Almere. Nog lang geen storm, maar een half uur geleden was het nog bijna windstil.quote:
Is dit dan ook het "plaats-hier-foto's-van-je-omgewaaide-schuttingen-en-bomen-topic"?quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:46 schreef -skippybal- het volgende:
Topic nummer 4 al terwijl de storm in principe nog moet beginnen![]()
nu al ja?quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:48 schreef addie het volgende:
[..]
Is dit dan ook het "plaats-hier-foto's-van-je-omgewaaide-schuttingen-en-bomen-topic"?
Hmm, lijkt me handiger om een stormschade-topic te openen. Anders moeten de arbeiters en strandgangers tig topics doorbladeren voor een paar fotos...quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:48 schreef addie het volgende:
[..]
Is dit dan ook het "plaats-hier-foto's-van-je-omgewaaide-schuttingen-en-bomen-topic"?
Zal ik er vast één openen anders?quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:49 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hmm, lijkt me handiger om een stormschade-topic te openen. Anders moeten de arbeiters en strandgangers tig topics doorbladeren voor een paar fotos...
Done.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:49 schreef -skippybal- het volgende:
Hmm, lijkt me handiger om een stormschade-topic te openen. Anders moeten de arbeiters en strandgangers tig topics doorbladeren voor een paar fotos...
quote:
Lijkt me geen slecht idee, wellicht vraag je het ffies aan een modje voor de zekerheid, zodat deze het ook weet in ieder geval.quote:
succes vandaagquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:56 schreef -skippybal- het volgende:
Nou, ik ga maar 's aan de koffie, eten en douchen en dan richting trein.
Veel plezier allen
Ik was al begonnen met een nieuw topic (in het vorig deeltje).... maar ik was te laat.quote:
aah, die goede oude tijd van de cartoonrellenquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik was al begonnen met een nieuw topic (in het vorig deeltje).... maar ik was te laat.![]()
Met de cartoonrellen en zo, weet ik wel wat reeksen is (door elke keer de OP te plakken).
Het is dan ook net begonnen aan de kust he.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Storm in een glas water..
Hier (Apeldoorn) niets aan het handje.
Beetje wind (normaal) en wat regen...
hier op de A2 ook geloof ik.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
sprak net een collega die in Keulen in de file staat, daar staat 10 cm water op de straat.
Wat een neerslag dan zeg..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
sprak net een collega die in Keulen in de file staat, daar staat 10 cm water op de straat.
Volgens mij is dat tegenwoordig alleen nog in het weekeinde.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:12 schreef Suijk het volgende:
Je had 'vroeger' op de Belgische tv altijd van die camera's die switchen tussen allerlei kustplaatsen en dan de actuele beelden lieten zien, maar nu heb ik alleen Donna. Is dat nog ergens te vinden ofzo?
http://www.kustgids.nl/beachcam/index.htmlquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:12 schreef Suijk het volgende:
Je had 'vroeger' op de Belgische tv altijd van die camera's die switchen tussen allerlei kustplaatsen en dan de actuele beelden lieten zien, maar nu heb ik alleen Donna. Is dat nog ergens te vinden ofzo?
Wat zei jequote:Op donderdag 18 januari 2007 09:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Storm in een glas water..
Hier (Apeldoorn) niets aan het handje.
Beetje wind (normaal) en wat regen...
hmm..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:14 schreef Frutsel het volgende:
[afbeelding]
Vanavond 00.00 uur volgens de Duitsers
quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:14 schreef Estate het volgende:
[..]
Wat zei je![]()
09:06:48 18-01-07 PRIO 2 HV Weersoverlast (Overlast door: tak,boven,voetpad) HENRI DUNANTLAAN APEL 38840 - Brandweer Apeldoorn -
Schiphol gaat straks in ieder geval vrijwel dicht.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:14 schreef Hi_flyer het volgende:
Schiphol heeft de afgelopen 24 uur al 44mm regen gehad en dan moet vandaag nog beginnen!
Deel ze vooral met onsquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die kaarten ben ik nu de gehele dag aan het downloaden inc de m/s kaart.
[afbeelding]
As usualquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Tilburg is nog groen.
is wel opvallend ja!quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Tilburg is nog groen.
Aan het einde van de storm maak ik hier een mooi overzicht van met behulp van een script. Deze kan automatisch worden afgespeelt of handmatigquote:
De storm komt iets vroeger, dus ik denk dat je het wel kan doen, maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen..hangt vanaf hoe laat.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:30 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe zit het met het OV vandaag, blijft zoiets goed gaan? Moet vanmiddag/vanavond met de sneltram naar utrecht, dan met de trein via r'dam/den haag naar delft en daar nog de bus. Heb niet zo'n zin om vannacht op een station door te brengen.![]()
De bubbel doet z'n werk weer perfectquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Tilburg is nog groen.
like usual inderdaadquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Tilburg is nog groen.
Jah babyquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:33 schreef NT-T.BartMan het volgende:
IJmuiden, 09:30: de eerste harde windvlagen! Het kantoor kraakt in zijn voegen, de ruiten staan af en toe bol...
gek he..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De bubbel doet z'n werk weer perfect
tot 30 mm schijnbaar.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel regen gaan ze vandaag wel niet verwachten? Grote kans op wateroverlast is het niet?
Voorspelling zegt van welquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel regen gaan ze vandaag wel niet verwachten? Grote kans op wateroverlast is het niet?
Flink gebied ookquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:37 schreef Estate het volgende:
Estofex geeft nu ook een level 2
[afbeelding]
Een verklaring heb ik er niet direct voor... Het is gewoon een soort van rondje waarbinnen wind en regen minder heftig zijn dan in de omliggende gebieden. Ik heb geen flauw idee waar dat door komt.quote:
Windsnelheid 21.8 m/s (kracht 9)quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:32 schreef FJD het volgende:
IJmuiden gaat binnen een half uurtje nog de 9bft halenWindstoten nu nog 10bft.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:37 schreef Estate het volgende:
[afbeelding]
Heerlijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:37 schreef Estate het volgende:
[afbeelding]
Dit is het bewijs inderdaad, supergek om te zien eigenlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Een verklaring heb ik er niet direct voor... Het is gewoon een soort van rondje waarbinnen wind en regen minder heftig zijn dan in de omliggende gebieden. Ik heb geen flauw idee waar dat door komt.
doomsday has comequote:Op donderdag 18 januari 2007 09:42 schreef Drugshond het volgende:
O ja, meetstation K13 is a goner..... geen actuele data meer.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:42 schreef Drugshond het volgende:
O ja, meetstation K13 is a goner..... geen actuele data meer.
Mijn Nederland!quote:
KNMI station op kop pier geeft nu ook 9bft aanquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:40 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Windsnelheid 21.8 m/s (kracht 9)
jij zit op zeeniveau, ik er 18 meter boven.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Mijn Nederland!wat doe je!!!!!!!!!
waar haal jij die data vandaan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:44 schreef FJD het volgende:
[..]
KNMI station op kop pier geeft nu ook 9bft aan21m/s. Windstoot zit bijna op 11bft.
jah, eindhoven ook al windstoten tot 70 km/hquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:45 schreef Againzender het volgende:
tering, gaat al flink tekeer zeg!
Waterdataquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
waar haal jij die data vandaan?
ik ook ja.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:46 schreef addie het volgende:
[..]! Ben ik blij dat ik boven zeeniveau zit
waar?quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:47 schreef Againzender het volgende:
Meldingen stormschade in Amsterdam en omgeving druppelen gelijk al binnen.
ja, ik zie ze al binnenkomen idd.. en dat nog voor het begint..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:47 schreef Againzender het volgende:
Meldingen stormschade in Amsterdam en omgeving druppelen gelijk al binnen.
Dat zijn dan ook wel gezellige plaatsen om de dag door te brengenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:47 schreef FJD het volgende:
Oosterschelde zit al dik op 9bftmet een beetje geluk halen die de 10bft nog wel.
Brouwershavengat 2 heeft windstoten van 11bft, Cadzand ook.
Europlatform zit tegen de 12bft aan, Luchteiland Goeree ook.
whehe.. je kunt niet eens schuilenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:49 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook wel gezellige plaatsen om de dag door te brengen.
[afbeelding]
succes.. de wind neemt razendsnel toe.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:50 schreef Isdatzo het volgende:
hier in valkenswaard (omg. eindhoven) waait 't nu ook flink
en Isdatzo is _NU_ op weg naar Den Helder
vanavond meld ik me wel weer.. zo niet ben ik dus dood, en dan mogen julie m'n account ritueel verbranden ed of aan de weergoden offeren whatever..
![]()
![]()
![]()
![]()
Whoa.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:49 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
[afbeelding]
Klopt.. maar het is ietsje warmer dan dat dus..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:51 schreef IkWilbert het volgende:
Wat ik me net zat te bedenken... als het nou vroor buiten dan hadden we een mooi pak sneeuw gehad![]()
Whehequote:Op donderdag 18 januari 2007 09:49 schreef PizzaSalami het volgende:
[afbeelding]
Er van uit gaande dat de storm had kunnen ontstaan als het zo koud was gewordenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:51 schreef IkWilbert het volgende:
Wat ik me net zat te bedenken... als het nou vroor buiten dan hadden we een mooi pak sneeuw gehad![]()
welk vliegveld? Schiphol gaat straks vrijwel helemaal dicht. Ik zou dus eerst op internet kijken naar de vertrektijden alvorens je vertrekt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:52 schreef charon het volgende:
Nou, ik rij dan zo maar eens vast naar het vliegveld, alwaar ik om 15:00 hoop te vertrekken..
ja, maar je moet natuurlijk wel eerst op Schiphol komen, en dat kan ook even duren met dit weer. Dan kan je beter vast op de luchthaven zijn, en daar erachter komen dat je vier uur moet wachten, dan dat je straks zit te stressen in de file of een gestrande trein.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
welk vliegveld? Schiphol gaat straks vrijwel helemaal dicht. Ik zou dus eerst op internet kijken naar de vertrektijden alvorens je vertrekt.
Lijkt wel of meer mensen denken dat hun vliegtuig niet vliegtquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Website Schiphol wil niet echt geloof ik
www.schiphol.nl
Düsseldorfquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
welk vliegveld? Schiphol gaat straks vrijwel helemaal dicht. Ik zou dus eerst op internet kijken naar de vertrektijden alvorens je vertrekt.
4 ujur wachten? Ik denk dat dat wel iets langer kan worden, als een vliegveld vrijwel dicht gaat voor een uur of 5. (duur van de windkracht 10)quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, maar je moet natuurlijk wel eerst op Schiphol komen, en dat kan ook even duren met dit weer. Dan kan je beter vast op de luchthaven zijn, en daar erachter komen dat je vier uur moet wachten, dan dat je straks zit te stressen in de file of een gestrande trein.
De windstoten in Amsterdam zijn nu echt heel fors, ik zal eens gaan kijken wat de vliegtuigen doen nu.
Da's gekquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Lijkt wel of meer mensen denken dat hun vliegtuig niet vliegt
Nou, ik ga toch wel even kijken eerstquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Aah, okay, andere kant op.
windkracht 10 is het probleem niet, dat zijn die windvlagen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
4 ujur wachten? Ik denk dat dat wel iets langer kan worden, als een vliegveld vrijwel dicht gaat voor een uur of 5. (duur van de windkracht 10)
Normaal hoor ik de treinen Eindhoven-Weert / Eindhoven-Venlo, maar het waait te hard, dus weet ik niet of ze nog rijden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:57 schreef Againzender het volgende:
Treinen Sloterdijk-Schiphol rijden in ieder geval nog, zie er net weer eentje voorbij komen
ik ben benieuwd in ieder gevalquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
windkracht 10 is het probleem niet, dat zijn die windvlagen.
en vier uur is inderdaad wat optimistisch van mij
wel ruimte zat om te vliegerenquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
whehe.. je kunt niet eens schuilen
Dan ben ik altijd benieuwd wat voor een steiger dat isquote:09:58:40 18-01-07 23 G BRAN PRIO 2 8635 STORMSCHADE HENDRIK (info: steiger drijgt om te vallen) SCHAARSTRAAT 21 ZAANDIJK
701180958400104999 0104999 BRW Zaanstreek-Waterland ( Monitorcode )
701180958400104529 0104529 BRW Zaanstreek ( Monitorcode )
701180958400104265 0104265 BRW Zaandijk ( Kazernecommandant )
701180958400104260 0104260 BRW Zaandijk ( Blusgroep )
Staat er nog niet eens een kracht 9quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan ben ik altijd benieuwd wat voor een steiger dat is![]()
Met deze wind heb je 1m2 ruimte nodig. Je gooit je vlieger op en raakt voorlopig de grond niet meerquote:
En vooral dreigt met een lange ijquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Google Earth? Of is het adres van waar de melding binnenkomt?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:01 schreef indahnesia.com het volgende:
hehe...quote:10:02:25 18-01-07 19 I BRAN WEERALARM: in de loop van de ochtend verwachten wij in onze regio Zeer zware windstoten, de windstoten kunnen verraderlijk zijn, grote schade mogelijk
701181002250800101 0800101 BRW Gelderland N-O ( Regionale Officieren )
Ik denk niet dat yvonne vandaag gaat stappen hoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:02 schreef Jarno het volgende:
Hoe laat kunnen we het meeste spektakel verwachten in omgeving Dordrecht?
ach ja, in de haast hequote:Op donderdag 18 januari 2007 10:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En vooral dreigt met een lange ij.
Zou kunnen, maar daar heb ik geen zin inquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Google Earth? Of is het adres van waar de melding binnenkomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |