Als je op de vorige pagina de kaartjes bekijkt, zie je een grote zwarte vlek. Zwart is dus een windsnelheid waar de legenda niet bij kan. Derhalve raken we hier een beetje opgewonden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Hoi.
Ten eerste, ik snap dat hier bovengemiddeld veel personen komen die iets meer opgewonden raken van een flinke storm of onweersbui. Zelf ben ik meteorlogisch gezien niet bijzonder goed onderbouwd, maar kan iemand mij eens kort uitleggen waarom en waar we nu zo 'n 'enorme zware storm' mogen verwachten?
Omdat het hard gaat waaien.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Hoi.
Ten eerste, ik snap dat hier bovengemiddeld veel personen komen die iets meer opgewonden raken van een flinke storm of onweersbui. Zelf ben ik meteorlogisch gezien niet bijzonder goed onderbouwd, maar kan iemand mij eens kort uitleggen waarom en waar we nu zo 'n 'enorme zware storm' mogen verwachten?
Snap al iets beter. Maar wat voor legenda is dat dan als er dingen bestaan die de legenda niet aankanquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:16 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Als je op de vorige pagina de kaartjes bekijkt, zie je een grote zwarte vlek. Zwart is dus een windsnelheid waar de legenda niet bij kan. Derhalve raken we hier een beetje opgewonden.
snap?
Het is gewoon een slechte legenda.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Snap al iets beter. Maar wat voor legenda is dat dan als er dingen bestaan die de legenda niet aankan. Als zwart 11 bft is, wat mag 12 dan wel niet zijn.
Waarom die storm komt?? Die andwoord kunnen wij zelfs niet eens geven, het weer gaat zijn gangquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Hoi.
Gaat erg leuk worden iigquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Als die kaartjes van Windfinder kloppen dan heeft Den Helder een storm te pakken van 50+ kt en dat van 16:00 tot 22:00 (6 uur lang beuken dus).
Jaquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is gewoon een slechte legenda.
Het is wel bijzonder, maar niet zeldzaam.
Een orkaan is toch 12 BFT?
Dus in tegenstelling tot de 'januaristorm' van 1990 blijven de dakpannen dit keer liggen in het midden van het landquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is gewoon een slechte legenda.
Het is wel bijzonder, maar niet zeldzaam.
Een orkaan is toch 12 BFT?
Ja, dat weten we dus niet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:27 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Dus in tegenstelling tot de 'januaristorm' van 1990 blijven de dakpannen dit keer liggen in het midden van het land?
quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Als die kaartjes van Windfinder kloppen dan heeft Den Helder een storm te pakken van 50+ kt en dat van 16:00 tot 22:00 (6 uur lang beuken dus).
Niet gezienquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:33 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Daar heb ik een halfuur geleden pas een linkje geplaatst naar dit topic![]()
Ik hoop toch niet op de manier van ... he?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:34 schreef PizzaSalami het volgende:
Nou, dan zal ik nu alvast wat boodschappen doen. Hopen dat morgenmiddag de treinen rond utrecht wat meewerken. Bedankt voor de uitleg mensen, ik ben nu ook bovengemiddeld opgewonden voor deze 'zware storm'.
Graag gedaanquote:Op woensdag 17 januari 2007 @ 14:34 schreef Drugshond op de FPhet volgende:
Thx Hi_flyer, je was me net voor.![]()
Thenkx, ik was te laat.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:33 schreef Hi_flyer het volgende:
Daar heb ik een halfuur geleden pas een linkje geplaatst naar dit topic![]()
Maar wel noordelijker toch?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Daar gaan we al, depressie diept verder in![]()
OMG! Ik zou de Nationale Reserve maar stand-by houden voor bepaalde delen...quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Daar gaan we al, depressie diept verder in![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |