De school is bang voor geweld door moslims, dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Laf is wel dat ze daar niet voor durven uitkomen. Zeg dat dan gewoon! in plaats van je te verschuilen achter een nietszeggende term als "onderwijsvisie".quote:Scholen weren 'fatwa-cabaretier' Jansen
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)__Jansen.html?p=24,1
DOORWERTH - Het Dorenweerd College in het Gelderse Doorwerth ziet af van een voorstelling van caberatier Ewout Jansen wegens zijn grappen over moslims. Ook een scholengemeenschap in Rozendaal weigert zijn voorstelling.
Jansen zou eind februari een voorstelling geven aan de scholieren. Recente grappen van de caberatier over moslims passen echter niet in de onderwijsvisie van de school, aldus Couzijn. „Wij staan open voor alle overtuigingen, zonder iemand te willen kwetsen.” Leerlingen reageren begripvol op het besluit, aldus Couzijn.
Jansen raakte in opspraak nadat een 'tolk' van de Assoena-moskee in Amsterdam een 'fatwa' over de cabaretier had uitgesproken. Voor zijn grappen zou hij de dood verdienen, zo liet de oud-bestuurder van de moskee zich ontvallen.
Dat slaat dus echt als een lul op een gebakje...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:08 schreef buachaille het volgende:
Het zat er eigenlijk al een beetje aan te komen in een land met een onverwerkt NSB-verleden:
Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen, ivm jouw historische kennis).quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat slaat dus echt als een lul op een gebakje...
En wat heeft dat hiermee te maken? Juist, geen ene mallemoer.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen).
Ik gebruik het woord NSB voor een organisatie die heult met de vijand. In dit geval denk ik dat de schoolleiding toegeeft aan personen die de caberetier al dan niet verhult bedreigd hebben met de dood vanwege zijn grappen over de Islam.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat heeft dat hiermee te maken? Juist, geen ene mallemoer.
En stil rondom het onderwerp? Ik zou eens een bibliotheek inlopen, als ik jou was.
Als je een rel rondom de grappen een beperking vind, dan is de rel rondom de uitspraken van die tolk ook een beperking. En zo zijn er nog wel veel meer rellen te noemen. Ik zou het overigens niet als beperking van de vrijheid van meningsuiting zien.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:26 schreef DS4 het volgende:
Vreemd dat vrijheid van meningsuiting bij grappen thans de beperking lijkt te kennen: maar niet ten koste van de islam.
Vind ik ook. Ben je echt turks?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:40 schreef MrVVD het volgende:
het is gewoon zeer droevig dat dit kan. het is een kniebuiging voor de moslim fundi's. ipv te zeggen dat wij in Nederland een vrij land zijn en over van alles en iedereen grappen maken en lachen grijpt men naar methoden uit noord afrika en midden oosten.
dat heet toch islamitisering. Dit moet toch stoppen.
Heb je iemand horen zeggen dat die tolk dood moet? Ik niet. Heb je gehoord dat de caberetier dood moetquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als je een rel rondom de grappen een beperking vind, dan is de rel rondom de uitspraken van die tolk ook een beperking. En zo zijn er nog wel veel meer rellen te noemen. Ik zou het overigens niet als beperking van de vrijheid van meningsuiting zien.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:22 schreef Gia het volgende:
Grappen over Jozef en Maria of Sam en Moos moeten natuurlijk weer wel kunnen!!![]()
Vind overigens zelf dat elk geloof en elke levensovertuiging bespot mag worden.
Er zijn grappen over belgen, over priesters, over een Japanner, komt een vrouw bij de dokter. En dus zijn er ook grappen over Joden, Mohammed en de Paus.
Moeten ze (we) maar tegen kunnen.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:10 schreef ScienceFriction het volgende:
Het is toch ongelooflijk dat een studentje een grap maakt over Moslims en de profeet Mohammed (nsfw). Dat is ongehoord in dit land. Grappen maak je maar over Christenen, maar niet over biculturele mensen.
Maak je wel grappen over deze religie van vrede dan ga je dood!
ben ik met je eens!!!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:30 schreef -scorpione- het volgende:
Trieste zaak. Zo drijf je het nog eens op de spits ook.
Ik denk dat ik me nu ook maar eens beledigd ga voelen![]()
Precies. Ik pleit voor een avondvullend programma met uitsluitend moslimgrappen. Misschien wennen ze er dan aan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:55 schreef JohnDope het volgende:
Youp && Freek kom uit jullie kapitale villa en spring eens in de bres voor die collega van jullie.
Vanuit een geheime locatie.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan worden de studio's in de fik gestoken.
Dan moet je het ook broadcasten vanuit een geheime studio op een geheime omroep, anders worden die bedreigd.quote:
Helemaal met je eens. Ik begrijp die school echt wel hoor, maar zeg het gewoon. Dan weet iedereen waarom het is. Denk dat spanningen op school inderdaad de oorzaak zijn. zullen wel islamitische leerlingen zitten die anders moeilijk gaan doen. Dat is jammer maar wel de waarheid en die moet gezegd worden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:32 schreef buachaille het volgende:
Dit is de betreffende kerel:
[afbeelding]
Hij ziet er toch wel uit als een populaire vriendelijke docent, niet zo'n zuur GroenLinks figuur.
Het zou hem sieren als hij met de ware reden voor het wegcensureren van Jansen op de proppen zou komen. Bijvoorbeeld dat hij bang is voor spanningen/polarisering tussen de verschillende groepen op zijn school. Of dat hij bang is voor bedreigingen uit de extreem Islamitische hoek. Maar dat hij zo'n lulverhaal ophangt dat de cabaretier niet past in de "onderwijsvisie" van zijn school is dieptriest.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:22 schreef Gia het volgende:
Grappen over Jozef en Maria of Sam en Moos moeten natuurlijk weer wel kunnen!!![]()
Er zijn grappen over belgen, over priesters, over een Japanner, komt een vrouw bij de dokter. En dus zijn er ook grappen over Joden, Mohammed en de Paus.
dat zowiesoquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
We moeten dit respecteren en verder doorslaan in tolerantie.
dat zowiesoquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
We moeten dit respecteren en verder doorslaan in tolerantie.
Nee, dit is zwichten voor dreiging.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef Super7fighter het volgende:
Goed om te zien dat er ook Nederlanders zijn die niet aan de hype van oorlogshitserij en haatzaaien meedoen.![]()
Hey kijk, een trol.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef Super7fighter het volgende:
Goed om te zien dat er ook Nederlanders zijn die niet aan de hype van oorlogshitserij en haatzaaien meedoen.![]()
Yeah right als het over moslims gaat dan is het haatzaaien, maar als een cabaretier het christendom op de hak neemt is het zeker humor van de bovenste plank?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef Super7fighter het volgende:
Is deels vergelijkbaar ja.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:09 schreef bleiblei het volgende:
Eigenlijk is het vergelijkbaar met Balkenende die vond dat er geen grappen over hem en het koningshuis gemaakt mogen worden. Is ook grote bullshit wat finaal de grond in is gebrandt. Maar nu het over de Islam gaat moeten we uitkijken.
Wat denk je van zelfcensuur ingegeven door angst?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Of ze hebben gewoon geen zin in die slijmerige Telegraaf 'journalisten' die even komen luisteren, en het andere bijkomende gezeik. Dat kan natuurlijk ook.
Of je kunt het 'buigen' noemen. Kan ook. Of spruitjes, kan ook.
Vreemd dat men het eerst over vrijheid van meningsuiting heeft, terecht, maar vervolgens een driedubbele schwalbe maakt als de school gebruikt maakt van diezelfde vrijheid en zegt 'wij motten dat gezeik niet'.
Zelfs meerdere users gooien het ineens op censuur, wat, gooit die school een wereldwijd spreekverbod op die caberatiers ofzo?
Heel vreemd.
Zelfcensuur? Waar haal je dat vandaan? Ik zie het in het nieuwsbericht niet staan, het wordt maar verzonnen en als feit aangenomen. Ik vind zóiets weerzinwekkend, en lijkt me gebaseerd op angst.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat denk je van zelfcensuur ingegeven door angst?
o kom op zeg, geloof jij deze crap dan?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zelfcensuur? Waar haal je dat vandaan? Ik zie het in het nieuwsbericht niet staan, het wordt maar verzonnen en als feit aangenomen. Ik vind zóiets weerzinwekkend, en lijkt me gebaseerd op angst.
Cabaratiers maken over van alles grappen. Dat weet je en kun je verwachten als je zo iemand boekt. Dan moet je ook maar de moslimgrappen accepteren en niet dat ineens weigeren. Gewoon pure lafheid is het. Want door dit soort dingen krijgen moslims steeds meer door: dreigen helpt.quote:Recente grappen van de caberatier over moslims passen echter niet in de onderwijsvisie van de school, aldus Couzijn. „Wij staan open voor alle overtuigingen, zonder iemand te willen kwetsen.” Leerlingen reageren begripvol op het besluit, aldus Couzijn.
Ik ben het op zich met je eens, maar een fatwa onderschrijven is wellicht iets anders dan vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Of ze hebben gewoon geen zin in die slijmerige Telegraaf 'journalisten' die even komen luisteren, en het andere bijkomende gezeik. Dat kan natuurlijk ook.
Vreemd dat men het eerst over vrijheid van meningsuiting heeft, terecht, maar vervolgens een driedubbele schwalbe maakt als de school gebruikt maakt van diezelfde vrijheid en zegt 'wij motten dat gezeik niet'.
Zelfs meerdere users gooien het ineens op censuur, wat, gooit die school een wereldwijd spreekverbod op die caberatiers ofzo?
Heel vreemd.
Geen trek in belediging van moslims hebben ze. Alleen daar draait het ze om.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En nu zijn ze nog zwak ook. Tsjees. Vrijheid van meningsuiting werkt blijkbaar maar 1 kant op.
Belediging is gebruik van vrijheid, geen trek in belediging is dhimmitude. Volgens sommigen hier.
Hahaha, dat heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken om als schooldirecteur iets te verbieden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Heel vreemd.
Ik snap het -wellicht uiterlijk logische- verband niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ben het op zich met je eens, maar een fatwa onderschrijven is wellicht iets anders dan vrijheid van meningsuiting.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat de school zelf mag weten of ze die cabaretiers toelaten of niet. Waar het om gaat is hun twijfelachtige reactie, dat het niet past in de "onderwijsvisie". Zoals de TS al heeft gezegd is het waarschijnlijker dat ze gewoon geen gedonder in de school willen tussen verschillende groepen leerlingen. maarja zeg dat dan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zelfcensuur? Waar haal je dat vandaan? Ik zie het in het nieuwsbericht niet staan, het wordt maar verzonnen en als feit aangenomen. Ik vind zóiets weerzinwekkend, en lijkt me gebaseerd op angst.
En nu zijn ze nog zwak ook. Tsjees. Vrijheid van meningsuiting werkt blijkbaar maar 1 kant op.
Belediging is gebruik van vrijheid, geen trek in belediging is dhimmitude. Volgens sommigen hier.
Whatever.
Geen idee. Ik vraag me juist weer af waarom men het woord censuur in de mond neemt. Alsof de school schouder aan schouder staat met die lamlul die een fatwa of wat dan ook over ze uitsprak.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hahaha, dat heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken om als schooldirecteur iets te verbieden.![]()
Je probeert het leuk recht te praten, maar ik vind je nu een beetje apatisch overkomen als je het mij vraagt. Waarom in hemelsnaam vraag ik me af?![]()
Precies.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Geen trek in belediging van moslims hebben ze. Alleen daar draait het ze om.
Nouja, het is een middelbare school toch? Mja, ieder zijn smaak humor hoor, daar niet van, maar humor gebaseerd op puur belediging vind ik een beetje voor beginners. Hans Teeuwen bijvoorbeeld deed het nog een stuk leuker met een goede lading emotie. America's Funniest Home Video's bijvoorbeeld, zien hoe een kind achterover van de schommel valt, vind ik geen zak aan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:49 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk als je zegt dat de school zelf mag weten of ze die cabaretiers toelaten of niet. Waar het om gaat is hun twijfelachtige reactie, dat het niet past in de "onderwijsvisie". Zoals de TS al heeft gezegd is het waarschijnlijker dat ze gewoon geen gedonder in de school willen tussen verschillende groepen leerlingen. maarja zeg dat dan.
Het zegt natuurlijk niet veel en is zeker niet een afspiegeling van de gemiddelde moslim maar toch......quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Whatever.
En dat is dus zo zwak. Als die moslimgrappen er niet in zouden zitten en de show zat vol grappen over nederlanders, jezus of whatever, zou het gewoon doorgegaan zijn.quote:
Dan moeten we dus enkel zorgen dat als men bang is voor gezeik met moslims dat ze nog banger worden voor gezeik van mensen die dit weer een kulreden vinden en zich daar aan ergeren. Met andere woorden er gewoon vol bovenop gaan als er weer zo'n schooldirekteurtje of politicus buigt voor moslims.quote:
Dat zou ik even uitgekauwd vinden eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En dat is dus zo zwak. Als die moslimgrappen er niet in zouden zitten en de show zat vol grappen over nederlanders, jezus of whatever, zou het gewoon doorgegaan zijn.
Ik zeg niet dat er een verband is, ik vind de context nogal walgelijk.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik snap het -wellicht uiterlijk logische- verband niet.
Stel: 1 of andere spreekt lamlul een fatwa over je uit, wat dat ook moge zijn. Ik drink een biertje met je. Breek ik dan die fatwa ofzo? Ik heb helemaal niets te maken met die lamlul.
Jij niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er een verband is, ik vind de context nogal walgelijk.
Ja, dat kan toevallig zijn. Of men heeft geen zin in gezeik, of men vind het geen humor, of men vind het niet geschikt, of men 'buigt', of wat anders.quote:Een of andere kwibus impliceert dat jij een fatwa verdient, en dan merk ik vervolgens (schijnbaar toevallig) op, dat je hier niet welkom bent.![]()
uitgekauwd of niet, met zulke grappen zouden ze waarschijnlijk geen problemen hebben.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat zou ik even uitgekauwd vinden eigenlijk.
Ha-ha, domme gelovigen! ha-ha! Ofzo.
Gezien de context lijkt me sprake van buigen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jij niet.
[..]
Ja, dat kan toevallig zijn. Of men heeft geen zin in gezeik, of men vind het geen humor, of men vind het niet geschikt, of men 'buigt', of wat anders.
Ja, en als je zou uitleggen hoe je sperziebonen moet koken ook niet. De vraag is of er mensen om kunnen lachen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
uitgekauwd of niet, met zulke grappen zouden ze waarschijnlijk geen problemen hebben.
intimidatie tegen intimidatiequote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan moeten we dus enkel zorgen dat als men bang is voor gezeik met moslims dat ze nog banger worden voor gezeik van mensen die dit weer een kulreden vinden en zich daar aan ergeren. Met andere woorden er gewoon vol bovenop gaan als er weer zo'n schooldirekteurtje of politicus buigt voor moslims.
Het is zo simpel![]()
Nee, zoiets mag die school helemaal niet zomaar zelf weten. Als ik kinderen op die school had zitten dan was die directeur hier dus niet mee weg gekomen. Dit zijn compleet verkeerde signalen die je als school afgeeft over wat de normen en waarden zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:56 schreef Floripas het volgende:
Dat mag die school lekker zelf weten. Ik zou als schooldirecteur per definitie niks controversieels op mijn school willen hebben, ook niet iemand van de pedopartij of een antisemiet of een AFAlid, of wat dan ook. Daar is een school niet voor.
Blijkbaar is dat de cultuur die de babyboomers in ons land willen. Wie zijn wij dan om daar niet aan te voldoen?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:06 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
intimidatie tegen intimidatie"Zeg als jij je nog 1 keer laat intimideren door moslims steken we je huis in de fik"
Hier kweek je geen saamhorigheid mee, snap dat danquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:17 schreef Floripas het volgende:
Scholen zijn er helemaal niet voor bedoeld om te polariseren, maar om saamhorigheid te kweken. Debatten mogen overal in de openbare ruimte plaatsvinden, wat mij betreft.
Als hij was geweerd uit een zaaltje in de carré dan had ik vooraangestaan bij de protesten, maar een school? Neuh.
Wat dan?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:19 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hier kweek je geen saamhorigheid mee, snap dat dan![]()
De linkse honden tonen wederom hun ware dhimmi-aard. Knielend wentelen ze zich in het stof om het de boze moslims naar de zin te maken. Walgelijk. Iedere keer dat ik zo'n bericht lees, bekruipt me het gevoel dat Nederland eigenlijk gewoon niet beter verdient. Waarom capituleren jullie niet meteen?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:08 schreef buachaille het volgende:
Het zat er eigenlijk al een beetje aan te komen in een land met een onverwerkt NSB-verleden:
[..]
De school is bang voor geweld door moslims, dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Laf is wel dat ze daar niet voor durven uitkomen. Zeg dat dan gewoon! in plaats van je te verschuilen achter een nietszeggende term als "onderwijsvisie".
Zoals de VS al heeft gedaan voor gelovigen?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:42 schreef StefanP het volgende:
[..]
De linkse honden tonen wederom hun ware dhimmi-aard. Knielend wentelen ze zich in het stof om het de boze moslims naar de zin te maken. Walgelijk. Iedere keer dat ik zo'n bericht lees, bekruipt me het gevoel dat Nederland eigenlijk gewoon niet beter verdient. Waarom capituleren jullie niet meteen?
Hoewel Stefan nogal eens een beetje doorslaat naar mijn mening, vind ik dit nu weer zo'n typische Pavlov-reactie-post.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zoals de VS al heeft gedaan voor gelovigen?
hiermee valt die school voor dreigingquote:
HALLELUJAH! Nostradamus has arrived!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
hiermee valt die school voor dreiging
de voorstelling was gewoon geboekt in de eerste plaats. maar ineens na moslimdreigement kan het niet meer en dat is zwak. bij cabaretiers is altijd wel iemand het doelwit van de grap. en dat is allemaal leuk, grappig en toegestaan totdat het ineens moslims betreft. hypocriete zwakke eikels zijn het daar.
Kom op zeg, je klinkt nu als een moslim.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:38 schreef CasB het volgende:
Ik wil ook geen cabaratiers meer die spotten met het christendom!
nee je moet het wel goed doen he. dreigen met geweld, net zoals moslims doen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:38 schreef CasB het volgende:
Ik wil ook geen cabaratiers meer die spotten met het christendom!
Schandalig vind ik het.
Net als spotten met moslims, de islam, en dergelijkequote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:45 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Kom op zeg, je klinkt nu als een moslim.![]()
Het moet gewoon kunnen, klaar.![]()
Maar dat snappen ze dus niet. Dat sprookjesboek zelf is één grote grap, dan moeten grappen daarover ook kunnen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:51 schreef CasB het volgende:
[..]
Net als spotten met moslims, de islam, en dergelijke
Ze moeten gewoon niet zo zeiken. Het is niet voor niets humor.
Dan moet je om te beginnen geen cabaretier uitnodigen...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:56 schreef Floripas het volgende:
Ik zou als schooldirecteur per definitie niks controversieels op mijn school willen hebben
Zo links als het maar kan. Leg mij nu eens uit waarom grappen over moslims niet kunnen en grappen over al het andere wel ? Leg mij eens uit waarom een school wel zwicht voor moslims en niet voor andere gropen ? Probeer het eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Heel vreemd.
Er zijn genoeg cabaretiers die grappen over moslims maken, je verwart grappen denk ik met 'schoppen om te shockeren'. Nou ja, als een school daar niet op zit te wachten, prima toch. Dat is het probleem ook een beetje met figuren als jou, je ziet alles wat een moslim in de zeik zet als een grap. Gek genoeg vergaat je het lachen op andere vlakken dan weer.quote:Op zondag 4 februari 2007 05:12 schreef niet_links het volgende:
[..]
Leg mij nu eens uit waarom grappen over moslims niet kunnen en grappen over al het andere wel ?
Weet je zelf wel waar je het over hebt?quote:Op zondag 4 februari 2007 05:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn genoeg cabaretiers die grappen over moslims maken, je verwart grappen denk ik met 'schoppen om te shockeren'. Nou ja, als een school daar niet op zit te wachten, prima toch. Dat is het probleem ook een beetje met figuren als jou, je ziet alles wat een moslim in de zeik zet als een grap. Gek genoeg vergaat je het lachen op andere vlakken dan weer.
Dat artikel op die website van jouquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen, ivm jouw historische kennis).
Heb jij al ooit gehoord dat een optreden ergens werd afgezegd vanwege grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden?quote:Op zondag 4 februari 2007 12:02 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Ik ken zijn grappen niet, maar het is tevens voor te stellen dat die leiding ook in geval van grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden, hem geen podium wil bieden.
De betreffende cabaretier maakt ook grappen over christenen en andere 'groepen'. De onrust ontstond naar aanleiding van moslims, maar de school heeft niet gezegd dat het om de moslimgrappen gaat, dus ja, ik heb daar al eens van gehoord. Jij ook.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb jij al ooit gehoord dat een optreden ergens werd afgezegd vanwege grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden?
Ik nog nooit.
Maar goed, Joden, negers en andere minder- of meerderheden dreigen ook niet met geweld als er grappen over ze gemaakt worden.
Heb jij enig idee over mijn gevoel voor humor ? Blijkbaar wel met je rode morele superioriteit. Ik lag om allerlei soorten grappen toch vreemd dat die wel gemaakt mogen worden en over moslims niet.quote:Op zondag 4 februari 2007 05:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn genoeg cabaretiers die grappen over moslims maken, je verwart grappen denk ik met 'schoppen om te shockeren'. Nou ja, als een school daar niet op zit te wachten, prima toch. Dat is het probleem ook een beetje met figuren als jou, je ziet alles wat een moslim in de zeik zet als een grap. Gek genoeg vergaat je het lachen op andere vlakken dan weer.
Nee hoor, ik niet.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:22 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
[..]
De betreffende cabaretier maakt ook grappen over christenen en andere 'groepen'. De onrust ontstond naar aanleiding van moslims, maar de school heeft niet gezegd dat het om de moslimgrappen gaat, dus ja, ik heb daar al eens van gehoord. Jij ook.
ja zeker 100 %quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:43 schreef Gebleekte het volgende:
Vind ik ook. Ben je echt turks?
Maakt niet uit.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, ik niet.
Lijkt me in dit geval vrij duidelijk dat een cabaretier, die in opspraak is door uitspraken van een of andere maffe imam, niet geweigerd wordt omdat hij grappen vertelt over Christenen.
Deze man vertelt al wel langer grappen over allerlei maatschappelijke groeperingen en nog nooit eerder is hij ergens geweigerd. En nu ineens wel.
Sorry, maar ik denk toch echt niet dat dat komt door zijn Jezusgrappen.
Ik ken iemand die daar geen sikkepitje van gelooft.quote:
Ik doe mee. In voel me beledigd omdat ik een westerse christenhond word genoemd, terwijl ik niet geloof. Ik voel me ook beledigd omdat de westerse meisjes en vrouwen 's zomers niet in korte topjes, rokjes en broekjes mogen lopen. Ik voel me ook beledigd door meisjes die zich door een marokkantje laten inpalmen en dan het slachtoffer worden van zijn loverboy-praktijken. Ik voel me ook beledigd omdat vrouwen volgens de islam niets in te brengen hebben. Tenslotte voel ik me beledigd omdat blijkbaar maar weinig mensen snappen dat de islamitische religies en cultuur/culturen NIET samen KUNNEN leven met de westerse religies en culturen. Maar dat laatste zal wel weer dom, kortzichtig en discriminerend van me zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:30 schreef -scorpione- het volgende:
Trieste zaak. Zo drijf je het nog eens op de spits ook.
Ik denk dat ik me nu ook maar eens beledigd ga voelen![]()
Nee, maar helaas is 't ook geen sneltrein. Het is een "inter-country" die pas stopt als de hele westerse wereld verislamiseerd is!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het is laffe zelfcensuur vanwege achterlijke reli-idioten De verislamiseringstrein is geen stoptrein!
JUIST!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:50 schreef Hathor het volgende:
Die ouwe ex moskee medewerker was trouwens vanmiddag op TV bij Premtime, en het was bijna lachwekkend om te zien hoe ie zich in allerlei bochten aan het wringen was om maar te ontkennen dat ie het zo bedoeld had, terwijl het allemaal op tape was opgenomen. Zijn zoon stond buiten het zicht van de camera ook nog een beetje bijdehand te doen en te roepen dat die cabaretier dood moest.
Mooi stelletje senielen bij elkaar. de zweep erover zou ik zeggen.
Ja. En de termen fatwa en sharia moeten we ook maar zien als een oosterse variant op "knibbel-knabbel-knuisje". Die termen horen niet in een westers land!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, en moslimsgrappen zijn controversieel hoor! dat je de pedopartij er niet wilt hebben is te begrijpen, maar iemand die grapjes maakt over een sprookjesboek moet kunnen.
Nee, maar dat komt gewoon doordat de door jou genoemde bevolkingsgroepen niet zulke korte lontjes hebben als de moslims.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb jij al ooit gehoord dat een optreden ergens werd afgezegd vanwege grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden?
Ik nog nooit.
Maar goed, Joden, negers en andere minder- of meerderheden dreigen ook niet met geweld als er grappen over ze gemaakt worden.
Het is wel grappig om te zien, al die angst voor de Islam. Als je even gaat kijken naar de feiten, dan zie je dat 'de Islam' vooral bezig is met een interne strijd die leidt tot splitsingen dan tot één 'Islamitisch blok' dat wel even de hele wereld zal overnemen.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:59 schreef progrock het volgende:
[..]
Nee, maar helaas is 't ook geen sneltrein. Het is een "inter-country" die pas stopt als de hele westerse wereld verislamiseerd is!
Nog een Nostradamus, hier 1 die beweerd dat het vanwege de grappen is over een bepaalde bevolkingsgroep.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik nog nooit.
Dan weet ik niet welke Theo Maassen jij gezien hebt, maar hij moet zijn schreeuw nog inhouden als hij op TV komt, altijd wordt maar beweerd dat caberatiers zich 'geremd' voelen door moslims, Theo Maassen schreeuwt dat hij het daar niet mee eens is. Hij vind dat dat niet zo is. Alles kan. Klaar.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:44 schreef Gia het volgende:
Theo Maassen wist het wel treffend te vertellen na zijn Moslimgrappen:
Ik hoop maar dat ik het overleef, maar aan de andere kant....hoe groot is de kans dat ze weer een Theo pakken?
En het zal alleen maar erger worden. Want nu hebben ze wéér bevestiging: aha, dreigen helpt dus, ze zijn zwak.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:08 schreef LENUS het volgende:
Zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis
Maar toch zegt hij na een aantal moslimgrappen:quote:Op zondag 4 februari 2007 16:02 schreef Yildiz het volgende:
Dan weet ik niet welke Theo Maassen jij gezien hebt, maar hij moet zijn schreeuw nog inhouden als hij op TV komt, altijd wordt maar beweerd dat caberatiers zich 'geremd' voelen door moslims, Theo Maassen schreeuwt dat hij het daar niet mee eens is. Hij vind dat dat niet zo is. Alles kan. Klaar.
Ik zie de school niet zwichten ofzo. Ik zie een aantal users die denken weten dat de school zwicht, en dat dat de schuld van de moslims zijn, liefst allemaal, en dat dankzij alle moslims die kinderen wat minder humor krijgen. Dat zie ik.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Prachtig ja. Grappen over iedereen en alles moet gewoon kunnen. Niemand zou moeten zwichten voor het gedreig van die moslimetters.
Hmm, zo ken ik Theo Maassen niet. Maargoed, in welke context zei ie dat?quote:Op zondag 4 februari 2007 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar toch zegt hij na een aantal moslimgrappen:
"Ik hoop maar dat ik het overleef, maar aan de andere kant....hoe groot is de kans dat ze weer een Theo pakken?"
Dat is een quote van Theo, niet van mij. Daarmee doelend op dit soort gedreig naar cabaretiers en programmamakers die menen dat ze wel op hun tenen moeten lopen. Ik ben juist heeeeel blij dat Theo Maassen zich niet inhoudt en het gewoon allemaal wel zegt.
"Handig zo'n hoofddoekje, heb je tenminste iets bij de hand om je snikkel aan af te vegen na de sex"
Geweldige man!!!
Dan zie jij het anders dan ik.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zie de school niet zwichten ofzo. Ik zie een aantal users die denken weten dat de school zwicht, en dat dat de schuld van de moslims zijn, liefst allemaal, en dat dankzij alle moslims die kinderen wat minder humor krijgen. Dat zie ik.
Haha, dien kerel doet me zo denken aan drogist Poerstamper uit de oude oorlogsfilm Pastoral 1943. Precies zo'n zelfde figuur waarbij zelfs het uiterlijk van de acteur in de film me nog aan Couzijn doet denken. Als ik daar leerling was dan zou ik het boek gelijk op mijn lijst zetten: http://www.scholieren.com/boekverslagen/2240quote:Op zondag 4 februari 2007 16:01 schreef Maestro2007 het volgende:
Deze Rex Couzijn is sinds oktober vorig jaar de nieuwe rector van deze school in Doorwerth. In zijn voorgaande functie als rector van het Over Betuwe College heeft hij ook altijd al een enorme geldingsdrang gehad en was continu gebrand op het halen van publiciteit in de media. Zo liet hij bij zijn afscheid zelfs een enorme limousine aanrukken met gevulde mini bar en wat al niet meer (zie hier). Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat ook nu het geval is. Wanneer men een cabaretier boekt lijkt het mij volkomen logisch om eerst na te gaan wat zijn programma is en of een bepaalde humor je aanspreekt. Zeker wanneer het een optreden voor een hele school betreft. Wederom een schandalig handelen.
Zei die tijdens zijn laatste voorstelling getiteld "tegen beter weten in". DIe moet je dus maar even kijken als je de context wilt weten. is een leuke voorstelling trouwens (nee niet alleen door de moslimgrappen).quote:Op zondag 4 februari 2007 19:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zie de school niet zwichten ofzo. Ik zie een aantal users die denken weten dat de school zwicht, en dat dat de schuld van de moslims zijn, liefst allemaal, en dat dankzij alle moslims die kinderen wat minder humor krijgen. Dat zie ik.
[..]
Hmm, zo ken ik Theo Maassen niet. Maargoed, in welke context zei ie dat?
Die show heb ik wel eens gezien ja. Hmm, is me niet eens opgevallen.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:26 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zei die tijdens zijn laatste voorstelling getiteld "tegen beter weten in". DIe moet je dus maar even kijken als je de context wilt weten. is een leuke voorstelling trouwens (nee niet alleen door de moslimgrappen).
Ik had dus naar aanleiding van die Topic die aflevering van Premtime teruggeken dat ze die tolk gaan opzoeken en in die aflevering laten ze die Jansen ook aan het woord. Hij zegt zelf dat het stukje over moslims zo'n 5 minuten bedroeg. Dus een relatief klein deel, maar wel meer dan bij Maassen denk ik. Misschien moet je die aflevering van premtime ff kijken via uitzendinggemist. Je ziet dan ook een klein stukje van de grappen.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die show heb ik wel eens gezien ja. Hmm, is me niet eens opgevallen.
Al is het natuurlijk duidelijk dat Theo Maassen het inderdaad niet alleen maar over moslims heeft, en dat het er, voor mij, ernaar uitziet dat deze Ewout niet anders doet. Ik ken zijn shows niet, maar zit ik er ver naast?
Was een dag voor oudjaar, geloof ik.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:50 schreef Yildiz het volgende:
Hmm, zo ken ik Theo Maassen niet. Maargoed, in welke context zei ie dat?
Ik vraag mij af hoe jij kan oordelen alleen op aannames of loop je maar mee op de jankende meute?quote:Op zondag 4 februari 2007 21:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die show heb ik wel eens gezien ja. Hmm, is me niet eens opgevallen.
Al is het natuurlijk duidelijk dat Theo Maassen het inderdaad niet alleen maar over moslims heeft, en dat het er, voor mij, ernaar uitziet dat deze Ewout niet anders doet. Ik ken zijn shows niet, maar zit ik er ver naast?
Want de moslims zijn the Borg?quote:Op maandag 5 februari 2007 13:24 schreef freud het volgende:
Ach, moslims kennen het concept humor niet,
Kijk, das nou nog eens humor.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Want de moslims zijn the Borg?![]()
En ze veroveren Europa ook nog eens zonder genade.
We hebben het hier over scholen lieve Gia... Wanneer een school liever geen al te geweldadige films draait tijdens een school-filmkijk-avondje betekent dat toch ook niet dat wij als maatschappij geweldadige films censureren.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:22 schreef Gia het volgende:
Deze cabaretier heeft bij meerdere scholen opgetreden en het was nooit een probleem. Maar nu er een fatwa over hem is uitgesproken, wordt een al geboekt optreden ineens afgezegd.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
We hebben het hier over scholen lieve Gia... Wanneer een school liever geen al te geweldadige films draait tijdens een school-filmkijk-avondje betekent dat toch ook niet dat wij als maatschappij geweldadige films censureren.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een school andere groffe of beledigende carberetiers weert, daar waar het niet om Moslims gaat.
Vele malen wordt het woord censuur in de mond genomen als men ook maar enigzins het idee heeft dat je moslims niet zou mogen beledigen, maar hier Regering wil censuur radicale sites hoor je ze nooit over.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Deze cabaretier heeft bij meerdere scholen opgetreden en het was nooit een probleem. Maar nu er een fatwa over hem is uitgesproken, wordt een al geboekt optreden ineens afgezegd.
Dat is dus duidelijk uit angst en niet omdat men de cabaretier niet wil. Al voordat ze hem boekten kenden ze zijn programma. Hadden ze hem niet moeten boeken, om die reden. Maar schijnbaar was het toen nog geen probleem dat hij ook moslimgrappen maakte. Pas toen er ophef over ontstond werd het een probleem.
Worden rechts/links-extremistische sites dan ook gecensureerd?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Vele malen wordt het woord censuur in de mond genomen als men ook maar enigzins het idee heeft dat je moslims niet zou mogen beledigen, maar hier Regering wil censuur radicale sites hoor je ze nooit over.
Typisch is dat zeg.
Je bedoelt dit stukje?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 05:51 schreef Perun het volgende:
Wordt die vent die de doodsbedreiging heeft geuit nog vervolgd eigenlijk? Het lijkt me dat een van de beste manieren om dit soort ontwikkelingen tegen te gaan het zetten van zware straffen op doodsbedreigingen is.
Ja, daarvoor is een jaar, waarvan de helft voorwaardelijk, geëist tegen hem.quote:''Hoewel eigenrichting afgekeurd moet worden, is de standrechtelijke executie van Jan Peter Balkenende misschien wel de verstandigste beslissing'', had hij op zijn site gezet. ''Hoe anders kan voorkomen worden dat Balkenende na de verkiezingen van 22 november 2006 zich voldoende gesteund voelt om de volgende 650.000 Irakezen te endlösen.''
Nouja, dat is mogelijk. Sites als Polinco (die waar een stagiair van Wilders handtekeningen vroeg) en stormfront achtige sites staan gehost in de US. Die sites kunnen daarom niet uit de lucht gehaald worden omdat men in de US soms wat meer waarde hecht aan meningen, maar als je het via ISP's kunt censureren, krijg je gewoon in Nederland het bericht dat de site niet bestaat.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 03:41 schreef CasB het volgende:
[..]
Worden rechts/links-extremistische sites dan ook gecensureerd?
Ik denk dat gedoeld wordt op de fatwa voor de cabaretier...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je bedoelt dit stukje?
[..]
Ja, daarvoor is een jaar, waarvan de helft voorwaardelijk, geëist tegen hem.
De site is ondertussen uit de lucht.
[..]
Nouja, dat is mogelijk. Sites als Polinco (die waar een stagiair van Wilders handtekeningen vroeg) en stormfront achtige sites staan gehost in de US. Die sites kunnen daarom niet uit de lucht gehaald worden omdat men in de US soms wat meer waarde hecht aan meningen, maar als je het via ISP's kunt censureren, krijg je gewoon in Nederland het bericht dat de site niet bestaat.
Simpel gezegd, je hoeft de site zo niet uit de lucht te halen, maar je kunt zo gemakkelijk beslissen wat goed is voor het volk. Net zoals in good ol' China waar je ook niet alles via Internet kunt zien.
Mooi hè? Ik denk dat je dat bedoelt met links/rechts?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |