abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48826043
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:01 schreef Grobbel het volgende:

Toch jammer, de band had er zeker zin in, en met beter geluid zou dit een topavond geweest zijn. Zo goed als Lowlands vorig jaar is het bij lange na niet, jammer genoeg.
Hmm, en ik vond het op Lowlands zelfs al erg rammelend klinken
pi_48826389
Ik vond de lichtshow echt fantastisch. Geluid was inderdaad niet echt geweldig, maar dat is het nooit echt bij concerten. Geluidsmensen van Bloc Party keken gisteren ook wel even raar toen ze zagen in wat voor zaal ze speelden.

* AudreyHepburn was local crew. .

[ Bericht 39% gewijzigd door AudreyHepburn op 29-04-2007 11:11:12 ]
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_48829804
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:48 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nou ja, tijdens het voorprogramma stonden wij wat meer aan de zijkant, en daar was het geluid toch iets beter afgesteld. Nou is Biffy Clyro natuurlijk het soort band dat anno 2007 absoluut niks te melden heeft (nog een restant van die screamo/noise-hype van 5 jaar terug), maar op zich was dat concert nog beter te volgen dan dat van Bloc Party.

En de zaal was behoorlijk wild inderdaad, ik stond daar dus midden in. Nou kan ik me voorstellen dat het bij de eerste paar nummers nog redelijk dringen is (iedereen wil zo snel mogelijk naar voren), maar zelfs tegen het einde bleef het fanatiek beuken. Dat was voornamelijk omdat er een paar behoorlijk aggressieve concertgangers tussen stonden die niet aan het dansen waren, maar zich gewoon continu het publiek in wierpen of gewoon serieuze klappen aan het uitdelen waren. Met een normale muziekbeleving had het allemaal niks meer te maken. Het feit dat ik regelmatig tot op 1 meter van het podium kwam zonder dat ik de hele avond ook maar één voorwaartse beweging heb gemaakt spreekt ook wel boekdelen.
Dat het beter te volgen was kwam puur omdat de zanger van het voorprogramma geen fuck zei . Muzikaal vond ik het echt teringherrie.

Ik hou altijd wel van dat gedoe daar op de vloer, maar als het echt zo is dat het meer alleen uitdelen was is het inderdaad niks. Zo zag het er van boven niet uit, maar jij zal het wel beter weten .
Erger me ook altijd aan dat slaan. Duwen is best en leuk, maar meppen hoeft dan weer niet.
  zondag 29 april 2007 @ 12:59:35 #124
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48830027
Er stond één kleine, geblokte vent met een fout staartje die het hele concert in het midden van die drukte met gebalde vuisten om zich heen stond te maaien; verder waren er nog wat irritante figuren die er een sport van maakten om bij elk nummer 20 meter kriskras door die groep te beuken, zowel vooruit, achteruit, van links naar rechts of omgekeerd - of het nou een rustig nummer was of niet. Niks mis met een beetje beweging, vrolijk gespring en een op en neer en heen en weer golvende mensenmassa, maar dit ging uiteindelijk nergens meer over.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 29-04-2007 13:06:03 ]
  zondag 29 april 2007 @ 13:46:00 #125
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_48831310
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:59 schreef Grobbel het volgende:
Er stond één kleine, geblokte vent met een fout staartje die het hele concert in het midden van die drukte met gebalde vuisten om zich heen stond te maaien; verder waren er nog wat irritante figuren die er een sport van maakten om bij elk nummer 20 meter kriskras door die groep te beuken, zowel vooruit, achteruit, van links naar rechts of omgekeerd - of het nou een rustig nummer was of niet. Niks mis met een beetje beweging, vrolijk gespring en een op en neer en heen en weer golvende mensenmassa, maar dit ging uiteindelijk nergens meer over.
Ik heb nog een onbedoelde kopstoot ontvangen, niet fijn, van die stekeltjes in je gezicht
En het geluid was idd niet echt, het voorprogramma vond ik juist wel vet (ookal had het niks met Bloc Party of britpop of wat dan ook te maken, maar ik denk niet in hokjes) En ik had me nog voorgenomen om netjes vooraan te blijven staan en een beetje rustig te doen, maar toen ik opeens die plek kwijt was en 3 meter naar achter was verplaatst en samen met een buurman hard aan het meeschreeuwen was was dat ook wel over. En doe volgende keer (nouja, na de HMH dan) maar gewoon in Paradiso

BTW, wel jammer dat ze geen enkele B-side of EP track speelde, mss denken ze dat wij Nederlanders niet fan genoeg zijn om die te kennen
  zondag 29 april 2007 @ 14:06:52 #126
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48831895
Werchter 2006 wel
pi_48844196
quote:
Op zondag 29 april 2007 10:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vond de lichtshow echt fantastisch. Geluid was inderdaad niet echt geweldig, maar dat is het nooit echt bij concerten. Geluidsmensen van Bloc Party keken gisteren ook wel even raar toen ze zagen in wat voor zaal ze speelden.

* AudreyHepburn was local crew. .
Waarom heb je nou weggehaald dat 'ie zo hypnotiserend praat?
pi_48845052
Overigens vond ik de nieuwe nummers live wel veel beter overkomen dan op het album..
pi_48845428
hoe was het gister?
pi_48845446
Lees de reacties hierboven maar...
De band had er zin in, alleen Vredenburg he...
  zondag 29 april 2007 @ 18:53:26 #131
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48845484
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:51 schreef pascalheister het volgende:
hoe was het gister?
Lees anders even de 12 posts die vooraf gaan aan de jouwe, dan heb je je antwoord.
pi_48845658
Ligt het trouwens aan mij of speelden ze lang?
  zondag 29 april 2007 @ 19:02:56 #133
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_48845667
ik stond zelf bijna naast die gozer op zn klompen. sfeer was geweldig imo heb zeker een hele toffe avond gehad
Freed from desire, Mind and senses purified.
pi_48849165
Weet iemand de setlist nog??
pi_48849532
De John B. remix van the Prayer is geniaal
klik
pi_48851808
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:14 schreef Numbie het volgende:
Weet iemand de setlist nog??
Niemand??
(Ben met review bezig, en zonder setlist word'ie wel erg karig...)
pi_48853889
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:00 schreef lienelien het volgende:
Waarom heb je nou weggehaald dat 'ie zo hypnotiserend praat?
Ik las het terug, en het klonk me iets te interessantdoenerig. Zo van "Kijk mij eens die hele middag met Kele zitten praten over diepe zaken als boedhistische filisofieën en de ontstaansgeschiedenis van Hegeliaans doemdenken." Want dat viel harstikke mee, we hebben een paar zinnen gewisseld over de backstagedeur die we in eerste instantie allebei niet openkregen. . Maar, bij deze dus: de zanger van Bloc Party heeft een prachtige rustgevende stem die erg aangenaam is om naar te luisteren.
pi_48853935
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:02 schreef D.zire het volgende:
ik stond zelf bijna naast die gozer op zn klompen. sfeer was geweldig imo heb zeker een hele toffe avond gehad
Whehehe, die gast liep mij omver bij Vitalic, later op de avond in Tivoli, omdat ie zijn fietssleutel kwijt was. Je kreeg korting bij Vitalic met je Bloc Party kaartje, vandaar dat ie daar was. Moet wel dezelfde vent zijn geweest.
pi_48854901
Ok, ik heb nu ook even tijd om wat te melden over het concert.

Ik stond helemaal vooraan, aan de linkerkant van het podium tegen de hekken aan. Net buiten het geduw en getrek. Ik hoorde wel wat galmen, maar omdat ik zo ver vooraan stond werd dat zwaar overstemt door de boxen die voor mijn neus stonden.

Ik verstond het meeste wel wat de bandleden tegen elkaar zeiden. Beetje over dat wij een goed publiek waren, dat de zaal raar was, dat ze niet weten hoe een wave in het nederlands heet, dat de 2 dames wel cool aan het dansen waren de hele avond, en dat ze het lullig vonden voor de mensen die achter het podium zaten.

Verder vond ik het erg leuke show, de band was energiek en had er zeker zin in. Om mij heen geen vervelende mensen eigenlijk.

Ik wist niet dat ze een 2e drumstel bij het podium gingen zetten, was wel gaaf . Alleen jammer dat ze er dan maar 1 nummertje wat mee doen. Een solo van de 2 drums die tegen elkaar op spelen leek mij wel cool.

Goed concert, enige minpuntje is de zaal, maar ik zou niet snel van een concert afzien omdat het in het Vredenburg is.

(ik ben dit keer niet vergeten mijn kaartje terug te halen )
pi_48857257
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:39 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik las het terug, en het klonk me iets te interessantdoenerig. Zo van "Kijk mij eens die hele middag met Kele zitten praten over diepe zaken als boedhistische filisofieën en de ontstaansgeschiedenis van Hegeliaans doemdenken." Want dat viel harstikke mee, we hebben een paar zinnen gewisseld over de backstagedeur die we in eerste instantie allebei niet openkregen. . Maar, bij deze dus: de zanger van Bloc Party heeft een prachtige rustgevende stem die erg aangenaam is om naar te luisteren.
Ok.
Hij is schattig
pi_48857260
quote:
Op maandag 30 april 2007 00:14 schreef Goover het volgende:

(ik ben dit keer niet vergeten mijn kaartje terug te halen )
eh?
pi_48857634
Goover bedoelt denk ik dat de kaartjes die bij de deur worden ingenomen ipv afgescheurd, na afloop op een stapel liggen om weer mee te kunnen nemen als aandenken.
pi_48859887
quote:
Op maandag 30 april 2007 04:14 schreef toolhead het volgende:
Goover bedoelt denk ik dat de kaartjes die bij de deur worden ingenomen ipv afgescheurd, na afloop op een stapel liggen om weer mee te kunnen nemen als aandenken.
Precies. En snapt iemand waarom? Dat is alleen daar!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  maandag 30 april 2007 @ 13:35:49 #145
11502 nipeng
The last ride is free
  maandag 30 april 2007 @ 13:53:29 #146
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48863181
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:38 schreef Numbie het volgende:

[..]

Niemand??
(Ben met review bezig, en zonder setlist word'ie wel erg karig...)
Biffy Clyro en Foo Fighters? Ik zie het verband niet echt.
En volgens mij zat I Still Remember juist ergens middenin de hoofdset, en niet in de toegift. Je zult SRXT wel bedoelen, al is dat nooit een single geweest.

Setlist:
01: Song for clay (disappear here) 02: Positive Tension 03. Blue Light 04: Hunting for witches 05: Waiting for the 7:18 06: Banquet 07: I still remember 08: This modern love 09: The Prayer 10: Uniform 11: So here we are 12: Eating glass 13: Sunday 14: She is hearing voices 15: SRXT 16: Helicopter 17: Pioneers

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 30-04-2007 13:59:10 ]
pi_48871089
Heb genoten! (stond links bij de boxen, achter een constant hoofdschuddende (a la stevie wonder) fan. Deze zal me nog wel even bijblijven

[ Bericht 1% gewijzigd door S33B op 30-04-2007 23:55:17 (Oplettende lezers) ]
www.last.fm/user/seeb
pi_48871212
quote:
Op maandag 30 april 2007 11:04 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Precies. En snapt iemand waarom? Dat is alleen daar!
heb het vaker gezien, Patronaat doet het ook. Reden weet ik niet.
pi_48875934
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:59 schreef S33B het volgende:
Heb genoten! (stond links bij de boksen, achter een constant hoofdschuddende (a la stevie wonder) fan. Deze zal me nog wel even bijblijven
Eén boks, twee boksen?
pi_48876711
Haha nee volgens mij niet Aangepast.
www.last.fm/user/seeb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')