abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45378498
(Misschien is dit al veel vaker gepost. Als dat het geval is, sluit dit topic dan gerust.)

Anyway. Ik ben al een tijdje wat aan het researchen over de wonderbaarlijke geschiedenis over de reuzen, 'Zonen van God' genoemd, die op aarde geleefd zouden hebben.

Ik ben christen en ik wist al dat er meerdere dingen over in de bijbel staan geschreven. o.a. in Genesis 6:
quote:
Genesis 6
1Het aantal mensen op aarde groeide gestadig.
2In die tijd lieten zonen van God het oog vallen op dochters van mensen. Onder de indruk van hun schoonheid, namen zij hen tot vrouw.
3Toen zei de HERE: "Ik kan mijn Geest niet langer in de mens laten wonen, nu hij zich zo heeft misdragen. Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren."
4In die tijd waren er reuzen op aarde. In de ogen van de mensen waren het beroemdheden, mannen van naam, geweldenaars!
5Maar de HERE bekeek met afkeer het zondige gedrag van de mensen. Van al hun voornemens zag Hij dat de opzet boos was.
6Daarom had Hij er verdriet van dat Hij hen had geschapen. Zijn onderdanen ontspoorden en Hij was er intens verdrietig over.
Daarna volgde dus de zondvloed.

Nou kun je dat denken, dat dit allemaal gewoon een sprookje is van de bijbel. Maar een soortgelijk verhaal over reuzen en zondvloed komt in vrijwel elke oude cultuur voor (Maya's, Chinezen, Indianen, Germanen, etc.)
Bovendien is er overtuigend bewijs gevonden die het bestaan van reuzen moeten bewijzen (grote beenderen, onmogelijke bouwwerken, rotstekeningen, etc).

Lees dit (Nederlandse) artikel eens: KLIK
Watn denken jullie? Zijn die 'reuzen' aliens, menselijke demonen (zoals de bijbel beweert) of is het allemaal grote onzin.
Laat me weten van jij vindt.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_45378902
God bestaat niet.

[ Bericht 41% gewijzigd door Lilith-Wicca op 15-01-2007 19:58:28 ]
  maandag 15 januari 2007 @ 17:59:46 #3
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_45378984
ze bestaan zeker
zie hier:
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_45379057
leuke soep.
I am the Alpha and the Omega
pi_45379094
wel grappig artikel, zet je wel aan het denken
pi_45379409
Ik moet meteen aan die beelden op Paaseiland denken. Die zouden ook door "reuzen" gemaakt zijn.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_45379556
Onlangs nog gehoord dat het een foute vertaling zou zijn.
Het zou eerder "Zij die van boven komen" zijn ...
Your highness ... uwe hoogheid ...
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=2025737815077941161

zeer interessante video van 130 min. must see!
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:28:44 #8
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_45379950
Ancients zijn het
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 15 januari 2007 @ 18:40:10 #9
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45380323
quote:
Onlangs nog gehoord dat het een foute vertaling zou zijn.
Het zou eerder "Zij die van boven komen" zijn ...
Your highness ... uwe hoogheid ...
ja die marcel messing is goed he Uncle !
pi_45380326
quote:
Ik ben christen en ik wist al dat er meerdere dingen over in de bijbel staan geschreven. o.a. in Genesis 6:

quote:
Genesis 6
1Het aantal mensen op aarde groeide gestadig.
2In die tijd lieten zonen van God het oog vallen op dochters van mensen. Onder de indruk van hun schoonheid, namen zij hen tot vrouw.
3Toen zei de HERE: "Ik kan mijn Geest niet langer in de mens laten wonen, nu hij zich zo heeft misdragen. Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren."
4In die tijd waren er reuzen op aarde. In de ogen van de mensen waren het beroemdheden, mannen van naam, geweldenaars!
5Maar de HERE bekeek met afkeer het zondige gedrag van de mensen. Van al hun voornemens zag Hij dat de opzet boos was.
6Daarom had Hij er verdriet van dat Hij hen had geschapen. Zijn onderdanen ontspoorden en Hij was er intens verdrietig over.
Ik zie hier niks wat hun bestaan moet bewijzen? Er staat het aantal mensen op aarde groeide gestaag. Dat betekent dat er mensen bijkomen, niet dat de mensen groeien

Bovendien geloof ik dat onze lichaamstructuur het niet toelaat om al te groot te worden, al weet ik dat niet zeker. Maar het lijkt me vrij onlogisch, aangezien we van klein naar groter zijn gegaan.

Edit:

Even op die site gekeken en dit valt me op:
quote:
Dit soort verklaringen zijn echter op geen enkele wijze in overeenstemming met wat er zich werkelijk op aarde heeft afgespeeld. De reuzen waren op de aarde, geen miljoenen jaren geleden, maar vrij recent, in Bijbelse tijden. Verschillende overleveringen vertellen dat de eerste reuzen goede wezens waren maar dat door een snelle degeneratie het kwade snel de overhand had gekregen.
Iets zegt me dat ze ook niet in de evolutietheorie geloven. Degeneratie is nogal een populair woordje onder de ontkenners
  maandag 15 januari 2007 @ 18:42:17 #11
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45380393
quote:
Watn denken jullie? Zijn die 'reuzen' aliens, menselijke demonen (zoals de bijbel beweert) of is het allemaal grote onzin.
De Iraakse kleitabltten gaan daar over ...mischien is het interesant voor je om iest van Z. Sitchin te lezen http://www.sitchin.com/
pi_45380404
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:40 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Ik zie hier niks wat hun bestaan moet bewijzen? Er staat het aantal mensen op aarde groeide gestaag. Dat betekent dat er mensen bijkomen, niet dat de mensen groeien

Bovendien geloof ik dat onze lichaamstructuur het niet toelaat om al te groot te worden, al weet ik dat niet zeker. Maar het lijkt me vrij onlogisch, aangezien we van klein naar groter zijn gegaan.
Lees het artikel uit de OP voor 'bewijzen.'
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_45380676
quote:
Deuteronomium 9: 1-2 Hoor, Israël! Gij zult heden over de Jordaan trekken om het gebied in bezit te gaan nemen van volken, die groter en machtiger zijn dan gij, grote steden, hemelhoog versterkt- een groot en rijzig volk, Enakieten, die gij wel kent en waarvan gij hebt horen zeggen
Dit soort citaten zie ik op de site staan. Dit zijn toch vooral eufemismes. Sowieso, men was weinig gewend in die tijd, dus als er een keer een stad ommuurd was zal dat er vast heel indrukwekkend hebben uitgezien. En er zijn volken die langer zijn dan andere. De Masai in Afrika bijvoorbeeld zijn erg lang. Nu weet ik niet wat voor volk de Enakieten was.
pi_45382254
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:49 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Dit soort citaten zie ik op de site staan. Dit zijn toch vooral eufemismes. Sowieso, men was weinig gewend in die tijd, dus als er een keer een stad ommuurd was zal dat er vast heel indrukwekkend hebben uitgezien. En er zijn volken die langer zijn dan andere. De Masai in Afrika bijvoorbeeld zijn erg lang. Nu weet ik niet wat voor volk de Enakieten was.
Dat is slechts een van de voorbeelden uit de Bijbel. Er worden ook reuzen beschreven met een lengte van negen 'ellen', circa 4,5 meter (geen eufemisme dus). Andere bekende reuzen uit de Bijbel: de Filistijnse krijger Goliath en de inwoners van het beloofde land Kanaan.

Maar goed, de Bijbel is slechts een van de bronnen waar reuzen voorkomen. Lees de rest van het artikel eens door, zou ik zeggen. Er staat vrij overtuigend bewijs in.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:52:19 #15
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_45383412
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:42 schreef merlin693 het volgende:

[..]

De Iraakse kleitabltten gaan daar over ...mischien is het interesant voor je om iest van Z. Sitchin te lezen http://www.sitchin.com/
Ik klikte dus op je link en kwam gelijk de 12e planeet tegen.

De 12e planeet bestaat helaas niet dus deze website doe ik af als onzin kijk maar eens op http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_45383698
Ik heb wel eens gehoord dat er zo'n menselijke 'voorouder' (waarschijnlijk niet directe voorouder) is geweest die een stuk groter was dan de mens, maar is uitgestorven omdat het toch handiger is om een maatje kleiner te zijn. Denk daarbij aan te snelle verhitting, het feit dat de mens het toch niet echt moet hebben van brute kracht maar meer van slimheid en dat een groter lichaam ook meer voeding nodig heeft. Het zou zo best kunnen dat een paar van die mensensoort het nog lang hebben uitgehouden. Ze hebben tenslotte ook de skeletten van hele kleine mensjes in Indonesië gevonden, die ook nog leefden toen homo sapiens al bestond.
pi_45386297
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:58 schreef Priae het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat er zo'n menselijke 'voorouder' (waarschijnlijk niet directe voorouder) is geweest die een stuk groter was dan de mens, maar is uitgestorven omdat het toch handiger is om een maatje kleiner te zijn. Denk daarbij aan te snelle verhitting, het feit dat de mens het toch niet echt moet hebben van brute kracht maar meer van slimheid en dat een groter lichaam ook meer voeding nodig heeft. Het zou zo best kunnen dat een paar van die mensensoort het nog lang hebben uitgehouden. Ze hebben tenslotte ook de skeletten van hele kleine mensjes in Indonesië gevonden, die ook nog leefden toen homo sapiens al bestond.
Dat is een verklaring inderdaad. Alleen veel van de oude overleveringen vertellen ook dat die 'reuzen' ook geestelijk meer ontwikkeld waren. Volgens het apocryfe bijbelboek Henoch, wisten de reuzen ook meer over het paranormale. Zo leerden zij mensen over astrologie, drugs en tovenarij.
Veel bouwwerken (zie o.a. het artikel) zoals Stonehedge, Maya-tempels en pyramides laten zien dat die volken, buiten veel lichamelijke kracht, voor die tijd ook ongekend veel kennis bezaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door koningdavid op 15-01-2007 21:08:41 ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:35:27 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45847677
wie weet was er een wat groter uitgevallen holbewnoerstype vroegah, weet ik het, maar geen mensen met afmetingen van 3-10-50(!) meter hoog ofzo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:36:48 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45847698
de enige reuzen op aarde zijn de dinosauriers geweest btw, wiens vroegere bestaan overigens ontkent wordt door gelovigen. Ik citeer een gelovige:

"die beenderen heeft God in de aarde gedaan om ons van de wijs te brengen"

altijd lachen met God
[..]
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:42:47 #20
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_45848553
De eerste "descendants" namen vormen aan welke het beste deden in hun pogingen te genieten van de materiele wereld. Doordat de geest hierbij deels 'vast' kwam in het menselijk lichaam en de 'verbinding' met de universele ziel verloren raakte, werd hierdoor het nieuwe bewustzijn inde materiele wereld ervaren zonder de kennis van hoe deze geschapen was. soorten incarnaties zijn reuzen, minotaurs, zeemeerminnen etc.

de tweede incarnatie die volgde was een reddingspoging. Deze nieuwe groep mensen hielden hun verbinding met de universele ziel beter en langer dan de eerste, maar ook zij verloren uiteindelijk dit universeel bewustzijjn. Door de tijden heen hebben zei de eerste incarnaties gered van hun vleselijke gevangenis. Met slechts enkelen over begonnen ook deze tweede groep 'redders' te merken hoe het bewustzijn van het materiele meer wou ervaren van de wonderlijke wereld van 3D en uiteindelijk verloren ze dan ook hun missie uit het oog en achtervolgdde ze hun eigen nieuwteervaren 'gevoelens' en verlangens. Om deze reden werden ook zij uitgeroeid met een zondvloed en het zinken van hun thuisbasis.

Slechts een enkel zagen dit aankomen en vluchtte onder leiding van Thoth naar Egypte en later Tibet.
Ą Experience Everything !
pi_45862878
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef RickySway het volgende:
De eerste "descendants" namen vormen aan welke het beste deden in hun pogingen te genieten van de materiele wereld. Doordat de geest hierbij deels 'vast' kwam in het menselijk lichaam en de 'verbinding' met de universele ziel verloren raakte, werd hierdoor het nieuwe bewustzijn inde materiele wereld ervaren zonder de kennis van hoe deze geschapen was. soorten incarnaties zijn reuzen, minotaurs, zeemeerminnen etc.

de tweede incarnatie die volgde was een reddingspoging. Deze nieuwe groep mensen hielden hun verbinding met de universele ziel beter en langer dan de eerste, maar ook zij verloren uiteindelijk dit universeel bewustzijjn. Door de tijden heen hebben zei de eerste incarnaties gered van hun vleselijke gevangenis. Met slechts enkelen over begonnen ook deze tweede groep 'redders' te merken hoe het bewustzijn van het materiele meer wou ervaren van de wonderlijke wereld van 3D en uiteindelijk verloren ze dan ook hun missie uit het oog en achtervolgdde ze hun eigen nieuwteervaren 'gevoelens' en verlangens. Om deze reden werden ook zij uitgeroeid met een zondvloed en het zinken van hun thuisbasis.

Slechts een enkel zagen dit aankomen en vluchtte onder leiding van Thoth naar Egypte en later Tibet.
Wat een geblaat
Na de eerste zin begrijp ik er al, geen ene fuck meer van
Are you nuts??
pi_45862964
Een tijd terug heb ik een docu gezien op NGC of op Discovery dat er aanwijzingen zijn dat er ooit een grotere mensen soort heeft geleeft op aarde. Vond dit erg boeiend!
Are you nuts??
pi_45881371
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:36 schreef MikeyMo het volgende:
de enige reuzen op aarde zijn de dinosauriers geweest btw, wiens vroegere bestaan overigens ontkent wordt door gelovigen. Ik citeer een gelovige:

"die beenderen heeft God in de aarde gedaan om ons van de wijs te brengen"

altijd lachen met God
Dus als één atheist zegt dat hij denkt dat dinosaurussen hier gekomen zijn in een ufo, vindt ook elke atheist dat?
Beetje kortzichtig vriend.

Ik ben christelijk maar geloof zeker dat er dinosauriers hebben bestaan.
pi_45881406
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef RickySway het volgende:

Ik vind het ook behoorlijk lastig te volgen dit.
pi_45882405
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:04 schreef whosvegas het volgende:
Een tijd terug heb ik een docu gezien op NGC of op Discovery dat er aanwijzingen zijn dat er ooit een grotere mensen soort heeft geleeft op aarde. Vond dit erg boeiend!
Ja en ze zoeken nog steeds naar de verschrikkelijke sneeuwman.
pi_45882970
hmmmmm dit is wel leuk om te lezen: wel tot het eind doorlezen !

http://www.dbnl.org/tekst(...)002dern01_02_002.htm
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:09:49 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45883782
best apart dat er aanwijzingen zijn; er komen enorme dino's van onder de grond vandaan en ze hebben "vage" aanwijzingen dat er ooit reuzenmensen hebben geleefd?
[..]
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:11:18 #28
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45883833
quote:
http://www.nationalgeographic.co.uk/explore/survivor/index.aspx
pi_45917791
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:09 schreef MikeyMo het volgende:
best apart dat er aanwijzingen zijn; er komen enorme dino's van onder de grond vandaan en ze hebben "vage" aanwijzingen dat er ooit reuzenmensen hebben geleefd?
Tja, waarom niet eigenlijk.
Dino's waren toch ook reuzenhagedissen.
De witte haai was de Megalodon

Alles was groot in de prehistorie
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:49:18 #30
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45920714
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:40:01 #31
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_45937173
Ik kom in een boek over Theosofie tegen dat er lieden zijn die denken dat dat de Atlantiers waren.

Dit ter kennisgeving
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:02:02 #32
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45937505
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:27 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja en ze zoeken nog steeds naar de verschrikkelijke sneeuwman.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:03:14 #33
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45937517
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:04 schreef whosvegas het volgende:
ik heb er ook een stukje van gezien, was idd interessant. Hopelijk wordt ie nog eens herhaald.

Die foto van dat geraamte is idd nep, maar dit bot is wel degelijk echt:

zaterdag 3 februari 2007 @ 11:15:58 #34
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45937732
zoek op Nephilim, de zonen der goden.
En dan hun kinderen. (hybride goden+mensen)

De reuzen waren waarschijnlijk van marduk.

De zondvloed was inderdaad bedoeld om de reuzen en hybride mens uit te roeien, maar Enki waarschuwde een mens een schuit te bouwen.
pi_45940070
Je kunt het menselijk lichaam niet zomaar vergroten (tenminste niet heel veel), dat levert allerlei problemen op, hartfalen, stabiliteit, je botten moeten veel zwaarder worden. De langste mens ter wereld is niet erg oud geworden, en had tijdens zijn leven allerlei problemen.

De grootste vrouw was trouwens een nederlandse. Ook maar 17 geworden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2007 13:13:04 ]
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:13:03 #36
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45940100
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:11 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt het menselijk lichaam niet zomaar vergroten (tenminste niet heel veel), dat levert allerlei problemen op, hartfalen, stabiliteit, je botten moeten veel zwaarder worden. De langste mens ter wereld is niet erg oud geworden, en had tijdens zijn leven allerlei problemen.
Dat heb ik idd ook gelezen. Maar dino's en mammoeten enzo dan?
pi_45940143
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:13 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Dat heb ik idd ook gelezen. Maar dino's en mammoeten enzo dan?
Die hebben een andere bouw. Je kun wel groter worden, maar dan moet de bouw veranderen. Poten moeten dikker worden bijvoorbeeld.
Denk dat je bij tweebenige wezens al gauw tegen limieten aan gaat lopen. Als iemand van 5 meter lang struikelt en valt, lijkt me dat toch een stuk funester dan wanneer jij of ik vallen. Iemand van 5 meter moet namelijk zwaarder gebouwd zijn, dus ook meer gewicht hebben.

Oftewel: het kan misschien wel, maar of het nog erg op een mens lijkt

En die Goliath uit de Bijbel, als die bv. 2.50 meter was, dan is 'ie al aardig groot, en lijkt 'ie voor iedereen een reus.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2007 13:16:36 ]
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:16:48 #38
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45940172
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die hebben een andere bouw. Je kun wel groter worden, maar dan moet de bouw veranderen. Poten moeten dikker worden bijvoorbeeld.
Denk dat je bij tweebenige wezens al gauw tegen limieten aan gaat lopen. Als iemand van 5 meter lang struikelt en valt, lijkt me dat toch een stuk funester dan wanneer jij of ik vallen. Iemand van 5 meter moet namelijk zwaarder gebouwd zijn, dus ook meer gewicht hebben.
Dat klinkt idd logisch. Maar als het zo zou zijn dat er hier ooit een groter mensenras heeft rondgelopen, zouden die wellicht zwaardere botten gehad kunnen hebben. Of andere lichamelijke verschillen. (in vergelijking tot 'ons' bedoel ik dus)
pi_45940194
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:16 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Dat klinkt idd logisch. Maar als het zo zou zijn dat er hier ooit een groter mensenras heeft rondgelopen, zouden die wellicht zwaardere botten gehad kunnen hebben. Of andere lichamelijke verschillen. (in vergelijking tot 'ons' bedoel ik dus)
Zie mijn edit Het kan misschien wel, maar of het dan nog veel op een mens lijkt.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:23:52 #40
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45940292
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zie mijn edit Het kan misschien wel, maar of het dan nog veel op een mens lijkt.
Dat zou kunnen idd.
Tcoh vind ik die foto van dat dijbeen uit dat museum in Texas opmerkelijk.
pi_45940312
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:23 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen idd.
Tcoh vind ik die foto van dat dijbeen uit dat museum in Texas opmerkelijk.
Mja. Ik vraag me af of echt zeker dat het van een menselijk wezen afkomt.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:26:17 #42
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45940336
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mja. Ik vraag me af of echt zeker dat het van een menselijk wezen afkomt.
Het lijkt er iig wel erg veel op. Ik zal eens kijken of ik er wat meer info over kan vinden.
pi_45940415
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:26 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Het lijkt er iig wel erg veel op. Ik zal eens kijken of ik er wat meer info over kan vinden.
Volgens mij lijken de dijbenen van heel veel soorten op elkaar, oppervlakkig gezien (voor niet-kenners als jij en ik bedoel ik ).
pi_45942809
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Oftewel: het kan misschien wel, maar of het nog erg op een mens lijkt

En die Goliath uit de Bijbel, als die bv. 2.50 meter was, dan is 'ie al aardig groot, en lijkt 'ie voor iedereen een reus.
Maar de Tirannosaurus Rex, de Raptor (en vast nog andere dino's) liepen ook op twee poten.
Hoe verklaar je dat dan.
pi_45942853
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Reptielen lijken op de dino's
Olifanten lijken op de mammoet
Cacharodon Megalodon (haai die 15 meter lang werd) lijkt op de witte haai
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:25:38 #46
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45942949
http://johnhawks.net/weblog/fossils/middle/body_mass_2005.w

Homo heidelbergensis (Goliath) prepares to throw his spear.

Rick Matthews Š NGT&F
http://channel.nationalge(...)/gallery_01.html#pic

[ Bericht 57% gewijzigd door merlin693 op 03-02-2007 15:30:59 ]
pi_45946500
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:19 schreef CarDani het volgende:

[..]

Maar de Tirannosaurus Rex, de Raptor (en vast nog andere dino's) liepen ook op twee poten.
Hoe verklaar je dat dan.
Die had ik idd even vergeten, maar het ging hier om mensachtigen.
Die dino's hebben een lange (zware) staart die de boel in balans hield.
Die hebben wij niet natuurlijk

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2007 17:51:58 ]
pi_45947054
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die had ik idd even vergeten, maar het ging hier om mensachtigen.
Die dino's hebben een lange (zware) staart die de boel in balans hield.
Die hebben wij niet natuurlijk
Misschien hadden we die wel (stuit)
pi_45948999
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:11 schreef CarDani het volgende:

[..]

Misschien hadden we die wel (stuit)
Ja, apen hebben ook een staart. Maar qua bouw lijken de grote dino's natuurlijk niet echt op apen.
  zondag 4 februari 2007 @ 02:14:29 #50
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45961269
je mist z'n point !...hey wombcat mischien vind jij die docu op NGC ook heeel interesant.
pi_45963621
quote:
Op zondag 4 februari 2007 02:14 schreef merlin693 het volgende:
je mist z'n point !...hey wombcat mischien vind jij die docu op NGC ook heeel interesant.
Welke docu?
pi_45963880
Maar het kan ook een andere soort zijn he.

Er zijn verschillende soorten apen, apen MET staart en apen ZONDER staart. Misschien waren er vroeger wel (reuzen)mensen mét staart. Een ander soort dan ons, maar wel verwant aan elkaar.

En de staart (als die er gezeten heeft) heeft kan verschillende functies hebben. Het is de vraag op welke manier "onze" staart werd gebruikt (áls we die hadden). Werd deze gebruikt voor evenwicht, of werd deze gebruikt voor de communicatie (net zoals bij honden) of werd deze gebruikt als extra ledemaat (zoals bij sommige apen).
En dan is nog de vraag: waarom hebben sommige apen wel een staart en sommige apen weer niet.

Een staart hoeft niet altijd aanwezig te zijn voor een goed evenwicht.
pi_45965285
Wikilinkje naar de Nephilim

Misschien is ie al eerder gegeven, maar denk dat dit wel een aardige link is Het is mij iig niet helemaal duidelijk waarom Nephilim met "reuzen" is vertaald; de link geeft al aan dat Nephilim Hebreeuws is voor "zij die anderen laten vallen".
pi_45965988
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:44 schreef koningdavid het volgende:
(Misschien is dit al veel vaker gepost. Als dat het geval is, sluit dit topic dan gerust.)

Anyway. Ik ben al een tijdje wat aan het researchen over de wonderbaarlijke geschiedenis over de reuzen, 'Zonen van God' genoemd, die op aarde geleefd zouden hebben.

[..]

Daarna volgde dus de zondvloed.

Nou kun je dat denken, dat dit allemaal gewoon een sprookje is van de bijbel. Maar een soortgelijk verhaal over reuzen en zondvloed komt in vrijwel elke oude cultuur voor (Maya's, Chinezen, Indianen, Germanen, etc.)
Bovendien is er overtuigend bewijs gevonden die het bestaan van reuzen moeten bewijzen (grote beenderen, onmogelijke bouwwerken, rotstekeningen, etc).

Lees dit (Nederlandse) artikel eens: KLIK
Laat me weten van jij vindt.
Hier ging het fout
  zondag 4 februari 2007 @ 12:31:58 #55
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45966523
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:31 schreef Haushofer het volgende:
Wikilinkje naar de Nephilim

Misschien is ie al eerder gegeven, maar denk dat dit wel een aardige link is Het is mij iig niet helemaal duidelijk waarom Nephilim met "reuzen" is vertaald; de link geeft al aan dat Nephilim Hebreeuws is voor "zij die anderen laten vallen".
Ik denk dat je het verkeerd leest (mijn mening he), ik denk dat 'those causing others to fall' inhoud 'degenen die de gevallenen voortbrachten'
de val der mensen zeg maar, dmv hun kinderen (de zonen der goden (elohim) en mensen)
pi_45973978
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:31 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verkeerd leest (mijn mening he), ik denk dat 'those causing others to fall' inhoud 'degenen die de gevallenen voortbrachten'
de val der mensen zeg maar, dmv hun kinderen (de zonen der goden (elohim) en mensen)
Het is vrij aannemelijk dat nefaliem van het werkwoord "nafal" komt, wat "vallen" betekent. In het aramees staat "nefila" voor het sterrenbeeld Orion. Hanefiliem zou dan zoiets betekenen als "de gevallenen".
  zondag 4 februari 2007 @ 16:47:38 #57
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45975527
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is vrij aannemelijk dat nefaliem van het werkwoord "nafal" komt, wat "vallen" betekent. In het aramees staat "nefila" voor het sterrenbeeld Orion. Hanefiliem zou dan zoiets betekenen als "de gevallenen".
Ik bedacht net lopend over straat het volgende:
De goden zouden de titanen hebben gedood, mischien dat de titanen de zonen der nephilim waren (de zonen van de zonen der goden en mensen) Dan zouden mischien dezen reuzen zijn geweest, het linkt ook wat in de tijdspan aangezien mensen en reuzen samen geleefd zouden hebben.

Wat vind je van die gedachte?
pi_45976442
voor de topicstarter en andere geinteresseerden: www.drdino.com en dan bij de downloads, dit zijn een aantal lezingen over wetenschap en de bijbel, op den duur gaat het ook over de reuzen die op aarde hebben geleefd en over dinosaurussen van vroeger en van nu..... Een ander boek wat ik kan aanraden is "moderne wetenschap in de bijbel" door Ben hobrink
...klussen...
pi_45978453
tvp
  zondag 4 februari 2007 @ 20:29:56 #60
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_45984428
Giants in the Americas - Death Valley, California - Cavern Temple of the Giants

http://www.ufodigest.com/news/0107/giants.html
pi_45993040
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:47 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik bedacht net lopend over straat het volgende:
De goden zouden de titanen hebben gedood, mischien dat de titanen de zonen der nephilim waren (de zonen van de zonen der goden en mensen) Dan zouden mischien dezen reuzen zijn geweest, het linkt ook wat in de tijdspan aangezien mensen en reuzen samen geleefd zouden hebben.

Wat vind je van die gedachte?
Nou, laat ik ff voorop stellen dat ik niet geloof in die 'Nefiliem"; ik zie het meer als een mythisch overblijfsel van ander religieus gedachtegoed. Voor het monotheistische Joodse geloof had je een pantheon met veel meer Goden, en wellicht dat die Nefiliem daar overblijfselen van zijn, op dezelfde manier als de opvatting eeuwen voor de jaartelling dat God (JHWH) een vrouw had ed. Ik denk niet dat je dat "reuzen"-idee zo letterlijk moet opvatten.
pi_45993317
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:19 schreef CarDani het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat dan.
Misschien een andere zwaartekracht in die tijd op aarde?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_45993661
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Misschien een andere zwaartekracht in die tijd op aarde?
een andere zwaartekracht? De aarde had in die tijd minder massa?
Scheren is voor schapen!
pi_46059025
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:26 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

een andere zwaartekracht? De aarde had in die tijd minder massa?
dat is wel te verklaren maar daar moet je dan wel voor open staan. dit verhaal heb ik gehoord van een pro-scheppings wetenschapper. Volgens hem zou het kunnen zijn dat de aarde vroeger een soort van bevroren admosfeer heeft gehad, hierdoor was de massa van de aarde minder (leg ik later uit) en de zon scheen veller (breking van licht) waardoor er op heel de aarde een warm klimaat was. Hierdoor konden planten en dieren veel groter groeien dan tegenwoordig. In dit verhaal is dus een salamander niet de afstammeling van de dinosaurus maar een kleinere versie van een dino.
Tijdens de zondvloed zou deze atmosfeer los zijn gekomen en op de aarde zijn gekomen waardoor er veel overstromingen kwamen en de aarde hierdoor meer massa heeft gekregen.

Wat ik al zei dit is een theorie (die aan een veel grotere theorie/geloof hangt) die moeilijk te bewijzen valt maar imo veel logischer is dan de evolutie theorie.

Denk erover zoals je wilt maar nogmaals ben je hierin geintereseerd kijk op www.drdino.com
...klussen...
pi_46060489
Ik vraag me af of je zo iemand nog wel een wetenschapper kunt noemen. Deze man gaat heeft een conclusie (de aarde is geschapen) en gaat feiten zoeken / theorieën verzinnen die in dat straatje passen. Een bekend gegeven van de creationisten.

Een wetenschapper hoort objectief te zijn en kan best gelovig zijn naast zijn werk als wetenschapper, maar moet die zaken zeker niet gaan combineren.

Overigens een bevroren atmosfeer: wat moet ik me daarbij voorstellen? Een brok ijs in de lucht? Dat zou juist minder licht doorlaten

En wat is er logischer aan dan evolutietheorie? Weet je überhaupt wel wat de evolutietheorie inhoudt?
pi_46060512
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:02 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
Wat ik al zei dit is een theorie (die aan een veel grotere theorie/geloof hangt) die moeilijk te bewijzen valt maar imo veel logischer is dan de evolutie theorie.

Denk erover zoals je wilt maar nogmaals ben je hierin geintereseerd kijk op www.drdino.com
Of het logischer zou zijn in jouw optiek doet niet ter zake, er is geen spatje bewijs die dit verzonnen verhaal ondersteund. De evolutietheorie is al door zoveel onvoorstelbaar veel onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek bekrachtigd (incl. fossielen, dateringstecnieken en DNA-onderzoeken) dat je aan zo'n maffe fantasie van Hovind net zoveel geloof dient te hechten als aan de gebroeders Grimm.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_46060820
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:40 schreef onemangang het volgende:

[..]

Of het logischer zou zijn in jouw optiek doet niet ter zake, er is geen spatje bewijs die dit verzonnen verhaal ondersteund. De evolutietheorie is al door zoveel onvoorstelbaar veel onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek bekrachtigd (incl. fossielen, dateringstecnieken en DNA-onderzoeken) dat je aan zo'n maffe fantasie van Hovind net zoveel geloof dient te hechten als aan de gebroeders Grimm.
Die fossielen zijn neergelegd om ons te testen, dus al die dateringstechnieken hebben ook weinig nut En die DNA-onderzoeken, ook verspilde moeite, het DNA wat wij zien is slechts de open source variant. Er is ook nog een geheime variant. Fuck de ontwerpers van Linux met dat ze de open source guru's zijn , God was ze al 6000 jaar (de leeftijd van de aarde) voor
pi_46062520
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:02 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:

[..]

dat is wel te verklaren maar daar moet je dan wel voor open staan....
Dat is het probleem met creationisten. Ze staan alleen open voor 'wetenschap' die de Bijbel ondersteunt. Dat heet in mijn ogen geen openstaan. Die Dr Dino van jou is een aanfluiting. Een wetenschapsverkrachting door een stelletje gelovigen die in de VS steeds meer bezig zijn om kinderen te hersenspoelen met hun idiote opvatting van "wetenschap bedrijven". Zo doelmatig en bewust knoerthard liegen en feiten achterwege houden, en toch claimen dat je Christen bent... ongelovelijk dat ze dat voor zichzelf weten goed te praten.
pi_46066897
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 00:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is het probleem met creationisten. Ze staan alleen open voor 'wetenschap' die de Bijbel ondersteunt. Dat heet in mijn ogen geen openstaan. Die Dr Dino van jou is een aanfluiting. Een wetenschapsverkrachting door een stelletje gelovigen die in de VS steeds meer bezig zijn om kinderen te hersenspoelen met hun idiote opvatting van "wetenschap bedrijven". Zo doelmatig en bewust knoerthard liegen en feiten achterwege houden, en toch claimen dat je Christen bent... ongelovelijk dat ze dat voor zichzelf weten goed te praten.
Ik ben idd al sinds mijn geboorte christelijk opgevoed, maar ik heb altijd moeite gehad met de schepping te plaatsen in het wetenschappelijk bewezen evolutie verhaal... tot ik mij sinds kort er echt in ben gaan verdiepen en erachter gekomen dat er voor evolutie net zo weinig bewijs bestaat als voor de schepping. Ik zeg ook bewust net zo weinig want het is bij allebei een kwestie van geloven.

Wat ik wel weet en wat net werd gezecht over de Hovind theorie dat hij een mening had en daarvanuit zijn theorie opbouwd, dat gaat ook op met de evolutie theorie... evolutionisten blijven (krampachig) zoeken naar bewijzen voor hun theorie en veranderen op die manier de theorie elke keer weer om het maar te laten kloppen, hierdoor word volgens hun de aarde steeds ouder. De eerste evolutionisten dachten nl dat de aarde veel jonger was als dat de huidige evolutionisten dachten.

Samengevat: Wat je ook gelooft het is een kwestie van geloven, imo zijn er meer bewijzen voor de schepping maar dat is mijn mening... iemand overtuigen van het geloof dmv wetenschap en bewijzen werkt imo niet, daar moet iets anders voor gebeuren...
...klussen...
pi_46068579
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:09 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:

[..]

Ik ben idd al sinds mijn geboorte christelijk opgevoed, maar ik heb altijd moeite gehad met de schepping te plaatsen in het wetenschappelijk bewezen evolutie verhaal... tot ik mij sinds kort er echt in ben gaan verdiepen en erachter gekomen dat er voor evolutie net zo weinig bewijs bestaat als voor de schepping. Ik zeg ook bewust net zo weinig want het is bij allebei een kwestie van geloven.
Nee: Evolutie ontkrachten #4
pi_46068596
Darwin's theorie is ondertussen al weerlegd en men komt tot de conclusie dat er intelligentie achter het ontstaan van het leven zat.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_46068690
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:13 schreef UncleScorp het volgende:
Darwin's theorie is ondertussen al weerlegd en men komt tot de conclusie dat er intelligentie achter het ontstaan van het leven zat.
Post dat bewijs dan effe in dat topic.
pi_46069682
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:09 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:

[..]

[quote]Ik ben idd al sinds mijn geboorte christelijk opgevoed, maar ik heb altijd moeite gehad met de schepping te plaatsen in het wetenschappelijk bewezen evolutie verhaal... tot ik mij sinds kort er echt in ben gaan verdiepen en erachter gekomen dat er voor evolutie net zo weinig bewijs bestaat als voor de schepping. Ik zeg ook bewust net zo weinig want het is bij allebei een kwestie van geloven.
Waarom is er weinig bewijs voor de evolutietheorie? Een van de kenmerken van een wetenschappelijke theorie is dat die gefalsificeerd kan worden, en dat is bij de evolutietheorie tot op heden nog niet gelukt En vaak genoeg geprobeerd overigens.
quote:
Wat ik wel weet en wat net werd gezecht over de Hovind theorie dat hij een mening had en daarvanuit zijn theorie opbouwd, dat gaat ook op met de evolutie theorie... evolutionisten blijven (krampachig) zoeken naar bewijzen voor hun theorie en veranderen op die manier de theorie elke keer weer om het maar te laten kloppen, hierdoor word volgens hun de aarde steeds ouder. De eerste evolutionisten dachten nl dat de aarde veel jonger was als dat de huidige evolutionisten dachten.
Nope, de evolutietheorie werkt anders. Darwin stelde een bepaalde hypothese op naar aanleiding van zaken die hij waarnam, en ging vervolgens kijken of die hypothese overal op toepasbaar is om er een conclusie uit te kunnen trekken. En evolutietheorie =! verklaren ontstaan van de aarde. We weten inmiddels dat de aarde ouder is door voortschrijdende geologische en natuur/scheikundige inzichten. De evolutietheorie poogt noch het ontstaan van de aarde te verklaren, noch haar leeftijd, noch het ontstaan van het leven. Puur en alleen de zaken die gebeuren NA het ontstaan van leven.

En hoe wordt er krampachtig gezocht naar bewijzen voor de evolutietheorie? De evolutietheorie is inmiddels al zovaak op macro - en microbiologisch niveau keer op keer de juiste gebleken, dat er met redelijke zekerheid gesteld kan worden dat zij juist is.
quote:
Samengevat: Wat je ook gelooft het is een kwestie van geloven, imo zijn er meer bewijzen voor de schepping maar dat is mijn mening... iemand overtuigen van het geloof dmv wetenschap en bewijzen werkt imo niet, daar moet iets anders voor gebeuren...
Welke bewijzingen zijn er dan voor schepping? En de klassieke fout wordt hier weer gemaakt: evolutietheorie sluit een schepper helemaal niet uit!!!!!!!!!! Evolutietheorie is niet hetzelfde als de big bang theorie, en zelfs die sluit een schepper niet uit. Binnen de evolutietheorie kan er prima een schepper bestaan, die het leven op aarde heeft geschapen en het verder heeft laten evolueren.

En alle ontkenners zouden zich inderdaad even in het evolutietheorie ontkrachten topic mogen melden.
pi_46069726
quote:
Bron?
pi_46070352
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:55 schreef ThaMadEd het volgende:
Bron?
Unlocking the mystery of life
pi_46070600
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Unlocking the mystery of life
Ik ken die video niet, zal hem 's avonds eens op mijn gemakje bekijken maar: waarom geloof je hen wel en de meerderheid van de wetenschappers die wel de evolutietheorie ondersteunen (met bewijzen) niet.
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:28:11 #79
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46070681
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:40 schreef onemangang het volgende:

[..]

oja, 'dient' ie dat? Volgens wie dan? Of is dit gewoon jouw zienswijze, jouw mening?
pi_46070968
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:11 schreef Wombcat het volgende:
Als er heel lang geleden grotere mensen leefden, dan waren we allemaal zo gebouwd, en hadden we allemaal sterkere botten, sterkere harten (meer pompfunctie nodig om alle uithoeken te bereiken) en meer kracht. Dat kan zichzelf gewoon ontwikkelen, mits het genoeg tijd heeft. Als reus was je toen geen uitzondering, die Robert Waddle was dat wel. Hij had alleen de pech dat hij het hart en andere lichamelijke beperkingen van z'n evolutionaire tijdsgenoten had.

Of goliath in de bijbel nou 2,50 of 10 meter was: Als je in een leger iemand ziet staan die er met kop en schouders bovenuit steekt, maakt dat al snel indruk. En iedereen kan wel bedenken hoe zo'n reus een mythisch figuur wordt, als dat verhaal bij een kampvuur en vergezeld van een wijntje wordt doorgegeven: Met elke volgende persoon die het verhaal doorvertelt is ie weer een meter groter....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_46071214
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:37 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als er heel lang geleden grotere mensen leefden, dan waren we allemaal zo gebouwd, en hadden we allemaal sterkere botten, sterkere harten (meer pompfunctie nodig om alle uithoeken te bereiken) en meer kracht. Dat kan zichzelf gewoon ontwikkelen, mits het genoeg tijd heeft. Als reus was je toen geen uitzondering, die Robert Waddle was dat wel. Hij had alleen de pech dat hij het hart en andere lichamelijke beperkingen van z'n evolutionaire tijdsgenoten had.
Het lijkt me sterk: het heeft evolutionair gezien geen enkel voordeel om groot te zijn. Vroeger waren we jager-verzamelaars en toen hadden wel al regelmatig gebrek aan eten. En als je groter bent heb je meer energie nodig, dus zouden we en masse sterven. Dat is de reden dat we nu dik worden, overblijfsel uit die periode. Je lichaam kent wel een hongerfunctie, maar geen "ho je hebt te veel calorieën gegeten" functie. Tenzij je exhorbitant veel hebt gegeten. Evolutie wil nog wel eens traag verlopen. Bovendien vraag ik me af of onze structuur een lengte van bijv. 5 meter aankan.
pi_46074397
quote:
Nou, nee. Niet bepaald. De pratende slangtheorie is echter wel allang weerlegd. Want wie stelt dat er 'intelligentie' achter het ontstaan van het leven zit blijft zitten met de vraag 'waar komt die intelligentie dan vandaan'? Alles wijst er op dat het begin heel simpel en klein was. God is allesbehalve simpel.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_46075498
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:35 schreef onemangang het volgende:

[..]

Nou, nee. Niet bepaald. De pratende slangtheorie is echter wel allang weerlegd. Want wie stelt dat er 'intelligentie' achter het ontstaan van het leven zit blijft zitten met de vraag 'waar komt die intelligentie dan vandaan'? Alles wijst er op dat het begin heel simpel en klein was. God is allesbehalve simpel.
Inderdaad, het creeëren van een schepper is slechts een verschuiving van het probleem. Want wie heeft de schepper dan geschapen? De mens heeft imho God gecreeërd en niet andersom
pi_46075604
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:25 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik ken die video niet, zal hem 's avonds eens op mijn gemakje bekijken maar: waarom geloof je hen wel en de meerderheid van de wetenschappers die wel de evolutietheorie ondersteunen (met bewijzen) niet.
Bekijk de video en je zal merken dat het hier om een bijeenkomst van wetenschappers gaat.
De techniek is serieus geevolueerd sinds Darwin, dus hij wist niet beter. Tegenwoordig vergroten ze cellen tot mss wel 50.000 keer, en als je ziet hoe die dingen opgebouwd zijn (cfr de analogie met onze buitenboordmotoren bijv) kan je dat niet meer linken aan Darwin's uitleg.
pi_46075713
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:35 schreef onemangang het volgende:
De wetenschappers die Darwin proberen weerleggen komen idd tot de conclusie dat er intelligentie achter zit. Waar die intelligentie vandaan komt gaan ze niet eens op in, dat is ook hun vakterrein niet meer eigenlijk.
pi_46075753
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Bekijk de video en je zal merken dat het hier om een bijeenkomst van wetenschappers gaat.
De techniek is serieus geevolueerd sinds Darwin, dus hij wist niet beter. Tegenwoordig vergroten ze cellen tot mss wel 50.000 keer, en als je ziet hoe die dingen opgebouwd zijn (cfr de analogie met onze buitenboordmotoren bijv) kan je dat niet meer linken aan Darwin's uitleg.
In de micro-biologie is de evolutietheorie ook al vaak genoeg van waarde gebleken hoor
pi_46081086
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:54 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Waarom is er weinig bewijs voor de evolutietheorie? Een van de kenmerken van een wetenschappelijke theorie is dat die gefalsificeerd kan worden, en dat is bij de evolutietheorie tot op heden nog niet gelukt En vaak genoeg geprobeerd overigens.
[..]

Nope, de evolutietheorie werkt anders. Darwin stelde een bepaalde hypothese op naar aanleiding van zaken die hij waarnam, en ging vervolgens kijken of die hypothese overal op toepasbaar is om er een conclusie uit te kunnen trekken. En evolutietheorie =! verklaren ontstaan van de aarde. We weten inmiddels dat de aarde ouder is door voortschrijdende geologische en natuur/scheikundige inzichten. De evolutietheorie poogt noch het ontstaan van de aarde te verklaren, noch haar leeftijd, noch het ontstaan van het leven. Puur en alleen de zaken die gebeuren NA het ontstaan van leven.

En hoe wordt er krampachtig gezocht naar bewijzen voor de evolutietheorie? De evolutietheorie is inmiddels al zovaak op macro - en microbiologisch niveau keer op keer de juiste gebleken, dat er met redelijke zekerheid gesteld kan worden dat zij juist is.
[..]

Welke bewijzingen zijn er dan voor schepping? En de klassieke fout wordt hier weer gemaakt: evolutietheorie sluit een schepper helemaal niet uit!!!!!!!!!! Evolutietheorie is niet hetzelfde als de big bang theorie, en zelfs die sluit een schepper niet uit. Binnen de evolutietheorie kan er prima een schepper bestaan, die het leven op aarde heeft geschapen en het verder heeft laten evolueren.

En alle ontkenners zouden zich inderdaad even in het evolutietheorie ontkrachten topic mogen melden.
mn laatste offtopic reactie dan:

Ik ontken niet dat er delen van de bigbang en evolutie theorie waar kunnen zijn maar de leeftijd van de aarde en het idee dat leven toevallig kan ontstaan en veranderen is imo niet waar en ook onbewezen, er is nergens ter wereld een bewijs geweest dat een diersoort zomaar ineens in een ander diersoort verandert, terwijl Darwin dit wel beweert. Wat je wel ziet is dat dieren zich aanpassen dmv andere leefomgeving (galapagos vogeltje, darwins troeteldiertje) en dmv fokken (wolf --> 100den hondensoorten) hierbij geldt ook vaak weer survival of the fittest, maar een hond is nog nooit een kat geworden en dit zal ook nooit gaan gebeuren (ook niet over een tijdsspan van miljoenen jaren) ook de leeftijd van de aarde is niet miljoenen jaren en ook daarvoor kan ik meerdere bewijzen aandragen als je dit wilt open ik er een appart topic over want dat wordt erg offtopic.
...klussen...
pi_46081123
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee: Evolutie ontkrachten #4
Dat topic is er al.
pi_46081519
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:06 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:

[..]

mn laatste offtopic reactie dan:

Ik ontken niet dat er delen van de bigbang en evolutie theorie waar kunnen zijn maar de leeftijd van de aarde en het idee dat leven toevallig kan ontstaan en veranderen is imo niet waar en ook onbewezen, er is nergens ter wereld een bewijs geweest dat een diersoort zomaar ineens in een ander diersoort verandert, terwijl Darwin dit wel beweert. Wat je wel ziet is dat dieren zich aanpassen dmv andere leefomgeving (galapagos vogeltje, darwins troeteldiertje) en dmv fokken (wolf --> 100den hondensoorten) hierbij geldt ook vaak weer survival of the fittest, maar een hond is nog nooit een kat geworden en dit zal ook nooit gaan gebeuren (ook niet over een tijdsspan van miljoenen jaren) ook de leeftijd van de aarde is niet miljoenen jaren en ook daarvoor kan ik meerdere bewijzen aandragen als je dit wilt open ik er een appart topic over want dat wordt erg offtopic.
Open maar een apart topic dan . Overigens beweert Darwin niet dat een diersoort spontaan in een andere diersoort verandert. Er zijn zat mislukte zijtakken van diersoorten die snel zijn uitgestorven, volgens het survival of the fittest principe. Survival of the fittest betekent overigens niet dat de sterkste overleeft, het slaat op het Engelse werkwoord "to fit" wat betekent dat de meest aangepaste diersoort overleeft. En afhankelijk van de omstandigheden, kan dat zeer snel gaan. En een hond zal inderdaad nooit een kat worden, aangezien zij tot een andere familie behoren.
pi_46116331
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:46 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

[quote]Het lijkt me sterk: het heeft evolutionair gezien geen enkel voordeel om groot te zijn.

Dat is een loos antwoord. Een loze stelling. Alles was groot in die tijd, dan heeft het dus wel degelijk voordelen om zelf ook groter te zijn. Bovendien kun je nu de vraag stellen waarom we de lengte hebben die we nu hebben. Het is bekend dat de hedendaagse mens ook weer langer wordt.
quote:
Vroeger waren we jager-verzamelaars en toen hadden wel al regelmatig gebrek aan eten. En als je groter bent heb je meer energie nodig, dus zouden we en masse sterven. Dat is de reden dat we nu dik worden, overblijfsel uit die periode. Je lichaam kent wel een hongerfunctie, maar geen "ho je hebt te veel calorieën gegeten" functie. Tenzij je exhorbitant veel hebt gegeten. Evolutie wil nog wel eens traag verlopen. Bovendien vraag ik me af of onze structuur een lengte van bijv. 5 meter aankan.
Volgens mij waren wij toen helemaal geen vleeseters maar planteneters. Dat kun je aan het gebit ook bij dieren zien. Misschien is ons lichaam helemaal niet ingesteld op vlees. Dierlijke vetten zijn heel schadelijk voor ons.
Leeuwen hebben bijvoorbeeld geen last van een te hoog cholestorolgehalte
pi_46119063
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:22 schreef ThaMadEd het volgende:
Open maar een apart topic dan . Overigens beweert Darwin niet dat een diersoort spontaan in een andere diersoort verandert. Er zijn zat mislukte zijtakken van diersoorten die snel zijn uitgestorven, volgens het survival of the fittest principe. Survival of the fittest betekent overigens niet dat de sterkste overleeft, het slaat op het Engelse werkwoord "to fit" wat betekent dat de meest aangepaste diersoort overleeft. En afhankelijk van de omstandigheden, kan dat zeer snel gaan. En een hond zal inderdaad nooit een kat worden, aangezien zij tot een andere familie behoren.
Unlocking the Mystery of Life

Zeker es kijken ... hedendaagse wetenschappers aan het woord !
pi_46122977
quote:
Dat is een loos antwoord. Een loze stelling. Alles was groot in die tijd, dan heeft het dus wel degelijk voordelen om zelf ook groter te zijn. Bovendien kun je nu de vraag stellen waarom we de lengte hebben die we nu hebben. Het is bekend dat de hedendaagse mens ook weer langer wordt.

Komt door betere voeding dat we groter worden. En toen wij begonnen te ontstaan was helemaal niet alles groot. Hoogstens in een later tijdperk de mammoeten. Feit blijft dat we er geen voordeel bij hebben / hadden om groot te zijn. We moesten leven van noten en bessen en vlees en vooral noten en bessen zoeken was iets wat veel tijd in beslag nam. Als we nog groter waren, hadden we meer moeten zoeken.
quote:
Volgens mij waren wij toen helemaal geen vleeseters maar planteneters. Dat kun je aan het gebit ook bij dieren zien. Misschien is ons lichaam helemaal niet ingesteld op vlees. Dierlijke vetten zijn heel schadelijk voor ons.
Leeuwen hebben bijvoorbeeld geen last van een te hoog cholestorolgehalte
Wij zijn omnivoren. Daarbij denk ik dat leeuwen niet te veel en te vet eten zoals de dikke mensen dat doen. Als je een leeuw alleen maar MacDonalds zou voeren zou die ook last krijgen
pi_46131265
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:27 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Komt door betere voeding dat we groter worden. En toen wij begonnen te ontstaan was helemaal niet alles groot. Hoogstens in een later tijdperk de mammoeten. Feit blijft dat we er geen voordeel bij hebben / hadden om groot te zijn. We moesten leven van noten en bessen en vlees en vooral noten en bessen zoeken was iets wat veel tijd in beslag nam. Als we nog groter waren, hadden we meer moeten zoeken.
[..]
Je zou ook kunnen stellen dat in het begin der mensheid, de mens veel meer een prooidier was dan nu. Grote prooidieren waren niet echt een lang leven beschoren, dus de mens had voordeel om klein te zijn. Door betere voeding, maar ook omdat er steeds minder grotere mensen door sabeltandtijgers gegeten worden, wordt de mensheid steeds langer
quote:
Wij zijn omnivoren. Daarbij denk ik dat leeuwen niet te veel en te vet eten zoals de dikke mensen dat doen. Als je een leeuw alleen maar MacDonalds zou voeren zou die ook last krijgen
Bekijk sommige dieren in sommige dierentuinen, of nog erger, kijk naar sommige huisdieren. Een leeuw in het wild moet moeite doen voor zijn eten, terwijl ik in mijn auto kan stappen (25 meter?) en dan 1000 kcal naar binnen kan werken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46131547
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:27 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

[quote]Komt door betere voeding dat we groter worden. En toen wij begonnen te ontstaan was helemaal niet alles groot. Hoogstens in een later tijdperk de mammoeten. Feit blijft dat we er geen voordeel bij hebben / hadden om groot te zijn. We moesten leven van noten en bessen en vlees en vooral noten en bessen zoeken was iets wat veel tijd in beslag nam. Als we nog groter waren, hadden we meer moeten zoeken.
[..]
Hmmm ik vind dat niet echt een hard argument.
Hoewel ik het niet denk hoor, maar áls we zowel vlees- als vruchten aten, had het wel voordelen om groter te zijn. Bij de gevaarlijke jacht op prooien en je kunt ook beter bij de vruchten.
Misschien waren er wel reuzenmensen, maar zijn ze net als de dino's uitgestorven (de reden hoe dat uitsterven nou kwam even daargelaten, ik denk zelf aan de ijstijd).
quote:
[/quote]

Ja, logisch. Maar het gaat erom dat ik denk dat wij van oorsprong planteneters zijn en geen vleeseters. Het vleeseten hebben wij ons eigen gemaakt door andere dieren te imiteren. Want mensen zijn goed in het imiteren.
pi_46131703
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:51 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[quote]Je zou ook kunnen stellen dat in het begin der mensheid, de mens veel meer een prooidier was dan nu. Grote prooidieren waren niet echt een lang leven beschoren, dus de mens had voordeel om klein te zijn. Door betere voeding, maar ook omdat er steeds minder grotere mensen door sabeltandtijgers gegeten worden, wordt de mensheid steeds langer
[..]
Nee, dat geloof ik niet. Waarom zijn we dan niet zo klein als konijnen of ratten. En olifanten zijn enorm groot, maar zeker geen prooi voor roofdieren. Een tijger loopt wel een blokje om hoor als hij een olifant tegenkomt Die verklaring klopt dus niet.
quote:
Bekijk sommige dieren in sommige dierentuinen, of nog erger, kijk naar sommige huisdieren. Een leeuw in het wild moet moeite doen voor zijn eten, terwijl ik in mijn auto kan stappen (25 meter?) en dan 1000 kcal naar binnen kan werken.
[/quote]

Zoals je misschien wel weet (of niet) een mannetjesleeuw hoeft totaal geen moeite te doen voor zijn prakje. Sterker nog: hij slaapt het grootste gedeelte van de dag. De leeuwinnen jagen voor hem. Hij hoeft er alleen maar voor te zorgen dat er nageslacht komt en de troep beschermen tegen eventuele indringers.
Maar het klopt wel dat onze voedingskeuze van tegenwoordig niet zo gezond is. Niet voor onszelf en niet wat we onze huisdieren voorschotelen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:36:50 #96
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46132343
Er hebben in aanvulling voor de poster boven mij ook hele kleine dwergmensjes bestaan.
pi_46132543
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Unlocking the Mystery of Life

Zeker es kijken ... hedendaagse wetenschappers aan het woord !
'wetenschappers'. Stiekeme intelligent design aanhangers. Pas na 24 minuten durven ze uit de kast te komen. Tot dan toe vond ik het interessant.
pi_46132566
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:09 schreef CarDani het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik niet. Waarom zijn we dan niet zo klein als konijnen of ratten. En olifanten zijn enorm groot, maar zeker geen prooi voor roofdieren. Een tijger loopt wel een blokje om hoor als hij een olifant tegenkomt Die verklaring klopt dus niet.
[..]
Een olifant is inderdaad niet echt een prooidier omdat hij zo groot is. Was een olifant een stuk kleiner, laten we zeggen zo groot als een buffel, dan wordt eht een ander verhaal. Buffels zijn wel een prooidier en op national geographic kun je de gevolgen zien. Als de mens vroeger 2 meter geweest wat, was dat niet zo groot dat ze (met de techniek en "kennis" van die tijd) een groot prooidier aankonden. Maar deze grootte zorgt er wel voor dat ze eerder opvallen, minder snel weg kunne rennen en minder goed kunnen verstoppen. let wel, ik heb het nu over de eerste menssoorten, half"aap".
Juist het kleiner formaat helpt in dat geval om weg te komen en te verstoppen. Als de mens echt groot genoeg ou zijn geweest om geen prooidier meer te zijn, zou dit zoveel energie gekost hebben om te groeien, bewegen, warm te houden, dat de hele menselijke evolutie misschien niet eens begonnen zou zijn, omdat alle energie gebruitk zou worden om de leven, in plaats van om te evolueren en aan te passen...
quote:
Zoals je misschien wel weet (of niet) een mannetjesleeuw hoeft totaal geen moeite te doen voor zijn prakje. Sterker nog: hij slaapt het grootste gedeelte van de dag. De leeuwinnen jagen voor hem. Hij hoeft er alleen maar voor te zorgen dat er nageslacht komt en de troep beschermen tegen eventuele indringers.
Klopt dat de man niet veel hoeft te doen. Echter de vrouwtjes wel en deze zijn niet bijzonder succesvol in het jagen. Dacht dat ze van de 4 of 5 pogingen, ze slechts 1 keer iets vangen. Weet niet precies hoe groot een groep is, maar denk dat elke mannetjes leeuw zo;n 3 a 4 vrouwtjes om zich heen heeft. Deze vrouwtjes zijn dus wel gelimiteerd in het beschikbaar voedsel, want wat ze vangen is voor een groot deel voor het mannetje, maar zelf moeten ze ook eten en dit geldt ook voor de jongen.
Dus als groep is het voedsel niet ongelimiteerd beschikbaar. Een mannetjes leeuw zal zich dus niet dik kunnen eten, aangezien hij dan wel lekker gevoed is, maar de rest van zijn groep uitsterft. Asl groep kost het vangen van eten dus wel energie.
quote:
Maar het klopt wel dat onze voedingskeuze van tegenwoordig niet zo gezond is. Niet voor onszelf en niet wat we onze huisdieren voorschotelen.
En niet alleen onze voedingskeuze. Wat dacht je van steeds meer verwarming en airco in onze huizen? Steeds minder energie nodig om ons lichaam op temperatuur te houden. Steeds lichter werk, steeds meer onregelmatige werkuren, steeds minder slaap, invloed van de ARBO op de werkvloer, een zwaar stuk tillen mag niet meer....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46132910
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Een olifant is inderdaad niet echt een prooidier omdat hij zo groot is. Was een olifant een stuk kleiner, laten we zeggen zo groot als een buffel, dan wordt eht een ander verhaal. Buffels zijn wel een prooidier en op national geographic kun je de gevolgen zien. Als de mens vroeger 2 meter geweest wat, was dat niet zo groot dat ze (met de techniek en "kennis" van die tijd) een groot prooidier aankonden. Maar deze grootte zorgt er wel voor dat ze eerder opvallen, minder snel weg kunne rennen en minder goed kunnen verstoppen. let wel, ik heb het nu over de eerste menssoorten, half"aap".
Juist het kleiner formaat helpt in dat geval om weg te komen en te verstoppen. Als de mens echt groot genoeg ou zijn geweest om geen prooidier meer te zijn, zou dit zoveel energie gekost hebben om te groeien, bewegen, warm te houden, dat de hele menselijke evolutie misschien niet eens begonnen zou zijn, omdat alle energie gebruitk zou worden om de leven, in plaats van om te evolueren en aan te passen...
[..]

Klopt dat de man niet veel hoeft te doen. Echter de vrouwtjes wel en deze zijn niet bijzonder succesvol in het jagen. Dacht dat ze van de 4 of 5 pogingen, ze slechts 1 keer iets vangen. Weet niet precies hoe groot een groep is, maar denk dat elke mannetjes leeuw zo;n 3 a 4 vrouwtjes om zich heen heeft. Deze vrouwtjes zijn dus wel gelimiteerd in het beschikbaar voedsel, want wat ze vangen is voor een groot deel voor het mannetje, maar zelf moeten ze ook eten en dit geldt ook voor de jongen.
Dus als groep is het voedsel niet ongelimiteerd beschikbaar. Een mannetjes leeuw zal zich dus niet dik kunnen eten, aangezien hij dan wel lekker gevoed is, maar de rest van zijn groep uitsterft. Asl groep kost het vangen van eten dus wel energie.
[..]

En niet alleen onze voedingskeuze. Wat dacht je van steeds meer verwarming en airco in onze huizen? Steeds minder energie nodig om ons lichaam op temperatuur te houden. Steeds lichter werk, steeds meer onregelmatige werkuren, steeds minder slaap, invloed van de ARBO op de werkvloer, een zwaar stuk tillen mag niet meer....
Tja, het zal wel bij gissen blijven totdat er echt uitsluitsel over is.

Dat is het mooie van het leven he.......zoveel dat we nog niet weten
pi_46133928
Voor mij vallen dit soort verhalen al snel onder cryptozoologie. Mensen uit die tijd wisten ontzettend weinig over de wereld en mythologie en toverspreukjes waren allerdaagse zaken. De mensen waren 2000 jaar geleden een stuk kleiner dan vandaag maar ook toentertijd zullen er "mutaties" zijn geweest. Lange mensen zullen toen ook hebben geleefd en geīsoleerde volkeren die toen leefden en al honderden jaren lang een bepaald voedsel patroon naleefden kunnen daadwerkelijk stukken langer zijn een andere bevolkingsgroep (zie Nederland, en we zijn nog niet eens geīsoleerd).

Wellicht zijn deze mensen bepaalde soorten van megafauna tegen het lijf gelopen zoals grote apen. Berggorilla's zijn volgens mij pas in 1908 geīdentificeerd als apen en hun leefgebied was vroeger enorm. Die wonen tegenwoordig niet meer in het gebied maar 2000 jaar geleden leefden er ook nog leeuwen in Europa. Het idee dat er vroeger echt reuzen hebben geleefd in de zin van tien meter hoog lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en fysiek haast onmogelijk. Het ontwerp van een mens werkt alleen bij bepaalde afmetingen. Afwijkingen betekenen hedendaags al voor moeilijkheden. In het verleden was dood al snel het resultaat van abnormale afwijkingen.

Verder komen reuzen vaak voor in oude verhalen die al generaties lang zijn doorverteld (overdreven). Mensen zijn gek op aandacht en hoe sterker het verhaal hoe meer aandacht. Het reuzenverhaal gaat er bij mij simpelweg niet in. Het is wetenschappelijk te onderbouwen dat b.v. een bouwwerk als Stonehedge door mensen handen te bouwen is. Prestatie of niet.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46138216
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:58 schreef CarDani het volgende:

[..]

Tja, het zal wel bij gissen blijven totdat er echt uitsluitsel over is.

Dat is het mooie van het leven he.......zoveel dat we nog niet weten
Hoe dan ook, kunnen we stellen dat eventuele reuzemensen niet bijzonder succesvol waren. Het beste bewijs hiervoor is het ontbreken van hedendaagse voorbeelden. Ook al zou je in bigfoot geloven en deze onder de reuzemensen scharen, dan nog is het slechts een klein groepje. Evolutionair was het dus geen succesnummer. Verder zijn er ook weinig overblijfselen te vinden. Zo nu en dan verschijnt er een foto van een groot bot, maar we hebben meer fosielen van trilobieten van 65 miljoen jaar geleden, dan van reuzen.

Als ze al bestaan hebben, dan is er een reden waarom ze nu niet meer rondlopen. En als aanhanger van evolutie, zeg ik dat er dus een reden was om niet 2 meter of groter te worden in de tijd dat we nog door de savannes trokken...
C. Sagan
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:01:16 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_46138576
Ja, reuzen hebben waarschijnlijk bestaan. Gigantopithecus, een soort Orang Oetan, kon 3 meter lang worden en was 2 tot 3 keer zo groot als een Gorilla.

.

(hij staat hier op twee benen, maar was vermoedelijk een quadruped).
Hij leefde van 5 miljoen jaar geleden tot zo recent als misschien wel honderdduizend jaar geleden, en is zo een tijdgenoot van de vroegste mens geweest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46147898
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:01 schreef speknek het volgende:
Ja, reuzen hebben waarschijnlijk bestaan. Gigantopithecus, een soort Orang Oetan, kon 3 meter lang worden en was 2 tot 3 keer zo groot als een Gorilla.

[afbeelding].

(hij staat hier op twee benen, maar was vermoedelijk een quadruped).
Hij leefde van 5 miljoen jaar geleden tot zo recent als misschien wel honderdduizend jaar geleden, en is zo een tijdgenoot van de vroegste mens geweest.
Oke, dan zijn die botten wel van dit beest geweest misschien.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:44:04 #104
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_46148023
Die kans acht ik ook groter dan dat het een Nefilim bot is
pi_46172905
Maar dan rest nog de vraag: waarom is de term 'nefiliem' nou vertaald met "reuzen"? Waarom die associatie? Vanwege de mogelijke oorsprong in een pre-judaīstisch pantheon?
pi_46173114
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:12 schreef Haushofer het volgende:
Maar dan rest nog de vraag: waarom is de term 'nefiliem' nou vertaald met "reuzen"? Waarom die associatie? Vanwege de mogelijke oorsprong in een pre-judaīstisch pantheon?
http://www.michaelsheiser.com/nephilim.pdf
pi_46198743
quote:
Da's een mooi documentje Het komt er in het kort op neer dat het woord "nefiliem" niet afstamt van het Hebreeuwse werkwoord "nafal", maar van het Aramese "nafiel". Dat verklaart ook waarom er verderop een extra jod wordt gebruikt, en de auteur claimt dat deze uitleg morfologisch het meest aannemelijk is. En nafiel is dan Aramees voor "reus". Verder zegt hij dat voor "neerdalen, neerkomen" in het Hebreeuws het werkwoord "jarad" gebruikt wordt, iets wat statement als dat de nefiliem "vanuit de hemel kwamen" onwaarschijnlijk maken.

Heel interessant, dank je wel
pi_46204765
Om nog even terug te komen op de grootte van dinosauriërs zoals de T-rex. Er bestaan redelijk wat aanwijzingen dat ze geen roofdieren waren, maar meer aaseters. Als aaseter hoef je niet zo hard en wild te rennen om een prooi te pakken, dus dan is de kans dat je valt en een doodsmak maakt ook gelijk velen malen kleiner. En je hoeft ook niet bang te zijn voor overhitting ofzo, want je hoeft je toch nauwelijks in te spannen. Ze gingen gewoon hun neus achterna als ze bloed roken en verjoegen bij een karkas het roofdier en andere aaseters. Dan is het heel handig als je een kolos bent, want de meeste dieren zullen eieren voor hun geld kiezen en vluchten voor een beest 5x hun grootte. Verder zullen die reuze dinos zoals de T-rex vooral zieke en kreupele dieren hebben gepakt.

De andere reuzedinos waren planteneters, dus dan hoef je ook niet veel te rennen (helemaal niet als je zo groot bent dat een roofdier je gewoon sowieso niet kan aanvallen) of in te spannen. Een olifant is ook niet bang voor leeuwen.
pi_46214108
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:10 schreef Priae het volgende:
Om nog even terug te komen op de grootte van dinosauriërs zoals de T-rex. Er bestaan redelijk wat aanwijzingen dat ze geen roofdieren waren, maar meer aaseters. Als aaseter hoef je niet zo hard en wild te rennen om een prooi te pakken, dus dan is de kans dat je valt en een doodsmak maakt ook gelijk velen malen kleiner. En je hoeft ook niet bang te zijn voor overhitting ofzo, want je hoeft je toch nauwelijks in te spannen. Ze gingen gewoon hun neus achterna als ze bloed roken en verjoegen bij een karkas het roofdier en andere aaseters. Dan is het heel handig als je een kolos bent, want de meeste dieren zullen eieren voor hun geld kiezen en vluchten voor een beest 5x hun grootte. Verder zullen die reuze dinos zoals de T-rex vooral zieke en kreupele dieren hebben gepakt.

De andere reuzedinos waren planteneters, dus dan hoef je ook niet veel te rennen (helemaal niet als je zo groot bent dat een roofdier je gewoon sowieso niet kan aanvallen) of in te spannen. Een olifant is ook niet bang voor leeuwen.
Ja idd, die documentaire heb ik ook gezien. In die docu zeiden ze ook dat de TRex ws een heel andere kleur had.
pi_46214690
Altijd leuk die wetenschappelijke onderzoeken, als je maar lang genoeg zoekt kom je er één tegen die precies het tegenovergestelde verteld. Een paar weken heb ik nog een wetenschappelijk artikel gelezen waarin men claimde dat de T-rex wel een jager moet zijn geweest. Heerlijk als je de bron niet meer weet ^^
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')