Daarna volgde dus de zondvloed.quote:Genesis 6
1Het aantal mensen op aarde groeide gestadig.
2In die tijd lieten zonen van God het oog vallen op dochters van mensen. Onder de indruk van hun schoonheid, namen zij hen tot vrouw.
3Toen zei de HERE: "Ik kan mijn Geest niet langer in de mens laten wonen, nu hij zich zo heeft misdragen. Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren."
4In die tijd waren er reuzen op aarde. In de ogen van de mensen waren het beroemdheden, mannen van naam, geweldenaars!
5Maar de HERE bekeek met afkeer het zondige gedrag van de mensen. Van al hun voornemens zag Hij dat de opzet boos was.
6Daarom had Hij er verdriet van dat Hij hen had geschapen. Zijn onderdanen ontspoorden en Hij was er intens verdrietig over.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=2025737815077941161
zeer interessante video van 130 min. must see!
ja die marcel messing is goed he Uncle !quote:Onlangs nog gehoord dat het een foute vertaling zou zijn.
Het zou eerder "Zij die van boven komen" zijn ...
Your highness ... uwe hoogheid ...
Ik zie hier niks wat hun bestaan moet bewijzen? Er staat het aantal mensen op aarde groeide gestaag. Dat betekent dat er mensen bijkomen, niet dat de mensen groeienquote:Ik ben christen en ik wist al dat er meerdere dingen over in de bijbel staan geschreven. o.a. in Genesis 6:
quote:
Genesis 6
1Het aantal mensen op aarde groeide gestadig.
2In die tijd lieten zonen van God het oog vallen op dochters van mensen. Onder de indruk van hun schoonheid, namen zij hen tot vrouw.
3Toen zei de HERE: "Ik kan mijn Geest niet langer in de mens laten wonen, nu hij zich zo heeft misdragen. Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren."
4In die tijd waren er reuzen op aarde. In de ogen van de mensen waren het beroemdheden, mannen van naam, geweldenaars!
5Maar de HERE bekeek met afkeer het zondige gedrag van de mensen. Van al hun voornemens zag Hij dat de opzet boos was.
6Daarom had Hij er verdriet van dat Hij hen had geschapen. Zijn onderdanen ontspoorden en Hij was er intens verdrietig over.
Iets zegt me dat ze ook niet in de evolutietheorie geloven. Degeneratie is nogal een populair woordje onder de ontkennersquote:Dit soort verklaringen zijn echter op geen enkele wijze in overeenstemming met wat er zich werkelijk op aarde heeft afgespeeld. De reuzen waren op de aarde, geen miljoenen jaren geleden, maar vrij recent, in Bijbelse tijden. Verschillende overleveringen vertellen dat de eerste reuzen goede wezens waren maar dat door een snelle degeneratie het kwade snel de overhand had gekregen.
De Iraakse kleitabltten gaan daar over ...mischien is het interesant voor je om iest van Z. Sitchin te lezen http://www.sitchin.com/quote:Watn denken jullie? Zijn die 'reuzen' aliens, menselijke demonen (zoals de bijbel beweert) of is het allemaal grote onzin.
Lees het artikel uit de OP voor 'bewijzen.'quote:Op maandag 15 januari 2007 18:40 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ik zie hier niks wat hun bestaan moet bewijzen? Er staat het aantal mensen op aarde groeide gestaag. Dat betekent dat er mensen bijkomen, niet dat de mensen groeien
Bovendien geloof ik dat onze lichaamstructuur het niet toelaat om al te groot te worden, al weet ik dat niet zeker. Maar het lijkt me vrij onlogisch, aangezien we van klein naar groter zijn gegaan.
Dit soort citaten zie ik op de site staan. Dit zijn toch vooral eufemismes. Sowieso, men was weinig gewend in die tijd, dus als er een keer een stad ommuurd was zal dat er vast heel indrukwekkend hebben uitgezien. En er zijn volken die langer zijn dan andere. De Masai in Afrika bijvoorbeeld zijn erg lang. Nu weet ik niet wat voor volk de Enakieten was.quote:Deuteronomium 9: 1-2 Hoor, Israël! Gij zult heden over de Jordaan trekken om het gebied in bezit te gaan nemen van volken, die groter en machtiger zijn dan gij, grote steden, hemelhoog versterkt- een groot en rijzig volk, Enakieten, die gij wel kent en waarvan gij hebt horen zeggen
Dat is slechts een van de voorbeelden uit de Bijbel. Er worden ook reuzen beschreven met een lengte van negen 'ellen', circa 4,5 meter (geen eufemisme dus). Andere bekende reuzen uit de Bijbel: de Filistijnse krijger Goliath en de inwoners van het beloofde land Kanaan.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:49 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dit soort citaten zie ik op de site staan. Dit zijn toch vooral eufemismes. Sowieso, men was weinig gewend in die tijd, dus als er een keer een stad ommuurd was zal dat er vast heel indrukwekkend hebben uitgezien. En er zijn volken die langer zijn dan andere. De Masai in Afrika bijvoorbeeld zijn erg lang. Nu weet ik niet wat voor volk de Enakieten was.
Ik klikte dus op je link en kwam gelijk de 12e planeet tegen.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:42 schreef merlin693 het volgende:
[..]
De Iraakse kleitabltten gaan daar over ...mischien is het interesant voor je om iest van Z. Sitchin te lezen http://www.sitchin.com/
Dat is een verklaring inderdaad. Alleen veel van de oude overleveringen vertellen ook dat die 'reuzen' ook geestelijk meer ontwikkeld waren. Volgens het apocryfe bijbelboek Henoch, wisten de reuzen ook meer over het paranormale. Zo leerden zij mensen over astrologie, drugs en tovenarij.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:58 schreef Priae het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat er zo'n menselijke 'voorouder' (waarschijnlijk niet directe voorouder) is geweest die een stuk groter was dan de mens, maar is uitgestorven omdat het toch handiger is om een maatje kleiner te zijn. Denk daarbij aan te snelle verhitting, het feit dat de mens het toch niet echt moet hebben van brute kracht maar meer van slimheid en dat een groter lichaam ook meer voeding nodig heeft. Het zou zo best kunnen dat een paar van die mensensoort het nog lang hebben uitgehouden. Ze hebben tenslotte ook de skeletten van hele kleine mensjes in Indonesië gevonden, die ook nog leefden toen homo sapiens al bestond.
Wat een geblaatquote:Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef RickySway het volgende:
De eerste "descendants" namen vormen aan welke het beste deden in hun pogingen te genieten van de materiele wereld. Doordat de geest hierbij deels 'vast' kwam in het menselijk lichaam en de 'verbinding' met de universele ziel verloren raakte, werd hierdoor het nieuwe bewustzijn inde materiele wereld ervaren zonder de kennis van hoe deze geschapen was. soorten incarnaties zijn reuzen, minotaurs, zeemeerminnen etc.
de tweede incarnatie die volgde was een reddingspoging. Deze nieuwe groep mensen hielden hun verbinding met de universele ziel beter en langer dan de eerste, maar ook zij verloren uiteindelijk dit universeel bewustzijjn. Door de tijden heen hebben zei de eerste incarnaties gered van hun vleselijke gevangenis. Met slechts enkelen over begonnen ook deze tweede groep 'redders' te merken hoe het bewustzijn van het materiele meer wou ervaren van de wonderlijke wereld van 3D en uiteindelijk verloren ze dan ook hun missie uit het oog en achtervolgdde ze hun eigen nieuwteervaren 'gevoelens' en verlangens. Om deze reden werden ook zij uitgeroeid met een zondvloed en het zinken van hun thuisbasis.
Slechts een enkel zagen dit aankomen en vluchtte onder leiding van Thoth naar Egypte en later Tibet.
Dus als één atheist zegt dat hij denkt dat dinosaurussen hier gekomen zijn in een ufo, vindt ook elke atheist dat?quote:Op woensdag 31 januari 2007 08:36 schreef MikeyMo het volgende:
de enige reuzen op aarde zijn de dinosauriers geweest btw, wiens vroegere bestaan overigens ontkent wordt door gelovigen. Ik citeer een gelovige:
"die beenderen heeft God in de aarde gedaan om ons van de wijs te brengen"
altijd lachen met God
Ik vind het ook behoorlijk lastig te volgen dit.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef RickySway het volgende:
De eerste "descendants" namen vormen aan welke het beste deden in hun pogingen te genieten van de materiele wereld. Doordat de geest hierbij deels 'vast' kwam in het menselijk lichaam en de 'verbinding' met de universele ziel verloren raakte, werd hierdoor het nieuwe bewustzijn inde materiele wereld ervaren zonder de kennis van hoe deze geschapen was. soorten incarnaties zijn reuzen, minotaurs, zeemeerminnen etc.
de tweede incarnatie die volgde was een reddingspoging. Deze nieuwe groep mensen hielden hun verbinding met de universele ziel beter en langer dan de eerste, maar ook zij verloren uiteindelijk dit universeel bewustzijjn. Door de tijden heen hebben zei de eerste incarnaties gered van hun vleselijke gevangenis. Met slechts enkelen over begonnen ook deze tweede groep 'redders' te merken hoe het bewustzijn van het materiele meer wou ervaren van de wonderlijke wereld van 3D en uiteindelijk verloren ze dan ook hun missie uit het oog en achtervolgdde ze hun eigen nieuwteervaren 'gevoelens' en verlangens. Om deze reden werden ook zij uitgeroeid met een zondvloed en het zinken van hun thuisbasis.
Slechts een enkel zagen dit aankomen en vluchtte onder leiding van Thoth naar Egypte en later Tibet.
Ja en ze zoeken nog steeds naar de verschrikkelijke sneeuwman.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:04 schreef whosvegas het volgende:
Een tijd terug heb ik een docu gezien op NGC of op Discovery dat er aanwijzingen zijn dat er ooit een grotere mensen soort heeft geleeft op aarde. Vond dit erg boeiend!
http://www.nationalgeographic.co.uk/explore/survivor/index.aspxquote:Een tijd terug heb ik een docu gezien op NGC of op Discovery dat er aanwijzingen zijn dat er ooit een grotere mensen soort heeft geleeft op aarde. Vond dit erg boeiend!
Tja, waarom niet eigenlijk.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:09 schreef MikeyMo het volgende:
best apart dat er aanwijzingen zijn; er komen enorme dino's van onder de grond vandaan en ze hebben "vage" aanwijzingen dat er ooit reuzenmensen hebben geleefd?
quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:27 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja en ze zoeken nog steeds naar de verschrikkelijke sneeuwman.
ik heb er ook een stukje van gezien, was idd interessant. Hopelijk wordt ie nog eens herhaald.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:04 schreef whosvegas het volgende:
Een tijd terug heb ik een docu gezien op NGC of op Discovery dat er aanwijzingen zijn dat er ooit een grotere mensen soort heeft geleeft op aarde. Vond dit erg boeiend!
Dat heb ik idd ook gelezen. Maar dino's en mammoeten enzo dan?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:11 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt het menselijk lichaam niet zomaar vergroten (tenminste niet heel veel), dat levert allerlei problemen op, hartfalen, stabiliteit, je botten moeten veel zwaarder worden. De langste mens ter wereld is niet erg oud geworden, en had tijdens zijn leven allerlei problemen.
Die hebben een andere bouw. Je kun wel groter worden, maar dan moet de bouw veranderen. Poten moeten dikker worden bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:13 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat heb ik idd ook gelezen. Maar dino's en mammoeten enzo dan?
Dat klinkt idd logisch. Maar als het zo zou zijn dat er hier ooit een groter mensenras heeft rondgelopen, zouden die wellicht zwaardere botten gehad kunnen hebben. Of andere lichamelijke verschillen. (in vergelijking tot 'ons' bedoel ik dus)quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die hebben een andere bouw. Je kun wel groter worden, maar dan moet de bouw veranderen. Poten moeten dikker worden bijvoorbeeld.
Denk dat je bij tweebenige wezens al gauw tegen limieten aan gaat lopen. Als iemand van 5 meter lang struikelt en valt, lijkt me dat toch een stuk funester dan wanneer jij of ik vallen. Iemand van 5 meter moet namelijk zwaarder gebouwd zijn, dus ook meer gewicht hebben.
Zie mijn editquote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:16 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat klinkt idd logisch. Maar als het zo zou zijn dat er hier ooit een groter mensenras heeft rondgelopen, zouden die wellicht zwaardere botten gehad kunnen hebben. Of andere lichamelijke verschillen. (in vergelijking tot 'ons' bedoel ik dus)
Dat zou kunnen idd.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zie mijn editHet kan misschien wel, maar of het dan nog veel op een mens lijkt.
Mja. Ik vraag me af of echt zeker dat het van een menselijk wezen afkomt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:23 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen idd.
Tcoh vind ik die foto van dat dijbeen uit dat museum in Texas opmerkelijk.
Het lijkt er iig wel erg veel op. Ik zal eens kijken of ik er wat meer info over kan vinden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja. Ik vraag me af of echt zeker dat het van een menselijk wezen afkomt.
Volgens mij lijken de dijbenen van heel veel soorten op elkaar, oppervlakkig gezien (voor niet-kenners als jij en ik bedoel ikquote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:26 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Het lijkt er iig wel erg veel op. Ik zal eens kijken of ik er wat meer info over kan vinden.
Maar de Tirannosaurus Rex, de Raptor (en vast nog andere dino's) liepen ook op twee poten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die hebben een andere bouw. Je kun wel groter worden, maar dan moet de bouw veranderen. Poten moeten dikker worden bijvoorbeeld.
Denk dat je bij tweebenige wezens al gauw tegen limieten aan gaat lopen. Als iemand van 5 meter lang struikelt en valt, lijkt me dat toch een stuk funester dan wanneer jij of ik vallen. Iemand van 5 meter moet namelijk zwaarder gebouwd zijn, dus ook meer gewicht hebben.
Oftewel: het kan misschien wel, maar of het nog erg op een mens lijkt![]()
En die Goliath uit de Bijbel, als die bv. 2.50 meter was, dan is 'ie al aardig groot, en lijkt 'ie voor iedereen een reus.
Reptielen lijken op de dino'squote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zie mijn editHet kan misschien wel, maar of het dan nog veel op een mens lijkt.
Die had ik idd even vergeten, maar het ging hier om mensachtigen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:19 schreef CarDani het volgende:
[..]
Maar de Tirannosaurus Rex, de Raptor (en vast nog andere dino's) liepen ook op twee poten.
Hoe verklaar je dat dan.
Misschien hadden we die wel (stuit)quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die had ik idd even vergeten, maar het ging hier om mensachtigen.
Die dino's hebben een lange (zware) staart die de boel in balans hield.
Die hebben wij niet natuurlijk
Ja, apen hebben ook een staart. Maar qua bouw lijken de grote dino's natuurlijk niet echt op apen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:11 schreef CarDani het volgende:
[..]
Misschien hadden we die wel (stuit)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |