Maar dat snappen ze dus niet. Dat sprookjesboek zelf is één grote grap, dan moeten grappen daarover ook kunnen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:51 schreef CasB het volgende:
[..]
Net als spotten met moslims, de islam, en dergelijke
Ze moeten gewoon niet zo zeiken. Het is niet voor niets humor.
Dan moet je om te beginnen geen cabaretier uitnodigen...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:56 schreef Floripas het volgende:
Ik zou als schooldirecteur per definitie niks controversieels op mijn school willen hebben
Zo links als het maar kan. Leg mij nu eens uit waarom grappen over moslims niet kunnen en grappen over al het andere wel ? Leg mij eens uit waarom een school wel zwicht voor moslims en niet voor andere gropen ? Probeer het eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Of ze hebben gewoon geen zin in die slijmerige Telegraaf 'journalisten' die even komen luisteren, en het andere bijkomende gezeik. Dat kan natuurlijk ook.
Of je kunt het 'buigen' noemen. Kan ook. Of spruitjes, kan ook.
Vreemd dat men het eerst over vrijheid van meningsuiting heeft, terecht, maar vervolgens een driedubbele schwalbe maakt als de school gebruikt maakt van diezelfde vrijheid en zegt 'wij motten dat gezeik niet'.
Zelfs meerdere users gooien het ineens op censuur, wat, gooit die school een wereldwijd spreekverbod op die caberatiers ofzo?
Heel vreemd.
Er zijn genoeg cabaretiers die grappen over moslims maken, je verwart grappen denk ik met 'schoppen om te shockeren'. Nou ja, als een school daar niet op zit te wachten, prima toch. Dat is het probleem ook een beetje met figuren als jou, je ziet alles wat een moslim in de zeik zet als een grap. Gek genoeg vergaat je het lachen op andere vlakken dan weer.quote:Op zondag 4 februari 2007 05:12 schreef niet_links het volgende:
[..]
Leg mij nu eens uit waarom grappen over moslims niet kunnen en grappen over al het andere wel ?
Weet je zelf wel waar je het over hebt?quote:Op zondag 4 februari 2007 05:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn genoeg cabaretiers die grappen over moslims maken, je verwart grappen denk ik met 'schoppen om te shockeren'. Nou ja, als een school daar niet op zit te wachten, prima toch. Dat is het probleem ook een beetje met figuren als jou, je ziet alles wat een moslim in de zeik zet als een grap. Gek genoeg vergaat je het lachen op andere vlakken dan weer.
Dat artikel op die website van jouquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Afgezien van een enkele aflevering van Rondom10 waarbij kinderen van NSB-ers er voor uitkwamen nog steeds een trauma te hebben is het al 60 jaar angstvallig stil rond dit onderwerp. Zulke helden waren de Nederlanders niet in WOII (maar mijn instinct zegt me dat ik dat jou niet hoef uit te leggen, ivm jouw historische kennis).
Heb jij al ooit gehoord dat een optreden ergens werd afgezegd vanwege grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden?quote:Op zondag 4 februari 2007 12:02 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Ik ken zijn grappen niet, maar het is tevens voor te stellen dat die leiding ook in geval van grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden, hem geen podium wil bieden.
De betreffende cabaretier maakt ook grappen over christenen en andere 'groepen'. De onrust ontstond naar aanleiding van moslims, maar de school heeft niet gezegd dat het om de moslimgrappen gaat, dus ja, ik heb daar al eens van gehoord. Jij ook.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb jij al ooit gehoord dat een optreden ergens werd afgezegd vanwege grappen over Joden, negers of andere minder- of meerderheden?
Ik nog nooit.
Maar goed, Joden, negers en andere minder- of meerderheden dreigen ook niet met geweld als er grappen over ze gemaakt worden.
Heb jij enig idee over mijn gevoel voor humor ? Blijkbaar wel met je rode morele superioriteit. Ik lag om allerlei soorten grappen toch vreemd dat die wel gemaakt mogen worden en over moslims niet.quote:Op zondag 4 februari 2007 05:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn genoeg cabaretiers die grappen over moslims maken, je verwart grappen denk ik met 'schoppen om te shockeren'. Nou ja, als een school daar niet op zit te wachten, prima toch. Dat is het probleem ook een beetje met figuren als jou, je ziet alles wat een moslim in de zeik zet als een grap. Gek genoeg vergaat je het lachen op andere vlakken dan weer.
Nee hoor, ik niet.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:22 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
[..]
De betreffende cabaretier maakt ook grappen over christenen en andere 'groepen'. De onrust ontstond naar aanleiding van moslims, maar de school heeft niet gezegd dat het om de moslimgrappen gaat, dus ja, ik heb daar al eens van gehoord. Jij ook.
ja zeker 100 %quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:43 schreef Gebleekte het volgende:
Vind ik ook. Ben je echt turks?
Maakt niet uit.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, ik niet.
Lijkt me in dit geval vrij duidelijk dat een cabaretier, die in opspraak is door uitspraken van een of andere maffe imam, niet geweigerd wordt omdat hij grappen vertelt over Christenen.
Deze man vertelt al wel langer grappen over allerlei maatschappelijke groeperingen en nog nooit eerder is hij ergens geweigerd. En nu ineens wel.
Sorry, maar ik denk toch echt niet dat dat komt door zijn Jezusgrappen.
Ik ken iemand die daar geen sikkepitje van gelooft.quote:
Ik doe mee. In voel me beledigd omdat ik een westerse christenhond word genoemd, terwijl ik niet geloof. Ik voel me ook beledigd omdat de westerse meisjes en vrouwen 's zomers niet in korte topjes, rokjes en broekjes mogen lopen. Ik voel me ook beledigd door meisjes die zich door een marokkantje laten inpalmen en dan het slachtoffer worden van zijn loverboy-praktijken. Ik voel me ook beledigd omdat vrouwen volgens de islam niets in te brengen hebben. Tenslotte voel ik me beledigd omdat blijkbaar maar weinig mensen snappen dat de islamitische religies en cultuur/culturen NIET samen KUNNEN leven met de westerse religies en culturen. Maar dat laatste zal wel weer dom, kortzichtig en discriminerend van me zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:30 schreef -scorpione- het volgende:
Trieste zaak. Zo drijf je het nog eens op de spits ook.
Ik denk dat ik me nu ook maar eens beledigd ga voelen![]()
Nee, maar helaas is 't ook geen sneltrein. Het is een "inter-country" die pas stopt als de hele westerse wereld verislamiseerd is!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het is laffe zelfcensuur vanwege achterlijke reli-idioten De verislamiseringstrein is geen stoptrein!
JUIST!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:50 schreef Hathor het volgende:
Die ouwe ex moskee medewerker was trouwens vanmiddag op TV bij Premtime, en het was bijna lachwekkend om te zien hoe ie zich in allerlei bochten aan het wringen was om maar te ontkennen dat ie het zo bedoeld had, terwijl het allemaal op tape was opgenomen. Zijn zoon stond buiten het zicht van de camera ook nog een beetje bijdehand te doen en te roepen dat die cabaretier dood moest.
Mooi stelletje senielen bij elkaar. de zweep erover zou ik zeggen.
Ja. En de termen fatwa en sharia moeten we ook maar zien als een oosterse variant op "knibbel-knabbel-knuisje". Die termen horen niet in een westers land!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, en moslimsgrappen zijn controversieel hoor! dat je de pedopartij er niet wilt hebben is te begrijpen, maar iemand die grapjes maakt over een sprookjesboek moet kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |