Dank je dat geeft hoop....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
Ik zou die 2 nooit alleen laten anderskindje
![]()
ik sluit me hierbij aan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
Ik zou die 2 nooit alleen laten anderskindje
![]()
Juist!! en andersom ook natuurlijk. Jouw helemaal lens trappen als je zoiets zou doen,jij zal moeten leren dat het niet kan wat jij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als je dat een keer niet doet.quote:helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
en dat bereik je wel door een beestje helemaal "lens" te trappen? Dan heb je alleen kans dat ie nog erger wordt. Tuurlijk moet een hond leren wat wel en niet kan/ mag, ik heb het probleem dat mijn hond heel jaloers wordt als er iemand in mijn buurt komt. Met geduld en veel bezigzijn met hem zjn we het langzaamaan aan het afleren.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
quote van edit
Ze moeten jouw maar eens lens trappen wat een kut antwoordquote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
En dus ga je dat allemaal aanpassen aan meneer die vindt dat ie wat aandachttekort heeft?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:10 schreef Blue-eyes het volgende:
Lijkt mij toch een manier van aandachtvragen. Ik vermoed dat Frodo alleen aandacht krijgt als de kleine niet in de buurt is (als deze ligt te slapen of zo).
Je zou eens kunnen proberen om de hond wat extra aandacht te geven als het kind WEL in de buurt is en hierbij het kind gewoon even geen aandacht geven, dus alleen met Frodo bezig zijn.
Ik denk dat hij het kind als een "aandachts afpakker" ziet.
TS wil toch een oplossing, of nietquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:12 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
En dus ga je dat allemaal aanpassen aan meneer die vindt dat ie wat aandachttekort heeft?![]()
Nou sorry hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:16 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
TS wil toch een oplossing, of niet![]()
Vergeet niet dat we het hier over een hond hebben en die reageert nu eenmaal anders dan een mens. Hij moet gewoon leren dat de baby iets positiefs is en hij ziet het nu alleen maar als een bedreiging.
Goh, slimme vraagquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar, even serieus hč
Hij hapt, en blaft. Fout gedrag medunkt. Daar moet toch ook wat aan gedaan worden?
Ja, en ik vraag dat omdat jullie het alleen hebben over dat beest aandacht gevenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:19 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Goh, slimme vraag. Is dat ook niet de vraag die de TS stelt ?
Je moet je gaan afvragen waarom de hond dit gedrag toont en pas dan kan je er iets aan doen.
Hij is dit gedrag gaan vertonen toen de baby kwam, dus lijkt mij een kwestie van jaloezie of aandacht tekort.
Ja, hij moet op zn plek gezet worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:21 schreef senesta het volgende:
Het klinkt mij eerder als een rangorde probleem.
Ik zou in ieder geval heel erg alert zijn, jammer dat jullie geen geld hebben voor een gedragsdeskundige, dat zou namelijk wel de aangewezen weg zijn, denk ik.
En waar is dan jouw oplossing voor dit gedragsprobleemquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, en ik vraag dat omdat jullie het alleen hebben over dat beest aandacht geven![]()
![]()
Dat ik er anders over denk dan jij betekent niet dat ik de oplossing heb.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:22 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En waar is dan jouw oplossing voor dit gedragsprobleem![]()
Frodo moet nu natuurlijk wel eens wachten als ik net met de kleine bezig ben.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:10 schreef Blue-eyes het volgende:
Lijkt mij toch een manier van aandachtvragen. Ik vermoed dat Frodo alleen aandacht krijgt als de kleine niet in de buurt is (als deze ligt te slapen of zo).
Je zou eens kunnen proberen om de hond wat extra aandacht te geven als het kind WEL in de buurt is en hierbij het kind gewoon even geen aandacht geven, dus alleen met Frodo bezig zijn.
Ik denk dat hij het kind als een "aandachts afpakker" ziet.
Dit gedrag kreeg hij pas toen de kleine ging lopen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:19 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Goh, slimme vraag. Is dat ook niet de vraag die de TS stelt ?
Je moet je gaan afvragen waarom de hond dit gedrag toont en pas dan kan je er iets aan doen.
Hij is dit gedrag gaan vertonen toen de baby kwam, dus lijkt mij een kwestie van jaloezie of aandacht tekort.
Nou dan lijkt het me echt rangorde probleem.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:35 schreef Babygirl het volgende:
[..]
Dit gedrag kreeg hij pas toen de kleine ging lopen.
Frodo was juist heel beschermend naar de baby toe. Dat was hij ook ineens naar mij toe toen ik zwanger was. Hiervoor was ik wel zijn baasje maar ik hoefde in zijn idee niet beschermd te worden.
Toen hij kruipend over de vloer ging was het nog geen probleem.
Ook toen is het blaffen naar de bel/glazenwasser/vreemde geluiden pas begonnen.
En ik kan echt met de hand op mijn hart beloven dat hij echt echt echt geen aandacht tekort komt daar waken we juist heel erg voor.
En daar ben ik nu ook bang voorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:37 schreef senesta het volgende:
Sorry hoor, ik ben een grote dierenliefhebber maar je gaat je kind toch niet negeren ten behoeve van de hond?
Dat vind ik best wat ver gaan hoor.
Ik wil je toch aanraden om er een deskundige bij te halen, desnoods een keer langs een hondenvereniging of zo.
Rangordeproblemen zijn niet iets om mee te spelen (ik heb mijn hond om dit zelfde verhaal weg moeten doen).
Nog niet, de afspraak voor a.s week staat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:43 schreef RedBitch het volgende:
Heb je dit probleem al eens besproken met je dierenarts?
Ik heb er een deskundige bij gehad, ben bij een hondenvereniging geweest en het oordeel van hen allen was dat het een lopende tijdbom was, nou moet ik er ook bij zeggen dat de deskundige al meteen tegen mij zei dat mijn hond volgens hem een kronkel in haar hoofd had.quote:
met mij is te praten, met een hond niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:52 schreef diomedes het volgende:
[..]
Juist!! en andersom ook natuurlijk. Jouw helemaal lens trappen als je zoiets zou doen,jij zal moeten leren dat het niet kan wat jij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als je dat een keer niet doet.
Een hondje lens trappen...vuile hond
![]()
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:46 schreef Wupppie het volgende:
[..]
met mij is te praten, met een hond niet.
Die moet je dan even een flink pak rammel geven als hij dat presteert, is het hem duidelijk.
Maar ik zie hier al wat het probleem met "Frodo" is.
Zijn baasje stemt GL of SP en wil alles met de zachte lieve zalvende hand oplossen.
Dat werkt dus niet, maar daar komt ze nog wel eens achter als lieve grommende "frodo" ze dag eens niet heeft.
Gewoon een flinke opsodemieter verkopen als hij het weer presteert, duidelijk
in alle talen....
FOEI FRODO!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:04 schreef senesta het volgende:
[..]
een hond slaan of schoppen lijkt me niet de aangewezen weg.
Er zijn andere manieren om een hond duidelijk te maken dat iets niet kan.
Ik heb mijn duitse herder opgevoed zonder hem één keer te hoeven schoppen en slaan en hij weet precies wanneer ik bedoel dat hij te ver gaat.quote:
Maar ik praat gewoon liever tegen een hond dan met jou.quote:met mij is te praten, met een hond niet.
Vast heel vaak, en je punt is?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:07 schreef L-IS het volgende:
heb jij enig idee hoe vaak jij 'de kleine' zegt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |