abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45528320
Goedemorgen.

Ik heb een probleempje waar ik niet zo goed raad mee weet.
3 jaar geleden is onze jack Frodo bij ons komen wonen.
Onze gezinssituatie was toen, vader moeder kind van 8. (en geen zich op 2e kind) anders had er nog geen hond gekomen.
Totaal onverwacht ben ik toch nog zwanger geraakt van ons 2 kind.
De kleine is nu 19 maanden.
Toen de baby net was geboren was Frodo heel erg beschermend naar de baby. (happen naar de viste en de kraamhulp)
Maar nu gromt hij alleen nog maar naar de kleine.
De kleine speelt vanzelf veel op de grond, Frodo ligt dan in zijn bench of op zijn stoel en maar grommen.
Een diepe keel grom echt heel eng. Ik heb hem hier al voor gestraft, beloond als hij het niet deed, de kleine een snoepje laten geven, genegeerd (maarja dat vind ik eng stel je voor dat hij ineens bijt.... wat overigens nog niet is gebeurd.
Ook 'hapt' hij naar de kleine als ik hem (de kleine) optil.

Ook is hij ineens gaan beginnen met blaffen naar de bel.
Blaffen naar de glazenwasser, blaffen naar 'vreemde' geluiden.
Dit doet hij pas sinds een half jaar ofzo.

Er is niks veranderd voor hem, hij krijgt nog steeds veel aandacht, we wandelen nog steeds, en er word nog net zo veel van hem gehouden als voor dat de kleine kwam.
Maar ik word nu toch een beetje wanhopig

Iemand tips om Frodo dit gedrag af te leren??
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_45528377
O, ook hebben we nog een ongeveer 8 jarige kater (is aan komen lopen 7 1/2 jaar geleden dus de leeftijd weten we niet precies) waar Frodo vanaf het begin af aan niks van moet hebben.

Ik zou wel een foto van ons Frodoo'tje willen plaatsen maar heb geen idee hoe
pi_45528404
Je zou een gedragstherapeute in hondengedrag in de arm kunnnen nemen.

Ze komt dan je hond en zijn gedrag observeren en kan je tips geven.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:15:36 #4
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_45528480
Ik weet dat het een flauwe inkopper is, maar zou het iets met de ene ring van Sauron te maken hebben ?
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:18:08 #5
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_45528515
Ik zou die 2 nooit alleen laten anders kindje
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_45528564
Ik heb mezelf al een beetje ingelezen natuurlijk voor ik dit topic plaatste.
En ik las ergens de prijzen van zo'n therapeute... dat kunnen we momenteel gewoon niet missen.
Zoals gezegt de 2e was een complete verassing en daar komen toch wel wat kosten bij kijken.
Ook omdat Frodo al een 'probleem' gevalletje is met van alles en nogwat.
vb: hij was 6 mnd toen hij geopereed moest worden aan zijn heup omdat zijn er een bloedvat was gesprongen in zijn heupkop en daardoor de heupkop was afgestorven.
Problemen met zijn blaas, zijn al diverse foto's van gemaakt, maar er is niks 'aanwijsbaars'
Hij krijgt iedere dag ontstekings remmers om de pijn in zijn heup en blaas onder controlle te houden.

We zeggen zelf altijd dat hij helaas een beetje 'mislukt' is. Maar zoooo verschrikkelijk lief!!!
Ik denk zelf eigenlijk dat hij gewoon bang is dat de kleine hem pijn doet. En ik zorg er natuurlijk voor dat dit nog nooit gebeurd is. Ik ben er ALTIJD bij als ze samen zijn. Frodo gromt ook naar andere honden als ze met hem willen spelen. Je kan merken dat hij veel pijn heeft gehad en dit nog steeds in zijn achterhoofd heeft zitten.

We doen wat we kunnen maar ik heb helaas geen geldboom in de tuin
pi_45528629
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
Dank je dat geeft hoop....

Natuurlijk laat ik ze niet samen, maar dat zou ik zoiezo nooit doen.
Huisdieren en kinderen moeten nooit samen gelaten worden.
Maar Frodo hapt (naar zijn broek dat wel) ook al als ik de kleine gewoon van de grond til of uit zijn kinderstoel.

En het leuke/lieve is dan wel weer dat als de kleine een boterhammetje of koekje heeft hij altijd een stukje aan Frodo gaat geven. Dit word dan al grommend aangepakt, dat dan wel weer
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:42:57 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_45528918
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:18 schreef Prowl het volgende:
ik sluit me hierbij aan.
Huilen dan.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:43:29 #9
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_45528929

[ Bericht 100% gewijzigd door senesta op 09-02-2007 18:52:19 (Dierenmishandeling doen we hier niet aan.) ]
pi_45529096
quote:
helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
Juist!! en andersom ook natuurlijk. Jouw helemaal lens trappen als je zoiets zou doen,jij zal moeten leren dat het niet kan wat jij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als je dat een keer niet doet.

Een hondje lens trappen... vuile hond
hyˇpoˇcriet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_45529170
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
quote van edit
en dat bereik je wel door een beestje helemaal "lens" te trappen? Dan heb je alleen kans dat ie nog erger wordt. Tuurlijk moet een hond leren wat wel en niet kan/ mag, ik heb het probleem dat mijn hond heel jaloers wordt als er iemand in mijn buurt komt. Met geduld en veel bezigzijn met hem zjn we het langzaamaan aan het afleren.

@ts- hoe reageert je hond als jij met je kindje op de grond zit/ speelt en hij mag erbij zijn? Misschien als je hem meer betrekt bij je kindje en de dingen die je doen, dat hij het gaat accepteren.

[ Bericht 10% gewijzigd door senesta op 09-02-2007 18:53:31 ]
this bitch bites
pi_45529314
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Wupppie het volgende:
helemaal lens trappen als hij dat gedrag vertoont, hij zal moeten leren dat het niet kan wat hij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als hij het een keer niet doet
Ze moeten jouw maar eens lens trappen wat een kut antwoord
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:07:14 #13
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45529380
Ja, ga vooral op die reactie in
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45529485
Je bent de tag vergeten [TK]

Maar effe zonder dollen. Mijn tante fokt en traint honden, zij heeft zo'n slipketting die zij gooi naar de hond als ie wat verkeerd doet. Dus als ie gromt gooi je die ketting (met beleid) naar de hond en verder negeer je hem, niks roepen ofzo maar alleen die ketting gooien zodat die hond schrikt.
Na een paar keer leert ie het dan wel af.
Sterkte
Het spijt me echt hoor
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:10:40 #15
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_45529490
Lijkt mij toch een manier van aandachtvragen. Ik vermoed dat Frodo alleen aandacht krijgt als de kleine niet in de buurt is (als deze ligt te slapen of zo).

Je zou eens kunnen proberen om de hond wat extra aandacht te geven als het kind WEL in de buurt is en hierbij het kind gewoon even geen aandacht geven, dus alleen met Frodo bezig zijn.
Ik denk dat hij het kind als een "aandachts afpakker" ziet.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:12:03 #16
150152 Queen_Bee
pi_45529526
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:10 schreef Blue-eyes het volgende:
Lijkt mij toch een manier van aandachtvragen. Ik vermoed dat Frodo alleen aandacht krijgt als de kleine niet in de buurt is (als deze ligt te slapen of zo).

Je zou eens kunnen proberen om de hond wat extra aandacht te geven als het kind WEL in de buurt is en hierbij het kind gewoon even geen aandacht geven, dus alleen met Frodo bezig zijn.
En dus ga je dat allemaal aanpassen aan meneer die vindt dat ie wat aandachttekort heeft?
I'm super sonic man
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:15:30 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45529625
Het kindje zoveel mogelijk aandacht laten geven aan de hond.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:16:01 #18
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_45529641
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:12 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

En dus ga je dat allemaal aanpassen aan meneer die vindt dat ie wat aandachttekort heeft?
TS wil toch een oplossing, of niet
Vergeet niet dat we het hier over een hond hebben en die reageert nu eenmaal anders dan een mens. Hij moet gewoon leren dat de baby iets positiefs is en hij ziet het nu alleen maar als een bedreiging.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:16:26 #19
150152 Queen_Bee
pi_45529653
Maar, even serieus hč

Hij hapt, en blaft. Fout gedrag medunkt. Daar moet toch ook wat aan gedaan worden?
I'm super sonic man
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:18:11 #20
150152 Queen_Bee
pi_45529708
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:16 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

TS wil toch een oplossing, of niet
Vergeet niet dat we het hier over een hond hebben en die reageert nu eenmaal anders dan een mens. Hij moet gewoon leren dat de baby iets positiefs is en hij ziet het nu alleen maar als een bedreiging.
Nou sorry hoor

Ik ben mij ervan bewust dat mens en dier verschillen, dankje.
Maar mijn hond is heel goed opgevoed. Heeft in heel zn leven 1 keer geblaft

Anyway, ik denk wel dat je dat kind aandacht moet laten geven aan die hond. Maar ik denk ook dat je fout gedrag moet straffen en niet alleen naar die hond zn pijpen moet gaan dansen.
I'm super sonic man
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:19:08 #21
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_45529741
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar, even serieus hč

Hij hapt, en blaft. Fout gedrag medunkt. Daar moet toch ook wat aan gedaan worden?
Goh, slimme vraag . Is dat ook niet de vraag die de TS stelt ?

Je moet je gaan afvragen waarom de hond dit gedrag toont en pas dan kan je er iets aan doen.
Hij is dit gedrag gaan vertonen toen de baby kwam, dus lijkt mij een kwestie van jaloezie of aandacht tekort.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:20:59 #22
150152 Queen_Bee
pi_45529791
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:19 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Je moet je gaan afvragen waarom de hond dit gedrag toont en pas dan kan je er iets aan doen.
Hij is dit gedrag gaan vertonen toen de baby kwam, dus lijkt mij een kwestie van jaloezie of aandacht tekort.
Ja, en ik vraag dat omdat jullie het alleen hebben over dat beest aandacht geven
I'm super sonic man
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 12:21:29 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45529810
Het klinkt mij eerder als een rangorde probleem.
Ik zou in ieder geval heel erg alert zijn, jammer dat jullie geen geld hebben voor een gedragsdeskundige, dat zou namelijk wel de aangewezen weg zijn, denk ik.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:22:08 #24
150152 Queen_Bee
pi_45529823
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:21 schreef senesta het volgende:
Het klinkt mij eerder als een rangorde probleem.
Ik zou in ieder geval heel erg alert zijn, jammer dat jullie geen geld hebben voor een gedragsdeskundige, dat zou namelijk wel de aangewezen weg zijn, denk ik.
Ja, hij moet op zn plek gezet worden.
I'm super sonic man
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:22:13 #25
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_45529826
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:20 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, en ik vraag dat omdat jullie het alleen hebben over dat beest aandacht geven
En waar is dan jouw oplossing voor dit gedragsprobleem
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:24:53 #26
150152 Queen_Bee
pi_45529894
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:22 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

En waar is dan jouw oplossing voor dit gedragsprobleem
Dat ik er anders over denk dan jij betekent niet dat ik de oplossing heb.
Al zou ik beginnen met een blikje met knikkers oid.
I'm super sonic man
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:25:18 #27
150152 Queen_Bee
pi_45529905
Gedrag afstraffen dus. Straffen. s-t-r-a-f-f-e-n niet doodknuffelen.
I'm super sonic man
pi_45530061
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:10 schreef Blue-eyes het volgende:

Frodo moet nu natuurlijk wel eens wachten als ik net met de kleine bezig ben.
Maar dat spelen samen met Frodo doen we dus ook (al)
Balletje overrollen/ de kleine laten gooien.
En dán speelt frodo dus wél lief met de kleine, zonder grommen dus.
De kleine is nog te klein om hem bv het voer aan Frodo te laten geven. Ook al geprobeert maar dan vliegen de brokken dus door de kamer

De kleine negeren zou ik eens proberen. Tis het proberen waard.
Maarja ook weer zoiets hij is 19 maanden dus dan doet de kleine wel iets om toch z'n aandacht te krijgen... het dressoir leeg trekken o.i.d

Ik vind dit echt heel moeilijk. Frodo is ook mijn 'kindje' (hij is gekomen omdat ons was verteld dat we geen kinderen meer konden krijgen en hij heeft dit gedrag ook helemaal niet naar de oudste.

Het heeft vermoedelijk toch iets met het roedel gedrag te maken, maar hoe plaats ik mijn kindje boven hem?!?

Frodo is ook (nog) niet ge'holpen' zou dit iets er mee te maken kunnen hebben?
We hebben hem toen hij 1 1/2 was geprobeerd een teefje te laten deken, maar hij wist bij god niet wat hij met het teefje moest

Ik weet het écht niet meer. En ik word er echt verdrietig van......
pi_45530166
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:19 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Dit gedrag kreeg hij pas toen de kleine ging lopen.
Frodo was juist heel beschermend naar de baby toe. Dat was hij ook ineens naar mij toe toen ik zwanger was. Hiervoor was ik wel zijn baasje maar ik hoefde in zijn idee niet beschermd te worden.
Toen hij kruipend over de vloer ging was het nog geen probleem.
Ook toen is het blaffen naar de bel/glazenwasser/vreemde geluiden pas begonnen.

En ik kan echt met de hand op mijn hart beloven dat hij echt echt echt geen aandacht tekort komt daar waken we juist heel erg voor.
pi_45530184
Je geeft zelf al aan dat Frodo het gedrag niet vertoont als je samen met kindje met hem speelt. Hij voelt zich gewoon van zijn plek afgezet door jullie kindje. Op het moment dat hij in een bench gezet wordt omdat je kindje over de vloer kruipt kan ik me voorstellen dat Frodo zich "gestraft" voelt.
this bitch bites
pi_45530209
Bedankt allemaal voor het meedenken.... ik was al bang dat ik iets heel erg fout deed ofzo.
ws doen we ook wel iets fout, MAAR WAT?!?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:37:14 #32
150152 Queen_Bee
pi_45530218
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:35 schreef Babygirl het volgende:

[..]

Dit gedrag kreeg hij pas toen de kleine ging lopen.
Frodo was juist heel beschermend naar de baby toe. Dat was hij ook ineens naar mij toe toen ik zwanger was. Hiervoor was ik wel zijn baasje maar ik hoefde in zijn idee niet beschermd te worden.
Toen hij kruipend over de vloer ging was het nog geen probleem.
Ook toen is het blaffen naar de bel/glazenwasser/vreemde geluiden pas begonnen.

En ik kan echt met de hand op mijn hart beloven dat hij echt echt echt geen aandacht tekort komt daar waken we juist heel erg voor.
Nou dan lijkt het me echt rangorde probleem.
I'm super sonic man
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 12:37:22 #33
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45530222
Sorry hoor, ik ben een grote dierenliefhebber maar je gaat je kind toch niet negeren ten behoeve van de hond?
Dat vind ik best wat ver gaan hoor.
Ik wil je toch aanraden om er een deskundige bij te halen, desnoods een keer langs een hondenvereniging of zo.
Rangordeproblemen zijn niet iets om mee te spelen (ik heb mijn hond om dit zelfde verhaal weg moeten doen).
pi_45530268
Frodo wordt niet in zijn bench gezet omdat de kleine over de vloer kruipt. Hij kruipt zelf in zijn bench om te gaan slapen, bench kan net zo goed gelezen worden als zijn stoel. Daar slaapt hij gewoon.

De bench is ook niet zijn strafplek, dat is een hoekje in de keuken ver van zijn bench vandaan.
pi_45530293
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:37 schreef senesta het volgende:
Sorry hoor, ik ben een grote dierenliefhebber maar je gaat je kind toch niet negeren ten behoeve van de hond?
Dat vind ik best wat ver gaan hoor.
Ik wil je toch aanraden om er een deskundige bij te halen, desnoods een keer langs een hondenvereniging of zo.
Rangordeproblemen zijn niet iets om mee te spelen (ik heb mijn hond om dit zelfde verhaal weg moeten doen).
En daar ben ik nu ook bang voor
pi_45530356
ok, ik had uit je op opgemaakt dat hij in de bench of op de stoel moest, verkeerd begrepen mijnerzijds...
this bitch bites
pi_45530387
Heb je dit probleem al eens besproken met je dierenarts?
this bitch bites
pi_45530390
@ Senesta, mag ik vragen wat jullie allemaal gepobeerd hebben om de hond op zijn juiste plek in de rangorde te krijgen?

Frodo heeft trouwens 2 puppy cursussen met goedgevolg afgelegd.
Hij luisterd verder ook heel goed.
Blijft netjes naast lopen, wachten bij de stoeprand ,comando's tis allemaal geen probleem.
Alleen de kleine/frodo das een probleem.
pi_45530427
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:43 schreef RedBitch het volgende:
Heb je dit probleem al eens besproken met je dierenarts?
Nog niet, de afspraak voor a.s week staat.

We hadden de ijdele hoop dit zelf wel op te kunnen lossen...helaas.....

Ik ben nu overgens alleen thuis.
Hij ligt nu met zijn kont op mijn voeten te slapen
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:46:20 #40
150152 Queen_Bee
pi_45530453
Dit kun je echt niet alleen aan

En ik zou zelf ook niet weten hoe dan precies wel, sorry.
I'm super sonic man
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 12:52:06 #41
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45530597
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:40 schreef Babygirl het volgende:

[..]

En daar ben ik nu ook bang voor
Ik heb er een deskundige bij gehad, ben bij een hondenvereniging geweest en het oordeel van hen allen was dat het een lopende tijdbom was, nou moet ik er ook bij zeggen dat de deskundige al meteen tegen mij zei dat mijn hond volgens hem een kronkel in haar hoofd had.
Nou moet ik er bij zeggen dat ze niet hield van kinderen tot een jaar of 8, alles daaronder vond ze moeilijk.
Helaas ben ik daar nooit eerder achter gekomen omdat ik eigenlijk niets met jonge kinderen van doen had, niet in de familie en zo.
Toen ik zwanger raakte en we verhuisden naar een kinderrijke buurt begon haar gedrag me op te vallen, ze fixeerde, haar nekharen gingen overeind, ze gromde steeds als we kinderen tegen kwamen buiten.
Toen de baby was geboren negeerde ze hem, wilde niets van toenadering weten.
Toen een collega met zijn dochtertje op kraamvisite langs kwam schoot mijn hond naar buiten en schampte het meisje van achteren tegen haar been.
Ze heeft niet gebeten maar de waarschuwing was duidelijk.
Ik kreeg nachtmerrie's, durfde de kleine niet in box te laten liggen als de hond in de buurt was.
Toen heb ik een deskundige in de arm genomen en die bevestigde mijn angst (al ging daar wel een paar weken overheen).
Toen heb ik haar weg gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door senesta op 20-01-2007 13:00:41 ]
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 12:58:10 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45530747
Die deskundige is een paar keer langs geweest hoor.
Hij heeft ons eerst als gezin geobserveert, toen tips mee gegeven (al had hij er meteen een hard hoofd in, ik wilde niet meteen opgeven).
Die tips hebben we een aantal weken in praktijk gebracht en daarna kwam hij weer langs.
Maar haar gedrag naar kinderen veranderde gewoon niet.
Tsja ik zag mijn jongen al voor zich met de littekens in zijn gezichtje of erger, dat risico durde ik niet te nemen.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:46:55 #43
151157 Wupppie
pi_45533132
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:52 schreef diomedes het volgende:

[..]

Juist!! en andersom ook natuurlijk. Jouw helemaal lens trappen als je zoiets zou doen,jij zal moeten leren dat het niet kan wat jij doet, en dat doe je niet met een koekje geven als je dat een keer niet doet.

Een hondje lens trappen... vuile hond
met mij is te praten, met een hond niet.
Die moet je dan even een flink pak rammel geven als hij dat presteert, is het hem duidelijk.

Maar ik zie hier al wat het probleem met "Frodo" is.
Zijn baasje stemt GL of SP en wil alles met de zachte lieve zalvende hand oplossen.
Dat werkt dus niet, maar daar komt ze nog wel eens achter als lieve grommende "frodo" ze dag eens niet heeft.

Gewoon een flinke opsodemieter verkopen als hij het weer presteert, duidelijk

in alle talen....
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 15:04:28 #44
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45533487
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:46 schreef Wupppie het volgende:

[..]

Die moet je dan even een flink pak rammel geven als hij dat presteert, is het hem duidelijk.

Maar ik zie hier al wat het probleem met "Frodo" is.
Zijn baasje stemt GL of SP en wil alles met de zachte lieve zalvende hand oplossen.
Dat werkt dus niet, maar daar komt ze nog wel eens achter als lieve grommende "frodo" ze dag eens niet heeft.

Gewoon een flinke opsodemieter verkopen als hij het weer presteert, duidelijk

in alle talen....
een hond slaan of schoppen lijkt me niet de aangewezen weg.
Er zijn andere manieren om een hond duidelijk te maken dat iets niet kan.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:07:17 #45
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45533534
heb jij enig idee hoe vaak jij 'de kleine' zegt?
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:28:32 #46
151157 Wupppie
pi_45533913
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:04 schreef senesta het volgende:

[..]

een hond slaan of schoppen lijkt me niet de aangewezen weg.
Er zijn andere manieren om een hond duidelijk te maken dat iets niet kan.
FOEI FRODO!

werkt niet
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 15:33:39 #47
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45534010
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:28 schreef Wupppie het volgende:

[..]

FOEI FRODO!

werkt niet
Ik heb mijn duitse herder opgevoed zonder hem één keer te hoeven schoppen en slaan en hij weet precies wanneer ik bedoel dat hij te ver gaat.
Schoppen en slaan is in mijn boekje een behoorlijk teken van zwakte.
Een angstige hond is ook niet wat je wilt bereiken lijkt mij.
pi_45534242
quote:
Maar ik praat gewoon liever tegen een hond dan met jou.

Anyway, ik denk dat dit wel een rangorde probleem is. Vooral nu de baby zich probeerd op te richten, lijkt het voor de hond alsof de baby hoger komt te staan.
hyˇpoˇcriet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_45534372
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:07 schreef L-IS het volgende:
heb jij enig idee hoe vaak jij 'de kleine' zegt?
Vast heel vaak, en je punt is?
pi_45534378
Mijn ouders hadden hetzelfde probleem toen ik klein was (hond die gewoon ontzettend vals werd doordat ie mij als bedreiging zag) en die hebben ze toen (na advies van verschillende mensen) met pijn in hun hart af laten maken ten behoeve van mij. Ik ben ze er wel dankbaar voor, een hond kan gewoon ontzettend onbetrouwbaar zijn de voortekens die je nu aangeeft voorspellen niet veel goeds.

Je hoort al vaak genoeg verhalen over honden die kinderen aanvallen waar nooit eerder problemen waren, laat staan wat er kan gebeuren als je deze voortekens ziet. Ik zou toch maar gauw eens serieus nadenken over wie je liever hebt: je hond of je kind.

[edit]
P.S. We hebben thuis nu gewoon weer 5 honden en ik ben best een dierenliefhebber. Maar je moet gewoon wel je hoofd erbij houden en rationeel na blijven denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')