abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45534420
Frodo wordt niet geschopt of geslagen, dus die 'optie' wil ik ook eigenlijk niet meer horen!

O en Senesta bedankt voor je verhaal.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 15:55:48 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45534556
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:50 schreef Babygirl het volgende:
Frodo wordt niet geschopt of geslagen, dus die 'optie' wil ik ook eigenlijk niet meer horen!

O en Senesta bedankt voor je verhaal.
Tsja mijn verhaal is niet erg hoopvol denk ik.
Maar misschien dat je met hulp van een deskundige met jouw hond nog wat kan uitrichten.
Ga alleen alsjeblieft niet op eigen houtje wat dokteren, honden zijn geen mensen en denken dan ook anders dan wij.

Overgens heb ik mijn hond niet afgemaakt.
Ze is naar mensen gegaan die haar erg graag wilden hebben, die mensen hadden geen kinderen of kleinkinderen, wisten van alle problematiek en hadden ervaring met honden met een gebruiksaanwijzing.
Ze heeft het daar erg goed gehad
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:55:57 #53
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45534561
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:48 schreef Babygirl het volgende:

[..]

Vast heel vaak, en je punt is?
dat het na een tijdje heel irritant wordt, de kleine heeft toch ook een naam?
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45534574
@ Bigs,

Af laten maken kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen.
Maar misschien (als het gesprek met de DA niks opleverd) een ander huisje voor hem
En dan maar bij mensen zonder kinderen, oudere ofzo.

Tuurlijk gaat mijn kind voor alles!!
Maar om nou de hond zo maar (en ja ik weet dat het niet zo maar is) aan de kant te schuiven, nee sorry ik kan het niet. Een dier neem je voor zijn leven en niet voor even.
Daarom wilde ik tips van honden/dieren liefhebbers die door ervaring weten waar ze over praten.

iig alvast bedankt allemaal voor jullie meningen, tips en verhalen.
pi_45534601
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef L-IS het volgende:

[..]

dat het na een tijdje heel irritant leest, de kleine heeft toch ook een naam?
Ja das waar, Oke ik zal ''de kleine" niet meer zo noemen, maar gewoon Niels.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:21:59 #56
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_45535158
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:43 schreef diomedes het volgende:

[..]

Maar ik praat gewoon liever tegen een hond dan met jou.
ik heb liever ook dat je alleen tegen die hond praat.

meer jouw niveau
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 16:32:37 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45535418
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:21 schreef Wupppie het volgende:

[..]

ik heb liever ook dat je alleen tegen die hond praat.

meer jouw niveau
Zullen we gewoon ophouden met bashen en weer ontopic gaan?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:26:26 #58
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_45537013
De hond straffen omdat hij gromt is enorm kort door de bocht en ik ben het met TS eens dat ze dat niet wil doen. Je moet eerst de reden weten voor het grommen. Als hij uit angst, onzekerheid of een andere emotie/reden gromt, maak je het erger met straffen. Het is gewoon niet zo simpel als hondje lief-> aai en hondje stout -> mep.

Dat de problemen zijn gestart sinds De Kleine is gaan lopen, is standaard en dat is idd vaak een rangorde probleem. Heb je al alle dingen gedaan om het kind boven de hond te zetten? Kind eerst eten en hond later? Overigens, kind eigen koekjes en snoepjes geven en hond niets meegeven. Hond krijgt later 1 van zijn eigen koekjes. Het zou zomaar een periode kunnen zijn, want je gaat immers als hond niet zomaar van de ene rang naar de andere. Ik ben het wel eens met de mensen die melden dat je dit met een gedragstherapeut moet doen.

En dat de hond niet helemaal gezond is en pijn heeft, maakt het een heel stuk ingewikkelder. Misschien moet je toch eens voorzichtig in je omgeving polsen of mensen de hond niet willen overnemen. Misschien is dit best op te lossen in jullie huishouden, maar niet zonder een heleboel stress, energie en tijd (en risico). Een fijn nieuw thuis voor de hond en een relaxed en veilig huis voor het gezin is dan wel een heel mooi alternatief, he. Maar het lijkt me een reuze moeilijke beslissing, je hond wel of niet uit huis plaatsen. Succes.
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 17:37:16 #59
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45537335
Het kind boven de hond plaatsen is ook niet altijd even makkelijk, het kind is zich namelijk niet bewust van de rangorde en doet dingen zoals naar de hond toegaan waarmee het kind dan weer aangeeft onder de hond te staan.
Het kind geeft dan tegengestelde signalen waardoor de hond in de war raakt met alle gevolgen van dien.
Dit is gewoon te complex om zelf aan te gaan als je niet precies weet waar je mee bezig bent.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:49:15 #60
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_45537683
Ja, daar heb je gelijk in. Je zou geforceerd een lid van de roedel een rang toe moeten wijzen en dat zal in hondenbrein wel niet logisch aankomen.
pi_45538116
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:49 schreef Phedre77 het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Je zou geforceerd een lid van de roedel een rang toe moeten wijzen en dat zal in hondenbrein wel niet logisch aankomen.
Misschien wel, omdat hij (een van zijn) baasjes als roedelleider ziet. Alleen moet je dan wel consequent zijn en dat is, zoals senesta ook al aangeeft, wel moeilijk.
pi_45539418
Nou de kleine Niels komt net thuis en tis gelijk weer mis
pi_45539464
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:46 schreef Wupppie het volgende:

[..]

met mij is te praten, met een hond niet.
Die moet je dan even een flink pak rammel geven als hij dat presteert, is het hem duidelijk.

Maar ik zie hier al wat het probleem met "Frodo" is.
Zijn baasje stemt GL of SP en wil alles met de zachte lieve zalvende hand oplossen.
Dat werkt dus niet, maar daar komt ze nog wel eens achter als lieve grommende "frodo" ze dag eens niet heeft.

Gewoon een flinke opsodemieter verkopen als hij het weer presteert, duidelijk

in alle talen....
Het is wel duidelijk dat je geen verstand hebt van honden.Slaan helpt dus niet en daar versterkt je fout gedrag alleen maar mee.Maar het geeft niet;Tokkie's moeten er ook zijn.

Inderdaad,wat iemand al postte:het is een rangordeprobleem.

Frodo zag ,toen het kindje nog lag en kroop,niet een tegenstander.
Nu het kindje gaat lopen heeft Frodo het idee dat het kindje zijn rangordepositie inneemt en dat wil frodo natuurlijk voorkomen.Frodo moet gewoon leren dat zijn positie lager is dan die van het kind van TS.

TS moet nu ook voorkomen dat kindje zich op gelijke hoogte bevindt met de hond.Dat geldt ook voor straffen:altijd staan als je een hond straft,dan is duidelijk dat je niet op zijn rangorde komt.

Ik zou iig even babbelen met de dierenarts en even op internet zoeken.

Wat dat blaffen betreft: onze JR doet het ook.Vooral als mijn broertje naar school gaat,dan jammert ze er over.Tot ik in de kamer sta,want ze weet dat ik het niet wil hebben.

Maar je kunt idd je kind niet met de hond alleen laten.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:39:35 #64
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45546535
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:51 schreef Babygirl het volgende:
Nou de kleine Niels komt net thuis en tis gelijk weer mis
flauw
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45546559
Geintje moet kunnen toch
  zondag 21 januari 2007 @ 02:42:12 #66
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45551261
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
Ik zou die 2 nooit alleen laten anders kindje
En gelijk heb je eignelijk. Nooit honden en jonge kinderen bij elkaar. Dat gaat gewoon niet. Zie de vele bijtincidenten. Kinderen die doodgebeten worden of gebeten zijn door honden.

Daarom ben ik geen voorstander van een hond houden als je kinderen hebt of neemt. De honden worden dan sowieso de dupe weer...

In ieder geval nooit alleen laten met de hond.
  Moderator zondag 21 januari 2007 @ 09:23:46 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45552429
quote:
Op zondag 21 januari 2007 02:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

En gelijk heb je eignelijk. Nooit honden en jonge kinderen bij elkaar. Dat gaat gewoon niet. Zie de vele bijtincidenten. Kinderen die doodgebeten worden of gebeten zijn door honden.

Daarom ben ik geen voorstander van een hond houden als je kinderen hebt of neemt. De honden worden dan sowieso de dupe weer...
In ieder geval nooit alleen laten met de hond.
Dat vind ik ook wel weer erg kort door de bocht
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij het hartstikke goed gaat.
pi_45553411
Ben het met Seneta eens.

Honden en kinderen kunnen prima gaan.
Moet er wel bij vertellen dat we wel zouden hebben gewacht met het nemen van een hond toe het laatste kind een jaartje of 4 was. Maarja als je dan als complete verassing een baby krijgt.....

Waarom denk je dat we er alles aan doen om het toch te laten werken TechXP?
We willen niet dat de hond de dupe wordt maar als het nodig is kies ik toch echt voor mijn kind!
  zondag 21 januari 2007 @ 12:38:25 #69
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45555384
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:23 schreef senesta het volgende:
Dat vind ik ook wel weer erg kort door de bocht
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij het hartstikke goed gaat.
Ja, maar of dat geluk is of niet is maar de vraag. Ik denk dat het gewoon gevaarlijk is om jonge kinderne bij honden te houden. Het is een risico. En dan kan een hond aardig en lief zijn.. maar als jij het kind even alleen laat met de hond of even niet oplet en het kind pakt iets scherps ofzo en prikt dat in het oog van het dier... tsja.. dan kan een hond nog zo een lief karakter hebben, maar dan zal die heus wel reageren.

Elke keer als je weer zo een incident hoort, dan zijn mensen verbaast, want het was zo een lief hondje die niemand kwaad deed...

Daarom ben ik geen voorstander van een hond bij kinderen.
  Moderator zondag 21 januari 2007 @ 13:11:38 #70
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45556428
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:38 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja, maar of dat geluk is of niet is maar de vraag. Ik denk dat het gewoon gevaarlijk is om jonge kinderne bij honden te houden. Het is een risico. En dan kan een hond aardig en lief zijn.. maar als jij het kind even alleen laat met de hond of even niet oplet en het kind pakt iets scherps ofzo en prikt dat in het oog van het dier... tsja.. dan kan een hond nog zo een lief karakter hebben, maar dan zal die heus wel reageren.

Elke keer als je weer zo een incident hoort, dan zijn mensen verbaast, want het was zo een lief hondje die niemand kwaad deed...

Daarom ben ik geen voorstander van een hond bij kinderen.
Nou ja, ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb behalve mijn vorige hond hele goede relatie's gezien tussen hond en kinderen.
En bij mijn vorige hond waren de signalen ook duidelijk en daar hebben we naar gehandeld.
Hele kleine kinderen moet je niet alleen laten met honden, dat ben ik helemaal met je eens.
Je moet je als ouders goed bewust zijn van het feit dat kinderen moeten leren omgaan met honden.
Ik ben zelf met honden opgegroeid en mijn kinderen nu dus ook.
En ik moet zeggen dat het met elco echt perfect gaat, hij is lief, zacht en ja zelfs bezorgd naar mijn kinderen toe.
Ik denk dus zeker dat het kan, zolang je maar weet waar je mee bezig bent.
pi_45564019
Naast het rangorde probleem beschreef je ook de reactie op andere honden en de pijn. Honden kunnen antiiperen op mogelijke pijn toegebracht door een onvoorspelbaar kind/ andere hond.
Mijn zus had ooit zo'n grumpy 'mormel' en dat is er nooit uit gegaan.
Lijkt mij dat je probleem gecompliceerder is dan het op het eerste gezicht lijkt.
Daarnaast moet je je realiseren dat een kind pas echt zijn plaats boven de hond in de rangorde kan innemen als dat kind voldoende besef heeft van het mechanisme. Tot die tijd zal de hond alleen dat kind dulden zolang de macht van de baas gevoeld wordt. Deuren die door andere posters zijn opengedaan zal ik niet proberen in te trappen hier. Je zal jezelf ook in het onderwerp verdiept hebben.
Mijn kinderen zijn beduidend ouder en de omgang gaat met de ene hond ook beter dan met de andere. Ook die blijven niet bij alle honden alleen.
succes met de situatie.
PS Wat me wel verbaast is dat je met je zieke hondje hebt gebrobeerd te fokken.
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
  maandag 22 januari 2007 @ 16:33:39 #72
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45582972
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
Erg domme opmerking.
Corrigeren ja, maar juist het proberen te laten zien dat de baby leuk is. Dus eigenlijk als ik lees wat je hier typt ben je al goed bezig, door de kleine hem elke keer iets te laten geven, en wel te corrigeren als hij agressie vertoon.

Misschien kun je eens contact opnemen met een hondenschool in de buurt en daar (als zijn heup dat kan) iets gaan doen met hem, dan heb je extra afleiding en zien andere mensen zijn algemene gedrag, en is er misschien meer mis dan alleen naar jou baby toe.
Het levert in ieder geval wat observaties op van jou hond door mensen die niet voor niets daar rondlopen, zonder dure kosten van een gedragstherapeut.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
  maandag 22 januari 2007 @ 16:39:58 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45583201
Ik zou OF die hond corrigeren met ferme taal bijgezet met ferme tikken met een krant bij fout gedrag, of.. de hond weg doen. As simple as that!
Of je moet wachten op het moment dat het fout gaat natuurlijk.. want dit is gewoon bloedlink.
The truth was in here.
pi_45585997
Ik lees hier in meerdere reacties dat mensen vinden dat de hond flink afgeranseld moet worden. Godzijdank is de TS er niet mee eens, maar ik zal toch eens een poging doen om uit te leggen waarom het geen goed idee is.

Als allereerste opmerking; uit het verhaal kan ik niet duidelijk krijgen wat de motivatie van de hond is. Je kan het nog zo goed beschrijven, maar ik (of een andere gedagstherapeut) moet het gedrag eerst zelf zien voordat er een oordeel over geveld kan worden. Zolang de motivatie niet duidelijk is, kan ik dus ook niet zeggen wat je precies moet doen.

Maar waarom dan niet de hond een ferme tik geven?
1) Als de motivatie angst is (bijvoorbeeld vanwege de pijn die de hond al heeft), dan bereik je met een afranseling alleen dat de hond Niels nog enger gaat vinden .. en je het gedrag dus verergert.
2) Als de motivatie is om de inmiddels onduidelijke rangordeverdeling duidelijk te krijgen, zorg je er met een afranseling voor dat de hond het idee heeft dat hij zijn signalen meer kracht bij moet zetten. Hij mag niet meer grommen, maar hij wil toch duidelijk zijn naar de 'pup' .. je riskeert dus dat hij zal gaan bijten om Niels te vertellen dat hij 'te ver' gaat.

Ik vind het erg jammer dat ik je geen pasklaar antwoord kan geven, daarvoor moet ik het gedrag echt zien en een duidelijk beeld krijgen van jullie situatie.
Wellicht is het een goede stap om met de hond naar de dierenarts te gaan en een lichamelijk oorzaak iig uit te sluiten.
Ik wil je iig op het hart drukken om niet zelf te proberen om de (vaak) goedbedoelde adviezen in de praktijk te brengen, het is uitermate belangrijk dat je de motivatie weet en ik denk dat je hier echt de hulp nodig hebt van een gedragsdeskundige.
pi_45587545
Na 2 dagen geen internet kom ik mezelf weer even melden.

Gisterochtend is het dus mis gegaan... (schampschotje)
Niks erg gelukkig, maar de schrik zit er goed in. En Niels deed écht niks, hij liep door de kamer en Frodo schiet zijn bench uit en hapt hem zo in zijn beentje.
We zijn gelijk gisteravond naar de dierenarts gegaan, en die adviseerde ons om toch Frodo te herplaatsen. Zeker nu

Maar in mijn omgeving wilt niemand hem. (veelal mensen met kleine kinderen en tis toch iets waar je voor 100% achter moet staan) Het asiel vind ik zielig, Markplaats tja je leest zo veel enge dingen over broodfokkers ed dat dat ook eigenlijk afvalt.... maar wat dan?????

Nou ben ik verschilende herplaatsings site's tegen gekomen op internet, maar dan is de hond 9 van de 10 keer nog gewoon thuis. En dat kan dus niet (lang) meer.

Er zijn al heel wat tranen gevloeid, maar ik vrees toch dat het moet gaan gebeuren
pi_45587570
@ Amicanis

Bedankt dat je er met een deskundig oog naar heb willen kijken. Al is het maar door ons verhaal te lezen.
@ de rest ook bedankt voor al jullie reactie's.
pi_45587672
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:57 schreef Dirk_D-H het volgende:
.
PS Wat me wel verbaast is dat je met je zieke hondje hebt gebrobeerd te fokken.
Deze wil ik nog even uitleggen,

Toen we Frodo wilde laten 'fokken' was er verder niks met hem aan de hand.
Zijn poot is iets wat ieder (klein) hondje kan overkomen. Het knappen van een bloedvat in de heup gebeurd meestal tijdens de bevalling. (ik vertel nu was de DA ons vertelde toen).
En die eigenwijze druiloor heeft dus ws altijd pijn gehad maar liet het pas merken toen het te erg werd.
Dus niet iets erfelijks ofzo. En verder was hij helemaal gezond. Zijn blaas is pas later gekomen.

Tot die tijd zal de hond alleen dat kind dulden zolang de macht van de baas gevoeld wordt
Ik heb die macht dus duidelijk niet! Ik ben wel zijn baasje maar mijn man is duidelijk zijn roedelleider!
Maarja aangezien die gewoon overdag op zijn werk zit waar hij hoort zit ik overdag alleen maar op te letten wat 1 van de 2 aan het doen is.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 09:22:08 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45588259
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 00:16 schreef AmiCanis het volgende:
Ik lees hier in meerdere reacties dat mensen vinden dat de hond flink afgeranseld moet worden. Godzijdank is de TS er niet mee eens, maar ik zal toch eens een poging doen om uit te leggen waarom het geen goed idee is.
Te laat...
En verder.. ik bedoel niet een hond tot moes slaan natuurlijk. Maar honden onderling bepalen ook een rangorde op een ferme manier. Als een hond bij mij 'in de roedel' leeft en niet wilt luisteren, kan hij wel een tik om zn oren verwachten als hij de fout ingaat. Meteen duidelijk wat ik niet wil zien van hem dan.
En begrijp mij niet verkeerd "het is maar een hond " en geen mens.
The truth was in here.
pi_45588296
Ik weet niet of het al gevraagd is... maar hij hij al gecastreerd?
pi_45588337
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 09:24 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik weet niet of het al gevraagd is... maar hij hij al gecastreerd?
Nee hij is nog niet gecastreerd.
We hebben het er gister wel over gehad, maar door alle emotie's ben ik vergeten een afspraak te maken.
Maar volgens de dierenarts had dit geen invloed (meer) op Frodo z'n gedrag naar Niels toe.
pi_45588359
Oke...als de DA het zegt...
Maar vaak worden honden vooral kleinere honden minder dominant en bezitterig...het is ( vind ik ) het proberen waard!
pi_45588916
We gaan het ook zeker laten doen, maar ik ben bang dat het voor ons te laat is.

Ik durf ze nu al niet meer samen in 1 ruimte te laten, Frodo zit nu op de gang, en dat vind ik ook zielig.
Hij zit zo sneu te piepen nu
pi_45589094
Ja...is echt balen zo deze situatie...
Ik denk dat het ook dat het vertrouwen helemaal weg is nu, en je zelf ook nooit meer echt lekker zit als ze samen in een ruimte zijn...
Wel jammer dat je geen foto kunt plaatsen misschien dat er hier iemand is die je dat wilt uitleggen?
Ben namelijk wel heel erg benieuwd naar je hondje.
pi_45589239
Ik kan je evt wel een foto mailen als je wilt?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:19:56 #85
84328 Lllaura
painting pictures
pi_45589321
Wat sneu, vooral omdat Frodo door z'n gehap júist weer minder aandacht krijgt nu. Ik hoop echt dat jullie een goed plekje voor 'm vinden. Veel sterkte!.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_45589553
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:15 schreef Babygirl het volgende:
Ik kan je evt wel een foto mailen als je wilt?
Als je dat zou willen doen geef je wel mijn hotmail adres...
XdamandaX at hotmail punt com
pi_45589913
Mail is verzonden Zus_konijn.
pi_45590224
Wat een koppie zeg, een echt kereltje haha.
pi_45590531
Hij is net zo lief alstie der uitziet

Met alleen dit ene kleine -puntje
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 11:14:07 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45590587
Ik ben nu wel vet nieuwsgierig.
Kun jij hem niet plaatsen zus_konijn?
Mits Babygirl dat geen probleem vind natuurlijk.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:14:49 #91
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_45590607
Het asiel is niet altijd zielig hoor. Het verschilt per asiel en beleid, maar heel veel asiels zijn wel gewoon goed. Ik zou eens langs gaan of bellen bij het asiel in jouw plaats en vragen hoe de toestand daar is (veel honden aanwezig, of ze denken zo'n hondje als jouw hond snel te plaatsen, of je op de hoogte gehouden kunt worden). Of je gaat eerst eens langs als gewone klant en kijkt eens rond of het er schoon uitziet en de honden veel plek hebben en er wat mee wordt gedaan. Als het asiel zegt dat ze erg weinig kans zien, je hondje te herplaatsen, dan zou ik eventueel over andere dingen gaan denken, maar dat is dan voor latere zorg.
pi_45590734
Ik zou hem eerst laten castreren, en kijken of zijn gedrag er echt niet mee veranderd.
Het is het proberen waard.
En het zou mooi zijn als hij direct terecht kan bij iemand, in plaats van eerst naar een asiel want dat brengt stress met zich mee en dat wil babgirl dus voorkomen.
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 11:23:20 #93
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45590857
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:18 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik zou hem eerst laten castreren, en kijken of zijn gedrag er echt niet mee veranderd.
Het is het proberen waard.
En het zou mooi zijn als hij direct terecht kan bij iemand, in plaats van eerst naar een asiel want dat brengt stress met zich mee en dat wil babgirl dus voorkomen.
Als ik heel eerlijk mag zijn denk ik niet dat castreren het gedrag op dit vlak zodanig beinvloed.
Vraag me af of je met kinderen zulke risico moet willen nemen.
Een litteken is voor altijd
pi_45590899
Ja, maar is een hond en een kind niet altijd een risico?

Ik kan wel een foto plaatsen denk ik ja, als babygirl het goed vind.
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 11:28:05 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45591015
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:24 schreef Zus_konijn het volgende:
Ja, maar is een hond en een kind niet altijd een risico?
Tja maar er zit wel een verschil tussen een hond die normaal leeft binnen een gezin of een hond die nu al hapt en snauwt naar een kind wat nog niet eens anderhalf is.
Ik laat mijn kinderen ook niet alleen met de hond maar ik hoef ook niet op te letten als mijn kinderen alleen maar langs de hond lopen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:31:14 #96
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45591095
Noh, ze maken het er wel een beetje zelf naar om nu pas met echte actie te beginnen. Zo gauw er gebeten wordt kunnen we wel ineens van alles doen

Anyway, ik zou mn hond niet gelijk weg doen. Ik zou wel heel goed opletten met het kind in de buurt en ondertussen wat dingen proberen. mocht het dan nog steeds niet baten dan herplaatsing ja.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45591115
Terwijl jouw hond ook nu uit het niets kan happen.
Gebeurd vaak zat, kan verschillende redenen hebben.

Maar babygirl moet het zelf weten, ik zou hem wel laten castreren, sommige honden draaien dan 100% om in positieve zin.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:32:37 #98
150152 Queen_Bee
pi_45591132
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Zus_konijn het volgende:
Terwijl jouw hond ook nu uit het niets kan happen.
Gebeurd vaak zat, kan verschillende redenen hebben.

Maar babygirl moet het zelf weten, ik zou hem wel laten castreren, sommige honden draaien dan 100% om in positieve zin.
Als in niet geschoten is altijd mis
I'm super sonic man
pi_45591142
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Noh, ze maken het er wel een beetje zelf naar om nu pas met echte actie te beginnen. Zo gauw er gebeten wordt kunnen we wel ineens van alles doen
Waarom zou je er iets aan doen als er nog niks aan de hand is .
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:33:20 #100
150152 Queen_Bee
pi_45591163
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:32 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Waarom zou je er iets aan doen als er nog niks aan de hand is .
Het was al wel langer aan de gang. Het gebeurde niet vorige week ineens.
I'm super sonic man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')