Kijk, daar heb je wat aan... Zo'n vergelijking maakt het een stuk duidelijker voor mij.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:13 schreef 61neorej het volgende:
Ik denk dat de wind in zeeland iets minder word, in een groot deel van het Noorden zal het waarschijnlijk wat meer kunnen worden. Vooral in de provincies groningen en friesland inclusief de wadden.
het zuiden van het land gaat vermoedelijk verglijkbare windsnelheden krijgen.
Voor de windstoten verwacht ik een beetje eenzelfde verhaal.
Is dit nou weer een afname van de eerdere voorspellingen?quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:19 schreef IkWilbert het volgende:
Voorwaarschuwing Weeralarm
STORM MET NAME AAN DE KUST EN KANS OP (ZEER) ZWARE WINDSTOTEN IN HET BINNENLAND
Tegen donderdagmiddag bereikt een zuidwesterstorm, 9 Bft de westkust. Zowel aan de kust als in het binnenland komen tot in de avond zeer zware windstoten voor tot 100-120 km/uur.
Die windstoten kunnen verraderlijk zijn en grote schade aanrichten.
De kans dat het KNMI hiervoor later vandaag een weeralarm uitgeeft is met ongeveer 80 % heel groot.
woensdag 17 januari 2007 12.11 uur
quote:Voorwaarschuwing voor extreem weer
Opgesteld door het KNMI op zaterdag 26 oktober 2002, om 11.32 uur
Bericht nummer: 1
Zware storm aan de kust met kans op zeer zware windstoten in het binnenland
Zondagmiddag en zondagavond bestaat in de kustgebieden kans op een ZWARE ZUIDWESTERSTORM (windkracht 10), boven land kunnen dan ZEER ZWARE WINDSTOTEN voorkomen van meer dan 100 km/u.
Update: Uiterlijk 1800 Lokale tijd
Bron: KNMI, De Bilt
Precies wat ik dus ook al concludeerde, in het binnenland een soorgelijk effect als 2002 en aan de kust iets minder. (maar nog steeds heel hard) Ik ben ontzettend benieuwd. Morgenmiddag vrij en ik vermoed dat de geplande shoppingexpeditie dan niet door zal gaanquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:29 schreef 61neorej het volgende:
Nu idd geen zware storm. Windstoten die vooral voor jou van belang zijn wil je zwaar weer zie ik toch geen verschil.
Maar de details zullen uitmaken of het een 9, een krappe of een ruime 10 word, en die details zullen tot het hoogtepunt van de storm nog wel gaan verschillen, dus het is gewoon afwachten nu, die storm komt er vrijwel zeker.
stormlooptopicquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:58 schreef -skippybal- het volgende:
Dit topic is gewoon al vol voor de storm![]()
quote:n de loop van de middag en 's avonds wordt een ZWARE STORM op de Wadden verwacht! Landinwaarts zal het dan ook stormachtig waaien en zijn er zeer zware windstoten te verwachten die tot windkracht 11 of 12 kunnen reiken. In de kustgebieden zijn zeer zware windstoten tot orkaankracht (12 Bft, 120 - 135 km/uur) te verwachten
Dan beginnen toch weer overnieuw met een andere TT.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:58 schreef -skippybal- het volgende:
Dit topic is gewoon al vol voor de storm![]()
Lijkt mij dat morgen de veerboten niet varen toch?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:01 schreef FJD het volgende:
Damn als ik de mogelijkheid had zou ik wel een dagje Texel doen
Was in dat geval ook niet van plan om midden in de storm te gaan danquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:03 schreef -skippybal- het volgende:
Lijkt mij dat morgen de veerboten niet varen toch?
arm Denemarkenquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:36 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Denemarken krijgt het wel zwaar.
Nou ik denk dat ze er niet zo heel blij mee zijn. Vorige week al flinke schade gehad en nu weerquote:
Ik dacht zelfs ze GFS helemaal niet gebruiken, als ze een ander model gebruiken dan het gebruikelijk pakket van EC en Hirlam, zal het denk ik het model van UKMO zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:52 schreef Againzender het volgende:
Het KNMI gebruikt niet alleen het GFS model natuurlijk.
Zeker huizen van de Ikea.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:20 schreef -skippybal- het volgende:
Nou ik denk dat ze er niet zo heel blij mee zijn. Vorige week al flinke schade gehad en nu weer![]()
quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:25 schreef Drugshond het volgende:
Voorspelling : 7:30 vanmorgen
[afbeelding]
Voorspelling : 13:25
[afbeelding]
Zwart gebied wordt groter voor de kust
WOOOOWWW wat een enoooorm 50Kt-gebied, ongelooflijk! Dit is een behoorlijke verzwaring, niet zozeer voor Nederland, maar meer voor heel de Noordzee met aanliggende landen!quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:25 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
de poel des doodsquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:25 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
BFT 11quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:31 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat betekent dat zwarte dan
En misschien ook wel 12, wie zal het zeggen. Het zwarte gebied valt gewoon buiten de schaal van het kaartje. En betekent dus zowel windkracht 11 als 12.quote:
mocht dit uitkomen gaan er veel bomen sneuvelen, grond is verzadigd na al dat geregen van de afgelopen tijdquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:25 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Naar Den Helder gaan manquote:
ik was vorige week donderdag al op Scheveningen, en toen vond ik het al te hard waaien. Ik kon me nog net staande houden (ben ik niet zo zwaarquote:
wel handig inderdaad om vast extra te gaan malen nu. Hier in het westen zeikt het al van de regen, en morgen komt er nog een bak water bij. En met die harde wind zal het lastig kunnen worden om voldoende water te kunnen spuien morgen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:01 schreef kepler het volgende:
net op de radio:
In Friesland gaat een gemaal extra aan en er komen waarschijnlijk Dijkwachten
Hmmm, dan zal ik voordat ik wegga de boot maar goed vastleggen. Zou jammer zijn als 'ie er vandoor ging haha.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:01 schreef kepler het volgende:
net op de radio:
In Friesland gaat een gemaal extra aan en er komen waarschijnlijk Dijkwachten
Als je op de vorige pagina de kaartjes bekijkt, zie je een grote zwarte vlek. Zwart is dus een windsnelheid waar de legenda niet bij kan. Derhalve raken we hier een beetje opgewonden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Hoi.
Ten eerste, ik snap dat hier bovengemiddeld veel personen komen die iets meer opgewonden raken van een flinke storm of onweersbui. Zelf ben ik meteorlogisch gezien niet bijzonder goed onderbouwd, maar kan iemand mij eens kort uitleggen waarom en waar we nu zo 'n 'enorme zware storm' mogen verwachten?
Omdat het hard gaat waaien.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Hoi.
Ten eerste, ik snap dat hier bovengemiddeld veel personen komen die iets meer opgewonden raken van een flinke storm of onweersbui. Zelf ben ik meteorlogisch gezien niet bijzonder goed onderbouwd, maar kan iemand mij eens kort uitleggen waarom en waar we nu zo 'n 'enorme zware storm' mogen verwachten?
Snap al iets beter. Maar wat voor legenda is dat dan als er dingen bestaan die de legenda niet aankanquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:16 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Als je op de vorige pagina de kaartjes bekijkt, zie je een grote zwarte vlek. Zwart is dus een windsnelheid waar de legenda niet bij kan. Derhalve raken we hier een beetje opgewonden.
snap?
Het is gewoon een slechte legenda.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Snap al iets beter. Maar wat voor legenda is dat dan als er dingen bestaan die de legenda niet aankan. Als zwart 11 bft is, wat mag 12 dan wel niet zijn.
Waarom die storm komt?? Die andwoord kunnen wij zelfs niet eens geven, het weer gaat zijn gangquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Hoi.
Gaat erg leuk worden iigquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Als die kaartjes van Windfinder kloppen dan heeft Den Helder een storm te pakken van 50+ kt en dat van 16:00 tot 22:00 (6 uur lang beuken dus).
Jaquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is gewoon een slechte legenda.
Het is wel bijzonder, maar niet zeldzaam.
Een orkaan is toch 12 BFT?
Dus in tegenstelling tot de 'januaristorm' van 1990 blijven de dakpannen dit keer liggen in het midden van het landquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is gewoon een slechte legenda.
Het is wel bijzonder, maar niet zeldzaam.
Een orkaan is toch 12 BFT?
Ja, dat weten we dus niet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:27 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Dus in tegenstelling tot de 'januaristorm' van 1990 blijven de dakpannen dit keer liggen in het midden van het land?
quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Als die kaartjes van Windfinder kloppen dan heeft Den Helder een storm te pakken van 50+ kt en dat van 16:00 tot 22:00 (6 uur lang beuken dus).
Niet gezienquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:33 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Daar heb ik een halfuur geleden pas een linkje geplaatst naar dit topic![]()
Ik hoop toch niet op de manier van ... he?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:34 schreef PizzaSalami het volgende:
Nou, dan zal ik nu alvast wat boodschappen doen. Hopen dat morgenmiddag de treinen rond utrecht wat meewerken. Bedankt voor de uitleg mensen, ik ben nu ook bovengemiddeld opgewonden voor deze 'zware storm'.
Graag gedaanquote:Op woensdag 17 januari 2007 @ 14:34 schreef Drugshond op de FPhet volgende:
Thx Hi_flyer, je was me net voor.![]()
Thenkx, ik was te laat.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:33 schreef Hi_flyer het volgende:
Daar heb ik een halfuur geleden pas een linkje geplaatst naar dit topic![]()
Maar wel noordelijker toch?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Daar gaan we al, depressie diept verder in![]()
OMG! Ik zou de Nationale Reserve maar stand-by houden voor bepaalde delen...quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Weet ik niet, heb de vorige kaart niet gezien, en hij kan nog lager gaan, en misschien dat die nog was zuidelijker gaat.....maar hij kan ook noordelijker gaan, afwachten dus.quote:
Is dat gunstiger voor de aankomende storm of niet ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is dat gunstiger voor de aankomende storm of niet ?
Hoe dieper de depressie, hoe heftiger het gaat wordenquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je gunstig vindquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
jup als dat echt gebeurd hebben miss code rood te pakkenquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
of it gjit oan wat al eerder gezegt is hierquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:50 schreef Drugshond het volgende:
Eigenlijk zou ik voor de grap dit topic moeten hernoemen.
Zwaai hier de inwoners van Texel uit.![]()
code rood? Dat lijkt me niet... voordat ze daar mee gaan komen met het land wel bijna vergaanquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:49 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wou um net posten. Die is wel erg recent. Dat zou dan een wat ik las code rood moeten gaan worden?!
nieuw topic komt binnenkortquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:50 schreef Drugshond het volgende:
Eigenlijk zou ik voor de grap dit topic moeten hernoemen.
Zwaai hier de inwoners van Texel uit.![]()
zoals die laatste kaart eruit zag is 't toch behoorlijk extreem hoorquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
code rood? Dat lijkt me niet... voordat ze daar mee gaan komen met het land wel bijna vergaan![]()
Kun je deze nederige onwetende heel kort uitleggen wat het verschil is tussen de bovenste en de onderste?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zoek de verschillen![]()
(kaarten niet opgeslagen, ook niet nodig)
[afbeelding]
[afbeelding]
Heftig, Waddeneilanden: was eilanden?quote:
lolquote:
Maar het is denk ik te plaatselijk, voor rood gelden denk ik hele strenge criteria, zoiets als 4 provincies windkracht 11.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
zoals die laatste kaart eruit zag is 't toch behoorlijk extreem hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |