Als je als maatschappij iets wilt, dan kan het. Het is de onwil en gemakzucht die het onmogelijk maakt.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:53 schreef optifree het volgende:
[..]
Schat jij wil iets heel leuks, maar dat is niet te realiseren zonder dat je met bergen belasting geld gaat smijten of een staatsgreep pleegt![]()
![]()
Om maar niet te spreken in welke betaalbare huizen wil jij die mensen plaatsen...en alle andre redenen die ik noemde![]()
Ja klopt, maar niet veel en zeker nite op korte termijn. Daarbij moet de overheid wel mee werkenquote:Op maandag 29 januari 2007 16:04 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zie dan ook mijn post dat je daar wat aan kan doen, ook als overheid. Bovendien hoef je niet persé dicht bij je werk te gaan wonen, je kan ook dichter bij huis gaan werken.
Mooie reacties op de telegraaf-site.quote:Gek dat ik dit al tijden weet. Maar het komt omdat deze kennis niet goed in het linkse denkbeeld past,en de media in Nederland is voornamelijk ultra-links.Dezelfde lafheid die Nederland tentoonspreidde in WOII, toont het linkse kliekje wederom; alles wat niet in hun straatje past ,wordt glashard ontkent, of verzwegen, of er wordt met modder naar andersdenkenden en wetenden gegooid.
Andre, Helmond ma 29/1, 09:04
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:04 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zie dan ook mijn post dat je daar wat aan kan doen, ook als overheid. Bovendien hoef je niet persé dicht bij je werk te gaan wonen, je kan ook dichter bij huis gaan werken.
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar ik heb geen vaste arbeidsplek, jaar hier, half jaar daar, 2 dagen project in zus, 2 dagen in zo.
Ik was (deels) werkloos toen ik geen geschikt werk in de buurt kon vinden, zo belangrijk vind ik het om niet overbodig in de auto te zitten. Dat mensen er geen waarde aan hechten betekend niet dat er niet iets aan gedaan kan worden.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
Jij werkt vlakbij je huis, dus dat moet iedereen kunnen...
Je vroeg net aan iemand hoe oud hij was, nou ik stel de vraag maar de andere kant op.quote:
Lekker een beetje uitkering getrokken in die tijd?quote:Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik was (deels) werkloos toen ik geen geschikt werk in de buurt kon vinden, zo belangrijk vind ik het om niet overbodig in de auto te zitten. Dat mensen er geen waarde aan hechten betekend niet dat er niet iets aan gedaan kan worden.
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Mooie reacties op de telegraaf-site.
We hebben het ook niet over korte termijn oplossingen. Dat is nou juist fout om zo te denken. Lange termijn denken hebben we nodig.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:06 schreef optifree het volgende:
[..]
Ja klopt, maar niet veel en zeker nite op korte termijn. Daarbij moet de overheid wel mee werken![]()
Tevens is het zoeken van een baan dichter bij huis voor vele lastiger dan het vinden van een andere woning. Tenzij je een gemeente ambetenaar bent dan gaat het al een stuk gemakkelijker. Maar de specialistische functies etc..zijn wat lastiger![]()
Sorry, maar ik heb liever snel een baan dan dat ik een gare uitkeringstrekker word. Dan maar wat meer reizen en zelf werken voor mijn centen dan de korte reisduur zo belangrijk vinden dat ik maar werkloos ga zijn..quote:Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik was (deels) werkloos toen ik geen geschikt werk in de buurt kon vinden, zo belangrijk vind ik het om niet overbodig in de auto te zitten. Dat mensen er geen waarde aan hechten betekend niet dat er niet iets aan gedaan kan worden.
Meer wegen, meer treincapaciteit, afschaffen overdrachtsbelasting, meer huizen bouwen, afschaffen van overheidsinmenging in het bouwrijp maken van grond en ophouden te huilen over de auto, lijkt me een prima combinatie,.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:09 schreef Ooster het volgende:
[..]
Je vroeg net aan iemand hoe oud hij was, nou ik stel de vraag maar de andere kant op.
Er is een probleem en jij hebt een oplossing die geen oplossing is. Elke andere oplossing weiger je te zien en doe je af met een totaal niet ter zake doende dooddoener.
Nee loser.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker een beetje uitkering getrokken in die tijd?
Ik heb van m'n leven nog geen uitkering getrokken.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:10 schreef optifree het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb liever snel een baan dan dat ik een gare uitkeringstrekker word. Dan maar wat meer reizen en zelf werken voor mijn centen dan de korte reisduur zo belangrijk vinden dat ik maar werkloos ga zijn..
Meer wegen is niet nodig. Dringt niet door?quote:Op maandag 29 januari 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer wegen, meer treincapaciteit, afschaffen overdrachtsbelasting, meer huizen bouwen, afschaffen van overheidsinmenging in het bouwrijp maken van grond en ophouden te huilen over de auto, lijkt me een prima combinatie,.
Lijkt me een prima oplossing
Inderdaad we hebben een lange termijn oplossing nodigquote:Op maandag 29 januari 2007 16:10 schreef Elseetje het volgende:
[..]
We hebben het ook niet over korte termijn oplossingen. Dat is nou juist fout om zo te denken. Lange termijn denken hebben we nodig.
Sorry hoor, maar ik kan je zat kut dorpjes aanwijzen waar veel meer mensen wonen dan dat er banen zijn, vooral buiten de randstadquote:En zoveel specialistische functies zijn er niet (en toch te veel). Er zijn zat mensen die in een dorp wonen en een uur rijden verderop administratief medewerker zijn. Dat kan je overal zijn.
Heel goed van je, want het werkloos zijn omdat je niet dichtbij genoeg een baan kunt vinden is in mijn ogen al een te beroerde mentaliteitquote:Op maandag 29 januari 2007 16:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik heb van m'n leven nog geen uitkering getrokken.
Kijk eens aan. Het "meer wegen dogma" uit de eerste bladzijde van het topic is verdwenen.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Meer wegen, meer treincapaciteit, afschaffen overdrachtsbelasting, meer huizen bouwen, afschaffen van overheidsinmenging in het bouwrijp maken van grond en ophouden te huilen over de auto, lijkt me een prima combinatie,.
Lijkt me een prima oplossing
De paar mensen die wel verder móeten reizen voor hun werk zijn er des te meer bij gebaat dat de rest dichter bij huis werkt. Je moet natuurlijk niet van 100% doelstelling uitgaan. En met goede OV verbindingen (dus ook bus), kunnen ze dan prima wat verder reizen.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:13 schreef optifree het volgende:
[..]
Inderdaad we hebben een lange termijn oplossing nodig
[..]
Sorry hoor, maar ik kan je zat kut dorpjes aanwijzen waar veel meer mensen wonen dan dat er banen zijn, vooral buiten de randstad![]()
Dus dat verhaal gaat niet helemaal op...Daarbij zijn veel mensen op het moment wel gewoon opgeleid voor het werk wat ze nu doen, oke omscholen is een optie, maar of dat gaat werken? Je kunt mensen niet dwingen om van baan te veranderen, zeker niet als ze het er goed hebben![]()
Joh als zij het zich kan veroorloven om zonder uitkering te trekken werkloos te zijn zodat ze achter haar principes kan blijven staan van niet onnodig woon-werkverkeer veroorzaken, wie ben jij dan om haar mentaliteit als beroerd te bestempelen? Heb jij er last van gehad? Nee, dus zeur dan ook niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:13 schreef optifree het volgende:
[..]
Heel goed van je, want het werkloos zijn omdat je niet dichtbij genoeg een baan kunt vinden is in mijn ogen al een te beroerde mentaliteit![]()
In mijn ogen is elke baan maar aannemen omdat je 'moet' werken, maakt niet uit wat je er voor kapot maakt door ver te reizen, een beroerde mentaliteit. Kijk nou, verschillende opninies! Schocking...quote:Op maandag 29 januari 2007 16:13 schreef optifree het volgende:
[..]
Heel goed van je, want het werkloos zijn omdat je niet dichtbij genoeg een baan kunt vinden is in mijn ogen al een te beroerde mentaliteit![]()
Zoals ik die stukken lees is het een limiet anders zou er namelijk geen structureel woningtekort gelden in Nederland (heb je uberhaupt bijgevoegde link wel gelezen, ook jij Dukequote:Op maandag 29 januari 2007 15:19 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het ontzettend overtuigend klinkt, maar dan vraag ik me toch af hoe wij in mijn gemeente vrolijk er op los kunnen bouwen, met maar liefst 3 grote bouwprojecten tegelijk, met ongekende opleveringswaarden. Dat zou betekenen dat een andere gemeente in de provincie dan minder mag bouwen.
En volgens mij is het een doelstelling, geen limiet.
Die restrictie om veel te bouwen ligt niet aan hoeveel woningen je per km2 mag bouwen, maar aan het feit dat je niet elke soort grond zomaar mag bebouwen. Daarom gaat het niet hard. Bestemmingsplannen zijn er niet voor niets, die beschermen jou ook, en die liggen soms in de weg van woningbouw. En maar goed ook, want anders krijg je weer dat heel veel gemeentes alleen maar woningen hebben, en geen eigen werkvoorziening, wat het extra woon-werkverkeer weer in de hand werkt.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zoals ik die stukken lees is het een limiet anders zou er namelijk geen structureel woningtekort gelden in Nederland (heb je uberhaupt bijgevoegde link wel gelezen, ook jij Duke). Het economische motief voor gemeentes en provincies zit namelijk niet in het aantal te bouwen wonen maar het zo aanpassen van bestemmingsplannen (wat overigens onmiddelijk afgeschaft dient te worden, net zoals welstandscommisies) dat goedkope (lanbouw)grond duur te verkopen is als bouwgrond, meer woningbouw betekend voor een gemeente meer inkomsten uit verkoop en dankzij nieuwe inwoners ook op de langere termijn meer inkomsten.
How Come, mijn eerste punt is, MEER WEGENquote:Op maandag 29 januari 2007 16:14 schreef Ooster het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Het "meer wegen dogma" uit de eerste bladzijde van het topic is verdwenen.
Weer redeneer je voor iedereen vanuit je eigen situatiequote:Op maandag 29 januari 2007 16:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
In mijn ogen is elke baan maar aannemen omdat je 'moet' werken, maakt niet uit wat je er voor kapot maakt door ver te reizen, een beroerde mentaliteit. Kijk nou, verschillende opninies! Schocking...
vele Km file bewijst dat je fout zitquote:Op maandag 29 januari 2007 16:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Meer wegen is niet nodig. Dringt niet door?
Mits de bedrijven terreinen dus juist goed bereikbaar wordenquote:Op maandag 29 januari 2007 16:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
De paar mensen die wel verder móeten reizen voor hun werk zijn er des te meer bij gebaat dat de rest dichter bij huis werkt. Je moet natuurlijk niet van 100% doelstelling uitgaan. En met goede OV verbindingen (dus ook bus), kunnen ze dan prima wat verder reizen.
Dat ze het zonder uitkering trekt vind ik ook goed, maar wat als ze wel een uitkering zou moeten, zou ze dan nog stug bij haar principies volhouden? Dan wringt bij mij juist de schoenquote:Op maandag 29 januari 2007 16:17 schreef reese.com het volgende:
[..]
Joh als zij het zich kan veroorloven om zonder uitkering te trekken werkloos te zijn zodat ze achter haar principes kan blijven staan van niet onnodig woon-werkverkeer veroorzaken, wie ben jij dan om haar mentaliteit als beroerd te bestempelen? Heb jij er last van gehad? Nee, dus zeur dan ook niet.
Dat geoordeel over een ander hier altijd.
Beter dan al die mensen die voor geld hun principes maar overboord zetten. Dan opeens kan het milieu ze helemaal niet zoveel meer schelen.
Oh my god! Nou niks ergs aan, anders had ik ook geen verhaal over eigen keuze lopen houdenquote:Op maandag 29 januari 2007 16:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
In mijn ogen is elke baan maar aannemen omdat je 'moet' werken, maakt niet uit wat je er voor kapot maakt door ver te reizen, een beroerde mentaliteit. Kijk nou, verschillende opninies! Schocking...
Elke dag, 2 uurquote:Op maandag 29 januari 2007 14:02 schreef Knarf het volgende:
[..]
Zit jij wel eens in de trein?
Zeker in de spits zitten ze vol, er kan (haast) niemand meer bij.
Het spoor zelf zit ook zo ongeveer vol, dus meer treinen gaat ook niet lukken.
Er moeten dus meer sporen bij komen, en daarna meer treinen.
En dan nog, als er twee keer zoveel mensen met de trein gaan als nu, zullen er 10% minder auto's rijden.
Natuurlijkquote:Op maandag 29 januari 2007 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel rekeningrijden in willen voeren onder het motto van "de gebruiker betaald" zeker?
Nee, ik redeneer uit wat op de lange termijn beter is voor iedereen. Dat jij nou alleen korte termijn kan denken, met je 'meer wegen meer wegen meer wegen', en elk goed alternatief van tafel wuiven zonder na te denken.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer redeneer je voor iedereen vanuit je eigen situatie
Maar dan is het toch ook je eigen keuze om in de file te gaan staan en moet je niet gaan huilen dat er meer asfalt moet komen en dat is wel wat half Nederland doet.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef optifree het volgende:
[..]
Mits de bedrijven terreinen dus juist goed bereikbaar wordenEn nee een 100% doelstelling valt ook niet te halen. Maar vergeet ook niet dat de mens zijn eigen keuze mogelijkheid heeft. Als ik toevallig op een hutje op de hei wil wonen, maar een baan heb als weet ik veel wat waarvoor ik altijd midden in amsterdam op kantoor moet komen is dat mijn eigen keuze. Niet direct een logische, maar wel mijn eigen keuze
Nou meer goed geplande wegen, de huidige snelwegen hebben zoveel in en uitvoeg stroken dat het niet meer prettig rijden is, tevens zorgen die juist voor belemeringen (andere invoegsnelheden ed.)quote:Op maandag 29 januari 2007 16:25 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, ik redeneer uit wat op de lange termijn beter is voor iedereen. Dat jij nou alleen korte termijn kan denken, met je 'meer wegen meer wegen meer wegen', en elk goed alternatief van tafel wuiven zonder na te denken.
1op 22 voor een toyota prius.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die roetfilter halen roet uit de lucht dan heb je nog steeds de co2 die vrij komt bij de verbranding. Wat is de efficeiny van een hybride? daarmee bedoel ik 1 op de hoeveel rijdt deze auto in de praktijk.
Prima, eigen keuze vrijheid, maar als jij daarmee het leefmilieu van de hele maatschappij in gevaar brengt, dan moeten daar maar grenzen aan gesteld worden.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef optifree het volgende:
Mits de bedrijven terreinen dus juist goed bereikbaar wordenEn nee een 100% doelstelling valt ook niet te halen. Maar vergeet ook niet dat de mens zijn eigen keuze mogelijkheid heeft. Als ik toevallig op een hutje op de hei wil wonen, maar een baan heb als weet ik veel wat waarvoor ik altijd midden in amsterdam op kantoor moet komen is dat mijn eigen keuze. Niet direct een logische, maar wel mijn eigen keuze
Ja, ik zou zorgen dat ik geen uitkering nodig heb. Dan maar ander werk doen, totdat ik iets beters vind. Wat heb je aan principes als je ze bij het minste of geringste overboord gooit?quote:Dat ze het zonder uitkering trekt vind ik ook goed, maar wat als ze wel een uitkering zou moeten, zou ze dan nog stug bij haar principies volhouden? Dan wringt bij mij juist de schoen![]()
Zie antwoord hierboven.quote:Oh my god! Nou niks ergs aan, anders had ik ook geen verhaal over eigen keuze lopen houdenEchter ben ik wel van mening dat je niet in de uitkering oid terecht moet komen als je dat kunt voorkomen
Wat je principis ook zijn
Ja klopt, maar ook omdat ze niet met allemaal randebielen als sardientjes in een blikje willen worden geproptquote:Op maandag 29 januari 2007 16:26 schreef reese.com het volgende:
[..]
Maar dan is het toch ook je eigen keuze om in de file te gaan staan en moet je niet gaan huilen dat er meer asfalt moet komen en dat is wel wat half Nederland doet.
Ik las daar laatst een onderzoek over. Het percentage dat van die (ultra-dure) snelwegen gebruik zou maken, zou te klein zijn, omdat veel mensen er bij een andere afslag af moeten. Scheef kosten-baten plaatje dan, en uiteindelijk lost het haast geen file op.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:27 schreef optifree het volgende:
[..]
Nou meer goed geplande wegen, de huidige snelwegen hebben zoveel in en uitvoeg stroken dat het niet meer prettig rijden is, tevens zorgen die juist voor belemeringen (andere invoegsnelheden ed.)
Maar als je voor snelwegen zorgt van Amsterdam direct door naar Rotterdam, met alleen afslagen naar Den Haag en Leiden bijvoorbeeld voorkom je dat al. Dit zouden zelfs tolwegen kunnen zijn![]()
Ja maar de meningen verschillen nogal over wat nou voor die goede doorstroming zorgt. Jij zegt een snelweg met maar 2 afslagen naar de grote steden is de oplossing. Terwijl een verkeerskundige mij vertelt dat 90km per uur en juist meer op- en afritten de oplossing is voor de doorstroming.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:29 schreef optifree het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ook omdat ze niet met allemaal randebielen als sardientjes in een blikje willen worden geproptVergeet niet dat een goede doorstroming voor de Nederlandse economie ook beter is, zoals ik mijn post hierboven een voorbeeld ervan geef.
Dat het OV ook verbeterd moet worden spreekt voor zich
Zo lang het maar lekker kapitalistisch is eh, maar goed, ik snap niet wat ze tegen de NS hebben zij verdienen ook geld met OV sinds ze geprivatiseerd zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou wat is er veel vooruitgang geboekt bij autos. Er zitten katalysatoren, roetfilters en fijnstof filters in. Maar de co2 productie blijft evenredig met het benzine verbruik. Zolang de gemidelde auto niet zuiniger is, wordt is er nog steeds niets bespaard op CO2 uitstoot.
Verder schreeuwt dezer man uit dat het reizigersvervoer van de NS niet gestegen is ook dit is een verzinsel.
7% groei : http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1125386849355&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Page
Ik snap niet dat de telegraaf zo'n artikel durft te plaatsen zonder wat research te doen of deze man eens te vragen om zijn uitspraken te staven.
Het weigeren van kerncentrales als tijdelijk oplossing (totdat Kernfusie klaar is) word ook niet gedaan omdat mensen nog steeds met het idee in hen hoofd zitten dat kerncentrales onveilig zijn en er heel veel kernafval uit komt. Nu kan ik je zeggen dat die paar kilo die er vrij komt nihil is in vergelijking met wat een ziekenhuis aan kernafval produceert.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:28 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Prima, eigen keuze vrijheid, maar als jij daarmee het leefmilieu van de hele maatschappij in gevaar brengt, dan moeten daar maar grenzen aan gesteld worden.
Zolang je er voor zorgt dat je geen uitkering krijgt hoor je mij niet zeikenquote:Ja, ik zou zorgen dat ik geen uitkering nodig heb. Dan maar ander werk doen, totdat ik iets beters vind. Wat heb je aan principes als je ze bij het minste of geringste overboord gooit?
Het schijnt dat er een hoofdsnelwegen (a 120 km/h ofzo) net zou moeten komen met weinig afslagen en een onderliggend wegennet met meer afslagen en 80-90 km/hquote:Op maandag 29 januari 2007 16:31 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja maar de meningen verschillen nogal over wat nou voor die goede doorstroming zorgt. Jij zegt een snelweg met maar 2 afslagen naar de grote steden is de oplossing. Terwijl een verkeerskundige mij vertelt dat 90km per uur en juist meer op- en afritten de oplossing is voor de doorstroming.
Kijk dat heb ik dan gemist, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat Nederland maar weinig B wegen kent in verhouding tot andere landen die juist minder snelwegen heeftquote:Op maandag 29 januari 2007 16:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik las daar laatst een onderzoek over. Het percentage dat van die (ultra-dure) snelwegen gebruik zou maken, zou te klein zijn, omdat veel mensen er bij een andere afslag af moeten. Scheef kosten-baten plaatje dan, en uiteindelijk lost het haast geen file op.
De NS is officeel geprivatiseerd ja, maar eigelijk zijn ze verzelfstandigd omdat de staat de enige aandeelhouder isquote:Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Zo lang het maar lekker kapitalistisch is eh, maar goed, ik snap niet wat ze tegen de NS hebben zij verdienen ook geld met OV sinds ze geprivatiseerd zijn.
Nope. Dus kan je beter investeren in andere manieren van transportatie die minder ingrijpend zijn voor het land en het milieu.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:36 schreef optifree het volgende:
[..]
Kijk dat heb ik dan gemist, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat Nederland maar weinig B wegen kent in verhouding tot andere landen die juist minder snelwegen heeft.
Dus zou je dat willen uitvoeren dan zou het gehele wegennet op de schop moeten...en dan zullen de kosten waarschijnlijk nog niet opwegen tot wat het oplevert
Nee, jij wilt voor iedereen bepalen wat goed is.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:25 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, ik redeneer uit wat op de lange termijn beter is voor iedereen. Dat jij nou alleen korte termijn kan denken, met je 'meer wegen meer wegen meer wegen', en elk goed alternatief van tafel wuiven zonder na te denken.
Nee, ik heb me gewoon beter later informeren over wat op de lange termijn goed is voor alles en iedereen.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij wilt voor iedereen bepalen wat goed is.
Hoe zit het trouwens eingelijk met de filedruk in duitsland (rondom munchen en in het rurhgebeid)quote:Op maandag 29 januari 2007 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder heb ik trouwens weinig last van files, ik vlieg gewoon, slordige 150.000 Km per jaar.
Aan 1 jouw maatstaf gemeten.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:45 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, ik heb me gewoon beter later informeren over wat op de lange termijn goed is voor alles en iedereen.
Toch nog liever een maatstaf die het beste voorheeft met iedereen dan een maatstaf die alleen goed is voor jezelf of een selecte groepquote:
Ruhrgebied kan je live zienquote:Op maandag 29 januari 2007 16:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens eingelijk met de filedruk in duitsland (rondom munchen en in het rurhgebeid)
Je zou beter over komen als je niet steeds je lokale volkscommissaris zou citeren.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:50 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Toch nog liever een maatstaf die het beste voorheeft met iedereen dan een maatstaf die alleen goed is voor jezelf of een selecte groep![]()
Hoe gelijk je hebtquote:Op maandag 29 januari 2007 16:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:
It's a small step from mass transit to communism.
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:50 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Toch nog liever een maatstaf die het beste voorheeft met iedereen dan een maatstaf die alleen goed is voor jezelf of een selecte groep![]()
Er is nu al zolang nagedacht, en nog niks aangelegd, dat we een enorme achterstand hebben. Vooral op wegverbreding-gebied. Niet zozeer op het bouwen van nieuwe verbindingen (dat zijn er maar een paar).quote:Op maandag 29 januari 2007 16:29 schreef du_ke het volgende:
Overigens ben ik ook niet tegen extra wegen maar dan moet er wel goed over nagedacht worden en geen extra wegen aanleggen alleen maar omdat het zo leuk klinkt naar de kiezer toe.
Jep, A1 van 2 naar 3 of liever 4 sporen, net als de A12/A20, (liever dubbeldeks met beperkte op en afritten) dan is er beter doorstroom op de oost west as.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:05 schreef highway101 het volgende:
[..]
Er is nu al zolang nagedacht, en nog niks aangelegd, dat we een enorme achterstand hebben. Vooral op wegverbreding-gebied. Niet zozeer op het bouwen van nieuwe verbindingen (dat zijn er maar een paar).
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:40 schreef Elseetje het volgende:
En zonnepanelen op je dak, top, als ik een koophuis had zou ik het doen. Dan maar sparen als de overheid dat niet wil subsidiëren ik er niet in slaag anderen te dwingen het voor mij te betalen.
Wie?quote:Op maandag 29 januari 2007 17:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Je zou beter over komen als je niet steeds je lokale volkscommissaris zou citeren.
Nihil, vergeleken in Nederland.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens eingelijk met de filedruk in duitsland (rondom munchen en in het rurhgebeid)
Je moet natuurlijk ook kijken naar de bevolkingsdruk daar... hoeveel mensen wonen er per vierkante kilometer? Of hoeveel inwoners per km snelweg.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:26 schreef highway101 het volgende:
[..]
Nihil, vergeleken in Nederland.
Op een drukke spits staat er 200 km file in heel Duitsland.
In Nederland (8 keer zo klein ofzo), staat in een drukke spits 400km file...
Ook in dichtbevolkte gebieden als de Ruhrgebied, staan veel minder files dan pak 'm beet de Randstad, terwijl de Ruhr toch wel dichter bevolkt is.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:19 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook kijken naar de bevolkingsdruk daar... hoeveel mensen wonen er per vierkante kilometer? Of hoeveel inwoners per km snelweg.
De vraag is dan alleen of de mensen ook allemaal relatief net zoveel kilometers voor hun werk moeten afleggen als dat ze in nederrland moeten.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:22 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ook in dichtbevolkte gebieden als de Ruhrgebied, staan veel minder files dan pak 'm beet de Randstad, terwijl de Ruhr toch wel dichter bevolkt is.
De Ruhr is dichtbevolkt genoeg om een goed S-bahnnetwerk aan te leggen. In Nederland is dat niet het geval.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is dan alleen of de mensen ook allemaal relatief net zoveel kilometers voor hun werk moeten afleggen als dat ze in nederrland moeten.
Dus je bent er mee eens dat er niemand meer bij kan in de spits.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:24 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Elke dag, 2 uurEn alleen in de spits zitten ze inderdaad vol, maar buiten de spits zit er bijna niemand in.
[..]
De automobilist betaald al een heel groot gedeelte van de OV kaartjes. Terwijl ze dus niet zo extreem veel vervuilender zijn. Aan dit bericht te zien, zou de automobielist eigenlijk niets meer aan het OV moeten betalen. Maar moet ieder gewoon de eigen kosten opbrengen.quote:NatuurlijkHet geld moet toch ergens vandaan komen. Per gebruiker (passagier) is een trein zuiniger dan een auto, dus autorijden mag best wat duurder worden.
Kep toch OV![]()
Op zichzelf een nietszeggende uitspraak. Van welke bezetting is hij uitgegaan? Volledige bezetting van de auto? Volledige bezetting van de trein? Wanneer een trein 'per reizigerskilometer' vervuilender is dan een auto kan je net zo simpel stellen dat de trein niet vol genoeg is.quote:“Per reizigerskilometer is de auto grosso modo niet veel meer vervuilender dan het ov”,
Wat natuurlijk door de praktijk overduidelijk ontkracht wordt.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef knowall het volgende:
kan je net zo simpel stellen dat de trein niet vol genoeg is.![]()
Mwah, valt wel mee toch? Tijdens de spitsuren is het druk, maar daarbuiten nauwelijks. Sowieso raar dat er tijdens de spitsuren per uur evenveel en even grote treinen rijden als buiten de spitsuren...quote:Op maandag 29 januari 2007 19:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat natuurlijk door de praktijk overduidelijk ontkracht wordt.
De lengte varieert wel degelijk. Zeker hier in de Randstad.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:58 schreef knowall het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee toch? Tijdens de spitsuren is het druk, maar daarbuiten nauwelijks. Sowieso raar dat er tijdens de spitsuren per uur evenveel en even grote treinen rijden als buiten de spitsuren...
Ah oke, hier niet. Of het is me nog nooit opgevallen, kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De lengte varieert wel degelijk. Zeker hier in de Randstad.
en hoe je de stroom voor de trein opwektquote:Op maandag 29 januari 2007 19:57 schreef Zwartkijken het volgende:
Of de trein al dan niet schoner is dan de auto ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe vaak je je auto wast.
hier in brabant ook scheelt soms meer dan de helftquote:Op maandag 29 januari 2007 20:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De lengte varieert wel degelijk. Zeker hier in de Randstad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hybride is maar een minimaal aandeel natuurlijk. En roetfilter helpt voor de CO2 niks.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Met roetfilters en hybrides is er al veel mogelijk maar idd dit is wel een heel groot verschil.
Hier in het Noorden varieert de lengte ook wel.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:05 schreef knowall het volgende:
[..]
Ah oke, hier niet. Of het is me nog nooit opgevallen, kan ook natuurlijk.
Per afgelegde kilometer per reiziger. Heel simpel. 1 iemand in de trein, of 1 iemand in de auto.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef knowall het volgende:
[..]
Op zichzelf een nietszeggende uitspraak. Van welke bezetting is hij uitgegaan? Volledige bezetting van de auto? Volledige bezetting van de trein? Wanneer een trein 'per reizigerskilometer' vervuilender is dan een auto kan je net zo simpel stellen dat de trein niet vol genoeg is.![]()
Zonnepanelen zijn niet rendabel.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En op elk bovenleidingportaal een zonnepaneel.Dat moet al een hoop schelen.
Joh. Een trein is echter niet meer vervuilend wanneer er 1 persoon meer meereist. Per 'treinkilometer' dus min of meer constante vervuiling, waarbij de vervuiling per 'reizigerskilometer' dus afhankelijk is van het aantal treinreizigers.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Per afgelegde kilometer per reiziger. Heel simpel. 1 iemand in de trein, of 1 iemand in de auto.
quote:Het vliegtuig leverde gemiddeld, gemeten in CO2-emissie per reizigerskilometer, een betere milieuprestatie dan de personenauto. Een belangrijke reden hiervoor is dat in slechts één op de twee auto’s een passagier meerijdt. De trein was bij het personenvervoer het milieuvriendelijkste transportmiddel. De hoge bezettingsgraad van treinen en de toepassing van elektriciteit vormen een energie-efficiënte manier van personenvervoer. De afgelopen zes jaar is de CO2-prestatie van treinen en vliegtuigen licht verbeterd, terwijl die van personenauto’s verder is verslechterd.
Daar zullen ze in elk geval niet vanuit gegaan zijnquote:Op maandag 29 januari 2007 20:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Per afgelegde kilometer per reiziger. Heel simpel. 1 iemand in de trein, of 1 iemand in de auto.
Lees De Pers van vandaag eens, gaat over dat onderwerp. Gratis OV heeft geen effect, behalve dat het heeeeeel veel geld gaat kostenquote:Op maandag 29 januari 2007 13:49 schreef bolletje_25 het volgende:
Er moeten ook meer mensen met de trein reizen. Maak het OV dus maar graties. Maar daar wil rechts nederland ook niet aan.
Gratis OV bestaat niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:49 schreef bolletje_25 het volgende:
Er moeten ook meer mensen met de trein reizen. Maak het OV dus maar graties. Maar daar wil rechts nederland ook niet aan.
Zou niet weten of dat echt veel verschil maakt. Bij de trein heb je het voordeel dat de uitstoot geconcentreerd is bij de energiecentrales, waarbij de NS ook nog een deel groene, dus CO2 neutrale stroom inkoopt. De uitstoot van wegverkeer is veel diffuser.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:50 schreef highway101 het volgende:
Er is natuurlijk meer uitstoot dan CO2 alleen. Misschienn dat die grafiek dan anders uitpakt?
NOx-emissie per 1000 reizigerskilometers, 2003quote:Op maandag 29 januari 2007 20:50 schreef highway101 het volgende:
Er is natuurlijk meer uitstoot dan CO2 alleen. Misschienn dat die grafiek dan anders uitpakt?
quote:Nog groter dan de verschillen in CO2-uitstoot per vervoermiddel zijn de verschillen in de uitstoot van NOx (stikstofoxides). De NOx-emissie per reizigerkilometer was voor het treinvervoer veel lager dan bij de andere vervoerswijzen. Busvervoer scoorde relatief slecht door de hoge NOx-uitstoot van dieselmotoren. Bij personenauto’s is deze uitstoot de afgelopen jaren sterk verminderd dankzij de toepassing van steeds betere katalysatoren.
Oud nieuws onderhand, matig onderbouwd en maak ook even gebruik van het artikel uit de Pers dat is wat beter dan dit telegraafverhaal.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik zet hem op de FP.
Dan wordt de auto wel schoner, want de uitstoot CO2 neemt nauwelijks meer toe, terwijl de files jaarlijks 7 - 10% toenemen, het verkeer elk jaar met 3 - 5% stijgt, dus dan zou je eigenlijk een forsere stijging moeten zien.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef du_ke het volgende:
Niet alleen door het aantal files maar ook door het constant stijgende aantal auto's en afgelegde aantal kilomters.
Ik vind het verhaal in De Pers ook niet bijzonder overtuigend trouwens.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oud nieuws onderhand, matig onderbouwd en maak ook even gebruik van het artikel uit de Pers dat is wat beter dan dit telegraafverhaal.
Bijzonder matig zelfs maar het stukje in de telegraaf is daar weer een beroerde samenvatting van.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik vind het verhaal in De Pers ook niet bijzonder overtuigend trouwens.
En hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:06 schreef Q. het volgende:
Nou, De Pers heeft in 7 dagen haar geloofwaardigheid verloren. Respect. Dat lukt zelfs De Telegraaf niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |