abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 09:34:52 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45782142
Dit thema is al vaker aangesneden, en nu weer eens bevestigt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dan_auto_.html?p=2,1
Kunnen we dan nu eindelijk eens ophouden met huilen en de files aan gaan pakken met meer wegen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45782208
Volgens dat artikel zijn treinen niet schoner zijn dan auto's vanwege een gebrek aan innovatie. Dat betekent natuurlijk niet dat treinen per definitie niet schoner dan auto's kunnen zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_45782262
Een volle trein is schoner, en lege trein niet.

Nog meer opendeuren?

En wat een kwaliteits OP.
Werken is voor arbeiders
pi_45782271
Het lost wel een deel van het file probleem op en maakt de bereikbaarheid van steden beter doordat je minder auto's in de binnensteden hoeft te parkeren. Ik zie de trein vooral als een aanvullend onderdeel in het vervoersprobleem.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 29 januari 2007 @ 09:44:31 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45782272
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:40 schreef Monolith het volgende:
Volgens dat artikel zijn treinen niet schoner zijn dan auto's vanwege een gebrek aan innovatie. Dat betekent natuurlijk niet dat treinen per definitie niet schoner dan auto's kunnen zijn.
tuurlijk zou dat kunnen, maar het is dus geen argument om te zeggen dat mensen met de trein moeten gaan vanwege het milieu, en dat de oplossing van de file de trein is. Treinen zijn vol en net zo milieu vervuilend. Ergo, kunnen we dan eens ophouden te huilen over de auto?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45782298
Overigens helpen meer wegen niet bij de bereikbaarheid van de steden, daar zitten vaak de bottlenecks.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 29 januari 2007 @ 09:46:13 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45782303
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:44 schreef Lucille het volgende:
Het lost wel een deel van het file probleem op en maakt de bereikbaarheid van steden beter doordat je minder auto's in de binnensteden hoeft te parkeren. Ik zie de trein vooral als een aanvullend onderdeel in het vervoersprobleem.
klopt helemaal, maar de treinen zitten vol, en zijn net zo smerig als de auto, dus kunnen we ophouden altijd maar te huilen over de auto?
Eindelijk eens een fatsoenlijk wegennet aanleggen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45782392
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:45 schreef Lucille het volgende:
Overigens helpen meer wegen niet bij de bereikbaarheid van de steden, daar zitten vaak de bottlenecks.
Ik kan zat punten opnoemen waar het altijd vast staat zonder dat er een stad in de buurt is ( A50 Valburg, Knooppunt A2-A27 )
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_45782397
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tuurlijk zou dat kunnen, maar het is dus geen argument om te zeggen dat mensen met de trein moeten gaan vanwege het milieu, en dat de oplossing van de file de trein is. Treinen zijn vol en net zo milieu vervuilend. Ergo, kunnen we dan eens ophouden te huilen over de auto?
Wat mij betreft wel, maar ik schat dat er nog wel een aantal projectjes komen om autogebruik te ontmoedigen die alleen zullen resulteren in extra overheidsinkomsten en niet in een gereduceerd autogebruik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 januari 2007 @ 09:51:42 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45782399
ik ben bij mijn nieuwe baan met het OV 99% op tijd, mijn colega;s komen dagelijks te laat door de file
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_45782465
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit thema is al vaker aangesneden, en nu weer eens bevestigt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dan_auto_.html?p=2,1
Kunnen we dan nu eindelijk eens ophouden met huilen en de files aan gaan pakken met meer wegen?
En nu graag nog een onnderbouwd artikel van iemand anders die niet graag geld wil vrijmaken voor de weglobby.

Verder praat hij volkomen onzin in het stukje dat de treinen zwaar zouden zijn en niet bespaard hebben op energie (dus co2 uitstoot verminderd hebben)

http://www.senternovem.nl(...)tie_co2_uitstoot.asp
pi_45782486
“Het fundamentele nadeel van openbaar vervoer is dat je bijna altijd voor- en natransport nodig hebt."

Als de politiek dat probleem ook eens in ging zien Openbaar vervoer een volwaardig alternatief
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 29 januari 2007 @ 09:57:12 #13
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_45782490
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit thema is al vaker aangesneden, en nu weer eens bevestigt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dan_auto_.html?p=2,1
Kunnen we dan nu eindelijk eens ophouden met huilen en de files aan gaan pakken met meer wegen?
Er staat helemaal niets in dat bericht.

Zo kan ik ook berichtjes vinden. Wat is de CO2 uitstoot per/km. Wat is de fijnstof uitstoot van een trein per km? Wat is de NOx uitstoot per gereden km. Wat is de productieenergie van een trein per gereden km?

Dit bericht beperkt zich tot: "Een trein gebruikt stroom dus is net zo slecht"

* Ooster leest niet voor niets de telegraaf niet en mist ook niets blijkbaar!
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  maandag 29 januari 2007 @ 10:01:16 #14
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_45782559
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:40 schreef Monolith het volgende:
Volgens dat artikel zijn treinen niet schoner zijn dan auto's vanwege een gebrek aan innovatie. Dat betekent natuurlijk niet dat treinen per definitie niet schoner dan auto's kunnen zijn.
Dit is overigens ook niet waar. Sinds kort haalt de trein energie uit het "remmen". Energie die bij het remmen verloren zou gaan wordt zo opnieuw ergens anders op het net gebruikt. Bij een auto is dat toch een stuk lastiger (om maar iets te noemen).

VInd het best interessant onderwerp en ben best bereid dingen te geloven maar dan moet er toch een beter artikel tevoorschijn komen!

Nog ene puntje, er zijn maar weinig treinen die een lagere bezettingsgraad hebben dan de gemiddelde auto.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  maandag 29 januari 2007 @ 10:03:55 #15
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45782605
Een beetje een eigenaardig bericht, met veel losse einden.
quote:
Volgens Koopmans is het bewezen dat openbaar vervoer geen goed alternatief biedt voor de auto. Het autogebruik stijgt voortdurend, terwijl het gebruik van de trein sinds de invoering van de ov-studentenkaart in 1991 ongeveer gelijk blijft, voert Koopmans aan, die tevens hoogleraar Infrastructuur en Mobiliteit aan de Universiteit van Amsterdam is.
Neem nou dit; dit hoeft allesbehalve te betekenen dat er geen verdere behoefte is aan treinreizen. Zo zou je ook kunnen beredeneren dat de invoering van de OV-studentenkaart andere reizigers de trein uit heeft gejaagd, en dat sindsdien - bij de huidige capaciteit - de treinen het punt hebben bereikt dat niet meer mensen ermee willen reizen omdat ze te druk zijn, of omdat de kwaliteit van het treinvervoer te wensen overlaat.
pi_45782746
Een fatsoenlijk wegennet aanleggen ? Sloop nog meer natuur door er asfalt doorheen te leggen.... nu ben ik geen bomenknuffelaar maar naar het milieu mag ook eens gekeken worden. Ik vond het idee om mensen op andere tijden naar het werk te gaan heel er goed !

Doordat het openbaar vervoer "minder" schoon is dan gedacht mag geen vrijbrief worden om maar overal wegen neer te gooien. Verder hebben auto's een bezettingsgraad van 1, zeker in de spits, en dan zijn de treinen zeer zeker schoner. Ik blijf erbij dat auto's handiger zijn en er veel nog moet gebeuren om het OV als waardig alternatief te zien.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 29 januari 2007 @ 10:14:45 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45782805
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:11 schreef DaDude1987 het volgende:
Een fatsoenlijk wegennet aanleggen ? Sloop nog meer natuur door er asfalt doorheen te leggen.... nu ben ik geen bomenknuffelaar maar naar het milieu mag ook eens gekeken worden. Ik vond het idee om mensen op andere tijden naar het werk te gaan heel er goed !

Doordat het openbaar vervoer "minder" schoon is dan gedacht mag geen vrijbrief worden om maar overal wegen neer te gooien. Verder hebben auto's een bezettingsgraad van 1, zeker in de spits, en dan zijn de treinen zeer zeker schoner. Ik blijf erbij dat auto's handiger zijn en er veel nog moet gebeuren om het OV als waardig alternatief te zien.
Kun je nagaan hoe positief de auto er uit zo springen als carpoolen veel meer ingeburgerd zou raken. Per persoon nog maar 1/4 van de vervuiling van een trein.
Vampire Romance O+
pi_45782848
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:01 schreef Ooster het volgende:

[..]

Dit is overigens ook niet waar. Sinds kort haalt de trein energie uit het "remmen". Energie die bij het remmen verloren zou gaan wordt zo opnieuw ergens anders op het net gebruikt. Bij een auto is dat toch een stuk lastiger (om maar iets te noemen).

VInd het best interessant onderwerp en ben best bereid dingen te geloven maar dan moet er toch een beter artikel tevoorschijn komen!

Nog ene puntje, er zijn maar weinig treinen die een lagere bezettingsgraad hebben dan de gemiddelde auto.
Er staat ook niet dat er helemaal geen innovatie plaatsvindt. Het artikel stelt dat relatief gezien er bij auto's meer vooruitgang is geboekt dan bij treinen. Ik zou verder niet weten in hoeverre dat waar is en het artikel is ook niet heel erg verhelderend. M.i. wordt er ook te makkelijk m.b.t. technische problemen gesteld dat bepaalde oplossingen niet werken / niet rendabel zijn zonder daarbij mogelijke innovaties mee te nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_45782861
Ik vind ook dat de treincoupes slecht opgeruimd zijn. Mijn auto is meestal zelfs schoner dan de trein.
Vooral als het regent stinkt het vaak in de trein.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45782876
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:01 schreef Ooster het volgende:

[..]
Dit is overigens ook niet waar. Sinds kort haalt de trein energie uit het "remmen". Energie die bij het remmen verloren zou gaan wordt zo opnieuw ergens anders op het net gebruikt. Bij een auto is dat toch een stuk lastiger (om maar iets te noemen).
Toyota Prius, stadsbussen, vrachtautos
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 29 januari 2007 @ 10:41:42 #21
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_45783327
quote:
Binnenland

ma 29 jan 2007
'Trein niet schoner dan auto'
door onze internetredactie
AMSTERDAM - Het is een misverstand dat reizen per openbaar vervoer minder belastend is voor het milieu dan de auto. Dat zegt het programmamanager Jan Anne Annema van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid, een zelfstandig orgaan binnen het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

“Per reizigerskilometer is de auto grosso modo niet veel meer vervuilender dan het ov”, aldus Annema.
De tijd dat de trein schoner is dan de auto is voorbij, zegt Annema in dagblad De Pers. “Twintig jaar geleden was dat misschien zo, maar nu niet meer. De elektriciteit voor treinen moet ook worden opgewekt en elektriciteitscentrale kennen een forse CO2-uitstoot. Bij auto’s zijn er forse sprongen vooruit gemaakt, maar treinen zijn nog altijd zwaar en kosten veel stroom.”

Ook is het niet rendabel te investeren in het openbaar vervoer om het fileprobleem in Nederland op te lossen, zegt topambtenaar Carl Koopmans van Verkeer en Waterstaat in hetzelfde artikel in De Pers.

Volgens Koopmans is het bewezen dat openbaar vervoer geen goed alternatief biedt voor de auto. Het autogebruik stijgt voortdurend, terwijl het gebruik van de trein sinds de invoering van de ov-studentenkaart in 1991 ongeveer gelijk blijft, voert Koopmans aan, die tevens hoogleraar Infrastructuur en Mobiliteit aan de Universiteit van Amsterdam is.

“Het fundamentele nadeel van openbaar vervoer is dat je bijna altijd voor- en natransport nodig hebt. De auto blijft niet automatisch staan als er wel gebruik wordt gemaakt van de trein”, volgens de hoogleraar.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dan_auto_.html?p=2,1

Nou mooi, en nu als de donder ons (snel)wegennet uitbreiden zodat het autoverkeer door kan rijden, want van al die file's wordt het milieu schoner. Ben wel weer benieuwd wat voor draai de milieubeweging er weer aan weet te geven.





For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 29 januari 2007 @ 10:53:07 #22
166328 Bellarmine
Amicus verus est rara avis.
pi_45783551
Het ligt er maar aan waar je de prioriteiten legt. Als men nu massaal had geinvesteerd in de waterstofauto i.p.v. het openbaar vervoer...
Astra non mentiuntur, sed astrologi bene mentiuntur de astris.
pi_45783566
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:51 schreef MikeyMo het volgende:
mijn colega;s komen dagelijks te laat door de file
Dagelijks te laat door de file? Onzin. Dat is dagelijks te laat door te laat van huis vertrekken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_45783568
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er staat ook niet dat er helemaal geen innovatie plaatsvindt. Het artikel stelt dat relatief gezien er bij auto's meer vooruitgang is geboekt dan bij treinen. Ik zou verder niet weten in hoeverre dat waar is en het artikel is ook niet heel erg verhelderend. M.i. wordt er ook te makkelijk m.b.t. technische problemen gesteld dat bepaalde oplossingen niet werken / niet rendabel zijn zonder daarbij mogelijke innovaties mee te nemen.
Nou wat is er veel vooruitgang geboekt bij autos. Er zitten katalysatoren, roetfilters en fijnstof filters in. Maar de co2 productie blijft evenredig met het benzine verbruik. Zolang de gemidelde auto niet zuiniger is, wordt is er nog steeds niets bespaard op CO2 uitstoot.

Verder schreeuwt dezer man uit dat het reizigersvervoer van de NS niet gestegen is ook dit is een verzinsel.

7% groei : http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1125386849355&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Page

Ik snap niet dat de telegraaf zo'n artikel durft te plaatsen zonder wat research te doen of deze man eens te vragen om zijn uitspraken te staven.
  maandag 29 januari 2007 @ 10:55:50 #25
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_45783606
Windmolens naast het spoor plaatsen zodat de rijwind electriciteit op kan wekken denk ik
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')