Tuurlijk jongen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:31 schreef MrSASO het volgende:
maar de westerse cultuur word zowat aan heel de wereld opgedrongen
Dus dan maar geweld gebruiken.quote:terwijl er een hoop landen zijn die dat niet zien zitten,
Ow, de media maakt Amerika anders graag zwart hoor, als ze een mooi primeurtje over Amerikaanse gevangenissen waar mensen mishandeld worden kunnen krijgen dan laten ze dat echt niet.quote:ook gebeuren er een hoop dingen waar wij dankzij de media geen weet van hebben.
Daar heeft een gemiddelde inwoner van een Islamistisch land geen last van, en bovendien is dat puur economisch, heeft niets met cultuur te maken.quote:Denk aan geheime operaties om oliebronnen veilig te stellen enz.
Nee, die komt voort uit een een blinde razernij om alles wat niet zoals hunzelf is/denkt te doden.quote:De zogenaamde terroristen dreiging komt niet voort uit een blinde razernij om te doden.
Is het je niet opgevallen dan dat gasten zoals Samir A allemaal na 9-11 zijn opgestaan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:48 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen.. Er zijn hier ook Moslims die hun cultuur in Nederland willen opdringen : afknallen dan maar?
Dat gaat weer nergens over, Samir A zit toch al vast.quote:[..]
Dus dan maar geweld gebruiken.. Samir A. ook maar even vogelvrij verklaren? Dat iedereen hem mag mishandelen en we hem in het openbaar afslachten?
Stel je eens voor dat ze het wel zouden laten.quote:[..]
Ow, de media maakt Amerika anders graag zwart hoor, als ze een mooi primeurtje over Amerikaanse gevangenissen waar mensen mishandeld worden kunnen krijgen dan laten ze dat echt niet hoor.
Daar hebben ze dus wel last van, als het plaatje economisch niet klopt worden de mensen vanzelf ontevreden.quote:[..]
Daar heeft een gemiddelde inwoner van een Islamistisch land geen last van, en bovendien is dat puur economisch, heeft niets met cultuur te maken.
Nogmaals die mensen zijn gehersenspoeld en weten jammergenoeg niet beter, net zoals wij hier gehersenspoeld zijn en ook niet beter weten dan dat de Moslim de "vijand" is.quote:[..]
Nee, die komt voort uit een een blinde razernij om alles wat niet zoals hunzelf is te doden.
Is het jou niet opgevallen dat al die Moslim-'haters' allemaal na 9-11 zijn opgestaan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Is het je niet opgevallen dan dat gasten zoals Samir A allemaal na 9-11 zijn opgestaan?
Nogmaals het is de schuld van de media dat mensen doordraaien.
Vast ja. ZONDER geweld tegen hem gebruikt te hebben en zonder hem vermoordt te hebben. Het kan dus WEL. Dat is onze cultuur, in de Islamitische cultuur had ie geen eerlijk proces, geen kans om zich te beteren en geen kans om z'n straf normaal uit te zitten. In Marokko had die vent niet meer geleefd.quote:Dat gaat weer nergens over, Samir A zit toch al vast.
Dat vind ik ook ja. Maar nu gaan alle pro-Amerika mensen toch ook niet janken dat de media anti-Amerika is, puur omdat dit onder aandacht gebracht werd?quote:Stel je eens voor dat ze het wel zouden laten.
Bovendien vind ik het juist heel goed dat er bericht word over Guantanamo Bay, de voorvechter van mensenrechten en democratie en vrijheid die moedwillig mensen zonder proces opsluiten, dat gaat toch veels te ver vind je niet?
Er is geen enkel Islamitisch land met een redelijke economie.quote:Daar hebben ze dus wel last van, als het plaatje economisch niet klopt worden de mensen vanzelf ontevreden.
Samir A. heeft hier alles gekregen wat ie kon wensen : een kans op een toekomst, een opleiding. Maar toch moest ie de Nederlandse samenleving met heel z'n hart gaan haten. Die is niet gehersenspoeld, wie zou dat gedaan moeten hebben dan?quote:Dat ze gehersenspoeld worden met het verhaal van gelovigen en ongelovigen is een ander verhaal.
Ik zie de Moslim niet als vijand. Ik zie ze als individu, maar dat wordt wel steeds moeilijker moet ik toegeven. Maar toch krijgt elke Moslim een eerlijke kans bij mij.quote:Nogmaals die mensen zijn gehersenspoeld en weten jammergenoeg niet beter, net zoals wij hier gehersenspoeld zijn en ook niet beter weten dan dat de Moslim de "vijand" is.
Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat de media een heel grote rol heeft gespeeld met het vormen van onze gedachten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:05 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Is het jou niet opgevallen dat al die Moslim-'haters' allemaal na 9-11 zijn opgestaan?
In Guantanomo Bay ook niet, ik vind het zowiezo erg om iemand vast te zetten zonder proces of de Amerikanen het nu doen of de Arabieren.quote:[..]
Vast ja. ZONDER geweld tegen hem gebruikt te hebben en zonder hem vermoordt te hebben. Het kan dus WEL. Dat is onze cultuur, in de Islamitische cultuur had ie geen eerlijk proces, geen kans om zich te beteren en geen kans om z'n straf normaal uit te zitten. In Marokko had die vent niet meer geleefd.
Nou, je hebt er mensen tussenzitten hoor.quote:[..]
Dat vind ik ook ja. Maar nu gaan alle pro-Amerika mensen toch ook niet janken dat de media anti-Amerika is, puur omdat dit onder aandacht gebracht werd?
Pardon, Kuweit en Dubai bijvoorbeeld.quote:[..]
Er is geen enkel Islamitisch land met een redelijke economie..
De media mischien, wanneer je als Marokkaan zijnde elke dag de grond word ingetrapt zwart word gemaakt in de media en niemand doet er wat aan dan begint er toch iets te knagen.quote:[..]
Samir A. heeft hier alles gekregen wat ie kon wensen : een kans op een toekomst, een opleiding. Maar toch moest ie de Nederlandse samenleving met heel z'n hart gaan haten. Die is niet gehersenspoeld, wie zou dat gedaan moeten hebben dan?
quote:[..]
Ik zie de Moslim niet als vijand. Ik zie ze als individu, maar dat wordt wel steeds moeilijker moet ik toegeven. Maar toch krijgt elke Moslim een eerlijke kans bij mij.
Bron?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, een theorie die op zijn zachtst gezegd twijfelachtig is.
Klopt. De media heeft zowel de moslim-haters als de moslim-extremisten extremer gemaakt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:25 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat de media een heel grote rol heeft gespeeld met het vormen van onze gedachten.
Mee eens. Ik vind dat er met de Amerikaanse cultuur ook wat mis is, maar dat is lang niet zo extreem als de Islamitische cultuur.quote:In Guantanomo Bay ook niet, ik vind het zowiezo erg om iemand vast te zetten zonder proces of de Amerikanen het nu doen of de Arabieren.
quote:Nou, je hebt er mensen tussenzitten hoor.![]()
Er zijn misschien 2 of 3 uitzonderingen ja.quote:Pardon, Kuweit en Dubai bijvoorbeeld.
Dat is ook weer zo ja.quote:Zo zullen er nog wel een paar landen zijn, ik geef toe het zijn er niet veel maar heel typisch zijn dat dan ook de landen waar je niks over hoort als het gaat om terrorisme.
Je kunt je ook aanstellen. Ik ben zelf een opdonder, en soms menen mensen daarom ook dat ik minder ben, maar ik ga niet in een hoekje zitten, de wereld zitten te haten en kapot te willen maken. Ik bewijs ze het tegendeel. En dat moeten Marokkanen ook eens vaker doen! Heus niet elke werkgever is een racist, en elke Marokkaan die z'n best doet op school en zich fatsoenlijk gedraagt maakt een goede kans op een baan. Het is misschien iets moeilijker, maar laat ze eens zichzelf naar de top knokken, dan verdwijnen de vooroordelen vanzelf.quote:De media mischien, wanneer je als Marokkaan zijnde elke dag de grond word ingetrapt zwart word gemaakt in de media en niemand doet er wat aan dan begint er toch iets te knagen.
En ik maar denken dat je een Moslim was.quote:Het irriteerd mij zelfs en ik ben nog niet eens een Moslim/Marokkaan.
Jij denkt negatief over jongeren, jij haat jongeren, jij discrimineertquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Door Wilders natuurlijk. die jongeren zijn zo dom om zo in de valluiken te vallen en luisteren naar de propoganda van Wilders die het alleen heeft over Moslims
negatief zijn over Moslims zonder enige aanleiding is hatenquote:Op zondag 14 januari 2007 09:56 schreef cappp het volgende:
Zoals ik al zei Meki, haten is iets anders dan negatief staan tegenover iemand. Ik heb geen hekel aan Marokkanen, maar er kan wel wat verbetering in hun gedrag komen.
Kom op, jij houdt het nieuws toch veel bij, media duikt er ook op maar er zijn wel problemen met moslims of door mensen die het zogenaamd doen in de naam als moslim.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:57 schreef Meki het volgende:
[..]
negatief zijn over Moslims zonder enige aanleiding is haten
geef eens voorbeelden waarom je Nederlandse moslims moet haten
Haten is als iemand de hersens in gaat slaan, negatief tegenover is van mwa, die marokkanen vind ik niet zo leuk.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:57 schreef Meki het volgende:
[..]
negatief zijn over Moslims zonder enige aanleiding is haten
geef eens voorbeelden waarom je Nederlandse moslims moet haten
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
het komt allemaal door hem
dit is hetzelfde als wij allemaal op Saddam of Bin Laden steunen
dat gebeurt nu in Nederland maar dan op Wilders
En dat ondanks de boomknuffelaarij van de linkse schoolboeken.quote:
of juist die overige 46%!quote:Op zondag 14 januari 2007 17:37 schreef smurfzilla het volgende:
54% van de jeugd schijnt een verkeerd beeld te hebben van de moslims dan. Lijkt mij gevaarlijker.
En Nederlanders die bekeerd zijn tot Islam, waar moeten die naartoe?quote:Op zondag 14 januari 2007 17:38 schreef bruine_beer het volgende:
Vind je het gek, al die paupermoslims moeten opzouten naar hun eigen land, waar ze overigens een gat in grond schijten van ellende omdat ze te primitief en te lui zijn om een fatsoenlijk rioolstelsel aan te leggen.
Moslims, verkapte barbaren![]()
Afgezien van het feit dat je een naïef persoon bent als je uberhaupt in een religie gelooft mogen ze wat mij betreft allemaal dood.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:48 schreef Seif het volgende:
[..]
En Nederlanders die bekeerd zijn tot Islam, waar moeten die naartoe?
Ik ga voor optie 4 de moslims stellen hun cultuur bij en worden zo geaccepteerd.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Dit soort onderzoekjes draagt eigenlijk weinig bij tot de discussie. Een diepte-onderzoek naar de reden waarom jongeren een negatief beeld hebben van moslims zou veel verhelderender zijn. Xenofobie en islamofobie bestaan namelijk in vele vormen. Ten eerste heb je de biologische racisten oude stijl die vinden dat andere volkeren natuurlijke inferieuren zijn en dat ook nauwelijks onder stoelen of banken steken. Typische voorbeelden hier zijn Polinco en min of meer openlijk nazistische bewegingen zoals het oorspronkelijk Vlaams Blok.
Verder heb je de biologische racisten die doen alsof ze niet vinden dat andere volkeren van nature uit inferieur zijn, maar die doen alsof ze vinden dat het aan hun cultuur ligt. Voorbeelden: Michiel Smit, Filip De Winter en heel wat rechtse Fokkers. Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
En dan zijn er nog mensen die oprecht geloven dat alle volkeren gelijk zijn maar dat er inferieure culturen zijn en op basis daarvan islamofoob zijn, nl. omdat ze vinden dat moslims bepaalde modernistische verlichtingsopvattingen niet delen. Ayaan Hirsi Ali was typisch zo iemand. Deze laatste groep generaliseert weliswaar en heeft een essentialistisch beeld van andere culturen, maar de motivatie voor hun islamofobie is as such niet racistisch of anderzijds laakbaar.
Anyway, wat ik wil zeggen is dat indien de meeste van die 54% jongeren tot de derde categorie behoren, de oplossing relatief gemakkelijk is, namelijk enerzijds een bijstelling van een te eenzijdig beeld van moslims gekoppeld aan de coöptatie van allochtonen in een maatschappelijk gehandhaafde middenklassecultuur. Indien kritiek op andere culturen echter gesublimeerd biologisch racisme is, zal het heel wat moeilijker zijn om een oplossing te vinden.
Shit, hoe ben je er achter gekomen dat "in mijn kringen" het woord "genezen" gebruikt wordt wanneer "we" over jouw soort volk spreken? Heb je soms op straat mijn verloren USB-stick met daarop "onze" Endlösungsplannen voor rechtse mensen teruggevonden?quote:Op zondag 14 januari 2007 18:54 schreef buachaille het volgende:
Nou best groene ridder, ik behoor tot groep 3 en ben "niet te genezen" (in terminologie die ongetwijfeld in jouw kringen gebruikt wordt). Wat nu, plan C2? Pleur toch op met je generaliseren, lees je eigen stukje nog een keer over man.
Nee, de indeling die jij gebruikt is in zwang in krakerskringen en tijdens het soft-sociologisch geouwehoer van het thee-café. Maar nou generaliseer ik op mijn beurt weer.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:03 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Shit, hoe ben je er achter gekomen dat "in mijn kringen" het woord "genezen" gebruikt wordt wanneer "we" over jouw soort volk spreken? Heb je soms op straat mijn verloren USB-stick met daarop "onze" Endlösungsplannen voor rechtse mensen teruggevonden?
quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
Ook niet helemaal, in de jaren 50 en 60 waren er in Den Haag rellen tussen Nozems en Indo's (indo-rockers?). De reden waarom de hollandse jongeren de indo's aanvielen was omdat die bijzonder populair waren bij de hollandse meisjes. Verder hebben ze eigenschappen die de nederlander ook zo waardeert in een "hollandse boeren jongen".quote:Op zondag 14 januari 2007 19:19 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
, behalve dat...
zijn het eigenlijk ook de immigranten zoals die men het liefste ziet:
zetten zich niet graag op de voorgrond
werken hard voor hun geld
beoefenen nauwelijks 'straatcriminaliteit'
lopen niet te piepen over discriminatie etc.
maken weinig misbruik van sociale zekerheid
proberen 'hun' meisjes niet in te pikken
bullshit.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Verder heb je de biologische racisten die doen alsof ze niet vinden dat andere volkeren van nature uit inferieur zijn, maar die doen alsof ze vinden dat het aan hun cultuur ligt. Voorbeelden: Michiel Smit, Filip De Winter en heel wat rechtse Fokkers. Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
Onzindurewoordentsunami.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
knipperdeknip
Tjsees, weerleg eens wat.quote:
ik ben anders blij dat mijn vriendin(half-aziatisch) toch wat nederlands in zich heeft, dat geeft tenminste nog een beetje vorm aan het geheel :p.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:40 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
terugkomend op je bewering dat rechts fokkers geilen op aziaten is dat bullshit mijn inziens. de meeste mannen vallen op mooie vrouwen en wat aziatische dames wel hebben en vaak dikke nederlandse koeien niet is een ragfijn supermooi figuurtje.
half bloedjes zijn idd helemaal okequote:Op zondag 14 januari 2007 20:33 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ik ben anders blij dat mijn vriendin(half-aziatisch) toch wat nederlands in zich heeft, dat geeft tenminste nog een beetje vorm aan het geheel :p.
Voor de rest vind ik dat je overdrijft, elk 'ras' kent z'n mooie en lelijke exemplaren.
beetje off-topic maar toch
Wat een onzin.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
quote:Op zondag 14 januari 2007 21:02 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
half bloedjes zijn idd helemaal oke![]()
zelf een keer een antilliaans/nederlands meisje gehad en die zijn zo mooi![]()
Zou het?quote:Bij deze groep valt wel op dat ze veelal een positievere mening hebben over Aziaten. Waarschijnlijk duidt dit niet op werkelijk respect voor deze laatste groep (aangezien ook die groep vaak essentialistisch en apolitiek wordt voorgesteld), maar is het veeleer een gevolg van de ruim verspreide westerse seksuele fantasieën over Aziatische vrouwen die er voor zorgen dat het biologisch racisme selectief wordt toegepast.
Wat ik al in een ander topic zei: Blijf jij en de rest nog maar lekker 'realistisch' doorgaan met knuffelen en theeDrinken, dan weet je tenminste zeker dat Wilbers over 4 jaar minimaal 3 keer zo groot is.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zembla was wel interessant. Werden een hoop potentiele rechtse POL-users (lees Wilders aanhangers) aan het woord gelaten. Was wel duidelijk dat dat VVD-menneke en dat SP-vrouwke het meest realistisch overkwamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |