abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45304391
quote:
54% van de jongeren, in de leeftijd van 14 tot 16 jaar, denkt negatief over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van professor Henk Dekker in opdracht van het televisieprogramma Zembla. Dekker ondervroeg voor zijn onderzoek bijna zeshonderd niet-islamitische middelbare scholieren van alle verschillende schooltypen. Uit het onderzoek blijkt verder dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is.

Eén dag voor de Tweede Kamerverkiezingen vinden traditioneel de scholierenverkiezingen plaats. De laatste scholierenverkiezing werd weliswaar ruim gewonnen door de PvdA en de SP, maar het is de onderzoekers niet ontgaan dat de PVV een flinke sprong voorwaarts heeft gemaakt, met ruim tien procent van de stemmen. De onderzoekers vroegen zich af wat daarvoor de reden is.

Geen contact
Een zeer opvallend gegeven uit het onderzoek is dat veel jongeren die op Wilders stemden, geen of nauwelijks allochtonen in hun omgeving hebben. Professor Dekker stelt nu dat juist het gebrek aan direct contact met moslims een belangrijke reden voor de negativiteit is.

Andere verklaringen voor de negatieve gevoelens ten opzichte van moslims zijn de mening van beste vrienden en ouders, die klakkeloos worden overgenomen, stelt Dekker, die als politicoloog en sociaal wetenschapper verbonden is aan de universiteiten van Leiden en Utrecht. Verder blijken jongens negatiever over moslims te denken dan meisjes.

Wilders
Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen behaalde Wilders' PVV 6% van alle stemmen, goed voor negen zetels. Zijn partij wordt gekenmerkt door een harde anti-islam houding. Zo vergeleek Wilders de aanwezigheid van moslims met een tsunami van islamisering die Nederland zou treffen.

De Zembla-aflevering 'Jong en Wilders' is zondag 14 januari om 21.50 uur bij de VARA/NPS op Nederland 3 te zien
'54% jeugd negatief over moslims'

Dat allemaal dankzij deze woordenterrorist

Zeer schandelijk de helft is racistisch Maar jah er wordt niks aan gedaan elke partij is stil
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??. dan is elke partij wakker

diep triest de helft is een racist en daar mogen zij blij om zijn onmenselijk en gevaarlijk
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_45304408
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je geeft geert echt te veel credits hier.
pi_45304423
Negatief is in mijn optiek nog altijd iets anders dan haten maar jij ziet die scheidslijn niet?

Tendentieus Meki erg tendentieus.
pi_45304427
Een groot gedeelte heeft niet eens of amper contact met moslims, altijd 'mooi' hoe mensen anderen kunnen haten op basis van een verstoord beeld door anderen geschapen. Het doet me denken aan duistere tijden nog niet zo lang geleden.
pi_45304430
Moslim is een ras?
En ik zie in het artikel nergens het woord 'haat' staan. ?
Nog meer suggestieve zaken aan te voeren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304438
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:01 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je geeft geert echt te veel credits hier.
het komt allemaal door hem

dit is hetzelfde als wij allemaal op Saddam of Bin Laden steunen
dat gebeurt nu in Nederland maar dan op Wilders
pi_45304459
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:02 schreef golfer het volgende:
Moslim is een ras?
En ik zie in het artikel nergens het woord 'haat' staan. ?
Nog meer suggestieve zaken aan te voeren?
negatief is bijna gelijk aan haten
als je iets negatief vindt haat je het dan gelijk
pi_45304460
Waarom wordt het probleem gelegt bij nederlandse jongeren?
Ik zou eerder willen vragen hoe het toch komt dat die jongeren hekel aan naffers hebben, en bijvoorbeeld niet aan chinezen of surinamers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_45304475
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:

Oh?

En dan ben je gelijk een racist ook?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304482
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef raptorix het volgende:
Waarom wordt het probleem gelegt bij nederlandse jongeren?
Ik zou eerder willen vragen hoe het toch komt dat die jongeren hekel aan naffers hebben, en bijvoorbeeld niet aan chinezen of surinamers.
waaraan hekel ?? hekel moet je hebben aan criminelen en niet aan een bevolkingsgroep
pi_45304492
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh?

En dan ben je gelijk een racist ook?
als je een bevolkingsgroep / ras / geloof zonder enige aanleiding haat of negatief denkt dan wel ja
pi_45304496
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Meki het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zeer schandelijk de helft is racistisch Maar jah er wordt niks aan gedaan elke partij is stil
Hoe zou Nederland gaan reageren als de helft van Allochtonen Nederlanders haten ??. dan is elke partij wakker

diep triest de helft is een racist en daar mogen zij blij om zijn onmenselijk en gevaarlijk
Waarom zou de helft van de jongeren die negatief zouden staan tegenover de islam racistisch zijn? Is de islam aan een bepaald ras verbonden?
pi_45304504
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

het komt allemaal door hem

dit is hetzelfde als wij allemaal op Saddam of Bin Laden steunen
dat gebeurt nu in Nederland maar dan op Wilders
Haha ja hoor Meki Saddam en Bin laden in een rijtje zetten met Wilders
Nee ik snap het trouwens wel dat mensen negatief denken over moslims.
Niet omdat er meer slechte of goede moslims zijn dan dat er goede of slechte Nederlanders zijn.
Maar de moslims springen er gewoon meer uit het valt dus waarschijnlijk meer op.
Al moet ik zeggen dat ik wel vind dat moslims zich zoveel mogelijk aan ons moeten aanpassen niet andersom.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_45304505
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Waarom zou de helft van de jongeren die negatief zouden staan tegenover de islam racistisch zijn? Is de islam aan een bepaald ras verbonden?
in plaats van het af te keuren en de juiste weg te kiezen zit je het te verdedigen
pi_45304506
Is daar wat mis mee?
pi_45304509
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
Ik vind je post gedrag in deze thread negatief. Maar ik haat je niet.

Ziedaar de nuance.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:08:21 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304523
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:07 schreef MrX1982 het volgende:

Vuile racist!
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304540
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:05 schreef Meki het volgende:

[..]

waaraan hekel ?? hekel moet je hebben aan criminelen en niet aan een bevolkingsgroep
Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.
pi_45304546
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ziedaar de nuance.
maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloof

54 procent van de jongeren zijn nagtief over moslims zonder enige aanleiding en draagt bij tot haat
pi_45304561
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Vuile racist!
Nou ja, men koppelt moslims automatisch aan Marokkanen en vice versa, je kunt dat niet los zien.
pi_45304562
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb geen hekel aan moslims, maar de vraag is hoe het komt, niet of het al dan niet gerechtvaardigt is.
Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslims
pi_45304579
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Beeldvorming, of denk je werkelijk dat die 54% de mening baseert op persoonlijke ervaring ?
  Donald Duck held zaterdag 13 januari 2007 @ 01:11:20 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45304583
Meki mag wel op zijn tellen gaan passen als Wilders premier wordt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45304593
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
Vuile racist!
Ik hoor bij die 54% door mijn post .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:11:50 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304596
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef Meki het volgende:

maar je speelt het af op een persoon en niet op een bevolkinsgroep of een geloof

54 procent van de jongeren zijn nagtief over moslims zonder enige aanleiding en draagt bij tot haat
Als ik datzelfde onderzoek onder jongeren in Iran of Syrië zou doen weet ik zeker dat meer dan 54% negatief is over Joden, zonder enige aanleiding en dat draagt ook bij tot haat.
Stelletje racisten zijn het!

Poef.....gone! ©golfer
pi_45304600
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Meki mag wel op zijn tellen gaan passen als Wilders premier wordt.
dan leven we weer in 1939
  Donald Duck held zaterdag 13 januari 2007 @ 01:12:46 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45304614
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Meki het volgende:
dan leven we weer in 1939
Nee gekkie. Tijdreizen kan vooralsnog niet!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45304617
Ipv Nederlanders en Wilders voor boefjes uit te maken kun je beter een vingertje richting vnl. Marokkaans tuig wijzen. Die krijgen het voor elkaar om dmv negatief gedrag in de spotlight te staan.
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image.
Wilders en het feit dat de meeste NL's een pesthekel aan die gasten hebben slechts een reactie op de oorzaak
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_45304633
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Als ik datzelfde onderzoek onder jongeren in Iran of Syrië zou doen weet ik zeker dat meer dan 54% negatief is over Joden, zonder enige aanleiding en dat draagt ook bij tot haat.
Stelletje racisten zijn het!

het is goed dat je de Nederlandse jongeren vergelijkt met Iran en Syrie
want dan zijn de Nederlandse jongeren net zo goed als Iraanse jongeren die joden haten
pi_45304636
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:09 schreef Meki het volgende:

Ik denk dat je erg hard van stapel loopt. Negatief is niet hetzelfde als haten. Het kan maar je kunt ook van negatief naar positief gaan. Het ligt allemaal in een lijn .
pi_45304639
Ik sta zelf ook redelijk negatief tegenover de Islam, omdat ik het geloof en de bijbehorende cultuur persoonlijk achterlijk vind. Dit wil echter niet zeggen dat ik een hekel heb aan moslims!

Ik laat iedereen zelf geloven en doen wat ie wil, zolang hij of zij anderen er maar niet mee lastigvalt. Helaas dient een deel van de moslims in deze wereld dit wel te menen moeten doen en daarmee jagen ze iedereen in het harnas tegen de Islam in het algemeen. Daar is geen Geert Wilders voor nodig, het enige wat ie doet is het vuurtje een beetje aanwakkeren. Maar dat vuurtje is toch echt aangemaakt door kwaadwillende Moslims... Als de 'goede' Moslims zich daar nou eens tegen gingen richten, i.p.v. tegen mensen als Hirshi Ali en Geert Wilders. Door al die bedreigingen tegen die mensen, gaan niet-Moslims alleen maar denken : "zie je nou wel dat Wilders gelijk heeft?". Ik hoor nooit : "Haatzaaiende Imam aangepakt door Moslims" maar lees dagelijks over aggresieve acties van moslims jegens Wilders.
This post is gonna be legendary!
pi_45304652
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, men koppelt moslims automatisch aan Marokkanen en vice versa, je kunt dat niet los zien.
Verklaar je nader.
pi_45304656
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ipv Nederlanders en Wilders voor boefjes uit te maken kun je beter een vingertje richting vnl. Marokkaans tuig wijzen. Die krijgen het voor elkaar om dmv negatief gedrag in de spotlight te staan.
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image
Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?
pi_45304661
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslims
Jup gelukkig niet door al die imams die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden, en vrouwen geslagen mogen worden. Dat bedoel ik nou, in plaats van hart in eigen boezem te steken, altijd naar andere wijzen, dieeescrieeminasie
pi_45304668
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
Er zijn ook genoeg goede Marokkanen maar die zie en hoor je niet dus dat tuig bepaald het image.
Wilders en het feit dat de meeste NL's een pesthekel aan die gasten hebben slechts een reactie op de oorzaak
dat is hetzelfde wijzen naar moeders die de baby´s killen of topcriminelen doodschieten in Amsterdam
of hetzelfde als Iraakse burgers doodschieten in Irak

hetzelfde beeldvorming over Marokkanen heb jij dan ...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:15:44 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45304670
De beste Dekker is mijn professor, alleen eerder een politiek psycholoog dan een onderzoeker. Ik zet dan ook bij een deel van zijn onderzoek wat vraagtekens, voornamelijk de invalshoek in de opzet en de conclusie die hij verbindt aan de verkregen data.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_45304672
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Men koppelt de islam aan Marokkaanse hang- en reljeugd, terwijl die weinig met elkaar van doen hebben.
pi_45304681
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Vreemd dan dat men niet negatief denkt over Surinamers, en dat je daar nauwelijks wat over hoort, ze voeren toch echt de top 5 van meest criminele allochtonen aan. Hoe zou dat komen denk je ?
Hoe komt dat?
pi_45304698
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat je erg hard van stapel loopt. Negatief is niet hetzelfde als haten. Het kan maar je kunt ook van negatief naar positief gaan. Het ligt allemaal in een lijn .
je hebt geen aanleiding om over moslims negatief te zijn
je hebt wel een aanleiding om over een persoon negatief te zijn
pi_45304704
quote:

[..]

Procentueel misschien, in concrete aantallen zullen ze dat niet zijn lijkt me?
En wellicht dat zij s'nachts inbreken oid vs de Marokkaantjes die overal zichtbaar lopen te kloten en vervolgens ook nog de grootste bek hebben.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_45304714
quote:

[..]

Men koppelt de islam aan Marokkaanse hang- en reljeugd, terwijl die weinig met elkaar van doen hebben.
Ik vermoed dat men niet alleen met de Marokkaanse hang- en reljeugd de islam in verband brengt.
pi_45304717
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jup gelukkig niet door al die imams die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden, en vrouwen geslagen mogen worden. Dat bedoel ik nou, in plaats van hart in eigen boezem te steken, altijd naar andere wijzen, dieeescrieeminasie
2 imaams hebben dat gezegd ?? hetzelfde is wat Wilders roept dat is hetzelfde wat 2 Imaams doen.
pi_45304718
Nu een onderzoek hoe moslims in dezelfde categorie denken over niet-moslims. Oh wacht het is een onderzoek in opdracht van Zembla .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:18:11 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304733
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef Meki het volgende:

Vertel dat maar eens dan aan die kut-Marokkaantjes in bijvoorbeeld Amsterdam tijdens de dodenherdenking of Sinterklaas.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304735
Meki zou eens de oorzaak-gevolg relatiemoeten herkennen. Nederlanders zijn negatief over moslims omdat zij zich negatief gedragen, criminaliteit, terrorisme, werkloosheid, gedrag. Dat zijn zaken waar je niet omheen kunt. En ga nou niet zeggen dat sommigen geen moslims tegenkomen, want in elk boerendorp zul je naar de grote school moeten gaan om je lesjes te volgen.

Ik weet je volgende post al: ik ben een racist(hoe kan dat eigenlijk, gebaseerd op volk, niet geloof!) veel beters heb je nl. niet te zeggen...
Present.
pi_45304739
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
Ja, ik weet het dus niet, ik vind het vreemd dat Marokkanen en moslims zoveel in het nieuws zijn en Surinamers niet. Het klopt proportioneel niet. Wellicht dat het de hype is, het verkoopt goed in de media.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:18:54 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45304750
quote:

[..]

Bron?

Marokkanen en Antillianen zijn naar mijn weten toch nog steeds de meest criminele groepen, daarnaast zijn Marokkaanse jongeren meer vertegenwoordigd in de kleine criminaliteit en het 'intimiderende' gedrag wat bij veel burgers in een onveilig gevoel en een negatieve stereotypering resulteerd. De reden dat men deze lieden aan de Islam koppelt, komt doordat deze criminele Marokkanen zichzelf wel moslim noemen, ook al gedragen ze zich totaal niet volgens de Islam. De vraag is, aan wie is het om te oordelen of zij wel of geen 'echte' moslims zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_45304760
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Vertel dat maar eens dan aan die kut-Marokkaantjes in bijvoorbeeld Amsterdam tijdens de dodenherdenking of Sinterklaas.
oow vertel dat ook maar aan Willem Holleder of aan rellende feijenoordsupporters of ajax supporters
pi_45304794
Meki, vraag aan jou : waarom denk je dat je Nederlanders zelden negatief over b.v. Chinezen hoort, terwijl er daar misschien wel veel meer in Nederland van zijn dan b.v. Marokkanen?
pi_45304801
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:18 schreef Konlewicz het volgende:
Meki zou eens de oorzaak-gevolg relatiemoeten herkennen. Nederlanders zijn negatief over moslims omdat zij zich negatief gedragen, criminaliteit, terrorisme, werkloosheid, gedrag. Dat zijn zaken waar je niet omheen kunt. En ga nou niet zeggen dat sommigen geen moslims tegenkomen, want in elk boerendorp zul je naar de grote school moeten gaan om je lesjes te volgen.

Ik weet je volgende post al: ik ben een racist(hoe kan dat eigenlijk, gebaseerd op volk, niet geloof!) veel beters heb je nl. niet te zeggen...
ze gedragen zich niet als groep crimineel het zijn personen die dat doen

het zijn jongeren en elke groep maroc of turk of suri of ned maakt niet uit iedereen doet daarmee

ze worden als groep als crimineel gezien en daarbij worden ze negatief gezien
pi_45304810
Ach wat leuk, dan hoor ik toch nog bij de 46% anderen

note++:Y

[ Bericht 21% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2007 07:43:39 ]
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:21:31 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304812
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:19 schreef Meki het volgende:

oow vertel dat ook maar aan Willem Holleder of aan rellende feijenoordsupporters of ajax supporters
Precies.
Even kortzichtig als jouw reaktie op dit onderzoekje.
Vooral om er de conclusie 'haat' en 'racistisch' aan vast te plakken.
Negatieve gevoelens zijn echt iets anders dan die twee termen die jij koppelt aan deze uitkomst.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304824
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:17 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Procentueel misschien, in concrete aantallen zullen ze dat niet zijn lijkt me?
En wellicht dat zij s'nachts inbreken oid vs de Marokkaantjes die overal zichtbaar lopen te kloten en vervolgens ook nog de grootste bek hebben.
Nou, volgend grafiekje is wel leuk... hoe vaak schrijven de kranten over een vermeende achtergrond en hoeveel berichten gaan erover, en hoe staat dat in contrast met de realiteit ..

quote:
Percentage artikelen per dagblad per etniciteit (2001). In de tabel is te zien welke dagbladen te vaak of te weinig een etniciteit noemt in misdaadartikelen. Het aandeel van de vijf etniciteiten in werkelijke misdaadcijfers is te vinden in de onderste rij van de tabel. De sterretjes geven aan welke dagbladen te veel afwijken van de werkelijkheid. Er is, behalve naar de resultaten van alle dagbladen apart, ook gekeken naar de resultaten van de dagbladen gezamenlijk. Die resultaten zijn te vinden in de bovenste rij van de tabel.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2007 01:24:37 ]
pi_45304836
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:20 schreef Barney.Stinson het volgende:
Meki, vraag aan jou : waarom denk je dat je Nederlanders zelden negatief over b.v. Chinezen hoort, terwijl er daar misschien wel veel meer in Nederland van zijn dan b.v. Marokkanen?
Chinezen leven in hun eigen cultuur spreken vaak nog in hun eigen taal en leven binnen elkaar
( zie chinatown elders in vele steden ).

Marokkanen zijn geintegreerd en drinken en roken en zijn dus geintegreerd . die spreken bijna geen arabisch meer
ze leven in 2 werelden eentje Marokkaans en Nederlands....
pi_45304837
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:16 schreef Meki het volgende:
Zie je wel dat je kunt nuanceren. Doe dat dan ook in je posts .
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 januari 2007 @ 01:23:08 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_45304838
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:20 schreef Barney.Stinson het volgende:
Hallo dat is de helft van de Nederlandse keuken

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_45304840
Zembla is bij mij op school (Maurick College Vught) langs geweest om de jongeren te interviewen. Veel mensen die ik ken hebben met de scholierenverkiezingen Wilders gestemd "omdat het toch maar scholierenverkiezingen zijn". Die heb ik in het voorstukje niet gezien
Oké doei.
pi_45304842
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, volgend grafiekje is wel leuk... hoe vaak schrijven de kranten over een vermeende achtergrond en hoeveel berichten gaan erover, en hoe staat dat in contrast met de realiteit ..

[afbeelding]
Uum ja, als Surinamers niet crimineel zijn staan ze ook niet in de krant he
woops edit - onderste regeletje over het hoofd gezien
Ik zie nooit Surinaams tuig op straat eigenlijk, alleen maar Marokkanen
pi_45304851
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef Meki het volgende:

[..]

het zijn jongeren en elke groep maroc of turk of suri of ned maakt niet uit iedereen doet daarmee

Waarom open je dan nu een topic met Wilders in de OP, en niet met een van die haatzaaiende Imams of terroristen die 'jullie' zo'n slechte naam bezorgen?
pi_45304868
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Precies.
Even kortzichtig als jouw reaktie op dit onderzoekje.
Vooral om er de conclusie 'haat' en 'racistisch' aan vast te plakken.
Negatieve gevoelens zijn echt iets anders dan die twee termen die jij koppelt aan deze uitkomst.
zonder enige aanleiding dan ben je aan het haten
negatief kan je zijn als je een terechte aanleiding hebt
pi_45304893
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:23 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Uum ja, als Surinamers niet crimineel zijn staan ze ook niet in de krant he
woops edit - onderste regeletje over het hoofd gezien
Ik zie nooit Surinaams tuig op straat eigenlijk, alleen maar Marokkanen
Ik heb de verklarende tekst er even onder gezet d.m.v. een edit.
pi_45304901
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:23 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Waarom open je dan nu een topic met Wilders in de OP, en niet met een van die haatzaaiende Imams of terroristen die 'jullie' zo'n slechte naam bezorgen?
omdat er 600.000 nederlanders op een racist hebben gestemd.

dat zijn helemaal geen moslims . dat zijn domme mensen die geen verstand hebben van de Islaam
Wilders heeft ervoor gezorgd dat er meer mensen moslims haten
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:26:07 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304908
quote:

[afbeelding]
[..]
Geinig statistiekje Gelly, vooral de Telegraaf springt er dus weer uit.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:26:35 #64
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45304921
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Chinezen leven in hun eigen cultuur spreken vaak nog in hun eigen taal en leven binnen elkaar

Marokkanen {...}. die spreken bijna geen arabisch meer
LoL zeker alleen als ik in de buurt ben dan?
pi_45304926
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:25 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zijn helemaal geen moslims . dat zijn domme mensen die geen verstand hebben van de Islaam
Waarom is volgens jou Wilders een racist?
pi_45304936
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:26 schreef Bill_E het volgende:

[..]

LoL zeker alleen als ik in de buurt ben dan?
kijk maar naar Amsterdam-centrum richting de wallen ...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:27:26 #67
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45304939
Het valt mij overigens op dat autochtonen pas het meeste worden gestigmatiseerd! Zij krijgen 3 tot 4 keer zoveel publiciteit als daders in de dagbladen in verhouding tot de werkelijk gepleegde misdrijven!
RACISME!
pi_45304944
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist. Als Moslims problemen hebben met onze cultuur, mogen ze van mij ditzelfde doen. Probleem is dat veel Moslims hier van alles aan wil gaan passen.
quote:
Marokkanen zijn geintegreerd en drinken en roken en zijn dus geintegreerd. die spreken bijna geen arabisch meer
Nu generaliseer je zelf. .
quote:
ze leven in 2 werelden eentje Marokkaans en Nederlands....
Het is hier geen Marokko, dus een Marokkaan van de 3e generatie moet zich maar eens gaan richten op Nederland.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:28:20 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45304958
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:24 schreef Meki het volgende:

negatief kan je zijn als je een terechte aanleiding hebt
Wie weet heeft 54 % van de ondervraagde jongeren wel negatieve ervaringen ermee gehad?
Zou zo maar kunnen tegenwoordig?
Poef.....gone! ©golfer
pi_45304964
quote:

[..]

[afbeelding]
Blanke Nederlanders zijn dus ook in werkelijkheid maar verantwoordelijk voor een heel klein deel van de criminaliteit. Zelfs nog voor een kleiner deel dan de kranten vermoeden.

Over vooroordelen kun je dus helemaal niet meer spreken, niet blanken zijn gewoon veel crimineler. Waarschijnlijk door degeneratie aangezien ze voor een groot deel uit achterlijke gebieden afkomstig zijn.
pi_45304970
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:17 schreef Meki het volgende:

[..]

2 imaams hebben dat gezegd ?? hetzelfde is wat Wilders roept dat is hetzelfde wat 2 Imaams doen.
Jij legt de schuld bij wilders, ik weet niet, maar 2 jaar terug hadden mensen volgens mij ook al hekel aan marocs, toen wilders dus nog niet prominent in politiek optrad.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:28:40 #72
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45304973
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:27 schreef Meki het volgende:

[..]

kijk maar naar Amsterdam-centrum richting de wallen ...
Wat valt daar te zien dan?
pi_45304986
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Waarom is volgens jou Wilders een racist?
omdat hij natuurrampen met moslims vergelijkt
omdat hij altijd 99 % het over Moslims heeft en altijd negatief

als ik het altijd over Joden negatief praat dan haat ik ze en ben dus een racist maar NEE ik haat ze niet dus ben geen racist
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:30:03 #74
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45305003
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij legt de schuld bij wilders, ik weet niet, maar 2 jaar terug hadden mensen volgens mij ook al hekel aan marocs, toen wilders dus nog niet prominent in politiek optrad.
Toen was het de schuld van pim.. en daarvoor van jan maat ....
pi_45305007
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Over vooroordelen kun je dus helemaal niet meer spreken, niet blanken zijn gewoon veel crimineler.
Veel crimineler ?

Hoeveel % van de "niet blanken" is volgens jou crimineel dan ?
pi_45305019
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:29 schreef Meki het volgende:

[..]

als ik het altijd over Joden negatief praat dan haat ik ze en ben dus een racist maar NEE ik haat ze niet dus ben geen racist
Meki, moslims zijn geen ras.
pi_45305021
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend hoe moslims over Joden denken hoor, of ben je een uitzonderingsgeval?
pi_45305023
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Wie weet heeft 54 % van de ondervraagde jongeren wel negatieve ervaringen ermee gehad?
Zou zo maar kunnen tegenwoordig?
enkeling zou kunnen maar de helft
pi_45305038
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Zijn moslims een ras? .
quote:
Mee eens, al denken ze daar zelf anders over. .
quote:
Nee, dat hebben o.a. een stel idioten gedaan die vliegtuigen moesten kapen, mensen moesten neersteken, metro's moesten opblazen en de Nederlandse cultuur verachten in foute Moskeeen. Als al deze dingen niet gebeurd waren, had niemand uberhaupt van Wilders gehoord. Nogmaals : die wakkert alleen het vuurtje aan.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:31:53 #80
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_45305048
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:30 schreef Meki het volgende:

[..]

enkeling zou kunnen maar de helft
Ok wie heeft er in dit topic slechte ervaringen met moslims!? (die je niet hebt met niet moslims)

*meld
pi_45305051
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wilders bestaat al 40 jaar

de schuld is bij Wilders 100 % omdat hij racistisch tekeer gaat tegen de moslims ik bedoel alle moslims
pi_45305081
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:31 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ok wie heeft er in dit topic slechte ervaringen met moslims!? (die je niet hebt met niet moslims)

*meld
Present, alle negatieve ervaringen zijn niet op 2 handen te tellen
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:33:21 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45305086
En van mij krijgen die vervelende kut-Marokkaantjes gewoon nog een ouderwets corrigerende tik om de oren (dat mag volgens de Sharia).
Zouden meer mensen moeten doen. Hebben ze gelijk een minder grote bek en zal het percentage dat negatief over ze denkt ook afnemen in het volgende onderzoek. Want meestal zijn het gewoon puberende schatjes.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45305092
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:31 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

Zijn moslims een ras? .
[..]

Mee eens, al denken ze daar zelf anders over. .
[..]

Nee, dat hebben o.a. een stel idioten gedaan die vliegtuigen moesten kapen, mensen moesten neersteken, metro's moesten opblazen en de Nederlandse cultuur verachten in foute Moskeeen. Als al deze dingen niet gebeurd waren, had niemand uberhaupt van Wilders gehoord. Nogmaals : die wakkert alleen het vuurtje aan.
Na Theo van Gogh hebben onbekenden vele aanslagen gepleegt in Moskee´s

mensen die aanslag plegen zijn geen moslim in Koran staat er je mag niemand doodmaken...
mensen die aanslag plegen zijn de achterlijke monsters en zwijnen zonder hersens
pi_45305125
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Meki, moslims zijn geen ras.
elke haat tegen een bevolkinsgroep / ras / geloof zonder enige of terechte aanleiding is een racist
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:35:08 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45305128
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Meki het volgende:

mensen die aanslag plegen zijn geen moslim in Koran staat er je mag niemand doodmaken...
mensen die aanslag plegen zijn de achterlijke monsters en zwijnen zonder hersens
Ga je deze tekst ook even verspreiden in Irak?
Poef.....gone! ©golfer
pi_45305149
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Veel crimineler ?

Hoeveel % van de "niet blanken" is volgens jou crimineel dan ?
Het gaat om het aandeel in de criminaliteit, uit jouw grafiek blijkt dat blanke Nederlnaders verantwoordleijk zijn voor minder dat 5% van de criminaliteit, terwijl ze 80% van de bevolking uitmaken.
pi_45305153
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Na Theo van Gogh hebben onbekenden vele aanslagen gepleegt in Moskee´s
NA Theo van Gogh hebben een aantal idioten dat gedaan ja. Maar NA de moord op Theo van Gogh, je zegt het zelf al.
quote:
Gelukkig zijn we het daar over eens. . Maar steek je energie liever in die nep-Moslims dan in Wilders.
pi_45305163
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef golfer het volgende:
En van mij krijgen die vervelende kut-Marokkaantjes gewoon nog een ouderwets corrigerende tik om de oren (dat mag volgens de Sharia).
Zouden meer mensen moeten doen. Hebben ze gelijk een minder grote bek en zal het percentage dat negatief over ze denkt ook afnemen in het volgende onderzoek. Want meestal zijn het gewoon puberende schatjes.
Ach, mensen zijn kennelijk schijtbenauwd voor die kutkoters, zeuren op een forum of tijdens de verkiezingen is wat veiliger denk ik. Men geeft die kutjochies ook gewoon het idee dat ze wat voorstellen door er constant over te berichten. Gewoon een ouderwetse schop onder de kont.
pi_45305170
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Ga je deze tekst ook even verspreiden in Irak?
die zijn gericht tegen de Amerikaanse bezetters
pi_45305182
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:21 schreef Meki het volgende:

[..]

De goeden lijden altijd onder de slechten, in dit geval is het percentage slechten echter wel buitengewoon hoog.
Present.
pi_45305188
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:35 schreef Meki het volgende:

[..]

elke haat tegen een bevolkinsgroep / ras / geloof zonder enige of terechte aanleiding is een racist
RAScist, Meki. Iemand die zegt dat alle Moslims slecht zijn die discrimineert, maar hij is geen rascist.
pi_45305200
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Meki het volgende:

[..]

zijn het niet 2 geloofsgroepen die elkaar opblazen?
pi_45305204
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het gaat om het aandeel in de criminaliteit, uit jouw grafiek blijkt dat blanke Nederlnaders verantwoordleijk zijn voor minder dat 5% van de criminaliteit, terwijl ze 80% van de bevolking uitmaken.
Je kunt de cijfers hier gewoon vinden :

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?LYR=G7:0,G1:0,G2:0,G4:0&LA=nl&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=a&D3=0&D4=1-8&D5=a&D6=a&D7=0,9,22,62&D8=l&HDR=T,G5&STB=G6,G3

Vind je het niet vreemd dat Surinamers en Antillianen nauwelijks in de media voorkomen, gezien de percentages ? Vanwaar de fixatie op Marokkanen ?
pi_45305210
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Ach, mensen zijn kennelijk schijtbenauwd voor die kutkoters, zeuren op een forum of tijdens de verkiezingen is wat veiliger denk ik. Men geeft die kutjochies ook gewoon het idee dat ze wat voorstellen door er constant over te berichten. Gewoon een ouderwetse schop onder de kont.
Helaas mag de ouderwetse schop onder kont niet in Nederland.
pi_45305214
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Ben jij wel eens in Rotterdam of Den Haag geweest Gelly? .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:38:40 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45305215
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Meki het volgende:

Nee, voornamelijk tegen hun eigen Soenitische of Shiïtische geloofsgenoten en zelfs als het tegen die bezetters zou gericht zijn, mag het niet, volgens jouw standaard.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45305226
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:36 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

NA Theo van Gogh hebben een aantal idioten dat gedaan ja. Maar NA de moord op Theo van Gogh, je zegt het zelf al.
[..]

Gelukkig zijn we het daar over eens. . Maar steek je energie liever in die nep-Moslims dan in Wilders.
Theo is een moord van een persoon die geen hersens had en gelijk daarna zijn elke moslims verdacht van een moorden van een persoon

Marokkanen zijn tegenwoordig geen moslims ze drinken en roken en zijn vaak dronken
Bij Marokkanen is er een onderlinge probleem (( Arabieren en Berbers ))
zoals bij Turken (( Turken en Koerden ))
pi_45305232
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:37 schreef Barney.Stinson het volgende:

[..]

RAScist, Meki. Iemand die zegt dat alle Moslims slecht zijn die discrimineert, maar hij is geen rascist.
*kuch*racist*kuch*
pi_45305242
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, voornamelijk tegen hun eigen Soenitische of Shiïtische geloofsgenoten en zelfs als het tegen die bezetters zou gericht zijn, mag het niet, volgens jouw standaard.
Moslims mogen geen mensen vermoorden .
dus dat zijn geen moslims
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')