Was net een dichtgooipost te maken, toen Fok zei dat ik niet in een dicht topic kon posten, dus je was me voor!quote:Op maandag 15 januari 2007 20:40 schreef Neuk het volgende:
Ik schreef dus dat dat misschien wel niet zo sexy was... tepels met spruw...Misschien moet ik es leren mijn typ te houden nu en dan...
Ik ga toch maar de arts bellen hier. Het wordt niet erger, maar ook niet beter. De pijn links, flinke steken zo nu en dan en ook links een wittig stukje op mijn tepel, alsof alle kleurstof eruit getrokken is.quote:Anyways... het valt me tegen hoeveel vrouwen spruw hebben (en er meestal ook nog laat achter komen ook!).
Hoort bij het genezingsprocesquote:
Dus tochquote:Op maandag 15 januari 2007 21:24 schreef Randa_v het volgende:
Ja had ik ook zwarte puntjes op mijn tepel, dus klopt een blaar wordt zwart. De LK zei dat hij dan goed aan het helen is. De pijn was ook meteen weg.
Hehe....quote:Op maandag 15 januari 2007 20:55 schreef PM-girl het volgende:
Ik ga toch maar de arts bellen hier.
Wow, ik had niet in de gaten dat je vandaag al was begonnen!quote:Vandaag voor het eerst gewerkt en gekolfd. Ik zit dus op zolder daar, afsluitbaar maar zonder water (1 verdieping lager wel). Maar, ik heb een tv daar!![]()
Ja, die heeft er al die tijd gezeten. Ook tijdens het kolven had ik er last van. En nu pas geneest de blaar. Kun je je voorstellen dat ik misschien al die tijd met de blaar rechtstreeks had moeten voeden?...quote:Op maandag 15 januari 2007 23:40 schreef Moonah het volgende:
En heb jij ál die tijd die blaar gehad PV?
Daar was al dat gedoe natuurlijk mee begonnen....
Manman, wat een tietenellende wordt hier toch af en toe besproken!![]()
Zeg dat wel, en dan te bedenken dat het allemaal zo makkelijk zou moeten zijnquote:Op maandag 15 januari 2007 23:40 schreef Moonah het volgende:
Manman, wat een tietenellende wordt hier toch af en toe besproken!![]()
pm goed dat je gebeld hbet beter voor de zekerheid wel gaan hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:21 schreef PM-girl het volgende:
Morgen naar de ha, om 14:00 uur.
Niemand overigens die onze theorie over het krimpen van bevroren melk ondersteunt?
Mooi, mijn gezag strekt zich zelfs over internet uit!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:21 schreef PM-girl het volgende:
Morgen naar de ha, om 14:00 uur.
Ik wilde eigenlijk eerst niet bellen, het ging immers weer goed vanmorgen. Maarja, anders wordt Moonah boos, dus toch maar gebeld
Ik geloof ook dat het met het type blaar of de locatie van de blaar te maken heeft.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:33 schreef YPPY het volgende:
Dat heeft lang geduurd PV. Ik heb alleen blaren op mijn voeten gehad, die werden nooit zwart geloof ik, maar dit is vast een andere categorie.
Ik vind het zo grappig dat je hier veel meer bespreekt dan irl. (met spruw had ik overigen niet zozeer paarse, wel kapotte, gescheurde leek het, tepels). Net als op de meet, ik heb nooit eerder mijn hechtingen besproken.
Dat is leuk die tv PM! Kun je video's van Simon meenemen.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mooi, mijn gezag strekt zich zelfs over internet uit!![]()
quote:Op woensdag 17 januari 2007 08:31 schreef Stiekemurd het volgende:
Nee helemaal niks....
Idem hier! 1 pietepeuterig lampje van de telefoon op het nachtkastje!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:45 schreef YPPY het volgende:
Wat fijn, geen spruw.
Die Simon,pas maar op, Anna heeft daar nu al na 5 minuten last van. Ze moet daarom meestal drinken in een half donkere slaapkamer. Helaas heeft ze nu ontdekt dat het lichtje van de wekkerradio aan en uit gaat. Daar moet nu een spuugdoekje overheen, anders ligt ze alleen maar te kijken.
I know. Maar echt handig is het niet bij zo'n hummeltje dat al helemaal onderaan de lijn rondzwerft.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:58 schreef nebelung het volgende:
Anna is zeker rond de 4 /5 maanden he?
Tis een fase, een fase, een fase![]()
Heb ik trouwens al eens verteld dat ik ook zo'n hummel heb?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
I know. Maar echt handig is het niet bij zo'n hummeltje dat al helemaal onderaan de lijn rondzwerft.
Jarno slaapt gewoon door, meestal zelfs als ze in bed ligt te huilen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:00 schreef PM-girl het volgende:
YPPY en Jarno, wat moeilijk die nachten, lijkt me slopend.
Ik hamer er zelf bij Simon ook op, haal hem ook regelmatig los, zeker als hij hongerig is hapt hij niet goed. Ik heb ook eerst getwijfeld of het dat was, maar omdat het rechts niet pijn doet ik hem hetzelfde aanleg daar, denk ik niet dat het dat is. Ik gebruik ook bijna altijd de hamburger.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:10 schreef nebelung het volgende:
PM, ik hamer misschien wel op dat aanleggen, maar het is zo de basis he. Ik zeg het ook omdat ik lees dat je graag langer wil voeden. Ik was zelf op een gegeven moment best erg slordig met aanleggen, ze deed het min of meer zelf. Geen problemen, maar die kwamen wel toen ze tandjes kreeg. Ik heb haar toen weer helemaal opnieuw moeten leren happen en aanleggen.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:12 schreef YPPY het volgende:
[..]
Jarno slaapt gewoon door, meestal zelfs als ze in bed ligt te huilen.![]()
![]()
Dit herken is zo. Die eerste kraamhulp ging nog wel, maar de verpleegkundige 's nachts. En de kraamhulp. Zo verkeerd. Ik kan me nu goed voorstellen dat ik zoveel kloofjes heb gekregen. Zo verschrikkelijk fout wat ze deden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef PM-girl het volgende:
En o o, als ik nu zie hoe het aanleggen gaat, dan vind ik het zo slecht hoe ze het in het ziekenhuis deden na de bevalling. Zo lomp en ruw en zonder aandacht.
Hou op, schei uitquote:En o o, als ik nu zie hoe het aanleggen gaat, dan vind ik het zo slecht hoe ze het in het ziekenhuis deden na de bevalling. Zo lomp en ruw en zonder aandacht.
Oh ja, waar ik nog aan dacht: je zei laatst dat je tepel kleurloos wordt soms. Daarom vroeg ik het eigenlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik hamer er zelf bij Simon ook op, haal hem ook regelmatig los, zeker als hij hongerig is hapt hij niet goed. Ik heb ook eerst getwijfeld of het dat was, maar omdat het rechts niet pijn doet ik hem hetzelfde aanleg daar, denk ik niet dat het dat is. Ik gebruik ook bijna altijd de hamburger.
Kun je van verkeerd aanleggen ook pijn van binnen krijgen, die na het voeden aanhoudt?
Hm, ik moet er ook maar weer eens aandcht aan gaan besteden zo te lezen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:10 schreef nebelung het volgende:
PM, ik hamer misschien wel op dat aanleggen, maar het is zo de basis he. Ik zeg het ook omdat ik lees dat je graag langer wil voeden. Ik was zelf op een gegeven moment best erg slordig met aanleggen, ze deed het min of meer zelf. Geen problemen, maar die kwamen wel toen ze tandjes kreeg. Ik heb haar toen weer helemaal opnieuw moeten leren happen en aanleggen.
Gefeliciteerd, ook voor Ronja!quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:03 schreef owlet het volgende:
Wij zijn gister getrouwd en vanaf gistermiddag is Ronja bij mijn moeder. Omdat mijn productie nooit lastig op te krikken is kolf ik nu alleen als ik er last van krijg en dat hoefde eigenlijk pas drie keer tot nu toe. Met enige schroom toch maar twee keer de melk weggegooid, want met al die alcohol durfde ik het toch niet goed aan. Ik zal blij zijn als ze er weer is want inmiddels schiet het echt elke keer toe als ik maar aan haar denk
Neuk, zie het positief. Straks is het af en dan past Fonske het niet meer, maar Brent welquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:36 schreef Neuk het volgende:
owlet van harte gefeliciteerd
(dat je er tijd voor hebt. Is dat pak wat je voor Fonske zou breien nog niet af? Zo kom ik natuurlijk noooooit aan de beurt!)
Ja, van dat witte raket topje herken ik geloof ik wel PM, hebben we hier ook gehad. Dat was van verkeerd aanleggen, er werd te weinig tepelhof meegehapt en daardoor zoog Lucie het topje van de tepel naar binnen. Dat werd vervolgens stevig vastgeklemd om wegfloepen te voorkomen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:49 schreef PM-girl het volgende:
Ik herken verschillende dingen, zoals de pijn zoals ze die bij spruw beschrijven, maar daar ga ik en de huisarts dus niet vanuit.
Het aanleggen doe ik zo op het eerste gezicht grotendeels goed, behalve het loshalen, beter kan ik het kinnetje naar beneden trekken lees ik!
Het wit worden lijkt eigenlijk op een goedkoop waterijsje. Misschien een rare vergelijking, maar van die ijsjes die na 1 keer flink zuigen geen kleur meer hebben, dat idee! Dat stukje (het is enkel het topje van de tepel) doet ook niet speciaal pijn. De pijn die ik naderhand heb is ook niet bonkend, maar scherp van aard.
Nebelung, misschien moet ik toch nog maar eens kritisch naar het aanleggen kijken, baat het niet dan schaadt het niet, zeker niet in dit geval!
Dankjewel!
Hey!!!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:27 schreef Macka66 het volgende:
Neuk, zie het positief. Straks is het af en dan past Fonske het niet meer, maar Brent wel![]()
Herkenbaar PM! Dat gebeurde hier ook, maar dan hapte hij vervolgens agressief weer aan. In de verduisterde kamer gaan zitten met weinig geluid, alleen met Simon. Misschien helpt het bij jullie wél.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:43 schreef PM-girl het volgende:
Simon heeft wat nieuws ingebouwd bij het drinken, nadat de grootste honger gestild is, ziet hij ineens wat er om hem heen allemaal is en duurt het zo'n 5 tot 10 minuten voordat hij weer geïnteresseerd is in drinken. (eerder wegleggen heeft huilen tot gevolg).
Onder dat koekeloeren naar lampjes, schaduwen en gezichten verteld hij vanalles, o-o-o-o-o-o-o-o-owwww enz. enz.En dan ineens weer HAP!
![]()
ze heeft wel gelijkquote:
Alleen met kolven en voeden?quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:20 schreef PM-girl het volgende:
jippie, neuk!!
Niemands boobs eraf gewaaid vandaag?
Met kolven heb ik t witte puntje ook zag ik straks
Neuh, mijne niet.quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:20 schreef PM-girl het volgende:
Niemands boobs eraf gewaaid vandaag?
Ik heb het soms ook. Zoals dat waterijsje wat jij omschreef.quote:Met kolven heb ik t witte puntje ook zag ik straks
Ja? Wanneer zou het nog meer kunnen dan? Of bedoel je door de dag heen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Alleen met kolven en voeden?
Blaar?quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:17 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ja? Wanneer zou het nog meer kunnen dan? Of bedoel je door de dag heen?
Een minuutje of wat na het voeden en kolven is het ook weg, de pijn blijft langer.
Vorige week 100, deze week 40 = 70 gram per week over 2 weken gezien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zit ze wel rond dat minimum van 90 gram?
En over het geheel gezien? Dus vanaf haar geboorte?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vorige week 100, deze week 40 = 70 gram per week over 2 weken gezien.
Nouja, als ze geen BV drinkt, drinkt ze ook geen KV he. Aan de andere kant, ze heeft nog nooit echt heel spectaculair gegroeid dus veel of weinig drinken lijkt weinig uit te maken. Ik denk dat een (kinder?)arts zich er maar eens mee moet gaan bemoeien om medische oorzaken uit te sluiten. Wie weet begint ze volgende week aan een inhaalrace maar eigenlijk roepen we dat al 5 maanden lang. Ik wil nu wel eens zeker weten dat er niks 'anders' aan de hand is en of er nou concreet iets is wat er aan kunnen doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:25 schreef Stiekemurd het volgende:
Hey Yppy wat onwijs vervelend voor jullie. Is bijvoeden met KV geen optie? Of wil je dat absoluut niet?
Kweenie, het boekje ligt thuis, maar d'r geboortegewicht was +/- 3200, d'tr laagste gewicht zo net boven de 3 kilo en ze zit nu net boven de 5 kilo. Dusseh, zo even door de bank genomen is dat 2 kilo in 5 maanden, dus dat is, ehhhhh, 90-100 gram per week ofzo? Dus wat dat betreft is het wel weer het minimum ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
En over het geheel gezien? Dus vanaf haar geboorte?
Ja begrijpelijk....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:32 schreef YPPY het volgende:
Dan zit ze op 95 gram. Het CB hanteert hier 100 gram als minimum. Die 95 gram haalt ze alleen door haar 4e maand, toen ze goed groeide. Ze zit bijna alle maanden onder de 90 gram gemiddeld.
Ik zou graag zeggen dat KV geen optie is Stiekemurd. De bv is iets wat alleen ik Anna kan geven, dat heb ik zelf zo nodig, dat ik iets speciaals heb voor haar. Ik zou het verschrikkelijk vinden als dat weg zou vallen. Voor ik naar KV ga, wil ik echt alles geprobeerd hebben wat binnen mijn bereik ligt.
Dat lijkt me een wijs besluit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:29 schreef Jarno het volgende:
Ik denk dat een (kinder?)arts zich er maar eens mee moet gaan bemoeien om medische oorzaken uit te sluiten. Wie weet begint ze volgende week aan een inhaalrace maar eigenlijk roepen we dat al 5 maanden lang. Ik wil nu wel eens zeker weten dat er niks 'anders' aan de hand is en of er nou concreet iets is wat er aan kunnen doen.
Dit werkt dus als een tiet!quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:54 schreef nebelung het volgende:
Wat ook goed werkt is je tepel ergens tussen neusje en mondje brengen,
Ja he?quote:
Sinds geconstateerd is dan Anna zo langzaam groeit, gaan 'we' (YPPY vooral) elke week wegen, dit was zo'n extra weging. Daar is in principe geen arts bij aanwezig maar (oneerbiedig gezegd) een hulpje oid.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:45 schreef Moonah het volgende:
Jullie zijn vanochtend bij de CBarts geweest? Ik vind het sowieso vreemd dat zij die optie niet hebben aangekaart.
meestal zit daar de wijkverpleegkundige erbij. in iedergeval hier bij het cb danquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sinds geconstateerd is dan Anna zo langzaam groeit, gaan 'we' (YPPY vooral) elke week wegen, dit was zo'n extra weging. Daar is in principe geen arts bij aanwezig maar (oneerbiedig gezegd) een hulpje oid.
Nouja, daar hebben we ook geen hoge pet van op want die heeft tot 2 x toe spruw niet weten te herkennen (naast andere flaters). Er lopen er daar maar 1 of 2 rond van wie ik een medisch advies echt ter harte zou nemen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:31 schreef Popples het volgende:
[..]
meestal zit daar de wijkverpleegkundige erbij. in iedergeval hier bij het cb dan
Het boek van Kleintjes gaat niet alléén over bijvoeding. Hij heeft niet voor niets de borstvoedingsprijs gekregen, het eerste gedeelte gaat dus gewoon over borstvoeding en daarna, na 6 maanden over bijvoeding naast de borstvoeding, want daar gaat hij gewoon van uitquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:43 schreef YPPY het volgende:
Bedoel je die lactatiekundige om de aanlegtechniek te bekijken nebelung? Ik hoor Anna goed slikken als ze goed drinkt, dat wel. ‘s Nachts gaat het best goed, dan is er weinig afleiding. Maar slecht zal het nooit zijn natuurlijk.
Dat boek van Kleintjes zal ik eens goed gaan lezen dan. We zijn nog niet verder gekomen dan doorbladeren. Helemaal toen het CB (1 van de 2 wvk die ik geloof) adviseerde het alleen bij bv te houden, zeker de eerste zes maanden.
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ik kan daar wel wat mee.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:09 schreef Jelief het volgende:
En dan ook nog: Als je ook maar om de een of andere reden vindt dat je er nog niet aan toe bent om te beginnen met werken moet je je op je eerste werkdag meteen ziek melden, je 'ziekte' valt dan onder je zwangerschap en valt dan onder een ander regeling voor je werkgever. Ook stress vanwege bv is een geldige reden om je ziek te melden!
Ik ben het met je eens dat je het beter even kan proberen, maar als er een redelijke kans is dat je je daarna toch ziek zou melden zou ik het meteen doen omdat het dan voor jou en voor je baas financieel meer voordelen heeft.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:13 schreef Neuk het volgende:
[..]
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ik kan daar wel wat mee.![]()
Ziek melden door stress vanwege de BV vind ik raar zonder het werk ook maar geprobeerd te hebben. Tuurlijk moet men in NL weer veel te vroeg aan de slag maar eigenlijk vind ik het ook wel weer leuk geweest zo thuis... Ik ben er wel weer aan toe. Ik heb er ook echt zin in alleen dat kolven e.d. ja... dat zie ik niet meer zo zitten.
Ik ga maandag beslis even naar de thuiszorg voor info over verschillende kolven.![]()
Als er letterlijk meer druk op staat (volle borsten) dan gaat het kolven me idd erg gemakkelijk af.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:01 schreef owlet het volgende:
Er staat wat meer druk achter en het kolven gaat echt makkelijker.
Pffff... Ik moet ervan huilen....quote:Op zondag 21 januari 2007 13:47 schreef dutchie het volgende:
Ik zie nog zo dat happende mondje voor me en die handjes die zich gretig naar me uitstrekken. En dan die van tevredenheid sluitende oogjes.
Ik heb dat ook! Met de handkolf gaat het nog maar nauwelijks, maar ik dat k**geluid van die gouwe-ouwe medela hoor...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:07 schreef bixister het volgende:
een hele voeding kolven is inderdaad wel echt even iets anders dan tussen twee voedingen wat bijkolven hoor neuk. maar als 't voorheen zo veel makkelijker/beter ging: 't kan ook heel goed aan die kolf liggen, ik kon er juist met de avent handkolf niks uit krijgen, was volgens mij helemaal geconditioneerd op het geluid van de medela.![]()
Helaas kan dat niet. Het is een opleiding en die moet ik in 1 jaar halen.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:24 schreef PM-girl het volgende:
Misschien kun je overwegen die cursussen nog even te laten voor wat ze zijn Neuk? En geef dit gevoel ook maar aan je baas aan, wie weet kom je tot een goede middenweg?
Sterkte!
Ik weet uit ervaring dat altijd alles uit loopt op het werk dus als ik 2 uur aan houd is het al snel 2,5 tot 3quote:Op maandag 22 januari 2007 12:28 schreef cattie het volgende:
PM-girl: Mijn ervaring is dat 1 dagje afwijken van mijn schema niets uitmaakt voor mijn productie. Het enige wat ik merk is dat ik dan soms niet zoveel kolf als anders.
Neuk, elke 2 uur kolven, wow! Denk je dat dat lukt? Ik kolfte eerst om de 3 uur, dat vond ik al veel, en kolf nu om de 4 uur. Maar Ive is dan ook al wat ouder. Ik denk zelf dat het het handigste is om net zo vaak te kolven als Brent zou drinken. Mijn ervaring is dat het kolven dan ook beter gaat.
Even overleggen met de huisarts/cb artsquote:Op dinsdag 23 januari 2007 07:00 schreef YPPY het volgende:
Tuurlijk gaat het lukken Neuk! Het is soms misschien lastig, maar het kan zeker. Ik denk als je het echt, echt wilt, dat bijna alles kan.
Wat zeiden ze bij het CB precies popples?
Succes Moonah! Het is zo fijn als je een beetje regelmaat hebt, ook voor jezelf. Anna komt soms vaak op een dag, maar ze gaat nu ook wel weer goed slapen als ze moe is.
Evenstar: ik heb gekeken voor de fantomalt, maar stond op dat het in overleg met een arts of dieetist moet. Dan durf ik het niet zelf te doen.
Een lactatiekundige langs laten komen gaat niet eens bedacht ik me later, want dan drinkt Anna toch niet. En als zo iemand komt, wil ik vooral weten of het aanleggen goed gaat.
Anna heeft nu twee avonden een flesje erbij gekregen en steeds 120 cc op. J. kan het iets meer 'dwingend' geven dan ik. Het is zo lastig meebewegen voor mij. Ik doe de slaaptijden 's nachts iets korter, zodat ik dan een extra voeding kan geven. Hopelijk is het vrijdag goed.
De krimpende melk theorie kan ik niet meer ondersteunen. De melk in de ijsblokjes vorm was niet gekrompen, maar eruit gelopen omdat hij schuin stond.![]()
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:23 schreef nebelung het volgende:
Nou, aan deze informatie hebben jullie verder niks, ik vond het wel eens leuk om te vertellen
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:17 schreef snoopy het volgende:
Het nadeel hier is 's nachts dat ik na de borst ook nog een flesje moet geven. Dus ik ben wel meer tijd kwijt dan normaal denk ik. Die bv is niet zo moeilijk. Dan lig ik ook lekker met mijn ogen dicht. Maar het overeind hijsen van mezelf daarna valt niet mee
In combinatie met het slecht aankomen groeien en het niezen ( deed arwen ook veel) vind ik het verdacht akelig richting allergie gaan..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
Nouja, we zullen het meenemen in het gesprek bij de wvk wat we vrijdag hebben. 't Viel me vannacht wel erg op. Nou heeft ze altijd wel veel geniest maar het lijkt steeds meer te worden.
Jawel hoor, aan jouw ervaringen (en die van andere die-hard BV'ersquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:23 schreef nebelung het volgende:
Nou, aan deze informatie hebben jullie verder niks, ik vond het wel eens leuk om te vertellen
Misschien is de boodschap wel: borstvoeden wordt alsmaar makkelijker naarmate ze ouder worden (al blijven er soms wel eens dingen spelen natuurlijk).
Ik had net mijn moek aan de lijn en die zei dat ze het knap van me vond. Toen groeide ik effequote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:09 schreef Moonah het volgende:
Ik doe een groot hoeraatje voor jou hoor Neuk!
Pff, Thies heeft gewoon zijn eigen soort van ritme: 's avonds en 's nachts 2 borsten, 's ochtends bijna niets en 's middags wat vaker één borst. Klaar.![]()
Ja, uit een flesje drinken!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:56 schreef nebelung het volgende:
Die Anna, die weet best wat ze wil volgens mij.
't Kost soms gewoon wat tijd om hart en verstand bij elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:15 schreef dutchie het volgende:
Moest ik vanmorgen voor mijn werk even bij het Kruidvat zijn, zie ik daar een dame bij de kassa zoogkompressen afrekenen. En ik denk: "O wat leuk, die geeft nog bv!"
Belachelijk mens dat ik ben.
Dat viel bij ons onder 'eerlijke verdeling': ik deed de bv en lief de flesquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:17 schreef snoopy het volgende:
[..]Nou het klinkt iig alsof je er lekker van geniet Nebelung!
Het nadeel hier is 's nachts dat ik na de borst ook nog een flesje moet geven. Dus ik ben wel meer tijd kwijt dan normaal denk ik. Die bv is niet zo moeilijk. Dan lig ik ook lekker met mijn ogen dicht. Maar het overeind hijsen van mezelf daarna valt niet mee
Neuk, gij zijt een held!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:42 schreef Neuk het volgende:Tnx voor het succes wensen. Dat heeft geholpen, denk ik. Ik heb vandaag zo'n 450-500ml voor morgen gekolfd. Lijkt me meer dan genoeg voor 6 uurtjes
't Doet allemaal wel een beetje zeer en op het werk viel het toch niet mee te kolven. 't Duurde ook veel langer dan ik zelf gedacht had en de opbrengst was echt beduidend lager dan thuis kolven. Maar het is wel gelukt! Ik kijk het gewoon een weekje aan en beslis dan wel wat ik verder ga doen: of een dure kolf, of eens per dag handmatig kolven en KV naast de BV. Dat geklooi met dit pijnlijke electrische apparaat heb ik eigenlijk wel gehad.
Ik doe een klein hoeraatje![]()
? dit snap ik niet ?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:09 schreef chacama het volgende:
Dan hoef je ook niet op een trs te wachten.
Als ze gaat kolven op het moment dat ze wat voelt heeft ze toch al een tsr? Of niet? Heb zelf namelijk het gevoel dat ik eerst een trs krijg en dan pas ga lekken.quote:
Ik denk dat PV bedoelt dat ze gaan kolven als ze stuwing heeft.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:23 schreef chacama het volgende:
[..]
Als ze gaat kolven op het moment dat ze wat voelt heeft ze toch al een tsr? Of niet? Heb zelf namelijk het gevoel dat ik eerst een trs krijg en dan pas ga lekken.
ok, ik snap hem. Je bedoelt dat omdat PV aan het afbouwen is dat ze geen trs nodig heeft. Maar ik kan me voorstellen dat omdat je het risico op verstoppingen krijgt bij afbouwen, het liever rustig afbouwt op deze manier dan dat je vol zit en het er niet uit wil. Dus vandaar mijn opmerking.
OK, dan heb ik tot nu toe nog steeds mazzel tijdens het kolven. En dus ook weer wat geleerd. thanx.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:31 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik denk dat PV bedoelt dat ze gaan kolven als ze stuwing heeft.
Maar ook met stuwing kan je problemen hebben met een TSR. Die komt niet automatisch iig.
Nee. Dat is een ander artikelquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:57 schreef YPPY het volgende:
Het artikel is trouwens wel op waargebeurde adviezen gebaseerd volgens Stefan Kleintjes himself las ik. Dat maakt het nog erger.
Dat ze zonder nachtvoedingen niet kan snap ik zelf ook nog wel. Maar waarom mag er maar 3 uur tussen zitten terwijl die kleine in coma ligt en ik haar gewoonweg niet wakker krijg. En die drie uur wordt gerekend vanaf de eerste hap naar de tepel tot de volgende. Dus als je een uur bezig bent geweest ligt die kleine naar mijn mening nog maar twee uur te slapen. En dus krijg ik haar niet wakker. En slaap is immers ook voeding.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:48 schreef nebelung het volgende:
Hoi nikky, wat leuk dat je bv geeft
Ik vind het wel vervelend om te zeggen tegen zo'n moeie moeder, maar zo'n jongedame als Dana kan voorlopig nog niet zonder nachtvoedingen. En van ritme's weet ze helemaal nog niks, ze kan niet klokkijken
Haar maagje is nog zo klein als een knikker en heeft het liefst vaak kleine beetjes. Per etmaal moet ze minimaal 8-10 voedingen hebben, de tijd daartussen kan je aan Dana overlaten. Overdag liefst niet meer dan 3 uur ertussen en in de nacht niet meer dan 4 uur want dan kan haar bloedsuiker ontregeld raken of ze kan aan stille ondervoeding gaan lijden.
Voedingen duren in het begin ook lang, want zo'n kleintje kan nog niet effectief drinken.
Je kan haar op verzoek voeden, wat inhoudt dat je op voedingsignalen let. (even copy/paste van eurolac.net)
Baby's zijn heel goed in staat zelf aan te geven wanneer zij eten nodig hebben, zonder daarom te moeten huilen. Voorwaarde is dat de baby altijd zo dicht bij moeder is dat zij deze stille signalen kan opmerken en erop reageren.
• Vroege signalen:
> minder diep gaan slapen
> zoekbewegingen met hoofdje en mondje maken
> smakken, zuig- of likbewegingen met het tongetje maken
> met de handjes naar en in het mondje gaan
• Latere signalen:
> kleine geluidjes maken
> heftige bewegingen met de armpjes
> op de handjes of iets anders dat in de buurt is sabbelen
• Het laatste signaal:
> huilen
Sterkte, alle begin is moeilijk. Jullie moeten het allebei nog leren.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:01 schreef nebelung het volgende:
Ik denk ook dat PV-tje met dat voelen bedoelde dat ze dan wat stuwing kreeg of vollere borsten en dat ze dan gaat kolven
Fijn PV, dat je zo nog een hele voeding bij elkaar krijgt!
Ze groeide alleen gisteren vandaag al 90 gramquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef nebelung het volgende:
Korte slaapperioden, dan eten is precies normaal voor zulke kleintjes Nikky
Een baby is niet zoals wij. Zoals ik al zei, dat maagje is een knikker. Daar kan niet zoveel in. Probeer je maar eens voor te stellen dat je maag verkleint is, dan kunnen daar geen 3 grote maaltijden in, maar wel 6 kleintjes. En wat die uren betreft: het bloedsuiker van zulke kleintjes kan erg snel dalen. Als een baby te weinig voeding krijgt, omdat je er uren tussen laat zitten kan de bloedsuikerspiegel erg snel naar beneden gaan (4 uur is dus 's nachts nu nog het max wat je er tussen kan laten vanwege die bloedsuikerspiegel). Van een lage bloedsuikerspiegel kan je erg slaperig en duf worden. Als een baby erg slaperig en duf is, zal hij/zij minder of geen hongersignalen gaan geven wat weer kan leiden naar stille ondervoeding.
Wat je jezelf wel kan aanleren is die hongersignalen inderdaad (die zie je al) en goed letten op plasluiers (minimaal 4 zware wegwerpluiers per dag), is Dana als ze wakker levendig en alert, en komt ze tussen de 90-200 gram aan per week. Als je daar zicht op hebt en dat gaat allemaal goed, dan kan je straks wel zeggen: ok, ik laat het nu helemaal aan Dana over
Komt helemaal goed.quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:36 schreef dutchie het volgende:
Ben je nu een beetje gerustgesteld Nikky?
Wel vervelend dat de ene kraamhulp dit zegt en de ander dat. Lees jezelf gewoon goed in op de bv-fora. Dan weet je waarom iets gezegd wordt en wanneer je je eigen plan moet trekken. Lees je gewoon (wellicht nogmaals) in.
Ken niemand om me heen die dat nu gebruikt. Maar, toch bedankt voor de tip. Ik heb nu ook van die zakken voor ijsklontjes, maar heb slechte ervaring met lekkage. Dus er moet altijd een bak omheen. Wil nu dus die doosjes gebruiken om de ijsblokjes in te doen en later dus inderdaad voor de nieuwe gekolfde melk.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:02 schreef Belana het volgende:
je kunt ook de potjes gebruiken van de babyvoeding, dat deed ik altijd met Liam toentertijddie kreeg ik dan van een vriendin.
Juist leuk als je meepost!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef Nanook24 het volgende:
Het was juist die hechte groep die maakte dat ik me steeds een beetje bezwaard voelde om hier mee te gaan posten...tot ik gisteravond op het voorstel topic las dat jullie het juist hardstikke leuk vonden die nieuwe 'gezichten'. Daarom dus nu pas mijn post hier op het forum.
Oh? Wat typisch... Ik drink zelf wel behoorlijk, expres. Maar wist niet dat dat van invloed zou kunnen zijn op de productie.quote:Ik denk dat mijn dip ook wel te maken had met te weinig drinken. Ik drink gewoon te weinig als ik alleen thuis ben. Heel stom, ik maak wel drinken voor onze oudste maar dan maak ik niet iets voor mezelf.
Nanook, zien we je dan snel bij het babietjestopic / peutertopic en/of flessentopic weer terug. Leuk dat je er bij bentquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef Nanook24 het volgende:
Het was juist die hechte groep die maakte dat ik me steeds een beetje bezwaard voelde om hier mee te gaan posten...tot ik gisteravond op het voorstel topic las dat jullie het juist hardstikke leuk vonden die nieuwe 'gezichten'. Daarom dus nu pas mijn post hier op het forum.
Ik denk dat mijn dip ook wel te maken had met te weinig drinken. Ik drink gewoon te weinig als ik alleen thuis ben. Heel stom, ik maak wel drinken voor onze oudste maar dan maak ik niet iets voor mezelf.
quote:De viermaandendip heet niet zo omdat je voeding dan terugloopt.... Nee, het heet zo omdat alles anders gaat dan anders... en dat de groei deze maand niet zo hard gaat als voorheen. En ook die groei is compleet normaal!!! Als ze zo zouden blijven groeien als de eerste drie maanden, dan zouden het olifantjes worden!!!
De dip duurt wel een tijdje.... en het slapen gaat vaak minder lekker, het drinken is een zooitje, het humeur van je kind is anders dan anders.... en je eigen humeur heeft er ook aardig onder te verduren....
(...)Met de viermaanden dip (trouwens ook rond zes, negen en twaalf maanden) is het drinken echt een zooitje, wel willen, maar toch niet hoeven... of niet geduldig genoeg om op TSR te wachten, of juist kwaad worden omdat TSR wel komt... Echt geen pijl op te trekken! Je denkt dat je je kindje een beetje leert kennen.... is het plots een marsmannetje geworden...
De andere groeispurtjes zijn hier peanuts bij... De één duurt gelukkig kort, de ander lijkt geen eind aan te komen.... Deze van vier maanden duurde bij ons vijf weken... Gelukkig niet alle dagen hetzelfde en de dag en de nacht verschilden gelukkig van elkaar... Die van zes maanden gelukkig maar ruim een week (gillen en knijpen), van 9 mnd duurde drie weken... (ook combi met tanden) en die van 12 maanden twee weken...
Tijdens die rottige periodes herken je je eigen kind niet meer.... Alles gaat anders dan anders... wel op schoot willen, maar zodra we daar zitten gaan mieren dat we er weer af willen... wel aan de borst, maar toch weer niet.... niet lekker in kunnen slapen.... Als we eenmaal slapen, weer heel snel wakker worden...
niet een, gelukkig. Het hangt zo af van de persoonlijke situatie en daar was Heleen Hilgers het gelukkig helemaal mee eens dus die wilde geen topper aangeven.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:32 schreef sjak het volgende:
En? Welke werd het best getest?
Inderdaad goed dat dat zo werd gebracht. Ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Alleen heb je natuurlijk niet de luxe om uit te proberen welke het best voor je werkt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:36 schreef owlet het volgende:
[..]
niet een, gelukkig. Het hangt zo af van de persoonlijke situatie en daar was Heleen Hilgers het gelukkig helemaal mee eens dus die wilde geen topper aangeven.
Wel gaf ze aan dat bepaalde kolven echt niet goed werken (balonkolf en buiskolf) en dat de medela mini electric niet de meest hygiënische kolf is en ook beter niet tweedehands gebruikt kan worden.
* owlet chekt haar moeders vriendenkring.... yep, ze bestaan nog steedsquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef nebelung het volgende:
Stoffige BV-verenigingmuts? Zijn die er dan? Ik ken alleen hele leuke dames hoor.
Ja regeldagen die bedoelde ikquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef nebelung het volgende:
Een driemaanden-dip bestaat niet. Er kunnen wel regeldagen op 3 maanden zijn.
Hoi Nanook, grappig dat je hier veel gelezen hebt. Ik heb je meiden bewonderd! Schatjes!![]()
In de groei of het gewicht?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef nebelung het volgende:
Het woord dip refereert inderdaad aan een dip in groei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |