abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45937613
Het zat er eigenlijk al een beetje aan te komen in een land met een onverwerkt NSB-verleden:
quote:
Scholen weren 'fatwa-cabaretier' Jansen
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)__Jansen.html?p=24,1
DOORWERTH - Het Dorenweerd College in het Gelderse Doorwerth ziet af van een voorstelling van caberatier Ewout Jansen wegens zijn grappen over moslims. Ook een scholengemeenschap in Rozendaal weigert zijn voorstelling.

Jansen zou eind februari een voorstelling geven aan de scholieren. Recente grappen van de caberatier over moslims passen echter niet in de onderwijsvisie van de school, aldus Couzijn. „Wij staan open voor alle overtuigingen, zonder iemand te willen kwetsen.” Leerlingen reageren begripvol op het besluit, aldus Couzijn.

Jansen raakte in opspraak nadat een 'tolk' van de Assoena-moskee in Amsterdam een 'fatwa' over de cabaretier had uitgesproken. Voor zijn grappen zou hij de dood verdienen, zo liet de oud-bestuurder van de moskee zich ontvallen.
De school is bang voor geweld door moslims, dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Laf is wel dat ze daar niet voor durven uitkomen. Zeg dat dan gewoon! in plaats van je te verschuilen achter een nietszeggende term als "onderwijsvisie".
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:14:20 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45937711
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:08 schreef buachaille het volgende:
Het zat er eigenlijk al een beetje aan te komen in een land met een onverwerkt NSB-verleden:
Dat slaat dus echt als een lul op een gebakje...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_45937753
Het is laffe zelfcensuur vanwege achterlijke reli-idioten De verislamiseringstrein is geen stoptrein!
pi_45937762
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat slaat dus echt als een lul op een gebakje...
Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen, ivm jouw historische kennis).
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:18:59 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45937778
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef buachaille het volgende:

[..]

Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen).
En wat heeft dat hiermee te maken? Juist, geen ene mallemoer.

En stil rondom het onderwerp? Ik zou eens een bibliotheek inlopen, als ik jou was.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:22:01 #6
3542 Gia
User under construction
pi_45937835
Grappen over Jozef en Maria of Sam en Moos moeten natuurlijk weer wel kunnen!!

Vind overigens zelf dat elk geloof en elke levensovertuiging bespot mag worden.
Er zijn grappen over belgen, over priesters, over een Japanner, komt een vrouw bij de dokter. En dus zijn er ook grappen over Joden, Mohammed en de Paus.

Moeten ze (we) maar tegen kunnen.
pi_45937866
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En wat heeft dat hiermee te maken? Juist, geen ene mallemoer.

En stil rondom het onderwerp? Ik zou eens een bibliotheek inlopen, als ik jou was.
Ik gebruik het woord NSB voor een organisatie die heult met de vijand. In dit geval denk ik dat de schoolleiding toegeeft aan personen die de caberetier al dan niet verhult bedreigd hebben met de dood vanwege zijn grappen over de Islam.
pi_45937907
Vreemd dat vrijheid van meningsuiting bij grappen thans de beperking lijkt te kennen: maar niet ten koste van de islam.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:33:53 #9
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45938010
Nederland is een vrij land! Het is zo mooi je mag OVERAL grappen over maken. Beledig Jezus, beledig boedah, de bondscoach, Talpa, sb6, het koningshuis, de premier. Alles MAG. Maar kom niet aan de islam...
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:36:43 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45938062
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:26 schreef DS4 het volgende:
Vreemd dat vrijheid van meningsuiting bij grappen thans de beperking lijkt te kennen: maar niet ten koste van de islam.
Als je een rel rondom de grappen een beperking vind, dan is de rel rondom de uitspraken van die tolk ook een beperking. En zo zijn er nog wel veel meer rellen te noemen. Ik zou het overigens niet als beperking van de vrijheid van meningsuiting zien.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:40:31 #11
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45938130
het is gewoon zeer droevig dat dit kan. het is een kniebuiging voor de moslim fundi's. ipv te zeggen dat wij in Nederland een vrij land zijn en over van alles en iedereen grappen maken en lachen grijpt men naar methoden uit noord afrika en midden oosten.

dat heet toch islamitisering. Dit moet toch stoppen.
pi_45938205
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:40 schreef MrVVD het volgende:
het is gewoon zeer droevig dat dit kan. het is een kniebuiging voor de moslim fundi's. ipv te zeggen dat wij in Nederland een vrij land zijn en over van alles en iedereen grappen maken en lachen grijpt men naar methoden uit noord afrika en midden oosten.

dat heet toch islamitisering. Dit moet toch stoppen.
Vind ik ook. Ben je echt turks?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:46:38 #13
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45938265
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als je een rel rondom de grappen een beperking vind, dan is de rel rondom de uitspraken van die tolk ook een beperking. En zo zijn er nog wel veel meer rellen te noemen. Ik zou het overigens niet als beperking van de vrijheid van meningsuiting zien.
Heb je iemand horen zeggen dat die tolk dood moet? Ik niet. Heb je gehoord dat de caberetier dood moet Er is een verschil tussen de manier van rellen. De ene is ietsje intimiderender en daar buigen we voor in NL.
---
pi_45938291
We moeten dit respecteren en verder doorslaan in tolerantie.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:49:00 #15
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45938324
Persoonlijk kan ik het me van de school nog wel voorstellen. Eigen veiligheid eerst zou ik ook zeggen. Maar het principe is fout.
---
pi_45938450
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:22 schreef Gia het volgende:

Er zijn grappen over belgen, over priesters, over een Japanner, komt een vrouw bij de dokter. En dus zijn er ook grappen over Joden, Mohammed en de Paus.

Helemaal mee eens.

Op AT5:
Scholen zeggen optredens Jansen af

2-2-2007 Na de omstreden uitspraken van een oud-bestuurslid van de As Soenna moskee ziet de agenda van cabaretier Ewout Jansen er heel anders uit. Diverse optredens van Jansen zijn afgezegd. Scholen die hem hadden geboekt, zijn huiverig voor zijn moslimgrappen. Eén school liet aan AT5 weten dat ze grappen over moslims als kwetsend beschouwen voor sommige leerlingen. Woensdag zei Jansen aangifte te willen doen tegen het moskeebestuur, maar daar ziet hij vanaf. "Ik doe geen aangifte, omdat het verhaal niet op mij of op mijn grappen slaat. Als andere cabaretiers het initiatief nemen doe ik mee."

Ik zou het zeer toejuichen als caberetiers nou eens een vuist maken want het gaat echt de foute kant op. Het topic over de bewuste kwestie. Moskee bedreigt Amsterdamse student
pi_45940050
Het is toch ongelooflijk dat een studentje een grap maakt over Moslims en de profeet Mohammed (nsfw). Dat is ongehoord in dit land. Grappen maak je maar over Christenen, maar niet over biculturele mensen.

Maak je wel grappen over deze religie van vrede dan ga je dood!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:14:19 #18
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45940129
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:10 schreef ScienceFriction het volgende:
Het is toch ongelooflijk dat een studentje een grap maakt over Moslims en de profeet Mohammed (nsfw). Dat is ongehoord in dit land. Grappen maak je maar over Christenen, maar niet over biculturele mensen.

Maak je wel grappen over deze religie van vrede dan ga je dood!
ik lach me dood om die laatste zin
---
pi_45940434
Trieste zaak. Zo drijf je het nog eens op de spits ook.

Ik denk dat ik me nu ook maar eens beledigd ga voelen
pi_45940518
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:30 schreef -scorpione- het volgende:

ben ik met je eens!!!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_45941047
Youp && Freek kom uit jullie kapitale villa en spring eens in de bres voor die collega van jullie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:23:06 #22
3542 Gia
User under construction
pi_45941630
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:55 schreef JohnDope het volgende:
Youp && Freek kom uit jullie kapitale villa en spring eens in de bres voor die collega van jullie.
Precies. Ik pleit voor een avondvullend programma met uitsluitend moslimgrappen. Misschien wennen ze er dan aan.
pi_45941666
Dan worden de studio's in de fik gestoken.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:31:27 #24
3542 Gia
User under construction
pi_45941805
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan worden de studio's in de fik gestoken.
Vanuit een geheime locatie.
pi_45941826
Dit is de betreffende kerel:

Hij ziet er toch wel uit als een populaire vriendelijke docent, niet zo'n zuur GroenLinks figuur.
Het zou hem sieren als hij met de ware reden voor het wegcensureren van Jansen op de proppen zou komen. Bijvoorbeeld dat hij bang is voor spanningen/polarisering tussen de verschillende groepen op zijn school. Of dat hij bang is voor bedreigingen uit de extreem Islamitische hoek. Maar dat hij zo'n lulverhaal ophangt dat de cabaretier niet past in de "onderwijsvisie" van zijn school is dieptriest.

[ Bericht 2% gewijzigd door buachaille op 03-02-2007 14:38:12 ]
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:45:16 #26
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45942130
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Vanuit een geheime locatie.
Dan moet je het ook broadcasten vanuit een geheime studio op een geheime omroep, anders worden die bedreigd.
---
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:47:01 #27
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45942161
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:32 schreef buachaille het volgende:
Dit is de betreffende kerel:
[afbeelding]
Hij ziet er toch wel uit als een populaire vriendelijke docent, niet zo'n zuur GroenLinks figuur.
Het zou hem sieren als hij met de ware reden voor het wegcensureren van Jansen op de proppen zou komen. Bijvoorbeeld dat hij bang is voor spanningen/polarisering tussen de verschillende groepen op zijn school. Of dat hij bang is voor bedreigingen uit de extreem Islamitische hoek. Maar dat hij zo'n lulverhaal ophangt dat de cabaretier niet past in de "onderwijsvisie" van zijn school is dieptriest.
Helemaal met je eens. Ik begrijp die school echt wel hoor, maar zeg het gewoon. Dan weet iedereen waarom het is. Denk dat spanningen op school inderdaad de oorzaak zijn. zullen wel islamitische leerlingen zitten die anders moeilijk gaan doen. Dat is jammer maar wel de waarheid en die moet gezegd worden.
---
pi_45942715
Een paar moslims willen hem "mond"dood maken en die scholen helpen er zo gewoon aan mee. Ook al gooien ze het op flauwe verhullende excuusjes, het gevolg is dat die foute moslims zo nog hun zin krijgen ook doordat er zo een soort censuur op Jansen komt.

Hele trieste zaak, flikker op met die doorgeslagen politieke correctheid en tollerantie, grappen over alles en iedereen kunnen, geen uitzondering voor grappen over de islam.

En het zou ook mooi zijn als gewoon een islamitische cabaretier desnoods samen met Jansen alles en iedereen op de hak gaat nemen, om te laten zien dat het allemaal geen flikke ruitmaakt.

Als katholieken zo zouden reageren op grappen over de paus, bestond het beroep cabaretier niet eens meer, laat staan de wereld uberhaupt. Maar o wee, laten we ook maar niet het geringste risico lopen ook maar 1 moslim voor het hoofd te stoten met grappen over zijn religie.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_45944468
quote:

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45944514
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
dat zowieso
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_45944563
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
dat zowieso
pi_45944574
Bizar. Fatwa's worden vast de nieuwe Nederlandse hype.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:43:21 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_45944703
Misschien wordt het tijd dat het normaal denkende gedeelte van de moslimgemeenschap in Nederland op staat om het beeld over de moslim in Nederland recht te trekken. Hoop ik wel eventjes dat we het dan over het grootste gedeelte van de moslims in NL hebben. Als dat laatste niet het geval is vraag ik me hard op af waar we in godsnaam mee bezig zijn .
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:43:36 #34
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45944709
Goed om te zien dat er ook Nederlanders zijn die niet aan de hype van oorlogshitserij en haatzaaien meedoen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_45944718
Een cabaretier is eigenlijk per definitie maatschappij-kritisch. Dus daar horen grappen over de islam dus ook bij. Jammer dat deze school deze cabaratier weert.
Dan is alleen nog de vraag waarom ze het niet willen. Omdat ze kritiek op de Islam uberhaupt verkeerd vinden of omdat ze bang zijn voor spanningen.

Wat ene ontzettende blamage
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 16:44:54 #36
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45944740
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef Super7fighter het volgende:
Goed om te zien dat er ook Nederlanders zijn die niet aan de hype van oorlogshitserij en haatzaaien meedoen.
Nee, dit is zwichten voor dreiging.
Wat grappen over de islam is geen haatzaaierij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45944787
quote:
Hey kijk, een trol.

Edit: 1.)Weet je welke grappen deze cabaretier heeft gemaakt
2.) vind je deze grappen onacceptabel als moslim?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:05:58 #38
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45945243
quote:
Yeah right als het over moslims gaat dan is het haatzaaien, maar als een cabaretier het christendom op de hak neemt is het zeker humor van de bovenste plank?
---
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:08:15 #39
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45945286
En weer buigen we voor de Islam.

Om misselijk van te worden
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:09:19 #40
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_45945311
Eigenlijk is het vergelijkbaar met Balkenende die vond dat er geen grappen over hem en het koningshuis gemaakt mogen worden. Is ook grote bullshit wat finaal de grond in is gebrandt. Maar nu het over de Islam gaat moeten we uitkijken .
pi_45945427
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:09 schreef bleiblei het volgende:
Eigenlijk is het vergelijkbaar met Balkenende die vond dat er geen grappen over hem en het koningshuis gemaakt mogen worden. Is ook grote bullshit wat finaal de grond in is gebrandt. Maar nu het over de Islam gaat moeten we uitkijken .
Is deels vergelijkbaar ja.
Alleen Balkenende riep op voorzichtig te zijn terwijl deze school het verbiedt.
Raar dat censuur wel wordt geacepteerd.
Dhimmi's
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:25:17 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45945705
Of ze hebben gewoon geen zin in die slijmerige Telegraaf 'journalisten' die even komen luisteren, en het andere bijkomende gezeik. Dat kan natuurlijk ook.

Of je kunt het 'buigen' noemen. Kan ook. Of spruitjes, kan ook.

Vreemd dat men het eerst over vrijheid van meningsuiting heeft, terecht, maar vervolgens een driedubbele schwalbe maakt als de school gebruikt maakt van diezelfde vrijheid en zegt 'wij motten dat gezeik niet'.
Zelfs meerdere users gooien het ineens op censuur, wat, gooit die school een wereldwijd spreekverbod op die caberatiers ofzo?

Heel vreemd.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 17:37:54 #43
46149 __Saviour__
pi_45946126
De beslissing van de school is gewoon zwak en laf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45946208
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Of ze hebben gewoon geen zin in die slijmerige Telegraaf 'journalisten' die even komen luisteren, en het andere bijkomende gezeik. Dat kan natuurlijk ook.

Vreemd dat men het eerst over vrijheid van meningsuiting heeft, terecht, maar vervolgens een driedubbele schwalbe maakt als de school gebruikt maakt van diezelfde vrijheid en zegt 'wij motten dat gezeik niet'.
Zelfs meerdere users gooien het ineens op censuur, wat, gooit die school een wereldwijd spreekverbod op die caberatiers ofzo?

Heel vreemd.
Wat denk je van zelfcensuur ingegeven door angst?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:42:20 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45946255
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat denk je van zelfcensuur ingegeven door angst?
Zelfcensuur? Waar haal je dat vandaan? Ik zie het in het nieuwsbericht niet staan, het wordt maar verzonnen en als feit aangenomen. Ik vind zóiets weerzinwekkend, en lijkt me gebaseerd op angst.

En nu zijn ze nog zwak ook. Tsjees. Vrijheid van meningsuiting werkt blijkbaar maar 1 kant op.
Belediging is gebruik van vrijheid, geen trek in belediging is dhimmitude. Volgens sommigen hier.

Whatever.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 17:45:00 #46
46149 __Saviour__
pi_45946325
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zelfcensuur? Waar haal je dat vandaan? Ik zie het in het nieuwsbericht niet staan, het wordt maar verzonnen en als feit aangenomen. Ik vind zóiets weerzinwekkend, en lijkt me gebaseerd op angst.
o kom op zeg, geloof jij deze crap dan?
quote:
Recente grappen van de caberatier over moslims passen echter niet in de onderwijsvisie van de school, aldus Couzijn. „Wij staan open voor alle overtuigingen, zonder iemand te willen kwetsen.” Leerlingen reageren begripvol op het besluit, aldus Couzijn.
Cabaratiers maken over van alles grappen. Dat weet je en kun je verwachten als je zo iemand boekt. Dan moet je ook maar de moslimgrappen accepteren en niet dat ineens weigeren. Gewoon pure lafheid is het. Want door dit soort dingen krijgen moslims steeds meer door: dreigen helpt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45946341
quote:

Heel vreemd.
Ik ben het op zich met je eens, maar een fatwa onderschrijven is wellicht iets anders dan vrijheid van meningsuiting.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 17:46:58 #48
46149 __Saviour__
pi_45946384
quote:
[..]
En nu zijn ze nog zwak ook. Tsjees. Vrijheid van meningsuiting werkt blijkbaar maar 1 kant op.
Belediging is gebruik van vrijheid, geen trek in belediging is dhimmitude. Volgens sommigen hier.
Geen trek in belediging van moslims hebben ze. Alleen daar draait het ze om.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45946436
quote:

Heel vreemd.
Hahaha, dat heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken om als schooldirecteur iets te verbieden.

Je probeert het leuk recht te praten, maar ik vind je nu een beetje apatisch overkomen als je het mij vraagt. Waarom in hemelsnaam vraag ik me af?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:49:12 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45946462
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens, maar een fatwa onderschrijven is wellicht iets anders dan vrijheid van meningsuiting.
Ik snap het -wellicht uiterlijk logische- verband niet.

Stel: 1 of andere spreekt lamlul een fatwa over je uit, wat dat ook moge zijn. Ik drink een biertje met je. Breek ik dan die fatwa ofzo? Ik heb helemaal niets te maken met die lamlul.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:49:30 #51
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45946475
quote:

[..]

Whatever.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat de school zelf mag weten of ze die cabaretiers toelaten of niet. Waar het om gaat is hun twijfelachtige reactie, dat het niet past in de "onderwijsvisie". Zoals de TS al heeft gezegd is het waarschijnlijker dat ze gewoon geen gedonder in de school willen tussen verschillende groepen leerlingen. maarja zeg dat dan.
---
pi_45946513
Die ouwe ex moskee medewerker was trouwens vanmiddag op TV bij Premtime, en het was bijna lachwekkend om te zien hoe ie zich in allerlei bochten aan het wringen was om maar te ontkennen dat ie het zo bedoeld had, terwijl het allemaal op tape was opgenomen. Zijn zoon stond buiten het zicht van de camera ook nog een beetje bijdehand te doen en te roepen dat die cabaretier dood moest.

Mooi stelletje senielen bij elkaar. de zweep erover zou ik zeggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:52:43 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45946584
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:48 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Hahaha, dat heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken om als schooldirecteur iets te verbieden.

Je probeert het leuk recht te praten, maar ik vind je nu een beetje apatisch overkomen als je het mij vraagt. Waarom in hemelsnaam vraag ik me af?
Geen idee. Ik vraag me juist weer af waarom men het woord censuur in de mond neemt. Alsof de school schouder aan schouder staat met die lamlul die een fatwa of wat dan ook over ze uitsprak.

Die school legt ze helemaal geen spreekverbod op. Ze mogen gerust ergens anders hun sketch uitvoeren.
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Geen trek in belediging van moslims hebben ze. Alleen daar draait het ze om.
Precies.
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:49 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk als je zegt dat de school zelf mag weten of ze die cabaretiers toelaten of niet. Waar het om gaat is hun twijfelachtige reactie, dat het niet past in de "onderwijsvisie". Zoals de TS al heeft gezegd is het waarschijnlijker dat ze gewoon geen gedonder in de school willen tussen verschillende groepen leerlingen. maarja zeg dat dan.
Nouja, het is een middelbare school toch? Mja, ieder zijn smaak humor hoor, daar niet van, maar humor gebaseerd op puur belediging vind ik een beetje voor beginners. Hans Teeuwen bijvoorbeeld deed het nog een stuk leuker met een goede lading emotie. America's Funniest Home Video's bijvoorbeeld, zien hoe een kind achterover van de schommel valt, vind ik geen zak aan.
pi_45946610
quote:

[..]

Whatever.
Het zegt natuurlijk niet veel en is zeker niet een afspiegeling van de gemiddelde moslim maar toch......

Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 17:55:13 #55
46149 __Saviour__
pi_45946658
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:52 schreef Yildiz het volgende:

Precies.
En dat is dus zo zwak. Als die moslimgrappen er niet in zouden zitten en de show zat vol grappen over nederlanders, jezus of whatever, zou het gewoon doorgegaan zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45946698
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:52 schreef Yildiz het volgende:

Precies.
Dan moeten we dus enkel zorgen dat als men bang is voor gezeik met moslims dat ze nog banger worden voor gezeik van mensen die dit weer een kulreden vinden en zich daar aan ergeren. Met andere woorden er gewoon vol bovenop gaan als er weer zo'n schooldirekteurtje of politicus buigt voor moslims.

Het is zo simpel
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:58:52 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45946748
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En dat is dus zo zwak. Als die moslimgrappen er niet in zouden zitten en de show zat vol grappen over nederlanders, jezus of whatever, zou het gewoon doorgegaan zijn.
Dat zou ik even uitgekauwd vinden eigenlijk.

Ha-ha, domme gelovigen! ha-ha! Ofzo.
pi_45946766
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik snap het -wellicht uiterlijk logische- verband niet.

Stel: 1 of andere spreekt lamlul een fatwa over je uit, wat dat ook moge zijn. Ik drink een biertje met je. Breek ik dan die fatwa ofzo? Ik heb helemaal niets te maken met die lamlul.
Ik zeg niet dat er een verband is, ik vind de context nogal walgelijk.

Een of andere kwibus impliceert dat jij een fatwa verdient, en dan merk ik vervolgens (schijnbaar toevallig) op, dat je hier niet welkom bent.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:02:34 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45946846
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er een verband is, ik vind de context nogal walgelijk.
Jij niet.
quote:
Een of andere kwibus impliceert dat jij een fatwa verdient, en dan merk ik vervolgens (schijnbaar toevallig) op, dat je hier niet welkom bent.
Ja, dat kan toevallig zijn. Of men heeft geen zin in gezeik, of men vind het geen humor, of men vind het niet geschikt, of men 'buigt', of wat anders.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 18:03:52 #60
46149 __Saviour__
pi_45946874
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat zou ik even uitgekauwd vinden eigenlijk.

Ha-ha, domme gelovigen! ha-ha! Ofzo.
uitgekauwd of niet, met zulke grappen zouden ze waarschijnlijk geen problemen hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45947015
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Jij niet.
[..]

Ja, dat kan toevallig zijn. Of men heeft geen zin in gezeik, of men vind het geen humor, of men vind het niet geschikt, of men 'buigt', of wat anders.
Gezien de context lijkt me sprake van buigen.

Als men het geen humor vindt, of 'niet geschikt', is het ook al niet best, een beetje vreemd. Een schoolbestuur wat haar mening opdringt aan de leerlingen.

Dat het aan de lopende band gebeurt is duidelijk, maar het blijft fout.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:53:15 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45948228
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

uitgekauwd of niet, met zulke grappen zouden ze waarschijnlijk geen problemen hebben.
Ja, en als je zou uitleggen hoe je sperziebonen moet koken ook niet. De vraag is of er mensen om kunnen lachen.
pi_45949822
Arme Ewout ...
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:56:18 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45950308
Dat mag die school lekker zelf weten. Ik zou als schooldirecteur per definitie niks controversieels op mijn school willen hebben, ook niet iemand van de pedopartij of een antisemiet of een AFAlid, of wat dan ook. Daar is een school niet voor.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 19:58:14 #65
46149 __Saviour__
pi_45950385
nounou, en moslimsgrappen zijn controversieel hoor! dat je de pedopartij er niet wilt hebben is te begrijpen, maar iemand die grapjes maakt over een sprookjesboek moet kunnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:06:27 #66
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45950732
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:56 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan moeten we dus enkel zorgen dat als men bang is voor gezeik met moslims dat ze nog banger worden voor gezeik van mensen die dit weer een kulreden vinden en zich daar aan ergeren. Met andere woorden er gewoon vol bovenop gaan als er weer zo'n schooldirekteurtje of politicus buigt voor moslims.

Het is zo simpel
intimidatie tegen intimidatie "Zeg als jij je nog 1 keer laat intimideren door moslims steken we je huis in de fik"
---
pi_45951096
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:56 schreef Floripas het volgende:
Dat mag die school lekker zelf weten. Ik zou als schooldirecteur per definitie niks controversieels op mijn school willen hebben, ook niet iemand van de pedopartij of een antisemiet of een AFAlid, of wat dan ook. Daar is een school niet voor.
Nee, zoiets mag die school helemaal niet zomaar zelf weten. Als ik kinderen op die school had zitten dan was die directeur hier dus niet mee weg gekomen. Dit zijn compleet verkeerde signalen die je als school afgeeft over wat de normen en waarden zijn.
pi_45951145
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:06 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

intimidatie tegen intimidatie "Zeg als jij je nog 1 keer laat intimideren door moslims steken we je huis in de fik"
Blijkbaar is dat de cultuur die de babyboomers in ons land willen. Wie zijn wij dan om daar niet aan te voldoen?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:17:03 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45951267
Scholen zijn er helemaal niet voor bedoeld om te polariseren, maar om saamhorigheid te kweken. Debatten mogen overal in de openbare ruimte plaatsvinden, wat mij betreft.

Als hij was geweerd uit een zaaltje in de carré dan had ik vooraangestaan bij de protesten, maar een school? Neuh.
pi_45951407
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:17 schreef Floripas het volgende:
Scholen zijn er helemaal niet voor bedoeld om te polariseren, maar om saamhorigheid te kweken. Debatten mogen overal in de openbare ruimte plaatsvinden, wat mij betreft.

Als hij was geweerd uit een zaaltje in de carré dan had ik vooraangestaan bij de protesten, maar een school? Neuh.
Hier kweek je geen saamhorigheid mee, snap dat dan
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:22:56 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45951533
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:19 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Hier kweek je geen saamhorigheid mee, snap dat dan
Wat dan?
pi_45952366
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:08 schreef buachaille het volgende:
[..]

De school is bang voor geweld door moslims, dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Laf is wel dat ze daar niet voor durven uitkomen. Zeg dat dan gewoon! in plaats van je te verschuilen achter een nietszeggende term als "onderwijsvisie".
De linkse honden tonen wederom hun ware dhimmi-aard. Knielend wentelen ze zich in het stof om het de boze moslims naar de zin te maken. Walgelijk. Iedere keer dat ik zo'n bericht lees, bekruipt me het gevoel dat Nederland eigenlijk gewoon niet beter verdient. Waarom capituleren jullie niet meteen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:48:35 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45952602
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:42 schreef StefanP het volgende:

[..]

De linkse honden tonen wederom hun ware dhimmi-aard. Knielend wentelen ze zich in het stof om het de boze moslims naar de zin te maken. Walgelijk. Iedere keer dat ik zo'n bericht lees, bekruipt me het gevoel dat Nederland eigenlijk gewoon niet beter verdient. Waarom capituleren jullie niet meteen?
Zoals de VS al heeft gedaan voor gelovigen?
pi_45952771
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zoals de VS al heeft gedaan voor gelovigen?
Hoewel Stefan nogal eens een beetje doorslaat naar mijn mening, vind ik dit nu weer zo'n typische Pavlov-reactie-post.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 21:53:05 #75
46149 __Saviour__
pi_45955383
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat dan?
hiermee valt die school voor dreiging
de voorstelling was gewoon geboekt in de eerste plaats. maar ineens na moslimdreigement kan het niet meer en dat is zwak. bij cabaretiers is altijd wel iemand het doelwit van de grap. en dat is allemaal leuk, grappig en toegestaan totdat het ineens moslims betreft. hypocriete zwakke eikels zijn het daar.

[ Bericht 33% gewijzigd door __Saviour__ op 03-02-2007 22:05:44 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:31:30 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45956449
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:53 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

hiermee valt die school voor dreiging
de voorstelling was gewoon geboekt in de eerste plaats. maar ineens na moslimdreigement kan het niet meer en dat is zwak. bij cabaretiers is altijd wel iemand het doelwit van de grap. en dat is allemaal leuk, grappig en toegestaan totdat het ineens moslims betreft. hypocriete zwakke eikels zijn het daar.
HALLELUJAH! Nostradamus has arrived!
pi_45956625
Ik wil ook geen cabaratiers meer die spotten met het christendom!

Schandalig vind ik het.
pi_45956826
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:38 schreef CasB het volgende:
Kom op zeg, je klinkt nu als een moslim.

Het moet gewoon kunnen, klaar.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 22:47:07 #79
46149 __Saviour__
pi_45956867
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:38 schreef CasB het volgende:

Schandalig vind ik het.
nee je moet het wel goed doen he. dreigen met geweld, net zoals moslims doen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45956965
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:45 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Kom op zeg, je klinkt nu als een moslim.

Het moet gewoon kunnen, klaar.
Net als spotten met moslims, de islam, en dergelijke

Ze moeten gewoon niet zo zeiken. Het is niet voor niets humor.
  Donald Duck held zaterdag 3 februari 2007 @ 23:02:32 #81
46149 __Saviour__
pi_45957263
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:51 schreef CasB het volgende:

[..]

Net als spotten met moslims, de islam, en dergelijke

Ze moeten gewoon niet zo zeiken. Het is niet voor niets humor.
Maar dat snappen ze dus niet. Dat sprookjesboek zelf is één grote grap, dan moeten grappen daarover ook kunnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45959357
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:56 schreef Floripas het volgende:
Ik zou als schooldirecteur per definitie niks controversieels op mijn school willen hebben
Dan moet je om te beginnen geen cabaretier uitnodigen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_45961812
  zondag 4 februari 2007 @ 05:12:39 #84
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45963389
quote:

Heel vreemd.
Zo links als het maar kan. Leg mij nu eens uit waarom grappen over moslims niet kunnen en grappen over al het andere wel ? Leg mij eens uit waarom een school wel zwicht voor moslims en niet voor andere gropen ? Probeer het eens.
mai pen rai
pi_45963436
quote:
Op zondag 4 februari 2007 05:12 schreef niet_links het volgende:

[..]

Leg mij nu eens uit waarom grappen over moslims niet kunnen en grappen over al het andere wel ?
Er zijn genoeg cabaretiers die grappen over moslims maken, je verwart grappen denk ik met 'schoppen om te shockeren'. Nou ja, als een school daar niet op zit te wachten, prima toch. Dat is het probleem ook een beetje met figuren als jou, je ziet alles wat een moslim in de zeik zet als een grap. Gek genoeg vergaat je het lachen op andere vlakken dan weer.
pi_45963509
quote:
Op zondag 4 februari 2007 05:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zijn genoeg cabaretiers die grappen over moslims maken, je verwart grappen denk ik met 'schoppen om te shockeren'. Nou ja, als een school daar niet op zit te wachten, prima toch. Dat is het probleem ook een beetje met figuren als jou, je ziet alles wat een moslim in de zeik zet als een grap. Gek genoeg vergaat je het lachen op andere vlakken dan weer.
Weet je zelf wel waar je het over hebt?
  zondag 4 februari 2007 @ 11:44:36 #87
3542 Gia
User under construction
pi_45965534
Theo Maassen wist het wel treffend te vertellen na zijn Moslimgrappen:

Ik hoop maar dat ik het overleef, maar aan de andere kant....hoe groot is de kans dat ze weer een Theo pakken?
pi_45965872
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef buachaille het volgende:

[..]

Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen, ivm jouw historische kennis).
Dat artikel op die website van jou

Wel mooie ogen, dat kind.

OT: Is best voor te stellen dat een schoolleiding er pas na ophef achterkomt dat zo'n cabaretier gewaagde, discriminerende grappen maakt en dan besluit af te zien van zijn optreden. Ik ken zijn grappen niet, maar het is tevens voor te stellen dat die leiding ook in geval van grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden, hem geen podium wil bieden.
Goede muziek luisteren?
KLIK
  zondag 4 februari 2007 @ 12:13:17 #89
3542 Gia
User under construction
pi_45966088
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:02 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Ik ken zijn grappen niet, maar het is tevens voor te stellen dat die leiding ook in geval van grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden, hem geen podium wil bieden.
Heb jij al ooit gehoord dat een optreden ergens werd afgezegd vanwege grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden?
Ik nog nooit.
Maar goed, Joden, negers en andere minder- of meerderheden dreigen ook niet met geweld als er grappen over ze gemaakt worden.
pi_45966278
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb jij al ooit gehoord dat een optreden ergens werd afgezegd vanwege grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden?
Ik nog nooit.
Maar goed, Joden, negers en andere minder- of meerderheden dreigen ook niet met geweld als er grappen over ze gemaakt worden.
De betreffende cabaretier maakt ook grappen over christenen en andere 'groepen'. De onrust ontstond naar aanleiding van moslims, maar de school heeft niet gezegd dat het om de moslimgrappen gaat, dus ja, ik heb daar al eens van gehoord. Jij ook.
Ik ben er ook vrij zeker van dat wanneer er een hoop commotie ontstaat rondom een grappenmaker die in zijn show de holocaust ontkent en het antisemitisme verheerlijkt, waarbij dan het CIDI en de nationale pers worden betrokken, scholen besluiten om die persoon te mijden van hun bühne.
Die grappen van de cabaretier in deze zaak moeten natuurlijk kunnen, net zoals iemand de holocaust zou moeten mogen ontkennen. En een doodsbedreiging als reactie daarop is belachelijk, walgelijk. Maar om te zeggen dat omdat er moslims mee gemoeid zijn die man nu wordt geweigerd op scholen, dat is te snel.
Goede muziek luisteren?
KLIK
  zondag 4 februari 2007 @ 12:28:31 #91
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45966414
quote:
Op zondag 4 februari 2007 05:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb jij enig idee over mijn gevoel voor humor ? Blijkbaar wel met je rode morele superioriteit. Ik lag om allerlei soorten grappen toch vreemd dat die wel gemaakt mogen worden en over moslims niet.
mai pen rai
  zondag 4 februari 2007 @ 12:31:27 #92
3542 Gia
User under construction
pi_45966502
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:22 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:

[..]

De betreffende cabaretier maakt ook grappen over christenen en andere 'groepen'. De onrust ontstond naar aanleiding van moslims, maar de school heeft niet gezegd dat het om de moslimgrappen gaat, dus ja, ik heb daar al eens van gehoord. Jij ook.
Nee hoor, ik niet.

Lijkt me in dit geval vrij duidelijk dat een cabaretier, die in opspraak is door uitspraken van een of andere maffe imam, niet geweigerd wordt omdat hij grappen vertelt over Christenen.
Deze man vertelt al wel langer grappen over allerlei maatschappelijke groeperingen en nog nooit eerder is hij ergens geweigerd. En nu ineens wel.

Sorry, maar ik denk toch echt niet dat dat komt door zijn Jezusgrappen.
  zondag 4 februari 2007 @ 12:31:34 #93
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45966508
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:43 schreef Gebleekte het volgende:
Vind ik ook. Ben je echt turks?
ja zeker 100 %
pi_45966672
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, ik niet.

Lijkt me in dit geval vrij duidelijk dat een cabaretier, die in opspraak is door uitspraken van een of andere maffe imam, niet geweigerd wordt omdat hij grappen vertelt over Christenen.
Deze man vertelt al wel langer grappen over allerlei maatschappelijke groeperingen en nog nooit eerder is hij ergens geweigerd. En nu ineens wel.

Sorry, maar ik denk toch echt niet dat dat komt door zijn Jezusgrappen.
Maakt niet uit.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_45966851
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:31 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ja zeker 100 %
Ik ken iemand die daar geen sikkepitje van gelooft.
pi_45967317
Nou ja, even een beetje rondgekeken op het internet. De school heeft geen website of zo, maar wat ik wel vond is een website met wat foto's van een examenstunt in 2006 (whatever) en als je daar op de foto's kijkt dan zie je dat dit nou niet echt een 'zwarte' school genoemd kan worden. En dat het niet willen van grappen over Islam waarschijnlijk meer te maken heeft met de christelijke inslag van de hele omgeving waar die school ligt.
pi_45967415
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:30 schreef -scorpione- het volgende:

Ik doe mee. In voel me beledigd omdat ik een westerse christenhond word genoemd, terwijl ik niet geloof. Ik voel me ook beledigd omdat de westerse meisjes en vrouwen 's zomers niet in korte topjes, rokjes en broekjes mogen lopen. Ik voel me ook beledigd door meisjes die zich door een marokkantje laten inpalmen en dan het slachtoffer worden van zijn loverboy-praktijken. Ik voel me ook beledigd omdat vrouwen volgens de islam niets in te brengen hebben. Tenslotte voel ik me beledigd omdat blijkbaar maar weinig mensen snappen dat de islamitische religies en cultuur/culturen NIET samen KUNNEN leven met de westerse religies en culturen. Maar dat laatste zal wel weer dom, kortzichtig en discriminerend van me zijn.
pi_45967476
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het is laffe zelfcensuur vanwege achterlijke reli-idioten De verislamiseringstrein is geen stoptrein!
Nee, maar helaas is 't ook geen sneltrein. Het is een "inter-country" die pas stopt als de hele westerse wereld verislamiseerd is!
pi_45967503
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:50 schreef Hathor het volgende:
Die ouwe ex moskee medewerker was trouwens vanmiddag op TV bij Premtime, en het was bijna lachwekkend om te zien hoe ie zich in allerlei bochten aan het wringen was om maar te ontkennen dat ie het zo bedoeld had, terwijl het allemaal op tape was opgenomen. Zijn zoon stond buiten het zicht van de camera ook nog een beetje bijdehand te doen en te roepen dat die cabaretier dood moest.

Mooi stelletje senielen bij elkaar. de zweep erover zou ik zeggen.
JUIST!
pi_45967581
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, en moslimsgrappen zijn controversieel hoor! dat je de pedopartij er niet wilt hebben is te begrijpen, maar iemand die grapjes maakt over een sprookjesboek moet kunnen.
Ja. En de termen fatwa en sharia moeten we ook maar zien als een oosterse variant op "knibbel-knabbel-knuisje". Die termen horen niet in een westers land!
pi_45967652
quote:

[..]

Ik nog nooit.
Nee, maar dat komt gewoon doordat de door jou genoemde bevolkingsgroepen niet zulke korte lontjes hebben als de moslims.
pi_45967730
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:59 schreef progrock het volgende:

[..]

Nee, maar helaas is 't ook geen sneltrein. Het is een "inter-country" die pas stopt als de hele westerse wereld verislamiseerd is!
Het is wel grappig om te zien, al die angst voor de Islam. Als je even gaat kijken naar de feiten, dan zie je dat 'de Islam' vooral bezig is met een interne strijd die leidt tot splitsingen dan tot één 'Islamitisch blok' dat wel even de hele wereld zal overnemen.

Voorlopig is het in DIT land een groter probleem dat er een theocratische christelijke partij in de regering gaat komen dan dat er wat half-debiele figuren rondlopen die zich opwerpen als woordvoerder voor 'de Islam'.
pi_45973954
Deze Rex Couzijn is sinds oktober vorig jaar de nieuwe rector van deze school in Doorwerth. In zijn voorgaande functie als rector van het Over Betuwe College heeft hij ook altijd al een enorme geldingsdrang gehad en was continu gebrand op het halen van publiciteit in de media. Zo liet hij bij zijn afscheid zelfs een enorme limousine aanrukken met gevulde mini bar en wat al niet meer (zie hier). Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat ook nu het geval is. Wanneer men een cabaretier boekt lijkt het mij volkomen logisch om eerst na te gaan wat zijn programma is en of een bepaalde humor je aanspreekt. Zeker wanneer het een optreden voor een hele school betreft. Wederom een schandalig handelen.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:02:41 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45974001
quote:

[..]

Ik nog nooit.
Nog een Nostradamus, hier 1 die beweerd dat het vanwege de grappen is over een bepaalde bevolkingsgroep.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:44 schreef Gia het volgende:
Theo Maassen wist het wel treffend te vertellen na zijn Moslimgrappen:

Ik hoop maar dat ik het overleef, maar aan de andere kant....hoe groot is de kans dat ze weer een Theo pakken?
Dan weet ik niet welke Theo Maassen jij gezien hebt, maar hij moet zijn schreeuw nog inhouden als hij op TV komt, altijd wordt maar beweerd dat caberatiers zich 'geremd' voelen door moslims, Theo Maassen schreeuwt dat hij het daar niet mee eens is. Hij vind dat dat niet zo is. Alles kan. Klaar.

Zo beweerde HP De Tijd dat onlangs, en in de leugen regeert was Theo Maassen degene die daarop reageerde. Zoals ik al zei, hij is het daar niet mee eens.

Dat dhimmitude slachtoffergedrag altijd. Bah.

Weet je hoe ik denk hoe het bij jou, en velen anderen zit? Je wilt je woede kwijt, liefst tegen de moslims want dat doet iedereen, in jouw ogen, en je wilt met de kudde meelopen. Met z'n allen als groep tegen de ander, net zoals het WK. Heerlijk groepsgevoel. Je kunt echter geen reden verzinnen om je woede goed te praten, dus verzin je maar even half dat je je geremd of bedreigd voelt. Niet direct -dat zou teveel opvallen-, maar je beweerd dat een ander zich bedreigd voelt, buigt en dat dát zogenaamd jouw woede weer goedpraat. Zogenaamd uit verdediging, preventief ofzo.

Walgelijk vind ik dat slachtoffergedrag, op niets gebaseerd dus, op geweld goed te keuren. Zelfs een kleuter kan dat nog beter verhullen. Zeg dan gewoon direct dat je zin hebt om weer voor CNN te zitten met een bak popcorn en een fles cola.

[ Bericht 18% gewijzigd door Yildiz op 04-02-2007 16:18:06 ]
  zondag 4 februari 2007 @ 16:08:16 #105
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_45974176
Zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  Donald Duck held zondag 4 februari 2007 @ 16:09:31 #106
46149 __Saviour__
pi_45974208
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:08 schreef LENUS het volgende:
Zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis
En het zal alleen maar erger worden. Want nu hebben ze wéér bevestiging: aha, dreigen helpt dus, ze zijn zwak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 4 februari 2007 @ 18:30:09 #107
3542 Gia
User under construction
pi_45979455
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:02 schreef Yildiz het volgende:

Dan weet ik niet welke Theo Maassen jij gezien hebt, maar hij moet zijn schreeuw nog inhouden als hij op TV komt, altijd wordt maar beweerd dat caberatiers zich 'geremd' voelen door moslims, Theo Maassen schreeuwt dat hij het daar niet mee eens is. Hij vind dat dat niet zo is. Alles kan. Klaar.
Maar toch zegt hij na een aantal moslimgrappen:

"Ik hoop maar dat ik het overleef, maar aan de andere kant....hoe groot is de kans dat ze weer een Theo pakken?"

Dat is een quote van Theo, niet van mij. Daarmee doelend op dit soort gedreig naar cabaretiers en programmamakers die menen dat ze wel op hun tenen moeten lopen. Ik ben juist heeeeel blij dat Theo Maassen zich niet inhoudt en het gewoon allemaal wel zegt.

"Handig zo'n hoofddoekje, heb je tenminste iets bij de hand om je snikkel aan af te vegen na de sex"

Geweldige man!!!
  Donald Duck held zondag 4 februari 2007 @ 19:36:55 #108
46149 __Saviour__
pi_45982104
Prachtig ja. Grappen over iedereen en alles moet gewoon kunnen. Niemand zou moeten zwichten voor het gedreig van die moslimetters.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 4 februari 2007 @ 19:50:17 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45982705
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Prachtig ja. Grappen over iedereen en alles moet gewoon kunnen. Niemand zou moeten zwichten voor het gedreig van die moslimetters.
Ik zie de school niet zwichten ofzo. Ik zie een aantal users die denken weten dat de school zwicht, en dat dat de schuld van de moslims zijn, liefst allemaal, en dat dankzij alle moslims die kinderen wat minder humor krijgen. Dat zie ik.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar toch zegt hij na een aantal moslimgrappen:

"Ik hoop maar dat ik het overleef, maar aan de andere kant....hoe groot is de kans dat ze weer een Theo pakken?"

Dat is een quote van Theo, niet van mij. Daarmee doelend op dit soort gedreig naar cabaretiers en programmamakers die menen dat ze wel op hun tenen moeten lopen. Ik ben juist heeeeel blij dat Theo Maassen zich niet inhoudt en het gewoon allemaal wel zegt.

"Handig zo'n hoofddoekje, heb je tenminste iets bij de hand om je snikkel aan af te vegen na de sex"

Geweldige man!!!
Hmm, zo ken ik Theo Maassen niet. Maargoed, in welke context zei ie dat?
  Donald Duck held zondag 4 februari 2007 @ 19:54:45 #110
46149 __Saviour__
pi_45982877
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zie de school niet zwichten ofzo. Ik zie een aantal users die denken weten dat de school zwicht, en dat dat de schuld van de moslims zijn, liefst allemaal, en dat dankzij alle moslims die kinderen wat minder humor krijgen. Dat zie ik.
Dan zie jij het anders dan ik.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 4 februari 2007 @ 19:55:39 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45982904
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan zie jij het anders dan ik.
Precies.
pi_45983976
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:01 schreef Maestro2007 het volgende:
Deze Rex Couzijn is sinds oktober vorig jaar de nieuwe rector van deze school in Doorwerth. In zijn voorgaande functie als rector van het Over Betuwe College heeft hij ook altijd al een enorme geldingsdrang gehad en was continu gebrand op het halen van publiciteit in de media. Zo liet hij bij zijn afscheid zelfs een enorme limousine aanrukken met gevulde mini bar en wat al niet meer (zie hier). Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat ook nu het geval is. Wanneer men een cabaretier boekt lijkt het mij volkomen logisch om eerst na te gaan wat zijn programma is en of een bepaalde humor je aanspreekt. Zeker wanneer het een optreden voor een hele school betreft. Wederom een schandalig handelen.
Haha, dien kerel doet me zo denken aan drogist Poerstamper uit de oude oorlogsfilm Pastoral 1943. Precies zo'n zelfde figuur waarbij zelfs het uiterlijk van de acteur in de film me nog aan Couzijn doet denken. Als ik daar leerling was dan zou ik het boek gelijk op mijn lijst zetten: http://www.scholieren.com/boekverslagen/2240
  zondag 4 februari 2007 @ 21:26:36 #113
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45987867
quote:

[..]

[..]

Zei die tijdens zijn laatste voorstelling getiteld "tegen beter weten in". DIe moet je dus maar even kijken als je de context wilt weten. is een leuke voorstelling trouwens (nee niet alleen door de moslimgrappen).
---
  zondag 4 februari 2007 @ 21:30:15 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45988064
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:26 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Zei die tijdens zijn laatste voorstelling getiteld "tegen beter weten in". DIe moet je dus maar even kijken als je de context wilt weten. is een leuke voorstelling trouwens (nee niet alleen door de moslimgrappen).
Die show heb ik wel eens gezien ja. Hmm, is me niet eens opgevallen.

Al is het natuurlijk duidelijk dat Theo Maassen het inderdaad niet alleen maar over moslims heeft, en dat het er, voor mij, ernaar uitziet dat deze Ewout niet anders doet. Ik ken zijn shows niet, maar zit ik er ver naast?
  zondag 4 februari 2007 @ 21:43:38 #115
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45988751
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Al is het natuurlijk duidelijk dat Theo Maassen het inderdaad niet alleen maar over moslims heeft, en dat het er, voor mij, ernaar uitziet dat deze Ewout niet anders doet. Ik ken zijn shows niet, maar zit ik er ver naast?
Ik had dus naar aanleiding van die Topic die aflevering van Premtime teruggeken dat ze die tolk gaan opzoeken en in die aflevering laten ze die Jansen ook aan het woord. Hij zegt zelf dat het stukje over moslims zo'n 5 minuten bedroeg. Dus een relatief klein deel, maar wel meer dan bij Maassen denk ik. Misschien moet je die aflevering van premtime ff kijken via uitzendinggemist. Je ziet dan ook een klein stukje van de grappen.
---
  zondag 4 februari 2007 @ 22:57:27 #116
167723 sanni
Acima de seu
pi_45992468
Schandalig! Als de Nederlandse Staat ballen had dan trokken ze
financiele tegoeden voor die scholen die hieraan meewerken onmiddelijk in.
Wedden dat ze dan op hun achterste benen gaan staan en wanneer de
Staat voet bij stuk houdt gewoon die verbanning intrekken?
  maandag 5 februari 2007 @ 12:29:10 #117
3542 Gia
User under construction
pi_46003431
quote:

Was een dag voor oudjaar, geloof ik.
Hij had veel grappen over geloven. Zo was hij ook een Jezusbeeld aan 't tepellikken. Stelde hij voor om een keppeltje te gebruiken als schaaltje voor borrelnootjes en een hoofddoekje, tja, heb ik al gezegd.

Over de islam-grappen zij hij achteraf dat hij hoopte het te overleven, maar dat de kans dat ze weer een Theo zouden pakken toch wel klein was.

Wil je het fijne weten, dan moet je die conference maar even kijken. Was heel grappig.
pi_46003732
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik vraag mij af hoe jij kan oordelen alleen op aannames of loop je maar mee op de jankende meute?
  FOK!fotograaf maandag 5 februari 2007 @ 13:24:05 #119
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46004916
Ach, moslims kennen het concept humor niet, dus moet je ook niet verwachten dat ze met dit soort dingen relativerend op kunnen treden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:51:17 #120
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46126228
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:24 schreef freud het volgende:
Ach, moslims kennen het concept humor niet,
Want de moslims zijn the Borg?
En ze veroveren Europa ook nog eens zonder genade.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_46126351
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:51 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Want de moslims zijn the Borg?
En ze veroveren Europa ook nog eens zonder genade.
Kijk, das nou nog eens humor.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:20:34 #122
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_46133518
quote:

We hebben het hier over scholen lieve Gia... Wanneer een school liever geen al te geweldadige films draait tijdens een school-filmkijk-avondje betekent dat toch ook niet dat wij als maatschappij geweldadige films censureren.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een school andere groffe of beledigende carberetiers weert, daar waar het niet om Moslims gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 09-02-2007 11:27:44 ]
Krekker is de bom!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:06:18 #123
3542 Gia
User under construction
pi_46134746
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

We hebben het hier over scholen lieve Gia... Wanneer een school liever geen al te geweldadige films draait tijdens een school-filmkijk-avondje betekent dat toch ook niet dat wij als maatschappij geweldadige films censureren.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een school andere groffe of beledigende carberetiers weert, daar waar het niet om Moslims gaat.
Deze cabaretier heeft bij meerdere scholen opgetreden en het was nooit een probleem. Maar nu er een fatwa over hem is uitgesproken, wordt een al geboekt optreden ineens afgezegd.
Dat is dus duidelijk uit angst en niet omdat men de cabaretier niet wil. Al voordat ze hem boekten kenden ze zijn programma. Hadden ze hem niet moeten boeken, om die reden. Maar schijnbaar was het toen nog geen probleem dat hij ook moslimgrappen maakte. Pas toen er ophef over ontstond werd het een probleem.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:37:17 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46159964
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Deze cabaretier heeft bij meerdere scholen opgetreden en het was nooit een probleem. Maar nu er een fatwa over hem is uitgesproken, wordt een al geboekt optreden ineens afgezegd.
Dat is dus duidelijk uit angst en niet omdat men de cabaretier niet wil. Al voordat ze hem boekten kenden ze zijn programma. Hadden ze hem niet moeten boeken, om die reden. Maar schijnbaar was het toen nog geen probleem dat hij ook moslimgrappen maakte. Pas toen er ophef over ontstond werd het een probleem.
Vele malen wordt het woord censuur in de mond genomen als men ook maar enigzins het idee heeft dat je moslims niet zou mogen beledigen, maar hier Regering wil censuur radicale sites hoor je ze nooit over.

Typisch is dat zeg.
pi_46164282
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vele malen wordt het woord censuur in de mond genomen als men ook maar enigzins het idee heeft dat je moslims niet zou mogen beledigen, maar hier Regering wil censuur radicale sites hoor je ze nooit over.

Typisch is dat zeg.
Worden rechts/links-extremistische sites dan ook gecensureerd?
pi_46164721
Wordt die vent die de doodsbedreiging heeft geuit nog vervolgd eigenlijk? Het lijkt me dat een van de beste manieren om dit soort ontwikkelingen tegen te gaan het zetten van zware straffen op doodsbedreigingen is.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:57:15 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46166442
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 05:51 schreef Perun het volgende:
Wordt die vent die de doodsbedreiging heeft geuit nog vervolgd eigenlijk? Het lijkt me dat een van de beste manieren om dit soort ontwikkelingen tegen te gaan het zetten van zware straffen op doodsbedreigingen is.
Je bedoelt dit stukje?
quote:
''Hoewel eigenrichting afgekeurd moet worden, is de standrechtelijke executie van Jan Peter Balkenende misschien wel de verstandigste beslissing'', had hij op zijn site gezet. ''Hoe anders kan voorkomen worden dat Balkenende na de verkiezingen van 22 november 2006 zich voldoende gesteund voelt om de volgende 650.000 Irakezen te endlösen.''
Ja, daarvoor is een jaar, waarvan de helft voorwaardelijk, geëist tegen hem.

De site is ondertussen uit de lucht.
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 03:41 schreef CasB het volgende:

[..]

Worden rechts/links-extremistische sites dan ook gecensureerd?
Nouja, dat is mogelijk. Sites als Polinco (die waar een stagiair van Wilders handtekeningen vroeg) en stormfront achtige sites staan gehost in de US. Die sites kunnen daarom niet uit de lucht gehaald worden omdat men in de US soms wat meer waarde hecht aan meningen, maar als je het via ISP's kunt censureren, krijg je gewoon in Nederland het bericht dat de site niet bestaat.

Simpel gezegd, je hoeft de site zo niet uit de lucht te halen, maar je kunt zo gemakkelijk beslissen wat goed is voor het volk. Net zoals in good ol' China waar je ook niet alles via Internet kunt zien.

Mooi hè? Ik denk dat je dat bedoelt met links/rechts?

Als men als overheid eenmaal het gereedschap heeft -sites censureren- verwacht ik wel dat men dat elders in gaat zetten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 10-02-2007 11:05:03 ]
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:04:35 #128
3542 Gia
User under construction
pi_46166573
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je bedoelt dit stukje?
[..]

Ja, daarvoor is een jaar, waarvan de helft voorwaardelijk, geëist tegen hem.

De site is ondertussen uit de lucht.
[..]

Nouja, dat is mogelijk. Sites als Polinco (die waar een stagiair van Wilders handtekeningen vroeg) en stormfront achtige sites staan gehost in de US. Die sites kunnen daarom niet uit de lucht gehaald worden omdat men in de US soms wat meer waarde hecht aan meningen, maar als je het via ISP's kunt censureren, krijg je gewoon in Nederland het bericht dat de site niet bestaat.

Simpel gezegd, je hoeft de site zo niet uit de lucht te halen, maar je kunt zo gemakkelijk beslissen wat goed is voor het volk. Net zoals in good ol' China waar je ook niet alles via Internet kunt zien.

Mooi hè? Ik denk dat je dat bedoelt met links/rechts?
Ik denk dat gedoeld wordt op de fatwa voor de cabaretier...
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:07:52 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46166634
Oh.
Men is er over aan het nadenken. Schijnt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')