quote:Chemische castratie
Chemische castratie is het inspuiten van een middel dat ervoor zorgt dat de hond een paar weken niet onder invloed van het mannelijk hormoon testosteron is. Het heeft daarmee ongeveer hetzelfde effect als castratie. Als chemische castratie niet helpt bij probleemgedrag is castreren niet zinvol. Chemische castratie werkt binnen 48 uur, bij een gewone castratie kan het effect pas na drie maanden duidelijk zijn. Bij extreem probleemgedrag kan het daarom goed zijn om gelijkertijd met de operatieve castratie toch een chemische castratie uit te voeren.
Doet anders een posten op www.hondenforum.nl daar zitten allemaal mensen met kennis van hondenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:42 schreef Babygirl het volgende:
Dat is een goeie Queen_Bee, (dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen verzinnen)
Ik ga er vanavond rustig voor zitten. Nu loopt de kleine rond en das niet rustig![]()
Oke plan van nu, eerst mailen kijken wat hij/zij zegt en dan beslissen.....
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:44 schreef Babygirl het volgende:
O en die meneer van de dierenambulace eens om zijn mening vragen over castreren![]()
Alvast veel succes met alles, en ik hoop voor je dat alles toch nog goed uitpakt!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:44 schreef Babygirl het volgende:
O en die meneer van de dierenambulace eens om zijn mening vragen over castreren![]()
Als je niks probeerd kom je niks verder en MOET frodo weg nee dat is goed voor hem!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja,leuk en aardig maar wat als het verkeerd uitpakt? Dan is het hondje de dupe ervan
dus iets proberen waarvan de gevolgen niet omkeerbaar zijn is wel slim?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:17 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Als je niks probeerd kom je niks verder en MOET frodo weg nee dat is goed voor hem!
ik weet nog wel iemandquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:16 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Alvast veel succes met alles, en ik hoop voor je dat alles toch nog goed uitpakt!
Mocht het niet zo zijn weet ik zeker dat we allemaal hier ons best gaan doen om een goed baasje te vinden voor frodo!
'quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
dus iets proberen waarvan de gevolgen niet omkeerbaar zijn is wel slim?
( zijn dat trouwens allemaal jouw hondjes?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:35 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
'
Wat vind je zo erg aan een gecastreerde hond? Als dat juist hun redding KAN zijn?
Je wilt liever dat ie een zooi stress heeft van een asiel en daarna weer van een nieuw huis?
Daar kan je hem ook voor altijd mee schaden.
je zegt het zelf al, KAN. KAN,KAN,KAN. Er kan zoveel, en ook zoveel NIET.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:35 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
'
Wat vind je zo erg aan een gecastreerde hond? Als dat juist hun redding KAN zijn?
Je wilt liever dat ie een zooi stress heeft van een asiel en daarna weer van een nieuw huis?
Daar kan je hem ook voor altijd mee schaden.
Die grote lobbes wel, die jackies zijn van mn zusquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:36 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
( zijn dat trouwens allemaal jouw hondjes?)
ik heb er niks op tegen. Enkel moet je er wel rekening mee houden dat het niet altijd goed uit kan pakken. Als TS castratie echt door wil zetten, dan doet ze er slim aan om het eerst eens chemisch te doen. Want stel je castreert de hond gelijk en zn gedrag wordt enkel erger dan ben je nog verder van huis.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:50 schreef Zus_konijn het volgende:
maar wat heb je tegen een gecastreerde hond dan, want je lijkt er wel op tegen...
Mja,true. Maar goed,dan moet TS de keuze maken. Want als TS gelijk een normale castratie doet en het werkt averechts dan is ze misschien dr hondje wel kwijt. Dus TS moet de keuze maken wat belangrijker isquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef Zus_konijn het volgende:
Dan lijkt me dat een heel goed plan ja, als het te betalen is voor de TS.
Want stel dat het prima gaat komen de kosten van de castratie er ook weer bij.
met die slappe SP instelling van je is het gewoon wachten tot het weer gebeurd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:28 schreef Babygirl het volgende:
We hebben hem nog nooit geslagen en dat zal ook zeker niet gaan gebeuren!
We kijken het een poosje aan en dan zien we wel verder.
Met als kanttekening dat als hij nog 1 keer (probeert) te bijten het einde oefening is!
Ik ben al heel blij met al jullie reactie's en die meneer die langs komt.
Hij belt vanavond voor een afspraak.
zeg flikker jij ff op. Slappe SP instelling? Dat jij je hond (mocht je die uberhaupt hebben) als stront behandelt wil niet zeggen dat anderen dat ook doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:45 schreef Wupppie het volgende:
[..]
met die slappe SP instelling van je is het gewoon wachten tot het weer gebeurd.
Straks weer een kind doodgebeten door een vals kreng van een hond en dan weer krokodillentranen janken
je weet dat katers ook geholpen nog kunnen sproeien ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef Zus_konijn het volgende:
ja het is en blijft een lastige situatie...
Mijn kater is 8 februari aan de beurt, moest wel want hij begon met sproeien..
ik heb geen hond, raar dat je er vanuit gaat, maar goed.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
zeg flikker jij ff op. Slappe SP instelling? Dat jij je hond (mocht je die uberhaupt hebben) als stront behandelt wil niet zeggen dat anderen dat ook doen.
dat werkt niet, daar wordt ie juist vals vanquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:26 schreef Wupppie het volgende:
[..]
ik heb geen hond, raar dat je er vanuit gaat, maar goed.
Die hond had een enorme beuk moeten krijgen toen hij voor de eerste keer gromde naar die baby!
quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:26 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Die hond had een enorme beuk moeten krijgen toen hij voor de eerste keer gromde naar die baby!
jij verdient een trap onder je reet. Klojoquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:26 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Het blijkt wel dat je geen hond hebt, tot ziensquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:26 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Je mag best een beetje normaal reageren hoor.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:57 schreef Wupppie het volgende:
als hij zonder reden iemand aanvliegt kan hij een corrigerende tik verwachten ja.
maar then again, met een mens kan je praten, met een dier niet.
(al lijken sommige hier net dieren, zowel qua luistervaardigheid als qua iq)
Bij zo'n lompe bakkes als wuppie nietquote:Op donderdag 25 januari 2007 07:10 schreef MikeyMo het volgende:
met een hond praat je op een andere manier, beuken zet geen voeten ind e aarde, het verergert de boel
YESS>>>>quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:42 schreef AmiCanis het volgende:
[..]
Honden bepalen de rangorde helemaal niet op een 'ferme manier'. Wat is dat toch dat mensen dat nog steeds zeggen? Honden hebben zoveel signalen en zulke duidelijke lichaamstaal dat ze elkaar helemaal niet hoeven af te ranselen. Behalve op bepaalde moment zoals wanneer er voedselgebrek is of wanneer het territorium verdedigd moet worden tegen een andere groep honden dan zul je gevechten zien.
Maar het helemaal niet handig als er gevechten plaatsvinden binnen een roedel, want dat maakt de roedel juist zwakker.
Binnen een groep honden herken je de roedelleider juist door het gebrek aan aandacht dat hij/zij de andere honden geeft .. een goede roedelleider in een stabiele roedel hoeft helemaal niet op 'zijn strepen staan', die kan d.m.v. zijn lichaamstaal en wat signalen (grommen, lip op trekken) laten zien waar zijn grens is.
En daarnaast .. de mens is geen hond en kan daardoor ook niet op een 'hondse' manier laten zien wat hij wil. Het is echt niet nodig om je hond te slaan als hij iets doet wat jij niet wilt. Als de hond niet naar jou luistert heeft dat een oorzaak en als die oorzaak is dat hij schijt aan jou heeft, dan heb jij dus niet duidelijk laten merken dat jij de roedelleider bent. Maar dit 'duidelijk laten merken' gebeurt niet door hem te slaan, daarmee laat je wat mij betreft juist zien dat je de situatie niet in de hand hebt en je de hond wellicht niet begrijpt.
Duidelijk laten merken dat jij de roedelleider bent doe je door de hond niks meer voor niets te geven, door hem niet te aaien wanneer hij dat wil, maar wanneer jij dat wilt etc .. maar niet door hem te slaan als hij niet netjes in het gareel loopt.
Lichamelijk geweld is dan ook niet voor niets een uiting van zwakte.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef Bouddalain het volgende:
[..]
YESS>>>>
Nog iemand die het wel weet!
De mooiste heb ik ooit gezien toen een roedelleider over de "puber die zijn bot gepikt had" heenstapte. Voorzichtig (zonder grom) maar wel gedecideerd het bot tussen de poten van puber in kwestie vandaan pakte, en op zijn gemak doorging met kluifen. Zo overtuigd van zijn eigen positie dat hij aan dit incident niet eens een brom wou besteden. En de puber? Die wist niet hoe snel hij weer in zijn eigen mand terecht moest komen. Je hebt wel heel weinig in te brengen als je roedelleider het niet eens nodig vindt om op je grommende claim op bot en bed te reageren.
Van deze roedelleider heb ik geleerd dat je pas roedelleider bent als je "leid".
Lichaamskracht en agressie hebben er niets mee te maken. Het gaat erom dat je hele houding uitstraalt dat jij de baas bent. En dat bevestig je door je beschermend en beslissend op te stellen over je roedel.
true, door sommigen verguisd, maar ik heb bijvoorbeeld cessar milan en ook martin gaus nou nog nooit een hond zien meppen om iets te bereiken. Integendeel, ze rechten de schouders en leiden de hond. Zo heb ik de hond van Qwea leren traplopen. Dat kon hij niet totdat ik hem de trap afleidde. Ik heb geen moment hoeven sjorren, alleen naar beneden wilt hij nog wel eens haast maken maar dan hou ik hem ook tegen en desnoods blijf ik gewoon even midden op de trap staan om te wennen. Als ik kalm blijft wordt hij dat vanzelf ook.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef Bouddalain het volgende:
[..]
YESS>>>>
Nog iemand die het wel weet!
De mooiste heb ik ooit gezien toen een roedelleider over de "puber die zijn bot gepikt had" heenstapte. Voorzichtig (zonder grom) maar wel gedecideerd het bot tussen de poten van puber in kwestie vandaan pakte, en op zijn gemak doorging met kluifen. Zo overtuigd van zijn eigen positie dat hij aan dit incident niet eens een brom wou besteden. En de puber? Die wist niet hoe snel hij weer in zijn eigen mand terecht moest komen. Je hebt wel heel weinig in te brengen als je roedelleider het niet eens nodig vindt om op je grommende claim op bot en bed te reageren.
Van deze roedelleider heb ik geleerd dat je pas roedelleider bent als je "leid".
Lichaamskracht en agressie hebben er niets mee te maken. Het gaat erom dat je hele houding uitstraalt dat jij de baas bent. En dat bevestig je door je beschermend en beslissend op te stellen over je roedel.
"ja balloe kan niet traplopen, dat kan ie niet mike, we moeten hem tillen, naar boven en beneden."quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:16 schreef Qwea het volgende:
het klinkt echt heel stom als je dat zo zegtmaar MM heeft wel degelijk gelijk. Het werkt wel.
Ik wou het eerst ook niet geloven en was hem elke x opnieuw aan het uitlachen. Tot hij bewees dat her serieus werkt![]()
Hey TS, Anders huur je Mikey inquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
"ja balloe kan niet traplopen, dat kan ie niet mike, we moeten hem tillen, naar boven en beneden."
we komen aan bij mijn huis, we lopen het trap in en ik loop omhoog en balloe volgt me gewoon alsof er niets aan de hand is.
Vervolgens moest ie telkens naar beneden getild worden, iets wat ie echt niet leuk vond, en ik ook niet want hij weegt 40 kilo. Dus ik na het uitlaten eens naar de kelder gaan (5 treetjes) en hij blijft boven aan de trap staan. En ik blijf rustig staan halverwege de trap met de riem. Langzaam kwam hij dichterbij en zette een pootje naar beneden. Ik een tree lager, hij ook, ik beneden en meneer liep zelf naar beneden. Toen de grote trap geprobeerd en dat ging net zo snel. Nog geen 10 minuten werk, ik heb geen woord hoeven gebruiken
ik aanbellen en snel de trap omhoog lopen, wordt de deur opengedaan en ziet ze ons bovenaan de trap staan. Ik zo naar haar toe lopen, zij helemaal verschrikt kijken, terwijl balloe gewoon meesjokt
Hij vindt het niet het leukst om te doen, maar fijner dan getild te worden
Ik moet zeggen: van Cessar Milan heb ik nooit gehoord, maar Martin Gaus ken ik al wat langer.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
true, door sommigen verguisd, maar ik heb bijvoorbeeld cessar milan en ook martin gaus nou nog nooit een hond zien meppen om iets te bereiken.
Cessar doet alles via houding + riem en zijn legendarische "tsjj"quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:29 schreef Bouddalain het volgende:
[..]
Ik moet zeggen: van Cessar Milan heb ik nooit gehoord, maar Martin Gaus ken ik al wat langer.
Bijna veertig jaar zo'n beetje.
En lang, lang, lang geleden wilde die ook nog wel eens meppen. Zo stevig dat hij door de (nou niet bepaald zachtzinnige) mede clubleden (KNPV) aangesproken werd op zijn "harde hand".![]()
Je kan wel zeggen dat hij sedert die tijd veel bijgeleerd heeft (en dat de methodes sedert mijn eerste africhtingshond zwaar veranderd zijn)
![]()
idd, en al hij de meest aggressieve honden rustig krijgt zonder een tik uit te delen, dan heb je afggressie kennelijk niet nodigquote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:30 schreef Wupppie het volgende:
the dog whisperer!
Dus je hebt hem wel laten castreren?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:01 schreef Babygirl het volgende:
Het vooralsnog rustig aan het frodofront.
De man van de dierenamulance heeft ons een lijst met tips gegeven om Frodo weer onderaan de roedel te kijken, o.a vaste eet tijden/geen mensen eten, achter lopen met wandelen, ik als eerste naar binnen en niet hij, negeren bij bedel gedrag (aandacht en eten) enzenzenz. En ik moet zeggen na die paar dagen zien we al resultaat. O en IK ben nu zijn baas, mijn man moet zich even "terug trekken" Die ziet hij toch wel als zijn baas nu moet ik ook weer even in de aandacht komen.
Niels vind hij nog steeds maar niks. Maar ook dat komt wel goed..... (hoop ik)
Hij is gister wel "geholpen" volgens deze man en de dierenarts moet het iig helpen met zijn gedrag naar andere honden toe.
Dus we hebben hoop!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |