Kijk, daar heb je wat aan... Zo'n vergelijking maakt het een stuk duidelijker voor mij.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:13 schreef 61neorej het volgende:
Ik denk dat de wind in zeeland iets minder word, in een groot deel van het Noorden zal het waarschijnlijk wat meer kunnen worden. Vooral in de provincies groningen en friesland inclusief de wadden.
het zuiden van het land gaat vermoedelijk verglijkbare windsnelheden krijgen.
Voor de windstoten verwacht ik een beetje eenzelfde verhaal.
Is dit nou weer een afname van de eerdere voorspellingen?quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:19 schreef IkWilbert het volgende:
Voorwaarschuwing Weeralarm
STORM MET NAME AAN DE KUST EN KANS OP (ZEER) ZWARE WINDSTOTEN IN HET BINNENLAND
Tegen donderdagmiddag bereikt een zuidwesterstorm, 9 Bft de westkust. Zowel aan de kust als in het binnenland komen tot in de avond zeer zware windstoten voor tot 100-120 km/uur.
Die windstoten kunnen verraderlijk zijn en grote schade aanrichten.
De kans dat het KNMI hiervoor later vandaag een weeralarm uitgeeft is met ongeveer 80 % heel groot.
woensdag 17 januari 2007 12.11 uur
quote:Voorwaarschuwing voor extreem weer
Opgesteld door het KNMI op zaterdag 26 oktober 2002, om 11.32 uur
Bericht nummer: 1
Zware storm aan de kust met kans op zeer zware windstoten in het binnenland
Zondagmiddag en zondagavond bestaat in de kustgebieden kans op een ZWARE ZUIDWESTERSTORM (windkracht 10), boven land kunnen dan ZEER ZWARE WINDSTOTEN voorkomen van meer dan 100 km/u.
Update: Uiterlijk 1800 Lokale tijd
Bron: KNMI, De Bilt
Precies wat ik dus ook al concludeerde, in het binnenland een soorgelijk effect als 2002 en aan de kust iets minder. (maar nog steeds heel hard) Ik ben ontzettend benieuwd. Morgenmiddag vrij en ik vermoed dat de geplande shoppingexpeditie dan niet door zal gaanquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:29 schreef 61neorej het volgende:
Nu idd geen zware storm. Windstoten die vooral voor jou van belang zijn wil je zwaar weer zie ik toch geen verschil.
Maar de details zullen uitmaken of het een 9, een krappe of een ruime 10 word, en die details zullen tot het hoogtepunt van de storm nog wel gaan verschillen, dus het is gewoon afwachten nu, die storm komt er vrijwel zeker.
stormlooptopicquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:58 schreef -skippybal- het volgende:
Dit topic is gewoon al vol voor de storm![]()
quote:n de loop van de middag en 's avonds wordt een ZWARE STORM op de Wadden verwacht! Landinwaarts zal het dan ook stormachtig waaien en zijn er zeer zware windstoten te verwachten die tot windkracht 11 of 12 kunnen reiken. In de kustgebieden zijn zeer zware windstoten tot orkaankracht (12 Bft, 120 - 135 km/uur) te verwachten
Dan beginnen toch weer overnieuw met een andere TT.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:58 schreef -skippybal- het volgende:
Dit topic is gewoon al vol voor de storm![]()
Lijkt mij dat morgen de veerboten niet varen toch?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:01 schreef FJD het volgende:
Damn als ik de mogelijkheid had zou ik wel een dagje Texel doen
Was in dat geval ook niet van plan om midden in de storm te gaan danquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:03 schreef -skippybal- het volgende:
Lijkt mij dat morgen de veerboten niet varen toch?
arm Denemarkenquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:36 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Denemarken krijgt het wel zwaar.
Nou ik denk dat ze er niet zo heel blij mee zijn. Vorige week al flinke schade gehad en nu weerquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |