Snel, ik doe al 15 weken cardio (4keer per week 3.5 uur in totaal) en ik maak maar traag vooruitgang hoorquote:Op zondag 21 januari 2007 11:45 schreef Miss_S het volgende:
conditie opbouwen gaat best snel
alleen jammer dat het ook weer heel snel achteruit gaat als je niets meer doet
ik heb nog niet echt gesport sinds nieuw jaar
ik heb een heel ander ritme gekregen en ben er nog niet achter waar sporten in past
ik heb vanaf volgende week wel steeds een uur of zelfs meer pauze dus dan denk ik dat ik ga wandelen
Niet goed helaasquote:Op zondag 21 januari 2007 21:10 schreef Rewimo het volgende:
Bubsel, hoe is het vandaag?
Enne, gefeliciteerd met je verjaardag!
Voor cardio moet je toch binnen een bepaalde hartslagzone blijven? Voor mij is dat 138 tot 153 en ja ik train dus altijd wel tusse 148 en 153, zo hoog mogelijk.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:17 schreef Miss_S het volgende:
probeer je het jezelf wel steeds moeilijker te maken?
als je op hetzelfde niveau blijft dan schiet het inderdaad niet veel op (spreek ik uit ervaring)
Nee hoor.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:45 schreef Emu het volgende:
[..]
Voor cardio moet je toch binnen een bepaalde hartslagzone blijven? Voor mij is dat 138 tot 153 en ja ik train dus altijd wel tusse 148 en 153, zo hoog mogelijk.
Maar ik zie weinig prograssie, toen ik ben begonnen was mijn output 130 watt, nu 20 weken later is dat 140 watt maw een minimale vooruitgang wetende dat er daar een aantal zijn met output van 320 watt en dan ja 200 watt moet hebben om een normale conditie te hebben.
Ik snap het echt niet goed, mss komt het omdat ik veel ben afgevallen![]()
Kun je je niet bij zo'n hardloopclubje aansluiten?quote:Op maandag 22 januari 2007 17:00 schreef p-etr-a het volgende:
Heeft iemand tips voor als ik me ga uitschrijven bij de sportschool? Dat wil ik namelijk doen omdat ik het niet prettig vind dat ik aan vaste tijden zit (want ik doe alleen groepslessen) en omdat het best duur is. Ik had al bedacht dat ik wel weer kan gaan zwemmen, maar dat wil ik een keer in de week en daarmee ben ik er dus niet. Ik ben een stuk fitter geworden dus misschien kan hardlopen wat zijn? Of zijn er oefeningen die ik in het park kan doen die lijken op Body Attack / Aerobics? Tijdens het rennen misschien zelfs? Hmm, het is lastig, ik wil me echt uitschrijven maar twijfel of ik het in mijn eentje volhoud.
Wellicht een idee om een trainingsschema te maken...
Dat hoor ik als de nieuwe bloeduitslagen binnen zijn. Moet nu wel mijn normale vitamis meer innemenquote:Op maandag 22 januari 2007 22:18 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk helpt het drankje, Bubsel. En voel je je snel weer wat beter. Moet je extra ijzer en foliumzuur slikken nu?
Ik ook en nu moet ik ze 3x op een dag innemenquote:Op maandag 22 januari 2007 22:37 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet deze week ook weer bloed laten prikken. Ben ook erg slecht in vitamines slikken
Dat is wel een idee inderdaad, misschien dat hier ook zoiets is... Ik zal het eens onderzoeken.quote:Op maandag 22 januari 2007 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kun je je niet bij zo'n hardloopclubje aansluiten?
Ik zie die hier altijd in het park rennen en die motiveren elkaar ook goed.
Niet voor donorschap, maar voor bloedwaardesquote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:30 schreef teigan het volgende:
je durft het nu aan Troel?
Het sneeuwde hier net! Jammergenoeg blijft er maar weinig van liggen...
dat weet ik... Maar daarom geldt mijn vraag nog steeds wel hoor..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet voor donorschap, maar voor bloedwaardes
Ik ben nu ook ongeveer 3 maanden bezig bij de sportschool en ga daarbij ongeveer 3 tot 5 dagen in de week.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik sportte mezelf wezenloos, 3 keer per week ruim 1,5 uur intensieve cardio. Het enige verschil wat ik merkte is dat ik het langer vol hield. Mijn hartslag bleef razend hoog. Ben er zelfs mee naar de dokter geweest, die vertelde me: "Sommige mensen hebben nou eenmaal een hogere basishartslag, zolang jij je happy voelt moet je gewoon doorgaan"
Sindsdien gooi ik altijd een handdoek over die hartslagmonitorGoed kans dat ik gemiddeld op een hartslag van 190 zit
![]()
Mmm weer zoiets wat ik gemist heb. Ik zal even gaan kijken op dieet-web Troel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:39 schreef Troel het volgende:
Tja, en wat de stilte betreft. Ik vind zelf die twee topics erg onhandig, want nou moet ik ineens gaan nadenken of het wel of niet echt met dieten te maken heeft. En dan kom je op het punt, wat heb ik nog met dieten? Ik dieet helemaal niet, ik heb een WLS gehad waardoor ik afval. Dus eigenlijk hoor ik hier al helemaal niet meer thuis.
Kortom, ik post dus nog maar sporadisch en verplaats mezelf wel naar dieet-web waar ik wel gewoon kan miepen zonder dat ik bang ben mensen voor het hoofd te stoten.
En toch vind ik het ook op deze foto wel meevallen. Je ziet er stralend uitquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:42 schreef octopussy het volgende:
Die foto's zijn al vrij oud. Ik vermijd tegenwoordig de camera, maar ik geloof dat ik toch al niet zo'n favo onderwerp ben voor foto's. Mijn BMI loopt tegen de 40 aan, dus tja...
Ik heb wel een fotootje van vorige week.
[afbeelding]
Ik post hier maar weinig, maar waarom moet de slowchat dan ineens apart?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:39 schreef Troel het volgende:
Tja, en wat de stilte betreft. Ik vind zelf die twee topics erg onhandig, want nou moet ik ineens gaan nadenken of het wel of niet echt met dieten te maken heeft. En dan kom je op het punt, wat heb ik nog met dieten? Ik dieet helemaal niet, ik heb een WLS gehad waardoor ik afval. Dus eigenlijk hoor ik hier al helemaal niet meer thuis.
Kortom, ik post dus nog maar sporadisch en verplaats mezelf wel naar dieet-web waar ik wel gewoon kan miepen zonder dat ik bang ben mensen voor het hoofd te stoten.
Tegen de 40quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:42 schreef octopussy het volgende:
Die foto's zijn al vrij oud. Ik vermijd tegenwoordig de camera, maar ik geloof dat ik toch al niet zo'n favo onderwerp ben voor foto's. Mijn BMI loopt tegen de 40 aan, dus tja...
[afbeelding]
Ik vind het er niet uitzien alsof je BMI zo hoog is, maar als het wel zo is (en ik geloof het van je), dan zou ik ook WLS willen. Al is het maar voor je gezondheid.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:42 schreef octopussy het volgende:
[afbeelding]
Dat is dus ook precies mijn probleem. Ik zie mezelf als ongelooflijk dik, terwijl ik eigenlijk al bijna op gezond gewicht zit. Hoe vaak mensen ook zeggen dat ik er veel beter uitzie, bij mij wil het er moeilijk in. Soms probeer ik op straat ook mezelf te vergelijken met andere meisjes / vrouwen en zelfs dan weet ik niet wie even dik, veel dikker of slanker is dan ik.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
Tegen de 40Zou je niet zeggen hoor
Ik zie mezelf ook ongeveer zo en ik zit nog onder de 30
Nouja, van mij hoeft het niet, maar er werd hier zo veel geslowchat dat het soms nogal moeilijk bij te houden was en dat dingen die echt over het dieten gingen dan ondergesneeuwd raakten. Vandaar dat er een apart topic is gekomen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:50 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik post hier maar weinig, maar waarom moet de slowchat dan ineens apart?
Oké, ik kan me daar wel íets bij voorstellen, hoewel ik er nooit een probleem mee heb gehad. Het is (was?) voor mijn gevoel meer een club dan een dieettopic.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, van mij hoeft het niet, maar er werd hier zo veel geslowchat dat het soms nogal moeilijk bij te houden was en dat dingen die echt over het dieten gingen dan ondergesneeuwd raakten. Vandaar dat er een apart topic is gekomen.
Dat vind ik ook moeilijk ja. Ik ben bijna 20 punten BMI kwijt, en nu heb ik moeite te bepalen waar ik ongeveer zit in vergelijking met mensen om me heen. Ik kijk ook altijd met verbazing in de spiegel in de lift op mijn werk (fullsize spiegel daarquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:52 schreef p-etr-a het volgende:
Dat is dus ook precies mijn probleem. Ik zie mezelf als ongelooflijk dik, terwijl ik eigenlijk al bijna op gezond gewicht zit. Hoe vaak mensen ook zeggen dat ik er veel beter uitzie, bij mij wil het er moeilijk in. Soms probeer ik op straat ook mezelf te vergelijken met andere meisjes / vrouwen en zelfs dan weet ik niet wie even dik, veel dikker of slanker is dan ik.
Ik voelde me ten tijde van deze foto nog moddervet:quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:52 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is dus ook precies mijn probleem. Ik zie mezelf als ongelooflijk dik, terwijl ik eigenlijk al bijna op gezond gewicht zit. Hoe vaak mensen ook zeggen dat ik er veel beter uitzie, bij mij wil het er moeilijk in. Soms probeer ik op straat ook mezelf te vergelijken met andere meisjes / vrouwen en zelfs dan weet ik niet wie even dik, veel dikker of slanker is dan ik.
En toch merk ik ook wat jij zegt over spiegels en winkelruiten, als ik mezelf daarin zie ben ik verbaasd hoe slank ik eigenlijk ben.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:57 schreef Rewimo het volgende:
Dik zijn blijft langer in je hoofd zitten dan in je lijf... Ik lees dat ook vaak op het WLS-forum.
Hier ben je zeker niet moddervetquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik voelde me ten tijde van deze foto nog moddervet:
[afbeelding]
15 kilo later snap ik niet wat me bezielde, maar we hebben gewoon een beetje een verziekt zelfbeeld ben ik bang, dat zal nooit over gaan
De foto is van juli 2005, toen woog ik denk ik een kilo of 71.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:07 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
En toch merk ik ook wat jij zegt over spiegels en winkelruiten, als ik mezelf daarin zie ben ik verbaasd hoe slank ik eigenlijk ben.
Stormqueen: is dat een recente foto, of juist een oude? Daar ben je in elk geval allesbehalve dik.
Ik heb niet eens een redelijke foto van bijvoorbeeld vijf jaar geleden waarvan ik kan zeggen: kijk, hoe achterlijk dat ik mezelf daar dik vond, want op mijn veertiende was ik zwaarder dan nu.![]()
Nee, dat vind ik nu ook niet, maar toen wel.quote:
je ziet er gewoon hartstikke goed uit daar, een beetje oppassen met gewicht ivm ongezondheid en gewoon ook te dik zijn is prima, maar jullie moeten echt eens en masse stoppen met het lezen van vrouwenbladen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik voelde me ten tijde van deze foto nog moddervet:
[afbeelding]
15 kilo later snap ik niet wat me bezielde, maar we hebben gewoon een beetje een verziekt zelfbeeld ben ik bang, dat zal nooit over gaan
Jaquote:Op woensdag 24 januari 2007 13:14 schreef Laton het volgende:
[..]
je ziet er gewoon hartstikke goed uit daar, een beetje oppassen met gewicht ivm ongezondheid en gewoon ook te dik zijn is prima, maar jullie moeten echt eens en masse stoppen met het lezen van vrouwenbladen.
Inderdaad, bekenden geven je een euforisch gevoel van 'goh ik ben echt slank', maar ik ben de afgelopen drie maanden op straat alsnog twee keer uitgemaakt voor vet varken. Dat houdt denk ik pas op bij 60 kilo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
JaMaar nog
Zelfs met een "gezond gewicht" kan ik dus geen betaalbare mooie BH's vinden, jasjes kopen etc, en nog krijg je opmerkingen naar je kop geslingerd dat je een "vet varken" bent.
Los van de vrouwenbladen is nog steeds onze maatschappij bevooroordeeld over alles wat maar op een rolletje vet lijkt. Dat zijn gewoon feiten en daardoor word je gek gemaakt. Het is bijna onmogelijk om daar boven te staan. Alles draait om uiterlijk tegenwoordig.
Ja en je leeftijd, ik weet niet hoe oud jij bent maar ik merk wel dat hoe ouder ik word hoe minder last ik er van heb.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:00 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Inderdaad, bekenden geven je een euforisch gevoel van 'goh ik ben echt slank', maar ik ben de afgelopen drie maanden op straat alsnog twee keer uitgemaakt voor vet varken. Dat houdt denk ik pas op bij 60 kilo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |