Discografie:quote:Equally inspired by Sonic Youth, Joy Division, Gang of Four, and the Cure, South London art-punkers Bloc Party mix angular sonics with pop structures. Consisting of singer/guitarist Kele Okereke, guitarist Russell Lissack, bassist/singer Gordon Moakes, and drummer Matt Tong, the band was formerly known as Angel Range and Union before settling on Bloc Party. Okereke and Lissack met each other through mutual friends at the Reading Festival, and discovered that they had musical tastes as well as friends in common. Tong and Moakes soon joined their collaboration, and under the name Union, the quartet issued a demo in early 2003; later that year, they switched their name to Bloc Party.
The group's demo and concerts began to attract attention from both the press and their peers; Okereke sent a copy of the demo to Franz Ferdinand, who invited them to play at the Domino tenth anniversary bash in fall 2003. Early the following year, the band released one of the demo's tracks, "She's Hearing Voices," as a single on Trash Aesthetics. A few months later, Banquet/Staying Fat arrived on Moshi Moshi. That spring, Bloc Party signed to Wichita to release their full-length album in the U.K., and to Dim Mak for U.S. distribution. The band spent summer 2004 recording and touring. Late that summer, Bloc Party, which collected the band's first two singles, arrived in the States. Their debut album, Silent Alarm, appeared early in 2005 and was released by Vice Records in the States to widespread acclaim. Later that year, Silent Alarm Remixed capitalized on the band's burgeoning popularity, as did the 2006 EP Helicopter.
Inderdaad!quote:Op zondag 28 januari 2007 14:24 schreef mordradead het volgende:
Het nieuwe album is wel wat minder dan het eerste tot dusverre.
Hoorde banquet zaterdag nog met uitgaan. Blijft gewoon lekker. En op het nieuwe album staan niet dat soort nummers. Dus vind ik het minder.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 02:10 schreef Hijacking het volgende:
<3 bloc party
van het nummer banquet krijg ik steeds een vaag uitgaansgevoel/ vakantie gevoel
Banquet vind ik één van de mindere nummers op Silent Alarm. Wat mij betreft zijn The Prayer en Hunting for witches alvast veel straffer dan Banquet.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:38 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Hoorde banquet zaterdag nog met uitgaan. Blijft gewoon lekker. En op het nieuwe album staan niet dat soort nummers. Dus vind ik het minder.
Desalniettemin toch kaartjes voor het concert.
Die kans is klein, ik ben namelijk Belg:pquote:Op maandag 5 februari 2007 20:27 schreef Hijacking het volgende:
www.atak.nl
mocht je ooit es zijn in enschede
ik kan het nieuwe album niet eens vinden met bearshare
Ik wil hier toch nog even op terug komen... Ik snap niet goed waar je dat haalt, ik heb enkel nog maar zéér positieve reacties over het album gelezen, bvb deze:quote:Op maandag 5 februari 2007 13:57 schreef Hijacking het volgende:
jah hoor nauwlijks positieve recensies doordoor dwingen ze mij om de plaat eerst te laten downloaden![]()
eensch. maar dat betekent niet direct dat ik 't een slechte plaat vind. het ontbreekt simpelweg aan (vooral) echte pieken en (doorgaans bijbehorende) dalen waardoor de hele plaat niet erg gemakkelijk te verteren is.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:41 schreef Grobbel het volgende:Deze plaat is wel een stuk homogener dan de vorige, maar dat is ook deels omdat er niet direct nummers bovenuit springen.
Die voorlaatste regel is anders wel een fameus stukje onzin. Als er één recent album is dat je moet kopen is het deze wel. Bovendien beoordeel je een gekocht album helemaal anders dan een gedownload album.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:46 schreef GSbrder het volgende:
eerst teleurgesteld,
toen neutraal
nu beetje positief...
ik was misschien iets té op zoek naar een nieuwe "banquet" / "helicopter"
IMO moet iedereen deze plaat downloaden, niet kopen...
hij is wel de 60 min. luisteren waard, niet de 20 euro..
Wat een waardeloos advies.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:46 schreef GSbrder het volgende:
IMO moet iedereen deze plaat downloaden, niet kopen...
hij is wel de 60 min. luisteren waard, niet de 20 euro..
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:36 schreef Weggeslet het volgende:
Banquet, Like eating grass en vooral Helicopter vind ik goede nummers. De nieuwe CD heb ik nog niet in bezit, en dat gaat ook niet komen denk ik. Ik vind de clip van 'The prayer' wel heel vet, het lied zelf minder.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:55 schreef KillingMoon het volgende:
[..]
Lol, ik wist niet dat Bloc Party een nummer over konijnen had.![]()
had hem zelfs voor ¤ 6,99 bij cdwowquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:30 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat een waardeloos advies.
Bovendien is die plaat buiten de FSR en Van Leest overal veel goedkoper te verkrijgen dan 20 euro; bij cdwow betaal je er bijvoorbeeld maar 12 euro voor.
Had je nog een kortingsbon liggen of zo dan?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:37 schreef pascalheister het volgende:
[..]
had hem zelfs voor ¤ 6,99 bij cdwow![]()
ja en kortingslinkquote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Had je nog een kortingsbon liggen of zo dan?
29 toch?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:34 schreef pascalheister het volgende:
Erg jammer dat 28 april al uitverkocht is, had er wel bij willen zijn, nu maar hopen dat ze op pinkop komen![]()
waarom is MIJN MENING waardeloos?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:30 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat een waardeloos advies.
Bovendien is die plaat buiten de FSR en Van Leest overal veel goedkoper te verkrijgen dan 20 euro; bij cdwow betaal je er bijvoorbeeld maar 12 euro voor.
Ik ben het volledig met Grobbel eens. Je geeft zelf aan dat je het toch wel een ok album vind, waarom zou je hem dan niet kopen? Waardeloos advies.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
waarom is MIJN MENING waardeloos?
wie ben jij om dat te oordelen?
ik vind het mijn 20 euro / 12 euro niet waard,
dat mag toch?
mijn advies dus: download m (want dat is ie wel waard) maar koop m niet
Mede bezoekers mogen je best aanspreken op jouw mening. Dat lijkt mij een normaal deel van de wisselwerking tussen bezoekers op een forum.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
waarom is MIJN MENING waardeloos?
wie ben jij om dat te oordelen?
Prima hoor. Ik zou zelf wel die paar euro over hebben voor muziek die ik kan waarderen.quote:ik vind het mijn 20 euro / 12 euro niet waard,
dat mag toch?
De bedoeling van dit forum is niet om downloaden aktief aan te moedigen.quote:mijn advies dus: download m (want dat is ie wel waard) maar koop m niet
aanspreken zeker, maar niet mijn mening als waardeloos betitelen omdat zij een andere mening zijn toegedaanquote:Op zondag 11 februari 2007 23:58 schreef nipeng het volgende:
Mede bezoekers mogen je best aanspreken op jouw mening. Dat lijkt mij een normaal deel van de wisselwerking tussen bezoekers op een forum.
quote:Prima hoor. Ik zou zelf wel die paar euro over hebben voor muziek die ik kan waarderen.
ik wist niet dat Fok! aangesloten was bij stichting Brein en er een ontmoedingsbeleidquote:De bedoeling van dit forum is niet om downloaden aktief aan te moedigen.
Had het laatst weer eens geluisterd. Eerste nummers zijn gewoon erg lekker, maar na een tijdje begint het een beetje te vervelen. Dat heb ik bij Silent Alarm minder.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:53 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik vind het een erg goed album. Stuk beter dan Silent Alarm. Maar deze mening is niet erg vertegenwoordigd hier geloof ik..
Nog ff doorbijten zou ik zeggen. Beide albums zijn ijzersterk, elk in hun eigen stijl.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:04 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Had het laatst weer eens geluisterd. Eerste nummers zijn gewoon erg lekker, maar na een tijdje begint het een beetje te vervelen. Dat heb ik bij Silent Alarm minder.
Lees de Fok policy eens zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:03 schreef GSbrder het volgende:
ik wist niet dat Fok! aangesloten was bij stichting Brein en er een ontmoedingsbeleid
gold voor downloaden (wat legaal is)
quote:
Ik zie eerlijk gezegd niet meteen een vergelijking met Snow Patrol. Snow Patrol heeft met Eyes open een album gemaakt dat (bewust) veel gladder is dan Final Straw en dat al helemaal niet te vergelijken valt met When it's all over....quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:50 schreef Napalmmm het volgende:
Ik vind ze een beetje Snow Patrol achterna gegaan met het nieuwe album, verder vind ik m wel prettig.
Volgens mij hadden ze wel dezelfde producer in de arm genomen als Snow Patrol. Meen dat ergens gelezen te hebben in een review.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:52 schreef KillingMoon het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd niet meteen een vergelijking met Snow Patrol. Snow Patrol heeft met Eyes open een album gemaakt dat (bewust) veel gladder is dan Final Straw en dat al helemaal niet te vergelijken valt met When it's all over....
Weekend in the city van Bloc Party klinkt anders dan Silent alarm, maar of dit ook commercieel een groter succes wordt zullen we moeten afwachten.
Nu je het zegt, dat klopt idd. Stond in de Humo als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:09 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze wel dezelfde producer in de arm genomen als Snow Patrol. Meen dat ergens gelezen te hebben in een review.
wel waar je had t alleen te snel voorgezegdquote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:05 schreef Maisnon het volgende:
Op de 7.18 moeten wachten
Ze snapten hem niet
Nice linkquote:Op zondag 25 februari 2007 20:26 schreef Spec87 het volgende:
Live opname hier te zien!
Wie gaan er nou allemaal mee naar Vredenburg?
Ik kan niet meer wachten![]()
Erg leukquote:
Sterker nog, dat is al een paar maanden bekend. Zie ook de OP.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:00 schreef KillingMoon het volgende:
I still remember zal wrs de volgende single worden.
Dat vind ik eerlijk gezegd geen gelukkige keuze.
Ik vind I still remember dan ook de So here we are van WITC. Voor de echte fans is het wel aangenaam, zo worden de beste nummers niet kapot gedraaid en komen de mindere songs misschien toch beter in het gehoor te liggen. Commercieel gezien is het niet zo verstandig van Bloc Party (nuja niet erg voor een band dat overal schreeuwt lak te hebben aan commerciequote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:06 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is al een paar maanden bekend. Zie ook de OP.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook één van de zwakste nummers van het album... Ach ja, dat hadden ze bij de vorige plaat met So Here We Are ook al gedaan, vond ik ook niet echt een denderend nummer.
hoe duur zijn de kaarten? Ik heb misschien wel interessequote:Op donderdag 8 maart 2007 01:17 schreef JeroenV het volgende:
Ik hoorde vandaag dat de gozer waarmee ik zou gaan niet kon. Dus moet weer eens mensen gaan regelen. Maar denk wel dat dat gaat lukken. Maar wel jammer, DLR als after party zal er dan wel niet in zitten.
Voorlopig nog niet te koop, heb je verkeerd gelezen denk ikquote:Op donderdag 8 maart 2007 01:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
hoe duur zijn de kaarten? Ik heb misschien wel interesse
nee ik dacht al wel dat je dat bedoelde, maar voor het geval het niet zou lukken heb ik alvast interesse getoondquote:Op donderdag 8 maart 2007 01:34 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet te koop, heb je verkeerd gelezen denk ik.
Ik zou met een vriend gaan, maar hij kon toch niet. Maar ik wil eerst kijken of ik iemand kan regelen om mee te nemen. En heb goede hoop dat het wel goed gaat komen, ken wel een aantal mensen die ze goed vinden.
Edit: Nu ik het zelf terug lees klinkt het inderdaad een beetje dubbel, sorry
Majquote:Op donderdag 8 maart 2007 01:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
hoe duur zijn de kaarten? Ik heb misschien wel interesse
Ik zal het in mijn achterhoofd houden mocht ik niemand vinden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
nee ik dacht al wel dat je dat bedoelde, maar voor het geval het niet zou lukken heb ik alvast interesse getoond
Vaker luisteren, het is een zogenaamde ´groeiplaat´quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:39 schreef riX- het volgende:
'Silent Alarm' is echt een topalbum, ik hoor 'a weekend in the city' nu voor het eerst maar vind het echt een kut stijl.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vaker luisteren, het is een zogenaamde ´groeiplaat´
I second thatquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vaker luisteren, het is een zogenaamde ´groeiplaat´
Heb je al de B-Sides van AWITC gehoord?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:02 schreef Spec87 het volgende:
Ik moet zeggen dat als ik moet kiezen tussen de Bloc Party van SA, die van AWITC of die van de EP's/demo's, dat ik dan toch de 3e verkies. Always New Depths, Skeleton, American Kids, Storm and Stress, Little Thoughts, stuk voor stuk top nummers![]()
Nou ja, maar de voorverkoop voor het Vredenburgconcert begon ook al bijna een half jaar voor het uberhaupt plaatsvindt, dat zal toch ook wel een rol spelen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:27 schreef JeroenV het volgende:
Hoewel de Vredenburg niet super schijnt te zijn (al heb ik kaartjes), hier ga ik niet naar toe. De HMH is volgens mij echt veel te groot voor ze nog. Vredenburg duurde al een paar weken voordat het uitverkocht was.
Ligt eraan wat je goed aangeschreven noemt. De reviews zijn opzich allemaal wel positief, maar het is een heel andere plaat en minder goed verteerbaar. Kijk maar naar de reacties hier. De meeste vinden hem na een paar keer luisteren toch wel goed te doen. Al vind ik SA ook beter.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:01 schreef Goover het volgende:
Wie weet.. maar ik denk ook niet dat ze het heel snel vol gaan krijgen. Zeker omdat het nieuwe album niet heel goed aangeschreven wordt (ik vind het wel een leuke plaat!)
Ik wil best mee...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:25 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Man, ik vind het echt een wereldplaat. Wil er wel heen 26 juni![]()
Alle Bloc Party B-Sides zijn geweldigquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:52 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
De B-sides van AWITC hebben een eng hoog niveau zeg![]()
Geef 'm de kans, dit is echt een groeiplaat. Silent Alarm heeft de betere singles, maar dit is als album toch beter.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:17 schreef Larsch het volgende:
Jammer dat de CD zelf vrij weinig voorstelt vergeleken met Silent Alarm. =/
Beetje meer van hetzelfde (en dan is positief), ookal zitten er ook wel wat nummers tussen die een beetje tussen SA en AWITC inzitten kwa geluid.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:11 schreef JeroenV het volgende:
Hoe zijn die b-sides van AWITC te omschrijven? Als de cd zelf?
Ik heb 'm onderhand echt wel vaak genoeg opgezet om te kunnen oordelen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Geef 'm de kans, dit is echt een groeiplaat. Silent Alarm heeft de betere singles, maar dit is als album toch beter.
Nou ja, tijdens het voorprogramma stonden wij wat meer aan de zijkant, en daar was het geluid toch iets beter afgesteld. Nou is Biffy Clyro natuurlijk het soort band dat anno 2007 absoluut niks te melden heeft (nog een restant van die screamo/noise-hype van 5 jaar terug), maar op zich was dat concert nog beter te volgen dan dat van Bloc Party.quote:Op zondag 29 april 2007 03:48 schreef JeroenV het volgende:
Ik zat op de tribune.
Ook daar redelijke galm, al is het wel beter te verstaan dan beneden volgens mij. Het voorprogramma kwam helemaal niet uit in deze zaal en was ook verschrikkelijk slecht. Misschien wel erger dan Hasselhof![]()
Ik vond dat het publiek juist nog wel redelijk wild was voor de zaal, van wat ik van boven af kon zien dan. De band had er zeker zin in en ik heb me best vermaakt, dus echt tegenvallen deed het niet. Al kan ik er zelf nooit tegen om te moeten zitten, wat ik dus had.
Maar ik zal ook niet snel meer naar concerten in Vredenburg gaan ja. Het heeft wel iets aparts in zo'n zaal, maar de acoustiek is veel slechter en al die zitplaatsen bevorderen het ook niet echt.
Hmm, en ik vond het op Lowlands zelfs al erg rammelend klinkenquote:Op zondag 29 april 2007 01:01 schreef Grobbel het volgende:
Toch jammer, de band had er zeker zin in, en met beter geluid zou dit een topavond geweest zijn. Zo goed als Lowlands vorig jaar is het bij lange na niet, jammer genoeg.
Dat het beter te volgen was kwam puur omdat de zanger van het voorprogramma geen fuck zeiquote:Op zondag 29 april 2007 09:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nou ja, tijdens het voorprogramma stonden wij wat meer aan de zijkant, en daar was het geluid toch iets beter afgesteld. Nou is Biffy Clyro natuurlijk het soort band dat anno 2007 absoluut niks te melden heeft (nog een restant van die screamo/noise-hype van 5 jaar terug), maar op zich was dat concert nog beter te volgen dan dat van Bloc Party.
En de zaal was behoorlijk wild inderdaad, ik stond daar dus midden in. Nou kan ik me voorstellen dat het bij de eerste paar nummers nog redelijk dringen is (iedereen wil zo snel mogelijk naar voren), maar zelfs tegen het einde bleef het fanatiek beuken.Dat was voornamelijk omdat er een paar behoorlijk aggressieve concertgangers tussen stonden die niet aan het dansen waren, maar zich gewoon continu het publiek in wierpen of gewoon serieuze klappen aan het uitdelen waren. Met een normale muziekbeleving had het allemaal niks meer te maken. Het feit dat ik regelmatig tot op 1 meter van het podium kwam zonder dat ik de hele avond ook maar één voorwaartse beweging heb gemaakt spreekt ook wel boekdelen.
![]()
Ik heb nog een onbedoelde kopstoot ontvangen, niet fijn, van die stekeltjes in je gezichtquote:Op zondag 29 april 2007 12:59 schreef Grobbel het volgende:
Er stond één kleine, geblokte vent met een fout staartje die het hele concert in het midden van die drukte met gebalde vuisten om zich heen stond te maaien; verder waren er nog wat irritante figuren die er een sport van maakten om bij elk nummer 20 meter kriskras door die groep te beuken, zowel vooruit, achteruit, van links naar rechts of omgekeerd - of het nou een rustig nummer was of niet. Niks mis met een beetje beweging, vrolijk gespring en een op en neer en heen en weer golvende mensenmassa, maar dit ging uiteindelijk nergens meer over.
Waarom heb je nou weggehaald dat 'ie zo hypnotiserend praat?quote:Op zondag 29 april 2007 10:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vond de lichtshow echt fantastisch. Geluid was inderdaad niet echt geweldig, maar dat is het nooit echt bij concerten. Geluidsmensen van Bloc Party keken gisteren ook wel even raar toen ze zagen in wat voor zaal ze speelden.
* AudreyHepburn was local crew..
Lees anders even de 12 posts die vooraf gaan aan de jouwe, dan heb je je antwoord.quote:Op zondag 29 april 2007 18:51 schreef pascalheister het volgende:
hoe was het gister?
Niemand??quote:Op zondag 29 april 2007 21:14 schreef Numbie het volgende:
Weet iemand de setlist nog??
Ik las het terug, en het klonk me iets te interessantdoenerig. Zo van "Kijk mij eens die hele middag met Kele zitten praten over diepe zaken als boedhistische filisofieën en de ontstaansgeschiedenis van Hegeliaans doemdenken." Want dat viel harstikke mee, we hebben een paar zinnen gewisseld over de backstagedeur die we in eerste instantie allebei niet openkregen.quote:Op zondag 29 april 2007 18:00 schreef lienelien het volgende:
Waarom heb je nou weggehaald dat 'ie zo hypnotiserend praat?![]()
Whehehe, die gast liep mij omver bij Vitalic, later op de avond in Tivoli, omdat ie zijn fietssleutel kwijt was. Je kreeg korting bij Vitalic met je Bloc Party kaartje, vandaar dat ie daar was. Moet wel dezelfde vent zijn geweest.quote:Op zondag 29 april 2007 19:02 schreef D.zire het volgende:
ik stond zelf bijna naast die gozer op zn klompen. sfeer was geweldig imo heb zeker een hele toffe avond gehad
Ok.quote:Op zondag 29 april 2007 23:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik las het terug, en het klonk me iets te interessantdoenerig. Zo van "Kijk mij eens die hele middag met Kele zitten praten over diepe zaken als boedhistische filisofieën en de ontstaansgeschiedenis van Hegeliaans doemdenken." Want dat viel harstikke mee, we hebben een paar zinnen gewisseld over de backstagedeur die we in eerste instantie allebei niet openkregen.. Maar, bij deze dus: de zanger van Bloc Party heeft een prachtige rustgevende stem die erg aangenaam is om naar te luisteren.
eh?quote:Op maandag 30 april 2007 00:14 schreef Goover het volgende:
(ik ben dit keer niet vergeten mijn kaartje terug te halen)
Precies. En snapt iemand waarom? Dat is alleen daar!quote:Op maandag 30 april 2007 04:14 schreef toolhead het volgende:
Goover bedoelt denk ik dat de kaartjes die bij de deur worden ingenomen ipv afgescheurd, na afloop op een stapel liggen om weer mee te kunnen nemen als aandenken.
Biffy Clyro en Foo Fighters?quote:Op zondag 29 april 2007 22:38 schreef Numbie het volgende:
[..]
Niemand??![]()
(Ben met review bezig, en zonder setlist word'ie wel erg karig...)
heb het vaker gezien, Patronaat doet het ook. Reden weet ik niet.quote:Op maandag 30 april 2007 11:04 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Precies. En snapt iemand waarom? Dat is alleen daar!![]()
Eén boks, twee boksen?quote:Op maandag 30 april 2007 20:59 schreef S33B het volgende:
Heb genoten! (stond links bij de boksen, achter een constant hoofdschuddende (a la stevie wonder) fan. Deze zal me nog wel even bijblijven
Ik denk om tegen te gaan dat mensen kaartjes doorgeven aan elkaarquote:Op maandag 30 april 2007 11:04 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Precies. En snapt iemand waarom? Dat is alleen daar!![]()
Was het toevallig ook nog eens een lange jongen?quote:Op maandag 30 april 2007 20:59 schreef S33B het volgende:
Heb genoten! (stond links bij de boxen, achter een constant hoofdschuddende (a la stevie wonder) fan. Deze zal me nog wel even bijblijven
Beetje in de stijl van OOR. Op zich best mooi geschreven maar wel een beetje pretentieus...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:56 schreef Goover het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is die recensie echt onmogelijk ingewikkeld geschreven?
Dat zal dan m'n dubbelgangster geweest zijnquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Je lijkt ook wel een beetje op een van de dames die aan het fotograferen was zaterdag...
Ik denk het nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:58 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Dat zal dan m'n dubbelgangster geweest zijn![]()
Wel zo lang dat het voor minder lange mensen vervelend kan zijn:) maar hij haalt de 1.85 niet denk ik. Hij was even lang als mij maar ik heb geen idee hoe lang ik ben dus dat schiet niet opquote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:53 schreef Goover het volgende:
[..]
Was het toevallig ook nog eens een lange jongen?
Hmm, ik dacht even dat je mij misschien gezien had. Maar ik denk dat ik mijzel wel gewoon lang kan noemen (1,93/1,95 zoiets)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:04 schreef S33B het volgende:
[..]
Wel zo lang dat het voor minder lange mensen vervelend kan zijn:) maar hij haalt de 1.85 niet denk ik. Hij was even lang als mij maar ik heb geen idee hoe lang ik ben dus dat schiet niet op
Ik was zo stomverbaasd wat dat betreft zaterdag; ik bedoel, ik ben lang voor een vrouw met m'n 1m83. Maar om me heen stonden allemaal jongens en meiden net zo lang of langer dan ik!quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:15 schreef Goover het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht even dat je mij misschien gezien had. Maar ik denk dat ik mijzel wel gewoon lang kan noemen (1,93/1,95 zoiets)
Hmm, was mij niet direct opgevallen, bijna alle meisjes zijn kleiner dan ik. En als jongens langer zijn dan ik dan valt mij dat ook meteen op, gebeurd wel hoor, maar niet heel vaak.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:39 schreef Numbie het volgende:
[..]
Ik was zo stomverbaasd wat dat betreft zaterdag; ik bedoel, ik ben lang voor een vrouw met m'n 183m. Maar om me heen stonden allemaal jongens en meiden net zo lang of langer dan ik!![]()
![]()
Nou ja, het geeft mij in ieder geval de gelegenheid om er nog even over na te denken.quote:Concert Bloc Party verplaatst naar 7 november
Uitgegeven: 3 mei 2007 15:11
Laatst gewijzigd: 3 mei 2007 15:16
Het concert dat Bloc Party zou geven in de Heineken Music Hall op 26 juni is verplaatst naar woensdag 7 november 2007. De locatie blijft ongewijzigd. Reeds gekochte kaarten blijven geldig voor de nieuw datum.
De uitverkochte show in Vredenburg, Utrecht afgelopen weekend was een groot succes. Fans zullen echter even moeten wachten op een volgende gelegenheid om de band opnieuw live te zien. Bloc party heeft het tourschema moeten aanpassen in verband met familiare verplichtingen. De nieuwe concertdatum is vastgesteld op woensdag 7 november in de Heineken Music Hall in Amsterdam.
Reeds gekochte kaarten blijven geldig voor de nieuwe concertdatum of zijn te retourneren bij de Ticket Service voorverkoopadressen, uiterlijk tot en met 6 november.
Album
Met de release van het debuutalbum 'Silent Alarm', en de singles Banquet, Helicopter en The Pioneers, ontsteeg Bloc Party op snelle en indrukwekkende wijze de underground. Het album ging wereldwijd ruim 1 miljoen keer over de toonbank. Dit jaar bracht Bloc Party hun langverwachte tweede album 'A Weekend in the City' uit. Bloc Party bestaat uit zanger Kele Okereke, gitarist Russell Lissack, bassist Gordon Moakes en drummer Matt Tong. Het viertal mixt met stijlen als pop, indie, new wave, post-punk en zelfs techno. In de afgelopen 2 jaar gaf de band al optredens op Lowlands en Pinkpop.
(c) ANP
ik ben woensdag ook van de (bloc) partyquote:Op zondag 4 november 2007 17:41 schreef Afunados het volgende:
Nog luitjes naar HMH woensdag?
Vind het ook een gaaf nummer. Vooral benieuwd hoe het live zal gaan klinken morgenquote:Op zondag 4 november 2007 23:00 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ga er heen woensdag. Zin in![]()
Wat vinden we hier van Flux?
Verrassend goed, speelden opvallend, maar na een half uurtje werd het wel meer van hetzelfde, maargoed toen gingen ze ook stoppen....quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:08 schreef Leeee het volgende:
Hoe was Foals eigenlijk, heb ze gemist door vertraging van de trein.
Serieus? 10 december al, dat wist ik niet! Vett, op London Calling waren ze echt goed bezig..quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:12 schreef Chinjirusu het volgende:
ik persoonlijk vond foals leuker dan bloc party, jammer dat het publiek het niet kende, dan was de sfeer ook veel beter bij die band, kijk uit naar hun cd op 10 december![]()
ja, staat op hun myspace http://www.myspace.com/foalsquote:Op zaterdag 10 november 2007 18:55 schreef Leeee het volgende:
[..]
Serieus? 10 december al, dat wist ik niet! Vett, op London Calling waren ze echt goed bezig..
En andere quotes waarin ze zeiden dat het de "rawness" van SA zou krijgen, en de "experience" van AWITC.quote:"I think our new stuff is going to be a lot less textured than the last record. I think the third studio incarnation of Bloc is going to be a bit like the rawer earlier Bloc, but with experience."
Mee oneens.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:56 schreef whosvegas het volgende:
Bovenstaande video is iid niks
Silent Alarm was echt super goed, A weekend... wat minder, maar ook nog te pruimen
Heel vaak zie je bij bands die met een super goede eerste cd komen, dat ze het niveau van hun eerste cd niet kunnen handhaven. Ik vrees dat dat ook voor Bloc Party geldt (A weekend... was toch beduidend minder als Silent Alarm).
De meeste bandjes die nooit meer tot het niveau van de eerste komen zijn ook meestal dezelfde bandjes die krampachtig blijven proberen om de eerste plaat te kopiëren. Bloc Party doet dat juist bewust niet, maar kiezen duidelijk voor een nieuwe koers met elke nieuwe release.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:56 schreef whosvegas het volgende:
Bovenstaande video is iid niks
Silent Alarm was echt super goed, A weekend... wat minder, maar ook nog te pruimen
Heel vaak zie je bij bands die met een super goede eerste cd komen, dat ze het niveau van hun eerste cd niet kunnen handhaven. Ik vrees dat dat ook voor Bloc Party geldt (A weekend... was toch beduidend minder als Silent Alarm).
Kan niet wachten!!quote:Bloc Party Announce 'Intimacy'
Hello there!
Today we hosted our very first live webchat on our site. If you were there you'll know it got pretty messy (well, busy at least).
We announced our third album, 'Intimacy' which is available to pre-order now. If you pre-order the album now, you'll get the digital version of the album THIS Thursday (21 August), and the CD on the 27th of October with new tracks.
You can order the album from our shop now.
The tracklist for the album is:
01. Ares
02. Mercury
03. Halo
04. Biko
05. Trojan Horse
06. Signs
07. One Month Off
08. Zephyrus
09. Better Than Heaven
10. Ion Square
That's all for now.
Bloc Party
Op het eerste gehoor niet zo fijn, maar dat is meestal bij Bloc Party - je moet de liedjes vaker horen om ze volledig te kunnen appreciëren. Dit B-kantje toont wel aan dat ze nóg meer met keyboard en synths gaan werken, opzich heel erg progressief natuurlijk. Maar ik ben bang voor de reacties van critici/journalisten en het grote publiek, die gaan dit waarschijnlijk niet pikken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:24 schreef Haunter het volgende:
Deze donderdag alrelaxt!
Iemand de b-side van Mercury gehoord btw?
10 nummers dus, ben ze nu aan het beluisteren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:14 schreef Horloge het volgende:
[..]
Op het eerste gehoor niet zo fijn, maar dat is meestal bij Bloc Party - je moet de liedjes vaker horen om ze volledig te kunnen appreciëren. Dit B-kantje toont wel aan dat ze nóg meer met keyboard en synths gaan werken, opzich heel erg progressief natuurlijk. Maar ik ben bang voor de reacties van critici/journalisten en het grote publiek, die gaan dit waarschijnlijk niet pikken.
Overigens komen er overmorgen maar een aantal nummers als download beschikbaar, de rest van het album moet dus nog uitkomen. Ik hoop dat er dan ook een minder legale versie ook in omloop komt, want het fysieke album ga ik sowieso kopen dus zou het zonde zijn om nu 5 pond te betalen voor een paar MP3'tjes.
Ik zat ook te twijfelen, maar toch gedaan. Zie ik daar de rest van de groep die ook naar de HMH wasquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:24 schreef Thealexfiles het volgende:
Ga ik helemaal langs het postkantoor is het nog niet uitverkocht.
Fail.
Ik denk vooral door de promotie, ik (als redelijk Bloc Party-liefhebber) wist ook he-le-maal niet dat ze naar NL kwamen!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:44 schreef Tourniquet het volgende:
Ik had ook wel verwacht dat het inmiddels wel zou zijn uitverkocht, maar blijkbaar is Bloc Party toch minder populair dan ik dacht. Anyway, ik heb kaartjes voor de 19e.
"De goegemeente zal pas merken dat er een nieuwe Bloc Party is, wanneer wij onze machine starten."quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:24 schreef Horloge het volgende:
En uiteraard hebben distributeur en platenwinkels weer wat te zeiken.
Jongens, het is een feit dat jullie al jaren achter de feiten aanlopen met de nieuwe technologieën. Dat betekent niet dat je op een band moet gaan bitchen als ze het heft in eigen hand nemen...
Dat optreden kostte 25 euro, dus ze mogen wel waar voor dat geld leveren lijkt me.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:43 schreef tim. het volgende:In Rotterdam zag ik vandaag de volgende poster:
[ afbeelding ]
Rechtsonder staat er preshow/Intimacy album release. Zal niet veel bijzonders zijn toch?
Ze spelen probably alleen liedjes van intimacy.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:57 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dat optreden kostte 25 euro, dus ze mogen wel waar voor dat geld leveren lijkt me.
O, ik las een beetje vluchtig. Dat is gewoon het optreden in WATT. Ik keek niet naar de datumquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:57 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dat optreden kostte 25 euro, dus ze mogen wel waar voor dat geld leveren lijkt me.
Ooh, kijk relaxedquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:07 schreef tim. het volgende:
Wow wow wow wow, wat een optreden. Ik kwam drie minuten voor ze begonnen binnen en kon mooi via de zijkant vooraan komen. Ze speelden volgens mij heel goed (ik ben niet zo'n Bloc Party expert). Het was leuk om te zien dat ze er plezier in hadden, vooral Kele en Matt. Bij de laatste paar nummers waren er om de paar seconden crowdsurfers, en op het eind alle 4 de leden zelf
. Kele ging meerdere malen door het publiek tijdens Mercury, zoals we al van filmpjes konden zien.
Er waren meerdere cameramannen en fotografen aanwezig, en buiten stond een regie vrachtwagen. We kunnen dus hopelijk mooie opnames verwachten.
Een van mijn beste concerten, zo niet hét beste concert, van het jaar. Of dat zeg ik nu vanwege de energie.
Inderdaad een heeeerlijk concert! Wat een energie!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:07 schreef tim. het volgende:
Wow wow wow wow, wat een optreden. Ik kwam drie minuten voor ze begonnen binnen en kon mooi via de zijkant vooraan komen. Ze speelden volgens mij heel goed (ik ben niet zo'n Bloc Party expert). Het was leuk om te zien dat ze er plezier in hadden, vooral Kele en Matt. Bij de laatste paar nummers waren er om de paar seconden crowdsurfers, en op het eind alle 4 de leden zelf
. Kele ging meerdere malen door het publiek tijdens Mercury, zoals we al van filmpjes konden zien.
Er waren meerdere cameramannen en fotografen aanwezig, en buiten stond een regie vrachtwagen. We kunnen dus hopelijk mooie opnames verwachten.
Een van mijn beste concerten, zo niet hét beste concert, van het jaar. Of dat zeg ik nu vanwege de energie.
Thanks!quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:22 schreef Yevgeni het volgende:
Setlist:
Halo
Trojan Horse
Hunting For Witches
Postitive Tension
Song For Clay
Banquet
Signs
Talons
Ion Square
Once & Future King
This Modern Love
The Prayer
----------------------------
Ares
Like Eating Glass
Flux
Helicopter
Mercury
Price Of Gas
Laatste 2 stonden niet op de setlist..
Zo zeg, dat is wel een heerlijke setlistquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:22 schreef Yevgeni het volgende:
Setlist:
Halo
Trojan Horse
Hunting For Witches
Postitive Tension
Song For Clay
Banquet
Signs
Talons
Ion Square
Once & Future King
This Modern Love
The Prayer
Ares
Like Eating Glass
Flux
Helicopter
Mercury
Price Of Gas
Laatste 2 stonden niet op de setlist..
Ik ook. Er zijn zoveel bands die ik graag had willen zien in een bepaalde periode. Maar toch vond ik live de nieuwe nummers goed uit de verf komen. Nu vind ik het album ook beter, en sommige nummers (Halo, Better Than Heaven, One Month Off, Ares) minstens zo goed als nummers van de eerdere albums. Het optreden heeft dus voor mij de schoonheid van de nieuwe nummers prijsgegeven.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:14 schreef emokid het volgende:
Ik had ze graag willen zien voor het derde album nog bestond.
Waar blijft 'ie?quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:12 schreef Thijsssss het volgende:
Zo megastrak! Moet nog even bekomen, geef morgen wel een uitgebreidere mening
Uit de Volkskrant. Titel uit de krant: '''Stekelige' Okereke blijkt een groot publieksvriend. 4 van de 5 sterren.quote:Bloc Party maakt Rotterdam gek
MUZIEK, Menno Pot
gepubliceerd op 27 oktober 2008 07:47, bijgewerkt op 27 oktober 2008 09:08
ROTTERDAM - ‘We moesten maar eens wat vaker naar Rotterdam komen’, zegt Kele Okereke, terwijl het publiek voor zijn neus nog uithijgt van wéér een nummer springen en pogoën. Zo uitzinnig als zaterdag bij het Londense Bloc Party is de sfeer maar zelden in het Nederlandse clubcircuit.
VergrotingVergroting
Zanger Kele Okereke van Bloc Party (EPA)
Bands van het formaat Bloc Party – te groot voor Rotown, te klein voor Ahoy – kunnen weer in Rotterdam terecht: in Watt, het nieuwe podium in het oude Nighttown-gebouw. Bloc Party houdt hier de cd-versie van zijn derde album ten doop, Intimacy. Bijna het hele album was al in augustus gratis te downloaden via de website van de band.
Volgens frontman Okereke moet er geen statement achter de gratis verspreiding van Intimacy worden gezocht: de band wilde al op tournee vóórdat de cd zou uitkomen en dan is het leuk wanneer het publiek de liedjes kent. Op de cd staan enkele extra songs, zoals de nieuwe single Talons.
