'54% jeugd negatief over moslims'quote:54% van de jongeren, in de leeftijd van 14 tot 16 jaar, denkt negatief over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van professor Henk Dekker in opdracht van het televisieprogramma Zembla. Dekker ondervroeg voor zijn onderzoek bijna zeshonderd niet-islamitische middelbare scholieren van alle verschillende schooltypen. Uit het onderzoek blijkt verder dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is.
Eén dag voor de Tweede Kamerverkiezingen vinden traditioneel de scholierenverkiezingen plaats. De laatste scholierenverkiezing werd weliswaar ruim gewonnen door de PvdA en de SP, maar het is de onderzoekers niet ontgaan dat de PVV een flinke sprong voorwaarts heeft gemaakt, met ruim tien procent van de stemmen. De onderzoekers vroegen zich af wat daarvoor de reden is.
Geen contact
Een zeer opvallend gegeven uit het onderzoek is dat veel jongeren die op Wilders stemden, geen of nauwelijks allochtonen in hun omgeving hebben. Professor Dekker stelt nu dat juist het gebrek aan direct contact met moslims een belangrijke reden voor de negativiteit is.
Andere verklaringen voor de negatieve gevoelens ten opzichte van moslims zijn de mening van beste vrienden en ouders, die klakkeloos worden overgenomen, stelt Dekker, die als politicoloog en sociaal wetenschapper verbonden is aan de universiteiten van Leiden en Utrecht. Verder blijken jongens negatiever over moslims te denken dan meisjes.
Wilders
Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen behaalde Wilders' PVV 6% van alle stemmen, goed voor negen zetels. Zijn partij wordt gekenmerkt door een harde anti-islam houding. Zo vergeleek Wilders de aanwezigheid van moslims met een tsunami van islamisering die Nederland zou treffen.
De Zembla-aflevering 'Jong en Wilders' is zondag 14 januari om 21.50 uur bij de VARA/NPS op Nederland 3 te zien
Je geeft geert echt te veel credits hier.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:
[..]
'54% jeugd negatief over moslims'
Dat allemaal dankzij deze woordenterrorist
[afbeelding]
het komt allemaal door hemquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:01 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je geeft geert echt te veel credits hier.
negatief is bijna gelijk aan hatenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:02 schreef golfer het volgende:
Moslim is een ras?
En ik zie in het artikel nergens het woord 'haat' staan. ?
Nog meer suggestieve zaken aan te voeren?
Oh?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
negatief is bijna gelijk aan haten
als je iets negatief vindt haat je het dan gelijk
waaraan hekel ?? hekel moet je hebben aan criminelen en niet aan een bevolkingsgroepquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef raptorix het volgende:
Waarom wordt het probleem gelegt bij nederlandse jongeren?
Ik zou eerder willen vragen hoe het toch komt dat die jongeren hekel aan naffers hebben, en bijvoorbeeld niet aan chinezen of surinamers.
als je een bevolkingsgroep / ras / geloof zonder enige aanleiding haat of negatief denkt dan wel jaquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh?
En dan ben je gelijk een racist ook?
Waarom zou de helft van de jongeren die negatief zouden staan tegenover de islam racistisch zijn? Is de islam aan een bepaald ras verbonden?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zeer schandelijk de helft is racistisch![]()
![]()
Maar jah er wordt niks aan gedaan elke partij is stil
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??. dan is elke partij wakker
diep triest de helft is een racist en daar mogen zij blij om zijn onmenselijk en gevaarlijk
![]()
Haha ja hoor Meki Saddam en Bin laden in een rijtje zetten met Wildersquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
het komt allemaal door hem
dit is hetzelfde als wij allemaal op Saddam of Bin Laden steunen
dat gebeurt nu in Nederland maar dan op Wilders
in plaats van het af te keuren en de juiste weg te kiezen zit je het te verdedigenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:06 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom zou de helft van de jongeren die negatief zouden staan tegenover de islam racistisch zijn? Is de islam aan een bepaald ras verbonden?
Ik vind je post gedrag in deze thread negatief. Maar ik haat je niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
negatief is bijna gelijk aan haten
als je iets negatief vindt haat je het dan gelijk
Vuile racist!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind je post gedrag in deze thread negatief. Maar ik haat je niet.
Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:05 schreef Meki het volgende:
[..]
waaraan hekel ?? hekel moet je hebben aan criminelen en niet aan een bevolkingsgroep
maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloofquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind je post gedrag in deze thread negatief. Maar ik haat je niet.
Ziedaar de nuance.
Nou ja, men koppelt moslims automatisch aan Marokkanen en vice versa, je kunt dat niet los zien.quote:
Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslimsquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.
Beeldvorming, of denk je werkelijk dat die 54% de mening baseert op persoonlijke ervaring ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.
Als ik datzelfde onderzoek onder jongeren in Iran of Syrië zou doen weet ik zeker dat meer dan 54% negatief is over Joden, zonder enige aanleiding en dat draagt ook bij tot haat.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef Meki het volgende:
maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloof
54 procent van de jongeren zijn nagtief over moslims zonder enige aanleiding en draagt bij tot haat
dan leven we weer in 1939quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Meki mag wel op zijn tellen gaan passen als Wilders premier wordt.
Nee gekkie. Tijdreizen kan vooralsnog niet!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Meki het volgende:
dan leven we weer in 1939
het is goed dat je de Nederlandse jongeren vergelijkt met Iran en Syriequote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ik datzelfde onderzoek onder jongeren in Iran of Syrië zou doen weet ik zeker dat meer dan 54% negatief is over Joden, zonder enige aanleiding en dat draagt ook bij tot haat.
Stelletje racisten zijn het!
Ik denk dat je erg hard van stapel loopt. Negatief is niet hetzelfde als haten. Het kan maar je kunt ook van negatief naar positief gaan. Het ligt allemaal in een lijnquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef Meki het volgende:
maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloof
54 procent van de jongeren zijn nagtief over moslims zonder enige aanleiding en draagt bij tot haat
Verklaar je nader.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, men koppelt moslims automatisch aan Marokkanen en vice versa, je kunt dat niet los zien.
Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ipv Nederlanders en Wilders voor boefjes uit te maken kun je beter een vingertje richting vnl. Marokkaans tuig wijzen. Die krijgen het voor elkaar om dmv negatief gedrag in de spotlight te staan.
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image
Jup gelukkig niet door al die imams die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden, en vrouwen geslagen mogen worden. Dat bedoel ik nou, in plaats van hart in eigen boezem te steken, altijd naar andere wijzen, dieeescrieeminasiequote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslims
dat is hetzelfde wijzen naar moeders die de baby´s killen of topcriminelen doodschieten in Amsterdamquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ipv Nederlanders en Wilders voor boefjes uit te maken kun je beter een vingertje richting vnl. Marokkaans tuig wijzen. Die krijgen het voor elkaar om dmv negatief gedrag in de spotlight te staan.
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image.
Wilders en het feit dat de meeste NL's een pesthekel aan die gasten hebben slechts een reactie op de oorzaak![]()
Men koppelt de islam aan Marokkaanse hang- en reljeugd, terwijl die weinig met elkaar van doen hebben.quote:
Hoe komt dat?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?
je hebt geen aanleiding om over moslims negatief te zijnquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat je erg hard van stapel loopt. Negatief is niet hetzelfde als haten. Het kan maar je kunt ook van negatief naar positief gaan. Het ligt allemaal in een lijn.
Procentueel misschien, in concrete aantallen zullen ze dat niet zijn lijkt me?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?
Ik vermoed dat men niet alleen met de Marokkaanse hang- en reljeugd de islam in verband brengt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Men koppelt de islam aan Marokkaanse hang- en reljeugd, terwijl die weinig met elkaar van doen hebben.
2 imaams hebben dat gezegd ?? hetzelfde is wat Wilders roept dat is hetzelfde wat 2 Imaams doen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup gelukkig niet door al die imams die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden, en vrouwen geslagen mogen worden. Dat bedoel ik nou, in plaats van hart in eigen boezem te steken, altijd naar andere wijzen, dieeescrieeminasie
Vertel dat maar eens dan aan die kut-Marokkaantjes in bijvoorbeeld Amsterdam tijdens de dodenherdenking of Sinterklaas.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef Meki het volgende:
je hebt geen aanleiding om over moslims negatief te zijn
je hebt wel een aanleiding om over een persoon negatief te zijn
Ja, ik weet het dus niet, ik vind het vreemd dat Marokkanen en moslims zoveel in het nieuws zijn en Surinamers niet. Het klopt proportioneel niet. Wellicht dat het de hype is, het verkoopt goed in de media.quote:
Bron?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
oow vertel dat ook maar aan Willem Holleder of aan rellende feijenoordsupporters of ajax supportersquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Vertel dat maar eens dan aan die kut-Marokkaantjes in bijvoorbeeld Amsterdam tijdens de dodenherdenking of Sinterklaas.
ze gedragen zich niet als groep crimineel het zijn personen die dat doenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:18 schreef Konlewicz het volgende:
Meki zou eens de oorzaak-gevolg relatiemoeten herkennen. Nederlanders zijn negatief over moslims omdat zij zich negatief gedragen, criminaliteit, terrorisme, werkloosheid, gedrag. Dat zijn zaken waar je niet omheen kunt. En ga nou niet zeggen dat sommigen geen moslims tegenkomen, want in elk boerendorp zul je naar de grote school moeten gaan om je lesjes te volgen.
Ik weet je volgende post al: ik ben een racist(hoe kan dat eigenlijk, gebaseerd op volk, niet geloof!) veel beters heb je nl. niet te zeggen...
Precies.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:19 schreef Meki het volgende:
oow vertel dat ook maar aan Willem Holleder of aan rellende feijenoordsupporters of ajax supporters
Nou, volgend grafiekje is wel leuk... hoe vaak schrijven de kranten over een vermeende achtergrond en hoeveel berichten gaan erover, en hoe staat dat in contrast met de realiteit ..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:17 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Procentueel misschien, in concrete aantallen zullen ze dat niet zijn lijkt me?
En wellicht dat zij s'nachts inbreken oid vs de Marokkaantjes die overal zichtbaar lopen te kloten en vervolgens ook nog de grootste bek hebben.
quote:Percentage artikelen per dagblad per etniciteit (2001). In de tabel is te zien welke dagbladen te vaak of te weinig een etniciteit noemt in misdaadartikelen. Het aandeel van de vijf etniciteiten in werkelijke misdaadcijfers is te vinden in de onderste rij van de tabel. De sterretjes geven aan welke dagbladen te veel afwijken van de werkelijkheid. Er is, behalve naar de resultaten van alle dagbladen apart, ook gekeken naar de resultaten van de dagbladen gezamenlijk. Die resultaten zijn te vinden in de bovenste rij van de tabel.
Chinezen leven in hun eigen cultuur spreken vaak nog in hun eigen taal en leven binnen elkaarquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:20 schreef Barney.Stinson het volgende:
Meki, vraag aan jou : waarom denk je dat je Nederlanders zelden negatief over b.v. Chinezen hoort, terwijl er daar misschien wel veel meer in Nederland van zijn dan b.v. Marokkanen?
Zie je wel dat je kunt nuanceren. Doe dat dan ook in je postsquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef Meki het volgende:
je hebt geen aanleiding om over moslims negatief te zijn
je hebt wel een aanleiding om over een persoon negatief te zijn
Hallo dat is de helft van de Nederlandse keukenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:20 schreef Barney.Stinson het volgende:
Meki, vraag aan jou : waarom denk je dat je Nederlanders zelden negatief over b.v. Chinezen hoort, terwijl er daar misschien wel veel meer in Nederland van zijn dan b.v. Marokkanen?
Uum ja, als Surinamers niet crimineel zijn staan ze ook niet in de krant hequote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, volgend grafiekje is wel leuk... hoe vaak schrijven de kranten over een vermeende achtergrond en hoeveel berichten gaan erover, en hoe staat dat in contrast met de realiteit ..
[afbeelding]
Waarom open je dan nu een topic met Wilders in de OP, en niet met een van die haatzaaiende Imams of terroristen die 'jullie' zo'n slechte naam bezorgen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef Meki het volgende:
[..]
ze gedragen zich niet als groep crimineel het zijn personen die dat doen
het zijn jongeren en elke groep maroc of turk of suri of ned maakt niet uit iedereen doet daarmee
ze worden als groep als crimineel gezien en daarbij worden ze negatief gezien
zonder enige aanleiding dan ben je aan het hatenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies.
Even kortzichtig als jouw reaktie op dit onderzoekje.
Vooral om er de conclusie 'haat' en 'racistisch' aan vast te plakken.
Negatieve gevoelens zijn echt iets anders dan die twee termen die jij koppelt aan deze uitkomst.
Ik heb de verklarende tekst er even onder gezet d.m.v. een edit.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:23 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Uum ja, als Surinamers niet crimineel zijn staan ze ook niet in de krant he![]()
woops edit - onderste regeletje over het hoofd gezien![]()
Ik zie nooit Surinaams tuig op straat eigenlijk, alleen maar Marokkanen![]()
omdat er 600.000 nederlanders op een racist hebben gestemd.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:23 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Waarom open je dan nu een topic met Wilders in de OP, en niet met een van die haatzaaiende Imams of terroristen die 'jullie' zo'n slechte naam bezorgen?
Geinig statistiekje Gelly, vooral de Telegraaf springt er dus weer uit.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef gelly het volgende:
Nou, volgend grafiekje is wel leuk... hoe vaak schrijven de kranten over een vermeende achtergrond en hoeveel berichten gaan erover, en hoe staat dat in contrast met de realiteit ..
[afbeelding]
[..]
LoL zeker alleen als ik in de buurt ben dan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Chinezen leven in hun eigen cultuur spreken vaak nog in hun eigen taal en leven binnen elkaar
( zie chinatown elders in vele steden ).
Marokkanen {...}. die spreken bijna geen arabisch meer
Waarom is volgens jou Wilders een racist?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:25 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat er 600.000 nederlanders op een racist hebben gestemd.
dat zijn helemaal geen moslims . dat zijn domme mensen die geen verstand hebben van de Islaam
Wilders heeft ervoor gezorgd dat er meer mensen moslims haten
kijk maar naar Amsterdam-centrum richting de wallen ...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:26 schreef Bill_E het volgende:
[..]
LoL zeker alleen als ik in de buurt ben dan?
Juist. Als Moslims problemen hebben met onze cultuur, mogen ze van mij ditzelfde doen. Probleem is dat veel Moslims hier van alles aan wil gaan passen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Chinezen leven in hun eigen cultuur spreken vaak nog in hun eigen taal en leven binnen elkaar
( zie chinatown elders in vele steden ).
Nu generaliseer je zelf.quote:Marokkanen zijn geintegreerd en drinken en roken en zijn dus geintegreerd. die spreken bijna geen arabisch meer
Het is hier geen Marokko, dus een Marokkaan van de 3e generatie moet zich maar eens gaan richten op Nederland.quote:ze leven in 2 werelden eentje Marokkaans en Nederlands....
Wie weet heeft 54 % van de ondervraagde jongeren wel negatieve ervaringen ermee gehad?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:24 schreef Meki het volgende:
negatief kan je zijn als je een terechte aanleiding hebt
Blanke Nederlanders zijn dus ook in werkelijkheid maar verantwoordelijk voor een heel klein deel van de criminaliteit. Zelfs nog voor een kleiner deel dan de kranten vermoeden.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef gelly het volgende:
[..]
[afbeelding]
Jij legt de schuld bij wilders, ik weet niet, maar 2 jaar terug hadden mensen volgens mij ook al hekel aan marocs, toen wilders dus nog niet prominent in politiek optrad.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:17 schreef Meki het volgende:
[..]
2 imaams hebben dat gezegd ?? hetzelfde is wat Wilders roept dat is hetzelfde wat 2 Imaams doen.
Wat valt daar te zien dan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:27 schreef Meki het volgende:
[..]
kijk maar naar Amsterdam-centrum richting de wallen ...
omdat hij natuurrampen met moslims vergelijktquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom is volgens jou Wilders een racist?
Toen was het de schuld van pim.. en daarvoor van jan maat ....quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij legt de schuld bij wilders, ik weet niet, maar 2 jaar terug hadden mensen volgens mij ook al hekel aan marocs, toen wilders dus nog niet prominent in politiek optrad.
Veel crimineler ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Over vooroordelen kun je dus helemaal niet meer spreken, niet blanken zijn gewoon veel crimineler.
Meki, moslims zijn geen ras.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:29 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat hij natuurrampen met moslims vergelijkt
omdat hij altijd 99 % het over Moslims heeft en altijd negatief
als ik het altijd over Joden negatief praat dan haat ik ze en ben dus een racist maar NEE ik haat ze niet dus ben geen racist
Het is algemeen bekend hoe moslims over Joden denken hoor, of ben je een uitzonderingsgeval?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:29 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat hij natuurrampen met moslims vergelijkt
omdat hij altijd 99 % het over Moslims heeft en altijd negatief
als ik het altijd over Joden negatief praat dan haat ik ze en ben dus een racist maar NEE ik haat ze niet dus ben geen racist
enkeling zou kunnen maar de helftquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Wie weet heeft 54 % van de ondervraagde jongeren wel negatieve ervaringen ermee gehad?
Zou zo maar kunnen tegenwoordig?
Zijn moslims een ras?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:25 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat er 600.000 nederlanders op een racist hebben gestemd.
Mee eens, al denken ze daar zelf anders over.quote:dat zijn helemaal geen moslims . dat zijn domme mensen die geen verstand hebben van de Islaam
Nee, dat hebben o.a. een stel idioten gedaan die vliegtuigen moesten kapen, mensen moesten neersteken, metro's moesten opblazen en de Nederlandse cultuur verachten in foute Moskeeen. Als al deze dingen niet gebeurd waren, had niemand uberhaupt van Wilders gehoord. Nogmaals : die wakkert alleen het vuurtje aan.quote:Wilders heeft ervoor gezorgd dat er meer mensen moslims haten
Ok wie heeft er in dit topic slechte ervaringen met moslims!? (die je niet hebt met niet moslims)quote:
Wilders bestaat al 40 jaarquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij legt de schuld bij wilders, ik weet niet, maar 2 jaar terug hadden mensen volgens mij ook al hekel aan marocs, toen wilders dus nog niet prominent in politiek optrad.
Present, alle negatieve ervaringen zijn niet op 2 handen te tellenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:31 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ok wie heeft er in dit topic slechte ervaringen met moslims!? (die je niet hebt met niet moslims)
*meld
Na Theo van Gogh hebben onbekenden vele aanslagen gepleegt in Moskee´squote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:31 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Zijn moslims een ras?.
[..]
Mee eens, al denken ze daar zelf anders over..
[..]
Nee, dat hebben o.a. een stel idioten gedaan die vliegtuigen moesten kapen, mensen moesten neersteken, metro's moesten opblazen en de Nederlandse cultuur verachten in foute Moskeeen. Als al deze dingen niet gebeurd waren, had niemand uberhaupt van Wilders gehoord. Nogmaals : die wakkert alleen het vuurtje aan.
elke haat tegen een bevolkinsgroep / ras / geloof zonder enige of terechte aanleiding is een racistquote:
Ga je deze tekst ook even verspreiden in Irak?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Meki het volgende:
mensen die aanslag plegen zijn geen moslim in Koran staat er je mag niemand doodmaken...
mensen die aanslag plegen zijn de achterlijke monsters en zwijnen zonder hersens
Het gaat om het aandeel in de criminaliteit, uit jouw grafiek blijkt dat blanke Nederlnaders verantwoordleijk zijn voor minder dat 5% van de criminaliteit, terwijl ze 80% van de bevolking uitmaken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Veel crimineler ?
Hoeveel % van de "niet blanken" is volgens jou crimineel dan ?
NA Theo van Gogh hebben een aantal idioten dat gedaan ja. Maar NA de moord op Theo van Gogh, je zegt het zelf al.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Na Theo van Gogh hebben onbekenden vele aanslagen gepleegt in Moskee´s
Gelukkig zijn we het daar over eens.quote:mensen die aanslag plegen zijn geen moslim in Koran staat er je mag niemand doodmaken...
mensen die aanslag plegen zijn de achterlijke monsters en zwijnen zonder hersens
Ach, mensen zijn kennelijk schijtbenauwd voor die kutkoters, zeuren op een forum of tijdens de verkiezingen is wat veiliger denk ik. Men geeft die kutjochies ook gewoon het idee dat ze wat voorstellen door er constant over te berichten. Gewoon een ouderwetse schop onder de kont.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef golfer het volgende:
En van mij krijgen die vervelende kut-Marokkaantjes gewoon nog een ouderwets corrigerende tik om de oren (dat mag volgens de Sharia).
Zouden meer mensen moeten doen. Hebben ze gelijk een minder grote bek en zal het percentage dat negatief over ze denkt ook afnemen in het volgende onderzoek. Want meestal zijn het gewoon puberende schatjes.
die zijn gericht tegen de Amerikaanse bezettersquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Ga je deze tekst ook even verspreiden in Irak?
De goeden lijden altijd onder de slechten, in dit geval is het percentage slechten echter wel buitengewoon hoog.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef Meki het volgende:
[..]
ze gedragen zich niet als groep crimineel het zijn personen die dat doen
het zijn jongeren en elke groep maroc of turk of suri of ned maakt niet uit iedereen doet daarmee
ze worden als groep als crimineel gezien en daarbij worden ze negatief gezien
RAScist, Meki. Iemand die zegt dat alle Moslims slecht zijn die discrimineert, maar hij is geen rascist.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:35 schreef Meki het volgende:
[..]
elke haat tegen een bevolkinsgroep / ras / geloof zonder enige of terechte aanleiding is een racist
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Meki het volgende:
[..]
die zijn gericht tegen de Amerikaanse bezetters
Je kunt de cijfers hier gewoon vinden :quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Het gaat om het aandeel in de criminaliteit, uit jouw grafiek blijkt dat blanke Nederlnaders verantwoordleijk zijn voor minder dat 5% van de criminaliteit, terwijl ze 80% van de bevolking uitmaken.
Helaas mag de ouderwetse schop onder kont niet in Nederland.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ach, mensen zijn kennelijk schijtbenauwd voor die kutkoters, zeuren op een forum of tijdens de verkiezingen is wat veiliger denk ik. Men geeft die kutjochies ook gewoon het idee dat ze wat voorstellen door er constant over te berichten. Gewoon een ouderwetse schop onder de kont.
Ben jij wel eens in Rotterdam of Den Haag geweest Gelly?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ach, mensen zijn kennelijk schijtbenauwd voor die kutkoters, zeuren op een forum of tijdens de verkiezingen is wat veiliger denk ik. Men geeft die kutjochies ook gewoon het idee dat ze wat voorstellen door er constant over te berichten. Gewoon een ouderwetse schop onder de kont.
Nee, voornamelijk tegen hun eigen Soenitische of Shiïtische geloofsgenoten en zelfs als het tegen die bezetters zou gericht zijn, mag het niet, volgens jouw standaard.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Meki het volgende:
die zijn gericht tegen de Amerikaanse bezetters
Theo is een moord van een persoon die geen hersens had en gelijk daarna zijn elke moslims verdacht van een moorden van een persoonquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
NA Theo van Gogh hebben een aantal idioten dat gedaan ja. Maar NA de moord op Theo van Gogh, je zegt het zelf al.
[..]
Gelukkig zijn we het daar over eens.. Maar steek je energie liever in die nep-Moslims dan in Wilders.
*kuch*racist*kuch*quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:37 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
RAScist, Meki. Iemand die zegt dat alle Moslims slecht zijn die discrimineert, maar hij is geen rascist.
Moslims mogen geen mensen vermoorden .quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, voornamelijk tegen hun eigen Soenitische of Shiïtische geloofsgenoten en zelfs als het tegen die bezetters zou gericht zijn, mag het niet, volgens jouw standaard.
Dat moest die 2e zijn ja.quote:
Mooi.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:39 schreef Meki het volgende:
Moslims mogen geen mensen vermoorden .
dus dat zijn geen moslims
Absoluut en mensen die dat aanslagen plegen die zijn altijd gericht tegen de Amerikaanse bezetters. en die Amerikanen doen daar aardig meequote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Mooi.
Hebben we dat dus maar even weer vastgesteld.
De Irakezen die aanslagen plegen zijn dus geen moslims.
Ja, erg vaak zelfs, hoezo ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:38 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Ben jij wel eens in Rotterdam of Den Haag geweest Gelly?.
Omdat ik vind dat je het probleem nu wel een beetje baggetaliseert.quote:
Dat zullen dan de Marokkanen zijn die studeren en wél een normaal bestaan op willen bouwen hier.quote:Het komt wellicht ook dat er hier in groningen veel minder Marokkanen wonen, maar ik drink er gewoon een biertje mee. Eigenlijk kennen we hier nauwelijk etnische spanningen. Het probleem is niet de ene of de andere groep, het probleem is dat beide groepen groot zijn en kennelijk liever zonder elkaar en met eigen mensen dingen doen.
Ik vind dat je de problemen niet groter moet maken dan ze zijn, da's wat anders.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:47 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat je het probleem nu wel een beetje baggetaliseert.
Het is gewoon een groot probleem dat je in de Randstad veel mensen uit een lager milieu hebt die bij elkaar gaan zitten en elkaar alleen maar omlaag trekken, dat moet je erkennen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind dat je de problemen niet groter moet maken dan ze zijn, da's wat anders.
Wel als die afkomst een reden kan zijn van het gedrag. Marokkanen zijn over het algemeen trots, dus je kunt ze beter een taakstraf geven voor de neus van hun vriendjes, dan ze wegstoppen in een celletje. Dat is alleen maar 'stoer' en dan zijn ze 'thugs'. Dat 'vernederen' mag je overigens ook wel voor iedereen invoeren, anders discrimineer je.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:03 schreef gelly het volgende:
Dat er een probleem is is wel duidelijk. Maar je hoeft maar naar de geschiedenis te kijken om te zien dat veel van dat soort problemen zichzelf oplossen. Neem b.v. de Molukkers eens als voorbeeld, of Turken. De problemen in Nederland zijn trouwens niks vergeleken met problemen met minderheden in andere steden, we kennen hier gelukkig nog geen ghetto's. Dergelijke problemen zijn inherent aan een grote stad, je kunt het vaak enkel proberen te beheersen. Over 10 jaar hebben we weer een andere probleemgroep. Dat wil dus niet zeggen dat je niks moet doen, ontspoorde jeugd moet je ongeacht afkomst gewoon hard aanpakken, laten we juist eens niet kijken naar afkomst.
*kuch*quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:03 schreef gelly het volgende:
De problemen in Nederland zijn trouwens niks vergeleken met problemen met minderheden in andere steden, we kennen hier gelukkig nog geen ghetto's.
Ik ben er voor m'n werk regelmatig geweest, ook in de "mindere" buurten in A'dam en Den Haag. En ja, ook 's avonds en 's nachts. Dat zijn echt geen ghetto's...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:08 schreef Sjonnjoop het volgende:
In Groningen zullen misschien geen Ghetto's zijn, ga maar eens in Zuid -Oost / Kanaleneiland kijkenAan te raden is dat overdag met je deuren op slot te doen
Jij vindt iets pas een ghetto als er constant 4 auto's branden oid?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben er voor m'n werk regelmatig geweest, ook in de "mindere" buurten in A'dam en Den Haag. En ja, ook 's avonds en 's nachts. Dat zijn echt geen ghetto's...
Een ghetto is een plaats waar criminaliteit het straatbeeld bepaald, en die plaatsen heb je in Nederland niet. Hooguit een paar straten. In een ghetto kun je als "white boy" niet met tig duizend aan computerapparatuur door de straat lopen, en dat heb ik in de Bijlmer, Schilderswijk en Kanaleneiland gedaan. Geen enkel moment dat ik me bedreigd voelde of wat dan ook. Dat er bovengemiddeld veel criminaliteit plaatsvindt klopt, maar een ghetto... Zelden vriendelijker mensen meegemaakt dan juist in die wijken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:19 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Jij vindt iets pas een ghetto als er constant 4 auto's branden oid?
Nee, waarom figuren als jij er een hekel aan hebben. Kortzichtige proleten zegmaar.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:24 schreef raptorix het volgende:
Denk dat door alle posts van Meki inmiddels wel duidelijk is geworden waarom zoveel nederlanders hekel hebben aan marokanen.
Jup daarom de escorte dienst destijds bij Bijlmer, en daarom permanente beveiliging op Lelylaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Een ghetto is een plaats waar criminaliteit het straatbeeld bepaald, en die plaatsen heb je in Nederland niet. Hooguit een paar straten. In een ghetto kun je als "white boy" niet met tig duizend aan computerapparatuur door de straat lopen, en dat heb ik in de Bijlmer, Schilderswijk en Kanaleneiland gedaan. Geen enkel moment dat ik me bedreigd voelde of wat dan ook. Dat er bovengemiddeld veel criminaliteit plaatsvindt klopt, maar een ghetto... Zelden vriendelijker mensen meegemaakt dan juist in die wijken.
Och gut, wat ben ik toch kortzichtig, ik noem het liever met een een realistische blik de samenleving in kijken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, waarom figuren als jij er een hekel aan hebben. Kortzichtige proleten zegmaar.
Ga maar eens met de politie Utrecht praten over kanaleneiland, dan ga je nooit meer met je computers over straatquote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Een ghetto is een plaats waar criminaliteit het straatbeeld bepaald, en die plaatsen heb je in Nederland niet. Hooguit een paar straten. In een ghetto kun je als "white boy" niet met tig duizend aan computerapparatuur door de straat lopen, en dat heb ik in de Bijlmer, Schilderswijk en Kanaleneiland gedaan. Geen enkel moment dat ik me bedreigd voelde of wat dan ook. Dat er bovengemiddeld veel criminaliteit plaatsvindt klopt, maar een ghetto... Zelden vriendelijker mensen meegemaakt dan juist in die wijken.
En als ik 3 keer word aangevallen door een stel boeren, dan zegt dat wat precies ? Amsterdam is sowieso een kut stad om te stappen, de keren dat ik er lastig werd gevallen waren het iig geen Marokkanen. Opgefokt sfeertje altijd.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Och gut, wat ben ik toch kortzichtig, ik noem het liever met een een realistische blik de samenleving in kijken.
Mijn vriend is dit jaar 3 keer aangevallen in amsterdam, juist 3 keer mediteraanse types.
Ok simpel rekenen, laten we zeggen dat 20 procent van jeugd in a'dam maroc is. Dan is de kans dus:quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:31 schreef gelly het volgende:
[..]
En als ik 3 keer word aangevallen door een stel boeren, dan zegt dat wat precies ? Amsterdam is sowieso een kut stad om te stappen, de keren dat ik er lastig werd gevallen waren het iig geen Marokkanen. Opgefokt sfeertje altijd.
We hebben het hier niet over stappen, maar op normale tijden, als je uit je werk komt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:31 schreef gelly het volgende:
[..]
En als ik 3 keer word aangevallen door een stel boeren, dan zegt dat wat precies ? Amsterdam is sowieso een kut stad om te stappen, de keren dat ik er lastig werd gevallen waren het iig geen Marokkanen. Opgefokt sfeertje altijd.
Da's puur toeval en bad luck.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:27 schreef raptorix het volgende:
Mijn vriend is dit jaar 3 keer aangevallen in amsterdam, juist 3 keer mediteraanse types.
Nou ja, dat is precies het punt. Vaak is een onveilig gevoel niet rationeel, het is de naam die een buurt heeft. Mensen die in dergelijke wijken wonen relativeren het een stuk beter dan mensen die op bezoek komen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:30 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Ga maar eens met de politie Utrecht praten over kanaleneiland, dan ga je nooit meer met je computers over straatZijn toch ervaringsdeskundigen zou ik zo zeggen.
We hebben het niet over een klein groepje van rond de 1 procent, zoals dat met hooligans is, maar met een veel grotere groep, zal niet zeggen dat ze allemaal crimineel zijn, maar bijvoorbeeld het aantal dropouts onder marokaanse jeugd is enorm.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:33 schreef grijswaarde het volgende:
Generaliseren is over het algemeen geen goede manier om je oordeel te vormen, maar wel om problemen op te lossen. Moslims als groep als een probleem zien is iets anders dan iedere individuele moslim veroordelen.
Misschien is de vergelijking met voetbalsupporters hier wel op hun plaats. Er is een grote groep supporters die zonder problemen de wedstrijd bezoekt. Een relatief kleine, maar nog steeds grote groep zorgt keer op keer voor problemen. Dit blijven hoe dan ook supporters zoals probleemmarokkanen moslims blijven. Hooligans zijn een probleem onder supporters en extremistische moslims zijn een probleem onder marokkanen (en vele andere nationaliteiten).
Je moet het beestje wel bij de naam kunnen blijven noemen...
Mwoah bad luck, gelukkig overschatten de heren hun vechtkunsten nogal eens, hehehe kunnen ze hun vriendjes vertellen dat ze door een nicht in elkaar zijn geslagenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Da's puur toeval en bad luck.
Net zoals de meeste Loverboys ook procentueel niet Marokkaans zijn.
Daarom zeg ik, praat met de gasten die daar de hele dag die vriendelijke jongens op moeten pakken, de mensen die er woonden en toch maar verhuist zijn omdat het er zo dolletjes gezellig is met die vriendelijke buren die je voor hoer e.d. uitmaken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, dat is precies het punt. Vaak is een onveilig gevoel niet rationeel, het is de naam die een buurt heeft. Mensen die in dergelijke wijken wonen relativeren het een stuk beter dan mensen die op bezoek komen.
Klopt:quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:36 schreef grijswaarde het volgende:
Plus ik woon in Rotterdam, dan is het percentage hooligans onder supporters iets hoger dan 1%
Niemand gaat voor z'n plezier in een achterstandswijk wonen lijkt me, nu niet en 50 jaar geleden niet. Of ik nou een schofterige Marokkaan of een Sjonnie die op een krat bier in z'n voortuin zit naast me heb wonen, het is lood om oud ijzer.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:37 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, praat met de gasten die daar de hele dag die vriendelijke jongens op moeten pakken, de mensen die er woonden en toch maar verhuist zijn omdat het er zo dolletjes gezellig is met die vriendelijke buren die je voor hoer e.d. uitmaken.
Ik gooi je de volgende keer dat we elkaar weer eens zien vanaf een flatgebouw af.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:36 schreef raptorix het volgende:
Mwoah bad luck, gelukkig overschatten de heren hun vechtkunsten nogal eens, hehehe kunnen ze hun vriendjes vertellen dat ze door een nicht in elkaar zijn geslagen![]()
http://www.utrecht.nl/ima(...)m2004/08zuidwest.pdfquote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Niemand gaat voor z'n plezier in een achterstandswijk wonen lijkt me, nu niet en 50 jaar geleden niet. Of ik nou een schofterige Marokkaan of een Sjonnie die op een krat bier in z'n voortuin zit naast me heb wonen, het is lood om oud ijzer.
Ja, maar dat ligt aan hun zwakke economische positie in de maatschappijquote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:45 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
http://www.utrecht.nl/ima(...)m2004/08zuidwest.pdf
Veel marrokanen, veel criminaliteit, veel uitkeringen 1+1 =2 verhaal.
Ja omdat ze gediscrimeerd worden terwijl ze zo hun best doenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja, maar dat ligt aan hun zwakke economische positie in de maatschappij![]()
![]()
.
Als dat 'volgen' inhoudt dat ze ook allemaal hun geluk in het buitenland gaan zoeken, dan ben je De Verlosser zelve!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 04:36 schreef StefanP het volgende:
Hey, ik heb het ook niet op moslims!
Die jongeren hebben dus groot gelijkGoed voorbeeld doet volgen!
Tja. Ik heb een tijdje in Kanalen-eiland gewoond. En ik ben daar meerdere malen bedreigd en beroofd. Ik heb me in mijn leven nergens zo onveilig gevoeld op straat dan daar. En ik ben nou niet bepaald snel onder de indruk.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, dat is precies het punt. Vaak is een onveilig gevoel niet rationeel, het is de naam die een buurt heeft. Mensen die in dergelijke wijken wonen relativeren het een stuk beter dan mensen die op bezoek komen.
Relcloon, kan iemand hier iets aan doen? Verleden keer liep ie nog te posten onder de naam JCOHEN.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Meer dan je denkt. Er zit een hele theorie achter steekproeven.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:17 schreef Hathor het volgende:
Voor de zoveelste keer...die onderzoeken stellen geen ruk voor, die cijfers vertegenwoordigen slechts een paar honderd mensen. Hoeveel waarde kun je nou echt aan zo'n onderzoek hechten ?
Heeft weinig met Wilders te maken maar alles met de media.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zeer schandelijk de helft is racistisch![]()
![]()
Maar jah er wordt niks aan gedaan elke partij is stil
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??. dan is elke partij wakker
diep triest de helft is een racist en daar mogen zij blij om zijn onmenselijk en gevaarlijk
![]()
Ja, een theorie die op zijn zachtst gezegd twijfelachtig is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:18 schreef Seneca het volgende:
[..]
Meer dan je denkt. Er zit een hele theorie achter steekproeven.
Ah, de aanslagen in Amerika, Londen en Madrid zijn verzonnen door de media? En Theo van Gogh leeft ook nog, die zit lekker peukies te roken op Hawai.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:26 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Heeft weinig met Wilders te maken maar alles met de media.
De media schrijft graag negatieve berichten over Moslims omdat dat kranten verkoopt.
En de grote massa is nog zo dom om de media te geloven, het zijn allemaal leugens wat men in de krant zet.
Die zijn niet verzonnen, maar van al die doden die zijn gevallen in Israel bijvoorbeeld of de doden die zijn gevallen in Irak, daar hoor je maar weinig over. Vind je niet?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:18 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Ah, de aanslagen in Amerika, Londen en Madrid zijn verzonnen door de media? En Theo van Gogh leeft ook nog, die zit lekker peukies te roken op Hawai..
Blij zijn dat het 50% ipv 95% is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??.
quote:Uit het onderzoek blijkt verder dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is.
quote:Andere verklaringen voor de negatieve gevoelens ten opzichte van moslims zijn de mening van beste vrienden en ouders, die klakkeloos worden overgenomen
Grapjurkquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:24 schreef Meki het volgende:
[..]
zonder enige aanleiding dan ben je aan het haten
negatief kan je zijn als je een terechte aanleiding hebt
Oorzaak - Gevolgquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Grapjurk
9/11
dagelijkse aanslagen in Irak en Iran
Kamikaze aanslagen op burgers in bussen en bruiloften in Israël
Cartoonrel om een vent met een kort lontje waardoor vele doden vielen.
Aanslagen in:
Frankrijk
Rusland
Madrid
London
Egypte
TvG
Demoniseren van homo's
Criminaliteitcijfers
Overlast
en ga zo maar door.........
Dus je haat terroristen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Grapjurk
9/11
dagelijkse aanslagen in Irak en Iran
Kamikaze aanslagen op burgers in bussen en bruiloften in Israël
Cartoonrel om een vent met een kort lontje waardoor vele doden vielen.
Aanslagen in:
Frankrijk
Rusland
Madrid
London
Egypte
TvG
Demoniseren van homo's
Criminaliteitcijfers
Overlast
en ga zo maar door.........
Jij bent er zeker zo eentje die vindt dat als er 100 van de 50.000 supporters gaan lopen rellen bij het voetbal, er allemaal overdreven maatregelen genomen moeten worden, maar zodra het Moslims betreft mogen de goeden onder geen enkel beding onder de kwaden lijden?quote:
Mwah, een beetje gezond verstand zorgt er al voor dat je terroristen niet hoeft te haten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:23 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Veel (extreem-)linkse rakkers.
Nee. Ik ben tegen overdreven maatregelen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:22 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo eentje die vindt dat als er 100 van de 50.000 supporters gaan lopen rellen bij het voetbal, er allemaal overdreven maatregelen genomen moeten worden
Inderdaad, niet verhoudingsgewijs meer dan niet-moslims.quote:maar zodra het Moslims betreft mogen de goeden onder geen enkel beding onder de kwaden lijden?.
Bullshit, een betere stad om te stappen vind je niet, en neem van mij aan dat ik dit niet graag toegeef. Amsterdam heeft alles, voor wie dan ook, en als er dan onverhoopt toch de pleuris uitbreekt ligt het deels toch ook aan je eigen houding. Ik ben er talloze keren wezen stappen, en de enige problemen die ik me kan herinneren, was met die bloedhonden die midden in de nacht een wielklem komen zetten en dan nog denken dat ze een leuk praatje met je kunnen maken ook.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Ok, dan ben je in elk geval wel concequent.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Ik ben tegen overdreven maatregelen.
Dus je moet van ze houden?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:24 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Mwah, een beetje gezond verstand zorgt er al voor dat je terroristen niet hoeft te haten.
Nee, het zijn uitingen van ongenoegen naar het westen toe.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Met andere woorden: Bek dicht anders laten we jullie een poepie ruiken?
Lieve terrorist, mag ik knopje indrukken van je bomgordel? Of steek nog een mes in m'n rug want tis zo lekker.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:24 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Mwah, een beetje gezond verstand zorgt er al voor dat je terroristen niet hoeft te haten.
kolere, vrijheidsstrijd ten koste van onschuldigen opblazen........... Heb je je al aangemeld?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nee, het zijn uitingen van ongenoegen naar het westen toe.
Een terrorist pleegt geen aanslagen voor zijn plezier, er zit altijd een reden achter.
Dat er veel gehersenspoeld zijn doet er niet toe, hun strijden voor hun vrijheid en hun recht om hun leven te leiden zoals hun dat zelf willen.
Dan blijven ze toch lekker uit het westen weg?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nee, het zijn uitingen van ongenoegen naar het westen toe.
En voor je eigen vrijheid ga je anderen maar vermoorden?quote:Een terrorist pleegt geen aanslagen voor zijn plezier, er zit altijd een reden achter.
Dat er veel gehersenspoeld zijn doet er niet toe, hun strijden voor hun vrijheid en hun recht om hun leven te leiden zoals hun dat zelf willen.
Wel, dat is vrij gebruikelijk, hoor.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:44 schreef Barney.Stinson het volgende:
En voor je eigen vrijheid ga je anderen maar vermoorden?
Niet als je mensen vermoordt die jou niets doen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, dat is vrij gebruikelijk, hoor.
Zelfs dat is niet ongebruikelijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:46 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Niet als je mensen vermoordt die jou niets doen.
Precies. Hij draagt zijn steentje aardig bij aan de beeldvorming.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:44 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Dan blijven ze toch lekker uit het westen weg?
[..]
Bovenstaande gebruiker is nou een van de redenen dat mensen de Islam gaan haten, inclusief de 'normale' moslims. De gematigde moslims keuren geweld niet hard genoeg af, maar je hoort ze te vaak nog een beetje twijfelachtig terroristen en andere idioten verdedigen.
Dat er iemand neergeknald wordt op een zaterdagavond in Rotterdam of Amsterdam is ook niet meer ongebruikelijk. Wil dat zeggen dat het niet erg is?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zelfs dat is niet ongebruikelijk.
Als die beeldvorming redelijk terecht is, is daar niets mis mee.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:48 schreef Monidique het volgende:
Een beeldvorming wordt ook maar geaccepteerd.
Ik vind dat heel erg. Maar om mensen die jou niets doen te doden omwille van je eigen vrijheid is iets wat over het algemeen zeker vroeger geaccepteerd werd, hoor.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:48 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Dat er iemand neergeknald wordt op een zaterdagavond in Rotterdam of Amsterdam is ook niet meer ongebruikelijk. Wil dat zeggen dat het niet erg is?
Achja, het is ook moeilijk om je voor te stellen dat je je eigen leven boven een ander zijn leven stelt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
kolere, vrijheidsstrijd ten koste van onschuldigen opblazen........... Heb je je al aangemeld?
Dat is het probleem ja : Moslims leven vaak nog in vroegere tijden. Kijk maar naar het gros van de Islamitische landen alleen al.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind dat heel erg. Maar om mensen die jou niets doen te doden omwille van je eigen vrijheid is iets wat over het algemeen zeker vroeger geaccepteerd werd, hoor.
Het is immers altijd links of rechts, er bestaat geen middenweg.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:44 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Dan blijven ze toch lekker uit het westen weg?
[..]
Bovenstaande gebruiker is nou een van de redenen dat mensen de Islam gaan haten, inclusief de 'normale' moslims. De gematigde moslims keuren geweld niet hard genoeg af, maar je hoort ze te vaak nog een beetje twijfelachtig terroristen en andere idioten verdedigen. Zo van : "ik kan het wel een beetje begrijpen...." of "het is fout, MAAR ...".
Ok.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:51 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Dat is het probleem ja : Moslims leven vaak nog in vroegere tijden. Kijk maar naar het gros van de Islamitische landen alleen al.
In dit geval bestaat er geen middenweg nee.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:51 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het is immers altijd links of rechts, er bestaat geen middenweg.![]()
Geen rede om ons zorgen over te maken! Vind ik!quote:
Dan ben ik klaar met jou.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:53 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
In dit geval bestaat er geen middenweg nee.
Idd, en die cultuur nemen ze mee naar landen zoals Nederland en daar zorgt dat voor problemen. Zeker omdat ze geen afstand willen doen van hun cultuur in veel gevallenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:51 schreef Barney.Stinson het volgende:
Dat is het probleem ja : Moslims leven vaak nog in vroegere tijden. Kijk maar naar het gros van de Islamitische landen alleen al.
Nee, haat tussen verschillende bevolkingsgroepen is niet goed.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:53 schreef Tism het volgende:
[..]
Geen rede om ons zorgen over te maken! Vind ik!
Laat iedereen lekker vinden wat ie vind!
Mensen vermoorden is altijd fout, tenzij het uit zelfverdediging is.quote:
Je hoeft ook geen afstand van je cultuur te doen, maar ga dan niet tegen de heersende cultuur aan lopen schoppen, en ga lekker in een besloten gemeenschap leven ofzo. Óf pas je aan.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en die cultuur nemen ze mee naar landen zoals Nederland en daar zorgt dat voor problemen. Zeker omdat ze geen afstand willen doen van hun cultuur in veel gevallen
Dus al die Duitsers in de 2e wereldoorlog hoefden niet te sterven omdat ze Europa eigenlijk al hadden veroverd?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:01 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Mensen vermoorden is altijd fout, tenzij het uit zelfverdediging is.
Duitsland had de boel al veroverd ja, en die mensen wilden zich vrijvechten. Is ook een vorm van zelfverdediging.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:03 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dus al die Duitsers in de 2e wereldoorlog hoefden niet te sterven omdat ze Europa eigenlijk al hadden veroverd?
D-Day was geen zelfverdediging meer.![]()
iddquote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:02 schreef Barney.Stinson het volgende:
Je hoeft ook geen afstand van je cultuur te doen, maar ga dan niet tegen de heersende cultuur aan lopen schoppen, en ga lekker in een besloten gemeenschap leven ofzo. Óf pas je aan.
En wat denk jij dat die mensen uit het midden oosten doen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:05 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Duitsland had de boel al veroverd ja, en die mensen wilden zich vrijvechten. Is ook een vorm van zelfverdediging.
Alleen in Irak zijn er 'bezetters', in de rest van het midden-Oosten niet, al zou je Israel misschien ook kunnen noemen. Maar wat schiet je er mee op om Amerikaanse soldaten (ik ben het er ook niet mee eens dat die daar zijn, al MOEST Saddam gewoon weg) te doden? Het staat al vast dat die weer zullen vertrekken zodra het rustig is, terwijl de Duitsers als doel hadden om landen blijvend in te nemen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:13 schreef MrSASO het volgende:
[..]
En wat denk jij dat die mensen uit het midden oosten doen?
Ligt eraan hoe je het ziet, ik weet niet of je het weet maar de westerse cultuur word zowat aan heel de wereld opgedrongen terwijl er een hoop landen zijn die dat niet zien zitten, ook gebeuren er een hoop dingen waar wij dankzij de media geen weet van hebben.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:25 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Alleen in Irak zijn er 'bezetters', in de rest van het midden-Oosten niet, al zou je Israel misschien ook kunnen noemen. Maar wat schiet je er mee op om Amerikaanse soldaten (ik ben het er ook niet mee eens dat die daar zijn, al MOEST Saddam gewoon weg) te doden? Het staat al vast dat die weer zullen vertrekken zodra het rustig is, terwijl de Duitsers als doel hadden om landen blijvend in te nemen.
Tuurlijk jongen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:31 schreef MrSASO het volgende:
maar de westerse cultuur word zowat aan heel de wereld opgedrongen
Dus dan maar geweld gebruiken.quote:terwijl er een hoop landen zijn die dat niet zien zitten,
Ow, de media maakt Amerika anders graag zwart hoor, als ze een mooi primeurtje over Amerikaanse gevangenissen waar mensen mishandeld worden kunnen krijgen dan laten ze dat echt niet.quote:ook gebeuren er een hoop dingen waar wij dankzij de media geen weet van hebben.
Daar heeft een gemiddelde inwoner van een Islamistisch land geen last van, en bovendien is dat puur economisch, heeft niets met cultuur te maken.quote:Denk aan geheime operaties om oliebronnen veilig te stellen enz.
Nee, die komt voort uit een een blinde razernij om alles wat niet zoals hunzelf is/denkt te doden.quote:De zogenaamde terroristen dreiging komt niet voort uit een blinde razernij om te doden.
Is het je niet opgevallen dan dat gasten zoals Samir A allemaal na 9-11 zijn opgestaan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:48 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen.. Er zijn hier ook Moslims die hun cultuur in Nederland willen opdringen : afknallen dan maar?
Dat gaat weer nergens over, Samir A zit toch al vast.quote:[..]
Dus dan maar geweld gebruiken.. Samir A. ook maar even vogelvrij verklaren? Dat iedereen hem mag mishandelen en we hem in het openbaar afslachten?
Stel je eens voor dat ze het wel zouden laten.quote:[..]
Ow, de media maakt Amerika anders graag zwart hoor, als ze een mooi primeurtje over Amerikaanse gevangenissen waar mensen mishandeld worden kunnen krijgen dan laten ze dat echt niet hoor.
Daar hebben ze dus wel last van, als het plaatje economisch niet klopt worden de mensen vanzelf ontevreden.quote:[..]
Daar heeft een gemiddelde inwoner van een Islamistisch land geen last van, en bovendien is dat puur economisch, heeft niets met cultuur te maken.
Nogmaals die mensen zijn gehersenspoeld en weten jammergenoeg niet beter, net zoals wij hier gehersenspoeld zijn en ook niet beter weten dan dat de Moslim de "vijand" is.quote:[..]
Nee, die komt voort uit een een blinde razernij om alles wat niet zoals hunzelf is te doden.
Is het jou niet opgevallen dat al die Moslim-'haters' allemaal na 9-11 zijn opgestaan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Is het je niet opgevallen dan dat gasten zoals Samir A allemaal na 9-11 zijn opgestaan?
Nogmaals het is de schuld van de media dat mensen doordraaien.
Vast ja. ZONDER geweld tegen hem gebruikt te hebben en zonder hem vermoordt te hebben. Het kan dus WEL. Dat is onze cultuur, in de Islamitische cultuur had ie geen eerlijk proces, geen kans om zich te beteren en geen kans om z'n straf normaal uit te zitten. In Marokko had die vent niet meer geleefd.quote:Dat gaat weer nergens over, Samir A zit toch al vast.
Dat vind ik ook ja. Maar nu gaan alle pro-Amerika mensen toch ook niet janken dat de media anti-Amerika is, puur omdat dit onder aandacht gebracht werd?quote:Stel je eens voor dat ze het wel zouden laten.
Bovendien vind ik het juist heel goed dat er bericht word over Guantanamo Bay, de voorvechter van mensenrechten en democratie en vrijheid die moedwillig mensen zonder proces opsluiten, dat gaat toch veels te ver vind je niet?
Er is geen enkel Islamitisch land met een redelijke economie.quote:Daar hebben ze dus wel last van, als het plaatje economisch niet klopt worden de mensen vanzelf ontevreden.
Samir A. heeft hier alles gekregen wat ie kon wensen : een kans op een toekomst, een opleiding. Maar toch moest ie de Nederlandse samenleving met heel z'n hart gaan haten. Die is niet gehersenspoeld, wie zou dat gedaan moeten hebben dan?quote:Dat ze gehersenspoeld worden met het verhaal van gelovigen en ongelovigen is een ander verhaal.
Ik zie de Moslim niet als vijand. Ik zie ze als individu, maar dat wordt wel steeds moeilijker moet ik toegeven. Maar toch krijgt elke Moslim een eerlijke kans bij mij.quote:Nogmaals die mensen zijn gehersenspoeld en weten jammergenoeg niet beter, net zoals wij hier gehersenspoeld zijn en ook niet beter weten dan dat de Moslim de "vijand" is.
Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat de media een heel grote rol heeft gespeeld met het vormen van onze gedachten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:05 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Is het jou niet opgevallen dat al die Moslim-'haters' allemaal na 9-11 zijn opgestaan?
In Guantanomo Bay ook niet, ik vind het zowiezo erg om iemand vast te zetten zonder proces of de Amerikanen het nu doen of de Arabieren.quote:[..]
Vast ja. ZONDER geweld tegen hem gebruikt te hebben en zonder hem vermoordt te hebben. Het kan dus WEL. Dat is onze cultuur, in de Islamitische cultuur had ie geen eerlijk proces, geen kans om zich te beteren en geen kans om z'n straf normaal uit te zitten. In Marokko had die vent niet meer geleefd.
Nou, je hebt er mensen tussenzitten hoor.quote:[..]
Dat vind ik ook ja. Maar nu gaan alle pro-Amerika mensen toch ook niet janken dat de media anti-Amerika is, puur omdat dit onder aandacht gebracht werd?
Pardon, Kuweit en Dubai bijvoorbeeld.quote:[..]
Er is geen enkel Islamitisch land met een redelijke economie..
De media mischien, wanneer je als Marokkaan zijnde elke dag de grond word ingetrapt zwart word gemaakt in de media en niemand doet er wat aan dan begint er toch iets te knagen.quote:[..]
Samir A. heeft hier alles gekregen wat ie kon wensen : een kans op een toekomst, een opleiding. Maar toch moest ie de Nederlandse samenleving met heel z'n hart gaan haten. Die is niet gehersenspoeld, wie zou dat gedaan moeten hebben dan?
quote:[..]
Ik zie de Moslim niet als vijand. Ik zie ze als individu, maar dat wordt wel steeds moeilijker moet ik toegeven. Maar toch krijgt elke Moslim een eerlijke kans bij mij.
Bron?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, een theorie die op zijn zachtst gezegd twijfelachtig is.
Klopt. De media heeft zowel de moslim-haters als de moslim-extremisten extremer gemaakt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:25 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat de media een heel grote rol heeft gespeeld met het vormen van onze gedachten.
Mee eens. Ik vind dat er met de Amerikaanse cultuur ook wat mis is, maar dat is lang niet zo extreem als de Islamitische cultuur.quote:In Guantanomo Bay ook niet, ik vind het zowiezo erg om iemand vast te zetten zonder proces of de Amerikanen het nu doen of de Arabieren.
quote:Nou, je hebt er mensen tussenzitten hoor.![]()
Er zijn misschien 2 of 3 uitzonderingen ja.quote:Pardon, Kuweit en Dubai bijvoorbeeld.
Dat is ook weer zo ja.quote:Zo zullen er nog wel een paar landen zijn, ik geef toe het zijn er niet veel maar heel typisch zijn dat dan ook de landen waar je niks over hoort als het gaat om terrorisme.
Je kunt je ook aanstellen. Ik ben zelf een opdonder, en soms menen mensen daarom ook dat ik minder ben, maar ik ga niet in een hoekje zitten, de wereld zitten te haten en kapot te willen maken. Ik bewijs ze het tegendeel. En dat moeten Marokkanen ook eens vaker doen! Heus niet elke werkgever is een racist, en elke Marokkaan die z'n best doet op school en zich fatsoenlijk gedraagt maakt een goede kans op een baan. Het is misschien iets moeilijker, maar laat ze eens zichzelf naar de top knokken, dan verdwijnen de vooroordelen vanzelf.quote:De media mischien, wanneer je als Marokkaan zijnde elke dag de grond word ingetrapt zwart word gemaakt in de media en niemand doet er wat aan dan begint er toch iets te knagen.
En ik maar denken dat je een Moslim was.quote:Het irriteerd mij zelfs en ik ben nog niet eens een Moslim/Marokkaan.
Jij denkt negatief over jongeren, jij haat jongeren, jij discrimineertquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslims
negatief zijn over Moslims zonder enige aanleiding is hatenquote:Op zondag 14 januari 2007 09:56 schreef cappp het volgende:
Zoals ik al zei Meki, haten is iets anders dan negatief staan tegenover iemand. Ik heb geen hekel aan Marokkanen, maar er kan wel wat verbetering in hun gedrag komen.
Kom op, jij houdt het nieuws toch veel bij, media duikt er ook op maar er zijn wel problemen met moslims of door mensen die het zogenaamd doen in de naam als moslim.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:57 schreef Meki het volgende:
[..]
negatief zijn over Moslims zonder enige aanleiding is haten
geef eens voorbeelden waarom je Nederlandse moslims moet haten
Haten is als iemand de hersens in gaat slaan, negatief tegenover is van mwa, die marokkanen vind ik niet zo leuk.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:57 schreef Meki het volgende:
[..]
negatief zijn over Moslims zonder enige aanleiding is haten
geef eens voorbeelden waarom je Nederlandse moslims moet haten
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
het komt allemaal door hem
dit is hetzelfde als wij allemaal op Saddam of Bin Laden steunen
dat gebeurt nu in Nederland maar dan op Wilders
En dat ondanks de boomknuffelaarij van de linkse schoolboeken.quote:
of juist die overige 46%!quote:Op zondag 14 januari 2007 17:37 schreef smurfzilla het volgende:
54% van de jeugd schijnt een verkeerd beeld te hebben van de moslims dan. Lijkt mij gevaarlijker.
En Nederlanders die bekeerd zijn tot Islam, waar moeten die naartoe?quote:Op zondag 14 januari 2007 17:38 schreef bruine_beer het volgende:
Vind je het gek, al die paupermoslims moeten opzouten naar hun eigen land, waar ze overigens een gat in grond schijten van ellende omdat ze te primitief en te lui zijn om een fatsoenlijk rioolstelsel aan te leggen.
Moslims, verkapte barbaren![]()
Afgezien van het feit dat je een naïef persoon bent als je uberhaupt in een religie gelooft mogen ze wat mij betreft allemaal dood.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:48 schreef Seif het volgende:
[..]
En Nederlanders die bekeerd zijn tot Islam, waar moeten die naartoe?
Ik ga voor optie 4 de moslims stellen hun cultuur bij en worden zo geaccepteerd.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Dit soort onderzoekjes draagt eigenlijk weinig bij tot de discussie. Een diepte-onderzoek naar de reden waarom jongeren een negatief beeld hebben van moslims zou veel verhelderender zijn. Xenofobie en islamofobie bestaan namelijk in vele vormen. Ten eerste heb je de biologische racisten oude stijl die vinden dat andere volkeren natuurlijke inferieuren zijn en dat ook nauwelijks onder stoelen of banken steken. Typische voorbeelden hier zijn Polinco en min of meer openlijk nazistische bewegingen zoals het oorspronkelijk Vlaams Blok.
Verder heb je de biologische racisten die doen alsof ze niet vinden dat andere volkeren van nature uit inferieur zijn, maar die doen alsof ze vinden dat het aan hun cultuur ligt. Voorbeelden: Michiel Smit, Filip De Winter en heel wat rechtse Fokkers. Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
En dan zijn er nog mensen die oprecht geloven dat alle volkeren gelijk zijn maar dat er inferieure culturen zijn en op basis daarvan islamofoob zijn, nl. omdat ze vinden dat moslims bepaalde modernistische verlichtingsopvattingen niet delen. Ayaan Hirsi Ali was typisch zo iemand. Deze laatste groep generaliseert weliswaar en heeft een essentialistisch beeld van andere culturen, maar de motivatie voor hun islamofobie is as such niet racistisch of anderzijds laakbaar.
Anyway, wat ik wil zeggen is dat indien de meeste van die 54% jongeren tot de derde categorie behoren, de oplossing relatief gemakkelijk is, namelijk enerzijds een bijstelling van een te eenzijdig beeld van moslims gekoppeld aan de coöptatie van allochtonen in een maatschappelijk gehandhaafde middenklassecultuur. Indien kritiek op andere culturen echter gesublimeerd biologisch racisme is, zal het heel wat moeilijker zijn om een oplossing te vinden.
Shit, hoe ben je er achter gekomen dat "in mijn kringen" het woord "genezen" gebruikt wordt wanneer "we" over jouw soort volk spreken? Heb je soms op straat mijn verloren USB-stick met daarop "onze" Endlösungsplannen voor rechtse mensen teruggevonden?quote:Op zondag 14 januari 2007 18:54 schreef buachaille het volgende:
Nou best groene ridder, ik behoor tot groep 3 en ben "niet te genezen" (in terminologie die ongetwijfeld in jouw kringen gebruikt wordt). Wat nu, plan C2? Pleur toch op met je generaliseren, lees je eigen stukje nog een keer over man.
Nee, de indeling die jij gebruikt is in zwang in krakerskringen en tijdens het soft-sociologisch geouwehoer van het thee-café. Maar nou generaliseer ik op mijn beurt weer.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:03 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Shit, hoe ben je er achter gekomen dat "in mijn kringen" het woord "genezen" gebruikt wordt wanneer "we" over jouw soort volk spreken? Heb je soms op straat mijn verloren USB-stick met daarop "onze" Endlösungsplannen voor rechtse mensen teruggevonden?
quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
Ook niet helemaal, in de jaren 50 en 60 waren er in Den Haag rellen tussen Nozems en Indo's (indo-rockers?). De reden waarom de hollandse jongeren de indo's aanvielen was omdat die bijzonder populair waren bij de hollandse meisjes. Verder hebben ze eigenschappen die de nederlander ook zo waardeert in een "hollandse boeren jongen".quote:Op zondag 14 januari 2007 19:19 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
, behalve dat...
zijn het eigenlijk ook de immigranten zoals die men het liefste ziet:
zetten zich niet graag op de voorgrond
werken hard voor hun geld
beoefenen nauwelijks 'straatcriminaliteit'
lopen niet te piepen over discriminatie etc.
maken weinig misbruik van sociale zekerheid
proberen 'hun' meisjes niet in te pikken
bullshit.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Verder heb je de biologische racisten die doen alsof ze niet vinden dat andere volkeren van nature uit inferieur zijn, maar die doen alsof ze vinden dat het aan hun cultuur ligt. Voorbeelden: Michiel Smit, Filip De Winter en heel wat rechtse Fokkers. Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
Onzindurewoordentsunami.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
knipperdeknip
Tjsees, weerleg eens wat.quote:
ik ben anders blij dat mijn vriendin(half-aziatisch) toch wat nederlands in zich heeft, dat geeft tenminste nog een beetje vorm aan het geheel :p.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:40 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
terugkomend op je bewering dat rechts fokkers geilen op aziaten is dat bullshit mijn inziens. de meeste mannen vallen op mooie vrouwen en wat aziatische dames wel hebben en vaak dikke nederlandse koeien niet is een ragfijn supermooi figuurtje.
half bloedjes zijn idd helemaal okequote:Op zondag 14 januari 2007 20:33 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ik ben anders blij dat mijn vriendin(half-aziatisch) toch wat nederlands in zich heeft, dat geeft tenminste nog een beetje vorm aan het geheel :p.
Voor de rest vind ik dat je overdrijft, elk 'ras' kent z'n mooie en lelijke exemplaren.
beetje off-topic maar toch
Wat een onzin.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
quote:Op zondag 14 januari 2007 21:02 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
half bloedjes zijn idd helemaal oke![]()
zelf een keer een antilliaans/nederlands meisje gehad en die zijn zo mooi![]()
Zou het?quote:Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
Wat ik al in een ander topic zei: Blijf jij en de rest nog maar lekker 'realistisch' doorgaan met knuffelen en theeDrinken, dan weet je tenminste zeker dat Wilbers over 4 jaar minimaal 3 keer zo groot is.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zembla was wel interessant. Werden een hoop potentiele rechtse POL-users (lees Wilders aanhangers) aan het woord gelaten. Was wel duidelijk dat dat VVD-menneke en dat SP-vrouwke het meest realistisch overkwamen.
Onwetendheid is verantwoordelijk voor de wij-zij-cultuur.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat ik al in een ander topic zei: Blijf jij en de rest nog maar lekker 'realistisch' doorgaan met knuffelen en theeDrinken, dan weet je tenminste zeker dat Wilbers over 4 jaar minimaal 3 keer zo groot is.![]()
De PvdA en consorten zijn verantwoordelijk voor de WIJ-ZIJ-cultuur.
quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
-knip-
Precies en dankzij de media/internet is de burger steeds meer te weten gekomen en nu zijn ze er klaar mee.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Onwetendheid is verantwoordelijk voor de wij-zij-cultuur.
Wat een grote nonsense, dit is pas racistisch denken, alsof het slagen van aziaten afhankelijk was geweest of de 'blanken' dit zouden toelaten. De meeste aziaten komen gewoon uit een cultuur waarin hard werken, studeren en je niet crimineel bezighouden hoog in het vaandel staan. Zij zijn uit eigen kunnen zo hoog geklommen op de maatschappelijke ladder, zij zijn gewoon beter in staat om zich aan te passen aan de westerse cultuur waarin je status wordt ontleend aan wat je kan en niet wie je bent.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Inderdaad, het klopt dat de Aziatische exceptie ook bij de derde categorie van toepassing is, in dat geval niet louter omwille van seksuele fascinatie, maar tevens omwille van een beter voldoen aan middenklassenormen. In die zin spelen Aziaten (en dan gaat het vooral over Oost-Aziaten, niet over bv. Palestijnen of Libanezen) een beetje de rol die de "good negro" speelde in het beleid van de blanke V.S. tegenover de andere African-Americans. Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving. Uiteindelijk echter zijn ook zij een maatschappelijk achtergestelde groep, aangezien deze positie hen in de praktijk slechts zal gegung worden voor zo lang ze niet gepercipieerd worden als een bedreiging voor autochtone dominantie en de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
Het is opvallend, maar ook logisch. Dit proces moet geleidelijk groeien.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:13 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het erg opvallend dat alleen mensen als Hirsi Ali en Wilders zich er echt tegen verzetten.
Interessant punt.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving.
...
de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
Een hoop gezwets in het luchtledige.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Inderdaad, het klopt dat de Aziatische exceptie ook bij de derde categorie van toepassing is, in dat geval niet louter omwille van seksuele fascinatie, maar tevens omwille van een beter voldoen aan middenklassenormen. In die zin spelen Aziaten (en dan gaat het vooral over Oost-Aziaten, niet over bv. Palestijnen of Libanezen) een beetje de rol die de "good negro" speelde in het beleid van de blanke V.S. tegenover de andere African-Americans. Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving. Uiteindelijk echter zijn ook zij een maatschappelijk achtergestelde groep, aangezien deze positie hen in de praktijk slechts zal gegung worden voor zo lang ze niet gepercipieerd worden als een bedreiging voor autochtone dominantie en de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
Wie zijn 'we' en wat moeten 'jullie' voor elkaar krijgen?quote:Op zondag 14 januari 2007 23:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is opvallend, maar ook logisch. Dit proces moet geleidelijk groeien.
Je moet ook beseffen, waar we 10 jaar geleden stonden en wat je toen absoluut niet kon zeggen en waar we nu staan.
We zijn er nog lang niet, maar er is eindelijk een klein beetje licht in de duisternis.
Waarom zouden 'we' symbolisch geweld tegen Aziaten gebruiken? Die mensen zijn in 99 % van de gevallen niemand tot last, ze koken lekker en je hoort ze nergens over klagen of tegen aan schoppen.quote:Op maandag 15 januari 2007 01:04 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat Oost-Aziaten een hogere socio-economische status hebben dan andere minderheden omdat de autochtonen hen dat geven, wel dat ze hen dat gunnen, m.a.w. laten behouden, door geen symbolisch geweld (stigmatisatie e.d.) tegen hen te gebruiken (zoals ze dat bv. wel doen tegen Noord-Afrikaanse allochtonen) die hen qua maatschappelijk status in een neerwaardse spiraal zou brengen.
Zolang je je hoofd in het zand kan steken: Vooral blijven doen!quote:Op zondag 14 januari 2007 23:50 schreef -Wolf- het volgende:
Zolang Moslims mij met rust laten, laat ik hun met rust. Zo goed?
Selectieve perceptie.quote:Ik sta ook negatief tegenover de Islam en moslims.
Waarom staan er nooit "gematigde" moslims op om zich uit te spreken tegen geweld en onderdrukking?
Ik krijg sterk de indruk dat ze het wel best vinden zo, of dat ze er zelfs begrip voor hebben.
Toevallig zijn dat ook nog eens staten of landen die een statische economie hebben, en wel te weten een economie die puur draait om de (uitputtelijke) olie. Dubai doet t goed maar ook die staat is voortgekomen als centrum van de oliehandel.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:25 schreef MrSASO het volgende:
Pardon, Kuweit en Dubai bijvoorbeeld.
Zo zullen er nog wel een paar landen zijn, ik geef toe het zijn er niet veel maar heel typisch zijn dat dan ook de landen waar je niks over hoort als het gaat om terrorisme.
[..]
![]()
tjeez, na die opmerking begrijp ik ineens waarom die vrouwen een burka aan willen .. alsof je het over een stuk vee hebt ..quote:Op zondag 14 januari 2007 21:02 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
half bloedjes zijn idd helemaal oke![]()
zelf een keer een antilliaans/nederlands meisje gehad en die zijn zo mooi![]()
ik vind nederlandse/engelse dames anders wel lelijk worden hoor, de gemiddelde nederlandse vrouw heeft overgewicht en teveel make-up.
zelfs de duitse dames zijn al mooier.
idd, en sommigen zijn lief en anderen bitches .. vraag is alleen waarom al die wandelende testosteronbommetjes maar niet kunnen begrijpen dat dat voor ieder mens telt, ongeacht ras, geslacht of geloofquote:elk 'ras' kent z'n mooie en lelijke exemplaren.
Jij hebt echt een bord voor je hooft he, aziaten zijin gewoon goede mensen die zich aanpassen en weinig problemen veroorzaken. Je wil het gewoon elke keer op discriminatie gooien en niet op oorzaak gevolg. Oorzaak is het totaal verkeerd gedragen van mensen. Daardoor hebben we problemen met moslims. Als ze zich beter hadden aangepast waren er geen problemen. Met goed aangepaste moslims zijn er ook geen problemen ik heb zelfs nog met ze gewerkt. Ik koos hem zelfs nog vaker uit in het team als er klachten waren omdat hij ze goed oploste en een spontane gozer was.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Dat heeft er niets mee te maken. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om met Moslims om te gaan. Ze interesseren me niet, dus ik wens er ook niet mee opgedrongen te worden.quote:Op maandag 15 januari 2007 01:16 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Zolang je je hoofd in het zand kan steken: Vooral blijven doen!![]()
quote:Op maandag 15 januari 2007 03:51 schreef niet_links het volgende:
Oorzaak is het totaal verkeerd gedragen van mensen. Daardoor hebben we problemen met moslims. Als ze zich beter hadden aangepast waren er geen problemen. Met goed aangepaste moslims zijn er ook geen problemen...
tolerant ook. je geeft het goede voorbeeldquote:Op maandag 15 januari 2007 11:40 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om met Moslims om te gaan. Ze interesseren me niet, dus ik wens er ook niet mee opgedrongen te worden.
De nederlandse jeugd denkt alleen negatief over de slechte moslims, de goede moslims (moslims die een gedeelte van de Islam links laten liggen) komen er veel beter vanafquote:Op maandag 15 januari 2007 12:48 schreef Meki het volgende:
in plaats van af te keuren gaan ze het hier verdedigen
zo denk jij erover en dat is goed van jouquote:Op maandag 15 januari 2007 13:06 schreef buachaille het volgende:
[..]
De nederlandse jeugd denkt alleen negatief over de slechte moslims, de goede moslims (moslims die een gedeelte van de Islam links laten liggen) komen er veel beter vanaf![]()
En hoeveel allochtoontjes hebben volgens jou een hekel aan Nederland, de Nederlandse rechtstaat of wat dan ook?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:08 schreef Meki het volgende:
[..]
zo denk jij erover en dat is goed van jou
de andere mensen die negatief zijn zonder enige aanleiding zijn gewoon gehersenspoeld door lieden als Wilders
54 % is erg veel en dat is zeer gevaarlijk.
quote:Op maandag 15 januari 2007 13:10 schreef Richboy het volgende:
[..]
En hoeveel allochtoontjes hebben volgens jou een hekel aan Nederland, de Nederlandse rechtstaat of wat dan ook?
Waarom moet je het precies afkeuren volgens jou? Als je negatief staat tegenover moslims is dat toch gewoon je mening? Bovendien is er een verschil tussen autochtonen die negatief staan tegenover moslims en moslims die negatief staan tegenover autochtonen.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:12 schreef Meki het volgende:
[..]
geen 54 % of wou je zeggen van wel
maar als dat er wel is KEUR IK DIE AF en ik loop het niet te verdedigen
hier verdedigt iedereen het. jah maar jah maar....
nou nou, ze hadden in het begin anders best veel moeite met de chinezen hier .. vooral in Katendrecht waar ze in eerste instantie binnen kwamen als stakingbrekers .. dus zo welkom als jullie het hier willen neerzetten waren ze zeker nietquote:Op zondag 14 januari 2007 23:03 schreef Pracissor het volgende:
Wat een grote nonsense, dit is pas racistisch denken, alsof het slagen van aziaten afhankelijk was geweest of de 'blanken' dit zouden toelaten.
het zal je waarschijnlijk verbazen, maar dat telt dus ook voor de overgrote meerderheid van moslimsquote:De meeste aziaten komen gewoon uit een cultuur waarin hard werken, studeren en je niet crimineel bezighouden hoog in het vaandel staan.
euhm, dus omdat ze in een eigen gemeenschap leven die zo goed als niets met ons te maken heeft hebben ze zich aan ons aangepast ..quote:Zij zijn uit eigen kunnen zo hoog geklommen op de maatschappelijke ladder, zij zijn gewoon beter in staat om zich aan te passen aan de westerse cultuur waarin je status wordt ontleend aan wat je kan en niet wie je bent.
en tja, wat die andere groep aziaten in ons land aangaat, de indo's of beter gezegd molukker's .. dat is tot nu toe anders wel de enige groep die idd niet 1 maar zelfs 2 terroristische aanslagen heeft gepleegd .. eerst een trein kapen en later een basisschool bezetten .. en dat dan naast de gevonden plannen voor aanslagen op het koningshuis ed ..quote:6.2.4
Criminaliteit in de Chinese horecasector
Criminaliteit binnen de Chinese gemeenschap is geen nieuw verschijnsel. Vanaf het begin van de vestiging van Chinezen in Nederland is daarvan reeds sprake. Omstreeks de jaren twintig bestonden er reeds rivaliserende bendes, zogenaamde `tongs'.
Onderlinge ruzies werden vaak met geweld uitgevochten. Dat gebeurde bijvoorbeeld in 1922 tussen de `Bo on' en de `Drie Vinger', twee tongs die streden om de macht in Amsterdam (Inzake Opsporing, Bijlage VIII, 1996: 135).
Het gebruik van opium werd in de jaren twintig en dertig krachtig bevorderd door de smokkel van grote partijen opium uit Brits-Indië, die door Engelse kooplui werden ingevoerd. Katendrecht, waar zich een relatief grote populatie Chinezen had gevestigd, ontwikkelde zich tot een belangrijk centrum van de opiumhandel. Voor de politie in Rotterdam was dat aanleiding om in 1928 een aparte afdeling op te richten die zich bezig ging houden met de opiumhandel (Van Heek, 1936:76). Vóór de Tweede Wereldoorlog was er in Nederland reeds sprake van georganiseerde misdaad binnen de Chinese gemeenschap. In Amsterdam was de 14K-triade actief.
Door deze organisatie werden twee illegale speelhuizen en één prostitutiecircuit beheerd. Na de Tweede Wereldoorlog werden deze activiteiten grootschaliger opgezet en geïnternationaliseerd. In de daarop volgende jaren ging men zich steeds meer toeleggen op de opiumhandel en het verzorgen van heroïnetransporten, met name naar Amerika. In de jaren zestig en zeventig werd Nederland dan ook beschouwd als het centrum van de Chinese georganiseerde criminaliteit in Europa (Inzake Opspo-
ring, Bijlage VIII, 1996:137). De conflicten tussen rivaliserende triades resulteerden medio de jaren zeventig in een aantal gewelddadige moordaanslagen op bendeleiders.
Dat zijn juist degene die niet zo strak met het geloof omgaan. Het heeft dus wel wat met geloof te maken.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:47 schreef Tirion het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat het islamitische geloof misschien toch niet de kern van de zaak is.
Eigenlijk heeft ie wel gelijk met zijn bewering dat die aziaten nog erger zijn dan moslims. Als ik een Turkse pizza gaan halen dan krijg ik geen kalender mee met astrologische verhalen uit de koran die je op de plee kunt hangen. Die Chinezen dringen je je echt hun cultuur op. Geloven ze nou echt die onzin dat als je in 1983 geboren bent dat je dan de eigenschappen van een rat hebt en als je uit 92 komt dat je dan een varken bentquote:Op maandag 15 januari 2007 15:02 schreef JohnDope het volgende:
Moussiej je kan nog wel doorgaan met 4 jaar wegkijken en knuffelen, we weten dan allemaal dat Wilbers dan minimaal 3 keer zo groot is.
Stakingbrekers zijn nergens geliefd.. voorbeeld 1 getorpedeerd.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:53 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nou, ze hadden in het begin anders best veel moeite met de chinezen hier .. vooral in Katendrecht waar ze in eerste instantie binnen kwamen als stakingbrekers .. dus zo welkom als jullie het hier willen neerzetten waren ze zeker niet
[..]
het zal je waarschijnlijk verbazen, maar dat telt dus ook voor de overgrote meerderheid van moslims
[..]
euhm, dus omdat ze in een eigen gemeenschap leven die zo goed als niets met ons te maken heeft hebben ze zich aan ons aangepast ..
leuk leesvoer .. http://tinyurl.com/y9j6rm
stukje daaruit
[..]
en tja, wat die andere groep aziaten in ons land aangaat, de indo's of beter gezegd molukker's .. dat is tot nu toe anders wel de enige groep die idd niet 1 maar zelfs 2 terroristische aanslagen heeft gepleegd .. eerst een trein kapen en later een basisschool bezetten .. en dat dan naast de gevonden plannen voor aanslagen op het koningshuis ed ..
dus pleur ajb een eind heen met die lieve aziaten waar niemand last van heeft .. ze zullen je fiets niet stelen of je handtas roven, da's waar, maar voor de rest bestaat er in die groep evenveel criminaliteit als bij iedere andere bevolkingsgroep
Haquote:Op maandag 15 januari 2007 15:10 schreef niet_links het volgende:
[..]
Dat zijn juist degene die niet zo strak met het geloof omgaan. Het heeft dus wel wat met geloof te maken.
ze waren niet welkom hier .. net als de moslims nu blijkbaar .. en daar ging het om nietwaar ?quote:Op maandag 15 januari 2007 15:15 schreef niet_links het volgende:
Stakingbrekers zijn nergens geliefd.. voorbeeld 1 getorpedeerd.
of te wel .. als al die moslims nou samen gaan hokken en nederland als doorvoerhaven gebruiken voor .. euhm .. ontstekingslontjes, voor de rest lief hun donar etc verkopen en geen tasjes meer roven van de blanke is het ineens wel goed ?quote:Tongs zijn inderdaad crimineel maar meestal in eigen groep heb je een stuk minder last van als van die kut marokkaantjes.
voorbeeld 2 getorpedeerd.
aah, dus jij kan in de toekomst kijken, jij weet dat de problemen met moslims na een evenredig aantal jaren verblijf in Nederland niet ook zouden zijn opgelost of iig zover verbeterd dat je geen last meer hebt van elkaar .. ?quote:Molukkers zijn nu vreedzaam. iets wat tig jaar geleden speelde speelt niet meer
voorbeeld 3 getorpedeerd.
komen jullie eens met wat nieuws ipv dat sprookje van de "geïntegreerde" aziat die alleen maar hard werkt en geen vlieg kwaad doet .. hoef ik ook niet iedere keer dit stukje geschiedenisles te gevenquote:zeeslag gewonnen.
Kom eens met wat nieuws moussie
Kom on moussie zo dom ben je ook weer niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:46 schreef moussie het volgende:
[..]
ze waren niet welkom hier .. net als de moslims nu blijkbaar .. en daar ging het om nietwaar ?
[..]
of te wel .. als al die moslims nou samen gaan hokken en nederland als doorvoerhaven gebruiken voor .. euhm .. ontstekingslontjes, voor de rest lief hun donar etc verkopen en geen tasjes meer roven van de blanke is het ineens wel goed ?
Dat er in geheel west-europa duizenden kinderen verslaafd raken door hun (chineze) goedje doet niet ter zake zeker, zolang jouw autoradio maar niet gejat wordt is er niets aan de hand .. dat dat jatten een direct gevolg is van hun opiumhandel die begin vorige eeuw begon (oa. uit wraak voor onze tactieken overzee!!) kan je niet bedenken ?
[..]
aah, dus jij kan in de toekomst kijken, jij weet dat de problemen met moslims na een evenredig aantal jaren verblijf in Nederland niet ook zouden zijn opgelost of iig zover verbeterd dat je geen last meer hebt van elkaar .. ?
of bedoel je dat mensen als Wilders, die met succes xenofobe boeren blijft opstoken, ervoor gaan zorgen dat dat nooit gaat gebeuren ?
[..]
komen jullie eens met wat nieuws ipv dat sprookje van de "geïntegreerde" aziat die alleen maar hard werkt en geen vlieg kwaad doet .. hoef ik ook niet iedere keer dit stukje geschiedenisles te geven
ooh, maar dat heeft zichzelf geregeld na een paar jaar, en vanaf die tijd is er altijd die groep hardwerkende chinezen geweest die verder niemand tot last was .. dat ontken ik ook helemaal niet .. ik zeg alleen dat die andere, criminele, groep er ook is binnen die bevolkingsgroep en die zijn mi een stuk gevaarlijker dan het straatcrimineeltje ..quote:Op maandag 15 januari 2007 17:26 schreef niet_links het volgende:
[..]
Kom on moussie zo dom ben je ook weer niet.
De reden is totaal verschillend als stakingsbreker ben je nooit ergens welkom(alleen de eigenaar van het bedrijf misschien). Moslims zijn niet welkom doordat ze niet intergreren.
pff .. je doet aan selectief lezen ? .. nog een keer danquote:Je komt weer met sprookjes. Daar ben je erg goed in, er is geen grote opium handel in Nederland. Het is dus een irrelevante opmerking.
quote:Katendrecht, waar zich een relatief grote populatie Chinezen had
gevestigd, ontwikkelde zich tot een belangrijk centrum van de opiumhandel. Voor
de politie in Rotterdam was dat aanleiding om in 1928 een aparte afdeling op te
richten die zich bezig ging houden met de opiumhandel (Van Heek, 1936:76). Vóór
de Tweede Wereldoorlog was er in Nederland reeds sprake van georganiseerde mis-
daad binnen de Chinese gemeenschap. In Amsterdam was de 14K-triade actief.
Door deze organisatie werden twee illegale speelhuizen en één prostitutiecircuit be-
heerd. Na de Tweede Wereldoorlog werden deze activiteiten grootschaliger opgezet
en geï nternationaliseerd. In de daarop volgende jaren ging men zich steeds meer
toeleggen op de opiumhandel en het verzorgen van heroï netransporten, met name
naar Amerika. In de jaren zestig en zeventig werd Nederland dan ook beschouwd als
het centrum van de Chinese georganiseerde criminaliteit in Europa
met wat je op straat tegenkomt wel ja .. in z'n totaal durf ik het niet te zeggenquote:Als de moslims zich gewoon gedragen is er geen probleem dat doen ze dus niet. De last die we hebben van criminele moslims is veel groter dan die van criminele aziaten.
hmz, de problemen met moslimextremisten zijn vaag genoeg alleen in landen die nogal veel te maken hebben gehad met de britten .. zou dat toeval zijn denk je of een gevolg van de overbekende verdeel-en-heers politiek van de britten, die ook andere volkeren in Afrika verdeeld heeft achter gelaten ?quote:Overal waar moslims zijn komen problemen kijk in Thailand. Het is gewoon geen vreedzam volk ze gebruiken teveel geweld.Met geloofsfanaten kan je niet leven.
ja leuk hoor, doe eerst aan selectief lezen, zoiets als "georganiseerde criminaliteit is geen criminaliteit zolang ik er persoonlijk maar geen last van heb" en beschuldig mij daarna van geschiedvervalsingquote:De vreedzame aziaat bestaat dus wel dat jij aan een stukje geschiedvervalsing wil doen is je iegen probleem.
Het probleem met de chinezen is jaren oud, is nu opgelost. Met de moslims daarentegen wordt het probleem steeds erger. Ik had het over chinezen en andere aziaten die nu Nederland inkomen of die in de jaren 70 binnen zijn gekomen vergelijkbaar met de moslims van nu. Niet over dingen van vlak na de 2e wereldoorlog.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:23 schreef moussie het volgende:
[..]
ooh, maar dat heeft zichzelf geregeld na een paar jaar, en vanaf die tijd is er altijd die groep hardwerkende chinezen geweest die verder niemand tot last was .. dat ontken ik ook helemaal niet .. ik zeg alleen dat die andere, criminele, groep er ook is binnen die bevolkingsgroep en die zijn mi een stuk gevaarlijker dan het straatcrimineeltje ..
en integratie, wat is dat eigenlijk tegenwoordig .. in deze context zou je haast zeggen dat beheersen van de taal niet belangrijk is en ook de mate waarin je deelneemt aan het sociale leven van de autochtone bevolking niet uitmaakt .. de oudere chinees die wel nederlands kan is nl net zo zeldzaam als de oudere moslim, als je ze al tegenkomt in het openbaar is het altijd in groepjes, het is dat ze geen hoofddoek dragen maar wat is voor de rest het verschil ?
[..]
pff .. je doet aan selectief lezen ? .. nog een keer dan
[..]
In 1928 een speciale politieafdeling voor de opiumhandel en 40 jaar later uitgegroeid tot het centrum van de georganiseerde chinese criminaliteit .. wie is er hier nou dom en geloofd in sprookjes ?
[..]
met wat je op straat tegenkomt wel ja .. in z'n totaal durf ik het niet te zeggen
[..]
hmz, de problemen met moslimextremisten zijn vaag genoeg alleen in landen die nogal veel te maken hebben gehad met de britten .. zou dat toeval zijn denk je of een gevolg van de overbekende verdeel-en-heers politiek van de britten, die ook andere volkeren in Afrika verdeeld heeft achter gelaten ?
[..]
ja leuk hoor, doe eerst aan selectief lezen, zoiets als "georganiseerde criminaliteit is geen criminaliteit zolang ik er persoonlijk maar geen last van heb" en beschuldig mij daarna van geschiedvervalsing
Gefeliciteerd, je hebt bewezen dat er Aziaten zijn die criminele activiteit vertonen. Hoezee, hoezee. Jammer dat het verder niks met dit topic te maken heeft.quote:
ik kom er anders niet mee hoor, ze worden alleen weer eens een keertje aangehaald als zijnde allochtonen die het wel goed doen ..quote:Op maandag 15 januari 2007 19:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je hebt bewezen dat er Aziaten zijn die criminele activiteit vertonen. Hoezee, hoezee. Jammer dat het verder niks met dit topic te maken heeft.
doe nou niet zo dom .. voor de chinezen die hier in de jaren 70 kwamen was de basis al gelegd, toen keken we al terug op ruim 60-70 jaar geschiedenis met die bevolkingsgroep, hun voedsel had al geschiedenis gemaaktquote:Op maandag 15 januari 2007 19:07 schreef niet_links het volgende:
[..]
Het probleem met de chinezen is jaren oud, is nu opgelost. Met de moslims daarentegen wordt het probleem steeds erger. Ik had het over chinezen en andere aziaten die nu Nederland inkomen of die in de jaren 70 binnen zijn gekomen vergelijkbaar met de moslims van nu. Niet over dingen van vlak na de 2e wereldoorlog.
Ik weet eigenlijk niet of ik chinesen als allochtoon zie. Maar jij vergeijkt 2 totala verschillende tijden met elkaar en verteld mij dan dat ik fout bezig ben. Chinesen passen zich gewoon meer aan. Ik zie eigenlijk iedereen wel als Nederlander zolang ze behoorlijk Nedelands spreken en zich aanpassen. Maar door iemand marokkaan, chinees, surinamer te noemen weten we waar we het over hebben.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:18 schreef moussie het volgende:
[..]
doe nou niet zo dom .. voor de chinezen die hier in de jaren 70 kwamen was de basis al gelegd, toen keken we al terug op ruim 60-70 jaar geschiedenis met die bevolkingsgroep, hun voedsel had al geschiedenis gemaakt
wat jij nu doet is appels met peren vergelijken omdat het jou beter uitkomt .. allochtoon is allochtoon ..
vraag je liever af hoe het komt dat we de chinees die al 100 jaar in Nederland woont nog steeds zien als allochtoon .. ligt dat aan ons of ligt dat aan hun ?
Je hebt het over een situatie uit het verleden. Op deze manier kan je met elke bevolkingsgroep afrekenen.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:53 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nou, ze hadden in het begin anders best veel moeite met de chinezen hier .. vooral in Katendrecht waar ze in eerste instantie binnen kwamen als stakingbrekers .. dus zo welkom als jullie het hier willen neerzetten waren ze zeker niet
[..]
het zal je waarschijnlijk verbazen, maar dat telt dus ook voor de overgrote meerderheid van moslims
[..]
euhm, dus omdat ze in een eigen gemeenschap leven die zo goed als niets met ons te maken heeft hebben ze zich aan ons aangepast ..
leuk leesvoer .. http://tinyurl.com/y9j6rm
stukje daaruit
[..]
en tja, wat die andere groep aziaten in ons land aangaat, de indo's of beter gezegd molukker's .. dat is tot nu toe anders wel de enige groep die idd niet 1 maar zelfs 2 terroristische aanslagen heeft gepleegd .. eerst een trein kapen en later een basisschool bezetten .. en dat dan naast de gevonden plannen voor aanslagen op het koningshuis ed ..
dus pleur ajb een eind heen met die lieve aziaten waar niemand last van heeft .. ze zullen je fiets niet stelen of je handtas roven, da's waar, maar voor de rest bestaat er in die groep evenveel criminaliteit als bij iedere andere bevolkingsgroep
Ik ben even in de war hier. Volgens mij hebben jij en ik andere gedachtes over hoe de Opium oorlog is verlopen. Wat was de reden van de Opium oorlog volgens jou?quote:Op maandag 15 januari 2007 16:46 schreef moussie het volgende:
Dat er in geheel west-europa duizenden kinderen verslaafd raken door hun (chineze) goedje doet niet ter zake zeker, zolang jouw autoradio maar niet gejat wordt is er niets aan de hand .. dat dat jatten een direct gevolg is van hun opiumhandel die begin vorige eeuw begon (oa. uit wraak voor onze tactieken overzee!!) kan je niet bedenken ?
[..]
komen jullie eens met wat nieuws ipv dat sprookje van de "geïntegreerde" aziat die alleen maar hard werkt en geen vlieg kwaad doet .. hoef ik ook niet iedere keer dit stukje geschiedenisles te geven
dat klopt ook zo ongeveer .. maar ja, het waren niet alleen de engelsen die de strategie van "bevolking verslaafd maken" volgden, dat deden wij even verderop ookquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:30 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Ik ben even in de war hier. Volgens mij hebben jij en ik andere gedachtes over hoe de Opium oorlog is verlopen. Wat was de reden van de Opium oorlog volgens jou?
Volgens mij waren de feiten nog altijd:
Reden van opium oorlog 1:
China wilde de opium handelsstroom van Gr. Britt. naar China stoppen omdat veel Chinezen daar verslaafd aan raakten.
Reden van opium oorlog 2:
De Britten en de Fransen bezetten Peking, met als gevolg dat opium gelegaliseerd werd in China.
en etc. etc. etc. etc. gevolg dat het weer van China in Nederland terecht komt na eeuwen...
Het feit de in West-Europa mensen verslaafd aan de opium raakte kan je afschuiven op de Britten (volgens jouw manier van denken).
Zo heb ik het tijdens mijn geschiedenis geleerd. Leer mij eens opnieuw als het anders is.
http://tinyurl.com/ybdd4aquote:De opiumhandel
Opium vormt de grootste bron van inkomsten van de VOC en de koloniale overheid. Opium is het bewerkte sap van onrijpe zaaddozen van de papaver en dient als ontspanningsdrug en medicijn. In de zeventiende eeuw maakt de VOC kennis met deze handel in Oost-India. Door de bemoeienissen van de VOC groeit dit gebied uit tot de grootste leverancier aan Zuidoost-Azië en China. Gebruikers in die tijd slikken opium. Nederlanders leren de bevolking opium te roken, zodat het gebruik en de verslaving aan de drug enorm stijgt. Met de inkomsten uit de opiumhandel betalen de Nederlanders de handelswaar op Java en Sumatra. De VOC verwerft langzamerhand het monopolie op de handel van opium in heel Zuidoost-Azië.
In de negentiende eeuw laat de koloniale overheid papavers op Java verbouwen. Een Opiumwet uit 1893 bepaalt dat de Nederlandse staat de bereiding, verpakking en verkoop in eigen beheer verzorgt. De staat bemoeit zich openlijk met de teelt en leverantie van een hard drug! Dit blijft zo tot aan het einde van de koloniale tijd. Het is een weinig bekende en donkere bladzijde in de koloniale geschiedenis.
Een verlicht rhaetor is opgestaan onde ons.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:41 schreef FiXeR999 het volgende:
Ik zeg maar een ding, Geert heeft gelijk, dat is mijn mening.
oeps, deze had ik over het hoofd gezien .. END ipv scrollenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:19 schreef Space-Chinees het volgende:
Maar je hebt het hier over georganiseerde misdaad, niet over normale (allochtone) burgers. Daar hebben jij en ik geen last van in de normale samenleving.
nee, uiteraard niet, en dat terwijl juist mensen als een Holleeder, de Angels, of de chinese triades mi de veel gevaarlijkere criminelen zijn .. het is immers hun dope die zorgt dat onze kinderen verslaafd kunnen raken/blijvenquote:Of zijn ook alle Nederlanders slecht omdat hier een Willem Holleeder aan de slag is, of omdat Nederlandse Hells Angels hier bezig zijn? Nee, toch?
Dat lijkt me nogal logisch. Georganiseerde misdaad vormt slechts een heel klein deel alle criminaliteit.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:27 schreef moussie het volgende:
[..]
maar ja, ik begrijp het al, zolang de burger op straat er maar geen last van heeft .. dat is schijnbaar het criterium
pff, dat is wel een beetje naief wat je nu zegt .. dat jij er maar een klein deel van ziet wil niet zeggen dat het maar een klein deel is of de gevolgen minder zwaar oid .. zo dvermeod ik dat zowel de gevolgen als de bestrijding van georganiseerde misdaad ons dagelijks meer kost dan dat geëtter van een paar jeugdige allochtonenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal logisch. Georganiseerde misdaad vormt slechts een heel klein deel alle criminaliteit.
idd, aziaten zijn dan in het algemeen ook hoger opgeleid voor ze hier komen, of ze gaan bij familie werken, wat dat aangaat hebben ze nu eenmaal de mazzel dat eerdere generatie de kastanjes al uit het vuur hebben gehaald en "een plekje" in de maatschappij hebben veroverd ..quote:Aziaten doen het over het algemeen stukken beter dan moslims of Antillianen. Daar is geen discussie over mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |