden nog lang en gelukkig
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:34:06 #207
167723 sanni
Acima de seu
pi_46292608
Ene mooie kindernaam is: Nakie
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:51:52 #208
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46293155
Tooske en Bastiaan Ragas hebben gister een dochter gekregen: Helena. Roepnaam is Leentje

Vind dat ook wel wat voor jou BM
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46293628
Helena vind ik ook erg mooi, alleen heb ik een vriendin die zo heet. (haar kindje heet Ewoud, vind ik ook wel leuk)
En Fran voor een meisje, al zou ik mijn dochter nooit deze naam geven. (Gek eigenlijk, veel namen vind ik wel mooi maar zou ik toch niet kiezen )
pi_46293663
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:51 schreef E.T. het volgende:
Helena. Roepnaam Leentje

Vind dat ook wel wat voor jou BM
mijn goedkeuring heeft ie BM!

en Sanni, dat meen je toch niet serieus, ken jij iemand die Nakie heet?
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:32:09 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46294468
Mijn collega opperde hier net Madeline (of is het Madelyn?)' of dan evt. op z'n Frans Madeleine, en dan Maddie voor de makkelijk.
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 13:38:06 #212
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46294645
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:14 schreef lcicle het volgende:
Slaapmeisje, ik weet niet of je mijn reactie in het 'feliciteer' topic gelezen hebt, maar ik moest zowaar huilen toen ik de namen zag Een aantal namen uit je bericht hierboven hebben ook bij ons de revue gepasseerd Toch leuk om die naam-overeenkomsten te zien.
Inderdaad wel bijzonder dat er zelfs een aantal namen ook bij jullie zijn langsgekomen. Jij heet toch ook Linda? Misschien ligt het daaraan?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_46299580
Van Helena kun je ook Lena maken. Leentje vind ik ook heel lief trouwens. En Madeline, moet dat dan uitgepsroken worden als Madelien? Of op z'n engels?
pi_46301038
Nee, Leen vind ik seutig. Sorry.
pi_46301090
seutig. aha.

ik vind je oorspronkelijke meisjesnaam ook nog steeds de moeite waard!
pi_46301205
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 17:12 schreef bixister het volgende:

ik vind je oorspronkelijke meisjesnaam ook nog steeds de moeite waard!
Mja, ik vind die nog steeds mooi, maar het klopt voor mijn gevoel ergens niet bij Fons en hoe mijn (toekomstige) kindjes zijn, als ge begrijpt wat ik bedoel.
pi_46316967
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:38 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Inderdaad wel bijzonder dat er zelfs een aantal namen ook bij jullie zijn langsgekomen. Jij heet toch ook Linda? Misschien ligt het daaraan?
Haha! Ja, klopt! Ik was inderdaad even vergeten dat jij dezelfde naam hebt
Tja, iemand met zo'n saaie voornaam wil d'r kind natuurlijk iets bijzonders geven he
Ach, ik ben best blij met m'n naam, maar d'r zijn er zooooveel van
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:53:22 #218
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46317731
Tooske Ragas heeft haar pasgeboren dochter Leentje genoemd,snap serieus niet dat mensen hun kinderen dergelijk lelijke namen geven,maar dat zal wel aan mij liggen!
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
pi_46321567
ja zoetzuurhapje, dat ligt aan jou.
pi_46321605
Ik vind het wel stom als het echt officieel ''LeenTJE'' is, of ElsJE, MieKE, JoKE,...
Ik ken een 'Joke' van twee meter hoog en twee meter breed, en dat is dus echt belachelijk.
  donderdag 15 februari 2007 @ 08:23:14 #221
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46321629
Grappig, want hier zijn die namen (Joke, Mieke) juist helemaal geen echte verkleinwoord-namen meer. Niet zoals Klaartje en Guusje bijvoorbeeld. Joke, Mieke, Lonneke, Hanneke, die horen gewoon zo. Maar misschien is dat in België anders?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46321671
Joke en Mieke komt idd wel meer voor. Van Leentje of Elsje maken de mensen meestal zelf wel Leen of Els. Maar ik blijf het een stom zicht vinden, een Joke die eruit ziet als een walkurevrouw.
pi_46321747
Joke zie ik ook helemaal niet als verklein-naam. ik ken ook alleen maar grote Jokes.
pi_46322057
Alle Jokes die ik ken zijn ook groot en breed.

Mijn schoonouders blijven zich maar vergissen in de naam van Anna en nichtje. We hadden daar wel op gerekend, maar het is nu nog steeds zo. Ik moest soms ook twee keer nadenken als we daar zijn geweest. We hadden wat dat betreft beter voor een naam met 4 lettergrepen kunnen kiezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_46322082
heu? wat valt er te vergissen aan anna? (behalve dat sommige mensen hier wel eens annE blijven zeggen.)
pi_46322315
AnnE horen we idd ook nog. Ze noemen Anna 'naam-nichtje' en nichtje Anna. Dat bedoelde ik. Het zijn namen die hetzelfde klinken. Mijn zusje had daar ook altijd veel last van. Onze namen zijn verschillend, maar toch vergissen mensen zich daar in. Zelfs de mensen die mij niet kennen. Een vriendinnetje van de sportclub heette ook Yvonne en haar zusje had dezelfde naam als mijn zusje. Die hadden datzelfde probleem, zelfs op de les van haar zusje (waar zij zelf dus niet kwam).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_46322451
oh maar dat is gewoon een vorm van verstrooidheid dus? kan ik inkomen. ik noem piet vaak michiel (zo heet m'n broertje), en vice versa. slaat ook nergens op maar ze nemen kennelijk in mijn hersenen bijna dezelfde plek in ofzo.
pi_46322518
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn collega opperde hier net Madeline (of is het Madelyn?)' of dan evt. op z'n Frans Madeleine, en dan Maddie voor de makkelijk.
helemaal leuk

stond op ons lijstje meisjesnamen
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:36:54 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46322647
Ik zou het dan op z'n engels doen het mooist vinden, maar de kans dat het dan idd madeliene zou gaan worden qua uitspraak is dan wel heel groot.

Oh, en toevallig hadden we het hier op mijn werk gisteren ook over de naam Joke.
Mijn (engelstalige) collega's moeten daar steeds zo om lachen, zo ook Job en Floor.
pi_46322931
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:25 schreef bixister het volgende:
oh maar dat is gewoon een vorm van verstrooidheid dus? kan ik inkomen. ik noem piet vaak michiel (zo heet m'n broertje), en vice versa. slaat ook nergens op maar ze nemen kennelijk in mijn hersenen bijna dezelfde plek in ofzo.
Ik noem Mathew (m'n vent) ook geregeld Ben (m'n broertje) en vice versa Gelukkig nog nooit op rare momenten gebeurd ofzo

Wat vinden jullie van Erin voor een meisje?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_46323266
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:50 schreef jellyrose het volgende:
Wat vinden jullie van Erin voor een meisje?
Ik vind Erin een geweldige naam Maar niet in NL/op z'n Nederlands....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46323357
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:05 schreef texelonia het volgende:

[..]

Zodat het Eerihn wordt Ik vind Jonathan op z'n Engels ook een geweldige naam, maar als ik dan bedenk hoe dat in het Nederlands wordt uitgesproken Joo-naa-tahn
Red de zeehond!
pi_46323407
Ja dan vind ik bijv Elin leuker

Zo kende ik ook een jongetje dat Nathan heette, Naa-tan Nou vind ik Nathan op z'n engels al niet geweldig maar op zn nederlands is het helemaal vreselijk vind ik...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46323461
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:05 schreef texelonia het volgende:

Ik vind 'm ook prachtig, maar zou mijn kind nooit zo noemen. Elin misschien nog wel (maar ik vind Erin mooier).

Mijn schoonmoeder noemt mijn echtgenoot nog steeds KateMarisMark, dus hond-zus-hem (overigens heten ze niet Kate en Maris en Mark ). En dat dan vervolgens in alle toonaarden ontkennen
pi_46323648
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:14 schreef anneja het volgende:
Mijn schoonmoeder noemt mijn echtgenoot nog steeds KateMarisMark, dus hond-zus-hem (overigens heten ze niet Kate en Maris en Mark ). En dat dan vervolgens in alle toonaarden ontkennen
dat is pas verstrooidheid!

Naa-tan is idd ook heel erg. Een naam verzinnen die iedereen automatisch uitspreekt zoals ik het wil blijkt toch een moeilijke opgave
Red de zeehond!
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:16:46 #236
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46332836
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik ken een 'Joke' van twee meter hoog en twee meter breed, en dat is dus echt belachelijk.
eerder een echte Jo als ik naar de afmetingen kijk
de naam Levi komt ook steeds vaker voor maar dat is nu ook zo'n naam die zowel voor jongetjes als meisjes gebruikt wordt,'ken' een koppel die hun pasgeboren zoontje zo hebben genoemd .
persoonlijk vind ik Esmee een hele mooie naam voor een meisje.......

[ Bericht 28% gewijzigd door ZoetZuurHapje op 15-02-2007 15:24:39 ]
pi_46333012
Scheelt weer dat ik van makkelijke namen hou
Of in ieder geval, alles wat ik leuk vind is vrij kort en dat spreek je meestal ook wel gelijk goed uit, denk ik

Ik heb kennissen en daarvan heten de kleinkinderen Dominique en Jeremy.
Die oma zei dus in t begin Domminique (dus niet met een oo) enne Jeremy vind ik zowiezo niet zo leuk klinken in Nederland.
Want dat wordt echt zoals je t schrijft, dus daarom zou ik ook niet snel voor dat soort namen kiezen

Leentje vind ik wel schattig, maar dan alleen als ze klein zijn haha, als je ouder wordt vind ik t een beetje heel erg stom
pi_46333180
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:16 schreef ZoetZuurHapje het volgende:

[..]

eerder een echte Jo als ik naar de afmetingen kijk
Zo liet ze zichzelf ook wel noemen, want ze wist het blijkbaar wel.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:29:28 #239
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46333256
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:27 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Zo liet ze zichzelf ook wel noemen, want ze wist het blijkbaar wel.
hehe,ze had iig een goed gevoel voor realiteit,dat scheelt weer .
zag in je fotoboek dat je ook een mooi kindje hebt,jongen of meisje,en voor welke naam hebben jullie gekozen?
pi_46333292
Fons, een jongen dus.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:31:51 #241
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46333328
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:31 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons, een jongen dus.
Erg mooi kereltje hoor,mijn complimenten
pi_46334841
ik heb wat moeite met de r....die is niet rollend als ik hem uitspreek. Erin wel een leuke naam maar t zou toch makkeijk zijn als ik de naam van mijn kind goed uit kan spreken.
(ik heb die vreselijke R (ehr) dus wel al kom ik niet uit het gooi haha)

Een R aan het begin is weer geen probleem trouwens Maar goed....ik mag van geluk spreken dat ik op dit moment geen naam hoef te zoeken dus
pi_46336965
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:16 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
de naam Levi komt ook steeds vaker voor maar dat is nu ook zo'n naam die zowel voor jongetjes als meisjes gebruikt wordt,'ken' een koppel die hun pasgeboren zoontje zo hebben genoemd .
Levi is toch ook gewoon een jongensnaam? ik ken 'm juist niet als meisjesnaam in elk geval.

[edit] ja hoor, zie maar. [/edit]
pi_46342159
kwam vandaag een Nena tegen... niet mijn naam persoonlijk
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46348067
'Doorle' zag ik net ook ergens, meisjesnaam, kende ik nog niet.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:14:47 #247
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46348132
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:43 schreef _Bar_ het volgende:
kwam vandaag een Nena tegen... niet mijn naam persoonlijk
Nina vind ik dan weer mooier klinken
pi_46352717
Of Dore... als meisjesnaam
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:13 schreef poemojn het volgende:
'Doorle' zag ik net ook ergens, meisjesnaam, kende ik nog niet.
pi_46358262
Ik ken een Dorte, vind ik ook leuk
pi_46358944
Gisteren vanuit de bus gezien: "Welkom Najani"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')