Van de lichting Engelse indiebands die teruggrijpt op het hoekige postpunkgeluid van The Cure, XTC en Gang Of Four is Bloc Party één van de stekeligste. Het debuut, Silent Alarm (2005), was nog vrij toegankelijk. Over het duistere, ambitieuze A Weekend In The City (2007) waren de meningen verdeeld, en dat zal ook wel het geval zijn met Intimacy, een ritmische plaat met een sterke elektronische component.
Op het podium wist het intens en strak musicerende Bloc Party het nieuwe materiaal met goede hand te doseren. Aan het eind van het optreden was het hortende Mercury een hoogtepunt, maar in de anderhalf uur daarvoor bereikte de band toch zijn hoogste pieken in oudere songs, zoals in de overdonderend sterke opener Halo en in een sinister Song For Clay dat naadloos overging in Banquet.
De platen van Bloc Party zijn gaandeweg ontoegankelijker geworden, maar de band zelf heeft een tegengestelde ontwikkeling doorgemaakt: Kele Okereke kan soms wat achterdochtig overkomen, maar in Rotterdam was hij een opmerkelijk innemende frontman. Bloc Party had er zin in, liet zich door het uitzinnige publiek nog verder enthousiasmeren en volgde uiteindelijk het voorbeeld van de vele stagedivers die tijdens Helicopter het podium beklommen: een voor een doken ze de meute in om zich ook letterlijk door het publiek te laten omarmen.
Leuk verslag! Voor een eventuele volgende keer: om de hoek zijn nog twee parkeergarages, bij Holland Casinoquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:47 schreef Thijsssss het volgende:
Hehe, i knew that would backfire
Had twee vrijkaartjes gewonnen (nog bedankt 3voor12!) en dus gingen mijn broer en ik met de auto richting Rotterdam. We kwamen iets voor half negen de zaal binnen omdat de parkeergarage vol stond en moesten wachten op een plaatsje.
...
Inderdaad. En Intimicy was gratis te downloadenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:40 schreef RedGuy het volgende:
Toch leuk dat die recensie Halo onder een van de oudere songs schaart.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 00:53 schreef AtseBenjamin het volgende:
je kan iig oude beelden vban Bloc party terug vinden op http://www.fabchannel.org
Het is het concert in paradiso van 3 jaar geleden.
Dank je voor de tipquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:01 schreef AtseBenjamin het volgende:
De geluidsopname van het concert in de Watt is te beluisteren op 3voor12.nl
Echt de moeite waard!
Mag je snel zijn, de donderdag is al uitverkocht.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:21 schreef pixxie het volgende:
Nieuwe album is weer top!
Binnenkort maar ff kaartjes halen voor 't concert in paradiso
Ik bedoelde aankomende week (vanaf morgen).quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:28 schreef tim. het volgende:
Deze week ook elke dag om 19.00 uur op 3VOOR12/Central en om 22.00 uur op 3VOOR12/OnStage staat er op de 3voor12 website, waarschijnlijk video dan he?.
Fantastisch manquote:Op zondag 2 november 2008 21:37 schreef tim. het volgende:
MP3 van het concert, geknipt, 18 nummers.
MP3 van het concert, niet geknipt, 1 uur 20 min.
[..]
Ik bedoelde aankomende week (vanaf morgen).
Gaaf man!quote:Op zondag 2 november 2008 21:37 schreef tim. het volgende:
MP3 van het concert, geknipt, 18 nummers.
MP3 van het concert, niet geknipt, 1 uur 20 min.
[..]
Ik bedoelde aankomende week (vanaf morgen).
quote:BLOC PARTY EINDELIJK UIT ELKAAR
Bloc Party is in 2002 begonnen met touren en dat begint een beetje zijn tol te eisen, daarom hebben ze besloten tijdelijk uit elkaar te gaan.
2002 was het ‘geboortejaar’ van Bloc Party en sinds die tijd zijn ze bijna non-stop op tournee en hebben ze drie albums uitgebracht. Hun laatste album ‘Intimacy’ kwam onlangs uit.
De mannen van Bloc Party hebben even tijd voor zichzelf nodig want dag in dag uit met dezelfde mensen kan best verstikkend zijn.
Drummer Matt Tong: "Ja, ik denk dat we minstens een jaar vrij gaan nemen. We zijn al jaren keihard met elkaar aan het werk geweest. Een pauze is dan wel goed om een en ander binnen de band vanuit een ander perspectief te kunnen zien."
Maar de fans hoeven nog niet getreurd te zijn dat de plaat Intimacy het einde van Bloc Party is. "Het is geen album geworden waarmee we afscheid van elkaar gaan nemen. De cd is geïnspireerd door menselijke interactie. Het gaat over grootse momenten in het leven van een mens", aldus Matt Tong.
Misschien kan zanger Kele in dat jaar leren hoe hij een goede dj wordt. Hij doet nu wel eens een poging maar bronnen lieten ons weten dat hij er niks van bakt....
Maakt mij niet zo veel uit, er zitten ook een paar haperingen in de audio die ik een week geleden heb gepost. Zou je het willen uploadenquote:Op zondag 9 november 2008 21:10 schreef Thien het volgende:
Ik heb het opgenomen alleen heeft het soms last van ruis tussendoor of haperingen omdat mijn internet verbinding niet zo stabiel was tijdens de opnames
quote:Op woensdag 12 november 2008 18:29 schreef Thien het volgende:
Ik zal ff kijken of ik het ergens kan uploaden, voorkeur voor host?
Mijn internet is de laatste tijd erg onstabiel dus veel problemen met surfen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |