Tsja mijn verhaal is niet erg hoopvol denk ik.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:50 schreef Babygirl het volgende:
Frodo wordt niet geschopt of geslagen, dus die 'optie' wil ik ook eigenlijk niet meer horen!
O en Senesta bedankt voor je verhaal.
dat het na een tijdje heel irritant wordt, de kleine heeft toch ook een naam?quote:
Ja das waar, Oke ik zal ''de kleine" niet meer zo noemen, maar gewoon Niels.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef L-IS het volgende:
[..]
dat het na een tijdje heel irritant leest, de kleine heeft toch ook een naam?
ik heb liever ook dat je alleen tegen die hond praat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:43 schreef diomedes het volgende:
[..]
Maar ik praat gewoon liever tegen een hond dan met jou.
Zullen we gewoon ophouden met bashen en weer ontopic gaan?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:21 schreef Wupppie het volgende:
[..]
ik heb liever ook dat je alleen tegen die hond praat.
meer jouw niveau
Misschien wel, omdat hij (een van zijn) baasjes als roedelleider ziet. Alleen moet je dan wel consequent zijn en dat is, zoals senesta ook al aangeeft, wel moeilijk.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:49 schreef Phedre77 het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Je zou geforceerd een lid van de roedel een rang toe moeten wijzen en dat zal in hondenbrein wel niet logisch aankomen.
Het is wel duidelijk dat je geen verstand hebt van honden.Slaan helpt dus niet en daar versterkt je fout gedrag alleen maar mee.Maar het geeft niet;Tokkie's moeten er ook zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:46 schreef Wupppie het volgende:
[..]
met mij is te praten, met een hond niet.
Die moet je dan even een flink pak rammel geven als hij dat presteert, is het hem duidelijk.
Maar ik zie hier al wat het probleem met "Frodo" is.
Zijn baasje stemt GL of SP en wil alles met de zachte lieve zalvende hand oplossen.
Dat werkt dus niet, maar daar komt ze nog wel eens achter als lieve grommende "frodo" ze dag eens niet heeft.
Gewoon een flinke opsodemieter verkopen als hij het weer presteert, duidelijk
in alle talen....
flauwquote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:51 schreef Babygirl het volgende:
Nou de kleine Niels komt net thuis en tis gelijk weer mis![]()
En gelijk heb je eignelijk. Nooit honden en jonge kinderen bij elkaar. Dat gaat gewoon niet. Zie de vele bijtincidenten. Kinderen die doodgebeten worden of gebeten zijn door honden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
Ik zou die 2 nooit alleen laten anderskindje
![]()
Dat vind ik ook wel weer erg kort door de bochtquote:Op zondag 21 januari 2007 02:42 schreef TechXP het volgende:
[..]
En gelijk heb je eignelijk. Nooit honden en jonge kinderen bij elkaar. Dat gaat gewoon niet. Zie de vele bijtincidenten. Kinderen die doodgebeten worden of gebeten zijn door honden.
Daarom ben ik geen voorstander van een hond houden als je kinderen hebt of neemt. De honden worden dan sowieso de dupe weer...
In ieder geval nooit alleen laten met de hond.
Ja, maar of dat geluk is of niet is maar de vraag. Ik denk dat het gewoon gevaarlijk is om jonge kinderne bij honden te houden. Het is een risico. En dan kan een hond aardig en lief zijn.. maar als jij het kind even alleen laat met de hond of even niet oplet en het kind pakt iets scherps ofzo en prikt dat in het oog van het dier... tsja.. dan kan een hond nog zo een lief karakter hebben, maar dan zal die heus wel reageren.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:23 schreef senesta het volgende:
Dat vind ik ook wel weer erg kort door de bocht![]()
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij het hartstikke goed gaat.
Nou ja, ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb behalve mijn vorige hond hele goede relatie's gezien tussen hond en kinderen.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:38 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, maar of dat geluk is of niet is maar de vraag. Ik denk dat het gewoon gevaarlijk is om jonge kinderne bij honden te houden. Het is een risico. En dan kan een hond aardig en lief zijn.. maar als jij het kind even alleen laat met de hond of even niet oplet en het kind pakt iets scherps ofzo en prikt dat in het oog van het dier... tsja.. dan kan een hond nog zo een lief karakter hebben, maar dan zal die heus wel reageren.
Elke keer als je weer zo een incident hoort, dan zijn mensen verbaast, want het was zo een lief hondje die niemand kwaad deed...
Daarom ben ik geen voorstander van een hond bij kinderen.
Erg domme opmerking.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
Deze wil ik nog even uitleggen,quote:Op zondag 21 januari 2007 16:57 schreef Dirk_D-H het volgende:
.
PS Wat me wel verbaast is dat je met je zieke hondje hebt gebrobeerd te fokken.
Te laat...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 00:16 schreef AmiCanis het volgende:
Ik lees hier in meerdere reacties dat mensen vinden dat de hond flink afgeranseld moet worden. Godzijdank is de TS er niet mee eens, maar ik zal toch eens een poging doen om uit te leggen waarom het geen goed idee is.
Nee hij is nog niet gecastreerd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:24 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik weet niet of het al gevraagd is... maar hij hij al gecastreerd?
Als je dat zou willen doen geef je wel mijn hotmail adres...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:15 schreef Babygirl het volgende:
Ik kan je evt wel een foto mailen als je wilt?
Als ik heel eerlijk mag zijn denk ik niet dat castreren het gedrag op dit vlak zodanig beinvloed.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:18 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik zou hem eerst laten castreren, en kijken of zijn gedrag er echt niet mee veranderd.
Het is het proberen waard.
En het zou mooi zijn als hij direct terecht kan bij iemand, in plaats van eerst naar een asiel want dat brengt stress met zich mee en dat wil babgirl dus voorkomen.
Tja maar er zit wel een verschil tussen een hond die normaal leeft binnen een gezin of een hond die nu al hapt en snauwt naar een kind wat nog niet eens anderhalf is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:24 schreef Zus_konijn het volgende:
Ja, maar is een hond en een kind niet altijd een risico?
Als in niet geschoten is altijd misquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Zus_konijn het volgende:
Terwijl jouw hond ook nu uit het niets kan happen.
Gebeurd vaak zat, kan verschillende redenen hebben.
Maar babygirl moet het zelf weten, ik zou hem wel laten castreren, sommige honden draaien dan 100% om in positieve zin.
Waarom zou je er iets aan doen als er nog niks aan de hand isquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Noh, ze maken het er wel een beetje zelf naar om nu pas met echte actie te beginnen. Zo gauw er gebeten wordt kunnen we wel ineens van alles doen
Het was al wel langer aan de gang. Het gebeurde niet vorige week ineens.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:32 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Waarom zou je er iets aan doen als er nog niks aan de hand is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |