'54% jeugd negatief over moslims'quote:54% van de jongeren, in de leeftijd van 14 tot 16 jaar, denkt negatief over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van professor Henk Dekker in opdracht van het televisieprogramma Zembla. Dekker ondervroeg voor zijn onderzoek bijna zeshonderd niet-islamitische middelbare scholieren van alle verschillende schooltypen. Uit het onderzoek blijkt verder dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is.
Eén dag voor de Tweede Kamerverkiezingen vinden traditioneel de scholierenverkiezingen plaats. De laatste scholierenverkiezing werd weliswaar ruim gewonnen door de PvdA en de SP, maar het is de onderzoekers niet ontgaan dat de PVV een flinke sprong voorwaarts heeft gemaakt, met ruim tien procent van de stemmen. De onderzoekers vroegen zich af wat daarvoor de reden is.
Geen contact
Een zeer opvallend gegeven uit het onderzoek is dat veel jongeren die op Wilders stemden, geen of nauwelijks allochtonen in hun omgeving hebben. Professor Dekker stelt nu dat juist het gebrek aan direct contact met moslims een belangrijke reden voor de negativiteit is.
Andere verklaringen voor de negatieve gevoelens ten opzichte van moslims zijn de mening van beste vrienden en ouders, die klakkeloos worden overgenomen, stelt Dekker, die als politicoloog en sociaal wetenschapper verbonden is aan de universiteiten van Leiden en Utrecht. Verder blijken jongens negatiever over moslims te denken dan meisjes.
Wilders
Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen behaalde Wilders' PVV 6% van alle stemmen, goed voor negen zetels. Zijn partij wordt gekenmerkt door een harde anti-islam houding. Zo vergeleek Wilders de aanwezigheid van moslims met een tsunami van islamisering die Nederland zou treffen.
De Zembla-aflevering 'Jong en Wilders' is zondag 14 januari om 21.50 uur bij de VARA/NPS op Nederland 3 te zien
Je geeft geert echt te veel credits hier.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:
[..]
'54% jeugd negatief over moslims'
Dat allemaal dankzij deze woordenterrorist
[afbeelding]
het komt allemaal door hemquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:01 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je geeft geert echt te veel credits hier.
negatief is bijna gelijk aan hatenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:02 schreef golfer het volgende:
Moslim is een ras?
En ik zie in het artikel nergens het woord 'haat' staan. ?
Nog meer suggestieve zaken aan te voeren?
Oh?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
negatief is bijna gelijk aan haten
als je iets negatief vindt haat je het dan gelijk
waaraan hekel ?? hekel moet je hebben aan criminelen en niet aan een bevolkingsgroepquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef raptorix het volgende:
Waarom wordt het probleem gelegt bij nederlandse jongeren?
Ik zou eerder willen vragen hoe het toch komt dat die jongeren hekel aan naffers hebben, en bijvoorbeeld niet aan chinezen of surinamers.
als je een bevolkingsgroep / ras / geloof zonder enige aanleiding haat of negatief denkt dan wel jaquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh?
En dan ben je gelijk een racist ook?
Waarom zou de helft van de jongeren die negatief zouden staan tegenover de islam racistisch zijn? Is de islam aan een bepaald ras verbonden?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:
[..]
'54% jeugd negatief over moslims'
Dat allemaal dankzij deze woordenterrorist
[afbeelding]
Zeer schandelijk de helft is racistisch![]()
![]()
Maar jah er wordt niks aan gedaan elke partij is stil
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??. dan is elke partij wakker
diep triest de helft is een racist en daar mogen zij blij om zijn onmenselijk en gevaarlijk
![]()
Haha ja hoor Meki Saddam en Bin laden in een rijtje zetten met Wildersquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
het komt allemaal door hem
dit is hetzelfde als wij allemaal op Saddam of Bin Laden steunen
dat gebeurt nu in Nederland maar dan op Wilders
in plaats van het af te keuren en de juiste weg te kiezen zit je het te verdedigenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:06 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom zou de helft van de jongeren die negatief zouden staan tegenover de islam racistisch zijn? Is de islam aan een bepaald ras verbonden?
Ik vind je post gedrag in deze thread negatief. Maar ik haat je niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
negatief is bijna gelijk aan haten
als je iets negatief vindt haat je het dan gelijk
Vuile racist!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind je post gedrag in deze thread negatief. Maar ik haat je niet.
Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:05 schreef Meki het volgende:
[..]
waaraan hekel ?? hekel moet je hebben aan criminelen en niet aan een bevolkingsgroep
maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloofquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind je post gedrag in deze thread negatief. Maar ik haat je niet.
Ziedaar de nuance.
Nou ja, men koppelt moslims automatisch aan Marokkanen en vice versa, je kunt dat niet los zien.quote:
Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslimsquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.
Beeldvorming, of denk je werkelijk dat die 54% de mening baseert op persoonlijke ervaring ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.
Als ik datzelfde onderzoek onder jongeren in Iran of Syrië zou doen weet ik zeker dat meer dan 54% negatief is over Joden, zonder enige aanleiding en dat draagt ook bij tot haat.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef Meki het volgende:
maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloof
54 procent van de jongeren zijn nagtief over moslims zonder enige aanleiding en draagt bij tot haat
dan leven we weer in 1939quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Meki mag wel op zijn tellen gaan passen als Wilders premier wordt.
Nee gekkie. Tijdreizen kan vooralsnog niet!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Meki het volgende:
dan leven we weer in 1939
het is goed dat je de Nederlandse jongeren vergelijkt met Iran en Syriequote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ik datzelfde onderzoek onder jongeren in Iran of Syrië zou doen weet ik zeker dat meer dan 54% negatief is over Joden, zonder enige aanleiding en dat draagt ook bij tot haat.
Stelletje racisten zijn het!
Ik denk dat je erg hard van stapel loopt. Negatief is niet hetzelfde als haten. Het kan maar je kunt ook van negatief naar positief gaan. Het ligt allemaal in een lijnquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef Meki het volgende:
maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloof
54 procent van de jongeren zijn nagtief over moslims zonder enige aanleiding en draagt bij tot haat
Verklaar je nader.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, men koppelt moslims automatisch aan Marokkanen en vice versa, je kunt dat niet los zien.
Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ipv Nederlanders en Wilders voor boefjes uit te maken kun je beter een vingertje richting vnl. Marokkaans tuig wijzen. Die krijgen het voor elkaar om dmv negatief gedrag in de spotlight te staan.
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image
Jup gelukkig niet door al die imams die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden, en vrouwen geslagen mogen worden. Dat bedoel ik nou, in plaats van hart in eigen boezem te steken, altijd naar andere wijzen, dieeescrieeminasiequote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslims
dat is hetzelfde wijzen naar moeders die de baby´s killen of topcriminelen doodschieten in Amsterdamquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ipv Nederlanders en Wilders voor boefjes uit te maken kun je beter een vingertje richting vnl. Marokkaans tuig wijzen. Die krijgen het voor elkaar om dmv negatief gedrag in de spotlight te staan.
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image.
Wilders en het feit dat de meeste NL's een pesthekel aan die gasten hebben slechts een reactie op de oorzaak![]()
Men koppelt de islam aan Marokkaanse hang- en reljeugd, terwijl die weinig met elkaar van doen hebben.quote:
Hoe komt dat?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?
je hebt geen aanleiding om over moslims negatief te zijnquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat je erg hard van stapel loopt. Negatief is niet hetzelfde als haten. Het kan maar je kunt ook van negatief naar positief gaan. Het ligt allemaal in een lijn.
Procentueel misschien, in concrete aantallen zullen ze dat niet zijn lijkt me?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?
Ik vermoed dat men niet alleen met de Marokkaanse hang- en reljeugd de islam in verband brengt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Men koppelt de islam aan Marokkaanse hang- en reljeugd, terwijl die weinig met elkaar van doen hebben.
2 imaams hebben dat gezegd ?? hetzelfde is wat Wilders roept dat is hetzelfde wat 2 Imaams doen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup gelukkig niet door al die imams die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden, en vrouwen geslagen mogen worden. Dat bedoel ik nou, in plaats van hart in eigen boezem te steken, altijd naar andere wijzen, dieeescrieeminasie
Vertel dat maar eens dan aan die kut-Marokkaantjes in bijvoorbeeld Amsterdam tijdens de dodenherdenking of Sinterklaas.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef Meki het volgende:
je hebt geen aanleiding om over moslims negatief te zijn
je hebt wel een aanleiding om over een persoon negatief te zijn
Ja, ik weet het dus niet, ik vind het vreemd dat Marokkanen en moslims zoveel in het nieuws zijn en Surinamers niet. Het klopt proportioneel niet. Wellicht dat het de hype is, het verkoopt goed in de media.quote:
Bron?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
oow vertel dat ook maar aan Willem Holleder of aan rellende feijenoordsupporters of ajax supportersquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Vertel dat maar eens dan aan die kut-Marokkaantjes in bijvoorbeeld Amsterdam tijdens de dodenherdenking of Sinterklaas.
ze gedragen zich niet als groep crimineel het zijn personen die dat doenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:18 schreef Konlewicz het volgende:
Meki zou eens de oorzaak-gevolg relatiemoeten herkennen. Nederlanders zijn negatief over moslims omdat zij zich negatief gedragen, criminaliteit, terrorisme, werkloosheid, gedrag. Dat zijn zaken waar je niet omheen kunt. En ga nou niet zeggen dat sommigen geen moslims tegenkomen, want in elk boerendorp zul je naar de grote school moeten gaan om je lesjes te volgen.
Ik weet je volgende post al: ik ben een racist(hoe kan dat eigenlijk, gebaseerd op volk, niet geloof!) veel beters heb je nl. niet te zeggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |