abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45776216
quote:
nou nee, ik wordt alleen pissig als een paar van die heren mij mijn verworven rechten via een achterdeur alsnog willen ontnemen
Welke verworven rechten precies. Gescheiden zwemmen
quote:
je kent het verschil tussen stelselmatig en 1 uurtje of moet ik je dat echt uitleggen ?
Dat verschil ken ik, maar principes zijn principes. Of het nou om iets groots of iets kleins gaat. Het jatten van 100 euro is erger dan het jatten van 5 cent, maar het blijft jatten. Je moet dus ook om een uurtje principieël blijven
pi_45776265
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:58 schreef Youssef het volgende:

[..]

Haar Dolle Mina reacties hebben uberhaupt geen betrekking op de OP, ze is de verkeerde zijweg ingeslagen
it wasn't me
[
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:10 schreef Refragmental het volgende:
Ook leuk trouwens... jarenlang vechten de vrouwen voor emancipatie... en nu willen ze opeens een aparte status krijgen en willen ze apart gaan zwemmen.
Whats next... werk wat alleen door vrouwen gedaan mag worden?
iemand dus die via omgekeerde emancipatie de moslima wil dwingen om maar samen met de rest te zwemmen .. en waar blijft het recht om het zelf te mogen beslissen ?
pleased to meet you
pi_45776316
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:16 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Welke verworven rechten precies. Gescheiden zwemmen
[..]

Dat verschil ken ik, maar principes zijn principes. Of het nou om iets groots of iets kleins gaat. Het jatten van 100 euro is erger dan het jatten van 5 cent, maar het blijft jatten. Je moet dus ook om een uurtje principieël blijven
in dat geval eis ik vanaf nu gemengde voetbalploegen .. en pronto ..
pleased to meet you
  zondag 28 januari 2007 @ 23:20:53 #204
117098 Hathor
Effe niet
pi_45776363
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Onredelijke eis, vrouwen kunnen namelijk totaal niet voetballen. Het publiek wil spanning zien, geen freakshow.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45776371
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja best En dan vrouwen klagen omdat er geen een vrouw in het hoogste team zit Maar dan ook wel gezellig gemengd douchen en niet preuts gaan doen
pi_45776404
fap fap fap.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45776551
Moussie, je haalt verhalen door elkaar en legt ze weer in de verkeerde volgorde.

Jij begon af te dwalen richting vrouwen die hun BH's hebben verbrand en daarom recht hebben op het vragen van apparte uurtjes in het zwembad. Waar ik het dus totaal niet mee eens ben. Die moslima's ziijn een heel ander verhaal en heeft niets met emancipatie te maken, daar hadden mijn reacties dus ook geen betrekking op.
pi_45777351
scroll even naar boven .. vindt je de relevante post waarmee het hele emancipatie gebeuren begon, omdat vrouwen nu geëmancipeerd zijn moeten ze maar gemengd zwemmen werd er gesteld .. en voor dat soort emancipatie heb ik mijn BH dus niet verbrand ..
vrouwen hebben anyway het recht om ruimte voor zichzelf op te eisen en die zelf in te vullen zoals zij zelf willen, dus waarom zou een groepje moslimvrouwen niet mogen vragen om 1 uurtje apart in het zwembad .. we hebben immers allemaal gelijke rechten toch ?
En tja, dat voetbalploegen nu eenmaal niet gemengd zijn zal ook wel zo zijn oorzaak hebben lijkt me .. zou het kunnen zijn dat we wel gelijke rechten hebben (iig op papier) maar nu eenmaal niet gelijk zijn ?
pleased to meet you
pi_45778722
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:53 schreef moussie het volgende:
scroll even naar boven .. vindt je de relevante post waarmee het hele emancipatie gebeuren begon, omdat vrouwen nu geëmancipeerd zijn moeten ze maar gemengd zwemmen werd er gesteld .. en voor dat soort emancipatie heb ik mijn BH dus niet verbrand ..
vrouwen hebben anyway het recht om ruimte voor zichzelf op te eisen en die zelf in te vullen zoals zij zelf willen, dus waarom zou een groepje moslimvrouwen niet mogen vragen om 1 uurtje apart in het zwembad .. we hebben immers allemaal gelijke rechten toch ?
En tja, dat voetbalploegen nu eenmaal niet gemengd zijn zal ook wel zo zijn oorzaak hebben lijkt me .. zou het kunnen zijn dat we wel gelijke rechten hebben (iig op papier) maar nu eenmaal niet gelijk zijn ?
Ze mogen het wel aanvragen hoor, maar je moet dan wel een goede reden hebben om andere groepen uit te sluiten.
"Omdat het geen moslims zijn" is GEEN goede reden, dat is namelijk WEL discriminatie. Zou mooi zijn als jij op dat moment daar aankomt en wordt geweigerd omdat je geen moslim bent.

Wanneer ze het zwembad AFHUREN voor een bepaalde tijd in de week is het een ander verhaal... ze betalen dan namelijk en mogen dan zelf beslissen wie er wel en niet mag zwemmen.
pi_45781038
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:49 schreef Refragmental het volgende:
Wanneer ze het zwembad AFHUREN voor een bepaalde tijd in de week is het een ander verhaal... ze betalen dan namelijk en mogen dan zelf beslissen wie er wel en niet mag zwemmen.
Een beetje moslim krijgt natuurlijk Zubzidie en betalen zal wel tegen hun geloog zijn
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 29 januari 2007 @ 08:40:19 #211
3542 Gia
User under construction
pi_45781517
Sommigen reageren hier alsof deze vrouwen vragen om een uurtje gescheiden van mannen te zwemmen en dat is niet het geval. Die aparte zwemuurtjes voor vrouwen zijn er al. En meer dan één keer per week. Deze vrouwen willen een apart zwemuurtje alleen voor moslimvrouwen en dat kan gewoon niet. Zelfs niet als ze een vereniging oprichten, want je mag als vereniging iemand niet uitsluiten omdat die niet het juiste geloof heeft.
Stel je voor dat een RK voetbalclub moslimjongetjes gaat weigeren! Het land zou te klein zijn.
  Donald Duck held maandag 29 januari 2007 @ 10:02:48 #212
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45782585
Dat artikel spreekt inderdaad specifiek over moslimvrouwen. Dus dat gejank hier van dikke en lelijke vrouwen die het hebben over een algemeen apart uurtje voor vrouwen gaat ook niet echt op.

Overigens zie ik het dan nog steeds wel zitten: een speciaal uurtje waarin dikke en lelijke mensen juist geweigerd worden. Da's exact hetzelfde, onderscheid maken en een specifieke groep weigeren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 29 januari 2007 @ 10:25:02 #213
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45783013
Ik kan er verder geen info over vinden, maar zo interpreteerde ik het niet.
  Donald Duck held maandag 29 januari 2007 @ 10:28:02 #214
46149 __Saviour__
pi_45783073
Ha, daar ben je al. Jij zit zo dat vrouwenuurtje te verdedigen. Maar stel nu, jij en die vriendin komen aan de kassa en ze zeggen: sorry, die vriendin mag er nu niet in (zie bovenstaande post voor de reden). Dan lijken aparte groepen gebasseerd op een absurd kenmerk ineens niet meer zo'n goed idee he.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45783133
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:50 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

1) De frustratie zit wel diep he
2) Dikgedrukte is een ernstige tegenstelling. Niet op basis van geslacht buitengesloten willen worden, maar wel een apart uur willen aanvragen waar mannen dus buitengesloten worden
3) Ga je met je emancipatiegezeik ook ff miepen dat jij gratis sommige (lees sommige, niet alle voor het geval ik daar gezeur over krijg ) disco's binnen mag of minder moet betalen en ik de volle prijs moet betalen (alles moest toch gelijk zijn )
Je vergeet:

4 Dat de dienstplicht alleen voor mannen is. Wel de rechten niet de plichten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45785553
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je vergeet:

4 Dat de dienstplicht alleen voor mannen is. Wel de rechten niet de plichten
nou ja zeg .. alsof vrouwen welkom waren (en voor velen nog steeds zijn) in die mannen wereld ..
Wanneer was het, vorige week of zo, eindelijk de eerste vrouwelijke fregatcommandant, en dat na hoeveel jaren seksuele intimidatie en erger, in de hoop dat ze vanuit zichzelf weg gaan ? En "ze" zijn er nog steeds hoor, die oude garde die blijft zeggen dat vrouwen daar niets te zoeken hebben, en, al zijn de bewoordingen tegenwoordig afgezwakt, suggereren dat deze vrouwen niet moeten zeuren want "zo zijn mannen nu eenmaal" .. tegenwoordig houden ze met man en macht vast aan hun laatste mannen-bolwerk, de duikboot ..

maar ja, daar ging het dus niet om .. het ging erom dat vrouwen van een bepaalde groep het recht op vragen werd ontzegt omdat we nu eenmaal geëmancipeerd zijn
pleased to meet you
pi_45785926
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat artikel spreekt inderdaad specifiek over moslimvrouwen. Dus dat gejank hier van dikke en lelijke vrouwen die het hebben over een algemeen apart uurtje voor vrouwen gaat ook niet echt op.

Overigens zie ik het dan nog steeds wel zitten: een speciaal uurtje waarin dikke en lelijke mensen juist geweigerd worden. Da's exact hetzelfde, onderscheid maken en een specifieke groep weigeren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45793661
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef moussie het volgende:

[..]

nou ja zeg .. alsof vrouwen welkom waren (en voor velen nog steeds zijn) in die mannen wereld ..
Wanneer was het, vorige week of zo, eindelijk de eerste vrouwelijke fregatcommandant, en dat na hoeveel jaren seksuele intimidatie en erger, in de hoop dat ze vanuit zichzelf weg gaan ? En "ze" zijn er nog steeds hoor, die oude garde die blijft zeggen dat vrouwen daar niets te zoeken hebben, en, al zijn de bewoordingen tegenwoordig afgezwakt, suggereren dat deze vrouwen niet moeten zeuren want "zo zijn mannen nu eenmaal" .. tegenwoordig houden ze met man en macht vast aan hun laatste mannen-bolwerk, de duikboot ..

maar ja, daar ging het dus niet om .. het ging erom dat vrouwen van een bepaalde groep het recht op vragen werd ontzegt omdat we nu eenmaal geëmancipeerd zijn
Dat vind ik ook niet gek dat kost ten eerste veel meer ruimte en ten 2de kan ik mij de spanningen voorstellen.

Ik had het meer over het gewone kanonnenvoer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_45796314
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet gek dat kost ten eerste veel meer ruimte en ten 2de kan ik mij de spanningen voorstellen.
hehe .. ik ook, maar ja, om even ontopic te blijven, dat gemengde gedoe wekt wel in meer situaties spanningen op
quote:
Ik had het meer over het gewone kanonnenvoer
De laatste resten van ons erfenis uit een verleden met hoge kinder- en vrouwensterfte plus dat we nog maar net 50 jaar of zo enige controle hebben over het moment waarop wij zwanger raken .. maar ook dat is dus aan het veranderen
pleased to meet you
pi_45799016
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:40 schreef Gia het volgende:
Sommigen reageren hier alsof deze vrouwen vragen om een uurtje gescheiden van mannen te zwemmen en dat is niet het geval. Die aparte zwemuurtjes voor vrouwen zijn er al. En meer dan één keer per week. Deze vrouwen willen een apart zwemuurtje alleen voor moslimvrouwen en dat kan gewoon niet. Zelfs niet als ze een vereniging oprichten, want je mag als vereniging iemand niet uitsluiten omdat die niet het juiste geloof heeft.
Stel je voor dat een RK voetbalclub moslimjongetjes gaat weigeren! Het land zou te klein zijn.
http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=30369

Idd, je hebt gelijk, het is er al in Den Haag. Nou, dan kunnen de Moslima's daar toch gezellig bij?

En voor de mannen:

http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=43232

dinsdag 30 januari 2007 @ 07:23:34 #221
3542 Gia
User under construction
pi_45815152
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:02 schreef Toeps het volgende:

Idd, je hebt gelijk, het is er al in Den Haag. Nou, dan kunnen de Moslima's daar toch gezellig bij?
Veel zwembaden hebben dat allang, zo'n vrouwenuurtje. En ik zie eerlijk gezegd niet in waarom moslima's daar niet gewoon mee kunnen zwemmen.
pi_45815230
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel zwembaden hebben dat allang, zo'n vrouwenuurtje. En ik zie eerlijk gezegd niet in waarom moslima's daar niet gewoon mee kunnen zwemmen.
Eigenlijk is het hypocriet. Moslims vragen vaak om aparte behandeling en als ze een keer apart worden behandeld schreeuwen ze moord en brand. Wat je ook doet het is nóóit goed.
pi_45820471
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eigenlijk is het hypocriet. Moslims vragen vaak om aparte behandeling en als ze een keer apart worden behandeld schreeuwen ze moord en brand. Wat je ook doet het is nóóit goed.
aah, wij mogen hun apart zetten als wij dat willen, dat is wel goed, daar moeten "ze" niet over zeuren, maar als zijzelf vragen om apart gezet te worden is dat niet goed ?
pleased to meet you
pi_45821105
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:39 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, wij mogen hun apart zetten als wij dat willen, dat is wel goed, daar moeten "ze" niet over zeuren, maar als zijzelf vragen om apart gezet te worden is dat niet goed ?
Leg eens uit.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 13:10:50 #225
46149 __Saviour__
pi_45821160
quote:

[..]

en hoe zetten wij hen apart dan? maken wij aparte balies voor moslims ofzo?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45821464
quote:

[..]

Sorry, maar geloof je jezelf nog wel?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45822625
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Leg eens uit.
je ontneemt hun in beide gevallen het zelfbeschikkingsrecht .. of ze moeten niet gaan zeuren als ze apart worden behandelt of ze moeten niet om een aparte behandeling vragen .. zwart/wit dus

haal bvb alleen maar dat moslim weg voor "vrouwen vragen om apart uurtje in zwembad", hetzelfde verhaal dus alleen staat er dan geen moslim voor .. houd dat dan nou in dat omdat we aparte uren hebben in het zwembad we ook maar niet moeten gaan zeuren omdat we ook anders behandelt worden op de arbeidsmarkt ?
pleased to meet you
pi_45823202
Moussiej heeft volgens mij wel haar zwemcluppie gevonden.
pi_45823492
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:27 schreef JohnDope het volgende:
Moussiej heeft volgens mij wel haar zwemcluppie gevonden.
nou nee, hier wordt een groep vrouwen een fundamenteel recht ontzegt en iedereen gaat massaal in een stuip omdat een groepje moslimvrouwen om een aparte behandeling durft te vragen ..
lees eens terug en denk het moslim-gedeelte weg, het is te gek voor woorden wat er allemaal staat
pleased to meet you
pi_45823587
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, hier wordt een groep vrouwen een fundamenteel recht ontzegt en iedereen gaat massaal in een stuip omdat een groepje moslimvrouwen om een aparte behandeling durft te vragen ..
lees eens terug en denk het moslim-gedeelte weg, het is te gek voor woorden wat er allemaal staat
Klik
pi_45823680
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Volgens hem gewoon viezigheid, lichaamsvuil. Ze spoten de muren van de douhes af met een hoge drukspuit, dan zal het best wel ranzig zijn geweest. Begrijp me niet verkeerd, hiermee wil ik niet zeggen dat alle moslima's gore wijven zijn, maar wel dat specifieke clubje dat daar elke week ging zwemmen. Misschien is het wel een soort vereniging....de Utrechtse Ranzige Moslima's Zwemvereniging of zo iets. URMZ.
Wat ik wel weet, is dat sommigen sauna's compleet onbegaanbaar maken.
Ze nemen eten, drinken, kruiden en smeersels mee en maken er een complete bende van. Ontzettend asociaal.
pi_45823983
Moussiej; volgens Toeps kunnen die super ouderwetse behaarde vrouwen wel preuts met elkaar zwemmen zonder mannen er bij.
pi_45824207
Ik begrijp werkelijk niet wat er mis is aan de bestaande aparte zwemuurtjes voor vrouwen en dat men niet snapt dat een 'ongelovigen-vrije' zwemuurtjes discriminatie is.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:26:40 #235
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_45825132
Gewoon een zwembad in de moskee neerpleurah, opgelost.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:31:27 #236
3542 Gia
User under construction
pi_45825281
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:08 schreef moussie het volgende:

[..]

je ontneemt hun in beide gevallen het zelfbeschikkingsrecht .. of ze moeten niet gaan zeuren als ze apart worden behandelt of ze moeten niet om een aparte behandeling vragen .. zwart/wit dus

haal bvb alleen maar dat moslim weg voor "vrouwen vragen om apart uurtje in zwembad", hetzelfde verhaal dus alleen staat er dan geen moslim voor .. houd dat dan nou in dat omdat we aparte uren hebben in het zwembad we ook maar niet moeten gaan zeuren omdat we ook anders behandelt worden op de arbeidsmarkt ?
Heb je gelijk in. Eigenlijk is apart zwemmen voor vrouwen op zich ook al belachelijk. Er is niks mis met gemengd zwemmen. Maar goed, dat zwemuurtje is er in bijna elk zwembad en daar kunnen moslimvrouwen dus gewoon aan meedoen.
Uiteraard kunnen ze een zwemvereniging oprichten, maar ja, daar mogen ze ook anders-gelovigen niet voor uitsluiten. Mannen wel, voorzover ik weet, want er zijn zat vrouwenverenigingen. Als vereniging mag je een zwemzaal afhuren voor een uur.
Hoop ik alleen weer niet dat zoiets zwaar gesubsidieerd gaat worden. De zwemclub van mijn oudste moet het ook allemaal zelf ophoesten.
pi_45832063
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:49 schreef JohnDope het volgende:
Moussiej; volgens Toeps kunnen die super ouderwetse behaarde vrouwen wel preuts met elkaar zwemmen zonder mannen er bij.
I know, dat was dan ook een van mijn, zo niet dé eerste vraag die ik stelde in dit topic .. wat is er mis met die vrouwenuurtjes of bestaan die niet meer in de mooie stad achter de duinen ..
Maar ja, de dames willen dus graag apart van de rest .. waarom dat zo is, geen idee, hebben ze soms speciale badrituelen waaraan je als buitenstaander niet mag deelnemen oid ? Anyway, zij hebben, net als ieder ander in Nederland, het recht om daarom te vragen en dat werd hun door sommigen hier op een nogal onvriendelijke manier ontzegt
pleased to meet you
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 19:02:26 #238
46149 __Saviour__
pi_45832158
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:00 schreef moussie het volgende:
Anyway, zij hebben, net als ieder ander in Nederland, het recht om daarom te vragen en dat werd hun door sommigen hier op een nogal onvriendelijke manier ontzegt
Ze kunnen het vragen ja, maar aan dat verzoek hoeft geen gehoor te worden gegeven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45836059
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze kunnen het vragen ja, maar aan dat verzoek hoeft geen gehoor te worden gegeven.
idd ja, zo simpel is dat .. of beter gezegd zou het kunnen zijn
maar inmiddels hebben we wel 5 pagina's vol met hier en daar wat moslim-bashen waarin de verontwaardiging van "hoe durven ze het te vragen" de boventoon voert ..
als hetzelfde zwembad was benadert door een stel friese boeren (ik zeg maar wat) met het verzoek om een uurtje apart was het topic op de eerste pagina doodgebloed .. maar hé, het gaat om moslims .. hiphoi, we kunnen weer bashen
pleased to meet you
pi_45847584
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:33 schreef moussie het volgende:
maar inmiddels hebben we wel 5 pagina's vol met hier en daar wat moslim-bashen waarin de verontwaardiging van "hoe durven ze het te vragen" de boventoon voert ..
als hetzelfde zwembad was benadert door een stel friese boeren (ik zeg maar wat) met het verzoek om een uurtje apart was het topic op de eerste pagina doodgebloed .. maar hé, het gaat om moslims .. hiphoi, we kunnen weer bashen
De friese boeren zouden dan in een showroom achtig programma op TV zijn gekomen en hard uitgelachen, waarna er verder niets meer van deze groep zou zijn vernomen.
(maar als deze boeren in groepsverband willen zwemmen, dan doen ze dat gewoon, desnoods kopen ze een zwembad of huren er een voor een aantal dagen)

En over het bashen van moslims:
Ik denk dat de moslims zelf veel beter in het bashen zijn van zichzelf dan de rechtse moslim-bashers.
Ook FOK vind je een aantal users die door hun posts de moslimgemeenschap nog verder in discrediet brengen, en ook de moslim-knuffelaars kunnen er wat van.
Soms zijn de reacties van deze lieden zo dom, dat ik ze ervan verdenk dat zij stormfront aanhangers zijn.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:40:57 #241
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45847734
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n totaal nutteloze vergelijking. Als het friese boeren waren...

Ja dan het het inderdaad geen probleem geweest nee. Maar als deze zelfde friese boeren hiervoor hetzelfde gedrag hadden vertoond als moslims (frieslanboppe-hypotheken, frieslanboppe-gebedshuizen waarin allerlei zieke dingen worden gepredikt, als een friese boer een bekende schrijver zou hebben gedood uit de naam van de opperboer etc etc etc etc) dan zou de reactie wel ongeveer hetzelfde zijn geweest vermoed ik. Dus, je argument slaat werkelijk nergens op.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:26:07 #242
3542 Gia
User under construction
pi_45848314
Tuurlijk mogen ze erom vragen. Hebben ze ook gedaan. Den Haag wijst het af en dat komt in het nieuws. En wij praten er nog even over door.

Feit is wel dat er zat andere zwembaden in Nederland zijn, zoals hier in ons mooie Helmond, waar ze wel gehoor geven aan dit soort achterlijke verzoeken.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:03:02 #243
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45850264
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zou zeggen neem een voorbeeld aan Israel, mannen en vrouwen vechten samen in dezelfde bataljons. En ze verslaan keer op keer de veel grotere Arabische legers die puur en alleen uit mannen bestaan.

OT: Verder heb ik er geen last van als welke groep mensen dan ook geld bij elkaar legt om een uurtje een zwembad af te huren, als er maar geen subsidie wordt verleend. Dan moet ik dus ook Moslims kunnen weigeren als ik het zwembad een uurtje huur voor Moslimvrij zwemmen.

Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Moslimvrouwen worden ingeroosterd direct na een homozwemvereniging, moet dan eerst het water vervangen worden omdat het onrein is?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 11:05:08 #244
46149 __Saviour__
pi_45850333
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:03 schreef Viajero het volgende:
Dan moet ik dus ook Moslims kunnen weigeren als ik het zwembad een uurtje huur voor Moslimvrij zwemmen.
Maar zodra je dat voorstelt, staat meteen het hele land op z'n kop. Want zo hypocriet zijn ze wel. Dan is het ineens discriminatie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:08:06 #245
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45850418
Prima beslissing, als je dit soort maatregelen niet neemt is het hek van de dam.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 11:13:47 #246
46149 __Saviour__
pi_45850582
Om daar een voorbeeld van te maken:
Stel, Groep Wilders huurt overal zwembaden af om de 9 zetels te vieren, en nodigt iedereen uit. Behalve moslims, die zijn niet welkom!

Dat mag dan ook he volgens de mensen die dit nu zitten te verdedigen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:14:31 #247
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850605
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Stel, Groep Wilders huurt overal zwembaden af om de 9 zetels te vieren, en nodigt iedereen uit. Behalve moslims, die zijn niet welkom!

Volgens mij mag de Groep Wilders uitnodigen wie ze wil.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:15:11 #248
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45850622
Tuurlijk mag dat.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_45850646
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:13 schreef __Saviour__ het volgende:

Nee, dat mag niet en daarom doet hij het ook niet. Dus wat is je punt?
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 11:16:35 #250
46149 __Saviour__
pi_45850654
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar dan zou het land te klein zijn, als hij met zoiets zou komen. Want dan zijn het ineens de moslims die gediscrimineerd worden en o nee dat mag niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:17:46 #251
3542 Gia
User under construction
pi_45850687
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar hij mag geen vereniging oprichten waar iedereen lid van kan worden, behalve moslims.
Een rk-voetbalclub mag ook geen moslims weigeren.
Andersom mag een islamitische voetbalclub dus ook geen Joden weigeren.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:19:03 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850727
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar hij mag geen vereniging oprichten waar iedereen lid van kan worden, behalve moslims.
Een rk-voetbalclub mag ook geen moslims weigeren.
Jawel, hoor.
quote:
Andersom mag een islamitische voetbalclub dus ook geen Joden weigeren.
Je mag als voorwaarde om lid te worden stellen dat je het met de uitgangspunten eens moet zijn, als je nier RK bent dan mag een school ed je gewoon weigeren.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:19:54 #253
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850751
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:16 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar dan zou het land te klein zijn, als hij met zoiets zou komen. Want dan zijn het ineens de moslims die gediscrimineerd worden en o nee dat mag niet.
Volgens mij discrimineert Wilders moslims al lang.
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 11:22:10 #254
46149 __Saviour__
pi_45850810
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij mag de islam en de steeds verdere oprukking ervan gewoon niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:23:09 #255
3542 Gia
User under construction
pi_45850841
quote:

[..]

Jawel, hoor.
[..]

Je mag als voorwaarde om lid te worden stellen dat je het met de uitgangspunten eens moet zijn, als je nier RK bent dan mag een school ed je gewoon weigeren.
Nee hoor, dat mag niet. Een school mag wel eisen van niet-katholieken dat ze gewoon meedoen met alle vieringen. Zou wat zijn als een school alleen katholiekjes aan mocht nemen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:23:51 #256
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850855
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij mag de islam en de steeds verdere oprukking ervan gewoon niet.
Hij meent dat katholieke scholen wel mogen en islamtische scholen niet. Dat is volgens de woordenboekdefinitie discriminatie.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:24:09 #257
3542 Gia
User under construction
pi_45850862
quote:

[..]

Wanneer heeft hij dan ergens een moslim bij buitengesloten? Want dat is discriminatie.
Zeggen dat je een hekel hebt aan moslims is geen discriminatie.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:24:48 #258
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850878
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, dat mag niet. Een school mag wel eisen van niet-katholieken dat ze gewoon meedoen met alle vieringen. Zou wat zijn als een school alleen katholiekjes aan mocht nemen.
Een school met den bijbel mag zeker wel niet-christelijke kinderen weigeren.
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 11:26:17 #259
46149 __Saviour__
pi_45850929
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:
Hij meent dat katholieke scholen wel mogen en islamtische scholen niet. Dat is volgens de woordenboekdefinitie discriminatie.
Daarom wil hij vast ook wel wat wetten wijzigen. Een wat mij betreft volledig toegestane maatregel, het is tijd om de islam te stoppen of in ieder geval te vertragen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:26:34 #260
3542 Gia
User under construction
pi_45850940
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

't Is pas dieskriemienaatsie als islamitische scholen inderdaad niet mogen. Dat is nog niet het geval. Een mening hebben is nog geen dieskriemienaatsie.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:28:11 #261
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850996
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Daarom wil hij vast ook wel wat wetten wijzigen. Een wat mij betreft volledig toegestane maatregel, het is tijd om de islam te stoppen of in ieder geval te vertragen.
Ben je echt zo naief dat je denkt dat het tegengaan van islamitische scholen terwijl je katholieke scholen gewoon toestaat secularisering van moslims helpt?
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:28:47 #262
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45851009
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

't Is pas dieskriemienaatsie als islamitische scholen inderdaad niet mogen. Dat is nog niet het geval. Een mening hebben is nog geen dieskriemienaatsie.
Waarom kunnen rechtse mensen het woord discriminatie nooit goed spellen?
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:29:28 #263
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45851024
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Hij wil onderscheid aanbrengen in de Nederlandse wet.
pi_45851091
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Hij wil onderscheid aanbrengen in de Nederlandse wet.
Dat onderscheid hebben we al op politiek gebied. Extreem-rechtse partijen worden anders behandeld als andere partijen. Waarom zou dat niet met een extreme religie mogen?
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:31:38 #265
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45851096
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Omdat ze het zo horen van straattuig dat al discriminatie claimt als je voorbij loopt.

Als op valse claims van discriminatie nou ook een straf stond ipv een beloning, dan nam je al aardig wat wrok weg bij "rechtse" mensen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:32:41 #266
3542 Gia
User under construction
pi_45851125
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een school met den bijbel mag zeker wel niet-christelijke kinderen weigeren.
Alleen als deze kinderen (ouders) de grondslag van de school niet onderschrijven. Een dergelijke school is een vereniging en heeft voorwaarden voor lidmaatschap, o.a. het onderschrijven van de Christelijke grondslag. Een moslim die een goede motivatie kan geven als bewijs dat hij/zij de grondslag van de school onderschrijft, kan gewoon toegelaten worden.

Maar goed, dat komt niet voor.
pi_45851162
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus als ik dieskrienazi spel, dan word ik ook eindelijk rechts? Ik ben bijna dertig, vandaar (<-intellectuele verwijzing naar uitspraak van Churchill )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:37:30 #268
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45851254
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dus als ik dieskrienazi spel, dan word ik ook eindelijk rechts? Ik ben bijna dertig, vandaar (<-intellectuele verwijzing naar uitspraak van Churchill )
Haha, dus je hebt een hart, de vraag is nu of je ook hersens hebt?
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:22:15 #269
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852474
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Alleen als deze kinderen (ouders) de grondslag van de school niet onderschrijven. Een dergelijke school is een vereniging en heeft voorwaarden voor lidmaatschap, o.a. het onderschrijven van de Christelijke grondslag. Een moslim die een goede motivatie kan geven als bewijs dat hij/zij de grondslag van de school onderschrijft, kan gewoon toegelaten worden.

Maar goed, dat komt niet voor.
Onzin, hoe kom je erbij? Scholen kunnen zonder opgaaf van reden iedereen weigeren die ze willen.
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 12:23:37 #270
46149 __Saviour__
pi_45852512
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Onzin, hoe kom je erbij? Scholen kunnen zonder opgaaf van reden iedereen weigeren die ze willen.
en doe daar nou eens een leuke bron van
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:24:12 #271
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852526
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Omdat ze het zo horen van straattuig dat al discriminatie claimt als je voorbij loopt.
Nooit meegemaakt.
quote:
Als op valse claims van discriminatie nou ook een straf stond ipv een beloning, dan nam je al aardig wat wrok weg bij "rechtse" mensen.
Er staat ook een straf op valse aangifte.
pi_45852576
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze heeft wel een punt, ik heb ook wel eens ergens gelezen dat een kind van een nogal beruchte familie gewoon achteloos werd geweigerd op een school.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 12:27:49 #273
46149 __Saviour__
pi_45852634
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:24 schreef Floripas het volgende:
Nooit meegemaakt.
Popquiz, hotshot! Stel nou dat een moslim weigert om jou een hand te geven omdat je een vrouw bent?
Conflicteert dat niet een beetje? Je wilt moslimknuffelen en wilt zo opkomen voor vrouwen want die worden zo onderdrukt. Wat doe je dan he?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:30:01 #274
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45852700
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nooit meegemaakt.
[..]
Je hebt nog nooit een allochtoon onterecht discriminatie horen roepen?
quote:
Er staat ook een straf op valse aangifte.
Ja, maar ik bedoel als dat ook echt gedaan werd, ipv politiek correct toegeven aan alle allochtone wensen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:31:57 #275
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852740
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

http://www.nd.nl/htm/dossier/bijzonderonderwijs/index.htm
Voici. Bron uit voor jou onverdachte hoek.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:33:12 #276
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852775
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit een allochtoon onterecht discriminatie horen roepen?
[..]
Jawel, maar meestal zeg ik iets in de richting van: "Weet je wat discriminatie zou zijn? Als ik tegen jou niet zou zeggen dat je die troep moet opruimen en tegen hem wel."
Da's meestal genoeg.
quote:
Ja, maar ik bedoel als dat ook echt gedaan werd, ipv politiek correct toegeven aan alle allochtone wensen.
Dat wordt ook echt gedaan. Valse aangifte is valse aangifte.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:34:31 #277
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852807
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Popquiz, hotshot! Stel nou dat een moslim weigert om jou een hand te geven omdat je een vrouw bent?
Conflicteert dat niet een beetje? Je wilt moslimknuffelen en wilt zo opkomen voor vrouwen want die worden zo onderdrukt. Wat doe je dan he?
Ik kan een moslim niet knuffelen als ik 'm niet aan mag raken, hm?

Het hangt een beetje van de hoedanigheid af. Ik heb het wel meegmaakt, vooral bij Joden, eigenlijk. Wat doe je dan? Zeggen dat je het onbeschoft vindt, maar je kunt iemand niet dwingen je een hand te geven.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:35:01 #278
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45852822
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jawel, maar meestal zeg ik iets in de richting van: "Weet je wat discriminatie zou zijn? Als ik tegen jou niet zou zeggen dat je die troep moet opruimen en tegen hem wel."
Da's meestal genoeg.
[..]

Dat wordt ook echt gedaan. Valse aangifte is valse aangifte.
Begrijp je dat er mensen zijn die het nogal vervelend vinden als er onterecht discriminatie wordt geroepen? En dat allochtonen die dat doen hun eigen glazen ingooien?
pi_45852866
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik kan een moslim niet knuffelen als ik 'm niet aan mag raken, hm?

Het hangt een beetje van de hoedanigheid af. Ik heb het wel meegmaakt, vooral bij Joden, eigenlijk. Wat doe je dan? Zeggen dat je het onbeschoft vindt, maar je kunt iemand niet dwingen je een hand te geven.
Vertel eens wat meer over dat laatste, wanneer heb je dat meegemaakt?
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:38:20 #280
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852897
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Begrijp je dat er mensen zijn die het nogal vervelend vinden als er onterecht discriminatie wordt geroepen? En dat allochtonen die dat doen hun eigen glazen ingooien?
Ja, maar verreweg de meeste allochtonen die ik ken doen dat ook gewoon niet. Terwijl er ook gewoon èchte discriminatie is.
Het wordt dan snel the boy who cried Wolf. Als ik dat uitleg, dan snappen de meeste lui het wel.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:39:21 #281
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852929
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:36 schreef buachaille het volgende:

[..]

In de VS, in Israel, in de Sjoel in Antwerpen toen ik mee was met een vriendin en op de Cheiderschool in Amsterdam.
pi_45853026
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

In de VS, in Israel, in de Sjoel in Antwerpen toen ik mee was met een vriendin en op de Cheiderschool in Amsterdam.
Okay, dan is het terecht dat je het hebt opgemerkt. Ik dacht dat het weer zo'n huilverhaal over joden was zoals we dat gewend zijn van Mutant01, Bansheeboy of Super7fighter. Houd een beetje een lijstje bij namelijk.
pi_45853182
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:36 schreef buachaille het volgende:

[..]

hehe .. ik zag toevallig laatst een klein stukje TV mee te kijken met de kids .. na de zoveelste ster waar de camera meedraait was het nu Hulk Hogan die in zijn nieuwe huis een welkomfeestje gaf .. en wat een gedoe om het eten van die paar joodse mensen verderop, het vlees van hun had te dicht bij het gewone vlees gelegen dus niet meer eetbaar .. en zijn vrouw kreeg bij de begroeting de "jewish hug", dat is dus doen alsof je elkaar zit te omarmen met een halve meter lucht tussenin
pleased to meet you
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:50:53 #284
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45853222
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:43 schreef buachaille het volgende:

[..]

Okay, dan is het terecht dat je het hebt opgemerkt. Ik dacht dat het weer zo'n huilverhaal over joden was zoals we dat gewend zijn van Mutant01, Bansheeboy of Super7fighter. Houd een beetje een lijstje bij namelijk.
Nee, hoor, ik heb erg veel liberale joden in mijn vriendenkring. Maar die stellen me wel eens voor aan orthodoxe familieleden en vrienden, en daar gaat het meestal mis.

Ik heb overigens Mutant niet zien huilen over joden.
pi_45853464
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:03 schreef Viajero het volgende:
Ik zou zeggen neem een voorbeeld aan Israel, mannen en vrouwen vechten samen in dezelfde bataljons. En ze verslaan keer op keer de veel grotere Arabische legers die puur en alleen uit mannen bestaan.
zoals ik al zei is dat ook hier aan het veranderen, het mannenbolwerk zit te zwichten .. wat dat aangaat heeft het israëlische leger vrijwel van begin af aan kunnen profiteren van de nieuwe medische vindingen en vrouwen van begin af aan kunnen opnemen, en dat gaat nu eenmaal stukken makkelijker dan een bestaande situatie veranderen
quote:
OT: Verder heb ik er geen last van als welke groep mensen dan ook geld bij elkaar legt om een uurtje een zwembad af te huren, als er maar geen subsidie wordt verleend. Dan moet ik dus ook Moslims kunnen weigeren als ik het zwembad een uurtje huur voor Moslimvrij zwemmen.
in principe wel ja
quote:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Moslimvrouwen worden ingeroosterd direct na een homozwemvereniging, moet dan eerst het water vervangen worden omdat het onrein is?
duh, het water is gechloreerd dus dat zal wel niet zo'n probleem zijn
pleased to meet you
pi_45853588
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, hoor, ik heb erg veel liberale joden in mijn vriendenkring. Maar die stellen me wel eens voor aan orthodoxe familieleden en vrienden, en daar gaat het meestal mis.

Ik heb overigens Mutant niet zien huilen over joden.
Dat laatste heb je misschien gelijk in, maar het gaat ook wel eens over stilzwijgend toekijken. Als iemand lynchpartijen goedpraat in een topic dan zeg je er wat van. Als één van je medemoslims een anti-joodse opmerking maakt dan zeg je er ook wat van.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:05:17 #287
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45853646
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:03 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat laatste heb je misschien gelijk in, maar het gaat ook wel eens over stilzwijgend toekijken. Als iemand lynchpartijen goedpraat in een topic dan zeg je er wat van. Als één van je medemoslims een anti-joodse opmerking maakt dan zeg je er ook wat van.
Och, ik sla een boel users meestal over. Meki, Saviour, roodverzet. Daarmee communiceren heeft nauwelijks zin.
pi_45855618
Roodverzet?
Heb dat figuur echt nooooit gezien

Gelukkig kom ik niet in dat lijstje voor... hopelijk... denk ik... misschien
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:21:56 #289
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45855775
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 14:16 schreef Refragmental het volgende:
Roodverzet?
Heb dat figuur echt nooooit gezien

Gelukkig kom ik niet in dat lijstje voor... hopelijk... denk ik... misschien
Ik denk dat ik een beetje tussen dat lijstje en users zoals Floripas en Buachaille in zit. Ik kan soms vrij onredelijk zijn, maar uiteindelijk valt er met mij wel te praten. Ik probeer ook geen mensen persoonlijk aan te vallen (lukt niet altijd )
pi_45856435
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:05 schreef Floripas het volgende:
Och, ik sla een boel users meestal over. Meki, Saviour, roodverzet. Daarmee communiceren heeft nauwelijks zin.
StefanP kan ook heel goed het bloed onder je nagels vandaan halen met zijn eigengereide betweterigheid en paternalistische toontje
en ALNF heeft een ban neem ik aan, het is lekker rustig atm ?

anyway is het opvallend dat in een topic als dit
Meisje neergestoken na belletje trekken

maar amper reacties zijn .. de dader was zeker geen moslim ?
pleased to meet you
  donderdag 1 februari 2007 @ 08:50:04 #291
3542 Gia
User under construction
pi_45874224
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

http://www.nd.nl/htm/dossier/bijzonderonderwijs/index.htm
Voici. Bron uit voor jou onverdachte hoek.
Er staat niet bij waarom dat Birmese jongetje geweigerd werd. Het was niet vanwege zijn gezindheid, want hij was Christelijk. Wellicht is hij eerder vanwege slecht gedrag van andere scholen gestuurd. En is dat de reden dat hij geweigerd werd.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:22:33 #292
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45884241
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 08:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Er staat niet bij waarom dat Birmese jongetje geweigerd werd. Het was niet vanwege zijn gezindheid, want hij was Christelijk. Wellicht is hij eerder vanwege slecht gedrag van andere scholen gestuurd. En is dat de reden dat hij geweigerd werd.
Het gaat niet om het Birmese jongetje, het gaat om geweigerd mogen worden op een school.
pi_45884932
argh .. het zalvende toontje toch ook altijd van die gereformeerden
uit Nieuwe triangel: Christus, school, gezin
quote:
Zijn alle kinderen nu welkom op uw scholen?
,,We zetten onze ramen open, maar werken wel met een identiteitscommissie die toelatingsgesprekken voert. Onze gereformeerde identiteit is vastgelegd in de statuten, maar die willen we duidelijker zichtbaar maken in de praktijk: identiteit is niet meer alleen lidmaatschap van een kerk. Ouders met wie wij het hart van het gereformeerd onderwijs kunnen delen, zijn welkom, maar we vragen wel hun actieve instemming met de grondslag van de vereniging. Wij zien gereformeerd onderwijs als een parel en willen die graag met anderen delen, ook van buiten de gereformeerde kerken.''

Ook evangelische ouders kloppen bij u aan. Hoe gaat u om met de discussie 'volwassendoop versus kinderdoop?'
,,Wij kiezen de lijn van de kinderdoop. Ouders die het daar niet mee eens zijn en leerkrachten van hun standpunt willen overtuigen, zijn niet welkom. Wel is er ruimte voor gesprek over het verbond. Wij merken vaak dat wij van hart tot hart met deze mensen kunnen spreken.''

En hoe zit het met lidmaatschap van de schoolvereniging en de medezeggenschapsraad?
,,Alleen christelijk-gereformeerde en vrijgemaakt-gereformeerde ouders mogen lid worden van de schoolvereniging. Dat blijft zo om de richting van de school te waarborgen. Wel kunnen alle ouders zich kandidaat stellen voor de Medezeggenschapsraad. De MR heeft echter geen beslissingsbevoegdheid. Ook kan de grondslag van de school niet worden veranderd. Dat is een zaak van de leden van de vereniging. Wel kunnen leden van de Medezeggenschapsraad bespreekbaar maken hoe de identiteit in de praktijk wordt vormgegeven.''
pleased to meet you
  vrijdag 2 februari 2007 @ 07:49:34 #294
3542 Gia
User under construction
pi_45907413
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:39 schreef moussie het volgende:
argh .. het zalvende toontje toch ook altijd van die gereformeerden
uit Nieuwe triangel: Christus, school, gezin
[..]
Oftewel, als je de grondslag van de school onderschrijft, ben je welkom. Logisch.

Mijn kinderen hebben op een katholieke basisschool gezeten. Daar zaten ook een aantal moslimkinderen en een grote groep niet-gelovige kinderen. ALLE kinderen moesten meedoen met de vieringen van de Christelijke feesten. Wel werd rekening gehouden met het feit dat moslims geen varkensvlees mogen hebben. Dus, waren er worstenbroodjes met de kerstviering, dan kregen de moslimkindjes een broodje hagelslag of zo.
Oh, en hoofddoekjes waren er niet. Kan toeval zijn, maar ik denk dat bij het aanmelden gezegd werd dat dat op deze school niet is toegestaan.
pi_45913955
maw .. het is een vereniging die voorwaarden mag stellen onder welke je mee mag doen .. juist ?

dan dus nogmaals de vraag .. waarom mag het daar wel en elders niet ?
pleased to meet you
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:23:48 #296
3542 Gia
User under construction
pi_45914699
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:57 schreef moussie het volgende:
maw .. het is een vereniging die voorwaarden mag stellen onder welke je mee mag doen .. juist ?

dan dus nogmaals de vraag .. waarom mag het daar wel en elders niet ?
Mag elders ook. Als men een moslimclubje opricht om te zwemmen, dan mogen ze ook als voorwaarde stellen dat iemand de moslimideologie moet onderschrijven om lid te worden. Dat houdt niet in dat je moslim moet zijn. Een christen die zegt de moslimideologie te onderschrijven, mag dan dus niet geweigerd worden.
Net zoals een RK-voetbalclub een Islamitisch jongetje dat graag bij die club wil, niet mag weigeren.
pi_45921196
Dat Birmese jongetje werd geweigerd omdat hij geen Nederlands sprak. Dat had helemaal niets te maken met zijn gezindheid.
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 08:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
pi_46041204
Moslims fantaseren nu over een slachtpartij in het Haagse zwembad. Ze vallen vrouwen in bikini's aan en steken ze zonder pardon neer.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_46063470
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 14:44 schreef moussie het volgende:

[..]

StefanP kan ook heel goed het bloed onder je nagels vandaan halen met zijn eigengereide betweterigheid en paternalistische toontje
en ALNF heeft een ban neem ik aan, het is lekker rustig atm ?
Ik ben een kloon van Floripas, die af en toe gebruikt wordt om wat sfeer in de tent te brengen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46069163
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ben een kloon van Floripas, die af en toe gebruikt wordt om wat sfeer in de tent te brengen.
pi_46075503
Ze meoten niet moeilijk doen. Ik werk voor de Haagse zwembaden en zwembad de houtzagerij heeft al een middag dameszwemmen. Kunnen ze makkelijk bij aansluiten. Groetjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')