abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46126351
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:51 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Want de moslims zijn the Borg?
En ze veroveren Europa ook nog eens zonder genade.
Kijk, das nou nog eens humor.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:20:34 #122
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_46133518
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:22 schreef Gia het volgende:
Grappen over Jozef en Maria of Sam en Moos moeten natuurlijk weer wel kunnen!!

Vind overigens zelf dat elk geloof en elke levensovertuiging bespot mag worden.
Er zijn grappen over belgen, over priesters, over een Japanner, komt een vrouw bij de dokter. En dus zijn er ook grappen over Joden, Mohammed en de Paus.

Moeten ze (we) maar tegen kunnen.
We hebben het hier over scholen lieve Gia... Wanneer een school liever geen al te geweldadige films draait tijdens een school-filmkijk-avondje betekent dat toch ook niet dat wij als maatschappij geweldadige films censureren.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een school andere groffe of beledigende carberetiers weert, daar waar het niet om Moslims gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 09-02-2007 11:27:44 ]
Krekker is de bom!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:06:18 #123
3542 Gia
User under construction
pi_46134746
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

We hebben het hier over scholen lieve Gia... Wanneer een school liever geen al te geweldadige films draait tijdens een school-filmkijk-avondje betekent dat toch ook niet dat wij als maatschappij geweldadige films censureren.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een school andere groffe of beledigende carberetiers weert, daar waar het niet om Moslims gaat.
Deze cabaretier heeft bij meerdere scholen opgetreden en het was nooit een probleem. Maar nu er een fatwa over hem is uitgesproken, wordt een al geboekt optreden ineens afgezegd.
Dat is dus duidelijk uit angst en niet omdat men de cabaretier niet wil. Al voordat ze hem boekten kenden ze zijn programma. Hadden ze hem niet moeten boeken, om die reden. Maar schijnbaar was het toen nog geen probleem dat hij ook moslimgrappen maakte. Pas toen er ophef over ontstond werd het een probleem.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:37:17 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46159964
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Deze cabaretier heeft bij meerdere scholen opgetreden en het was nooit een probleem. Maar nu er een fatwa over hem is uitgesproken, wordt een al geboekt optreden ineens afgezegd.
Dat is dus duidelijk uit angst en niet omdat men de cabaretier niet wil. Al voordat ze hem boekten kenden ze zijn programma. Hadden ze hem niet moeten boeken, om die reden. Maar schijnbaar was het toen nog geen probleem dat hij ook moslimgrappen maakte. Pas toen er ophef over ontstond werd het een probleem.
Vele malen wordt het woord censuur in de mond genomen als men ook maar enigzins het idee heeft dat je moslims niet zou mogen beledigen, maar hier Regering wil censuur radicale sites hoor je ze nooit over.

Typisch is dat zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46164282
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vele malen wordt het woord censuur in de mond genomen als men ook maar enigzins het idee heeft dat je moslims niet zou mogen beledigen, maar hier Regering wil censuur radicale sites hoor je ze nooit over.

Typisch is dat zeg.
Worden rechts/links-extremistische sites dan ook gecensureerd?
pi_46164721
Wordt die vent die de doodsbedreiging heeft geuit nog vervolgd eigenlijk? Het lijkt me dat een van de beste manieren om dit soort ontwikkelingen tegen te gaan het zetten van zware straffen op doodsbedreigingen is.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:57:15 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46166442
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 05:51 schreef Perun het volgende:
Wordt die vent die de doodsbedreiging heeft geuit nog vervolgd eigenlijk? Het lijkt me dat een van de beste manieren om dit soort ontwikkelingen tegen te gaan het zetten van zware straffen op doodsbedreigingen is.
Je bedoelt dit stukje?
quote:
''Hoewel eigenrichting afgekeurd moet worden, is de standrechtelijke executie van Jan Peter Balkenende misschien wel de verstandigste beslissing'', had hij op zijn site gezet. ''Hoe anders kan voorkomen worden dat Balkenende na de verkiezingen van 22 november 2006 zich voldoende gesteund voelt om de volgende 650.000 Irakezen te endlösen.''
Ja, daarvoor is een jaar, waarvan de helft voorwaardelijk, geëist tegen hem.

De site is ondertussen uit de lucht.
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 03:41 schreef CasB het volgende:

[..]

Worden rechts/links-extremistische sites dan ook gecensureerd?
Nouja, dat is mogelijk. Sites als Polinco (die waar een stagiair van Wilders handtekeningen vroeg) en stormfront achtige sites staan gehost in de US. Die sites kunnen daarom niet uit de lucht gehaald worden omdat men in de US soms wat meer waarde hecht aan meningen, maar als je het via ISP's kunt censureren, krijg je gewoon in Nederland het bericht dat de site niet bestaat.

Simpel gezegd, je hoeft de site zo niet uit de lucht te halen, maar je kunt zo gemakkelijk beslissen wat goed is voor het volk. Net zoals in good ol' China waar je ook niet alles via Internet kunt zien.

Mooi hè? Ik denk dat je dat bedoelt met links/rechts?

Als men als overheid eenmaal het gereedschap heeft -sites censureren- verwacht ik wel dat men dat elders in gaat zetten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 10-02-2007 11:05:03 ]
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:04:35 #128
3542 Gia
User under construction
pi_46166573
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je bedoelt dit stukje?
[..]

Ja, daarvoor is een jaar, waarvan de helft voorwaardelijk, geëist tegen hem.

De site is ondertussen uit de lucht.
[..]

Nouja, dat is mogelijk. Sites als Polinco (die waar een stagiair van Wilders handtekeningen vroeg) en stormfront achtige sites staan gehost in de US. Die sites kunnen daarom niet uit de lucht gehaald worden omdat men in de US soms wat meer waarde hecht aan meningen, maar als je het via ISP's kunt censureren, krijg je gewoon in Nederland het bericht dat de site niet bestaat.

Simpel gezegd, je hoeft de site zo niet uit de lucht te halen, maar je kunt zo gemakkelijk beslissen wat goed is voor het volk. Net zoals in good ol' China waar je ook niet alles via Internet kunt zien.

Mooi hè? Ik denk dat je dat bedoelt met links/rechts?
Ik denk dat gedoeld wordt op de fatwa voor de cabaretier...
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:07:52 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46166634
Oh.
Men is er over aan het nadenken. Schijnt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')