oh ja, nog niet helemaal wakker naar het speciaalbieren menu van gister (brand, witkap pater triple, rochefort 8 en deugniet)quote:Op zondag 28 januari 2007 17:22 schreef schatje het volgende:
LIF >>> CUL
Vanzelfsprekend.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:22 schreef TrenTs het volgende:
Duvel, PUNT. Dat vind ik niet, dat is zo.
Ten Dolen!!! Ja!!! Dat is lang geleden....er is hier in het dorp 1 cafe wat dat schonk, ik ga van de week echt ff checken of ze dat nog steeds hebben uit het vat. Heerlijk!quote:Op zondag 28 januari 2007 18:36 schreef Roolio het volgende:
Nou dat wil ik ook wel weten. Ik heb er al aardig wat op maar ik vind tot nog toe Ten Dolen Blond het lekkerst. Al moet ik zeggen dat ik een normale Grolsch nog steeds lekkerder vind. Maar dat weegt natuurlijk niet op tegen de charme van een avondje speciaalbiertjes proberen.
Of Rose-bier, ook zo'n typisch vrouwenbiertje. Heerlijk zomers op het terras!quote:
Dat is toch geen speciaalbier??quote:Op zondag 28 januari 2007 22:09 schreef Serendips het volgende:
Wieckse Witte doet het voor mij. Proost!
[afbeelding]
wat is precies speciaalbier dan?quote:
Het was wachten op die reactie. Geef jij dan maar eens een definitie van 'speciaalbier'.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:36 schreef Duvel het volgende:
Dat is toch geen speciaalbier??
Nummer 1 hierquote:Op zondag 28 januari 2007 23:17 schreef Marsepein het volgende:
En op 2, Guinness van de tap:
[afbeelding]
Gatver, Guinness, dat smaakt naar hele oude koffie...quote:Op zondag 28 januari 2007 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Op 1, de Westmalle trippel:
[afbeelding]
En op 2, Guinness van de tap:
[afbeelding]
quote:
wat lullnquote:
herfstbokquote:
Heineken is pilsener, dat is geen speciaalbier. Dat is dus geen goede vergelijking. Als je de definitie wilt verbinden aan het commerciėle karakter van een bepaald bier kun je die begripsomschrijving nooit helemaal sluitend krijgen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:04 schreef Duvel het volgende:
Weet ik veel wat een speciaalbier is? Maar als een product zoals Wieckse bijna bij iedere dorpskroeg te krijgen is, vind ik het niet heel erg speciaal. Stel dat ik Heineken mijn favoriete speciaalbier vind, dan kijk je toch ook raar op?
daar vind ik nou net weinig smaak aanzitten.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef Litpho het volgende:
Elfde Gebod.
Ik denk dat het duidelijk is dat Heiniken een pilsner is, de vraag is: Wat is speciaalbier? Alles andere dan pils?quote:Op maandag 29 januari 2007 18:03 schreef Serendips het volgende:
[..]
Heineken is pilsener, dat is geen speciaalbier. Dat is dus geen goede vergelijking. Als je de definitie wilt verbinden aan het commerciėle karakter van een bepaald bier kun je die begripsomschrijving nooit helemaal sluitend krijgen.
Mocht je dan eens in Düsseldorf zijn, ga naar Brouwerij/cafe Ürige, die hebben het bitterste bier van Duitsland, heerlijk verfrissend.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:57 schreef DaDude1987 het volgende:
Zelf hou ik van de wat bittere bieren![]()
Anders had ik ze er wel bij gezetquote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:32 schreef Frollo het volgende:
Ik zie dat Orval, Maredsous
en La Chouffe
al genoemd zijn? Mooi, dat scheelt mij weer typen.
Vind Karakter en de Bok eigenlijk beter dan de GrandPrestige, wil niet zeggen dat die ook erg lekker is.. Ook de trippel is heerlijk.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:23 schreef BoereKool het volgende:
De Herton-Jan Grand Prestige doet het hem voor mij!
[afbeelding]
zelf ben ik een groot Weizen liefhebber; maar die van Grolsch kon me niet echt overtuigen. Er gaat toch niets boven een echt Duits Weizen (naturtrüb van het vatquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:19 schreef Dr.Aart het volgende:
Voor mij gaat er niets boven een goed koude Grolsch Weizen[afbeelding]
quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:09 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Brugse Trippel
bij mij in de buurt nauwelijks meer te koop omdat hij niet verkocht wordtquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:19 schreef Dr.Aart het volgende:
Voor mij gaat er niets boven een goed koude Grolsch Weizen[afbeelding]
Ga lekker in Twente wonen!quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:21 schreef borisz het volgende:
[..]
bij mij in de buurt nauwelijks meer te koop omdat hij niet verkocht wordt![]()
* Weird- sluit zich daar bij aanquote:Op donderdag 1 februari 2007 18:08 schreef Tha_Butcha het volgende:
* Tha_Butcha verlangt nu alweer naar warme terrasjes, korte rokjes en bier *zucht*
Hij is heerlijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 02:44 schreef Toet het volgende:
Verder binnenkort ook maar eens oude kriek van 3 Fonteinen proberen, zag hem gisteren nog staan
ja native bierquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Is er nu al een definitie van speciaal bier?
"speciaal bier" is denk ik gewoon "niet-pilsener".quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Is er nu al een definitie van speciaal bier?
tja, dat dacht ik ook al, maar dat betekend dat Lager en zwaar bier, helles, export, kolsch enzo ook allemaal speciaal bier zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:50 schreef slaveloos het volgende:
[..]
"speciaal bier" is denk ik gewoon "niet-pilsener".
Of dat ook een definitie is weet ik niet maar ik denk gezien de antwoorden dat dat waar de meesten het over hebben.
ik denk dat dat in het kader van dit topic zeker waar is, "alles wat anders is dan heinekengrolschamstelbrand etc" is speciaal bier.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tja, dat dacht ik ook al, maar dat betekend dat Lager en zwaar bier, helles, export, kolsch enzo ook allemaal speciaal bier zijn.
Tja, voor veel mensen is bier=pilsquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:27 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ik denk dat dat in het kader van dit topic zeker waar is, "alles wat anders is dan heinekengrolschamstelbrand etc" is speciaal bier.
Kölsch eigenlijk, dat is een uilenzeik wat men in Keulen brouwt en drinkt, flikkerlimonade (Schwulenbrause) noemen ze het in Düsseldorf. Het is een bier van hoge gisting http://nl.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6lschquote:en wat is kolsch?
vandaar dat ik het niet kenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, voor veel mensen is bier=pils
[..]
Kölsch eigenlijk, dat is een uilenzeik wat men in Keulen brouwt en drinkt, flikkerlimonade (Schwulenbrause) noemen ze het in Düsseldorf. Het is een bier van hoge gisting http://nl.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6lsch
LaTrappe Quadrupel is in ieder geval het beste Nederlandse speciaalbier. Voor de rest is het nog even te moeilijk kiezen. Westvleteren heb ik nog niet op, maar staat wel bovenaan m'n lijstje, alhoewel ik nu zie dat ie op ratebeer.com is verstoten door Närke Kaggen Stormaktsporter (wel met veel minder stemmen). Maar ik ben een beetje huiverig voor de oververtegenwoordiging van imperial stout biertjes bij ratebeer.com.quote:
Gollem, In de Wildeman en het Arendsnest in A'dam.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 04:20 schreef hannekethemaster het volgende:
weet iemand nog leuke speciaalbierencafe's in NL?
'T Moordgat in Arnhemquote:Op vrijdag 11 mei 2007 04:20 schreef hannekethemaster het volgende:
de zotte in a'damquote:Op vrijdag 11 mei 2007 04:20 schreef hannekethemaster het volgende:
Dat is de gefilterde Duvel, toch?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens moet iedereen die van Duvel houd een keer kijken of je aan de groene variant kan komen, die worden alleen verkocht in speciale bierwinkels en in cafes rond de brouwerij in Mortgat.
beetje ranzig salmiaksmaakje vind ik dat hebben. maar is idd wel erg zwaar.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:49 schreef The6thgate het volgende:
kasteelbier triple is ook goed te drinken. hakt er ook behoorlijk in
Locus Publicus in Rotterdamquote:Op vrijdag 11 mei 2007 04:20 schreef hannekethemaster het volgende:
Kandinsky in Tilburg. Zeer goed vertoeven en heel veel verschillende bieren (http://www.biercafe-kandinsky.nl/)quote:Op vrijdag 18 mei 2007 02:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Locus Publicus in Rotterdam
Erg leuk. Ze hebben er ook een (werkende) haardhout. Lekker voor de open haard waar je zelf in mag purren met een goed biertje
De Locus inderdaad! Verreweg m'n favoriete cafétje in Rotterdam als ik rustig met vrienden een biertje wil drinken. Ben er de hele kaart af aan het gaan.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 02:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Locus Publicus in Rotterdam
Erg leuk. Ze hebben er ook een (werkende) haardhout. Lekker voor de open haard waar je zelf in mag purren met een goed biertje
op voorraad ??quote:Op zondag 3 juni 2007 14:23 schreef klotezooi het volgende:
Kasteelbier blond
Westmalle Tripel
Dulle Teve
La Chouffe
Mac Chouffe
Big Chouffe
Deze heb ik altijd allemaal op voorraad staan
Grappig om dat hier te zien, drink het elke dag. Omdat het lager is, zou ik het inderdaad ook geen speciaal bier noemen, maar het is (van wat ik tot nu toe heb geproefd) wel het beste Japanse bier.quote:
Ik wel..quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:16 schreef hannekethemaster het volgende:
ik snap niet wat zo veel mensen lekker vinden aan duvel
Erg lekker, maar valt wat mij betreft niet onder de noemer 'speciaalbier'.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:02 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
Of een ander lekker ondergistend Czechisch pilsje
Wat mij betreft wel.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:08 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Erg lekker, maar valt wat mij betreft niet onder de noemer 'speciaalbier'.
wat mij betreft ook...quote:
ik zie ineens dat het geen forum.fok.cz is, maar forum.fok.nlquote:Op maandag 11 juni 2007 18:24 schreef The_S het volgende:
voor NL begrippen wel, maar in czech wordt het per kratten gedronken dus daar is het dan weer geen special biertje
Ik heb het Kwak glas. ^_^quote:
Oh god, jij was die dronken lor die me ineens begon te tongen en mijn broek naar beneden trok om me in die portiek te willen pijpen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:05 schreef hannekethemaster het volgende:
haha daar laat ik me niet over uit![]()
edit want dat is offtopic![]()
Jij hebt ook altijd geluk hč, Piet?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh god, jij was die dronken lor die me ineens begon te tongen en mijn broek naar beneden trok om me in die portiek te willen pijpen?
Jep, mijn wasmachine ging stuk in de week dat ik in 1500 euro verdiende met het schrijven van een e-mailtjequote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jij hebt ook altijd geluk hč, Piet?![]()
De 2 grote vragen zijn natuurlijk:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, mijn wasmachine ging stuk in de week dat ik in 1500 euro verdiende met het schrijven van een e-mailtje
Ga een nieuwe kopen, en het speciaalbiertje wat ik laatste gekocht heb was Berliner Kindl Weisse, een Schankbier (geen witbier) een zuur bier, met ipv een gist gisting een melkzuurgisting en een frisse zure smaak, vergelijkbaar met bv karnemelk. Drink je met een scheutje lievevrouwebedstro siroopquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De 2 grote vragen zijn natuurlijk:
1. was de monteur nog wat?
2. welk lekker speciaalbiertje heb je van de rest van het geld gekocht?
100 kuddo'squote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:07 schreef floris.sp het volgende:
Gewoon Westmalle Trapist;)
Is dat nog ergens te krijgen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Rodenbach Alexander is trouwens ook erg lekker
zo te zien wordt die houder niet intensief gebruiktquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:56 schreef The_S het volgende:
Vorige week een "Pauwel Kwak" biertje gehad, was zeer goed te pruimen
[afbeelding]
[afbeelding]
Maredsous! Goddelijke shit! Was het ook niet zo dat je als kroegbaas van te voren een x aantal fusten moet bestellen?quote:
Is ook lekker. In mijn stamkroegje hebben ze die op de tap en Maredsous af en toe ook wel.quote:
Jep, het zat vorig jaar in m'n kerstpakket, zo'n Japan thema. Helaas zat er maar 1tje inquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:03 schreef Nembrionic het volgende:
Iki heb ik pas ook gedronken. Het is een soort fruitige Corona.
Dat verklaart ook waarom het de laatste tijd steeds vaker opduikt in cafés. Het is een duur populariteitsbiertje.
Weet je waar je dat Venloosch Alt kunt kopen? En noem aub geen plaatselijke Venlose slijter, ik bedoel landelijk.quote:Op maandag 3 september 2007 23:13 schreef MPG het volgende:
Oei. "HET lekkerste speciaalbiertje" bestaat imho niet. Er zijn simpelweg zoveel verschillende bieren, die elk hun eigen karakter hebben, dat ze onmogelijk met elkaar te vergelijken zijn. Toppers zijn toch wel HJ Grand Prestige, Guinness (van de tap), Venloosch Wit, Venloosch Alt, Gouverneur Blond en Duvel![]()
ok check!quote:Op maandag 3 september 2007 23:31 schreef Nembrionic het volgende:
Van het weekend in Brussel geweest naar Het Weekend van het Bier. Vet druk, ERG gezellig
En natuurlijk lekkere bieren op.
Pauwel Kwakje op bij het weggaan. En daarna nog even naar het Delerium Café alwaar ze 2004 bieren op voorraad hebben en schenken
Oei. Dat is een goeie. Ik drink het meestal in het café in Venlo, of ik haal het bij de Gall&Gall in Venlo. Ik denk dat je een slijter die Lindeboom kan leveren ook Venloosch Alt kan leveren, aangezien het bij de Lindeboom Brouwerij in Neer wordt gebrouwen en gebotteld.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:09 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Weet je waar je dat Venloosch Alt kunt kopen? En noem aub geen plaatselijke Venlose slijter, ik bedoel landelijk.
Volgens de website is het ook te krjgen bij Cafe Heffer in Amsterdam.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:09 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Weet je waar je dat Venloosch Alt kunt kopen? En noem aub geen plaatselijke Venlose slijter, ik bedoel landelijk.
Gollem isquote:Op dinsdag 4 september 2007 20:58 schreef Fallen het volgende:
Tripel Karmeliet
La Chouffe
Hoegaarden Grand Cru
Meestal ben ik dan wel te vinden bij Gollem of heel soms bij De Zotte in Amsterdam.
Café Belgiė in Utrecht is trouwens ook wel goede plek om van wat Belgisch bier te genieten.
Overigens is een Godelief van brouwerij/café De Hemel uit Nijmegen ook erg goed te drinken.
Ja, de Raamsteeg.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gollem is![]()
Maar welke? Aan de Raamstraat?
quote:Op woensdag 5 september 2007 00:04 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ja, de Raamsteeg.
Bedankt voor de (indirecte) tip van de andere in de Pijp. (Die kende ik dus niet...)
Sla van die Straffe Hendrik zoveel in als je nog kunt want die ist kaput!quote:Op woensdag 5 september 2007 09:07 schreef jimmydehelle het volgende:
Westmalle Trappist, Duvel, Straffe Hendrik, Chouffe, Orval, Grimbergen Triple.
Die gekke Belgen weten wel hoe ze lekker bier moeten maken![]()
Check ook: http://www.belgische-bieren.be/bieren/alfabetisch.htm
![]()
Precies weten doe ik het niet, maar er zit in elk geval een Chimay tussen, de rest zal ik wel en keer vragen.quote:Op woensdag 5 september 2007 01:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
![]()
Die andere ben ik ooit langs gelopen dus ik weet niet of die gezellig is of niet.
De kaasplank bij de Gollem is ook lekker. Weer jij toevallig welke kazen dat zijn? Dat moet ik nog steeds uitvinden.
Graag want het duurt wel weer even voordat ik erheen ga.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:30 schreef Fallen het volgende:
[..]
Precies weten doe ik het niet, maar er zit in elk geval een Chimay tussen, de rest zal ik wel en keer vragen.
Jammer genoeg wel ja.. ik heb nog 2 flessen staanquote:Op woensdag 5 september 2007 10:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sla van die Straffe Hendrik zoveel in als je nog kunt want die ist kaput!
Brugse Zot heb ik zaterdag gedronken op de biermarktquote:Op woensdag 5 september 2007 20:40 schreef jimmydehelle het volgende:
[..]
Jammer genoeg wel ja.. ik heb nog 2 flessen staan
Ze hebben nu "Brugse Zot", maar dat kan denk ik niet tippen aan de Straffe Hendrik.
Brouwerij de Halve Maan![]()
Al vind ik Weizen en Blond goed te doen voor Grolsch een echt speciaal bier is het gewoon niet, zelfs als het donker bier is.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:59 schreef Dr.Aart het volgende:
Grolsch komt nu ook met Dunkel Weizen, ook maar eesn proberen!
vet glasquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:56 schreef The_S het volgende:
Vorige week een "Pauwel Kwak" biertje gehad, was zeer goed te pruimen
[afbeelding]
[afbeelding]
bij de meeste speciaal bierzaken welquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:09 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Alle ABT-cafe's zijn goed!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 04:20 schreef hannekethemaster het volgende:
Wat is dat voor iets? En waarom laat je die brouwerijen niet zelf wat leveren ter promotie?quote:Op donderdag 6 september 2007 18:24 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
[..]
bij de meeste speciaal bierzaken wel
oa in ermelo bij burg bieren
Daar halen wij voor onze bierweek (www.bierweek.nl) ook altijd het bier
hehe dan vind je me toegift ook wel .......quote:Op donderdag 6 september 2007 20:29 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zag je naam staan als laatste post en ik WIST gewoon dat je het chilibiertje neer ging zetten
Toevallig al langsgeweest?quote:Op woensdag 5 september 2007 11:30 schreef Fallen het volgende:
[..]
Precies weten doe ik het niet, maar er zit in elk geval een Chimay tussen, de rest zal ik wel en keer vragen.
In zwolle sprak ik iemand die zei dat hij dat brouwde, oa voor de librijequote:Op zaterdag 8 september 2007 20:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb Guinness in de koelkast liggen die ik in elk geval vanavond ga drinken, en misschien komt daar nog wat bij. Ik heb op het moment verder op voorraad Kasteelbier rood en vier verschillende biertjes van Us Heit, en heb nog wat ander spul op voorraad liggen. Binnenkort wil ik weer es gaan shoppen bij Bert's bierhuis om weer wat nieuws te ontdekken, met de methode "een paar biertjes die ik nog niet ken, en een paar die ik al wel ken en erg lekker vind", zodat je in elk geval een leuke avond hebt
Overigens is iKi niet echt Japans. Op hun site staat iKi Beer
Wateringweg 53
2031 EK Haarlem en To brew beer, iKi work together with the Proefbrouwerij, a brewery based near Gent, Belgium.
Welk bier, Iki? Het zou kunnen.quote:Op zondag 9 september 2007 15:32 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
[..]
In zwolle sprak ik iemand die zei dat hij dat brouwde, oa voor de librije
Hihi, dat dacht ik ookquote:Op zondag 9 september 2007 15:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Welk bier, Iki? Het zou kunnen.
Vrij veel mensen denken dat het uit Japan komt, dus de marketingafdeling heeft goed z'n werk gedaan
Ja en nee. Ik ben bij Gollem geweest in de Pijp. Wel een leuke tent, iets meer open café.quote:
Is dat niet een beetje de kat bij de melk zetten? :pquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:37 schreef blessed19 het volgende:
aha!
hier in apeldoorn is er onlangs een nieuw belgisch biercafe geopend! in 1 week al 100 euro lichter
heb trouwens maar meteen gesolliciteerd en volgende week beginnen daaro! (verdien ik teminste wat, inplaats van uitgeven)
Apeldoornquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:37 schreef blessed19 het volgende:
aha!
hier in apeldoorn is er onlangs een nieuw belgisch biercafe geopend! in 1 week al 100 euro lichter
heb trouwens maar meteen gesolliciteerd en volgende week beginnen daaro! (verdien ik teminste wat, inplaats van uitgeven)
quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:35 schreef Frisk het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje de kat bij de melk zetten? :p
Hertog van vlaanderen heet hij volgens mij. hij zit aan het katerplein, onder lasersensation. is pas een week of 2/3 geleden geopend.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:56 schreef MPG het volgende:
[..]
Apeldoorn?
Waar zit, en hoe heet die tent?
*noteert.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hertog van vlaanderen heet hij volgens mij. hij zit aan het katerplein, onder lasersensation. is pas een week of 2/3 geleden geopend.
Tofquote:Gesprek is trouwens goed verlopen! volgende week een avondje proefdraaien, zodat ik weer een leuk bijbaantje heb![]()
Leuke straatnaamquote:Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef blessed19 het volgende:
[..]
![]()
melk is toch gezond?
[..]
Hertog van vlaanderen heet hij volgens mij. hij zit aan het katerplein, onder lasersensation. is pas een week of 2/3 geleden geopend.
Gesprek is trouwens goed verlopen! volgende week een avondje proefdraaien, zodat ik weer een leuk bijbaantje heb![]()
het punt is dat ze me juist willen aannemen door mijn bierkennis.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:00 schreef MPG het volgende:
[..]
*noteert.
Eens even checken dan, als ik weer in Apeldoorn ben
[..]
Tof
Wel in je contract bedingen dat het opdoen van productkennis onder werktijd een essentieel onderdeel van je werkzaamheden is he![]()
als het goed is, ga ik over 2 weken naar belgie toe... alleen de chauffeur heeft er niet echt veel trek in.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:25 schreef HeatWave het volgende:
Westvleteren 12, nauwelijks te krijgen, maar soms is het op voorraad bij de Bierkoning.
Geen doordrinker, maar zo verdomde lekker.....
Michael was een man die heel veel gedaan heeft voor het voortbestaan van traditionele bieren in Europa, een groot gemis dat hij er niet meer is. Ben hem zelf bij het Bokbierfestival in Amsterdam eens tegengekomen, maakt het toch weer even wat vreemder als zo iemand dan de pijp uit is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:08 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik lees zonet pas dat Micheal Jackson dood is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson_(writer)
Hier een fok-topic voor de beste man: Micheal Jackson.
Vergeet die Cantillon niet!quote:Op donderdag 13 september 2007 21:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga morgen weer speciaal bier drinken, na een bezoekje aan Bert's Bierhuis. Als ik nog iets heel bijzonders tegenkom meld ik het hier
(Overigens heb ik vandaag per ongeluk een Leffe-glas gesloopt)
Ook een favoriet van mij de laatste maandenquote:Op zaterdag 15 september 2007 00:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Delirium Nocturnum is ook erg goed te drinken vond ik.
Ja, hij is donker, en als je hem een keer tegenkomt zou ik hem toch eens proberenquote:Op zondag 16 september 2007 12:09 schreef The6thgate het volgende:
is die delerium nocturnum een donker bier? vind zelf donker bier niet echt geweldig, op de rochefort 10 na.
Berkenbier, Berkensapbier, Berkennat tripel... whatever! het is een tripel van rond de 7% die erg makkelijk te drinken is. geen straffe afdronk, maar meer het droge. De brouwer heeft inderdaad 500 kratten aan de Mitra geleverd, dus... op = op!quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Mitra heeft nu in de folder Berkenbier staan, waar bij het brouwen op de een of andere manier gebruik gemaakt is van sap uit berken
Dat ligt er al. Mijn eigen variant heeft een melkzuurbacterie gvdquote:Op woensdag 19 september 2007 12:11 schreef Againzender het volgende:
Overigens zal binnenkort het eerste bokbier wel weer in de winkel liggen.
allebij supermarktbierenquote:Op zaterdag 22 september 2007 02:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb nu een glas Westmalle Dubbel, maar ik geef toch de voorkeur aan de Dubbel van Leffe
vertel, vertel! je maakt me nieuwsgierig!quote:Op zaterdag 22 september 2007 05:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik drink nooit meer Westmalle sinds dat ik er een stuk snotterige vloeistof in heb gevonden.
Welke bockbieren heb je dan geproefd om tot die conclusie te komen?quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:58 schreef borisz het volgende:
Ik vind Amstelbock het lekkerste bockbier
Klopt, ze zijn allebei in de supermarkt te krijgen. Maar als je andere posts van me hebt gelezen in dit topic kan je zien dat ik dit topic meer gebruik om te zeggen wat ik onlangs heb gedronken en wat ik daar van vond dan alleen te roepen wat ik het lekkerste speciaalbier vind. Daarnaast weet ik in Leeuwarden geen goede bierwinkel te vinden en was ik al wel in een supermarkt, en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een flesje Westmalle dubbel mee te nemenquote:
Ik was vorig jaar bij een bockbierproeverij en daar was iedereen het er over eens dat Amstel de minst lekkere was. De overige biertjes waren trouwens behoorlijk wat zeldzamer hoorquote:Op zaterdag 22 september 2007 10:58 schreef borisz het volgende:
Ik vind Amstelbock het lekkerste bockbier
Leuk om te lezen over Grimbergenquote:Voor een optimale degustatie !
Grimbergen Blond - Dubbel - Optimo Bruno - Cuvée de l’Ermitage
Bewaar de flessen bij 6°C.
Schenk uit in ontvette, droge glazen zonder dat de fles het schuim raakt.
Schenk langzaam en zorguldig, zorg voor een mooie grote schuimkraag.
Plaats glas en fles op de gepaste bierviltjes.
Grimbergen Tripel
Leg nooit flesjes plat van een bier met hergisting op fles, maar bewaar ze rechtopstaand.
Schenk uit in ontvette, droge glazen zonder dat de fles het schuim raakt.
Giet het bier voorzichtig in, maar laat de gist op de bodem van de fles.
Plaats glas en fles op de gepaste bierviltjes.
Vriend had een trippel mee genomen schonk zelf de helft in en de rest voor mij, dus ik kijk in het glas en zie iets drijven, ik vis het eruit blijkt het een vies snotterige substantie te zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:22 schreef blessed19 het volgende:
[..]
vertel, vertel! je maakt me nieuwsgierig!
Dan vraag ik mij toch af wat als 'lekkerste' werd beschouwdquote:Op zaterdag 22 september 2007 14:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar bij een bockbierproeverij en daar was iedereen het er over eens dat Amstel de minst lekkere was. De overige biertjes waren trouwens behoorlijk wat zeldzamer hoor
Het is wel goed te drinken
Ik vond het best te drinken, het was allemaal lekkerquote:Op maandag 24 september 2007 10:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij toch af wat als 'lekkerste' werd beschouwd
Overigens viel Amstel vorig jaar een beetje tegen, jaren daarvoor was het eigenlijk altijd een prima bokbier, voor een idioot lage prijs. Heb zaterdag dus maar alvast wat Amstel bock gekocht, waaronder nog 6 flesjes van vorig jaar, eens kijken of daar nog wat smaakevolutie op zit
IJbock is meestal enorm hoppig. Als je daarvan houdt dan is het een hele goede iddquote:Op maandag 24 september 2007 10:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vond het best te drinken, het was allemaal lekker
Als lekkerste vond iedereen toch wel IJbock uit Amsterdam, ik ga deze week denk ik ook maar weer ff wat bokbiertjes inslaan
quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:23 schreef BoereKool het volgende:
De Herton-Jan Grand Prestige doet het hem voor mij!
[afbeelding]
staat hier gewoon bij een bierhandel maar goedquote:Op maandag 24 september 2007 11:32 schreef AcidBurner het volgende:
West Vleteren 12 - beste bier in de wereld.. heel moeilijk aan te geraken ...![]()
Ik heb vandaag een paar van dit jaar gekocht, zo ff proeven met een huisgenoot.quote:Op maandag 24 september 2007 18:25 schreef Againzender het volgende:
En ik kan melden dat de Amstel bock van vorig jaar inderdaad een stukje ouder smaakt dan die van dit jaar
Mocht je plaatselijke slijter ze nog hebben (mijn Dirk3 had ze gewoon van de leverancier gekregen) dan is het wel een aanrader de oude Amstel te kopen
Check het hier:quote:Op maandag 24 september 2007 22:26 schreef hannekethemaster het volgende:
hoeveel kosten speciaalbier glazen eigenlijk? tot nu toe heb ik ze altijd gejat uit een kroeg, maar nu ik student af ben kan ik er net zo goed een paar aanschaffen
wat ik hier heb is allemaal van acties en festivals, beetje opletten en je hebt voor een prikkie leuke glazenquote:Op maandag 24 september 2007 22:26 schreef hannekethemaster het volgende:
hoeveel kosten speciaalbier glazen eigenlijk? tot nu toe heb ik ze altijd gejat uit een kroeg, maar nu ik student af ben kan ik er net zo goed een paar aanschaffen
Inderdaad. Zeker bij slijterijen en bierwinkels krijg je vaak glazen bij een verpakking (van meestal 6 flessen) speciaalbier. En dan heb ik het niet alleen over de standaard Leffe & Duvel glazen, maar ook de wat minder bekende merken. En ook los zijn ze makkelijk te verkrijgen.quote:Op maandag 24 september 2007 23:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
wat ik hier heb is allemaal van acties en festivals, beetje opletten en je hebt voor een prikkie leuke glazen
Ik heb wel een merkloze in de kast staan, volgens mij is die ooit eens van de Blokker gekomen ofzo.quote:Op maandag 24 september 2007 23:53 schreef Joekl het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af, zijn er ook bokaaltjes te koop zondermerknaam en/of logo? Zo ja, kan iemand me vertellen waar?
vertel me waar jouw bierhandel is en dan haal ik spoedig een aantal kratjes daar!quote:Op maandag 24 september 2007 20:34 schreef The6thgate het volgende:
[..]
staat hier gewoon bij een bierhandel maar goed![]()
Helaas is dit topic inderdaad een soort van optelsom geworden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Klopt, ze zijn allebei in de supermarkt te krijgen. Maar als je andere posts van me hebt gelezen in dit topic kan je zien dat ik dit topic meer gebruik om te zeggen wat ik onlangs heb gedronken en wat ik daar van vond dan alleen te roepen wat ik het lekkerste speciaalbier vind. Daarnaast weet ik in Leeuwarden geen goede bierwinkel te vinden en was ik al wel in een supermarkt, en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een flesje Westmalle dubbel mee te nemen
Xenos verkoopt ook regelmatig merkloze glazen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik heb wel een merkloze in de kast staan, volgens mij is die ooit eens van de Blokker gekomen ofzo.
wat een dure site!quote:Op maandag 24 september 2007 22:32 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Check het hier:
http://www.debierkoning.nl/
Wel een beetje een langzame baggersite![]()
Ik kan ook wel de strategie van de rest gebruiken en roepen dat ik Kasteelbier Bruin geweldig vind en het daarbij laten, maar dan leek dit me toch beterquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:50 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Helaas is dit topic inderdaad een soort van optelsom geworden.Ik hoopte juist dat dit topic wat meer boeiender zou worden, maar misschien komt dat nog!
Ja..bekend verschijnsel. Je moet ook bijvoorbeeld niet iedere avond drinken. Dan gaat je hele smaak naar de haaien. Alles wordt waterig en/of gaat enorm vies en hetzelfde smakenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:30 schreef blessed19 het volgende:
de horror!
de afgelopen 2 weken heb ik vrijwel alleen maar rochefort 10 en karmeliet gedronken die op kamertemperatuur waren. heerlijk spul en veel beter van smaak, vergeleken met de gekoelde versies!
de horror is het volgende:
Gister had ik geen rochefort/karmeliet meer... bah! Dus heb ik eens in de koelkast gekeken, en daar had ik verbazingwekkend nog wat liggen! Men noemen:
HJ Karakter
Berkennat tripel
Maredsous 10
Grolsch herfstbok
Nu wil het zo zijn dat ik alle 4 de bieren na 1 slok door de gootsteen heb gegooid! Ik vind ze allemaal nergens naar smaken en ze waren in mijn ogen veels te waterig. Ik denk dat ik toch maar eens weer wat gevarieerder bier moet gaan drinken en niet bij 1 type blijven.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De volgorde moet je ook mee uitkijken: Kanon voor Rochefort 10 is prima, andersom is Kanon erg smerig
Zelfde geintje ook een keer gehad met HJ Karakter, prima bier. Alleen had ik daarvoor een nog lekkerder biertje gehad, toen smaakte die ook niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tell me about it
Vorige weekend een Kanon gedronken naar een Hoegaarden. Gad-ver-damme
Het smaakte naar doperwten
Hangt er van af wat je wil proberenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:09 schreef hannekethemaster het volgende:
nog tips?? ga maandag weer eens paar biertjes proberen
quote:Op zondag 14 oktober 2007 02:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat je ook kan doen is een paar biertjes kopen die je kent en die je lekker vindt, en daarnaast nog een paar willekeurige biertjes die je nog niet kent en dan je ervaringen hier posten
Die Straffe Hendriks zou ik niet te snel opmaken danquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:36 schreef blessed19 het volgende:
[..]
![]()
gister aan het jupilerpils gegaan.
ook weer wat spul ingeslagen voor volgende week!
3x 0,75 ml straffe hendrik
2x rochefort 10
4x karmeliet tripel
2x berkennat tripel
4x maredsous tripel
hoppa!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |