Ik zou een gedragstherapeut proberenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Noh, ze maken het er wel een beetje zelf naar om nu pas met echte actie te beginnen. Zo gauw er gebeten wordt kunnen we wel ineens van alles doen
Anyway, ik zou mn hond niet gelijk weg doen. Ik zou wel heel goed opletten met het kind in de buurt en ondertussen wat dingen proberen. mocht het dan nog steeds niet baten dan herplaatsing ja.
Oh zeker, daarom zeg ik zeker goed opletten. kost iets meer tijd in je al drukke leven, maar medunkt dat je dat er wel over hebtquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zou een gedragstherapeut proberen![]()
Maar ik weet ook hoe onzeker je word van een hond die zulk gedrag vertoont.
Honden bepalen de rangorde helemaal niet op een 'ferme manier'. Wat is dat toch dat mensen dat nog steeds zeggen? Honden hebben zoveel signalen en zulke duidelijke lichaamstaal dat ze elkaar helemaal niet hoeven af te ranselen. Behalve op bepaalde moment zoals wanneer er voedselgebrek is of wanneer het territorium verdedigd moet worden tegen een andere groep honden dan zul je gevechten zien.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Te laat...
En verder.. ik bedoel niet een hond tot moes slaan natuurlijk. Maar honden onderling bepalen ook een rangorde op een ferme manier. Als een hond bij mij 'in de roedel' leeft en niet wilt luisteren, kan hij wel een tik om zn oren verwachten als hij de fout ingaat. Meteen duidelijk wat ik niet wil zien van hem dan.
En begrijp mij niet verkeerd "het is maar een hond " en geen mens.
In ons gezin hebben we gedaan wat we konden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Noh, ze maken het er wel een beetje zelf naar om nu pas met echte actie te beginnen. Zo gauw er gebeten wordt kunnen we wel ineens van alles doen
Anyway, ik zou mn hond niet gelijk weg doen. Ik zou wel heel goed opletten met het kind in de buurt en ondertussen wat dingen proberen. mocht het dan nog steeds niet baten dan herplaatsing ja.
En dat is bij ons mijn manquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:45 schreef Queen_Bee het volgende:
Bwhehe ja. Mijn moeder is de enige die de hond kan negeren, en je kan echt zien dat mn moeder de baas is, no doubt about it
Daarvoor moest het ook niet erg genoeg zijn voor herplaatsing, maar om er wat aan te doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:47 schreef Babygirl het volgende:
[..]
In ons gezin hebben we gedaan wat we konden.
We hebben geprobeerd hem op zijn plaats in de roedel te krijgen.
Misschien niet op de goede manier, maar ik kan van mezelf zeggen dat ik niet nu pas ineens aan de bel gaat trekken.
En ik heb dit topic zaterdag geopend, en het is de laatste dagen wel ineens erger geworden.
Ik denk zelf dat dit komt omdat mijn man een paar dagen weg is geweest voor zijn werk. En hij nu toch zijn kans wilde 'grijpen'
Hiervoor was het gewoon niet 'erg' genoeg om überhaupt aan herplaatsing te denken.
Vergeet die vakantie, neem een weekje vrij voor de hondquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:48 schreef Babygirl het volgende:
[..]
En dat is bij ons mijn man![]()
Denk dat hij maar gewoon zijn baan op moet zeggen![]()
Awwh .. ik zal in mijn omgeving eens vragen of mensen (zonder kleine kinderen) een JR willen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:45 schreef Zus_konijn het volgende:
[afbeelding]
Hier is de schat!!![]()
(Heb toestemming van Babygirl!)
De kleine heeft hem noit pijn gedaan, hij wilt alleen maar aaien.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:00 schreef Qwea het volgende:
Ten eerste lijkt het me slim om de hond een muilkorf te kopen. Zo kan de kleine op de grond, en kan de hond aan de kleine wennen. Het is natuurlijk nieuw dat de kleine zijn speelplaats (de grond dus) "inneemt" . Heeft je kindje hem ooit per ongeluk pijn gedaan?
Overigens, een gedrags therapeut kost 65 euro, is niet heel erg veel. Dus als je het op korte termijn kan missen zou ik het zeker doen.
ik ben ervan overtuigd dat dit een beetje een rang orde probleem is. De hond wilde namelijk het kind beschermen toen het kind wat kleiner was. Kortom de hond is de "leider". Dit is vrij fout geweest en had je gelijk moeten corrigeren. Je moet zorgen dat frode zn plaats weet vanaf nu en dus lager staat dan het kind
Ik blijf er bij dat het voornamelijke probleem is dat die hond zn plek niet kentquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:06 schreef Babygirl het volgende:
Ow en dit gedrag vertoont hij weer niet als mijn man met hem wandelt![]()
yup de man straalt denk meer dominantie uit dan babygirl, ik denk dat hij babygirl niet accepteert als zijn leiderquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:12 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat het voornamelijke probleem is dat die hond zn plek niet kent
Ik ben het met je eens hoor, echt.. maar in deze adhoc situaties (ik weet niet of je zelf kinderen hebt) ga ik niet bedenken hoe ik het beest het aan zijn verstand moet brengen. Die krijgt een draai om zn oren van me.. of dat nou hondslievend is of niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:42 schreef AmiCanis het volgende:
[..]
Honden bepalen de rangorde helemaal niet op een 'ferme manier'. Wat is dat toch dat mensen dat nog steeds zeggen? Honden hebben zoveel signalen en zulke duidelijke lichaamstaal dat ze elkaar helemaal niet hoeven af te ranselen. Behalve op bepaalde moment zoals wanneer er voedselgebrek is of wanneer het territorium verdedigd moet worden tegen een andere groep honden dan zul je gevechten zien.
Maar het helemaal niet handig als er gevechten plaatsvinden binnen een roedel, want dat maakt de roedel juist zwakker.
Binnen een groep honden herken je de roedelleider juist door het gebrek aan aandacht dat hij/zij de andere honden geeft .. een goede roedelleider in een stabiele roedel hoeft helemaal niet op 'zijn strepen staan', die kan d.m.v. zijn lichaamstaal en wat signalen (grommen, lip op trekken) laten zien waar zijn grens is.
En daarnaast .. de mens is geen hond en kan daardoor ook niet op een 'hondse' manier laten zien wat hij wil. Het is echt niet nodig om je hond te slaan als hij iets doet wat jij niet wilt. Als de hond niet naar jou luistert heeft dat een oorzaak en als die oorzaak is dat hij schijt aan jou heeft, dan heb jij dus niet duidelijk laten merken dat jij de roedelleider bent. Maar dit 'duidelijk laten merken' gebeurt niet door hem te slaan, daarmee laat je wat mij betreft juist zien dat je de situatie niet in de hand hebt en je de hond wellicht niet begrijpt.
Duidelijk laten merken dat jij de roedelleider bent doe je door de hond niks meer voor niets te geven, door hem niet te aaien wanneer hij dat wil, maar wanneer jij dat wilt etc .. maar niet door hem te slaan als hij niet netjes in het gareel loopt.
Uiteraard moet je ingrijpen wanneer het op dat moment gebeurt, wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Maar het is belangrijk dat je daarna wat gaat doen aan de motivatie van de hond. Als je 'm alleen maar elke keer een draai om zijn oren geeft wanneer hij uitvalt, dan los je het probleem niet op .. sterker nog, de kans is groot dat je het probleem verergert.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, echt.. maar in deze adhoc situaties (ik weet niet of je zelf kinderen hebt) ga ik niet bedenken hoe ik het beest het aan zijn verstand moet brengen. Die krijgt een draai om zn oren van me.. of dat nou hondslievend is of niet.
Door te zorgen dat de kleine weet dat hij boven die hond staat. Als de kleine frodo wil aaien, en frodo gromt, dan corrigeer je hem. "FRODO! Foei!" Vervolgens laat je het kind weer aaien en herhaal je dezelfde stappen. Het lijkt mij verstandig dat als je dit doet frodo een muilkorf om te doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:08 schreef Babygirl het volgende:
[..]
De kleine heeft hem noit pijn gedaan, hij wilt alleen maar aaien.
aaaaaadodo loopt hij dan.
ja maar hoe????
quote:Hoe ziet zo’n rangorde er uit? Er zijn twee rangordes in een groep: een mannelijke en een vrouwelijke. Beide rangordes verweven naadloos in elkaar tot één geheel. Aan het hoofd staat de rangordeleider en de laatste in de orde is de underdog, ook wel het piespaaltje genoemd. Aan het hoofd van uw honden- & mensenrangorde hoort u te staan. Of uw echtgeno(o)t(e), dat moet u zelf maar ‘uitvechten’. Daarna komen uw eventuele kinderen vanaf de leeftijd van 7 jaar en pas dan de kleintjes en uw hond(en). Waarom de leeftijdsgrens van 7 jaar? Honden beschouwen kinderen tot die leeftijd haast per definitie als ranglagere. Vanaf 7 jaar moet het per individueel per kind en hond bekeken worden. Hun beider eigenschappen zijn dan bepalend voor de plaats die wordt ingenomen in het huishouden.
quote:Vraag: wat bepaalt de rangordeleider? Antwoord: de rangordeleider is de baas, eigenlijk Dè Baas. Hij bepaalt het eten (voerbakprobleem), de jacht (weglopen), de voortplanting (rijden op mensen), leidt de verdediging tegen indringers (voordeurbelprobleem), leidt de migratie (trekken aan de lijn), monopoliseert de partner (“jaloezie”). De dominanten hebben ook de beste rust- en slaapplaatsen (bank, stoel, uw bed) in huis.
Dominantieverhoudingen kunnen per plaats verschillen. Wat in huis geldt, kan in de tuin, op straat, tijdens de training (op de training luistert hij wel, maar thuis……), in het bos en op andere plaatsen heel anders zijn.
Wat ik doe bij mijn hond om hem te laten zien dat IK hoger in orde ben en niet hij is het volgende :quote:Binnen een “natuurlijke” rangorde bestaat zoals gezegd een strikte rangorde. Een hond zal binnen een gezin ook zijn plaats in de rangorde bepalen, ongeacht of de menselijke roedelgenoten dit leuk vinden of niet.
Er is binnen een gezin maar één juiste rangorde en dat is een rangorde waarbij de hond op de onderste plaats staat.
Voor baby’s en jonge kinderen wordt hier in zoverre een uitzondering op gemaakt dat de volwassenen in het gezin de ranghogere positie van het kind ten opzichte van de hond regelen en bevestigen. Dit is dan ook één van de voornaamste redenen waarom men jonge kinderen en honden nooit zonder toezicht bij elkaar mag laten.
Daarnaast is reeds aangegeven dat een roedelleider zich een aantal voorrechten toe mag eigenen. Ranghoge honden kunnen dan ook aanspraak maken op de beste rustplaatsen zoals b.v. bed en bank. Deze plaatsen worden vaak met geweld verdedigd tegenover de eigenaar, mocht deze nog de euvele moed hebben hier zelf plaats te willen nemen. Ranghoge honden kunnen door middel van agressief gedrag gaan bepalen of het bezoek van de eigenaar in hun territorium (huis en tuin) in mag. In extreme gevallen kan een hond zelfs overgaan tot grommen en bijten om zijn rechten te verdedigen tegenover zijn eigenaar. Een dominante hond heeft het recht om zijn verworvenheden desnoods met agressief gedrag te verdedigen ten opzichte van zijn eigenaar.
Binnen een gezin treft men regelmatig de situatie aan waarin één persoon dominant is, gevolgd door de hond, waarna de overigen gezinsleden volgen. Een dergelijke hond functioneert meestal uitsluitend binnen het gezin als de baas aanwezig is. Zodra de baas afwezig is neemt de dan ranghoogste hond de leiding over met alle beschreven problemen.
Als je de hond slaat wek je enkel agressie op, en dat is dus NIET de bedoelingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, echt.. maar in deze adhoc situaties (ik weet niet of je zelf kinderen hebt) ga ik niet bedenken hoe ik het beest het aan zijn verstand moet brengen. Die krijgt een draai om zn oren van me.. of dat nou hondslievend is of niet.
Hou dit ook gewoon vol. Denk niet na 1 week van "ooh hij doet het wel goed nu.Laat maar zitten" hij zal ALTIJD opnieuw proberen om de leiding te veroveren. Don't let it happen. En wat hij ook doet, sla hem niet. Daarmee maak je het probleem enkel erger en wordt hij enkel agressief, en dat is juist niet de bedoelingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef Babygirl het volgende:
Dank je Quea daar kan ik wat mee.
Op de dingetjes die jij noemt is hij idd al 'baas' over mij, de kleine opdonder!
Ik heb contackt gehad met iemand van de dierenambulance en die komt van de week ook wat tips geven![]()
Hij weet iig om de donder wel dat hij fout is geweest. Hij wijkt nu niet van mijn zijde en heeft nog niet 1x naar Niels gegromd![]()
Dus we werken nog ff verder voor we opgeven![]()
je kotst op cesar, maar je lult hem wel naquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hou dit ook gewoon vol. Denk niet na 1 week van "ooh hij doet het wel goed nu.Laat maar zitten" hij zal ALTIJD opnieuw proberen om de leiding te veroveren. Don't let it happen. En wat hij ook doet, sla hem niet. Daarmee maak je het probleem enkel erger en wordt hij enkel agressief, en dat is juist niet de bedoeling![]()
Ja maar einde oefening waarvan. Je kan niet van hem verwachten dat hij vanaf morgen opeens niet meer bijt. Zoiets heeft tijd nodig. Ik zou zeggen neem voor het gemak een week of 5 a 6 aan om te zorgen dat hij weet dat je boven hem staat. Ik kan je namelijk bijna wel op een briefje geven dat hij het 1 deze dagen nog eens zal flikken. Zoiets gaat niet gelijk goed. Honden zijn net kinderen, het kost tijd en moeite om ze iets te leren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:28 schreef Babygirl het volgende:
We hebben hem nog nooit geslagen en dat zal ook zeker niet gaan gebeuren!
We kijken het een poosje aan en dan zien we wel verder.
Met als kanttekening dat als hij nog 1 keer (probeert) te bijten het einde oefening is!
Ik ben al heel blij met al jullie reactie's en die meneer die langs komt.
Hij belt vanavond voor een afspraak.
Zeur niet jijquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:28 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je kotst op cesar, maar je lult hem wel na
en ja, een hond moet je met regelmaat op zijn plekje in de rangorde geven
ik denk dat je voor dat geld beter met hem naar een gedrags therapeut kan gaan...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:36 schreef Babygirl het volgende:
Nou schiet mij maar in de kerstverlichting....
Net nogmaals de DA gebeld voor de casteratie en deze DA vertelde dat dit voor een gedrachts verandering van 100% kon zorgen....![]()
En dus zelf naar Niels toe.....
Maandag morgen brengen en dan *SnipSnap*
Ik ben van Balloe ja. Naja,eigenlijk is Balloe van mijquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:44 schreef Babygirl het volgende:
Aha jij ben dus van Baloe. Ik had je topic al gelezen.
ik lees nog ff verder....
Uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:00 schreef Babygirl het volgende:
We kunnen het geld maar 1x gebruiken en waar doe ik nou goed aan??
Bel een dierenarts op die niet uit die praktijk komt. Ik ben erg tevreden over dierenkliniekemmeloord.nlquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:58 schreef Babygirl het volgende:
Wat ik niet begrijp hé waarom krijg ik 2 heel verschillende verhalen van 2 dierenartsen uit dezelfde praktijk????
De twijfel slaat nu wel toe zeg.....
Ik, maar dat is MIJN mening, denk dat je aan een gedragscursus meer hebt dan aan een castratie. Mail anders een een gedrags therapeut. Dat heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:00 schreef Babygirl het volgende:
We kunnen het geld maar 1x gebruiken en waar doe ik nou goed aan??
ja,leuk en aardig maar wat als het verkeerd uitpakt? Dan is het hondje de dupe ervanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:18 schreef Zus_konijn het volgende:
Wat ik al eerder zei casteren kan voor 100% verandering zorgen heb het vaker meegemaakt met de honden van kenissen enzo dioe gedrags problemen hadden dus ik weet dat het geen onzin is.
Als je het niet doet zal je altijd met de vraag zitten....wat als ik het toch geprobeerd had zou hij dan.....??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |