In de VS, in Israel, in de Sjoel in Antwerpen toen ik mee was met een vriendin en op de Cheiderschool in Amsterdam.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:36 schreef buachaille het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over dat laatste, wanneer heb je dat meegemaakt?
Okay, dan is het terecht dat je het hebt opgemerkt. Ik dacht dat het weer zo'n huilverhaal over joden was zoals we dat gewend zijn van Mutant01, Bansheeboy of Super7fighter. Houd een beetje een lijstje bij namelijk.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
In de VS, in Israel, in de Sjoel in Antwerpen toen ik mee was met een vriendin en op de Cheiderschool in Amsterdam.
hehe .. ik zag toevallig laatst een klein stukje TV mee te kijken met de kids .. na de zoveelste ster waar de camera meedraait was het nu Hulk Hogan die in zijn nieuwe huis een welkomfeestje gaf .. en wat een gedoe om het eten van die paar joodse mensen verderop, het vlees van hun had te dicht bij het gewone vlees gelegen dus niet meer eetbaar .. en zijn vrouw kreeg bij de begroeting de "jewish hug", dat is dus doen alsof je elkaar zit te omarmen met een halve meter lucht tusseninquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:36 schreef buachaille het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over dat laatste, wanneer heb je dat meegemaakt?
Nee, hoor, ik heb erg veel liberale joden in mijn vriendenkring. Maar die stellen me wel eens voor aan orthodoxe familieleden en vrienden, en daar gaat het meestal mis.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay, dan is het terecht dat je het hebt opgemerkt. Ik dacht dat het weer zo'n huilverhaal over joden was zoals we dat gewend zijn van Mutant01, Bansheeboy of Super7fighter. Houd een beetje een lijstje bij namelijk.
zoals ik al zei is dat ook hier aan het veranderen, het mannenbolwerk zit te zwichten .. wat dat aangaat heeft het israëlische leger vrijwel van begin af aan kunnen profiteren van de nieuwe medische vindingen en vrouwen van begin af aan kunnen opnemen, en dat gaat nu eenmaal stukken makkelijker dan een bestaande situatie veranderenquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:03 schreef Viajero het volgende:
Ik zou zeggen neem een voorbeeld aan Israel, mannen en vrouwen vechten samen in dezelfde bataljons. En ze verslaan keer op keer de veel grotere Arabische legers die puur en alleen uit mannen bestaan.
in principe wel jaquote:OT: Verder heb ik er geen last van als welke groep mensen dan ook geld bij elkaar legt om een uurtje een zwembad af te huren, als er maar geen subsidie wordt verleend. Dan moet ik dus ook Moslims kunnen weigeren als ik het zwembad een uurtje huur voor Moslimvrij zwemmen.
duh, het water is gechloreerd dus dat zal wel niet zo'n probleem zijnquote:Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Moslimvrouwen worden ingeroosterd direct na een homozwemvereniging, moet dan eerst het water vervangen worden omdat het onrein is?
Dat laatste heb je misschien gelijk in, maar het gaat ook wel eens over stilzwijgend toekijken. Als iemand lynchpartijen goedpraat in een topic dan zeg je er wat van. Als één van je medemoslims een anti-joodse opmerking maakt dan zeg je er ook wat van.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, hoor, ik heb erg veel liberale joden in mijn vriendenkring. Maar die stellen me wel eens voor aan orthodoxe familieleden en vrienden, en daar gaat het meestal mis.
Ik heb overigens Mutant niet zien huilen over joden.
Och, ik sla een boel users meestal over. Meki, Saviour, roodverzet. Daarmee communiceren heeft nauwelijks zin.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:03 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat laatste heb je misschien gelijk in, maar het gaat ook wel eens over stilzwijgend toekijken. Als iemand lynchpartijen goedpraat in een topic dan zeg je er wat van. Als één van je medemoslims een anti-joodse opmerking maakt dan zeg je er ook wat van.
Ik denk dat ik een beetje tussen dat lijstje en users zoals Floripas en Buachaille in zit. Ik kan soms vrij onredelijk zijn, maar uiteindelijk valt er met mij wel te praten. Ik probeer ook geen mensen persoonlijk aan te vallen (lukt niet altijdquote:Op woensdag 31 januari 2007 14:16 schreef Refragmental het volgende:
Roodverzet?
Heb dat figuur echt nooooit gezien
Gelukkig kom ik niet in dat lijstje voor... hopelijk... denk ik... misschien
StefanP kan ook heel goed het bloed onder je nagels vandaan halen met zijn eigengereide betweterigheid en paternalistische toontjequote:Op woensdag 31 januari 2007 13:05 schreef Floripas het volgende:
Och, ik sla een boel users meestal over. Meki, Saviour, roodverzet. Daarmee communiceren heeft nauwelijks zin.
Er staat niet bij waarom dat Birmese jongetje geweigerd werd. Het was niet vanwege zijn gezindheid, want hij was Christelijk. Wellicht is hij eerder vanwege slecht gedrag van andere scholen gestuurd. En is dat de reden dat hij geweigerd werd.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/htm/dossier/bijzonderonderwijs/index.htm
Voici. Bron uit voor jou onverdachte hoek.
Het gaat niet om het Birmese jongetje, het gaat om geweigerd mogen worden op een school.quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat niet bij waarom dat Birmese jongetje geweigerd werd. Het was niet vanwege zijn gezindheid, want hij was Christelijk. Wellicht is hij eerder vanwege slecht gedrag van andere scholen gestuurd. En is dat de reden dat hij geweigerd werd.
quote:Zijn alle kinderen nu welkom op uw scholen?
,,We zetten onze ramen open, maar werken wel met een identiteitscommissie die toelatingsgesprekken voert. Onze gereformeerde identiteit is vastgelegd in de statuten, maar die willen we duidelijker zichtbaar maken in de praktijk: identiteit is niet meer alleen lidmaatschap van een kerk. Ouders met wie wij het hart van het gereformeerd onderwijs kunnen delen, zijn welkom, maar we vragen wel hun actieve instemming met de grondslag van de vereniging. Wij zien gereformeerd onderwijs als een parel en willen die graag met anderen delen, ook van buiten de gereformeerde kerken.''
Ook evangelische ouders kloppen bij u aan. Hoe gaat u om met de discussie 'volwassendoop versus kinderdoop?'
,,Wij kiezen de lijn van de kinderdoop. Ouders die het daar niet mee eens zijn en leerkrachten van hun standpunt willen overtuigen, zijn niet welkom. Wel is er ruimte voor gesprek over het verbond. Wij merken vaak dat wij van hart tot hart met deze mensen kunnen spreken.''
En hoe zit het met lidmaatschap van de schoolvereniging en de medezeggenschapsraad?
,,Alleen christelijk-gereformeerde en vrijgemaakt-gereformeerde ouders mogen lid worden van de schoolvereniging. Dat blijft zo om de richting van de school te waarborgen. Wel kunnen alle ouders zich kandidaat stellen voor de Medezeggenschapsraad. De MR heeft echter geen beslissingsbevoegdheid. Ook kan de grondslag van de school niet worden veranderd. Dat is een zaak van de leden van de vereniging. Wel kunnen leden van de Medezeggenschapsraad bespreekbaar maken hoe de identiteit in de praktijk wordt vormgegeven.''
Oftewel, als je de grondslag van de school onderschrijft, ben je welkom. Logisch.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:39 schreef moussie het volgende:
argh .. het zalvende toontje toch ook altijd van die gereformeerden
uit Nieuwe triangel: Christus, school, gezin
[..]
Mag elders ook. Als men een moslimclubje opricht om te zwemmen, dan mogen ze ook als voorwaarde stellen dat iemand de moslimideologie moet onderschrijven om lid te worden. Dat houdt niet in dat je moslim moet zijn. Een christen die zegt de moslimideologie te onderschrijven, mag dan dus niet geweigerd worden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:57 schreef moussie het volgende:
maw .. het is een vereniging die voorwaarden mag stellen onder welke je mee mag doen .. juist ?
dan dus nogmaals de vraag .. waarom mag het daar wel en elders niet ?
quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat niet bij waarom dat Birmese jongetje geweigerd werd. Het was niet vanwege zijn gezindheid, want hij was Christelijk. Wellicht is hij eerder vanwege slecht gedrag van andere scholen gestuurd. En is dat de reden dat hij geweigerd werd.
Ik ben een kloon van Floripas, die af en toe gebruikt wordt om wat sfeer in de tent te brengen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:44 schreef moussie het volgende:
[..]
StefanP kan ook heel goed het bloed onder je nagels vandaan halen met zijn eigengereide betweterigheid en paternalistische toontje
en ALNF heeft een ban neem ik aan, het is lekker rustig atm ?
quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ben een kloon van Floripas, die af en toe gebruikt wordt om wat sfeer in de tent te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |