abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45378498
(Misschien is dit al veel vaker gepost. Als dat het geval is, sluit dit topic dan gerust.)

Anyway. Ik ben al een tijdje wat aan het researchen over de wonderbaarlijke geschiedenis over de reuzen, 'Zonen van God' genoemd, die op aarde geleefd zouden hebben.

Ik ben christen en ik wist al dat er meerdere dingen over in de bijbel staan geschreven. o.a. in Genesis 6:
quote:
Genesis 6
1Het aantal mensen op aarde groeide gestadig.
2In die tijd lieten zonen van God het oog vallen op dochters van mensen. Onder de indruk van hun schoonheid, namen zij hen tot vrouw.
3Toen zei de HERE: "Ik kan mijn Geest niet langer in de mens laten wonen, nu hij zich zo heeft misdragen. Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren."
4In die tijd waren er reuzen op aarde. In de ogen van de mensen waren het beroemdheden, mannen van naam, geweldenaars!
5Maar de HERE bekeek met afkeer het zondige gedrag van de mensen. Van al hun voornemens zag Hij dat de opzet boos was.
6Daarom had Hij er verdriet van dat Hij hen had geschapen. Zijn onderdanen ontspoorden en Hij was er intens verdrietig over.
Daarna volgde dus de zondvloed.

Nou kun je dat denken, dat dit allemaal gewoon een sprookje is van de bijbel. Maar een soortgelijk verhaal over reuzen en zondvloed komt in vrijwel elke oude cultuur voor (Maya's, Chinezen, Indianen, Germanen, etc.)
Bovendien is er overtuigend bewijs gevonden die het bestaan van reuzen moeten bewijzen (grote beenderen, onmogelijke bouwwerken, rotstekeningen, etc).

Lees dit (Nederlandse) artikel eens: KLIK
Watn denken jullie? Zijn die 'reuzen' aliens, menselijke demonen (zoals de bijbel beweert) of is het allemaal grote onzin.
Laat me weten van jij vindt.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_45378902
God bestaat niet.

[ Bericht 41% gewijzigd door Lilith-Wicca op 15-01-2007 19:58:28 ]
  maandag 15 januari 2007 @ 17:59:46 #3
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_45378984
ze bestaan zeker
zie hier:
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_45379057
leuke soep.
I am the Alpha and the Omega
pi_45379094
wel grappig artikel, zet je wel aan het denken
pi_45379409
Ik moet meteen aan die beelden op Paaseiland denken. Die zouden ook door "reuzen" gemaakt zijn.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_45379556
Onlangs nog gehoord dat het een foute vertaling zou zijn.
Het zou eerder "Zij die van boven komen" zijn ...
Your highness ... uwe hoogheid ...
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=2025737815077941161

zeer interessante video van 130 min. must see!
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:28:44 #8
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_45379950
Ancients zijn het
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 15 januari 2007 @ 18:40:10 #9
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45380323
quote:
Onlangs nog gehoord dat het een foute vertaling zou zijn.
Het zou eerder "Zij die van boven komen" zijn ...
Your highness ... uwe hoogheid ...
ja die marcel messing is goed he Uncle !
pi_45380326
quote:
Ik ben christen en ik wist al dat er meerdere dingen over in de bijbel staan geschreven. o.a. in Genesis 6:

quote:
Genesis 6
1Het aantal mensen op aarde groeide gestadig.
2In die tijd lieten zonen van God het oog vallen op dochters van mensen. Onder de indruk van hun schoonheid, namen zij hen tot vrouw.
3Toen zei de HERE: "Ik kan mijn Geest niet langer in de mens laten wonen, nu hij zich zo heeft misdragen. Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren."
4In die tijd waren er reuzen op aarde. In de ogen van de mensen waren het beroemdheden, mannen van naam, geweldenaars!
5Maar de HERE bekeek met afkeer het zondige gedrag van de mensen. Van al hun voornemens zag Hij dat de opzet boos was.
6Daarom had Hij er verdriet van dat Hij hen had geschapen. Zijn onderdanen ontspoorden en Hij was er intens verdrietig over.
Ik zie hier niks wat hun bestaan moet bewijzen? Er staat het aantal mensen op aarde groeide gestaag. Dat betekent dat er mensen bijkomen, niet dat de mensen groeien

Bovendien geloof ik dat onze lichaamstructuur het niet toelaat om al te groot te worden, al weet ik dat niet zeker. Maar het lijkt me vrij onlogisch, aangezien we van klein naar groter zijn gegaan.

Edit:

Even op die site gekeken en dit valt me op:
quote:
Dit soort verklaringen zijn echter op geen enkele wijze in overeenstemming met wat er zich werkelijk op aarde heeft afgespeeld. De reuzen waren op de aarde, geen miljoenen jaren geleden, maar vrij recent, in Bijbelse tijden. Verschillende overleveringen vertellen dat de eerste reuzen goede wezens waren maar dat door een snelle degeneratie het kwade snel de overhand had gekregen.
Iets zegt me dat ze ook niet in de evolutietheorie geloven. Degeneratie is nogal een populair woordje onder de ontkenners
  maandag 15 januari 2007 @ 18:42:17 #11
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45380393
quote:
Watn denken jullie? Zijn die 'reuzen' aliens, menselijke demonen (zoals de bijbel beweert) of is het allemaal grote onzin.
De Iraakse kleitabltten gaan daar over ...mischien is het interesant voor je om iest van Z. Sitchin te lezen http://www.sitchin.com/
pi_45380404
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:40 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Ik zie hier niks wat hun bestaan moet bewijzen? Er staat het aantal mensen op aarde groeide gestaag. Dat betekent dat er mensen bijkomen, niet dat de mensen groeien

Bovendien geloof ik dat onze lichaamstructuur het niet toelaat om al te groot te worden, al weet ik dat niet zeker. Maar het lijkt me vrij onlogisch, aangezien we van klein naar groter zijn gegaan.
Lees het artikel uit de OP voor 'bewijzen.'
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_45380676
quote:
Deuteronomium 9: 1-2 Hoor, Israël! Gij zult heden over de Jordaan trekken om het gebied in bezit te gaan nemen van volken, die groter en machtiger zijn dan gij, grote steden, hemelhoog versterkt- een groot en rijzig volk, Enakieten, die gij wel kent en waarvan gij hebt horen zeggen
Dit soort citaten zie ik op de site staan. Dit zijn toch vooral eufemismes. Sowieso, men was weinig gewend in die tijd, dus als er een keer een stad ommuurd was zal dat er vast heel indrukwekkend hebben uitgezien. En er zijn volken die langer zijn dan andere. De Masai in Afrika bijvoorbeeld zijn erg lang. Nu weet ik niet wat voor volk de Enakieten was.
pi_45382254
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:49 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Dit soort citaten zie ik op de site staan. Dit zijn toch vooral eufemismes. Sowieso, men was weinig gewend in die tijd, dus als er een keer een stad ommuurd was zal dat er vast heel indrukwekkend hebben uitgezien. En er zijn volken die langer zijn dan andere. De Masai in Afrika bijvoorbeeld zijn erg lang. Nu weet ik niet wat voor volk de Enakieten was.
Dat is slechts een van de voorbeelden uit de Bijbel. Er worden ook reuzen beschreven met een lengte van negen 'ellen', circa 4,5 meter (geen eufemisme dus). Andere bekende reuzen uit de Bijbel: de Filistijnse krijger Goliath en de inwoners van het beloofde land Kanaan.

Maar goed, de Bijbel is slechts een van de bronnen waar reuzen voorkomen. Lees de rest van het artikel eens door, zou ik zeggen. Er staat vrij overtuigend bewijs in.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:52:19 #15
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_45383412
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:42 schreef merlin693 het volgende:

[..]

De Iraakse kleitabltten gaan daar over ...mischien is het interesant voor je om iest van Z. Sitchin te lezen http://www.sitchin.com/
Ik klikte dus op je link en kwam gelijk de 12e planeet tegen.

De 12e planeet bestaat helaas niet dus deze website doe ik af als onzin kijk maar eens op http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_45383698
Ik heb wel eens gehoord dat er zo'n menselijke 'voorouder' (waarschijnlijk niet directe voorouder) is geweest die een stuk groter was dan de mens, maar is uitgestorven omdat het toch handiger is om een maatje kleiner te zijn. Denk daarbij aan te snelle verhitting, het feit dat de mens het toch niet echt moet hebben van brute kracht maar meer van slimheid en dat een groter lichaam ook meer voeding nodig heeft. Het zou zo best kunnen dat een paar van die mensensoort het nog lang hebben uitgehouden. Ze hebben tenslotte ook de skeletten van hele kleine mensjes in Indonesië gevonden, die ook nog leefden toen homo sapiens al bestond.
pi_45386297
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:58 schreef Priae het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat er zo'n menselijke 'voorouder' (waarschijnlijk niet directe voorouder) is geweest die een stuk groter was dan de mens, maar is uitgestorven omdat het toch handiger is om een maatje kleiner te zijn. Denk daarbij aan te snelle verhitting, het feit dat de mens het toch niet echt moet hebben van brute kracht maar meer van slimheid en dat een groter lichaam ook meer voeding nodig heeft. Het zou zo best kunnen dat een paar van die mensensoort het nog lang hebben uitgehouden. Ze hebben tenslotte ook de skeletten van hele kleine mensjes in Indonesië gevonden, die ook nog leefden toen homo sapiens al bestond.
Dat is een verklaring inderdaad. Alleen veel van de oude overleveringen vertellen ook dat die 'reuzen' ook geestelijk meer ontwikkeld waren. Volgens het apocryfe bijbelboek Henoch, wisten de reuzen ook meer over het paranormale. Zo leerden zij mensen over astrologie, drugs en tovenarij.
Veel bouwwerken (zie o.a. het artikel) zoals Stonehedge, Maya-tempels en pyramides laten zien dat die volken, buiten veel lichamelijke kracht, voor die tijd ook ongekend veel kennis bezaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door koningdavid op 15-01-2007 21:08:41 ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:35:27 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45847677
wie weet was er een wat groter uitgevallen holbewnoerstype vroegah, weet ik het, maar geen mensen met afmetingen van 3-10-50(!) meter hoog ofzo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:36:48 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45847698
de enige reuzen op aarde zijn de dinosauriers geweest btw, wiens vroegere bestaan overigens ontkent wordt door gelovigen. Ik citeer een gelovige:

"die beenderen heeft God in de aarde gedaan om ons van de wijs te brengen"

altijd lachen met God
[..]
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:42:47 #20
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_45848553
De eerste "descendants" namen vormen aan welke het beste deden in hun pogingen te genieten van de materiele wereld. Doordat de geest hierbij deels 'vast' kwam in het menselijk lichaam en de 'verbinding' met de universele ziel verloren raakte, werd hierdoor het nieuwe bewustzijn inde materiele wereld ervaren zonder de kennis van hoe deze geschapen was. soorten incarnaties zijn reuzen, minotaurs, zeemeerminnen etc.

de tweede incarnatie die volgde was een reddingspoging. Deze nieuwe groep mensen hielden hun verbinding met de universele ziel beter en langer dan de eerste, maar ook zij verloren uiteindelijk dit universeel bewustzijjn. Door de tijden heen hebben zei de eerste incarnaties gered van hun vleselijke gevangenis. Met slechts enkelen over begonnen ook deze tweede groep 'redders' te merken hoe het bewustzijn van het materiele meer wou ervaren van de wonderlijke wereld van 3D en uiteindelijk verloren ze dan ook hun missie uit het oog en achtervolgdde ze hun eigen nieuwteervaren 'gevoelens' en verlangens. Om deze reden werden ook zij uitgeroeid met een zondvloed en het zinken van hun thuisbasis.

Slechts een enkel zagen dit aankomen en vluchtte onder leiding van Thoth naar Egypte en later Tibet.
Ą Experience Everything !
pi_45862878
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef RickySway het volgende:
De eerste "descendants" namen vormen aan welke het beste deden in hun pogingen te genieten van de materiele wereld. Doordat de geest hierbij deels 'vast' kwam in het menselijk lichaam en de 'verbinding' met de universele ziel verloren raakte, werd hierdoor het nieuwe bewustzijn inde materiele wereld ervaren zonder de kennis van hoe deze geschapen was. soorten incarnaties zijn reuzen, minotaurs, zeemeerminnen etc.

de tweede incarnatie die volgde was een reddingspoging. Deze nieuwe groep mensen hielden hun verbinding met de universele ziel beter en langer dan de eerste, maar ook zij verloren uiteindelijk dit universeel bewustzijjn. Door de tijden heen hebben zei de eerste incarnaties gered van hun vleselijke gevangenis. Met slechts enkelen over begonnen ook deze tweede groep 'redders' te merken hoe het bewustzijn van het materiele meer wou ervaren van de wonderlijke wereld van 3D en uiteindelijk verloren ze dan ook hun missie uit het oog en achtervolgdde ze hun eigen nieuwteervaren 'gevoelens' en verlangens. Om deze reden werden ook zij uitgeroeid met een zondvloed en het zinken van hun thuisbasis.

Slechts een enkel zagen dit aankomen en vluchtte onder leiding van Thoth naar Egypte en later Tibet.
Wat een geblaat
Na de eerste zin begrijp ik er al, geen ene fuck meer van
Are you nuts??
pi_45862964
Een tijd terug heb ik een docu gezien op NGC of op Discovery dat er aanwijzingen zijn dat er ooit een grotere mensen soort heeft geleeft op aarde. Vond dit erg boeiend!
Are you nuts??
pi_45881371
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:36 schreef MikeyMo het volgende:
de enige reuzen op aarde zijn de dinosauriers geweest btw, wiens vroegere bestaan overigens ontkent wordt door gelovigen. Ik citeer een gelovige:

"die beenderen heeft God in de aarde gedaan om ons van de wijs te brengen"

altijd lachen met God
Dus als één atheist zegt dat hij denkt dat dinosaurussen hier gekomen zijn in een ufo, vindt ook elke atheist dat?
Beetje kortzichtig vriend.

Ik ben christelijk maar geloof zeker dat er dinosauriers hebben bestaan.
pi_45881406
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef RickySway het volgende:

Ik vind het ook behoorlijk lastig te volgen dit.
pi_45882405
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:04 schreef whosvegas het volgende:
Een tijd terug heb ik een docu gezien op NGC of op Discovery dat er aanwijzingen zijn dat er ooit een grotere mensen soort heeft geleeft op aarde. Vond dit erg boeiend!
Ja en ze zoeken nog steeds naar de verschrikkelijke sneeuwman.
pi_45882970
hmmmmm dit is wel leuk om te lezen: wel tot het eind doorlezen !

http://www.dbnl.org/tekst(...)002dern01_02_002.htm
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:09:49 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45883782
best apart dat er aanwijzingen zijn; er komen enorme dino's van onder de grond vandaan en ze hebben "vage" aanwijzingen dat er ooit reuzenmensen hebben geleefd?
[..]
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:11:18 #28
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45883833
quote:
http://www.nationalgeographic.co.uk/explore/survivor/index.aspx
pi_45917791
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:09 schreef MikeyMo het volgende:
best apart dat er aanwijzingen zijn; er komen enorme dino's van onder de grond vandaan en ze hebben "vage" aanwijzingen dat er ooit reuzenmensen hebben geleefd?
Tja, waarom niet eigenlijk.
Dino's waren toch ook reuzenhagedissen.
De witte haai was de Megalodon

Alles was groot in de prehistorie
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:49:18 #30
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45920714
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:40:01 #31
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_45937173
Ik kom in een boek over Theosofie tegen dat er lieden zijn die denken dat dat de Atlantiers waren.

Dit ter kennisgeving
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:02:02 #32
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45937505
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:27 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja en ze zoeken nog steeds naar de verschrikkelijke sneeuwman.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:03:14 #33
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45937517
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:04 schreef whosvegas het volgende:
ik heb er ook een stukje van gezien, was idd interessant. Hopelijk wordt ie nog eens herhaald.

Die foto van dat geraamte is idd nep, maar dit bot is wel degelijk echt:

zaterdag 3 februari 2007 @ 11:15:58 #34
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45937732
zoek op Nephilim, de zonen der goden.
En dan hun kinderen. (hybride goden+mensen)

De reuzen waren waarschijnlijk van marduk.

De zondvloed was inderdaad bedoeld om de reuzen en hybride mens uit te roeien, maar Enki waarschuwde een mens een schuit te bouwen.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45940070
Je kunt het menselijk lichaam niet zomaar vergroten (tenminste niet heel veel), dat levert allerlei problemen op, hartfalen, stabiliteit, je botten moeten veel zwaarder worden. De langste mens ter wereld is niet erg oud geworden, en had tijdens zijn leven allerlei problemen.

De grootste vrouw was trouwens een nederlandse. Ook maar 17 geworden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2007 13:13:04 ]
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:13:03 #36
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45940100
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:11 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt het menselijk lichaam niet zomaar vergroten (tenminste niet heel veel), dat levert allerlei problemen op, hartfalen, stabiliteit, je botten moeten veel zwaarder worden. De langste mens ter wereld is niet erg oud geworden, en had tijdens zijn leven allerlei problemen.
Dat heb ik idd ook gelezen. Maar dino's en mammoeten enzo dan?
pi_45940143
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:13 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Dat heb ik idd ook gelezen. Maar dino's en mammoeten enzo dan?
Die hebben een andere bouw. Je kun wel groter worden, maar dan moet de bouw veranderen. Poten moeten dikker worden bijvoorbeeld.
Denk dat je bij tweebenige wezens al gauw tegen limieten aan gaat lopen. Als iemand van 5 meter lang struikelt en valt, lijkt me dat toch een stuk funester dan wanneer jij of ik vallen. Iemand van 5 meter moet namelijk zwaarder gebouwd zijn, dus ook meer gewicht hebben.

Oftewel: het kan misschien wel, maar of het nog erg op een mens lijkt

En die Goliath uit de Bijbel, als die bv. 2.50 meter was, dan is 'ie al aardig groot, en lijkt 'ie voor iedereen een reus.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2007 13:16:36 ]
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:16:48 #38
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45940172
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die hebben een andere bouw. Je kun wel groter worden, maar dan moet de bouw veranderen. Poten moeten dikker worden bijvoorbeeld.
Denk dat je bij tweebenige wezens al gauw tegen limieten aan gaat lopen. Als iemand van 5 meter lang struikelt en valt, lijkt me dat toch een stuk funester dan wanneer jij of ik vallen. Iemand van 5 meter moet namelijk zwaarder gebouwd zijn, dus ook meer gewicht hebben.
Dat klinkt idd logisch. Maar als het zo zou zijn dat er hier ooit een groter mensenras heeft rondgelopen, zouden die wellicht zwaardere botten gehad kunnen hebben. Of andere lichamelijke verschillen. (in vergelijking tot 'ons' bedoel ik dus)
pi_45940194
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:16 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Dat klinkt idd logisch. Maar als het zo zou zijn dat er hier ooit een groter mensenras heeft rondgelopen, zouden die wellicht zwaardere botten gehad kunnen hebben. Of andere lichamelijke verschillen. (in vergelijking tot 'ons' bedoel ik dus)
Zie mijn edit Het kan misschien wel, maar of het dan nog veel op een mens lijkt.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:23:52 #40
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45940292
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zie mijn edit Het kan misschien wel, maar of het dan nog veel op een mens lijkt.
Dat zou kunnen idd.
Tcoh vind ik die foto van dat dijbeen uit dat museum in Texas opmerkelijk.
pi_45940312
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:23 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen idd.
Tcoh vind ik die foto van dat dijbeen uit dat museum in Texas opmerkelijk.
Mja. Ik vraag me af of echt zeker dat het van een menselijk wezen afkomt.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:26:17 #42
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45940336
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mja. Ik vraag me af of echt zeker dat het van een menselijk wezen afkomt.
Het lijkt er iig wel erg veel op. Ik zal eens kijken of ik er wat meer info over kan vinden.
pi_45940415
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:26 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Het lijkt er iig wel erg veel op. Ik zal eens kijken of ik er wat meer info over kan vinden.
Volgens mij lijken de dijbenen van heel veel soorten op elkaar, oppervlakkig gezien (voor niet-kenners als jij en ik bedoel ik ).
pi_45942809
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Oftewel: het kan misschien wel, maar of het nog erg op een mens lijkt

En die Goliath uit de Bijbel, als die bv. 2.50 meter was, dan is 'ie al aardig groot, en lijkt 'ie voor iedereen een reus.
Maar de Tirannosaurus Rex, de Raptor (en vast nog andere dino's) liepen ook op twee poten.
Hoe verklaar je dat dan.
pi_45942853
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Reptielen lijken op de dino's
Olifanten lijken op de mammoet
Cacharodon Megalodon (haai die 15 meter lang werd) lijkt op de witte haai
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:25:38 #46
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45942949
http://johnhawks.net/weblog/fossils/middle/body_mass_2005.w

Homo heidelbergensis (Goliath) prepares to throw his spear.

Rick Matthews Š NGT&F
http://channel.nationalge(...)/gallery_01.html#pic

[ Bericht 57% gewijzigd door merlin693 op 03-02-2007 15:30:59 ]
pi_45946500
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:19 schreef CarDani het volgende:

[..]

Maar de Tirannosaurus Rex, de Raptor (en vast nog andere dino's) liepen ook op twee poten.
Hoe verklaar je dat dan.
Die had ik idd even vergeten, maar het ging hier om mensachtigen.
Die dino's hebben een lange (zware) staart die de boel in balans hield.
Die hebben wij niet natuurlijk

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2007 17:51:58 ]
pi_45947054
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die had ik idd even vergeten, maar het ging hier om mensachtigen.
Die dino's hebben een lange (zware) staart die de boel in balans hield.
Die hebben wij niet natuurlijk
Misschien hadden we die wel (stuit)
pi_45948999
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:11 schreef CarDani het volgende:

[..]

Misschien hadden we die wel (stuit)
Ja, apen hebben ook een staart. Maar qua bouw lijken de grote dino's natuurlijk niet echt op apen.
  zondag 4 februari 2007 @ 02:14:29 #50
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45961269
je mist z'n point !...hey wombcat mischien vind jij die docu op NGC ook heeel interesant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')