mcDavid | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:26 |
![]() ![]() vorige deel: Wie vliegt er hier deel 5 iemand nog aanvullend materiaal voor de OP? tot nu toe bekende vliegers: NSFW: Jets Mojave: Jets Alternate: Jets cheukert: Zweef YellowLedBetter: KLS Furious: GA Snowbite: Nog bezig met opleiding Domai: 11 december naar de KLS ChopperMick: Chopperbob McDavid: zweefvliegtuigen The_stranger: Turboprop MutZ: Zweefvliegtuigen Autoreply: zweefvliegtuigen (en L&R) [ Bericht 18% gewijzigd door mcDavid op 20-01-2007 14:00:44 ] | |
Mojave | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:29 |
TT is fout man! Ik stel voor: Wie vliegt er hier deel 6 | |
Mojave | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:32 |
![]() ![]() | |
mcDavid | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:35 |
quote:Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt! | |
Mojave | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:37 |
quote:Das waar maar wel zo overzichtelijk ![]() Maar Schiphol ligt plat door compu failure ![]() | |
mcDavid | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:39 |
quote:Dan wen je maar ![]() quote: ![]() | |
Mojave | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:53 |
Wie vliegt er hier deel 6 | |
cheukert | vrijdag 19 januari 2007 @ 15:13 |
lollercopter | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:13 |
Dit is m. En die slotjes en linkjes zijn nergens voor nodig. Een TR was beter geweest. Bij et andere topic staat WEL een TR. En die was eerder | |
LoggedIn | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:15 |
wat is GA? Luchtverkeersleider oid? ![]() | |
cheukert | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:15 |
Maar deze heeft geen beertjes ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:20 |
quote: ![]() Wel een guppy. | |
mcDavid | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:39 |
quote:As jij een beertje in de OP wilt krijg je een beertje hoor ![]() | |
mcDavid | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:40 |
Is er overigens iemand die (binnen 10 minuten) de zweefvlieg voorschriften voor het GPL tevoorschijn kan toveren? ![]() | |
cheukert | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:43 |
Ja, er is iemand die dat kan | |
cheukert | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:44 |
quote:en dat andere beest dan? | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:45 |
quote:MutZ? ![]() | |
mcDavid | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:45 |
quote:Doe es dan! ![]() msn staat in profiel, eventueel quote:Da's geen beertje ![]() | |
mcDavid | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:51 |
Te laat ![]() ![]() | |
cheukert | vrijdag 19 januari 2007 @ 19:06 |
Achja, als je google ook al te moeilijk vindt ![]() http://www.win.tue.nl/~jl(...)cteur/Versie%202006/ | |
YellowLedbetter | vrijdag 19 januari 2007 @ 19:20 |
Tss, ik vond het topic van Mojave stukken beter men! Edoch meldt ik me hier weer vrolijk, weekend!! En ojah, in dem OP wordt vergeten dat deze beste man aan zweefvliegen doet! En dat is iets wat natuurlijk niet door de beugel kan, dus gaarna dat even aan te passen en anders begin ik mijn eigen reeks ![]() | |
cheukert | vrijdag 19 januari 2007 @ 20:02 |
Wachten is suf | |
Public_NME | vrijdag 19 januari 2007 @ 20:07 |
Mojave staat nu in de planning voor 21.05, kijken of we hem straks nog op liveATC horen ![]() Edit: ff wat leuke movies http://download.yousendit.com/F1E6A41148B3527B Glider v jet (mooie flyby) http://download.yousendit.com/1602028E752074FC Zou Mojave ook een afterburner op zijn 737 hebben? ![]() http://download.yousendit.com/F9A1704022C8179B Aparte landing van een Nippon 747F op EHAM? (heeft dit een specifieke reden?) http://download.yousendit.com/883DCDFC4ECF14C6 Zouden ze bij HV ook zo opstijgen? ![]() http://download.yousendit.com/A11AB5D40D001841 Go-around inzetten en gelijk afbreken en toch landen! ![]() ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Public_NME op 19-01-2007 21:39:54 ] | |
MutZ | vrijdag 19 januari 2007 @ 21:37 |
quote: ![]() | |
Mojave | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:26 |
quote:Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje ![]() En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo! | |
Autoreply | zaterdag 20 januari 2007 @ 10:14 |
Gaaf, deze reeks nog nooit gezien ![]() Naja, ik zweefvlieg dus, ongeveer 400 uur en vlieg vooral in het buitenland. Afgelopen jaren in de bergen (Zuid-Franse Alpen) en in de Champagnestreek gevlogen, dat laatste vooral wedstrijden. Vliegclub staat in m'n onderschrift en verder ben ik techneut (AML), bestuur (en binnenkort penningmeester ![]() ![]() Edit: Owja ik studeer Lucht- en Ruimtevaarttechniek ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Autoreply op 20-01-2007 10:31:00 ] | |
mcDavid | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:00 |
quote:Alsnog thanx! | |
Mojave | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:05 |
quote:welkom ![]() | |
Public_NME | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:38 |
quote:Hij kon tenminste wel in LUX blijven pitten, dus geen stress! 20 minuten is wel heel weinig... Heb je het voor elkaar gekregen?! ![]() Verder niemand die mijn filmpjes gecheckt heeft? ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:52 |
quote:gaaf hoor ![]() | |
mcDavid | zaterdag 20 januari 2007 @ 17:12 |
quote:Bekend filmpje ![]() quote:Duurt nog best lang voordat ze dat doorhebben ![]() quote:" ![]() quote:Daar zitten vast geen pax in ![]() | |
Public_NME | zaterdag 20 januari 2007 @ 17:32 |
quote:Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaar ![]() [..] quote:Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbus ![]() Had trouwens ook nog een leuke gezien van een A330 die compressor stall had na take-off, echt keiharde knallen en vlammen/rook uit zijn engine! ![]() | |
cheukert | zaterdag 20 januari 2007 @ 17:35 |
Hoezo? Mag je tegenwoordig ook al geen lol meer hebben in een Airbus? | |
Public_NME | zaterdag 20 januari 2007 @ 17:37 |
quote:Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!) | |
mcDavid | zaterdag 20 januari 2007 @ 17:54 |
quote:Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzo ![]() Hoewel rugvluchten vast niet in het boekje staan ![]() | |
Public_NME | zaterdag 20 januari 2007 @ 18:22 |
quote:Nou, je kan ze met laag startgewicht (geen pax/cargo idd) aardig laten stijgen, mits je genoeg snelheid maakt. Daarentegen heeft een A319 niet heel erg veel vermogen. De 757 heeft zo ongeveer de meeste fenomenale 'climb'ratio, echt geniaal wat dat ding kan! (op SXM een volle AA 752 zien gaan, wat een steile klim! ![]() Edit: zoiets bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=cMyMI9aAvzQ ![]() | |
YellowLedbetter | zaterdag 20 januari 2007 @ 19:31 |
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler! | |
cheukert | zaterdag 20 januari 2007 @ 20:18 |
quote:Hee, regel jij eens even heel snel dat mijn brief hier over 10 minuten op de deurmat ligt. | |
Public_NME | zaterdag 20 januari 2007 @ 20:34 |
quote:Daarvoor postte is ook het 2e filmpje van die 752 ![]() ![]() | |
nsfw | zaterdag 20 januari 2007 @ 23:50 |
tvp! heb de hele week gevlogen! ook in de storm | |
cheukert | zondag 21 januari 2007 @ 00:28 |
Bikkel | |
Mojave | zondag 21 januari 2007 @ 01:10 |
quote:Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat weten ![]() Die Air Nipon doet aan aerodynamisch remmen, dwz geen thrust reverse en puur pitch gebruiken om van die speed af te komen. Zie je die KLC kisten ook veel doen als op de Polderbaan een long landing approved is. Die Airbus man... dat dat kut fly by wire systeem uberhaupt dit soort "rare" inputs accepteerd ![]() @ nsfw, toll man, hoe veel G/A's donderdag? hoorde van een purser dat ze 40 kotszakkies had mogen ontvangen ![]() | |
Public_NME | zondag 21 januari 2007 @ 01:20 |
quote:Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehe quote:Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen.... quote:Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegt ![]() quote:Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/h ![]() | |
Mojave | zondag 21 januari 2007 @ 01:25 |
quote:Als je take off gaat merk je al vlot of je loadsheet klopt of niet ![]() Ja wat je zegt, als je 90 graden bank aanrolt met die bus dan stoptie echt binnen limieten... is toch kut man! lijkt me echt nix aan zo'n airbus!! Net trouwens uber zicht, vanaf parijs op FL410 zag je London & Amsterdam ![]() | |
Public_NME | zondag 21 januari 2007 @ 11:04 |
quote:Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe. quote:Zo, dat lijkt me echt vet om te zien! ![]() Hoeveel uren p/w vlieg je eigenlijk? | |
Mojave | zondag 21 januari 2007 @ 12:10 |
quote:Ja idd zo'n joystick ![]() Kwam uit Barcelona idd ![]() | |
Autoreply | zondag 21 januari 2007 @ 12:54 |
Voor de mensen die commercieel vliegen; vliegen jullie ook nog in jullie vrije tijd? Ik kan me voorstellen dat je na het werk nog ff wat rond wilt rossen in een Pitts, Lancair of Nimbus ![]() | |
Mojave | zondag 21 januari 2007 @ 13:04 |
quote:Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-) Maar een pijpert 28.... ![]() | |
Public_NME | zondag 21 januari 2007 @ 14:38 |
quote:Het is toch ook vrij prijzig om te huren? Mijn droom is (mits ik een goed betaalde baan te pakken krijg ![]() | |
cheukert | zondag 21 januari 2007 @ 15:20 |
quote:Een 737 op FL410? | |
Public_NME | zondag 21 januari 2007 @ 15:44 |
quote:Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen. | |
cheukert | zondag 21 januari 2007 @ 16:26 |
quote:aha ![]() | |
Mojave | maandag 22 januari 2007 @ 10:43 |
Jep en bij een relatief flink gewicht is 410 al mogelijk dankzij de 27k motoren (op de -800) dan, -700 is sowieso een raket. Bijv. Ryanair de-rate z'n motoren standaard naar ik geloof 26k oid. Als je een Piper 28 huurt ben je per uur zeker zo'n 150 euro (minimaal) kwijt, dan nog een (overland)landing erbij... Teuge - Ameland - Teuge kostte me laast 340 euro ! | |
YellowLedbetter | maandag 22 januari 2007 @ 11:57 |
Als het goed is he Cheukert, ligt de brief morgen bij je in de bus! Wel ff laten weten wat het is geworden he! | |
Autoreply | maandag 22 januari 2007 @ 12:17 |
quote:Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen ![]() Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk ![]() | |
Mojave | maandag 22 januari 2007 @ 12:45 |
quote:Dat is idd zo, dan wordt het een stuk interessanter | |
The_stranger | maandag 22 januari 2007 @ 14:58 |
quote: ![]() Dat meen je niet? ![]() Maar inderdaad drie uur ongeveer te laat, late binnekomst vorige vliegtuig plus cabine crew.... Maar daarna wel lekker tot 16:00 "rust" (al heb je weinig rust tijdens zo'n opleiding). Maar goed de laatste vlucht van onze vier dagen, lang weekend Benelux/Duitsland was 20 minuten te vroeg, dus eind goed, al goed... | |
Mojave | maandag 22 januari 2007 @ 15:10 |
quote:Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel? | |
cheukert | maandag 22 januari 2007 @ 16:23 |
quote:Maar alsnog wel veel geld quote:Toen ik belde zeiden ze dat ik door was ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 22 januari 2007 @ 16:48 |
Toppie!!! Maar waarom belde je? Kon je echt niet zolang wachten? Anywayz, feli en dan zie ik je wel verschijnen hierzo! | |
The_stranger | maandag 22 januari 2007 @ 16:56 |
quote:Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel... Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denk ![]() | |
Public_NME | maandag 22 januari 2007 @ 19:54 |
quote:Kan je eigenlijk ook doorstromen van KLC naar KLM? (of is dit apart?) Een kennis van me is purser bij KLC en daar kan je na een bepaalde tijd wel doorstromen volgens mij... | |
Mojave | maandag 22 januari 2007 @ 20:02 |
quote:Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukken ![]() Ken je trouwens Kamminga? ook capt F50... @NME volgens mij kun je inderdaad gewoon doorstromen naar KLM.. | |
Public_NME | dinsdag 23 januari 2007 @ 10:10 |
quote:Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes... ![]() | |
The_stranger | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:36 |
quote:En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet.... En als het goed is moet 4,5 week genoeg zijn ![]() ![]() quote:Voor elk vliegtuig boven de 5,7 ton (dacht ik) moet je een typerating halen, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde, als de koeien groter worden, moet je aan het stuur of stokje trekken, het puntige gedeelte is de voorkant en het vieze gedeeltje de onderkant van het vliegtuig. Uiteindelijk kun je als je in een mini kan rijden, ook wel een 10-tonner rijden, alleen de procedures en techniek is iets anders, maar het principe hetzelde, of je nu een 0,8l benzinemotor hebt, of een turbodiesel. Maar als KLC cabine medewerker kun je na ongeveer 5 jaar en bij gebleken geschiktheid, inderdaad doorstromen naar KLM. Als vlieger ben je al in dienst bij KLM, en uitgeleend aan KLC. Met genoeg senioriteit en beschikbaarheid van functies, kun je na een bepaalde tijd op een ander vliegtuigtype gaan vliegen, dus ook "doorstromen" | |
Mojave | dinsdag 23 januari 2007 @ 12:03 |
quote:Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch... ![]() Heb les gehad van Kamminga tijdens de intergrated opleiding, zeker goede vent! let op alle kleine dingetjes dus houdt je super scherp ![]() Wanneer mag je weer? | |
The_stranger | dinsdag 23 januari 2007 @ 12:31 |
quote:Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog niet ![]() Integrated opleiding? Wasda? (en de Kamminga waarover we praten heeft toch blond haar? Om zeker te zijn) | |
Mojave | dinsdag 23 januari 2007 @ 14:40 |
quote:Haha ja klopt, blond isdie, opleiding bij Stella aviation academy te Teuge bedoel ik dan. Heb morgen een hele dag bij de KMAR op Schiphol... airport security ofzo ![]() | |
Public_NME | dinsdag 23 januari 2007 @ 17:07 |
quote:Ok, duidelijk! Ik neem aan dat er bij de KLM wel een stevige vraag is naar nieuwe piloten, aangezien ze veel uitbreiden? | |
YellowLedbetter | woensdag 24 januari 2007 @ 20:15 |
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!! ![]() | |
Mojave | woensdag 24 januari 2007 @ 21:05 |
quote:'t topic gaat eindelijk ergens over. Hup, nu doe boekjes weer in jij! | |
cheukert | woensdag 24 januari 2007 @ 21:29 |
quote:Waren er nog goeie tjiks op de grading? | |
YellowLedbetter | woensdag 24 januari 2007 @ 23:12 |
Mwah, viel mee... kan altijd beter hé. Mja, mag er toch niks mee doen want dat gaat mijn vriendin niet leuk vinden.... | |
mcDavid | woensdag 24 januari 2007 @ 23:14 |
quote:Die voelt daar niets van hoor ![]() | |
Ice_Ice | donderdag 25 januari 2007 @ 19:15 |
oke, prima zo'n vliegers topic./ ik zal me er ook maar eens bijvoegen, ik heb de selectie van de KLu (luchtmacht) doorlopen tot en met het GVSS, ben daar afgevallen na de laatste vlucht. maaaaaaar... voor de KLS is de GVSS score wel voldoende, dus wacht daar op een afspraak voor het gesprek met de psygoloog, als dat een beetje goed uitpakt en ik zit medisch ook nogsteeds lekker kan ik aan de KLS beginnen ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 25 januari 2007 @ 20:07 |
Zolang je die psycholoog maar niet verteld hoe je zijn/haar beroep spelt ![]() | |
mcDavid | donderdag 25 januari 2007 @ 20:14 |
Ohja, de luchtmacht! Daarvoor heb ik de inschrijfpapieren ingevuld en wel thuis liggen. Inclusief uitreksel uit GBA. Al 3 jaar. ![]() | |
cheukert | donderdag 25 januari 2007 @ 21:59 |
quote:maaar? | |
nsfw | donderdag 25 januari 2007 @ 22:04 |
quote:Hard werken bedoel je! Dat is wat we doen! Ben nog niet eens een dag thuis en morgen mag ik weer! ![]() ![]() Gefeliciteerd met je promotie the_stranger! | |
Ice_Ice | donderdag 25 januari 2007 @ 22:11 |
ja dat uitreksel GBA is natuurlijk dan al verlopen ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 26 januari 2007 @ 01:01 |
Ga Slapen!!!!! stik tuig!!! | |
YellowLedbetter | vrijdag 26 januari 2007 @ 01:02 |
stik=stuk | |
Mojave | vrijdag 26 januari 2007 @ 07:45 |
ik hoor de de-ice installaties al | |
Alternate | vrijdag 26 januari 2007 @ 11:17 |
Voor een F50 heb je toch alleen een PPL nodig? | |
MutZ | zaterdag 27 januari 2007 @ 11:10 |
Zo. Net ff op de radio het zweefvliegen gepromoot ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 27 januari 2007 @ 11:37 |
deze week 2e (en hopelijk 3e ![]() ![]() | |
The_stranger | zaterdag 27 januari 2007 @ 11:45 |
quote:RPL zelfs, maar dat laten we niemand weten.... | |
cheukert | zaterdag 27 januari 2007 @ 13:45 |
quote:Luftwaffe? | |
Alternate | zaterdag 27 januari 2007 @ 14:39 |
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen? | |
The_stranger | zaterdag 27 januari 2007 @ 14:47 |
quote:Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert ![]() | |
MutZ | zaterdag 27 januari 2007 @ 15:23 |
quote: ![]() ![]() | |
Alternate | zaterdag 27 januari 2007 @ 15:58 |
quote:Hehehe ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 27 januari 2007 @ 18:15 |
quote:nee, voor commerciele piloot.. "JAR-FCL ATPL(A)" | |
Mojave | zaterdag 27 januari 2007 @ 18:22 |
quote:Cool, welke school? Succes iig ![]() | |
cheukert | zaterdag 27 januari 2007 @ 18:23 |
Welke school? | |
LoggedIn | zaterdag 27 januari 2007 @ 18:42 |
EPST ![]() Is idd wel dik ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 27 januari 2007 @ 18:43 |
quote:thnx ![]() ben beniewd.. als ik door ben.. waaah ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mcDavid | zaterdag 27 januari 2007 @ 18:50 |
quote:Mensen neerschieten is eng ![]() | |
cheukert | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:17 |
quote:Is dat de grading? | |
mcDavid | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:20 |
quote:het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk. Wat is het verschíl tussen zweefvliegen en sex? | |
LoggedIn | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:24 |
quote:de wat? gewoon de selectie, om toegelaten te worden tot de opleiding (deel 2, 3 en 1) ![]() | |
cheukert | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:29 |
quote:Wat houdt die selectie in ![]() ![]() veel succes, groepsopdracht is wel leuk om te doen | |
cheukert | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:32 |
quote:nou? | |
mcDavid | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:33 |
quote:het uitzicht. | |
cheukert | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:35 |
huh? | |
mcDavid | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:41 |
Da's beter bij zweefvliegen. | |
cheukert | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:50 |
Ja gast, moet je ook niet allemaal van die gedrochten nemen... Als je een keer een goeie tjik regelt moet je maar eens terugkomen en dit rectificeren. | |
LoggedIn | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:56 |
quote:ja ![]() ![]() | |
mcDavid | zaterdag 27 januari 2007 @ 21:56 |
rectificatie: Beter =/= mooier ![]() ofzo ![]() | |
Alternate | zondag 28 januari 2007 @ 01:00 |
Het goede antwoord is: Het is beide erg leuk, maar je schaamt je er wel een beetje voor. | |
cheukert | zondag 28 januari 2007 @ 01:10 |
@Alternate: wat doe jij tegenwoordig een beetje? welke maatschappij? | |
ChopperMick | zondag 28 januari 2007 @ 09:41 |
Zie dat ik nog steeds de enige heli held ben hier tussen allemaal zweverts (met of zonder motor) ![]() Geinig dat dit topic nog loopt btw | |
Mojave | zondag 28 januari 2007 @ 10:45 |
quote: ![]() | |
Autoreply | zondag 28 januari 2007 @ 11:21 |
quote:Zit daar toekomst in? Ik heb lang getwijfeld om ook die richting op te gaan. | |
Alternate | zondag 28 januari 2007 @ 12:57 |
quote:Ik vlieg blauwe Fokkers (70/100) | |
The_stranger | zondag 28 januari 2007 @ 14:27 |
quote:nee, je staat meestal naast een F70, welke weer eens TEC is, en raad eens wie dan weer jullie vlucht mag gaan doen? ![]() | |
Alternate | zondag 28 januari 2007 @ 15:53 |
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat ![]() ![]() | |
cheukert | zondag 28 januari 2007 @ 16:05 |
quote: ![]() | |
The_stranger | zondag 28 januari 2007 @ 16:06 |
quote: ![]() | |
mcDavid | zondag 28 januari 2007 @ 16:07 |
En raad eens wie er dan lekker de hele dag op het zweefvliegveld vertoeft en een prachtige thermische vlucht van 2,5 uur maakt? | |
Mojave | zondag 28 januari 2007 @ 22:10 |
quote:Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer. | |
mcDavid | zondag 28 januari 2007 @ 22:16 |
quote:Ja. Tot het tegendeel wetenschappelijk bewezen is ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 28 januari 2007 @ 22:31 |
Wtf, vliegen jullie nu al of maakte je een misplaatste grap? | |
Mojave | zondag 28 januari 2007 @ 22:34 |
quote:Ik snap deze vraag niet. | |
jozef444 | zondag 28 januari 2007 @ 22:35 |
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien ![]() ![]() | |
Public_NME | zondag 28 januari 2007 @ 22:38 |
Is het eigenlijk een groot verschil om een 70 of een 100 te vliegen? | |
Public_NME | zondag 28 januari 2007 @ 22:40 |
quote:Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol) | |
Mojave | zondag 28 januari 2007 @ 22:43 |
quote:Ahh thanks ![]() | |
jozef444 | zondag 28 januari 2007 @ 22:46 |
quote: ![]() ![]() | |
Public_NME | zondag 28 januari 2007 @ 22:58 |
quote:Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangen ![]() | |
Mojave | zondag 28 januari 2007 @ 22:59 |
quote: ![]() ![]() | |
Public_NME | zondag 28 januari 2007 @ 23:03 |
quote:Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zien ![]() | |
Alternate | zondag 28 januari 2007 @ 23:04 |
quote:Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3 ![]() Verder zit er geen verschil in, de 100's zijn meestal wat zwaarder en dus wat stabieler. | |
cheukert | zondag 28 januari 2007 @ 23:11 |
quote:Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warming ![]() | |
Mojave | zondag 28 januari 2007 @ 23:13 |
quote:Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-) | |
cheukert | zondag 28 januari 2007 @ 23:24 |
quote:Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100? | |
mcDavid | maandag 29 januari 2007 @ 00:01 |
quote:WTF Ken ik jou? ![]() ![]() Ik herken een twin van nistelrode, ben je vorig jaar bij ons op voorjaarskamp geweest? ![]() | |
mcDavid | maandag 29 januari 2007 @ 00:06 |
quote:Oh ja we hebben winteronderhoud t/m februari... éven over het hoofd gezien ![]() quote:Het gaat om de temperatuurverschíllen he! quote:De beste motor is helemáál geen motor. ![]() | |
mcDavid | maandag 29 januari 2007 @ 00:13 |
quote:ja, ik ken jou: ![]() ![]() ![]() | |
Autoreply | maandag 29 januari 2007 @ 00:55 |
quote:Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...) En ook ik vlieg nog wel 's een rondje met zo'n motorgup mee, het hééft wel voordelen, al weet je na een vluchtje direct weer waarom je aan zweefvliegen deed ![]() Anyway, eerst maar verder onderhouden, gelukkig hebben we op het moment een overschoten aan techneuten ![]() | |
Mojave | maandag 29 januari 2007 @ 09:30 |
![]() Dat dit uberhaupt door ons luchtruim banjert... | |
Alternate | maandag 29 januari 2007 @ 09:48 |
quote:Je TR is in een F100, daarna doe je na je examen 1 beurtje F70 'conversion' in de sim. Dit is gewoon een beetje circuits vliegen. Daarna moet je tijdens je linetraining minimaal 10 sectors F100 en 10 sectors F70 vliegen, maar dat lukt wel, aangezien de linetraining 6 weken duurt ![]() | |
jozef444 | maandag 29 januari 2007 @ 10:06 |
quote:Wrong dat ben ik allebei niet, neemt niet weg dat ik ze wel ken ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 29 januari 2007 @ 12:05 |
quote:het is goffedomme geen gay-topic!! | |
Autoreply | maandag 29 januari 2007 @ 12:42 |
quote:Die collega's van je zijn af en toe ook ongelofelijke kneuzen: Filmpje quote: | |
Public_NME | maandag 29 januari 2007 @ 15:58 |
quote:Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer! ![]() Dat filmpje van die glider valt volgens mij onder het motto 'Wat een pech, vleugel weg!' ![]() | |
Autoreply | maandag 29 januari 2007 @ 17:03 |
Ik vind 300 km/h toch wel aardig. Wedstrijden waar gefilmd wordt met heli's (Jetrangers enzo) lopen meestal de zweefkisten langzaam uit omdat heli's die snelheden niet overleven ![]() Die kerel die dit had had gewoon z'n vleugel niet vastgemaakt en dan was het nog een pro ook ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 29 januari 2007 @ 17:27 |
quote:correction: dit valt onder het motto " Ik ben een grote sukkel!!" | |
Public_NME | maandag 29 januari 2007 @ 17:31 |
quote:Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-air ![]() | |
cheukert | maandag 29 januari 2007 @ 18:09 |
quote:Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaan ![]() ![]() | |
Public_NME | maandag 29 januari 2007 @ 18:10 |
quote:Heb je met zweefvliegen een chute bij je? ![]() | |
cheukert | maandag 29 januari 2007 @ 18:23 |
Overland wordt wel vaak een chute meegenomen. Maar het is behalve bij aerobatics geheel persoonlijk. Sommige mensen hebben gewoon altijd een chute om. Bij normale vluchtjes in clubkisten bij ons meestal niet.. | |
mcDavid | maandag 29 januari 2007 @ 18:27 |
LS4 zit voor geen meter als je geen chute om hebt! | |
Mojave | maandag 29 januari 2007 @ 18:43 |
![]() | |
cheukert | maandag 29 januari 2007 @ 18:51 |
quote:Bier en tieten dan maar weer? | |
Mojave | maandag 29 januari 2007 @ 18:54 |
quote:beter plan ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 29 januari 2007 @ 19:11 |
quote:Euhmz, ik weet niet hoe snel jij uit zo´n kist stapt maar daarvoor is bij mij 1000 ft echt niet genoeg. - gordels afdoen - kap er aftrekken en wegschoppen - uit dat ding klimmen en veilig wegspringen En met 1,5 vleugel heeft dat ding een glijgetal van 1: betonmolen en een vervelend rolmoment en wat ie al niet meer nog wil doen...Ik denk dat je aan 2000 ft net genoeg hebt als ik dat reeel bekijk... plus de chute heeft natuurlijk nog enige tijd nodig voordat deze effectief is. Dus euh nee, 1000 ft lijkt mij niet genoeg. Natuurlijk draag ik altijd een chute als ik ga zweefvliegen ![]() | |
MutZ | maandag 29 januari 2007 @ 21:15 |
quote:jozef!!! Schaam je dat je dit nog niet eerder gezien hebt ![]() | |
MutZ | maandag 29 januari 2007 @ 21:20 |
quote:Ik heb altijd een chute bij me ![]() | |
MutZ | maandag 29 januari 2007 @ 21:20 |
quote:Zelfs dan heb ik een chute om... Ik vlieg echt werkelijk altijd met chute ![]() | |
Public_NME | maandag 29 januari 2007 @ 21:50 |
quote:Ook als je met een lijnvlucht gaat?! ![]() | |
cheukert | maandag 29 januari 2007 @ 21:52 |
quote:Ja eigenlijk is dat reeeler ja. Maar zo'n chute kan in theorie 1000ft wel openen heur. Minder zelfs geloof ik | |
cheukert | maandag 29 januari 2007 @ 21:54 |
quote:Terlet heh ![]() | |
cheukert | maandag 29 januari 2007 @ 21:56 |
quote:verkapte kijk-eens-hoe-goed-ik-ben-want-ik-vlieg-al-ls4-post ![]() | |
mcDavid | maandag 29 januari 2007 @ 21:57 |
quote:Het probleem is dat je als je op 300 meter de "procedure" (hoeveel zweefvliegers kennen die uberhaupt? ![]() Al zou ik het toch proberen, als ik 3/4 vleugelhelft zou missen ![]() | |
mcDavid | maandag 29 januari 2007 @ 21:59 |
quote:Verkapte "kijk-mij-na-4-jaar-nog-steeds-geen-GPL-hebben-waardoor-ik-nog-steeds-aan-die-junior-en-LS4-vast-zit" ![]() ![]() | |
cheukert | maandag 29 januari 2007 @ 22:19 |
quote:http://www.watbenjedan.nl/ | |
mcDavid | maandag 29 januari 2007 @ 22:43 |
dan maak ik hier een verkapte "kijk mij 10 februari mijn theorie gaan halen, zodat ik komend jaar mijn GPL kan gaan halen" | |
Mojave | maandag 29 januari 2007 @ 22:46 |
kut topic | |
YellowLedbetter | maandag 29 januari 2007 @ 23:48 |
Ja, waar zijn de spannende verhalen van de mannen die stofzuigers vliegen? | |
Public_NME | maandag 29 januari 2007 @ 23:51 |
quote:Wanneer moet je weer vliegen? Vlieg je ook wel eens vanaf RTM? (kan ik eind feb. niet ff jumpseaten naar Kranenbitten? ![]() | |
mcDavid | maandag 29 januari 2007 @ 23:52 |
En vanaf RTFM? | |
cheukert | maandag 29 januari 2007 @ 23:55 |
quote:Nou en wat heb jij geleerd vandaag op school? ![]() | |
SnowBite | dinsdag 30 januari 2007 @ 07:01 |
tvp live vanaf het internet | |
Mojave | dinsdag 30 januari 2007 @ 08:43 |
quote:morgen mag ik weer, elke dag Spanje. Ben AMS based dus RTM zit er voor mij niet in.. Kranenbitten? is da Oostenrijk ofzo? | |
Public_NME | dinsdag 30 januari 2007 @ 10:05 |
quote:Dude! ![]() ![]() Vlieg je standaard elke dag naar Spanje? | |
Mojave | dinsdag 30 januari 2007 @ 10:10 |
quote:Zeg dan gewoon Innsbruck! ja kicken lijkt me dat maar is een C veld en dat mag ik ook niet. Moet je ook op worden uitgechecked worden in de sim. Nee dat Spanje is toeval maar ik vind het een prima route ;-) Volgende week Marsa Alam, das ver. | |
YellowLedbetter | dinsdag 30 januari 2007 @ 12:20 |
quote:Ik denk best wel veel....ik zou alleen echt niet weten wat ![]() | |
Autoreply | dinsdag 30 januari 2007 @ 13:55 |
quote:In veel landen (onder meer Frankrijk) is een chute verplicht. (Een verzekeringseis afaik) Ik vlieg altijd met chute. De kans op een mid-air is veruit het grootste risico, zeker in de bergen. Overigens heb ik in een vrille iets van 150 meter nodig om te springen. Ik train ieder jaar een paar keer en ben er inmiddels redelijk snel in geloof ik ![]() quote:Dit is dan een onverkapte "ik heb alles al dus hoef nergens mee te patsen tvp", ware het niet dat ik nog steeds geen eigen kist heb ![]() | |
Public_NME | dinsdag 30 januari 2007 @ 16:13 |
quote:Egypte, dat is wel een uurtje of 4,5-5 vliegen ofzo? Vlieg je eigenlijk vaak op Barajas? | |
Mojave | dinsdag 30 januari 2007 @ 16:22 |
quote:Ja 5 uur is dat :-) Barajas ![]() ![]() | |
Public_NME | dinsdag 30 januari 2007 @ 16:24 |
quote:Ben ik eind vorig jaar ook met HV heen geweest. Misschien ergens in het voorjaar weer, moet nog ff kijken... Echt een drama vliegveld, terminals liggen echt superver van elkaar af. (T4 schijnt wel mooi te zijn) Clearance op 75ft hehe, je zit dan al klaar voor de go-around neem ik aan? | |
cheukert | dinsdag 30 januari 2007 @ 17:03 |
quote:Overstappen op Heatthrow ook zo ![]() | |
Public_NME | dinsdag 30 januari 2007 @ 17:10 |
quote:Ja maar daar kan je redelijk snel met de metro naar de andere terminal, bij Barajas moet je echt superver lopen naar de metro... En naar de andere terminals moet je met de bus ofzo. | |
Mojave | dinsdag 30 januari 2007 @ 17:47 |
quote:jep, vingers al op de toga knoppies. verder idd een gaar veld, met Iberia's en Spanairs die voor mogen ![]() | |
cheukert | dinsdag 30 januari 2007 @ 18:03 |
quote:pwnd ![]() | |
Public_NME | dinsdag 30 januari 2007 @ 18:32 |
quote:Sowieso 2 brakke maatschappijen... Mojave, zou je sowieso niet wat langer van huis willen? (intercontinentaal vliegen ofzo?) Of zit dat nog in de carriére planning? | |
Mojave | dinsdag 30 januari 2007 @ 18:41 |
quote:Ach het heeft allebei z'n voor- en nadelen... vind dit echt prima zo, lekker vlot ervaring opbouwen en de maatschappij past erg goed bij me. Maar ik zeg nooit nooit! | |
YellowLedbetter | dinsdag 30 januari 2007 @ 18:55 |
Nu zei je het net 2 keer ![]() | |
cheukert | dinsdag 30 januari 2007 @ 19:30 |
quote:Ja, wat wil je nou? Nu of net? ![]() | |
Mojave | dinsdag 30 januari 2007 @ 20:07 |
![]() | |
MutZ | dinsdag 30 januari 2007 @ 21:34 |
quote:Dan vlieg ik niet zelf ![]() | |
MutZ | dinsdag 30 januari 2007 @ 21:35 |
quote:Tis meer dat ik te licht ben ![]() | |
cheukert | dinsdag 30 januari 2007 @ 21:46 |
quote:O dat had ik vroeger ook ![]() ![]() | |
Mojave | dinsdag 30 januari 2007 @ 21:48 |
regel nou eens een transponder op die zweefhokken... jullie weten al niet eens in welk airspace klasse jullie vliegen / mogen vliegen dus dat is het minste wat jullie kunnen doen. | |
cheukert | dinsdag 30 januari 2007 @ 21:57 |
quote:Ik vlieg meestal in C ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 30 januari 2007 @ 22:02 |
quote:Ey, niet zo bijdehand, daar houden we hier niet zo van menneke ![]() | |
nsfw | dinsdag 30 januari 2007 @ 22:56 |
quote:Waar is het bier? | |
mcDavid | woensdag 31 januari 2007 @ 01:31 |
quote:Zodat het overig vliegverkeer de filter mooi een stand omhoog kan gooien omdat ze anders allemaal van die irritante, geen koers houdende stipjes op de radar hebben? ![]() Dan mag jij ze gaan betalen ![]() | |
mcDavid | woensdag 31 januari 2007 @ 01:33 |
Overigens zit ik altijd in de VFR-zone om vliegveld lelystad (onder de TMA schiphol), óf in klasse E. Dus ja ik weet wel waar ik in vlieg. | |
SnowBite | woensdag 31 januari 2007 @ 04:23 |
quote:heb je het net opgezocht? | |
Autoreply | woensdag 31 januari 2007 @ 06:44 |
quote:Ach, zout toch op. Er zijn twee redenen voor ons om aan de transponder te gaan: ![]() ![]() Ergo, wij worden weggedrongen door wat commerciele kisten waarvan de bemanning te lui is om in klasse E/G naar buiten te kijken. Niet te vergeten is dat ze nog een paar ogen extra hebben en een veel simpelere steady koers tov een zweefkist. Het lijkt me dan ook niet meer dan billijk dat die 700 transponders in zweefkisten (twv 2 miljoen euro) worden betaald door de luchtreizigers. Belast je dat bijvoorbeeld op Schiphol alleen dan hebben we het over 4 cent per passagier... [ Bericht 1% gewijzigd door Autoreply op 31-01-2007 07:17:51 ] | |
Mojave | woensdag 31 januari 2007 @ 08:59 |
lol, ik lees gister net over verschillende near misses van onze 737's met gliders op > FL60, dat jullie misschien zo braaf zijn... | |
Mojave | woensdag 31 januari 2007 @ 09:00 |
quote:sorry: Hebbie mn chickie in Nuremberg nog gepaald? deze week nog vliegen? | |
YellowLedbetter | woensdag 31 januari 2007 @ 09:44 |
Ga es werken luie flikkers! | |
mcDavid | woensdag 31 januari 2007 @ 10:03 |
quote:nee. | |
jozef444 | woensdag 31 januari 2007 @ 10:23 |
wat mcdavid zegt over die transponders idd kan iedereen alles een tandje hoger instellen om ons der niet op te hebben. Bovendien, weet niet in hoeverre dit waar is, dacht ik gehoord te hebben dat die transponders wanneer ze op 2nm van elkaar komen een collision warning afgeven. Nee dat gaat de vliegerij erg leuk vinden met zweefvliegtuigen ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 31 januari 2007 @ 11:57 |
Nee, dat doen transponders niet. Dat is het Flarm(gliders) of in verkeersvliegtuigen de TCAS voor zover ik weet. | |
YellowLedbetter | woensdag 31 januari 2007 @ 12:28 |
Die staan dan wel weer gekoppeld aan de transponder, dant dan wel weer he. Anders kan dat helemaal ganz nicht!!! | |
mcDavid | woensdag 31 januari 2007 @ 12:44 |
Neemt niet weg dat Transponders fuckin duur zijn, payloadproblemen veroorzaken (je hebt wat accukapaciteit nodig voor zo'n ding, als je niet zo'n brandstof -> lawaai convertor bij je hebt). En gezien het feit dat de kans groot is dat de zweefvliegtranspondertjes er dan straks zó uitgefiltert worden, lijkt het mij een vrij nutteloze investering. Ambtenarij ten top, om het zo maar te noemen. | |
Public_NME | woensdag 31 januari 2007 @ 13:07 |
quote:Wij willen details, sensatie!!! ![]() | |
Autoreply | woensdag 31 januari 2007 @ 14:22 |
quote:Er zijn overal rotte appels. Even wat misverstanden: Opzich heb ik niets tegen transponders. Het gewicht valt wel mee met LiPo accu's en het vergroot de veiligheid (maar slecht zéér marginaal) Het is echter belachelijk dat wij én moeten wijken uit ons luchtruim én we een paar duizend euro per kist neer moeten tellen voor iets wat ons wordt opgelegd zonder duidelijk meetbare verbetering van de veiligheid. Overigens neigen we steeds meer richting de Duitse situatie, wat helemaal mooi zou zijn... | |
YellowLedbetter | woensdag 31 januari 2007 @ 18:17 |
Deutsche situatie? | |
Mojave | woensdag 31 januari 2007 @ 20:31 |
exact, TCAS is een perfect systeem. Inbouwen die xponders dus | |
mcDavid | woensdag 31 januari 2007 @ 20:37 |
quote:Prachtig. Niet voor vliegtuigen die in een kluitje rondjes gaan vliegen met een straal van 50 meter of minder. | |
Public_NME | woensdag 31 januari 2007 @ 21:20 |
quote:Niet als je het uit zet... Vraag maar aan die spiksplinternieuwe GOL 738-SFP.... (oh nee, dat kan niet, die raakte in een flat spin vanaf FL36 ![]() | |
cheukert | woensdag 31 januari 2007 @ 21:29 |
quote:Jij hebt er toch geen last van ![]() Natuurlijk hebben wij als zweefvliegers voorrang, maar commerciele kisten hebben ook recht om door ongecontroleerd airspace te vliegen of het slim is, is een tweede. Heel leuk dat hen hun fout is als je door zo'n unit wordt geschept, maarja, er staat dan wel enkele dagen later een overlijdensbericht van jou in de krant. En ja dat wil je niet. Het principe van uitkijken moet natuurlijk wel, maar werkt niet altijd in de praktijk. Met zulke snelheden gecombineerd met witte kisten ben je vaak niet zichtbaar. Kisten met TCAS zien je en kunnen je ontwijken mocht dat nodig zijn. Zolang het ongecontroleerd is, is het gewoon niet slim om met een grote kist daar te komen, nu er nogweinig zweefkisten zijn met mode S. | |
nsfw | woensdag 31 januari 2007 @ 22:03 |
Ik vind dat dus echt zulke poep! Als ik even afstap van het kinderachtige zweefvlieggebash... Jets vliegen commercieel. Ik vind dat commercieel verkeer NIMMER hoeft te wijken voor recreatief verkeer! Dan blijven ze maar weg uit hetzelfde luchtruim. | |
Mojave | woensdag 31 januari 2007 @ 22:05 |
quote:Amen. Zoek maar een andere hobby dan ons in de weg zitten. | |
cheukert | woensdag 31 januari 2007 @ 22:56 |
Het gaat er niet om wat je vindt, het gaat erom hoe je het zo veilig mogelijk maakt voor iedereen, zonder al te veel commerciele belangen of iemands hobby kapot te maken. Ja het zou het veiligst zijn als alles Class A wordt gemaakt. Invoeren van mode S lijkt me daarom een prima oplossing. Tot die tijd moet je gewoon doen wat het veiligst is met de huidige regels. | |
Autoreply | woensdag 31 januari 2007 @ 23:28 |
quote:Als ik die vergelijking doortrek moet je dus ook in iedere binnenstad gewoon vrachtverkeer toelaten en winkelende voetgangers moeten maar oprotten. Toevallig maandag met m'n vader meegevaren op een containerschip van 340 meter en als die goed doorvaren zinken er overal zeiljachtjes en binnenvaartschepen af.. Basis hiervoor is natuurlijk het feit dat een land zonder ruimte om te recreeren geen land maar een werkkolonie is. Als je dat vind moet je maar een topic in POL openen ![]() quote:Dat betwijfel ik. Ik heb geen weet van een ongeval tussen zwevers en commerciele of militaire kisten de laatste jaren in Europa waarbij een mode-S transponder iets had uitgemaakt. Daar komt bij dat zo'n kutding tijd kost die je niet naar buiten kan kijken. Tijdens een normale vlucht kijk ik denk ik 90-95% van de tijd naar buiten. De laatste keer dat ik bijna op een andere kist zat zat ik met iets van 15 kisten in een bel, binnen een blok van ongeveer 150 meter. Eentje had geen Flarm. Helaas keek ik een seconde of 3 (inclusief scherpstellen) op m'n navigatieapparatuur en zat toen bijna in z'n staart. Met een transponder zul je alleen maar vaker naar binnen moeten kijken. Een jaar geleden is er in de buurt van Minden een splinternieuwe zwever mét transponder uit de lucht gevlogen door een 800XP die te hard en in het verkeerde luchtruim vloog. Tel uit je veiligheid ![]() quote:Dat recht hebben ze als ze zich aan de regels houden. Dat zou mooi zijn, als vrachtwagens gewoon door een stoplicht heen rijden. Ze zijn immers zwaarder, belangrijker en merken derhalve weinig van het ongeluk. quote:Klopt. Het huidige systeems gaat uit van een ka-6je bij 100 km/h, niet bij een paar venti (met 1/3e van het frontale oppervlak) bij 220. Het wordt echter lullig als je er als zweefkist gewoon wordt uitgefilterd ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Autoreply op 31-01-2007 23:40:29 ] | |
Autoreply | woensdag 31 januari 2007 @ 23:32 |
quote:Wat is er kinderachtig of flauw aan zweefvliegen? Dat we niet meedoen wie de grootste lul heeft? Dat we wel kunnen vliegen zonder de stoerdoenerij met een keurig apepakkie aan? Ik snap dat gezeur nooit zo, hoor jij kapiteins op de grote vaart ooit zeuren over pleziervaart die maar op moet tyfen, of vrachtwagenchauffeurs over motorrijders, of zouden dat gewoon iets minder grote ego's en iets capabelere vakmensen zijn? Belangrijkste reden om niet commercieel te gaan vliegen is dat sfeertje overigens, een ongefundeerd superoriteitsgevoel van hier tot gunder, maar als het erop aankomt blijken ze er weinig van te bakken. Nee, dan liever de militaire jocks, die hebben een grote bek, maar kunnen tenminste ook wat ![]() | |
mcDavid | woensdag 31 januari 2007 @ 23:52 |
quote:Jarno, ik wist niet dat er zulke wijze praat uit uw mond kon komen! ![]() | |
mcDavid | woensdag 31 januari 2007 @ 23:53 |
quote:Het zou "slechts" een verdubbeling of verdrievoudiging van het lidmaatschap betekenen. Dus ja, waar hebben we het over he. ![]() | |
Autoreply | donderdag 1 februari 2007 @ 00:31 |
quote:Ach, na een paar jaar bestuur en communicatie met de rld en ivw/dl als techneut leer je wat bij... Die transponders is overigens niet alleen bare cost, met name het onderhoud kost kapitalen. Calibreren enzovoorts zit op enige honderden euro's per jaar en da's meer dan de rest van een zweefkist per jaar kost... | |
mcDavid | donderdag 1 februari 2007 @ 00:44 |
quote:Dat bedoel ik. We hebben het er bij ons ook wel uitgebreid over gehad. Het lidmaatschap zou ongeveer verdubbellen op onderhoud enzo, en bijna verdrievoudigen als de aankoop meegerekend werd over 10 jaar uitgespreid ofzo. Om maar niet te spreken over de gigantische kosten voor privévliegers. | |
Autoreply | donderdag 1 februari 2007 @ 01:26 |
quote:Juist die vallen dan wel weer mee, omdat zij vaak een motortje hebben. Reken op 5000 euro/jaar aan onderhoud plus 3% verzekering. Die 500/800 euro/jaar voor een xponder maakt dan niet meer zo heel veel uit. Wel lullig is het idd voor de mensen met een "betaalbare" kist die nu eigenlijk alleen verzekeringskosten hebben... | |
mcDavid | donderdag 1 februari 2007 @ 10:10 |
quote:Bij ons heeft niemand een motortje (meer) | |
nsfw | donderdag 1 februari 2007 @ 10:32 |
quote:Tuurlijk snap jij ook wel dat ik dat niet bedoel, je bent volgens mij geen domme jongen. Maar ik vind absoluut dat zweefvliegers en VFR vliegers zich VER van "Groot" verkeer moeten houden. Simpelweg omdat er vliegtuigen met meer dan 400 man aan boord vliegen, die met 700km/u door het luchtruim scheuren. Zoals je zelf al aangeeft, Als je 3 seconden naar binnen kijkt, kan de situatie als je naar buiten kijkt, in ééns compleet anders zijn. En dat jullie dan nog voorrang hebben is natuurlijk helemaal be-lach-e-lijk! . Ik ben een keer een discussie aan gegaan met zo'n oude zweefvlieg baas. Je weet wel, zo'n General Aviation vlieger in hart en nieren die denkt dat ie alles weet maar nog nooit een ME kist gevlogen heeft, laat staan een jet, en die zei tegen mij "nou, die grote jongens hebben ook ogen hoor! Ik wijk niet voor ze uit, ik heb daar voorrang!" Ik heb hem toen een voorbeeld gegeven. Ik vloog over zuid-frankrijk, we waren bezig met de descent en zaten op ongeveer 8000 voet met zo'n 230 knopen IAS. Het was mooi VFR weer dus dan ben ik altijd alert op zweefvliegers/VFR gespuis. Ook al was ik alert, in ééns zie ik een stipje op 12 uur, zelfde hoogte ongeveer en nog niet eens één seconde later vlogen we er onder door. Mijn conclusie hier uit. De regel dat zweefvliegers voorrang hebben is gewoon compleet achterhaald, structureel fout en uit de tijd! We hadden gewoon geluk dat we onder die zweefkist/VFR kist door schoten (ik weet nog steeds niet wat het was) Maar 1 ding is zeker. Ik zou NOOIT de tijd gehad hebben om m'n Autopilot uit te zetten en weg te duiken of te klimmen. Daarom ben ik ook absoluut VOOR de transponders in zweefkisten, al is het maar Mode+C Simpelweg omdat die transponders onderling met elkaar comminuceren en ik in dit geval waarschijnlijjk het commando "DESCENT, DESCENT" gekregen had om die kist te ontwijken. Tuurlijk snap ik ook wel dat jullie zweefvliegers lekker belletjes willen jagen, en niet een limiet willen hebben van 1500 voet omdat alles er boven classe A wordt. Ik vind toch het belang van de vliegveiligheid een stuk groter! Je zegt: Ik heb geen weet van een ongeval tussen zwevers en commerciele of militaire kisten de laatste jaren in Europa waarbij een mode-S transponder iets had uitgemaakt Ik zit veel in de lucht, ik denk meer dan jij. Ik heb het bovenstaande mee gemaakt, en ik hoor regelmatig verhaleven van collega's die soortgelijke dingen mee maken. Kortom Ik heb geen zin om de put te dempen als het kalf verdronken is. [ Bericht 0% gewijzigd door nsfw op 01-02-2007 10:50:04 ] | |
nsfw | donderdag 1 februari 2007 @ 10:42 |
quote:Blijkbaar heb jij dus helemaal geen idee hoe het in de "grote" luchtvaart gaat. En al helemaal niet hoe het in de militaire luchtvaart gaat ![]() maar geloof me, dat is in de verste verte niet te vergelijken met zweefvliegen, of GA vliegen m'n jong. En ook militeir en commercieel onderling is ook compleet anders. Logisch, 't is ook een comleet andere operatie! [ Bericht 8% gewijzigd door nsfw op 01-02-2007 10:51:00 ] | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 12:18 |
Jongens, wat een ruzie hier. Straks komt er nog een boos modje ![]() | |
Autoreply | donderdag 1 februari 2007 @ 13:18 |
quote:Dan gooi je dus de hele filosofie om. Nu is het zo dat je in klasse E/G (Ik heb nog nooit in F gevlogen bedenk ik me net) gewoon vfr vliegt. Als je jet daar te snel voor vliegt moet je daar dus gewoon niet vliegen en dat gebeurde dan ook amper, jets klommen via ctr/tma direct naar de hogere fl's. Pas door de opkomst van veel (verliesgevende!) locale velden zoals Niederrhein is daar verandering in gekomen... In luchtruim wat commercieel in gebruik is moeten we toch al transponders gebruikers en dat gebruik neemt ook fors toe. Luchtruim wat dat nooit was en puur uit territoriumdrift of gemakzucht wordt geclaimd moet de grote luchtvaart imho gewoon afblijven zolang ze dat niet hard nodig hebben, óf uitkijken naar buiten. Ik ben dus niet persé tegen transpondergebruik,maar betwijfel de toegevoegde veiligheid. De Duitse situatie lijkt me dus ideaal. quote:Daar zit wat in. quote: quote:Je geeft in ieder geval keurig aan wat ik bedoel ![]() Over geen ervaring hebben, ach. Ik ken een redelijk aantal mensen die commercieel vliegen, zowel turboprops als jets. Ik vlieg nog wel 's een keertje mee en sleutel ook nog wel 's aan zoiets. Ook ga ik er vaak mee stappen enzovoorts. En owja, ik studeer ook nog iets geloof ik. Je bewering is dus ongefundeerde onzin. ![]() En nog een algemene opmerking. In verkeer is onbegrip fvaak de belangrijkste factor bij ergernissen. Op de motor wordt ik regelmatig gebumperkleefd door auto's (als er een auto voor me rijdt that is ;-) ), met de auto heb ik af en toe bijna een fietser er onder omdat hij zonder z'n hand uit te steken of zelfs maar om te kijken oversteekt. Beiden hebben zich waarschijnlijk nog nooit in mijn positie (voertuig) bevonden en kunnen zich daar ook absoluut niet in inleven. Met luchtvaart gebeurt precies hetzelfde. Een paar jaar geleden ben ik een keer op final bijna door een 172 uit de lucht gevlogen door een piloot die vond dat ik maar eventjes moest wachten. Dat dat voor mij volstrekt onmogelijk is en een zekere crash betekent wilde de stijfkop niet geloven. Oftewel, vlieg 's mee. Bel maar als je in de buurt van Midden-Zeeland bent, ik neem je wel een keertje mee ![]() | |
nsfw | donderdag 1 februari 2007 @ 13:32 |
quote:Dat aanbod staat ![]() | |
nsfw | donderdag 1 februari 2007 @ 13:42 |
quote:Er staat een kleine note bij de speed limit in klasse G Speed limitation 250kts below FL100 is not applicable for mil jet-fighters when the flight visibility is equal or greater than 8km. Met andere woorden, er is bijna geen max. snelheid voor die jongens, wat overigens (terecht) ook ter discussie gesteld is na dat ongeval met die F16 en Piper bij seppe en die F16 en Microlight in de buurt van leeuwarden Overigens is 8KM HEEEUL weinig met 450kts Nou, ik ga vliegen! Later | |
Autoreply | donderdag 1 februari 2007 @ 17:01 |
quote:Die kist bij Seppe vloog overigens nóg harder, volgens de verslagen rond de 520 kts, ff herpositioneren in de formatie... Een zweefkist op de meest ongunstige koers zie je op ongeveer 200 meter ![]() quote:Mooi. Tel-nr staat op m'n website, we vliegen weer vanaf half maart ![]() | |
LoggedIn | donderdag 1 februari 2007 @ 18:15 |
![]() Ik was niet uitverkoren ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 18:42 |
En cheuk? Ging ie lekker? | |
Ice_Ice | donderdag 1 februari 2007 @ 18:50 |
mag ik ook in de OP ![]() zal me ff voorstellen dan: Ik ben Vincent, heb afgelopen half jaar de keuringen van de Koninklijke Luchtmacht gedaan en afgevallen na de laatste, de F, vlucht van het GVSS. ik mag me binnekort melden bij de KLS om daar de 1e keuring te doen, iniedergeval al te horen gekregen dat mijn GVSS van de KLu wel goed genoeg is voor de KLS ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 19:30 |
Ja, en je vliegt wat om precies te zijn? 1 keer 2/3 uur frasca? | |
Mojave | donderdag 1 februari 2007 @ 20:26 |
quote:Fuck man, maar er zijn nog meer scholen he! Vanmiddag no bleed take off gedaan met een (bijna) lege -700 TERING dat gaat hard!! ![]() | |
cheukert | donderdag 1 februari 2007 @ 20:52 |
quote:Nou daar heb ik mijn twijfels over ![]() | |
mcDavid | donderdag 1 februari 2007 @ 20:59 |
quote:Dan maar buschauffeur op hoogte worden? Vlieg je tussendoor nog wat trouwens? zwevers of sportvliegtuigjes ofzo? | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 21:00 |
Whehe, het is vast wel gelukt cheuk! Zo moeilijk is het niet...:P | |
Ice_Ice | donderdag 1 februari 2007 @ 21:07 |
quote:Ow sorry hoor, kwist niet dat je hier alleen bij mag als je vliegt.. ....toch waar wat ze bij de KLu zeiden over burgerluchtvaart misschien.... neemt een retourvlucht Airwork.nl terug. | |
Public_NME | donderdag 1 februari 2007 @ 21:07 |
quote:Ik dacht dat het wel goed ging met de loadfactors van HV? | |
mcDavid | donderdag 1 februari 2007 @ 21:10 |
quote:Lees het topic ff door, je zult versteld staan! ![]() | |
Mojave | donderdag 1 februari 2007 @ 21:14 |
quote:Let niet op die gasten. grote bek maar hebben zelf ook nog 0 uur. Wanneer heb je selectie bij de KLS? | |
Mojave | donderdag 1 februari 2007 @ 21:15 |
quote:Gaat het ook wel maar Valencia in de winter is meer een tactische zet geloof ik. Morgen naar Alicante (net iets zuidelijker dan Valencia) en die zit zo goed als vol :-) | |
Public_NME | donderdag 1 februari 2007 @ 21:22 |
quote:Ja, met alle Nederlandse tokkies die overwinteren in España ![]() | |
Mojave | donderdag 1 februari 2007 @ 21:27 |
quote:En waarom niet? | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 21:33 |
quote:Vertel wat zeiden ze? Dat je er een overload aan stessjes hebt? En niet alleen maar mannen zoals in het leger... | |
Public_NME | donderdag 1 februari 2007 @ 21:53 |
quote:Naja, ik ben nu bezig om toegang te krijgen tot mijn Master jaar... Ben inmiddels al bijna 23, dat duurt nog wel 1,5 voordat ik mijn Msc heb. En 111.000e is ook een boel geld om als schuld op te bouwen... En ik ben ook te lang denk ik (2.00), heb vrij lange benen. En verder ben ik volgens de KLS website niet wiskunde sufficiënt; volgens de top business school in NL wel ![]() Dus helaas, zal altijd wel bij een hobby blijven! (ooit nog hopen een PPL te halen als ik genoeg knaken heb) | |
Autoreply | donderdag 1 februari 2007 @ 22:06 |
En what about een RPL-MLA? Da's goed te betalen, ik denk de goedkoopste manier om een volwaardig brevet te halen. | |
Mojave | donderdag 1 februari 2007 @ 22:08 |
quote:Tjaa tis een keuze die je maakt, je lengte en leeftijd zullen het probleem iig niet zijn! | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 22:12 |
Leeftijd is inderdaad het probleem niet, ken hier genoeg lui die ouder zijn dan 23. D´r was laatst zelfs een gast die de grading deed en 30 was ;') | |
cheukert | donderdag 1 februari 2007 @ 22:13 |
quote:Het zal weer waarschijnlijk anders zijn als je je Master hebt heh ![]() | |
Public_NME | donderdag 1 februari 2007 @ 22:13 |
quote:Ok, ik dacht dat ze daar best wel streng mee zijn? Hoe gaat die selectie procedure dan precies in zijn werk? Geeft het extra gewicht als ik een afgeronde WO opleiding heb? Als ik het zou gaan doen is het puur voor de passie, want dat is het. Niet voor de paycheck, want dan kan ik beter het bedrijfsleven in gaan. (als is een 'linkerstoel' boven de 50 ook zeer lucratief!) | |
cheukert | donderdag 1 februari 2007 @ 22:15 |
quote: ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 22:16 |
selectieprocedure is elders op het internet wel te vinden, weinig zin daar nu over uit te wijden. En wat betreft die leeftijd, de maximum leeftijd die de kles stelt is een adviesleeftijd en dat is nog iets van 27 jaar. Je hebt natuurlijk wel meer levenservaring und so en als je het wilt zou ik het gewoon doen. Het ziet er op het moment nog goed uit... | |
Public_NME | donderdag 1 februari 2007 @ 22:17 |
quote:Ik zat net ff te googlen, ¤7500, valt idd nog best mee! Wat is precies het verschil met een PPL? (ben best wel leek op dit gebied) | |
cheukert | donderdag 1 februari 2007 @ 22:17 |
quote:Meer heb je toch ook niet nodig? | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 22:19 |
quote:Ja maar hier ben ik een klootzak en daar....ook eigenlijk | |
Autoreply | donderdag 1 februari 2007 @ 22:19 |
quote:Kort gezegd, niet internationaal. Wél naar Duitsland en België/Frankrijk als ik het goed heb. Welbeschouwd maakt het dus geen zak uit voor een MLA. En niet IFR enzo, maar who cares. | |
Mojave | donderdag 1 februari 2007 @ 22:20 |
quote:wat YLB zegt, ziet er gewoon goed uit. gewoon die selectie doen! wat je er mee doed zie je dan wel weer! | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 22:21 |
Alles wat ik zeg is oke! | |
Public_NME | donderdag 1 februari 2007 @ 22:21 |
quote:Ja klopt! Mijn passie is luchtvaart (airliners) en reizen... ideale combi. Maarja eerst maar eens mijn opleiding afmaken. Dan kijken we verder... (dus eventueel de selectie pas over 1,5jaar, tenzij ik mijn Msc niet haal... waar ik niet vanuit ga) | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 22:30 |
je kunt ook nu alvast beginnen met je selectie, mocht je erdoor komen dan kun je altijd nog later beginnen met de opleiding lijkt me | |
cheukert | donderdag 1 februari 2007 @ 22:36 |
Bij positief resultaat is het nog 2 jaar geldig heb ik begrepen. Voor de vwo-havo zakkers enzo wel gunstig ![]() | |
cheukert | donderdag 1 februari 2007 @ 22:36 |
quote:Ja, maar jij praat Twents | |
Mojave | donderdag 1 februari 2007 @ 22:43 |
quote:En wat is daar mis mee? | |
Public_NME | donderdag 1 februari 2007 @ 22:48 |
ff over taal, Mojave, heb je nooit problemen de ATC te verstaan? Ik luister best vaak naar ATC's en ik vind het lastig te verstaan. Ik praat goed Engels (studeer al 5jr in het Engels en heb 1jr in Engeland gewoond), maar ik vind het vrij lastig te verstaan zo nu en dan... | |
cheukert | donderdag 1 februari 2007 @ 22:51 |
quote:Vraag maar aan YLB verder geen commentaar [ Bericht 5% gewijzigd door cheukert op 01-02-2007 22:58:45 ] | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 23:10 |
quote:Goh, is het je opgevallen ja?! Dan ben je de eerste hier, voor de tijd was het nog nooit iemand opgevallen ![]() ![]() ![]() | |
cheukert | donderdag 1 februari 2007 @ 23:16 |
quote:Foto's!!!!11!1 ![]() | |
Mojave | donderdag 1 februari 2007 @ 23:16 |
quote:Mja elk land heeft z'n eigen leuke accenten ![]() Je moet zorgen dat je ze een stap voor blijft, weten wat je kan verwachten. Ik kijk ook altijd ff 't flightplan door om punten te herkennen als je shortcuts krijgt. 't went! soms verstaan we er ook geen fuck van.. vooral egypte schijnt erg te zijn. | |
YellowLedbetter | donderdag 1 februari 2007 @ 23:19 |
quote:kom maar halen | |
Autoreply | donderdag 1 februari 2007 @ 23:37 |
quote:Tis idd wel handig om de native language van de ATC-controller te kennen. Ik vlieg vaak in Frankrijk en daar geven ze regelmatig antwoord in het Frans, ook als je in het Engels een request doet. Altijd leuk om dan in perfect Frans om een Engelstalig antwoord te vragen ![]() | |
Public_NME | donderdag 1 februari 2007 @ 23:43 |
quote:Haha lol! Maar sowieso, in het Engels is het gewoon vrij lastig. De native Americans can ik wel redelijk verstaan, ook al gaat het vrij rap. Met andere land ligt het wat lastiger! Vond trouwens een vet filmpje op youtube; http://www.youtube.com/watch?v=CAGlwFHRt-c (van airliners gejat) Mojave, maak jij dit ook wel eens mee? Lijkt me echt een vet gezicht... | |
Mojave | vrijdag 2 februari 2007 @ 00:16 |
quote:wow das wel extreem! Hadden vanmiddag wel 2 kisten achter elkaar. Als je uitklimt richting het zuiden vanuit a'dam dan kom je boven Belgie een heel druk stuk tegen, moeten we ook vaak ff aflevellen ivm crossing traffic, dan zie je ook wel eens 1000ft seperatie! erg kick! | |
The_stranger | vrijdag 2 februari 2007 @ 10:01 |
Een holding (in ons geval) boven Lambourne, als je naar LHR gaat is ook wel een mooi gezicht als het druk en mooi weer is. 1000ft boven en onder een 747 met je slagroomklopper ![]() | |
Mojave | vrijdag 2 februari 2007 @ 10:12 |
quote:Ja London lijkt me ook extreem! Nog vliegen vandaag / morgen? | |
The_stranger | vrijdag 2 februari 2007 @ 10:32 |
quote:Nope, 3 dagen vrij, dan twee dagen sim, waarvan 1 examen, dan weer 3 dagen vrij, dan weer op de lijn.... | |
Alternate | vrijdag 2 februari 2007 @ 10:34 |
Zo extreem is dat filmpje niet. Op de 747 zag ik dat bijna elke vlucht wel een paar keer, boven Siberie zit iedereen op dezelfde airway met z'n mooie gps en die is zo nauwkeurig dat je als je op dezelfde hoogte zit gewoon bij elkaar de cockpit in komt vliegen. Boven Europa zie je dit niet zo vaak omdat ze daar met de radar proberen om iedereen ook lateraal te separeren, ookal zit er 1000' tussen. | |
YellowLedbetter | vrijdag 2 februari 2007 @ 16:14 |
Vanavond BIER!!!! | |
cheukert | vrijdag 2 februari 2007 @ 18:34 |
quote:goeie | |
LoggedIn | vrijdag 2 februari 2007 @ 18:45 |
quote: ![]() ![]() | |
nsfw | zaterdag 3 februari 2007 @ 16:43 |
Wat een heerlijk vliegweer trouwens vandaag!! | |
cheukert | zaterdag 3 februari 2007 @ 16:54 |
Stimmt jaaa, door naar de medical voor de KLM Luftfarhtschule stimmt jaaaa | |
mcDavid | zaterdag 3 februari 2007 @ 17:47 |
quote:Inderdaad! Wat een uitzicht, vanuit het ziekenhuis! Ik baal dat vandaag geen vliegdag was! | |
Autoreply | zaterdag 3 februari 2007 @ 19:10 |
quote:Ja, idd, waanzinnig mooi. Nog een klein rondje dimona gedaan, Zeeland zag er weer schitterend uit vanuit de lucht. Uiteraard ook nog anderszins laaggevlogen ![]() WTF heb je gedaan David? | |
mcDavid | zaterdag 3 februari 2007 @ 21:55 |
niet ik, me pa. Lees BeF maar voor info. | |
Mojave | zondag 4 februari 2007 @ 00:08 |
quote:Idd echt geweldig. Net de driehoek Parijs - London - Brussel weer zien liggen. En de mist kwam wat later dan verwacht binnen zetten ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 4 februari 2007 @ 14:30 |
Feli cheuk! | |
MutZ | zondag 4 februari 2007 @ 15:38 |
quote:Gefeli ![]() | |
Ice_Ice | maandag 5 februari 2007 @ 18:55 |
quote:Krijg ik binnekort een uitnodiging voor, ik heb al die formulieren al ingevult enzo. ook heb ik gelukkig wel al gehoord dat ik geen GVSS hoef te vliegen ![]() | |
Mojave | maandag 5 februari 2007 @ 19:06 |
quote:Spannend! | |
YellowLedbetter | maandag 5 februari 2007 @ 20:08 |
Jonge, GVSS is vet gaaf ![]() En Mojave, ik heb geen 0 uur he!! Ik heb zelfs al bijna 3 uur frasca ofzo ![]() | |
Mojave | maandag 5 februari 2007 @ 20:42 |
quote: ![]() | |
cheukert | maandag 5 februari 2007 @ 21:08 |
de Kraak! | |
cheukert | maandag 5 februari 2007 @ 21:08 |
quote:Ik lijk wel op jou man | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 21:41 |
quote:Wat heb je gekraakt? |