Almere. Nog lang geen storm, maar een half uur geleden was het nog bijna windstil.quote:
Is dit dan ook het "plaats-hier-foto's-van-je-omgewaaide-schuttingen-en-bomen-topic"?quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:46 schreef -skippybal- het volgende:
Topic nummer 4 al terwijl de storm in principe nog moet beginnen![]()
nu al ja?quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:48 schreef addie het volgende:
[..]
Is dit dan ook het "plaats-hier-foto's-van-je-omgewaaide-schuttingen-en-bomen-topic"?
Hmm, lijkt me handiger om een stormschade-topic te openen. Anders moeten de arbeiters en strandgangers tig topics doorbladeren voor een paar fotos...quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:48 schreef addie het volgende:
[..]
Is dit dan ook het "plaats-hier-foto's-van-je-omgewaaide-schuttingen-en-bomen-topic"?
Zal ik er vast één openen anders?quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:49 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hmm, lijkt me handiger om een stormschade-topic te openen. Anders moeten de arbeiters en strandgangers tig topics doorbladeren voor een paar fotos...
Done.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:49 schreef -skippybal- het volgende:
Hmm, lijkt me handiger om een stormschade-topic te openen. Anders moeten de arbeiters en strandgangers tig topics doorbladeren voor een paar fotos...
quote:
Lijkt me geen slecht idee, wellicht vraag je het ffies aan een modje voor de zekerheid, zodat deze het ook weet in ieder geval.quote:
succes vandaagquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:56 schreef -skippybal- het volgende:
Nou, ik ga maar 's aan de koffie, eten en douchen en dan richting trein.
Veel plezier allen
Ik was al begonnen met een nieuw topic (in het vorig deeltje).... maar ik was te laat.quote:
aah, die goede oude tijd van de cartoonrellenquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik was al begonnen met een nieuw topic (in het vorig deeltje).... maar ik was te laat.![]()
Met de cartoonrellen en zo, weet ik wel wat reeksen is (door elke keer de OP te plakken).
Het is dan ook net begonnen aan de kust he.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Storm in een glas water..
Hier (Apeldoorn) niets aan het handje.
Beetje wind (normaal) en wat regen...
hier op de A2 ook geloof ik.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
sprak net een collega die in Keulen in de file staat, daar staat 10 cm water op de straat.
Wat een neerslag dan zeg..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
sprak net een collega die in Keulen in de file staat, daar staat 10 cm water op de straat.
Volgens mij is dat tegenwoordig alleen nog in het weekeinde.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:12 schreef Suijk het volgende:
Je had 'vroeger' op de Belgische tv altijd van die camera's die switchen tussen allerlei kustplaatsen en dan de actuele beelden lieten zien, maar nu heb ik alleen Donna. Is dat nog ergens te vinden ofzo?
http://www.kustgids.nl/beachcam/index.htmlquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:12 schreef Suijk het volgende:
Je had 'vroeger' op de Belgische tv altijd van die camera's die switchen tussen allerlei kustplaatsen en dan de actuele beelden lieten zien, maar nu heb ik alleen Donna. Is dat nog ergens te vinden ofzo?
Wat zei jequote:Op donderdag 18 januari 2007 09:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Storm in een glas water..
Hier (Apeldoorn) niets aan het handje.
Beetje wind (normaal) en wat regen...
hmm..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:14 schreef Frutsel het volgende:
[afbeelding]
Vanavond 00.00 uur volgens de Duitsers
quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:14 schreef Estate het volgende:
[..]
Wat zei je![]()
09:06:48 18-01-07 PRIO 2 HV Weersoverlast (Overlast door: tak,boven,voetpad) HENRI DUNANTLAAN APEL 38840 - Brandweer Apeldoorn -
Schiphol gaat straks in ieder geval vrijwel dicht.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:14 schreef Hi_flyer het volgende:
Schiphol heeft de afgelopen 24 uur al 44mm regen gehad en dan moet vandaag nog beginnen!
Deel ze vooral met onsquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die kaarten ben ik nu de gehele dag aan het downloaden inc de m/s kaart.
[afbeelding]
As usualquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Tilburg is nog groen.
is wel opvallend ja!quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Tilburg is nog groen.
Aan het einde van de storm maak ik hier een mooi overzicht van met behulp van een script. Deze kan automatisch worden afgespeelt of handmatigquote:
De storm komt iets vroeger, dus ik denk dat je het wel kan doen, maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen..hangt vanaf hoe laat.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:30 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe zit het met het OV vandaag, blijft zoiets goed gaan? Moet vanmiddag/vanavond met de sneltram naar utrecht, dan met de trein via r'dam/den haag naar delft en daar nog de bus. Heb niet zo'n zin om vannacht op een station door te brengen.![]()
De bubbel doet z'n werk weer perfectquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Tilburg is nog groen.
like usual inderdaadquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Tilburg is nog groen.
Jah babyquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:33 schreef NT-T.BartMan het volgende:
IJmuiden, 09:30: de eerste harde windvlagen! Het kantoor kraakt in zijn voegen, de ruiten staan af en toe bol...
gek he..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De bubbel doet z'n werk weer perfect
tot 30 mm schijnbaar.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel regen gaan ze vandaag wel niet verwachten? Grote kans op wateroverlast is het niet?
Voorspelling zegt van welquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel regen gaan ze vandaag wel niet verwachten? Grote kans op wateroverlast is het niet?
Flink gebied ookquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:37 schreef Estate het volgende:
Estofex geeft nu ook een level 2
[afbeelding]
Een verklaring heb ik er niet direct voor... Het is gewoon een soort van rondje waarbinnen wind en regen minder heftig zijn dan in de omliggende gebieden. Ik heb geen flauw idee waar dat door komt.quote:
Windsnelheid 21.8 m/s (kracht 9)quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:32 schreef FJD het volgende:
IJmuiden gaat binnen een half uurtje nog de 9bft halenWindstoten nu nog 10bft.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:37 schreef Estate het volgende:
Estofex geeft nu ook een level 2
[afbeelding]
Heerlijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:37 schreef Estate het volgende:
Estofex geeft nu ook een level 2
[afbeelding]
Dit is het bewijs inderdaad, supergek om te zien eigenlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Een verklaring heb ik er niet direct voor... Het is gewoon een soort van rondje waarbinnen wind en regen minder heftig zijn dan in de omliggende gebieden. Ik heb geen flauw idee waar dat door komt.
doomsday has comequote:Op donderdag 18 januari 2007 09:42 schreef Drugshond het volgende:
O ja, meetstation K13 is a goner..... geen actuele data meer.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:42 schreef Drugshond het volgende:
O ja, meetstation K13 is a goner..... geen actuele data meer.
Mijn Nederland!quote:
KNMI station op kop pier geeft nu ook 9bft aanquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:40 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Windsnelheid 21.8 m/s (kracht 9)
jij zit op zeeniveau, ik er 18 meter boven.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Mijn Nederland!wat doe je!!!!!!!!!
waar haal jij die data vandaan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:44 schreef FJD het volgende:
[..]
KNMI station op kop pier geeft nu ook 9bft aan21m/s. Windstoot zit bijna op 11bft.
jah, eindhoven ook al windstoten tot 70 km/hquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:45 schreef Againzender het volgende:
tering, gaat al flink tekeer zeg!
Waterdataquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
waar haal jij die data vandaan?
ik ook ja.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:46 schreef addie het volgende:
[..]! Ben ik blij dat ik boven zeeniveau zit
waar?quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:47 schreef Againzender het volgende:
Meldingen stormschade in Amsterdam en omgeving druppelen gelijk al binnen.
ja, ik zie ze al binnenkomen idd.. en dat nog voor het begint..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:47 schreef Againzender het volgende:
Meldingen stormschade in Amsterdam en omgeving druppelen gelijk al binnen.
Dat zijn dan ook wel gezellige plaatsen om de dag door te brengenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:47 schreef FJD het volgende:
Oosterschelde zit al dik op 9bftmet een beetje geluk halen die de 10bft nog wel.
Brouwershavengat 2 heeft windstoten van 11bft, Cadzand ook.
Europlatform zit tegen de 12bft aan, Luchteiland Goeree ook.
whehe.. je kunt niet eens schuilenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:49 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook wel gezellige plaatsen om de dag door te brengen.
[afbeelding]
succes.. de wind neemt razendsnel toe.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:50 schreef Isdatzo het volgende:
hier in valkenswaard (omg. eindhoven) waait 't nu ook flink
en Isdatzo is _NU_ op weg naar Den Helder
vanavond meld ik me wel weer.. zo niet ben ik dus dood, en dan mogen julie m'n account ritueel verbranden ed of aan de weergoden offeren whatever..
![]()
![]()
![]()
![]()
Whoa.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:49 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook wel gezellige plaatsen om de dag door te brengen.
[afbeelding]
Klopt.. maar het is ietsje warmer dan dat dus..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:51 schreef IkWilbert het volgende:
Wat ik me net zat te bedenken... als het nou vroor buiten dan hadden we een mooi pak sneeuw gehad![]()
Whehequote:Op donderdag 18 januari 2007 09:49 schreef PizzaSalami het volgende:
Dat zijn dan ook wel gezellige plaatsen om de dag door te brengen.
[afbeelding]
Er van uit gaande dat de storm had kunnen ontstaan als het zo koud was gewordenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:51 schreef IkWilbert het volgende:
Wat ik me net zat te bedenken... als het nou vroor buiten dan hadden we een mooi pak sneeuw gehad![]()
welk vliegveld? Schiphol gaat straks vrijwel helemaal dicht. Ik zou dus eerst op internet kijken naar de vertrektijden alvorens je vertrekt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:52 schreef charon het volgende:
Nou, ik rij dan zo maar eens vast naar het vliegveld, alwaar ik om 15:00 hoop te vertrekken..
ja, maar je moet natuurlijk wel eerst op Schiphol komen, en dat kan ook even duren met dit weer. Dan kan je beter vast op de luchthaven zijn, en daar erachter komen dat je vier uur moet wachten, dan dat je straks zit te stressen in de file of een gestrande trein.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
welk vliegveld? Schiphol gaat straks vrijwel helemaal dicht. Ik zou dus eerst op internet kijken naar de vertrektijden alvorens je vertrekt.
Lijkt wel of meer mensen denken dat hun vliegtuig niet vliegtquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Website Schiphol wil niet echt geloof ik
www.schiphol.nl
Düsseldorfquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
welk vliegveld? Schiphol gaat straks vrijwel helemaal dicht. Ik zou dus eerst op internet kijken naar de vertrektijden alvorens je vertrekt.
4 ujur wachten? Ik denk dat dat wel iets langer kan worden, als een vliegveld vrijwel dicht gaat voor een uur of 5. (duur van de windkracht 10)quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, maar je moet natuurlijk wel eerst op Schiphol komen, en dat kan ook even duren met dit weer. Dan kan je beter vast op de luchthaven zijn, en daar erachter komen dat je vier uur moet wachten, dan dat je straks zit te stressen in de file of een gestrande trein.
De windstoten in Amsterdam zijn nu echt heel fors, ik zal eens gaan kijken wat de vliegtuigen doen nu.
Da's gekquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Lijkt wel of meer mensen denken dat hun vliegtuig niet vliegt
Nou, ik ga toch wel even kijken eerstquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Aah, okay, andere kant op.
windkracht 10 is het probleem niet, dat zijn die windvlagen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
4 ujur wachten? Ik denk dat dat wel iets langer kan worden, als een vliegveld vrijwel dicht gaat voor een uur of 5. (duur van de windkracht 10)
Normaal hoor ik de treinen Eindhoven-Weert / Eindhoven-Venlo, maar het waait te hard, dus weet ik niet of ze nog rijden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef Againzender het volgende:
Treinen Sloterdijk-Schiphol rijden in ieder geval nog, zie er net weer eentje voorbij komen
ik ben benieuwd in ieder gevalquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
windkracht 10 is het probleem niet, dat zijn die windvlagen.
en vier uur is inderdaad wat optimistisch van mij
wel ruimte zat om te vliegerenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
whehe.. je kunt niet eens schuilen
Dan ben ik altijd benieuwd wat voor een steiger dat isquote:09:58:40 18-01-07 23 G BRAN PRIO 2 8635 STORMSCHADE HENDRIK (info: steiger drijgt om te vallen) SCHAARSTRAAT 21 ZAANDIJK
701180958400104999 0104999 BRW Zaanstreek-Waterland ( Monitorcode )
701180958400104529 0104529 BRW Zaanstreek ( Monitorcode )
701180958400104265 0104265 BRW Zaandijk ( Kazernecommandant )
701180958400104260 0104260 BRW Zaandijk ( Blusgroep )
Staat er nog niet eens een kracht 9quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan ben ik altijd benieuwd wat voor een steiger dat is![]()
Met deze wind heb je 1m2 ruimte nodig. Je gooit je vlieger op en raakt voorlopig de grond niet meerquote:
En vooral dreigt met een lange ijquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan ben ik altijd benieuwd wat voor een steiger dat is![]()
Google Earth? Of is het adres van waar de melding binnenkomt?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Dan ben ik altijd benieuwd wat voor een steiger dat is![]()
hehe...quote:10:02:25 18-01-07 19 I BRAN WEERALARM: in de loop van de ochtend verwachten wij in onze regio Zeer zware windstoten, de windstoten kunnen verraderlijk zijn, grote schade mogelijk
701181002250800101 0800101 BRW Gelderland N-O ( Regionale Officieren )
Ik denk niet dat yvonne vandaag gaat stappen hoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:02 schreef Jarno het volgende:
Hoe laat kunnen we het meeste spektakel verwachten in omgeving Dordrecht?
ach ja, in de haast hequote:Op donderdag 18 januari 2007 10:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En vooral dreigt met een lange ij.
Zou kunnen, maar daar heb ik geen zin inquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Google Earth? Of is het adres van waar de melding binnenkomt?
Mwah, windstil wil ik het niet noemenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef Vegitto het volgende:
Hier in Goes zojuist keiharde windstoten en plensbuien, nu ineens windstil, en regen is er ook niet meer.
Dan zit je gewoon ff in het oog van de orkaanquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:06 schreef Vava het volgende:
[..]
Mwah, windstil wil ik het niet noemenmaar wel opvallend ja, ineens veel rustiger. Zal wel niet zo blijven vermoed ik zo
![]()
de meest gebruikelijke vliegers worden uit elkaar gerukt en dwarrelen weer naar de grondquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Met deze wind heb je 1m2 ruimte nodig. Je gooit je vlieger op en raakt voorlopig de grond niet meer
Oh welk een verschrikking, er ligt een tak op het voetpad!quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:14 schreef Estate het volgende:
[..]
Wat zei je![]()
09:06:48 18-01-07 PRIO 2 HV Weersoverlast (Overlast door: tak,boven,voetpad) HENRI DUNANTLAAN APEL 38840 - Brandweer Apeldoorn -
Definieer gebruikelijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:08 schreef addie het volgende:
de meest gebruikelijke vliegers worden uit elkaar gerukt en dwarrelen weer naar de grond
Hoe groot istie? 1m2? Alles daarboven is eigenlijk onhoudbaar zonder een anker (of bierbuik).quote:Ik heb er één tot windkracht 10.. zou net kunnen
was 66 jaar geleden alzoquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat Duits klinkt ook meteen een stuk gevaarlijker eh
1m2 iddquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:11 schreef FJD het volgende:
[..]
Definieer gebruikelijk![]()
Er wordt geregeld gevlogen tot 8bft en dan is er niets aan de hand. Heb t zelf ook wel eens gedaan. Sowieso hoeft de vlieger maar een kg of 200 aan te kunnen. Alles daarboven zorgt ervoor dat je stuurlijnen breken
[..]
Hoe groot istie? 1m2? Alles daarboven is eigenlijk onhoudbaar zonder een anker (of bierbuik).
quote:
Wind is hier ook weer terug nu, behoorlijk hard ook!quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zit je gewoon ff in het oog van de orkaan
Wind neem hier (Oss) nu ook aardig toe, maargoed ik zit lekker binnen
Best veel inderdaad.. maar het wordt nog meerquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:17 schreef DemonRage het volgende:
Om 9:50u al een drukverschil van 14 hPa tussen Terschelling en Maastricht.
Koop eens een 2m2quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:16 schreef addie het volgende:
1m2 iddMaar met mijn 66 kilo ga ik sowieso wel mee denk ik
In de middag pas zijn hoogtepuntquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:22 schreef SoupNazi het volgende:
Hoe zit het met die wind verdeeld over vandaag? Neemt de wind over de dag toe of is het nu al op zijn sterkst?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
In de middag pas zijn hoogtepunt![]()
Ach anders was er gewoon een topic in GC geweestquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:24 schreef Falco het volgende:
Even een opmerking tussendoor: tof dat dit forum er isBest interessant om dit te volgen
om 12u was het niet?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
In de middag pas zijn hoogtepunt![]()
De eerste? Ik denk het nietquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:26 schreef kahaarin het volgende:
In Eindhoven wijk Vlokhoven de eerste fietser op zijn plaat, stond wel uit zich zelf weer op en reed verder.![]()
gelukkig maar anders moest je nog naar buiten om te helpenquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:26 schreef kahaarin het volgende:
In Eindhoven wijk Vlokhoven de eerste fietser op zijn plaat, stond wel uit zich zelf weer op en reed verder.![]()
whehe.. wie gaat er dan ook fietsen.. er staan toch al gevaarlijke rukwinden inmiddels.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
om 12u was het niet?
En tegen 21 a 22 u begon het flink af te nemen dacht ik
Ik zie mezelf al vliegenquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Koop eens een 2m2Die kun je met 66kg tot aan een 6bft vliegen. Zit veel meer kracht in en ook een beetje lift. Stukken leuker dan een 1m2
Zelf was ik eens een dagje op t strand toen t wel lekker doorreed. Uiteindelijk zag ik een Belg op de dijk staan met een windmeter, bleek er een dik 7bft te staan... Sta je daar met je 3m2 in je handen. Wel boven de 85km/u gereden
Met 8bft is het eigenlijk niet meer leuk, de vlagen zijn dan zo groot dat het te gevaarlijk wordt en je niet meer lekker kunt rijden
Wind zakt overigens toch niet in zie ik nu
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:27 schreef Bastard het volgende:
Hier... vanu... KSSSHHHTT.. Haarlem...KSSSSSHHHTT..
Waait het dak van een gebouw tegenover mij eraf![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
gelukkig maar anders moest je nog naar buiten om te helpen
gelukkig maar anders moest je nog naar buiten om hem uit te lachen en om hem te fotograferen
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
gelukkig maar anders moest je nog naar buiten om te helpen
Het begint anders aardig te waaien hoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:28 schreef Darklight het volgende:
In Enschede regent het alleen maar, nog geen harde wind
behalve als het regent natuurlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Had ik ook heus wel gedaan hoor!
Ja nu net, een uurtje terug was het praktisch windstil!quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef addie het volgende:
[..]
Het begint anders aardig te waaien hoor
Wat is aardig. Net zoals de vorige x of kun je dit x echt amper buiten zijn?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:30 schreef Gunner het volgende:
Den Helder woeit het al aardig.
Geen idee. 'de vorige keer' vond ik het allemaal wel meevallen, maar nu zie ik de bomen toch al flink schudden vanaf m'n kantoor. Ik ben nog niet buiten geweest en dat is ook niet echt m'n bedoeling eigenlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat is aardig. Net zoals de vorige x of kun je dit x echt amper buiten zijn?
Zou er mee rekenen dat je vlucht gecancelled wordt, München is al vluchten aan het sluiten en hoor dat het er een puinhoop van vertragingen is.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:52 schreef charon het volgende:
Nou, ik rij dan zo maar eens vast naar het vliegveld, alwaar ik om 15:00 hoop te vertrekken..
jaquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:33 schreef SoupNazi het volgende:
Ben ik de enige die hoopt dat er heel wat kapot gaat?
heeft wel wat natuurlijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:33 schreef zjroentje het volgende:
Hier in de TU wijk in Delft is het echt niet normaal hoor.
Ik kwam bijna niet uit de auto net. Wind is echt stukken harder dan vorige week.
*hoopt op de ArenAquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:35 schreef indahnesia.com het volgende:
in Amsterdam is al wat ingestort.
Leuk ja, ruiten die kapot gaan door de wind en dan rondvliegende stukken glasquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:33 schreef SoupNazi het volgende:
Ben ik de enige die hoopt dat er heel wat kapot gaat?
Nee, ook als het regent zou ik iemand die gewond is even oprapen en op weg helpen of even een ambulance bellen, kleine moeite en genoeg droge kleren thuis.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
behalve als het regent natuurlijk.
Glas waait niet weg.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:36 schreef Vava het volgende:
[..]
Leuk ja, ruiten die kapot gaan door de wind en dan rondvliegende stukken glasenz.....
fietsenhok zit onder je raam? dan zou ik niet te dicht bij je raam gaan staan!quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:36 schreef Rabieluh het volgende:
Hier in Breda zal weldra ook wat stormschade ontstaan, ik zie net dat het raam van m'n bovenbuurman is opengewaaid en dat het lekker heen en weer zwiept.... harder en harder.
En het golfplaten dak van ons fietsenhok is ook steeds erger omhoog aan het komen, dit gaat niet goed...
uh uh.. moet jij eens kijken dan.. glas is levensgevaarlijk als het los ligt en hard waait, zeker scherven van ramen en zo.quote:
Takken die op mensen vallen,stukken hout die vol tegen mensen aanvliegen, dakpannen die mensen en auto's grijpen.quote:
Het schijnt dat het in het begin van de middag pas los gaat.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:38 schreef BobRooney het volgende:
Zit zelf in Hoofddorp, vlakbij Schiphol. Enige wat omgewaaid is, is een kliko...saaie storm tot nu toe
Ín Amsterdam is al een brandweerman gewond geraaktquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:38 schreef BobRooney het volgende:
Zit zelf in Hoofddorp, vlakbij Schiphol. Enige wat omgewaaid is, is een kliko...saaie storm tot nu toe
Ik zit op de begane grond, fietsenhok zit naast mijn raam als het ware, en waait in principe weg van mijn raam.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:38 schreef addie het volgende:
[..]
fietsenhok zit onder je raam? dan zou ik niet te dicht bij je raam gaan staan!
jawel:quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:43 schreef SoupNazi het volgende:
Hm, geen FOKker die toevallig in A'dam woont?
GRIP1quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:41 schreef indahnesia.com het volgende:
10:40:24 18-01-07 1 G BRAN HV 1 INSTORTING (Incidentnet: 1) (NB HV: grip,1) BELGIEPLEIN 102 AMSTERDAM ( ASD ) [ 593 669 056 690 992 994 ]
701181040240102998 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
701181040240101304
10:40:24 18-01-07 1 G BRAN HV 1 INSTORTING (Incidentnet: 1) (NB HV: grip,1) BELGIEPLEIN 102 AMSTERDAM ( ASD ) [ 593 669 056 690 992 994 ] BRW Amsterdam RVhv ( Coördinator Rampenorganisatie )
701181040240101304 0101304 BRW Amsterdam RVhv ( Coördinator Rampenorganisatie )
701181040240101059
10:40:24 18-01-07 1 G BRAN HV 1 INSTORTING (Incidentnet: 1) (NB HV: grip,1) BELGIEPLEIN 102 AMSTERDAM ( ASD ) [ 593 669 056 690 992 994 ]
701181040240101059 0101059 BRW Amsterdam ( Voorlichting )
701181040240101058 0101058 BRW Amsterdam ( HOVD )
701181040240100759 0100759 BRW Amsterdam Nico ( Hoofd Piket Ac )
701181040240100104 0100104 BRW Amstelveen ( OvD Spoed )
die instorting is niet niks
Nu maar hopen dat er weinig schade zou zijnquote:Storm Forecast
Valid: Thu 18 Jan 2007 08:00 to Fri 19 Jan 2007 06:00 UTC
Issued: Thu 18 Jan 2007 07:52
Forecaster: GATZEN
SYNOPSIS
Delta of strong westerly polar jet is present over Europe, with a trough over central Mediterranean, another over southern Scandinavia, and a subtropical high over Iberian Peninsula. At 300 hPa, a 100 m/s jet streak that has formed over western Atlantic rapidly spreads into western and central Europe during the period, providing strong DCVA at its northern flank, where cyclogenesis is forecast. Associated intense surface low is expected over the Baltic States on Thursday. At low levels, a tongue of very moist maritime air mass is advected into Europe ahead of a cold front that will cross British Isles, Germany, and Poland during the period.
DISCUSSION
British Isles to Poland
Strong cyclogenesis is expected in these affected areas, with intense precipitation in the WAA regime, very moist air mass and very strong LLS/SRH in the warm sector, strongly forced convection along the cold front, dry intrusion above the cold front/cold sector air mass, as well as some convection in the range of the following surface trough and embedded back-bent occlusion. Latest satellite images show an impressive dry intrusion making its way to the east. Surface observation from British Isles indicate dewpoints of about 11..12 C in the warm sector air mass and relatively deep moisture. Following the ingredients-based theory of severe convection, it seems that an outbreak of severe convection may be possible, but it is more likely that instability will not be sufficient for such a scenario.
Low-level moisture in the warm sector air mass as well as in the convectively mixed polar air mass W of the cold front will be sufficient for weak instability given neutral lapse rates at least. Favorable vertical wind shear of about 25 m/s LLS, 60 m/s DLS, around 600 J/K 0-1 km SRH will be present E of the cold front as well as in the range of the following short-wave trough and embedded back-bent occlusion. Additionally, strong forcing will likely occur especially along the cold front. Great uncertainty exists about mid-level lapse rates that will be rather poor in the warm sector initially and are expected to improve significantly when the dry intrusion of the low reaches the warm sector ahead of the following trough.
Current thinking is that at least weak instability will be present sufficient to allow a strongly-forced convective line along the cold front that moves eastward over southern/central British Isles, northern France, Benelux, northern Germany, and northern Poland. Given that forcing and vertical wind shear will be maximized from Benelux to northern Poland, thunderstorms are expected especially in this region, where models show a narrow region of low LIs. To the south, cold front will likely become parallel to the flow. Increasing distance to the trough center and dry intrusion will likely lead to rather shallow instability and chance for thunderstorms will be lower.
Given up to 50 m/s winds @ 850 hPa and around 35 m/s winds @ 950 hPa, vertical momentum transport inside of the downdrafts along the convective line will likely produce severe wind gusts at the surface, even when convection will not be well-organized. Expect a strongly-forced convective line, we decide to issue a level 2 that implies the widespread character of severe wind gusts along the cold front as a combination of strong synoptic-scale pressure gradient and convection.
A second scenario may come true when steep lapse rates of the dry intrusion will spread across the warm sector, leading to significant CAPE. This is now shown by latest GFS00 model run. Convection that forms may merge into a well-organized linear MCS as strong vertical wind shear will be able to balance the forming cold pool. Such a convective line may produce even higher wind gusts due to mesoscale low-level jets in the range of the cold pool. This scenario includes widespread severe wind gusts as well as a couple of very high wind gusts of more that 40 m/s. This will mean that the highest gusts of this event will occur along the cold front over most places. An upgrade may be warranted when such a system evolves during the afternoon/evening hours.
In both scenarios, high low-level SRH values will be present in the warm sector. Embedded mesocyclones may form along the convective line, capable of producing isolated large hail and tornadoes. There is also a chance for non-supercell tornadoes along the leading gust front given high background helicity and locally favorable low-level buoyancy.
In the range of the following trough, slight instability in the convectively mixed air mass may be sufficient for a few convective cells. Given strong vertical wind shear and helicity underneath the trough, showers and thunderstorms will likely organize into mesocyclones and/or bowing lines capable of producing severe wind gusts and possibly tornadoes. However, latest models guidance seems to indicate relatively stable conditions in the range of the back-bent occlusion, and development of convection is questionable at this time.
Southern Scandinavia to Baltic States
Short-wave trough over southern Scandinavia rapidly propagates eastward ahead of the approaching jet streak. In the range of this trough, convectively mixed air mass is present that will likely produce showers and thunderstorms over southern Sweden and the Baltic States during the day. Given rather high low-level wind shear and helicity, organized convection capable of producing strong wind gusts and possible tornadoes may develop. Convective activity is expected to weaken further inland.
GRIP1 wordt niet zomaar afgekondigd hoor. Redelijk groot incident, binnen de gemeentegrenzen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:46 schreef SoupNazi het volgende:
GRIP1 valt wel mee toch? Het gaat tot 4.
dat hoeven ze hier voorlopig nog niet te doenquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:51 schreef PizzaSalami het volgende:
Brandweer Amsterdam raadt mensen aan binnen te blijven.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:55 schreef indahnesia.com het volgende:
wegblijft? Nee, er komt nog veel meer aan.
Ik hoop dat die cam goed vast ziet. Soms zie je het beeld schokken vanwege de wind.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog een leuke webcam met uitzicht op zee: http://www.zeezicht.nl/nl/webcam.aspx
hopen dat FOK wel up blijft deze keerquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Website KNMI heeft het moeilijk
Website Schiphol ligt vrijwel plat
Weleens gehad op een mooie zaterdagquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:57 schreef SoupNazi het volgende:
Volgens mij kun je in Scheveningen/Katwijk/etc. niet eens over straat omdat je dan gezandstraalt wordt.
Ja, volgens mij oko wel iets ja.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:02 schreef Hi_flyer het volgende:
Gewoon al meerdere stations landinwaarts met windkracht 9! Dit pakt allemaal wat zwaarder uit dan voorzien geloof ik!
mooi tochquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, volgens mij oko wel iets ja.
Ik ook als ik de drukte in de meldkamer zo hoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:51 schreef PizzaSalami het volgende:
Brandweer Amsterdam raadt mensen aan binnen te blijven.
al een flinke lijst iddquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:03 schreef Robbiej het volgende:
http://www.pd5hw.nl/p2000/
zie al die stormschades...
alleen als het gevaarlijk isquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:04 schreef Robbiej het volgende:
hoe zit het eigenlijk met die stormschades? mocht er wat gebeuren moet je dan gewoon 112 bellen of wat?
je kan ook wachten tot iemand anders dat doet en dan kijken op p2000 hoe lang dat duurtquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:04 schreef Robbiej het volgende:
hoe zit het eigenlijk met die stormschades? mocht er wat gebeuren moet je dan gewoon 112 bellen of wat?
En dat is nog maar met 7 bft.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Weleens gehad op een mooie zaterdag
30 graden maar ook met een forse wind (6bft voorspelling). Dus ik buggy en vlieger in de auto en naar t strand. Kom ik daar staat er een goede 7bft. Een heleboel strandgangers hadden daar helemaal geen rekening meegehouden. Proberen ze allemaal een tentje op te zetten met 7bft
Als dat je dan uiteindelijke lukt dan was zandstraal van een meter hoog genoeg om je tent binnen 10 minuten in te graven in het stuifzand. Heb me kapot gelachen
Tot dat ik thuis kwam en tot de conclusie kwam dat ik 3 uur lang in de brandende zon had gereden zonder zonnebrandcreme. Heb een week lang niet goed kunnen zittenJa was mooi
Maar wel in de zomer dus met veel droog zand. Heb er ook wel eens met dik 6bft gestaan en dan moest je zoeken naar stuifzandquote:
kan je dat ergens zien op een webcam?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:06 schreef Againzender het volgende:
Het binnenkomen van de vliegtuigen op (ik denk) de Oostbaan is hier prachtig te zienal zal het aan boord niet zo'n pretje zijn, want ze schommelen behoorlijk
Waarom is dat prachtig te zien? Is het zoiets? http://www.youtube.com/watch?v=RhHnI0aJbbIquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:06 schreef Againzender het volgende:
Het binnenkomen van de vliegtuigen op (ik denk) de Oostbaan is hier prachtig te zienal zal het aan boord niet zo'n pretje zijn, want ze schommelen behoorlijk
-edit- verkeerd gelezenquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:10 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Waarom is dat prachtig te zien? Is het zoiets? http://www.youtube.com/watch?v=RhHnI0aJbbI
Wel te verwachten.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:11 schreef veldmuis het volgende:
MW-Brabant is nog ernstig rustig..
Onze bubbel, die overigens nog steeds op een krappe windkracht 5 staatquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:11 schreef veldmuis het volgende:
MW-Brabant is nog ernstig rustig..
jullie zitten precies in dat vlekje?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Onze bubbel, die overigens nog steeds op een krappe windkracht 5 staat
bah bah.. niet echt fijnquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:06 schreef Againzender het volgende:
Het binnenkomen van de vliegtuigen op (ik denk) de Oostbaan is hier prachtig te zienal zal het aan boord niet zo'n pretje zijn, want ze schommelen behoorlijk
Geloof me, ik weet niet beterquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:17 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jullie zitten precies in dat vlekje?das wel erg lullig
met Rotterdam is dat meestal ook zo hoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Geloof me, ik weet niet beter
Het is altijd zo geweest en zal ook wel altijd zo blijven...
Ik wens jullie wederom heel erg veel plezier met de storm
Ik zit hier in Alexander en hier is 't niet echt bijzonder, beetje wind, verder niks.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:20 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
met Rotterdam is dat meestal ook zo hoorNu krijgen wij ook weer niet de volle laag
met onweer etc is het altijd zeker erg, dat gaat echt met een boogje om ons heen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |