De school is bang voor geweld door moslims, dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Laf is wel dat ze daar niet voor durven uitkomen. Zeg dat dan gewoon! in plaats van je te verschuilen achter een nietszeggende term als "onderwijsvisie".quote:Scholen weren 'fatwa-cabaretier' Jansen
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)__Jansen.html?p=24,1
DOORWERTH - Het Dorenweerd College in het Gelderse Doorwerth ziet af van een voorstelling van caberatier Ewout Jansen wegens zijn grappen over moslims. Ook een scholengemeenschap in Rozendaal weigert zijn voorstelling.
Jansen zou eind februari een voorstelling geven aan de scholieren. Recente grappen van de caberatier over moslims passen echter niet in de onderwijsvisie van de school, aldus Couzijn. „Wij staan open voor alle overtuigingen, zonder iemand te willen kwetsen.” Leerlingen reageren begripvol op het besluit, aldus Couzijn.
Jansen raakte in opspraak nadat een 'tolk' van de Assoena-moskee in Amsterdam een 'fatwa' over de cabaretier had uitgesproken. Voor zijn grappen zou hij de dood verdienen, zo liet de oud-bestuurder van de moskee zich ontvallen.
Dat slaat dus echt als een lul op een gebakje...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:08 schreef buachaille het volgende:
Het zat er eigenlijk al een beetje aan te komen in een land met een onverwerkt NSB-verleden:
Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen, ivm jouw historische kennis).quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat slaat dus echt als een lul op een gebakje...
En wat heeft dat hiermee te maken? Juist, geen ene mallemoer.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen).
Ik gebruik het woord NSB voor een organisatie die heult met de vijand. In dit geval denk ik dat de schoolleiding toegeeft aan personen die de caberetier al dan niet verhult bedreigd hebben met de dood vanwege zijn grappen over de Islam.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat heeft dat hiermee te maken? Juist, geen ene mallemoer.
En stil rondom het onderwerp? Ik zou eens een bibliotheek inlopen, als ik jou was.
Als je een rel rondom de grappen een beperking vind, dan is de rel rondom de uitspraken van die tolk ook een beperking. En zo zijn er nog wel veel meer rellen te noemen. Ik zou het overigens niet als beperking van de vrijheid van meningsuiting zien.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:26 schreef DS4 het volgende:
Vreemd dat vrijheid van meningsuiting bij grappen thans de beperking lijkt te kennen: maar niet ten koste van de islam.
Vind ik ook. Ben je echt turks?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:40 schreef MrVVD het volgende:
het is gewoon zeer droevig dat dit kan. het is een kniebuiging voor de moslim fundi's. ipv te zeggen dat wij in Nederland een vrij land zijn en over van alles en iedereen grappen maken en lachen grijpt men naar methoden uit noord afrika en midden oosten.
dat heet toch islamitisering. Dit moet toch stoppen.
Heb je iemand horen zeggen dat die tolk dood moet? Ik niet. Heb je gehoord dat de caberetier dood moetquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als je een rel rondom de grappen een beperking vind, dan is de rel rondom de uitspraken van die tolk ook een beperking. En zo zijn er nog wel veel meer rellen te noemen. Ik zou het overigens niet als beperking van de vrijheid van meningsuiting zien.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:22 schreef Gia het volgende:
Grappen over Jozef en Maria of Sam en Moos moeten natuurlijk weer wel kunnen!!![]()
Vind overigens zelf dat elk geloof en elke levensovertuiging bespot mag worden.
Er zijn grappen over belgen, over priesters, over een Japanner, komt een vrouw bij de dokter. En dus zijn er ook grappen over Joden, Mohammed en de Paus.
Moeten ze (we) maar tegen kunnen.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:10 schreef ScienceFriction het volgende:
Het is toch ongelooflijk dat een studentje een grap maakt over Moslims en de profeet Mohammed (nsfw). Dat is ongehoord in dit land. Grappen maak je maar over Christenen, maar niet over biculturele mensen.
Maak je wel grappen over deze religie van vrede dan ga je dood!
ben ik met je eens!!!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:30 schreef -scorpione- het volgende:
Trieste zaak. Zo drijf je het nog eens op de spits ook.
Ik denk dat ik me nu ook maar eens beledigd ga voelen![]()
Precies. Ik pleit voor een avondvullend programma met uitsluitend moslimgrappen. Misschien wennen ze er dan aan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:55 schreef JohnDope het volgende:
Youp && Freek kom uit jullie kapitale villa en spring eens in de bres voor die collega van jullie.
Vanuit een geheime locatie.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan worden de studio's in de fik gestoken.
Dan moet je het ook broadcasten vanuit een geheime studio op een geheime omroep, anders worden die bedreigd.quote:
Helemaal met je eens. Ik begrijp die school echt wel hoor, maar zeg het gewoon. Dan weet iedereen waarom het is. Denk dat spanningen op school inderdaad de oorzaak zijn. zullen wel islamitische leerlingen zitten die anders moeilijk gaan doen. Dat is jammer maar wel de waarheid en die moet gezegd worden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:32 schreef buachaille het volgende:
Dit is de betreffende kerel:
[afbeelding]
Hij ziet er toch wel uit als een populaire vriendelijke docent, niet zo'n zuur GroenLinks figuur.
Het zou hem sieren als hij met de ware reden voor het wegcensureren van Jansen op de proppen zou komen. Bijvoorbeeld dat hij bang is voor spanningen/polarisering tussen de verschillende groepen op zijn school. Of dat hij bang is voor bedreigingen uit de extreem Islamitische hoek. Maar dat hij zo'n lulverhaal ophangt dat de cabaretier niet past in de "onderwijsvisie" van zijn school is dieptriest.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:22 schreef Gia het volgende:
Grappen over Jozef en Maria of Sam en Moos moeten natuurlijk weer wel kunnen!!![]()
Vind overigens zelf dat elk geloof en elke levensovertuiging bespot mag worden.
Er zijn grappen over belgen, over priesters, over een Japanner, komt een vrouw bij de dokter. En dus zijn er ook grappen over Joden, Mohammed en de Paus.
Moeten ze (we) maar tegen kunnen.
dat zowiesoquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
We moeten dit respecteren en verder doorslaan in tolerantie.
dat zowiesoquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
We moeten dit respecteren en verder doorslaan in tolerantie.
Nee, dit is zwichten voor dreiging.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef Super7fighter het volgende:
Goed om te zien dat er ook Nederlanders zijn die niet aan de hype van oorlogshitserij en haatzaaien meedoen.![]()
Hey kijk, een trol.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef Super7fighter het volgende:
Goed om te zien dat er ook Nederlanders zijn die niet aan de hype van oorlogshitserij en haatzaaien meedoen.![]()
Yeah right als het over moslims gaat dan is het haatzaaien, maar als een cabaretier het christendom op de hak neemt is het zeker humor van de bovenste plank?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef Super7fighter het volgende:
Is deels vergelijkbaar ja.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:09 schreef bleiblei het volgende:
Eigenlijk is het vergelijkbaar met Balkenende die vond dat er geen grappen over hem en het koningshuis gemaakt mogen worden. Is ook grote bullshit wat finaal de grond in is gebrandt. Maar nu het over de Islam gaat moeten we uitkijken.
Wat denk je van zelfcensuur ingegeven door angst?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Of ze hebben gewoon geen zin in die slijmerige Telegraaf 'journalisten' die even komen luisteren, en het andere bijkomende gezeik. Dat kan natuurlijk ook.
Of je kunt het 'buigen' noemen. Kan ook. Of spruitjes, kan ook.
Vreemd dat men het eerst over vrijheid van meningsuiting heeft, terecht, maar vervolgens een driedubbele schwalbe maakt als de school gebruikt maakt van diezelfde vrijheid en zegt 'wij motten dat gezeik niet'.
Zelfs meerdere users gooien het ineens op censuur, wat, gooit die school een wereldwijd spreekverbod op die caberatiers ofzo?
Heel vreemd.
Zelfcensuur? Waar haal je dat vandaan? Ik zie het in het nieuwsbericht niet staan, het wordt maar verzonnen en als feit aangenomen. Ik vind zóiets weerzinwekkend, en lijkt me gebaseerd op angst.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat denk je van zelfcensuur ingegeven door angst?
o kom op zeg, geloof jij deze crap dan?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zelfcensuur? Waar haal je dat vandaan? Ik zie het in het nieuwsbericht niet staan, het wordt maar verzonnen en als feit aangenomen. Ik vind zóiets weerzinwekkend, en lijkt me gebaseerd op angst.
Cabaratiers maken over van alles grappen. Dat weet je en kun je verwachten als je zo iemand boekt. Dan moet je ook maar de moslimgrappen accepteren en niet dat ineens weigeren. Gewoon pure lafheid is het. Want door dit soort dingen krijgen moslims steeds meer door: dreigen helpt.quote:Recente grappen van de caberatier over moslims passen echter niet in de onderwijsvisie van de school, aldus Couzijn. „Wij staan open voor alle overtuigingen, zonder iemand te willen kwetsen.” Leerlingen reageren begripvol op het besluit, aldus Couzijn.
Ik ben het op zich met je eens, maar een fatwa onderschrijven is wellicht iets anders dan vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Of ze hebben gewoon geen zin in die slijmerige Telegraaf 'journalisten' die even komen luisteren, en het andere bijkomende gezeik. Dat kan natuurlijk ook.
Of je kunt het 'buigen' noemen. Kan ook. Of spruitjes, kan ook.
Vreemd dat men het eerst over vrijheid van meningsuiting heeft, terecht, maar vervolgens een driedubbele schwalbe maakt als de school gebruikt maakt van diezelfde vrijheid en zegt 'wij motten dat gezeik niet'.
Zelfs meerdere users gooien het ineens op censuur, wat, gooit die school een wereldwijd spreekverbod op die caberatiers ofzo?
Heel vreemd.
Geen trek in belediging van moslims hebben ze. Alleen daar draait het ze om.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En nu zijn ze nog zwak ook. Tsjees. Vrijheid van meningsuiting werkt blijkbaar maar 1 kant op.
Belediging is gebruik van vrijheid, geen trek in belediging is dhimmitude. Volgens sommigen hier.
Hahaha, dat heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken om als schooldirecteur iets te verbieden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Heel vreemd.
Ik snap het -wellicht uiterlijk logische- verband niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ben het op zich met je eens, maar een fatwa onderschrijven is wellicht iets anders dan vrijheid van meningsuiting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |