abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45304391
quote:
54% van de jongeren, in de leeftijd van 14 tot 16 jaar, denkt negatief over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van professor Henk Dekker in opdracht van het televisieprogramma Zembla. Dekker ondervroeg voor zijn onderzoek bijna zeshonderd niet-islamitische middelbare scholieren van alle verschillende schooltypen. Uit het onderzoek blijkt verder dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is.

Eén dag voor de Tweede Kamerverkiezingen vinden traditioneel de scholierenverkiezingen plaats. De laatste scholierenverkiezing werd weliswaar ruim gewonnen door de PvdA en de SP, maar het is de onderzoekers niet ontgaan dat de PVV een flinke sprong voorwaarts heeft gemaakt, met ruim tien procent van de stemmen. De onderzoekers vroegen zich af wat daarvoor de reden is.

Geen contact
Een zeer opvallend gegeven uit het onderzoek is dat veel jongeren die op Wilders stemden, geen of nauwelijks allochtonen in hun omgeving hebben. Professor Dekker stelt nu dat juist het gebrek aan direct contact met moslims een belangrijke reden voor de negativiteit is.

Andere verklaringen voor de negatieve gevoelens ten opzichte van moslims zijn de mening van beste vrienden en ouders, die klakkeloos worden overgenomen, stelt Dekker, die als politicoloog en sociaal wetenschapper verbonden is aan de universiteiten van Leiden en Utrecht. Verder blijken jongens negatiever over moslims te denken dan meisjes.

Wilders
Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen behaalde Wilders' PVV 6% van alle stemmen, goed voor negen zetels. Zijn partij wordt gekenmerkt door een harde anti-islam houding. Zo vergeleek Wilders de aanwezigheid van moslims met een tsunami van islamisering die Nederland zou treffen.

De Zembla-aflevering 'Jong en Wilders' is zondag 14 januari om 21.50 uur bij de VARA/NPS op Nederland 3 te zien
'54% jeugd negatief over moslims'

Dat allemaal dankzij deze woordenterrorist

Zeer schandelijk de helft is racistisch Maar jah er wordt niks aan gedaan elke partij is stil
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??. dan is elke partij wakker

diep triest de helft is een racist en daar mogen zij blij om zijn onmenselijk en gevaarlijk
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_45304408
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je geeft geert echt te veel credits hier.
pi_45304423
Negatief is in mijn optiek nog altijd iets anders dan haten maar jij ziet die scheidslijn niet?

Tendentieus Meki erg tendentieus.
pi_45304427
Een groot gedeelte heeft niet eens of amper contact met moslims, altijd 'mooi' hoe mensen anderen kunnen haten op basis van een verstoord beeld door anderen geschapen. Het doet me denken aan duistere tijden nog niet zo lang geleden.
pi_45304430
Moslim is een ras?
En ik zie in het artikel nergens het woord 'haat' staan. ?
Nog meer suggestieve zaken aan te voeren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304438
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:01 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je geeft geert echt te veel credits hier.
het komt allemaal door hem

dit is hetzelfde als wij allemaal op Saddam of Bin Laden steunen
dat gebeurt nu in Nederland maar dan op Wilders
pi_45304459
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:02 schreef golfer het volgende:
Moslim is een ras?
En ik zie in het artikel nergens het woord 'haat' staan. ?
Nog meer suggestieve zaken aan te voeren?
negatief is bijna gelijk aan haten
als je iets negatief vindt haat je het dan gelijk
pi_45304460
Waarom wordt het probleem gelegt bij nederlandse jongeren?
Ik zou eerder willen vragen hoe het toch komt dat die jongeren hekel aan naffers hebben, en bijvoorbeeld niet aan chinezen of surinamers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_45304475
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:

Oh?

En dan ben je gelijk een racist ook?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304482
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef raptorix het volgende:
Waarom wordt het probleem gelegt bij nederlandse jongeren?
Ik zou eerder willen vragen hoe het toch komt dat die jongeren hekel aan naffers hebben, en bijvoorbeeld niet aan chinezen of surinamers.
waaraan hekel ?? hekel moet je hebben aan criminelen en niet aan een bevolkingsgroep
pi_45304492
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh?

En dan ben je gelijk een racist ook?
als je een bevolkingsgroep / ras / geloof zonder enige aanleiding haat of negatief denkt dan wel ja
pi_45304496
quote:

[..]

[afbeelding]

Zeer schandelijk de helft is racistisch Maar jah er wordt niks aan gedaan elke partij is stil
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??. dan is elke partij wakker

diep triest de helft is een racist en daar mogen zij blij om zijn onmenselijk en gevaarlijk
Waarom zou de helft van de jongeren die negatief zouden staan tegenover de islam racistisch zijn? Is de islam aan een bepaald ras verbonden?
pi_45304504
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Haha ja hoor Meki Saddam en Bin laden in een rijtje zetten met Wilders
Nee ik snap het trouwens wel dat mensen negatief denken over moslims.
Niet omdat er meer slechte of goede moslims zijn dan dat er goede of slechte Nederlanders zijn.
Maar de moslims springen er gewoon meer uit het valt dus waarschijnlijk meer op.
Al moet ik zeggen dat ik wel vind dat moslims zich zoveel mogelijk aan ons moeten aanpassen niet andersom.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_45304505
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Waarom zou de helft van de jongeren die negatief zouden staan tegenover de islam racistisch zijn? Is de islam aan een bepaald ras verbonden?
in plaats van het af te keuren en de juiste weg te kiezen zit je het te verdedigen
pi_45304506
Is daar wat mis mee?
pi_45304509
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
Ik vind je post gedrag in deze thread negatief. Maar ik haat je niet.

Ziedaar de nuance.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:08:21 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304523
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:07 schreef MrX1982 het volgende:

Vuile racist!
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304540
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:05 schreef Meki het volgende:

[..]

waaraan hekel ?? hekel moet je hebben aan criminelen en niet aan een bevolkingsgroep
Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.
pi_45304546
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ziedaar de nuance.
maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloof

54 procent van de jongeren zijn nagtief over moslims zonder enige aanleiding en draagt bij tot haat
pi_45304561
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Vuile racist!
Nou ja, men koppelt moslims automatisch aan Marokkanen en vice versa, je kunt dat niet los zien.
pi_45304562
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.
Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslims
pi_45304579
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Beeldvorming, of denk je werkelijk dat die 54% de mening baseert op persoonlijke ervaring ?
  Donald Duck held zaterdag 13 januari 2007 @ 01:11:20 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45304583
Meki mag wel op zijn tellen gaan passen als Wilders premier wordt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45304593
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
Vuile racist!
Ik hoor bij die 54% door mijn post .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:11:50 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304596
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef Meki het volgende:

maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloof

54 procent van de jongeren zijn nagtief over moslims zonder enige aanleiding en draagt bij tot haat
Als ik datzelfde onderzoek onder jongeren in Iran of Syrië zou doen weet ik zeker dat meer dan 54% negatief is over Joden, zonder enige aanleiding en dat draagt ook bij tot haat.
Stelletje racisten zijn het!

Poef.....gone! ©golfer
pi_45304600
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Meki mag wel op zijn tellen gaan passen als Wilders premier wordt.
dan leven we weer in 1939
  Donald Duck held zaterdag 13 januari 2007 @ 01:12:46 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45304614
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Meki het volgende:
dan leven we weer in 1939
Nee gekkie. Tijdreizen kan vooralsnog niet!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45304617
Ipv Nederlanders en Wilders voor boefjes uit te maken kun je beter een vingertje richting vnl. Marokkaans tuig wijzen. Die krijgen het voor elkaar om dmv negatief gedrag in de spotlight te staan.
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image.
Wilders en het feit dat de meeste NL's een pesthekel aan die gasten hebben slechts een reactie op de oorzaak
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_45304633
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Als ik datzelfde onderzoek onder jongeren in Iran of Syrië zou doen weet ik zeker dat meer dan 54% negatief is over Joden, zonder enige aanleiding en dat draagt ook bij tot haat.
Stelletje racisten zijn het!

het is goed dat je de Nederlandse jongeren vergelijkt met Iran en Syrie
want dan zijn de Nederlandse jongeren net zo goed als Iraanse jongeren die joden haten
pi_45304636
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef Meki het volgende:

Ik denk dat je erg hard van stapel loopt. Negatief is niet hetzelfde als haten. Het kan maar je kunt ook van negatief naar positief gaan. Het ligt allemaal in een lijn .
pi_45304639
Ik sta zelf ook redelijk negatief tegenover de Islam, omdat ik het geloof en de bijbehorende cultuur persoonlijk achterlijk vind. Dit wil echter niet zeggen dat ik een hekel heb aan moslims!

Ik laat iedereen zelf geloven en doen wat ie wil, zolang hij of zij anderen er maar niet mee lastigvalt. Helaas dient een deel van de moslims in deze wereld dit wel te menen moeten doen en daarmee jagen ze iedereen in het harnas tegen de Islam in het algemeen. Daar is geen Geert Wilders voor nodig, het enige wat ie doet is het vuurtje een beetje aanwakkeren. Maar dat vuurtje is toch echt aangemaakt door kwaadwillende Moslims... Als de 'goede' Moslims zich daar nou eens tegen gingen richten, i.p.v. tegen mensen als Hirshi Ali en Geert Wilders. Door al die bedreigingen tegen die mensen, gaan niet-Moslims alleen maar denken : "zie je nou wel dat Wilders gelijk heeft?". Ik hoor nooit : "Haatzaaiende Imam aangepakt door Moslims" maar lees dagelijks over aggresieve acties van moslims jegens Wilders.
This post is gonna be legendary!
pi_45304652
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, men koppelt moslims automatisch aan Marokkanen en vice versa, je kunt dat niet los zien.
Verklaar je nader.
pi_45304656
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ipv Nederlanders en Wilders voor boefjes uit te maken kun je beter een vingertje richting vnl. Marokkaans tuig wijzen. Die krijgen het voor elkaar om dmv negatief gedrag in de spotlight te staan.
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image
Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?
pi_45304661
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslims
Jup gelukkig niet door al die imams die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden, en vrouwen geslagen mogen worden. Dat bedoel ik nou, in plaats van hart in eigen boezem te steken, altijd naar andere wijzen, dieeescrieeminasie
pi_45304668
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image.
Wilders en het feit dat de meeste NL's een pesthekel aan die gasten hebben slechts een reactie op de oorzaak
dat is hetzelfde wijzen naar moeders die de baby´s killen of topcriminelen doodschieten in Amsterdam
of hetzelfde als Iraakse burgers doodschieten in Irak

hetzelfde beeldvorming over Marokkanen heb jij dan ...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:15:44 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45304670
De beste Dekker is mijn professor, alleen eerder een politiek psycholoog dan een onderzoeker. Ik zet dan ook bij een deel van zijn onderzoek wat vraagtekens, voornamelijk de invalshoek in de opzet en de conclusie die hij verbindt aan de verkregen data.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_45304672
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Men koppelt de islam aan Marokkaanse hang- en reljeugd, terwijl die weinig met elkaar van doen hebben.
pi_45304681
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?
Hoe komt dat?
pi_45304698
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat je erg hard van stapel loopt. Negatief is niet hetzelfde als haten. Het kan maar je kunt ook van negatief naar positief gaan. Het ligt allemaal in een lijn .
je hebt geen aanleiding om over moslims negatief te zijn
je hebt wel een aanleiding om over een persoon negatief te zijn
pi_45304704
quote:

[..]

Procentueel misschien, in concrete aantallen zullen ze dat niet zijn lijkt me?
En wellicht dat zij s'nachts inbreken oid vs de Marokkaantjes die overal zichtbaar lopen te kloten en vervolgens ook nog de grootste bek hebben.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_45304714
quote:

[..]

Men koppelt de islam aan Marokkaanse hang- en reljeugd, terwijl die weinig met elkaar van doen hebben.
Ik vermoed dat men niet alleen met de Marokkaanse hang- en reljeugd de islam in verband brengt.
pi_45304717
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jup gelukkig niet door al die imams die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden, en vrouwen geslagen mogen worden. Dat bedoel ik nou, in plaats van hart in eigen boezem te steken, altijd naar andere wijzen, dieeescrieeminasie
2 imaams hebben dat gezegd ?? hetzelfde is wat Wilders roept dat is hetzelfde wat 2 Imaams doen.
pi_45304718
Nu een onderzoek hoe moslims in dezelfde categorie denken over niet-moslims. Oh wacht het is een onderzoek in opdracht van Zembla .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:18:11 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304733
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef Meki het volgende:

Vertel dat maar eens dan aan die kut-Marokkaantjes in bijvoorbeeld Amsterdam tijdens de dodenherdenking of Sinterklaas.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304735
Meki zou eens de oorzaak-gevolg relatiemoeten herkennen. Nederlanders zijn negatief over moslims omdat zij zich negatief gedragen, criminaliteit, terrorisme, werkloosheid, gedrag. Dat zijn zaken waar je niet omheen kunt. En ga nou niet zeggen dat sommigen geen moslims tegenkomen, want in elk boerendorp zul je naar de grote school moeten gaan om je lesjes te volgen.

Ik weet je volgende post al: ik ben een racist(hoe kan dat eigenlijk, gebaseerd op volk, niet geloof!) veel beters heb je nl. niet te zeggen...
Present.
pi_45304739
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
Ja, ik weet het dus niet, ik vind het vreemd dat Marokkanen en moslims zoveel in het nieuws zijn en Surinamers niet. Het klopt proportioneel niet. Wellicht dat het de hype is, het verkoopt goed in de media.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:18:54 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45304750
quote:

[..]

Bron?

Marokkanen en Antillianen zijn naar mijn weten toch nog steeds de meest criminele groepen, daarnaast zijn Marokkaanse jongeren meer vertegenwoordigd in de kleine criminaliteit en het 'intimiderende' gedrag wat bij veel burgers in een onveilig gevoel en een negatieve stereotypering resulteerd. De reden dat men deze lieden aan de Islam koppelt, komt doordat deze criminele Marokkanen zichzelf wel moslim noemen, ook al gedragen ze zich totaal niet volgens de Islam. De vraag is, aan wie is het om te oordelen of zij wel of geen 'echte' moslims zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_45304760
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Vertel dat maar eens dan aan die kut-Marokkaantjes in bijvoorbeeld Amsterdam tijdens de dodenherdenking of Sinterklaas.
oow vertel dat ook maar aan Willem Holleder of aan rellende feijenoordsupporters of ajax supporters
pi_45304794
Meki, vraag aan jou : waarom denk je dat je Nederlanders zelden negatief over b.v. Chinezen hoort, terwijl er daar misschien wel veel meer in Nederland van zijn dan b.v. Marokkanen?
pi_45304801
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:18 schreef Konlewicz het volgende:
Meki zou eens de oorzaak-gevolg relatiemoeten herkennen. Nederlanders zijn negatief over moslims omdat zij zich negatief gedragen, criminaliteit, terrorisme, werkloosheid, gedrag. Dat zijn zaken waar je niet omheen kunt. En ga nou niet zeggen dat sommigen geen moslims tegenkomen, want in elk boerendorp zul je naar de grote school moeten gaan om je lesjes te volgen.

Ik weet je volgende post al: ik ben een racist(hoe kan dat eigenlijk, gebaseerd op volk, niet geloof!) veel beters heb je nl. niet te zeggen...
ze gedragen zich niet als groep crimineel het zijn personen die dat doen

het zijn jongeren en elke groep maroc of turk of suri of ned maakt niet uit iedereen doet daarmee

ze worden als groep als crimineel gezien en daarbij worden ze negatief gezien
pi_45304810
Ach wat leuk, dan hoor ik toch nog bij de 46% anderen

note++:Y

[ Bericht 21% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2007 07:43:39 ]
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:21:31 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304812
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:19 schreef Meki het volgende:

oow vertel dat ook maar aan Willem Holleder of aan rellende feijenoordsupporters of ajax supporters
Precies.
Even kortzichtig als jouw reaktie op dit onderzoekje.
Vooral om er de conclusie 'haat' en 'racistisch' aan vast te plakken.
Negatieve gevoelens zijn echt iets anders dan die twee termen die jij koppelt aan deze uitkomst.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304824
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:17 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Procentueel misschien, in concrete aantallen zullen ze dat niet zijn lijkt me?
En wellicht dat zij s'nachts inbreken oid vs de Marokkaantjes die overal zichtbaar lopen te kloten en vervolgens ook nog de grootste bek hebben.
Nou, volgend grafiekje is wel leuk... hoe vaak schrijven de kranten over een vermeende achtergrond en hoeveel berichten gaan erover, en hoe staat dat in contrast met de realiteit ..

quote:
Percentage artikelen per dagblad per etniciteit (2001). In de tabel is te zien welke dagbladen te vaak of te weinig een etniciteit noemt in misdaadartikelen. Het aandeel van de vijf etniciteiten in werkelijke misdaadcijfers is te vinden in de onderste rij van de tabel. De sterretjes geven aan welke dagbladen te veel afwijken van de werkelijkheid. Er is, behalve naar de resultaten van alle dagbladen apart, ook gekeken naar de resultaten van de dagbladen gezamenlijk. Die resultaten zijn te vinden in de bovenste rij van de tabel.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2007 01:24:37 ]
pi_45304836
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:20 schreef Barney.Stinson het volgende:
Meki, vraag aan jou : waarom denk je dat je Nederlanders zelden negatief over b.v. Chinezen hoort, terwijl er daar misschien wel veel meer in Nederland van zijn dan b.v. Marokkanen?
Chinezen leven in hun eigen cultuur spreken vaak nog in hun eigen taal en leven binnen elkaar
( zie chinatown elders in vele steden ).

Marokkanen zijn geintegreerd en drinken en roken en zijn dus geintegreerd . die spreken bijna geen arabisch meer
ze leven in 2 werelden eentje Marokkaans en Nederlands....
pi_45304837
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef Meki het volgende:
Zie je wel dat je kunt nuanceren. Doe dat dan ook in je posts .
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 januari 2007 @ 01:23:08 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_45304838
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:20 schreef Barney.Stinson het volgende:
Hallo dat is de helft van de Nederlandse keuken

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_45304840
Zembla is bij mij op school (Maurick College Vught) langs geweest om de jongeren te interviewen. Veel mensen die ik ken hebben met de scholierenverkiezingen Wilders gestemd "omdat het toch maar scholierenverkiezingen zijn". Die heb ik in het voorstukje niet gezien
Oké doei.
pi_45304842
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, volgend grafiekje is wel leuk... hoe vaak schrijven de kranten over een vermeende achtergrond en hoeveel berichten gaan erover, en hoe staat dat in contrast met de realiteit ..

[afbeelding]
Uum ja, als Surinamers niet crimineel zijn staan ze ook niet in de krant he
woops edit - onderste regeletje over het hoofd gezien
Ik zie nooit Surinaams tuig op straat eigenlijk, alleen maar Marokkanen
pi_45304851
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef Meki het volgende:

[..]

het zijn jongeren en elke groep maroc of turk of suri of ned maakt niet uit iedereen doet daarmee

Waarom open je dan nu een topic met Wilders in de OP, en niet met een van die haatzaaiende Imams of terroristen die 'jullie' zo'n slechte naam bezorgen?
pi_45304868
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Precies.
Even kortzichtig als jouw reaktie op dit onderzoekje.
Vooral om er de conclusie 'haat' en 'racistisch' aan vast te plakken.
Negatieve gevoelens zijn echt iets anders dan die twee termen die jij koppelt aan deze uitkomst.
zonder enige aanleiding dan ben je aan het haten
negatief kan je zijn als je een terechte aanleiding hebt
pi_45304893
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:23 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Uum ja, als Surinamers niet crimineel zijn staan ze ook niet in de krant he
woops edit - onderste regeletje over het hoofd gezien
Ik zie nooit Surinaams tuig op straat eigenlijk, alleen maar Marokkanen
Ik heb de verklarende tekst er even onder gezet d.m.v. een edit.
pi_45304901
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:23 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Waarom open je dan nu een topic met Wilders in de OP, en niet met een van die haatzaaiende Imams of terroristen die 'jullie' zo'n slechte naam bezorgen?
omdat er 600.000 nederlanders op een racist hebben gestemd.

dat zijn helemaal geen moslims . dat zijn domme mensen die geen verstand hebben van de Islaam
Wilders heeft ervoor gezorgd dat er meer mensen moslims haten
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:26:07 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304908
quote:

[afbeelding]
[..]
Geinig statistiekje Gelly, vooral de Telegraaf springt er dus weer uit.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:26:35 #64
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45304921
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Chinezen leven in hun eigen cultuur spreken vaak nog in hun eigen taal en leven binnen elkaar

Marokkanen {...}. die spreken bijna geen arabisch meer
LoL zeker alleen als ik in de buurt ben dan?
pi_45304926
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:25 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zijn helemaal geen moslims . dat zijn domme mensen die geen verstand hebben van de Islaam
Waarom is volgens jou Wilders een racist?
pi_45304936
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:26 schreef Bill_E het volgende:

[..]

LoL zeker alleen als ik in de buurt ben dan?
kijk maar naar Amsterdam-centrum richting de wallen ...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:27:26 #67
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45304939
Het valt mij overigens op dat autochtonen pas het meeste worden gestigmatiseerd! Zij krijgen 3 tot 4 keer zoveel publiciteit als daders in de dagbladen in verhouding tot de werkelijk gepleegde misdrijven!
RACISME!
pi_45304944
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist. Als Moslims problemen hebben met onze cultuur, mogen ze van mij ditzelfde doen. Probleem is dat veel Moslims hier van alles aan wil gaan passen.
quote:
Marokkanen zijn geintegreerd en drinken en roken en zijn dus geintegreerd. die spreken bijna geen arabisch meer
Nu generaliseer je zelf. .
quote:
ze leven in 2 werelden eentje Marokkaans en Nederlands....
Het is hier geen Marokko, dus een Marokkaan van de 3e generatie moet zich maar eens gaan richten op Nederland.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:28:20 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304958
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:24 schreef Meki het volgende:

Wie weet heeft 54 % van de ondervraagde jongeren wel negatieve ervaringen ermee gehad?
Zou zo maar kunnen tegenwoordig?
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304964
quote:

[..]

[afbeelding]
Blanke Nederlanders zijn dus ook in werkelijkheid maar verantwoordelijk voor een heel klein deel van de criminaliteit. Zelfs nog voor een kleiner deel dan de kranten vermoeden.

Over vooroordelen kun je dus helemaal niet meer spreken, niet blanken zijn gewoon veel crimineler. Waarschijnlijk door degeneratie aangezien ze voor een groot deel uit achterlijke gebieden afkomstig zijn.
pi_45304970
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:17 schreef Meki het volgende:

[..]

2 imaams hebben dat gezegd ?? hetzelfde is wat Wilders roept dat is hetzelfde wat 2 Imaams doen.
Jij legt de schuld bij wilders, ik weet niet, maar 2 jaar terug hadden mensen volgens mij ook al hekel aan marocs, toen wilders dus nog niet prominent in politiek optrad.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:28:40 #72
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45304973
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:27 schreef Meki het volgende:

[..]

kijk maar naar Amsterdam-centrum richting de wallen ...
Wat valt daar te zien dan?
pi_45304986
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Waarom is volgens jou Wilders een racist?
omdat hij natuurrampen met moslims vergelijkt
omdat hij altijd 99 % het over Moslims heeft en altijd negatief

als ik het altijd over Joden negatief praat dan haat ik ze en ben dus een racist maar NEE ik haat ze niet dus ben geen racist
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:30:03 #74
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45305003
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij legt de schuld bij wilders, ik weet niet, maar 2 jaar terug hadden mensen volgens mij ook al hekel aan marocs, toen wilders dus nog niet prominent in politiek optrad.
Toen was het de schuld van pim.. en daarvoor van jan maat ....
pi_45305007
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Over vooroordelen kun je dus helemaal niet meer spreken, niet blanken zijn gewoon veel crimineler.
Veel crimineler ?

Hoeveel % van de "niet blanken" is volgens jou crimineel dan ?
pi_45305019
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:29 schreef Meki het volgende:

[..]

als ik het altijd over Joden negatief praat dan haat ik ze en ben dus een racist maar NEE ik haat ze niet dus ben geen racist
Meki, moslims zijn geen ras.
pi_45305021
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend hoe moslims over Joden denken hoor, of ben je een uitzonderingsgeval?
pi_45305023
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Wie weet heeft 54 % van de ondervraagde jongeren wel negatieve ervaringen ermee gehad?
Zou zo maar kunnen tegenwoordig?
enkeling zou kunnen maar de helft
pi_45305038
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Zijn moslims een ras? .
quote:
Mee eens, al denken ze daar zelf anders over. .
quote:
Nee, dat hebben o.a. een stel idioten gedaan die vliegtuigen moesten kapen, mensen moesten neersteken, metro's moesten opblazen en de Nederlandse cultuur verachten in foute Moskeeen. Als al deze dingen niet gebeurd waren, had niemand uberhaupt van Wilders gehoord. Nogmaals : die wakkert alleen het vuurtje aan.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:31:53 #80
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45305048
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:30 schreef Meki het volgende:

[..]

enkeling zou kunnen maar de helft
Ok wie heeft er in dit topic slechte ervaringen met moslims!? (die je niet hebt met niet moslims)

*meld
pi_45305051
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wilders bestaat al 40 jaar

de schuld is bij Wilders 100 % omdat hij racistisch tekeer gaat tegen de moslims ik bedoel alle moslims
pi_45305081
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:31 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ok wie heeft er in dit topic slechte ervaringen met moslims!? (die je niet hebt met niet moslims)

*meld
Present, alle negatieve ervaringen zijn niet op 2 handen te tellen
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:33:21 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45305086
En van mij krijgen die vervelende kut-Marokkaantjes gewoon nog een ouderwets corrigerende tik om de oren (dat mag volgens de Sharia).
Zouden meer mensen moeten doen. Hebben ze gelijk een minder grote bek en zal het percentage dat negatief over ze denkt ook afnemen in het volgende onderzoek. Want meestal zijn het gewoon puberende schatjes.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45305092
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:31 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Zijn moslims een ras? .
[..]

Mee eens, al denken ze daar zelf anders over. .
[..]

Nee, dat hebben o.a. een stel idioten gedaan die vliegtuigen moesten kapen, mensen moesten neersteken, metro's moesten opblazen en de Nederlandse cultuur verachten in foute Moskeeen. Als al deze dingen niet gebeurd waren, had niemand uberhaupt van Wilders gehoord. Nogmaals : die wakkert alleen het vuurtje aan.
Na Theo van Gogh hebben onbekenden vele aanslagen gepleegt in Moskee´s

mensen die aanslag plegen zijn geen moslim in Koran staat er je mag niemand doodmaken...
mensen die aanslag plegen zijn de achterlijke monsters en zwijnen zonder hersens
pi_45305125
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Meki, moslims zijn geen ras.
elke haat tegen een bevolkinsgroep / ras / geloof zonder enige of terechte aanleiding is een racist
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:35:08 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45305128
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Meki het volgende:

mensen die aanslag plegen zijn geen moslim in Koran staat er je mag niemand doodmaken...
mensen die aanslag plegen zijn de achterlijke monsters en zwijnen zonder hersens
Ga je deze tekst ook even verspreiden in Irak?
Poef.....gone! ©golfer
pi_45305149
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Veel crimineler ?

Hoeveel % van de "niet blanken" is volgens jou crimineel dan ?
Het gaat om het aandeel in de criminaliteit, uit jouw grafiek blijkt dat blanke Nederlnaders verantwoordleijk zijn voor minder dat 5% van de criminaliteit, terwijl ze 80% van de bevolking uitmaken.
pi_45305153
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Na Theo van Gogh hebben onbekenden vele aanslagen gepleegt in Moskee´s
NA Theo van Gogh hebben een aantal idioten dat gedaan ja. Maar NA de moord op Theo van Gogh, je zegt het zelf al.
quote:
Gelukkig zijn we het daar over eens. . Maar steek je energie liever in die nep-Moslims dan in Wilders.
pi_45305163
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef golfer het volgende:
En van mij krijgen die vervelende kut-Marokkaantjes gewoon nog een ouderwets corrigerende tik om de oren (dat mag volgens de Sharia).
Zouden meer mensen moeten doen. Hebben ze gelijk een minder grote bek en zal het percentage dat negatief over ze denkt ook afnemen in het volgende onderzoek. Want meestal zijn het gewoon puberende schatjes.
Ach, mensen zijn kennelijk schijtbenauwd voor die kutkoters, zeuren op een forum of tijdens de verkiezingen is wat veiliger denk ik. Men geeft die kutjochies ook gewoon het idee dat ze wat voorstellen door er constant over te berichten. Gewoon een ouderwetse schop onder de kont.
pi_45305170
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Ga je deze tekst ook even verspreiden in Irak?
die zijn gericht tegen de Amerikaanse bezetters
pi_45305182
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef Meki het volgende:

[..]

De goeden lijden altijd onder de slechten, in dit geval is het percentage slechten echter wel buitengewoon hoog.
Present.
pi_45305188
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:35 schreef Meki het volgende:

[..]

elke haat tegen een bevolkinsgroep / ras / geloof zonder enige of terechte aanleiding is een racist
RAScist, Meki. Iemand die zegt dat alle Moslims slecht zijn die discrimineert, maar hij is geen rascist.
pi_45305200
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Meki het volgende:

[..]

zijn het niet 2 geloofsgroepen die elkaar opblazen?
pi_45305204
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het gaat om het aandeel in de criminaliteit, uit jouw grafiek blijkt dat blanke Nederlnaders verantwoordleijk zijn voor minder dat 5% van de criminaliteit, terwijl ze 80% van de bevolking uitmaken.
Je kunt de cijfers hier gewoon vinden :

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?LYR=G7:0,G1:0,G2:0,G4:0&LA=nl&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=a&D3=0&D4=1-8&D5=a&D6=a&D7=0,9,22,62&D8=l&HDR=T,G5&STB=G6,G3

Vind je het niet vreemd dat Surinamers en Antillianen nauwelijks in de media voorkomen, gezien de percentages ? Vanwaar de fixatie op Marokkanen ?
pi_45305210
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Ach, mensen zijn kennelijk schijtbenauwd voor die kutkoters, zeuren op een forum of tijdens de verkiezingen is wat veiliger denk ik. Men geeft die kutjochies ook gewoon het idee dat ze wat voorstellen door er constant over te berichten. Gewoon een ouderwetse schop onder de kont.
Helaas mag de ouderwetse schop onder kont niet in Nederland.
pi_45305214
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Ben jij wel eens in Rotterdam of Den Haag geweest Gelly? .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:38:40 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45305215
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Meki het volgende:

Nee, voornamelijk tegen hun eigen Soenitische of Shiïtische geloofsgenoten en zelfs als het tegen die bezetters zou gericht zijn, mag het niet, volgens jouw standaard.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45305226
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

NA Theo van Gogh hebben een aantal idioten dat gedaan ja. Maar NA de moord op Theo van Gogh, je zegt het zelf al.
[..]

Gelukkig zijn we het daar over eens. . Maar steek je energie liever in die nep-Moslims dan in Wilders.
Theo is een moord van een persoon die geen hersens had en gelijk daarna zijn elke moslims verdacht van een moorden van een persoon

Marokkanen zijn tegenwoordig geen moslims ze drinken en roken en zijn vaak dronken
Bij Marokkanen is er een onderlinge probleem (( Arabieren en Berbers ))
zoals bij Turken (( Turken en Koerden ))
pi_45305232
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:37 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

RAScist, Meki. Iemand die zegt dat alle Moslims slecht zijn die discrimineert, maar hij is geen rascist.
*kuch*racist*kuch*
pi_45305242
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, voornamelijk tegen hun eigen Soenitische of Shiïtische geloofsgenoten en zelfs als het tegen die bezetters zou gericht zijn, mag het niet, volgens jouw standaard.
Moslims mogen geen mensen vermoorden .
dus dat zijn geen moslims
pi_45305262
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:39 schreef gelly het volgende:

[..]

*kuch*racist*kuch*
Dat moest die 2e zijn ja. . Die eerste was bewust fout gespeld, want racist heeft toch met ras te maken, of zit ik nou helemaal fout? .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:41:10 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45305268
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:39 schreef Meki het volgende:

Moslims mogen geen mensen vermoorden .
dus dat zijn geen moslims
Mooi.
Hebben we dat dus maar even weer vastgesteld.
De Irakezen die aanslagen plegen zijn dus geen moslims.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45305283
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Mooi.
Hebben we dat dus maar even weer vastgesteld.
De Irakezen die aanslagen plegen zijn dus geen moslims.
Absoluut en mensen die dat aanslagen plegen die zijn altijd gericht tegen de Amerikaanse bezetters. en die Amerikanen doen daar aardig mee
pi_45305300
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:38 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Ben jij wel eens in Rotterdam of Den Haag geweest Gelly? .
Ja, erg vaak zelfs, hoezo ?

Het komt wellicht ook dat er hier in groningen veel minder Marokkanen wonen, maar ik drink er gewoon een biertje mee. Eigenlijk kennen we hier nauwelijk etnische spanningen. Het probleem is niet de ene of de andere groep, het probleem is dat beide groepen groot zijn en kennelijk liever zonder elkaar en met eigen mensen dingen doen.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:47:05 #105
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45305390
http://www.12move.nl/content/article/obinn/497713.htm

Dit helpt ook niet mee ...

Zulke dingen hoor je steeds weer in het nieuws..
Hoeveel kapitalen er uitgegeven word aan inburgering enz.
pi_45305398
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, erg vaak zelfs, hoezo ?
Omdat ik vind dat je het probleem nu wel een beetje baggetaliseert.
quote:
Het komt wellicht ook dat er hier in groningen veel minder Marokkanen wonen, maar ik drink er gewoon een biertje mee. Eigenlijk kennen we hier nauwelijk etnische spanningen. Het probleem is niet de ene of de andere groep, het probleem is dat beide groepen groot zijn en kennelijk liever zonder elkaar en met eigen mensen dingen doen.
Dat zullen dan de Marokkanen zijn die studeren en wél een normaal bestaan op willen bouwen hier.
pi_45305424
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:47 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Omdat ik vind dat je het probleem nu wel een beetje baggetaliseert.
Ik vind dat je de problemen niet groter moet maken dan ze zijn, da's wat anders.
pi_45305562
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik vind dat je de problemen niet groter moet maken dan ze zijn, da's wat anders.
Het is gewoon een groot probleem dat je in de Randstad veel mensen uit een lager milieu hebt die bij elkaar gaan zitten en elkaar alleen maar omlaag trekken, dat moet je erkennen.

Dat probleem wordt groter door het feit dat daar veel Marokkanen tussenzitten, en Noord-Afrikanen over het algemeen nou eenmaal wat meer temperament hebben en bovendien trotser zijn. Met een grote bek bouw je onder Marokkanen vaak al een redelijke status op, zeker als je hem zo nu en dan waarmaakt. Bovendien voelen ze dat veel Nederlanders het een beetje zat beginnen te worden dat veel van hun nog steeds geen fatsoenlijk bestaan heeft opgebouwd.

Die dingen zorgen ervoor dat een gemiddelde Marokkaan uit Rotterdam net dat stapje verder zet naar de verkeerde kant.
pi_45305660
Dat er een probleem is is wel duidelijk. Maar je hoeft maar naar de geschiedenis te kijken om te zien dat veel van dat soort problemen zichzelf oplossen. Neem b.v. de Molukkers eens als voorbeeld, of Turken. De problemen in Nederland zijn trouwens niks vergeleken met problemen met minderheden in andere steden, we kennen hier gelukkig nog geen ghetto's. Dergelijke problemen zijn inherent aan een grote stad, je kunt het vaak enkel proberen te beheersen. Over 10 jaar hebben we weer een andere probleemgroep. Dat wil dus niet zeggen dat je niks moet doen, ontspoorde jeugd moet je ongeacht afkomst gewoon hard aanpakken, laten we juist eens niet kijken naar afkomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2007 02:04:05 ]
pi_45305737
In Groningen zullen misschien geen Ghetto's zijn, ga maar eens in Zuid -Oost / Kanaleneiland kijken Aan te raden is dat overdag met je deuren op slot te doen
pi_45305746
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:03 schreef gelly het volgende:
Dat er een probleem is is wel duidelijk. Maar je hoeft maar naar de geschiedenis te kijken om te zien dat veel van dat soort problemen zichzelf oplossen. Neem b.v. de Molukkers eens als voorbeeld, of Turken. De problemen in Nederland zijn trouwens niks vergeleken met problemen met minderheden in andere steden, we kennen hier gelukkig nog geen ghetto's. Dergelijke problemen zijn inherent aan een grote stad, je kunt het vaak enkel proberen te beheersen. Over 10 jaar hebben we weer een andere probleemgroep. Dat wil dus niet zeggen dat je niks moet doen, ontspoorde jeugd moet je ongeacht afkomst gewoon hard aanpakken, laten we juist eens niet kijken naar afkomst.
Wel als die afkomst een reden kan zijn van het gedrag. Marokkanen zijn over het algemeen trots, dus je kunt ze beter een taakstraf geven voor de neus van hun vriendjes, dan ze wegstoppen in een celletje. Dat is alleen maar 'stoer' en dan zijn ze 'thugs'. Dat 'vernederen' mag je overigens ook wel voor iedereen invoeren, anders discrimineer je. .

Ik vraag me trouwens af of de problemen met Turken/Antillianen/Molukkers ooit zo groot geweest zijn als die problemen met de Marokkanen nu.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 02:08:42 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45305750
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:03 schreef gelly het volgende:
De problemen in Nederland zijn trouwens niks vergeleken met problemen met minderheden in andere steden, we kennen hier gelukkig nog geen ghetto's.
*kuch*
gelly, je zou toch af-en-toe een wat meer in bepaalde wijken van Urecht, Den Haag of Amsterdam moeten komen.
Natuurlijk krijgen die wijken niet de naam ghetto mee, maar in het buitenland zouden we dat wel zo noemen.
Overigens vind ik die naam verkeerd gekozen, China-town in LA is geen ghetto, Harlem in NY ook niet.
Het zijn wel hoog geconcentreerde wijken van slechts 1 bevolkingsgroep in een stad.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 januari 2007 @ 02:17:53 #113
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_45305882
Molukkers zwijgen we gewoon dood tegenwoordig Gellly. En bovendien wonen ze over het algemeen ook lekker beschermd in het media-luwe Limburg. Ergo, integrée overflakkée, en geen last meer van. Komt ook vooral omdat de Molukkers over het algemeen streden om geaccepteerd te worden door Nederland, in plaats van zich af te zetten voor alles waarvoor Nederland staat. De Turken doen hun best om deel te worden van Europa, en zijn over het algemeen al sinds mensenheugenis op Europa gericht. Over tien jaar hebben we misschien wel andere problemen, maar je bagatelliseerd mijns inziens de zooi die er nu speelt.
Geen ghetto's? Ik denk dat de parochie voor wie je preekt daar toch intrinsiek anders over denkt.
Ben te zaai voor een signature
pi_45305883
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:08 schreef Sjonnjoop het volgende:
In Groningen zullen misschien geen Ghetto's zijn, ga maar eens in Zuid -Oost / Kanaleneiland kijken Aan te raden is dat overdag met je deuren op slot te doen
Ik ben er voor m'n werk regelmatig geweest, ook in de "mindere" buurten in A'dam en Den Haag. En ja, ook 's avonds en 's nachts. Dat zijn echt geen ghetto's...
pi_45305913
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben er voor m'n werk regelmatig geweest, ook in de "mindere" buurten in A'dam en Den Haag. En ja, ook 's avonds en 's nachts. Dat zijn echt geen ghetto's...
Jij vindt iets pas een ghetto als er constant 4 auto's branden oid?
pi_45305962
Denk dat door alle posts van Meki inmiddels wel duidelijk is geworden waarom zoveel nederlanders hekel hebben aan marokanen.

-Altijd anderen schuld geven
-Wij zijn het niet, de pers doet ons dat aan
-Moslims doden geen onschuldigen
-Moslims zijn altijd liev.
pi_45305969
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:19 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Jij vindt iets pas een ghetto als er constant 4 auto's branden oid?
Een ghetto is een plaats waar criminaliteit het straatbeeld bepaald, en die plaatsen heb je in Nederland niet. Hooguit een paar straten. In een ghetto kun je als "white boy" niet met tig duizend aan computerapparatuur door de straat lopen, en dat heb ik in de Bijlmer, Schilderswijk en Kanaleneiland gedaan. Geen enkel moment dat ik me bedreigd voelde of wat dan ook. Dat er bovengemiddeld veel criminaliteit plaatsvindt klopt, maar een ghetto... Zelden vriendelijker mensen meegemaakt dan juist in die wijken.
pi_45305983
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:24 schreef raptorix het volgende:
Denk dat door alle posts van Meki inmiddels wel duidelijk is geworden waarom zoveel nederlanders hekel hebben aan marokanen.
Nee, waarom figuren als jij er een hekel aan hebben. Kortzichtige proleten zegmaar.
pi_45305987
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Een ghetto is een plaats waar criminaliteit het straatbeeld bepaald, en die plaatsen heb je in Nederland niet. Hooguit een paar straten. In een ghetto kun je als "white boy" niet met tig duizend aan computerapparatuur door de straat lopen, en dat heb ik in de Bijlmer, Schilderswijk en Kanaleneiland gedaan. Geen enkel moment dat ik me bedreigd voelde of wat dan ook. Dat er bovengemiddeld veel criminaliteit plaatsvindt klopt, maar een ghetto... Zelden vriendelijker mensen meegemaakt dan juist in die wijken.
Jup daarom de escorte dienst destijds bij Bijlmer, en daarom permanente beveiliging op Lelylaan.
pi_45305990
laten wij ditzelfde onderzoek eens plegen in land van herkomst en dan vragen
of zij buitenlanders haten
ik denk dat ze daar nog vele malen erger zijn dan wij hier
en ik denk dat zij hier maar eens moeten laten zien hoe het ook anders kan
op een goede manier!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 02:27:17 #121
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_45306001
"Het glas viel uit mijn hand" versus "ik liet het glas uit mijn hand vallen" mentaliteit. In het eerste geval overkwam het je, in voorbeeld twee kon je er zelf iets aan doen.
Ben te zaai voor een signature
pi_45306007
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, waarom figuren als jij er een hekel aan hebben. Kortzichtige proleten zegmaar.
Och gut, wat ben ik toch kortzichtig, ik noem het liever met een een realistische blik de samenleving in kijken.
Mijn vriend is dit jaar 3 keer aangevallen in amsterdam, juist 3 keer mediteraanse types.
pi_45306049
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Ga maar eens met de politie Utrecht praten over kanaleneiland, dan ga je nooit meer met je computers over straat Zijn toch ervaringsdeskundigen zou ik zo zeggen.
pi_45306058
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Och gut, wat ben ik toch kortzichtig, ik noem het liever met een een realistische blik de samenleving in kijken.
Mijn vriend is dit jaar 3 keer aangevallen in amsterdam, juist 3 keer mediteraanse types.
En als ik 3 keer word aangevallen door een stel boeren, dan zegt dat wat precies ? Amsterdam is sowieso een kut stad om te stappen, de keren dat ik er lastig werd gevallen waren het iig geen Marokkanen. Opgefokt sfeertje altijd.
pi_45306082
Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_45306085
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:31 schreef gelly het volgende:

[..]

En als ik 3 keer word aangevallen door een stel boeren, dan zegt dat wat precies ? Amsterdam is sowieso een kut stad om te stappen, de keren dat ik er lastig werd gevallen waren het iig geen Marokkanen. Opgefokt sfeertje altijd.
Ok simpel rekenen, laten we zeggen dat 20 procent van jeugd in a'dam maroc is. Dan is de kans dus:

1/5 * X 1/5 X 1/5 = kans van 1 op 125, geen bewijs, maar toch frappant he?
pi_45306094
Generaliseren is over het algemeen geen goede manier om je oordeel te vormen, maar wel om problemen op te lossen. Moslims als groep als een probleem zien is iets anders dan iedere individuele moslim veroordelen.

Misschien is de vergelijking met voetbalsupporters hier wel op hun plaats. Er is een grote groep supporters die zonder problemen de wedstrijd bezoekt. Een relatief kleine, maar nog steeds grote groep zorgt keer op keer voor problemen. Dit blijven hoe dan ook supporters zoals probleemmarokkanen moslims blijven. Hooligans zijn een probleem onder supporters en extremistische moslims zijn een probleem onder marokkanen (en vele andere nationaliteiten).

Je moet het beestje wel bij de naam kunnen blijven noemen...
pi_45306100
quote:

[..]

We hebben het hier niet over stappen, maar op normale tijden, als je uit je werk komt.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 02:33:57 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45306110
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:27 schreef raptorix het volgende:

Da's puur toeval en bad luck.
Net zoals de meeste Loverboys ook procentueel niet Marokkaans zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45306114
Wat moet je van zo'n onderzoek vinden? Ik denk dat een groot deel van die jongeren nog wel bijdraait zodra met de jaren ook de ontdekking komt dat je een individu bent dat in staat is om op zijn minst een genuanceerde opinie te vormen gebaseerd op eigen ervaringen en een eigen levenswijze, in plaats van klakkeloos over te nemen wat er in je groepje gezegd wordt of denken dat problematiek ontstaan uit armoede, ongelijkheid en gewelddadige uitspattingen van extremistisch uitschot inherent is aan een bepaald geloof of één bevolkingsgroep.
Het overige deel groeit door het te lang gaar koken in een soep van onwetende intolerante praatjes misschien wel uit tot een gevaar, iets waar in het onderwijs wat mij betreft wel wat meer campagne tegen gevoerd mag worden. Deze kinderen hebben niet voor niets nog geen stemrecht; puberale kenmerken als onwetendheid en vooral onzekerheid spelen op die leeftijd nog een veel te grote rol, overdreven kenmerken die ook volwassen te rechtse en linkse sympathisanten nooit kwijt lijken te raken.
pi_45306118
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:30 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Ga maar eens met de politie Utrecht praten over kanaleneiland, dan ga je nooit meer met je computers over straat Zijn toch ervaringsdeskundigen zou ik zo zeggen.
Nou ja, dat is precies het punt. Vaak is een onveilig gevoel niet rationeel, het is de naam die een buurt heeft. Mensen die in dergelijke wijken wonen relativeren het een stuk beter dan mensen die op bezoek komen.
pi_45306126
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:33 schreef grijswaarde het volgende:
Generaliseren is over het algemeen geen goede manier om je oordeel te vormen, maar wel om problemen op te lossen. Moslims als groep als een probleem zien is iets anders dan iedere individuele moslim veroordelen.

Misschien is de vergelijking met voetbalsupporters hier wel op hun plaats. Er is een grote groep supporters die zonder problemen de wedstrijd bezoekt. Een relatief kleine, maar nog steeds grote groep zorgt keer op keer voor problemen. Dit blijven hoe dan ook supporters zoals probleemmarokkanen moslims blijven. Hooligans zijn een probleem onder supporters en extremistische moslims zijn een probleem onder marokkanen (en vele andere nationaliteiten).

Je moet het beestje wel bij de naam kunnen blijven noemen...
We hebben het niet over een klein groepje van rond de 1 procent, zoals dat met hooligans is, maar met een veel grotere groep, zal niet zeggen dat ze allemaal crimineel zijn, maar bijvoorbeeld het aantal dropouts onder marokaanse jeugd is enorm.
pi_45306143
@raptorix

ok, dan geldt het nog meer...
pi_45306151
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Da's puur toeval en bad luck.
Net zoals de meeste Loverboys ook procentueel niet Marokkaans zijn.
Mwoah bad luck, gelukkig overschatten de heren hun vechtkunsten nogal eens, hehehe kunnen ze hun vriendjes vertellen dat ze door een nicht in elkaar zijn geslagen
pi_45306166
Plus ik woon in Rotterdam, dan is het percentage hooligans onder supporters iets hoger dan 1%
pi_45306176
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, dat is precies het punt. Vaak is een onveilig gevoel niet rationeel, het is de naam die een buurt heeft. Mensen die in dergelijke wijken wonen relativeren het een stuk beter dan mensen die op bezoek komen.
Daarom zeg ik, praat met de gasten die daar de hele dag die vriendelijke jongens op moeten pakken, de mensen die er woonden en toch maar verhuist zijn omdat het er zo dolletjes gezellig is met die vriendelijke buren die je voor hoer e.d. uitmaken.
pi_45306189
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:36 schreef grijswaarde het volgende:
Plus ik woon in Rotterdam, dan is het percentage hooligans onder supporters iets hoger dan 1%
Klopt:

pi_45306235
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:37 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, praat met de gasten die daar de hele dag die vriendelijke jongens op moeten pakken, de mensen die er woonden en toch maar verhuist zijn omdat het er zo dolletjes gezellig is met die vriendelijke buren die je voor hoer e.d. uitmaken.
Niemand gaat voor z'n plezier in een achterstandswijk wonen lijkt me, nu niet en 50 jaar geleden niet. Of ik nou een schofterige Marokkaan of een Sjonnie die op een krat bier in z'n voortuin zit naast me heb wonen, het is lood om oud ijzer.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 02:41:12 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45306236
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:36 schreef raptorix het volgende:

Mwoah bad luck, gelukkig overschatten de heren hun vechtkunsten nogal eens, hehehe kunnen ze hun vriendjes vertellen dat ze door een nicht in elkaar zijn geslagen
Ik gooi je de volgende keer dat we elkaar weer eens zien vanaf een flatgebouw af.
Jakkes, een homo
Poef.....gone! ©golfer
pi_45306289
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Niemand gaat voor z'n plezier in een achterstandswijk wonen lijkt me, nu niet en 50 jaar geleden niet. Of ik nou een schofterige Marokkaan of een Sjonnie die op een krat bier in z'n voortuin zit naast me heb wonen, het is lood om oud ijzer.
http://www.utrecht.nl/ima(...)m2004/08zuidwest.pdf
Veel marrokanen, veel criminaliteit, veel uitkeringen 1+1 =2 verhaal.
pi_45306308
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:45 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

http://www.utrecht.nl/ima(...)m2004/08zuidwest.pdf
Veel marrokanen, veel criminaliteit, veel uitkeringen 1+1 =2 verhaal.
Ja, maar dat ligt aan hun zwakke economische positie in de maatschappij .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_45306326
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja, maar dat ligt aan hun zwakke economische positie in de maatschappij .
Ja omdat ze gediscrimeerd worden terwijl ze zo hun best doen
pi_45306943
Hey, ik heb het ook niet op moslims!

Die jongeren hebben dus groot gelijk Goed voorbeeld doet volgen!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45306951
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 04:36 schreef StefanP het volgende:
Hey, ik heb het ook niet op moslims!

Die jongeren hebben dus groot gelijk Goed voorbeeld doet volgen!
Als dat 'volgen' inhoudt dat ze ook allemaal hun geluk in het buitenland gaan zoeken, dan ben je De Verlosser zelve!
pi_45307048
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Tja. Ik heb een tijdje in Kanalen-eiland gewoond. En ik ben daar meerdere malen bedreigd en beroofd. Ik heb me in mijn leven nergens zo onveilig gevoeld op straat dan daar. En ik ben nou niet bepaald snel onder de indruk.
Daarbij hadden meer mensen in de straat met regelmaat last op straat van Marokkanen van rond de 15-16 jaar. En laat dat nou net de groep zijn die het referentiekader bepalen van de jongeren. Dus het onderzoek verbaasd me weinig.

Wandel eens op donderdagavond rond sluitingstijd door Hoog-Catherijne dan kun je iets van die sfeer opsnuiven. Neem gezellig je vriendin mee.
pi_45307068
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 05:40 schreef Cracka-ass het volgende:

. Neem gezellig je vriendin mee.
Een blonde?
pi_45307113
quote:

[..]

Relcloon, kan iemand hier iets aan doen? Verleden keer liep ie nog te posten onder de naam JCOHEN.
pi_45307272
Bij mij komt het niet door Geert hoor, dat ik een hekel heb aan moslims. Bij mij komt het door jou.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45307351
Voor de zoveelste keer...die onderzoeken stellen geen ruk voor, die cijfers vertegenwoordigen slechts een paar honderd mensen. Hoeveel waarde kun je nou echt aan zo'n onderzoek hechten ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45307355
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:17 schreef Hathor het volgende:
Voor de zoveelste keer...die onderzoeken stellen geen ruk voor, die cijfers vertegenwoordigen slechts een paar honderd mensen. Hoeveel waarde kun je nou echt aan zo'n onderzoek hechten ?
Meer dan je denkt. Er zit een hele theorie achter steekproeven.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45307375
quote:

[..]

[afbeelding]

Heeft weinig met Wilders te maken maar alles met de media.
De media schrijft graag negatieve berichten over Moslims omdat dat kranten verkoopt.
En de grote massa is nog zo dom om de media te geloven, het zijn allemaal leugens wat men in de krant zet.
pi_45307384
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:18 schreef Seneca het volgende:

[..]

Meer dan je denkt. Er zit een hele theorie achter steekproeven.
Ja, een theorie die op zijn zachtst gezegd twijfelachtig is.
pi_45308037
Laten we het nu eens omdraaien : hoeveel procent van alle Islamieten in de wereld zouden een 'hekel' hebben aan de Nederlandse cultuur? Denk dat je dan toch wel boven de 90 % uit gaat komen, als ze zelfs in noord-Italie al problemen met ons hebben. .
pi_45308064
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:26 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Heeft weinig met Wilders te maken maar alles met de media.
De media schrijft graag negatieve berichten over Moslims omdat dat kranten verkoopt.
En de grote massa is nog zo dom om de media te geloven, het zijn allemaal leugens wat men in de krant zet.
Ah, de aanslagen in Amerika, Londen en Madrid zijn verzonnen door de media? En Theo van Gogh leeft ook nog, die zit lekker peukies te roken op Hawai. .
pi_45308118
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:18 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Ah, de aanslagen in Amerika, Londen en Madrid zijn verzonnen door de media? En Theo van Gogh leeft ook nog, die zit lekker peukies te roken op Hawai. .
Die zijn niet verzonnen, maar van al die doden die zijn gevallen in Israel bijvoorbeeld of de doden die zijn gevallen in Irak, daar hoor je maar weinig over. Vind je niet?
De media is selectief in hun berichtgeving, ook klopt het vaak gewoon niet wat er in de kranten staat.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:59:22 #156
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_45308488
quote:
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??.
Blij zijn dat het 50% ipv 95% is.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_45308746
quote:
Uit het onderzoek blijkt verder dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is.
quote:
Andere verklaringen voor de negatieve gevoelens ten opzichte van moslims zijn de mening van beste vrienden en ouders, die klakkeloos worden overgenomen
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:18:25 #158
102466 cappp
Ondertitel
pi_45308768
staat negatief tegenover is wat anders dat haten, Meki.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_45309468
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:24 schreef Meki het volgende:

[..]

zonder enige aanleiding dan ben je aan het haten
Grapjurk

9/11
dagelijkse aanslagen in Irak en Iran
Kamikaze aanslagen op burgers in bussen en bruiloften in Israël
Cartoonrel om een vent met een kort lontje waardoor vele doden vielen.
Aanslagen in:
Frankrijk
Rusland
Madrid
London
Egypte
TvG
Demoniseren van homo's
Criminaliteitcijfers
Overlast

en ga zo maar door.........
pi_45311178
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Grapjurk

9/11
Aanslagen in:
Frankrijk
Rusland
Madrid
London
Egypte

TvG
Demoniseren van homo's
Criminaliteitcijfers
Overlast

Oorzaak - Gevolg
pi_45311199
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Grapjurk

9/11
Aanslagen in:
Frankrijk
Rusland
Madrid
London
Egypte
TvG
Demoniseren van homo's
Criminaliteitcijfers
Overlast

Dus je haat terroristen?
pi_45311246
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus je haat terroristen?
wie niet?
pi_45311400
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus je haat terroristen?
Jij bent er zeker zo eentje die vindt dat als er 100 van de 50.000 supporters gaan lopen rellen bij het voetbal, er allemaal overdreven maatregelen genomen moeten worden, maar zodra het Moslims betreft mogen de goeden onder geen enkel beding onder de kwaden lijden? .
pi_45311415
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:17 schreef SlimShady het volgende:

[..]

wie niet?
Veel (extreem-)linkse rakkers.
pi_45311455
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:23 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Veel (extreem-)linkse rakkers.
Mwah, een beetje gezond verstand zorgt er al voor dat je terroristen niet hoeft te haten.
pi_45311475
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:22 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Jij bent er zeker zo eentje die vindt dat als er 100 van de 50.000 supporters gaan lopen rellen bij het voetbal, er allemaal overdreven maatregelen genomen moeten worden
Nee. Ik ben tegen overdreven maatregelen.
quote:
maar zodra het Moslims betreft mogen de goeden onder geen enkel beding onder de kwaden lijden? .
Inderdaad, niet verhoudingsgewijs meer dan niet-moslims.
pi_45311517
En als er een krantenberichtje is over hoe de Moslimse jongeren Nederlanders vinden moeten ze allemaal het land uit ofzo, maar zelf megen we wel zo'n mening hebben he!
pi_45311640
quote:

[..]

Bullshit, een betere stad om te stappen vind je niet, en neem van mij aan dat ik dit niet graag toegeef. Amsterdam heeft alles, voor wie dan ook, en als er dan onverhoopt toch de pleuris uitbreekt ligt het deels toch ook aan je eigen houding. Ik ben er talloze keren wezen stappen, en de enige problemen die ik me kan herinneren, was met die bloedhonden die midden in de nacht een wielklem komen zetten en dan nog denken dat ze een leuk praatje met je kunnen maken ook.
pi_45311690
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Ik ben tegen overdreven maatregelen.
Ok, dan ben je in elk geval wel concequent.
pi_45311712
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:24 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Mwah, een beetje gezond verstand zorgt er al voor dat je terroristen niet hoeft te haten.
Dus je moet van ze houden? .
pi_45311768
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:14 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Oorzaak - Gevolg
Met andere woorden: Bek dicht anders laten we jullie een poepie ruiken?
pi_45311826
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Met andere woorden: Bek dicht anders laten we jullie een poepie ruiken?
Nee, het zijn uitingen van ongenoegen naar het westen toe.
Een terrorist pleegt geen aanslagen voor zijn plezier, er zit altijd een reden achter.
Dat er veel gehersenspoeld zijn doet er niet toe, hun strijden voor hun vrijheid en hun recht om hun leven te leiden zoals hun dat zelf willen.
pi_45311894
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:24 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Lieve terrorist, mag ik knopje indrukken van je bomgordel? Of steek nog een mes in m'n rug want tis zo lekker.
pi_45311946
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Een terrorist pleegt geen aanslagen voor zijn plezier, er zit altijd een reden achter.
Dat er veel gehersenspoeld zijn doet er niet toe, hun strijden voor hun vrijheid en hun recht om hun leven te leiden zoals hun dat zelf willen.
kolere, vrijheidsstrijd ten koste van onschuldigen opblazen........... Heb je je al aangemeld?
pi_45311976
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dan blijven ze toch lekker uit het westen weg?
quote:
En voor je eigen vrijheid ga je anderen maar vermoorden?

Bovenstaande gebruiker is nou een van de redenen dat mensen de Islam gaan haten, inclusief de 'normale' moslims. De gematigde moslims keuren geweld niet hard genoeg af, maar je hoort ze te vaak nog een beetje twijfelachtig terroristen en andere idioten verdedigen. Zo van : "ik kan het wel een beetje begrijpen...." of "het is fout, MAAR ...".
pi_45312007
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:44 schreef Barney.Stinson het volgende:
Wel, dat is vrij gebruikelijk, hoor.
pi_45312031
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, dat is vrij gebruikelijk, hoor.
Niet als je mensen vermoordt die jou niets doen.
pi_45312048
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:46 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Niet als je mensen vermoordt die jou niets doen.
Zelfs dat is niet ongebruikelijk.
pi_45312061
quote:

[..]

[..]

Bovenstaande gebruiker is nou een van de redenen dat mensen de Islam gaan haten, inclusief de 'normale' moslims. De gematigde moslims keuren geweld niet hard genoeg af, maar je hoort ze te vaak nog een beetje twijfelachtig terroristen en andere idioten verdedigen.
Precies. Hij draagt zijn steentje aardig bij aan de beeldvorming.
pi_45312091
Een beeldvorming wordt ook maar geaccepteerd.
pi_45312098
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zelfs dat is niet ongebruikelijk.
Dat er iemand neergeknald wordt op een zaterdagavond in Rotterdam of Amsterdam is ook niet meer ongebruikelijk. Wil dat zeggen dat het niet erg is?
pi_45312111
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:48 schreef Monidique het volgende:
Een beeldvorming wordt ook maar geaccepteerd.
Als die beeldvorming redelijk terecht is, is daar niets mis mee.
pi_45312120
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:48 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Dat er iemand neergeknald wordt op een zaterdagavond in Rotterdam of Amsterdam is ook niet meer ongebruikelijk. Wil dat zeggen dat het niet erg is?
Ik vind dat heel erg. Maar om mensen die jou niets doen te doden omwille van je eigen vrijheid is iets wat over het algemeen zeker vroeger geaccepteerd werd, hoor.
pi_45312147
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

kolere, vrijheidsstrijd ten koste van onschuldigen opblazen........... Heb je je al aangemeld?
Achja, het is ook moeilijk om je voor te stellen dat je je eigen leven boven een ander zijn leven stelt.
De westerse wereld doet niet anders.
pi_45312153
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vind dat heel erg. Maar om mensen die jou niets doen te doden omwille van je eigen vrijheid is iets wat over het algemeen zeker vroeger geaccepteerd werd, hoor.
Dat is het probleem ja : Moslims leven vaak nog in vroegere tijden. Kijk maar naar het gros van de Islamitische landen alleen al.
pi_45312168
quote:

[..]

[..]

Bovenstaande gebruiker is nou een van de redenen dat mensen de Islam gaan haten, inclusief de 'normale' moslims. De gematigde moslims keuren geweld niet hard genoeg af, maar je hoort ze te vaak nog een beetje twijfelachtig terroristen en andere idioten verdedigen. Zo van : "ik kan het wel een beetje begrijpen...." of "het is fout, MAAR ...".
Het is immers altijd links of rechts, er bestaat geen middenweg.
pi_45312226
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:51 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Dat is het probleem ja : Moslims leven vaak nog in vroegere tijden. Kijk maar naar het gros van de Islamitische landen alleen al.
Ok.
pi_45312228
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:51 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Het is immers altijd links of rechts, er bestaat geen middenweg.
In dit geval bestaat er geen middenweg nee.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:53:48 #189
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_45312236
quote:
Geen rede om ons zorgen over te maken! Vind ik!
Laat iedereen lekker vinden wat ie vind!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_45312257
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:53 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

In dit geval bestaat er geen middenweg nee.
Dan ben ik klaar met jou.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:59:17 #191
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45312356
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:51 schreef Barney.Stinson het volgende:
Idd, en die cultuur nemen ze mee naar landen zoals Nederland en daar zorgt dat voor problemen. Zeker omdat ze geen afstand willen doen van hun cultuur in veel gevallen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45312373
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:53 schreef Tism het volgende:

[..]

Geen rede om ons zorgen over te maken! Vind ik!
Laat iedereen lekker vinden wat ie vind!
Nee, haat tussen verschillende bevolkingsgroepen is niet goed.

Het probleem is dat ze eens verder moeten kijken; WAAROM denkt zo'n groot deel van de jeugd zo negatief over de Islam? Ze gaan er vanuit dat die jeugd een verkeerd beeld van de Islam heeft en nu krijg je weer van allerlei 'gedwongen' projecten om dat te veranderen. Lessen op scholen over de Islam, voorlichtingen, etc. Dat zal bij een klein deel werken, maar ik denk dat de rotte appels onder de Moslims juist aangepakt moeten worden en de goeden zich eens wat meer van dat tuig moet distancieeren.
pi_45312404
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:54 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dan ben ik klaar met jou.
Mensen vermoorden is altijd fout, tenzij het uit zelfverdediging is.
pi_45312442
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, en die cultuur nemen ze mee naar landen zoals Nederland en daar zorgt dat voor problemen. Zeker omdat ze geen afstand willen doen van hun cultuur in veel gevallen
Je hoeft ook geen afstand van je cultuur te doen, maar ga dan niet tegen de heersende cultuur aan lopen schoppen, en ga lekker in een besloten gemeenschap leven ofzo. Óf pas je aan.
pi_45312480
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:01 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Mensen vermoorden is altijd fout, tenzij het uit zelfverdediging is.
Dus al die Duitsers in de 2e wereldoorlog hoefden niet te sterven omdat ze Europa eigenlijk al hadden veroverd?
D-Day was geen zelfverdediging meer.
pi_45312531
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:03 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dus al die Duitsers in de 2e wereldoorlog hoefden niet te sterven omdat ze Europa eigenlijk al hadden veroverd?
D-Day was geen zelfverdediging meer.
Duitsland had de boel al veroverd ja, en die mensen wilden zich vrijvechten. Is ook een vorm van zelfverdediging.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:13:12 #197
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45312721
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:02 schreef Barney.Stinson het volgende:
Je hoeft ook geen afstand van je cultuur te doen, maar ga dan niet tegen de heersende cultuur aan lopen schoppen, en ga lekker in een besloten gemeenschap leven ofzo. Óf pas je aan.
idd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45312734
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:05 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Duitsland had de boel al veroverd ja, en die mensen wilden zich vrijvechten. Is ook een vorm van zelfverdediging.
En wat denk jij dat die mensen uit het midden oosten doen?
pi_45313057
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:13 schreef MrSASO het volgende:

[..]

En wat denk jij dat die mensen uit het midden oosten doen?
Alleen in Irak zijn er 'bezetters', in de rest van het midden-Oosten niet, al zou je Israel misschien ook kunnen noemen. Maar wat schiet je er mee op om Amerikaanse soldaten (ik ben het er ook niet mee eens dat die daar zijn, al MOEST Saddam gewoon weg) te doden? Het staat al vast dat die weer zullen vertrekken zodra het rustig is, terwijl de Duitsers als doel hadden om landen blijvend in te nemen.
pi_45313225
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:25 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Alleen in Irak zijn er 'bezetters', in de rest van het midden-Oosten niet, al zou je Israel misschien ook kunnen noemen. Maar wat schiet je er mee op om Amerikaanse soldaten (ik ben het er ook niet mee eens dat die daar zijn, al MOEST Saddam gewoon weg) te doden? Het staat al vast dat die weer zullen vertrekken zodra het rustig is, terwijl de Duitsers als doel hadden om landen blijvend in te nemen.
Ligt eraan hoe je het ziet, ik weet niet of je het weet maar de westerse cultuur word zowat aan heel de wereld opgedrongen terwijl er een hoop landen zijn die dat niet zien zitten, ook gebeuren er een hoop dingen waar wij dankzij de media geen weet van hebben.
Denk aan geheime operaties om oliebronnen veilig te stellen enz.
De zogenaamde terroristen dreiging komt niet voort uit een blinde razernij om te doden.
pi_45313662
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:31 schreef MrSASO het volgende:
maar de westerse cultuur word zowat aan heel de wereld opgedrongen
Tuurlijk jongen. . Er zijn hier ook Moslims die hun cultuur in Nederland willen opdringen : afknallen dan maar?
quote:
terwijl er een hoop landen zijn die dat niet zien zitten,
Dus dan maar geweld gebruiken. .

Samir A. ook maar even vogelvrij verklaren? Dat iedereen hem mag mishandelen en we hem daarna in het openbaar afslachten? Hij wil namelijk ons land bezetten en dat rechtvaardigd moord/geweld tegen die persoon volgens jou.
quote:
ook gebeuren er een hoop dingen waar wij dankzij de media geen weet van hebben.
Ow, de media maakt Amerika anders graag zwart hoor, als ze een mooi primeurtje over Amerikaanse gevangenissen waar mensen mishandeld worden kunnen krijgen dan laten ze dat echt niet.
quote:
Denk aan geheime operaties om oliebronnen veilig te stellen enz.
Daar heeft een gemiddelde inwoner van een Islamistisch land geen last van, en bovendien is dat puur economisch, heeft niets met cultuur te maken.
quote:
De zogenaamde terroristen dreiging komt niet voort uit een blinde razernij om te doden.
Nee, die komt voort uit een een blinde razernij om alles wat niet zoals hunzelf is/denkt te doden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Barney.Stinson op 13-01-2007 14:53:35 ]
pi_45313948
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:48 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen. . Er zijn hier ook Moslims die hun cultuur in Nederland willen opdringen : afknallen dan maar?
Is het je niet opgevallen dan dat gasten zoals Samir A allemaal na 9-11 zijn opgestaan?
Nogmaals het is de schuld van de media dat mensen doordraaien.
quote:
[..]

Dus dan maar geweld gebruiken. . Samir A. ook maar even vogelvrij verklaren? Dat iedereen hem mag mishandelen en we hem in het openbaar afslachten?
Dat gaat weer nergens over, Samir A zit toch al vast.
quote:
[..]

Ow, de media maakt Amerika anders graag zwart hoor, als ze een mooi primeurtje over Amerikaanse gevangenissen waar mensen mishandeld worden kunnen krijgen dan laten ze dat echt niet hoor.
Stel je eens voor dat ze het wel zouden laten.
Bovendien vind ik het juist heel goed dat er bericht word over Guantanamo Bay, de voorvechter van mensenrechten en democratie en vrijheid die moedwillig mensen zonder proces opsluiten, dat gaat toch veels te ver vind je niet?
quote:
[..]

Daar heeft een gemiddelde inwoner van een Islamistisch land geen last van, en bovendien is dat puur economisch, heeft niets met cultuur te maken.
Daar hebben ze dus wel last van, als het plaatje economisch niet klopt worden de mensen vanzelf ontevreden.
Dat ze gehersenspoeld worden met het verhaal van gelovigen en ongelovigen is een ander verhaal.
quote:
[..]

Nee, die komt voort uit een een blinde razernij om alles wat niet zoals hunzelf is te doden.
Nogmaals die mensen zijn gehersenspoeld en weten jammergenoeg niet beter, net zoals wij hier gehersenspoeld zijn en ook niet beter weten dan dat de Moslim de "vijand" is.
pi_45314152
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:57 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Is het je niet opgevallen dan dat gasten zoals Samir A allemaal na 9-11 zijn opgestaan?
Nogmaals het is de schuld van de media dat mensen doordraaien.
Is het jou niet opgevallen dat al die Moslim-'haters' allemaal na 9-11 zijn opgestaan?
quote:
Dat gaat weer nergens over, Samir A zit toch al vast.
Vast ja. ZONDER geweld tegen hem gebruikt te hebben en zonder hem vermoordt te hebben. Het kan dus WEL. Dat is onze cultuur, in de Islamitische cultuur had ie geen eerlijk proces, geen kans om zich te beteren en geen kans om z'n straf normaal uit te zitten. In Marokko had die vent niet meer geleefd.
quote:
Stel je eens voor dat ze het wel zouden laten.

Bovendien vind ik het juist heel goed dat er bericht word over Guantanamo Bay, de voorvechter van mensenrechten en democratie en vrijheid die moedwillig mensen zonder proces opsluiten, dat gaat toch veels te ver vind je niet?
Dat vind ik ook ja. Maar nu gaan alle pro-Amerika mensen toch ook niet janken dat de media anti-Amerika is, puur omdat dit onder aandacht gebracht werd?
quote:
Daar hebben ze dus wel last van, als het plaatje economisch niet klopt worden de mensen vanzelf ontevreden.
Er is geen enkel Islamitisch land met een redelijke economie. .
quote:
Dat ze gehersenspoeld worden met het verhaal van gelovigen en ongelovigen is een ander verhaal.
Samir A. heeft hier alles gekregen wat ie kon wensen : een kans op een toekomst, een opleiding. Maar toch moest ie de Nederlandse samenleving met heel z'n hart gaan haten. Die is niet gehersenspoeld, wie zou dat gedaan moeten hebben dan?
quote:
Nogmaals die mensen zijn gehersenspoeld en weten jammergenoeg niet beter, net zoals wij hier gehersenspoeld zijn en ook niet beter weten dan dat de Moslim de "vijand" is.
Ik zie de Moslim niet als vijand. Ik zie ze als individu, maar dat wordt wel steeds moeilijker moet ik toegeven. Maar toch krijgt elke Moslim een eerlijke kans bij mij.
pi_45314652
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:05 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Is het jou niet opgevallen dat al die Moslim-'haters' allemaal na 9-11 zijn opgestaan?
Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat de media een heel grote rol heeft gespeeld met het vormen van onze gedachten.
quote:
[..]

Vast ja. ZONDER geweld tegen hem gebruikt te hebben en zonder hem vermoordt te hebben. Het kan dus WEL. Dat is onze cultuur, in de Islamitische cultuur had ie geen eerlijk proces, geen kans om zich te beteren en geen kans om z'n straf normaal uit te zitten. In Marokko had die vent niet meer geleefd.
In Guantanomo Bay ook niet, ik vind het zowiezo erg om iemand vast te zetten zonder proces of de Amerikanen het nu doen of de Arabieren.
quote:
[..]

Dat vind ik ook ja. Maar nu gaan alle pro-Amerika mensen toch ook niet janken dat de media anti-Amerika is, puur omdat dit onder aandacht gebracht werd?
Nou, je hebt er mensen tussenzitten hoor.
quote:
[..]

Er is geen enkel Islamitisch land met een redelijke economie. .
Pardon, Kuweit en Dubai bijvoorbeeld.
Zo zullen er nog wel een paar landen zijn, ik geef toe het zijn er niet veel maar heel typisch zijn dat dan ook de landen waar je niks over hoort als het gaat om terrorisme.
quote:
[..]

Samir A. heeft hier alles gekregen wat ie kon wensen : een kans op een toekomst, een opleiding. Maar toch moest ie de Nederlandse samenleving met heel z'n hart gaan haten. Die is niet gehersenspoeld, wie zou dat gedaan moeten hebben dan?
De media mischien, wanneer je als Marokkaan zijnde elke dag de grond word ingetrapt zwart word gemaakt in de media en niemand doet er wat aan dan begint er toch iets te knagen.
Het irriteerd mij zelfs en ik ben nog niet eens een Moslim/Marokkaan.
quote:
[..]

Ik zie de Moslim niet als vijand. Ik zie ze als individu, maar dat wordt wel steeds moeilijker moet ik toegeven. Maar toch krijgt elke Moslim een eerlijke kans bij mij.
pi_45314660
Wie haat mij a sahbi?
pi_45314926
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, een theorie die op zijn zachtst gezegd twijfelachtig is.
Bron?
pi_45315673
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:25 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat de media een heel grote rol heeft gespeeld met het vormen van onze gedachten.
Klopt. De media heeft zowel de moslim-haters als de moslim-extremisten extremer gemaakt.
quote:
In Guantanomo Bay ook niet, ik vind het zowiezo erg om iemand vast te zetten zonder proces of de Amerikanen het nu doen of de Arabieren.
Mee eens. Ik vind dat er met de Amerikaanse cultuur ook wat mis is, maar dat is lang niet zo extreem als de Islamitische cultuur.
quote:
Nou, je hebt er mensen tussenzitten hoor.
.
quote:
Er zijn misschien 2 of 3 uitzonderingen ja.
quote:
Zo zullen er nog wel een paar landen zijn, ik geef toe het zijn er niet veel maar heel typisch zijn dat dan ook de landen waar je niks over hoort als het gaat om terrorisme.
Dat is ook weer zo ja.
quote:
De media mischien, wanneer je als Marokkaan zijnde elke dag de grond word ingetrapt zwart word gemaakt in de media en niemand doet er wat aan dan begint er toch iets te knagen.
Je kunt je ook aanstellen. Ik ben zelf een opdonder, en soms menen mensen daarom ook dat ik minder ben, maar ik ga niet in een hoekje zitten, de wereld zitten te haten en kapot te willen maken. Ik bewijs ze het tegendeel. En dat moeten Marokkanen ook eens vaker doen! Heus niet elke werkgever is een racist, en elke Marokkaan die z'n best doet op school en zich fatsoenlijk gedraagt maakt een goede kans op een baan. Het is misschien iets moeilijker, maar laat ze eens zichzelf naar de top knokken, dan verdwijnen de vooroordelen vanzelf.

Nu heb je veel van die stakkers die voordat ze uberhaupt hun diploma hebben alleen hun energie besteden aan het zeuren over 'die racistische kanker-Nederlanders' en dat ze toch geen toekomst hebben.
quote:
Het irriteerd mij zelfs en ik ben nog niet eens een Moslim/Marokkaan.
En ik maar denken dat je een Moslim was. . .
pi_45315704
Tja, als mensen bij het woord "moslim" gelijk moeten denken aan schreeuwende, provocerende en respectloze pauper-marokkaantjes, dan krijg je dit ja.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_45315828
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij denkt negatief over jongeren, jij haat jongeren, jij discrimineert
pi_45315846
Ik denk negatief over Meki, ben ik nu racistisch en hoor ik op Wilders te stemmen?
pi_45316307
Dankzij het jarenlang knuffelen van de PvdA en consorten zijn we nu in dit stadium beland.

Ik zei het toch al dat de Matrealistische generatie aPPLe/iPoD/iPHoNe niks meer met de linkse kerk heeft. En veel spraken dat tegen.

De Elite luistert zo SLECHT naar de burger, dat er een ongekend groot gat is ontstaan, dat opgevuld kan worden door iemand als Wilders met een One Issue Partij.

Maar men trekt gewoon niet hun conclusies, men zal gewoon door gaan met knuffelen, pamperen en theedrinken, en dan huilen ze over 4 jaar dat Wilbers 2 keer zo groot is geworden en zij dat weer niet snappen hoe het kan dat Wilbers zo groot is geworden.
Om vervolgens weer vrolijk verder te gaan met knuffelen, pamperen en theedrinken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45316685
De Elite heeft gewoon geen IDEE wat er in de (Allochtone/Autochtone) Burger om gaat. Dan kan je er nog 100 van dit soort onderzoeken tegen aangooien, maar ze willen of kunnen het niet in zien.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 14 januari 2007 @ 03:33:38 #213
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 14 januari 2007 @ 09:56:11 #214
102466 cappp
Ondertitel
pi_45336225
Zoals ik al zei Meki, haten is iets anders dan negatief staan tegenover iemand. Ik heb geen hekel aan Marokkanen, maar er kan wel wat verbetering in hun gedrag komen.
Er zit een knop op je TV
Jailbait Gallery
pi_45336373
De conclusie van het rapport is opzienbarend dom. Hoe kunnen jongeren nu een hekel hebben aan moslims, ze zitten er bij in de klas, op voetbal, etc. etc. Jongeren hebben een hekel aan de ISLAM. Net
pi_45336403
Hmm ik denk dat een net zo'n groot percentage van de moslims -> niet moslims haten!?
Persoonlijk heb ik met nagenoeg geen groep problemen alleen de extremisten in alle vormen
  zondag 14 januari 2007 @ 10:17:49 #217
102466 cappp
Ondertitel
pi_45336437
Jongens, het gaat hier niet om haten, dat maakt meneer Meki ervan.
In het onderzoek staat negatief staan tegenover, vrij groot verschil lijkt mij.
Er zit een knop op je TV
Jailbait Gallery
  zondag 14 januari 2007 @ 12:04:11 #218
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_45341373
quote:
Op zondag 14 januari 2007 09:56 schreef cappp het volgende:
Zoals ik al zei Meki, haten is iets anders dan negatief staan tegenover iemand. Ik heb geen hekel aan Marokkanen, maar er kan wel wat verbetering in hun gedrag komen.
negatief zijn over Moslims zonder enige aanleiding is haten
geef eens voorbeelden waarom je Nederlandse moslims moet haten
pi_45341740
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Kom op, jij houdt het nieuws toch veel bij, media duikt er ook op maar er zijn wel problemen met moslims of door mensen die het zogenaamd doen in de naam als moslim.

Negatief denken is niet hetzelfde als haten
pi_45342919
Dus wie zijn nou precies verantwoordelijk voor deze Moslim achterstandsjongeren, Meki? Dat zijn toch hun ouders? Die zich zo halsstarrig vasthouden aan de traditionele Moslim cultuur van hun vaderland? En wiens falen betreffende hun persoonlijke integratie, nu hun famile en kinderen ook benadelen.

Voorzover ik weet worden de ouders nog steeds verantwoordelijk gehouden voor eventuele misstanden met hun kinderen. De verantwoordelijkheid ligt dus toch echt bij een Islamitische achtergrond, ongeacht of deze jongeren nou drinken of niet. De persoonlijke geloofsovertuigingen van deze jongeren worden tevens door henzelf vereenzelvigd met het Islamitische gedachtengoed.

Dus voor het gemak de problematiek van Islamitische nature afschuiven naar het persoonlijk falen van deze zobetitelde 'niet-Moslims' is een oppervlakkig benadering. Het gaat hier dan ook om de Islamitische cultuur, die zich om de Islam heeft gevormd, en die vele vormen kent. (Die niet allemaal overeenkomen met de verschillende interpretaties van de Koran.)

Je gebruikt een erg gemakzuchtig argument.

En een negatieve houding tegenover de Islam zal sterk verbonden zijn met een algemene kennis omtrent de verschillende uitspattingen van het Islamitische geloof, met name in landen zoals Somalië, Soedan, Thailand, Afghanistan, Pakistan, Iraan en Indonesië.
  zondag 14 januari 2007 @ 15:25:43 #222
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_45343978
Ik vind dat jammer dat gekozen is voor dit onderzoekskader. Ik ben namelijk meer benieuwd naar de reden dat politieke partijen zoals SP en PvdA onder scholieren ruim winnen. Zou dat ook te maken hebben met de meningen van vrienden en ouders die klakkeloos worden overgenomen?
In elk geval betreur ik dat er geen Zembla-aflevering 'Jong en links' te zien is (geweest), want de tendens is opmerkelijk en beslist een onderzoekje waard.
Zelfs vermeend vanzelfsprekendheid lijkt me toch wel voer voor onderzoekers.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 14 januari 2007 @ 15:48:21 #223
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45344703
ik zie echt totaal niet in wat we hier in het westen moeten met moslims.

als je een simpele vergelijking maakt met:

-moslims
-geen moslims
-aziaten

aziaten kunnen een verrijking zijn voor de samenleving. vaak hardwerkende mensen, wel erg terug getrokken in familie maar erkennen en nemen deel aan de westerse samenleving.

ik zie niet wat de moslimgemeenschap nu daadwerkelijk bijdraagt aan de samenleving, niks dan poblemen.
ze kosten tijd, geld en letterlijk mensenlevens.

check bijvoorbeeld dit:

parijs 2006-2007--> iedereen en alles viert feest. foto is van net na 12-en

parijs 2006-2007 --> foto van rond half 1 nieuwjaar. moslims nemen "deel aan het feest"
ze mollesteerden ouderen, stelletjes en andere onschuldige mensen.

ik was al nooit echt liefhebber van die mensen maar ik zie ze nu liever op de marokkaanse manier in de woestijn worden gedropt met een flinke muur eromheen.
ik ben lief :)
  zondag 14 januari 2007 @ 16:08:49 #224
102466 cappp
Ondertitel
pi_45345447
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Haten is als iemand de hersens in gaat slaan, negatief tegenover is van mwa, die marokkanen vind ik niet zo leuk.
Er zit een knop op je TV
Jailbait Gallery
  zondag 14 januari 2007 @ 17:17:22 #225
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_45347938
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

!
quote:
En dat ondanks de boomknuffelaarij van de linkse schoolboeken.
  zondag 14 januari 2007 @ 17:37:29 #226
128159 smurfzilla
-------------------
pi_45348649
54% van de jeugd schijnt een verkeerd beeld te hebben van de moslims dan. Lijkt mij gevaarlijker.
>>>Fast forward>>>
pi_45348670
Ik baal altijd ontzettend als er weer eens zo'n onderzoek verschijnt.

De vraagstellingen laten meestal weinig ruimte over voor nuance of goede toelichting.

Ik ben zelf bijvoorbeeld ook niet altijd even positief over 'sommige' moslims. Bij deze geweldige enquetes is er echter geen antwoord mogelijk: 'Sommige moslims of mensen uit een moslim-milieu hun gedrag staat me niet zo aan, alleen veel moslims vind ik ook erg verstandig, heb ik geen last van, en zouden we misschien zelfs wat van kunnen leren(in beperkte mate'.

Maar nee, we maken het de mensen niet te moeilijk. Het is JA of NEE en zo kunnen we met de uitkomst lekker scoren, want de meeste kranten plaatsen maar wat graag een vetgedrukte generaliserende krantenkop.

Mensen als meki, maar ook het rechtse tuig hier kunnen dan weer lekker snel hun conclusies trekken en elkaar voor van alles en nog wat uitmaken...

trug van weggeweest
  zondag 14 januari 2007 @ 17:38:31 #228
163388 bruine_beer
kokosbiscuits
pi_45348682
Vind je het gek, al die paupermoslims moeten opzouten naar hun eigen land, waar ze overigens een gat in grond schijten van ellende omdat ze te primitief en te lui zijn om een fatsoenlijk rioolstelsel aan te leggen.

Moslims, verkapte barbaren
  zondag 14 januari 2007 @ 17:46:46 #229
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_45348960
quote:
Op zondag 14 januari 2007 17:37 schreef smurfzilla het volgende:
54% van de jeugd schijnt een verkeerd beeld te hebben van de moslims dan. Lijkt mij gevaarlijker.
of juist die overige 46%!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_45349000
quote:
Op zondag 14 januari 2007 17:38 schreef bruine_beer het volgende:
Vind je het gek, al die paupermoslims moeten opzouten naar hun eigen land, waar ze overigens een gat in grond schijten van ellende omdat ze te primitief en te lui zijn om een fatsoenlijk rioolstelsel aan te leggen.

Moslims, verkapte barbaren
En Nederlanders die bekeerd zijn tot Islam, waar moeten die naartoe?
death is once so do it FisabilAllah
  zondag 14 januari 2007 @ 17:51:52 #231
163388 bruine_beer
kokosbiscuits
pi_45349097
quote:
Op zondag 14 januari 2007 17:48 schreef Seif het volgende:

[..]

En Nederlanders die bekeerd zijn tot Islam, waar moeten die naartoe?
Afgezien van het feit dat je een naïef persoon bent als je uberhaupt in een religie gelooft mogen ze wat mij betreft allemaal dood.

-1 doodsverwensing.
  zondag 14 januari 2007 @ 18:16:01 #232
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_45349805
Dit soort onderzoekjes draagt eigenlijk weinig bij tot de discussie. Een diepte-onderzoek naar de reden waarom jongeren een negatief beeld hebben van moslims zou veel verhelderender zijn. Xenofobie en islamofobie bestaan namelijk in vele vormen. Ten eerste heb je de biologische racisten oude stijl die vinden dat andere volkeren natuurlijke inferieuren zijn en dat ook nauwelijks onder stoelen of banken steken. Typische voorbeelden hier zijn Polinco en min of meer openlijk nazistische bewegingen zoals het oorspronkelijk Vlaams Blok.

Verder heb je de biologische racisten die doen alsof ze niet vinden dat andere volkeren van nature uit inferieur zijn, maar die doen alsof ze vinden dat het aan hun cultuur ligt. Voorbeelden: Michiel Smit, Filip De Winter en heel wat rechtse Fokkers. Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.

En dan zijn er nog mensen die oprecht geloven dat alle volkeren gelijk zijn maar dat er inferieure culturen zijn en op basis daarvan islamofoob zijn, nl. omdat ze vinden dat moslims bepaalde modernistische verlichtingsopvattingen niet delen. Ayaan Hirsi Ali was typisch zo iemand. Deze laatste groep generaliseert weliswaar en heeft een essentialistisch beeld van andere culturen, maar de motivatie voor hun islamofobie is as such niet racistisch of anderzijds laakbaar.

Anyway, wat ik wil zeggen is dat indien de meeste van die 54% jongeren tot de derde categorie behoren, de oplossing relatief gemakkelijk is, namelijk enerzijds een bijstelling van een te eenzijdig beeld van moslims gekoppeld aan de coöptatie van allochtonen in een maatschappelijk gehandhaafde middenklassecultuur. Indien kritiek op andere culturen echter gesublimeerd biologisch racisme is, zal het heel wat moeilijker zijn om een oplossing te vinden.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zondag 14 januari 2007 @ 18:50:39 #233
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45350782
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Dit soort onderzoekjes draagt eigenlijk weinig bij tot de discussie. Een diepte-onderzoek naar de reden waarom jongeren een negatief beeld hebben van moslims zou veel verhelderender zijn. Xenofobie en islamofobie bestaan namelijk in vele vormen. Ten eerste heb je de biologische racisten oude stijl die vinden dat andere volkeren natuurlijke inferieuren zijn en dat ook nauwelijks onder stoelen of banken steken. Typische voorbeelden hier zijn Polinco en min of meer openlijk nazistische bewegingen zoals het oorspronkelijk Vlaams Blok.

Verder heb je de biologische racisten die doen alsof ze niet vinden dat andere volkeren van nature uit inferieur zijn, maar die doen alsof ze vinden dat het aan hun cultuur ligt. Voorbeelden: Michiel Smit, Filip De Winter en heel wat rechtse Fokkers. Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.

En dan zijn er nog mensen die oprecht geloven dat alle volkeren gelijk zijn maar dat er inferieure culturen zijn en op basis daarvan islamofoob zijn, nl. omdat ze vinden dat moslims bepaalde modernistische verlichtingsopvattingen niet delen. Ayaan Hirsi Ali was typisch zo iemand. Deze laatste groep generaliseert weliswaar en heeft een essentialistisch beeld van andere culturen, maar de motivatie voor hun islamofobie is as such niet racistisch of anderzijds laakbaar.

Anyway, wat ik wil zeggen is dat indien de meeste van die 54% jongeren tot de derde categorie behoren, de oplossing relatief gemakkelijk is, namelijk enerzijds een bijstelling van een te eenzijdig beeld van moslims gekoppeld aan de coöptatie van allochtonen in een maatschappelijk gehandhaafde middenklassecultuur. Indien kritiek op andere culturen echter gesublimeerd biologisch racisme is, zal het heel wat moeilijker zijn om een oplossing te vinden.
Ik ga voor optie 4 de moslims stellen hun cultuur bij en worden zo geaccepteerd.
mai pen rai
pi_45350896
Nou best groene ridder, ik behoor tot groep 3 en ben "niet te genezen" (in terminologie die ongetwijfeld in jouw kringen gebruikt wordt). Wat nu, plan C2? Pleur toch op met je generaliseren, lees je eigen stukje nog een keer over man.
  zondag 14 januari 2007 @ 19:03:05 #235
57381 DeGroeneRidder
pi_45351192
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:54 schreef buachaille het volgende:
Nou best groene ridder, ik behoor tot groep 3 en ben "niet te genezen" (in terminologie die ongetwijfeld in jouw kringen gebruikt wordt). Wat nu, plan C2? Pleur toch op met je generaliseren, lees je eigen stukje nog een keer over man.
Shit, hoe ben je er achter gekomen dat "in mijn kringen" het woord "genezen" gebruikt wordt wanneer "we" over jouw soort volk spreken? Heb je soms op straat mijn verloren USB-stick met daarop "onze" Endlösungsplannen voor rechtse mensen teruggevonden?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_45351366
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:03 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Shit, hoe ben je er achter gekomen dat "in mijn kringen" het woord "genezen" gebruikt wordt wanneer "we" over jouw soort volk spreken? Heb je soms op straat mijn verloren USB-stick met daarop "onze" Endlösungsplannen voor rechtse mensen teruggevonden?
Nee, de indeling die jij gebruikt is in zwang in krakerskringen en tijdens het soft-sociologisch geouwehoer van het thee-café. Maar nou generaliseer ik op mijn beurt weer.
pi_45351797
quote:
Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
, behalve dat...
zijn het eigenlijk ook de immigranten zoals die men het liefste ziet:
zetten zich niet graag op de voorgrond
werken hard voor hun geld
beoefenen nauwelijks 'straatcriminaliteit'
lopen niet te piepen over discriminatie etc.
maken weinig misbruik van sociale zekerheid
proberen 'hun' meisjes niet in te pikken
trug van weggeweest
pi_45351923
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:19 schreef rotsbloque het volgende:

[..]

, behalve dat...
zijn het eigenlijk ook de immigranten zoals die men het liefste ziet:
zetten zich niet graag op de voorgrond
werken hard voor hun geld
beoefenen nauwelijks 'straatcriminaliteit'
lopen niet te piepen over discriminatie etc.
maken weinig misbruik van sociale zekerheid
proberen 'hun' meisjes niet in te pikken
Ook niet helemaal, in de jaren 50 en 60 waren er in Den Haag rellen tussen Nozems en Indo's (indo-rockers?). De reden waarom de hollandse jongeren de indo's aanvielen was omdat die bijzonder populair waren bij de hollandse meisjes. Verder hebben ze eigenschappen die de nederlander ook zo waardeert in een "hollandse boeren jongen".
  zondag 14 januari 2007 @ 19:40:50 #239
151582 A_L_N_F
pi_45352520
quote:

bullshit.
ikzelf heb chinese buren gehad, ik was er kind aan huis. als ik mijn ouders moet geloven sprak ik ook een beetje chinees
aziaten zijn vaak ondernemende mensen die hard werken, enigste "nadeel" is dat ze behoorlijk gesloten zijn. iets waar je op zich weinig van merkt aangezien je ze wel op school, werkt, etc vind.
toch spenderen veel aziaten hun tijd binnen familie en groep en gaan ze niet snel naar cafe of discotheek.
toch zijn er geen structurele problemen met aziaten en zijn zij op het feit na dat ze behoorlijk op eigen groep gefocussed zijn.

daarnaast ken ik wat oost-europeanen, vriendelijk en hardwerkende mensen. ook totaal geen problemen mee ondanks de ze de nederlandse taal als gast-arbeider niet goed beheersen. duits en/of engels is geen probleem. vriendelijke en gastvrije mensen ondanks dat ze arm zijn.

heb ook 2 jaar in een turkenstraat schuin tegenover een vmbo-school gewoont (die school heeft fok ook al een keer gehaald wegens een gewelds uitspatting). hoe vaak de politie wel niet kwam... was gewoon niet normaal meer, of de familieruzies midden op straat...snachts om 3 uur doordeweeks.

of het proberen aan te sturen op conflicten waar ikzelf niet veel last van had maar kleinere huisgenoten wel...

laatst kwam ik van de AH, stap op de fiets en links loopt een turk met een jonge boxer-achtige hond (die honden die ze nemen voor de status). beestje was jong en speels dus hij vloog van links naar rechts en had daar in eerste instantie ook de ruimte voor omdat het baasje de ketting lang had.
waarschijnlijk zag een speelse kwispelende hond er niet speels uit dus trok hij dat beest met een keiharde ruk naar zich toe om hem daarna een smerige rotschop in de ribben te verkopen.

ik riep "hey, doe eens normaal met dat beestje" waarna die pauper dus ruzie wou zoeken met mij.
ben maar doorgefietst anders zou er een artikel in de krant staan dat een turk a la american historie x met zijn gebit op de stoep was gelegd, smerige kut etter.

niks dan ellende met dat kutvolk.
met sorojo heb ik daarentegen nooit problemen, kan er vaak wel goed mee opschieten.

terugkomend op je bewering dat rechts fokkers geilen op aziaten is dat bullshit mijn inziens. de meeste mannen vallen op mooie vrouwen en wat aziatische dames wel hebben en vaak dikke nederlandse koeien niet is een ragfijn supermooi figuurtje.

daarnaast is elke vrouw met een licht kleurtje altijd mooier dan een blanke vrouw

en het allermooiste meisje wat ik ooit heb gezien is en blijft een turkse (ze zag er wel meer uit als een sorojo dan een moslim)
pi_45352846
quote:
knipperdeknip
Onzindurewoordentsunami.
  zondag 14 januari 2007 @ 20:18:04 #241
57381 DeGroeneRidder
pi_45353886
Inderdaad, het klopt dat de Aziatische exceptie ook bij de derde categorie van toepassing is, in dat geval niet louter omwille van seksuele fascinatie, maar tevens omwille van een beter voldoen aan middenklassenormen. In die zin spelen Aziaten (en dan gaat het vooral over Oost-Aziaten, niet over bv. Palestijnen of Libanezen) een beetje de rol die de "good negro" speelde in het beleid van de blanke V.S. tegenover de andere African-Americans. Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving. Uiteindelijk echter zijn ook zij een maatschappelijk achtergestelde groep, aangezien deze positie hen in de praktijk slechts zal gegung worden voor zo lang ze niet gepercipieerd worden als een bedreiging voor autochtone dominantie en de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
pi_45354005
Meki je bent echt fok's Rasjosti, als het je niet bevalt dan donder je op.

Tot ziens Meki!
je zal gemist worden, maar door mij iig niet.
  zondag 14 januari 2007 @ 20:30:54 #243
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45354418
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Onzindurewoordentsunami.
Tjsees, weerleg eens wat.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_45354514
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:40 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

terugkomend op je bewering dat rechts fokkers geilen op aziaten is dat bullshit mijn inziens. de meeste mannen vallen op mooie vrouwen en wat aziatische dames wel hebben en vaak dikke nederlandse koeien niet is een ragfijn supermooi figuurtje.
ik ben anders blij dat mijn vriendin(half-aziatisch) toch wat nederlands in zich heeft, dat geeft tenminste nog een beetje vorm aan het geheel :p.
Voor de rest vind ik dat je overdrijft, elk 'ras' kent z'n mooie en lelijke exemplaren.
beetje off-topic maar toch
trug van weggeweest
  zondag 14 januari 2007 @ 21:02:48 #245
151582 A_L_N_F
pi_45355881
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:33 schreef rotsbloque het volgende:

[..]

ik ben anders blij dat mijn vriendin(half-aziatisch) toch wat nederlands in zich heeft, dat geeft tenminste nog een beetje vorm aan het geheel :p.
Voor de rest vind ik dat je overdrijft, elk 'ras' kent z'n mooie en lelijke exemplaren.
beetje off-topic maar toch
half bloedjes zijn idd helemaal oke
zelf een keer een antilliaans/nederlands meisje gehad en die zijn zo mooi

ik vind nederlandse/engelse dames anders wel lelijk worden hoor, de gemiddelde nederlandse vrouw heeft overgewicht en teveel make-up.

zelfs de duitse dames zijn al mooier.
pi_45357551
quote:
Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
Wat een onzin. .

Aziatische vrouwen zijn over het algemeen behoorlijk onpopulair bij Nederlandse mannen (die hebben liever een grote blonde vrouw, of een latina), en ik zou niet weten wat voor seksuele fantasieen er over Chineesjes rondgaan.

Overigens ben ik zelf wel een fan van Aziatisch schoon, maar niet door de verhaaltjes waar jij het over hebt. .

Het is gewoon zo dat Aziaten werken, zichzelf redden, en verder niet allemaal dingen gaan lopen opeisen zoals veel Marokkanen.
pi_45357596
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:02 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

. . .
  zondag 14 januari 2007 @ 22:49:02 #248
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_45358454
quote:
Zou het?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_45358567
Zembla was wel interessant. Werden een hoop potentiele rechtse POL-users (lees Wilders aanhangers) aan het woord gelaten. Was wel duidelijk dat dat VVD-menneke en dat SP-vrouwke het meest realistisch overkwamen.
pi_45358626
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zembla was wel interessant. Werden een hoop potentiele rechtse POL-users (lees Wilders aanhangers) aan het woord gelaten. Was wel duidelijk dat dat VVD-menneke en dat SP-vrouwke het meest realistisch overkwamen.
Wat ik al in een ander topic zei: Blijf jij en de rest nog maar lekker 'realistisch' doorgaan met knuffelen en theeDrinken, dan weet je tenminste zeker dat Wilbers over 4 jaar minimaal 3 keer zo groot is.

De PvdA en consorten zijn verantwoordelijk voor de WIJ-ZIJ-cultuur.
pi_45358753
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat ik al in een ander topic zei: Blijf jij en de rest nog maar lekker 'realistisch' doorgaan met knuffelen en theeDrinken, dan weet je tenminste zeker dat Wilbers over 4 jaar minimaal 3 keer zo groot is.

De PvdA en consorten zijn verantwoordelijk voor de WIJ-ZIJ-cultuur.
Onwetendheid is verantwoordelijk voor de wij-zij-cultuur.
pi_45358778
quote:
-knip-
hoe verzin je 't.

Het gaat om betrouwbaarheid.

Maar veel succes hoor met je verdere diepte-onderzoek
pi_45358839
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Onwetendheid is verantwoordelijk voor de wij-zij-cultuur.
Precies en dankzij de media/internet is de burger steeds meer te weten gekomen en nu zijn ze er klaar mee.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:03:12 #254
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45358950
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Inderdaad, het klopt dat de Aziatische exceptie ook bij de derde categorie van toepassing is, in dat geval niet louter omwille van seksuele fascinatie, maar tevens omwille van een beter voldoen aan middenklassenormen. In die zin spelen Aziaten (en dan gaat het vooral over Oost-Aziaten, niet over bv. Palestijnen of Libanezen) een beetje de rol die de "good negro" speelde in het beleid van de blanke V.S. tegenover de andere African-Americans. Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving. Uiteindelijk echter zijn ook zij een maatschappelijk achtergestelde groep, aangezien deze positie hen in de praktijk slechts zal gegung worden voor zo lang ze niet gepercipieerd worden als een bedreiging voor autochtone dominantie en de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
Wat een grote nonsense, dit is pas racistisch denken, alsof het slagen van aziaten afhankelijk was geweest of de 'blanken' dit zouden toelaten. De meeste aziaten komen gewoon uit een cultuur waarin hard werken, studeren en je niet crimineel bezighouden hoog in het vaandel staan. Zij zijn uit eigen kunnen zo hoog geklommen op de maatschappelijke ladder, zij zijn gewoon beter in staat om zich aan te passen aan de westerse cultuur waarin je status wordt ontleend aan wat je kan en niet wie je bent.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:13:53 #255
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_45359311
Ik sta ook negatief tegenover de Islam en moslims.
Waarom staan er nooit "gematigde" moslims op om zich uit te spreken tegen geweld en onderdrukking?
Ik krijg sterk de indruk dat ze het wel best vinden zo, of dat ze er zelfs begrip voor hebben.

Ik vind het erg opvallend dat alleen mensen als Hirsi Ali en Wilders zich er echt tegen verzetten.
pi_45360035
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:13 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het erg opvallend dat alleen mensen als Hirsi Ali en Wilders zich er echt tegen verzetten.
Het is opvallend, maar ook logisch. Dit proces moet geleidelijk groeien.
Je moet ook beseffen, waar we 10 jaar geleden stonden en wat je toen absoluut niet kon zeggen en waar we nu staan.
We zijn er nog lang niet, maar er is eindelijk een klein beetje licht in de duisternis.
pi_45360232
quote:
Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving.
...
de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
Interessant punt.
Ik denk dat (oost-)aziaten over het algemeen wat meer kapitalistischer zijn ingesteld dan bijvoorbeeld andere etnische minderheden. Waar andere groepen cultuur, geloof, etc. over het algemeen als zeer belangrijk beschouwen, zijn bijvoorbeeld oost-aziaten meer naar de realiteit gericht. Zij nemen bijvoorbeeld opleiding en aanzien hoog in het vaandel, waardoor ze meer in het beeld passen van de westerlingen. Ik geloof niet dat we bijvoorbeeld iets gegund krijgen vanwege onze vriendelijke lach. Maar dat Aziaten zich omhoog werken door hard te werken en op zo'n manier aanzien proberen te krijgen in de maatschappij. (kijk bijvoorbeeld naar de cultuur van Japan).

Het is niet dat ze totaal verschillen ten opzichte van andere etnische minderheden. Een hechte familieband is wat ze bijvoorbeeld overeenkomen met andere culturen i.t.t. westerse cultuur.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:50:36 #258
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_45360391
Zolang Moslims mij met rust laten, laat ik hun met rust. Zo goed?
pi_45360725
quote:
Een hoop gezwets in het luchtledige.

Maar als ik het goed begrijp zijn het de racistische blanken, pleonasme?, die een groep tolereren bovenin de ladder of deze onderaan de ladder houdt?

Kortom de calimero pur sang gedachte van the white man is keeping us down. In plaats van het beste uit jezelf te halen geef je anderen de schuld en blijf je met de ellende achter en jij geeft ze daarin nog gelijk ook?

Jouw theorie is ook in Nederland van toepassing. Rémak beschuldigt rechter van racisme .
pi_45362037
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is opvallend, maar ook logisch. Dit proces moet geleidelijk groeien.
Je moet ook beseffen, waar we 10 jaar geleden stonden en wat je toen absoluut niet kon zeggen en waar we nu staan.
We zijn er nog lang niet, maar er is eindelijk een klein beetje licht in de duisternis.
Wie zijn 'we' en wat moeten 'jullie' voor elkaar krijgen?
  maandag 15 januari 2007 @ 01:04:55 #261
57381 DeGroeneRidder
pi_45362106
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat Oost-Aziaten een hogere socio-economische status hebben dan andere minderheden omdat de autochtonen hen dat geven, wel dat ze hen dat gunnen, m.a.w. laten behouden, door geen symbolisch geweld (stigmatisatie e.d.) tegen hen te gebruiken (zoals ze dat bv. wel doen tegen Noord-Afrikaanse allochtonen) die hen qua maatschappelijk status in een neerwaardse spiraal zou brengen.
pi_45362192
quote:
Op maandag 15 januari 2007 01:04 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat Oost-Aziaten een hogere socio-economische status hebben dan andere minderheden omdat de autochtonen hen dat geven, wel dat ze hen dat gunnen, m.a.w. laten behouden, door geen symbolisch geweld (stigmatisatie e.d.) tegen hen te gebruiken (zoals ze dat bv. wel doen tegen Noord-Afrikaanse allochtonen) die hen qua maatschappelijk status in een neerwaardse spiraal zou brengen.
Waarom zouden 'we' symbolisch geweld tegen Aziaten gebruiken? Die mensen zijn in 99 % van de gevallen niemand tot last, ze koken lekker en je hoort ze nergens over klagen of tegen aan schoppen.
pi_45362204
Ik weet al hoe het komt: De andere helft is zelf moslim!
  maandag 15 januari 2007 @ 01:16:48 #264
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_45362257
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:50 schreef -Wolf- het volgende:
Zolang Moslims mij met rust laten, laat ik hun met rust. Zo goed?
Zolang je je hoofd in het zand kan steken: Vooral blijven doen!
pi_45362331
Er is toch een verschil tussen de grote stedenproblematiek en de 'xenofobie' in de dorpen.
quote:
Ik sta ook negatief tegenover de Islam en moslims.
Waarom staan er nooit "gematigde" moslims op om zich uit te spreken tegen geweld en onderdrukking?
Ik krijg sterk de indruk dat ze het wel best vinden zo, of dat ze er zelfs begrip voor hebben.
Selectieve perceptie.

[ Bericht 34% gewijzigd door Toad op 15-01-2007 01:29:00 ]
pi_45362472
Er is geen enkel Islamitisch land met een redelijke economie.
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:25 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Toevallig zijn dat ook nog eens staten of landen die een statische economie hebben, en wel te weten een economie die puur draait om de (uitputtelijke) olie. Dubai doet t goed maar ook die staat is voortgekomen als centrum van de oliehandel.
Een land als Saudi Arabie heeft een middelmatige economie maar wel genoeg geld, dat geld blijf liggen bij enkele rijke sjeiks en wordt ook vaak gebruikt om de Jihad aan te wakkeren.

Het grappige is overigens dat Dubai en Kuweit eigenlijk Westerse satellietstaten zijn.
pi_45363254
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:02 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ik vind nederlandse/engelse dames anders wel lelijk worden hoor, de gemiddelde nederlandse vrouw heeft overgewicht en teveel make-up.

zelfs de duitse dames zijn al mooier.
tjeez, na die opmerking begrijp ik ineens waarom die vrouwen een burka aan willen .. alsof je het over een stuk vee hebt ..

@ rotsbloque ..
quote:
elk 'ras' kent z'n mooie en lelijke exemplaren.
idd, en sommigen zijn lief en anderen bitches .. vraag is alleen waarom al die wandelende testosteronbommetjes maar niet kunnen begrijpen dat dat voor ieder mens telt, ongeacht ras, geslacht of geloof
pleased to meet you
  maandag 15 januari 2007 @ 03:51:26 #268
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45363355
quote:
Jij hebt echt een bord voor je hooft he, aziaten zijin gewoon goede mensen die zich aanpassen en weinig problemen veroorzaken. Je wil het gewoon elke keer op discriminatie gooien en niet op oorzaak gevolg. Oorzaak is het totaal verkeerd gedragen van mensen. Daardoor hebben we problemen met moslims. Als ze zich beter hadden aangepast waren er geen problemen. Met goed aangepaste moslims zijn er ook geen problemen ik heb zelfs nog met ze gewerkt. Ik koos hem zelfs nog vaker uit in het team als er klachten waren omdat hij ze goed oploste en een spontane gozer was.
mai pen rai
pi_45367751
quote:
Op maandag 15 januari 2007 01:16 schreef Abe_Lenstra het volgende:

[..]

Zolang je je hoofd in het zand kan steken: Vooral blijven doen!
Dat heeft er niets mee te maken. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om met Moslims om te gaan. Ze interesseren me niet, dus ik wens er ook niet mee opgedrongen te worden.
pi_45369549
quote:
Op maandag 15 januari 2007 03:51 schreef niet_links het volgende:
Oorzaak is het totaal verkeerd gedragen van mensen. Daardoor hebben we problemen met moslims. Als ze zich beter hadden aangepast waren er geen problemen. Met goed aangepaste moslims zijn er ook geen problemen...
Zo zie je maar weer dat het islamitische geloof misschien toch niet de kern van de zaak is.
pi_45369553
in plaats van af te keuren gaan ze het hier verdedigen
pi_45369966
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:40 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

Dat heeft er niets mee te maken. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om met Moslims om te gaan. Ze interesseren me niet, dus ik wens er ook niet mee opgedrongen te worden.
tolerant ook. je geeft het goede voorbeeld
pi_45370088
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:48 schreef Meki het volgende:
in plaats van af te keuren gaan ze het hier verdedigen
De nederlandse jeugd denkt alleen negatief over de slechte moslims, de goede moslims (moslims die een gedeelte van de Islam links laten liggen) komen er veel beter vanaf
pi_45370140
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:06 schreef buachaille het volgende:

[..]

De nederlandse jeugd denkt alleen negatief over de slechte moslims, de goede moslims (moslims die een gedeelte van de Islam links laten liggen) komen er veel beter vanaf
zo denk jij erover en dat is goed van jou
de andere mensen die negatief zijn zonder enige aanleiding zijn gewoon gehersenspoeld door lieden als Wilders

54 % is erg veel en dat is zeer gevaarlijk.
pi_45370204
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:08 schreef Meki het volgende:

[..]

zo denk jij erover en dat is goed van jou
de andere mensen die negatief zijn zonder enige aanleiding zijn gewoon gehersenspoeld door lieden als Wilders

54 % is erg veel en dat is zeer gevaarlijk.
En hoeveel allochtoontjes hebben volgens jou een hekel aan Nederland, de Nederlandse rechtstaat of wat dan ook?
Werken is voor arbeiders
pi_45370249
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:10 schreef Richboy het volgende:

[..]

En hoeveel allochtoontjes hebben volgens jou een hekel aan Nederland, de Nederlandse rechtstaat of wat dan ook?

geen 54 % of wou je zeggen van wel
maar als dat er wel is KEUR IK DIE AF en ik loop het niet te verdedigen

hier verdedigt iedereen het. jah maar jah maar....
  maandag 15 januari 2007 @ 14:00:27 #277
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_45371441
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:12 schreef Meki het volgende:

[..]

geen 54 % of wou je zeggen van wel
maar als dat er wel is KEUR IK DIE AF en ik loop het niet te verdedigen

hier verdedigt iedereen het. jah maar jah maar....
Waarom moet je het precies afkeuren volgens jou? Als je negatief staat tegenover moslims is dat toch gewoon je mening? Bovendien is er een verschil tussen autochtonen die negatief staan tegenover moslims en moslims die negatief staan tegenover autochtonen.

Autochtonen hekelen voornamelijk de criminaliteit, de ouderwetse opvattingen en het terrorisme. Dat zijn zaken waarvan het niet gek is dat je daar negatief tegenover staat. Moslims hekelen voornamelijk dingen als de vrije Westerse cultuur en de 'ongelovige' normen & waarden.

Dat laatste is fout. Die daarvoor niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 15 januari 2007 @ 14:14:37 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45371877
Denk je niet dat de schurft hebben aan moslims ook komt door hoe een flink deel daarvan zich gedraagt, Meki?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45373007
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:03 schreef Pracissor het volgende:
Wat een grote nonsense, dit is pas racistisch denken, alsof het slagen van aziaten afhankelijk was geweest of de 'blanken' dit zouden toelaten.
nou nou, ze hadden in het begin anders best veel moeite met de chinezen hier .. vooral in Katendrecht waar ze in eerste instantie binnen kwamen als stakingbrekers .. dus zo welkom als jullie het hier willen neerzetten waren ze zeker niet
quote:
De meeste aziaten komen gewoon uit een cultuur waarin hard werken, studeren en je niet crimineel bezighouden hoog in het vaandel staan.
het zal je waarschijnlijk verbazen, maar dat telt dus ook voor de overgrote meerderheid van moslims
quote:
Zij zijn uit eigen kunnen zo hoog geklommen op de maatschappelijke ladder, zij zijn gewoon beter in staat om zich aan te passen aan de westerse cultuur waarin je status wordt ontleend aan wat je kan en niet wie je bent.
euhm, dus omdat ze in een eigen gemeenschap leven die zo goed als niets met ons te maken heeft hebben ze zich aan ons aangepast ..
leuk leesvoer .. http://tinyurl.com/y9j6rm
stukje daaruit
quote:
6.2.4
Criminaliteit in de Chinese horecasector
Criminaliteit binnen de Chinese gemeenschap is geen nieuw verschijnsel. Vanaf het begin van de vestiging van Chinezen in Nederland is daarvan reeds sprake. Omstreeks de jaren twintig bestonden er reeds rivaliserende bendes, zogenaamde `tongs'.
Onderlinge ruzies werden vaak met geweld uitgevochten. Dat gebeurde bijvoorbeeld in 1922 tussen de `Bo on' en de `Drie Vinger', twee tongs die streden om de macht in Amsterdam (Inzake Opsporing, Bijlage VIII, 1996: 135).
Het gebruik van opium werd in de jaren twintig en dertig krachtig bevorderd door de smokkel van grote partijen opium uit Brits-Indië, die door Engelse kooplui werden ingevoerd. Katendrecht, waar zich een relatief grote populatie Chinezen had gevestigd, ontwikkelde zich tot een belangrijk centrum van de opiumhandel. Voor de politie in Rotterdam was dat aanleiding om in 1928 een aparte afdeling op te richten die zich bezig ging houden met de opiumhandel (Van Heek, 1936:76). Vóór de Tweede Wereldoorlog was er in Nederland reeds sprake van georganiseerde misdaad binnen de Chinese gemeenschap. In Amsterdam was de 14K-triade actief.
Door deze organisatie werden twee illegale speelhuizen en één prostitutiecircuit beheerd. Na de Tweede Wereldoorlog werden deze activiteiten grootschaliger opgezet en geïnternationaliseerd. In de daarop volgende jaren ging men zich steeds meer toeleggen op de opiumhandel en het verzorgen van heroïnetransporten, met name naar Amerika. In de jaren zestig en zeventig werd Nederland dan ook beschouwd als het centrum van de Chinese georganiseerde criminaliteit in Europa (Inzake Opspo-
ring, Bijlage VIII, 1996:137). De conflicten tussen rivaliserende triades resulteerden medio de jaren zeventig in een aantal gewelddadige moordaanslagen op bendeleiders.
en tja, wat die andere groep aziaten in ons land aangaat, de indo's of beter gezegd molukker's .. dat is tot nu toe anders wel de enige groep die idd niet 1 maar zelfs 2 terroristische aanslagen heeft gepleegd .. eerst een trein kapen en later een basisschool bezetten .. en dat dan naast de gevonden plannen voor aanslagen op het koningshuis ed ..

dus pleur ajb een eind heen met die lieve aziaten waar niemand last van heeft .. ze zullen je fiets niet stelen of je handtas roven, da's waar, maar voor de rest bestaat er in die groep evenveel criminaliteit als bij iedere andere bevolkingsgroep
pleased to meet you
pi_45373303
Moussiej je kan nog wel doorgaan met 4 jaar wegkijken en knuffelen, we weten dan allemaal dat Wilbers dan minimaal 3 keer zo groot is.
  maandag 15 januari 2007 @ 15:10:50 #281
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45373518
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:47 schreef Tirion het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat het islamitische geloof misschien toch niet de kern van de zaak is.
Dat zijn juist degene die niet zo strak met het geloof omgaan. Het heeft dus wel wat met geloof te maken.
mai pen rai
pi_45373553
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:02 schreef JohnDope het volgende:
Moussiej je kan nog wel doorgaan met 4 jaar wegkijken en knuffelen, we weten dan allemaal dat Wilbers dan minimaal 3 keer zo groot is.
Eigenlijk heeft ie wel gelijk met zijn bewering dat die aziaten nog erger zijn dan moslims. Als ik een Turkse pizza gaan halen dan krijg ik geen kalender mee met astrologische verhalen uit de koran die je op de plee kunt hangen. Die Chinezen dringen je je echt hun cultuur op. Geloven ze nou echt die onzin dat als je in 1983 geboren bent dat je dan de eigenschappen van een rat hebt en als je uit 92 komt dat je dan een varken bent
  maandag 15 januari 2007 @ 15:15:04 #283
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45373651
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:53 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nou, ze hadden in het begin anders best veel moeite met de chinezen hier .. vooral in Katendrecht waar ze in eerste instantie binnen kwamen als stakingbrekers .. dus zo welkom als jullie het hier willen neerzetten waren ze zeker niet
[..]

het zal je waarschijnlijk verbazen, maar dat telt dus ook voor de overgrote meerderheid van moslims
[..]

euhm, dus omdat ze in een eigen gemeenschap leven die zo goed als niets met ons te maken heeft hebben ze zich aan ons aangepast ..
stukje daaruit
[..]

en tja, wat die andere groep aziaten in ons land aangaat, de indo's of beter gezegd molukker's .. dat is tot nu toe anders wel de enige groep die idd niet 1 maar zelfs 2 terroristische aanslagen heeft gepleegd .. eerst een trein kapen en later een basisschool bezetten .. en dat dan naast de gevonden plannen voor aanslagen op het koningshuis ed ..

dus pleur ajb een eind heen met die lieve aziaten waar niemand last van heeft .. ze zullen je fiets niet stelen of je handtas roven, da's waar, maar voor de rest bestaat er in die groep evenveel criminaliteit als bij iedere andere bevolkingsgroep
Stakingbrekers zijn nergens geliefd.. voorbeeld 1 getorpedeerd.

Tongs zijn inderdaad crimineel maar meestal in eigen groep heb je een stuk minder last van als van die kut marokkaantjes.

voorbeeld 2 getorpedeerd.

Molukkers zijn nu vreedzaam. iets wat tig jaar geleden speelde speelt niet meer

voorbeeld 3 getorpedeerd.

zeeslag gewonnen.

Kom eens met wat nieuws moussie
mai pen rai
pi_45373661
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:10 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dat zijn juist degene die niet zo strak met het geloof omgaan. Het heeft dus wel wat met geloof te maken.
Ha zie de eerdere post van Meki waarin hij mij lofprijst omdat ik een moslim die een gedeelte van zijn geloof links laat liggen een goede moslim noem
pi_45376623
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:15 schreef niet_links het volgende:
Stakingbrekers zijn nergens geliefd.. voorbeeld 1 getorpedeerd.
ze waren niet welkom hier .. net als de moslims nu blijkbaar .. en daar ging het om nietwaar ?
quote:
Tongs zijn inderdaad crimineel maar meestal in eigen groep heb je een stuk minder last van als van die kut marokkaantjes.

voorbeeld 2 getorpedeerd.
of te wel .. als al die moslims nou samen gaan hokken en nederland als doorvoerhaven gebruiken voor .. euhm .. ontstekingslontjes, voor de rest lief hun donar etc verkopen en geen tasjes meer roven van de blanke is het ineens wel goed ?
Dat er in geheel west-europa duizenden kinderen verslaafd raken door hun (chineze) goedje doet niet ter zake zeker, zolang jouw autoradio maar niet gejat wordt is er niets aan de hand .. dat dat jatten een direct gevolg is van hun opiumhandel die begin vorige eeuw begon (oa. uit wraak voor onze tactieken overzee!!) kan je niet bedenken ?
quote:
Molukkers zijn nu vreedzaam. iets wat tig jaar geleden speelde speelt niet meer

voorbeeld 3 getorpedeerd.
aah, dus jij kan in de toekomst kijken, jij weet dat de problemen met moslims na een evenredig aantal jaren verblijf in Nederland niet ook zouden zijn opgelost of iig zover verbeterd dat je geen last meer hebt van elkaar .. ?
of bedoel je dat mensen als Wilders, die met succes xenofobe boeren blijft opstoken, ervoor gaan zorgen dat dat nooit gaat gebeuren ?
quote:
zeeslag gewonnen.

Kom eens met wat nieuws moussie
komen jullie eens met wat nieuws ipv dat sprookje van de "geïntegreerde" aziat die alleen maar hard werkt en geen vlieg kwaad doet .. hoef ik ook niet iedere keer dit stukje geschiedenisles te geven
pleased to meet you
  maandag 15 januari 2007 @ 17:26:25 #286
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45377985
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:46 schreef moussie het volgende:

[..]

ze waren niet welkom hier .. net als de moslims nu blijkbaar .. en daar ging het om nietwaar ?
[..]

of te wel .. als al die moslims nou samen gaan hokken en nederland als doorvoerhaven gebruiken voor .. euhm .. ontstekingslontjes, voor de rest lief hun donar etc verkopen en geen tasjes meer roven van de blanke is het ineens wel goed ?
Dat er in geheel west-europa duizenden kinderen verslaafd raken door hun (chineze) goedje doet niet ter zake zeker, zolang jouw autoradio maar niet gejat wordt is er niets aan de hand .. dat dat jatten een direct gevolg is van hun opiumhandel die begin vorige eeuw begon (oa. uit wraak voor onze tactieken overzee!!) kan je niet bedenken ?
[..]

aah, dus jij kan in de toekomst kijken, jij weet dat de problemen met moslims na een evenredig aantal jaren verblijf in Nederland niet ook zouden zijn opgelost of iig zover verbeterd dat je geen last meer hebt van elkaar .. ?
of bedoel je dat mensen als Wilders, die met succes xenofobe boeren blijft opstoken, ervoor gaan zorgen dat dat nooit gaat gebeuren ?
[..]

komen jullie eens met wat nieuws ipv dat sprookje van de "geïntegreerde" aziat die alleen maar hard werkt en geen vlieg kwaad doet .. hoef ik ook niet iedere keer dit stukje geschiedenisles te geven
Kom on moussie zo dom ben je ook weer niet.

De reden is totaal verschillend als stakingsbreker ben je nooit ergens welkom(alleen de eigenaar van het bedrijf misschien). Moslims zijn niet welkom doordat ze niet intergreren.

Je komt weer met sprookjes. Daar ben je erg goed in, er is geen grote opium handel in Nederland. Het is dus een irrelevante opmerking. Als de moslims zich gewoon gedragen is er geen probleem dat doen ze dus niet. De last die we hebben van criminele moslims is veel groter dan die van criminele aziaten.

Overal waar moslims zijn komen problemen kijk in Thailand. Het is gewoon geen vreedzam volk ze gebruiken teveel geweld.Met geloofsfanaten kan je niet leven.

De vreedzame aziaat bestaat dus wel dat jij aan een stukje geschiedvervalsing wil doen is je iegen probleem.
mai pen rai
pi_45379796
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:26 schreef niet_links het volgende:

[..]

Kom on moussie zo dom ben je ook weer niet.

De reden is totaal verschillend als stakingsbreker ben je nooit ergens welkom(alleen de eigenaar van het bedrijf misschien). Moslims zijn niet welkom doordat ze niet intergreren.
ooh, maar dat heeft zichzelf geregeld na een paar jaar, en vanaf die tijd is er altijd die groep hardwerkende chinezen geweest die verder niemand tot last was .. dat ontken ik ook helemaal niet .. ik zeg alleen dat die andere, criminele, groep er ook is binnen die bevolkingsgroep en die zijn mi een stuk gevaarlijker dan het straatcrimineeltje ..
en integratie, wat is dat eigenlijk tegenwoordig .. in deze context zou je haast zeggen dat beheersen van de taal niet belangrijk is en ook de mate waarin je deelneemt aan het sociale leven van de autochtone bevolking niet uitmaakt .. de oudere chinees die wel nederlands kan is nl net zo zeldzaam als de oudere moslim, als je ze al tegenkomt in het openbaar is het altijd in groepjes, het is dat ze geen hoofddoek dragen maar wat is voor de rest het verschil ?
quote:
Je komt weer met sprookjes. Daar ben je erg goed in, er is geen grote opium handel in Nederland. Het is dus een irrelevante opmerking.
pff .. je doet aan selectief lezen ? .. nog een keer dan
quote:
Katendrecht, waar zich een relatief grote populatie Chinezen had
gevestigd, ontwikkelde zich tot een belangrijk centrum van de opiumhandel. Voor
de politie in Rotterdam was dat aanleiding om in 1928 een aparte afdeling op te
richten die zich bezig ging houden met de opiumhandel (Van Heek, 1936:76). Vóór
de Tweede Wereldoorlog was er in Nederland reeds sprake van georganiseerde mis-
daad binnen de Chinese gemeenschap. In Amsterdam was de 14K-triade actief.
Door deze organisatie werden twee illegale speelhuizen en één prostitutiecircuit be-
heerd. Na de Tweede Wereldoorlog werden deze activiteiten grootschaliger opgezet
en geï nternationaliseerd. In de daarop volgende jaren ging men zich steeds meer
toeleggen op de opiumhandel en het verzorgen van heroï netransporten, met name
naar Amerika. In de jaren zestig en zeventig werd Nederland dan ook beschouwd als
het centrum van de Chinese georganiseerde criminaliteit in Europa

In 1928 een speciale politieafdeling voor de opiumhandel en 40 jaar later uitgegroeid tot het centrum van de georganiseerde chinese criminaliteit .. wie is er hier nou dom en geloofd in sprookjes ?
quote:
Als de moslims zich gewoon gedragen is er geen probleem dat doen ze dus niet. De last die we hebben van criminele moslims is veel groter dan die van criminele aziaten.
met wat je op straat tegenkomt wel ja .. in z'n totaal durf ik het niet te zeggen
quote:
Overal waar moslims zijn komen problemen kijk in Thailand. Het is gewoon geen vreedzam volk ze gebruiken teveel geweld.Met geloofsfanaten kan je niet leven.
hmz, de problemen met moslimextremisten zijn vaag genoeg alleen in landen die nogal veel te maken hebben gehad met de britten .. zou dat toeval zijn denk je of een gevolg van de overbekende verdeel-en-heers politiek van de britten, die ook andere volkeren in Afrika verdeeld heeft achter gelaten ?
quote:
De vreedzame aziaat bestaat dus wel dat jij aan een stukje geschiedvervalsing wil doen is je iegen probleem.
ja leuk hoor, doe eerst aan selectief lezen, zoiets als "georganiseerde criminaliteit is geen criminaliteit zolang ik er persoonlijk maar geen last van heb" en beschuldig mij daarna van geschiedvervalsing
pleased to meet you
  maandag 15 januari 2007 @ 19:07:10 #288
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45381370
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:23 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh, maar dat heeft zichzelf geregeld na een paar jaar, en vanaf die tijd is er altijd die groep hardwerkende chinezen geweest die verder niemand tot last was .. dat ontken ik ook helemaal niet .. ik zeg alleen dat die andere, criminele, groep er ook is binnen die bevolkingsgroep en die zijn mi een stuk gevaarlijker dan het straatcrimineeltje ..
en integratie, wat is dat eigenlijk tegenwoordig .. in deze context zou je haast zeggen dat beheersen van de taal niet belangrijk is en ook de mate waarin je deelneemt aan het sociale leven van de autochtone bevolking niet uitmaakt .. de oudere chinees die wel nederlands kan is nl net zo zeldzaam als de oudere moslim, als je ze al tegenkomt in het openbaar is het altijd in groepjes, het is dat ze geen hoofddoek dragen maar wat is voor de rest het verschil ?
[..]

pff .. je doet aan selectief lezen ? .. nog een keer dan
[..]

In 1928 een speciale politieafdeling voor de opiumhandel en 40 jaar later uitgegroeid tot het centrum van de georganiseerde chinese criminaliteit .. wie is er hier nou dom en geloofd in sprookjes ?
[..]

met wat je op straat tegenkomt wel ja .. in z'n totaal durf ik het niet te zeggen
[..]

hmz, de problemen met moslimextremisten zijn vaag genoeg alleen in landen die nogal veel te maken hebben gehad met de britten .. zou dat toeval zijn denk je of een gevolg van de overbekende verdeel-en-heers politiek van de britten, die ook andere volkeren in Afrika verdeeld heeft achter gelaten ?
[..]

ja leuk hoor, doe eerst aan selectief lezen, zoiets als "georganiseerde criminaliteit is geen criminaliteit zolang ik er persoonlijk maar geen last van heb" en beschuldig mij daarna van geschiedvervalsing
Het probleem met de chinezen is jaren oud, is nu opgelost. Met de moslims daarentegen wordt het probleem steeds erger. Ik had het over chinezen en andere aziaten die nu Nederland inkomen of die in de jaren 70 binnen zijn gekomen vergelijkbaar met de moslims van nu. Niet over dingen van vlak na de 2e wereldoorlog.
mai pen rai
  maandag 15 januari 2007 @ 19:52:42 #289
53267 TC03
pi_45383421
quote:

[..]
-
Gefeliciteerd, je hebt bewezen dat er Aziaten zijn die criminele activiteit vertonen. Hoezee, hoezee. Jammer dat het verder niks met dit topic te maken heeft.
pi_45383526
Er wordt praktisch maandelijks een chinees geliqidueerd in NL, doe nou niet alsof het niets is .
Allah Al Watan Al Malik
pi_45383970
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je hebt bewezen dat er Aziaten zijn die criminele activiteit vertonen. Hoezee, hoezee. Jammer dat het verder niks met dit topic te maken heeft.
ik kom er anders niet mee hoor, ze worden alleen weer eens een keertje aangehaald als zijnde allochtonen die het wel goed doen ..
pleased to meet you
pi_45384479
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:07 schreef niet_links het volgende:

[..]

Het probleem met de chinezen is jaren oud, is nu opgelost. Met de moslims daarentegen wordt het probleem steeds erger. Ik had het over chinezen en andere aziaten die nu Nederland inkomen of die in de jaren 70 binnen zijn gekomen vergelijkbaar met de moslims van nu. Niet over dingen van vlak na de 2e wereldoorlog.
doe nou niet zo dom .. voor de chinezen die hier in de jaren 70 kwamen was de basis al gelegd, toen keken we al terug op ruim 60-70 jaar geschiedenis met die bevolkingsgroep, hun voedsel had al geschiedenis gemaakt

wat jij nu doet is appels met peren vergelijken omdat het jou beter uitkomt .. allochtoon is allochtoon ..

vraag je liever af hoe het komt dat we de chinees die al 100 jaar in Nederland woont nog steeds zien als allochtoon .. ligt dat aan ons of ligt dat aan hun ?
pleased to meet you
pi_45385435
Ik zeg maar een ding, Geert heeft gelijk, dat is mijn mening.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 05:44:42 #294
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45396215
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:18 schreef moussie het volgende:

[..]

doe nou niet zo dom .. voor de chinezen die hier in de jaren 70 kwamen was de basis al gelegd, toen keken we al terug op ruim 60-70 jaar geschiedenis met die bevolkingsgroep, hun voedsel had al geschiedenis gemaakt

wat jij nu doet is appels met peren vergelijken omdat het jou beter uitkomt .. allochtoon is allochtoon ..

vraag je liever af hoe het komt dat we de chinees die al 100 jaar in Nederland woont nog steeds zien als allochtoon .. ligt dat aan ons of ligt dat aan hun ?
Ik weet eigenlijk niet of ik chinesen als allochtoon zie. Maar jij vergeijkt 2 totala verschillende tijden met elkaar en verteld mij dan dat ik fout bezig ben. Chinesen passen zich gewoon meer aan. Ik zie eigenlijk iedereen wel als Nederlander zolang ze behoorlijk Nedelands spreken en zich aanpassen. Maar door iemand marokkaan, chinees, surinamer te noemen weten we waar we het over hebben.

Voor mij is een niet relifanatieke marokkaan net zo goed een nederlander als een autochtoon. Ik denk in groepen omdat je dan het probleem beter kan benoemen.
mai pen rai
pi_45400293
quote:

[..]

[..]

[..]

stukje daaruit
[..]

Je hebt het over een situatie uit het verleden. Op deze manier kan je met elke bevolkingsgroep afrekenen.
Maar ik zal niet ontkennen dat Chinezen bekend staan in de georganiseerde misdaad. Maar op deze manier kan je de Russen, Italianen, etc. etc. ook allemaal gaan afrekenen op zaken waar de normale burgers zich er niet mee bezig houden.

En het is interessant dat je het onderwerp opium naar voren haalt. Het probleem met opium speelde zich al meer dan 100 jaar geleden af. Vergeet niet dat de Britten juist de handel in Opium wilde doordrukken naar China toe en niet andersom. Vandaar de opiumoorlogen met alle gevolgen van dien. Je haalt nu een gevolg daarvan uit maar je bekijkt de wortel van dat probleem niet.

Maar je hebt het hier over georganiseerde misdaad, niet over normale (allochtone) burgers. Daar hebben jij en ik geen last van in de normale samenleving.

Of zijn ook alle Nederlanders slecht omdat hier een Willem Holleeder aan de slag is, of omdat Nederlandse Hells Angels hier bezig zijn? Nee, toch?
pi_45400575
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik ben even in de war hier. Volgens mij hebben jij en ik andere gedachtes over hoe de Opium oorlog is verlopen. Wat was de reden van de Opium oorlog volgens jou?

Volgens mij waren de feiten nog altijd:

Reden van opium oorlog 1:
China wilde de opium handelsstroom van Gr. Britt. naar China stoppen omdat veel Chinezen daar verslaafd aan raakten.

Reden van opium oorlog 2:
De Britten en de Fransen bezetten Peking, met als gevolg dat opium gelegaliseerd werd in China.

en etc. etc. etc. etc. gevolg dat het weer van China in Nederland terecht komt na eeuwen...

Het feit de in West-Europa mensen verslaafd aan de opium raakte kan je afschuiven op de Britten (volgens jouw manier van denken).
Zo heb ik het tijdens mijn geschiedenis geleerd. Leer mij eens opnieuw als het anders is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Space-Chinees op 16-01-2007 11:41:21 ]
pi_45408277
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:30 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Ik ben even in de war hier. Volgens mij hebben jij en ik andere gedachtes over hoe de Opium oorlog is verlopen. Wat was de reden van de Opium oorlog volgens jou?

Volgens mij waren de feiten nog altijd:

Reden van opium oorlog 1:
China wilde de opium handelsstroom van Gr. Britt. naar China stoppen omdat veel Chinezen daar verslaafd aan raakten.

Reden van opium oorlog 2:
De Britten en de Fransen bezetten Peking, met als gevolg dat opium gelegaliseerd werd in China.

en etc. etc. etc. etc. gevolg dat het weer van China in Nederland terecht komt na eeuwen...

Het feit de in West-Europa mensen verslaafd aan de opium raakte kan je afschuiven op de Britten (volgens jouw manier van denken).
Zo heb ik het tijdens mijn geschiedenis geleerd. Leer mij eens opnieuw als het anders is.
dat klopt ook zo ongeveer .. maar ja, het waren niet alleen de engelsen die de strategie van "bevolking verslaafd maken" volgden, dat deden wij even verderop ook
quote:
De opiumhandel
Opium vormt de grootste bron van inkomsten van de VOC en de koloniale overheid. Opium is het bewerkte sap van onrijpe zaaddozen van de papaver en dient als ontspanningsdrug en medicijn. In de zeventiende eeuw maakt de VOC kennis met deze handel in Oost-India. Door de bemoeienissen van de VOC groeit dit gebied uit tot de grootste leverancier aan Zuidoost-Azië en China. Gebruikers in die tijd slikken opium. Nederlanders leren de bevolking opium te roken, zodat het gebruik en de verslaving aan de drug enorm stijgt. Met de inkomsten uit de opiumhandel betalen de Nederlanders de handelswaar op Java en Sumatra. De VOC verwerft langzamerhand het monopolie op de handel van opium in heel Zuidoost-Azië.
In de negentiende eeuw laat de koloniale overheid papavers op Java verbouwen. Een Opiumwet uit 1893 bepaalt dat de Nederlandse staat de bereiding, verpakking en verkoop in eigen beheer verzorgt. De staat bemoeit zich openlijk met de teelt en leverantie van een hard drug! Dit blijft zo tot aan het einde van de koloniale tijd. Het is een weinig bekende en donkere bladzijde in de koloniale geschiedenis.
http://tinyurl.com/ybdd4a

Dat stukje info over "wij willen het westen verslaafd maken net zoals ze dat met ons hebben gedaan", dat heb ik van de oude chinees die toen (1975) het winkeltje met kruiden etc runde op de hoek Gelderse Kade/Stormsteeg aka chinatown - amsterdam .. toen ik hem vroeg waarom wij gestraft moeten voor iets wat de britten gedaan hebben kreeg ik te horen "jullie kwai zijn allemaal hetzelfde"
pleased to meet you
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:06:41 #298
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45410354
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:41 schreef FiXeR999 het volgende:
Ik zeg maar een ding, Geert heeft gelijk, dat is mijn mening.
Een verlicht rhaetor is opgestaan onde ons.
Ja, hij is waarlijk opgestaan.
pi_45415148
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:19 schreef Space-Chinees het volgende:
Maar je hebt het hier over georganiseerde misdaad, niet over normale (allochtone) burgers. Daar hebben jij en ik geen last van in de normale samenleving.
oeps, deze had ik over het hoofd gezien .. END ipv scrollen

maar idd, georganiseerde misdaad, dat raakt ons niet zo direct als een straatcrimineeltje .. dat zei ik dus ook al ..
maar zoals ik dus ook al aanhaalde, hoeveel last zouden wij hebben van straatcriminaliteit als dat verslavingsprobleem er niet was gekomen .. ?
quote:
Of zijn ook alle Nederlanders slecht omdat hier een Willem Holleeder aan de slag is, of omdat Nederlandse Hells Angels hier bezig zijn? Nee, toch?
nee, uiteraard niet, en dat terwijl juist mensen als een Holleeder, de Angels, of de chinese triades mi de veel gevaarlijkere criminelen zijn .. het is immers hun dope die zorgt dat onze kinderen verslaafd kunnen raken/blijven

maar ja, ik begrijp het al, zolang de burger op straat er maar geen last van heeft .. dat is schijnbaar het criterium
pleased to meet you
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:01:27 #300
53267 TC03
pi_45416327
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:27 schreef moussie het volgende:

[..]

maar ja, ik begrijp het al, zolang de burger op straat er maar geen last van heeft .. dat is schijnbaar het criterium
Dat lijkt me nogal logisch. Georganiseerde misdaad vormt slechts een heel klein deel alle criminaliteit.

Aziaten doen het over het algemeen stukken beter dan moslims of Antillianen. Daar is geen discussie over mogelijk.
pi_45420768
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:01 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal logisch. Georganiseerde misdaad vormt slechts een heel klein deel alle criminaliteit.
pff, dat is wel een beetje naief wat je nu zegt .. dat jij er maar een klein deel van ziet wil niet zeggen dat het maar een klein deel is of de gevolgen minder zwaar oid .. zo dvermeod ik dat zowel de gevolgen als de bestrijding van georganiseerde misdaad ons dagelijks meer kost dan dat geëtter van een paar jeugdige allochtonen
quote:
Aziaten doen het over het algemeen stukken beter dan moslims of Antillianen. Daar is geen discussie over mogelijk.
idd, aziaten zijn dan in het algemeen ook hoger opgeleid voor ze hier komen, of ze gaan bij familie werken, wat dat aangaat hebben ze nu eenmaal de mazzel dat eerdere generatie de kastanjes al uit het vuur hebben gehaald en "een plekje" in de maatschappij hebben veroverd ..

en voor de rest, tja, ligt dat succes van hun nou niet juist besloten in het feit dat zij niet geïntegreerd zijn in de samenleving .. een riant gedeelte spreekt geen woord nederlands buiten wat je nodig hebt in het restaurant voor bestellingen en betalen, maar dat maakt niet uit want ze komen toch vrijwel nergens met de Nederlanders in aanraking
ter verduidelijk, ik bedoel dus "niet geïntegreerd" in Verdonk-stijl, haar upgrade/uitleg voor de term assimilatie
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')