Welke verworven rechten precies. Gescheiden zwemmenquote:nou nee, ik wordt alleen pissig als een paar van die heren mij mijn verworven rechten via een achterdeur alsnog willen ontnemen
Dat verschil ken ik, maar principes zijn principes. Of het nou om iets groots of iets kleins gaat. Het jatten van 100 euro is erger dan het jatten van 5 cent, maar het blijft jatten. Je moet dus ook om een uurtje principieël blijvenquote:je kent het verschil tussen stelselmatig en 1 uurtje of moet ik je dat echt uitleggen ?
it wasn't mequote:Op zondag 28 januari 2007 22:58 schreef Youssef het volgende:
[..]
Haar Dolle Mina reacties hebben uberhaupt geen betrekking op de OP, ze is de verkeerde zijweg ingeslagen![]()
iemand dus die via omgekeerde emancipatie de moslima wil dwingen om maar samen met de rest te zwemmen .. en waar blijft het recht om het zelf te mogen beslissen ?quote:Op zondag 28 januari 2007 17:10 schreef Refragmental het volgende:
Ook leuk trouwens... jarenlang vechten de vrouwen voor emancipatie... en nu willen ze opeens een aparte status krijgen en willen ze apart gaan zwemmen.
Whats next... werk wat alleen door vrouwen gedaan mag worden?
in dat geval eis ik vanaf nu gemengde voetbalploegen .. en pronto ..quote:Op zondag 28 januari 2007 23:16 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Welke verworven rechten precies. Gescheiden zwemmen
[..]
Dat verschil ken ik, maar principes zijn principes. Of het nou om iets groots of iets kleins gaat. Het jatten van 100 euro is erger dan het jatten van 5 cent, maar het blijft jatten. Je moet dus ook om een uurtje principieël blijven![]()
Onredelijke eis, vrouwen kunnen namelijk totaal niet voetballen. Het publiek wil spanning zien, geen freakshow.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:19 schreef moussie het volgende:
[..]
in dat geval eis ik vanaf nu gemengde voetbalploegen .. en pronto ..![]()
Tja bestquote:Op zondag 28 januari 2007 23:19 schreef moussie het volgende:
[..]
in dat geval eis ik vanaf nu gemengde voetbalploegen .. en pronto ..![]()
Ze mogen het wel aanvragen hoor, maar je moet dan wel een goede reden hebben om andere groepen uit te sluiten.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:53 schreef moussie het volgende:
scroll even naar boven .. vindt je de relevante post waarmee het hele emancipatie gebeuren begon, omdat vrouwen nu geëmancipeerd zijn moeten ze maar gemengd zwemmen werd er gesteld .. en voor dat soort emancipatie heb ik mijn BH dus niet verbrand ..
vrouwen hebben anyway het recht om ruimte voor zichzelf op te eisen en die zelf in te vullen zoals zij zelf willen, dus waarom zou een groepje moslimvrouwen niet mogen vragen om 1 uurtje apart in het zwembad .. we hebben immers allemaal gelijke rechten toch ?
En tja, dat voetbalploegen nu eenmaal niet gemengd zijn zal ook wel zo zijn oorzaak hebben lijkt me .. zou het kunnen zijn dat we wel gelijke rechten hebben (iig op papier) maar nu eenmaal niet gelijk zijn ?
Een beetje moslim krijgt natuurlijk Zubzidie en betalen zal wel tegen hun geloog zijnquote:Op maandag 29 januari 2007 00:49 schreef Refragmental het volgende:
Wanneer ze het zwembad AFHURENvoor een bepaalde tijd in de week is het een ander verhaal... ze betalen
dan namelijk en mogen dan zelf beslissen wie er wel en niet mag zwemmen.
Je vergeet:quote:Op zondag 28 januari 2007 21:50 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
1) De frustratie zit wel diep he![]()
2) Dikgedrukte is een ernstige tegenstelling. Niet op basis van geslacht buitengesloten willen worden, maar wel een apart uur willen aanvragen waar mannen dus buitengesloten worden![]()
3) Ga je met je emancipatiegezeik ook ff miepen dat jij gratis sommige (lees sommige, niet alle voor het geval ik daar gezeur over krijg) disco's binnen mag of minder moet betalen en ik de volle prijs moet betalen (alles moest toch gelijk zijn
)
nou ja zeg .. alsof vrouwen welkom waren (en voor velen nog steeds zijn) in die mannen wereld ..quote:Op maandag 29 januari 2007 10:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je vergeet:
4 Dat de dienstplicht alleen voor mannen is. Wel de rechten niet de plichten![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 10:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat artikel spreekt inderdaad specifiek over moslimvrouwen. Dus dat gejank hier van dikke en lelijke vrouwen die het hebben over een algemeen apart uurtje voor vrouwen gaat ook niet echt op.
Overigens zie ik het dan nog steeds wel zitten: een speciaal uurtje waarin dikke en lelijke mensen juist geweigerd worden. Da's exact hetzelfde, onderscheid maken en een specifieke groep weigeren.
Dat vind ik ook niet gek dat kost ten eerste veel meer ruimte en ten 2de kan ik mij de spanningen voorstellen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef moussie het volgende:
[..]
nou ja zeg .. alsof vrouwen welkom waren (en voor velen nog steeds zijn) in die mannen wereld ..
Wanneer was het, vorige week of zo, eindelijk de eerste vrouwelijke fregatcommandant, en dat na hoeveel jaren seksuele intimidatie en erger, in de hoop dat ze vanuit zichzelf weg gaan ? En "ze" zijn er nog steeds hoor, die oude garde die blijft zeggen dat vrouwen daar niets te zoeken hebben, en, al zijn de bewoordingen tegenwoordig afgezwakt, suggereren dat deze vrouwen niet moeten zeuren want "zo zijn mannen nu eenmaal" .. tegenwoordig houden ze met man en macht vast aan hun laatste mannen-bolwerk, de duikboot ..
maar ja, daar ging het dus niet om .. het ging erom dat vrouwen van een bepaalde groep het recht op vragen werd ontzegt omdat we nu eenmaal geëmancipeerd zijn
hehe .. ik ook, maar ja, om even ontopic te blijven, dat gemengde gedoe wekt wel in meer situaties spanningen opquote:Op maandag 29 januari 2007 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niet gek dat kost ten eerste veel meer ruimte en ten 2de kan ik mij de spanningen voorstellen.
De laatste resten van ons erfenis uit een verleden met hoge kinder- en vrouwensterfte plus dat we nog maar net 50 jaar of zo enige controle hebben over het moment waarop wij zwanger raken .. maar ook dat is dus aan het veranderenquote:Ik had het meer over het gewone kanonnenvoer
http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=30369quote:Op maandag 29 januari 2007 08:40 schreef Gia het volgende:
Sommigen reageren hier alsof deze vrouwen vragen om een uurtje gescheiden van mannen te zwemmen en dat is niet het geval. Die aparte zwemuurtjes voor vrouwen zijn er al. En meer dan één keer per week. Deze vrouwen willen een apart zwemuurtje alleen voor moslimvrouwen en dat kan gewoon niet. Zelfs niet als ze een vereniging oprichten, want je mag als vereniging iemand niet uitsluiten omdat die niet het juiste geloof heeft.
Stel je voor dat een RK voetbalclub moslimjongetjes gaat weigeren! Het land zou te klein zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |