Het recht om mensen ongestraft te beledigen. Of haat zaaien op grond van oude fabeltjes. Of een eigen school waar het atheïsme onderwezen wordt en een modern-barokke gebouwen om Dawkins te eren.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Welke rechten had jij willen hebben die je nu niet hebt dan ?
Heb je niet even een linkje maar het topic wat jij hierover geopend hebt, een aantal maanden geleden?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Exact. Er iz geen sprake van scheiding tussen kerk en staat. Gelovigen hebben meer rechten dan niet-gelovigen.
Jij mag hetzelfde, als ongelovige, op grond van de bijbel of koran.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:15 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het recht om mensen ongestraft te beledigen. Of haat zaaien op grond van oude fabeltjes.
Het staat je geheel vrij deze vorm van onderwijs te gevenquote:Of een eigen school waar het atheïsme onderwezen wordt en een modern-barokke gebouwen om Dawkins te eren.
Jij mag alles wat een gelovige ook mag, dus waarin schuilt de ongelijkheid ?quote:Maar voornamelijk gaat het natuurlijk om rechtvaardigheid. "Voor iedereen geldt deze regel" in plaats van "voor iedereen geldt deze regel, tenzij je gelovig bent."
Yildiz, de meerderheid van de mensen is altijd geneigd autonomie in te leveren. Gretig.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:06 schreef Yildiz het volgende:
Nu maar hopen dat er iemand om mijn stuk gaat reageren.
Naar een volkomen seculiere staat.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je niet even een linkje maar het topic wat jij hierover geopend hebt, een aantal maanden geleden?
Dat is dus niet zo; een levensovertuiging heb je niet enkel omdat je je erop beroept. Of laat ik het zo zeggen: daarmee ga je het bij de rechter niet halenquote:Op donderdag 25 januari 2007 18:42 schreef sigme het volgende:
En in de regels staat: levensovertuiging is geldige grond voor hoofddeksel, en om levensovertuiging vast te stellen moet de behoofddekselde zich erop beroepen. Da's al.
Dat gaat de regel -uitzondering op basis van levensovertuiging- onmogelijk maken. Het blijft ontoetsbaar voor de ambtenaren, en zoals ik al eerder zei: ik kan mij bést beroepen op moslimdom om een raar hoedje te moeten dragen als de toegestane levensovertuigingen worden beperkt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo; een levensovertuiging heb je niet enkel omdat je je erop beroept. Of laat ik het zo zeggen: daarmee ga je het bij de rechter niet halen![]()
Dat gaat die regel helemaal niet onmogelijk maken; hooguit wordt het wat lastig voor de rechter om een lijn aan te brengen tussen wat nog kan en wat niet meer kan, maar er valt zeker wel een grof onderscheid te maken, onder andere op grond van de eerder genoemde bewijslast bij de eiser.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat gaat de regel -uitzondering op basis van levensovertuiging- onmogelijk maken. Het blijft ontoetsbaar voor de ambtenaren, en zoals ik al eerder zei: ik kan mij bést beroepen op moslimdom om een raar hoedje te moeten dragen als de toegestane levensovertuigingen worden beperkt.
Reya, kijk je nog even naar jouw posts in dat topic van sizzler?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo; een levensovertuiging heb je niet enkel omdat je je erop beroept. Of laat ik het zo zeggen: daarmee ga je het bij de rechter niet halen![]()
Hmmm, ja. Dank voor het lezen. Ik vraag me af of het speelveld dan veranderd is.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Yildiz, de meerderheid van de mensen is altijd geneigd autonomie in te leveren. Gretig.
En als de elite / de bestuurders niet genoeg autonomie bij de burgers laten klapt de boel uiteindelijk uiteen. Of het wordt een dictatuur, of het zijgt ineen onder het gewicht van te log bestuur.
Ergens daartussenin zit het speelveld, en het is nooit statisch.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Reya, kijk je nog even naar jouw posts in dat topic van sizzler?
Naar een volkomen seculiere staat.
Volgensmij gaat deze reactie nog steeds opquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Overigens kan dat, mits je aantoont dat het je werkelijke overtuiging is dat je met een hoedje op de foto moet.
De burger het inzicht geven dat deze ontwikkeling niet het gewenste resultaat oplevert en feitelijk in sterke mate onze privacy insnoert. Dat is een lastig te vertolken boodschap, zeker in het huidige politieke klimaat, maar een schandaal als bijvoorbeeld Watergate zou wellicht het tij kunnen keren. Zodra de publieke opinie zich tegen privacybeperking keert, is het ijzer heet genoeg om werkelijke veranderingen te bewerkstelligen, en bepaalde tendensen kunnen tot een dergelijke omschakeling in de publieke opinie leiden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:43 schreef Yildiz het volgende:
De overheid zal dus niet moeten beginnen met veranderen, maar de burger. De vraag is, hoe?
Dat weet ik nog zo net niet. Maar waarom zou je wel mensen mogen beledigen als je je mening onderbouwt met een geloof, en niet als je je mening onderbouwt met andere argumenten?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij mag hetzelfde, als ongelovige, op grond van de bijbel of koran.
[..]
Nee, juist niet! Als ik een petje opdoe voor een pasfoto dan mag dat niet. Ik ben verplicht verzekerd en moet me verplicht laten inenten. En, om een wijze user aan te halen:quote:Jij mag alles wat een gelovige ook mag, dus waarin schuilt de ongelijkheid ?
Als je iets citeert is dat niet strafbaar, en of dat nou uit de bijbel, de koran of Pinkeltje is, het maakt niet uit.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet. Maar waarom zou je wel mensen mogen beledigen als je je mening onderbouwt met een geloof, en niet als je je mening onderbouwt met andere argumenten?
[..]
Een moslim of jood mag ook geen petje op doen, jij mag wel een keppeltje op doen als man zijnde. Je hoeft je niet verplicht te verzekeren, je betaalt dan alleen wel meer belasting. Inenten is ook niet verplicht.quote:Nee, juist niet! Als ik een petje opdoe voor een pasfoto dan mag dat niet. Ik ben verplicht verzekerd en moet me verplicht laten inenten. En, om een wijze user aan te halen:
Wat zeg je nou allemaal ?quote:Persoonlijke principes of overtuigingen tellen minder als ze niet godsdienstig gestoeld zijn. Sterker nog: een bedrijf kan zelfs verplicht worden een ongelijkheid als gelijk te zien wanneer en een godsdienstelijk principe wordt geuit terwijl het legitiem is te selecteren op principes die niet godsdienstelijk zijn. Een gelovigen heeft daardoor meer rechten dan een niet gelovige.
Mail verstuurd.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:58 schreef Reya het volgende:
Overigens heeft dit me wel nieuwsgierig gemaakt, dus ik ga even uitzoeken hoe de vork precies in de steel zit.
Aan?quote:
UHD bestuursrecht. Niet dat die het noodzakelijk bij het rechte eind heeft, maar die heeft waarschijnlijk wel wat zinnigs erover te zeggen. Ik ben in ieder geval benieuwdquote:
Als je niet citeert, maar in een interview de mening uitspreekt dat een homo even verwerpelijk is als een dief, kan je maar beter van bijbelse huize komen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je iets citeert is dat niet strafbaar, en of dat nou uit de bijbel, de koran of Pinkeltje is, het maakt niet uit.
Een moslim of jood mag wel degelijk een petje op, ben je helemaal gek geworden?quote:[..]
Een moslim of jood mag ook geen petje op doen, jij mag wel een keppeltje op doen als man zijnde. Je hoeft je niet verplicht te verzekeren, je betaalt dan alleen wel meer belasting. Inenten is ook niet verplicht.
Wie heeft het over citeren? Ik heb het over het feit dat de vrijheid van meningsuiting voor gelovigen breder is als het om uitingen van haat gaat omdat zij zich kunnen verschuilen achter een religie. Vrouwen of homo's weigeren om imam te worden, puur om hun vrouw of homo zijn is discriminatie. Daar kom je als bedrijf niet mee weg. Als religeize instelling wel.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je iets citeert is dat niet strafbaar, en of dat nou uit de bijbel, de koran of Pinkeltje is, het maakt niet uit.
Jawel, ik kom alleen onder een verplichte verzekering uit als ik aan kan tonen daar zwaar religeuze bezwaren tegen te hebben. En ik mag geen hoofddeksel op een foto voor mijn paspoort, tenzij ik gelovig ben. Het gaat erom dat je een hoofddeksel alleen mag dragen als dat een religieuze betekenis heeft. Onder de noemer "religie" mag je meer dan wanneer religie geen rol speelt.quote:Een moslim of jood mag ook geen petje op doen, jij mag wel een keppeltje op doen als man zijnde. Je hoeft je niet verplicht te verzekeren, je betaalt dan alleen wel meer belasting. Inenten is ook niet verplicht.
http://www.cgb.nl/opinion-full.php?id=453054860quote:Wat zeg je nou allemaal ?
quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Rob (R@b) - Bron: FOK! (PVV)
Waarom is PVV tussen haakjes gezet? Zijn FOK! en de PVV soms dezelfde organisatie?
eunuchs aan het evalueren?quote:
Jemig de pemig. Over moeilijk doen gesproken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:33 schreef sizzler het volgende:
DEN HAAG - De invoering van de nieuwe zorgverzekering vorig jaar heeft geleid tot een verdubbeling van het aantal Nederlanders dat vanwege hun religie bewust onverzekerd is.
http://www.ad.nl/economie/article953654.ece
http://www.vrtnieuws.net/(...)straffen/index.shtmlquote:Krijgen Japanse scholieren opnieuw van de roe?
do 25/01/07 - Japan wil opnieuw lichte lijfstraffen invoeren op school. Er moet opnieuw meer discipline komen op school, vindt de Japanse premier Shinzo Abe.
Premier Abe vindt dat het Japanse onderwijs verloedert.
Als symptomen daarvan ziet hij het gebrek aan discipline en vaderlandsliefde en de achteruitgang van het leerniveau.
Japanse schoolkinderen blinken inderdaad niet meer uit in wiskunde of wetenschap.
Maar de voorgestelde remedies roepen weerstand op.
De leraren nemen aanstoot aan het voorstel om het aantal lesuren met tien procent te verhogen.
Kritiek is er ook op het voorstel om lastige leerlingen kordater aan te pakken. Er is zelfs sprake van herinvoering van lichte lijfstraffen.
Volgens critici geeft het gebruik van geweld een verkeerde boodschap aan de leerlingen.
Maar aanhangers van de premier wijzen erop dat de discipline op school er fel op achteruit is gegaan.
Abe is ook van plan om de schoolkinderen meer patriottisme bij te brengen. Dat lokt dan weer kritiek uit bij de buurlanden.
De hervorming van het onderwijs is het stokpaardje van de Japanse premier.
Er is een mop van een man die in een overstroomd gebied op een dak zit. Komt er een ander slachtoffer langs, met een vlot, die hem toeroept dat 'ie op het vlot kan, naar droog land. Hij weigert: god zal 'm redden. Er volgt nog een bootje reddingwerkers, wiens hulp hij afslaat, en een helicopter, die hij ook afslaat. 's Nachts glijdt hij verstijfd van de kou het water in en verdrinkt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jemig de pemig. Over moeilijk doen gesproken.
En als je nu de neiging hebt iemand te schoppen, maar je toch inhoudt. Is dat dan ook tegen de wil van God in gaan of juist niet?
Misschien wil God wel dat je jezelf verzekerd? Als compensatie voor streken van de duivel...
quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is een mop van een man die in een overstroomd gebied op een dak zit. Komt er een ander slachtoffer langs, met een vlot, die hem toeroept dat 'ie op het vlot kan, naar droog land. Hij weigert: god zal 'm redden. Er volgt nog een bootje reddingwerkers, wiens hulp hij afslaat, en een helicopter, die hij ook afslaat. 's Nachts glijdt hij verstijfd van de kou het water in en verdrinkt.
Staat 'ie voor god en vraagt verontwaardigd waar god nou bleef, om 'm te redden. Waarop god vertwijfeld zegt dat 'ie eerste een vlot, toen een boot en toen zelfs nog een helicopter gestuurd heeft.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Kende 'm al, maar blijft goed. God rock'n'rollt.
quote:Op 25-12-2006 15:18 schreef Apropos
Ja hallo je kunt toch niet reageren in mijn fotoboek dus ik kan met gemak een belediging achterlaten maar dat doe ik niet ok doei
Maar god dobbelt niet..quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Kende 'm al, maar blijft goed. God rock'n'rollt.
Ik ga met je mee.quote:
En wat dan? Ga je haar "liefste" aaien?quote:
begin je eindelijk te ontdooien?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En wat dan? Ga je haar "liefste" aaien?![]()
Beginnen je pillen uit te werken?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
begin je eindelijk te ontdooien?
Ik trakteer me juist op een glas rode wijn, voor de bloedlichaampjes. Meer heb ik niet nodig. En jij?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Beginnen je pillen uit te werken?![]()
Stukje kaas en yogo yogo aardbeien.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik trakteer me juist op een glas rode wijn, voor de bloedlichaampjes. Meer heb ik niet nodig. En jij?
schimmels zijn okee. In kaas zit voldoende genotshormoonquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Stukje kaas en yogo yogo aardbeien.
Het zijn bots.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:38 schreef Floripas het volgende:
Okee.
Ik heb nu drie mensen geFOKmaild in mijn leven. Al die mensen reageerden binnen een minuut. Een MINUUT! Zit iedereen dat fokmail de hele dag te F5en of hebben ze een rss-feed geinstalleerd oid?
Ik drink een oude klare.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ha fijn ha fijn, een borrel van Florijn!
Hoezo, vroeg je ze om raad?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan zijn het verdraaid intelligente bots.![]()
Ik beet ze met mijn giftanden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hoezo, vroeg je ze om raad?
Ik denk die blauwe.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:41 schreef Floripas het volgende:
Ik ben alweer "mooie gifslang" genoemd in NWS. En nog steeds geen notes.
Welke mod mocht me, Aaaah?
Wat is het tegenovergestelde van een Jodenkoek?quote:
Moslimmoeder?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat is het tegenovergestelde van een Jodenkoek?
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
´´Betrapt´´. Dat vind ik een geweldig woord. Dat kan niet bij het nakijken zijn gebeuerd. Je moet ze bespioneren.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb meerdere leerlingen betrapt op de volgende berekening:
243 miljoen euro/ 69 miljoen stuks = 3,52 miljoen euro.![]()
Dat is %#%% havo 4...
En hoe komt dat nou? Ergens gaat er dus iets mis....Lacune in het onderwijssyteem ? of ongelukkige incidenten? Idee?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is %#%% havo 4...
Dat wordt de les-strategie aanpassen. Dit lijkt nergens op.
Alsof miljoen een denominator is.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is %#%% havo 4...
Iedereen weet dat dat 3,521739130434782608695652173913 moet zijn.. tsssquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is %#%% havo 4...
ach ik vergeet ook wel eens naar beneden af te rondenquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is %#%% havo 4...
Paulus-Yde moet nu eenmaal af en toe bijspringen op de boerderij.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik denk dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Van mijn kant een stuk overschatting, van hun kant een stuk onderschatting.Als ze hun cijfer willen verbeteren zullen ze nu echt serieus de oefeningen moeten maken en de uitgedeelde opgaven maken en bestuderen.
Het doel is dus het cijfer verbeteren en niet hun kennis?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik denk dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Van mijn kant een stuk overschatting, van hun kant een stuk onderschatting.Als ze hun cijfer willen verbeteren zullen ze nu echt serieus de oefeningen moeten maken en de uitgedeelde opgaven maken en bestuderen.
Ja, maar hoe kan lesstof van basisschool groep 7 in havo 4 al weggespoeld zijn?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
wacht maar tot ze zoveel geld in hun handen hebben om te verdelen, dan zie je ineens een heel andere kant. Ik zweer het jequote:Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nee, ik geloof dat een meer directe begeleiding in dit geval nuttig zal zijn. Dit en een zweep.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het doel is dus het cijfer verbeteren en niet hun kennis?![]()
omdat zo'n gemiddelde pabo-trut ook niet beter weet dat een breuk met haar relatie te maken heeft.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar hoe kan lesstof van basisschool groep 7 in havo 4 al weggespoeld zijn?
Maakt je vriendin haar studie Engels nog ten gelde?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, ik geloof dat een meer directe begeleiding in dit geval nuttig zal zijn. Dit en een zweep.![]()
Die is al weggespoeld in groep 8....quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar hoe kan lesstof van basisschool groep 7 in havo 4 al weggespoeld zijn?
Ja, haar bijdrage aan het gezamenlijke inkomen wordt zeer gewaardeerd.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maakt je vriendin haar studie Engels nog ten gelde?
Zullen ze al in groep 8 al een alcoholprobleem hebbenquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Die is al weggespoeld in groep 8....
Maar dan nog: suggereer je hier een systematisch probleem of spreek je liever over incidenten?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is echt bizar.
Het is wederom onderschatting. Ze kunnen veel beter.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar dan nog: suggereer je hier een systematisch probleem of spreek je liever over incidenten?
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:48 schreef problematiQue het volgende:
Doktoren hebben de hoop in m'n opa opgegeven en gaan niet opereren
Bijna onmogelijk pijnlijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
Ola! *plop*
Oh, heel onverwach dus! Heeft-ie kanker? Hoe oud is-ie?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:51 schreef problematiQue het volgende:
Werd gisteren ziek, moest overgeven en scheurde zijn slokdarm waardoor zijn maaginhoud op allerlei plekken kwam waar het niet hoorde.
Je hebt over de schreef gaan en over de schreef gaan. In NWS zijn ze niet zo moeilijk. Ook niet vreemd als je kijkt wat ze er gewend zijnquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:41 schreef Floripas het volgende:
Ik ben alweer "mooie gifslang" genoemd in NWS. En nog steeds geen notes.
Welke mod mocht me, Aaaah?
Bier en een vrolijke begroeting zijn zelden pijnlijk.quote:
Ja hij is eigenlijk altijd kerngezond geweest. Heeft geen kanker (zover bekend is dan) en zou over een week 87 worden (maar dat zit er waarschijnlijk al niet meer in).quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, heel onverwach dus! Heeft-ie kanker? Hoe oud is-ie?
Ik heb daar plezier.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt over de schreef gaan en over de schreef gaan. In NWS zijn ze niet zo moeilijk. Ook niet vreemd als je kijkt wat ze er gewend zijn.
In combinatie met het voorgaande bericht wel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bier en een vrolijke begroeting zijn zelden pijnlijk.
Dan is-ie in elk geval niet afgetakeld, laiverd, dat is toch een kleine troost?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja hij is eigenlijk altijd kerngezond geweest. Heeft geen kanker (zover bekend is dan) en zou over een week 87 worden (maar dat zit er waarschijnlijk al niet meer in0.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |