Dank je dat geeft hoop....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
Ik zou die 2 nooit alleen laten anderskindje
![]()
ik sluit me hierbij aan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
![]()
Juist!! en andersom ook natuurlijk. Jouw helemaal lens trappen als je zoiets zou doen,jij zal moeten leren dat het niet kan wat jij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als je dat een keer niet doet.quote:helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
en dat bereik je wel door een beestje helemaal "lens" te trappen? Dan heb je alleen kans dat ie nog erger wordt. Tuurlijk moet een hond leren wat wel en niet kan/ mag, ik heb het probleem dat mijn hond heel jaloers wordt als er iemand in mijn buurt komt. Met geduld en veel bezigzijn met hem zjn we het langzaamaan aan het afleren.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
quote van edit
Ze moeten jouw maar eens lens trappen wat een kut antwoordquote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
En dus ga je dat allemaal aanpassen aan meneer die vindt dat ie wat aandachttekort heeft?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:10 schreef Blue-eyes het volgende:
Lijkt mij toch een manier van aandachtvragen. Ik vermoed dat Frodo alleen aandacht krijgt als de kleine niet in de buurt is (als deze ligt te slapen of zo).
Je zou eens kunnen proberen om de hond wat extra aandacht te geven als het kind WEL in de buurt is en hierbij het kind gewoon even geen aandacht geven, dus alleen met Frodo bezig zijn.
Ik denk dat hij het kind als een "aandachts afpakker" ziet.
TS wil toch een oplossing, of nietquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:12 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
En dus ga je dat allemaal aanpassen aan meneer die vindt dat ie wat aandachttekort heeft?![]()
Nou sorry hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:16 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
TS wil toch een oplossing, of niet![]()
Vergeet niet dat we het hier over een hond hebben en die reageert nu eenmaal anders dan een mens. Hij moet gewoon leren dat de baby iets positiefs is en hij ziet het nu alleen maar als een bedreiging.
Goh, slimme vraagquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar, even serieus hč
Hij hapt, en blaft. Fout gedrag medunkt. Daar moet toch ook wat aan gedaan worden?
Ja, en ik vraag dat omdat jullie het alleen hebben over dat beest aandacht gevenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:19 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Goh, slimme vraag. Is dat ook niet de vraag die de TS stelt ?
Je moet je gaan afvragen waarom de hond dit gedrag toont en pas dan kan je er iets aan doen.
Hij is dit gedrag gaan vertonen toen de baby kwam, dus lijkt mij een kwestie van jaloezie of aandacht tekort.
Ja, hij moet op zn plek gezet worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:21 schreef senesta het volgende:
Het klinkt mij eerder als een rangorde probleem.
Ik zou in ieder geval heel erg alert zijn, jammer dat jullie geen geld hebben voor een gedragsdeskundige, dat zou namelijk wel de aangewezen weg zijn, denk ik.
En waar is dan jouw oplossing voor dit gedragsprobleemquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, en ik vraag dat omdat jullie het alleen hebben over dat beest aandacht geven![]()
![]()
Dat ik er anders over denk dan jij betekent niet dat ik de oplossing heb.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:22 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En waar is dan jouw oplossing voor dit gedragsprobleem![]()
Frodo moet nu natuurlijk wel eens wachten als ik net met de kleine bezig ben.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:10 schreef Blue-eyes het volgende:
Lijkt mij toch een manier van aandachtvragen. Ik vermoed dat Frodo alleen aandacht krijgt als de kleine niet in de buurt is (als deze ligt te slapen of zo).
Je zou eens kunnen proberen om de hond wat extra aandacht te geven als het kind WEL in de buurt is en hierbij het kind gewoon even geen aandacht geven, dus alleen met Frodo bezig zijn.
Ik denk dat hij het kind als een "aandachts afpakker" ziet.
Dit gedrag kreeg hij pas toen de kleine ging lopen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:19 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Goh, slimme vraag. Is dat ook niet de vraag die de TS stelt ?
Je moet je gaan afvragen waarom de hond dit gedrag toont en pas dan kan je er iets aan doen.
Hij is dit gedrag gaan vertonen toen de baby kwam, dus lijkt mij een kwestie van jaloezie of aandacht tekort.
Nou dan lijkt het me echt rangorde probleem.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:35 schreef Babygirl het volgende:
[..]
Dit gedrag kreeg hij pas toen de kleine ging lopen.
Frodo was juist heel beschermend naar de baby toe. Dat was hij ook ineens naar mij toe toen ik zwanger was. Hiervoor was ik wel zijn baasje maar ik hoefde in zijn idee niet beschermd te worden.
Toen hij kruipend over de vloer ging was het nog geen probleem.
Ook toen is het blaffen naar de bel/glazenwasser/vreemde geluiden pas begonnen.
En ik kan echt met de hand op mijn hart beloven dat hij echt echt echt geen aandacht tekort komt daar waken we juist heel erg voor.
En daar ben ik nu ook bang voorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:37 schreef senesta het volgende:
Sorry hoor, ik ben een grote dierenliefhebber maar je gaat je kind toch niet negeren ten behoeve van de hond?
Dat vind ik best wat ver gaan hoor.
Ik wil je toch aanraden om er een deskundige bij te halen, desnoods een keer langs een hondenvereniging of zo.
Rangordeproblemen zijn niet iets om mee te spelen (ik heb mijn hond om dit zelfde verhaal weg moeten doen).
Nog niet, de afspraak voor a.s week staat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:43 schreef RedBitch het volgende:
Heb je dit probleem al eens besproken met je dierenarts?
Ik heb er een deskundige bij gehad, ben bij een hondenvereniging geweest en het oordeel van hen allen was dat het een lopende tijdbom was, nou moet ik er ook bij zeggen dat de deskundige al meteen tegen mij zei dat mijn hond volgens hem een kronkel in haar hoofd had.quote:
met mij is te praten, met een hond niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:52 schreef diomedes het volgende:
[..]
Juist!! en andersom ook natuurlijk. Jouw helemaal lens trappen als je zoiets zou doen,jij zal moeten leren dat het niet kan wat jij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als je dat een keer niet doet.
Een hondje lens trappen...vuile hond
![]()
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:46 schreef Wupppie het volgende:
[..]
met mij is te praten, met een hond niet.
Die moet je dan even een flink pak rammel geven als hij dat presteert, is het hem duidelijk.
Maar ik zie hier al wat het probleem met "Frodo" is.
Zijn baasje stemt GL of SP en wil alles met de zachte lieve zalvende hand oplossen.
Dat werkt dus niet, maar daar komt ze nog wel eens achter als lieve grommende "frodo" ze dag eens niet heeft.
Gewoon een flinke opsodemieter verkopen als hij het weer presteert, duidelijk
in alle talen....
FOEI FRODO!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:04 schreef senesta het volgende:
[..]
een hond slaan of schoppen lijkt me niet de aangewezen weg.
Er zijn andere manieren om een hond duidelijk te maken dat iets niet kan.
Ik heb mijn duitse herder opgevoed zonder hem één keer te hoeven schoppen en slaan en hij weet precies wanneer ik bedoel dat hij te ver gaat.quote:
Maar ik praat gewoon liever tegen een hond dan met jou.quote:met mij is te praten, met een hond niet.
Vast heel vaak, en je punt is?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:07 schreef L-IS het volgende:
heb jij enig idee hoe vaak jij 'de kleine' zegt?
Tsja mijn verhaal is niet erg hoopvol denk ik.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:50 schreef Babygirl het volgende:
Frodo wordt niet geschopt of geslagen, dus die 'optie' wil ik ook eigenlijk niet meer horen!
O en Senesta bedankt voor je verhaal.
dat het na een tijdje heel irritant wordt, de kleine heeft toch ook een naam?quote:
Ja das waar, Oke ik zal ''de kleine" niet meer zo noemen, maar gewoon Niels.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef L-IS het volgende:
[..]
dat het na een tijdje heel irritant leest, de kleine heeft toch ook een naam?
ik heb liever ook dat je alleen tegen die hond praat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:43 schreef diomedes het volgende:
[..]
Maar ik praat gewoon liever tegen een hond dan met jou.
Zullen we gewoon ophouden met bashen en weer ontopic gaan?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:21 schreef Wupppie het volgende:
[..]
ik heb liever ook dat je alleen tegen die hond praat.
meer jouw niveau
Misschien wel, omdat hij (een van zijn) baasjes als roedelleider ziet. Alleen moet je dan wel consequent zijn en dat is, zoals senesta ook al aangeeft, wel moeilijk.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:49 schreef Phedre77 het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Je zou geforceerd een lid van de roedel een rang toe moeten wijzen en dat zal in hondenbrein wel niet logisch aankomen.
Het is wel duidelijk dat je geen verstand hebt van honden.Slaan helpt dus niet en daar versterkt je fout gedrag alleen maar mee.Maar het geeft niet;Tokkie's moeten er ook zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:46 schreef Wupppie het volgende:
[..]
met mij is te praten, met een hond niet.
Die moet je dan even een flink pak rammel geven als hij dat presteert, is het hem duidelijk.
Maar ik zie hier al wat het probleem met "Frodo" is.
Zijn baasje stemt GL of SP en wil alles met de zachte lieve zalvende hand oplossen.
Dat werkt dus niet, maar daar komt ze nog wel eens achter als lieve grommende "frodo" ze dag eens niet heeft.
Gewoon een flinke opsodemieter verkopen als hij het weer presteert, duidelijk
in alle talen....
flauwquote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:51 schreef Babygirl het volgende:
Nou de kleine Niels komt net thuis en tis gelijk weer mis![]()
En gelijk heb je eignelijk. Nooit honden en jonge kinderen bij elkaar. Dat gaat gewoon niet. Zie de vele bijtincidenten. Kinderen die doodgebeten worden of gebeten zijn door honden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
![]()
Dat vind ik ook wel weer erg kort door de bochtquote:Op zondag 21 januari 2007 02:42 schreef TechXP het volgende:
[..]
En gelijk heb je eignelijk. Nooit honden en jonge kinderen bij elkaar. Dat gaat gewoon niet. Zie de vele bijtincidenten. Kinderen die doodgebeten worden of gebeten zijn door honden.
Daarom ben ik geen voorstander van een hond houden als je kinderen hebt of neemt. De honden worden dan sowieso de dupe weer...
In ieder geval nooit alleen laten met de hond.
Ja, maar of dat geluk is of niet is maar de vraag. Ik denk dat het gewoon gevaarlijk is om jonge kinderne bij honden te houden. Het is een risico. En dan kan een hond aardig en lief zijn.. maar als jij het kind even alleen laat met de hond of even niet oplet en het kind pakt iets scherps ofzo en prikt dat in het oog van het dier... tsja.. dan kan een hond nog zo een lief karakter hebben, maar dan zal die heus wel reageren.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:23 schreef senesta het volgende:
Dat vind ik ook wel weer erg kort door de bocht![]()
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij het hartstikke goed gaat.
Nou ja, ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb behalve mijn vorige hond hele goede relatie's gezien tussen hond en kinderen.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:38 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, maar of dat geluk is of niet is maar de vraag. Ik denk dat het gewoon gevaarlijk is om jonge kinderne bij honden te houden. Het is een risico. En dan kan een hond aardig en lief zijn.. maar als jij het kind even alleen laat met de hond of even niet oplet en het kind pakt iets scherps ofzo en prikt dat in het oog van het dier... tsja.. dan kan een hond nog zo een lief karakter hebben, maar dan zal die heus wel reageren.
Elke keer als je weer zo een incident hoort, dan zijn mensen verbaast, want het was zo een lief hondje die niemand kwaad deed...
Daarom ben ik geen voorstander van een hond bij kinderen.
Erg domme opmerking.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
Deze wil ik nog even uitleggen,quote:Op zondag 21 januari 2007 16:57 schreef Dirk_D-H het volgende:
.
PS Wat me wel verbaast is dat je met je zieke hondje hebt gebrobeerd te fokken.
Te laat...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 00:16 schreef AmiCanis het volgende:
Ik lees hier in meerdere reacties dat mensen vinden dat de hond flink afgeranseld moet worden. Godzijdank is de TS er niet mee eens, maar ik zal toch eens een poging doen om uit te leggen waarom het geen goed idee is.
Nee hij is nog niet gecastreerd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:24 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik weet niet of het al gevraagd is... maar hij hij al gecastreerd?
Als je dat zou willen doen geef je wel mijn hotmail adres...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:15 schreef Babygirl het volgende:
Ik kan je evt wel een foto mailen als je wilt?
Als ik heel eerlijk mag zijn denk ik niet dat castreren het gedrag op dit vlak zodanig beinvloed.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:18 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik zou hem eerst laten castreren, en kijken of zijn gedrag er echt niet mee veranderd.
Het is het proberen waard.
En het zou mooi zijn als hij direct terecht kan bij iemand, in plaats van eerst naar een asiel want dat brengt stress met zich mee en dat wil babgirl dus voorkomen.
Tja maar er zit wel een verschil tussen een hond die normaal leeft binnen een gezin of een hond die nu al hapt en snauwt naar een kind wat nog niet eens anderhalf is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:24 schreef Zus_konijn het volgende:
Ja, maar is een hond en een kind niet altijd een risico?
Als in niet geschoten is altijd misquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Zus_konijn het volgende:
Terwijl jouw hond ook nu uit het niets kan happen.
Gebeurd vaak zat, kan verschillende redenen hebben.
Maar babygirl moet het zelf weten, ik zou hem wel laten castreren, sommige honden draaien dan 100% om in positieve zin.
Waarom zou je er iets aan doen als er nog niks aan de hand isquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Noh, ze maken het er wel een beetje zelf naar om nu pas met echte actie te beginnen. Zo gauw er gebeten wordt kunnen we wel ineens van alles doen
Het was al wel langer aan de gang. Het gebeurde niet vorige week ineens.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:32 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Waarom zou je er iets aan doen als er nog niks aan de hand is.
Ik zou een gedragstherapeut proberenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Noh, ze maken het er wel een beetje zelf naar om nu pas met echte actie te beginnen. Zo gauw er gebeten wordt kunnen we wel ineens van alles doen
Anyway, ik zou mn hond niet gelijk weg doen. Ik zou wel heel goed opletten met het kind in de buurt en ondertussen wat dingen proberen. mocht het dan nog steeds niet baten dan herplaatsing ja.
Oh zeker, daarom zeg ik zeker goed opletten. kost iets meer tijd in je al drukke leven, maar medunkt dat je dat er wel over hebtquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zou een gedragstherapeut proberen![]()
Maar ik weet ook hoe onzeker je word van een hond die zulk gedrag vertoont.
Honden bepalen de rangorde helemaal niet op een 'ferme manier'. Wat is dat toch dat mensen dat nog steeds zeggen? Honden hebben zoveel signalen en zulke duidelijke lichaamstaal dat ze elkaar helemaal niet hoeven af te ranselen. Behalve op bepaalde moment zoals wanneer er voedselgebrek is of wanneer het territorium verdedigd moet worden tegen een andere groep honden dan zul je gevechten zien.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Te laat...
En verder.. ik bedoel niet een hond tot moes slaan natuurlijk. Maar honden onderling bepalen ook een rangorde op een ferme manier. Als een hond bij mij 'in de roedel' leeft en niet wilt luisteren, kan hij wel een tik om zn oren verwachten als hij de fout ingaat. Meteen duidelijk wat ik niet wil zien van hem dan.
En begrijp mij niet verkeerd "het is maar een hond " en geen mens.
In ons gezin hebben we gedaan wat we konden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Anyway, ik zou mn hond niet gelijk weg doen. Ik zou wel heel goed opletten met het kind in de buurt en ondertussen wat dingen proberen. mocht het dan nog steeds niet baten dan herplaatsing ja.
En dat is bij ons mijn manquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:45 schreef Queen_Bee het volgende:
Bwhehe ja. Mijn moeder is de enige die de hond kan negeren, en je kan echt zien dat mn moeder de baas is, no doubt about it
Daarvoor moest het ook niet erg genoeg zijn voor herplaatsing, maar om er wat aan te doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:47 schreef Babygirl het volgende:
[..]
In ons gezin hebben we gedaan wat we konden.
We hebben geprobeerd hem op zijn plaats in de roedel te krijgen.
Misschien niet op de goede manier, maar ik kan van mezelf zeggen dat ik niet nu pas ineens aan de bel gaat trekken.
En ik heb dit topic zaterdag geopend, en het is de laatste dagen wel ineens erger geworden.
Ik denk zelf dat dit komt omdat mijn man een paar dagen weg is geweest voor zijn werk. En hij nu toch zijn kans wilde 'grijpen'
Hiervoor was het gewoon niet 'erg' genoeg om überhaupt aan herplaatsing te denken.
Vergeet die vakantie, neem een weekje vrij voor de hondquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:48 schreef Babygirl het volgende:
[..]
En dat is bij ons mijn man![]()
Denk dat hij maar gewoon zijn baan op moet zeggen![]()
Awwh .. ik zal in mijn omgeving eens vragen of mensen (zonder kleine kinderen) een JR willen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:45 schreef Zus_konijn het volgende:
[afbeelding]
Hier is de schat!!![]()
(Heb toestemming van Babygirl!)
De kleine heeft hem noit pijn gedaan, hij wilt alleen maar aaien.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:00 schreef Qwea het volgende:
Ten eerste lijkt het me slim om de hond een muilkorf te kopen. Zo kan de kleine op de grond, en kan de hond aan de kleine wennen. Het is natuurlijk nieuw dat de kleine zijn speelplaats (de grond dus) "inneemt" . Heeft je kindje hem ooit per ongeluk pijn gedaan?
Overigens, een gedrags therapeut kost 65 euro, is niet heel erg veel. Dus als je het op korte termijn kan missen zou ik het zeker doen.
ik ben ervan overtuigd dat dit een beetje een rang orde probleem is. De hond wilde namelijk het kind beschermen toen het kind wat kleiner was. Kortom de hond is de "leider". Dit is vrij fout geweest en had je gelijk moeten corrigeren. Je moet zorgen dat frode zn plaats weet vanaf nu en dus lager staat dan het kind
Ik blijf er bij dat het voornamelijke probleem is dat die hond zn plek niet kentquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:06 schreef Babygirl het volgende:
Ow en dit gedrag vertoont hij weer niet als mijn man met hem wandelt![]()
yup de man straalt denk meer dominantie uit dan babygirl, ik denk dat hij babygirl niet accepteert als zijn leiderquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:12 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat het voornamelijke probleem is dat die hond zn plek niet kent
Ik ben het met je eens hoor, echt.. maar in deze adhoc situaties (ik weet niet of je zelf kinderen hebt) ga ik niet bedenken hoe ik het beest het aan zijn verstand moet brengen. Die krijgt een draai om zn oren van me.. of dat nou hondslievend is of niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:42 schreef AmiCanis het volgende:
[..]
Honden bepalen de rangorde helemaal niet op een 'ferme manier'. Wat is dat toch dat mensen dat nog steeds zeggen? Honden hebben zoveel signalen en zulke duidelijke lichaamstaal dat ze elkaar helemaal niet hoeven af te ranselen. Behalve op bepaalde moment zoals wanneer er voedselgebrek is of wanneer het territorium verdedigd moet worden tegen een andere groep honden dan zul je gevechten zien.
Maar het helemaal niet handig als er gevechten plaatsvinden binnen een roedel, want dat maakt de roedel juist zwakker.
Binnen een groep honden herken je de roedelleider juist door het gebrek aan aandacht dat hij/zij de andere honden geeft .. een goede roedelleider in een stabiele roedel hoeft helemaal niet op 'zijn strepen staan', die kan d.m.v. zijn lichaamstaal en wat signalen (grommen, lip op trekken) laten zien waar zijn grens is.
En daarnaast .. de mens is geen hond en kan daardoor ook niet op een 'hondse' manier laten zien wat hij wil. Het is echt niet nodig om je hond te slaan als hij iets doet wat jij niet wilt. Als de hond niet naar jou luistert heeft dat een oorzaak en als die oorzaak is dat hij schijt aan jou heeft, dan heb jij dus niet duidelijk laten merken dat jij de roedelleider bent. Maar dit 'duidelijk laten merken' gebeurt niet door hem te slaan, daarmee laat je wat mij betreft juist zien dat je de situatie niet in de hand hebt en je de hond wellicht niet begrijpt.
Duidelijk laten merken dat jij de roedelleider bent doe je door de hond niks meer voor niets te geven, door hem niet te aaien wanneer hij dat wil, maar wanneer jij dat wilt etc .. maar niet door hem te slaan als hij niet netjes in het gareel loopt.
Uiteraard moet je ingrijpen wanneer het op dat moment gebeurt, wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Maar het is belangrijk dat je daarna wat gaat doen aan de motivatie van de hond. Als je 'm alleen maar elke keer een draai om zijn oren geeft wanneer hij uitvalt, dan los je het probleem niet op .. sterker nog, de kans is groot dat je het probleem verergert.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, echt.. maar in deze adhoc situaties (ik weet niet of je zelf kinderen hebt) ga ik niet bedenken hoe ik het beest het aan zijn verstand moet brengen. Die krijgt een draai om zn oren van me.. of dat nou hondslievend is of niet.
Door te zorgen dat de kleine weet dat hij boven die hond staat. Als de kleine frodo wil aaien, en frodo gromt, dan corrigeer je hem. "FRODO! Foei!" Vervolgens laat je het kind weer aaien en herhaal je dezelfde stappen. Het lijkt mij verstandig dat als je dit doet frodo een muilkorf om te doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:08 schreef Babygirl het volgende:
[..]
De kleine heeft hem noit pijn gedaan, hij wilt alleen maar aaien.
aaaaaadodo loopt hij dan.
ja maar hoe????
quote:Hoe ziet zo’n rangorde er uit? Er zijn twee rangordes in een groep: een mannelijke en een vrouwelijke. Beide rangordes verweven naadloos in elkaar tot één geheel. Aan het hoofd staat de rangordeleider en de laatste in de orde is de underdog, ook wel het piespaaltje genoemd. Aan het hoofd van uw honden- & mensenrangorde hoort u te staan. Of uw echtgeno(o)t(e), dat moet u zelf maar ‘uitvechten’. Daarna komen uw eventuele kinderen vanaf de leeftijd van 7 jaar en pas dan de kleintjes en uw hond(en). Waarom de leeftijdsgrens van 7 jaar? Honden beschouwen kinderen tot die leeftijd haast per definitie als ranglagere. Vanaf 7 jaar moet het per individueel per kind en hond bekeken worden. Hun beider eigenschappen zijn dan bepalend voor de plaats die wordt ingenomen in het huishouden.
quote:Vraag: wat bepaalt de rangordeleider? Antwoord: de rangordeleider is de baas, eigenlijk Dč Baas. Hij bepaalt het eten (voerbakprobleem), de jacht (weglopen), de voortplanting (rijden op mensen), leidt de verdediging tegen indringers (voordeurbelprobleem), leidt de migratie (trekken aan de lijn), monopoliseert de partner (“jaloezie”). De dominanten hebben ook de beste rust- en slaapplaatsen (bank, stoel, uw bed) in huis.
Dominantieverhoudingen kunnen per plaats verschillen. Wat in huis geldt, kan in de tuin, op straat, tijdens de training (op de training luistert hij wel, maar thuis……), in het bos en op andere plaatsen heel anders zijn.
Wat ik doe bij mijn hond om hem te laten zien dat IK hoger in orde ben en niet hij is het volgende :quote:Binnen een “natuurlijke” rangorde bestaat zoals gezegd een strikte rangorde. Een hond zal binnen een gezin ook zijn plaats in de rangorde bepalen, ongeacht of de menselijke roedelgenoten dit leuk vinden of niet.
Er is binnen een gezin maar één juiste rangorde en dat is een rangorde waarbij de hond op de onderste plaats staat.
Voor baby’s en jonge kinderen wordt hier in zoverre een uitzondering op gemaakt dat de volwassenen in het gezin de ranghogere positie van het kind ten opzichte van de hond regelen en bevestigen. Dit is dan ook één van de voornaamste redenen waarom men jonge kinderen en honden nooit zonder toezicht bij elkaar mag laten.
Daarnaast is reeds aangegeven dat een roedelleider zich een aantal voorrechten toe mag eigenen. Ranghoge honden kunnen dan ook aanspraak maken op de beste rustplaatsen zoals b.v. bed en bank. Deze plaatsen worden vaak met geweld verdedigd tegenover de eigenaar, mocht deze nog de euvele moed hebben hier zelf plaats te willen nemen. Ranghoge honden kunnen door middel van agressief gedrag gaan bepalen of het bezoek van de eigenaar in hun territorium (huis en tuin) in mag. In extreme gevallen kan een hond zelfs overgaan tot grommen en bijten om zijn rechten te verdedigen tegenover zijn eigenaar. Een dominante hond heeft het recht om zijn verworvenheden desnoods met agressief gedrag te verdedigen ten opzichte van zijn eigenaar.
Binnen een gezin treft men regelmatig de situatie aan waarin één persoon dominant is, gevolgd door de hond, waarna de overigen gezinsleden volgen. Een dergelijke hond functioneert meestal uitsluitend binnen het gezin als de baas aanwezig is. Zodra de baas afwezig is neemt de dan ranghoogste hond de leiding over met alle beschreven problemen.
Als je de hond slaat wek je enkel agressie op, en dat is dus NIET de bedoelingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, echt.. maar in deze adhoc situaties (ik weet niet of je zelf kinderen hebt) ga ik niet bedenken hoe ik het beest het aan zijn verstand moet brengen. Die krijgt een draai om zn oren van me.. of dat nou hondslievend is of niet.
Hou dit ook gewoon vol. Denk niet na 1 week van "ooh hij doet het wel goed nu.Laat maar zitten" hij zal ALTIJD opnieuw proberen om de leiding te veroveren. Don't let it happen. En wat hij ook doet, sla hem niet. Daarmee maak je het probleem enkel erger en wordt hij enkel agressief, en dat is juist niet de bedoelingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef Babygirl het volgende:
Dank je Quea daar kan ik wat mee.
Op de dingetjes die jij noemt is hij idd al 'baas' over mij, de kleine opdonder!
Ik heb contackt gehad met iemand van de dierenambulance en die komt van de week ook wat tips geven![]()
Hij weet iig om de donder wel dat hij fout is geweest. Hij wijkt nu niet van mijn zijde en heeft nog niet 1x naar Niels gegromd![]()
Dus we werken nog ff verder voor we opgeven![]()
je kotst op cesar, maar je lult hem wel naquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hou dit ook gewoon vol. Denk niet na 1 week van "ooh hij doet het wel goed nu.Laat maar zitten" hij zal ALTIJD opnieuw proberen om de leiding te veroveren. Don't let it happen. En wat hij ook doet, sla hem niet. Daarmee maak je het probleem enkel erger en wordt hij enkel agressief, en dat is juist niet de bedoeling![]()
Ja maar einde oefening waarvan. Je kan niet van hem verwachten dat hij vanaf morgen opeens niet meer bijt. Zoiets heeft tijd nodig. Ik zou zeggen neem voor het gemak een week of 5 a 6 aan om te zorgen dat hij weet dat je boven hem staat. Ik kan je namelijk bijna wel op een briefje geven dat hij het 1 deze dagen nog eens zal flikken. Zoiets gaat niet gelijk goed. Honden zijn net kinderen, het kost tijd en moeite om ze iets te leren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:28 schreef Babygirl het volgende:
We hebben hem nog nooit geslagen en dat zal ook zeker niet gaan gebeuren!
We kijken het een poosje aan en dan zien we wel verder.
Met als kanttekening dat als hij nog 1 keer (probeert) te bijten het einde oefening is!
Ik ben al heel blij met al jullie reactie's en die meneer die langs komt.
Hij belt vanavond voor een afspraak.
Zeur niet jijquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:28 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je kotst op cesar, maar je lult hem wel na
en ja, een hond moet je met regelmaat op zijn plekje in de rangorde geven
ik denk dat je voor dat geld beter met hem naar een gedrags therapeut kan gaan...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:36 schreef Babygirl het volgende:
Nou schiet mij maar in de kerstverlichting....
Net nogmaals de DA gebeld voor de casteratie en deze DA vertelde dat dit voor een gedrachts verandering van 100% kon zorgen....![]()
En dus zelf naar Niels toe.....
Maandag morgen brengen en dan *SnipSnap*
Ik ben van Balloe ja. Naja,eigenlijk is Balloe van mijquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:44 schreef Babygirl het volgende:
Aha jij ben dus van Baloe. Ik had je topic al gelezen.
ik lees nog ff verder....
Uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:00 schreef Babygirl het volgende:
We kunnen het geld maar 1x gebruiken en waar doe ik nou goed aan??
Bel een dierenarts op die niet uit die praktijk komt. Ik ben erg tevreden over dierenkliniekemmeloord.nlquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:58 schreef Babygirl het volgende:
Wat ik niet begrijp hé waarom krijg ik 2 heel verschillende verhalen van 2 dierenartsen uit dezelfde praktijk????
De twijfel slaat nu wel toe zeg.....
Ik, maar dat is MIJN mening, denk dat je aan een gedragscursus meer hebt dan aan een castratie. Mail anders een een gedrags therapeut. Dat heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:00 schreef Babygirl het volgende:
We kunnen het geld maar 1x gebruiken en waar doe ik nou goed aan??
ja,leuk en aardig maar wat als het verkeerd uitpakt? Dan is het hondje de dupe ervanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:18 schreef Zus_konijn het volgende:
Wat ik al eerder zei casteren kan voor 100% verandering zorgen heb het vaker meegemaakt met de honden van kenissen enzo dioe gedrags problemen hadden dus ik weet dat het geen onzin is.
Als je het niet doet zal je altijd met de vraag zitten....wat als ik het toch geprobeerd had zou hij dan.....??
quote:Chemische castratie
Chemische castratie is het inspuiten van een middel dat ervoor zorgt dat de hond een paar weken niet onder invloed van het mannelijk hormoon testosteron is. Het heeft daarmee ongeveer hetzelfde effect als castratie. Als chemische castratie niet helpt bij probleemgedrag is castreren niet zinvol. Chemische castratie werkt binnen 48 uur, bij een gewone castratie kan het effect pas na drie maanden duidelijk zijn. Bij extreem probleemgedrag kan het daarom goed zijn om gelijkertijd met de operatieve castratie toch een chemische castratie uit te voeren.
Doet anders een posten op www.hondenforum.nl daar zitten allemaal mensen met kennis van hondenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:42 schreef Babygirl het volgende:
Dat is een goeie Queen_Bee, (dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen verzinnen)
Ik ga er vanavond rustig voor zitten. Nu loopt de kleine rond en das niet rustig![]()
Oke plan van nu, eerst mailen kijken wat hij/zij zegt en dan beslissen.....
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:44 schreef Babygirl het volgende:
O en die meneer van de dierenambulace eens om zijn mening vragen over castreren![]()
Alvast veel succes met alles, en ik hoop voor je dat alles toch nog goed uitpakt!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:44 schreef Babygirl het volgende:
O en die meneer van de dierenambulace eens om zijn mening vragen over castreren![]()
Als je niks probeerd kom je niks verder en MOET frodo weg nee dat is goed voor hem!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja,leuk en aardig maar wat als het verkeerd uitpakt? Dan is het hondje de dupe ervan
dus iets proberen waarvan de gevolgen niet omkeerbaar zijn is wel slim?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:17 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Als je niks probeerd kom je niks verder en MOET frodo weg nee dat is goed voor hem!
ik weet nog wel iemandquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:16 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Alvast veel succes met alles, en ik hoop voor je dat alles toch nog goed uitpakt!
Mocht het niet zo zijn weet ik zeker dat we allemaal hier ons best gaan doen om een goed baasje te vinden voor frodo!
'quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
dus iets proberen waarvan de gevolgen niet omkeerbaar zijn is wel slim?
( zijn dat trouwens allemaal jouw hondjes?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:35 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
'
Wat vind je zo erg aan een gecastreerde hond? Als dat juist hun redding KAN zijn?
Je wilt liever dat ie een zooi stress heeft van een asiel en daarna weer van een nieuw huis?
Daar kan je hem ook voor altijd mee schaden.
je zegt het zelf al, KAN. KAN,KAN,KAN. Er kan zoveel, en ook zoveel NIET.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:35 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
'
Wat vind je zo erg aan een gecastreerde hond? Als dat juist hun redding KAN zijn?
Je wilt liever dat ie een zooi stress heeft van een asiel en daarna weer van een nieuw huis?
Daar kan je hem ook voor altijd mee schaden.
Die grote lobbes wel, die jackies zijn van mn zusquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:36 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
( zijn dat trouwens allemaal jouw hondjes?)
ik heb er niks op tegen. Enkel moet je er wel rekening mee houden dat het niet altijd goed uit kan pakken. Als TS castratie echt door wil zetten, dan doet ze er slim aan om het eerst eens chemisch te doen. Want stel je castreert de hond gelijk en zn gedrag wordt enkel erger dan ben je nog verder van huis.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:50 schreef Zus_konijn het volgende:
maar wat heb je tegen een gecastreerde hond dan, want je lijkt er wel op tegen...
Mja,true. Maar goed,dan moet TS de keuze maken. Want als TS gelijk een normale castratie doet en het werkt averechts dan is ze misschien dr hondje wel kwijt. Dus TS moet de keuze maken wat belangrijker isquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef Zus_konijn het volgende:
Dan lijkt me dat een heel goed plan ja, als het te betalen is voor de TS.
Want stel dat het prima gaat komen de kosten van de castratie er ook weer bij.
met die slappe SP instelling van je is het gewoon wachten tot het weer gebeurd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:28 schreef Babygirl het volgende:
We hebben hem nog nooit geslagen en dat zal ook zeker niet gaan gebeuren!
We kijken het een poosje aan en dan zien we wel verder.
Met als kanttekening dat als hij nog 1 keer (probeert) te bijten het einde oefening is!
Ik ben al heel blij met al jullie reactie's en die meneer die langs komt.
Hij belt vanavond voor een afspraak.
zeg flikker jij ff op. Slappe SP instelling? Dat jij je hond (mocht je die uberhaupt hebben) als stront behandelt wil niet zeggen dat anderen dat ook doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:45 schreef Wupppie het volgende:
[..]
met die slappe SP instelling van je is het gewoon wachten tot het weer gebeurd.
Straks weer een kind doodgebeten door een vals kreng van een hond en dan weer krokodillentranen janken
je weet dat katers ook geholpen nog kunnen sproeien ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef Zus_konijn het volgende:
ja het is en blijft een lastige situatie...
Mijn kater is 8 februari aan de beurt, moest wel want hij begon met sproeien..
ik heb geen hond, raar dat je er vanuit gaat, maar goed.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
zeg flikker jij ff op. Slappe SP instelling? Dat jij je hond (mocht je die uberhaupt hebben) als stront behandelt wil niet zeggen dat anderen dat ook doen.
dat werkt niet, daar wordt ie juist vals vanquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:26 schreef Wupppie het volgende:
[..]
ik heb geen hond, raar dat je er vanuit gaat, maar goed.
Die hond had een enorme beuk moeten krijgen toen hij voor de eerste keer gromde naar die baby!
quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:26 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Die hond had een enorme beuk moeten krijgen toen hij voor de eerste keer gromde naar die baby!
jij verdient een trap onder je reet. Klojoquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:26 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Het blijkt wel dat je geen hond hebt, tot ziensquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:26 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Je mag best een beetje normaal reageren hoor.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:57 schreef Wupppie het volgende:
als hij zonder reden iemand aanvliegt kan hij een corrigerende tik verwachten ja.
maar then again, met een mens kan je praten, met een dier niet.
(al lijken sommige hier net dieren, zowel qua luistervaardigheid als qua iq)
Bij zo'n lompe bakkes als wuppie nietquote:Op donderdag 25 januari 2007 07:10 schreef MikeyMo het volgende:
met een hond praat je op een andere manier, beuken zet geen voeten ind e aarde, het verergert de boel
YESS>>>>quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:42 schreef AmiCanis het volgende:
[..]
Honden bepalen de rangorde helemaal niet op een 'ferme manier'. Wat is dat toch dat mensen dat nog steeds zeggen? Honden hebben zoveel signalen en zulke duidelijke lichaamstaal dat ze elkaar helemaal niet hoeven af te ranselen. Behalve op bepaalde moment zoals wanneer er voedselgebrek is of wanneer het territorium verdedigd moet worden tegen een andere groep honden dan zul je gevechten zien.
Maar het helemaal niet handig als er gevechten plaatsvinden binnen een roedel, want dat maakt de roedel juist zwakker.
Binnen een groep honden herken je de roedelleider juist door het gebrek aan aandacht dat hij/zij de andere honden geeft .. een goede roedelleider in een stabiele roedel hoeft helemaal niet op 'zijn strepen staan', die kan d.m.v. zijn lichaamstaal en wat signalen (grommen, lip op trekken) laten zien waar zijn grens is.
En daarnaast .. de mens is geen hond en kan daardoor ook niet op een 'hondse' manier laten zien wat hij wil. Het is echt niet nodig om je hond te slaan als hij iets doet wat jij niet wilt. Als de hond niet naar jou luistert heeft dat een oorzaak en als die oorzaak is dat hij schijt aan jou heeft, dan heb jij dus niet duidelijk laten merken dat jij de roedelleider bent. Maar dit 'duidelijk laten merken' gebeurt niet door hem te slaan, daarmee laat je wat mij betreft juist zien dat je de situatie niet in de hand hebt en je de hond wellicht niet begrijpt.
Duidelijk laten merken dat jij de roedelleider bent doe je door de hond niks meer voor niets te geven, door hem niet te aaien wanneer hij dat wil, maar wanneer jij dat wilt etc .. maar niet door hem te slaan als hij niet netjes in het gareel loopt.
Lichamelijk geweld is dan ook niet voor niets een uiting van zwakte.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef Bouddalain het volgende:
[..]
YESS>>>>
Nog iemand die het wel weet!
De mooiste heb ik ooit gezien toen een roedelleider over de "puber die zijn bot gepikt had" heenstapte. Voorzichtig (zonder grom) maar wel gedecideerd het bot tussen de poten van puber in kwestie vandaan pakte, en op zijn gemak doorging met kluifen. Zo overtuigd van zijn eigen positie dat hij aan dit incident niet eens een brom wou besteden. En de puber? Die wist niet hoe snel hij weer in zijn eigen mand terecht moest komen. Je hebt wel heel weinig in te brengen als je roedelleider het niet eens nodig vindt om op je grommende claim op bot en bed te reageren.
Van deze roedelleider heb ik geleerd dat je pas roedelleider bent als je "leid".
Lichaamskracht en agressie hebben er niets mee te maken. Het gaat erom dat je hele houding uitstraalt dat jij de baas bent. En dat bevestig je door je beschermend en beslissend op te stellen over je roedel.
true, door sommigen verguisd, maar ik heb bijvoorbeeld cessar milan en ook martin gaus nou nog nooit een hond zien meppen om iets te bereiken. Integendeel, ze rechten de schouders en leiden de hond. Zo heb ik de hond van Qwea leren traplopen. Dat kon hij niet totdat ik hem de trap afleidde. Ik heb geen moment hoeven sjorren, alleen naar beneden wilt hij nog wel eens haast maken maar dan hou ik hem ook tegen en desnoods blijf ik gewoon even midden op de trap staan om te wennen. Als ik kalm blijft wordt hij dat vanzelf ook.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef Bouddalain het volgende:
[..]
YESS>>>>
Nog iemand die het wel weet!
De mooiste heb ik ooit gezien toen een roedelleider over de "puber die zijn bot gepikt had" heenstapte. Voorzichtig (zonder grom) maar wel gedecideerd het bot tussen de poten van puber in kwestie vandaan pakte, en op zijn gemak doorging met kluifen. Zo overtuigd van zijn eigen positie dat hij aan dit incident niet eens een brom wou besteden. En de puber? Die wist niet hoe snel hij weer in zijn eigen mand terecht moest komen. Je hebt wel heel weinig in te brengen als je roedelleider het niet eens nodig vindt om op je grommende claim op bot en bed te reageren.
Van deze roedelleider heb ik geleerd dat je pas roedelleider bent als je "leid".
Lichaamskracht en agressie hebben er niets mee te maken. Het gaat erom dat je hele houding uitstraalt dat jij de baas bent. En dat bevestig je door je beschermend en beslissend op te stellen over je roedel.
"ja balloe kan niet traplopen, dat kan ie niet mike, we moeten hem tillen, naar boven en beneden."quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:16 schreef Qwea het volgende:
het klinkt echt heel stom als je dat zo zegtmaar MM heeft wel degelijk gelijk. Het werkt wel.
Ik wou het eerst ook niet geloven en was hem elke x opnieuw aan het uitlachen. Tot hij bewees dat her serieus werkt![]()
Hey TS, Anders huur je Mikey inquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
"ja balloe kan niet traplopen, dat kan ie niet mike, we moeten hem tillen, naar boven en beneden."
we komen aan bij mijn huis, we lopen het trap in en ik loop omhoog en balloe volgt me gewoon alsof er niets aan de hand is.
Vervolgens moest ie telkens naar beneden getild worden, iets wat ie echt niet leuk vond, en ik ook niet want hij weegt 40 kilo. Dus ik na het uitlaten eens naar de kelder gaan (5 treetjes) en hij blijft boven aan de trap staan. En ik blijf rustig staan halverwege de trap met de riem. Langzaam kwam hij dichterbij en zette een pootje naar beneden. Ik een tree lager, hij ook, ik beneden en meneer liep zelf naar beneden. Toen de grote trap geprobeerd en dat ging net zo snel. Nog geen 10 minuten werk, ik heb geen woord hoeven gebruiken
ik aanbellen en snel de trap omhoog lopen, wordt de deur opengedaan en ziet ze ons bovenaan de trap staan. Ik zo naar haar toe lopen, zij helemaal verschrikt kijken, terwijl balloe gewoon meesjokt
Hij vindt het niet het leukst om te doen, maar fijner dan getild te worden
Ik moet zeggen: van Cessar Milan heb ik nooit gehoord, maar Martin Gaus ken ik al wat langer.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
true, door sommigen verguisd, maar ik heb bijvoorbeeld cessar milan en ook martin gaus nou nog nooit een hond zien meppen om iets te bereiken.
Cessar doet alles via houding + riem en zijn legendarische "tsjj"quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:29 schreef Bouddalain het volgende:
[..]
Ik moet zeggen: van Cessar Milan heb ik nooit gehoord, maar Martin Gaus ken ik al wat langer.
Bijna veertig jaar zo'n beetje.
En lang, lang, lang geleden wilde die ook nog wel eens meppen. Zo stevig dat hij door de (nou niet bepaald zachtzinnige) mede clubleden (KNPV) aangesproken werd op zijn "harde hand".![]()
Je kan wel zeggen dat hij sedert die tijd veel bijgeleerd heeft (en dat de methodes sedert mijn eerste africhtingshond zwaar veranderd zijn)
![]()
idd, en al hij de meest aggressieve honden rustig krijgt zonder een tik uit te delen, dan heb je afggressie kennelijk niet nodigquote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:30 schreef Wupppie het volgende:
the dog whisperer!
Dus je hebt hem wel laten castreren?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:01 schreef Babygirl het volgende:
Het vooralsnog rustig aan het frodofront.
De man van de dierenamulance heeft ons een lijst met tips gegeven om Frodo weer onderaan de roedel te kijken, o.a vaste eet tijden/geen mensen eten, achter lopen met wandelen, ik als eerste naar binnen en niet hij, negeren bij bedel gedrag (aandacht en eten) enzenzenz. En ik moet zeggen na die paar dagen zien we al resultaat. O en IK ben nu zijn baas, mijn man moet zich even "terug trekken" Die ziet hij toch wel als zijn baas nu moet ik ook weer even in de aandacht komen.
Niels vind hij nog steeds maar niks. Maar ook dat komt wel goed..... (hoop ik)
Hij is gister wel "geholpen" volgens deze man en de dierenarts moet het iig helpen met zijn gedrag naar andere honden toe.
Dus we hebben hoop!!
zegt mevrouw "hier heb je brood balloe " terwijl ze zelf nog vreetquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus je hebt hem wel laten castreren?Overigens als je hem eten geeft,doe dat nadat je zelf hebt gegeten. In een roedel eten eerst de leiders,dan pas de "onderdanen"
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zegt mevrouw "hier heb je brood balloe " terwijl ze zelf nog vreet
quote:
hey, IK ben GEEN voorstander van castratie. Ik haalde enkel het stukje aan omdat de poster boven me het over chemische castratie hadquote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:01 schreef SHE het volgende:
[..]
WTF zeg
Je kan ook gewoon je hond normaal opvoeden..als een hond!
Echt zoveel mensen hebben een krankzinnige manier om hun zogenaamd dierbare hond van zijn 'nare trekjes' af te helpen.
Katten bezitters doen dat ook trouwens..en voor je het weet staat er weer een beest op marktplaats met een geveinsde allergie truuk of een pasgeboren baby die zogenaamd als hondenvoer zou dienen.
Wat mij betreft gaan ze baasjes maar eens castreren of verhandelen![]()
Lekker zielig laten kijken. Dat is toneelspel. Laat hem maar lekker wachtenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:59 schreef Babygirl het volgende:
Hij krijgt nu idd pas eten als wij klaar zijn met eten.
Dat wilde er normaal nog wel eens bij inschieten, en we hebben nu ook vaste eet tijden.
Hij zit nu vreselijk zielig te zijn, ik ben met ons eten bezig dus hij moet wachten.
En normaal wilde ik hem dan wel al eens eten geven, en nu dus niet! Valt dat ff tegen zo'n streng baasje![]()
Ik weet hoe je je voelt.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:21 schreef Babygirl het volgende:
ff kleine update,
Frodo is vanmorgen verhuist naar zijn nieuwe baasjes.
Tot onze spijt was/is het vertrouwen weg, na nog een keer bijten naar de kleine.
Hij gaat het heel goed krijgen daar.
Oudere mensen zonder (klein)kinderen in huis.
God ik voel me K*T!![]()
hier MOET ik even op reageren. Dus je hebt frodo laten castreren,en vervolgens toch weggedaan omdat hij weer hapte? ipv dat je er nou gewoon mee naar de gedragstherapeut was gegaan. Maar neequote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:21 schreef Babygirl het volgende:
ff kleine update,
Tot onze spijt was/is het vertrouwen weg, na nog een keer bijten naar de kleine.
God ik voel me K*T!![]()
goh,dan zou ik mijn hond ook wel weg kunnen doen. Die hapt ook naar kids en naar andere dieren. Ik vind dat ze de hnd veelste gemakkelijk heeft weggedaan.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:26 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt.
Maar als het vertrouwen weg is denk ik echt dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Heel veel sterkte![]()
Een hond zoveel uur per dag met een muilkorf om laten lopen lijkt me ook voor de hond geen goede oplossing.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
goh,dan zou ik mijn hond ook wel weg kunnen doen. Die hapt ook naar kids en naar andere dieren. Ik vind dat ze de hnd veelste gemakkelijk heeft weggedaan.
Wat is er mis om die hond een korf om te doen en er vervolgens mee naar een gedragstherapeut te gaan?
En nee,ik heb zelf geen kleine kids die 24/7 bij Balloe in de buurt zijn.
Nee, dat is symptomenbestrijding.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Een hond zoveel uur per dag met een muilkorf om laten lopen lijkt me ook voor de hond geen goede oplossing.
Alleen niet bij jou..quote:Op zondag 21 januari 2007 09:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel weer erg kort door de bocht![]()
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij het hartstikke goed gaat.
maar ze had wel geld voor een castratie. Dan had ze dat beter uit kunnen geven aan zo'n gedrags mevrouw.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dat is symptomenbestrijding.
Bovendien geeft de Ts aan dat ze geen geld heeft voor een gedragstherapeute.
Maar uiteindelijk heeft het hondje een goed tehuis gevonden, dat is toch ook belangrijk?
nee,daarom had ze ook naar de gedragstherapeut gemoeten. En tot die tijd had die hond een muilkorf om moeten doen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Een hond zoveel uur per dag met een muilkorf om laten lopen lijkt me ook voor de hond geen goede oplossing.
Mijn geval is denk ik iets anders, ik heb er wel een gedragstherapeut bij gehad, die vertelde mij gewoon onomwonden dat ze onvoorspelbaar was, sterker nog, hij zei dat mijn hond gestoort gedrag vertoonde, vooral naar kinderen, maar ook naar andere dieren.
Tis geen makkelijke keuze, maar ik denk dat het wel de beste is. Zo kan Frodo nog lekker wat jaartjes slijten bij z'n nieuwe baasjes en loopt de kleine geen gevaar meer.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:21 schreef Babygirl het volgende:
ff kleine update,
God ik voel me K*T!![]()
omfg dat vind ik wel zo'n dikke bullshit. Een hondje wegdoen omdat ie niet met kinderen overweg kan,en dan daarna een nieuwe nemen. Als TS niks aan haar houding tov de hond doet,gaat ook die nieuwe hond met haar aan de wandelquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:43 schreef Bigs het volgende:
[..]
En als je kinderen wat ouder zijn dan kun je altijd nog een nieuw hondje nemen. Het is dan Frodo wel niet, maar toch zul je daarvan net zo veel gaan houden
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:43 schreef senesta het volgende:
[..]
Ook bij mij...
[afbeelding]
[afbeelding]
Een beetje vreemd, een castratie kost boven de 200 euro (hangt van gewicht af) en een gedragstherapeut onder de 100...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
maar ze had wel geld voor een castratie. Dan had ze dat beter uit kunnen geven aan zo'n gedrags mevrouw.
Lees het topic maar eens terug. vorige pagina. Ts wilde de hond castreren,ik zei nog van niet doen,maar er werdt niet geluistert. IPV dat ze dat geld in een gedragstherapeut had gestokenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Een beetje vreemd, een castratie kost boven de 200 euro (hangt van gewicht af) en een gedragstherapeut onder de 100...
Volgens mij mis ik hier iets.
Dank je, maar er komt geen nieuwe hond.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:43 schreef Bigs het volgende:
[..]
Tis geen makkelijke keuze, maar ik denk dat het wel de beste is. Zo kan Frodo nog lekker wat jaartjes slijten bij z'n nieuwe baasjes en loopt de kleine geen gevaar meer.
En als je kinderen wat ouder zijn dan kun je altijd nog een nieuw hondje nemen. Het is dan Frodo wel niet, maar toch zul je daarvan net zo veel gaan houden
En maar weer openquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:47 schreef Qwea het volgende:
[..]dat hoef ik de mijne niet te laten doen
die heeft een schurft hekel aan kinderen.
En toch doe ik mij hond niet weg. En waarom niet? Omdat als er kids op visite komen, wat nooit zo vaak gebeurt korf ik balloe,of gaat ie naar buiten.
Ik blijf het stom vinden van de TS. Maar dat is mijn mening
Ik weet dat het niet ideaal is, maar je neemt een hondje met als doel hem zijn hele leven bij je te houden. En niet bij wat tegenslagen hem/haar weg te doen. Ik snap TS haar positie wel, maar de vraag die bij mij enorm prikt is ; waarom wel een castratie (terwijl ik nog had gewaarschuwdquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:28 schreef senesta het volgende:
[..]
En maar weer open
Ik snap jouw mening Qwea, ik had persoonlijk ook eerder een gedragstherapeut geprobeert (heb ik dus ook gedaan).
Ik kan me echter de angst van de moeder ook goed voorstellen als de hond uitvalt naar je kind.
Joey was nog maar een baby, maar een hond en een kind van 18 maanden uit elkaar houden lijkt me onhoudbaar.
Honden leven op het moment en kennen geen liefde zoals wij dat kennen, dus Frodo zal het een worst zijn dat hij een nieuw baasje heeft zolang dat baasje hem maar goed behandeldquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:45 schreef Qwea het volgende:
Ik vind het enorm sneu voor het beestje. Het hondje moet weg,enkel omdat het baasje niet weet hoe met het gedrag van het beestje om te moeten gaan, en omdat het baasje niet in staat is om de baas te zijn.
dat boeit geen flikker. Feit is dat frodo de schuld van zijn gedrag krijgt en dus weg moet,terwijl het frodo's schuld niet is.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Honden leven op het moment en kennen geen liefde zoals wij dat kennen, dus Frodo zal het een worst zijn dat hij een nieuw baasje heeft zolang dat baasje hem maar goed behandeld
Mag ik vragen aan je om te mening te onderbouwen? Waarom heeft TS daar goed aan gedaan? Het beest moet opnieuw wennen e.d. Was het in jouw ogen niet beter om eerst de mogelijk middelen uit de kast te trekken,en als het dan nog niet gelukt was,het beestje alsnog een nieuw huisje te geven?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:58 schreef N.icka het volgende:
De TS heeft goed gehandeld door het beestje een nieuw baasje te gunnen
flikker jij nou maar gewoon op. Het enige wat jij aan het doen bent is zuigen. Als je wat nuttigs hebt bij te dragen,kom dan nog maar eens terugquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:30 schreef Wupppie het volgende:
zo...
jammer jongens, allemaal niet geholpen, en we hadden nog wel ZO een keer foei geroepen.
Zeg, als je alleen komt om te bashen mag je van mij weer vertrekken hoorquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:46 schreef Wupppie het volgende:
dat was mijn eerste posting al, boomknuffelaars.
Het enige advies wat jij continue aangedragen hebt was het "lens" schoppen van een hond, wat in mijn boekje (en niet alleen in mijn boekje) gewoon valt onder dierenmishandeling inderdaad.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:58 schreef Wupppie het volgende:
ik bash niet
Ik gaf in mijn eerste posting al aan dat even streng toespreken waarschijnlijk niet genoeg is.
Belachelijk, straffen mocht niet, ik was een eikel, een dierenmishandelaar.
en zie hier het resultaat, weer een keer een bijtende beweging gemaakt...
en als ik dat dan zeg? dan bash ik?
hoepel toch op kuthippiequote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:11 schreef Wupppie het volgende:
maar zo waar...
maar goed ik ga wel, sterkte met de stille tocht!
Is het ook, en ondanks dat TS in MIJN ogen de verkeerde keuze heeft gemaakt, wens ik haar wel sterkte.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:02 schreef Ingetje79 het volgende:
Neemt niet weg dat het verschrikkelijk k*t is voor TS.
Sterkte TS![]()
wel als mijn kind een ander naar het leven staat, and then again, met mensen kun je praten, met honden niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
hoepel toch op kuthippieik zal jou eens lens schoppen. Ik word schijtziek van jouw idiote reacties. Trap je je kind ook half lam als hij/zij niet doet wat jij wil?
Flikker een end op man
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 07:44 schreef Wupppie het volgende:
[..]
wel als mijn kind een ander naar het leven staat, and then again, met mensen kun je praten, met honden niet.
en ik ben geen hippy, hippies zijn dol op honden
(oowja, jij bent een erg labiel dingetje)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |