Snel, ik doe al 15 weken cardio (4keer per week 3.5 uur in totaal) en ik maak maar traag vooruitgang hoorquote:Op zondag 21 januari 2007 11:45 schreef Miss_S het volgende:
conditie opbouwen gaat best snel
alleen jammer dat het ook weer heel snel achteruit gaat als je niets meer doet
ik heb nog niet echt gesport sinds nieuw jaar
ik heb een heel ander ritme gekregen en ben er nog niet achter waar sporten in past
ik heb vanaf volgende week wel steeds een uur of zelfs meer pauze dus dan denk ik dat ik ga wandelen
Niet goed helaasquote:Op zondag 21 januari 2007 21:10 schreef Rewimo het volgende:
Bubsel, hoe is het vandaag?
Enne, gefeliciteerd met je verjaardag!
Voor cardio moet je toch binnen een bepaalde hartslagzone blijven? Voor mij is dat 138 tot 153 en ja ik train dus altijd wel tusse 148 en 153, zo hoog mogelijk.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:17 schreef Miss_S het volgende:
probeer je het jezelf wel steeds moeilijker te maken?
als je op hetzelfde niveau blijft dan schiet het inderdaad niet veel op (spreek ik uit ervaring)
Nee hoor.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:45 schreef Emu het volgende:
[..]
Voor cardio moet je toch binnen een bepaalde hartslagzone blijven? Voor mij is dat 138 tot 153 en ja ik train dus altijd wel tusse 148 en 153, zo hoog mogelijk.
Maar ik zie weinig prograssie, toen ik ben begonnen was mijn output 130 watt, nu 20 weken later is dat 140 watt maw een minimale vooruitgang wetende dat er daar een aantal zijn met output van 320 watt en dan ja 200 watt moet hebben om een normale conditie te hebben.
Ik snap het echt niet goed, mss komt het omdat ik veel ben afgevallen![]()
Kun je je niet bij zo'n hardloopclubje aansluiten?quote:Op maandag 22 januari 2007 17:00 schreef p-etr-a het volgende:
Heeft iemand tips voor als ik me ga uitschrijven bij de sportschool? Dat wil ik namelijk doen omdat ik het niet prettig vind dat ik aan vaste tijden zit (want ik doe alleen groepslessen) en omdat het best duur is. Ik had al bedacht dat ik wel weer kan gaan zwemmen, maar dat wil ik een keer in de week en daarmee ben ik er dus niet. Ik ben een stuk fitter geworden dus misschien kan hardlopen wat zijn? Of zijn er oefeningen die ik in het park kan doen die lijken op Body Attack / Aerobics? Tijdens het rennen misschien zelfs? Hmm, het is lastig, ik wil me echt uitschrijven maar twijfel of ik het in mijn eentje volhoud.
Wellicht een idee om een trainingsschema te maken...
Dat hoor ik als de nieuwe bloeduitslagen binnen zijn. Moet nu wel mijn normale vitamis meer innemenquote:Op maandag 22 januari 2007 22:18 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk helpt het drankje, Bubsel. En voel je je snel weer wat beter. Moet je extra ijzer en foliumzuur slikken nu?
Ik ook en nu moet ik ze 3x op een dag innemenquote:Op maandag 22 januari 2007 22:37 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet deze week ook weer bloed laten prikken. Ben ook erg slecht in vitamines slikken
Dat is wel een idee inderdaad, misschien dat hier ook zoiets is... Ik zal het eens onderzoeken.quote:Op maandag 22 januari 2007 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kun je je niet bij zo'n hardloopclubje aansluiten?
Ik zie die hier altijd in het park rennen en die motiveren elkaar ook goed.
Niet voor donorschap, maar voor bloedwaardesquote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:30 schreef teigan het volgende:
je durft het nu aan Troel?
Het sneeuwde hier net! Jammergenoeg blijft er maar weinig van liggen...
dat weet ik... Maar daarom geldt mijn vraag nog steeds wel hoor..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet voor donorschap, maar voor bloedwaardes
Ik ben nu ook ongeveer 3 maanden bezig bij de sportschool en ga daarbij ongeveer 3 tot 5 dagen in de week.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik sportte mezelf wezenloos, 3 keer per week ruim 1,5 uur intensieve cardio. Het enige verschil wat ik merkte is dat ik het langer vol hield. Mijn hartslag bleef razend hoog. Ben er zelfs mee naar de dokter geweest, die vertelde me: "Sommige mensen hebben nou eenmaal een hogere basishartslag, zolang jij je happy voelt moet je gewoon doorgaan"
Sindsdien gooi ik altijd een handdoek over die hartslagmonitorGoed kans dat ik gemiddeld op een hartslag van 190 zit
![]()
Mmm weer zoiets wat ik gemist heb. Ik zal even gaan kijken op dieet-web Troel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:39 schreef Troel het volgende:
Tja, en wat de stilte betreft. Ik vind zelf die twee topics erg onhandig, want nou moet ik ineens gaan nadenken of het wel of niet echt met dieten te maken heeft. En dan kom je op het punt, wat heb ik nog met dieten? Ik dieet helemaal niet, ik heb een WLS gehad waardoor ik afval. Dus eigenlijk hoor ik hier al helemaal niet meer thuis.
Kortom, ik post dus nog maar sporadisch en verplaats mezelf wel naar dieet-web waar ik wel gewoon kan miepen zonder dat ik bang ben mensen voor het hoofd te stoten.
En toch vind ik het ook op deze foto wel meevallen. Je ziet er stralend uitquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:42 schreef octopussy het volgende:
Die foto's zijn al vrij oud. Ik vermijd tegenwoordig de camera, maar ik geloof dat ik toch al niet zo'n favo onderwerp ben voor foto's. Mijn BMI loopt tegen de 40 aan, dus tja...
Ik heb wel een fotootje van vorige week.
[afbeelding]
Ik post hier maar weinig, maar waarom moet de slowchat dan ineens apart?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:39 schreef Troel het volgende:
Tja, en wat de stilte betreft. Ik vind zelf die twee topics erg onhandig, want nou moet ik ineens gaan nadenken of het wel of niet echt met dieten te maken heeft. En dan kom je op het punt, wat heb ik nog met dieten? Ik dieet helemaal niet, ik heb een WLS gehad waardoor ik afval. Dus eigenlijk hoor ik hier al helemaal niet meer thuis.
Kortom, ik post dus nog maar sporadisch en verplaats mezelf wel naar dieet-web waar ik wel gewoon kan miepen zonder dat ik bang ben mensen voor het hoofd te stoten.
Tegen de 40quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:42 schreef octopussy het volgende:
Die foto's zijn al vrij oud. Ik vermijd tegenwoordig de camera, maar ik geloof dat ik toch al niet zo'n favo onderwerp ben voor foto's. Mijn BMI loopt tegen de 40 aan, dus tja...
[afbeelding]
Ik vind het er niet uitzien alsof je BMI zo hoog is, maar als het wel zo is (en ik geloof het van je), dan zou ik ook WLS willen. Al is het maar voor je gezondheid.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:42 schreef octopussy het volgende:
[afbeelding]
Dat is dus ook precies mijn probleem. Ik zie mezelf als ongelooflijk dik, terwijl ik eigenlijk al bijna op gezond gewicht zit. Hoe vaak mensen ook zeggen dat ik er veel beter uitzie, bij mij wil het er moeilijk in. Soms probeer ik op straat ook mezelf te vergelijken met andere meisjes / vrouwen en zelfs dan weet ik niet wie even dik, veel dikker of slanker is dan ik.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
Tegen de 40Zou je niet zeggen hoor
Ik zie mezelf ook ongeveer zo en ik zit nog onder de 30
Nouja, van mij hoeft het niet, maar er werd hier zo veel geslowchat dat het soms nogal moeilijk bij te houden was en dat dingen die echt over het dieten gingen dan ondergesneeuwd raakten. Vandaar dat er een apart topic is gekomen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:50 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik post hier maar weinig, maar waarom moet de slowchat dan ineens apart?
Oké, ik kan me daar wel íets bij voorstellen, hoewel ik er nooit een probleem mee heb gehad. Het is (was?) voor mijn gevoel meer een club dan een dieettopic.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, van mij hoeft het niet, maar er werd hier zo veel geslowchat dat het soms nogal moeilijk bij te houden was en dat dingen die echt over het dieten gingen dan ondergesneeuwd raakten. Vandaar dat er een apart topic is gekomen.
Dat vind ik ook moeilijk ja. Ik ben bijna 20 punten BMI kwijt, en nu heb ik moeite te bepalen waar ik ongeveer zit in vergelijking met mensen om me heen. Ik kijk ook altijd met verbazing in de spiegel in de lift op mijn werk (fullsize spiegel daarquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:52 schreef p-etr-a het volgende:
Dat is dus ook precies mijn probleem. Ik zie mezelf als ongelooflijk dik, terwijl ik eigenlijk al bijna op gezond gewicht zit. Hoe vaak mensen ook zeggen dat ik er veel beter uitzie, bij mij wil het er moeilijk in. Soms probeer ik op straat ook mezelf te vergelijken met andere meisjes / vrouwen en zelfs dan weet ik niet wie even dik, veel dikker of slanker is dan ik.
Ik voelde me ten tijde van deze foto nog moddervet:quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:52 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is dus ook precies mijn probleem. Ik zie mezelf als ongelooflijk dik, terwijl ik eigenlijk al bijna op gezond gewicht zit. Hoe vaak mensen ook zeggen dat ik er veel beter uitzie, bij mij wil het er moeilijk in. Soms probeer ik op straat ook mezelf te vergelijken met andere meisjes / vrouwen en zelfs dan weet ik niet wie even dik, veel dikker of slanker is dan ik.
En toch merk ik ook wat jij zegt over spiegels en winkelruiten, als ik mezelf daarin zie ben ik verbaasd hoe slank ik eigenlijk ben.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:57 schreef Rewimo het volgende:
Dik zijn blijft langer in je hoofd zitten dan in je lijf... Ik lees dat ook vaak op het WLS-forum.
Hier ben je zeker niet moddervetquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik voelde me ten tijde van deze foto nog moddervet:
[afbeelding]
15 kilo later snap ik niet wat me bezielde, maar we hebben gewoon een beetje een verziekt zelfbeeld ben ik bang, dat zal nooit over gaan
De foto is van juli 2005, toen woog ik denk ik een kilo of 71.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:07 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
En toch merk ik ook wat jij zegt over spiegels en winkelruiten, als ik mezelf daarin zie ben ik verbaasd hoe slank ik eigenlijk ben.
Stormqueen: is dat een recente foto, of juist een oude? Daar ben je in elk geval allesbehalve dik.
Ik heb niet eens een redelijke foto van bijvoorbeeld vijf jaar geleden waarvan ik kan zeggen: kijk, hoe achterlijk dat ik mezelf daar dik vond, want op mijn veertiende was ik zwaarder dan nu.![]()
Nee, dat vind ik nu ook niet, maar toen wel.quote:
je ziet er gewoon hartstikke goed uit daar, een beetje oppassen met gewicht ivm ongezondheid en gewoon ook te dik zijn is prima, maar jullie moeten echt eens en masse stoppen met het lezen van vrouwenbladen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik voelde me ten tijde van deze foto nog moddervet:
[afbeelding]
15 kilo later snap ik niet wat me bezielde, maar we hebben gewoon een beetje een verziekt zelfbeeld ben ik bang, dat zal nooit over gaan
Jaquote:Op woensdag 24 januari 2007 13:14 schreef Laton het volgende:
[..]
je ziet er gewoon hartstikke goed uit daar, een beetje oppassen met gewicht ivm ongezondheid en gewoon ook te dik zijn is prima, maar jullie moeten echt eens en masse stoppen met het lezen van vrouwenbladen.
Inderdaad, bekenden geven je een euforisch gevoel van 'goh ik ben echt slank', maar ik ben de afgelopen drie maanden op straat alsnog twee keer uitgemaakt voor vet varken. Dat houdt denk ik pas op bij 60 kilo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
JaMaar nog
Zelfs met een "gezond gewicht" kan ik dus geen betaalbare mooie BH's vinden, jasjes kopen etc, en nog krijg je opmerkingen naar je kop geslingerd dat je een "vet varken" bent.
Los van de vrouwenbladen is nog steeds onze maatschappij bevooroordeeld over alles wat maar op een rolletje vet lijkt. Dat zijn gewoon feiten en daardoor word je gek gemaakt. Het is bijna onmogelijk om daar boven te staan. Alles draait om uiterlijk tegenwoordig.
Ja en je leeftijd, ik weet niet hoe oud jij bent maar ik merk wel dat hoe ouder ik word hoe minder last ik er van heb.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:00 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Inderdaad, bekenden geven je een euforisch gevoel van 'goh ik ben echt slank', maar ik ben de afgelopen drie maanden op straat alsnog twee keer uitgemaakt voor vet varken. Dat houdt denk ik pas op bij 60 kilo.
Dankjewelquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:11 schreef octopussy het volgende:
Stormqueen ik zie daar echt gewoon (voor mij) het perfecte figuur staan op je foto. Maar ik moet zeggen dat ik het wel goed vind dat je het niet zo ver laat komen als ik bijvoorbeeld. 15 kilo afvallen is goed te overzien, en dan heb je gewoon weer een mooi figuurtje. Ik ben pas gaan dieten toen ik 100 kilo woog, en bij mij is dat mooie figuurtje dus nog nooit 'in zicht' geweest.
Ik zou niet eens weten hoe ik eruit zie met 70 kilo (das ook wel mijn ideale (droom) gewicht). Probeer me er wel een voorstelling van te maken trouwens. Nu dat ik dus bezig met met die WLS durf ik ook weer een beetje te dagdromen over het het zou zijn met een gezond lichaam. Vooral ook omdat ik nu met de dag meer lichamelijke last krijg van mijn overgewicht (knieen, voeten en rug zijn al snel pijnlijk. Ik heb vaker last van maagzuur, bloeddruk is aan de hoge kant, hormonen gaan raar doen). Als ik daar al vanaf kan zijn is dat natuurlijk geweldig. Maar ik wil ook wel weer dolgraag in leuke kleding passen en bij de normale maten gaan shoppen voor motorkleding, duikkleding, skikleding en andere kleding.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:00 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Inderdaad, bekenden geven je een euforisch gevoel van 'goh ik ben echt slank', maar ik ben de afgelopen drie maanden op straat alsnog twee keer uitgemaakt voor vet varken. Dat houdt denk ik pas op bij 60 kilo.
Toch geloof ik dat niet echtquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:24 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik weet niet waar jullie wonen, maar hier in het westen van Nederland moet je toch echt heel erg hard je best doen om op straat een slank figuur tegen te komen... Het slanke modepopje is hier vrijwel uniek....
"Vroeger" jaquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Toch geloof ik dat niet echt
Anders zou het leeuwendeel van de vrouwen dik moeten zijn.
Ik kom oorspronkelijk ook uit die regionen en had maar 3 dikke kinders in de klas vroeger.
Mensen die overdag buiten zijn werken vaak niet. En hebben dus meer tijd om te etenquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:32 schreef blue_funk het volgende:
"Vroeger" ja![]()
Ik kan natuurlijk niet over het hele westen spreken, maar in Hoofddorp (waar ik werk) zie ik buiten voornamelijk dikkere mensen (en dan heb ik het niet meteen over mensen met een gigantisch overgewicht; van een beetje mollig tot te ernstig vet) en in mijn woonplaats is het nog erger... In de sportschool voel ik me met mijn 1.68m en 83kg af en toe bijna 'slank' (totdat ik naar de vetrollen kijk die over mijn broekrand hangen).
Grrr. Mensen gaan soms ook in hun lunchpauze naar buiten hoor (en rennen dan meteen riching Burger King... ok, geintje). Mensen die overdag buiten zijn en niet werken hebben misschien wel meer tijd om te eten, maar bewegen met het buiten rondhangen wel meer dan mensen die 8 uur per dag op kantoor zitten en zouden in theorie dus slanker moeten zijnquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mensen die overdag buiten zijn werken vaak niet. En hebben dus meer tijd om te eten
Mind the PIquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:36 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Grrr. Mensen gaan soms ook in hun lunchpauze naar buiten hoor (en rennen dan meteen riching Burger King... ok, geintje). Mensen die overdag buiten zijn en niet werken hebben misschien wel meer tijd om te eten, maar bewegen met het buiten rondhangen wel meer dan mensen die 8 uur per dag op kantoor zitten en zouden in theorie dus slanker moeten zijn
Het is mij gebeurd in Utrecht en Heerenveen. Kortzichtige mensen heb je overal.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:24 schreef blue_funk het volgende:
Hoe dan? Ik weet niet waar jullie wonen, maar hier in het westen van Nederland moet je toch echt heel erg hard je best doen om op straat een slank figuur tegen te komen... Het slanke modepopje is hier vrijwel uniek....
klopt, je moet ook meer geduld hebbenquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Bleh met mij gaat het echt de verkande keert op. Nu heb ik al een jaar 'afvalplannen', ben ik alleen nog maar aangekomen. Eerst was ik iets van 8 kilo verschil met m'n moeder en nu nog maar 2. Waarom heb ik ook ALTIJD honger?????
Niet dat ik dik ben ofzo maar toch ben ik zo zwaar.
Ik step al anderhalve week maar dat helpt niks. (Jeweetwel op zo'n stepapparaat.)
Nou dat weet ik niet precies want onze weegschaal is niet secuur en loopt iets van 5 kilo achter met andere weegschalen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klopt, je moet ook meer geduld hebbenEn je eetgewoontes aanpassen.
Dan komt het vanzelf!
Hoe zwaar ben je?
Nou, gok eens danquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet precies want onze weegschaal is niet secuur en loopt iets van 5 kilo achter met andere weegschalen.![]()
Troost je, ik ben dat al 10 jaarquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben zo bang dat ik straks zwaarder ben dan mijn moeder. Dat is nog nooit voorgekomen.![]()
Hangt er een beetje vanaf hoe veel je hiervoor at en hoe veel je doet op een dag.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:32 schreef Saarah het volgende:
Hallo,
Even nog een vraagje. Mensen zeggen dat wat ik eet, te weinig is (hoewel ik heel wat kilo's moet afvallen), dat mijn lichaam zo op spaarstand gaat komen en dat ik dan niet meer ga afvallen, misschien zelfs bijkomen.
Klopt dit?
Dit is wat ik vandaag gegeten heb en nog ga eten:
07.45
- 1 kom Cornflakes (Kellogs Special K pure chocolade) met (halfvolle) melk
- 2 glaasjes appelsap
12.00
- 2 boterhammen met kaas
- 1 boterham met salami
- 1 potje magere fruityoghurt
- 1 groot glas water
14.00
- 1 banaan
- 2 grote glazen water
17.00
- aardappelpuree met vis
tussen 17.00u en 21.00u
- nog één of twee stuk(s) fruit
Voor de rest ga ik nog wat Cola Light en water drinken.
Ik zie ook wel dat dit niet echt veel is, maar om af te vallen mag je toch juist niet teveel eten? En tenslotte, ik heb een ontbijt, lunch en avondmaal gehad, plus nog enkele gezonde tussendoortjes. Dat is voldoende, toch?
Voordien at ik veel ongezonder, dus ipv het fruit een zak chips, een koekje, wat snoep, enz.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:38 schreef pluisje het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf hoe veel je hiervoor at en hoe veel je doet op een dag.
Ik heb zelf bv nooit echt veel gegeten, maar ben ook fulltime thuis en sport niet. Ik eet ongeveer net zoveel als jij nu, alleen nu ik niet meer echt aan het lijnen ben vervang ik de gezonde tussendoortjes soms door wat te snoepen.
Maar als je een actief leven leidt of veel sport is dit wel wat weinig denk ik, met name in de ochtend is er wel een heel lange periode waarin je niks eet.
Dan zou ik in de ochtend nog een tussendoortje plannen en verder gewoon kijken of je je goed voelt (dus niet duizelig of erg moe etc) en of je afvalt. Wat je nu eet is vrij streng, en misschien moeilijk om lang vol te houden, maar dat zal je zelf moeten ondervinden en eventueel aanpassenquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:39 schreef Saarah het volgende:
[..]
Voordien at ik veel ongezonder, dus ipv het fruit een zak chips, een koekje, wat snoep, enz.
En sporten doe ik niet zoveel.
Ja maar 's ochtends zit ik meestal op school, en dan heb ik geen zin in tussendoortjes.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:41 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dan zou ik in de ochtend nog een tussendoortje plannen en verder gewoon kijken of je je goed voelt (dus niet duizelig of erg moe etc) en of je afvalt. Wat je nu eet is vrij streng, en misschien moeilijk om lang vol te houden, maar dat zal je zelf moeten ondervinden en eventueel aanpassen
Oké, het is gewoon in orde dus.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het er netjes uitzien hoor Saraah. En echt niet streng. Ik vind persoonlijk een beetje dat dat hier wel snel wordt geroepen
Kijk, als je eenmaal je gewicht kwijt bent kun je weer wat meer gaan eten. Voor mij geldt echter: als ik mezelf 1 koekje toe sta, gaat het hele pak leeg. Dus pak ik geen koekje.
Ik geloof dat mijn moeder eerder rond de 80 zit...quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:23 schreef Pandorah het volgende:
Ook al zo'n lichte moeder?
Mijn moeder woog vroeger altijd rond de 50. Nu ze wat ouder is weegt ze 55 en is ietsje kleiner dan ik. En daarmee werd ik dus vroeger altijd vergeleken... ja, dan ben je wel te dik jah![]()
Nou ja, over feiten en meningen kun je bakkeleienquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:47 schreef Saarah het volgende:
[..]
Oké, het is gewoon in orde dus.![]()
Het was trouwens niet hier dat ze het te weinig vonden, maar op een ander forum.
1 koekje aannemen kan toch wel? Zolang je het hele pak niet tot je beschikking hebt (da's voor mij de gulden regelquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:06 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik denk dat het niet meer verstandig is om mee te lopen met een groepje vrienden op school. Gisteren kreeg ik een donut aangeboden en vandaag een chocoladekoekje. Op dat soort momenten lijkt het wel alsof ik helemaal vergeet dat ik aan het lijnen ben, ik had het al aangenomen om meteen 1 sec. daarna te bedenken dat het helemaal niet mag!
Jij gaat er echt voor, hoor ik alquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb gisteravond 6 chocoladekoekjes gegeten. En ook nog 2 beschuiten met hagelslag.
Hmm jawel, de koude groenten zoals sla en tomaten en komkommer vallen wel mee, maar het is niet zo dat ik ze echt lékker vind nee. Op restaurant bv. eet ik wel netjes m'n bord leeg (mét groenten), ook al vind ik het eigenlijk niet lekker. Maar ja, thuis verplicht ik mezelf niet om ze op te eten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
Je vindt helemaal geen enkele groente lekker?
Dan zou ik m'n moeder eens op kookcursus doen hoor
Hehe, toevallig is dat gisteren gebeurt. Mijn buikomvang is nu 102 centimeter, ik ga het in ieder geval bijhouden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:14 schreef p-etr-a het volgende:
Kip_zonder_kop, je ziet het niet als je buik platter wordt / je taille smaller. Meet het eens en je zult zien dat het wel gebeurt! Mijn taille is nu drie centimeter smaller als in november en ik zie er zelf niets van, maar het is leuk om te weten.
Ik kan me gewoon niet bedwingen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij gaat er echt voor, hoor ik al
Hoeveel kilo ben je dan te zwaar?quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon niet bedwingen.Dit gaat de al heel wat maanden zo.
![]()
Ik weet niet of ik te zwaar ben en hoeveel ik precies weeg want onze weegschaal werkt heel oncecuur maar bijvoorbeeld toen ik me 3 september bij m'n opa en oma woog woog ik 55 en thuis heel wat minder maar nu weeg ik dit thuis zowat al en zou ik dus haast 60 moeten wegen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoeveel kilo ben je dan te zwaar?
Dan is je BMI hooguit 22 (http://home.tiscali.be/marynisn/www/bereken_bmi.htm)quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:23 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik te zwaar ben en hoeveel ik precies weeg want onze weegschaal werkt heel oncecuur maar bijvoorbeeld toen ik me 3 september bij m'n opa en oma woog woog ik 55 en thuis heel wat minder maar nu weeg ik dit thuis zowat al en zou ik dus haast 60 moeten wegen.(De weegschaal bij hun loopt gelijk op andere weegschalen behalve die bij ons.) En ik ben hooguit maar 1.65.
Meid, je hebt een BMI van hoogstens 21,5quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:23 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik te zwaar ben en hoeveel ik precies weeg want onze weegschaal werkt heel oncecuur maar bijvoorbeeld toen ik me 3 september bij m'n opa en oma woog woog ik 55 en thuis heel wat minder maar nu weeg ik dit thuis zowat al en zou ik dus haast 60 moeten wegen.(De weegschaal bij hun loopt gelijk op andere weegschalen behalve die bij ons.) En ik ben hooguit maar 1.65.
waar in godsnaam wonen jullie ?quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:00 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
maar ik ben de afgelopen drie maanden op straat alsnog twee keer uitgemaakt voor vet varken.
Dat maakt je nog steeds niet te zwaar of zorgt dat je je moet uithongeren.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:43 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar kijk die broek die ik nu aan heb, ik kan me herinneren dat die van de zomer nog afzakte en nu kan ik me er met moeite nog net in bewegen.![]()
Soms zeggen mensen dat zonder dat ze het menen, weet je.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:44 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik moest laatst nog 'opstaan met m'n dikke kont'.
Sinds anderhalve week ofzo sta ik weer op de step (niet precies die, je kan er verder alleen maar de tijd op zien): http://www.domain-bazar.de/images/lateralok.jpgquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat maakt je nog steeds niet te zwaar of zorgt dat je je moet uithongeren.
Ga liever 1 keer per week goed sporten, daar ben je al veel mee geholpen.
En na een week merk je nog niets, dat is normaal, geef het wat meer tijd, maar ga niet denken dat je nu helemaal niks meer mag. Je zit nog steeds dichter bij ondergewicht dan bij overgewicht
Alle beweging is goed voor jequote:Op woensdag 24 januari 2007 17:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Sinds anderhalve week ofzo sta ik weer op de step (niet precies die, je kan er verder alleen maar de tijd op zien): http://www.domain-bazar.de/images/lateralok.jpg
Is dat ook goede sport?![]()
Ja ik kan het zeker wel langer volhouden maar dan gebruik ik die trektouwen niet want dan hou ik het dus geen minuut vol.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Pff, dat steppen vind ik echt vermoeiend. Op de sportschool hebben we ook van die dingen en ik kan dat echt niet langer volhouden dan 3 minuten. Het is ook echt het minst populair, er zijn twee van die apparaten en het is echt heel uitzonderlijk als je er iemand op ziet steppen, zelfs als de hele zaal vol is staan die dingen er nog eenzaam bij.
Misschien zit er wel een klein verschil in tussen dat apparaat voor thuis en die van de sportschool, maar als je het langer dan 3 minuten vol kan houden dan ben je goed bezig.![]()
Is 20 minuten aan 1 stuk door op zo'n ding slecht?quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:22 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook een steppertje, al kan ik er momenteel niet op vanwege een blessure. Volgens mij fysiopeut kun je het best met intervallen trainen op zo'n ding. 2 minuten op, 1 minuut af. Ik gebruik hem als warming-up voor mijn roeier
De lateral thigh trainer! Heb ik hier ook staan. Krijg het tegenwoordig voor elkaar om 20 minuten op dat ding te trainen (in de beginfase kwam ik niet voorbij de 5 minuten), maar dan moet ik me wel ergens aan vasthouden anders val ik ervan af. Die zijwaartse beweging is echt vaag, maar het zou wel moeten helpen... Mja...quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Sinds anderhalve week ofzo sta ik weer op de step (niet precies die, je kan er verder alleen maar de tijd op zien): http://www.domain-bazar.de/images/lateralok.jpg
Is dat ook goede sport?![]()
Ik heb alleen niet die maar eentje van de Blokker.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:45 schreef blue_funk het volgende:
[..]
De lateral thigh trainer! Heb ik hier ook staan. Krijg het tegenwoordig voor elkaar om 20 minuten op dat ding te trainen (in de beginfase kwam ik niet voorbij de 5 minuten), maar dan moet ik me wel ergens aan vasthouden anders val ik ervan af. Die zijwaartse beweging is echt vaag, maar het zou wel moeten helpen... Mja...
Nee hoor, ik vind het wel lekker zelfs om een beetje moe te worden. Ga er wel van zweten, maar daar heb ik een handdoek voor.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:54 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Word je dan niet heel moe van zo lang steppen?
Ja ik heb dat gevoel ook altijd na het steppen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het wel lekker zelfs om een beetje moe te worden. Ga er wel van zweten, maar daar heb ik een handdoek voor.
Na het sporten voel ik me altijd heerlijk!
Jaquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:54 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Word je dan niet heel moe van zo lang steppen?
overijssel, en ik heb nog nooit gehoord dat iemand voor vet varken werd uitgemaakt op straat, niet op gespitst ook natuurlijk, maar toch.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:56 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af waar jij woont als dit je verbaast, dan verhuis ik daar ook naartoe.
Al die zoetigheid direct aan je kinderen/ buren/ hond/ kat/ buschauffeur geven!quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:01 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben bij de Jumbo geweest vanavond,en daar kon je als je boven de 25 ¤ aan boodschappen had,voor
5¤ een boodschappenpakket kopen twv 33¤.
Natuurlijk gekocht,en zitten er ook allemaal lekkere dingen in.
Mars,harbio,lekkere koekjes.
Weer helemaal kansloos dus![]()
Ik denk dat het vooral dat laatste is. Het gebeurt me niet extreem vaak gelukkig, maar ik hoor het natuurlijk wel altijd. En zelfs als het over iemand anders gaat. Mensen die zulke dingen zeggen hoef je niet zo serieus te nemen: het zijn vaak pubers of volwassen pubers die zichzelf veel te serieus nemen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:06 schreef Laton het volgende:
overijssel, en ik heb nog nooit gehoord dat iemand voor vet varken werd uitgemaakt op straat, niet op gespitst ook natuurlijk, maar toch.![]()
Op de sportschool doe ik dat steppen alleen voor de afwisseling. Alleen aan een stuk door steppen kan volgens mij niemand volhouden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:30 schreef Miss_S het volgende:
steppers zijn normaal ook niet alleen om af te vallen (tenminste die ze op de sportschool hebben en zo eentje heb ik thuis ook), je moet ze combineren met andere apparaten
ik kan dat ook echt niet langer dan 10 minuten uit houden
Ik deed het niet omdat ik er af en toe nog erger dizzy van wordtquote:Op donderdag 25 januari 2007 10:16 schreef Rewimo het volgende:
Wel innemen dus BubselJe gewicht gaat wel lekker hard zo...
Kun je 't voorstellen, anderhalve liter vet uit te piesenquote:ENSCHEDE - Er is een nieuwe spectaculaire manier van afvallen mogelijk geworden. Het lichaamsvet verdwijnt net als bij een liposuctie of liposculptuur, maar de klant behoeft niet onder narcose en wordt niet geopereerd.Ultra Shape, zoals de methode met ultrageluid heet, werkt op vergelijkbare wijze als een niersteenvergruizer. De klant geeft aan op welke plaatsen hij of zij vet kwijt wil. Daarna wordt er op die plekken een apparaat in werking gezet dat ultrasoon geluid afgeeft. Die geluidsgolven maken vervolgens de onderhuidse vetbolletjes kapot. Die kapotgemaakte bolletjes, wel tot anderhalve liter per behandeling, verdwijnen via lever en de urinewegen op de natuurlijke manier. De hoeveelheid 'weggezongen vet' maakt gemiddeld zo'n zeven centimeter verschil in de omvang van de patiënt. Op de plaats waar het apparaat zijn werk heeft gedaan, komt het vet niet opnieuw terug. Het is pijnloos opgelost.
Het klinkt nog best aardig eigenlijk. Veel water drinken om het te verdunnen en je bent er vanaf.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kun je 't voorstellen, anderhalve liter vet uit te piesen![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:46 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Het klinkt nog best aardig eigenlijk. Veel water drinken om het te verdunnen en je bent er vanaf.
Alleen hoe kan het dat het nooit meer terug komt? Stel dat je je hele lijf laat behandelen, waar blijft het vet dan?
Hoe kom je erachter of je zoiets hebt?quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:37 schreef Rewimo het volgende:
Yep, dat hadden Troel en ik. Allebei vervetting van de lever...
Uit het operatieverslagquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:59 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe kom je erachter of je zoiets hebt?
Ik vind een knorrende maag zelf ook niet erg idd, maar het is als je wilt afvallen wel belangrijk om ongeveer elke 2 uur iets te eten. Dat houdt je verbranding op gang.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:43 schreef DavyW het volgende:
Dank alvast voor deze snelle reactie.
Heb niet zoveel problemen met de lange perioden zonder eten.
Zelfs dat hongergevoel en geknor van m'n maag is wel plezierig (mooi....daar gaat weer een grammetje..).
Tjsa..... en dat van die zaterdag wil ik proberen vast te houden.
Overdreven neergezet door mij, maar ik wil die dag wel een gebakken ei lunchen en in een restaurant een mooi diner afsluiten met een toetje...
Niet in mijn gevalquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:46 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ik vind een knorrende maag zelf ook niet erg idd, maar het is als je wilt afvallen wel belangrijk om ongeveer elke 2 uur iets te eten. Dat houdt je verbranding op gang.
En zaterdag genieten... gewoon doen hoor! Maar pas gewoon op dat je niet echt letterlijk alles dat je door de weeks qua calorien minder hebt gegeten op zaterdag in 1 keer naar binnen gooit. Da's zo zonde
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet in mijn gevalIk at elke dag heel mager, maar op zaterdag ging er een brood met brie en een pizza en een pak chocomel en 10 bier met gemak in
![]()
Deed ik dat schransen een week niet, dan viel ik minder af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |